Dat kun je toch niet zo stellen... Zo komt het over alsof jij denkt te weten wat voor alle moeders en kinderen het beste is. En ik geloof niet dat jij dat echt denktquote:Op zondag 29 december 2013 01:41 schreef Stormqueen het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen tijd met je kinderen doorbrengen, ik geloof alleen niet dat fulltime moederen anno 2013 de beste keus is voor zowel moeder als kindmij.
Heb niets in huis. Als er morgen nog geen bloed is dan ga ik testen.quote:Op zondag 29 december 2013 10:04 schreef Fee-nix het volgende:
Oja, Zoë had ook nog niet op jou gereageerd. Had het wel gelezen. Klinkt wel spannend! Heb je al getest?
ahhh dan ga ik f5-en! Ik duim voor een tweede streepjequote:Op zondag 29 december 2013 10:10 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Heb niets in huis. Als er morgen nog geen bloed is dan ga ik testen.
Ja klopt. Maar mijn schoonmoeder wist wel al heel lang dat ik graag kinderen wilde. Ze heeft nogal en gat in haar hand ook en moet nu dus ook van mij wachten met dingen kopen tot we iig meer weten. Maar dat zal ze vast moeilijk vinden. Der favorieten op de pc staan ook vol babydingen, meer dan bij mij. Maar ik ben wel de enige die haar kleinkinderen kan geven, dus ik snap het ergens wel.quote:Op zondag 29 december 2013 00:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk verslag Risu![]()
Maar hadden ze nu al babyslofjes gekocht maanden voordat jullie überhaupt gingen proberen?
Oh daar ben ik het ook mee eens dat het kdv heel goed is voor kinderen, en dat ze daar ook een hoop kunnen leren wat niet thuis of bij de opa en oma kan.quote:Op zondag 29 december 2013 10:07 schreef laziness het volgende:
Het ging er mij vooral om dat het enkel als opvang wordt weg gezet terwijl je een kdv en de medewerkers daarmee te kort doet in mijn ogen. Er zit meer gedachtengoed en educatie achter dan enkel luiers verschonen.
Het is meer dan enkel opvang en biedt in mijn ogen meer dan een oma die oppast.
quote:Op zondag 29 december 2013 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Persoonlijk vind ik wel dat meer mensen er zo over zouden moeten denken en vind ik dit dus meer is dan alleen mijn mening. (maar dat is nogal vloeken in kusjekroel OUD)
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?quote:Op zondag 29 december 2013 01:56 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, en het kan best zijn dat ik na een tijdje gek word van het niet werken. Wat dat betreft zal ik niks uitsluiten.
Maar wij willen beiden niet dat ons kind naar de opvang gaat. Voor de keren dat het moet hebben we lieve ouders en schoonouders, maar ik ga niet mijn kind naar de opvang brengen zodat mama 3 dagen in de week kan werken.
Ouders moeten zelf beslissen natuurlijk, maar ik vind het prettig om er voor S te zijn en als ik werk is ze bij de GO in een huiselijke omgeving of bij mijn moeder (met nichtje). Thuiszitten vond ik niet echt prettig omdat 'iedereen' werkt en er weinig gezinnen met kleine kindjes in mijn wijk wonen. Door BI was ik natuurlijk ook beperkt. Als je gezond bent kun je je kind als thuismoeder ook veel bieden.quote:Op zondag 29 december 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben het met fee-nix eens. Vooral over de peuterspeelzaal.
Ik ga ook huismoeder zijn (als het allemaal maar lukt natuurlijk) en we worden best wel veroordeeld daarover. Maar zoals zoë zei. Ik wil dat mijn kind in de gezelligheid thuis komt, het gevoel hebben dat er thuis altijd iemand is. Mijn moeder werkte en ik weet nog van vroegerdat ik me heel vaak verloren en eenzaam heb gevoeld. Aan mijn lot overgelaten zeg maar, en ik had geen schoolvrienden dus daar kon ik ook niet heen.
Maar je kind kan toch ook in de gezelligheid thuiskomen na het werk van een moeder? Naast de gezelligheid op een KDV? Dat sluit elkaar toch niet uit?quote:Op zondag 29 december 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben het met fee-nix eens. Vooral over de peuterspeelzaal.
Ik ga ook huismoeder zijn (als het allemaal maar lukt natuurlijk) en we worden best wel veroordeeld daarover. Maar zoals zoë zei. Ik wil dat mijn kind in de gezelligheid thuis komt, het gevoel hebben dat er thuis altijd iemand is. Mijn moeder werkte en ik weet nog van vroegerdat ik me heel vaak verloren en eenzaam heb gevoeld. Aan mijn lot overgelaten zeg maar, en ik had geen schoolvrienden dus daar kon ik ook niet heen.
Ik breng mijn kind(eren) ook 100x liever bij mijn ouders dan naar een kdv (en dat voor een leidster in de kinderopvangquote:Op zondag 29 december 2013 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?
Waarom zo negatief over een kdv maar wel positief over ouders en schoonouders.
Zo blijkt dat veel ouders en schoonouders het totaal niet aankunnen en dus niet de opvoedkwaliteiten meer hebben die je als ouders verwacht, vandaar ook het onderzoek van laatst dat dit soort kinderen dikker zijn dan leeftijdsgenootjes omdat opa en oma's vooral doen aan zoethoudertjes.
Ja.. Had het eigenlijk al op dg26 verwacht (gemiddeld cyclus van 26dgn)quote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Risu het volgende:
Zoë, Als het op zijn laatst op dag 14 was, dan is dag 29 toch 15dpo? Dat is wel een dag dat je ongesteld hoort te worden toch? Was bij mij iig wel zo. Heb zelf getest op 15dpo.
Skoap, wat jammer. Heb je altijd van te voren al kramp?
quote:Op zondag 29 december 2013 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn testen lijken lichter te worden![]()
Meestal wel ja. Alleen minder hefig dan nu.quote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Risu het volgende:
Skoap, wat jammer. Heb je altijd van te voren al kramp?
Ik snap niet zo goed waar je de conclusie trekt dat ik negatief over een kdv denk..?quote:Op zondag 29 december 2013 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben nu heel benieuwd naar wat voor jou de meerwaarde is van ouders en schoonouders?
Waarom zo negatief over een kdv maar wel positief over ouders en schoonouders.
Zo blijkt dat veel ouders en schoonouders het totaal niet aankunnen en dus niet de opvoedkwaliteiten meer hebben die je als ouders verwacht, vandaar ook het onderzoek van laatst dat dit soort kinderen dikker zijn dan leeftijdsgenootjes omdat opa en oma's vooral doen aan zoethoudertjes.
Oh dat is wel een goed tekenquote:Op zondag 29 december 2013 11:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja.. Had het eigenlijk al op dg26 verwacht (gemiddeld cyclus van 26dgn)
Man had vanmorgen koffie gezetgatverdamme. Terwijl ik normaal wel redelijk wat koffie drink. Net kreeg hij een herkansing
nieuwe pot koffie is net zo goor
Snap ikquote:Op zondag 29 december 2013 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ja het is eigenlijk heel dubbel, rationeel weet ik dat het een goed ding is maar je eerste impuls zegt iets heel anders
Ik heb heel veel testen versleten, maar hou er rekening mee dat de donkerte erg kan wisselen... zo had ik afgelopen vrijdag een heel lichte streep en 2 uur later toch echt een knipper!quote:Op zondag 29 december 2013 11:48 schreef Risu het volgende:
Ik wilde vanmorgen ook weer testen, maar heb het toch maar gelaten. Heb nog maar 1 test, en die zou ik morgen doen. Denk wel dat ik er stiekem nog een doosje bij haal van de week. Ik wil ook wel van die hele duidelijke strepen zien.
Zoë, morgen testen halen, kruidvat is vast wel open.
Sja, feminisme. Vaak betekent dat: een vrouw Moet Verplicht Precies Zo Zijn Als Een Man, en dus per sé een (fulltime) carriere hebben. Dat vind ik eerlijk gezegd net zo bekrompen als de "een vrouw heeft maar één recht: het aanrecht"-gedachtequote:Op zondag 29 december 2013 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Spannend voor een aantal dames dus!!
In de discussie meng ik me verder niet meer, ik ben net zon feminist als kwak namelijk en dan komt er ruzie
nee hoor, voor mij niet.quote:Op zondag 29 december 2013 12:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sja, feminisme. Vaak betekent dat: een vrouw Moet Verplicht Precies Zo Zijn Als Een Man, en dus per sé een (fulltime) carriere hebben. Dat vind ik eerlijk gezegd net zo bekrompen als de "een vrouw heeft maar één recht: het aanrecht"-gedachte.
Dit heb ik ook sterk.quote:Op zondag 29 december 2013 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor, voor mij niet.
Maar as I said... Ik ben daarin nogal verschillend van de meeste vrouwen en daar wil ik het graag bij laten.
Zoe, er is altijd in de buurt ergens een weekend apotheek open :pquote:Op zondag 29 december 2013 12:23 schreef Zoë23 het volgende:
Risu
Logisch dat je dikke strepen wilt zien, maar een streep is een streep
GM een knipper! Lekker genieten
Ben benieuwd of ik morgen pos.test. Iets zegt me dat m'n lichaam n spelletje met me speelt.
Jammer dat t geen koopzondag is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |