Hadden jullie op de camping een accommodatie gehuurd?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja![]()
Campingparco del lago
Direct aan het meer van Bracciano en vanuit Anguillara is het 3 kwartier met de trein naar de Sint Pieter.
Zover ging het bij ons ook goed, totdat we terugkwamen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze dochter gaat ook gewoon slapen op de hotelkamer. Doen gewoon hetzelfde bedritueel als thuis, geven haar een kus en gaan met babyfoon in de lobby / bar / restaurant van het hotel zitten.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:05 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zover ging het bij ons ook goed, totdat we terugkwamen.
Terug de hotelkamer op, in het donker naar de badkamer en dan het bed in ging altijd fout. Thuis echt nooit wakker, alleen op hotelkamers. Daarom nu altijd een extra slaapkamer bij hotels onderweg, wel zo relaxed.quote:
Als in dat ze wakker werd ofzo? Of dat jullie het bed niet konden vinden?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Terug de hotelkamer op, in het donker naar de badkamer en dan het bed in ging altijd fout.
Dat doe ik dus niet... krijg ik altijd van die Madeleine Mccan ideeën bij.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze dochter gaat ook gewoon slapen op de hotelkamer. Doen gewoon hetzelfde bedritueel als thuis, geven haar een kus en gaan met babyfoon in de lobby / bar / restaurant van het hotel zitten.
Wij boeken gewoon en we zien het wel. Als het echt rotweer belooft te worden gaan de regenlaarsjes en regenpakjes mee. En kleurspullen en wat spelletjes en we komen een heel eind.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef mikoxx het volgende:
Wij zijn ook van plan om in nl te blijven dit jaar, maar durven niet te boeken ivm het weer..... Onze voorkeur gaat uit naar Zuid Limburg....
Die had geen babyfoon toch? En daarbij hangt daar nog steeds een vreemd luchtje aan.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:10 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat doe ik dus niet... krijg ik altijd van die Madeleine Mccan ideeën bij.
Dat kan... Maar een zeer groot verschil. De McCanns hadden geen babyfooncontact met hun huisje, hun deuren stonden open en ze zaten ver weg in een restaurant zonder zicht op hun complex.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:10 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat doe ik dus niet... krijg ik altijd van die Madeleine Mccan ideeën bij.
Camping Oosterberg in Epen vond ik vorig jaar geweldig. Voor kleine kinderen ook erg leuk met een complete boerderij en de hele dag mogelijkheid om gratis pony te rijden. Je kan er ook je eigen kersen plukken en de omgeving is ook erg mooi. Vanaf de camping ook supermooi uitzicht over een dal en weilanden met paarden.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:14 schreef mikoxx het volgende:
Snap ik hoor, Nijna. We zijn de afgelopen jaren om precies die reden steeds naar Italië gegaan... Maar: nl is ook zo mooi, vandaar dat we t komend jaar een kans willen geven :-), maar niet ten koste van alles....
Tips qua campings in zuid limburg (niet te mega) zijn overigens welkom!
Zo doen we het ook. Overal babyfoon mee...in de camping in de Algarve lag ze toen in de tipi te slapen terwijl we zaten te eten. Er kon niks op slot maar we hadden de babyfoon mee en het voelde erg veilig daar..en idd altijd zicht op de tent! en binnen 3 minuten was je weer bijquote:Op zondag 5 januari 2014 20:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan... Maar een zeer groot verschil. De McCanns hadden geen babyfooncontact met hun huisje, hun deuren stonden open en ze zaten ver weg in een restaurant zonder zicht op hun complex.
In onze hotels hebben we altijd babyfooncontact, zit de deur op slot en hebben we zicht op de uitgang van het hotel.
I know, hebben we t eerder over gehad! :-)quote:Op zondag 5 januari 2014 20:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Camping Oosterberg in Epen vond ik vorig jaar geweldig. Voor kleine kinderen ook erg leuk met een complete boerderij en de hele dag mogelijkheid om gratis pony te rijden. Je kan er ook je eigen kersen plukken en de omgeving is ook erg mooi. Vanaf de camping ook supermooi uitzicht over een dal en weilanden met paarden.
http://www.camping-oosterberg.nl/
Oh haha ja dat kan. Ben er nog steeds enthousiast over. Bij goed weer ga ik dit jaar zeker weer een weekend heen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:21 schreef mikoxx het volgende:
[..]
I know, hebben we t eerder over gehad! :-)
Heb je wel de juiste maat? Want vanaf 1,5 jaar is het echt geen probleem hier.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
mef jij had toch een tip over de zwembandjes wat was het ook alweer? hier lukt het niet de bandjes boven dr elleboog te krijgen...ze kan bijna niet bewegen met die dingen!
Ik steek er altijd vier vingers in (twee keer middel en twee keer wijs). Daarmee maak ik het gat zo groot mogelijk (met wat kracht uit elkaar duwen) en dan schuif ik ze zo helemaal naar de bovenarm.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:
Ze was 21 maanden toen ik ze heb geprobeerd, dacht dat het de juiste maat was hmm, ik weet niet meer waar ze zijn maar ze zaten echt niet goed, zo precies op haar elleboog en ik kon ze niet hoger krijgen. Waar moet ik op controleren qua maat?
Ze gaan op gewicht.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:
Ze was 21 maanden toen ik ze heb geprobeerd, dacht dat het de juiste maat was hmm, ik weet niet meer waar ze zijn maar ze zaten echt niet goed, zo precies op haar elleboog en ik kon ze niet hoger krijgen. Waar moet ik op controleren qua maat?
Ohw da's minder. Ga ik zeker eerst hier in het zwembad uitproberen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef mefke79 het volgende:
TimeJumper probeer het eens in een zwembad. Ik heb kindjes met die dingen zien vallen in een zwembad en dan kwamen ze amper overeind. Je hebt een peuter toch? Die redden zich meestal prima met bandjes.
Wij zijn er nog niet uit wat het wordt deze vakantie. Ons gezelschap gaat niet mee want uitgerekend in juli.
Welke maat had je toen? Lauren haar billen passen niet meer in de zwembandquote:Op zondag 5 januari 2014 20:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik blaas altijd 1 kant op en dan om zijn arm en dan de andere kant opblazen. Of eerst arm natmaken.
Hier ging het met 14 maanden al prima.
Nee, eigen kampeerspullen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Hadden jullie op de camping een accommodatie gehuurd?
Ik had zelf deze gezien http://www.camping-inter-lagodibracciano.com/
quote:Op zondag 5 januari 2014 22:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Welke maat had je toen? Lauren haar billen passen niet meer in de zwemband
Dat is wel het nadeel van airbnb ja. Dat is ook mijn angst om er iets te boeken, dat je op de dag van je reis te horen krijgt dat je niet meer terecht kan. Maar goed, keus genoeg. Veel plezier in ieder geval, Londen is een erg toffe stad en superleuk voor kinderen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:22 schreef Luigi het volgende:
Bali staat ook nog enorm hoog op mijn wishlist. Tof, Lamb!
Wij hebben van het weekend de (trein)reis naar Londen geboekt. We vertrekken op een maandag, lekker vroeg en zijn we nog voor 12 uur in Londen (St. Pancras). Die vrijdag erna om 17 uur terug pas dus we hebben echt lekker lange dagen ook. Dat was met het vliegtuig lastiger (en vooral duurder op die tijden). Plus met de trein kom je al lekker redelijk centraal Londen binnen.
Nu nog op zoek naar een place to stay, we dachten wat te hebben via airbnb maar de verhuurster moest helaas annuleren. Even op zoek naar wat anders dus. Hebben nu een leuk flatje in Camden, vlakbij Soho op het oog.
Plus als je met easyjet vliegt kom je aan op een vliegveld ver buiten Londen, en moet je ook weer overstappen op trein of bus, daar een uur inzitten en flink voor betalen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:36 schreef Luigi het volgende:
Ja, al met al is dat vliegen ook weer niet zo extreem goedkoop hoor. Die goedkope prijzen zijn er wel hoor, maar dan vlieg je om 10 uur 's avonds ofzo blijkt vaak. Zelfs met Easyjet bleek het lastig om onder de treinprijs uit te komen met z'n 3-en. En dan idd het gedoe van en naar een vliegveld, aankomen op Heathrow of Gatwick en daar weer weg zien te komen... Wij wonen op loopafstand van een station en zijn met 2 overstappen in rond de 4 uur in Londen.
Alleen als je naar City vliegt land je zowat midden in de stad. Ook Heathrow-Londen kost je zowel tijd als geld. Al heb je daar wel een aantal opties qua reisduur en prijsklassesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Plus als je met easyjet vliegt kom je aan op een vliegveld ver buiten Londen, en moet je ook weer overstappen op trein of bus, daar een uur inzitten en flink voor betalen.
Klopt maar Easyjey en Ryanair vliegen daar niet naartoe.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen als je naar City vliegt land je zowat midden in de stad. Ook Heathrow-Londen kost je zowel tijd als geld. Al heb je daar wel een aantal opties qua reisduur en prijsklasses
KLM vliegt ook niet naar City.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt maar Easyjey en Ryanair vliegen daar niet naartoe.
Dat is een risico ja, maar dat hoor je toch maar weinig. Ik merk wel dat de accomodaties als sneeuw voor de zon verdwijnen voor die periode dus we moeten nu rap wat gaan vindenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is wel het nadeel van airbnb ja. Dat is ook mijn angst om er iets te boeken, dat je op de dag van je reis te horen krijgt dat je niet meer terecht kan. Maar goed, keus genoeg. Veel plezier in ieder geval, Londen is een erg toffe stad en superleuk voor kinderen.
Anders boek je vandaag voor de zekerheid een hotel dat je kan annuleren. Vind je dan nog iets op airbnb dan annuleer je het hotel gewoon.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is een risico ja, maar dat hoor je toch maar weinig. Ik merk wel dat de accomodaties als sneeuw voor de zon verdwijnen voor die periode dus we moeten nu rap wat gaan vinden.
In Bayswater is altijd wel wat vrij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is een risico ja, maar dat hoor je toch maar weinig. Ik merk wel dat de accomodaties als sneeuw voor de zon verdwijnen voor die periode dus we moeten nu rap wat gaan vinden.
Wij vliegen een uur naar Londen en dan ongeveer 9 uur naar Orlando. Bali is nog wel een stuk verder, uur of 16/17 geloof ik.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:00 schreef Lamb29 het volgende:
Jullie vlucht is toch ook behoorlijk lang? Bali is toch niet heel veel verder?? Nieuw Zeeland durfden we toch niet aan ivm de afstand...
Iemand nog tips voor lange vliegreizen?
Of ervaring met bali?
Ja daag. Als je naar Bali kunt, kun je ook wel een stukje verderop bij mij langskomen!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:59 schreef Mineola het volgende:
Gaaf Lamb! Bali was ook een optie voor ons dit jaar, maar wat Fannetje zegt, te ver met een anderhalfjarige.
Wil je volledig georganiseerd? Of een reis op maat?
Is dat een aanbod?quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:49 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja daag. Als je naar Bali kunt, kun je ook wel een stukje verderop bij mij langskomen!
vooraf boeken!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:36 schreef mikoxx het volgende:
Leuk lamb!!
Iemand hier ervaring met skiles voor kinderen op/bij een landal park? Is het wijsheid om vooraf te boeken of juist ter plekke?
sjaal, pas op met lange wandelingen en je kind op bv een slee ze kunnen het snel te koud krijgen/ onderkoeld raken aangezien ze stil zitten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:57 schreef Mineola het volgende:
Lamb wat gaaf!
Mikoxx, geen idee, zo ver zijn wij nog niet! Als je echt in de schoolvakantie gaat zou ik wel even informeren bij een skischool van tevoren. Anders ter plekke even bekijken wat er leuk/geschikt uit ziet.
Wel zelf een vraag:
Wij gaan over een paar weken skiën met onze 15-maander, nog speciale dingen waar ik aan moet denken voor hem? Skipak, laagjes kleding, wantjes, babyslee, zonnebrilletje, zonnebrandcréme, andere do's en don't's?
Hij loopt nog niet zo lang dus ik wilde eigenlijk nog niet aan de moonboots voor hem, maar aan de waterdichte slofjes.
Dat komt zéker goed!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:43 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
sjaal, pas op met lange wandelingen en je kind op bv een slee ze kunnen het snel te koud krijgen/ onderkoeld raken aangezien ze stil zitten.
wij hadden wel snowboots voor Roy,vanwege warme voeten.
ik had ook thermo kleding.
verder gewoon genieten
dan zeker vooraf alvast boeken dan weet je zeker dat er plek is.quote:
Op Mallorca, ook in Cala d'Or: Inturotel Cala Azul Park of Inturotel Esmeralda Park. Liggen naast elkaar, heel dicht bij het strand. Hebben beide een groter bad en een afgescheiden peuterbad. En qua ligging wat gunstiger dan Martha's. Je loopt in 10 minuten naar hartje centrum, door straten met wat winkeltjes en restaurants.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:55 schreef mefke79 het volgende:
Weet iemand een leuk hotel of appartementencomplex op Mallorca of Ibiza (niet Menorca ivm vluchten) voor een gezin met twee jongens van dan bijna 3 en 4,5 jaar. Zwembad is een must, liefst ook peuterbad. Liefst met mogelijkheid om de jongens in een andere kamer/ruimte te laten slapen. Locatie: tja, bij het strand in de buurt is het mooiste.
Ik zag in eerdere topic's Club Martha voorbij komen, maar als ik daar de (zoover) recensies van lees word ik niet heel vrolijk (als in: overal voor betalen, ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben). Vlucht is geen probleem, heb al meerdere opties gezien.
Ik vraag het even aan een vriendin.. Zij is afgelopen zomer met haar toen net 4 jarige die kant op geweestquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:55 schreef mefke79 het volgende:
Weet iemand een leuk hotel of appartementencomplex op Mallorca of Ibiza (niet Menorca ivm vluchten) voor een gezin met twee jongens van dan bijna 3 en 4,5 jaar. Zwembad is een must, liefst ook peuterbad. Liefst met mogelijkheid om de jongens in een andere kamer/ruimte te laten slapen. Locatie: tja, bij het strand in de buurt is het mooiste.
Ik zag in eerdere topic's Club Martha voorbij komen, maar als ik daar de (zoover) recensies van lees word ik niet heel vrolijk (als in: overal voor betalen, ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben). Vlucht is geen probleem, heb al meerdere opties gezien.
Gewoon een simpel portemonneetje vullen met allemaal zulke dingen. Knispepapiertje, zo'n snoepjespapiertje waar je doorheen kan kijken, fotootjes van familie, nepgeld voor yaro enzquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:17 schreef As1981 het volgende:
ik denk dat Yaro die zelfs nog leuk vind lamb, waar vind je die?
Center parcs heeft oa een park nabij Reims wat aan al die dingen voldoet op zich. Weet alleen niet of dat onder 'een beetje betaalbaar' valt.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Huisje met minimaal drie slaapkamers.
Afwisselende omgeving met leuke stadjes/dorpjes en natuur.
En natuurlijk beetje betaalbaar.
Wij hadden boekjes, vingerpoppetjes, favoriete knuffel, wat kleine speelgoedjes die niet al te veel lawaai maken en inderdaad wat eten. Wij hadden van die knijpzakjes met fruit (en groente) mee. Merk Ella's zag ze sinds vorige week ook hier in Nederland. Dan kan ie uit het zakje 'drinken'. Scheelt een hoop geknoei.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:01 schreef As1981 het volgende:
wij gaan over twee maanden vliegen naar Miami. Nu kan ik genoeg bedenken voor mijn oudste (3,5) om mee te nemen in het vliegtuig.
Maar iemand nog tips voor een net 1-jarige?
quote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wij hadden boekjes, vingerpoppetjes, favoriete knuffel, wat kleine speelgoedjes die niet al te veel lawaai maken en inderdaad wat eten. Wij hadden van die knijpzakjes met fruit (en groente) mee. Merk Ella's zag ze sinds vorige week ook hier in Nederland. Dan kan ie uit het zakje 'drinken'. Scheelt een hoop geknoei.
Wij hadden trouwens ook pakjes met voorgemaakte melk mee. Was geen probleem.
Uiteindelijk vermaakte meneer zich trouwens met:
Het kots-/afvalzakje
De afstandsbediening van de televisie
Speelgoed van de andere kindjes
Fruit/suikerzakjes/bekertjes van ons dienblad
De stewardessen
Z'n fans (lees: de andere mensen in het vliegtuig)
Afgelopen vlucht (eentje lang, de andere nog langer) ging fantastisch. Echt een heerlijke reis. Hij heeft vrijwel niet gehuild. Dus het hoeft allemaal niet zo'n hel te zijn. En een hoop volwassenen scheelt inderdaad.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:32 schreef As1981 het volgende:
[..]denk dat de andere passagiers ook leuk zijn. Gelukkig vliegen we met zes volwassenen, kan hij schoothoppen. Alhoewel Yaro denk ik aan mijn broer gekleefd zal zijn.
Ik laat hem maar op me afkomen kan er toch niet echt wat aan veranderen (ook direct in goede ritme komen).
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer in er tegen op zie dus ik ga het avontuur maar gewoon aan. We vliegen gelukkig maar 1 x zo'n eind. Terug is een stuk korter
Iemand hier mss concrete ervaringen?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,
Voor de komende zomervakantie ben ik op zoek naar een leuke familiecamping in Italië, Frankrijk of Spanje. Het liefst aan een zandstrand (mag ook aan een meer zijn) maar belangrijk is dat er een WARM zwembad(en) bij zit. Dit ivm gezondheid van ons 3-jarige zoontje.
Verdere eisen: luxe stacaravans en leuke uitstapjes in de omgeving.
Zijn hier papa's en/of mama's met goede tips?
Alvast bedankt!!!
Ca Pasquali (Cavallino-Treporti bij Venetie) was ik afgelopen jaar, niet een supergrote camping. Het grotere diepere zwembad is verwarmd, controle van het water de hele dag door. Zeewater is altijd lekker warm vanaf half juni en het strand erg langzaam aflopend, ideaal voor kleine kinderen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Iemand hier mss concrete ervaringen?
Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.
http://www.lipnolakeresort.cz/nl/lipno-lake-resort-zomer
Dank je.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Center parcs heeft oa een park nabij Reims wat aan al die dingen voldoet op zich. Weet alleen niet of dat onder 'een beetje betaalbaar' valt.
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:48 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/
http://www.zoover.nl/fran(...)lage-blanche/camping
710 km
Vliegen met (net-niet-meer)baby:quote:Op maandag 27 januari 2014 13:32 schreef As1981 het volgende:
[..]denk dat de andere passagiers ook leuk zijn. Gelukkig vliegen we met zes volwassenen, kan hij schoothoppen. Alhoewel Yaro denk ik aan mijn broer gekleefd zal zijn.
Ik laat hem maar op me afkomen kan er toch niet echt wat aan veranderen (ook direct in goede ritme komen).
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer in er tegen op zie dus ik ga het avontuur maar gewoon aan. We vliegen gelukkig maar 1 x zo'n eind. Terug is een stuk korter
hai! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb er zeker wat aan. Wij geven geen poedermelk meer maar ga voor de vakantie nog wel van die pakjes pap kopen. Die lust hij ook "koud" dus dat is wel fijn. We vliegen met een budget maatschappij dus geen babybedje. Maar ij neem sowieso mijn rugdragee mee. In het ergste geval kan hij daar in slapen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 06:05 schreef Gulara het volgende:
[..]
Vliegen met (net-niet-meer)baby:
Eten en drinken
-melk (poeder alvast in de flesjes, zakjes poeder, voorgemaakte pakjes)
-fruit & groente (wij hadden de knijpvariant, scheelt een hoop geknoei)
-maisboogies/liga/...
-iets van ontbijt/pap (vaak ook wel in zakjesvariant verkrijgbaar)
-evt een boterham (hoewel de airline zelf ook wel bolletjes heeft
-je krijgt vaak van de airline wel een babymaaltijd maar de inhoud is verschillend (zo kreeg onze 3 maanden oude baby een baby juice) dus eigen voedsel is wel handig.
Vooraf
-we hadden een koffer met spullen voor na/tijdens de overstap en een voor tijdens de eerste vlucht. Scheelt zoeken.
-stop alle vloeistoffen en het eten bij elkaar (ik deed het in de rugzak, dan hoef je ook je koffer -als het goed is- niet open te maken).
Vliegveld
-herpak na de vloeistofcheck je handbagage en stop het noodzakelijke in een makkelijke tas:
Een paar luiers, doekjes, hydrofiel, slabber, eten, wat speeltjes, knuffel, ...
-laat de extra kleding, 6 hydrofielen die voor de zekerheid mee zijn, in de koffer!
-wij hadden een opvouwbare buis mee (zat bij de deryan, ga even een plaatje zoeken) handig om neer te zetten en je hebt alles bij de hand zonder dat het door het vliegtuig ligt
-schone luier
-nog even rollen/kruipen/vliegtuigspotten!
Voor het opstijgen
-bij je houden: Fles, speen, speeltje, hydrofiel
-nog even (op de grond) spelen (wij hadden een van de tijdschriftmapjes leeggemaakt voor zijn speelgoed)
-blijkbaar hebben niet alle Airlines een babygordel, dus wij gebruikten dan de sling
Tijdens de vlucht
-drinken tijdens opstijgen (zorgen dat je baby honger/trek heeft is wel handig)
-ons motto was "zorg dat ie comfortabel is" en dat hoeft niet per se slapen te zijn.
-in de bassinet kunnen ze slapen, maar hou er rekening mee dat ze er met turbulentie uit moeten
-hou er rekening mee dat turbulentie altijd komt als je kind nèt slaapt
-vraag om extra kussens (of neem ze zelf mee) voor als je baby bij jou op schoot slaapt
-bij z'n eerste vlucht vond ik het handig om hem in de sling te laten slapen, dan blijft ie vanzelf een beetje hangen als je zelf ook een beetje wilt slapen, sowieso de gordel van jezelf en baby vastdoen ivm turbulentie
-verschonen kan ook in de bassinet, het (harde) plankje op de wc is klein, dus voor grote baby's onhandig
-eet omstebeurt
-je kind wordt vies
-negeer boze blikken als je kind toch huilt
-stewards/stewardessen willen je graag helpen en houden desnoods even je baby vast
Transfer
-wij hadden een tentje mee om op het vliegveld in te slapen (een wagen kan ook)
-even douchen kan lekker zijn
Wij hadden geen wagen mee, dus ik weet niet hoe dat werkt.
En verder, het hoeft geen hel te zijn. Een vlucht was in het begin nogal ellendig (krijsen!) maar dat was na een paracetamol over.
Hij heeft geen last van stijgen en dalen. En de laatste twee vluchten waren vooral erg gezellig. En in je eentje zijn >20uursvluchten vaak maar saai.
la page branche zijn wij twee jaar geleden geweest. Mooie camping. Wij hadden een stacaravan en prachtig weer. Het weer is mazzel geweest. Doordat het daar zo groen is weet je ook gelijk dat het er geregeld regend. Maar de omgeving is mooi en genoeg om te doen en te zien. Ik heb niet alles terug gelezen dus weet je gezinssituatie niet. Maar verwacht niet te veel van het zwembad. En als je op de camping in het restaurant gaat eten moet je geduld hebben. Verder prima camping.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!
Lijkt me wel wat.
nu wel terug gelezenquote:Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ardeche is hier al aardig wat over langsgekomen. Heb niets overigens met Frankrijk, mijn schoonzus, zwager met kinderen woont er, dus kom er regelmatig en wordt iedere keer weer in alle vooroordelen over Fransen bevestigd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:35 schreef becky27 het volgende:
AAAAAH ik weet het niet meer!
we zijn al een tijdje aan het zoeken naar iets met vakantie.
Wij, man, vrouw, kleuter en dreumes gaan van 9/8 tot 23/8 op vakantie. Idee is nu
- leuk voor de kindjes
- leuk voor ons
- warm
- het liefst een camping maar niet te groot, geen tent maar eigen sanitair dus stacaravan oid
- bij voorkeur Frankrijk, dus de zuidelijke helft om het warm te hebben'
- en eigenlijk willen we het in 1 keer rijden
kijk eens op turiscampo yellohvillage nabij luz, espiche en lagos...quote:Op zondag 23 februari 2014 06:53 schreef becky27 het volgende:
Algarve lijkt me leuk maar als ik zoek vind ik vooral enorm massatoerisme met grote resorts. Dat is niet iets wat ik zoek.
Miss sly, ik heb Le Pech op mijn lijstje staan maar ben nog niet overtuigd.
Maar jij was er vast niet in augustus, hoogseizoen?quote:Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent
De eerste 3 linkjes komen uit eigen bookmarks...die daarna uit het boekjequote:Op zondag 23 februari 2014 12:37 schreef Bayswater het volgende:
Camping La Baume kan ik niet echt een kleine camping noemen, ben daar in 2000 geweest. Beetje onpersoonlijke grote camping met koude zwembaden.
waar was die tipi tent?quote:Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent
Hier heb je tipi's in Frankrijk, daar heb ik ook nog naar gekeken.quote:
Vooral voor S is het leuk dat we weer naar Le Pech gaan, want dat kent ze een beetje en dus is het een niet te onbekende plek om voor het eerst haar verjaardop op vakantie te vieren.quote:Op maandag 24 februari 2014 10:22 schreef trui het volgende:
leuk miss_sly, weer naar Le Pech! en ja, alles is poepduur in het hoogseizoen, kunnen jullie dat extra's niet beter nog ergens daarbuiten plannen?
wij zijn aan 't zoeken naar iets zuidelijkers, maar liefst wel weer zo'n huurtent.
Dit is echt een fantastische camping en plekquote:Op zondag 23 februari 2014 10:03 schreef bitterend het volgende:
http://www.camping-cevennes-provence.com/en/index.php
In paradisequote:
Ah! super om te horen! ik had het gebookmarkt omdat het me zo leuk leek maar vind om een echte ervaring bij te hebbenquote:Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit is echt een fantastische camping en plek![]()
Er zijn grotten in de buurt, een heel knullig aquariumding, je kunt spelen tussen de rotsen in de rivier, 's nachts zwemmen er gewoon bevers! Er is een fijn kampwinkeltje, Anduze is een leuk plaatsje met een leuke markt. Als kind ben ik er geweest en in het jaar voor F ben ik er weer geweest. Ik ga er zeker terugkomen mét F!
(een dagje Avignon (wel een stukje rijden) of St Remy de Provence is ook een aanrader!)
Tof! Ik ben aan het overwegen voor de laatste week juli.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Wij hebben net ook geboekt:
http://travelbird.nl/16531/val-de-cantobre-frankrijk/
Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt) en is erg mooi
de camping krijgt overal goede reviews. Ik heb er zin in
September! en jij?? bedankt voor de tip trouwens <3quote:
Echt zo ontzettend tofquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.
Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten.
Hahaha, ja, S wil ook nog niet naar Zuid-Afrika, want als daar de leeuwen gewoon wild rondlopen, ben je er vast niet veiligquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.
Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten.
Dat is een leuk gebied om te zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt) en is erg mooi
Ik zit al sinds gisteren te twijfelen om te boeken voor een weekje in de meivakantiequote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Gardameerquote:Op donderdag 6 maart 2014 09:42 schreef laziness het volgende:
Waar gaan jullie heen in Italie Meimel?
Niemand een tip hier?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef geelkuikentje het volgende:
Wij willen in de zomer graag op vakantie met onze zoon (spannend, voor het eerst met z'n drieën). Hij is nu net 6 weken oud en we zijn gebonden aan de schoolvakantie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie in Sauerland of Belgisch Limburg (vinden we wel mooie gebieden)? Kijken we naar Landal, Center parcs enzovoorts, dan vinden we dit toch wel erg duur. We willen ongeveer twee weken, ongeveer 500 euro per week??
Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.quote:
Wil je in de buurt van legoland of juist grote stad kopenhagen en via de brug een dagje zweden kunnen doen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zit ook te bedenken wat ik wil in de zomer/voorjaar.
Echte zonvakantie hebben er er al op zitten, dus wil iets anders.
Zat te denken aan Denemarken (ook ivm afstand). Maar geen idee wat leuk is daar
Iemand tips?
Deze ga ik even bekijkenquote:Op donderdag 6 maart 2014 10:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.
Beviel goed. Hoewel het niet heeeel handig is met een wagen(park zit op een berg en wij zaten wat hoger, dus was best zwaar duwen).
Maar het is een vrij nieuw park. Zwembad is niet heel groot, maar groot genoeg voor met kleine kinderen vond ik.
Geen idee qua kosten trouwens, wij zaten net na de zomervakantie.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:57 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Gardameer
Weekje Frankrijk in mei is nu ook geboekt
Thnx voor de tip Innepin!
Nou idd!quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
Dansommer is in ieder geval een fijne site om een huisje te vinden.
of Sologstrandquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
Dansommer is in ieder geval een fijne site om een huisje te vinden.
AH top!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef Fogel het volgende:
Novasol heeft ook een goed aanbod aan huizen in Denemarken.
Givskud Zoo is leuk om te bezoeken, je kan daar met je eigen auto "op safari". Ringkøbing fjord kan je een rondje omheen rijden, voor een Deens "fjord" is het best mooi en er liggen een aantal pittoresque dorpen. Ook hebben ze een jaarlijks zandsculptuurfestival in Søndervig wat bij het fjord ligt.
Tip: als je bij Legoland een jaarkaart koopt krijg je ook meteen korting op veel andere activiteiten in de buurt. De prijs is ongeveer hetzelfde als 2 dagen Legoland. Kinderen met jaarkaart kunnen ook gratis eten in het restaurant (voorwaarde is wel dat een ouder ook een maaltijd koopt).
Als je van kastelen houdt is er ook het een en ander te zien.
www.landal.nl/quote:
Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:45 schreef octopussy het volgende:
Geboekt voor eind juli![]()
http://www.zoover.nl/hongarije/plaatsen-aan-het-balatonmeer/revfulop/napfeny/camping
in een mobilehome aan het Balatonmeer in Hongarije
Nee, nog niet eerder geweest en ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat het volgeboekt isquote:Op zondag 9 maart 2014 20:44 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.
Eentje om te onthouden als ik dadelijk ook in het hoogseizoen moet dus ben benieuwd.
ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleilquote:Op maandag 31 maart 2014 16:37 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met deze camping? http://www.vacansoleil.nl(...)fwwodKZIALg#algemeen
Wij willen tussen hemelvaart en pinksteren 10 dagen naar Toscane en deze camping lijkt ons erg leuk met veel voorzieningen voor onze kleine man.
Bedankt voor je reactie!quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleil
vaak de minste en duurste caravans hebben, zeker in het voorseizoen. Kan je beter Gebetsroither of Vacanceselect nemen, de laatste is in het hoogseizoen vaak weer duurder.
Oh dat hoeft van mij dan weer niet. We hebben het tot nu toe altijd zonder gedaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef Bayswater het volgende:
Bij Vacanceselect vraag ik altijd een plattegrond op, kan ik zelfs mijn plaatsnummer uitkiezen zolang deze vrij is. Tussen caravans vind ik ook best wel veel verschil zitten, moet sowieso een overdekte veranda aan zitten voor mij.
en in een dorpje en dan in een huisje? Wij waren vorig jaar zomer in het dorp westfeld in het Sauerland. Dichtbij winterberg,smalle berg,in de buurt van dierenparken,pretpark enzo.quote:
Leuk! Wij zijn toen ik 33 weken zwanger was nog naar Kreta gegaan. Zo relaxt, dat ik mij heel goed kan voorstellen dat dat met een kleintje ook zal zijn. Waar op Kreta gaan jullie naar toe?quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:
Wij gaan deze zomer met zijn drieen naar Kreta!
Iemand nog tips hoe je je kindje van 6 maanden koel houdt?
veel in het zwembadquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:
Wij gaan deze zomer met zijn drieen naar Kreta!
Iemand nog tips hoe je je kindje van 6 maanden koel houdt?
Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:09 schreef nelisb het volgende:
Leuk topic en zeer actueel natuurlijk zomervakanties!
Wij gaan in september 3 weken naar Californië met ons zoontje van nu 10 maanden en dan 15 maanden.
Hij zit bij ons op schoot tijdens beide vluchten. (rechtstreekse vlucht Amsterdam - Los Angeles geboekt).
Tips om een klein mannetje van 15 maanden te vermaken en rustig te houden?
IPad met spelletjes gaat mee, veel boekjes om hem voor te lezen.
Hopelijk slaapt hij veel haha.
edit: Veel tips na teruglezen al gevonden. Daar redden wij ons wel mee.
Thanks! We hebben zoiets het gaat zoals het gaat. Het is maar 11 uurtjes 😜. En als hij jankt, wat hij nu nooit doet, ja als hij pijn heeft en soms naar droomt waarom zou hij het dan tijdens de reis wel constant doen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.
Veel plezier!
Tnx voor de tip. Ook voor een baby van 8 maanden genoeg zwem en speel mogelijkheden?quote:Op donderdag 3 april 2014 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben pas in Lommerbergen geweest en het is wel echt een fijn park met fijn zwembad. Ik vind het wel een aanrader.
Ze hebben twee echte kleine badjes voor baby's. Er is een mooi groot speelgebied voor het centrale gebouw waar ook het zwembad in zit, maar goed met een kleine van 8 maanden zul je ook daar niet veel gebruik van maken. Verder is er in Limburg natuurlijk wel veel te doen voor dagjes uit of zo.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:00 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tip. Ook voor een baby van 8 maanden genoeg zwem en speel mogelijkheden?
Dat is waar, maar het is voor ons even de vraag of we dan niet beter wat dichter bij Maastricht kunnen zitten of dat het zwembad en speelmogelijkheden de meerwaarde geven.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben twee echte kleine badjes voor baby's. Er is een mooi groot speelgebied voor het centrale gebouw waar ook het zwembad in zit, maar goed met een kleine van 8 maanden zul je ook daar niet veel gebruik van maken. Verder is er in Limburg natuurlijk wel veel te doen voor dagjes uit of zo.
Dat ligt een beetje aan jezelf ook. Vind je het zelf erg leuk om te zwemmen? Met een kindje van 8 maanden ga je natuurlijk sowieso geen uren zwemmen, dus dan is een andere locatie misschien wel handiger.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is voor ons even de vraag of we dan niet beter wat dichter bij Maastricht kunnen zitten of dat het zwembad en speelmogelijkheden de meerwaarde geven.
Dat is waar en het plan is ook maar een weekend. Dus dan kun je smorgens lekker zwemmen en dan smiddags nog wat in de omgeving gaan doen. Dan is een hele dag Maastricht ook wat teveel van het goede voor de kleine gok ik. Nog tips qua huisje? Voor 2 volwassenen en 1 baby.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan jezelf ook. Vind je het zelf erg leuk om te zwemmen? Met een kindje van 8 maanden ga je natuurlijk sowieso geen uren zwemmen, dus dan is een andere locatie misschien wel handiger.
Ik was 10 jaar geleden op Mali Losinj, heel mooi eiland aan een fijne baai. We stonden daar op een vrij grote camping, maar die deed door de opzet heel kleinschalig aan. Had toen nog geen kids, dus heb niet echt op die faciliteiten gelet, maar het dorpje en het eiland zijn heel leuk om een tijdje te blijven hangen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:23 schreef laziness het volgende:
Wij hebben definitief geboekt voor 10 dagen Toscane in mei![]()
Nu zoek ik een leuke camping in Kroatië voor september. Iemand tips/ervaringen?
Mijn man vliegt niet dus altijd met de auto hier.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:44 schreef ikke_84 het volgende:
Kroatië ♡ Wij zijn 2x in Rovinj geweest en ik vond het daar prachtig! Over een camping kan ik je geen advies geven, omdat ik toen nog niet keek naar hoe kindvriendelijk de camping was. Als we maar dicht in de buurt van de kroegen zatten![]()
Wij gaan in september ook naar toscane. Gaan jullie met de auto op vakantie Laziness? en rijden jullie in 1 of 2 dagen?
Al eens gekeken op bungalows.nl? Daar kun je handig heel veel zoekopties aanklikkenquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Vlindur het volgende:
We willen naar Duitsland op vakantie, periode 21/07 tot 08/08.
MET zwembad, kindvriendelijk en speelmogelijkheden.
Centerparcs, Landal en Roombpot hebben we al bekeken, ik zoek de wat minder dure parken.
Of micazu, waar je huizen huurt en goed kunt selecteren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Al eens gekeken op bungalows.nl? Daar kun je handig heel veel zoekopties aanklikken
Wij gaan via daar een weekje naar Duitsland in dezelfde periode
Gran Canaria!!quote:Op zondag 27 april 2014 17:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand tips voor een vliegvakantie naar een zonnige bestemming in Europa met kinderen van vijf?
wij gaan graag naar Ifa Interclub Atlantic.quote:Op zondag 27 april 2014 20:00 schreef mikoxx het volgende:
Zomervakantie! Dus juli, augustus
Heb je een complex voor me, vicky?
ja erg he.. daarom gaan wij dit jaar niet... Helaasquote:Op zondag 27 april 2014 20:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik schrik me so far wel echt kapot van de prijzen trouwens, voor twee weken zijn we zo 4000 euro verder!
Een kind kan in principe tot 2 jaar mee als baby, maar zal dan op schoot moeten. Dat is best lang. Je kunt ook een eigen ticket kopen, voor kindertarief.quote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef Stansfield het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met vliegen met een kindje van anderhalf? Ik weet alleen van vrienden die met een 8 maanden oude baby hebben gevlogen naar Curaçao. Toen kregen zij plekken voorin met een ligplankje voor de kleine. Wij willen volgend jaar ook naar Curaçao vliegen met onze dochter die dan anderhalf is. Krijgt ze dan een eigen stoel? Of moet ze op schoot? Of hoe werkt zoiets?
Bedankt voor de info. En dan heb je een speciale gordel ofzo?quote:Op zondag 27 april 2014 20:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een kind kan in principe tot 2 jaar mee als baby, maar zal dan op schoot moeten. Dat is best lang. Je kunt ook een eigen ticket kopen, voor kindertarief.
Voor een wiegje moet je kind lichter zijn dan 10 kg.quote:Op zondag 27 april 2014 20:56 schreef Mineola het volgende:
Of je met anderhalf nog een babynestje krijgt weet ik niet, ik denk dat dat meer voor de echte kleintjes is.
De meeste maatschappijen (maar niet alle) hebben een kindergordel voor kinderen die op schoot zitten (die lus je om je eigen gordel heen), maar in een eigen stoel is het gewoon de normale gordel, volgens mij. Die kun je behoorlijk klein maken.quote:Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. En dan heb je een speciale gordel ofzo?
Tegen die tijd eens informeren wat een ticket voor kindertarief kost dan....
Even gekeken, ik was toch reizen aan het zoeken: een baby in november naar Curacao per KLM kost 34 Euro. Een volwassene kost 711 en een kind t/m 11 jaar (maar die leeftijdslimiet verschilt per maatschappij; vaak is het t/m 12) 625.quote:Op zondag 27 april 2014 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Tot 2 jaar was S echt wel gratis, maar vanaf eigen stoel is de stoelrpijs net zo hoog als de onze, hoor. Hooguit heb je voor een reis met hotel en zo een apart kindertarief, maar dat zit hem meer in het hotel dan in de vliegreis.
Moeilijk vergelijken. Wij hebben met S alleen met Transavia naar Turkije gevlogen op een los ticket en anders een complete vakantie (ticket, transfer, hotel). Als baby betaalden we voor haar echt niets. We betaalden twee maal onze vakantie, of ons ticket, en voor haar niets. Met Transavia naar Turkije waren onze drie tickets even duur.quote:Op zondag 27 april 2014 21:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Even gekeken, ik was toch reizen aan het zoeken: een baby in november naar Curacao per KLM kost 34 Euro. Een volwassene kost 711 en een kind t/m 11 jaar (maar die leeftijdslimiet verschilt per maatschappij; vaak is het t/m 12) 625.
Sommige low-cost maatschappijen maken geen enkel verschil tussen volwassenen en kinderen. Een helemaal gratis babyticket heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien een charter?
Dat komt even goed uit ons plan is ook met KLM naar Curaçao te gaan. Is die 34 euro voor een eigen stoel voor de kleine? Of is dat gewoon het tarief voor een kind onder de 2?quote:Op zondag 27 april 2014 21:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Even gekeken, ik was toch reizen aan het zoeken: een baby in november naar Curacao per KLM kost 34 Euro. Een volwassene kost 711 en een kind t/m 11 jaar (maar die leeftijdslimiet verschilt per maatschappij; vaak is het t/m 12) 625.
Sommige low-cost maatschappijen maken geen enkel verschil tussen volwassenen en kinderen. Een helemaal gratis babyticket heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien een charter?
He wut? 410 voor de dreumes? Echt?quote:Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wij hebben in januari 730 voor ons ticket betaald, 655 voor de 3,5 jarige en 410 voor de dreumes. Was een lijnvlucht
Komen jullie bij mij afkoelen?quote:Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Gaoxing het volgende:
Zoals ik schreef: een baby kost 34 Euro. En een kind t/m 11 jaar 625. "Baby" is vliegmaatschappijtaal voor een kind onder de twee zonder eigen stoel. "Kind" is dus tussen de twee en 12, met eigen stoel. Er is geen aparte categorie voor babies onder de twee mét eigen stoel, die heten gewoon 'kind'
En nee, ik ben niet van plan om naar Curacao te gaan, maar ik had toch drie schermen met prijzen voor een heel andere reis open, dus het was snel ingevuld
Volgens mij is het 15 of zelfs 17 kilo.quote:Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Voor een wiegje moet je kind lichter zijn dan 10 kg.
Toen ik tickets kocht bij KLM vorige maand was het 9-10kg en 68 cm Max.quote:Op zondag 27 april 2014 23:38 schreef Gulara het volgende:
[..]
Volgens mij is het 15 of zelfs 17 kilo.
Nederlandse kindjes zijn wel wat sneller te lang voor het wiegje.
Ik vond het wiegje fijn. Maar dan niet zoveel om te slapen, maar vooral om je troep bij elkaar te houden. Ook verschonen deed ik erin.
Aah ok dan verschilt het per airline. Bij Singapore Airlines was het volgens mij ~70-75cm en minstens 12 kilo, maar ik denk eerder 15 want hij zat nog heel ruim onder het maximale gewicht en er was zelfs een meisje van een maand of 20 die in dat bakje sliep.quote:Op maandag 28 april 2014 07:16 schreef nelisb het volgende:
[..]
Toen ik tickets kocht bij KLM vorige maand was het 9-10kg en 68 cm Max.
KLM:quote:The dimensions of the bassinet are 768 L x 298 W x 158 H (mm). Bassinets can support a maximum weight of 14kg.
Emirates:quote:De wiegjes zijn geschikt voor baby’s van maximaal 6 maanden oud, die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm (25.5 inch) en niet meer wegen dan 10 kg (22 lbs).
Baal je mooi als baby zijnde, als je ouders eerste klas reizenquote:We also have bassinets on board all of our aircraft, measuring approximately 29.5 inches (74.93 cm) long by 13 inches (33.02 cm) wide by 6.5 inches (16.51 cm) deep. There is a weight limit of 11 kgs. In the First Class suites a custom bassinet is fitted that measures 25 inches (63.5 cm) long and 11 inches (28 cm) wide.
I wish..... We hebben een sterfgeval in de familie, in Frankrijk. Noorwegen staat wel hoog op de verlanglijst, ook om erg goede vrienden te bezoeken, maar ik zie het er eerdaags nog niet van komen. Er staan nogal wat landen in de regio op m'n verlanglijst, en de kinderen willen heel graag even naar Thailand. En de zomervakantie wordt traditiegetrouw Frankrijk (wel erg fijn nu, dat dat al geboekt was) en Nederland.quote:
Bedankt voor de info.quote:Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Gaoxing het volgende:
Zoals ik schreef: een baby kost 34 Euro. En een kind t/m 11 jaar 625. "Baby" is vliegmaatschappijtaal voor een kind onder de twee zonder eigen stoel. "Kind" is dus tussen de twee en 12, met eigen stoel. Er is geen aparte categorie voor babies onder de twee mét eigen stoel, die heten gewoon 'kind'
En nee, ik ben niet van plan om naar Curacao te gaan, maar ik had toch drie schermen met prijzen voor een heel andere reis open, dus het was snel ingevuld
Nare reden om een reis te moeten boeken, gecondoleerd.quote:Op maandag 28 april 2014 07:41 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
I wish..... We hebben een sterfgeval in de familie, in Frankrijk. Noorwegen staat wel hoog op de verlanglijst, ook om erg goede vrienden te bezoeken, maar ik zie het er eerdaags nog niet van komen. Er staan nogal wat landen in de regio op m'n verlanglijst, en de kinderen willen heel graag even naar Thailand. En de zomervakantie wordt traditiegetrouw Frankrijk (wel erg fijn nu, dat dat al geboekt was) en Nederland.
Had je oudste geen asthma? Wij hadden het er afgelopen weekend nog over: de asthma van mijn jongste is he-le-maal weg. Echt, het is zo heerlijk! Niet iedereen reageert zo op Dubai, trouwens, bij sommigen wordt het juist erger. Er is soms wel veel stof, maar verder weinig allergenen. Ik zie wel op tegen ons bezoek aan NLquote:Op maandag 28 april 2014 09:53 schreef Fogel het volgende:
Deze zomer gaan we naar Nederland, maar rijden waarschijnlijk ook even naar Parijs omdat mijn dochters de Eiffeltoren willen zien.
Ben aan het overwegen om in de herfstvakantie een paar dagen naar Dubai te gaan met de oudste, maar ben daar nog niet zeker van.
De jongste heeft dat inderdaad. De vakantie is in de week van 6-10 oct, vallen die feestdagen dan? En in hoeverre hebben die feestdagen invloed op openingstijden?quote:Op maandag 28 april 2014 16:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Had je oudste geen asthma? Wij hadden het er afgelopen weekend nog over: de asthma van mijn jongste is he-le-maal weg. Echt, het is zo heerlijk! Niet iedereen reageert zo op Dubai, trouwens, bij sommigen wordt het juist erger. Er is soms wel veel stof, maar verder weinig allergenen. Ik zie wel op tegen ons bezoek aan NL
Er zijn trouwens twee islamitische feestdagen in oktober, dan is het handig wat vantevoren te boeken. En je kunt ook kijken naar Ras al Khaimah en Fujairah, twee naburige emiraten met veel beachside resorts. Dubai is wat strand betreft ok-ig (maar ik ben me ervan bewust dat ik verwend ben), maar verder is meer te doen dan elders.
Hoe lang ga je weg?quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:16 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met parkeren op Schiphol? Neem ik de smartparking of de park&travel?
Autohotel is misschien een idee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:16 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met parkeren op Schiphol? Neem ik de smartparking of de park&travel?
iemand een tip voor ons?quote:Op zondag 27 april 2014 20:39 schreef snellejelle het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een verhuuraccommodatie op een leuke camping, met veel voorzieningen in NL? Wij zijn een jong gezin met twee meiden; één waterrat van bijna drie en één schone slaapster van nu net vijf dagen.
goede tip, deel van NL maakt niet zoveel uit. We willen graag veel speeltuintjes op de camping en een beetje een luxe accommodatie, de Leistert Lodges zien er bijvoorbeeld erg goed uit!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:58 schreef mikoxx het volgende:
In Limburg hebben wij goede ervaringen gehad op de leistert, ook een camping met verhuur acco. Er is zoveel te vinden, mss kan je je omschrijving iets specifieker maken....? In welk deel van nl zoeken jullie bv ..?
Een kennisje van me heeft een aantal appartementen op Ameland op een park met veel faciliteiten. Kijk eens op kapershut.nlquote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
goede tip, deel van NL maakt niet zoveel uit. We willen graag veel speeltuintjes op de camping en een beetje een luxe accommodatie, de Leistert Lodges zien er bijvoorbeeld erg goed uit!
Ik heb van die siliconen bandjes laten maken en die houden ze gewoon heel de zomervakantie om. Even zoeken....quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:34 schreef Lamb29 het volgende:
Wat gebruiken jullie op de stranden aan naamplaatjes?
Zo'n polsbandje lijkt mij niet prettig zitten/zweterig als het erg warm is?
We hebben zo'n ijzeren tag aan een ketting maar wellicht dat wij op vakantie een ander telefoonnummer hebben tijdelijk waardoor ik dus op zoek ben naar wat makkelijk en prettig zit.
Als je ergens heengaat waar het echt warm is, zou ik ook de temperatuur van zo'n ding even checken. Dat kan best aardig gaan branden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:34 schreef Lamb29 het volgende:
We hebben zo'n ijzeren tag aan een ketting maar wellicht dat wij op vakantie een ander telefoonnummer hebben tijdelijk waardoor ik dus op zoek ben naar wat makkelijk en prettig zit.
Oh goeie.. Ja Bali dus daar is het aardig warmquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als je ergens heengaat waar het echt warm is, zou ik ook de temperatuur van zo'n ding even checken. Dat kan best aardig gaan branden.
Ik had vorig jaar 2-5 jaar en dat ging nog net voor mijn 6 jarige. Dit jaar voor haar een maat groter. Voor mijn 3 jarige was het vorig jaar ook een prima maat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:04 schreef Lamb29 het volgende:
Cathmar dat zijn ook mooie bandjes idd! Die laat ik denk ik wel eentje maken ook..
Hoe vond jij de maatvoering? klopte het?
Wij hebben toen geparkeerd bij parkfly.nlquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:16 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben ze van http://helpid4kids.nl/quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als je ergens heengaat waar het echt warm is, zou ik ook de temperatuur van zo'n ding even checken. Dat kan best aardig gaan branden.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/
http://www.zoover.nl/fran(...)lage-blanche/camping
710 km
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!
Lijkt me wel wat.
Vandaag geboektquote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:55 schreef Baby_Girl het volgende:
[..]
nu wel terug gelezen![]()
Op La Page Blance zit je goed. Loopt ook nog een riviertje achter de camping langs leuk om met die van 4 even pootje te baden. Neem wel waterschoenen mee.
Zwembad is wel echt klein hoor. Geen glijbanen ofzo. Ook niks verder bij het peuterbadje.
Mocht je gaan. Heel veel plezier.
dat werkt prima. je kan hem vast maken aan dw hoofdsteun.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef _Bar_ het volgende:
Draagbare dvd speler is dat idd handig?
wij dubben er nog over,Wij hoeven niet al te ver ruim 4uurtjes autorijden maar. En we stoppen geregeld. Maar Roy zal het op een gegeven moment wel beu geraken.
en toen dachten we een dvd'tje kijken in de auto is misschien wel handig.
maar is dat ook zo?
kun je het scherm gemakkelijk ergens aan vast maken?
blijft het beeld wel goed ondanks trillingen van de auto?
tablet hebben we ook maar Roy kan daar zonder toezicht niet mee overweg dan vliegt hij al geregeld door de auto.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef As1981 het volgende:
[..]
dat werkt prima. je kan hem vast maken aan dw hoofdsteun.
wij gebruiken nu echter de tablet waar we van te voren filpmjes op zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |