Alsof het 'gemiddelde' opleidingsniveau zo ontzettend hoog is. Op FOK! heeft iedereen minimaal twee masters en een e-penis van 450 centimeter (fantastisch!), maar buiten is de werkelijkheid weerbarstiger.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Gemeten over een heel stadion ja.Ik denk dat het gemiddelde opleidingsniveau van de harde kernen toch echt onder het gemiddelde ligt hoor
Niet zomaar.Als ik in mijn eigen omgeving om mij heen kijk naar de mensen die tot de harde kernen van Ajax en Feyenoord behoren, zie ik dat het gemiddeld genomen een stuk lager opgeleide personen zijn.Dat is het enigequote:
Het werkt wel. In Waalwijk komen namelijk bij een gemiddelde wedstrijd niet heel veel Rotterdammers kijken. Dus als Rkc tegen Feyenoord speelt en iemand komt uit Rotterdam dan kan je er voor het gemak vanuit gaan dat dit geen neutrale supporter is.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Echt te idioot voor woorden.Alsof dát een garantie zou moeten zijn... (afgezien van het feit dat het sowieso nergens over gaat; mensen weigeren op basis van clubvoorkeur)
Ja, want de gemiddelde Feyenoord-supporter komt uit Rotterdam? (daarnaast: waar leg je de grens? Capelle? Ridderkerk? Sliedrecht? Gorinchem)quote:Op maandag 20 januari 2014 13:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het werkt wel. In Waalwijk komen namelijk bij een gemiddelde wedstrijd niet heel veel Rotterdammers kijken. Dus als Rkc tegen Feyenoord speelt en iemand komt uit Rotterdam dan kan je er voor het gemak vanuit gaan dat dit geen neutrale supporter is.
Daar hebben ze gewoon flexibele uitvakken door rijen stewards en wat bufferrijen. Dus een reden minder om op losse kaarten te gaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
In engeland hen je al jaren van die mixes zones toch?
Ja, en toch ging de helft van die mensen naar huis, hoe zou dat nou komen...?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:01 schreef Feyenoordlife het volgende:
Niks gebeurd op dat familievak joh. Ja, de FLKG was duidelijk aanwezig, maar dit is prima opgelost door daar een soort 2e uitvak te creëren. De Utrecht supporters die bij de FLKG zaten werden dan ook niet verzocht het stadion te verlaten, maar om een andere plek te zoeken (waren er genoeg) zodat de groep Feyenoordsupporters geïsoleerd konden worden.
quote:Op zondag 19 januari 2014 18:46 schreef Grifte het volgende:
Grotere uitvakken + vrij vervoer = geen problemen.
Slotje
Vier stoelen als Roda op bezoek komtquote:Op maandag 20 januari 2014 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Doe dan gelijk engelse uitvakken, wel zo makkelijk, een variabele capaciteit
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Doe dan gelijk engelse uitvakken, wel zo makkelijk, een variabele capaciteit
De maatregelen bij NEC gingen zelf zover dat NEC-supporters zelfs geen kaarten konden (bij)kopen. Wel de eerste keer in jaren dat ik een wedstrijd tegen Feyenoord weer leuk vond..quote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze slagen er wel in, zie NEC en RKC dit jaar, al zaten daar ook gewoon mensen op losse kaarten. Gevolg is wel dat de stadions half vol zijn. Moet je ook niet willen.
Al werden daar mensen op basis van woonplaats geweigerd. Iets wat niet zou moeten mogen.
Hoe moet je dat precies zien, die variabele uitvakken? Wanneer er 22.000 Feyenoorders besluiten te gaan dan krijgen ze gewoon zoveel kaarten toegewezen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.
Alleen Ajax en Feyenoord inderdaad. PSV en Twente zitten pas een stuk daarachter.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.
stadionverbod blijkt in de praktijk ook niet heel goed te controlerenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:44 schreef onlogisch het volgende:
Eigenlijk moet je het vrije vervoer gewoon terug laten komen. En de FLKG gewoon hun gang laten gaan. Maar de wetgeving omtrent straffen wel gigantisch aanscherpen. Vertoon je geweldadig gedrag, gewoon een stadionverbod voor het leven.
Moet je eens zien hoe snel het ophoudt met dat geneuzel.
Kijk aan. Wat politie, justitie, KNVB en clubs al 40 jaar niet lukt los jij gewoon ff op.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:44 schreef onlogisch het volgende:
Eigenlijk moet je het vrije vervoer gewoon terug laten komen. En de FLKG gewoon hun gang laten gaan. Maar de wetgeving omtrent straffen wel gigantisch aanscherpen. Vertoon je geweldadig gedrag, gewoon een stadionverbod voor het leven.
Moet je eens zien hoe snel het ophoudt met dat geneuzel.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:46 schreef Adames het volgende:
[..]
stadionverbod blijkt in de praktijk ook niet heel goed te controleren
Snap jequote:Op maandag 20 januari 2014 14:46 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Kijk aan. Wat politie, justitie, KNVB en clubs al 40 jaar niet lukt los jij gewoon ff op.
Niet iedereen over een kam scheren graag. Ik misdraag me nooit in een thuisvak en zo zijn er veel meer. En misdragen vind ik een groot woord. Het is vooral veel schreeuwen en druk doen. Dat wordt veelal als provocerend opgevat. Niet handig, maar het gebeurd.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:39 schreef larry91 het volgende:
[..]
De maatregelen bij NEC gingen zelf zover dat NEC-supporters zelfs geen kaarten konden (bij)kopen. Wel de eerste keer in jaren dat ik een wedstrijd tegen Feyenoord weer leuk vond..
Het probleem bij Feyenoord is dat de supporters zich niet weten te gedragen. Tegen Ajax zaten er in de Goffert ook 500 (schatting van mij) Ajax supporters in de thuisvakken. Echter, zij blijven rustig en netjes. Bij Feyenoord zit er gewoon een hoop tuig tussen.
Wat is er waar van dat een paar mensen, enkele rijen onder die gast, klappen kregen? Zoiets las ik ook van een Utrecht supporter die dat had waargenomen. Daarop zou die kale gereageerd hebben...quote:Op maandag 20 januari 2014 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, en toch ging de helft van die mensen naar huis, hoe zou dat nou komen...?
En die kale in vak U van het filmpje op de 1e pagina, die vroeg er gewoon om, beetje lopen provoceren en dreigen terwijl er allemaal kinderen om m heen zitten, mafjoekel... Normaal vind ik het niet kunnen dat iemand flinke klappen krijgt om een potje voetbal maar deze man verdiende ze.
Het eerste wat ik zag en hoorde was dat die kale vent ''kanker utrecht'' stond te schreeuwen na de 1-0 van Toornstra en tegen een stoel begon te trappen, toen pakte ie zijn broekriem en sloeg ie om zich heen terwijl daar op dat moment vooral gezinnen met kinderen zaten, heel goed te zien op de foto in het AD ook. (nog het moment VOOR ie ging meppen maar de broekriem al in de hand)quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is er waar van dat een paar mensen, enkele rijen onder die gast, klappen kregen? Zoiets las ik ook van een Utrecht supporter die dat had waargenomen. Daarop zou die kale gereageerd hebben...
Dat moet gewoon kunnen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Daar hebben ze gewoon flexibele uitvakken door rijen stewards en wat bufferrijen. Dus een reden minder om op losse kaarten te gaan.
Niet zozeer door elkaar zitten, al zal dat daar ook wel gebeuren.
Tuig is misschien niet het juiste woord. Laat ik het anders zeggen: een aantal (en dat zijn er vrij veel) Feyenoord supporters hebben vrij weinig besef dat ze ergens te gast zijn en dat ze vaak in vakken zitten met veel kinderen. Je mag best in de thuisvakken zitten, dat doe ik dit jaar in de Kuip ook weer voor de zoveelste keer. Echter, ik juich niet provocerend bij een doelpunt, ik ga mijn club niet luidkeels aanmoedigen en bovenal: ik ga niet dreigen en schelden na Feyenoord supporters die hun club aanmoedigen/toeschreeuwen. Dat laatste gebeurt alleen als Feyenoord op bezoek komt en dat noem ik misdragen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet iedereen over een kam scheren graag. Ik misdraag me nooit in een thuisvak en zo zijn er veel meer. En misdragen vind ik een groot woord. Het is vooral veel schreeuwen en druk doen. Dat wordt veelal als provocerend opgevat. Niet handig, maar het gebeurd.
Dat het bij Ajax minder is zal denk ik komen door het uitvak fanatieker is, waardoor die fanatieken liever in het uitvak plaatsnemen. Het uitvak van Feyenoord wordt vooral bevolkt door rustiger publiek, waardoor de sfeer ook tammer is.
Bij NEC was het toen ook zo dat supporters van de club zelf geweigerd werden vanwege woonplaats. Dat is gewoon absurd.
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:01 schreef larry91 het volgende:
[..]
Tuig is misschien niet het juiste woord. Laat ik het anders zeggen: een aantal (en dat zijn er vrij veel) Feyenoord supporters hebben vrij weinig besef dat ze ergens te gast zijn en dat ze vaak in vakken zitten met veel kinderen. Je mag best in de thuisvakken zitten, dat doe ik dit jaar in de Kuip ook weer voor de zoveelste keer. Echter, ik juich niet provocerend bij een doelpunt, ik ga mijn club niet luidkeels aanmoedigen en bovenal: ik ga niet dreigen en schelden na Feyenoord supporters die hun club aanmoedigen/toeschreeuwen. Dat laatste gebeurt alleen als Feyenoord op bezoek komt en dat noem ik misdragen.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek.
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.
Precies dit.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.
Dat wil ik, zelf Feyenoordsupporter, ook beamen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.
Rugby of anders Cricket.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Echte intellectuelen en notabelen kijken naar autosport.
Alleen Feyenoord krijgt die dingen volquote:Op zondag 19 januari 2014 18:46 schreef Grifte het volgende:
Grotere uitvakken + vrij vervoer = geen problemen.
Slotje
Precies.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:20 schreef Feyenoordlife het volgende:
Krijg je met die kleine uitvakken en nutteloze combi's in Nederland. Hoe minder supporters er meewerken aan de combiregeling hoe beter.
Hoe ben je toen herkend dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Behalve dan die keer dat ik werd herkend als Feyenoordsupporter en alsnog moest maken dat ik weg kwam in Vak GG bij NAC Breda.
Ja, 'want het is maar een spelletje'.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.
Kwestie van goed fatsoen. Laat ik het daar op houden.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, nog 30 stoeltjes waren open en bloot in het uitvak gisteren.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Alleen Feyenoord krijgt die dingen vol
Nee, de harde kern zit zo'n 125 meter verderopquote:Op maandag 20 januari 2014 10:55 schreef Happel het volgende:
[..]
De harde kern zit in dat vak toch? Al jaren volgens mij.
Om maar te zwijgen over dat de kaartjes aan de overkant vele malen goedkoper zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, de harde kern zit zo'n 125 meter verderop
Kan best zijn dat die ook niet verkocht werden.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, nog 30 stoeltjes waren open en bloot in het uitvak gisteren.
Zitten er daar dan niet alleen maar seizoenkaarthouders?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:28 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over dat de kaartjes aan de overkant vele malen goedkoper zijn.
Maar ja de kans dat je als Feyenoord supporter(s) er dan levend vanaf komt is best klein, geloof me.
Alle toegewezen kaarten waren verkocht hoor, dus uitverkocht.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Denken dat Feyenoordsupporters op stoeltjes zittenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Mensen drommen gewoon wat samen op betere plekken en trappen, dan zijn er een paar stoeltjes leeg ja. Vak was gewoon bomvol en uitverkocht.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Alle toegewezen kaarten waren verkocht hoor, dus uitverkocht.
Ik zat al mijn hele leven op school in Breda (in woon in de omgeving Breda) en liep op school en in de stad altijd zonder problemen met een Feyenoordshirt of Feyenoordsjaal in de winter.quote:
Als je uit omgeving Breda komt zou je toch ook moeten weten dat je beter niet op vak G kunt gaan zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zat al mijn hele leven op school in Breda (in woon in de omgeving Breda) en liep op school en in de stad altijd zonder problemen met een Feyenoordshirt of Feyenoordsjaal in de winter.
Op Vak GG waren er mensen die mij herkenden als Feyenoorder omdat ze mij dus weleens hadden zien lopen met Feyenoordshirt of sjaal. Schijnbaar hadden ze dat goed onthouden.
Dat werd tien seconden later bevestigd:quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We hebben het hier over voetbalsupporters dat is voor de meeste vrij lastig
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Echte mannen![]()
Als je de regels van het spelletje maar niets vindt dan speel je het toch gewoon niet? Kakkerlakken zijn hier ook niet welkom. Kom je toch dan accepteer je het risico op klappen.
Kun je huilie boe boe doen, maar dat zijn de regels, en dat weet iedereen. Gejank altijd.
Dan maak je ze toch flexibel?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Daarom dus flexibele uitvakken naar Engels model. Als er een club met weinig mensen komt, en de thuisvakken vol zijn en er behoefte is aan meer kaartjes kan je dat uitvak inkrimpen. Andersom natuurlijk bij grote vraag uitfans + weinig animo bij thuisfans.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |