quote:Omroep Brabant: Lichaam vermiste Claudia Oskam gevonden in Zevenbergen na bekentenis ex-man
ZEVENBERGEN - Het lichaam van de vermiste Claudia Oskam (36) uit Zevenbergen is gevonden in het water bij een chemiebedrijf in Zevenbergen. Claudia's ex-man William R. (39) heeft bekend haar om het leven te hebben gebracht. Op zijn aanwijzing heeft de politie haar lichaam zondagavond gevonden.
Het stoffelijk overschot van Claudia werd op aanwijzing van R. rond negen uur gevonden in het water aan de Schansdijk in Zevenbergen, ter hoogte van chemiebedrijf Caldic. De politie bevestigt dat een lichaam is gevonden op het industrieterrein aan de Schansdijk in Zevenbergen.
Sectie moet nog uitsluitsel geven of het om de vermiste Claudia gaat, maar de politie gaat daar wel van uit. De wegen rondom de vindplaats van het lichaam zijn afgezet door de politie. Zij doen sporenonderzoek.
Ex-man als verdachte opgepakt
Claudia werd sinds vrijdag vermist na een bezoek aan haar ex-man William R. Zij was daar om met hem te praten over financiële problemen. Volgens haar ex-man hadden ze geen ruzie gehad.
De politie wantrouwde zijn versie van het verhaal. Zo kon hij geen verklaring geven over de verwonding aan zijn hand. Zijn verklaring over het tijdstip waarop Claudia zijn huis zou hebben verlaten kwam niet overeen met de verklaring van een overbuurman. Hij zei dat ze op een heel ander tijdstip het huis had verlaten.
Agenten hielden R. zaterdagnacht als verdachte aan. Zondag werd in Zevenbergen en de omgeving de hele dag gezocht naar Claudia. 150 vrijwilligers deden mee met de zoektocht.
Tip
Zondagavond nog kreeg de familie van Oskam een tip van iemand die Claudia zondagmiddag zou hebben gezien bij de Albert Heijn in Bergen op Zoom. Daarop startte de familie ook in die omgeving nog een zoektocht. Zondag maakte de politie bekend dat twintig rechercheurs aan de zaak werken.
Politie zet omgeving af (Foto: Mathijs Bertens/Stuve Fotografie)
Ex-man bekent Claudia om het leven te hebben gebracht
Bron: www.omroepbrabant.nl
R heeft dus de financiële kwestie afgehandeldquote:Op zondag 12 januari 2014 17:17 schreef tong80 het volgende:
De 37-jarige Claudia was vrijdagmiddag rond 16.30 uur voor het laatst gezien bij haar ex William R. in Zevenbergen. Volgens Vermist.nl was bij R. geweest om over een financiële kwestie te praten.
Of juist een manier gevonden waarmee hij die kwestie heul niet meer hoefde af te handelenquote:Op zondag 12 januari 2014 17:27 schreef eight het volgende:
[..]
R heeft dus de financiële kwestie afgehandeld
Zoeits is dus afgehandeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
Of juist een manier gevonden waarmee hij die kwestie heul niet meer hoefde af te handelen
Nee. Dat gaat de politie niet doen. Dat weet je toch? Die gaan bij vermissingen en het vastzetten van een vermoedelijke dader nooit kijken. Nee. Echt niet. Niet in Nederland. Het is een schande. Boeh. En dat is de schuld van de slinkse kerk. En van de Rabobank.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:54 schreef Cucum het volgende:
Natuurlijk is haar iets overkomen, dus waarom is de politie weer zo traag?
Is de auto van de ex al doorzocht, kruipruimte onder het huis nagekeken en is de tuin al omgespit?
Wat dan, ze gaat naar haar ex en denkt "goh goed moment om eens te verdwijnen".quote:Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat goed dat jij dat weet. Ik heb dit topic gelinkt naar de AIVD
Straks dus SWAT voor de deur
Waarschijnlijk omdat hun prioriteit niet ligt bij het bevredigen van de behoefte aan nieuwtjes bij het wat minder snuggere deel van de bevolking.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:54 schreef Cucum het volgende:
Is de auto van de ex al doorzocht, kruipruimte onder het huis nagekeken en is de tuin al omgespit?
quote:ZEVENBERGEN - Het lichaam van de vermiste Claudia Oskam (36) uit Zevenbergen zou gevonden zijn. Dat meldt haar broer zondagavond op zijn Facebookpagina.
Volgens haar broer is het lichaam gevonden in de buurt van chemiebedrijf Caldic in Zevenbergen.
http://www.omroepbrabant.(...)in+Zevenbergen+.aspx
Simpel nadenken is niet zo moeilijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daderkennisquote:Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat had jij nou gevonden al de politie het bovenstaande met alle mankracht had gedaan?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:54 schreef Cucum het volgende:
Ten eerste gaan dan niet de Facebookhuisvrouwen voor politie spelen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat had jij nou gevonden al de politie het bovenstaande met alle mankracht had gedaan?
Duidelijke taal pffff.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:21 schreef Sunri5e het volgende:
Een spreuk op zijn FB: "Accepteer wat je niet kunt veranderen maar verander, wat je niet kunt accepteren. Anders denken. Anders doen."
![]()
quote:Waarschijnlijk lichaam Claudia Oskam gevonden
In Zevenbergen is zondagavond een lichaam gevonden dat hoogstwaarschijnlijk van de vermiste 36-jarige vrouw Claudia Oskam is.
Dat heeft de politie laten weten.
Die vond het stoffelijk overschot in het water bij een industrieterrein aan de Schansdijk, na een tip van Oskams ex-man, William R. Hij heeft inmiddels bekend zijn voormalige echtgenote te hebben omgebracht.
Nader onderzoek moet aantonen dat het echt om het lichaam van Oskam gaat, maar de politie gaat daar wel van uit. Details over de dood zijn nog niet bekendgemaakt.
Aangehouden
R. is in de nacht van zaterdag op zondag aangehouden omdat hij mogelijk iets met haar verdwijning te maken had. De laatste keer dat de moeder van drie kinderen gezien werd was bij zijn huis in de Brabantse plaats.
De drie kinderen van Oskam en haar voormalige echtgenoot zijn bij familie ondergebracht.
Zoektocht
De vermissing van de vrouw heeft in Zevenbergen voor flink wat opschudding gezorgd. Zo'n 150 vrijwilligers zochten zondag tot het vallen van de avond in het dorp en in het naburige Standdaarbuiten naar de vrouw.
Bron: nu.nl
quote:Omroep Brabant: Lichaam vermiste Claudia Oskam gevonden in Zevenbergen na bekentenis ex-man
ZEVENBERGEN - Het lichaam van de vermiste Claudia Oskam (36) uit Zevenbergen is gevonden in het water bij een chemiebedrijf in Zevenbergen. Claudia's ex-man William R. (39) heeft bekend haar om het leven te hebben gebracht. Op zijn aanwijzing heeft de politie haar lichaam zondagavond gevonden.
Het stoffelijk overschot van Claudia werd op aanwijzing van R. rond negen uur gevonden in het water aan de Schansdijk in Zevenbergen, ter hoogte van chemiebedrijf Caldic. De politie bevestigt dat een lichaam is gevonden op het industrieterrein aan de Schansdijk in Zevenbergen.
Sectie moet nog uitsluitsel geven of het om de vermiste Claudia gaat, maar de politie gaat daar wel van uit. De wegen rondom de vindplaats van het lichaam zijn afgezet door de politie. Zij doen sporenonderzoek.
Ex-man als verdachte opgepakt
Claudia werd sinds vrijdag vermist na een bezoek aan haar ex-man William R. Zij was daar om met hem te praten over financiële problemen. Volgens haar ex-man hadden ze geen ruzie gehad.
De politie wantrouwde zijn versie van het verhaal. Zo kon hij geen verklaring geven over de verwonding aan zijn hand. Zijn verklaring over het tijdstip waarop Claudia zijn huis zou hebben verlaten kwam niet overeen met de verklaring van een overbuurman. Hij zei dat ze op een heel ander tijdstip het huis had verlaten.
Agenten hielden R. zaterdagnacht als verdachte aan. Zondag werd in Zevenbergen en de omgeving de hele dag gezocht naar Claudia. 150 vrijwilligers deden mee met de zoektocht.
Tip
Zondagavond nog kreeg de familie van Oskam een tip van iemand die Claudia zondagmiddag zou hebben gezien bij de Albert Heijn in Bergen op Zoom. Daarop startte de familie ook in die omgeving nog een zoektocht. Zondag maakte de politie bekend dat twintig rechercheurs aan de zaak werken.
Politie zet omgeving af (Foto: Mathijs Bertens/Stuve Fotografie)
Ex-man bekent Claudia om het leven te hebben gebracht
Bron: www.omroepbrabant.nl
En al helemaal voor de kinderen. Die hebben in één klap geen moeder en (voorlopig) geen vader meer..quote:Op zondag 12 januari 2014 22:40 schreef senesta het volgende:
VerdorieHet zat er natuurlijk wel in maar verdorie wat triest weer
Dat laatste waarschijnlijk, wellicht in combinatie met intrinsieke aanleg ...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:39 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Duidelijke taal pffff.
Wat is zijn Facebook eigenlijk?
Wat bezielt zo'n man vraag ik me af.
Je kinderen hun vader en moeder afnemen.
Een gek of gek gedreven?!
En de vraag is maar of ze na zijn vrijlating wel zitten te wachten op de man die hun moeder vermoord heeft.... al even afgezien van het feit dat ze tegen die tijd (bijna) volwassen zullen zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En al helemaal voor de kinderen. Die hebben in één klap geen moeder en (voorlopig) geen vader meer..
Het komt er mss. een beetje kort door de bocht uit en ook mijn eerste reactie was dat William een nekschot verdient, maar bij bv. vechtscheidingen kunnen mensen elkaar het leven behoorlijk zuur maken. Dit op basis van middeleeuwse wetten die de vrouw behoorlijk in het voordeel stellen.quote:
* Leandra geeft opgebaarde een knal voor z'n bek.....quote:Op zondag 12 januari 2014 22:42 schreef opgebaarde het volgende:
Waar twee vechten zijn twee schuld... Ze zal het er wel naar gemaakt hebben
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
* Leandra geeft opgebaarde een knal voor z'n bek.....
Hoppatee je zult het er wel naar gemaakt hebben.
Waar is de PI?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
* Leandra geeft opgebaarde een knal voor z'n bek.....
Hoppatee je zult het er wel naar gemaakt hebben.
Volgens mij is dat in deze zaak ook het geval. Als ik zie wat hij voor een baan heeft.... Hij zal wel aardig wat centjes verdienen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt er mss. een beetje kort door de bocht uit en ook mijn eerste reactie was dat William een nekschot verdient, maar bij bv. vechtscheidingen kunnen mensen elkaar het leven behoorlijk zuur maken. Dit op basis van middeleeuwse wetten die de vrouw behoorlijk in het voordeel stellen.
Een bekende van me ook: kreeg krankzinnige alimentatiebedragen om de oren en telkens gekut met pro deo advocaatjes e.d. Die is uiteindelijk gewoon veel kwijtgeraakt, dingen waar 'ie lang en hard voor heeft moeten werken...
Je hebt gelijk: "iig voorlopig" was beter geweest, Dat geeft duidelijker aan dat het de koemnde jaren sowieso niet kan en dat ze het later eventueel zelf ook niet zullen willen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de vraag is maar of ze na zijn vrijlating wel zitten te wachten op de man die hun moeder vermoord heeft.... al even afgezien van het feit dat ze tegen die tijd (bijna) volwassen zullen zijn.
En heeft hij zijn ex ook vermoord?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt er mss. een beetje kort door de bocht uit en ook mijn eerste reactie was dat William een nekschot verdient, maar bij bv. vechtscheidingen kunnen mensen elkaar het leven behoorlijk zuur maken. Dit op basis van middeleeuwse wetten die de vrouw behoorlijk in het voordeel stellen.
Een bekende van me ook: kreeg krankzinnige alimentatiebedragen om de oren en telkens gekut met pro deo advocaatjes e.d. Die is uiteindelijk gewoon veel kwijtgeraakt, dingen waar 'ie lang en hard voor heeft moeten werken...
Bijna volwassen? Zou me niet verbazen er er nog minimaal jonger is dan 10quote:Op zondag 12 januari 2014 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de vraag is maar of ze na zijn vrijlating wel zitten te wachten op de man die hun moeder vermoord heeft.... al even afgezien van het feit dat ze tegen die tijd (bijna) volwassen zullen zijn.
Erg rappe conclusie gebaseerd op wat? De baan van de moordenaar?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in deze zaak ook het geval. Als ik zie wat hij voor een baan heeft.... Hij zal wel aardig wat centjes verdienen.
Ja. Zijn Linkedin en FB profiel staan nog gewoon online.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Erg rappe conclusie gebaseerd op wat? De baan van de moordenaar?
Wat 'ie heeft gedaan, is niet goed te praten, maar hoe het vaak gaat...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in deze zaak ook het geval. Als ik zie wat hij voor een baan heeft.... Hij zal wel aardig wat centjes verdienen.
Nee, maar kan me wel voorstellen dat als je dan op bepaalde momenten oog in oog komt te staan en er komt weer zo;n discussie, dat je dan een keer wat tikken uitdeelt...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En heeft hij zijn ex ook vermoord?
Gooi jezelf weg joh, debielquote:Op zondag 12 januari 2014 22:42 schreef opgebaarde het volgende:
Waar twee vechten zijn twee schuld... Ze zal het er wel naar gemaakt hebben
Ja, dat kan.... maar als hij 18 jaar krijgt dan duurt het toch nog 12 jaar voor hij vrijkomt.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bijna volwassen? Zou me niet verbazen er er nog minimaal jonger is dan 10
Dat is het risico als je met iemand gaat trouwen en kinderen samen krijgt.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat in combinatie met een torenhoge alimentatie maakt dat zo iemand op een dag tot de conclusie komt dat 'ie niks meer te verliezen heeft, omdat zijn conclusie is dat 'ie alles al kwijt is....quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Ulx het volgende:
Bij vechtscheidingen heb je als man meestal het nakijken. Nou weet ik niet wat er is gebeurd, maar ik kan me voorstellen dat moeder de vrouw het financiële afhandelen heeft gekoppeld aan het door de vader kunnen zien van de kinderen. En als je kinderen daarvoor gebruikt kunnen vaders door het lint gaan. Vooral omdat rechters toch eerder geneigd zijn te redeneren dat de kinderen hun moeder eerder nodig hebben dan hun vader.
We leven ook niet meer in de middeleeuwen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:57 schreef Cucum het volgende:
[..]
Dat is het risico als je met iemand gaat trouwen en kinderen samen krijgt.
We leven niet in Suriname waar we rond kunnen neuken zonder gevolgen.
Nou, dan heeft hij dat probleem even grondig opgelost.... nu hebben ze geen van beiden.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Ulx het volgende:
Bij vechtscheidingen heb je als man meestal het nakijken. Nou weet ik niet wat er is gebeurd, maar ik kan me voorstellen dat moeder de vrouw het financiële afhandelen heeft gekoppeld aan het door de vader kunnen zien van de kinderen. En als je kinderen daarvoor gebruikt kunnen vaders door het lint gaan. Vooral omdat rechters toch eerder geneigd zijn te redeneren dat de kinderen hun moeder eerder nodig hebben dan hun vader.
En dan komt zijn heks-vrouw langs......quote:Op zondag 12 januari 2014 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat in combinatie met een torenhoge alimentatie maakt dat zo iemand op een dag tot de conclusie komt dat 'ie niks meer te verliezen heeft, omdat zijn conclusie is dat 'ie alles al kwijt is....
Dit.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik persoonlijk vind het een walgelijke, misselijkmakende ontwikkeling dat het tegenwoordig kennelijk gebruikelijk is om in dit soort zaken de dader tot slachtoffer te bombarderen en het slachtoffer tot dader.
![]()
![]()
![]()
Het slachtoffer is het slachtoffer, de moordenaar is de moordenaar.
En welke (v)echtscheiding of ruzie dan ook rechtvaardigd NOOIT één of meerdere moorden.
Dan moet die persoon maar zelfmoord plegen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat in combinatie met een torenhoge alimentatie maakt dat zo iemand op een dag tot de conclusie komt dat 'ie niks meer te verliezen heeft, omdat zijn conclusie is dat 'ie alles al kwijt is....
...en die maakt wat verkeerde opmerkingen en blijft maar de kinderen gebruiken als chantagemiddel...quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan komt zijn heks-vrouw langs......
Dat jij je hier nog druk om kan maken na al die tig topics waar dit standaard gebeurt....quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik persoonlijk vind het een walgelijke, misselijkmakende ontwikkeling dat het tegenwoordig kennelijk gebruikelijk is om in dit soort zaken de dader tot slachtoffer te bombarderen en het slachtoffer tot dader.
![]()
![]()
![]()
En welke (v)echtscheiding of ruzie dan ook rechtvaardigd NOOIT één of meerdere moorden.
quote:Op zondag 12 januari 2014 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan moet die persoon maar zelfmoord plegen.
Dat neem je gemakshalve maar even aan, en bombardeer je en passant tot waarheid.... maar natuurlijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
...en die maakt wat verkeerde opmerkingen en blijft maar de kinderen gebruiken als chantagemiddel...
Nogmaals: niet goed te praten, maar het ligt vermoedelijk toch allemaal net wat anders dan dat meneer een psychopaat is en mevrouw de maagd Maria.
Ik schreef al eerder dat het een voorbeeld is en daar was dit een vervolg op.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat neem je gemakshalve maar even aan, en bombardeer je en passant tot waarheid.... maar natuurlijk.
Waar komt je behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer eigenlijk vandaan?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik schreef al eerder dat het een voorbeeld is en daar was dit een vervolg op.
Lees even, hysterisch huisvrouwtje.
Jij roept dat het vermoedelijk toch wat anders ligt dan meneer de psychopaat en moeder Maria.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik schreef al eerder dat het een voorbeeld is en daar was dit een vervolg op.
Lees even, hysterisch huisvrouwtje.
Er is helemaal geen behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer. Er is gewoon een constatering dat veel mensen in dit soort zaken te simpel denken.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar komt je behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer eigenlijk vandaan?
En waarom ga je in een discussie in vredesnaam dingen zeggen als "hysterisch huisvrouwtje"? Wat een enorm zwaktebod..
Wat begrijp je niet aan 'vermoedelijk' ?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij roept dat het vermoedelijk toch wat anders ligt dan meneer de psychopaat en moeder Maria.
Vertel, waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is helemaal geen behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer. Er is gewoon een constatering dat veel mensen in dit soort zaken te simpel denken.
En ja, ze gedraagt zich als een hysterisch huisvrouwtje.
Dit ligt wel voor de hand ja. Ze zal niet de eerste vrouw zijn die de man financieel probeerde kaal te plukken wilde en uiteindelijk onder de grond ligt.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Ulx het volgende:
Uit o.a. de reacties in dit topic.quote:
En uiteindelijk kent het alleen maar verliezersquote:Op zondag 12 januari 2014 23:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
De wetten omtrent het afhandelen van verkankerde huwelijken zijn gewoon gruwelijk achterhaald en nodigen uit tot chantage.
Dat klopt. M.i. moeten die wetten aangepast worden. Er zitten de nodige perverse prikkels in en het is niet meer van deze tijd. De tijden dat vrouwen niet werken en dat mensen max. 1 partner in hun leven hebben zijn gewoonweg voorbij.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:16 schreef eight het volgende:
[..]
En uiteindelijk kent het alleen maar verliezers
Dan zie jij iets anders dan ik.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uit o.a. de reacties in dit topic.
Claudia zou overigens bij hem zijn geweest om te praten over centjes...
Tot nu toe heeft het allemaal weinig weg van een goed voorbereide actie van hem.
Nee, maar juridisch gezien is bv. er een wezenlijk verschil tussen moord en doodslag... Niet dat het een fout is en het ander goed, maar er is wel degelijk een behoorlijk groot verschil. Ook qua strafmaat en da's natuurlijk ook niet voor niets.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan zie jij iets anders dan ik.
Dat weet ik (althans over "financiële problemen"). En wat heeft al dan niet "goed voorbereid" ermee te maken? Is de moord op de moeder van je kinderen dan ineens wel ok?
Er is hooguit een vermoeden dat de dader door iets wat de ex heeft gedaan/gezegd door het lint is gegaan. En dat is bij vechtscheidingen vaak iets met de combinatie alimentatie en kinderen. Als het een geplande actie van een doortrapte koelbloedige moordenaar was, was de man net zo snel opgepakt,quote:Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar komt je behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer eigenlijk vandaan?
En waarom ga je in een discussie in vredesnaam dingen zeggen als "hysterisch huisvrouwtje"? Wat een enorm zwaktebod..
Leuk argument om aan je kinderen uit te gaan leggen dan... Denk niet dat die dat dan zo begrijpelijk zullen vinden..quote:Op zondag 12 januari 2014 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
Dit ligt wel voor de hand ja. Ze zal niet de eerste vrouw zijn die de man financieel probeerde kaal te plukken wilde en uiteindelijk onder de grond ligt.
Ok, je wil het juridisch benaderen? Prima.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar juridisch gezien is bv. er een wezenlijk verschil tussen moord en doodslag... Niet dat het een fout is en het ander goed, maar er is wel degelijk een behoorlijk groot verschil. Ook qua strafmaat en da's natuurlijk ook niet voor niets.
Daarom ontoerekeningsvatbaar. Jaartje of 6 zitten en dan kan papa weer herenigt worden met de kinderenquote:Op zondag 12 januari 2014 23:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is hooguit een vermoeden dat de dader door iets wat de ex heeft gedaan/gezegd door het lint is gegaan. En dat is bij vechtscheidingen vaak iets met de combinatie alimentatie en kinderen. Als het een geplande actie van een doortrapte koelbloedige moordenaar was, was de man net zo snel opgepakt,
Nou, de vader is direct opgepakt, heeft alles toegegeven en werkt mee met het onderzoek. Dat klinkt niet als iemand die een moord maandenlang heeft zitten voorbereiden.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:23 schreef senesta het volgende:
[
Maar we weten helemaal niets natuurlijk.
Haar lijk in het water dumpen was niet zo slim van hem.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:25 schreef eight het volgende:
[..]
Daarom ontoerekeningsvatbaar. Jaartje of 6 zitten en dan kan papa weer herenigt worden met de kinderen
Niet echt nee. Zal wel in paniek zijn geweest.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:28 schreef Cucum het volgende:
[..]
Haar lijk in het water dumpen was niet zo slim van hem.
Ik zou er niet op rekenen. Tenzij meneer een psychose had oid.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:25 schreef eight het volgende:
[..]
Daarom ontoerekeningsvatbaar. Jaartje of 6 zitten en dan kan papa weer herenigt worden met de kinderen
Hij is niet direct opgepakt (meer dan 24 uur later pas), hij heeft niet gelijk meegewerkt (waarom duurde het anders bijna 24 uur voor hij de vindplaats aanwees) en hij heeft niet meteen alles toegegeven (is door overbuurman die zijn auto waste en de verzorging van zijn gewonde arm bij de huisartsenpost pas verdacht geworden en opgepakt).quote:Op zondag 12 januari 2014 23:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, de vader is direct opgepakt, heeft alles toegegeven en werkt mee met het onderzoek. Dat klinkt niet als iemand die een moord maandenlang heeft zitten voorbereiden.
Las ik vandaag niet ergens dat de kans op een psychose veel kleiner is bij (zeer) intelligente mensen?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen. Tenzij meneer een psychose had oid.
Geen idee, maar ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet snel aangenomen. Dat weet ik dan weer welquote:Op zondag 12 januari 2014 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Las ik vandaag niet ergens dat de kans op een psychose veel kleiner is bij (zeer) intelligente mensen?
Het CV van meneer is wijst er iig niet op dat hij dom is.
De reden dat de vrouw twee dagen in het water heeft gelegen is dit:quote:Op zondag 12 januari 2014 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is niet direct opgepakt (meer dan 24 uur later pas), hij heeft niet gelijk meegewerkt (waarom duurde het anders bijna 24 uur voor hij de vindplaats aanwees) en hij heeft niet meteen alles toegegeven (is door overbuurman die zijn auto waste en de verzorging van zijn gewonde arm bij de huisartsenpost pas verdacht geworden en opgepakt).
quote:Op zondag 12 januari 2014 23:40 schreef Leandra het volgende:
Most endorsed skill: Change Management.... nou idd
Bij volwassenen doet men (ook in NL) de 1e 24 uur meestal niets ivm zelfbeschikkingsrecht van de volwassene. Zodra o.a. duidelijk werd dat de auto wassende buurman een andere verklaring had dan de dader/verdachte én dat hij zich bij de huisartsenpost had laten behandelen in combi met het feit dat haar auto nog bij hem stond is hij opgepakt (binnen 48, misschien zelfs 36 uur).quote:Op zondag 12 januari 2014 23:43 schreef Cucum het volgende:
[..]
De reden dat de vrouw twee dagen in het water heeft gelegen is dit:
Haar familie kan geen enkele reden verzinnen waarom de vrolijke Claudia zelf de benen zou hebben genomen. Toch wil de politie nog niet in actie komen. 'Er is geen enkele indicatie dat er iets met haar aan de hand zou zijn. In Nederland hebben meerderjarigen het recht om een tijdje niets van zich te laten horen', aldus een woordvoerder tegen Omroep Brabant.
Hoe duidelijk moesten ze het hebben, auto stond nog bij haar ex voor de deur! en er is geen enkele indicatie dat er iets mis zou zijn. Moet het bloed onder de deur doorkomen voor de politie iets vreemd gaat vermoeden?
Dat dat kàn in Nederland!quote:Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat deze "zaak" behoorlijk snel is opgelost.
Klopt.quote:het CV van meneer is wijst er iig niet op dat hij dom is
Als de dader meewerkt kan het snel gaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij volwassenen doet men (ook in NL) de 1e 24 uur meestal niets ivm zelfbeschikkingsrecht van de volwassene. Zodra o.a. duidelijk werd dat de auto wassende buurman een andere verklaring had dan de dader/verdachte én dat hij zich bij de huisartsenpost had laten behandelen in combi met het feit dat haar auto nog bij hem stond is hij opgepakt (binnen 48, misschien zelfs 36 uur).
Klopt, hij is niet de eerste intelligente moordenaar die een domme moord begaat.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:53 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Klopt.
Als je zijn LinkedIn en Facebook bekijk zou je absoluut niet zeggen dat het een moordenaar is. Maar goed je kan niemand in het hoofd kijken en / of een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Wel gek dat niemand heeft gezien hoe hij haar vervoerd heeft
Hier was het wel heel erg duidelijk dat iets niet klopte.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij volwassenen doet men (ook in NL) de 1e 24 uur meestal niets ivm zelfbeschikkingsrecht van de volwassene. Zodra o.a. duidelijk werd dat de auto wassende buurman een andere verklaring had dan de dader/verdachte én dat hij zich bij de huisartsenpost had laten behandelen in combi met het feit dat haar auto nog bij hem stond is hij opgepakt (binnen 48, misschien zelfs 36 uur).
Heb ik niet gelezen. Heb mijn eerste post hier geplaatst zonder terug te lezen.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:58 schreef Cucum het volgende:
[..]
Hier was het wel heel erg duidelijk dat iets niet klopte.
Maar goed, ook hier zijn mensen die het niet zagen en SWAT teams (kennen ze van de televisie) erbij gingen halen.
Owja, geeft verder niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb ik niet gelezen. Heb mijn eerste post hier geplaatst zonder terug te lezen.
Dat weet maar 1 iemand. Ik denk niet dat er een heel plan achter zat. Zo'n slimme man had dan eea wel anders aangepakt denk ik.quote:Dat garandeert overigens niet dat het compleet ongepland was.
Nou ja, de buurman heeft haar dus niet zien vertrekken (kan niet), maar gelukkig is dit snel opgehelderd. Hoe vreselijk de uitkomst ook is. In onzekerheid leven is erger.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef Cucum het volgende:
[..]
Owja, geeft verder niet.
Maar de buurman die de auto aan het wassen was, die heeft gezegd dat ze op een andere tijd is vertrokken. Dus je gaat naar je ex met de auto, maar je vertrekt zonder je auto want die stond er nog.En daarna krijgen ze ruzie en wordt ze vermoord..... rare volgorde.
Den Haag heeft geen idee van wat er in de samenleving omgaat en die afstand lijkt alsmaar groter te wordenquote:Op maandag 13 januari 2014 00:11 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Dat weet maar 1 iemand. Ik denk niet dat er een heel plan achter zat. Zo'n slimme man had dan eea wel anders aangepakt denk ik.
Ik hoop dat Den Haag ook eens wakker wordt.
Er doen teveel vaders gekke dingen.
Die in een vechtscheiding / alimentatie verhaal liggen
Wie moet er dan voor de kosten opdraaien?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:11 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Dat weet maar 1 iemand. Ik denk niet dat er een heel plan achter zat. Zo'n slimme man had dan eea wel anders aangepakt denk ik.
Ik hoop dat Den Haag ook eens wakker wordt.
Er doen teveel vaders gekke dingen.
Die in een vechtscheiding / alimentatie verhaal liggen
Wat is dit voor onzin? In mijn omgeving werken zowel de vaders als de moeders, en beiden bijna fulltime (beide 4 dagen)quote:Op maandag 13 januari 2014 00:16 schreef Cucum het volgende:
[..]
Wie moet er dan voor de kosten opdraaien?
Vrouwen werken vaak alleen op dinsdagmiddag van 14.00 tot 17.00 uur en donderdag zijn ze de hele ochtend aanwezig. Daar kan je geen 3 kinderen van onderhouden!
Dit was de verklaring van de buurman:quote:Op maandag 13 januari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, de buurman heeft haar dus niet zien vertrekken (kan niet), maar gelukkig is dit snel opgehelderd. Hoe vreselijk de uitkomst ook is. In onzekerheid leven is erger.
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef Cucum het volgende:
[..]
Dit was de verklaring van de buurman:
Nee klopt, de buurman spreekt over vertrekken. Dat kan ook vertrekken onder dwang zijn geweest van haar ex.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.
Haar auto stond echter nog bij de ex voor de deur, dus zelfstandig is ze iig niet vertrokken.
Hier klets ik onzin overigensquote:Op maandag 13 januari 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (dat dat er zo stond). Maar OF ze was al dood (voor de mensen die in impulsieve acties geloven) OF hij (ex-man) heeft haar meegenomen en daarna gedood.
Haar auto stond echter nog bij de ex voor de deur, dus zelfstandig is ze iig niet vertrokken.
Je hebt een puntquote:Op maandag 13 januari 2014 00:31 schreef Plumooh het volgende:
Misschien heeft de buurman juist gezegd dat ze niet is vertrokken op de tijd dat William zei.
Dat hij toen de auto aan het wassen was en claudia niet naar buiten is gekomen.
Wat in de krant stond kan niet kloppen, of ze moet later nog een keer terug gegaan zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:31 schreef Plumooh het volgende:
Misschien heeft de buurman juist gezegd dat ze niet is vertrokken op de tijd dat William zei.
Dat hij toen de auto aan het wassen was en claudia niet naar buiten is gekomen.
Idd. Op slechts 1 modaal salaris kun je eigenlijk geen gezin meer onderhouden.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? In mijn omgeving werken zowel de vaders als de moeders, en beiden bijna fulltime (beide 4 dagen)
wat tikken is anders dan vermoorden lijkt me.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar kan me wel voorstellen dat als je dan op bepaalde momenten oog in oog komt te staan en er komt weer zo;n discussie, dat je dan een keer wat tikken uitdeelt...
O jawel hoor. Dat kan wel. Het is zwaarder, maar het kan wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 01:07 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Op slechts 1 modaal salaris kun je eigenlijk geen gezin meer onderhouden.
mwoah, dat vind nou allemaal niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:21 schreef Gia het volgende:
Ik vind hem een enge kop hebben, met die geforceerde lach.
Kille ogen.
iemand vermoorden is natuurlijk ook gewoon fout.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is helemaal geen behoefte om de schuld af te schuiven op het slachtoffer. Er is gewoon een constatering dat veel mensen in dit soort zaken te simpel denken.
En ja, ze gedraagt zich als een hysterisch huisvrouwtje.
Ik denk dat de rechter gewoon vaststelt wat iemand moet betalen op basis van het salaris van de vader.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
Klopt. Iemand vermoorden is hoe dan ook fout.
We weten van beide niks dus kunnen daar niet over oordelen.
In zijn algemeenheid:
Als gescheiden moeder moet je gewoon niet misbruik maken van de financiële zaken van de vader. Het gaat immers te vaak fout.
Het moet nooit de bedoeling zijn om vaders helemaal uit te kleden. Dan krijg je vaak fout afgelopende vechtscheidingen.
Waar de kinderen de grootste slachtoffers zijn
Hoe komen jullie dan aan zijn fb?quote:Op maandag 13 januari 2014 07:40 schreef Marrije het volgende:
Hoe komen jullie toch zo snel aan zn fb?
Thanks!
Ik heb niet het idee dat dat enkel aan de moeder ligt, twee vechten, twee schuld, zeggen 'ze' altijd, maar wanneer er een vechtscheiding is, 'zal het wel aan de moeder liggen, die zal wel de kinderen weghouden of hem financieel uitkleden'. Ik vind dat raar.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Als gescheiden moeder moet je gewoon niet misbruik maken van de financiële zaken van de vader. Het gaat immers te vaak fout.
Het moet nooit de bedoeling zijn om vaders helemaal uit te kleden. Dan krijg je vaak fout afgelopende vechtscheidingen.
Wij slaan de antwoorden er gewoon uit.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een uur of twee naar nu blijkt.
In Brabant regelen ze het sneller dan boven de riolen.
Ja.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Zoek op twitter op zijn voornaam + zevenbergen en je hebt zijn achternaam.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie dan aan zijn fb?
Er zijn veel William R.'s op fb.
Naam kloptquote:Op maandag 13 januari 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Lekkere Heksenjacht dit, zal niet de eerste keer zijn dat de verkeerde wordt aangewezen
Ik wou al zeggen had ook William R Zevenbergen fb ingevuld.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Plumooh het volgende:
Dat idd Marije. Maar klopt, we kennen de situatie niet.
William R. was nog voor haar dood bekend.
Mark Roskam heeft zijn fb slecht afgeschermd. In zijn vriendenlijst stond die William.
Ook hij slecht fb afgeschermd, dus 100 procent zeker dat hij het is.
Claudia reageerde soms zelfs op zijn foto's
Jij weet meer ofzo? We weten helemaal niks van deze situatie, dus svp ophouden met speculeren.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
ja, maar daar vonden ze nietsquote:Op zondag 12 januari 2014 17:54 schreef Cucum het volgende:
Niet over deze situatie.quote:
Het is onzin dat vaders worden uitgekleed. Kinderen zijn nu eenmaal duur en daar moet je je financiele verantwoordelijkheid voor nemen. Rechters houden echt wel rekening met je inkomsten. Waarschijnlijk zijn die vrienden van jou allemaal laffe kerels die hun geld liever aan zichzelf uitgeven dan aan hun kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:03 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Niet over deze situatie.
Maar in mijn vriendenkring zie ik helaas wel vaders die uitgekleed worden.
En het valt me op dat er de laatste tijd in de media op dat er veel familie drama's zijn.
Ik bedoelde het dus in zijn algemeen. Sorry als het over is gekomen als speculeren.
Ik las vandaag in het AD dat een van de kinderen boven was toen ze wellicht werd vermoord.
Godzijdank heeft ze niks mee gekregen aldus de broer van Claudia
Yup. Pagina 1 werd er al over begonnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef yvonne het volgende:
Zijn we alweer aanbeland dat het de moeder's eigen schuld is omdat ze de man finacieel uitkleedt of een gevecht over de scheiding?
Zo ja hoef ik het hele topic verder niet te lezen.
Vermoedelijk spelen scheidingsadvocaten hierin ook een grote rol. Zo zijn er al genoeg gevallen bekend waarbij de vrouw in eerste instantie tot een schappelijke regeling wilde komen totdat de advocaat haar wijst op hoeveel meer ze er eigenlijk uit kan halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:39 schreef Plumooh het volgende:
In zijn algemeenheid:
Ja...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef yvonne het volgende:
Zijn we alweer aanbeland dat het de moeder's eigen schuld is omdat ze de man financieel uitkleedt of een gevecht over de scheiding?
Zo ja hoef ik het hele topic verder niet te lezen.
Ik ken die genoeg gevallen niet. ...quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef eight het volgende:
[..]
Vermoedelijk spelen scheidingsadvocaten hierin ook een grote rol. Zo zijn er al genoeg gevallen bekend waarbij de vrouw in eerste instantie tot een schappelijke regeling wilde komen totdat de advocaat haar wijst op hoeveel meer ze er eigenlijk uit kan halen.
Je moet dan als vrouw zijnde toch een hoog moraal hebben wil je dit af kunnen slaan.
Wie is er boos dan?quote:
Opdat ik wijs naar zaken die scheef zijn ben ik meteen boos? Apart.quote:
Je schetst een scenario waarbij een het nog altijd de schuld van de vrouw is. Ten slotte stel je dat je een 'hoog moreel' moet hebben, wil je niet op zo'n lucratief voorstel van je advocaat ingaan. Wat zegt dat over jouw gedachten over vrouwen?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:40 schreef eight het volgende:
[..]
Opdat ik wijs naar zaken die scheef zijn ben ik meteen boos? Apart.
Jij weet precies wat er gebeurd is? Zij heeft niks gedaan en is altijd een engeltje geweest?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Gemiddeld ongeveer 3-4 per jaar in NL. Niet echt heel veel wmb.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:03 schreef Plumooh het volgende:
En het valt me op dat er de laatste tijd in de media op dat er veel familie drama's zijn.
Hoe kom je daar nu weer bijquote:Op maandag 13 januari 2014 12:42 schreef Disorder het volgende:
Het is natuurlijk niet de schuld van de moordende man. Het zijn de vrouwen. Het zijn de advocaten. Het zijn de vrouwen via hun advocaten. Maar het zijn wij arme mannen niet. Ze moeten ons mannen gewoon hebben.
Het zegt alleen iets over die groep. Ik vermoed dat de meeste vrouwen een scheiding op een nette manier afhandelen.quote:Ten slotte stel je dat je een 'hoog moreel' moet hebben, wil je niet op zo'n lucratief voorstel van je advocaat ingaan. Wat zegt dat over jouw gedachten over vrouwen?
Ik zie meer boze vrouwen eigenlijk. D'r worden zelfs topics in KLB over die zogenaamde boze mannen geopend.quote:
Nou ja, het is ook wel een beetje sneu dat in elk topic waarin een vrouw of kinderen worden vermoord meteen geroepen word dat de vrouw het wel over zichzelf of de kinderen afgeroepen zal hebben. Want zielige man werd vast vel over neus gehaald of hij mocht de kinderen vast niet zien of zo... Dan is het blijkbaar wel begrijpelijk dat je iemand om het leven brengt en je kinderen van hun moeder beroofdquote:Op maandag 13 januari 2014 13:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie meer boze vrouwen eigenlijk. D'r worden zelfs topics in KLB over die zogenaamde boze mannen geopend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |