Meer gaat er niet komen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind de aangeboden middelen anders maar behoorlijk mager.
Is dat al begonnen dan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:23 schreef Erasmo het volgende:
Utopia aan op de achtergrond, echt geweldig
Is ijshockey nog een olympische sport?quote:
Mooi. Dan ga ik weer genieten van wat wedstrijden in februari.quote:
BP Flyers.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:32 schreef sp3c het volgende:
Nederland heeft het op een haar na gemist trouwens, hebben het tot het laatste kwalificatietoernooi geschopt maar daar verloren ze alles
in dezelfde ronde gestrand als Duitsland dat alle olympische ijshockeytoernooien ooit heeft meegedaan
Beide Artillerie musea?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef Aapsoldaat het volgende:
Dag lieve usertjes van me. En moddereters.
AJ wees trots op mij, vandaag in 't Harde geweest met een kennis van me en uitgebreid door het museum geweest. Uiteindelijk een persoonlijke tour zowat gekregen door een van de beheerders daar.
Goedzo!quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef Aapsoldaat het volgende:
Dag lieve usertjes van me. En moddereters.
AJ wees trots op mij, vandaag in 't Harde geweest met een kennis van me en uitgebreid door het museum geweest. Uiteindelijk een persoonlijke tour zowat gekregen door een van de beheerders daar.
Unis Flyers tegenwoordigquote:
Negatief, rijdende artillerie was dicht, en dat was bij navraag ook maar 1 middag in de week open, vanaf 21 januari pas. Niet echt gangbare tijden voor als je gewoon school hebt.quote:
Was mooi om te zien, verbaasde me hoeveel materieel ze daar wel niet eens hebben. Die beheerder had z'n oog op de YPR/ M577 laten vallen, die gaan d'r binnenkort uit of niet?quote:
Heb sinds ze BP flyers heten ze nooit meer anders genoemd...quote:
Een maat van mij mocht niet meer binnenkomen met zijn luchthoorn...quote:gaan dit seizoen heel goed, spelen de 15de tegen Tilburg voor de bekerfinale
hoop dat ze weer eens de finale van de playoffs halen want dan ga ik gewoon kijken, Thialf weer eens bommetjevol wil ik best weer een keer meemaken
De bakkerskar (M577) is al een tijdje uit de bewapening, de YPR verdwijnt binnenkort ook helemaal.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef Aapsoldaat het volgende:
Was mooi om te zien, verbaasde me hoeveel materieel ze daar wel niet eens hebben. Die beheerder had z'n oog op de YPR/ M577 laten vallen, die gaan d'r binnenkort uit of niet?
Wat is de vervanging van de bakkerskar?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
De bakkerskar (M577) is al een tijdje uit de bewapening, de YPR verdwijnt binnenkort ook helemaal.
lol, das wel heel erg pech hebbenquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb sinds ze BP flyers heten ze nooit meer anders genoemd...
[..]
Een maat van mij mocht niet meer binnenkomen met zijn luchthoorn...
Hij had ook een behoorlijk uitgebreide met zijn luchttank...quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol, das wel heel erg pech hebben
luchthoorns bij ijshockey zijn erger dan vuvuzela's bij het WK voetbal in Afrika
iedereen heeft er 1 geloof ik, ik heb mezelf oordopjes aan laten meten voor de ergste gevallen
whehehequote:Op donderdag 2 januari 2014 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij had ook een behoorlijk uitgebreide met zijn luchttank...Heeft destijds nog in de Leeuwarder Courant gestaan...
YPR vooralsnog, toekomst Boxer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat is de vervanging van de bakkerskar?
De sfeer is daar echt geweldig.quote:
Dat kan zelfs bij de TT niet meer...quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:53 schreef Cobra4 het volgende:
En geen gezeik als je met een coolbox vol bier de tribune op gaat.
Hmmmquote:
Een toernooi zoals het hoort. De underdog krijgt support van iedereen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:54 schreef sp3c het volgende:
ja dat hoor ik wel vaker
toch een keertje plannen
Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe het bij de PzHw geregeld is... In de nadagen van de M109 was de M577 al verdwenen voor zover ik weet.quote:
Een bbq op de tribune. Mag dat daar nog wel?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan zelfs bij de TT niet meer...![]()
In Hoofddorp. Er komen daar 3 wedstrijden van de MLB als promotie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:56 schreef sp3c het volgende:
waar zit nu dat nieuwe honkball stadion dat ze aan het bouwen zijn/waren?
was om de NFL naar europa te halen geloof ik, capaciteit kon je uitbreiden tot 10.000 toeschouwers oid
Ja, dat lukt nog wel... Maar bier/ drank meenemen is bij de ingang inleveren...quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een bbq op de tribune. Mag dat daar nog wel?
Ik vind het een verademing om in Haarlem het stadion in te lopen zonder regeltjes mbt eten en drinken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat lukt nog wel... Maar bier/ drank meenemen is bij de ingang inleveren...![]()
![]()
En dan mag je binnen het hek van dat veel te dure evenementenbier in plastic kopen.![]()
Daarom kom ik daar ook niet meer. Vroegah leuk met 80CC t/m zijspan. Tegenwoordig kut.
Zat net ff te zoeken...1989 was de laatste keer 80CC... Ik word oudquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik vind het een verademing om in Haarlem het stadion in te lopen zonder regeltjes mbt eten en drinken.
Blij dat dat nog kan.
Pm mulier opgedoekt?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In Hoofddorp. Er komen daar 3 wedstrijden van de MLB als promotie.
Nee, dat bestaat gelukkig nog. Daar is de Haarlemse Honkbalweek.quote:
Oh oke. Want dat is 2 jaar terug nog helemaal opgeknapt dacht ik. Daar nog honkballes gekregen van de oud bondscoachquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, dat bestaat gelukkig nog. Daar is de Haarlemse Honkbalweek.
In Hoofddorp komt een nieuw stadion. Waar men ook 3 MLB wedstrijden gaat spelen.
Gezellig stadion.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:14 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Oh oke. Want dat is 2 jaar terug nog helemaal opgeknapt dacht ik. Daar nog honkballes gekregen van de oud bondscoach
Een dienstfiets?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Binnenkort maar eens kijken voor een nieuwe bril
Jij bekend met wat Brian Farley nu doet?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gezellig stadion.
Tijdens de Honkbalweek voor 5000 man. 3 x de normale capaciteit. Maar enorm leuk.
Leraar op het CIOS toch?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:21 schreef Thaboel het volgende:
Jij bekend met wat Brian Farley nu doet?
Niet meer ik zat in zijn laatste jaar daar. Ik hoorde iets over scout bij de red soxquote:
Dat is tof voor hem.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet meer ik zat in zijn laatste jaar daar. Ik hoorde iets over scout bij de red sox
Vent kwam steevast 5 minuten te laat in z'n veulste dikke mercedes. Super erg amerikaans accent maar wat een vent. Die gozer kon curveballs gooien... Je wist niet waar je het zoeken moestquote:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:27 schreef AchJa het volgende:
Overigens was Jumping Jack ook baas, altijd met een pakje shag op zak rijden, stel je voor dat je niks te roken hebt als je eraf vliegt.
Probeer dit niet eens joh. De enige CC's die ze hier kennen zijn 10CC en de CC's voor de cortizonen shots voor in de krakende gewrichtenquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:27 schreef AchJa het volgende:
Overigens was Jumping Jack ook baas, altijd met een pakje shag op zak rijden, stel je voor dat je niks te roken hebt als je eraf vliegt.
De 10CC van "Dreadlock Holiday" ?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probeer dit niet eens joh. De enige CC's die ze hier kennen zijn 10CC en de CC's voor de cortizonen shots voor in de krakende gewrichten
Had ik al een tijdje door...quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probeer dit niet eens joh. De enige CC's die ze hier kennen zijn 10CC en de CC's voor de cortizonen shots voor in de krakende gewrichten
Tuurlijk diequote:
quote:
250ccquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik al een tijdje door...![]()
Volhardend dat ik ben.
quote:
500 ook met rennende start?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroegah hadden we nog 500CC two stroke...![]()
Tegenwoordig fucking motogp...
Al dat fly-by-wire meuk is leuk voor op een jachtvliegtuig maar voor de sport is het alleen maar kut.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:35 schreef AchJa het volgende:
Wat dat betreft gaat alles achteruit...
F1 is sinds Piquet, Lauda en Prost ook niet meer wat het geweest is.
1.35-1.45quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, de witte Reus jonguh! (Wil Hartog)
Nu moet je het proberen daar een peuk aan te steken. Naja tegenwoordig word je overal raar aangekeken als je rooktquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Those were the days.![]()
En kiek Sheene over de zeik zijn op 6:45... Met peuk.
Meteen maar weer eens bekeken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:32 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Voor de no-no's om er beeld/geluid bij te hebben.
ook zoiets.quote:
Ik zag gisteren toevallig Theo met Ruby Wax. Dat was tof.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ook zoiets.
nu theo maasen terugkijken
Niet gezien. Oudejaarsconferencequote:Op donderdag 2 januari 2014 23:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toevallig Theo met Ruby Wax. Dat was tof.
Oude popcorn tegen die tijd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef MaryMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Laat superbowl Sunday maar komen
quote:
Proeft de gemiddelde nederlander toch niet, net zo min als staal bierquote:
Mediteer ze en slaap zequote:Op donderdag 2 januari 2014 23:45 schreef ErwinRommel het volgende:
deze oude veteraan gaat nog even wat mediteren, om aansluitend op bed te gaan.
Joehoequote:
muesli ftwquote:Op vrijdag 3 januari 2014 06:54 schreef WWolfy het volgende:
Dan word je wakker met ontzettende honger met geen brood meer in huis en is de bakker pas vanaf 8 uur open
Shiiiiii-
Kan gebeuren zolang er maar koffie isquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:32 schreef DMania het volgende:
Vanaf 7 uur op, en nu ontbijten , eindelijk
Die was erquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kan gebeuren zolang er maar koffie is
Ook, en is 10 min van me school af, dus i makkelijk voor doordeweeksquote:
Dat telt natuurlijk ook meequote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vast niet, maar wel de allergoeikoopste![]()
#dubbeltjeeersterangjeweetzelluf
Fit for free, is dat wat?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef DMania het volgende:
45min fietsen naar de fitness, daaag
(Nog meer mensen bij Fit for Free Breda?)
Sportscholen met 'Fit, free, health, easy' in de naam zijn bij voorbaat al kutquote:
Daarom vraag ik het ook.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Sportscholen met 'Fit, free, health, easy' in de naam zijn bij voorbaat al kut
hardcore buizen tillen? Je bedoeld echt gewichtheffen?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:25 schreef m.k het volgende:
Het meeste zal je daar wel kunnen doen, maar als je hardcore wil buizen tillen gaat het je daar iig niet lukken, geen idee of dat uberhoupt nog ergen kan in nederland.
Even zitten googlen, idd, een sportschool puur op buizen tillen zit er hier niet.quote:
Deze vestiging, Breda , Haagse Beemden bevalt mij zeer zeker.quote:
Ahh. Duidelijk. Dank je.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:34 schreef DMania het volgende:
[..]
Deze vestiging, Breda , Haagse Beemden bevalt mij zeer zeker.
Hier binnen is het schoon, goede airco en dus lekker fris. Genoeg apparaten, niet te druk. Je kunt doen wat je wilt. Geen vieze plekken en de apparaten zijn makkelijk te gebruiken.
Niemand hier vam f4f of leden hier vallen je lastig. De losse gewichten nog niet geweest.
Ik zoek info over de opleiding, op internet valt redelijk wat te vinden maar denk dat dit toch wat gedetailleerder zou zijn dan. Ben je al lang uit dienst?quote:
Ik ben al 15 jaar weg bij LMB.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:04 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Ik zoek info over de opleiding, op internet valt redelijk wat te vinden maar denk dat dit toch wat gedetailleerder zou zijn dan. Ben je al lang uit dienst?
Hoe bijvoorbeeld een willekeurige week eruit ziet. Nu snap ik ook wel dat dat per week erg kan verschillen maar zijn er ook weken dat je vrijwel amper inspanning verricht/hele week lessen hebt?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben al 15 jaar weg bij LMB.
Maar wat voor info over de opleiding zoek je exact?
Tja, ik kan enkel over mijn tijd ouwehoeren, maar er is intussen zoveel veranderd dat ik daar geen zinnig antwoord op geven kan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:17 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Hoe bijvoorbeeld een willekeurige week eruit ziet. Nu snap ik ook wel dat dat per week erg kan verschillen maar zijn er ook weken dat je vrijwel amper inspanning verricht/hele week lessen hebt?
Over de AMO kan ik niet meepratenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:30 schreef Thaboel het volgende:
Voor amper inspanning moet je de amo doen
Maar eens meedoen aan de KD dan. Wordt daar veel informatie verstrekt of is het puur fysiek?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ik kan enkel over mijn tijd ouwehoeren, maar er is intussen zoveel veranderd dat ik daar geen zinnig antwoord op geven kan.
Echter, dat van amper inspanning kun je wel vergeten
KMD is zeer zeker aan te raden. DOEN!!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:35 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Maar eens meedoen aan de KD dan. Wordt daar veel informatie verstrekt of is het puur fysiek?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Een impressie van de kennisdagen staat hier
http://www.dutchdefencepress.com/?p=7477
Ziet er goed uit, dankuwel!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Een impressie van de kennisdagen staat hier
http://www.dutchdefencepress.com/?p=7477
Graag gedaan.quote:
Haha, wat dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Graag gedaan.
En welkom hier in de DEF SC
1 team, 1 drama
Problemen mee?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:58 schreef Rave_NL het volgende:
Erwin is het stukje drama binnen het team.
Dacht dat je bij de Mariniers goed uit je doppen moest kijken.quote:
In dit soort gevallen is rave bloedje serieus.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:15 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Volgensmij was het als grap bedoelt?
Je moet het denken dan ook aan een paard overlaten. Die heeft een veel grotere harses.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dacht dat je bij de Mariniers goed uit je doppen moest kijken.
Rave is nooit grappig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:15 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Volgensmij was het als grap bedoelt?
Dacht dat militairen altijd professioneel met elkaar om gingenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:15 schreef Thaboel het volgende:
[..]
In dit soort gevallen is rave bloedje serieus.
Ervaringsdeskundige?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je moet het denken dan ook aan een paard overlaten. Die heeft een veel grotere harses.
Marinier?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rave is nooit grappig.
Hij is een .....mwah....een .....hoe zeg ik dat beleefd?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]M'n ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Eeuwige gekibbel tussen onderdelen en (speciaal voor rave) de mariniers.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:18 schreef Courage014 het volgende:
[..]
Dacht dat militairen altijd professioneel met elkaar om gingen
En zo zijn er meer van hier?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Eeuwige gekibbel tussen onderdelen en (speciaal voor rave) de mariniers.
Maar volgens mij is dit toch meer Rave vs ER.
Iemand moet die oude bok scherp houden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:19 schreef Thaboel het volgende:
Maar volgens mij is dit toch meer Rave vs ER.
Elke weg?quote:
Dat is waar.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Iemand moet die oude bok scherp houden.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Iemand moet die oude bok scherp houden.
Dat is idd dat vrijwilligers baantje waar ER het over hadquote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:02 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is idd dat vrijwilligers baantje waar ER het over had
Een code voor een meet? thafuckquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie dat dat inmiddels niet meet geldt
En je hebt er geen zak aan nu met dit weer.quote:
Dat ook nog eens, het verschil moet echt bizar zijn als het gesneeuwd heeft om mij volgend jaar weer op winterbanden te laten rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En je hebt er geen zak aan nu met dit weer.
weekendje naar Duitslandquote:
Vooralsnog ben ik niet onder de indruk en als het me op sneeuw ook tegenvalt was dit de eerste en laatste keer.quote:
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik niet onder de indruk en als het me op sneeuw ook tegenvalt was dit de eerste en laatste keer.
Best te kijkenquote:
quote:
Hoe krijg je dat dan voor elkaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:40 schreef Cobra4 het volgende:
Hmmm, van 1,5Mbps naar 60Mbps. Dank u Ziggo.
Een andere wifi-hotspot gekozen.quote:
Nee hoor. Gratis bij een Ziggo Abo.quote:
Ik heb een abo voor mijn gsm bij Ziggo. Daar zit toegang voor 4 apparaten tot wifi bij in.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:54 schreef Erasmo het volgende:
Maar je hebt dus een cheapo abo om bij de buren mee te surfen die het wel snel hebben?
De nieuwe modems van Ziggo hebben 2 zenders. 1 voor thuisgebruik voor de eigenaar, en 1 voor openbaar gebruik. Werkt prima.quote:
Altijd makkelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:59 schreef Erasmo het volgende:
Mijn buren hebben ook een open wifi, ideaal om op te downloaden als je aan het gamen bent
Als je die voor publiek uitzet, dan kan je zelf de 5ghz band gebruiken. Minder last van de buren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De nieuwe modems van Ziggo hebben 2 zenders. 1 voor thuisgebruik voor de eigenaar, en 1 voor openbaar gebruik. Werkt prima.
Maar alleen in Ziggo gebied natuurlijk.
Ruim overtrokkken berichtgeving... Alsof we überhaupt al ten Cate pakken hebben...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:14 schreef remlof het volgende:
Van vinden jullie hiervan? NWS / Nederlandse militairen naar Mali met Chinese gevechtspakken
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:09 schreef jitzzzze het volgende:
Tsja,dat gaat toch over dezelfde pakken waar men al jaren in loopt?
Dat plastic colletje bedoel je?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Niet brandwerend boehoe.... Kom, het is fris, laten we ons nylon snugpakje maar weer eens aantrekken...
Oh ja, dat ding. Dat ziet er behoorlijk fireproof uitquote:
Precies...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh ja, dat ding. Dat ziet er behoorlijk fireproof uitNa een vuurtje heb je hem permanent aan zo te zien
Maar nu wel ineens zeuren over de brandbestendigheid van het bestaande GVT? Dat is wel een beetje wierd, want de jungleuitvoering zal ongetwijfeld dezelfde stof zijn als de woodland. En de desert. En het KM. En het KMAR.quote:
Dat, gejank in de marge weer.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar nu wel ineens zeuren over de brandbestendigheid van het bestaande GVT? Dat is wel een beetje wierd, want de jungleuitvoering zal ongetwijfeld dezelfde stof zijn als de woodland. En de desert. En het KM. En het KMAR.
Maar ja, van wie? De militairen die erheen gaan? Of één of andere vakbond die ik net op het journaal zag (waarvan ik de naam vergeten ben) ?quote:
Mijn inschatting? Jankmilitairen die normaliter ook alleen maar kunnen functioneren met peppie eigen aanschaf troep die vervolgens zijn gaan zeuren bij de vakbond, met vlamwerend als extra krachtig middel...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar ja, van wie? De militairen die erheen gaan? Of één of andere vakbond die ik net op het journaal zag?
Maar het argument "De Amerikanen hebben het, dus dan is het goed spul en moeten wij het ook hebben" deed mij een beetje intern huilenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn inschatting? Jankmilitairen die normaliter ook alleen maar kunnen functioneren met peppie eigen aanschaf troep die vervolgens zijn gaan zeuren bij de vakbond, met vlamwerend als extra krachtig middel...
Dat is wel heel erg kort door de bocht inderdaad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar het argument "De Amerikanen hebben het, dus dan is het goed spul en moeten wij het ook hebben" deed mij een beetje intern huilen
Het zou me trouwens ook niks verbazen dat ten Cate zelf verantwoordelijk is voor deze berichten. Er moeten binnenkort natuurlijk nieuwe pakken komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg kort door de bocht inderdaad.
Maar er zijn toch al draagproeven gaande?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zou me trouwens ook niks verbazen dat ten Cate zelf verantwoordelijk is voor deze berichten. Er moeten binnenkort natuurlijk nieuwe pakken komen.
Model, volgens mij nog geen keuze voor het te gebruiken materiaal.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar er zijn toch al draagproeven gaande?
Ah, roger.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Model, volgens mij nog geen keuze voor het te gebruiken materiaal.
Het Britse tenue zag er wel ok uit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zou me trouwens ook niks verbazen dat ten Cate zelf verantwoordelijk is voor deze berichten. Er moeten binnenkort natuurlijk nieuwe pakken komen.
Dat sowieso, maar daar is dan ook niks nieuws aanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat wordt uiteindelijk gewoon aanbesteed.
Er oke uitzien is niet hetzelfde als daadwerkelijk oke zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:13 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Het Britse tenue zag er wel ok uit.
[ afbeelding ]
Maar ik ben een leek(spijkerbroek)
Er zwerft op internet nog wel ergens een PVE rond vwb de nieuwe pakken. Wie uiteindelijk het materiaal etc. mag gaan leveren is nog niet aanbesteed, ook ten Cate mag dan meedoen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar daar is dan ook niks nieuws aan
Dus alles ligt nog openquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zwerft op internet nog wel ergens een PVE rond vwb de nieuwe pakken. Wie uiteindelijk het materiaal etc. mag gaan leveren is nog niet aanbesteed, ook ten Cate mag dan meedoen.
Gelukkig voldoet het huidige GVT/BT (net wat je hebt) primaquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, is op de lange baan geschoven, het zou al lang geregeld moeten zijn.
Precies.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gelukkig voldoet het huidige GVT/BT (net wat je hebt) primaDe pasvorm kan je wat van vinden, maar het doet wat het moet doen.
Alhoewel ik een paar goede schoenen wel leuk zou vinden, maar ja, je kan nou eenmaal niet alles hebbenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies.
Overigens iets meer info over de stand van zaken mbt het nieuwe pak: http://www.militaire-uitr(...)oneel-kledingsysteem
Die hebben nou eenmaal een VIP abbo bij Noorloos...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:12 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Oh god, ja dat ding ook al voorbij zien komen bij natres collega's op facebook.
Niks mis met mijquote:
Hoeren bedrijfquote:
Nee. Vogelsang was dat. Eindoefening voordat we naar Bosnië vertrokkenquote:
Ah okee. Duitsland was wel redelijk duidelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee. Vogelsang was dat. Eindoefening voordat we naar Bosnië vertrokken
Ik vind ze erg duur en ze hebben maar een beperkt nuttig assortiment. De artikelen die echt zinvol zijn kan je op 1 hand tellen; de rest is allemaal peppie meuk waar je eigenlijk niks aan hebt. Maar ja, dat is wat ik ervan vind.quote:
Maar.. maar.. die Navy SEAL Parka ben ik echt noo-hoodigquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind ze erg duur en ze hebben maar een beperkt nuttig assortiment. De artikelen die echt zinvol zijn kan je op 1 hand tellen; de rest is allemaal peppie meuk waar je eigenlijk niks aan hebt. Maar ja, dat is wat ik ervan vind.
Meh ik weet niet hoe het met het groene spul zit maar het bt van de KM is echt huilen met de pet op. Twee keer met je knietjes op het dek en er zit een gat in.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn inschatting? Jankmilitairen die normaliter ook alleen maar kunnen functioneren met peppie eigen aanschaf troep die vervolgens zijn gaan zeuren bij de vakbond, met vlamwerend als extra krachtig middel...
Want ten Cate spul moet je hebbuh...
Ook ons GVT kan kwalitatief beter, maar dat gezanik in de media nu gaat nergens over.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Meh ik weet niet hoe het met het groene spul zit maar het bt van de KM is echt huilen met de pet op. Twee keer met je knietjes op het dek en er zit een gat in.
Het vorige pak van de KM was echt tien keer beter, gemaakt om in te werken ipv om mee te flaneren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook ons GVT kan kwalitatief beter, maar dat gezanik in de media nu gaat nergens over.
Ja ja en ja.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Klagen militairen nu?
De vakbonden?
Of de media?
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:40 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Maar.. maar.. die Navy SEAL Parka ben ik echt noo-hoodig![]()
![]()
En die Crye G3 Gevechtsbroek met ingebouwde kniebeschermers voor 285 euro oo-hoook voor als ik m'n knie stoot tegen een tafel, of ik m'n veters moet strikken.
Dat lichtblauwe werkpak bedoel je? Daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het vorige pak van de KM was echt tien keer beter, gemaakt om in te werken ipv om mee te flaneren.
Allemaal...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Klagen militairen nu?
De vakbonden?
Of de media?
Uhuh en kakiquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat lichtblauwe werkpak bedoel je? Daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb daar nooit mee rondgelopen. Maar wat ik begrijp uit de verhalen zijn de huidige KM pakken kwalitatief nog een tandje slechter dan het KL spul.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uhuh en kakiKon je zelfs de meest dikke nog aan z'n riemoogjes mee omhoog hijsen zo stevig was het. Het enige wat ik wel waardeer van de nieuwe pakken zijn de extra zakken op de broek en in beperkte mate het stickerpakket.
Jij weet wel hoe de gemiddelde whale gang eruit ziet van binnen, vol met kleppen en kutzooi. Je blijft één keer ergens achter haken en je hebt een winkelhaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit mee rondgelopen. Maar wat ik begrijp uit de verhalen zijn de huidige KM pakken kwalitatief nog een tandje slechter dan het KL spul.
Klopt. Daarom hadden wij rupskutten een tankoverall.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jij weet wel hoe de gemiddelde whale gang eruit ziet van binnen, vol met kleppen en kutzooi. Je blijft één keer ergens achter haken en je hebt een winkelhaak.
Laten we wel wezen, de vervanging van de pakken zou al afgerond moeten zijn of op zijn minst in volle gang, wie het spul zou moeten leveren is een tweede. Echter wegens bezuinigingen uitgesteld.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:29 schreef Rave_NL het volgende:
En wat betreft de Ten Cate discussie. Men kan het slecht verkopen dat een Nederlands bedrijf zo'n beetje de internationale standaard bepaald qua werkkleding, en dat de Nederlandse krijgsmacht zelf in een cheapcheapcharlie tenue loopt (US woodland? Het is 2014).
Maar goed, verhoging van het budget of iets anders opofferen verkoopt men ook niet. Dus doet men niks. Wel zo makkelijk.
Dat was wsl de vrijgespeelde begroting van het project vervanging gevechtstenue...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:42 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vraag me nog steeds af welk matras ze uitgeschud hebben om die nieuwe kisten te kunnen betalen.
Als die pakken aan de eisen voldoen zal het in principe wel goed zijn. Maar wel jammer als een Nederlands bedrijf blijkbaar de beste pakken ter wereld maakt (of de stof daarvoor) en wij halen onze pakken in China voor een paar dubbeltjes minder.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:29 schreef Rave_NL het volgende:
En wat betreft de Ten Cate discussie. Men kan het slecht verkopen dat een Nederlands bedrijf zo'n beetje de internationale standaard bepaald qua werkkleding, en dat de Nederlandse krijgsmacht zelf in een cheapcheapcharlie tenue loopt (US woodland? Het is 2014).
Maar goed, verhoging van het budget of iets anders opofferen verkoopt men ook niet. Dus doet men niks. Wel zo makkelijk.
quote:
Biefstuk.quote:
Mogguh muhjneer.quote:
Dat deed onze instructeur toendertijd heel andersquote:
Ah, klusje van niks dusquote:Op zondag 5 januari 2014 09:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee V-snaar die aangespannen moet worden maar ik krijg hem met de doppenset niet los.
Hehe, WD40 is dan wel de oplossingquote:Op zondag 5 januari 2014 10:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In theorie wel jaBen gisteren een uur bezig geweest met een bout die niet los wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |