Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Huisje met minimaal drie slaapkamers.
Afwisselende omgeving met leuke stadjes/dorpjes en natuur.
En natuurlijk beetje betaalbaar.
Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nooit geweest, maar de recensies zijn lovend. Zuid-Bohemen, is alleen 850 kilometer rijden.
http://www.lipnolakeresort.cz/nl/lipno-lake-resort-zomer
Dank je.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Center parcs heeft oa een park nabij Reims wat aan al die dingen voldoet op zich. Weet alleen niet of dat onder 'een beetje betaalbaar' valt.
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:48 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Dank je. Jammer dat het appartementen zijn. Zou graag een tuin willen.
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
http://www.vacanceselect.(...)-plage-blanche/2663/
http://www.zoover.nl/fran(...)lage-blanche/camping
710 km
Vliegen met (net-niet-meer)baby:quote:Op maandag 27 januari 2014 13:32 schreef As1981 het volgende:
[..]denk dat de andere passagiers ook leuk zijn. Gelukkig vliegen we met zes volwassenen, kan hij schoothoppen. Alhoewel Yaro denk ik aan mijn broer gekleefd zal zijn.
Ik laat hem maar op me afkomen kan er toch niet echt wat aan veranderen (ook direct in goede ritme komen).
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer in er tegen op zie dus ik ga het avontuur maar gewoon aan. We vliegen gelukkig maar 1 x zo'n eind. Terug is een stuk korter
hai! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb er zeker wat aan. Wij geven geen poedermelk meer maar ga voor de vakantie nog wel van die pakjes pap kopen. Die lust hij ook "koud" dus dat is wel fijn. We vliegen met een budget maatschappij dus geen babybedje. Maar ij neem sowieso mijn rugdragee mee. In het ergste geval kan hij daar in slapen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 06:05 schreef Gulara het volgende:
[..]
Vliegen met (net-niet-meer)baby:
Eten en drinken
-melk (poeder alvast in de flesjes, zakjes poeder, voorgemaakte pakjes)
-fruit & groente (wij hadden de knijpvariant, scheelt een hoop geknoei)
-maisboogies/liga/...
-iets van ontbijt/pap (vaak ook wel in zakjesvariant verkrijgbaar)
-evt een boterham (hoewel de airline zelf ook wel bolletjes heeft
-je krijgt vaak van de airline wel een babymaaltijd maar de inhoud is verschillend (zo kreeg onze 3 maanden oude baby een baby juice) dus eigen voedsel is wel handig.
Vooraf
-we hadden een koffer met spullen voor na/tijdens de overstap en een voor tijdens de eerste vlucht. Scheelt zoeken.
-stop alle vloeistoffen en het eten bij elkaar (ik deed het in de rugzak, dan hoef je ook je koffer -als het goed is- niet open te maken).
Vliegveld
-herpak na de vloeistofcheck je handbagage en stop het noodzakelijke in een makkelijke tas:
Een paar luiers, doekjes, hydrofiel, slabber, eten, wat speeltjes, knuffel, ...
-laat de extra kleding, 6 hydrofielen die voor de zekerheid mee zijn, in de koffer!
-wij hadden een opvouwbare buis mee (zat bij de deryan, ga even een plaatje zoeken) handig om neer te zetten en je hebt alles bij de hand zonder dat het door het vliegtuig ligt
-schone luier
-nog even rollen/kruipen/vliegtuigspotten!
Voor het opstijgen
-bij je houden: Fles, speen, speeltje, hydrofiel
-nog even (op de grond) spelen (wij hadden een van de tijdschriftmapjes leeggemaakt voor zijn speelgoed)
-blijkbaar hebben niet alle Airlines een babygordel, dus wij gebruikten dan de sling
Tijdens de vlucht
-drinken tijdens opstijgen (zorgen dat je baby honger/trek heeft is wel handig)
-ons motto was "zorg dat ie comfortabel is" en dat hoeft niet per se slapen te zijn.
-in de bassinet kunnen ze slapen, maar hou er rekening mee dat ze er met turbulentie uit moeten
-hou er rekening mee dat turbulentie altijd komt als je kind nčt slaapt
-vraag om extra kussens (of neem ze zelf mee) voor als je baby bij jou op schoot slaapt
-bij z'n eerste vlucht vond ik het handig om hem in de sling te laten slapen, dan blijft ie vanzelf een beetje hangen als je zelf ook een beetje wilt slapen, sowieso de gordel van jezelf en baby vastdoen ivm turbulentie
-verschonen kan ook in de bassinet, het (harde) plankje op de wc is klein, dus voor grote baby's onhandig
-eet omstebeurt
-je kind wordt vies
-negeer boze blikken als je kind toch huilt
-stewards/stewardessen willen je graag helpen en houden desnoods even je baby vast
Transfer
-wij hadden een tentje mee om op het vliegveld in te slapen (een wagen kan ook)
-even douchen kan lekker zijn
Wij hadden geen wagen mee, dus ik weet niet hoe dat werkt.
En verder, het hoeft geen hel te zijn. Een vlucht was in het begin nogal ellendig (krijsen!) maar dat was na een paracetamol over.
Hij heeft geen last van stijgen en dalen. En de laatste twee vluchten waren vooral erg gezellig. En in je eentje zijn >20uursvluchten vaak maar saai.
la page branche zijn wij twee jaar geleden geweest. Mooie camping. Wij hadden een stacaravan en prachtig weer. Het weer is mazzel geweest. Doordat het daar zo groen is weet je ook gelijk dat het er geregeld regend. Maar de omgeving is mooi en genoeg om te doen en te zien. Ik heb niet alles terug gelezen dus weet je gezinssituatie niet. Maar verwacht niet te veel van het zwembad. En als je op de camping in het restaurant gaat eten moet je geduld hebben. Verder prima camping.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Die had ik toevallig zelf van de week ook gevonden!!
Lijkt me wel wat.
nu wel terug gelezenquote:Op maandag 27 januari 2014 11:22 schreef Animalmix het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil in juni naar een huisje op maximaal 7 uur rijden van Nijmegen. Zit te denken aan Frankrijk. Maar ook Duitsland is nog een optie.
Liefst op een park of camping met in ieder geval een speeltuin voor de kinderen. Indien mogelijk ook een zwembad. Geschikt voor mijn kinderen van dan bijna 4 en 1,5.
Huisje met minimaal drie slaapkamers.
Afwisselende omgeving met leuke stadjes/dorpjes en natuur.
En natuurlijk beetje betaalbaar.
Ardeche is hier al aardig wat over langsgekomen. Heb niets overigens met Frankrijk, mijn schoonzus, zwager met kinderen woont er, dus kom er regelmatig en wordt iedere keer weer in alle vooroordelen over Fransen bevestigd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:35 schreef becky27 het volgende:
AAAAAH ik weet het niet meer!
we zijn al een tijdje aan het zoeken naar iets met vakantie.
Wij, man, vrouw, kleuter en dreumes gaan van 9/8 tot 23/8 op vakantie. Idee is nu
- leuk voor de kindjes
- leuk voor ons
- warm
- het liefst een camping maar niet te groot, geen tent maar eigen sanitair dus stacaravan oid
- bij voorkeur Frankrijk, dus de zuidelijke helft om het warm te hebben'
- en eigenlijk willen we het in 1 keer rijden
kijk eens op turiscampo yellohvillage nabij luz, espiche en lagos...quote:Op zondag 23 februari 2014 06:53 schreef becky27 het volgende:
Algarve lijkt me leuk maar als ik zoek vind ik vooral enorm massatoerisme met grote resorts. Dat is niet iets wat ik zoek.
Miss sly, ik heb Le Pech op mijn lijstje staan maar ben nog niet overtuigd.
Maar jij was er vast niet in augustus, hoogseizoen?quote:Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent
De eerste 3 linkjes komen uit eigen bookmarks...die daarna uit het boekjequote:Op zondag 23 februari 2014 12:37 schreef Bayswater het volgende:
Camping La Baume kan ik niet echt een kleine camping noemen, ben daar in 2000 geweest. Beetje onpersoonlijke grote camping met koude zwembaden.
waar was die tipi tent?quote:Op zondag 23 februari 2014 09:18 schreef bitterend het volgende:
Je moet ook niet op Neckermann of Arke kijken als je op Algarve iets rustig wilt
We zijn er 10 dagen geweest en geen massa toerisme tegen gekomen. Heerlijke in een B&B gelogeert en een in een tipi tent
Hier heb je tipi's in Frankrijk, daar heb ik ook nog naar gekeken.quote:
Vooral voor S is het leuk dat we weer naar Le Pech gaan, want dat kent ze een beetje en dus is het een niet te onbekende plek om voor het eerst haar verjaardop op vakantie te vieren.quote:Op maandag 24 februari 2014 10:22 schreef trui het volgende:
leuk miss_sly, weer naar Le Pech! en ja, alles is poepduur in het hoogseizoen, kunnen jullie dat extra's niet beter nog ergens daarbuiten plannen?
wij zijn aan 't zoeken naar iets zuidelijkers, maar liefst wel weer zo'n huurtent.
Dit is echt een fantastische camping en plekquote:Op zondag 23 februari 2014 10:03 schreef bitterend het volgende:
http://www.camping-cevennes-provence.com/en/index.php
In paradisequote:
Ah! super om te horen! ik had het gebookmarkt omdat het me zo leuk leek maar vind om een echte ervaring bij te hebbenquote:Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit is echt een fantastische camping en plek![]()
Er zijn grotten in de buurt, een heel knullig aquariumding, je kunt spelen tussen de rotsen in de rivier, 's nachts zwemmen er gewoon bevers! Er is een fijn kampwinkeltje, Anduze is een leuk plaatsje met een leuke markt. Als kind ben ik er geweest en in het jaar voor F ben ik er weer geweest. Ik ga er zeker terugkomen mét F!
(een dagje Avignon (wel een stukje rijden) of St Remy de Provence is ook een aanrader!)
Tof! Ik ben aan het overwegen voor de laatste week juli.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Wij hebben net ook geboekt:
http://travelbird.nl/16531/val-de-cantobre-frankrijk/
Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt) en is erg mooi
de camping krijgt overal goede reviews. Ik heb er zin in
September! en jij?? bedankt voor de tip trouwens <3quote:
Echt zo ontzettend tofquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.
Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten.
Hahaha, ja, S wil ook nog niet naar Zuid-Afrika, want als daar de leeuwen gewoon wild rondlopen, ben je er vast niet veiligquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef -Spring het volgende:
Het is nu zeker dat we kerst en oud en nieuw in Zuid-Afrika vieren. ♡ Er heerst daar geen malaria, maar ik ga tegen die tijd wel eens kijken of L en wij nog extra entingen nodig hebben.
Ben héél benieuwd wat ze ervan vindt. Nu wil ze niet, want dan word je gevangen Door de krokodillen en die gaan dan de leeuwen en de cheeta's roepen om je op te eten.
Dat is een leuk gebied om te zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Heb nog via andere sites gekeken maar scheelde toch ruim 50% in prijs om 't via de travelbird aanbieding te doen, dus misschien ook tip voor andere mensen met kinderen. De omgeving ken ik al (heb in de buurt gewerkt) en is erg mooi
Ik zit al sinds gisteren te twijfelen om te boeken voor een weekje in de meivakantiequote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef innepin het volgende:
Gardameerquote:Op donderdag 6 maart 2014 09:42 schreef laziness het volgende:
Waar gaan jullie heen in Italie Meimel?
Niemand een tip hier?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef geelkuikentje het volgende:
Wij willen in de zomer graag op vakantie met onze zoon (spannend, voor het eerst met z'n drieën). Hij is nu net 6 weken oud en we zijn gebonden aan de schoolvakantie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie in Sauerland of Belgisch Limburg (vinden we wel mooie gebieden)? Kijken we naar Landal, Center parcs enzovoorts, dan vinden we dit toch wel erg duur. We willen ongeveer twee weken, ongeveer 500 euro per week??
Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.quote:
Wil je in de buurt van legoland of juist grote stad kopenhagen en via de brug een dagje zweden kunnen doen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zit ook te bedenken wat ik wil in de zomer/voorjaar.
Echte zonvakantie hebben er er al op zitten, dus wil iets anders.
Zat te denken aan Denemarken (ook ivm afstand). Maar geen idee wat leuk is daar
Iemand tips?
Deze ga ik even bekijkenquote:Op donderdag 6 maart 2014 10:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar in Landal winterberg geweest.
Beviel goed. Hoewel het niet heeeel handig is met een wagen(park zit op een berg en wij zaten wat hoger, dus was best zwaar duwen).
Maar het is een vrij nieuw park. Zwembad is niet heel groot, maar groot genoeg voor met kleine kinderen vond ik.
Geen idee qua kosten trouwens, wij zaten net na de zomervakantie.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:57 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Gardameer
Weekje Frankrijk in mei is nu ook geboekt
Thnx voor de tip Innepin!
Nou idd!quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
Dansommer is in ieder geval een fijne site om een huisje te vinden.
of Sologstrandquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef laziness het volgende:
Dansommer is in ieder geval een fijne site om een huisje te vinden.
AH top!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef Fogel het volgende:
Novasol heeft ook een goed aanbod aan huizen in Denemarken.
Givskud Zoo is leuk om te bezoeken, je kan daar met je eigen auto "op safari". Ringkřbing fjord kan je een rondje omheen rijden, voor een Deens "fjord" is het best mooi en er liggen een aantal pittoresque dorpen. Ook hebben ze een jaarlijks zandsculptuurfestival in Sřndervig wat bij het fjord ligt.
Tip: als je bij Legoland een jaarkaart koopt krijg je ook meteen korting op veel andere activiteiten in de buurt. De prijs is ongeveer hetzelfde als 2 dagen Legoland. Kinderen met jaarkaart kunnen ook gratis eten in het restaurant (voorwaarde is wel dat een ouder ook een maaltijd koopt).
Als je van kastelen houdt is er ook het een en ander te zien.
www.landal.nl/quote:
Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:45 schreef octopussy het volgende:
Geboekt voor eind juli![]()
http://www.zoover.nl/hongarije/plaatsen-aan-het-balatonmeer/revfulop/napfeny/camping
in een mobilehome aan het Balatonmeer in Hongarije
Nee, nog niet eerder geweest en ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat het volgeboekt isquote:Op zondag 9 maart 2014 20:44 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Al vaker daar geweest,?Op zoover zijn ze erg positief namelijk. In het hoogseizoen goed betaalbaar zie ik, in het voorseizoen (2e helft juni tot 5 juli) juist weer prijziger dan bijvoorbeeld het Gardameer/ Adriatische zee/Toscane waar de campings in het hoogseizoen superduur zijn.
Eentje om te onthouden als ik dadelijk ook in het hoogseizoen moet dus ben benieuwd.
ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleilquote:Op maandag 31 maart 2014 16:37 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met deze camping? http://www.vacansoleil.nl(...)fwwodKZIALg#algemeen
Wij willen tussen hemelvaart en pinksteren 10 dagen naar Toscane en deze camping lijkt ons erg leuk met veel voorzieningen voor onze kleine man.
Bedankt voor je reactie!quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
ik heb er weleens naar gekeken, mij te groot maar in het voorseizoen prima te doen klijkt mij (lekker dicht bij Siena en Florence). Ff checken welke voorzieningen er in mei al open zijn en goed opletten waar je caravan staat. Tis flink heuvelachtig op iedere camping in Toscane namelijk. Overigens vind ik Vacancesoleil
vaak de minste en duurste caravans hebben, zeker in het voorseizoen. Kan je beter Gebetsroither of Vacanceselect nemen, de laatste is in het hoogseizoen vaak weer duurder.
Oh dat hoeft van mij dan weer niet. We hebben het tot nu toe altijd zonder gedaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef Bayswater het volgende:
Bij Vacanceselect vraag ik altijd een plattegrond op, kan ik zelfs mijn plaatsnummer uitkiezen zolang deze vrij is. Tussen caravans vind ik ook best wel veel verschil zitten, moet sowieso een overdekte veranda aan zitten voor mij.
en in een dorpje en dan in een huisje? Wij waren vorig jaar zomer in het dorp westfeld in het Sauerland. Dichtbij winterberg,smalle berg,in de buurt van dierenparken,pretpark enzo.quote:
Leuk! Wij zijn toen ik 33 weken zwanger was nog naar Kreta gegaan. Zo relaxt, dat ik mij heel goed kan voorstellen dat dat met een kleintje ook zal zijn. Waar op Kreta gaan jullie naar toe?quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:
Wij gaan deze zomer met zijn drieen naar Kreta!
Iemand nog tips hoe je je kindje van 6 maanden koel houdt?
veel in het zwembadquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:05 schreef webspider het volgende:
Wij gaan deze zomer met zijn drieen naar Kreta!
Iemand nog tips hoe je je kindje van 6 maanden koel houdt?
Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:09 schreef nelisb het volgende:
Leuk topic en zeer actueel natuurlijk zomervakanties!
Wij gaan in september 3 weken naar Californië met ons zoontje van nu 10 maanden en dan 15 maanden.
Hij zit bij ons op schoot tijdens beide vluchten. (rechtstreekse vlucht Amsterdam - Los Angeles geboekt).
Tips om een klein mannetje van 15 maanden te vermaken en rustig te houden?
IPad met spelletjes gaat mee, veel boekjes om hem voor te lezen.
Hopelijk slaapt hij veel haha.
edit: Veel tips na teruglezen al gevonden. Daar redden wij ons wel mee.
Thanks! We hebben zoiets het gaat zoals het gaat. Het is maar 11 uurtjes 😜. En als hij jankt, wat hij nu nooit doet, ja als hij pijn heeft en soms naar droomt waarom zou hij het dan tijdens de reis wel constant doen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Geen tips maar ik ben wel heel jaloers zeg, wat gaaf! We hebben het ook overwogen maar durfden het toch niet aan, eerste keer vliegen met kind en dan meteen meer dan tien uur.
Veel plezier!
Tnx voor de tip. Ook voor een baby van 8 maanden genoeg zwem en speel mogelijkheden?quote:Op donderdag 3 april 2014 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben pas in Lommerbergen geweest en het is wel echt een fijn park met fijn zwembad. Ik vind het wel een aanrader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |