Dit was de verklaring van de buurman:quote:Op maandag 13 januari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, de buurman heeft haar dus niet zien vertrekken (kan niet), maar gelukkig is dit snel opgehelderd. Hoe vreselijk de uitkomst ook is. In onzekerheid leven is erger.
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef Cucum het volgende:
[..]
Dit was de verklaring van de buurman:
De politie wantrouwde zijn versie van het verhaal. Zo kon hij geen verklaring geven over de verwonding aan zijn hand. Zijn verklaring over het tijdstip waarop Claudia zijn huis zou hebben verlaten kwam niet overeen met de verklaring van een overbuurman. Hij zei dat ze op een heel ander tijdstip het huis had verlaten.
Nee klopt, de buurman spreekt over vertrekken. Dat kan ook vertrekken onder dwang zijn geweest van haar ex.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.
Haar auto stond echter nog bij de ex voor de deur, dus zelfstandig is ze iig niet vertrokken.
Hier klets ik onzin overigensquote:Op maandag 13 januari 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.
Haar auto stond echter nog bij de ex voor de deur, dus zelfstandig is ze iig niet vertrokken.
Je hebt een puntquote:Op maandag 13 januari 2014 00:31 schreef Plumooh het volgende:
Misschien heeft de buurman juist gezegd dat ze niet is vertrokken op de tijd dat William zei.
Dat hij toen de auto aan het wassen was en claudia niet naar buiten is gekomen.
Wat in de krant stond kan niet kloppen, of ze moet later nog een keer terug gegaan zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:31 schreef Plumooh het volgende:
Misschien heeft de buurman juist gezegd dat ze niet is vertrokken op de tijd dat William zei.
Dat hij toen de auto aan het wassen was en claudia niet naar buiten is gekomen.
Idd. Op slechts 1 modaal salaris kun je eigenlijk geen gezin meer onderhouden.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? In mijn omgeving werken zowel de vaders als de moeders, en beiden bijna fulltime (beide 4 dagen)
wat tikken is anders dan vermoorden lijkt me.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar kan me wel voorstellen dat als je dan op bepaalde momenten oog in oog komt te staan en er komt weer zo;n discussie, dat je dan een keer wat tikken uitdeelt...
O jawel hoor. Dat kan wel. Het is zwaarder, maar het kan wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 01:07 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Op slechts 1 modaal salaris kun je eigenlijk geen gezin meer onderhouden.
mwoah, dat vind nou allemaal niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:21 schreef Gia het volgende:
Ik vind hem een enge kop hebben, met die geforceerde lach.
Kille ogen.
iemand vermoorden is natuurlijk ook gewoon fout.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is helemaal geen behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer. Er is gewoon een constatering dat veel mensen in dit soort zaken te simpel denken.
En ja, ze gedraagt zich als een hysterisch huisvrouwtje.
Ik denk dat de rechter gewoon vaststelt wat iemand moet betalen op basis van het salaris van de vader.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
Klopt. Iemand vermoorden is hoe dan ook fout.
We weten van beide niks dus kunnen daar niet over oordelen.
In zijn algemeenheid:
Als gescheiden moeder moet je gewoon niet misbruik maken van de financiële zaken van de vader. Het gaat immers te vaak fout.
Het moet nooit de bedoeling zijn om vaders helemaal uit te kleden. Dan krijg je vaak fout afgelopende vechtscheidingen.
Waar de kinderen de grootste slachtoffers zijn
Hoe komen jullie dan aan zijn fb?quote:Op maandag 13 januari 2014 07:40 schreef Marrije het volgende:
Hoe komen jullie toch zo snel aan zn fb?
Thanks!
Ik heb niet het idee dat dat enkel aan de moeder ligt, twee vechten, twee schuld, zeggen 'ze' altijd, maar wanneer er een vechtscheiding is, 'zal het wel aan de moeder liggen, die zal wel de kinderen weghouden of hem financieel uitkleden'. Ik vind dat raar.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Als gescheiden moeder moet je gewoon niet misbruik maken van de financiële zaken van de vader. Het gaat immers te vaak fout.
Het moet nooit de bedoeling zijn om vaders helemaal uit te kleden. Dan krijg je vaak fout afgelopende vechtscheidingen.
Wij slaan de antwoorden er gewoon uit.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een uur of twee naar nu blijkt.
In Brabant regelen ze het sneller dan boven de riolen.
Ja.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Zoek op twitter op zijn voornaam + zevenbergen en je hebt zijn achternaam.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie dan aan zijn fb?
Er zijn veel William R.'s op fb.
Naam kloptquote:Op maandag 13 januari 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Lekkere Heksenjacht dit, zal niet de eerste keer zijn dat de verkeerde wordt aangewezen
Ik wou al zeggen had ook William R Zevenbergen fb ingevuld.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Plumooh het volgende:
Dat idd Marije. Maar klopt, we kennen de situatie niet.
William R. was nog voor haar dood bekend.
Mark Roskam heeft zijn fb slecht afgeschermd. In zijn vriendenlijst stond die William.
Ook hij slecht fb afgeschermd, dus 100 procent zeker dat hij het is.
Claudia reageerde soms zelfs op zijn foto's
Jij weet meer ofzo? We weten helemaal niks van deze situatie, dus svp ophouden met speculeren.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
ja, maar daar vonden ze nietsquote:Op zondag 12 januari 2014 17:54 schreef Cucum het volgende:
Natuurlijk is haar iets overkomen, dus waarom is de politie weer zo traag?
Is de auto van de ex al doorzocht, kruipruimte onder het huis nagekeken en is de tuin al omgespit?
Niet over deze situatie.quote:
Het is onzin dat vaders worden uitgekleed. Kinderen zijn nu eenmaal duur en daar moet je je financiele verantwoordelijkheid voor nemen. Rechters houden echt wel rekening met je inkomsten. Waarschijnlijk zijn die vrienden van jou allemaal laffe kerels die hun geld liever aan zichzelf uitgeven dan aan hun kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:03 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Niet over deze situatie.
Maar in mijn vriendenkring zie ik helaas wel vaders die uitgekleed worden.
En het valt me op dat er de laatste tijd in de media op dat er veel familie drama's zijn.
Ik bedoelde het dus in zijn algemeen. Sorry als het over is gekomen als speculeren.
Ik las vandaag in het AD dat een van de kinderen boven was toen ze wellicht werd vermoord.
Godzijdank heeft ze niks mee gekregen aldus de broer van Claudia
Yup. Pagina 1 werd er al over begonnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef yvonne het volgende:
Zijn we alweer aanbeland dat het de moeder's eigen schuld is omdat ze de man finacieel uitkleedt of een gevecht over de scheiding?
Zo ja hoef ik het hele topic verder niet te lezen.
Vermoedelijk spelen scheidingsadvocaten hierin ook een grote rol. Zo zijn er al genoeg gevallen bekend waarbij de vrouw in eerste instantie tot een schappelijke regeling wilde komen totdat de advocaat haar wijst op hoeveel meer ze er eigenlijk uit kan halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Ja...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef yvonne het volgende:
Zijn we alweer aanbeland dat het de moeder's eigen schuld is omdat ze de man financieel uitkleedt of een gevecht over de scheiding?
Zo ja hoef ik het hele topic verder niet te lezen.
Ik ken die genoeg gevallen niet. ...quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef eight het volgende:
[..]
Vermoedelijk spelen scheidingsadvocaten hierin ook een grote rol. Zo zijn er al genoeg gevallen bekend waarbij de vrouw in eerste instantie tot een schappelijke regeling wilde komen totdat de advocaat haar wijst op hoeveel meer ze er eigenlijk uit kan halen.
Je moet dan als vrouw zijnde toch een hoog moraal hebben wil je dit af kunnen slaan.
Wie is er boos dan?quote:
Opdat ik wijs naar zaken die scheef zijn ben ik meteen boos? Apart.quote:
Je schetst een scenario waarbij een het nog altijd de schuld van de vrouw is. Ten slotte stel je dat je een 'hoog moreel' moet hebben, wil je niet op zo'n lucratief voorstel van je advocaat ingaan. Wat zegt dat over jouw gedachten over vrouwen?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:40 schreef eight het volgende:
[..]
Opdat ik wijs naar zaken die scheef zijn ben ik meteen boos? Apart.
Jij weet precies wat er gebeurd is? Zij heeft niks gedaan en is altijd een engeltje geweest?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik persoonlijk vind het een walgelijke, misselijkmakende ontwikkeling dat het tegenwoordig kennelijk gebruikelijk is om in dit soort zaken de dader tot slachtoffer te bombarderen en het slachtoffer tot dader.
![]()
![]()
![]()
Het slachtoffer is het slachtoffer, de moordenaar is de moordenaar.
En welke (v)echtscheiding of ruzie dan ook rechtvaardigd NOOIT één of meerdere moorden.
Gemiddeld ongeveer 3-4 per jaar in NL. Niet echt heel veel wmb.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:03 schreef Plumooh het volgende:
En het valt me op dat er de laatste tijd in de media op dat er veel familie drama's zijn.
Hoe kom je daar nu weer bijquote:Op maandag 13 januari 2014 12:42 schreef Disorder het volgende:
Het is natuurlijk niet de schuld van de moordende man. Het zijn de vrouwen. Het zijn de advocaten. Het zijn de vrouwen via hun advocaten. Maar het zijn wij arme mannen niet. Ze moeten ons mannen gewoon hebben.
Het zegt alleen iets over die groep. Ik vermoed dat de meeste vrouwen een scheiding op een nette manier afhandelen.quote:Ten slotte stel je dat je een 'hoog moreel' moet hebben, wil je niet op zo'n lucratief voorstel van je advocaat ingaan. Wat zegt dat over jouw gedachten over vrouwen?
Ik zie meer boze vrouwen eigenlijk. D'r worden zelfs topics in KLB over die zogenaamde boze mannen geopend.quote:
Nou ja, het is ook wel een beetje sneu dat in elk topic waarin een vrouw of kinderen worden vermoord meteen geroepen word dat de vrouw het wel over zichzelf of de kinderen afgeroepen zal hebben. Want zielige man werd vast vel over neus gehaald of hij mocht de kinderen vast niet zien of zo... Dan is het blijkbaar wel begrijpelijk dat je iemand om het leven brengt en je kinderen van hun moeder beroofdquote:Op maandag 13 januari 2014 13:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie meer boze vrouwen eigenlijk. D'r worden zelfs topics in KLB over die zogenaamde boze mannen geopend.
Welke reden zou voor jou dan rechtvaardigen dat hij zijn ex-vrouw heeft vermoord?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Jij weet precies wat er gebeurd is? Zij heeft niks gedaan en is altijd een engeltje geweest?
Ik bedoel te zeggen dat niemand weet wat er gebeurd is tussen hun.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Welke reden zou voor jou dan rechtvaardigen dat hij zijn ex-vrouw heeft vermoord?
Dat lees ik nergens. Hooguit dat men denkt dat de man uitflipte. En dat zal wel zijn om iets wat de ex zei of deed. Maar ik wil met alle plezier gaan beweren dat de man een soort Blauwbaard was. Alleen denk ik dat niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook wel een beetje sneu dat in elk topic waarin een vrouw of kinderen worden vermoord meteen geroepen word dat de vrouw het wel over zichzelf of de kinderen afgeroepen zal hebben. Want zielige man werd vast vel over neus gehaald of hij mocht de kinderen vast niet zien of zo... Dan is het blijkbaar wel begrijpelijk dat je iemand om het leven brengt en je kinderen van hun moeder beroofd
Waarom ben je zo op zoek naar die zogenaamde nuance? Is het niet verstandig om voor dit trauma professioneel hulp te zoeken?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat niemand weet wat er gebeurd is tussen hun.
Misschien flipte de man we omdat hij gestoord is, weet jij veel... Misschien treft de vrouw helemaal geen enkele blaam. ..quote:Op maandag 13 januari 2014 19:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hooguit dat men denkt dat de man uitflipte. En dat zal wel zijn om iets wat de ex zei of deed.
Nee, dat weten we ookniet, wel weten we dat hij bekend heeft en niets rechtvaardigt moord.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat niemand weet wat er gebeurd is tussen hun.
Blame the victim, ja. Ik zou me niet voor kunnen stellen wat een vrouw wel niet zou moeten doen om het te verdienen omgelegd te worden, als ze überhaupt iets op haar geweten heeft. Maar dát weten we al niet eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook wel een beetje sneu dat in elk topic waarin een vrouw of kinderen worden vermoord meteen geroepen word dat de vrouw het wel over zichzelf of de kinderen afgeroepen zal hebben. Want zielige man werd vast vel over neus gehaald of hij mocht de kinderen vast niet zien of zo... Dan is het blijkbaar wel begrijpelijk dat je iemand om het leven brengt en je kinderen van hun moeder beroofd
Of ze was met de kennis die ze over haar ex heeft bang dat de aanwezigheid van haar vriend als olie op het vuur zou kunnen werken en hem dus daarom thuis liet en überhaupt niet inlichtte over haar plannen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:32 schreef Plumooh het volgende:
Ik las in het AD dat haar nieuwe vriend niks wist van de afspraak met haar ex.
Had ze misschien beter wel kunnen vertellen, dan had die beste man mee kunnen gaan.
Maar ja misschien misschien is hetzelfde als als als
Niemand zegt toch dat ze dood moest. Hooguit dat men kan voorstellen dat de man uit zijn dak ging, gezien de toedracht lijkt het een impulsdaad en geen geplande actie. Dan kan ik me voorstellen dat de vrouw iets deed of zei waardoor de man flipte. Maar dat is iets anders dan het goedkeuren.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Blame the victim, ja. Ik zou me niet voor kunnen stellen wat een vrouw wel niet zou moeten doen om het te verdienen omgelegd te worden, als ze überhaupt iets op haar geweten heeft. Maar dát weten we al niet eens.
Had je ook zo veel voorstellingsvermogen voor de marokkaanse doodschoppers van de scheidsrechter? Want ook zij flipten en gingen erg uit hun dak , maar het was geen geplande actie.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat ze dood moest. Hooguit dat men kan voorstellen dat de man uit zijn dak ging, gezien de toedracht lijkt het een impulsdaad en geen geplande actie. Dan kan ik me voorstellen dat de vrouw iets deed of zei waardoor de man flipte. Maar dat is iets anders dan het goedkeuren.
Je hoeft er geen begrip voor te hebben om het te kunnen begrijpen. Zolang je het niet durft te benoemen zal je meer van dit soort "familie drama's" langs zien komen. Dit mag best eens onderzocht worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Dit is wel een drama in die familie, maar niet het klassieke familiedrama, dat in Nederland vrij frequent voorkomt (meen ik). Dan worden de kinderen ook nog eens vermoord en pleegt de dader zelfmoord.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hoeft er geen begrip voor te hebben om het te kunnen begrijpen. Zolang je het niet durft te benoemen zal je meer van dit soort "familie drama's" langs zien komen.
Wat benoemen? Weet jij wat er precies gebeurd is?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hoeft er geen begrip voor te hebben om het te kunnen begrijpen. Zolang je het niet durft te benoemen zal je meer van dit soort "familie drama's" langs zien komen. Dit mag best eens onderzocht worden.
Nee. Maar dat is elke keer een verwijt wanneer dit soort verschrikkelijke dingen gebeuren en er nog (weinig) over bekend is. Tegen de tijd dat de feiten wel boven water komen is het topic al verdwenen. En altijd lag de oorzaak in de scheiding.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat benoemen? Weet jij wat er precies gebeurd is?
Bij de meeste gevallen dat de ene ex de andere de hersens inslaat is er iets aan de hand dat met de scheiding, alimentatie en/of het bezoek/zorgrecht van de kinderen te maken heeft.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat benoemen? Weet jij wat er precies gebeurd is?
Haha. Dit zegt toch helemaal niemand?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij de meeste gevallen dat de ene ex de andere de hersens inslaat is er iets aan de hand dat met de scheiding, alimentatie en/of het bezoek/zorgrecht van de kinderen te maken heeft.
Maar ik wil met alle plezier doen alsof dat anders is en pretenderen dat deze man een necrofiele lustmoordenaar is die na het vermoorden van die vrouw het nog warme lichaam penetreerde en stukken van haar vlees in de hachee deed.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:35 schreef Disorder het volgende:
[..]
Haha. Dit zegt toch helemaal niemand?
Ik denk eerlijk gezegd dat alimentatie, papierwerk, etc. bijzaak is. Afgunst vanwege die nieuwe liefde van je ex, voor altijd bij elkaar willen zijn, je wereld die in is gestort. Dat zijn wat mij betreft de dingen die sommige mensen door laten draaien.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij de meeste gevallen dat de ene ex de andere de hersens inslaat is er iets aan de hand dat met de scheiding
Goed omschreven!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:00 schreef nikk het volgende:
Je hoeft er geen begrip voor te hebben om het te kunnen begrijpen
Tien jaar geleden in iedergeval niet. Toen ik nog in de TBS werkte.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
Dat soort blackouts zie je eigenlijk alleen maar bij mensen met een bipolaire stoornis of ernstige anger management issues.
Ik snap dat ook niet zo. Het haalt niets uit.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:51 schreef deedeetee het volgende:
En jawel hoor de zoveelste stille tocht....
Dat vind ik gewoon behulpzaam tenzij de politie verzoekt niet mee te zoeken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:08 schreef Plumooh het volgende:
Klopt. Net zoals die mensen die menen te moeten zoeken afgelopen weekend. Maar ondertussen wel hopen niks te vinden, want dat vonden ze eng.
Misschien hebben ze wel tal van sporen kapot getrapt daarnaast
Bij een vrouw die haar man om dezelfde redenen vermoordt heb je iets meer begrip?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:51 schreef deedeetee het volgende:
En jawel hoor de zoveelste stille tocht....
Ik heb overgens totaal geen begrip voor een man die zijn vrouw vermoord om wille van de centen, de kinderen of gewoon uit wraak omdat ze de relatie heeft verbroken.
Wat een vreemde opmerking.....nee natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij een vrouw die haar man om dezelfde redenen vermoordt heb je iets meer begrip?
Zal vast en zeker bij een groot gedeelte zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:17 schreef Meaghan het volgende:
Die stille tochten zijn toch ook meer bedoeld voor de getroffen families,
Klinkt gezellig. Misschien een idee om die tochten vaker te houden. Met al die vergrijzing zijn die ouwe mensen ineens allemaal tegen een feestje op straat, mar stille tochten mogen altjd wel doorgaan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:51 schreef Plumooh het volgende:
Ik heb een jaar geleden bij een stille tocht een mobiele tap en frituurwagen mogen verhuren.
Toen ik daar kwam leek het net een straatfeest.
quote:Omroep Brabant: Vader Claudia Oskam over verklaring vriendin William R.: 'Ze heeft geen recht van spreken'
ZEVENBERGEN - De vader van de om het leven gebrachte Claudia Oskam uit Zevenbergen is boos dat de vriendin van William R. haar verhaal in de pers heeft gedaan. "Zij heeft het recht niet om iets te zeggen met haar staat van dienst. Dan weet zij genoeg."
Volgens Cor Oskam had zijn dochter er geen problemen mee dat William een nieuwe vriendin had. "Ze wilde alleen niet dat ze dicht bij haar kinderen kwam."
Kalmeringspillen
Volgens de vader van Claudia had Katja de kinderen van Claudia een keer kalmeringspilletjes gegeven en dat was een belangrijke reden waarom Claudia er moeite mee had dat Katja zich met haar kinderen bemoeide.
"Deze zaak kent geen franjes, alleen maar verdriet. Wij zouden in december naar Brazilië gaan met z'n allen. Claudia zou daar bekend gaan maken dat ze gaat samenwonen met haar nieuwe vriend. Er zijn zoveel mensen die van haar houden."
'De kinderen hebben geen moeder meer'
De zorg van Cor Oskam gaat nu uit naar de kinderen van Claudia. "Ons grootste probleem is dat de kinderen geen moeder meer hebben. Ik wil ze samen met mijn vrouw groot brengen." Verder wil Oskam niks zeggen over William of zijn ouders. "Er is al genoeg gezegd en we willen rust."
Bron: www.omroepbrabant.nl
quote:Omroep Brabant: William R. uit Zevenbergen langer in de cel voor moord op ex-vrouw Claudia Oskam (36)
BREDA - William R. (39), de man die heeft bekend zijn ex-vrouw Claudia Oskam uit Zevenbergen om het leven te hebben gebracht, blijft nog minstens twee weken langer vastzitten. Dat heeft de rechter commissaris in Breda dinsdag bepaald. Het openbaar ministerie verdenkt de man van moord.
"Het is een héél groot drama. Er moet nog veel worden uitgezocht", dat zegt de advocaat van William R., Harry Nieland uit Bergen op Zoom. Nieland mag verder niets over de zaak zeggen. "Mijn cliënt zit in beperkingen en mag dus geen contact hebben met de buitenwereld", aldus de advocaat.
Arrestatie
William R. uit Zevenbergen werd zaterdagavond gearresteerd vanwege betrokkenheid bij de vermissing van de moeder van drie kinderen.
Zondag bekende hij de vrouw te hebben gedood. Op aanwijzingen van de verdachte vond de politie ´s avonds het lichaam van Claudia in De Roode Vaart aan de Schansdijk in Zevenbergen.
Vermist
Claudia (36) werd sinds vrijdag vermist na een bezoek aan haar ex-man William R. Zij was daar om om de partneralimentatie van 2014 te regelen. Volgens de ex-man hadden ze geen ruzie gehad.
De politie wantrouwde zijn versie van het verhaal. Zo kon hij geen verklaring geven over een verwonding aan zijn hand. Zijn verklaring over het tijdstip waarop Claudia zijn huis zou hebben verlaten kwam niet overeen met wat een overbuurman had gezien.
Motief onduidelijk
Hoe Claudia om het leven is gebracht en waarom William dat zou hebben gedaan, is nog onduidelijk. De politie werkt met twintig rechercheurs aan de zaak. Dinsdag wordt sectie verricht op het lichaam.
Lees meer over deze zaak op de themapagina omroepbrabant.nl/claudiaoskam.
Bron: www.omroepbrabant.nl
Tja. Dat zal een leuk gesprek zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens Cor Oskam had zijn dochter er geen problemen mee dat William een nieuwe vriendin had. "Ze wilde alleen niet dat ze dicht bij haar kinderen kwam."
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja. Dat zal een leuk gesprek zijn geweest.
"Nou William, dump je nieuwe vriendin maar of je ziet je kinderen niet meer. En nu over de alimentatie."
*snap*
quote:Motief onduidelijk
Hoe Claudia om het leven is gebracht en waarom William dat zou hebben gedaan, is nog onduidelijk. De politie werkt met twintig rechercheurs aan de zaak. Dinsdag wordt sectie verricht op het lichaam.
Schrijf ik dat het het motief was? Als jij mijn ex zou zijn, en ik ga je proberen leeg te zuigen door middel van de alimentatie, en daarna vertel ik je dat je je kinderen niet meer mag zien tenzij je betaalt èn je nieuwe partner dumpt want hij/zij bevalt me niet, zou jij dan boos worden op mij? Vast niet toch. Je zou het wel begrijpen. Toch?quote:
Waarom suggereer je dit überhaupt?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij mijn ex zou zijn, en ik ga je proberen leeg te zuigen door middel van de alimentatie, en daarna vertel ik je dat je je kinderen niet meer mag zien tenzij je betaalt èn je nieuwe partner dumpt want hij/zij bevalt me niet, zou jij dan boos worden op mij? Vast niet toch. Je zou het wel begrijpen. Toch?
Omdat die dingen allemaal in de verklaringen van familie en vrienden van William en Claudia staan. Lees maar na.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:52 schreef Disorder het volgende:
[..]
Waarom suggereer je dit überhaupt?
Ja, dat doe je. En verder speculeer je maar een eind raak.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Schrijf ik dat het het motief was? Als jij mijn ex zou zijn, en ik ga je proberen leeg te zuigen door middel van de alimentatie, en daarna vertel ik je dat je je kinderen niet meer mag zien tenzij je betaalt èn je nieuwe partner dumpt want hij/zij bevalt me niet, zou jij dan boos worden op mij? Vast niet toch. Je zou het wel begrijpen. Toch?
Tsja. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat iemand zwart wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het niet is gebeurd. Maar alles is wat mij betreft nog mogelijk. En verder denk ik niet zozeer dat het écht om de alimentatie gaat bijvoorbeeld. Het speelt vast een rol. Dat wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat die dingen allemaal in de verklaringen van familie en vrienden van William en Claudia staan. Lees maar na.
En omdat die Whiskers mij betichtte van het goedkeuren van een moord. En daar hou ik niet van.
Nee hoor. Alles wat ik schrijf is gebaseerd op wat er in de nieuwsberichten staat. Tot nu toe lijkt het er heel erg op dat ik gewoon gelijk heb. En ik kan me goed voorstellen dat wanneer een ex je vertelt dat je nieuwe liefde niet bij jouw kinderen mag zijn (leuk samen op vakantie? Nee. Weekend weg? Vergeet het. Nieuwe vriendin komt op verjaardagsfeest van kind? No way) en je voelt je door de alimentatie ook nog eens financieel uitgeknepen, dat je dan heel erg kwaad gaat worden. Je krijgt niet eens de kans een nieuw leven op te bouwen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat doe je. En verder speculeer je maar een eind raak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |