hij doet niet mee met doha of brisbane?quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:44 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
GSM Djokovic, hij lijkt me klaar voor de AO.
Heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:48 schreef borisz het volgende:
Hopelijk maakt FOX nu snel wat duidelijk.
ATP 250 = Sport1
ATP 500/1000 + Wimbledon = FOX. Maar wat FOX gaat doen op het open net, Eredivisie of het buitenlandse deel is niet duidelijk.
Nee, Djokovic doet al jaren niet meer mee aan voorbereidings 250-jes. Voor de AO en Wimbledon alleen wat serieuzere exho's zoals Abu Dhabi, Hopman Cup en Boodles of helemaal niks.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:02 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
hij doet niet mee met doha of brisbane?
quote:Funny. Just wrapped the Doha draw. Gulbis drew for Rafa's first-round opponent - turned out to be Rosol, who was sitting two chairs down......Gulbis offered a fist bump to Rosol, who pushed it away. Gulbis - aggressive even during the draw. Can Rosol renew the Wimbledon magic?
quote:
Is die partij op Fox te zien?quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:48 schreef Anonymousz het volgende:
ah een nadal - rosol rematch
interessant
Ja, wel een gemis voor het tennis. Er is niemand die ik een GS meer gunde dan hem.quote:
Inderdaad lang. Komt wel voor bijna de helft van die tijd door een blessure van een van beiden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:15 schreef TheGeneral het volgende:
Ik las net dat Nadal en Murray al sinds oktober 2011 niet meer tegen elkaar gespeeld hebben... Wow.
ik heb geen ideequote:
O, dat is fijn. Gewoon op Eurosport1?quote:
Oké, dank je wel. Komt niet vaak voor dat Eurosport1 herentennis uitzendt volgens mij.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef TheGeneral het volgende:
Op beiden zenders geloof ik. Soms op Eurosport 2 vanwege live langlaufen op Eurosport 1.
Hier moet je even kijken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, dank je wel. Komt niet vaak voor dat Eurosport1 herentennis uitzendt volgens mij.
ze zenden alleen queens uitquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, dank je wel. Komt niet vaak voor dat Eurosport1 herentennis uitzendt volgens mij.
Fijn, bedankt!quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:24 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hier moet je even kijken.
http://tv.eurosport.nl/
En dan iets naar beneden bij die tv gids en dan op volgende week nog even klikken.
Maandag en dinsdag alleen op Eurosport 2, woensdag op beide zenders. Daarna switcht het nogal blijkbaar.
Die PI.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ze zenden alleen queens uit
nooit geweten dat ook doha uitzenden
Al jaren.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ze zenden alleen queens uit
nooit geweten dat ook doha uitzenden
niet steeds denken dat ik boos ben als ik postquote:
Oké, waarom weerspiegelt je PI dan niet de emotie dat je op het moment van posten voelt?quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:29 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
niet steeds denken dat ik boos ben als ik post
ben meestal blij of verdrietig
over wawrinka gesprokenquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:29 schreef Federer-fan het volgende:
Geweldig die vooruitblikken op 2014 op tennis.com. Hier bijvoorbeeld een over Berdych.
Ze schrijven over Berdych en Wawrinka dat ze GS'en kunnen winnen als ze niet choken op de belangrijke momenten en dat Gasquet en Tsonga grootste dingen kunnen doen als ze geen verkeerde keuzes maken op de verkeerde momenten. Volgens mij zijn dat nou net de twee verschillen tussen echte kampioenen en de rest. Wat een analyses zeg.
volgend jaar pasquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, waarom weerspiegelt je PI dan niet de emotie dat je op het moment van posten voelt?
Zo'n eerste keer is lastig weet ik uit ervaring. Ik tennis zelf wekelijks met iemand die pas drie keer een set van me heeft gewonnen in de zeven jaar dat we nu tennissen. De laatste keer dat hij een set won is geloof ik twee jaar geleden. Daarentegen tennis ik bijna dagelijks met iemand van wie ik bijna nooit een set win. Ik kom vaak genoeg met 4-1 of 5-2 voor maar dan gaat het mis. Gewoon een gebrek aan geloof op de belangrijke momenten (en dan gaat het nog eens nergens over ook.)quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:32 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
over wawrinka gesproken
laat hij eerst een set winnen van nadal
ik snap niet waarom het steeds niet lukt, iedereen uit de top 10 had/heeft het weleens gedaan
chockerquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zo'n eerste keer is lastig weet ik uit ervaring. Ik tennis zelf wekelijks met iemand die pas drie keer een set van me heeft gewonnen in de zeven jaar dat we nu tennissen. De laatste keer dat hij een set won is geloof ik twee jaar geleden. Daarentegen tennis ik bijna dagelijks met iemand van wie ik bijna nooit een set win. Ik kom vaak genoeg met 4-1 of 5-2 voor maar dan gaat het mis. Gewoon een gebrek aan geloof op de belangrijke momenten (en dan gaat het nog eens nergens over ook.)
quote:
zo kan je nooit federer verslaan als je iedere keer choktquote:
Ik denk dat ik tegen Federer niet snel in de situatie zal komen dat choken überhaupt aan de orde kan zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
zo kan je nooit federer verslaan als je iedere keer chokt
Wellicht kun je een praatgroep met Robin starten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zo'n eerste keer is lastig weet ik uit ervaring. Ik tennis zelf wekelijks met iemand die pas drie keer een set van me heeft gewonnen in de zeven jaar dat we nu tennissen. De laatste keer dat hij een set won is geloof ik twee jaar geleden. Daarentegen tennis ik bijna dagelijks met iemand van wie ik bijna nooit een set win. Ik kom vaak genoeg met 4-1 of 5-2 voor maar dan gaat het mis. Gewoon een gebrek aan geloof op de belangrijke momenten (en dan gaat het nog eens nergens over ook.)
Weet je dat ik dat niet eens zo'n gek idee vind?quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht kun je een praatgroep met Robin starten.
Alleen die ene tweet van Kristie Boogert en ik probeer wat te vissen bij andere sites of die wellicht meer weten. Maar Sport 1 zendt dit weekend iig 250'ers uit en WTA.quote:
Oké, bedankt. Ik hoop dat Fox zelf snel uitsluitsel geeft.quote:Op maandag 30 december 2013 17:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Alleen die ene tweet van Kristie Boogert en ik probeer wat te vissen bij andere sites of die meer weten. Maar Sport 1 zendt dit weekend iig 250'ers uit en WTA.
Eerste wedstrijd tegen Karlovic is naar, 6-7 6-7 kan gebeuren. Berdych wint bijna nooit kleine toernooitjes, heeft ook nauwelijks titels voor een speler die zo lang in de top 10 staat.quote:Op maandag 30 december 2013 16:54 schreef Rosario het volgende:
Berdych is volgens mij de eerste speler uit de top tien die in actie komt op de gewone tour dit seizoen.
Staat in Doha een set achter tegen Karlovic. Ik hoop toch voor meer van hem dit jaar.
Precies, iets anders zou pas raar zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was vooraf ook de verwachting
Die Zayed heeft 1 ATP-puntquote:
Of tegen Becuzziquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:10 schreef Tim86 het volgende:
Ik zou hem weleens tegen Joop willen zien spelen.
Heerlijk, zou bijna een passepartout kopen. Eindelijk geïnvesteerd in de diepte in plaats van alleen in Rogers startgeld.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:25 schreef Marcoss het volgende:
http://docs.abnamrowtt.nl/AAWTT_2014_Spelersveld.pdf
Deelnemers ABN-AMRO toernooi
Prachtig deelnemersveld inderdaad. Jammer dat er geen Federer, Nadal, Murray of Djokovic bij zit, maar dan had waarschijnlijk de helft van deze spelers er neit bij gezeten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:31 schreef Rosario het volgende:
[..]
Heerlijk, zou bijna een passepartout kopen. Eindelijk geïnvesteerd in de diepte in plaats van alleen in Rogers startgeld.
Hij had hem ook gewoon kunnen winnen natuurlijk, stond 5-5 0-40 op een bepaald moment. Overigens staat hij wel prima te spelen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:41 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal verliest de 2e set in de tiebreak van Kamke. Had hem ook al eerder kunnen verliezen. Kamke de betere speler. Maar dat zegt natuurlijk noppes voor die 3e set.
twitter:ReemAbulleil twitterde op woensdag 01-01-2014 om 18:56:54Rafa's reaction to news that courts in Australia will be quick this year: "SHIT! I thought Craig Tiley was a good friend" (laughs) reageer retweet
Wat een hype voor deze bal overal. Ik wil niet arrogant doen, maar dit heb ik echt heel vaak zien gebeuren op mijn niveau. Services bijvoorbeeld die meteen stilvallen omdat je met je frame raakt, mishits die terugstuiteren etc..ach...jammer genoeg zijn er best wat mensen die denken dat Fed dit gepland hadquote:
Behoorlijk jaquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:25 schreef Tim86 het volgende:
Jaloers op Ryan Sweeting![]()
Kaley Cuoco (Big Bang Theory) getrouwd
[ afbeelding ]
Doha is niet veel sterker bezet nu Murray en Ferrer al vroegtijdig uitgeschakeld zijn,zag dat zelfs Dustin Brown de kwartfinale had gehaald.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:50 schreef Gruisman het volgende:
Toch een slimme zet van Fed om voor het zwakke Brisbane te kiezen, toernooitje winnen en vertrouwen tanken kan hij wel gebruiken.
Hoopvol bericht. Wat zou het fantastisch zijn als Fed zich dit jaar weer bij de allerbesten kon voegen en voor de zoveelste keer de criticasters de mond kon snoeren.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:09 schreef TheGeneral het volgende:
6-1 6-1 Federer![]()
Zeer sterke wedstrijd van Fed. Uiteraard maar tegen Matosevic. Maar zijn groundstrokes lijken een stuk harder zeg. Wellicht het nieuwe racket?
Klopt maar dat weet je van te voren natuurlijk niet. Bij Brisbane is de #2 geplaatst Nishikori.. dan weet je het welquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:57 schreef Pantelic. het volgende:
[..]
Doha is niet veel sterker bezet nu Murray en Ferrer al vroegtijdig uitgeschakeld zijn,zag dat zelfs Dustin Brown de kwartfinale had gehaald.
Doha zou inderdaad een peulenschil zijn geweest voor Federer, hij zou makkelijk winnen van Nadal of Monfils.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:57 schreef Pantelic. het volgende:
[..]
Doha is niet veel sterker bezet nu Murray en Ferrer al vroegtijdig uitgeschakeld zijn,zag dat zelfs Dustin Brown de kwartfinale had gehaald.
Hij tikt 'm voorlopig helemaal weg jaquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:33 schreef TheGeneral het volgende:
*2-0 Gojowczyk.
9-0 in punten.
3-0. 12-1 in punten![]()
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:10 schreef TheGeneral het volgende:
Echt, in zo'n wedstrijd is er toch niks waar je van denkt : wat een leuke speler die Nadal...
Ja, oudere broer.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef franklop het volgende:
Ik zie een Eric Sock bij kwalificatie Auckland. Familie van?
Tijdelijke blessure natuurlijk. Als hij nu 6-2 6-2 wint was die blessure alweer onderdrukt uiteraard.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:10 schreef TheGeneral het volgende:
Echt, in zo'n wedstrijd is er toch niks waar je van denkt : wat een leuke speler die Nadal...
De nummer 162 van de wereld staat te dicteren en stuurt Nadal heen en weer. Nadal slaat gewoon alleen weer lekker terug en wil alleen maar zijn tegenstander in de fout dwingen.quote:
Uiteraard.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tijdelijke blessure natuurlijk. Als hij nu 6-2 6-2 wint was die blessure alweer onderdrukt uiteraard.
Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
De nummer 162 van de wereld staat te dicteren en stuurt Nadal heen en weer. Nadal slaat gewoon alleen weer lekker terug en wil alleen maar zijn tegenstander in de fout dwingen.
Als ik Ibrahimovic of Ronaldo of Messi een hele wedstrijd niet zie dan is er toch ook niets waardoor ik zou denken, "goh, wat een leuke speler"?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
De nummer 162 van de wereld staat te dicteren en stuurt Nadal heen en weer. Nadal slaat gewoon alleen weer lekker terug en wil alleen maar zijn tegenstander in de fout dwingen.
Tja voor Federer is dat bijna de enige speler tegen wie hij dat heeft. En zelfs dan zie je vaak nog meer briljante dingen als in de meeste Nadal partijen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:22 schreef Rosario het volgende:
[..]
Als ik Ibrahimovic of Ronaldo of Messi een hele wedstrijd niet zie dan is er toch ook niets waardoor ik zou denken, "goh, wat een leuke speler"?
Als Federer staat te spartelen tegen Nadal dan zie ik toch ook niets waardoor ik zou zeggen, "goh, wat een leuke speler"?
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef wimderon het volgende:
Wel leuk zo'n offseason waarin je je goed voor kunt bereiden op het komende seizoen.
In de eerste week staat de teller (wta+atp) al op 13 retiremens/walkovers![]()
Chennai:
Kudryavtsev
Reister
Youzhny
Fognini
Lu
Brisbane heren:
Anderson
Kyrgios
Auckland:
Cadantu
Shenzhen:
Babos
Brisbane dames:
Barty
Lisicki
Wozniacki
Pavlyuchenkova
Ik was de Hopman Cup nog vergeten. Janowicz haakte af, Seppi en Pennetta gaven allebei op. En vandaag Isner en Stephens allebeiquote:Op vrijdag 3 januari 2014 05:25 schreef wimderon het volgende:
En de volgende 2 walkovers zijn ook weer binnen. Hampton in de semi van Auckland en King in de semi van Szenzhen
Ben het met je eens dat Nadal vaak erg verdedigend speelt, dat zie je alleen aan z'n winner/UE-ratio. Maar ik kijk eigenlijk liever zijn wedstrijden tegen laagvliegers dan die van Federer of Djokovic, ik hou wel van dat 'werktennis'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:36 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Maar Nadal heeft juist dit soort wedstrijden veel meer dan dan hij hele leuke partijen speelt, met aanvallen en zelf de wedstrijd willen beslissen. Het is meestal terugbrengen en terugbrengen en terugbrengen en wachten op de fout. En natuurlijk zit er af een toe een prachtige bal bij, maar het overgrote meerendeel is dat niet. Dat zijn fouten van de ander. En dat is gewoon veel minder leuk te kijken.
Voor mij dan natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die dat niet zo vinden.
Vroeger was Fed tegen de kleintjes altijd het leukst maar na afgelopen jaar..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:47 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat Nadal vaak erg verdedigend speelt, dat zie je alleen aan z'n winner/UE-ratio. Maar ik kijk eigenlijk liever zijn wedstrijden tegen laagvliegers dan die van Federer of Djokovic, ik hou wel van dat 'werktennis'.
Monfils is 2-0 tegen Nadal in Doha!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:53 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal - Monfils kan ook wel een leuke finale worden. De enige speler die nog beter verdedigt dan Nadal. En ik hoorde dat Monfils erg goed staat te spelen. Nog niks van hem gezien.
Interessante statistiek inderdaadquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:58 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Monfils is 2-0 tegen Nadal in Doha!
Raonic viel in voor Amerikaquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Ik was de Hopman Cup nog vergeten. Janowicz haakte af, Seppi en Pennetta gaven allebei op. En vandaag Isner en Stephens allebei
Fed zal zijn mede-ouwe bok-collega niet onderschatten vermoed ik zo. Die Hewitt is nog steeds in staat tot fraaie dingen als-ie 't op z'n heupen krijgt, zeker ook voor eigen publiek.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:25 schreef tennisboy het volgende:
Federer kan ik in de 1ste week van 2014 al evenveel titels halen als vorig jaar. Maarja die enige titel in 2013 was natuurlijk incidenteel.
quote:
Nee, ik denk dat 2014 niet zijn jaar wordt. Ik weet niet waarom maar het is een gevoelsmatig iets.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:38 schreef Gruisman het volgende:
Heeft iemand hier trouwens hoge verwachtingen van Murray voor de AO13?
Omdat ie herstellende is van een blessure?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat 2014 niet zijn jaar wordt. Ik weet niet waarom maar het is een gevoelsmatig iets.
Is er ergens een stream? Ik krijg de melding dat streamhunter niet meer te vinden is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:23 schreef Ambrosius het volgende:
Nadal gelijk *2-0 voor tegen Monfils in de finale van Doha.
sportlemon punt teeveequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Is er ergens een stream? Ik krijg de melding dat streamhunter niet meer te vinden is.
Ik heb alleen Eurosport 1.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:41 schreef Ambrosius het volgende:
Het is ook op Eurosport 2.
6-1 Nadal.
Vanaf dit jaar dus niet meer. Rechten van de Masters en Wimbledon zijn naar FOX, Eurosport heeft AO, RG en USO nog. Sport1 heeft alleen 250-toernooien.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb alleen Eurosport 1.![]()
We overwegen momenteel wel om sport 1 erbij te nemen. Daar is wel veel tennis op te zien toch?
Bij Ziggo is Eurosport 2 iig gratis deze maand nog.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb alleen Eurosport 1.![]()
We overwegen momenteel wel om sport 1 erbij te nemen. Daar is wel veel tennis op te zien toch?
Bij vlagen briljant maar toch een gekkie. Wel heerlijk voor het publiek. Kwam hij niet naar Rotterdam?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef 1239758715981 het volgende:
Dit is waarom Monfils nooit iets van betekenis wint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Ik zal eens sneller zijn dan Ambrosius.![]()
[ Bericht 34% gewijzigd door Federer-fan op 04-01-2014 21:16:02 ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Federer morgen (hopelijk)!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef Ambrosius het volgende:
GSM Nadal, daar is z'n eerste titel van het jaar al.
Yes! Snel kaarten kopenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:14 schreef Rosario het volgende:
[..]
Bij vlagen briljant maar toch een gekkie. Wel heerlijk voor het publiek. Kwam hij niet naar Rotterdam?
Zielig hoor. Elke keer dat Fed verliest ligt het aan hem en niet aan de kwaliteit van de tegenstander.quote:Op zondag 5 januari 2014 09:20 schreef TheGeneral het volgende:
Federer was echt dra-ma-tisch...
Hewitt heeft echt niks hoeven doen, behalve wat stabiel spelen. Vrijwel alles was wel een misser of een matige bal.
Het leek helemaal nergens op.
Als dat altijd wordt gezegd zal het vast weleens niet kloppen. Maar Hewitt moet hij toch gewoon kunnen hebben? Hij heeft sinds 2003 maar één keer van hem verloren (finale van Halle 2010) en toen stond hij volgens mij nog 5-1 voor in de derde ook. Hewitt heeft niet echt wapens, behalve dat hij snel is en vast. Dus Federer heeft dit echt aan zichzelf te wijten denk ik.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:09 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Zielig hoor. Elke keer dat Fed verliest ligt het aan hem en niet aan de kwaliteit van de tegenstander.
[...]
quote:Op zondag 5 januari 2014 12:26 schreef 1239758715981 het volgende:
Ik wou dat er een speler was die net zo'n aantrekkelijk spel had als Federer maar die wel wat won, dat kon ik daar fan van zijn
Ja, dat is natuurlijk wel heel tof voor Hewitt inderdaad.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:57 schreef lwaierkjkafj het volgende:
Hewitt![]()
Jammer dat het ten koste van Federer moet gaan, maar ik vind het super leuk dat Hewitt in zijn thuisland nog eens een titel pakt
En dat zou dan ook geheel terecht zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:22 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wawrinka wint in Chennai van ERV. Gezien de resultaten vorig jaar en deze week zou het me niks verbazen als er een nieuwe Zwitserse nummer 1 na de AO.
quote:ANDY MURRAY, THE MAN BEHIND THE RACQUET
Murray won eerder dit jaar als eerste Brit in 77 jaar het tornooi van Wimbledon. Hij is ook regerend olympisch kampioen en won in 2012 de US Open. De makers volgen Murray achter de schermen, krijgen uitgebreid de tijd om hem te interviewen en praten ook met zijn vriendin, zijn familie, supporters, en zijn rivalen en tegelijk ook vrienden Novak Djokovic, Roger Federer en Rafael Nadal.
Dat heb ik aangeschaft. Er is nu een aanbieding voor 16 maanden voor 105 euro. Werkt echt perfect, heel scherp beeld ook!quote:
Ik denk dat hij dat niet redt.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:25 schreef Rosario het volgende:
[...]
Nog vier wedstrijden en dan heeft Lleyton de legendarische mijlpaal van 600 gewonnen wedstrijden bereikt.
Finale zal op het open kanaal van FOX moeten (evenementenlijst)quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef Tim86 het volgende:
En FOX heeft zo weinig kanalen dat we weinig tennis gaan zien dus. En veel ergernis als er voor voetbal ipv tennis wordt gekozen.
Kun je dat inloggen op je tablet en op je pc? Of is er voor de tablet een app nodig?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Dat heb ik aangeschaft. Er is nu een aanbieding voor 16 maanden voor 105 euro. Werkt echt perfect, heel scherp beeld ook!
Volgens mij welquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:44 schreef suus21 het volgende:
[..]
Kun je dat inloggen op je tablet en op je pc? Of is er voor de tablet een app nodig?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:23 schreef Norrage het volgende:
Fed tegen Tsonga, charity. Live. Met commentaar van hewitt
Fedje ook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vermakelijke wedstrijd, Roger wint. Tsonga in exho modus.
Dat was echt zo geweldig hequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:06 schreef Gruisman het volgende:
Jammer dat het niet weer een verzameling van toppers is.
Of hij verliest van Tomic, of hij pakt de titel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Stakhovsky in de semi's van Sydney, we weten wat dat betekent.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:45 schreef wimderon het volgende:
Isner won vannacht met 6-7 7-6 7-6 van Kohlschreiber. Isner sloeg 83% eerste services in
Nou, hij is zowel ongeslagen in ATP finales als in ATP semifinales, 8-0 tot nu toe.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:27 schreef Rosario het volgende:
[..]
Of hij verliest van Tomic, of hij pakt de titel.
Oh, die statistiek kende ik niet. Maar heb je ook cijfers van Tomic in Australië?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, hij is zowel ongeslagen in ATP finales als in ATP semifinales, 8-0 tot nu toe.
Bij de WTA willen ze vast ook wel gezien hun WTA 125k tourquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:58 schreef Rosario het volgende:
Oh ja, en dit. Newcombe wil een vijfde slam in China. En de spelers hebben al zoveel maanden vrij.![]()
Newcombe wil vijfde slam in China
Ik heb de partij niet gezien, maar ik heb wel zo'n vermoeden waardoor het komt. Isner serveert z'n eerste services graag rond 80-90% en bewaart de 100% voor de belangrijke punten. Daardoor verliest hij iets meer puntjes op de eerste service dan wanneer hij constant voluit zou slaan. Maar daardoor serveert hij wel een hoger % eerste services en hij kan z'n service de hele wedstrijd op hetzelfde niveau houden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:56 schreef Rosario het volgende:
[..]![]()
Toch tel ik 'maar' zes lovegames. In ieder geval fijn voor 'm dat-ie Kohli weer eens verslaat, na twee jaar achtereen op de US Open van 'm te hebben verloren.
Zou best kunnen. Wel een prachtig statistisch spelletje heeft die man dan, naast z'n mentale kracht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb de partij niet gezien, maar ik heb wel zo'n vermoeden waardoor het komt. Isner serveert z'n eerste services graag rond 80-90% en bewaart de 100% voor de belangrijke punten. Daardoor verliest hij iets meer puntjes op de eerste service dan wanneer hij constant voluit zou slaan. Maar daardoor serveert hij wel een hoger % eerste services en hij kan z'n service de hele wedstrijd op hetzelfde niveau houden.
Nee, maar ziet er wel heel tof uit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:18 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn er trouwens mensen hier die meespelen met het Zweeler ATP jaarspel?
Nee, inschrijving is sinds zondag gesloten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Nee, maar ziet er wel heel tof uit.
Edit; kun je eigenlijk nog meedoen? Eerste toernooi is geloof ik de Aussie Open, maar de start van het jaarspel is blijkbaar 6 januari?
Had dat eerder gezegd dan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee, inschrijving is sinds zondag gesloten.
Auckland en Sydney zijn de eerste twee toernooien waar je punten kan pakken.
Stakhovsky is een leuke joker tot nu toe
Ik zie die jongere gasten nooit spelen, dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik hoor/lees.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:50 schreef PimFR het volgende:
Wat zijn volgens jullie de talenten met de grootse potentie? Ik zie de huidige talenten (Dimitrov, Nishikori, Janowicz, Raonic, Tomic) niet de nieuwe Djokovic, Nadal of Federer worden. Maar ook Murray en Del Potro waren al een stuk verder dan zij op hun leeftijd. Ik zie hun eerder als de Berdych, Ferrer en Tsonga van nu.
Ik denk persoonlijk dat de generatie die afgelopen jaar de junior grand slams hebben gewonnen al erg ver zijn op hun leeftijd (Kyrgios, Garin, Quinzi en Coric). Ook Kokkinakis tel ik bij de grootste talenten van deze generatie. Haalde als wildcard de Australian open junior finale van vorig jaar en kwam ook in de finale van de US Open junior. Ook een prima jaar als je meetelt dat hij maanden geblesseerd is geweest. Coric is net 17 en heeft al 5 futures gewonnen (uit 5 finales).
Wie denken jullie dat het ver gaat schoppen? Al zou ik een op 10 aan het eind van 2018 op moeten stellen zoals l'equipe elke 5 jaar doet dan denk ik hieraan:
1. Djokovic
2. Kyrgios
3. Murray
4. Dimitrov
5. Del Potro
6. Raonic
7. Coric
8. Tomic
9. Nishikori
10. Kokkinakis
Ben benieuwd naar jullie mening! En ik hoop dat er mensen zijn bijvoorbeeld de grand slam junior winnaars van vorig jaar al langer volgen of nog andere grote talenten kennen.
De kans dat Djokovic bovenaan staat over 5 jaar is natuurlijk erg klein. Murray of del Potro hebben daar ook een kleine kans op denk ik. Maar van de andere al gevestigde namen is de kans in mijn ogen nog veel kleiner. Dan moet het van de talenten komen waar we nog amper wat van weten. Dus als ik 1 naam moet noemen, noem ik Djokovic.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zie die jongere gasten nooit spelen, dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik hoor/lees.
Dimitrov wordt denk ik wel permanent top tien inderdaad, Raonic sowieso top twintig. Tomic zie ik nooit de top tien halen met zijn instelling, dat wordt denk ik een Gulbis II. Nishikori, mits fit (niet dus), heeft wel veel potentie buiten z'n service om.
Ik vraag me wel af waarom je denkt dat Djokovic op z'n 31e nog zo fier bovenaan staat? En Nadal helemaal uit de top tien is weggevallen?
twitter:BenRothenberg twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:04:25Scans revealed that Bernard Tomic has a longstanding hip injury. He will undergo surgery and miss 3 months #AusOpen: http://t.co/IxxWzjqedZ reageer retweet
Is dat een Australische blessure? Hewitt had/heeft er ook altijd last van.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:
twitter:BenRothenberg twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:04:25Scans revealed that Bernard Tomic has a longstanding hip injury. He will undergo surgery and miss 3 months #AusOpen: http://t.co/IxxWzjqedZ reageer retweet
Het is een tendens dat de grand slam junioren sinds 2006 grote moeite hebben om door te breken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:50 schreef PimFR het volgende:
Wat zijn volgens jullie de talenten met de grootse potentie? Ik zie de huidige talenten (Dimitrov, Nishikori, Janowicz, Raonic, Tomic) niet de nieuwe Djokovic, Nadal of Federer worden. Maar ook Murray en Del Potro waren al een stuk verder dan zij op hun leeftijd. Ik zie hun eerder als de Berdych, Ferrer en Tsonga van nu.
Ik denk persoonlijk dat de generatie die afgelopen jaar de junior grand slams hebben gewonnen al erg ver zijn op hun leeftijd (Kyrgios, Garin, Quinzi en Coric). Ook Kokkinakis tel ik bij de grootste talenten van deze generatie. Haalde als wildcard de Australian open junior finale van vorig jaar en kwam ook in de finale van de US Open junior. Ook een prima jaar als je meetelt dat hij maanden geblesseerd is geweest. Coric is net 17 en heeft al 5 futures gewonnen (uit 5 finales).
Wie denken jullie dat het ver gaat schoppen? Al zou ik een op 10 aan het eind van 2018 op moeten stellen zoals l'equipe elke 5 jaar doet dan denk ik hieraan:
1. Djokovic
2. Kyrgios
3. Murray
4. Dimitrov
5. Del Potro
6. Raonic
7. Coric
8. Tomic
9. Nishikori
10. Kokkinakis
Ben benieuwd naar jullie mening! En ik hoop dat er mensen zijn bijvoorbeeld de grand slam junior winnaars van vorig jaar al langer volgen of nog andere grote talenten kennen.
Alleen de wedstrijden van Haase denk ik. 16x een maandagmiddag en in de week van 27 juli en 13 oktober een hele week dus.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:47 schreef tennisboy het volgende:
Fox mag nu wel eens het tennisaanbod bekend maken. Vanaf half februari hebben ze de tennisrechten. Ze zullen neem ik aan toch wel gewoon tennis gaan uitzenden anders hebben ze voor niks de uitzendrechten gekocht
quote:Op zondag 19 januari 2014 22:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen de wedstrijden van Haase denk ik. 16x een maandagmiddag en in de week van 27 juli en 13 oktober een hele week dus.
Haha tjaa als je daarvoor als Fox diep voor in de bundel wilt tastenquote:Op zondag 19 januari 2014 22:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen de wedstrijden van Haase denk ik. 16x een maandagmiddag en in de week van 27 juli en 13 oktober een hele week dus.
Had net op hun Facebookpagina wat gevraagd over het hoe en wat met tennis. Maar zelf hadden ze nog niets te melden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:44 schreef tennisboy het volgende:
Apart dat Fox nog niks over de tennisuitzendingen heeft gehad, maar op een forum heb ik goed nieuws gevonden dat Fox het 1ste 500 atp toernooi uitzendt vanaf 17 februari.( Rotterdam is een week eerder en tevens het enigste 500 atp toernooi wat op Sport 1 te zien is)
http://derotsmedia.com/20(...)ports-international/
Ik ben bang dat ze het helaas als opvullertje gaan gebruiken. Dus als 2 live voetbalwedstrijden zijn dat ze dan geen tennis gaan uitzenden. Dit belooft dat niet veel goeds voor de finales van de tennistoernooien in het weekend, omdat die dan misschien niet live worden uitgezonden.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Had net op hun Facebookpagina wat gevraagd over het hoe en wat met tennis. Maar zelf hadden ze nog niets te melden.
Ben er een aantal keren geweest, best leuk. Beetje elitair sfeertje wat mij persoonlijk nogal kan storen maar dat neem je maar op de koop toe. In een nabijgelegen zaal worden vaak tennisclinics gegeven waar veel kinderen een balletje kunnen slaan, en ook word er zat met merken gepromote etc. De baan zelf is heel erg overzichtelijk en je kan de wedstrijden vanuit elke hoek redelijk goed bekijken. Neem een fles water mee want elke keer als ik daar kom heb ik het hartstikke warm.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:11 schreef IJsbergsla het volgende:
Gaat er iemand van jullie nog naar het toernooi van Rotterdam? Of iemand die al eens is geweest die wat kan vertellen over de sfeer/algehele ervaring tijdens de avondsessies?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:19 schreef Norrage het volgende:
Gaat goed komen met het WTT
Dimi geblesseerd, Delpo geblesseerd, Paire al opgezegd, Wawa is ook nog een risico....
Maakt het voor de XL game wel erg interessant toernooiquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Het bekende liedje. Zit je straks naar de Struffs en Berrers te kijken.
Ik ga dit jaar voor de derde keer op rij naar de avondsessie van de kwartfinales op vrijdag (14/2). Ik vind het erg leuk, hoewel het jammer is dat na de publiekstrekker (Federer in voorgaande jaren), de hele viptribune leegloopt en daardoor de eerste ring bijna helemaal leeg is. De echte fans (of de stommerds die een kaartje hebben gekochtquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:11 schreef IJsbergsla het volgende:
Gaat er iemand van jullie nog naar het toernooi van Rotterdam? Of iemand die al eens is geweest die wat kan vertellen over de sfeer/algehele ervaring tijdens de avondsessies?
En dat is dan het moment om op de eerste rij te gaan zittenquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
. De echte fans (of de stommerds die een kaartje hebben gekocht) zitten dan nog vrolijk op de tweede ring natuurlijk.
Er wordt beweerd: 'Nog nooit eerder zijn tennisstatistieken zo uitgebreid onder de loep genomen.'quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:06 schreef theSummoner het volgende:
Game, set, stats. De statistiek achter Wimbledon.
http://foxsports.nl/nieuw(...)s-op-fox-sports.htmlquote:n februari start FOX Sports met exclusief live verslag van honderden wedstrijden toptennis van de tennistoernooien ATP World Tour Masters 1000, ATP World Tour 500 en Wimbledon. De ATP World Tour Masters 1000 is een reeks van negen toernooien die in het heren tennis worden beschouwd als de meest aansprekende toernooien na de Grand Slams. De ATP World Tour 500 is een serie van elf toernooien. Het seizoen wordt afgesloten in Londen met de ATP World Tour Finals, waarin de acht beste spelers van het seizoen het tegen elkaar opnemen. Het Grand Slam toernooi van Wimbledon is het oudste tennistoernooi ter wereld en tevens het meest prestigieuze toernooi in het professionele tennis. Alle wedstrijden die live uitgezonden worden op FOX Sports worden voorzien van deskundig Nederlands commentaar.
In februari start FOX Sports met exclusief live verslag van honderden wedstrijden toptennis van de tennistoernooien ATP World Tour Masters 1000, ATP World Tour 500 en Wimbledon. De ATP World Tour Masters 1000 is een reeks van negen toernooien die in het heren tennis worden beschouwd als de meest aansprekende toernooien na de Grand Slams. De ATP World Tour 500 is een serie van elf toernooien. Het seizoen wordt afgesloten in Londen met de ATP World Tour Finals, waarin de acht beste spelers van het seizoen het tegen elkaar opnemen. Het Grand Slam toernooi van Wimbledon is het oudste tennistoernooi ter wereld en tevens het meest prestigieuze toernooi in het professionele tennis. Alle wedstrijden die live uitgezonden worden op FOX Sports worden voorzien van deskundig Nederlands commentaar.
Vanaf 17 februari: ATP World Tour Masters 1000 & ATP World Tour 500
Het live tennis op FOX Sports gaat 17 februari van start vanuit Brazilië met het Rio Open 500, het grootste tennisevenement in Zuid-Amerika. Nederland wordt in het deelnemersveld vertegenwoordigd door Robin Haase. Voor Rafael Nadal betekent het zijn eerste toernooi in 2014 op zijn favoriete ondergrond gravel.
Wimbledon: 23 juni 6 juli
Het Grand Slam toernooi van Wimbledon vindt dit jaar plaats van 23 juni tot en met 6 juli. Wimbledon is het oudste tennistoernooi ter wereld (sinds 1877) en tevens het meest prestigieuze toernooi in het professionele tennis. Er strijden dit jaar 128 enkelspelers in verplicht witte kleding op het legendarische gras om de titel. Wimbledon kent slechts één Nederlandse kampioen. In 1996 schreef Richard Krajicek geschiedenis door in de finale de Amerikaan Malivai Washington te verslaan. Twee jaar later behaalden Jacco Eltingh en Paul Haarhuis de titel in het dubbeltoernooi.
ATP World Tour Finals: 9 16 November
Klapstuk van het ATP seizoen is de ATP World Tour Finals in Londen. De acht beste spelers van het seizoen nemen het tegen elkaar op, waardoor het toernooi bekend staat als het officieuze wereldkampioenschap van het tennis. Titelhouder is Novak Djokovic.
Mooi dat ze het eindelijk zelf bekend hebben gemaakt wanneer is beginnen met het tennis uitzenden!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:48 schreef borisz het volgende:
Er is bericht van FOX Sports.
[..]
http://foxsports.nl/nieuw(...)s-op-fox-sports.html
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 schreef Fox Sports het volgende:
[..]
deskundig Nederlands commentaar.
Ik ben er maandag en woensdag de hele dag, en dinsdag en donderdag 's avonds. Met een beetje geluk kan ik voor de rest van het toernooi het passpartout overnemen van een goede vriendin uit Duitsland, die - ondanks géén Federer of Nadal (quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:11 schreef IJsbergsla het volgende:
quote:Wawrinka meldt zich af voor ABN Amro-toernooi
Stanislas Wawrinka zal niet deelnemen aan het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam.
De winnaar van de Australian Open moet rust nemen van zijn arts vanwege een blessure aan zijn been.
De Zwitser wordt vervangen door de Oezbeek Denis Istomin, de huidige nummer 43 van de wereldranglijst. Het toernooi in Ahoy begint maandag.
"Jammer genoeg ben ik niet in staat om deel te nemen aan de komende toernooien in Montpellier en Rotterdam. Ik hoop snel weer terug op de baan te zijn. Ik keek er naar uit om in Rotterdam te spelen, maar ik ben niet fit genoeg om een goed resultaat te kunnen halen", aldus Wawrinka.
''Het is natuurlijk heel jammer voor ons en de fans dat Stan het advies heeft gekregen om tijdens ons toernooi rust te nemen. Met zes spelers uit de top-12 verwacht ik nog steeds een uiterst spannende week toptennis”, aldus toernooidirecteur Richard Krajicek.
Davis Cup
Wawrinka won in Australië zijn eerste grandslamtitel in zijn loopbaan door in de finale de Spanjaard Rafael Nadal te verslaan en steeg naar de derde plek van de wereldranglijst.
Na die triomf liet Krajicek nog weten dat hij er vertrouwen in had dat Warwinka ondanks een zwaar toernooi in Rotterdam van de partij zou zijn. Al hield hij wel al een slag om de arm omdat Wawrinka ook nog Daviscup verplichtingen had. Afgelopen vrijdag won hij zijn enkelpartij in de ontmoeting met Servië van Dusan Lajovic.
Wawrinka was samen met Juan Martin Del Potro de belangrijkste publiekstrekker voor het toernooi. Ook de deelname van Del Potro is nog onzeker. De Argentijn heeft last van een polsblessure.
Del Potro komt wel gewoon!quote:
In die week staat Wawrinka voor nergens ingeschreven.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:15 schreef Anonymousz het volgende:
doet Wawrinka mee met Acapulco of Dubai over 3 weken?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:16 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Del Potro komt wel gewoon!
Krajicek: Del Potro komt gewoon.
NOS .
• Tennisser Juan Martin del Potro verdedigt 'gewoon' zijn titel op het ABN Amro-toernooi in Rotterdam. Toernooidirecteur Richard Krajicek heeft na de afzegging van Stanislas Wawrinka direct contact opgenomen met de Argentijn, die een lichte polsblessure heeft.
•
• Krajicek wilde zeker weten dat Del Potro zich niet zou afmelden. En hij kreeg een positief antwoord. "Del Porto komt gewoon", aldus de toernooidirecteur. "Hij is zaterdag al in Nederland om zich voor te bereiden. Daar ben ik erg blij mee."
•
• Wawrinka
•
• De afmelding van Wawrinka eerder op de dag vond Krajicek "niet fijn". De Zwitser, onlangs winnaar van de Australian Open, neemt een paar weken rust.
•
• "Maar ik snap het helemaal als oud-prof. Je wint niet alleen de wedstrijden op de baan, maar je wint ook de wedstrijden door dit soort beslissingen. Als hij nu doorspeelt is hij voor je het weet een paar maanden uitgeschakeld. Dan is het fijn voor ons dat hij komt spelen, maar is het niet goed voor zijn carrière."
•
• Denis Istomin uit Oezbekistan is de vervanger van Wawrinka.
Karlovic wint deze pot nog wel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:59 schreef Wopper1 het volgende:
OMG
Karlovic verliest 1 punt op eigen service in set #1...
Verliest de TB met 4-7.
[ afbeelding ]
thanksquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:19 schreef tennisboy het volgende:
[..]
In die week staat Wawrinka voor nergens ingeschreven.
Evenaring van het record in best-of-three, geloof ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:10 schreef Wopper1 het volgende:
Opslag liep wel aardig volgens mij
44 Aces voor Dr. Ivo...
Isner en Mahut hadden er een stuk meer volgens mij.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:57 schreef 1239758715981 het volgende:
Dr. Ivo is een held
edit: Volgens de ATP-site sloeg hij ooit 78 aces in één match tegen Stepelnek![]()
twitter:RafaelNadal twitterde op donderdag 06-02-2014 om 20:35:18Sorry announcing withdraw from B Aires. Fans & Tournament cant be better but stomach virus didn't allow practice. http://t.co/tfMNVx7LdD reageer retweet
Heb je bewijs dat Nadal doping gebruikt?quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:06 schreef Norrage het volgende:
Wel zielig dat zijn doping na die pot tegen Fedje is uitgewerkt, en dat het nu weer een maand kost om het weer in zijn bloed te krijgen
Eindeloos veel. Het is gewoon zo overduidelijk, om gek van te woordenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef superniger het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat Nadal doping gebruikt?
Tofquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:27 schreef franklop het volgende:
Toch nog mooie naam erbij; Murray doet met wildcard mee in Rotterdam
Murray met wildcard naar ABN AMRO WTT
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:27 schreef franklop het volgende:
Toch nog mooie naam erbij; Murray doet met wildcard mee in Rotterdam
Murray met wildcard naar ABN AMRO WTT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |