Mijn cyclus varieerde van 23-31 dus zegt nietsquote:Op maandag 23 december 2013 12:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik vraag me ook wel af of het niet te kort is.
Nouja, op naar ronde 7 dan maar.
Fixed.quote:Op maandag 23 december 2013 12:41 schreef Heliotrope het volgende:
Jammer, balen DM
Ik wil wel in het lijstje van users. NOD hoeft dan weer niet zo. Lijstje kan volgens mij ook wel een update gebruiken!
Dag 11.quote:Op maandag 23 december 2013 13:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Balen, DM en Rana.
Weet je wel wanneer je eisprong is/was, DM?
luteale fase is dan 13 dagenquote:Op maandag 23 december 2013 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een luteale fase van 11 dagen is hartstikke prima, dus dat lijkt me in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken..
Ik ben meer van de letters dan de cijfers.quote:Op maandag 23 december 2013 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
luteale fase is dan 13 dagenook nog prima, natuurlijk.
Danse en rana
20 dagen nu.quote:Op maandag 23 december 2013 15:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang is je miskraam geleden? Kun je niet een aantal keer bloed laten prikken? Zie je snel genoeg of je HCG wel aan het dalen is.
Volgens de echoscopiste had ik een follikel van ruim 2 cm afgelopen vrijdagquote:Op maandag 23 december 2013 15:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als er nog zoveel HCG aanwezig is lijkt de kans me klein dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, toch?
Ik neem mijn lijf niks kwalijk hoor. Het is gewoon altijd hetzelfde, dus als het ineens anders is, werkt dat wel op mijn zenuwen een beetje. En dan is het wachten ineens een stuk langer lijkt wel. En de krampjes zijn irritant omdat ik het probeer los te laten, en dat gaat lastig als ik er steeds aan herinnerd word. (NOD is eigenlijk de 25e al, maar ik laat het zo staan, ik test niet eerder)quote:Op maandag 23 december 2013 15:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Risu, misschien is het puur mijn interpretatie en zit ik er volledig naast hoor, maar ik heb vaak het gevoel alsof je het je lijf 'kwalijk' neemt dat het zo stom is om jouw krampjes en dergelijke te laten voelen. Lijkt me heel vermoeiend... Ik hoop wel dat je snel duidelijkheid hebt, natuurlijk. We hebben dezelfde NOD, geloof ik!
Ik lees hier altijd dat dat de beste maanden zijn, dus we houden moed!quote:Op maandag 23 december 2013 15:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik voel deze maand weer een keer helemaal niets. Werkt wel beter als ik er niet aan wil denken trouwens.
Zou het heel erg zijn als het raak zou zijn? Ik ben niet zo op de hoogte van miskramen en alles eromheen (gelukkig) dus ik wee niet waarom het niet zou mogen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
20 dagen nu.
Ja, het is niet anders dan afwachten natuurlijk. Er zit echt niks in m'n baarmoeder, dat was wel duidelijk. Maar goed, in het idiote geval dat die onbeschermde seks tot een bevruchting heeft geleid kom je daar dus voorlopig niet achter. Het zal wel niet hoor, maar ik vind het een onprettig idee
(eigen schuld, ik ben me er helemaal van bewust!!)
Fysiek is dat niet erg, ik weet alleen niet of ik niet naar een gesticht moet als ik 3 miskramen in vijf maanden moet verteren. Want dat is een beetje het logische gevolg van een bevruchting momenteel in mijn hoofd. Dus daarom proberen we de komende tijd niet op ovutesten / maanstanden / cervixslijm te batsen maar alleen als we allebei zin hebbenquote:Op maandag 23 december 2013 15:52 schreef Risu het volgende:
[..]
Zou het heel erg zijn als het raak zou zijn? Ik ben niet zo op de hoogte van miskramen en alles eromheen (gelukkig) dus ik wee niet waarom het niet zou mogen.
Ja precies, dat legt de druk er ook even niet zo opquote:Op maandag 23 december 2013 15:58 schreef Risu het volgende:
Ja, ik snap het. Het is natuurlijk ook niet niks. En alleen als je zin hebt, kan alleen maar goed zijn, ook voor je relatie enzo. Lekker ongedwongen enzo.
Hier ook wachtbank. Geen klachten behalve een zere linker tiet. Een keer eerder (onvoldragen) zwanger geweest en toen voelde ik vooral m'n tepels. Dat nu niet, dus is het niet zo.quote:Op maandag 23 december 2013 15:51 schreef Risu het volgende:
[..]
Zitten er meer dames op het bankje met vage klachten?
Was hier iig wel zoquote:Op maandag 23 december 2013 13:47 schreef Fee-nix het volgende:
DM en Rana balen...
DM, ronde 7 is vast een geluksronde! Voor ons allebei hopelijk.
Hoiquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Check.
En Naena en Skittles? Zegt mij niks eigenlijk..
Waah, nu ben ik officieel in de Z&G-lijst en uit de WOHTS-lijstquote:
quote:Op maandag 23 december 2013 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fysiek is dat niet erg, ik weet alleen niet of ik niet naar een gesticht moet als ik 3 miskramen in vijf maanden moet verteren. Want dat is een beetje het logische gevolg van een bevruchting momenteel in mijn hoofd. Dus daarom proberen we de komende tijd niet op ovutesten / maanstanden / cervixslijm te batsen maar alleen als we allebei zin hebben
Check!quote:Op maandag 23 december 2013 19:54 schreef Dottey het volgende:
ik wil graag met mijn NOD uit de lijst![]()
Herkenbaar... Een vriend van ons had daar ook een handje van, telkens als we hem zien: en is er al.een kleine GM in de maak?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, maar ondanks dat ik dat zeg blijven veel mensen tóch vragen en hinten enzo
Nja, ik probeer me er maar zo weinig mogelijk van aan te trekken en niet te fel te reageren
Haha ja het was heel grappig, vooral de paniek-kreetjes die van de WC kwamen (nog best lastig he, in een potje plassen) En natuurlijk de grapjes over het lesbische vriendinnetje, die dan plots 2 streepjes zou plassen. Maar keurig allemaal 1 streepje (en de nieuwsgierigheid van m'n vriendinnetjes ook weer getemdquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef Dottey het volgende:
Wat gek om samen te dringen bij de wc![]()
maar wel tof dat je van die lieve begrijpende vriendinnetjes hebt waar je het fijn mee kunt delen.
Misschien zijn de spannendste weken dan al achter de rug tegen de rijd dat je erachter komtquote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
20 dagen nu.
Ja, het is niet anders dan afwachten natuurlijk. Er zit echt niks in m'n baarmoeder, dat was wel duidelijk. Maar goed, in het idiote geval dat die onbeschermde seks tot een bevruchting heeft geleid kom je daar dus voorlopig niet achter. Het zal wel niet hoor, maar ik vind het een onprettig idee
(eigen schuld, ik ben me er helemaal van bewust!!)
Niet precies wat jij bedoelt, maar hier de vruchtbare periode rond kerst en oud en nieuwquote:Op woensdag 25 december 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog kerstcadeautjes hier?Risu?
Oe, blijft dus super spannend. Je gaat vrijdag testen?quote:Op woensdag 25 december 2013 22:48 schreef Risu het volgende:
13dpo en nog geen bloed. Temp nog hoog.
En de krampjes zijn veeel minder, maar als ze dan toch komen, dan zijn ze wel ineens een stuk enger dan eergisteren enzo. Raar mens ben ik.![]()
Fijne dagen allemaal.
Een kerstcadeautje wat je eind augustus/begin sept uit mag pakken is wmb ook super!!quote:Op woensdag 25 december 2013 22:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Niet precies wat jij bedoelt, maar hier de vruchtbare periode rond kerst en oud en nieuw
quote:Op donderdag 26 december 2013 01:26 schreef blob87 het volgende:
Hier vanochtend getest (wat vroeg, vorige cyclussen waren 33 dagen dus "kon" wel (negatief). Bah. Dus bah. Volgende ronde vast beter. Ook gezien de alcohol die ik genuttigd heb deze maand 😁
@risu: spannend! Maar reken op niet te veel. Kan zo tegenvallen. 😘
http://stores.ebay.nl/klackstar/quote:Op donderdag 26 december 2013 13:49 schreef Hilzillah het volgende:
Wie heeft er toevallig voor mij het linkje van ebay met de goedkope zwangerschapstesten?
Niet voor mij![]()
dan niet, want je moet ze in een bakje urine houdenquote:Op donderdag 26 december 2013 14:05 schreef kwakz0r het volgende:
die stokkies, hoe test je daar nou mee? ik kan nl. écht niet in een bekertje piesen. wordt sowieso een zooi!
quote:Op donderdag 26 december 2013 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan niet, want je moet ze in een bakje urine houden
Ik heb al eens vaker plastips gegeven voor bakkie pissen toch? Ik ben er een expert in onderhand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op donderdag 26 december 2013 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]het hoeft ook niet meer met je allereerste ochtendblaas joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon ochtendplas laten lopen en dan een half uurtje later nog een keer naar de WC, meestal heb je dan echt nog wel genoeg urine om een test mee te doen. Feitelijk heb je aan zes druppels genoeg
disclaimer
Ik kan juist totaal niet over die stripjes heen pissen. Urine vliegt alle kanten op en veel te weinig op het dingetje zelf.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:05 schreef kwakz0r het volgende:
die stokkies, hoe test je daar nou mee? ik kan nl. écht niet in een bekertje piesen. wordt sowieso een zooi!
ohquote:Op donderdag 26 december 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het hoeft ook niet meer met je allereerste ochtendblaas joh!
Gewoon ochtendplas laten lopen en dan een half uurtje later nog een keer naar de WC, meestal heb je dan echt nog wel genoeg urine om een test mee te doen. Feitelijk heb je aan zes druppels genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Merci SQ! Ik hoop snel een neefje of nichtje te krijgenquote:Op donderdag 26 december 2013 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://stores.ebay.nl/klackstar/
quote:Op donderdag 26 december 2013 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SQ, wat raar zeg, er is idd geen verschil te zien.
Overigens lees ik dat SQ zegt dat het niet de eerste ochtendplas moet zijn, maar dat is wel de bedoeling hoor.Je kan ook wel positief plassen met latere urine, maar de concentratie is het hoogst in die eerste plas. Vandaar dat die dus aangeraden wordt.
Ermahgerd, visualquote:Op donderdag 26 december 2013 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan pak je toch een maatbeker? En desnoods doe je het in douche of de badkuip, net even wat meer ruimte.
quote:
Merciquote:Op donderdag 26 december 2013 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://stores.ebay.nl/klackstar/
quote:Op donderdag 26 december 2013 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]als je niet veel drinkt kan een middag- of avondplas even goed. Ik testte s middags áltijd duidelijker dan s morgensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SQ, wat raar zeg, er is idd geen verschil te zien.
Overigens lees ik dat SQ zegt dat het niet de eerste ochtendplas moet zijn, maar dat is wel de bedoeling hoor.Je kan ook wel positief plassen met latere urine, maar de concentratie is het hoogst in die eerste plas. Vandaar dat die dus aangeraden wordt.
disclaimer
oh pffffiew!quote:Op donderdag 26 december 2013 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, dat is wel een heel vrije interpretatie van wat ik zeiik bedoel dat als: geen twee potten thee voordat de ochtend voorbij is
dit!quote:Op donderdag 26 december 2013 21:23 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb het plassen in een potje tot een skill weten te maken na relatief veel blaasontstekingen, haha!
Mijn truuk is: potje tegen je foef houden (ja, er tegenaan), plassen, potje in de gaten houden, bij half potje vol t potje (met een subtiele swing) van je afbewegen, uitplassen, score!!
voor blaasontsteking testen kan je beter een 'midstream' plasje inleveren. Dus eerst een beetje plassen, dan opvangen en dan de rest uitplassen. Maar dit terzijde.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:23 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb het plassen in een potje tot een skill weten te maken na relatief veel blaasontstekingen, haha!
Mijn truuk is: potje tegen je foef houden (ja, er tegenaan), plassen, potje in de gaten houden, bij half potje vol t potje (met een subtiele swing) van je afbewegen, uitplassen, score!!
Heb je vorige maand misschien te vroeg getest of te weinig HCG aangemaakt voor je twee streepjes.....quote:Op donderdag 26 december 2013 22:06 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wow risu, spannend!
Ik heb vandaag ook weer wat bloed bij het afvegen, En zit op dag 15 nu.. iemand die dit bekend voorkomt, of in ieder geval een idee heeft wat het zou kunnen zijn? Vind het toch wel erg vreemd..
Ik pis toch ALTIJD over mn vingers/handen, tenzij er een litermaat onderhangt...quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
voor blaasontsteking testen kan je beter een 'midstream' plasje inleveren. Dus eerst een beetje plassen, dan opvangen en dan de rest uitplassen. Maar dit terzijde.
Is even oefenen voordat dit zonder geknoei gaat.
Ik heb je nod aangepast blob.
En wat wonderlijk van die tests SQ.
Ik plas niet van die grote plassenquote:Op vrijdag 27 december 2013 00:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
voor blaasontsteking testen kan je beter een 'midstream' plasje inleveren. Dus eerst een beetje plassen, dan opvangen en dan de rest uitplassen. Maar dit terzijde.
Is even oefenen voordat dit zonder geknoei gaat.
Ik heb je nod aangepast blob.
En wat wonderlijk van die tests SQ.
Klein beetje is al genoegquote:Op vrijdag 27 december 2013 00:37 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik plas niet van die grote plassenik heb meestal geen potje vol
maar wel een goede tip
bedankt
Ik heb nog niet getest nee, leek me niet nodig aangezien ik ongesteld was geworden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:25 schreef Dottey het volgende:
[..]
Heb je vorige maand misschien te vroeg getest of te weinig HCG aangemaakt voor je twee streepjes.....
heb je er momenteel al eens een testje tegen aan gegooit?
oh ik dacht dat je een beetje bloeding bedoelde.. ipv er vol tegen aan leeglopen zeg maar..quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:08 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik heb nog niet getest nee, leek me niet nodig aangezien ik ongesteld was geworden.
Het zal wel niks zijn, maar nu je het zegt, toch maar morgen misschien voor de zekerheid een testje doen..
Je dat dacht ik ook, maar daarna zei ze "ongesteld geworden"quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:07 schreef Stormqueen het volgende:
Vol leeglopen? Ze had toch spotting? Of lees ik er naast?
LMN, ik herken het niet, maar kan van alles zijn; blaasontsteking, spotting, menstruatie of innesteling. Als je goedkope testjes hebt liggen gewoon even testje doen, just in case
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees dat spotting rond de eisprong ook wel voorkomt, misschien is dat het?quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:15 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Proficiat risu, dat is overduidelijk een streep!!
Ik was 15 dagen geleden gewoon normaal ongesteld, en nu een aantal dagen achter elkaar spotting. Voor de gemoedsrust net wel even een testje ertegenaan gegooid, en die was ook negatief. Ergens ook maar goed ook, want toen ik ongesteld was hebben we nog een goed feestje gehad, en ik zou het heel kut hebben gevonden als ik zwanger was in de wetenschap dat ik toch best wat alcohol gedronken heb..
quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Meh.. Beetje zeurderig gevoel in m'n onderbuik. Verwacht er niet zoveel meer van deze maand. Had toch eigenlijk wel een beetje verwacht in 2013 nog zwanger te zijn. Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen denk ik!
Hier was ronde 7 raak dus ja... ;-)quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
:-) Nouja, 7 is een goede ronde toch? ;-) succes vanmiddag!
Met mezelf echt zielig vinden wacht ik nog even tot ik bloed heb gezien ;-) Tot die tijd is alles nog mogelijk natuurlijk, maar voor m'n gevoel wordt het 'm niet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:51 schreef Risu het volgende:
GM, eerste echo vandaag toch? Spannend zeg.
Toen jij zwanger bleek te zijn, dacht ik meteen, ja hallo, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. We zijn ongeveer gelijk begonnen, en onze trouwdatum is ook bijna hetzelfde enzo.
Bedankt voor de felicitaties. Ik bel nog even niet hoor. Eerst even laten bezinken. En bovendien zitten er hier 2 praktijken, dus ik moet nog even kijken welke ik wil. (zelfde afstand ongeveer, dus dat maakt niks uit)
Mocht het trouwens toch misgaan hier, dan ben ik alsnog erg blij dat het überhaupt gelukt is. Dit tweede streepje betekent dat ik niks van mijn moeders problemen heb, en dat is voor mij al reden genoeg om te juichen. Maar vooralsnog gaan we er van uit dat wij gewoon een Septemberkindje krijgen![]()
Mijn man is trouwens erg nuchter hieronder. Die zegt, ja we proberen al zo lang, is niet gek dat het dan een keer lukt.![]()
Isabella ook al niks. Ronde 7 dan maar. Ik ging altijd met iets lekkers op de bank zitten. Een dagje mezelf heel zielig vinden, en daarna weer normaal doen.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:44 schreef Risu het volgende:
Yay! Ik mag ook jompels!![]()
Ik moet er steeds naar kijken, ben bang dat ie ineens weg is ofzo. HAHA grap, dat idee.
Vanavond bij schoonouders eten, dan gaan we het meteen vertellen, want ze leven zo mee. En als het niet blijft plakken, dan wil ik ook dat ze dat weten. 30e mijn ouders. Die wonen helaas wat verder, maar dan zijn we er voor mijn zusjes verjaardag.
oh ja, en mocht iemand mij hier herkend hebben inmiddels. (je weet maar nooit) dan hoop ik dat diegene zijn mond nog even kan houden.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dag 38 sinds het eerste begin van mijn vorige menstruatie, eisprong gehad op dag 22, nog geen spoortje bloed en een zwangerschapstest die niet negatiever had kunnen zijn.
Nee sorry, ik had me vergist. Eisprong was op dag 26 gerekend vanaf de eerste dag met bloedverlies van mijn vorige menstruatie. Maar ik had pas rood bloed toen op dag vijf, dus ik weet niet welke dag dag 1 is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:44 schreef LadyBlack het volgende:
Risu gefeliciteerd!die test is hartstikke duidelijk hoor!
DaD, dat duurt lang!Heb je vaker zoveel tijd tussen eisprong en menstruatie? Anders geldt nog altijd 'geen bloed is goed' he?
En lieve dames, er breekt een nieuw jaar aan waarin jullie vast allemaal zwanger gaan worden!
quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
Heb volgens mij in heel WOHTS maar 1 iemand herkend. Die was wel in 1 keer goed trouwens
Dag 1 is de eerste dag met helder bloed, dacht ikquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee sorry, ik had me vergist. Eisprong was op dag 26 gerekend vanaf de eerste dag met bloedverlies van mijn vorige menstruatie. Maar ik had pas rood bloed toen op dag vijf, dus ik weet niet welke dag dag 1 is.. (Is dit te volgen?)
Oh, bekend probleem... altijd een paar dagen bruinverlies hier. Zo leuk, je weet al wat komen gaat, maar blijft toch nog wat hoop houden omdat dat echte bloed uitblijftquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee sorry, ik had me vergist. Eisprong was op dag 26 gerekend vanaf de eerste dag met bloedverlies van mijn vorige menstruatie. Maar ik had pas rood bloed toen op dag vijf, dus ik weet niet welke dag dag 1 is.. (Is dit te volgen?)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kom nu echt gedag zwaaien! We hebben een knippertje![]()
Ik blijf meelezen en duimen met jullie!
Nee, geen kloon. Maar wel vaak dingen verteld waardoor men me zou kunnen herkennen in het echie zeg maar. En ik weet natuurlijk niet wie er meelurkt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]gefekiciteerd! ik had al een vermoeden dat t raak zou zijn bij je. knap dat je gewacht hebt met testen. En jij bent een kloon dus? dat had ik niet door
geen idee of ik je ken, heb je niet herkend. Heb volgens mij in heel WOHTS maar 1 iemand herkend. Die was wel in 1 keer goed trouwens
Super! Gefeliciteerd, tot straks in Z&Gquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kom nu echt gedag zwaaien! We hebben een knippertje![]()
Ik blijf meelezen en duimen met jullie!
Doe je adres maar in een pm/dm dan stuur ik ze naar je op.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:53 schreef blob87 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En ja, ik heb interesse in ovulatietesten
klopt, ik verwarde je heel even met iemand andersquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Valt mee. Vandaag is dag 27, morgen wordt dag 1. Laatste twee maanden was ook 27 dagen. 29 in de OP was meer de 'als ik dan nog niet ongesteld ben is het de moeite waard om te testen dag'.
Edit: Net stond er 'dat is vroeg'![]()
Balen vind ik het wel ja..
Ik kon na een week mijn favo jeans niet meer dicht krijgen... Echt opgezet door mn darmen, en das nog steeds zo... Ik leef thuis nu echt in een trainingsbroek of een legging! Voor buiten heb ik gelukkig nog wel een jeans die ruim zitquote:Op zaterdag 28 december 2013 18:27 schreef Risu het volgende:
Is het gek dat ik nou al een zwangerschapsbroek wil? Het huispak waar ik 3 broeken van heb zitten vrij strak om de buik. Normaal geen probleem, maar nu zit dat dus heel vervelend.
Misschien eerst maar even zoeken naar een normale broek, die wat losser zit. Toch nog tijd zat om die te dragen dan.
Vervelend, al die onregelmatige cyclussen. Dan weet je ook niet waar je aan toe bent.
Darmen zetten sowieso op, en door de pds voor mijn gevoel nog een beetje extra!quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:26 schreef Risu het volgende:
Voor buiten zal het nog wel een tijdje goed komen. Draag altijd een riem omdat ie anders afzakt, dus die zet ik dan wat losser. Het zit nu gewoon ook precies op mijn blaas enzo. Moet ook vaker plassen. Gelukkig komt er altijd redelijk wat, anders zou ik aan blaasontsteking denken. En de krampen zijn ook nog niet weg, dus daarom ook vervelend. Ik ga van de week wel even kijken in de stad. Heb nu een pyjama broek aan, zit ook heerlijk.![]()
Komen de opgezette darmen door de pds ook? Want dan zou ik daar ook nog last van kunnen krijgen. Mja ik zie wel.
tien? Word je dan niet doodongelukkig? Dan is je wereld alleen nog maar je baby / kind.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:11 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik werk nu 30 uur, als er een kindje is wordt dat óf teruggebracht naar 10 tot 16 uur, of helemaal niet voor de eerste tijd.
Ik ben niet zo'n opvang/carrière vrouw
Zo las ik het ook ja.quote:Op zondag 29 december 2013 00:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk verslag Risu![]()
Maar hadden ze nu al babyslofjes gekocht maanden voordat jullie überhaupt gingen proberen?
Geen idee, mocht ik er niet tegen kunnen, ben ik altijd welkom terug op mijn werk.quote:Op zondag 29 december 2013 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tien? Word je dan niet doodongelukkig? Dan is je wereld alleen nog maar je baby / kind.
Ik zou het zelf iig niet kunnen, ken een paar mensen die het zo doen en die er alleen maar ellendig van zijn gewordenen ook niet leuker voor de omgeving
Maar goed, als dat je ideaal is, dan moet je dat doen. Ik kan het sowieso niet betalen, los van dat ik het niet wil.
Mijn man werkt nu 4x9 en ik 5x8, als we een kind hebben ga ik naar 4x8 (4x9 mag niet bij mijn bedrijf)
Helemaal mee eens, Ow gaat ook een dag en ben daar blij mee. Het is dat het zo duur is, anders had ik hem liever twee dagen gestuurdquote:Op zondag 29 december 2013 08:42 schreef laziness het volgende:
Die opvang is zoveel meer dan opvang. Er wordt zoveel geleerd, er ontstaan echte vriendschappen en na 1,5 week thuis vraagt mijn peuter wanneer hij weer mag.
Toen ik tijdelijk geen werk had vond ik het kdv opzeggen het moeilijkste er aan. Ik doe hem echt een plezier met er naar toe gaan.
Een baby van een paar maanden is een ander verhaal maar zeker vanaf de dreumesleeftijd biedt een kdv meer voor je kindje dan je denkt.
Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ter illustratie dat het kdv ook veel positieve invloed op je kindje heeft en niet alleen opvang is omdat jij moet werken.
Dat kun je toch niet zo stellen... Zo komt het over alsof jij denkt te weten wat voor alle moeders en kinderen het beste is. En ik geloof niet dat jij dat echt denktquote:Op zondag 29 december 2013 01:41 schreef Stormqueen het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen tijd met je kinderen doorbrengen, ik geloof alleen niet dat fulltime moederen anno 2013 de beste keus is voor zowel moeder als kindmij.
Heb niets in huis. Als er morgen nog geen bloed is dan ga ik testen.quote:Op zondag 29 december 2013 10:04 schreef Fee-nix het volgende:
Oja, Zoë had ook nog niet op jou gereageerd. Had het wel gelezen. Klinkt wel spannend! Heb je al getest?
ahhh dan ga ik f5-en! Ik duim voor een tweede streepjequote:Op zondag 29 december 2013 10:10 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Heb niets in huis. Als er morgen nog geen bloed is dan ga ik testen.
Ja klopt. Maar mijn schoonmoeder wist wel al heel lang dat ik graag kinderen wilde. Ze heeft nogal en gat in haar hand ook en moet nu dus ook van mij wachten met dingen kopen tot we iig meer weten. Maar dat zal ze vast moeilijk vinden. Der favorieten op de pc staan ook vol babydingen, meer dan bij mij. Maar ik ben wel de enige die haar kleinkinderen kan geven, dus ik snap het ergens wel.quote:Op zondag 29 december 2013 00:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk verslag Risu![]()
Maar hadden ze nu al babyslofjes gekocht maanden voordat jullie überhaupt gingen proberen?
Oh daar ben ik het ook mee eens dat het kdv heel goed is voor kinderen, en dat ze daar ook een hoop kunnen leren wat niet thuis of bij de opa en oma kan.quote:Op zondag 29 december 2013 10:07 schreef laziness het volgende:
Het ging er mij vooral om dat het enkel als opvang wordt weg gezet terwijl je een kdv en de medewerkers daarmee te kort doet in mijn ogen. Er zit meer gedachtengoed en educatie achter dan enkel luiers verschonen.
Het is meer dan enkel opvang en biedt in mijn ogen meer dan een oma die oppast.
quote:Op zondag 29 december 2013 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Persoonlijk vind ik wel dat meer mensen er zo over zouden moeten denken en vind ik dit dus meer is dan alleen mijn mening. (maar dat is nogal vloeken in kusjekroel OUD)
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?quote:Op zondag 29 december 2013 01:56 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, en het kan best zijn dat ik na een tijdje gek word van het niet werken. Wat dat betreft zal ik niks uitsluiten.
Maar wij willen beiden niet dat ons kind naar de opvang gaat. Voor de keren dat het moet hebben we lieve ouders en schoonouders, maar ik ga niet mijn kind naar de opvang brengen zodat mama 3 dagen in de week kan werken.
Ouders moeten zelf beslissen natuurlijk, maar ik vind het prettig om er voor S te zijn en als ik werk is ze bij de GO in een huiselijke omgeving of bij mijn moeder (met nichtje). Thuiszitten vond ik niet echt prettig omdat 'iedereen' werkt en er weinig gezinnen met kleine kindjes in mijn wijk wonen. Door BI was ik natuurlijk ook beperkt. Als je gezond bent kun je je kind als thuismoeder ook veel bieden.quote:Op zondag 29 december 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben het met fee-nix eens. Vooral over de peuterspeelzaal.
Ik ga ook huismoeder zijn (als het allemaal maar lukt natuurlijk) en we worden best wel veroordeeld daarover. Maar zoals zoë zei. Ik wil dat mijn kind in de gezelligheid thuis komt, het gevoel hebben dat er thuis altijd iemand is. Mijn moeder werkte en ik weet nog van vroegerdat ik me heel vaak verloren en eenzaam heb gevoeld. Aan mijn lot overgelaten zeg maar, en ik had geen schoolvrienden dus daar kon ik ook niet heen.
Maar je kind kan toch ook in de gezelligheid thuiskomen na het werk van een moeder? Naast de gezelligheid op een KDV? Dat sluit elkaar toch niet uit?quote:Op zondag 29 december 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben het met fee-nix eens. Vooral over de peuterspeelzaal.
Ik ga ook huismoeder zijn (als het allemaal maar lukt natuurlijk) en we worden best wel veroordeeld daarover. Maar zoals zoë zei. Ik wil dat mijn kind in de gezelligheid thuis komt, het gevoel hebben dat er thuis altijd iemand is. Mijn moeder werkte en ik weet nog van vroegerdat ik me heel vaak verloren en eenzaam heb gevoeld. Aan mijn lot overgelaten zeg maar, en ik had geen schoolvrienden dus daar kon ik ook niet heen.
Ik breng mijn kind(eren) ook 100x liever bij mijn ouders dan naar een kdv (en dat voor een leidster in de kinderopvangquote:Op zondag 29 december 2013 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?
Waarom zo negatief over een kdv maar wel positief over ouders en schoonouders.
Zo blijkt dat veel ouders en schoonouders het totaal niet aankunnen en dus niet de opvoedkwaliteiten meer hebben die je als ouders verwacht, vandaar ook het onderzoek van laatst dat dit soort kinderen dikker zijn dan leeftijdsgenootjes omdat opa en oma's vooral doen aan zoethoudertjes.
Ja.. Had het eigenlijk al op dg26 verwacht (gemiddeld cyclus van 26dgn)quote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Risu het volgende:
Zoë, Als het op zijn laatst op dag 14 was, dan is dag 29 toch 15dpo? Dat is wel een dag dat je ongesteld hoort te worden toch? Was bij mij iig wel zo. Heb zelf getest op 15dpo.
Skoap, wat jammer. Heb je altijd van te voren al kramp?
quote:Op zondag 29 december 2013 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn testen lijken lichter te worden![]()
Meestal wel ja. Alleen minder hefig dan nu.quote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Risu het volgende:
Skoap, wat jammer. Heb je altijd van te voren al kramp?
Ik snap niet zo goed waar je de conclusie trekt dat ik negatief over een kdv denk..?quote:Op zondag 29 december 2013 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?
Waarom zo negatief over een kdv maar wel positief over ouders en schoonouders.
Zo blijkt dat veel ouders en schoonouders het totaal niet aankunnen en dus niet de opvoedkwaliteiten meer hebben die je als ouders verwacht, vandaar ook het onderzoek van laatst dat dit soort kinderen dikker zijn dan leeftijdsgenootjes omdat opa en oma's vooral doen aan zoethoudertjes.
Oh dat is wel een goed tekenquote:Op zondag 29 december 2013 11:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja.. Had het eigenlijk al op dg26 verwacht (gemiddeld cyclus van 26dgn)
Man had vanmorgen koffie gezetgatverdamme. Terwijl ik normaal wel redelijk wat koffie drink. Net kreeg hij een herkansing
nieuwe pot koffie is net zo goor
Snap ikquote:Op zondag 29 december 2013 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ja het is eigenlijk heel dubbel, rationeel weet ik dat het een goed ding is maar je eerste impuls zegt iets heel anders
Ik heb heel veel testen versleten, maar hou er rekening mee dat de donkerte erg kan wisselen... zo had ik afgelopen vrijdag een heel lichte streep en 2 uur later toch echt een knipper!quote:Op zondag 29 december 2013 11:48 schreef Risu het volgende:
Ik wilde vanmorgen ook weer testen, maar heb het toch maar gelaten. Heb nog maar 1 test, en die zou ik morgen doen. Denk wel dat ik er stiekem nog een doosje bij haal van de week. Ik wil ook wel van die hele duidelijke strepen zien.
Zoë, morgen testen halen, kruidvat is vast wel open.
Sja, feminisme. Vaak betekent dat: een vrouw Moet Verplicht Precies Zo Zijn Als Een Man, en dus per sé een (fulltime) carriere hebben. Dat vind ik eerlijk gezegd net zo bekrompen als de "een vrouw heeft maar één recht: het aanrecht"-gedachtequote:Op zondag 29 december 2013 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Spannend voor een aantal dames dus!!
In de discussie meng ik me verder niet meer, ik ben net zon feminist als kwak namelijk en dan komt er ruzie
nee hoor, voor mij niet.quote:Op zondag 29 december 2013 12:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sja, feminisme. Vaak betekent dat: een vrouw Moet Verplicht Precies Zo Zijn Als Een Man, en dus per sé een (fulltime) carriere hebben. Dat vind ik eerlijk gezegd net zo bekrompen als de "een vrouw heeft maar één recht: het aanrecht"-gedachte.
Dit heb ik ook sterk.quote:Op zondag 29 december 2013 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor, voor mij niet.
Maar as I said... Ik ben daarin nogal verschillend van de meeste vrouwen en daar wil ik het graag bij laten.
Zoe, er is altijd in de buurt ergens een weekend apotheek open :pquote:Op zondag 29 december 2013 12:23 schreef Zoë23 het volgende:
Risu
Logisch dat je dikke strepen wilt zien, maar een streep is een streep
GM een knipper! Lekker genieten
Ben benieuwd of ik morgen pos.test. Iets zegt me dat m'n lichaam n spelletje met me speelt.
Jammer dat t geen koopzondag is
Halloquote:Op zondag 29 december 2013 13:58 schreef Cygne het volgende:
Als het mag zou ik hier graag mee komen posten. Mijn partner en ik zijn sinds een tijdje aan het proberen.
Dus, hoi!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |