abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 20:01:14 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135116089
Weer verder met de vakantieplannen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135116288
Onze dochter gaat ook gewoon slapen op de hotelkamer. Doen gewoon hetzelfde bedritueel als thuis, geven haar een kus en gaan met babyfoon in de lobby / bar / restaurant van het hotel zitten.
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 20:04:46 #3
244125 laziness
pi_135116311
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja *O*

Camping O+ parco del lago O+
Direct aan het meer van Bracciano en vanuit Anguillara is het 3 kwartier met de trein naar de Sint Pieter.
Hadden jullie op de camping een accommodatie gehuurd?

Ik had zelf deze gezien http://www.camping-inter-lagodibracciano.com/
  zondag 5 januari 2014 @ 20:05:53 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135116373
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze dochter gaat ook gewoon slapen op de hotelkamer. Doen gewoon hetzelfde bedritueel als thuis, geven haar een kus en gaan met babyfoon in de lobby / bar / restaurant van het hotel zitten.
Zover ging het bij ons ook goed, totdat we terugkwamen. :X
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135116416
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:05 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Zover ging het bij ons ook goed, totdat we terugkwamen. :X
Hoe bedoel je?
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 20:07:29 #6
43642 Bayswater
pi_135116464
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Terug de hotelkamer op, in het donker naar de badkamer en dan het bed in ging altijd fout. Thuis echt nooit wakker, alleen op hotelkamers. Daarom nu altijd een extra slaapkamer bij hotels onderweg, wel zo relaxed.
Life lies a slow suicide
pi_135116586
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Terug de hotelkamer op, in het donker naar de badkamer en dan het bed in ging altijd fout.
Als in dat ze wakker werd ofzo? Of dat jullie het bed niet konden vinden?

Die van ons slaapt dan altijd gewoon lekker door.
PWBF
pi_135116619
We zijn in een appartement gebleven in Lissabon: http://www.waytostay.com/nl/

In september op vakantie in de algarve en daarna ook weer 3 dagen Lissabon. De aquarium was echt een belevenis!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:10:39 #9
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135116628
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Dat doe ik dus niet... krijg ik altijd van die Madeleine Mccan ideeën bij.
pi_135116659
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef mikoxx het volgende:
Wij zijn ook van plan om in nl te blijven dit jaar, maar durven niet te boeken ivm het weer..... Onze voorkeur gaat uit naar Zuid Limburg....
Wij boeken gewoon en we zien het wel. Als het echt rotweer belooft te worden gaan de regenlaarsjes en regenpakjes mee. En kleurspullen en wat spelletjes en we komen een heel eind.
En mocht het echt heel slecht zijn, dan zijn we met een half uur ook weer thuis :P.
Tot nu toe wel wat regenachtige dagen gehad, 1 dag echt "koud" (16 graden, dat was niet echt lekker), maar verder is het tot nu toe eigenlijk overwegend prima geweest. Je bent natuurlijk wat minder zon zeker dan bijvoorbeeld Frankrijk... en je kan pech hebben. Dat is het risico van NL ;).
Fake it till you make it...
  zondag 5 januari 2014 @ 20:13:16 #11
43642 Bayswater
pi_135116774
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:10 schreef becky27 het volgende:

[..]

Die had geen babyfoon toch? En daarbij hangt daar nog steeds een vreemd luchtje aan.
Life lies a slow suicide
pi_135116785
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:10 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dat kan... Maar een zeer groot verschil. De McCanns hadden geen babyfooncontact met hun huisje, hun deuren stonden open en ze zaten ver weg in een restaurant zonder zicht op hun complex.

In onze hotels hebben we altijd babyfooncontact, zit de deur op slot en hebben we zicht op de uitgang van het hotel.
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 20:14:16 #13
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135116827
Snap ik hoor, Nijna. We zijn de afgelopen jaren om precies die reden steeds naar Italië gegaan... Maar: nl is ook zo mooi, vandaar dat we t komend jaar een kans willen geven :-), maar niet ten koste van alles....

Tips qua campings in zuid limburg (niet te mega) zijn overigens welkom!
  zondag 5 januari 2014 @ 20:15:21 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135116881
klopt ook wel hoor maar toch...op 1 of andere manier vind ik het toch een beetje te spannend voor mezelf om mijn kindjes ergens neer te leggen en dan 6 verdiepingen lager wat te gaan drinken. Ondanks beeldbabyfoon en zo.
pi_135116906
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:14 schreef mikoxx het volgende:
Snap ik hoor, Nijna. We zijn de afgelopen jaren om precies die reden steeds naar Italië gegaan... Maar: nl is ook zo mooi, vandaar dat we t komend jaar een kans willen geven :-), maar niet ten koste van alles....

Tips qua campings in zuid limburg (niet te mega) zijn overigens welkom!
Camping Oosterberg in Epen vond ik vorig jaar geweldig. Voor kleine kinderen ook erg leuk met een complete boerderij en de hele dag mogelijkheid om gratis pony te rijden. Je kan er ook je eigen kersen plukken en de omgeving is ook erg mooi. Vanaf de camping ook supermooi uitzicht over een dal en weilanden met paarden.

http://www.camping-oosterberg.nl/
PWBF
pi_135116909
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat kan... Maar een zeer groot verschil. De McCanns hadden geen babyfooncontact met hun huisje, hun deuren stonden open en ze zaten ver weg in een restaurant zonder zicht op hun complex.

In onze hotels hebben we altijd babyfooncontact, zit de deur op slot en hebben we zicht op de uitgang van het hotel.
Zo doen we het ook. Overal babyfoon mee...in de camping in de Algarve lag ze toen in de tipi te slapen terwijl we zaten te eten. Er kon niks op slot maar we hadden de babyfoon mee en het voelde erg veilig daar..en idd altijd zicht op de tent! en binnen 3 minuten was je weer bij :)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:19:18 #17
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135117073
Voor mij is er wel een enorm verschil tussen een huge appartementencomplex met 1000 kamers of een camping met max 50 plaatsen of zo.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:21:27 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135117175
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Camping Oosterberg in Epen vond ik vorig jaar geweldig. Voor kleine kinderen ook erg leuk met een complete boerderij en de hele dag mogelijkheid om gratis pony te rijden. Je kan er ook je eigen kersen plukken en de omgeving is ook erg mooi. Vanaf de camping ook supermooi uitzicht over een dal en weilanden met paarden.

http://www.camping-oosterberg.nl/

I know, hebben we t eerder over gehad! :-)
pi_135117198
Ja dat is zeker zo!
We zijn nog nooit op een enorme appartement complex geweest, weet niet of haar in de kamer zou laten zelfs met babyfoon..
pi_135117222
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:21 schreef mikoxx het volgende:

[..]

I know, hebben we t eerder over gehad! :-)
Oh haha ja dat kan. Ben er nog steeds enthousiast over. Bij goed weer ga ik dit jaar zeker weer een weekend heen.
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 20:24:36 #21
100412 mefke79
komt goed!
pi_135117322
TimeJumper probeer het eens in een zwembad. Ik heb kindjes met die dingen zien vallen in een zwembad en dan kwamen ze amper overeind. Je hebt een peuter toch? Die redden zich meestal prima met bandjes.
Wij zijn er nog niet uit wat het wordt deze vakantie. Ons gezelschap gaat niet mee want uitgerekend in juli.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_135117418
mef jij had toch een tip over de zwembandjes wat was het ook alweer? hier lukt het niet de bandjes boven dr elleboog te krijgen...ze kan bijna niet bewegen met die dingen!
  zondag 5 januari 2014 @ 20:30:51 #23
244125 laziness
pi_135117658
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
mef jij had toch een tip over de zwembandjes wat was het ook alweer? hier lukt het niet de bandjes boven dr elleboog te krijgen...ze kan bijna niet bewegen met die dingen!
Heb je wel de juiste maat? Want vanaf 1,5 jaar is het echt geen probleem hier.
Leren dat ze de armen juist naar beneden moeten duwen in het water, dan hebben de bandjes echt effect.
pi_135118011
Ze was 21 maanden toen ik ze heb geprobeerd, dacht dat het de juiste maat was hmm, ik weet niet meer waar ze zijn maar ze zaten echt niet goed, zo precies op haar elleboog en ik kon ze niet hoger krijgen. Waar moet ik op controleren qua maat?
pi_135118391
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:
Ze was 21 maanden toen ik ze heb geprobeerd, dacht dat het de juiste maat was hmm, ik weet niet meer waar ze zijn maar ze zaten echt niet goed, zo precies op haar elleboog en ik kon ze niet hoger krijgen. Waar moet ik op controleren qua maat?
Ik steek er altijd vier vingers in (twee keer middel en twee keer wijs). Daarmee maak ik het gat zo groot mogelijk (met wat kracht uit elkaar duwen) en dan schuif ik ze zo helemaal naar de bovenarm.
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 20:43:26 #26
244125 laziness
pi_135118485
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:
Ze gaan op gewicht.
En het is even door sjorren maar kan me niet voorstellen dat ze niet zouden passen. Vanaf de elleboog is het echt even de pols pakken met je ene hand zodat de arm gestrekt is en dan met je andere hand het bandje op de juiste plek trekken.
pi_135118542
Bedankt voor de tips. Gaan we weer proberen!
pi_135118589
Ik blaas altijd 1 kant op en dan om zijn arm en dan de andere kant opblazen. Of eerst arm natmaken.
Hier ging het met 14 maanden al prima.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:50:26 #29
100412 mefke79
komt goed!
pi_135118917
Ik doe zoals son en dat werkt prima.
pi_135119772
Hier ook maar 1 kant opblazen, werkt perfect.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:07:41 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135120190
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef mefke79 het volgende:
TimeJumper probeer het eens in een zwembad. Ik heb kindjes met die dingen zien vallen in een zwembad en dan kwamen ze amper overeind. Je hebt een peuter toch? Die redden zich meestal prima met bandjes.
Wij zijn er nog niet uit wat het wordt deze vakantie. Ons gezelschap gaat niet mee want uitgerekend in juli.
Ohw da's minder. Ga ik zeker eerst hier in het zwembad uitproberen. :Y
En inderdaad een peuter.
Goh en ik dacht dat iemand hier van het forum ook zo positief was over die zwemvesten van Splash About. Ik dacht Juud :? maar het kan net zo goed iemand anders zijn.
Ben niet zo goed in namen onthouden :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 22:03:47 #32
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135123911
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik blaas altijd 1 kant op en dan om zijn arm en dan de andere kant opblazen. Of eerst arm natmaken.
Hier ging het met 14 maanden al prima.
Welke maat had je toen? Lauren haar billen passen niet meer in de zwemband :')
  zondag 5 januari 2014 @ 22:06:08 #33
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135124051
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Hadden jullie op de camping een accommodatie gehuurd?

Ik had zelf deze gezien http://www.camping-inter-lagodibracciano.com/
Nee, eigen kampeerspullen.

Die camping die jij noemt hebben vrienden van ons eens gestaan. Hebben ze volgens mij een leuke vakantie gehad. Wat je eventueel als nadeelnzoy kunnen zien is dat het aan de westkant van het meer ligt. Dus 'svochtends zonsopgang maar 's avonds heb je al vroeg geen zon meer omdat deze achter de bergen verdwijnt.
pi_135124571
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:03 schreef pessie het volgende:

[..]

Welke maat had je toen? Lauren haar billen passen niet meer in de zwemband :')
:D
Die vanaf 11 kilo. Toevallig van de week opgezocht, Floris was toen net geen 11 kilo, maar goed het ging me er toen vooral ook om dat ie leerde dat hij die dingen om moet met zwemmen (en hij wilde niet meer in die babyfloat) Loslaten deed ik toen niet volgens mij.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:23:10 #35
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_135288697
Even een schopje.

Iemand toevallig ervaring met South West England, Corsica of Finland met een kind, auto en (klein) tentje? Die drie opties zijn we momenteel aan het bekijken. Vierde optie is Sri Lanka, maar we weten niet zeker of we dat bij elkaar gespaard krijgen. :')

We willen drie weken gaan deze zomer. En zoonlief is dan 9 jaar oud...

Tips zijn welkom! Alvast dank. :)
pi_135458459
Iemand ervaring met een camping in Zuid Frankrijk/Costa Brava voor een gezin met 2 kinderen van 1 en 5 jaar? Liefst ergens aan zee of een meer
  maandag 13 januari 2014 @ 22:35:19 #37
244125 laziness
pi_135460029
Wij waren afgelopen zomer hier en dat beviel ons prima http://www.campingkings.com/?lang=EN&c=1
pi_135460647
Zo... Ik kom ook meelezen :D.. Heb net 4 offertes verstuurd! Ben benieuwd

2/2.5 week Bali is het plan.. Dochter wordt dan op vakantie 4 jaar
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_135468631
Superleuk Lamb! Bali wilde ik ook graag heen maar manlief vond het te ver vliegen.
pi_135468816
Bali staat ook nog enorm hoog op mijn wishlist. Tof, Lamb!

Wij hebben van het weekend de (trein)reis naar Londen geboekt. We vertrekken op een maandag, lekker vroeg en zijn we nog voor 12 uur in Londen (St. Pancras). Die vrijdag erna om 17 uur terug pas dus we hebben echt lekker lange dagen ook. Dat was met het vliegtuig lastiger (en vooral duurder op die tijden). Plus met de trein kom je al lekker redelijk centraal Londen binnen.

Nu nog op zoek naar een place to stay, we dachten wat te hebben via airbnb maar de verhuurster moest helaas annuleren. Even op zoek naar wat anders dus. Hebben nu een leuk flatje in Camden, vlakbij Soho op het oog.
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 08:30:54 #41
45833 crew  Fogel
pi_135468885
Ik dacht altijd dat de concurrentie op Amsterdam-Londen zo groot was dat je voor zo goed als gratis heen en weer kon vliegen? Als zelfs de KLM het al voor 80¤ aan kan bieden...
Hoe dan ook een stuk meer relaxed reizen per trein, dat wel. :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_135468939
Ja, al met al is dat vliegen ook weer niet zo extreem goedkoop hoor. Die goedkope prijzen zijn er wel hoor, maar dan vlieg je om 10 uur 's avonds ofzo blijkt vaak. Zelfs met Easyjet bleek het lastig om onder de treinprijs uit te komen met z'n 3-en. En dan idd het gedoe van en naar een vliegveld, aankomen op Heathrow of Gatwick en daar weer weg zien te komen... Wij wonen op loopafstand van een station en zijn met 2 overstappen in rond de 4 uur in Londen :).
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 09:05:21 #43
45833 crew  Fogel
pi_135469327
De treinreis boek je op nshispeed?

Wij vliegen deze zomer naar Nederland en willen vanaf daar ook een grote stad bezoeken. Parijs valt af wegens Tour de France die net is wanneer wij er kunnen/willen zijn (mijn vrouw wilde daarheen, ik heb een hekel aan Parijs). Londen is een veel beter alternatief, maar het kan nog letterlijk alle kanten op.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_135469387
Yup, nshispeed. Wat trouwens een walgelijke website is maar goed, als je er even rustig voor gaat zitten met een kopje thee komt het wel goed... ;).
pi_135469451
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:22 schreef Luigi het volgende:
Bali staat ook nog enorm hoog op mijn wishlist. Tof, Lamb!

Wij hebben van het weekend de (trein)reis naar Londen geboekt. We vertrekken op een maandag, lekker vroeg en zijn we nog voor 12 uur in Londen (St. Pancras). Die vrijdag erna om 17 uur terug pas dus we hebben echt lekker lange dagen ook. Dat was met het vliegtuig lastiger (en vooral duurder op die tijden). Plus met de trein kom je al lekker redelijk centraal Londen binnen.

Nu nog op zoek naar een place to stay, we dachten wat te hebben via airbnb maar de verhuurster moest helaas annuleren. Even op zoek naar wat anders dus. Hebben nu een leuk flatje in Camden, vlakbij Soho op het oog.
Dat is wel het nadeel van airbnb ja. Dat is ook mijn angst om er iets te boeken, dat je op de dag van je reis te horen krijgt dat je niet meer terecht kan. Maar goed, keus genoeg. Veel plezier in ieder geval, Londen is een erg toffe stad en superleuk voor kinderen.
PWBF
pi_135469474
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:36 schreef Luigi het volgende:
Ja, al met al is dat vliegen ook weer niet zo extreem goedkoop hoor. Die goedkope prijzen zijn er wel hoor, maar dan vlieg je om 10 uur 's avonds ofzo blijkt vaak. Zelfs met Easyjet bleek het lastig om onder de treinprijs uit te komen met z'n 3-en. En dan idd het gedoe van en naar een vliegveld, aankomen op Heathrow of Gatwick en daar weer weg zien te komen... Wij wonen op loopafstand van een station en zijn met 2 overstappen in rond de 4 uur in Londen :).
Plus als je met easyjet vliegt kom je aan op een vliegveld ver buiten Londen, en moet je ook weer overstappen op trein of bus, daar een uur inzitten en flink voor betalen.
PWBF
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 09:48:52 #47
45833 crew  Fogel
pi_135470155
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Plus als je met easyjet vliegt kom je aan op een vliegveld ver buiten Londen, en moet je ook weer overstappen op trein of bus, daar een uur inzitten en flink voor betalen.
Alleen als je naar City vliegt land je zowat midden in de stad. Ook Heathrow-Londen kost je zowel tijd als geld. Al heb je daar wel een aantal opties qua reisduur en prijsklasses :)
pi_135470678
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alleen als je naar City vliegt land je zowat midden in de stad. Ook Heathrow-Londen kost je zowel tijd als geld. Al heb je daar wel een aantal opties qua reisduur en prijsklasses :)
Klopt maar Easyjey en Ryanair vliegen daar niet naartoe.
PWBF
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:57 #49
45833 crew  Fogel
pi_135470708
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt maar Easyjey en Ryanair vliegen daar niet naartoe.
KLM vliegt ook niet naar City.
Punt is dat je altijd een reis van het vliegveld naar de stad hebt.
pi_135470734
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is wel het nadeel van airbnb ja. Dat is ook mijn angst om er iets te boeken, dat je op de dag van je reis te horen krijgt dat je niet meer terecht kan. Maar goed, keus genoeg. Veel plezier in ieder geval, Londen is een erg toffe stad en superleuk voor kinderen.
Dat is een risico ja, maar dat hoor je toch maar weinig. Ik merk wel dat de accomodaties als sneeuw voor de zon verdwijnen voor die periode dus we moeten nu rap wat gaan vinden ;).
pi_135471956
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat is een risico ja, maar dat hoor je toch maar weinig. Ik merk wel dat de accomodaties als sneeuw voor de zon verdwijnen voor die periode dus we moeten nu rap wat gaan vinden ;).
Anders boek je vandaag voor de zekerheid een hotel dat je kan annuleren. Vind je dan nog iets op airbnb dan annuleer je het hotel gewoon.
PWBF
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:15:17 #52
43642 Bayswater
pi_135473625
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

In Bayswater is altijd wel wat vrij. ;)
Life lies a slow suicide
pi_135479998
Oh jammer Fannetje! Wij hebben wel een tijd over de afstand getwijfeld maar gezien een kind met zitvlees durven we het aan.. Ze kan zich uren aan tafel vermaken ..
Jullie vlucht is toch ook behoorlijk lang? Bali is toch niet heel veel verder?? Nieuw Zeeland durfden we toch niet aan ivm de afstand...
Nu erg benieuwd naar de offertes!

Iemand nog tips voor lange vliegreizen?
Of ervaring met bali?
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:24:32 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135480852
Baliiiiiii O+ geen tips maar daar zou ik zeker naartoe willen. :Y
Een ex-collega is daar wel geweest en zei als je echte bounty-stranden zoekt, daar zijn ze te vinden ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_135482002
Gaaf Lamb! Bali was ook een optie voor ons dit jaar, maar wat Fannetje zegt, te ver met een anderhalfjarige.

Wil je volledig georganiseerd? Of een reis op maat?
pi_135484100
We gaan individueel georganiseerd .. zijn nu in gesprek met de organisatie waarmee ook op die manier naar Peru (zonder kind) zijn geweest. Toen geweldig geholpen ook toen ik hoogteziekte kreeg e.d dus dat is wel een prettig idee nu met een kind. (en tegelijk wat andere organisatie aan het uitzoeken ook natuurlijk)

een organisatie die iig afwijkt van de grote hotels en resorts
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 17:04:54 #57
5428 crew  miss_sly
pi_135484355
Welke organisatie is dat, Lamb?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135489864
Ik ben ook benieuwd!! we willen graag naar India ooit met R
pi_135490547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:00 schreef Lamb29 het volgende:
Jullie vlucht is toch ook behoorlijk lang? Bali is toch niet heel veel verder?? Nieuw Zeeland durfden we toch niet aan ivm de afstand...

Iemand nog tips voor lange vliegreizen?
Of ervaring met bali?
Wij vliegen een uur naar Londen en dan ongeveer 9 uur naar Orlando. Bali is nog wel een stuk verder, uur of 16/17 geloof ik.

Ik zal na onze vakantie de tips voor een lange vliegreis doorgeven. Toen ze anderhalf was, was het toch anders dan nu.
pi_135491124
Jeej, net een reserveringsaanvraag ingediend op airbnb voor een heel tof appartementje in Londen op loopafstand van de Big Ben (Lambeth) :D. Mooi net appartement met goede reviews, die eigenlijk al vanaf het begin op m'n wish list stond. Super lokatie en nog net binnen ons budget. Fingers crossed!
pi_135491338
Ik ben benieuwd Fannetje, ben zelf iig al volop op pinterest naar ideeën aan het zoeken... voorpret ;)

We zijn met Riksja naar Peru geweest. Ze hebben ook een onderdeel Riksjakids en daar zijn we dus nu aan het kijken. Heb ze vanmiddag al aan de telefoon gehad en ze denken heel fijn mee.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_135491565
Ik vermoedde al dat je hen bedoelde Lamb! Vrienden van ons hebben daar ook hele goede ervaringen mee.
pi_135536271
Ze zijn inderdaad erg goed als het gaat om contact en informatie! 4 offertes aangevraagd en alleen van hun nog reactie (morgen krijg ik zelfs al een aanpassing op de offerte binnen na een 2de telefonisch contact!)

Maar meteen een vraagje..
Wie heeft er nog tips rondom een lange vlucht met een op de heenreis 3jarig en terugreis 4 jarige ;)
Slimme bezigheden? Hoe zorg je dat ze een beetje comfortabel kan slapen? Leuke boekjes rondom verre vluchten?
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:49:08 #64
381212 Gulara
From the future
pi_135536673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:59 schreef Mineola het volgende:
Gaaf Lamb! Bali was ook een optie voor ons dit jaar, maar wat Fannetje zegt, te ver met een anderhalfjarige.

Wil je volledig georganiseerd? Of een reis op maat?
Ja daag. Als je naar Bali kunt, kun je ook wel een stukje verderop bij mij langskomen! o|O
pi_135537038
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:49 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja daag. Als je naar Bali kunt, kun je ook wel een stukje verderop bij mij langskomen! o|O
Is dat een aanbod? :D
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:56:25 #66
381212 Gulara
From the future
pi_135537093
Lamb wij hadden zo'n kussen mee met van die pitjes. Die vormt zich een beetje, handig dus voor onhandige hoeken en zo. Daarkun je dan evt een airline kussentje overheen leggen.
Je kunt ze bij de Bever halen, ze zijn er naast ovaal volgens mij ook in 'knuffelvorm'.
edit: Het is een cuddlebug.

Bedenk dat op een lange vlucht het licht vaak uit is. Zorg dus ook voor jezelf dat je iets meeneemt waarbij je geen licht nodig hebt. De leeslampen zijn behoorlijk fel en misschien onhandig als je dochter probeert te slapen.

Misschien ook wat lekkers voor onderweg. Niet per se snoep maar iets wat ze graag eet en vertrouwd is. Vliegtuigeten... :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Gulara op 15-01-2014 21:22:24 ]
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:57:00 #67
381212 Gulara
From the future
pi_135537128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:55 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Is dat een aanbod? :D
Haha, gezellig hoor, zwengelen we de bbq in het park aan! 8-)
pi_135538374
Oh dat kussentje is een goede!

Enne wie weet ;) Staat zeker op de verlanglijst ook..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_135758815
:D Het is rond! Vlucht geboekt!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:36:12 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135759182
Leuk lamb!!

Iemand hier ervaring met skiles voor kinderen op/bij een landal park? Is het wijsheid om vooraf te boeken of juist ter plekke?
pi_135759921
Lamb wat gaaf!

Mikoxx, geen idee, zo ver zijn wij nog niet! Als je echt in de schoolvakantie gaat zou ik wel even informeren bij een skischool van tevoren. Anders ter plekke even bekijken wat er leuk/geschikt uit ziet.

Wel zelf een vraag:
Wij gaan over een paar weken skiën met onze 15-maander, nog speciale dingen waar ik aan moet denken voor hem? Skipak, laagjes kleding, wantjes, babyslee, zonnebrilletje, zonnebrandcréme, andere do's en don't's?

Hij loopt nog niet zo lang dus ik wilde eigenlijk nog niet aan de moonboots voor hem, maar aan de waterdichte slofjes.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:40:53 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135761750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:36 schreef mikoxx het volgende:
Leuk lamb!!

Iemand hier ervaring met skiles voor kinderen op/bij een landal park? Is het wijsheid om vooraf te boeken of juist ter plekke?
vooraf boeken!
waar ga je naartoe?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:43:41 #73
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135761861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:57 schreef Mineola het volgende:
Lamb wat gaaf!

Mikoxx, geen idee, zo ver zijn wij nog niet! Als je echt in de schoolvakantie gaat zou ik wel even informeren bij een skischool van tevoren. Anders ter plekke even bekijken wat er leuk/geschikt uit ziet.

Wel zelf een vraag:
Wij gaan over een paar weken skiën met onze 15-maander, nog speciale dingen waar ik aan moet denken voor hem? Skipak, laagjes kleding, wantjes, babyslee, zonnebrilletje, zonnebrandcréme, andere do's en don't's?

Hij loopt nog niet zo lang dus ik wilde eigenlijk nog niet aan de moonboots voor hem, maar aan de waterdichte slofjes.
sjaal, pas op met lange wandelingen en je kind op bv een slee ze kunnen het snel te koud krijgen/ onderkoeld raken aangezien ze stil zitten.

wij hadden wel snowboots voor Roy,vanwege warme voeten.
ik had ook thermo kleding.

verder gewoon genieten
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:12:53 #74
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135763098
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:40 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

vooraf boeken!
waar ga je naartoe?
oostenrijk, karinthie
pi_135763160
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:43 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

sjaal, pas op met lange wandelingen en je kind op bv een slee ze kunnen het snel te koud krijgen/ onderkoeld raken aangezien ze stil zitten.

wij hadden wel snowboots voor Roy,vanwege warme voeten.
ik had ook thermo kleding.

verder gewoon genieten
Dat komt zéker goed!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:16:30 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135763260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:12 schreef mikoxx het volgende:

[..]

oostenrijk, karinthie
dan zeker vooraf alvast boeken dan weet je zeker dat er plek is.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:37:03 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135764131
haha, ok, duidelijk hoor :-):-)
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 16:41:59 #78
45833 crew  Fogel
pi_135764388
Neem dunne wollen onderkleding ipv die thermokneut, werkt veel beter. Dan 'normale' kleding daar overheen en dan een goed en dus (zo goed als) waterdicht skipak. Goede wollen sokken zijn ook geen overbodige luxe. En natuurlijk een muts op en handschoenen/wanten aan.
Mijn kinderen hebben meestal relatief dunne wollen handschoenen aan met daarover waterdichte wanten als ze in de sneeuw spelen of gaan skien/sleeen.
pi_135898511
Weet iemand een leuk hotel of appartementencomplex op Mallorca of Ibiza (niet Menorca ivm vluchten) voor een gezin met twee jongens van dan bijna 3 en 4,5 jaar. Zwembad is een must, liefst ook peuterbad. Liefst met mogelijkheid om de jongens in een andere kamer/ruimte te laten slapen. Locatie: tja, bij het strand in de buurt is het mooiste.
Ik zag in eerdere topic's Club Martha voorbij komen, maar als ik daar de (zoover) recensies van lees word ik niet heel vrolijk (als in: overal voor betalen, ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben). Vlucht is geen probleem, heb al meerdere opties gezien.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:10:37 #80
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_135901325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:55 schreef mefke79 het volgende:
Weet iemand een leuk hotel of appartementencomplex op Mallorca of Ibiza (niet Menorca ivm vluchten) voor een gezin met twee jongens van dan bijna 3 en 4,5 jaar. Zwembad is een must, liefst ook peuterbad. Liefst met mogelijkheid om de jongens in een andere kamer/ruimte te laten slapen. Locatie: tja, bij het strand in de buurt is het mooiste.
Ik zag in eerdere topic's Club Martha voorbij komen, maar als ik daar de (zoover) recensies van lees word ik niet heel vrolijk (als in: overal voor betalen, ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben). Vlucht is geen probleem, heb al meerdere opties gezien.
Op Mallorca, ook in Cala d'Or: Inturotel Cala Azul Park of Inturotel Esmeralda Park. Liggen naast elkaar, heel dicht bij het strand. Hebben beide een groter bad en een afgescheiden peuterbad. En qua ligging wat gunstiger dan Martha's. Je loopt in 10 minuten naar hartje centrum, door straten met wat winkeltjes en restaurants.

Cala Azul Park is volgen mij net een tikkie rustiger. Daar zijn wij geweest met onze dochter toen ze 2,5 was. Wij hadden een mooi tweekamerappartement met zicht op het zwembad en zij-zeezicht. Leuke (Nederlandstalige) animatie, speeltuintje, restaurant op het park maar ook diverse restaurantjes in de buurt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_135904539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:55 schreef mefke79 het volgende:
Ik vraag het even aan een vriendin.. Zij is afgelopen zomer met haar toen net 4 jarige die kant op geweest
We'll have love aplenty
You and Me
pi_135905097
Wij zaten op Ibiza met onze dochter. App. Tropic Garden. Plaats santa eulalia. Mooi complex met leuk zwembad, kinderanimatie. Loopafstand dorpje. Wij sliepen met zijn drie op een kamer. Is een slaapkamer en een kleine woonkamer waar twee personen op de banken kunnen slapen. Wordt misschien wat krap met twee kids, maar wij vonden t super daar. Twee weken eiland rond getrokken met huur auto.

Mallorca worden de viva aparthotels aanbevolen. Zeer kindvriendelijke, maar iets duurder. Wel super verzorgt en ruime complexe met alles erop en eraan.
pi_135906978
Bedankt voir de tips alvast. Ik ga kijken.
Alvast 1 tip voor mensen due met het vliegtuig richting balearen oid gaan: losse vlucht en hotel is vele malen goedkoper dan via dreizen oid. Nou reizen wij liefst via weeze of Eindhoven dus dan is het aanbod met losse vluchten ook nog makkelijker te boeken.
pi_135907834
wij gaan over twee maanden vliegen naar Miami. Nu kan ik genoeg bedenken voor mijn oudste (3,5) om mee te nemen in het vliegtuig.
Maar iemand nog tips voor een net 1-jarige?
pi_135908091
Anne was destijds anderhalf en we hadden voor haar meegenomen:

*iPad (keek ze nog niet naar om helaas ;))
*boekjes
*diertjes om mee te spelen
*magna doodle
*verschillende snacks om af en toe te geven (doosje rozijntjes, zakje nibbit chipjes, knijpfruit, banaantje)

Voor kinderen onder de twee wordt het overigens ook over het algemeen gedoogd om drinkpakjes mee te nemen.Op Schiphol mochten ze gewoon door, op Londen Heathrow moest ik een slokje uit een pakje nemen ( :') ) en mochten ze door, op Tampa was het geen enkel probleem. Alleen op Londen Gatwick werden ze in beslag genomen.
pi_135908122
Lastig inderdaad voor een eenjarige.
Je hebt van die knisperboekjes, of harde kartonnen boekjes.
Zo een tekenbord wat je steeds weer kan uitvegen.
Houten spiraaltje waar je dingen van de enen naar de andere kant moet verschuiven
knuffelbeestje
Bijtringen.
Misschien iets met een spiegeltje, vinden kleintjes meestal wel leuk
pi_135908543
zoiets? Meestal is je eigen portemonnee ed het interessant

We'll have love aplenty
You and Me
pi_135908651
oh ja zo'n tekenbord is wel een goede
eten is sowieso een optie bij hem :P
boekjes (dikkie dik) vind hij ook leuk. en de tablet gaat ook mee.

bedankt voor deze ideeen voor nu. ga ik even verder op broeden. ik vermoed dat kiekeboe met de achterburen ook een hit zal zijn :D
pi_135908703
ik denk dat Yaro die zelfs nog leuk vind lamb, waar vind je die?

laat maar is natuurlijk een gewone portemonnee die gevuld is. dat word de hele vlucht rapen of uit zijn mond halen ben ik bang.
pi_135908812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:17 schreef As1981 het volgende:
ik denk dat Yaro die zelfs nog leuk vind lamb, waar vind je die?
Gewoon een simpel portemonneetje vullen met allemaal zulke dingen. Knispepapiertje, zo'n snoepjespapiertje waar je doorheen kan kijken, fotootjes van familie, nepgeld voor yaro enz

haha ja dat dus.. O vond het geweldig op die leeftijd om dingen ergens uit te peuteren en weer terug te stoppen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_135908957
denk dat hij met 1 net nog te jong is. vooralsnog vind hij het leuk om dingen in zijn mond te stoppen en het door ons uit te laten halen (als onze hand er aan komt gaat hij al lachen). dus misschien nog niet zo handig.
pi_135909040
hahaha nee dan niet idd :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_135999622
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Huisje met minimaal drie slaapkamers.
Afwisselende omgeving met leuke stadjes/dorpjes en natuur.
En natuurlijk beetje betaalbaar.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 11:55:55 #94
45833 crew  Fogel
pi_136000730
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Center parcs heeft oa een park nabij Reims wat aan al die dingen voldoet op zich. Weet alleen niet of dat onder 'een beetje betaalbaar' valt.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:03:40 #95
381212 Gulara
From the future
pi_136001059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:01 schreef As1981 het volgende:
wij gaan over twee maanden vliegen naar Miami. Nu kan ik genoeg bedenken voor mijn oudste (3,5) om mee te nemen in het vliegtuig.
Maar iemand nog tips voor een net 1-jarige?
Wij hadden boekjes, vingerpoppetjes, favoriete knuffel, wat kleine speelgoedjes die niet al te veel lawaai maken en inderdaad wat eten. Wij hadden van die knijpzakjes met fruit (en groente) mee. Merk Ella's zag ze sinds vorige week ook hier in Nederland. Dan kan ie uit het zakje 'drinken'. Scheelt een hoop geknoei.
Wij hadden trouwens ook pakjes met voorgemaakte melk mee. Was geen probleem.

Uiteindelijk vermaakte meneer zich trouwens met:
Het kots-/afvalzakje
De afstandsbediening van de televisie
Speelgoed van de andere kindjes
Fruit/suikerzakjes/bekertjes van ons dienblad
De stewardessen
Z'n fans (lees: de andere mensen in het vliegtuig)

:')
pi_136004415
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wij hadden boekjes, vingerpoppetjes, favoriete knuffel, wat kleine speelgoedjes die niet al te veel lawaai maken en inderdaad wat eten. Wij hadden van die knijpzakjes met fruit (en groente) mee. Merk Ella's zag ze sinds vorige week ook hier in Nederland. Dan kan ie uit het zakje 'drinken'. Scheelt een hoop geknoei.
Wij hadden trouwens ook pakjes met voorgemaakte melk mee. Was geen probleem.

Uiteindelijk vermaakte meneer zich trouwens met:
Het kots-/afvalzakje
De afstandsbediening van de televisie
Speelgoed van de andere kindjes
Fruit/suikerzakjes/bekertjes van ons dienblad
De stewardessen
Z'n fans (lees: de andere mensen in het vliegtuig)

:')
:D denk dat de andere passagiers ook leuk zijn. Gelukkig vliegen we met zes volwassenen, kan hij schoothoppen. Alhoewel Yaro denk ik aan mijn broer gekleefd zal zijn.
Ik laat hem maar op me afkomen kan er toch niet echt wat aan veranderen (ook direct in goede ritme komen).
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer in er tegen op zie dus ik ga het avontuur maar gewoon aan. We vliegen gelukkig maar 1 x zo'n eind. Terug is een stuk korter :D
  maandag 27 januari 2014 @ 13:36:44 #97
381212 Gulara
From the future
pi_136004553
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:32 schreef As1981 het volgende:

[..]

:D denk dat de andere passagiers ook leuk zijn. Gelukkig vliegen we met zes volwassenen, kan hij schoothoppen. Alhoewel Yaro denk ik aan mijn broer gekleefd zal zijn.
Ik laat hem maar op me afkomen kan er toch niet echt wat aan veranderen (ook direct in goede ritme komen).
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer in er tegen op zie dus ik ga het avontuur maar gewoon aan. We vliegen gelukkig maar 1 x zo'n eind. Terug is een stuk korter :D
Afgelopen vlucht (eentje lang, de andere nog langer) ging fantastisch. Echt een heerlijke reis. Hij heeft vrijwel niet gehuild. Dus het hoeft allemaal niet zo'n hel te zijn. En een hoop volwassenen scheelt inderdaad.
Komt vast goed.

En als het niet goed komt dan hebben ze in het vliegtuig oordoppen. En die delen ze dan uit aan alle rijen om je heen. ;(
pi_136007728
Ja oordoppen :D Is dat handig met een 4 jarige in t vliegtuig met opstijgen/landen? Iemand enig idee?

Ik zit gigantisch te voorpretten hier ;) Volop speelideeën voor het vliegtuig zoeken.
Aan het nadenken of die cuddlebug juist een extra sleepding is of handig...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_136042957
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,

Voor de komende zomervakantie ben ik op zoek naar een leuke familiecamping in Italië, Frankrijk of Spanje. Het liefst aan een zandstrand (mag ook aan een meer zijn) maar belangrijk is dat er een WARM zwembad(en) bij zit. Dit ivm gezondheid van ons 3-jarige zoontje.

Verdere eisen: luxe stacaravans en leuke uitstapjes in de omgeving.

Zijn hier papa's en/of mama's met goede tips?

Alvast bedankt!!!
Iemand hier mss concrete ervaringen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:37:34 #100
43642 Bayswater
pi_136056924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Iemand hier mss concrete ervaringen?
Ca Pasquali (Cavallino-Treporti bij Venetie) was ik afgelopen jaar, niet een supergrote camping. Het grotere diepere zwembad is verwarmd, controle van het water de hele dag door. Zeewater is altijd lekker warm vanaf half juni en het strand erg langzaam aflopend, ideaal voor kleine kinderen.
Rechtstreeks bij de camping (of via Booking) hebben ze de beste accommodaties.

http://www.capasquali.it/index.aspx

Nu naar camping Weekend aan het Gardameer, mijn ervaring is dat de zwembaden aan het Gardameer vaak niet verwarmd zijn en het Gardameer zelf is ook niet echt warm. Wel is de omgeving daar aanzienlijk mooier.
Life lies a slow suicide
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:45:36 #101
43642 Bayswater
pi_136057313
quote:
Wie kan mij helpen?
Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.

http://www.lipnolakeresort.cz/nl/lipno-lake-resort-zomer
Life lies a slow suicide
pi_136068574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.

http://www.lipnolakeresort.cz/nl/lipno-lake-resort-zomer
Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.
pi_136068929
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Center parcs heeft oa een park nabij Reims wat aan al die dingen voldoet op zich. Weet alleen niet of dat onder 'een beetje betaalbaar' valt.
Dank je.
Best prijzig nog, heb ik net even bekeken.
En was er bij te vertellen: liever geen Landal of Center parcs, maar een kleinschalig parkje of zo.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:19:26 #104
43642 Bayswater
pi_136070414
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:48 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/

http://www.zoover.nl/fran(...)lage-blanche/camping

710 km

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 28-01-2014 21:27:05 ]
Life lies a slow suicide
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:48:46 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_136171226
Wij hebben geboekt.
De kinderen hebben er in ieder geval zin in.
pi_136171391
Ziet er leuk uit Amaranta!

Wij waren vorig jaar hier

Heel nette camping (Frankrijk, tussen Tours en Poitiers). En, vond ik toen fijn, voor ons goed in 1 dag te rijden.
Met een meidenkwartet
pi_136184662
quote:
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!
Lijkt me wel wat.
pi_136229534
Ik wil niet perse, vriendin wel dus we gaan :).
t. Is dan 11 maanden, voorkeur camping buitenland maar moet met vliegtuig ivm ontbreken van auto.
ik zal het topic eens doorspitten voor tips.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 06:05:08 #109
381212 Gulara
From the future
pi_136461161
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:32 schreef As1981 het volgende:

[..]

Vliegen met (net-niet-meer)baby:

Eten en drinken
-melk (poeder alvast in de flesjes, zakjes poeder, voorgemaakte pakjes)
-fruit & groente (wij hadden de knijpvariant, scheelt een hoop geknoei)
-maisboogies/liga/...
-iets van ontbijt/pap (vaak ook wel in zakjesvariant verkrijgbaar)
-evt een boterham (hoewel de airline zelf ook wel bolletjes heeft
-je krijgt vaak van de airline wel een babymaaltijd maar de inhoud is verschillend (zo kreeg onze 3 maanden oude baby een baby juice :') ) dus eigen voedsel is wel handig.

Vooraf
-we hadden een koffer met spullen voor na/tijdens de overstap en een voor tijdens de eerste vlucht. Scheelt zoeken.
-stop alle vloeistoffen en het eten bij elkaar (ik deed het in de rugzak, dan hoef je ook je koffer -als het goed is- niet open te maken).

Vliegveld
-herpak na de vloeistofcheck je handbagage en stop het noodzakelijke in een makkelijke tas:
Een paar luiers, doekjes, hydrofiel, slabber, eten, wat speeltjes, knuffel, ...
-laat de extra kleding, 6 hydrofielen die voor de zekerheid mee zijn :') , in de koffer!
-wij hadden een opvouwbare buis mee (zat bij de deryan, ga even een plaatje zoeken) handig om neer te zetten en je hebt alles bij de hand zonder dat het door het vliegtuig ligt
-schone luier
-nog even rollen/kruipen/vliegtuigspotten! *O*

Voor het opstijgen
-bij je houden: Fles, speen, speeltje, hydrofiel
-nog even (op de grond) spelen (wij hadden een van de tijdschriftmapjes leeggemaakt voor zijn speelgoed)
-blijkbaar hebben niet alle Airlines een babygordel, dus wij gebruikten dan de sling

Tijdens de vlucht
-drinken tijdens opstijgen (zorgen dat je baby honger/trek heeft is wel handig)
-ons motto was "zorg dat ie comfortabel is" en dat hoeft niet per se slapen te zijn.
-in de bassinet kunnen ze slapen, maar hou er rekening mee dat ze er met turbulentie uit moeten
-hou er rekening mee dat turbulentie altijd komt als je kind nèt slaapt -O-
-vraag om extra kussens (of neem ze zelf mee) voor als je baby bij jou op schoot slaapt
-bij z'n eerste vlucht vond ik het handig om hem in de sling te laten slapen, dan blijft ie vanzelf een beetje hangen als je zelf ook een beetje wilt slapen, sowieso de gordel van jezelf en baby vastdoen ivm turbulentie
-verschonen kan ook in de bassinet, het (harde) plankje op de wc is klein, dus voor grote baby's onhandig
-eet omstebeurt
-je kind wordt vies :Y)
-negeer boze blikken als je kind toch huilt ;)
-stewards/stewardessen willen je graag helpen en houden desnoods even je baby vast

Transfer
-wij hadden een tentje mee om op het vliegveld in te slapen (een wagen kan ook)
-even douchen kan lekker zijn

Wij hadden geen wagen mee, dus ik weet niet hoe dat werkt.

En verder, het hoeft geen hel te zijn. Een vlucht was in het begin nogal ellendig (krijsen!) maar dat was na een paracetamol over.
Hij heeft geen last van stijgen en dalen. En de laatste twee vluchten waren vooral erg gezellig. En in je eentje zijn >20uursvluchten vaak maar saai. ;)
pi_136461251
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 06:05 schreef Gulara het volgende:

[..]

Vliegen met (net-niet-meer)baby:

Eten en drinken
-melk (poeder alvast in de flesjes, zakjes poeder, voorgemaakte pakjes)
-fruit & groente (wij hadden de knijpvariant, scheelt een hoop geknoei)
-maisboogies/liga/...
-iets van ontbijt/pap (vaak ook wel in zakjesvariant verkrijgbaar)
-evt een boterham (hoewel de airline zelf ook wel bolletjes heeft
-je krijgt vaak van de airline wel een babymaaltijd maar de inhoud is verschillend (zo kreeg onze 3 maanden oude baby een baby juice :') ) dus eigen voedsel is wel handig.

Vooraf
-we hadden een koffer met spullen voor na/tijdens de overstap en een voor tijdens de eerste vlucht. Scheelt zoeken.
-stop alle vloeistoffen en het eten bij elkaar (ik deed het in de rugzak, dan hoef je ook je koffer -als het goed is- niet open te maken).

Vliegveld
-herpak na de vloeistofcheck je handbagage en stop het noodzakelijke in een makkelijke tas:
Een paar luiers, doekjes, hydrofiel, slabber, eten, wat speeltjes, knuffel, ...
-laat de extra kleding, 6 hydrofielen die voor de zekerheid mee zijn :') , in de koffer!
-wij hadden een opvouwbare buis mee (zat bij de deryan, ga even een plaatje zoeken) handig om neer te zetten en je hebt alles bij de hand zonder dat het door het vliegtuig ligt
-schone luier
-nog even rollen/kruipen/vliegtuigspotten! *O*

Voor het opstijgen
-bij je houden: Fles, speen, speeltje, hydrofiel
-nog even (op de grond) spelen (wij hadden een van de tijdschriftmapjes leeggemaakt voor zijn speelgoed)
-blijkbaar hebben niet alle Airlines een babygordel, dus wij gebruikten dan de sling

Tijdens de vlucht
-drinken tijdens opstijgen (zorgen dat je baby honger/trek heeft is wel handig)
-ons motto was "zorg dat ie comfortabel is" en dat hoeft niet per se slapen te zijn.
-in de bassinet kunnen ze slapen, maar hou er rekening mee dat ze er met turbulentie uit moeten
-hou er rekening mee dat turbulentie altijd komt als je kind nèt slaapt -O-
-vraag om extra kussens (of neem ze zelf mee) voor als je baby bij jou op schoot slaapt
-bij z'n eerste vlucht vond ik het handig om hem in de sling te laten slapen, dan blijft ie vanzelf een beetje hangen als je zelf ook een beetje wilt slapen, sowieso de gordel van jezelf en baby vastdoen ivm turbulentie
-verschonen kan ook in de bassinet, het (harde) plankje op de wc is klein, dus voor grote baby's onhandig
-eet omstebeurt
-je kind wordt vies :Y)
-negeer boze blikken als je kind toch huilt ;)
-stewards/stewardessen willen je graag helpen en houden desnoods even je baby vast

Transfer
-wij hadden een tentje mee om op het vliegveld in te slapen (een wagen kan ook)
-even douchen kan lekker zijn

Wij hadden geen wagen mee, dus ik weet niet hoe dat werkt.

En verder, het hoeft geen hel te zijn. Een vlucht was in het begin nogal ellendig (krijsen!) maar dat was na een paracetamol over.
Hij heeft geen last van stijgen en dalen. En de laatste twee vluchten waren vooral erg gezellig. En in je eentje zijn >20uursvluchten vaak maar saai. ;)
hai! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb er zeker wat aan. Wij geven geen poedermelk meer maar ga voor de vakantie nog wel van die pakjes pap kopen. Die lust hij ook "koud" dus dat is wel fijn. We vliegen met een budget maatschappij dus geen babybedje. Maar ij neem sowieso mijn rugdragee mee. In het ergste geval kan hij daar in slapen.

ik kan idd slecht tegen de "boze" blikken ondanks dat ik het positief bekijk. Hij zal vast geen 14 uur huilen :D

Ik heb zo'n speciaal kinderkussen gekocht dus hopelijk helpt dat ietsn tegen opstijgen/dalen zie ik niet op. In september ging dat ook goed.
het lastigste vind ik dat hij niet meer op schoot slaapt. Alleen nog in zijn bed of op mijn rug. Maar desnoods laat ik hem op mijn rug slapen en als hij diep slaapt dan proberen hem op schoot te leggen.
en het vermaak. Hij zit echt geen seconde stil. Maar hij kan schoot hoppen en staan natuurlijk. Nou ja als het hell is, 1 meevaller de terugreis is een stuk korter (en dan zal je zien gedraagd baby :o uh dreumes zich voorbeeldig en gaat peuter klooien :P)
pi_136461496
Laat het los As! ;)
Het komt vast helemaal goed. En het fijne is dat als het vliegen een hel is, je niet ook nog dat eind terug moet vliegen :D
pi_136461776
Ha As mijn nu peuter sliep ook al eeeuwen niet meer op schoot en ik zag ook mede daarom best op tegen de vlucht. Maar wat denk je? Beide keren viel hij al bij het opstijgen op schoot in slaap! Hij was toen 20 maanden.

Misschien een hart onder de riem?
pi_136462005
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat.
la page branche zijn wij twee jaar geleden geweest. Mooie camping. Wij hadden een stacaravan en prachtig weer. Het weer is mazzel geweest. Doordat het daar zo groen is weet je ook gelijk dat het er geregeld regend. Maar de omgeving is mooi en genoeg om te doen en te zien. Ik heb niet alles terug gelezen dus weet je gezinssituatie niet. Maar verwacht niet te veel van het zwembad. En als je op de camping in het restaurant gaat eten moet je geduld hebben. Verder prima camping.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_136462101
quote:
Wie kan mij helpen?
nu wel terug gelezen ;)

Op La Page Blance zit je goed. Loopt ook nog een riviertje achter de camping langs leuk om met die van 4 even pootje te baden. Neem wel waterschoenen mee.

Zwembad is wel echt klein hoor. Geen glijbanen ofzo. Ook niks verder bij het peuterbadje.

Mocht je gaan. Heel veel plezier.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:10:45 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136481142
Ohw en bij het vliegen. Neem dus geen rietjesbeker mee, zo één waarvan je het rietje weg kan schuiven onder een klepje.
Die had ik dus mee (gelukkig zat er water in) als je dus in het vliegtuig na het opstijgen het schuifje wegschuift zodat het rietje tevoorschijn plopt komt er gelijk een fontein mee door het water (drinken) wat erin zit |:(
Dat had ik dus, sproeide de passagiers naast en voor mij nat, wie denkt er dan ook aan drukverschil :@ :+
Gelukkig had ik er alleen maar water in gedaan ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_136481294
TJ :D hadden wij ook met die beker! wij lagen echt dubbel van het lachen _O-
pi_136486415
Check.... Die blijft thuis :D
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 9 februari 2014 @ 02:45:43 #118
381212 Gulara
From the future
pi_136493878
Haha, goeie tip voor de volgende keer.

Zo hadden wij mensen naast ons zitten die "zo iets handigs hadden om hun fles mee op te warmen!"
Dat bleek dus een breed uitgevallen thermosbeker waarin je het flesje kon zetten.
Werkte supergoed, want "het water bleef ook na een aantal uur kokend heet!" *O*
In een vliegtuig met regelmatige turbulentie en je baby op schoot. 8)7 :'(
Volgens mij zagen ze aan onze blikken dat het misschien niet zo handig was en hebben ze de stewardess gevraag om de andere flessen op te warmen.
pi_136495955
Haha sjezus wat dom!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_136496972
Ik ging een keer alleen vliegen met de kleine. Toen sliep ze nog in de wagen. Voor de vlucht sliep ze al. Dat was relaxed, kon ik nog een pint drinken in een bar op het vliegveld.

Tip: als ze in het vliegtuig naar het toilet moeten... Eerst kind uit het hokje en daarna doortrekken. Dat maakt zo'n herrie dat kinderen er nog wel eens van willen schrikken.
PWBF
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:35:42 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_137026451
AAAAAH ik weet het niet meer!

we zijn al een tijdje aan het zoeken naar iets met vakantie.

Wij, man, vrouw, kleuter en dreumes gaan van 9/8 tot 23/8 op vakantie. Idee is nu
- leuk voor de kindjes
- leuk voor ons
- warm
- het liefst een camping maar niet te groot, geen tent maar eigen sanitair dus stacaravan oid
- bij voorkeur Frankrijk, dus de zuidelijke helft om het warm te hebben'
- en eigenlijk willen we het in 1 keer rijden

Ik heb het al eens eerder gevraagd en toen wat tips gekregen, maar of ik ben de linkjes kwijt of het was het net niet...

Eventueel vliegen zou ook nog kunnen maar hoogseizoen ergens naar toe, wat is dan leuk???
pi_137028380
Ja, ik weet er maar een, en dat is Le Pech. Geen idee of je die al bekeken hebt.
Www.lepech.com
pi_137038285
Algarve
PWBF
  zondag 23 februari 2014 @ 06:53:13 #124
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_137038302
Algarve lijkt me leuk maar als ik zoek vind ik vooral enorm massatoerisme met grote resorts. Dat is niet iets wat ik zoek.

Miss sly, ik heb Le Pech op mijn lijstje staan maar ben nog niet overtuigd.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 09:15:44 #125
5428 crew  miss_sly
pi_137038779
Ok, dat kan natuurlijk. Wat is te probleem?

Er zit daar in de buurt ook een andere camping waar wat mensen van Fok zijn geweest en die daar erg enthousiast over waren. Zal eens denken over de naam. De omgeving is echt mooi en leuke dingen te doen.
pi_137038813
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt :)
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent O+
  zondag 23 februari 2014 @ 09:19:33 #127
43642 Bayswater
pi_137038828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:35 schreef becky27 het volgende:
AAAAAH ik weet het niet meer!

we zijn al een tijdje aan het zoeken naar iets met vakantie.

Wij, man, vrouw, kleuter en dreumes gaan van 9/8 tot 23/8 op vakantie. Idee is nu
- leuk voor de kindjes
- leuk voor ons
- warm
- het liefst een camping maar niet te groot, geen tent maar eigen sanitair dus stacaravan oid
- bij voorkeur Frankrijk, dus de zuidelijke helft om het warm te hebben'
- en eigenlijk willen we het in 1 keer rijden

Ardeche is hier al aardig wat over langsgekomen. Heb niets overigens met Frankrijk, mijn schoonzus, zwager met kinderen woont er, dus kom er regelmatig en wordt iedere keer weer in alle vooroordelen over Fransen bevestigd.
Life lies a slow suicide
pi_137038834
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 06:53 schreef becky27 het volgende:
Algarve lijkt me leuk maar als ik zoek vind ik vooral enorm massatoerisme met grote resorts. Dat is niet iets wat ik zoek.

Miss sly, ik heb Le Pech op mijn lijstje staan maar ben nog niet overtuigd.
kijk eens op turiscampo yellohvillage nabij luz, espiche en lagos...
PWBF
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 09:27:12 #129
5428 crew  miss_sly
pi_137038900
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt :)
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent O+
Maar jij was er vast niet in augustus, hoogseizoen?
pi_137038917
Nee, begin september. Maar wat ik bedoel is dat ik ben niet in een grote hotel gebleven. Er zat ook zat rustigere stranden waar je geen grote hotels in de buurt hebt. Bij de B&B hadden ze een boekje met stranden en hun beschrijvingen! erg fijn...
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 09:42:31 #131
5428 crew  miss_sly
pi_137039079
Volgens mij waren wat mensen ook hier geweest en erg enthousiast: http://www.camping-le-clou.com

Ik zoek voor onszelf misschien nog een leuke, niet te grote camping in Bretagne of Normandië. Iemand daar een leuke tip, met huuraccomodaties?
pi_137039321
Ik heb een hele leuke boek "kidsproof kamperen" in Frankrijk met hele leuke rustigere campings. Ik ga straks even kijken voor jullie :Y
(je mag ook het boek zelf lenen miss)
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 10:12:58 #134
5428 crew  miss_sly
pi_137039563
O, sauna O+ geniet er van!

Ik ga je linkjes bekijken, dank je!
  zondag 23 februari 2014 @ 12:37:31 #135
43642 Bayswater
pi_137043830
Camping La Baume kan ik niet echt een kleine camping noemen, ben daar in 2000 geweest. Beetje onpersoonlijke grote camping met koude zwembaden.
Life lies a slow suicide
pi_137045326
En in Frejus. Dat zou ik toch echt niet in 1 ruk rijden vanuit Nederland. En dan zit ik nog in zuid-Nederland. Ik vind de Ardeche goed te doen in 1 dag, dat zal voor de dordogne ook gelden denk ik. En dan alleen met auto en zonder vouwwagen/caravan/aanhangwagen. Ardeche deden wij de laatste keer in goed 8 a 9 uur. Maar, wij zijn geen lange stoppers en het was een rustige dag op de weg.
Becky, waar je ook heen gaat, je zit in die periode wel met alle zwarte zaterdagen. Als je het voor elkaar krijgt om die te mijden zou ik dat altijd doen.
pi_137055494
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:37 schreef Bayswater het volgende:
Camping La Baume kan ik niet echt een kleine camping noemen, ben daar in 2000 geweest. Beetje onpersoonlijke grote camping met koude zwembaden.
De eerste 3 linkjes komen uit eigen bookmarks...die daarna uit het boekje :Y

La Peche is ook in het boekje trouwens dus ik denk dat de andere campings ook in de smaak kunnen vallen bij miss :Y
  maandag 24 februari 2014 @ 09:57:55 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137082020
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
waar was die tipi tent?
in de haak.
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 10:07:56 #139
5428 crew  miss_sly
pi_137082237
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:57 schreef trui het volgende:

[..]

waar was die tipi tent?
Hier heb je tipi's in Frankrijk, daar heb ik ook nog naar gekeken.
http://www.roussel.nl/tipi

We twijfelen een beetje. We gaan twee weken naar Le Pech, dat is al geboekt. We vieren daar ook de verjaardag van S. Maar misschien is het wel leuk om in de week ervoor ook wat leuks te doen. al een weekje een andere camping (eventueel in een tent, dat wil S wel graag een keer, B ziet dat iets minder zitten ;) ) of bijvoorbeeld een paar dagen Eurodisney. Of juist bij terugkomst een paar dagen in het Efteling hotel of Bosrijk. Nou ja, nog iets extra's dus, maar tering, wat is het allemaal duur in het hoogseizoen.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:22:44 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137082539
leuk miss_sly, weer naar Le Pech! en ja, alles is poepduur in het hoogseizoen, kunnen jullie dat extra's niet beter nog ergens daarbuiten plannen?

wij zijn aan 't zoeken naar iets zuidelijkers, maar liefst wel weer zo'n huurtent.
in de haak.
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 10:31:49 #141
5428 crew  miss_sly
pi_137082775
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:22 schreef trui het volgende:
leuk miss_sly, weer naar Le Pech! en ja, alles is poepduur in het hoogseizoen, kunnen jullie dat extra's niet beter nog ergens daarbuiten plannen?

wij zijn aan 't zoeken naar iets zuidelijkers, maar liefst wel weer zo'n huurtent.
Vooral voor S is het leuk dat we weer naar Le Pech gaan, want dat kent ze een beetje en dus is het een niet te onbekende plek om voor het eerst haar verjaardop op vakantie te vieren.
Dat extra's buiten het hoogseizoen plannen is wat lastig, omdat we ook nu zitten met het nieuwe huis en ergens half-eind april gaan we verhuizen. Dan moeten we natuurlijk nog een en ander doen en voor je het weet, is het gewoon al vakantie, want die begint 5 juli al. En na de vakantie is ze 5, dus leerplichtig.

Die tipi's van de site die ik postte zijn niet veel zuidelijker, dus dat zoeken jullie dan niet, denk ik ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 10:38:26 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137082958
we willen graag aan zee, maar twijfel nog of 't de westkust of de middellandse zee wordt. cato & willem hebben allebei een eigen tentje, dat willen ze wel heel graag gebruiken.
in de haak.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:39:55 #143
43642 Bayswater
pi_137082996
Na vorig jaar in zo'n lodgetent te hebben gezeten en het middagslaapje van de kleine soms in 33 graden moest gebeuren gaan we het dit jaar maar weer eens wat luxer aanpakken op de camping. :)

http://www.weekend.it/nl/Stacaravan/Cottage-Next/
Life lies a slow suicide
pi_137085229
quote:
Dit is echt een fantastische camping en plek O+
Er zijn grotten in de buurt, een heel knullig aquariumding, je kunt spelen tussen de rotsen in de rivier, 's nachts zwemmen er gewoon bevers! Er is een fijn kampwinkeltje, Anduze is een leuk plaatsje met een leuke markt. Als kind ben ik er geweest en in het jaar voor F ben ik er weer geweest. Ik ga er zeker terugkomen mét F!
(een dagje Avignon (wel een stukje rijden) of St Remy de Provence is ook een aanrader!)
pi_137090513
Heeft iemand tips voor een leuke accommodatie in Portugal (regio Lissabon of Algarve)?
Geen massahotels, maar liever iets kleinschaligers, appartement of b&b en beetje geschikt voor een dreumes.

Die van Bitterend weet ik al, maar ik ben benieuwd of nog meer mensen leuke adresjes weten ;)
pi_137100755
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:57 schreef trui het volgende:

[..]

waar was die tipi tent?
In paradise O+

Echt, we hebben zelden zo genoten, wat een rust, ruimte, heerlijk eten en super vriendelijke mensen...
We gaan zeker terug
http://www.aterra.pt/en/
pi_137100998
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dit is echt een fantastische camping en plek O+
Er zijn grotten in de buurt, een heel knullig aquariumding, je kunt spelen tussen de rotsen in de rivier, 's nachts zwemmen er gewoon bevers! Er is een fijn kampwinkeltje, Anduze is een leuk plaatsje met een leuke markt. Als kind ben ik er geweest en in het jaar voor F ben ik er weer geweest. Ik ga er zeker terugkomen mét F!
(een dagje Avignon (wel een stukje rijden) of St Remy de Provence is ook een aanrader!)
Ah! super om te horen! ik had het gebookmarkt omdat het me zo leuk leek maar vind om een echte ervaring bij te hebben :D
pi_137269296
Wij hebben net ook geboekt:

http://travelbird.nl/16531/val-de-cantobre-frankrijk/

Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt :D ) en is erg mooi O+ de camping krijgt overal goede reviews. Ik heb er zin in :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_137270845
Die ziet er super leuk uit en is wel te rijden voor mij! :o even mijn man laten zien *O*

Geboekt :@ :D

[ Bericht 29% gewijzigd door bitterend op 01-03-2014 15:09:53 ]
pi_137276751
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:

Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt :D ) en is erg mooi O+ de camping krijgt overal goede reviews. Ik heb er zin in :7
Tof! Ik ben aan het overwegen voor de laatste week juli.

Laatste week juli is niet mogelijk -O- En in augustus is het gelijk weer een smak duurder -O-

[ Bericht 11% gewijzigd door octopussy op 01-03-2014 19:36:00 ]
pi_137314251
Wij willen in de zomer graag op vakantie met onze zoon (spannend, voor het eerst met z'n drieën). Hij is nu net 6 weken oud en we zijn gebonden aan de schoolvakantie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie in Sauerland of Belgisch Limburg (vinden we wel mooie gebieden)? Kijken we naar Landal, Center parcs enzovoorts, dan vinden we dit toch wel erg duur. We willen ongeveer twee weken, ongeveer 500 euro per week??
pi_137317104
@bitterend, wanneer ga je?
pi_137317448
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.

Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten. :D
pi_137319149
quote:
17s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:37 schreef innepin het volgende:
@bitterend, wanneer ga je?
September! en jij?? bedankt voor de tip trouwens <3
pi_137319206
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.

Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten. :D
Echt zo ontzettend tof :D Ben jaloers :D
Ben toevallig een blog aan het lezen van een gezin die een wereldreis maken en eerst Zuid Afrika aan doen.. Mocht je vast in de stemming willen komen roep maar dan stuur ik hem door
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator zondag 2 maart 2014 @ 19:38:44 #156
5428 crew  miss_sly
pi_137319570
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:

Hahaha, ja, S wil ook nog niet naar Zuid-Afrika, want als daar de leeuwen gewoon wild rondlopen, ben je er vast niet veilig :D

Maar wat ontzettend tof, zeg! Hier staat het ook op de planning in een kerstvakantie! Heerlijke tijd ook, met jonge dieren. Weet je al hoe de reis eruit gaat zien, waar je heengaat en zo?

Stiekem ben ik een tikje jaloers ;)
pi_137320648
Ohhh Spring dat is echt zo gaaf O+ Lijkt me geweldig. Ik ben meer dan een tikje jaloers :P

Bitterend, wij gaan eind juni :)
  maandag 3 maart 2014 @ 16:48:08 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137349949
ziet er super uit, innepin & bitterend! jammer dat 't alleen voor de 'chalets' is, en niet voor de tenten. anders zouden we zo meedoen. :)

en spring, wat een heerlijk vooruitzicht!
in de haak.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:56:18 #159
43642 Bayswater
pi_137359579
Zuid Afrika is zo prachtig, een paar jaar geleden zonder kind nog gedaan. Pretoria, Krugerpark, Swaziland, Drakensbergen, Lesotho tot Kaapstad. Het zijn wel aardige reisafstanden maar omdat alles zo indrukwekkend is om je heen heb je daar weinig last van.
Life lies a slow suicide
pi_137359703
Trui jammer! heb je al wat gezien wat je aanspreekt?
  maandag 3 maart 2014 @ 21:49:47 #161
244125 laziness
pi_137362365
quote:

Dat is een leuk gebied om te zitten.
En ik vond de A75 een hele toffe snelweg. Dwars door een mooi gebied, loopt omhoog, rustig.
Stukken fijner dan de weg langs Lyon.
pi_137439627
quote:

Ik zit al sinds gisteren te twijfelen om te boeken voor een weekje in de meivakantie :D Het is eigenlijk wel een erg goede aanbieding (en we hebben geen kosten aan benzine en tol).
Zomervakantie Italie is al geboekt, maar weekje Frankrijk in mei lijkt me ook wel leuk :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:42:40 #163
244125 laziness
pi_137439683
Waar gaan jullie heen in Italie Meimel?
pi_137439929
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:42 schreef laziness het volgende:
Waar gaan jullie heen in Italie Meimel?
Gardameer :)

Weekje Frankrijk in mei is nu ook geboekt :D
Thnx voor de tip Innepin!
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:13:10 #165
244125 laziness
pi_137440216
Het is dat ik het te ver vind rijden voor 1 weekje. We zouden een extra overnachting er voor nodig hebben.

Ik denk dat wij nog een dag of vijf Engeland doen in juni.
pi_137441186
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef geelkuikentje het volgende:
Wij willen in de zomer graag op vakantie met onze zoon (spannend, voor het eerst met z'n drieën). Hij is nu net 6 weken oud en we zijn gebonden aan de schoolvakantie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie in Sauerland of Belgisch Limburg (vinden we wel mooie gebieden)? Kijken we naar Landal, Center parcs enzovoorts, dan vinden we dit toch wel erg duur. We willen ongeveer twee weken, ongeveer 500 euro per week??
Niemand een tip hier?
pi_137441226
Ik zit ook te bedenken wat ik wil in de zomer/voorjaar.
Echte zonvakantie hebben er er al op zitten, dus wil iets anders.
Zat te denken aan Denemarken (ook ivm afstand). Maar geen idee wat leuk is daar :')
Iemand tips?
pi_137441304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:52 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Niemand een tip hier?
Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.
Beviel goed. Hoewel het niet heeeel handig is met een wagen :D (park zit op een berg en wij zaten wat hoger, dus was best zwaar duwen).
Maar het is een vrij nieuw park. Zwembad is niet heel groot, maar groot genoeg voor met kleine kinderen vond ik.
Geen idee qua kosten trouwens, wij zaten net na de zomervakantie.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:58:35 #169
244125 laziness
pi_137441323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zit ook te bedenken wat ik wil in de zomer/voorjaar.
Echte zonvakantie hebben er er al op zitten, dus wil iets anders.
Zat te denken aan Denemarken (ook ivm afstand). Maar geen idee wat leuk is daar :')
Iemand tips?
Wil je in de buurt van legoland of juist grote stad kopenhagen en via de brug een dagje zweden kunnen doen?
pi_137441427
Nou Legoland leek me op zich wel leuk voor Floris, maar geen idee dus wat de omgeving verder te doen is.

Kopenhagen lijkt me op zich wel leuk, maar denk dat ik de kinderen er niet echt een plezier mee doe :')
En dagje Zweden lijkt me dan ook wel weer leuk :D
Dus eigenlijk maakt t me niet zo uit :+
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:09:01 #171
244125 laziness
pi_137441570
Dansommer is in ieder geval een fijne site om een huisje te vinden.
pi_137441750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:57 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.
Beviel goed. Hoewel het niet heeeel handig is met een wagen :D (park zit op een berg en wij zaten wat hoger, dus was best zwaar duwen).
Maar het is een vrij nieuw park. Zwembad is niet heel groot, maar groot genoeg voor met kleine kinderen vond ik.
Geen idee qua kosten trouwens, wij zaten net na de zomervakantie.
Deze ga ik even bekijken :) Dank je voor de tip.
pi_137448790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:57 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Gardameer :)

Weekje Frankrijk in mei is nu ook geboekt :D
Thnx voor de tip Innepin!
^O^
pi_137453806
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
Nou idd!
Even snel gekeken vanmiddag en zag mooie huizen voor leuke prijzen!
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 18:12:09 #175
45833 crew  Fogel
pi_137454245
Novasol heeft ook een goed aanbod aan huizen in Denemarken.
Givskud Zoo is leuk om te bezoeken, je kan daar met je eigen auto "op safari". Ringkøbing fjord kan je een rondje omheen rijden, voor een Deens "fjord" is het best mooi en er liggen een aantal pittoresque dorpen. Ook hebben ze een jaarlijks zandsculptuurfestival in Søndervig wat bij het fjord ligt.

Tip: als je bij Legoland een jaarkaart koopt krijg je ook meteen korting op veel andere activiteiten in de buurt. De prijs is ongeveer hetzelfde als 2 dagen Legoland. Kinderen met jaarkaart kunnen ook gratis eten in het restaurant (voorwaarde is wel dat een ouder ook een maaltijd koopt).
Als je van kastelen houdt is er ook het een en ander te zien.
pi_137455747
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
of Sologstrand
pi_137456697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef Fogel het volgende:
Novasol heeft ook een goed aanbod aan huizen in Denemarken.
Givskud Zoo is leuk om te bezoeken, je kan daar met je eigen auto "op safari". Ringkøbing fjord kan je een rondje omheen rijden, voor een Deens "fjord" is het best mooi en er liggen een aantal pittoresque dorpen. Ook hebben ze een jaarlijks zandsculptuurfestival in Søndervig wat bij het fjord ligt.

Tip: als je bij Legoland een jaarkaart koopt krijg je ook meteen korting op veel andere activiteiten in de buurt. De prijs is ongeveer hetzelfde als 2 dagen Legoland. Kinderen met jaarkaart kunnen ook gratis eten in het restaurant (voorwaarde is wel dat een ouder ook een maaltijd koopt).
Als je van kastelen houdt is er ook het een en ander te zien.
AH top!
Hier kan ik wat mee!
Ga eens even kijken straks.

En Lily ook bedankt!
pi_137461706
Sonnetje, wij zijn in de zomer in Denemarken op Danland Bogense geweest Via dfb.nl geboekt. Beviel heel goed. Mooie omgeving leuk strandje, met een uurtje rijden ben je bij Legoland. Een halfuur bij Odense (leuke dierentuin, aardig stadje).

De huisjes zijn ook helemaal OK. Wij zaten op de begane grond en hadden een lekkere tuin.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:13:53 #179
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_137477346
quote:

[..]

Niemand een tip hier?
www.landal.nl/
Kortingscode M1432L
Scheelt weer 100 euro op de normale prijs.

Landal Sonnenberg vonden wij erg leuk, daar zijn we geweest toen onze dochter 2 was.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_137554526
Goed topic! Ook maar eens doorlezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 9 maart 2014 @ 20:44:41 #182
43642 Bayswater
pi_137557331
quote:
Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.
Eentje om te onthouden als ik dadelijk ook in het hoogseizoen moet dus ben benieuwd.
Life lies a slow suicide
pi_137647759
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:44 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.
Eentje om te onthouden als ik dadelijk ook in het hoogseizoen moet dus ben benieuwd.
Nee, nog niet eerder geweest en ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat het volgeboekt is -O-
Beetje jammer dat ze het op hun eigen website niet bijgewerkt hebben.

Zucht.. nu maar weer op zoek naar wat anders.
  maandag 31 maart 2014 @ 16:37:14 #184
244125 laziness
pi_138367061
Iemand ervaring met deze camping? http://www.vacansoleil.nl(...)fwwodKZIALg#algemeen

Wij willen tussen hemelvaart en pinksteren 10 dagen naar Toscane en deze camping lijkt ons erg leuk met veel voorzieningen voor onze kleine man.
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 12:24:28 #185
5428 crew  miss_sly
pi_138394847
Ik heb zo'n zin in onze vakantie. We hebben voorafgaand aan twee weken camping in de Dordogne ook nog 3 dagen Eurodisney geboekt! Dat gaat ons meisje zo geweldig leuk vinden O+
Is het al juli? :D
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:14:49 #186
43642 Bayswater
pi_138396131
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:37 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met deze camping? http://www.vacansoleil.nl(...)fwwodKZIALg#algemeen

Wij willen tussen hemelvaart en pinksteren 10 dagen naar Toscane en deze camping lijkt ons erg leuk met veel voorzieningen voor onze kleine man.
ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleil
vaak de minste en duurste caravans hebben, zeker in het voorseizoen. Kan je beter Gebetsroither of Vacanceselect nemen, de laatste is in het hoogseizoen vaak weer duurder.
Life lies a slow suicide
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:20:01 #187
244125 laziness
pi_138396278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:14 schreef Bayswater het volgende:

[..]

ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleil
vaak de minste en duurste caravans hebben, zeker in het voorseizoen. Kan je beter Gebetsroither of Vacanceselect nemen, de laatste is in het hoogseizoen vaak weer duurder.
Bedankt voor je reactie!
De locatie is inderdaad erg prettig. Veel campings in Toscane met verhuuraccommodaties liggen minder gunstig in de streek.
In het hoogseizoen moet ik er niet aan denken! En vind ik het veel te duur ook maar nu in het voorseizoen is het wel prettig met de voorzieningen en hopelijk wat andere kindjes om mee te spelen voor ons zoontje van drie.

We zijn nu al een paar jaar tevreden over vacancesoleil eigenlijk maar dan altijd in september. Ik heb één goedkopere aanbieder gezien Homair dus ik denk dat we bij hen boeken. Qua stacaravans is het wel een beetje om het even denk ik bij al die aanbieders?
En op geen van de plattegronden van alle stacaravan aanbieders staat aangegeven waar hun caravans staan dus geen idee hoe ik er achter zou moeten komen waar ze gesitueerd zijn op de camping.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:31:14 #188
43642 Bayswater
pi_138396651
Bij Vacanceselect vraag ik altijd een plattegrond op, kan ik zelfs mijn plaatsnummer uitkiezen zolang deze vrij is. Tussen caravans vind ik ook best wel veel verschil zitten, moet sowieso een overdekte veranda aan zitten voor mij.
Life lies a slow suicide
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:34:06 #189
244125 laziness
pi_138396754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef Bayswater het volgende:
Bij Vacanceselect vraag ik altijd een plattegrond op, kan ik zelfs mijn plaatsnummer uitkiezen zolang deze vrij is. Tussen caravans vind ik ook best wel veel verschil zitten, moet sowieso een overdekte veranda aan zitten voor mij.
Oh dat hoeft van mij dan weer niet. We hebben het tot nu toe altijd zonder gedaan.

Ik zal anders boeken via telefoon ipv online en dan kijken of ze me wat meer kunnen vertellen over de plekken op de camping.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:11:53 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138397831
quote:

[..]

Niemand een tip hier?
en in een dorpje en dan in een huisje? Wij waren vorig jaar zomer in het dorp westfeld in het Sauerland. Dichtbij winterberg,smalle berg,in de buurt van dierenparken,pretpark enzo.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:05:31 #191
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138399369
Wij gaan deze zomer met zijn drieen naar Kreta! ^O^

Iemand nog tips hoe je je kindje van 6 maanden koel houdt? :')
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138399462
Leuk topic en zeer actueel natuurlijk zomervakanties!

Wij gaan in september 3 weken naar Californië met ons zoontje van nu 10 maanden en dan 15 maanden.
Hij zit bij ons op schoot tijdens beide vluchten. (rechtstreekse vlucht Amsterdam - Los Angeles geboekt).

Tips om een klein mannetje van 15 maanden te vermaken en rustig te houden?
IPad met spelletjes gaat mee, veel boekjes om hem voor te lezen.
Hopelijk slaapt hij veel haha.

edit: Veel tips na teruglezen al gevonden. Daar redden wij ons wel mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door nelisb op 01-04-2014 15:16:18 ]
pi_138399552
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:

Leuk! Wij zijn toen ik 33 weken zwanger was nog naar Kreta gegaan. Zo relaxt, dat ik mij heel goed kan voorstellen dat dat met een kleintje ook zal zijn. Waar op Kreta gaan jullie naar toe?
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:19:38 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138399700
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:

veel in het zwembad 8-)
of zo'n klein badje meenemen. Grote parasol tegen de zon enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Bar_ op 01-04-2014 17:23:00 ]
pi_138400212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:09 schreef nelisb het volgende:
Leuk topic en zeer actueel natuurlijk zomervakanties!

Wij gaan in september 3 weken naar Californië met ons zoontje van nu 10 maanden en dan 15 maanden.
Hij zit bij ons op schoot tijdens beide vluchten. (rechtstreekse vlucht Amsterdam - Los Angeles geboekt).

Tips om een klein mannetje van 15 maanden te vermaken en rustig te houden?
IPad met spelletjes gaat mee, veel boekjes om hem voor te lezen.
Hopelijk slaapt hij veel haha.

edit: Veel tips na teruglezen al gevonden. Daar redden wij ons wel mee.
Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.

Veel plezier!
pi_138400514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:40 schreef Mineola het volgende:

[..]

Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.

Veel plezier!
Thanks! We hebben zoiets het gaat zoals het gaat. Het is maar 11 uurtjes 😜. En als hij jankt, wat hij nu nooit doet, ja als hij pijn heeft en soms naar droomt waarom zou hij het dan tijdens de reis wel constant doen.

Het wordt zijn 2de keer, eerste keer was hij 3 maand oud, 3 uur vlucht. Maar een jaar ouder maakt een hoop verschil.

Na 11 uur 3 weken vakantie, we gaan relaxen bij familie en beetje rond toeren, gaat helemaal goedkomen.
pi_138464639
Wij zitten er aan te denken om een weekendje naar limburg te gaan met onze kleine meid van 8 maanden. Iemand hier nog tips? Ik zat bij landal te kijken en kwam de lommerbergen tegen. Die had wel een heel sub tropisch zwembad enz erbij. Maar ja in hoeverre heeft dat nut voor een baby van 8 maanden.

Iemand nog goede tips voor limburg in mei?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 10:57:33 #198
5428 crew  miss_sly
pi_138464732
Ik ben pas in Lommerbergen geweest en het is wel echt een fijn park met fijn zwembad. Ik vind het wel een aanrader.
pi_138464822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben pas in Lommerbergen geweest en het is wel echt een fijn park met fijn zwembad. Ik vind het wel een aanrader.
Tnx voor de tip. Ook voor een baby van 8 maanden genoeg zwem en speel mogelijkheden?
pi_138464828
Wij zijn net terug van een weekje vakantie in New York. Ondanks het feit dat zoveel mensen ons hadden afgeraden om Thomas (4 jaar) mee te nemen, hebben we het toch gedaan en alles is zo goed meegevallen. Zowel vlucht als reis.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 11:50:53 #201
5428 crew  miss_sly
pi_138466152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:00 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx voor de tip. Ook voor een baby van 8 maanden genoeg zwem en speel mogelijkheden?
Ze hebben twee echte kleine badjes voor baby's. Er is een mooi groot speelgebied voor het centrale gebouw waar ook het zwembad in zit, maar goed met een kleine van 8 maanden zul je ook daar niet veel gebruik van maken. Verder is er in Limburg natuurlijk wel veel te doen voor dagjes uit of zo.
pi_138466929
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze hebben twee echte kleine badjes voor baby's. Er is een mooi groot speelgebied voor het centrale gebouw waar ook het zwembad in zit, maar goed met een kleine van 8 maanden zul je ook daar niet veel gebruik van maken. Verder is er in Limburg natuurlijk wel veel te doen voor dagjes uit of zo.
Dat is waar, maar het is voor ons even de vraag of we dan niet beter wat dichter bij Maastricht kunnen zitten of dat het zwembad en speelmogelijkheden de meerwaarde geven.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 12:57:40 #203
5428 crew  miss_sly
pi_138467951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:20 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is voor ons even de vraag of we dan niet beter wat dichter bij Maastricht kunnen zitten of dat het zwembad en speelmogelijkheden de meerwaarde geven.
Dat ligt een beetje aan jezelf ook. Vind je het zelf erg leuk om te zwemmen? Met een kindje van 8 maanden ga je natuurlijk sowieso geen uren zwemmen, dus dan is een andere locatie misschien wel handiger.
pi_138470272
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan jezelf ook. Vind je het zelf erg leuk om te zwemmen? Met een kindje van 8 maanden ga je natuurlijk sowieso geen uren zwemmen, dus dan is een andere locatie misschien wel handiger.
Dat is waar en het plan is ook maar een weekend. Dus dan kun je smorgens lekker zwemmen en dan smiddags nog wat in de omgeving gaan doen. Dan is een hele dag Maastricht ook wat teveel van het goede voor de kleine gok ik. Nog tips qua huisje? Voor 2 volwassenen en 1 baby.
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:23:51 #205
244125 laziness
pi_138510389
Wij hebben definitief geboekt voor 10 dagen Toscane in mei *O*

Nu zoek ik een leuke camping in Kroatië voor september. Iemand tips/ervaringen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:15:55 #206
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_138649545
Is iemand hier toevallig bekend met camping oriental in zuid-limburg? De camping ligt tussen Valkenburg en Maastricht.
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:47:59 #207
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_138662471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 17:23 schreef laziness het volgende:
Wij hebben definitief geboekt voor 10 dagen Toscane in mei *O*

Nu zoek ik een leuke camping in Kroatië voor september. Iemand tips/ervaringen?
Ik was 10 jaar geleden op Mali Losinj, heel mooi eiland aan een fijne baai. We stonden daar op een vrij grote camping, maar die deed door de opzet heel kleinschalig aan. Had toen nog geen kids, dus heb niet echt op die faciliteiten gelet, maar het dorpje en het eiland zijn heel leuk om een tijdje te blijven hangen. :)

http://www.camp-cikat.com/nl/
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_138665629
Kroatië ♡ Wij zijn 2x in Rovinj geweest en ik vond het daar prachtig! Over een camping kan ik je geen advies geven, omdat ik toen nog niet keek naar hoe kindvriendelijk de camping was. Als we maar dicht in de buurt van de kroegen zatten O-)

Wij gaan in september ook naar toscane. Gaan jullie met de auto op vakantie Laziness? en rijden jullie in 1 of 2 dagen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:56:03 #209
244125 laziness
pi_138666337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:44 schreef ikke_84 het volgende:
Kroatië ♡ Wij zijn 2x in Rovinj geweest en ik vond het daar prachtig! Over een camping kan ik je geen advies geven, omdat ik toen nog niet keek naar hoe kindvriendelijk de camping was. Als we maar dicht in de buurt van de kroegen zatten O-)

Wij gaan in september ook naar toscane. Gaan jullie met de auto op vakantie Laziness? en rijden jullie in 1 of 2 dagen?
Mijn man vliegt niet dus altijd met de auto hier.
We zijn ook geen nachtrijders of 14 uur op een dag dus we gaan in 2 dagen.
We overnachten altijd in Luzern als we naar Italië gaan.

Qua camping in Kroatië vind ik een zwembad en mogelijkheid tot een stacaravan huren het belangrijkste.
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:41:16 #210
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_138669231
Iedereen nog bedankt voor het meedenken wb onze vakantie een tijdje terug.
We hadden geen zin in stress in verweg vakantie in tent/mini chalet dus nu gaan we gewoon heel suf in Nederland op vakantie, naar de Tolplas in een Wellness bungalow.
Nu duimen voor goed weer!!
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:07:21 #211
43642 Bayswater
pi_138924840
Nog 2 maandjes :)
Life lies a slow suicide
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:27:23 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139151337
kick
pi_139151496
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad, kindvriendelijk en speelmogelijkheden.

Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:37:28 #214
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139151644
Wat ik al zei, misschien een huisje op een camping?
pi_139152795
We hebben 2 weken vakantie in September. De tweede vakantie week gaan we naar de camping in zuid Frankrijk en ik wil graag de eerste week in de ardenen door brengen. Kent iemand een fijne camping met een peuter van dan bijna 3?
pi_139153271
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Vlindur het volgende:
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad, kindvriendelijk en speelmogelijkheden.

Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
Al eens gekeken op bungalows.nl? Daar kun je handig heel veel zoekopties aanklikken
Wij gaan via daar een weekje naar Duitsland in dezelfde periode
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_139154070
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:45 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Al eens gekeken op bungalows.nl? Daar kun je handig heel veel zoekopties aanklikken
Wij gaan via daar een weekje naar Duitsland in dezelfde periode
Of micazu, waar je huizen huurt en goed kunt selecteren.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:10:47 #218
244125 laziness
pi_139154179
Verreweg het goedkoopste in Duitsland is een ferienwohnung huren. Die kan je vast ook vinden met zwembadje er bij maar het mist wel de overige voorzieningen die een park heeft.
Maar vaak wel grote tuin met kinderspeelgoed.
pi_139161148
Thnx!

Ik zal morgen nog meer zoeken. :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 27 april 2014 @ 17:28:56 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139310077
Heeft iemand tips voor een vliegvakantie naar een zonnige bestemming in Europa met kinderen van vijf?

[ Bericht 23% gewijzigd door mikoxx op 27-04-2014 17:34:41 ]
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 19:44:25 #221
5428 crew  miss_sly
pi_139314791
Wanneer?
pi_139314863
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand tips voor een vliegvakantie naar een zonnige bestemming in Europa met kinderen van vijf?
Gran Canaria!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 april 2014 @ 20:00:55 #223
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139315391
Zomervakantie! Dus juli, augustus
Heb je een complex voor me, vicky?
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 20:04:20 #224
5428 crew  miss_sly
pi_139315553
Ik wou Turkije zeggen, maar vriendin van me ontvlucht het in die maanden en ik t dan juist naar Nederland omdat het te heet is, zeker voor kinderen.
pi_139315627
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:00 schreef mikoxx het volgende:
Zomervakantie! Dus juli, augustus
Heb je een complex voor me, vicky?
wij gaan graag naar Ifa Interclub Atlantic.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 april 2014 @ 20:08:53 #226
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139315783
Waarom juist daar naartoe, vicky?

miss, ok, dat is niet prettig.... geen turkije denk ik dan maar...

ben hier echt he-le-maal niet in thuis en t aanbod is zo ontzettend divers en groot, dat ik liever vaar op ervaringen van anderen.....
pi_139315913
Wij vinden het complex erg prettig. Ruim opgezet, prima kamers rn eten. Prima eten. Niet in de drukte, het ligt wat afgelegen maar met de taxi kom je overal.

Het weer is heerlijk en omdat je op een berg zit staat er altijd een windje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 20:14:25 #228
45833 crew  Fogel
pi_139316032
Turkije is wel te doen als je op het warmst van de dag gewoon even pauze neemt in een kamer met airco. Verder gewoon veel drinken, goed smeren er regelmatig afkoelen in het water.
35 graden is wel stukken prettiger dan 45 overigens, maar in beide temperaturen was het goed uit te houden voor zowel ouders als kinderen.
  zondag 27 april 2014 @ 20:15:48 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139316090
Ik schrik me so far wel echt kapot van de prijzen trouwens, voor twee weken zijn we zo 4000 euro verder!
pi_139316565
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik schrik me so far wel echt kapot van de prijzen trouwens, voor twee weken zijn we zo 4000 euro verder!
ja erg he.. daarom gaan wij dit jaar niet... Helaas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_139317393
Iemand nog een goede tip voor een verhuuraccommodatie op een leuke camping, met veel voorzieningen in NL? Wij zijn een jong gezin met twee meiden; één waterrat van bijna drie en één schone slaapster van nu net vijf dagen.
pi_139318238
Hoe werkt het eigenlijk met vliegen met een kindje van anderhalf? Ik weet alleen van vrienden die met een 8 maanden oude baby hebben gevlogen naar Curaçao. Toen kregen zij plekken voorin met een ligplankje voor de kleine. Wij willen volgend jaar ook naar Curaçao vliegen met onze dochter die dan anderhalf is. Krijgt ze dan een eigen stoel? Of moet ze op schoot? Of hoe werkt zoiets?
pi_139318402
We hebben met ons dochter gevlogen naar Lissabon toen ze 17 maanden was. We mochten als eersten inchecken met de buggy en ze had niet een eigen stoel (ze moest wel op een van ons zitten tijdens het landen en stijgen) er zat niemand tussen naast ons dus heeft ze daar lekker gespeeld.
Ging echt heel goed, ze vond het geweldig.
pi_139318438
Onder de twee jaar gaan kinderen in principe op schoot, tenzij je een eigen stoel voor ze boekt. Ouder dan twee moet sowieso een eigen stoel, dacht ik. Of je met anderhalf nog een babynestje krijgt weet ik niet, ik denk dat dat meer voor de echte kleintjes is.
  zondag 27 april 2014 @ 20:57:08 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139318468
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef Stansfield het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met vliegen met een kindje van anderhalf? Ik weet alleen van vrienden die met een 8 maanden oude baby hebben gevlogen naar Curaçao. Toen kregen zij plekken voorin met een ligplankje voor de kleine. Wij willen volgend jaar ook naar Curaçao vliegen met onze dochter die dan anderhalf is. Krijgt ze dan een eigen stoel? Of moet ze op schoot? Of hoe werkt zoiets?
Een kind kan in principe tot 2 jaar mee als baby, maar zal dan op schoot moeten. Dat is best lang. Je kunt ook een eigen ticket kopen, voor kindertarief.
pi_139318551
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een kind kan in principe tot 2 jaar mee als baby, maar zal dan op schoot moeten. Dat is best lang. Je kunt ook een eigen ticket kopen, voor kindertarief.
Bedankt voor de info. En dan heb je een speciale gordel ofzo?
Tegen die tijd eens informeren wat een ticket voor kindertarief kost dan....
  zondag 27 april 2014 @ 20:58:35 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139318566
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 20:56 schreef Mineola het volgende:
Of je met anderhalf nog een babynestje krijgt weet ik niet, ik denk dat dat meer voor de echte kleintjes is.
Voor een wiegje moet je kind lichter zijn dan 10 kg.
  zondag 27 april 2014 @ 21:03:49 #238
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139318854
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. En dan heb je een speciale gordel ofzo?
Tegen die tijd eens informeren wat een ticket voor kindertarief kost dan....
De meeste maatschappijen (maar niet alle) hebben een kindergordel voor kinderen die op schoot zitten (die lus je om je eigen gordel heen), maar in een eigen stoel is het gewoon de normale gordel, volgens mij. Die kun je behoorlijk klein maken.

Ik zit te denken hoe wij het deden toen ze zo klein waren. Volgens mij vlogen we op korte (pakweg 4 á 5 uur) vluchten met de kinderen op schoot, maar daarboven (dan was het ook meteen 12 + 5 uur + wachttijd) namen we een eigen stoel. De jongste sliep dan alsnog tot hij een jaar of 4 was op de arm van m'n man.
  zondag 27 april 2014 @ 21:05:43 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139318945
Oh en als een kind geen eigen stoel heeft, wil dat dus niet zeggen dat het gratis reist, maar het is een stuk goedkoper.
pi_139319255
Wij zijn in januari naar Thailand gevlogen met onze dochter van toen 18 maanden.
Zij had geen eigen stoel dus moest gewoon op schoot. Kregen voor haar wel een babynestje.Ze woog toen meer dan 10 kilo, was wel fijn. Zij sliep daar, zoon van 3,5 lag bij mij op schoot (en z'n eigen stoel).

Bij de maatschappijen waarmee wij gevlogen hebben kregen ze geen baby gordel trouwens. 5 jaar geleden mijn nichtje weer wel (dit jaar met Eva air gevlogen en 5 jaar geleden dus ook. 2 jaar geleden met china ).
Eigen stoel was ook eigen gordel.
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 21:16:23 #241
5428 crew  miss_sly
pi_139319487
Tot 2 jaar is S op schoot meegereisd een aantal keren. We kregen dan een losse gordel die aan mij. Gordel moest en waar zij dan met het gezicht naar voren in moest. Babynestje hebben we nog nooit gehad. Ik denk ook dat als er baby's aan boord zijn, ze die eerder aan echt jonge kinderen zullen geven.

Een vrije stoel naast je is erg fijn, maar daar kun je niet vanuit gaan. Een eigen stoel is wel fijner, maar goed, dat kost ook wat.
Tot 2 jaar was S echt wel gratis, maar vanaf eigen stoel is de stoelrpijs net zo hoog als de onze, hoor. Hooguit heb je voor een reis met hotel en zo een apart kindertarief, maar dat zit hem meer in het hotel dan in de vliegreis.
pi_139319590
Hier naar amerika gevlogen vorige maand met mijn oudste 3,5 jaar eigen stoel en jongste (14 maanden). Geen eigen stoel maar op schoot met baby gordel. Geen babynestje ook.

omdat de oudste een eigen stoel had en zo nu en dan op schoot wilde, wisselde ze elkaar mooi af.
jongste sliep tussendoor ook in de drager trouwens.
  zondag 27 april 2014 @ 21:32:56 #243
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139320521
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Tot 2 jaar was S echt wel gratis, maar vanaf eigen stoel is de stoelrpijs net zo hoog als de onze, hoor. Hooguit heb je voor een reis met hotel en zo een apart kindertarief, maar dat zit hem meer in het hotel dan in de vliegreis.
Even gekeken, ik was toch reizen aan het zoeken: een baby in november naar Curacao per KLM kost 34 Euro. Een volwassene kost 711 en een kind t/m 11 jaar (maar die leeftijdslimiet verschilt per maatschappij; vaak is het t/m 12) 625.

Sommige low-cost maatschappijen maken geen enkel verschil tussen volwassenen en kinderen. Een helemaal gratis babyticket heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien een charter?
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 21:51:18 #244
5428 crew  miss_sly
pi_139321657
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Even gekeken, ik was toch reizen aan het zoeken: een baby in november naar Curacao per KLM kost 34 Euro. Een volwassene kost 711 en een kind t/m 11 jaar (maar die leeftijdslimiet verschilt per maatschappij; vaak is het t/m 12) 625.

Sommige low-cost maatschappijen maken geen enkel verschil tussen volwassenen en kinderen. Een helemaal gratis babyticket heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien een charter?
Moeilijk vergelijken. Wij hebben met S alleen met Transavia naar Turkije gevlogen op een los ticket en anders een complete vakantie (ticket, transfer, hotel). Als baby betaalden we voor haar echt niets. We betaalden twee maal onze vakantie, of ons ticket, en voor haar niets. Met Transavia naar Turkije waren onze drie tickets even duur.
pi_139322100
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat komt even goed uit ons plan is ook met KLM naar Curaçao te gaan. Is die 34 euro voor een eigen stoel voor de kleine? Of is dat gewoon het tarief voor een kind onder de 2?
  zondag 27 april 2014 @ 22:03:42 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139322404
Zoals ik schreef: een baby kost 34 Euro. En een kind t/m 11 jaar 625. "Baby" is vliegmaatschappijtaal voor een kind onder de twee zonder eigen stoel. "Kind" is dus tussen de twee en 12, met eigen stoel. Er is geen aparte categorie voor babies onder de twee mét eigen stoel, die heten gewoon 'kind' :)

En nee, ik ben niet van plan om naar Curacao te gaan, maar ik had toch drie schermen met prijzen voor een heel andere reis open, dus het was snel ingevuld :)
pi_139322405
Wij hebben in januari 730 voor ons ticket betaald, 655 voor de 3,5 jarige en 410 voor de dreumes. Was een lijnvlucht
  zondag 27 april 2014 @ 22:05:29 #248
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139322526
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wij hebben in januari 730 voor ons ticket betaald, 655 voor de 3,5 jarige en 410 voor de dreumes. Was een lijnvlucht
He wut? 410 voor de dreumes? Echt?

Verder best goede prijzen, trouwens, voor januari :)
pi_139322748
Over een maand vliegen wij met F (dan 9 maanden) naar Amerika. Wat wij zagen bij KLM is dat baby's die op schoot meegaan 10% van de vluchtprijs betalen (tot 2 jaar is dat mogelijk). Wil je een eigen stoel dan betaal je net als de kinderen 75% van de vluchtprijs.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_139322801
Ja echt!
2 jaar geleden ook zoiets betaald.
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 22:17:33 #251
45833 crew  Fogel
pi_139323301
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Gaoxing het volgende:
Zoals ik schreef: een baby kost 34 Euro. En een kind t/m 11 jaar 625. "Baby" is vliegmaatschappijtaal voor een kind onder de twee zonder eigen stoel. "Kind" is dus tussen de twee en 12, met eigen stoel. Er is geen aparte categorie voor babies onder de twee mét eigen stoel, die heten gewoon 'kind' :)

En nee, ik ben niet van plan om naar Curacao te gaan, maar ik had toch drie schermen met prijzen voor een heel andere reis open, dus het was snel ingevuld :)
Komen jullie bij mij afkoelen? ;)
  zondag 27 april 2014 @ 23:38:23 #252
381212 Gulara
From the future
pi_139327493
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Voor een wiegje moet je kind lichter zijn dan 10 kg.
Volgens mij is het 15 of zelfs 17 kilo.
Nederlandse kindjes zijn wel wat sneller te lang voor het wiegje.

Ik vond het wiegje fijn. Maar dan niet zoveel om te slapen, maar vooral om je troep bij elkaar te houden. Ook verschonen deed ik erin.
pi_139330570
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 23:38 schreef Gulara het volgende:

[..]

Volgens mij is het 15 of zelfs 17 kilo.
Nederlandse kindjes zijn wel wat sneller te lang voor het wiegje.

Ik vond het wiegje fijn. Maar dan niet zoveel om te slapen, maar vooral om je troep bij elkaar te houden. Ook verschonen deed ik erin.
Toen ik tickets kocht bij KLM vorige maand was het 9-10kg en 68 cm Max.

Edit: 10 kg en 65 cm.

[ Bericht 2% gewijzigd door nelisb op 28-04-2014 07:33:28 ]
  maandag 28 april 2014 @ 07:23:34 #254
381212 Gulara
From the future
pi_139330596
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 07:16 schreef nelisb het volgende:

[..]

Toen ik tickets kocht bij KLM vorige maand was het 9-10kg en 68 cm Max.
Aah ok dan verschilt het per airline. Bij Singapore Airlines was het volgens mij ~70-75cm en minstens 12 kilo, maar ik denk eerder 15 want hij zat nog heel ruim onder het maximale gewicht en er was zelfs een meisje van een maand of 20 die in dat bakje sliep.
  maandag 28 april 2014 @ 07:37:04 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139330643
Google is your friend :)

Singapore airlines:
quote:
The dimensions of the bassinet are 768 L x 298 W x 158 H (mm). Bassinets can support a maximum weight of 14kg.
KLM:
quote:
De wiegjes zijn geschikt voor baby’s van maximaal 6 maanden oud, die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm (25.5 inch) en niet meer wegen dan 10 kg (22 lbs).
Emirates:
quote:
We also have bassinets on board all of our aircraft, measuring approximately 29.5 inches (74.93 cm) long by 13 inches (33.02 cm) wide by 6.5 inches (16.51 cm) deep. There is a weight limit of 11 kgs. In the First Class suites a custom bassinet is fitted that measures 25 inches (63.5 cm) long and 11 inches (28 cm) wide.
Baal je mooi als baby zijnde, als je ouders eerste klas reizen :+

Maar de moraal van dit verhaal: ze zijn allemaal een klein beetje anders, en je kunt verdomd snel uitvinden wat de regels zijn door even op de site van de desbetreffende maatschappij te zoeken.
  maandag 28 april 2014 @ 07:41:09 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139330668
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Komen jullie bij mij afkoelen? ;)
I wish..... We hebben een sterfgeval in de familie, in Frankrijk. Noorwegen staat wel hoog op de verlanglijst, ook om erg goede vrienden te bezoeken, maar ik zie het er eerdaags nog niet van komen. Er staan nogal wat landen in de regio op m'n verlanglijst, en de kinderen willen heel graag even naar Thailand. En de zomervakantie wordt traditiegetrouw Frankrijk (wel erg fijn nu, dat dat al geboekt was) en Nederland.
pi_139331200
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Gaoxing het volgende:

Bedankt voor de info.
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 09:53:14 #258
45833 crew  Fogel
pi_139332420
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 07:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

I wish..... We hebben een sterfgeval in de familie, in Frankrijk. Noorwegen staat wel hoog op de verlanglijst, ook om erg goede vrienden te bezoeken, maar ik zie het er eerdaags nog niet van komen. Er staan nogal wat landen in de regio op m'n verlanglijst, en de kinderen willen heel graag even naar Thailand. En de zomervakantie wordt traditiegetrouw Frankrijk (wel erg fijn nu, dat dat al geboekt was) en Nederland.
Nare reden om een reis te moeten boeken, gecondoleerd.

Deze zomer gaan we naar Nederland, maar rijden waarschijnlijk ook even naar Parijs omdat mijn dochters de Eiffeltoren willen zien.
Ben aan het overwegen om in de herfstvakantie een paar dagen naar Dubai te gaan met de oudste, maar ben daar nog niet zeker van.
  maandag 28 april 2014 @ 16:00:47 #259
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139343734
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:53 schreef Fogel het volgende:
Deze zomer gaan we naar Nederland, maar rijden waarschijnlijk ook even naar Parijs omdat mijn dochters de Eiffeltoren willen zien.
Ben aan het overwegen om in de herfstvakantie een paar dagen naar Dubai te gaan met de oudste, maar ben daar nog niet zeker van.
Had je oudste geen asthma? Wij hadden het er afgelopen weekend nog over: de asthma van mijn jongste is he-le-maal weg. Echt, het is zo heerlijk! Niet iedereen reageert zo op Dubai, trouwens, bij sommigen wordt het juist erger. Er is soms wel veel stof, maar verder weinig allergenen. Ik zie wel op tegen ons bezoek aan NL

Er zijn trouwens twee islamitische feestdagen in oktober, dan is het handig wat vantevoren te boeken. En je kunt ook kijken naar Ras al Khaimah en Fujairah, twee naburige emiraten met veel beachside resorts. Dubai is wat strand betreft ok-ig (maar ik ben me ervan bewust dat ik verwend ben :P ), maar verder is meer te doen dan elders.
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 17:22:11 #260
45833 crew  Fogel
pi_139346170
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Had je oudste geen asthma? Wij hadden het er afgelopen weekend nog over: de asthma van mijn jongste is he-le-maal weg. Echt, het is zo heerlijk! Niet iedereen reageert zo op Dubai, trouwens, bij sommigen wordt het juist erger. Er is soms wel veel stof, maar verder weinig allergenen. Ik zie wel op tegen ons bezoek aan NL

Er zijn trouwens twee islamitische feestdagen in oktober, dan is het handig wat vantevoren te boeken. En je kunt ook kijken naar Ras al Khaimah en Fujairah, twee naburige emiraten met veel beachside resorts. Dubai is wat strand betreft ok-ig (maar ik ben me ervan bewust dat ik verwend ben :P ), maar verder is meer te doen dan elders.
De jongste heeft dat inderdaad. De vakantie is in de week van 6-10 oct, vallen die feestdagen dan? En in hoeverre hebben die feestdagen invloed op openingstijden?
Hoe is het prijsniveau eigenlijk als je "normaal wil doen" (caviar van gouden borden is niet aan mij besteed)? Wijken restaurantprijzen veel af van bijvoorbeeld Nederland (in de orde van "de helft" of "het dubbele" is al meer dan ruim voldoende als indicatie)?
Qua strand is het al snel goed als je gewend bent aan water van een graad of 15 en stenen ipv zand...
Pollenallergie is irritant inderdaad, Nederland is naar mijn ervaring vooral voor graspollenallergie een naar land.
  maandag 28 april 2014 @ 17:51:25 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139346936
Eid al Adha is omstreeks 4 oktober (het wordt altijd pas een week tot een paar dagen vantevoren bekend gemaakt wanneer het precies is), en levert drie vrije dagen op, dus dat is waarschijnlijk wel die week, maar het maakt verder weinig uit. Voor zover ik weet worden openingstijden er niet door beinvloed, afgezien van door Ramadan, en dat is in juni/juli dit jaar. Vorig jaar heb ik een week voor Eid nog zonder problemen een kamer gereserveerd in Ras al Khaimah. Het is dan nog niet heel erg druk met toeristen. Niet zonder reden: het is dan nog wel een beetje warm. Twee, drie weken later is het lekkerder.

Prijsniveau is moeilijk te zeggen, want mijn referentiekader is zo anders (Thailand :+ ) en niet-toeristisch. Ik denk ongeveer hetzelfde als Nederland? Dingen als Ski Dubai en de waterparken zijn redelijk prijzig, maar je kunt hier boeken kopen met buy-one-get-one-free bonnen voor de meest populaire plekken, die je er snel uit hebt.

Een auto huren kan voor iets minder dan NL, taxi's zijn voorhanden en goedkoper dan NL, en er zijn toeristenbussen waar je op en af kunt springen. En tja... je kunt boven in de Burj gaan dineren, maar je kunt ook een Libanese maaltijd ergens langs de straat nemen.... Het kan heel duur en best redelijk goedkoop in Dubai.
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 21:18:39 #262
45833 crew  Fogel
pi_139354177
25-35 graden in oktober volgens Holiday Weather, da's prima te doen :)

Ski Dubai slaan we over, er ligt dan waarschijnlijk al genoeg sneeuw in mijn tuin en redelijk prijzig (en vaak ook de overtreffende trap daarvan) is wat ik gewend ben :+

Maargoed, eerst maar eens de zomervakantie, heb nog tijd genoeg om over herfst- of misschien zelfs wintervakantie na te denken :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:16:46 #263
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139453253
Heeft iemand hier ervaring met parkeren op Schiphol? Neem ik de smartparking of de park&travel?
pi_139453815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:16 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met parkeren op Schiphol? Neem ik de smartparking of de park&travel?
Hoe lang ga je weg?
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:17:31 #265
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139454961
twee wkn
pi_139456500
quote:
Autohotel is misschien een idee.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:36:43 #267
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139492445
Heeft er misschien nog iemand anders ervaring met parkeren op Schiphol voor twee weken?
pi_139492615
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 20:39 schreef snellejelle het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een verhuuraccommodatie op een leuke camping, met veel voorzieningen in NL? Wij zijn een jong gezin met twee meiden; één waterrat van bijna drie en één schone slaapster van nu net vijf dagen.
iemand een tip voor ons?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:56:30 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139493069
in hardenberg zijn een aantal leuke campings voor jonge kinderen, verder weet ik dat beerze bulten erg leuk is, en de kleine wolf in Ommen. Allemaal hebben ze verhuur accommodaties....
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:58:08 #270
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_139493133
In Limburg hebben wij goede ervaringen gehad op de leistert, ook een camping met verhuur acco. Er is zoveel te vinden, mss kan je je omschrijving iets specifieker maken....? In welk deel van nl zoeken jullie bv ..?
pi_139494280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:58 schreef mikoxx het volgende:
In Limburg hebben wij goede ervaringen gehad op de leistert, ook een camping met verhuur acco. Er is zoveel te vinden, mss kan je je omschrijving iets specifieker maken....? In welk deel van nl zoeken jullie bv ..?
goede tip, deel van NL maakt niet zoveel uit. We willen graag veel speeltuintjes op de camping en een beetje een luxe accommodatie, de Leistert Lodges zien er bijvoorbeeld erg goed uit!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:28:31 #272
57497 happyme28
I'm so happy
pi_140533455
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:35 schreef snellejelle het volgende:

[..]

goede tip, deel van NL maakt niet zoveel uit. We willen graag veel speeltuintjes op de camping en een beetje een luxe accommodatie, de Leistert Lodges zien er bijvoorbeeld erg goed uit!
Een kennisje van me heeft een aantal appartementen op Ameland op een park met veel faciliteiten. Kijk eens op kapershut.nl
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:33:19 #273
57497 happyme28
I'm so happy
pi_140533546
Wij hebben net weer geboekt voor september 2 weken Cambrils Park. Is vorig jaar super bevallen. We gaan met de auto dus zoeken we nog een leuk hotel voor onderweg in de buurt van Orange of ergens tussen Montėlimar en Nîmes. Weet iemand wat? Normaal doen we standaard Ibis, maar iets persoonlijker lijkt me ook wel eens leuk.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:49:51 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_140533969
Wij zijn in april/mei geweest en hebben ergens rondom nimes gewoon een standaard hotel bezocht. Familiekamer was 70 euro per nacht.
Inter-hotel was het volgens mij.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:50:09 #275
43642 Bayswater
pi_140535553
Nog 2 weekjes :P
Life lies a slow suicide
pi_140963950
Wat gebruiken jullie op de stranden aan naamplaatjes?

Zo'n polsbandje lijkt mij niet prettig zitten/zweterig als het erg warm is?
We hebben zo'n ijzeren tag aan een ketting maar wellicht dat wij op vakantie een ander telefoonnummer hebben tijdelijk waardoor ik dus op zoek ben naar wat makkelijk en prettig zit.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_140964203
Aan bandjes en kettingen heb ik sowieso nooit gedacht/ gedaan. Maar als het me echt te druk, of te weinig overzichtelijk was, schreef ik wel eens mijn telefoonnummer op hun arm.

Ik heb ook een vriendin die de kinderen toch altijd al shirts tegen de zon aantrok op het strand, en die heeft op een gegeven moment een shirtje laten bedrukken met telefoonnummer en naam. :D Drukken is misschien niet nodig (zeker omdat je het nummer nog niet weet), maar gewoon ergens erop schrijven is ook prima toch?
pi_140964505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:34 schreef Lamb29 het volgende:
Wat gebruiken jullie op de stranden aan naamplaatjes?

Zo'n polsbandje lijkt mij niet prettig zitten/zweterig als het erg warm is?
We hebben zo'n ijzeren tag aan een ketting maar wellicht dat wij op vakantie een ander telefoonnummer hebben tijdelijk waardoor ik dus op zoek ben naar wat makkelijk en prettig zit.
Ik heb van die siliconen bandjes laten maken en die houden ze gewoon heel de zomervakantie om. Even zoeken....

Ring-rings.com heb ik.
Er is ook mijnarmbandje.nl.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cathmar op 11-06-2014 19:53:30 ]
Met een meidenkwartet
pi_140965109
Goof ik zit vooral dan met zwemmen e.d dat het er zo snel afgaat. Nu schrijf ik ook wel eens mijn nummer op haar arm wanneer ik het plaatje vergeten ben.
Bedenk mij nu idd wel dat we een uv shirtje hebben met een speciaal naamplaatje erin.

Cathmar dat zijn ook mooie bandjes idd! Die laat ik denk ik wel eentje maken ook..
Hoe vond jij de maatvoering? klopte het?

Ik zit nu nog aan van die wegwerp bandjes te denken zodat we evt een plaatselijk nummer op kunnen schrijven indien we daar een prepaid nemen.
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:10:35 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_140965334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:34 schreef Lamb29 het volgende:
Als je ergens heengaat waar het echt warm is, zou ik ook de temperatuur van zo'n ding even checken. Dat kan best aardig gaan branden.
pi_140965408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Als je ergens heengaat waar het echt warm is, zou ik ook de temperatuur van zo'n ding even checken. Dat kan best aardig gaan branden.
Oh goeie.. Ja Bali dus daar is het aardig warm ;)
Ga idd maar voor van die siliconen bandjes denk ik.. en een paar wergwerp in de koffer voor de zekerheid
We'll have love aplenty
You and Me
pi_140965787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:04 schreef Lamb29 het volgende:

Cathmar dat zijn ook mooie bandjes idd! Die laat ik denk ik wel eentje maken ook..
Hoe vond jij de maatvoering? klopte het?

Ik had vorig jaar 2-5 jaar en dat ging nog net voor mijn 6 jarige. Dit jaar voor haar een maat groter. Voor mijn 3 jarige was het vorig jaar ook een prima maat.
Met een meidenkwartet
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:43:30 #283
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140969495
quote:
Wij hebben toen geparkeerd bij parkfly.nl
Ik vond het voordelig en met een shuttlebusje word je vanaf hun parkeerplaats naar schiphol gebracht en zo ook weer opgehaald.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:57:14 #284
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_140985353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wij hebben ze van http://helpid4kids.nl/
Bandje bljift goed zitten op het strand, ook in Frankrijk boven de 30 graden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:58:16 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141334384
Iemand nog goede tips om 3 kinderen (1,5 en 2,5) in de auto te vermaken? Ik hoop dat ze een (groot) deel van de reis slapen. CD's met kinderliedjes, klein cadeautje voor onderweg en (gezonde) snacks voor tussendoor staan op mijn lijstje. Nog meer goede ideeën?

Het is zo'n 1000 km.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:03:15 #286
244125 laziness
pi_141334542
Het rechtse is mijn tip. Groot succes hier laatst.
En denk dan aan magneten die er ook op kunnen ook etc.

Wat voor veel lol zorgde was foto's van zijn eigen gezicht gelamineerd en dan een whiteboard marker en eraser erbij.
Hilarisch vond ie het.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:06:58 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141334645
Tof Lazi! Hoe heb je dat gedaan? Wat zit er onder?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:12:05 #288
244125 laziness
pi_141334807
Een koekjes bakplaat :P
O. vond het een hele handige basis om ook boekjes op te leggen of papier en kleurpotloden om zo te tekenen. Een puzzel is zelfs mogelijk.

Overigens werkt een foto printen en in zo'n showmapje stoppen ook ipv lamineren.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:15:01 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141334892
Viltstiften en potleden etc is vind ik alleen niet zo handig. Zusjes zijn daar net iets te jong voor en die gaan mijn auto ondertekenen of ze steken de potloden achter in hun keel :X
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:24:14 #290
244125 laziness
pi_141335190
Als M. aan de buitenkant zit is dat wel te scheiden toch? In het vak van de deur bijvoorbeeld zodat alleen hij er bij kan.
Maar je kan er dus heel veel kanten mee op. Voordeel is dat de rand er voor zorgt dat het niet kan vallen allemaal.

Jouw meiden gaan waarschijnlijk het door de auto gooien maar ik had van de action een netje met zuignappen en 3 zachte ballen. Was ook leuk om te doen met het netje op het raam geplakt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:41:26 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141335778
Oh dat is ook leuk idd. M wil vooralsnog alleen maar in zijn eigen stoel zitten in het midden (peuter...). Hij kan ook pas sinds in week aan de buitenkant sinds de meiden ook een andere stoel hebben. We hebben nog 2 weken....
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:19:42 #292
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_141486840
Draagbare dvd speler?
En leg tassen tussen de voorstoelen en de achterbank. Als ze dan iets laten vallen, kun je er als bijrijder vaak makkelijker bij.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:44:34 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141487686
Zo'n magnetisch tekenbord, boekjes, cd met kinderliedjes, raamstickers, lievelingsspeelgoed (paar dagen voor de vakantie even apart houden) en wij hadden dan ook de ipad met filmpjes mee. (dit was om E van bijna 2, 2,5 uur zoet te houden in het vliegtuig (behalve de raamstickers dan :D)).
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:55:26 #294
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141488030
Draagbare dvd speler is dat idd handig?

wij dubben er nog over,Wij hoeven niet al te ver ruim 4uurtjes autorijden maar. En we stoppen geregeld. Maar Roy zal het op een gegeven moment wel beu geraken.

en toen dachten we een dvd'tje kijken in de auto is misschien wel handig.
maar is dat ook zo?
kun je het scherm gemakkelijk ergens aan vast maken?
blijft het beeld wel goed ondanks trillingen van de auto?
pi_141488070
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:55 schreef Baby_Girl het volgende:

[..]

nu wel terug gelezen ;)

Op La Page Blance zit je goed. Loopt ook nog een riviertje achter de camping langs leuk om met die van 4 even pootje te baden. Neem wel waterschoenen mee.

Zwembad is wel echt klein hoor. Geen glijbanen ofzo. Ook niks verder bij het peuterbadje.

Mocht je gaan. Heel veel plezier.
Vandaag geboekt *O*
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_141488880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef _Bar_ het volgende:
Draagbare dvd speler is dat idd handig?

wij dubben er nog over,Wij hoeven niet al te ver ruim 4uurtjes autorijden maar. En we stoppen geregeld. Maar Roy zal het op een gegeven moment wel beu geraken.

en toen dachten we een dvd'tje kijken in de auto is misschien wel handig.
maar is dat ook zo?
kun je het scherm gemakkelijk ergens aan vast maken?
blijft het beeld wel goed ondanks trillingen van de auto?
dat werkt prima. je kan hem vast maken aan dw hoofdsteun.
wij gebruiken nu echter de tablet waar we van te voren filpmjes op zetten.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:36:19 #297
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141489481
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef As1981 het volgende:

[..]

dat werkt prima. je kan hem vast maken aan dw hoofdsteun.
wij gebruiken nu echter de tablet waar we van te voren filpmjes op zetten.
tablet hebben we ook maar Roy kan daar zonder toezicht niet mee overweg dan vliegt hij al geregeld door de auto.
dus dvd scherm moet echt wel vast zitten.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:38:19 #298
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141489551
Aan de hoofdsteun werkt prima, bar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:39:41 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141489586
Hou er rekening mee dat kindjes met wagenziekte/reisziekte hier extra snel ziek van kunnen worden. Ik kon (en vermoedelijk kan) écht geen dvd's kijken in de auto zonder direct kotsmisselijk te zijn...
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:13 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141528897
Oooh wat fijn toch dat dit topic er is! Wij willen binnenkort ook met ons meisje van dan 15 maanden naar Frankrijk.

In de bovengenoemde tips zie ik toch vooral campings met allerlei kindervermaak. Heeft iemand ook tips voor echt een basic camping in het Loiredal? Ik ben een beetje allergisch voor die grote dorpen met animatieteams :@ en E is nu nog zo klein dat ze zichzelf wel kan vermaken met een badje en gietertje O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:37 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141528912
Ik zal even een nieuwe openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')