abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134797700
Darmen rommelen om ruimte te maken voor de groeiende baarmoeder, heeft bijna iedereen last van de eerste weken. Vaak moeten plassen komt door hormonen in het eerste trimester, dan is het een tijdje minder en dan weer erger omdat de ruimte voor je blaas beperkt wordt ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134797881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:26 schreef Risu het volgende:
...knip...
Hoe was het vertellen aan je schoonouders gisteren?
pi_134800361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:26 schreef Risu het volgende:
Voor buiten zal het nog wel een tijdje goed komen. Draag altijd een riem omdat ie anders afzakt, dus die zet ik dan wat losser. Het zit nu gewoon ook precies op mijn blaas enzo. Moet ook vaker plassen. Gelukkig komt er altijd redelijk wat, anders zou ik aan blaasontsteking denken. En de krampen zijn ook nog niet weg, dus daarom ook vervelend. Ik ga van de week wel even kijken in de stad. Heb nu een pyjama broek aan, zit ook heerlijk. :')
Komen de opgezette darmen door de pds ook? Want dan zou ik daar ook nog last van kunnen krijgen. Mja ik zie wel.
Darmen zetten sowieso op, en door de pds voor mijn gevoel nog een beetje extra!
Zit s'avonds regelmatig met een kruik in mn rug of op mijn buik ivm pds...
Maar het zegt allemaal niks... T kan zomaar dat jij nergens last van hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_134804159
Ja Risu, hoe was het?

Ik ben aan het mijmeren over parttime werken enzo.
Werken jullie en hoeveel uur en ga je daar iets aan veranderen?
pi_134804422
Ik werkte 40 uur en werk nu 36 (4x9)
Kan ook niet minder werken met mijn functie, dus tja ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134804495
Ik werk nu 30 uur, als er een kindje is wordt dat óf teruggebracht naar 10 tot 16 uur, of helemaal niet voor de eerste tijd.
Ik ben niet zo'n opvang/carrière vrouw :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_134805794
Was heel leuk om te vertellen. We zouden daar eten en om te voorkomen dat ze het liet aanbranden of iets, hebben we gewacht tot het op tafel stond. Was maar goed ook, want toen ik zei dat ze begin september vrij moesten houden begon mijn schoonmoeder meteen bijna te huilen en vroeg of het echt waar was. Mijn schoonvader snapte het eerst niet denk ik, maar door haar reactie en omdat ik ja knikte vrij snel wel. Nou toen was het huilen en omhelzen en toen liet ze me niet meer los. Het eten was toen meteen vergeten. Ik had de test meegenomen en die heeft de rest van de avond op tafel gelegen. Leesbril ernaast, die ging ook wel 20 keer weer op om weer even te kijken. (Streepje is ondertussen ook wat vager geworden dan eerst)
Eind van de avond kregen mijn man en ik nog een kado in onze handen gedouwd. Daar zaten babyslofjes in. Eentje van i love papa en een van i love mama. Die had ze in augustus 2012 al gekocht, stond op de doos.
Dus ja was heel leuk.
Toen gevraagd of ze het stil wilde houden en toen keek ze wel moeilijk, maar ze beloofden allebei niks te zeggen tot wij het willen.
Overmorgen gaan we eerst bij mijn broertje langs, die werkt vanaf 1 uur en komt niet op de verjaardag van mijn zusje, dus daar eerst vertellen. Dan door naar zusje en dus ook ouders, en zorgen dat we er als eerste binnenvallen. Dan hebben ze ook nog tijd om te reageren en bij te komen enzo voor de rest van de visite er is. (Eerste kleinkind ook voor hun)
Morgen even een vk uitzoeken. En overmorgen als de test weer zo duidelijk is, afspraak maken.

Oh, en ik werk dus niet, contract niet verlengt in september, toen sollicitatieplicht volgemaakt en nu niks want zwanger en geen zin daarin. Man verdient genoeg voor ons twee, en straks drie.
pi_134807519
Leuk dat je hier zo uitgebreid verslag hebt gedaan, Risu! Wat een leuke en fijne reactie van je schoonouders, verwacht je dat ook van je eigen ouders?

Ik ben zelfstandige, ik probeer 45 declarabele uren per week te maken, en ik ga ook niet minder werken. Dat kan ook niet, mijn man is helaas werkloos sinds 1 jaar. Tijdens de zwangerschap van mijn zoon was ik nog in loondienst, tot de bevalling werkte ik 38 uur, daarna 32 uur + 6 uur ouderschapsverlof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 29-12-2013 00:22:31 ]
pi_134810397
Wat een leuk verslag!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 29 december 2013 @ 00:16:49 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_134811003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:11 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik werk nu 30 uur, als er een kindje is wordt dat óf teruggebracht naar 10 tot 16 uur, of helemaal niet voor de eerste tijd.
Ik ben niet zo'n opvang/carrière vrouw :P
tien? Word je dan niet doodongelukkig? Dan is je wereld alleen nog maar je baby / kind.
Ik zou het zelf iig niet kunnen, ken een paar mensen die het zo doen en die er alleen maar ellendig van zijn geworden :@ en ook niet leuker voor de omgeving :')

Maar goed, als dat je ideaal is, dan moet je dat doen. Ik kan het sowieso niet betalen, los van dat ik het niet wil.
Mijn man werkt nu 4x9 en ik 5x8, als we een kind hebben ga ik naar 4x8 (4x9 mag niet bij mijn bedrijf -O-)
disclaimer
  zondag 29 december 2013 @ 00:19:59 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_134811169
Leuk verslag Risu O+

Maar hadden ze nu al babyslofjes gekocht maanden voordat jullie überhaupt gingen proberen?
disclaimer
pi_134811349
Leuk om te lezen hoe het ging Risu!

En idd hadden ze al slofjes gekocht voor ooit....

Mijn ouders beginnen er nog niet aan... Ff wachten nog zegt mn pa
S. 2014
J. 2016
pi_134811370
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk verslag Risu O+

Maar hadden ze nu al babyslofjes gekocht maanden voordat jullie überhaupt gingen proberen?
Zo las ik het ook ja.
pi_134814114
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 00:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tien? Word je dan niet doodongelukkig? Dan is je wereld alleen nog maar je baby / kind.
Ik zou het zelf iig niet kunnen, ken een paar mensen die het zo doen en die er alleen maar ellendig van zijn geworden :@ en ook niet leuker voor de omgeving :')

Maar goed, als dat je ideaal is, dan moet je dat doen. Ik kan het sowieso niet betalen, los van dat ik het niet wil.
Mijn man werkt nu 4x9 en ik 5x8, als we een kind hebben ga ik naar 4x8 (4x9 mag niet bij mijn bedrijf -O-)
Geen idee, mocht ik er niet tegen kunnen, ben ik altijd welkom terug op mijn werk.
Ik heb dan weer andere ervaringen in mijn omgeving meegemaakt met thuisblijfmoeders, en de gedachte dat ik er altijd kan zijn als er iets zou gebeuren, vind ik ook wel heel prettig.
Tuurlijk kan dat ook zo zijn als je wel erbij werkt, maar ik ben het niet anders gewend denk ik.
Mijn moeder werkte ook niet, en ik vond het toch wel fijn om thuis te komen bij mijn moeder ipv de oppas/door naar de opvang.
  zondag 29 december 2013 @ 01:39:25 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_134814349
Maar het is 2013, de meeste kindjes gaan sowieso naar de opvang nu ;) de thuisblijfmoeders die ik ken worden allemaal ziek van ellende omdat ze de hele dag tussen hun muren zitten terwijl de rest van de wereld werkt. Onze moeders gingen koffie leuten met de buurvrouw, maar dat is er ook niet meer echt bij tegenwoordig.

Nu kan het schelen dat ik in een stad woon, en de hypotheek daar ook naar is. Ik zou het iig niet kunnen.
disclaimer
  zondag 29 december 2013 @ 01:41:16 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_134814397
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen tijd met je kinderen doorbrengen, ik geloof alleen niet dat fulltime moederen anno 2013 de beste keus is voor zowel moeder als kind ;)
disclaimer
pi_134814835
Ik snap wat je bedoelt, en het kan best zijn dat ik na een tijdje gek word van het niet werken. Wat dat betreft zal ik niks uitsluiten.
Maar wij willen beiden niet dat ons kind naar de opvang gaat. Voor de keren dat het moet hebben we lieve ouders en schoonouders, maar ik ga niet mijn kind naar de opvang brengen zodat mama 3 dagen in de week kan werken.
En in Limburg is de hypotheek een stuk lager inderdaad ;)
  zondag 29 december 2013 @ 02:17:31 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_134815322
Dan denken wij anders over die dingen ;) en daar kunnen we het dan denk ik ook beter bij laten :)
disclaimer
pi_134816617
Mag ik vragen waarom je niet wilt dat je kind naar de opvang gaat LMN?

Hier werk ik nu twee halve dagen en een hele dag en ik hoop juist meer te gaan werken ;)
pi_134817239
Ik wil ook niet dat mijn kindje naar de opvang gaat in de toekomst en vind thuis zijn super fijn.
Wel werk ik een aantal uurtjes vanuit huis voor mijzelf strakjes... misschien dat het scheelt, maar sociaal of fysiek opgesloten zitten?! Nee joh... dat gevoel had ik meer toen ik 40++ werkte bij de baas..

Hier gaan wij trouwens wel bij de buren op de koffie.... zo ouderwets is dat niet hoor. Ik woon alleen niet in a big city :)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_134817270
Ik werk nu vier dagen (en op m'n vrije dag ook altijd nog wel een aantal uur onbetaald), en zou uiteindelijk graag drie dagen willen werken. M'n baan is veel te tof om minder dan dat te werken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 29 december 2013 @ 08:42:08 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134817493
Die opvang is zoveel meer dan opvang. Er wordt zoveel geleerd, er ontstaan echte vriendschappen en na 1,5 week thuis vraagt mijn peuter wanneer hij weer mag.
Toen ik tijdelijk geen werk had vond ik het kdv opzeggen het moeilijkste er aan. Ik doe hem echt een plezier met er naar toe gaan.

Een baby van een paar maanden is een ander verhaal maar zeker vanaf de dreumesleeftijd biedt een kdv meer voor je kindje dan je denkt.

Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ter illustratie dat het kdv ook veel positieve invloed op je kindje heeft en niet alleen opvang is omdat jij moet werken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134817683
Leuk verhaal Risu!

Ik werk zelf fulltime, en wil dan graag naar 4 dagen. Minder mag niet, anders zou ik drie ook overwegen. En vriend dan ook vier dagen. Dus dat wordt zeker wel kinderdagverblijf. Denk ook dat dat wel goed is. Hoewel niet per se beter dan wel thuis zijn.
Ik vergeet altijd de hele wereld als ik aan het werk ben, benieuwd hoe anders dat gaat zijn met kind.
pi_134817748
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 08:42 schreef laziness het volgende:
Die opvang is zoveel meer dan opvang. Er wordt zoveel geleerd, er ontstaan echte vriendschappen en na 1,5 week thuis vraagt mijn peuter wanneer hij weer mag.
Toen ik tijdelijk geen werk had vond ik het kdv opzeggen het moeilijkste er aan. Ik doe hem echt een plezier met er naar toe gaan.

Een baby van een paar maanden is een ander verhaal maar zeker vanaf de dreumesleeftijd biedt een kdv meer voor je kindje dan je denkt.

Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ter illustratie dat het kdv ook veel positieve invloed op je kindje heeft en niet alleen opvang is omdat jij moet werken.
Helemaal mee eens, Ow gaat ook een dag en ben daar blij mee. Het is dat het zo duur is, anders had ik hem liever twee dagen gestuurd :)
Maar ik hoor ook graag andere meningen :)
pi_134818028
Mijn dreumes kan soms dingen die wij hem niet geleerd hebben. Dan ben ik toch wel blij met het KDV :Y. En hij vindt het geweldig om met andere kindjes te spelen en (vooral) te stoeien! Ook iets wat wij hem thuis niet kunnen bieden.

Persoonlijk vond ik 4 dagen werken net iets te veel icm kind. Nu werk ik 3 dagen en dat is voor mij perfect.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')