abonnement Unibet Coolblue
pi_134483435
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

LaPo:

quote:
5s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:45 schreef BlueMage het volgende:
Ouder ik bedoel dit niet lullig maar volgens mij heb jij soms verkeerde aannames. Voorbeeld: toen ik zei dat ik bezig was om als operator in de (chemische) industrie aan 't werk te gaan zei jij "Ai dat wordt lastig, je bent met 31 jaar al te oud waarschijnlijk" dit bleef in mijn hoofd hangen dus heb 't gewoon eerlijk aan zo'n recruiter gevraagd of ik al te oud was voor de leer/werkopleiding die zij aanbieden. Nee, was geen enkel probleem. Zo zie je maar weer. Zie je misschien bij het solliciteren ook zulke beren op de weg en doe je daarom minder of geen moeite?

Gr gr,
BlueMage Sr Jobhunter :P
Hallon!
pi_134484322
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:45 schreef BlueMage het volgende:
Ouder ik bedoel dit niet lullig maar volgens mij heb jij soms verkeerde aannames. Voorbeeld: toen ik zei dat ik bezig was om als operator in de (chemische) industrie aan 't werk te gaan zei jij "Ai dat wordt lastig, je bent met 31 jaar al te oud waarschijnlijk" dit bleef in mijn hoofd hangen dus heb 't gewoon eerlijk aan zo'n recruiter gevraagd of ik al te oud was voor de leer/werkopleiding die zij aanbieden. Nee, was geen enkel probleem. Zo zie je maar weer. Zie je misschien bij het solliciteren ook zulke beren op de weg en doe je daarom minder of geen moeite?

Gr gr,
BlueMage Sr Jobhunter :P
Heb jij het belang van het woordje 'waarschijnlijk' wel in je lezen meegenomen?
En te weinig moeite? _O-
Mwah.. Jouw collega ruilt aardig wat onderdelen van het traject in omdat ik meer dan genoeg moeite doe.. Voor mij bijvoorbeeld geen training in het zoeken naar vacatures. 5-9 sollicitaties per dag is in haar ogen eerder te veel dan te weinig moeite.

Ik waarschuwde je alleen om je hoop niet te hoog op te laten lopen. Dat leer-werk trajecten lastiger te vinden zijn voor ouderen is namelijk gewoon een feit. Lastig is echter niet hetzelfde als onmogelijk. Voor mij is het ook lastig een baan te vinden.. Zal ik dan maar stoppen met zoeken?

Enfin.. Lezen blijft moeilijk.
pi_134484475
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb jij het belang van het woordje 'waarschijnlijk' wel in je lezen meegenomen?
En te weinig moeite? _O-
Mwah.. Jouw collega ruilt aardig wat onderdelen van het traject in omdat ik meer dan genoeg moeite doe.. Voor mij bijvoorbeeld geen training in het zoeken naar vacatures. 5-9 sollicitaties per dag is in haar ogen eerder te veel dan te weinig moeite.

Ik waarschuwde je alleen om je hoop niet te hoog op te laten lopen. Dat leer-werk trajecten lastiger te vinden zijn voor ouderen is namelijk gewoon een feit. Lastig is echter niet hetzelfde als onmogelijk. Voor mij is het ook lastig een baan te vinden.. Zal ik dan maar stoppen met zoeken?

Enfin.. Lezen blijft moeilijk.
Ik hoopte nergens op, ik zei in die post ook "ga proberen" en nu heb ik iig 'n eerste gesprek gescoord en leek men over de telefoon behoorlijk geïnteresseerd in mij. Ik zeg nou toch ook niet dat lezen te moeilijk voor jou is? ;) Niet gelijk zo defensief doen. Ik kreeg hier ook vanalles naar m'n hoofd geslingerd in dit topic, heeft me wel een beetje aan 't denken gezet over hoe ik één en ander aanpak en excuses als die post minder stellig was dan ik 'm in gedachte had, is al weer 'n ouder topic. Echter in mijn LaPo gebruik ik bewust het woord "misschien" als jij vindt dat je meer dan genoeg moeite doet (ik kan dit niet beoordelen) dan ga vooral zo door, het kan heel lang duren maar eens word je toch wel opgemerkt of voor 'n gesprek uitgenodigd. Blijf volhouden. ^O^
Hallon!
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:49:28 #4
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_134485497
Met 31 al een 'oudere'? :?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_134485552
Nou ik ben eigenlijk maar weer eens begonnen met mijn netwerk aan te spreken. Nog weinig concreets, maar ach, als m'n netwerk weet dat ik ga zoeken is dat alvast een goede start. Met hernieuwd vertrouwen ga ik maar eens op een plan B broeden. Dat wordt de 4e keer in ruim 4 jaar tijd dat ik ga zoeken.

Heb ook m'n baas gesproken over mijn toekomst. Het was erg wrang. Hij wil me houden, maar kan geen garanties geven door de komende reorganisatie :(
pi_134485659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:49 schreef Dromer het volgende:
Met 31 al een 'oudere'? :?
Tsja in sommige gevallen is alles boven de 23 (als 't jeugdminimumloon niet meer geldt) te oud..
Hallon!
pi_134485780
Ik had juist de indruk dat je met 20-35 in een soort sweet spot zit. Nog niet afgeschreven, prima kneedbaar, maar wel enige opstart-ervaring. Dat moet je natuurlijk wel zeggen op een sollicitatiegesprek, want het is gewoon waar. Bovendien is recent aangetoond dat 25-35 jarigen positiever beoordeeld worden door leidinggevenden t.o.v. mensen in een andere leeftijdscategorie.
pi_134487441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:11 schreef Ouder1 het volgende:
5-9 sollicitaties per dag is in haar ogen eerder te veel dan te weinig moeite.

5-9 solliciaties per dag?

Ik heb laatst een sollicitatie gehad en was wel een week kwijt met me helemaal inlezen.. nadenken over wat ik ging zeggen, een presentatie voorbereiden. Die presentatie werd gevraagd, het inlezen was deels voor die presentatie.

Als ik dan hier lees dat je er 5 per dag moet inleveren.. heb je dan wel tijd om je helemaal in het bedrijf te verdiepen?

Wordt het dan niet een soort standaard-sollicitatie? Dan is het inderdaad niet gek dat je er niet 'uit springt' als je zoveel sollicitaties per dag uitspuugt.

Voor de duidelijkheid: Dit is geen kritiek of wat dan ook. Zit in hetzelfde schuitje als jullie! Ik loop gewoon een beetje te filosoferen over wat de beste strategie is..
pi_134488003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:42 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

5-9 solliciaties per dag?

Ik heb laatst een sollicitatie gehad en was wel een week kwijt met me helemaal inlezen.. nadenken over wat ik ging zeggen, een presentatie voorbereiden. Die presentatie werd gevraagd, het inlezen was deels voor die presentatie.

Als ik dan hier lees dat je er 5 per dag moet inleveren.. heb je dan wel tijd om je helemaal in het bedrijf te verdiepen?

Wordt het dan niet een soort standaard-sollicitatie? Dan is het inderdaad niet gek dat je er niet 'uit springt' als je zoveel sollicitaties per dag uitspuugt.

Voor de duidelijkheid: Dit is geen kritiek of wat dan ook. Zit in hetzelfde schuitje als jullie! Ik loop gewoon een beetje te filosoferen over wat de beste strategie is..
Er kan natuurlijk niet zomaar beweerd worden dat meer solliciteren beter is; de situatie is voor elk individu anders. De een moet meer solliciteren, de ander gerichter, een derde moet aan zijn/haar presentatie werken, etc.

Ik merk wel dat bij sommige mensen een werkeloze het nooit goed kan doen. Het is een soort stoerdoenerij van lui die menen dat alle werkelozen luie profiteurs zijn.
pi_134488268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:57 schreef lyolyrc het volgende:

Ik merk wel dat bij sommige mensen een werkeloze het nooit goed kan doen. Het is een soort stoerdoenerij van lui die menen dat alle werkelozen luie profiteurs zijn.
Maar dat bedoel ik niet. Ik ben zelf ook een 'profiteur' wat dat betreft... Ik vraag me gewoon af wat de beste strategie is.. maar wat jij zegt, er is niet een 'beste' strategie..
pi_134490005
Werkeloos =/ werkloos
pi_134490072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja in sommige gevallen is alles boven de 23 (als 't jeugdminimumloon niet meer geldt) te oud..
Goed om te weten, ben 31 :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:19:37 #13
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_134490775
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:53 schreef Sloggi het volgende:
Werkeloos =/ werkloos
Bla
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_134491002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bla
Ik zie dat de taalverkrachters deze slag al gewonnen hebben.
pi_134492655
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik niet. Ik ben zelf ook een 'profiteur' wat dat betreft... Ik vraag me gewoon af wat de beste strategie is.. maar wat jij zegt, er is niet een 'beste' strategie..
Ik bedoelde het ook zeker niet als beschuldiging aan jouw adres, maar haakte in op het feit dat jij terecht 5-9 sollicitaties per dag veel vindt, terwijl het voor sommige lui nooit genoeg kan zijn. Ik geloof ook niet dat iemand heel gericht zoveel sollicitaties per dag kan doen. Vermoedelijk zijn degenen die nu stoer lopen verkondigen dat werklozen te weinig doen om aan de slag te komen ook degenen die het hardst janken als ze zelf ooit zonder werk komen te zitten.

quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:53 schreef Sloggi het volgende:
Werkeloos =/ werkloos
Ik beschouwde beide woorden ook als synoniemen, maar blijkbaar had ik het mis. Weer iets geleerd! ^O^
pi_134495000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:26 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook zeker niet als beschuldiging aan jouw adres, maar haakte in op het feit dat jij terecht 5-9 sollicitaties per dag veel vindt, terwijl het voor sommige lui nooit genoeg kan zijn. Ik geloof ook niet dat iemand heel gericht zoveel sollicitaties per dag kan doen. Vermoedelijk zijn degenen die nu stoer lopen verkondigen dat werklozen te weinig doen om aan de slag te komen ook degenen die het hardst janken als ze zelf ooit zonder werk komen te zitten.

[..]

Ik beschouwde beide woorden ook als synoniemen, maar blijkbaar had ik het mis. Weer iets geleerd! ^O^
Ah, ok. Dan begreep ik het verkeerd. :Y
pi_134495262
Sommige mensen denken over werk en inkomen als een schop die in de tuin staat.

Dat als je geen geld hebt, je ten alle tijde naar buiten kunt gaan, die schop kunt pakken en kunt gaan graven. Dat dan het geld binnen komt. Hoe meer je graaft, hoe meer geld.

En als je dan klaagt dat je geen geld hebt, of te weinig, dat het dan aan jezelf ligt. Want je kunt toch gewoon naar buiten lopen en verder graven?

Helaas, was het maar zo simpel
pi_134509595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:58 schreef Daboman het volgende:
Ik had juist de indruk dat je met 20-35 in een soort sweet spot zit. Nog niet afgeschreven, prima kneedbaar, maar wel enige opstart-ervaring. Dat moet je natuurlijk wel zeggen op een sollicitatiegesprek, want het is gewoon waar. Bovendien is recent aangetoond dat 25-35 jarigen positiever beoordeeld worden door leidinggevenden t.o.v. mensen in een andere leeftijdscategorie.
Nogmaals het ligt ook helemaal aan de branche waar je in gaat werken. Vakkenvullers zie je niet ouder dan 'n jaar of 18 bijv. ;)

...en tsja de mensen die hier het hardst aan 't roepen waren dat ik "beren op de weg zag" vanwege toch wel 'n transportprobleem zo zonder auto, hebben waarschijnlijk idd allemaal 'n baan tijdens kantooruren en 'n auto voor de deur. :P
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 december 2013 @ 02:06:22 #19
269689 crew  Viv
pi_134515659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:48 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Sommige mensen denken over werk en inkomen als een schop die in de tuin staat.

Dat als je geen geld hebt, je ten alle tijde naar buiten kunt gaan, die schop kunt pakken en kunt gaan graven. Dat dan het geld binnen komt. Hoe meer je graaft, hoe meer geld.

En als je dan klaagt dat je geen geld hebt, of te weinig, dat het dan aan jezelf ligt. Want je kunt toch gewoon naar buiten lopen en verder graven?

Helaas, was het maar zo simpel
Mooie analogie, maar wel externaliserend. Om bij jouw analogie te blijven: voordat je naar buiten gaat, moet je eerst zorgen voor het juiste gereedschap (de vooropleiding). Dat geeft (zeker in deze tijd) geen garanties, maar het kan wel je kansen vergroten. Met wijsbegeerte als gereedschap sta je met een theelepeltje in plaats van met een schop in die tuin, wil ik maar zeggen.
pi_134519242
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 02:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mooie analogie, maar wel externaliserend. Om bij jouw analogie te blijven: voordat je naar buiten gaat, moet je eerst zorgen voor het juiste gereedschap (de vooropleiding). Dat geeft (zeker in deze tijd) geen garanties, maar het kan wel je kansen vergroten. Met wijsbegeerte als gereedschap sta je met een theelepeltje in plaats van met een schop in die tuin, wil ik maar zeggen.
Dat is waar, maar je zegt ook dat goed gereedschap ook geen garantie geeft.

Je bent altijd van een ander afhankelijk.. die moet zijn goedkeuring geven. Je kunt tegen de klippen op willen, maar je hebt altijd nog een andere partij die ja moet zeggen. En nu is de wetgeving zo dat die andere partij heel moeilijk van je af kan komen, en dus huiverig voor je is.

Dat vergeten heel veel mensen. Willen =/= werken en geld verdienen. Vandaar de analogie.
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:36:29 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_134520944
En als het vriest dat het kraakt (crisis) is het lastig graven met welk gereedschap dan ook.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_134521457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je zegt ook dat goed gereedschap ook geen garantie geeft.

Je bent altijd van een ander afhankelijk.. die moet zijn goedkeuring geven. Je kunt tegen de klippen op willen, maar je hebt altijd nog een andere partij die ja moet zeggen. En nu is de wetgeving zo dat die andere partij heel moeilijk van je af kan komen, en dus huiverig voor je is.

Dat vergeten heel veel mensen. Willen =/= werken en geld verdienen. Vandaar de analogie.

Zie het probleem niet, het is altijd zo geweest dat ze niet zomaar iemand kunnen ontslaan. De bedrijven zijn egoistisch niet huiverig. Ze denken alleen aan hun winst.

Ik heb een gesprek op 31 december (leuke datum) dat kan 2014 maken of kraken.
  zaterdag 21 december 2013 @ 13:15:04 #23
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134521815
Gister voor het laatst gewerkt. Toch altijd een pittig momentje, ook al went het wel als flexwerkt. Heb veel gesolliciteerd dus nu ook bewust even een paar dagen niets. Dinsdag een kennismakingsgesprek voor een vacature. Helaas wel pas vanaf 1 april maar hoop erop!

Los daarvan ben ik aan het kijken of ik me toch nog eens kan omscholen. Het zou de derde keer zijn, helaas ging men de vorige keer bezuinigen in de nieuwe sector waar ik voor koos. Heb alleen toen wel gemerkt dat het een soort boost gaf en sowieso is het nooit weg om wat nieuws te leren :)
Ik vind het wel moeilijk waaraan ik dan moet denken, niet eens zozeer vanwege mijn leeftijd maar omdat waar ik goed in ben nou eenmaal niet het gebied is waarin de banen rijkelijk vloeien.

Ik heb misschien de mogelijkheid om een opleiding tot gezinsassistent in de jeugdzorg te gaan doen en dat spreekt me erg aan maar ik weet ook dat daar weer bezuinigingen aan dreigen te komen. Het is echter wel waar mijn hart ligt. Lastige keuze. De opleiding zou naar het lijkt wel vergoed worden als ik in aanmerking kom dus dat is wel een obstakel minder ;)
pi_134522038
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:15 schreef eefje801 het volgende:
Gister voor het laatst gewerkt. Toch altijd een pittig momentje, ook al went het wel als flexwerkt. Heb veel gesolliciteerd dus nu ook bewust even een paar dagen niets. Dinsdag een kennismakingsgesprek voor een vacature. Helaas wel pas vanaf 1 april maar hoop erop!

Los daarvan ben ik aan het kijken of ik me toch nog eens kan omscholen. Het zou de derde keer zijn, helaas ging men de vorige keer bezuinigen in de nieuwe sector waar ik voor koos. Heb alleen toen wel gemerkt dat het een soort boost gaf en sowieso is het nooit weg om wat nieuws te leren :)
Ik vind het wel moeilijk waaraan ik dan moet denken, niet eens zozeer vanwege mijn leeftijd maar omdat waar ik goed in ben nou eenmaal niet het gebied is waarin de banen rijkelijk vloeien.

Ik heb misschien de mogelijkheid om een opleiding tot gezinsassistent in de jeugdzorg te gaan doen en dat spreekt me erg aan maar ik weet ook dat daar weer bezuinigingen aan dreigen te komen. Het is echter wel waar mijn hart ligt. Lastige keuze. De opleiding zou naar het lijkt wel vergoed worden als ik in aanmerking kom dus dat is wel een obstakel minder ;)
Omscholen is fijn maar het is toch een risico!
  zaterdag 21 december 2013 @ 13:46:16 #25
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134522671
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Omscholen is fijn maar het is toch een risico!
Klopt :) Punt is dat als ik het niet doe ik blijf hangen in administratief werk of callcenterwerk en daar word ik niet bepaald gelukkig van. Het liefst combineer ik het. Dus een administratieve baan en iets doen met mijn echte passies. Misschien eerst wat lager richten en me richten op vrijwilligerswerk, da's wel wat veiliger nu.
pi_134538122
Tsja opzich heb ik 't geluk dat m'n passie echt wel bij chemie en techniek ligt. :)
Hallon!
pi_134541914
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:15 schreef eefje801 het volgende:
Gister voor het laatst gewerkt. Toch altijd een pittig momentje, ook al went het wel als flexwerkt. Heb veel gesolliciteerd dus nu ook bewust even een paar dagen niets. Dinsdag een kennismakingsgesprek voor een vacature. Helaas wel pas vanaf 1 april maar hoop erop!

Los daarvan ben ik aan het kijken of ik me toch nog eens kan omscholen. Het zou de derde keer zijn, helaas ging men de vorige keer bezuinigen in de nieuwe sector waar ik voor koos. Heb alleen toen wel gemerkt dat het een soort boost gaf en sowieso is het nooit weg om wat nieuws te leren :)
Ik vind het wel moeilijk waaraan ik dan moet denken, niet eens zozeer vanwege mijn leeftijd maar omdat waar ik goed in ben nou eenmaal niet het gebied is waarin de banen rijkelijk vloeien.

Ik heb misschien de mogelijkheid om een opleiding tot gezinsassistent in de jeugdzorg te gaan doen en dat spreekt me erg aan maar ik weet ook dat daar weer bezuinigingen aan dreigen te komen. Het is echter wel waar mijn hart ligt. Lastige keuze. De opleiding zou naar het lijkt wel vergoed worden als ik in aanmerking kom dus dat is wel een obstakel minder ;)
Persoonlijke ervaring vanuit de jeughulpverlening: De bezuinigingen zijn al bezig en het gaat alleen maar erger worden. -O-
Misschien is het in andere regio's anders trouwens, maar in Zuid-Holland wordt je er echt niet blij van op dit moment.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:14:38 #28
238141 SevD
Boventitel
pi_134640424
Dit kan een leuke kerst worden! Onderweg met de trein (uurtje reizen) voor een kennismakingsgesprek 8-)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:20:40 #29
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_134641320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:14 schreef SevD het volgende:
Dit kan een leuke kerst worden! Onderweg met de trein (uurtje reizen) voor een kennismakingsgesprek 8-)
Succes, ik heb gisteren een kennismakingsgesprek gehad. Niet geheel ontevreden over.
.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:22:12 #30
238141 SevD
Boventitel
pi_134642587
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:20 schreef Yankee het volgende:

[..]

Succes, ik heb gisteren een kennismakingsgesprek gehad. Niet geheel ontevreden over.
Hier hetzelfde, mi. een erg positief gesprek. Krijg vanmiddag bericht of ik aangenomen ben. Fingers crossed! :o ~:)
pi_134642971
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:26 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring vanuit de jeughulpverlening: De bezuinigingen zijn al bezig en het gaat alleen maar erger worden. -O-
Misschien is het in andere regio's anders trouwens, maar in Zuid-Holland wordt je er echt niet blij van op dit moment.
hier ook n jeugdzorger uit zh, bij ons sluiten een heleboel locaties, ook bij andere instellingen. Allemaal door de invoering van de WMO.

Als je in wilt stromen moet je proberen een ambulante functie te krijgen, dat bied het meeste perspectief.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_134644048
...en op de valreep nog 'n gesprek gescoord vrijdag aanstaande. Productiewerk bij de champignons, dat wordt 'n spoedcursus Pools. :P
Hallon!
pi_134646501
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:15 schreef BlueMage het volgende:
...en op de valreep nog 'n gesprek gescoord vrijdag aanstaande. Productiewerk bij de champignons, dat wordt 'n spoedcursus Pools. :P
Whahaa :D
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:55:33 #34
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_134647507
Ik had op 31 oktober gehoord dat ik per 1 januari werkloos ben helaas.. buiten mijn schuld om zijn er financiële redenen waarom mijn contract niet verlengd gaat worden... Blah!

Ik word in februari 26 jaar, heb bijna 5 jaar ervaring in administratieve functies. Sinds november bezig geweest met solliciteren. Minstens twee sollicitatiebrieven per week geschreven, helaas val ik tot nu toe buiten de boot. Er lopen momenteel wel drie verschillende sollicitaties waar ik nog geen reactie op heb gekregen (sluitingsdatum is nog niet actief).

Via mijn arbeidsdeskundige van het UWV probeert hij me aan een baan te helpen. En ook werk.nl heeft zeker voordelen! Kom vacatures tegen die ik elders op het internet niet zo 1 2 3 tegenkom.
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
pi_134648180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:55 schreef VitDijk88 het volgende:
Via mijn arbeidsdeskundige van het UWV probeert hij me aan een baan te helpen. En ook werk.nl heeft zeker voordelen! Kom vacatures tegen die ik elders op het internet niet zo 1 2 3 tegenkom.
Uhh ja meestal is dat omdat die vacatures wel al vervuld zijn helaas. ;(
Hallon!
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:08:38 #36
238141 SevD
Boventitel
pi_134649779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:22 schreef SevD het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, mi. een erg positief gesprek. Krijg vanmiddag bericht of ik aangenomen ben. Fingers crossed! :o ~:)
Sinds dit bericht naar mn telefoon aan t staren. Jezus, lang niet zo in spanning gezeten :D
  donderdag 26 december 2013 @ 23:36:43 #37
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134731386
Zo werk voor een paar uurtjes in de week/maand gevonden. Na de feestdagen wordt ik overigens nog teruggebelt/maild door een ander bedrijf voor een gesprek.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134731490
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:08 schreef SevD het volgende:

[..]

Sinds dit bericht naar mn telefoon aan t staren. Jezus, lang niet zo in spanning gezeten :D
En, wat is het geworden?!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_134731816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 23:39 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

En, wat is het geworden?!
Nope. Gesprek vonden ze enorm positief, ze waren heel enthousiast. Alleen kwam er smiddags schijnbaar iemand met een shitload aan ervaring, ervaring die ik mis. :{
  vrijdag 27 december 2013 @ 00:34:57 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134733414
Ben nu ook wat actiever aan het zoeken gegaan. Heb nog steeds een baan, maar er zijn wat veranderingen gaande die me minder aanstaan.

Het valt me op dat je bij een gemiddelde vacature een van de 500 reacties bent en je dan maar net geluk moet hebben dat je uitgekozen word.

Ook blijf ik me ergeren aan het feit dat er geen fatsoenlijke informatie verstrekt word over de reden van afwijzen, maar dat zal mijn persoonlijke ding wel zijn.

Nou ja, gewoon door blijven gaan en hoop houden dan maar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134733793
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:15 schreef eefje801 het volgende:
Gister voor het laatst gewerkt. Toch altijd een pittig momentje, ook al went het wel als flexwerkt. Heb veel gesolliciteerd dus nu ook bewust even een paar dagen niets. Dinsdag een kennismakingsgesprek voor een vacature. Helaas wel pas vanaf 1 april maar hoop erop!

Los daarvan ben ik aan het kijken of ik me toch nog eens kan omscholen. Het zou de derde keer zijn, helaas ging men de vorige keer bezuinigen in de nieuwe sector waar ik voor koos. Heb alleen toen wel gemerkt dat het een soort boost gaf en sowieso is het nooit weg om wat nieuws te leren :)
Ik vind het wel moeilijk waaraan ik dan moet denken, niet eens zozeer vanwege mijn leeftijd maar omdat waar ik goed in ben nou eenmaal niet het gebied is waarin de banen rijkelijk vloeien.

Ik heb misschien de mogelijkheid om een opleiding tot gezinsassistent in de jeugdzorg te gaan doen en dat spreekt me erg aan maar ik weet ook dat daar weer bezuinigingen aan dreigen te komen. Het is echter wel waar mijn hart ligt. Lastige keuze. De opleiding zou naar het lijkt wel vergoed worden als ik in aanmerking kom dus dat is wel een obstakel minder ;)
Mijn ervaring is dat vooral op (relatief lichte) gezinshulp erg veel bezuinigd gaat worden. Sowieso is niemand in de jeugdzorg zijn baan zeker...

Komende 2 jaar 22.000 voltijd banen weg in jeugdzorg en langdurige zorg

Edit: ik gun het je natuurlijk van harte ;) , maar ik twijfel of het zekerheid gaat brengen
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:21:52 #42
238141 SevD
Boventitel
pi_134739581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:34 schreef karr-1 het volgende:

Ook blijf ik me ergeren aan het feit dat er geen fatsoenlijke informatie verstrekt word over de reden van afwijzen, maar dat zal mijn persoonlijke ding wel zijn.
Nee, is "vrij normaal" tegenwoordig. Heb zelf pas bij 2 vacatures waar ik voor afgewezen ben duidelijke informatie gehad over de reden. De rest stuurt een standaard mail van 2 zinnen of stuurt zelfs helemaal niets.
pi_134740672
bij onduidelijke redenen altijd even achteraan bellen. Met stapels sollicitanten is de kans aanwezig dat ze jou niet eens serieus bekeken hebben. Het gebeurt nog wel eens dat je na een afwijzing telefonisch prima kan motiveren waarom jij wel het geschikte profiel hebt en dat je dan alsnog op gesprek mag komen.
Daarnaast houden bedrijven van assertieve mensen die dingen mondeling kunnen en durven toelichten. Ook heb je niets te verliezen, nee heb je inmiddels toch al.
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:20:31 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134741124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:04 schreef Holenbeer het volgende:
bij onduidelijke redenen altijd even achteraan bellen. Met stapels sollicitanten is de kans aanwezig dat ze jou niet eens serieus bekeken hebben. Het gebeurt nog wel eens dat je na een afwijzing telefonisch prima kan motiveren waarom jij wel het geschikte profiel hebt en dat je dan alsnog op gesprek mag komen.
Daarnaast houden bedrijven van assertieve mensen die dingen mondeling kunnen en durven toelichten. Ook heb je niets te verliezen, nee heb je inmiddels toch al.
Ik bel er standaard achteraan om te vragen naar de reden. En zelfs dan hebben de meeste nog moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:21:28 #45
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134741150
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:21 schreef SevD het volgende:

[..]

Nee, is "vrij normaal" tegenwoordig. Heb zelf pas bij 2 vacatures waar ik voor afgewezen ben duidelijke informatie gehad over de reden. De rest stuurt een standaard mail van 2 zinnen of stuurt zelfs helemaal niets.
Precies dat dus. Mensen nemen de moeite om te reageren op een vacature, dan kun je toch ook wel iets meer moeite doen om mensen te vertellen waarom ze afgewezen worden. En het niet afdoen met "past niet in het profiel" of dat soort vage BS redenen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134741166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik bel er standaard achteraan om te vragen naar de reden. En zelfs dan hebben de meeste nog moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.
het is ook geen garantie natuurlijk. Het komt voor dat je na telefonisch contact alsnog op gesprek kan komen en even bellen kost nauwelijks moeite.
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:23:16 #47
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134741201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:22 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

het is ook geen garantie natuurlijk. Het komt voor dat je na telefonisch contact alsnog op gesprek kan komen en even bellen kost nauwelijks moeite.
Ben ik helemaal met je eens. De contactpersoon die genoemd word weet vaak niet eens wie je bent of wat je geschreven hebt. Waarom maken ze zo iemand dan contactpersoon?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134741212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies dat dus. Mensen nemen de moeite om te reageren op een vacature, dan kun je toch ook wel iets meer moeite doen om mensen te vertellen waarom ze afgewezen worden. En het niet afdoen met "past niet in het profiel" of dat soort vage BS redenen.
mwoh, als je 500 reacties krijgt, kan ik mij wel voorstellen dat je niet iedereen een persoonlijke argumentatie gaat sturen, kost veel te veel tijd en veel beslissingen worden toch op een onderbuikgevoel gemaakt.
Diegene die echt geinteresseerd waren nemen na de afwijzing nog wel contact op.
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:25:13 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134741259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:23 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

mwoh, als je 500 reacties krijgt, kan ik mij wel voorstellen dat je niet iedereen een persoonlijke argumentatie gaat sturen, kost veel te veel tijd en veel beslissingen worden toch op een onderbuikgevoel gemaakt.
Diegene die echt geinteresseerd waren nemen na de afwijzing nog wel contact op.
Als men die tijd er niet in wil steken dan moet je er niet aan beginnen. Iedereen heeft recht op een reden van afwijzing. Die informatie kun je altijd gebruiken bij een volgende sollicitatie bv. Onderbuikgevoelens spelen een rol, maar zouden nooit doorslaggevend moeten zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134741741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als men die tijd er niet in wil steken dan moet je er niet aan beginnen. Iedereen heeft recht op een reden van afwijzing. Die informatie kun je altijd gebruiken bij een volgende sollicitatie bv. Onderbuikgevoelens spelen een rol, maar zouden nooit doorslaggevend moeten zijn.
in theorie wel, in de praktijk minder.

Daarnaast moet je niet vergeten dat wanneer een bedrijf bijvoorbeeld 500 reacties binnenkrijgt, pak hem beet 250 troep is. Veel standaard berichten waar sollicitanten ook niet hun best op hebben gedaan maar gewoon snel willen solliciteren. Je hebt ook een groep sollicitanten die niet eens een beetje in de richting zitten qua competenties van wat een functie vraagt. Sollicitanten die schieten ook veel met hagel, waarom dan veel tijd en moeite in een afwijzing steken?

Maar bedrijven hebben veel meer trucjes om van mensen af te komen. Als je bijvoorbeeld op een bedrijvenbeurs loopt en je wordt nadat je iemand van een bedrijf hebt gesproken doorverwezen naar de folders voor meer informatie, weet je dat je niet interessant bent voor hen. Als je interessant was, zouden ze wel concrete afspraken maken ipv naar de folderbak sturen. Ze doen enthousiast en geintresseerd omdat dat sociaal wenselijk is, maar ondertussen willen ze je zo snel mogelijk dumpen
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:49:03 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134741982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:40 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

in theorie wel, in de praktijk minder.

Daarnaast moet je niet vergeten dat wanneer een bedrijf bijvoorbeeld 500 reacties binnenkrijgt, pak hem beet 250 troep is. Veel standaard berichten waar sollicitanten ook niet hun best op hebben gedaan maar gewoon snel willen solliciteren. Je hebt ook een groep sollicitanten die niet eens een beetje in de richting zitten qua competenties van wat een functie vraagt. Sollicitanten die schieten ook veel met hagel, waarom dan veel tijd en moeite in een afwijzing steken?

Maar bedrijven hebben veel meer trucjes om van mensen af te komen. Als je bijvoorbeeld op een bedrijvenbeurs loopt en je wordt nadat je iemand van een bedrijf hebt gesproken doorverwezen naar de folders voor meer informatie, weet je dat je niet interessant bent voor hen. Als je interessant was, zouden ze wel concrete afspraken maken ipv naar de folderbak sturen. Ze doen enthousiast en geintresseerd omdat dat sociaal wenselijk is, maar ondertussen willen ze je zo snel mogelijk dumpen
Zelfs als je de overduidelijke troep eruit filtert blijft er nog een groep over die een antwoord verdiend. Dat doe je niet af met standaardantwoorden, maar die verschaf je duidelijke info waar ze iets mee kunnen.

Bedrijvenbeurzen zijn in mijn ogen alleen goed voor pennen en kladblokken, maar leveren zelden tot nooit iets serieus op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134742192
ik ben het met je eens hoor dat ze best wat meer moeite mogen doen om goede afwijzingen te formuleren, maar in de praktijk is het gewoon niet haalbaar.

Ik merk het nu bij mijn werkgever ook. Globaal wordt 1 op de 15 uitgenodigd en valt 1/3e af na het eerste gesprek.
Van die 15 zullen ongeveer 5 de moeite waard zijn om een fatsoenlijk telefonisch antwoord te geven (vaak met de insteek om cv te bewaren om eventueel in de toekomst...je kent het standaard geneuzel wel, maar het gebeurt echt) en de overige 10 krijgen een simpel mailtje waarin ze bedankt worden en waarin wij ze succes wensen met solliciteren.
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:59:55 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134742288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:56 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben het met je eens hoor dat ze best wat meer moeite mogen doen om goede afwijzingen te formuleren, maar in de praktijk is het gewoon niet haalbaar.
Er is nog niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom niet.

quote:
Ik merk het nu bij mijn werkgever ook. Globaal wordt 1 op de 15 uitgenodigd en valt 1/3e af na het eerste gesprek.
Van die 15 zullen ongeveer 5 de moeite waard zijn om een fatsoenlijk telefonisch antwoord te geven (vaak met de insteek om cv te bewaren om eventueel in de toekomst...je kent het standaard geneuzel wel, maar het gebeurt echt) en de overige 10 krijgen een simpel mailtje waarin ze bedankt worden en waarin wij ze succes wensen met solliciteren.
En hoe moeilijk is het om dat simpele mailtje uit te breiden naar een fatsoenlijk antwoord ipv een massamail te sturen? Het is een kwestie van willen, niet van kunnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134747093
't Wordt hier steeds leuker. Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk 2 januari beginnen bij dat champignonbedrijf en er werken vrijwel alleen Nederlanders, oeps, foute aanname. :@ ...en ik belde 'n recruiter in d'r vrije tijd over hoe ik het handigst bij hun locatie kom met het OV, oeps (alweer) maar gelukkig was ze heel aardig en zou ze het direct voor me uitzoeken als ze weer aan het werk was. Ik heb me toch een paar keer verontschuldigd, zit ik d'r een beetje in haar vrije tijd lastig te vallen. :P Ze zei nog wel "ja dan had ik niet moeten opnemen hé?" haha, werd wel 'n leuk gesprek. :)

Ik heb trouwens ook om toelichting op een standaard afwijzing gevraagd, ik zou gebeld worden, is nu meer dan 'n week geleden en nog niks gehoord. Tsja. :')
Hallon!
pi_134747582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is nog niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom niet.

[..]

En hoe moeilijk is het om dat simpele mailtje uit te breiden naar een fatsoenlijk antwoord ipv een massamail te sturen? Het is een kwestie van willen, niet van kunnen.
natuurlijk is het een kwestie van willen en niet van kunnen. Dat is een mooie dooddoener die overal van toepassing is. Maar feit is gewoon dat een persoonlijke mailtje met een onderbouwde afwijzing veel meer tijd kost dan een standaard mailtje.
Helemaal wanneer de onderbouwing ook nog ergens op moet slaan. Probeer daarnaast maar eens een onderbuikgevoel op papier te krijgen. Gaat allemaal veel te veel tijd inzitten. Alsof die mensen niets beters te doen hebben.

En om alvast jouw counter te beantwoorden om mensen waarbij je een onderbuikgevoel hebt uit te nodigen, dan krijgt een bedrijf tientallen gesprekken op een dag. Onhaalbaar qua tijd. Helemaal omdat je als bedrijf de boel goed wilt voorbereiden (wat veel sollicitanten niet doen overigens).
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:14:06 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134749393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:26 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

natuurlijk is het een kwestie van willen en niet van kunnen. Dat is een mooie dooddoener die overal van toepassing is. Maar feit is gewoon dat een persoonlijke mailtje met een onderbouwde afwijzing veel meer tijd kost dan een standaard mailtje.
Helemaal wanneer de onderbouwing ook nog ergens op moet slaan. Probeer daarnaast maar eens een onderbuikgevoel op papier te krijgen. Gaat allemaal veel te veel tijd inzitten. Alsof die mensen niets beters te doen hebben.

En om alvast jouw counter te beantwoorden om mensen waarbij je een onderbuikgevoel hebt uit te nodigen, dan krijgt een bedrijf tientallen gesprekken op een dag. Onhaalbaar qua tijd. Helemaal omdat je als bedrijf de boel goed wilt voorbereiden (wat veel sollicitanten niet doen overigens).
Nou ja zoals ik al zei, het zal wel mijn persoonlijke ding zijn, maar ik kan me er dood aan ergeren. Een sollicitant neemt tijd om een brief te schrijven etc en word dan op die manier afgewimpeld. Ik blijf het jammer vinden, maar ja je doet er weinig aan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134749554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou ja zoals ik al zei, het zal wel mijn persoonlijke ding zijn, maar ik kan me er dood aan ergeren. Een sollicitant neemt tijd om een brief te schrijven etc en word dan op die manier afgewimpeld. Ik blijf het jammer vinden, maar ja je doet er weinig aan.
jup, ik vond het ook frustrerend (aantal maanden geleden was ik werkloos). Echter snap ik wel dat bedrijven niet iedereen persoonlijk kunnen beantwoorden. Het is vooral frustrerend voor de mensen die serieus solliciteren en tijd en aandacht aan een brief besteden. Je hebt ook een hele grote groep sollicitanten die 1 standaard brief hebben en dan met ctrl F bedrijfsnaam X voor Y veranderen. Dit soort mensen verdienen geen beter antwoord ;)

Overigens komt het natuurlijk ook door de economische staat. Over 5 jaar hebben de sollicitanten het weer voor het uitzoeken en zullen ze ook niet de bedrijven gedetailleerd vertellen waarom ze na een gesprek voor Y hebben gekozen ipv voor X
pi_134749671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:18 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Je hebt ook een hele grote groep sollicitanten die 1 standaard brief hebben en dan met ctrl F bedrijfsnaam X voor Y veranderen. Dit soort mensen verdienen geen beter antwoord ;)

Of die zelfs dat vergeten :')

Het is moeilijk om een serieuze keuze te maken als je 500 brieven moet lezen. Laat staan als je ook nog moet onthouden waarom je iemand niet hebt uitgenodigd. Bijna niet te doen. Het feit dat het ongeveer standaard is om erachter aan te bellen, helpt tegenwoordig ook niet meer, want iedereen doet het. Je valt alleen maar in negatieve zin op als je geen intelligente vragen weet te stellen, maar je beperkt tot de dingen die je ook op de website of in de vacaturetekst zelf had kunnen vinden.
pi_134749681
Wat is er mis met 'n standaard goede sollicitatiebrief? :? Uiteraard pas je hem iedere keer zorgvuldig aan en ik snap ook als je op bijv een baan in de zorg solliciteert en daarnaast op 'n baan in een fabriek dat je dan wel wat andere dingen moet opschrijven maar op zich zie ik geen probleem als de basis maar goed is. :)
Hallon!
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:23:06 #60
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134749802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:18 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

jup, ik vond het ook frustrerend (aantal maanden geleden was ik werkloos). Echter snap ik wel dat bedrijven niet iedereen persoonlijk kunnen beantwoorden. Het is vooral frustrerend voor de mensen die serieus solliciteren en tijd en aandacht aan een brief besteden. Je hebt ook een hele grote groep sollicitanten die 1 standaard brief hebben en dan met ctrl F bedrijfsnaam X voor Y veranderen. Dit soort mensen verdienen geen beter antwoord ;)
Yep die zijn er ook genoeg. Ik heb ooit gesproken met iemand die heel veel van dat soort verhalen had. Mensen die brieven stuurden met spelfouten, koffievlekken etc of gewoon geen idee hadden waar ze op reageerden.

quote:
Overigens komt het natuurlijk ook door de economische staat. Over 5 jaar hebben de sollicitanten het weer voor het uitzoeken en zullen ze ook niet de bedrijven gedetailleerd vertellen waarom ze na een gesprek voor Y hebben gekozen ipv voor X
De economie zal er ook mee te maken hebben inderdaad. Er is veel vraag en weinig aanbod op dit moment.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134749853
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:20 schreef BlueMage het volgende:
Wat is er mis met 'n standaard goede sollicitatiebrief? :? Uiteraard pas je hem iedere keer zorgvuldig aan en ik snap ook als je op bijv een baan in de zorg solliciteert en daarnaast op 'n baan in een fabriek dat je dan wel wat andere dingen moet opschrijven maar op zich zie ik geen probleem als de basis maar goed is. :)
omdat je dan voorbij gaat aan de motivatie waarom je voor dat specifieke bedrijf wilt werken. Je zegt zelf ook al, "uiteraard pas je hem iedere keer zorgvuldig aan". Een goede basis is prima, maar met Ctrl F alleen bedrijfsnaam veranderen levert vaak een brief op die te algemeen is, waardoor bedrijven jou minder interessant vinden.
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:24:11 #62
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134749857
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:20 schreef BlueMage het volgende:
Wat is er mis met 'n standaard goede sollicitatiebrief? :? Uiteraard pas je hem iedere keer zorgvuldig aan en ik snap ook als je op bijv een baan in de zorg solliciteert en daarnaast op 'n baan in een fabriek dat je dan wel wat andere dingen moet opschrijven maar op zich zie ik geen probleem als de basis maar goed is. :)
Een goede basisbrief is niets mis mee, maar die kun je ook met tientallen tegelijk vinden op het internet. Ik zou op zijn minst een nette brief zonder spelfouten etc verwachten, die toegespitst is op de vacature en niet een brief die overal op van toepassing kan zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:03 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_134749895
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:20 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Of die zelfs dat vergeten :')

Het is moeilijk om een serieuze keuze te maken als je 500 brieven moet lezen. Laat staan als je ook nog moet onthouden waarom je iemand niet hebt uitgenodigd. Bijna niet te doen. Het feit dat het ongeveer standaard is om erachter aan te bellen, helpt tegenwoordig ook niet meer, want iedereen doet het. Je valt alleen maar in negatieve zin op als je geen intelligente vragen weet te stellen, maar je beperkt tot de dingen die je ook op de website of in de vacaturetekst zelf had kunnen vinden.
Ik kan me voorstellen dat je bij 500 brieven ook gaat letten op andere dingen om er maar sneller door heen te gaan. Maar op welke dingen letten ze dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_134749989
Nog een ervaring vs diploma vraagstuk.

Ik functioneer nu +10 jaar op MBO4 niveau, heb slechts een VWO papiertje. Als ik de opleiding MBO4 Servicetechnicus bekijk kan ik daar exact leren wat ik al weet. Heeft het dan nog zin om zo;n diploma te halen of kan ik mijn tijd beter in een ander diploma steken.
.
pi_134750024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je bij 500 brieven ook gaat letten op andere dingen om er maar sneller door heen te gaan. Maar op welke dingen letten ze dan?
Als ik ze lees? Overzichtelijk cv (geloof me, de meeste zijn dan niet), goede brief zonder spelfouten (ook hier valt al snel 30% af), geen rare fouten in aanhef of bedrijfsnamen en iemand die zichzelf niet helemaal compleet geweldig vindt in z'n brief en zichzelf compleet ophemelt in z'n of haar brief. Je mag best melden wat je kunt toevoegen aan het bedrijf, maar sommige mensen gaan helemaal compleet uit hun dak over zichzelf en dichten zich de meest fantastische projecten toe en dat is dan weer het andere uiterste.
pi_134750102
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:20 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Of die zelfs dat vergeten :')

uit dezelfde categorie: Ik zet tijdens het schrijven van brieven nog wel eens steekwoorden uit de vacature onderaan in mijn worddocument om ze in het oog te houden en die richting op te kunnen schrijven.

Ik heb wel eens een brief verstuurd waarbij ik vergeten was die rij woorden weer te verwijderen |:(
pi_134751366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:24 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

omdat je dan voorbij gaat aan de motivatie waarom je voor dat specifieke bedrijf wilt werken. Je zegt zelf ook al, "uiteraard pas je hem iedere keer zorgvuldig aan". Een goede basis is prima, maar met Ctrl F alleen bedrijfsnaam veranderen levert vaak een brief op die te algemeen is, waardoor bedrijven jou minder interessant vinden.
Ja daar heb je wel gelijk in, ik let altijd wel een beetje op of ik idd ook écht gemotiveerd overkom om bij een bedrijf te gaan werken. Maar ook moet je niet vergeten dat als je bijv in een uitkering zit men je echt wel pusht om bijv 5 sollicitaties per dag de deur uit te doen...tsja dan wordt het al snel een standaard haastig geschreven briefje. Ik vraag me dus ook wel eens af wie er sneller werk krijgt: degene die een zorgvuldige sollicitatie de deur uit doet maar dan bijv 1 per dag, of degene die er meer als 5 per dag verstuurt maar idd veel meer standaardwerk.
Hallon!
pi_134751780
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in, ik let altijd wel een beetje op of ik idd ook écht gemotiveerd overkom om bij een bedrijf te gaan werken. Maar ook moet je niet vergeten dat als je bijv in een uitkering zit men je echt wel pusht om bijv 5 sollicitaties per dag de deur uit te doen...tsja dan wordt het al snel een standaard haastig geschreven briefje. Ik vraag me dus ook wel eens af wie er sneller werk krijgt: degene die een zorgvuldige sollicitatie de deur uit doet maar dan bijv 1 per dag, of degene die er meer als 5 per dag verstuurt maar idd veel meer standaardwerk.
Denk dat je dan vooral moet kijken naar de functie. Globaal gezegd lijkt het mij dat je bij hoogopgeleid werk beter 1 kwalitatieve brief kan sturen dan 5 middelmatige. Bedrijven zitten niet te wachten op middelmaat in deze economische tijd, wanneer ze voor dat zelfde geld een kwalitatief goed iemand kunnen aannemen. De sollicitatiebrief en cv is wat dat betreft een prima spiegel.

De standaardbrief lijkt me prima voor laaggeschoold werk waar het allemaal niet zoveel uitmaakt. Dan heb je massaproductie qua brieven eerder een baan.

Als ik naar mijzelf kijk was ik snel 2 dagen bezig tussen het vinden van een vacature en het verzenden van de brief. Kwam neer op inlezen vacature, inlezen organisatie, motivatie bedenken, brief schrijven, brief een tijdje wegleggen, weer opnieuw lezen en aanpassen. Doorlooptijd zo'n 2 dagen, waarbij je natuurlijk niet fulltime bezig bent.

het hele uitkeringsgebeuren vond ik trouwens lachwekkend. Ik moest 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken doen en iedere scheet die ik liet kon ik als activiteit opgeven.
* cv op monsterboard = activiteit
* aanmelden sites als intermediair, stepstone, vacaturekrant weet ik veel wat = elke site een activiteit
* een filmpje kijken over solliciteren = een activiteit.
* etc etc

ik kon zonder enige moeite aan 7 geldige activiteiten (= bijna 2 maanden) komen zonder ook maar direct contact te zoeken met een organisatie/vacature
pi_134751992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:10 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Denk dat je dan vooral moet kijken naar de functie. Globaal gezegd lijkt het mij dat je bij hoogopgeleid werk beter 1 kwalitatieve brief kan sturen dan 5 middelmatige. Bedrijven zitten niet te wachten op middelmaat in deze economische tijd, wanneer ze voor dat zelfde geld een kwalitatief goed iemand kunnen aannemen. De sollicitatiebrief en cv is wat dat betreft een prima spiegel.

De standaardbrief lijkt me prima voor laaggeschoold werk waar het allemaal niet zoveel uitmaakt. Dan heb je massaproductie qua brieven eerder een baan.

Als ik naar mijzelf kijk was ik snel 2 dagen bezig tussen het vinden van een vacature en het verzenden van de brief. Kwam neer op inlezen vacature, inlezen organisatie, motivatie bedenken, brief schrijven, brief een tijdje wegleggen, weer opnieuw lezen en aanpassen. Doorlooptijd zo'n 2 dagen, waarbij je natuurlijk niet fulltime bezig bent.
Ik ben het wel met je eens maar je ziet toch dat zelfs bij de meest "simpele" baantjes bedrijven meer en meer gaan eisen van de kandidaten. (het begint al met hbo vragen voor een baan die in wezen neerkomt op "je bent de assistent van de electronicamonteur" :') ) Hierdoor lijkt me dat standaardbriefjes dus ook meer en meer in de massa gaan verzuipen zelfs bij bijv productiewerk. Nou is het wel zo dat je bij dat soort baantjes nog wel eens gebeld wordt door een uitzendbureau met de vraag of je ff dit of dat klusje wil gaan doen als je laat zien dat je liever niet thuis blijft zitten. Idd sollicitatiebrieven en dergelijke maken dan een stuk minder uit.

Ik ben gewoon 'n lastig geval omdat ik ook op banen solliciteer die wat meer op "mijn niveau" liggen en dat ik daar toch wel even goed de tijd wil nemen om een goede brief te schrijven. :P

...maar ik heb idd een keer een sollicitatiebrief aan totaal de verkeerde persoon gericht. Oh en een keer wist ik niet of het een man of een vrouw was en ben maar met "Geachte heer Janssen" begonnen en dat klopte dus niet. :') :@

...en jij praat waarschijnlijk over het UWV, ik heb het over de gemeente (de sociale dienst) waar ze weer net te ver naar de andere kant zijn doorgeschoten. Alles is passend en op de lange termijn denken daar beginnen ze maar niet aan, dus boeiend als je werk vindt voor 'n maand ofzo en je daarna weer vrolijk bij hun aanklopt. :')
Hallon!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:17:44 #70
238141 SevD
Boventitel
pi_134752016
Godverdomme, voor die andere vacature ook afgewezen. Nja, d'r moet er toch ooit 1 zo gek zijn om me aan te nemen zou je zeggen. :P

Net voor de zoveelste keer bij eenzelfde bedrijf gesolliciteerd. Elke keer een andere vacature (nu zelfs 2 lopend daar) dus we zullen zien.

Dit jaar werkloos afsluiten past ook wel bij de rest van m'n jaar, laten we hopen in 2014 dan eindelijk weer aan de slag te kunnen ^O^
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:20:23 #71
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_134752106
Hallo,

Hier nog een student die 4 dagen terug is gestopt met stage/werken.
Nu weer opnieuw solliciteren, richting de IT.

In februari doorstuderen met mijn Informatica opleiding, kan niet wachten!
Iemand, nog leuke plekken in Amsterdam en/of omgeving?

TIP: Misschien CV'tje zetten op Monsterboard? Ik word redelijk vaak gebeld, maar helaas gaat het dan alleen om fulltimers, wat ik niet kan helaas. Succes iedereen alvast!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:51:09 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134753245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:20 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Hallo,

Hier nog een student die 4 dagen terug is gestopt met stage/werken.
Nu weer opnieuw solliciteren, richting de IT.

In februari doorstuderen met mijn Informatica opleiding, kan niet wachten!
Iemand, nog leuke plekken in Amsterdam en/of omgeving?

TIP: Misschien CV'tje zetten op Monsterboard? Ik word redelijk vaak gebeld, maar helaas gaat het dan alleen om fulltimers, wat ik niet kan helaas. Succes iedereen alvast!
Als je IT doet zul je wel vaak gebeld worden ja, bij andere opleidingen valt dat tegen helaas.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:54:29 #73
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_134753370
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:51 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Als je IT doet zul je wel vaak gebeld worden ja, bij andere opleidingen valt dat tegen helaas.
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:51 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Als je IT doet zul je wel vaak gebeld worden ja, bij andere opleidingen valt dat tegen helaas.
Dat is wel zo ja, ben er blij om gelukkig!
En mevrouw? Werkt u? Of ook nog aan het zoeken?
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:00:46 #74
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134753577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel zo ja, ben er blij om gelukkig!
En mevrouw? Werkt u? Of ook nog aan het zoeken?
Ik werk en ben zoekende. Ik werk als administratief medewerkster en zoek iets als redacteur, corrector, tekstschrijver. Ik heb Nederlands gestudeerd en de banen liggen niet echt voor het oprapen, zeker niet als je geen docent wordt. Maar mijn huidige werk is niet verkeerd, leuke collega's en het salaris is laag maar voldoende, dus ik zoek op een rustig tempo verder.
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:15:05 #75
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134754148
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:00 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd en de banen liggen niet echt voor het oprapen, zeker niet als je geen docent wordt.
Dat kwam toch niet als een verrassing?
Het lijkt me meer een studie voor erbij, maar je moet zeker veel boeken lezen? -O-
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:17:53 #76
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_134754270
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:00 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik werk en ben zoekende. Ik werk als administratief medewerkster en zoek iets als redacteur, corrector, tekstschrijver. Ik heb Nederlands gestudeerd en de banen liggen niet echt voor het oprapen, zeker niet als je geen docent wordt. Maar mijn huidige werk is niet verkeerd, leuke collega's en het salaris is laag maar voldoende, dus ik zoek op een rustig tempo verder.
Hmm, interessant. Gelukkig heb je nog leuke collega's.
Je Nederlands zit er tip top uit! Succes!
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:21:14 #77
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134754422
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat kwam toch niet als een verrassing?
Het lijkt me meer een studie voor erbij, maar je moet zeker veel boeken lezen? -O-
Toen ik begon waren er nog banen genoeg hoor. En ja, je moet veel boeken lezen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:54:33 #78
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134785354
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:26 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring vanuit de jeughulpverlening: De bezuinigingen zijn al bezig en het gaat alleen maar erger worden. -O-
Misschien is het in andere regio's anders trouwens, maar in Zuid-Holland wordt je er echt niet blij van op dit moment.
Bedankt voor je reactie. Ik ben me daarvan bewust, heb het ook van de persoon gehoord waarmee ik contact heb over die opleiding. Daarnaast werkt mijn vader ook in een GGZ-instelling.

Ik werk al jaren op tijdelijke basis in sectoren waar wordt bezuinigd, zoals bij de gemeentes. De een zijn dood.. zo gaat het vaak wel. Dat is punt dat er weer uitzendkrachten/tijdelijke contracten in beeld komen omdat er teveel mensen worden wegbezuinigd.
Daarom denk ik dat in de toekomst wel weer meer ruimte gaat ontstaan. Ik zou het nu meer uit interesse en voor mijn persoonlijke ontwikkeling doen dan dat ik denk gelijk een baan te vinden in die sector. Overigens gaat het inderdaad om ambulante hulpverlening voor gezinnen, aan huis.

Neemt niet weg dat die bezuinigingen een kwalijke zaak zijn.
pi_134786048
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:54 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik ben me daarvan bewust, heb het ook van de persoon gehoord waarmee ik contact heb over die opleiding. Daarnaast werkt mijn vader ook in een GGZ-instelling.

Ik werk al jaren op tijdelijke basis in sectoren waar wordt bezuinigd, zoals bij de gemeentes. De een zijn dood.. zo gaat het vaak wel. Dat is punt dat er weer uitzendkrachten/tijdelijke contracten in beeld komen omdat er teveel mensen worden wegbezuinigd.
Daarom denk ik dat in de toekomst wel weer meer ruimte gaat ontstaan. Ik zou het nu meer uit interesse en voor mijn persoonlijke ontwikkeling doen dan dat ik denk gelijk een baan te vinden in die sector. Overigens gaat het inderdaad om ambulante hulpverlening voor gezinnen, aan huis.

Neemt niet weg dat die bezuinigingen een kwalijke zaak zijn.
Ik help het je hopen dat het in de toekomst beter zal gaan en er meer ruimte komt. Persoonlijk weet ik het zo net nog niet. Ik merk wel dat ik toch weer de ICT-kant in 'gedwongen' word, ook al heb ik nu bijna iets anders geleerd. Daarnaast lijken de vacatures nog steeds stevige eisen te hebben waar je eigenlijk bijna niet aan kan voldoen of je moet heel veel geluk hebben.

Al verschilt het wel misschien per sector natuurlijk :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:21:53 #80
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134786198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik help het je hopen dat het in de toekomst beter zal gaan en er meer ruimte komt. Persoonlijk weet ik het zo net nog niet. Ik merk wel dat ik toch weer de ICT-kant in 'gedwongen' word, ook al heb ik nu bijna iets anders geleerd. Daarnaast lijken de vacatures nog steeds stevige eisen te hebben waar je eigenlijk bijna niet aan kan voldoen of je moet heel veel geluk hebben.

Al verschilt het wel misschien per sector natuurlijk :)
Ik denk dat het zaak is om het je niet te persoonlijk aan te trekken inderdaad. Als je veel energie in een sollicitatie hebt gestoken en je best doet is het gewoon dikke vette pech, er was gewoon nét iemand met meer werkervaring of iets anders dat eruit sprong. Ik probeer wel mijn motivaties onder de loep te leggen en steeds opnieuw te schrijven. Na een tijdje word je er namelijk wat routineus in en soms kan het net uitmaken of je wordt uitgenodigd. Daarnaast bel ik tegenwoordig altijd. Met een vraag of iets anders. Dan hebben ze je naam gehoord. Het zijn maar kleine dingen maar het helpt wel om vaker op gesprek te komen.

En ja, in veel sectoren is het lastig nu. Maar ook ongeschoold werk is haast niet te vinden. Helemaal als je de dertig gepasseerd bent.
pi_134865270
Net te horen gekregen dat mijn sollicitatiegesprek in de tweede week van januari 2014 niet doorgaat omdat ze iemand intern hebben kunnen vinden. Ze wensen me iig 'veel succes met het vinden van een passende baan in 2014.'

En bedankt. Als ze nou eerst intern gaan zoeken voordat ze een vacature uitzetten en mensen uitnodigen? :{w
  maandag 30 december 2013 @ 16:49:50 #82
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134880990
Net op m'n werk te horen gekregen dat ze eind maart flink gaan snijden in het aantal uitzendkrachten. En ieders contract loopt ook tot eind maart, toevallig. Gelukkig zijn ze wel tevreden over me, maar toch weer spannend...
pi_134881067
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:49 schreef egeltje1985 het volgende:
Net op m'n werk te horen gekregen dat ze eind maart flink gaan snijden in het aantal uitzendkrachten. En ieders contract loopt ook tot eind maart, toevallig. Gelukkig zijn ze wel tevreden over me, maar toch weer spannend...
Dat ze tevreden over je zijn wil helaas niet veel meer zeggen tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net te horen gekregen dat mijn sollicitatiegesprek in de tweede week van januari 2014 niet doorgaat omdat ze iemand intern hebben kunnen vinden. Ze wensen me iig 'veel succes met het vinden van een passende baan in 2014.'

En bedankt. Als ze nou eerst intern gaan zoeken voordat ze een vacature uitzetten en mensen uitnodigen? :{w
Precies. Valse hoop scheppen lijkt het.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 30 december 2013 @ 16:54:47 #84
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134881219
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat ze tevreden over je zijn wil helaas niet veel meer zeggen tegenwoordig.

[..]

Precies. Valse hoop scheppen lijkt het.
Nee weet ik, en ik ben ook maar een uitzendkracht, dus ik ga nog maar wat fanatieker zoeken.
pi_134881370
Als ze van hogerhand bepalen dat er uitzendkrachten uitmoeten dan kan je manager hoog of laag springen dat je zo'n fantastische collega bent, uiteindelijk word je er zonder pardon uitgebonjourd.
  maandag 30 december 2013 @ 18:12:44 #86
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134884880
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat ze tevreden over je zijn wil helaas niet veel meer zeggen tegenwoordig.

[..]

Precies. Valse hoop scheppen lijkt het.
Het is vaak maar een formaliteit, een vacature moet ook extern worden uitgezet en dan hebben ze vaak al iemand intern op het oog. Ontzettend lullig maar niet iets om je persoonlijk aan te trekken.

Het idiootste is dat ze nu de termijn voor uitzendcontracten naar max. twee jaar willen terugbrengen, dat gaat natuurlijk niks helpen. Ondanks alle beloftes wordt er helemaal niks positiefs aan de flexwet gedaan. En dat terwijl het de grootst groeiende groep werkenden is.
pi_134891411
Ik heb weer werk, fulltime, ik weet niet voor hoe lang, bij de champignons. Vandaag m'n contract getekend. :)
Hallon!
pi_134891530
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 20:16 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb weer werk, fulltime, ik weet niet voor hoe lang, bij de champignons. Vandaag m'n contract getekend. :)
Op de valreep in het oude jaar. Feli! ^O^
pi_134891923
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:18 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Op de valreep in het oude jaar. Feli! ^O^
Ach ja het zal ongetwijfeld niet het meest boeiende of uitdagende werk zijn en de ploegentoeslag voor het 3ploegenrooster is echt het wettelijke minimum (en het uurloon iets daarboven) maar het is idd wel 'n leuk kadootje voor 2014. :) Dank. ^O^
Hallon!
pi_134891935
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:18 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Op de valreep in het oude jaar. Feli! ^O^
Een afwijzing op de valreep. Maar ik heb werk dus dat doet minder zeer,
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 30 december 2013 @ 20:26:07 #91
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134892059
Kut, verkeerd topic :')

[ Bericht 72% gewijzigd door Luco op 30-12-2013 20:32:17 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134892175
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef Soury het volgende:

[..]

Een afwijzing op de valreep. Maar ik heb werk dus dat doet minder zeer,
Ja dat klopt zeker. Evengoed lullig als je afgewezen wordt. ;( Ik blijf ook gewoon verder kijken. (wil me nog steeds laten omscholen en de chemische industrie in als procesoperator)
Hallon!
pi_134893648
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 20:16 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb weer werk, fulltime, ik weet niet voor hoe lang, bij de champignons. Vandaag m'n contract getekend. :)
Nice meid!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_134976692
Zo, de eerste twee sollicitatiebrieven van 2014 zijn alweer de deur uit.
pi_134980273
Probeer je op een online vacature te reageren, doet de website het niet. :')

Gisteren ook al 3x van browser moeten wisselen omdat Werk.nl kennelijk een hekel heeft aan Firefox. Wat een ellende moet je doorstaan om daar een simpel Word-document te uploaden.
pi_134985407
Ah, dit topic ga ik maar eens volgen. Hopelijk ben ik eind deze maand mijn HBO opleiding Facility Management afgerond, en zal dan ook maar eens een baan moeten gaan zoeken waar ik iets van m'n opleiding in kwijt kan. Het probleem waar ik nu al tegen aan loop is dat ik het idee heb dat je bij Facility Management van heel veel een klein beetje leert maar van weinig heel veel.

Bijvoorbeeld, iemand die voor tandarts studeert weet dat hij gaat solliciteren bij een tandartsenpraktijk. Met mijn opleiding kun je op 1000 plekken terecht komen. Dat maakt het lastig met zoeken heb ik het idee. Maarja, ik zie nu al beren op de weg terwijl ik nog niet eens echt begonnen ben met zoeken en solliciteren.
pi_134985748
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 20:16 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb weer werk, fulltime, ik weet niet voor hoe lang, bij de champignons. Vandaag m'n contract getekend. :)
Wat ga je doen bij de champignons?
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:43:50 #98
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134988337
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik vanaf morgen naar een ander team ga. Daar krijg ik een opleiding van 2 maanden. Dus waarschijnlijk hoef ik niet over 3 maanden te vertrekken. :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:45:25 #99
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134988398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Probeer je op een online vacature te reageren, doet de website het niet. :')

Gisteren ook al 3x van browser moeten wisselen omdat Werk.nl kennelijk een hekel heeft aan Firefox. Wat een ellende moet je doorstaan om daar een simpel Word-document te uploaden.
werk.nl :')
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:17:48 #100
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_134994308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:36 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat ga je doen bij de champignons?
Ik gok op plukken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:11:15 #101
238141 SevD
Boventitel
pi_134996446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:45 schreef Xummon het volgende:

[..]

werk.nl :')
Daar mogen wel meer van deze " :') " bij :D :D
pi_135002895
quote:
Ervaring in de vastgoed branche is een pré
Beste Mint, we nemen jouw cv niet mee in de eerste selectie, omdat de opdrachtgever heeft aangegeven personen te zoeken die ervaring hebben in de vastgoedsector. Dit zien wij niet terug op jouw cv.

Zet dan niet in de vacature dat het een pré is, maar gewoon een harde eis. :{w
pi_135003663
2 sollicitaties de deur uit. 1 voor fulltime programmeur met ontwerpkennis en 1 als beginnend financieel data analist.

Ik ben benieuwd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135006470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:36 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat ga je doen bij de champignons?
Vandaag heb ik ze gesorteerd aan de lopende band. :') Ach het werk is zeer zeker niet "uitdagend" te noemen, eerder slaapverwekkend en het is allemaal geen "rocketscience" maar ik ben weer even van de straat. :)
Hallon!
pi_135006616
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vandaag heb ik ze gesorteerd aan de lopende band. :') Ach het werk is zeer zeker niet "uitdagend" te noemen, eerder slaapverwekkend en het is allemaal geen "rocketscience" maar ik ben weer even van de straat. :)
good job!
pi_135017602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:59 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Beste Mint, we nemen jouw cv niet mee in de eerste selectie, omdat de opdrachtgever heeft aangegeven personen te zoeken die ervaring hebben in de vastgoedsector. Dit zien wij niet terug op jouw cv.

Zet dan niet in de vacature dat het een pré is, maar gewoon een harde eis. :{w
Ze bedoelen.
We hebben een jonger persoon met de juiste opleiding, die minder ervaring heeft. En we minder salaris bieden, maar daar houden wij dan meer aan over. Als we jou ook gaan voorstellen bij de opdrachtgever zijn we bang dat hij voor jou kiest. En dan verdienen we minder. En dat kan niet.
pi_135017888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ze bedoelen.
We hebben een jonger persoon met de juiste opleiding, die minder ervaring heeft. En we minder salaris bieden, maar daar houden wij dan meer aan over. Als we jou ook gaan voorstellen bij de opdrachtgever zijn we bang dat hij voor jou kiest. En dan verdienen we minder. En dat kan niet.
_O- _O- maar helaas wel de waarheid :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:29:07 #108
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_135034337
Ik ga maandag beginnen met een 'administratieve functie bij een grote bank'. Tot op heden heeft alleen niemand mij nog kunnen vertellen wat de werkzaamheden precies inhouden.. Zal wel niet zo heel uitdagend zijn krijg ik zo het zachtroze vermoeden.. :'(
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_135097690
Koester nou gewoon dat je een baan hebt. Legio mensen smachten naar een baan en hebben er geen!
Ik denk dat ik jou niet hoef te vertellen hoe het is om geen werk te hebben..
  zondag 5 januari 2014 @ 12:45:31 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135097947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ze bedoelen.
We hebben een jonger persoon met de juiste opleiding, die minder ervaring heeft. En we minder salaris bieden, maar daar houden wij dan meer aan over. Als we jou ook gaan voorstellen bij de opdrachtgever zijn we bang dat hij voor jou kiest. En dan verdienen we minder. En dat kan niet.
Wat een onzin. Ik krijg niks anders te horen dat ik geen ervaring heb en ik ben jong en al een jaar afgestudeerd.
pi_135098271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:29 schreef Ladylicious het volgende:
Ik ga maandag beginnen met een 'administratieve functie bij een grote bank'. Tot op heden heeft alleen niemand mij nog kunnen vertellen wat de werkzaamheden precies inhouden.. Zal wel niet zo heel uitdagend zijn krijg ik zo het zachtroze vermoeden.. :'(
Werk je gewoon lekker in, en als je alles onder de knie hebt lekker op eigen initiatief je werkzaamheden uitbreiden om te laten zien dat je potentie hebt.

Wekt vaak goed (behalve in bijbanen).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zondag 5 januari 2014 @ 12:55:52 #112
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135098281
Totale wanorganisatie en zich niet aan afspraken houden zorgen ervoor dat het met 't baantje wat ik nu heb waarschijnlijk niks wordt en dat is niet het bedrijf of mijn schuld maar puur Manpower die je dingen belooft en dan de afspraken niet nakomt, geen goede reclame voor dit uitzendbureau. :N Ik wacht maandag nog even af maar het is tekenend als een kerel die al jaren bij die champignontoestand werkt overstuur was omdat ie voor komende week ook niet opgeroepen was. :')
Hallon!
pi_135098353
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ze bedoelen.
We hebben een jonger persoon met de juiste opleiding, die minder ervaring heeft. En we minder salaris bieden, maar daar houden wij dan meer aan over. Als we jou ook gaan voorstellen bij de opdrachtgever zijn we bang dat hij voor jou kiest. En dan verdienen we minder. En dat kan niet.
Hoeveel van deze niks zeggende afwijs mail wil je hebben, ik heb er nog minimaal dertig in de mail staan.

Ook mooi: reageren op een functie, dan afgewezen worden omdat ze schoolverlaters zoeken (stond niet in de vacature).

En het gevleugelde: we hebben geschiktere kandidaten. Vooral als ze JOUW hebben benaderd voor de functie. Beetje MEH dan (ben 1 keer uit mijn slof geschoten tegen een detacheerder dat ik het zat was die generieke afwijzing te horen en dat men eens PRECIES aan moest geven wat er dan allemaal niet goed was aan mijn motivatie en CV...... nooit geen reactie meer gehad. Ik moet ook recruiter worden....).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135098360
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ze bedoelen.
We hebben een jonger persoon met de juiste opleiding, die minder ervaring heeft. En we minder salaris bieden, maar daar houden wij dan meer aan over. Als we jou ook gaan voorstellen bij de opdrachtgever zijn we bang dat hij voor jou kiest. En dan verdienen we minder. En dat kan niet.
Vaak is het toch een percentage van het jaarsalaris? Dacht ik hoor, kan er naast zitten.
pi_135098413
quote:
13s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:55 schreef BlueMage het volgende:
Totale wanorganisatie en zich niet aan afspraken houden zorgen ervoor dat het met 't baantje wat ik nu heb waarschijnlijk niks wordt en dat is niet het bedrijf of mijn schuld maar puur Manpower die je dingen belooft en dan de afspraken niet nakomt, geen goede reclame voor dit uitzendbureau. :N Ik wacht maandag nog even af maar het is tekenend als een kerel die al jaren bij die champignontoestand werkt overstuur was omdat ie voor komende week ook niet opgeroepen was. :')
Helaas is de markt zo, dat ze het zich kunnen veroorloven om het te verneuken. Gaat het bij jouw mis, stellen ze weer een andere voor (daarbij, denk aan Tempo Team: als daar een plaatsing mislukt, maar het lukt wel via Randstad is het alsnog winst want Tempo Team als voorbeeld is gewoon van randstad). Alles is verweven en als werknemer heb je gewoon pech op dit moment.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:27:16 #116
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135099221
quote:
13s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:55 schreef BlueMage het volgende:
Totale wanorganisatie en zich niet aan afspraken houden zorgen ervoor dat het met 't baantje wat ik nu heb waarschijnlijk niks wordt en dat is niet het bedrijf of mijn schuld maar puur Manpower die je dingen belooft en dan de afspraken niet nakomt, geen goede reclame voor dit uitzendbureau. :N Ik wacht maandag nog even af maar het is tekenend als een kerel die al jaren bij die champignontoestand werkt overstuur was omdat ie voor komende week ook niet opgeroepen was. :')
Zuur. Word je te weinig uren ingepland ... ? Kan me een soortgelijke onduidelijkheid omtrent urenplanning nog herinneren van DHL afgelopen zomer :+
  zondag 5 januari 2014 @ 13:30:38 #117
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135099307
Contract bij mijn huidige werk (Limburgse gemeente) duurt overigens nog tot halverwege mei. Twee collega's gaan komende zomer met pensioen en een andere medewerker kwakkelt gevaarlijk met zijn gezondheid, daarintegen is er sinds ongeveer een jaar een vrouwelijke collega in dienst die zéér capabel is en breed inzetbaar. Wél of geen contractverlenging per half mei 2014 lijkt me op dit moment een kwestie van 50/50.
  zondag 5 januari 2014 @ 13:54:58 #118
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135100146
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:27 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zuur. Word je te weinig uren ingepland ... ? Kan me een soortgelijke onduidelijkheid omtrent urenplanning nog herinneren van DHL afgelopen zomer :+
Ja ik word idd te weinig ingepland, niet de beloofde 40 u iig, eigenlijk meer 0 u volgende week. :+ 8)7

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:00 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Helaas is de markt zo, dat ze het zich kunnen veroorloven om het te verneuken. Gaat het bij jouw mis, stellen ze weer een andere voor (daarbij, denk aan Tempo Team: als daar een plaatsing mislukt, maar het lukt wel via Randstad is het alsnog winst want Tempo Team als voorbeeld is gewoon van randstad). Alles is verweven en als werknemer heb je gewoon pech op dit moment.
Tsja idd ze komen overal mee weg omdat ik bijv a. geen werk mag weigeren (uitkering wordt dan ingetrokken) b. ik blij mag zijn dat ik überhaupt 'n paar uur bij zo'n bedrijf kan werken en c. idd als je stennis gaat schoppen over de planning of wat dan ook hebben ze zo wel weer iemand anders gevonden. Je trekt tegenwoordig idd aan het kortste eind. :N Nou moet ik zeggen dat ik met een aantal uitzendbureaus zoals Flexpoint en Adecco eigenlijk wel vrij prettige of iig neutrale ervaringen heb. :)

...maar ik wacht één en ander maandag nog even af aangezien mij beloofd is door die kerel van Manpower dat ik gebeld zou worden en anders ga ik gewoon eens rechtstreeks bij het bedrijf informeren naar de mogelijkheden want het was op zich zeker niet onprettig werken daar, verre van dat.
Hallon!
  zondag 5 januari 2014 @ 14:15:29 #119
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_135101055
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:35 schreef Iwanius het volgende:
Koester nou gewoon dat je een baan hebt. Legio mensen smachten naar een baan en hebben er geen!
Ik denk dat ik jou niet hoef te vertellen hoe het is om geen werk te hebben..
Doe ik ook, anders was ik er uberhaupt niet aan begonnen. Heb 2 maanden thuis gezeten en ben blij dat ik weer aan de slag kan. Het gaat mij er alleen om dat ik het een rare gang van zaken vind dat ze je eigenlijk laten tekenen zonder dat je precies weet waarvoor. Als er dan op een arbo-papiertje voorbij komt dat het 'sterk routinematig' is, krijg ik de indruk dat ze bewust informatie achter houden..

Gelukkig heb ik nog iets anders lopen waar ik mn kansen redelijk goed inschat dus met een beetje mazzel is het tijdelijk.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_135107580
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:54 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik word idd te weinig ingepland, niet de beloofde 40 u iig, eigenlijk meer 0 u volgende week. :+ 8)7

[..]

Tsja idd ze komen overal mee weg omdat ik bijv a. geen werk mag weigeren (uitkering wordt dan ingetrokken) b. ik blij mag zijn dat ik überhaupt 'n paar uur bij zo'n bedrijf kan werken en c. idd als je stennis gaat schoppen over de planning of wat dan ook hebben ze zo wel weer iemand anders gevonden. Je trekt tegenwoordig idd aan het kortste eind. :N Nou moet ik zeggen dat ik met een aantal uitzendbureaus zoals Flexpoint en Adecco eigenlijk wel vrij prettige of iig neutrale ervaringen heb. :)

...maar ik wacht één en ander maandag nog even af aangezien mij beloofd is door die kerel van Manpower dat ik gebeld zou worden en anders ga ik gewoon eens rechtstreeks bij het bedrijf informeren naar de mogelijkheden want het was op zich zeker niet onprettig werken daar, verre van dat.
Hier staat nog een leuk verhaal in de comments over Manpower. ;)

Op persoonlijk vlak heb ik ook geen goede ervaringen met Manpower. Ze beloven een hoop, maar als het puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
pi_135110870
Met Adecco heb ik tot nog toe enkel positieve ervaringen. Met Randstad één wat mindere, ik heb inmiddels door hoe ze al die hoogopgeleiden aan een baan hebben weten te helpen...
pi_135114336
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik krijg niks anders te horen dat ik geen ervaring heb en ik ben jong en al een jaar afgestudeerd.
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde opleiding
  zondag 5 januari 2014 @ 19:32:07 #123
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135114362
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hier staat nog een leuk verhaal in de comments over Manpower. ;)

Op persoonlijk vlak heb ik ook geen goede ervaringen met Manpower. Ze beloven een hoop, maar als het puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
Ah intern bij Manpower een rommeltje dus? Tsja ze kunnen blijven aankloten simpelweg door de huidige banenmarkt. :N
Hallon!
pi_135114606
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:58 schreef From het volgende:

[..]

Vaak is het toch een percentage van het jaarsalaris? Dacht ik hoor, kan er naast zitten.
Volgens mij bieden ze een uurtarief aan. Ze zeggen tegen de opdrachtgever "wij kunnen voor een goede medewerker zorgen voor 1 jaar, voor het tarief van 45 euo/uur all inn. Dus dan houden ze meer over aan een persoon die ze 2500 bruto/maand kunnen bieden, dan iemand die bv 3400 bruto/maand verdiend.
pi_135114801
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:58 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Hoeveel van deze niks zeggende afwijs mail wil je hebben, ik heb er nog minimaal dertig in de mail staan.

Ook mooi: reageren op een functie, dan afgewezen worden omdat ze schoolverlaters zoeken (stond niet in de vacature).

En het gevleugelde: we hebben geschiktere kandidaten. Vooral als ze JOUW hebben benaderd voor de functie. Beetje MEH dan (ben 1 keer uit mijn slof geschoten tegen een detacheerder dat ik het zat was die generieke afwijzing te horen en dat men eens PRECIES aan moest geven wat er dan allemaal niet goed was aan mijn motivatie en CV...... nooit geen reactie meer gehad. Ik moet ook recruiter worden....).
Ze verwachten ook dat je 100 km enkele reis gaat maken puur voor een kennismakingsgesprek. Mooi niet. Ze komen maar naar een hotel of restaurant in de buurt. Daar hebben ze ook koffie en kan je een gesprek voeren.
pi_135135500
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:58 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Hoeveel van deze niks zeggende afwijs mail wil je hebben, ik heb er nog minimaal dertig in de mail staan.

Ook mooi: reageren op een functie, dan afgewezen worden omdat ze schoolverlaters zoeken (stond niet in de vacature).

En het gevleugelde: we hebben geschiktere kandidaten. Vooral als ze JOUW hebben benaderd voor de functie. Beetje MEH dan (ben 1 keer uit mijn slof geschoten tegen een detacheerder dat ik het zat was die generieke afwijzing te horen en dat men eens PRECIES aan moest geven wat er dan allemaal niet goed was aan mijn motivatie en CV...... nooit geen reactie meer gehad. Ik moet ook recruiter worden....).
Doe je dat dan ook via de telefoon? Ik heb me er ook wel eens op een afgereageerd. Dat werkte best lekker. Ik haalde 20 minuten lang door de telefoon alle redenen van afwijzing onderuit en uiteindelijk begon die recruiter het op zichzelf te betrekken en te roepen dat ze die functie ook nooit zou kunnen vervullen. Whut? wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je moet me gewoon niet afwijzen op die leuke functie! Maar goed, misschien heb ik het daar nu wel goed verpest, aan de andere kant, binnen de gehele branch staat dat bedrijf vrij negatief bekend om hoe ze met hun personeel om gaan.

Ik heb ook ooit een afspraak gemaakt om over reden van afwijzing te praten. Ging om een interne sollicitatie. Het gesprek was lang, maar leverde niet echt iets op waar ik wat aan had.
pi_135135743
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:07 schreef Daboman het volgende:

[..]

Doe je dat dan ook via de telefoon? Ik heb me er ook wel eens op een afgereageerd. Dat werkte best lekker. Ik haalde 20 minuten lang door de telefoon alle redenen van afwijzing onderuit en uiteindelijk begon die recruiter het op zichzelf te betrekken en te roepen dat ze die functie ook nooit zou kunnen vervullen. Whut? wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je moet me gewoon niet afwijzen op die leuke functie! Maar goed, misschien heb ik het daar nu wel goed verpest, aan de andere kant, binnen de gehele branch staat dat bedrijf vrij negatief bekend om hoe ze met hun personeel om gaan.

Ik heb ook ooit een afspraak gemaakt om over reden van afwijzing te praten. Ging om een interne sollicitatie. Het gesprek was lang, maar leverde niet echt iets op waar ik wat aan had.
Ik heb zelf, toen ik op de bank zat bij een detacheerder, ook wel eens sollicitanten gescreend. Als je een afwijzing krijgt willen ze het liefst zo min mogelijk met je te maken hebben en besteden ze het liefst zo min mogelijk tijd aan je. Een beetje van: de keus is niet op je gevallen nou oprotten en de volgende keer misschien maar weer een keer proberen.

Je krijgt ook vaak een reactie dat je in hun bestand blijft. Een senior recruiter biechtte ooit tegen mij op dat dat voor nieuwe vacatures geen pluspunt meebrengt: ze kijken er nooit naar/ Je moet zelf de functie vinden en weer opnieuw solliciteren. Ik denk als de markt SUPER krap wordt, dat het dan werl zin heeft, maar in de huidige economie.... meh
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 6 januari 2014 @ 11:06:44 #128
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_135137804
Leuk, stuur je een email naar je vaste contactpersoon van het uitzendbureau. Krijg je een geautomatiseerd bericht terug dat ze er niet meer werkzaam is! :') Euh..ja....
pi_135138738
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:23 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ik heb zelf, toen ik op de bank zat bij een detacheerder, ook wel eens sollicitanten gescreend. Als je een afwijzing krijgt willen ze het liefst zo min mogelijk met je te maken hebben en besteden ze het liefst zo min mogelijk tijd aan je. Een beetje van: de keus is niet op je gevallen nou oprotten en de volgende keer misschien maar weer een keer proberen.

Je krijgt ook vaak een reactie dat je in hun bestand blijft. Een senior recruiter biechtte ooit tegen mij op dat dat voor nieuwe vacatures geen pluspunt meebrengt: ze kijken er nooit naar/ Je moet zelf de functie vinden en weer opnieuw solliciteren. Ik denk als de markt SUPER krap wordt, dat het dan werl zin heeft, maar in de huidige economie.... meh
Op zich begrijpelijk, maar als je afwijzing na afwijzing krijgt heeft dat wel gevolgen die niet in verhouding staan met de gevolgen voor de recruiter. Geen/minder inkomen en verlies van zelfvertrouwen. Stukje bij beetje wordt je mentale weerbaarheid afgebroken. Juist daarom kan het geen kwaad om af en toe eens wat dieper te graven bij een afwijzing, dat kan ook best leerzaam zijn. Of jezelf gewoon even lekker afreageren, je hebt bij een afwijzing toch niets te verliezen. Dat dat kut voor hun is is niet jouw probleem; de afwijzing is immers ook niet hun probleem.
pi_135139026
Ach, bij zak en as gaan zitten doe ik toch niet: gewoon elke kans weer op af vliegen :) Oh en je CV op de bekende websites regelmatig verfrissen: dan sta je bij de dagelijkse mailing van detacheerders en andere bedrijven gelijk weer bovenaan (zo werd ik echt 10 minuten geleden gebeld voor een baan)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135141677
Eerste afwijzing van het jaar is binnen :')

Ze gaan niet verder met mijn kandidatuur en hebben de functie in weten te vullen met een andere kandidaat.

Next!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 6 januari 2014 @ 13:32:20 #132
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135142385
De Manpowersoap continues:

Vandaag zouden een vriendin van mij die ook bij dat champignonbedrijf aan het werk was vorige week (twee nachtdiensten) ook bericht krijgen over hoe en wat mbt het rooster, niks gehoord, zij heeft gemaild en de intercedent gaf aan dat ze iedereen wel hebben bereikt alleen haar niet (ja ja wat 'n toeval :') ) maar mij hebben ze tot op heden ook nog niet gebeld. Het plan is nu dat wij twee morgen rond 'n uur of 10 's ochtends bij die fabriek naar binnen gaan om sowieso onze spullen die daar staan zoals werkschoenen op te halen plus proberen iemand van het bedrijf zelf te spreken te krijgen omdat we allebei graag willen werken dus wat zijn de mogelijkheden en hebben ze idd mensen fulltime in 3 ploegendienst nodig? Als we het antwoord hebben gaan we dan eens bij Manpower langs om om uitleg over deze vreemde gang van zaken en niet nagekomen beloftes te vragen. Ook zal ik een mooi mailtje naar mijn werkcoach sturen (die troela die ook bepaalt of m'n uitkering gekort gaat worden of niet) om uit te leggen hoe één en ander gegaan is...
Hallon!
pi_135148264
Het lijkt erop dat er steeds minder vacatures zijn. Ik kom steeds dezelfde, standaard vacatures tegen. Niet echt motiverend :(
pi_135149504
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:53 schreef SandwichIslands het volgende:
Het lijkt erop dat er steeds minder vacatures zijn. Ik kom steeds dezelfde, standaard vacatures tegen. Niet echt motiverend :(
Ik vind het ook tegenvallen op dit moment, maar ik denk dat het ook met de tijd van het jaar te maken heeft. Vorig jaar werd het in de loop van januari beter.
pi_135172702
Net een afwijzing binnen. Overgekwalificeerd en volgens hun meer een researchprofiel. Wel grappig, hieruit haal ik met gemak dat ze mijn CV niet goed hebben gelezen.

Want ik heb de hardcore research al zo'n 4 jaar geleden vaarwel gezegd. En ik ben al bijna 3 jaar operator voor de farmaceutische industrie met als extraatje veel lab-kennis door m'n opleiding. Ben wel een beetje aan het jobhoppen. Reorganisatie hier, slecht personeelsbeleid daar, het heeft het er niet echt makkelijker op gemaakt.

Eigenlijk van de zotte dat ik nog nooit een lab-functie gehad heb.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:22:29 #136
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135173808
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:53 schreef Daboman het volgende:
Net een afwijzing binnen. Overgekwalificeerd en volgens hun meer een researchprofiel. Wel grappig, hieruit haal ik met gemak dat ze mijn CV niet goed hebben gelezen.

Want ik heb de hardcore research al zo'n 4 jaar geleden vaarwel gezegd. En ik ben al bijna 3 jaar operator voor de farmaceutische industrie met als extraatje veel lab-kennis door m'n opleiding. Ben wel een beetje aan het jobhoppen. Reorganisatie hier, slecht personeelsbeleid daar, het heeft het er niet echt makkelijker op gemaakt.

Eigenlijk van de zotte dat ik nog nooit een lab-functie gehad heb.
Dit lijkt me wel 'n geval waar het geen kwaad kan om er nog eens achteraan te bellen omdat je de afwijzing niet goed begrijpt.
Hallon!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:13:29 #137
164283 Luco
Buongiorno!
pi_135178687
Nog apothekers die in Amsterdam werk zoeken?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_135182327
Morgen op gesprek bij een merkenbureau voor de functie van paralegal/administratief medewerkster! Lijkt me echt heel gaaf, dus vanmiddag nog maar even goed voorbereiden :)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 januari 2014 @ 11:33:28 #139
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135182444
Gisteren gebeld door een wervingsbureau waar ik een sollicitatie naar had gestuurd vanwege een functie die ze op hun site hebben staan. Was een leuk gesprek (ondanks dat ik in het OV zat, dat praat toch altijd wat ongemakkelijk :')) en ze gaan mijn profiel naar het bedrijf doorsturen. Op heel wat punten kwam mijn cv overeen met wat ze zochten, dus dat is in elk geval positief :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:51:47 #140
238141 SevD
Boventitel
pi_135183062
Awww yeah, 1,5 uur schoonmaak werk per dag *O* :D

:') Ach, beter iets dan niets :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:00:59 #141
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135185300
Ik heb dit topic nu ook gevonden. Ik ben al sinds mei werkeloos en elke dag begint de dag met minimaal drie afwijs e-mails. Ik zie het niet meer goed komen. Het enige waar ik eventueel aan word genomen is het werk wat ik het meeste haat; callcentre. Ik ga nog liever poetsen maar daar ben ik ook al voor afgewezen.
fijn!
pi_135186445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:00 schreef suus21 het volgende:
Ik heb dit topic nu ook gevonden. Ik ben al sinds mei werkeloos en elke dag begint de dag met minimaal drie afwijs e-mails. Ik zie het niet meer goed komen. Het enige waar ik eventueel aan word genomen is het werk wat ik het meeste haat; callcentre. Ik ga nog liever poetsen maar daar ben ik ook al voor afgewezen.
Ik zit in het zelfde schip en ik zie het eerder zinken dan ergens stranden of aanmeren. Het enige waar ik nog voor aangenomen wordt is magazijnwerk voor plusminus 3 maanden (voor een nieuwe collectie/kerst/andere drukke periode).

Aangezien ik geen 2 dingen tegelijk kan doen door mijn spraakgebrek en gehoor (waarvan ik vanaf mijn geboorte last heb) kan ik ook geen callcenter werk doen. Ik heb het echter 1x geprobeerd en na 2 weken proberen heb ik mij toch bedacht. Ik had last van overmatige stress en pijn aan de oren. Hetgeen mij het zoeken en zelfs aannemen van werk ook bemoeilijkt.

Zet mij maar bij de plantsoenendienst of in een fabriek.

Ik blijf er echter ook bij dat het schoolwezen mij niet echt geholpen heeft aan een passende opleiding ivm het spraakgebrek en gehoor.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:40:03 #143
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135186673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zit in het zelfde schip en ik zie het eerder zinken dan ergens stranden of aanmeren. Het enige waar ik nog voor aangenomen wordt is magazijnwerk voor plusminus 3 maanden (voor een nieuwe collectie/kerst/andere drukke periode).

Aangezien ik geen 2 dingen tegelijk kan doen door mijn spraakgebrek en gehoor (waarvan ik vanaf mijn geboorte last heb) kan ik ook geen callcenter werk doen. Ik heb het echter 1x geprobeerd en na 2 weken proberen heb ik mij toch bedacht. Ik had last van overmatige stress en pijn aan de oren. Hetgeen mij het zoeken en zelfs aannemen van werk ook bemoeilijkt.

Zet mij maar bij de plantsoenendienst of in een fabriek.

Ik blijf er echter ook bij dat het schoolwezen mij niet echt geholpen heeft aan een passende opleiding ivm het spraakgebrek en gehoor.
Dan zit je dus niet in hetzelfde schip. Ik heb geen handicap. Zijn er niet speciale trajecten voor mensen die fysiek gezien niet op elke baan kunnen solliciteren? Bij Trespa in Weert zou je misschien kunnen beginnen, productiewerk.
fijn!
pi_135187301
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:40 schreef suus21 het volgende:

[..]

Dan zit je dus niet in hetzelfde schip. Ik heb geen handicap. Zijn er niet speciale trajecten voor mensen die fysiek gezien niet op elke baan kunnen solliciteren? Bij Trespa in Weert zou je misschien kunnen beginnen, productiewerk.
Veelal moet je een WAjong uitkering hebben hetgeen waar ik zelf niet zot van ben. Er zijn mensen met ergere ziektes/handicappen :Y Ik wil eerst zelf proberen werk te vinden :)
pi_135189993
Solicitatiegesprek = Uur lang stomme, onvoorbereide vragen beantwoorden en proberen geen stomme antwoorden te geven.
.
pi_135190468
De afwijzing op een functie omdat ik teveel ambitie zou hebben had ik nog niet gehad. Nu wel... :{

Ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze mensen moeten afwijzen. Wat is er mis met het hebben van ambitie??
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:13:43 #147
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135190550
Ik heb het ook allemaal meegemaakt; te hoog opgeleid, te veel ervaring, bang dat ik niet lang zal blijven, te weinig ervaring etc. Hopeloos.
fijn!
  Redactie Frontpage dinsdag 7 januari 2014 @ 15:16:00 #148
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135190641
Iets positiever nieuws hier: maandag op gesprek (ter kennismaking) bij het werving- en selectiebureau dat gisteren belde, en ze hadden ook nog een andere functie die misschien wel iets voor me zou zijn.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135190792
:P Vorige week vrijdag gebeld door een Belgische detacheerder, en nu ligt mijn CV bij een betonfabriek bij Antwerpen (met hele goede doorgroeimogelijkheden). De bal kan raar rollen, nu even kijken want qua afstand wil ik wel een leasebak
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:19:09 #150
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_135193948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
De afwijzing op een functie omdat ik teveel ambitie zou hebben had ik nog niet gehad. Nu wel... :{

Ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze mensen moeten afwijzen. Wat is er mis met het hebben van ambitie??
Wellicht blijft niemand op die functie zitten en hebben ze telkens een ander nodig, hetgeen ze niet wensen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:53:07 #151
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135195413
Helaas, afgewezen voor een functie waar ik erg op gehoopt had. Ik was één van de 494. Gelukkig is mijn huidige salaris zo laag dat de belastingveranderingen gunstig uitpakken; ik krijg tien euro meer per week.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:05:00 #152
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135195812
Vanavond/nacht 'n nachdienst werken bij dat champignonbedrijf. Maar wat 'n puinhoop is het bij Manpower, ik weet nu iig dat het bedrijf zelf idd gewoon oproepkrachten nodig heeft maar dat hadden ze me wel eens eerlijk mogen vertellen bij het uitzendbureau, nou ja, nog maar even slapen en vannacht hopelijk lekker werken. :)
Hallon!
pi_135209714
Gesolliciteerd bij Philips in het Engels, omdat de vacature in Engels was. Hoop dat het de bedoeling was.
.
pi_135228283
Ik ben vandaag naar een sollicitatiegesprek geweest in Weert. Het wervingsbureau had een vacature liggen voor een magazijnfunctie bij de Bosgroup. Helaas waren er al genoeg kandidaten (raar verhaal). Ze heeft mij eigenlijk in de val gelokt voor een intake gesprek. Ik heb sowieso al niks te makken en kan dus nu 10¤ aan reiskosten verspillen, want het gesprek kon ook via de telefoon. :{

Vandaag nog een intake gesprek geregeld voor een ander uitzendbureau hier in de stad. c_/
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:30:19 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135229956
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:53 schreef egeltje1985 het volgende:
Helaas, afgewezen voor een functie waar ik erg op gehoopt had. Ik was één van de 494. Gelukkig is mijn huidige salaris zo laag dat de belastingveranderingen gunstig uitpakken; ik krijg tien euro meer per week.
Ooit komt het goed Egeltje!

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:38 schreef ManianMan het volgende:
Ik ben vandaag naar een sollicitatiegesprek geweest in Weert. Het wervingsbureau had een vacature liggen voor een magazijnfunctie bij de Bosgroup. Helaas waren er al genoeg kandidaten (raar verhaal). Ze heeft mij eigenlijk in de val gelokt voor een intake gesprek. Ik heb sowieso al niks te makken en kan dus nu 10¤ aan reiskosten verspillen, want het gesprek kon ook via de telefoon. :{

Vandaag nog een intake gesprek geregeld voor een ander uitzendbureau hier in de stad. c_/
Dat is kwalijk ja, volgens mij moeten ze dan gewoon een target halen van aantal gesprekken ofzo en het kost ze niets extra's terwijl jij een hoop tijd en ook geld er weer aan kwijt bent.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Redactie Frontpage woensdag 8 januari 2014 @ 13:31:33 #156
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135229992
Afgewezen voor een traineeship, ze vinden het profiel niet overeenkomen met wat ze zoeken en mijn reisafstand vinden ze te ver, helaas (ik woon op 50 km afstand ongeveer, ze willen mensen die op max 25 km afstand wonen)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135230226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ooit komt het goed Egeltje!

[..]

Dat is kwalijk ja, volgens mij moeten ze dan gewoon een target halen van aantal gesprekken ofzo en het kost ze niets extra's terwijl jij een hoop tijd en ook geld er weer aan kwijt bent.
Ik heb belminuten die ik nergens aan besteed dus voor mij is dat een soort van gratis alternatief maar helaas heb ik moeten reizen voor een gesprek van 15-20 min. :{ die ook gratis kan gevoerd worden via Viber of Skype :{
pi_135230408
Deze mail vandaag 2x gekregen:

quote:
Amsterdam, 08 Januari 2014

Geachte kandidaat,

Genericsgroup is op zoek naar iemand die de vacature van "Administratief/Financieel thuiswerker" kan vervullen. Uw CV op Jobbird.com heeft onze interesse gewekt. Ik zou vandaar graag met u in contact komen om de vacature met te bespreken en uw potentiele beschikbaarheid na te gaan.

Voor het maken van een afspraak of voor meer informatie kunt u een emailbericht sturen naar Genericsgroup@inbox.com . Wij zullen dan z.s.m. telefonisch contact opnemen,

Wij kijken er naar uit om kennis met u te maken.

Met vriendelijke groet,

Jonathan Meirs
Hr manager Generics Group
http://www.genericsgroup.com
Denk dat ik daar maar niet op ga reageren.

Heb een aantal sollicitaties verstuurd maar gaat niet echt lekker. Gisteren laptop ineens kapot gegaan dus kon even geen sollicitaties kunnen doen. Gelukkig wel een andere laptop kunnen regelen. Maar wat was het gisteren een baaldag. Hopen dat het vanaf nu beter gaat.
pi_135230482
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:44 schreef diertjuh het volgende:
Deze mail vandaag 2x gekregen:

[..]

Denk dat ik daar maar niet op ga reageren.

Heb een aantal sollicitaties verstuurd maar gaat niet echt lekker. Gisteren laptop ineens kapot gegaan dus kon even geen sollicitaties kunnen doen. Gelukkig wel een andere laptop kunnen regelen. Maar wat was het gisteren een baaldag. Hopen dat het vanaf nu beter gaat.
Zou ik ook niet doen, meestal is dat een obscuur bedrijf die snoepgoed verkoopt of andere rotzooi die je zelf moet inkopen en moet verkopen. :+
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:47:16 #160
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135230513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:44 schreef diertjuh het volgende:
Deze mail vandaag 2x gekregen:

[..]

Denk dat ik daar maar niet op ga reageren.

Heb een aantal sollicitaties verstuurd maar gaat niet echt lekker. Gisteren laptop ineens kapot gegaan dus kon even geen sollicitaties kunnen doen. Gelukkig wel een andere laptop kunnen regelen. Maar wat was het gisteren een baaldag. Hopen dat het vanaf nu beter gaat.
Dat is een scam idd, misschien is dat "Generics Group" trouwens wel een bestaand bedrijf, kwam eerder al eens voorbij dat ze bestaande bedrijven hiervoor gebruiken.
Hallon!
pi_135236455
Wat doen jullie nou zoal op een dag? De eerste drie maanden waren best relaxed, maar ik voel me af en toe net een zombie. Zelfs als je veel hobby's/vrienden hebt dan beland je op een gegeven moment in een sleur.

Aan de ene kant wil ik ontzettend graag weer aan het werk, maar aan de andere kant werken al die afwijzingen (met de meest belachelijke redenen) heel erg demotiverend om mezelf langer in te spannen dan nodig is.
pi_135236558
En een telefonische afwijzing gehad net. Ze vonden mijn programmeerkennis te mager. Apart voor een analyserende functie, maar ok.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135236599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal op een dag? De eerste drie maanden waren best relaxed, maar ik voel me af en toe net een zombie. Zelfs als je veel hobby's/vrienden hebt dan beland je op een gegeven moment in een sleur.
Ik had daar ook last van, maar ik heb besloten in de perioden dat ik geen werk heb (nóg ;) ) slimmer te worden. Ik lees veel en ben een taal (deels opnieuw) aan het leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 16:27:12 ]
pi_135236603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal op een dag? De eerste drie maanden waren best relaxed, maar ik voel me af en toe net een zombie. Zelfs als je veel hobby's/vrienden hebt dan beland je op een gegeven moment in een sleur.
Ik zwem 3x per week in de ochtend, volg een cursus op donderdag waar ik elke dag 1 á 2 uur voor studeer en huiswerk maak, en ik doe dingen rond het huis of ga gewoon naar buiten frisse neus halen, om maar wat te noemen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135237147
Ik ben in het najaar van 2013 afgestudeerd, maar heb nog steeds geen baan kunnen vinden.

Daarom zoek ik in de tussentijd naar een bijbaantje. Ik ben echter bang dat je nooit meer voor een bijbaan wordt aangenomen omdat de werkgever waarschijnlijk verwacht dat je zo weer weg bent als je eenmaal een fulltime baan gevonden hebt (wat eigenlijk ook zo is).

Hoe ga je hiermee om in je sollicitatiebrief? Een klein beetje liegen over de bereidheid om er voor een langere periode te blijven? Of is het sollicteren naar een vaste bijbaan kansloos in deze situatie en is tijdelijk werk het enige waar je nog voor in aanmerking kunt komen?
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:35:27 #166
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135237237
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik had daar ook last van, maar ik heb besloten in de perioden dat ik geen werk heb (nóg ;) ) slimmer te worden. Ik lees veel en ben een taal (deels opnieuw) aan het leren.
Dit doe ik ook, gewoon boeken lezen over allerlei interessante onderwerpen. Weet iemand nog boeken over quantumfysica? :7
Hallon!
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:46:45 #167
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135237669
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ooit komt het goed Egeltje!

[..]

Dat is kwalijk ja, volgens mij moeten ze dan gewoon een target halen van aantal gesprekken ofzo en het kost ze niets extra's terwijl jij een hoop tijd en ook geld er weer aan kwijt bent.
tnx. :) Mijn huidige werk is wel wat uitdagender inmiddels trouwens, dat helpt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:47:22 #168
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135237698
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:35 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dit doe ik ook, gewoon boeken lezen over allerlei interessante onderwerpen. Weet iemand nog boeken over quantumfysica? :7
geen boek, wel een leuke film. What the bleep do we know?
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:57:26 #169
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135238012
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:47 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

geen boek, wel een leuke film. What the bleep do we know?
Ja idd daar heb ik ook over gelezen, maar eens opzoeken, wel 'n goed idee. :Y
Hallon!
pi_135240120
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja idd daar heb ik ook over gelezen, maar eens opzoeken, wel 'n goed idee. :Y
Ik hoor juist verhalen dat dat een beetje een onzin film is.
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:03:29 #171
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135240440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal op een dag? De eerste drie maanden waren best relaxed, maar ik voel me af en toe net een zombie. Zelfs als je veel hobby's/vrienden hebt dan beland je op een gegeven moment in een sleur.

Aan de ene kant wil ik ontzettend graag weer aan het werk, maar aan de andere kant werken al die afwijzingen (met de meest belachelijke redenen) heel erg demotiverend om mezelf langer in te spannen dan nodig is.
Ik voel me precies hetzelfde, zo klote allemaal.
fijn!
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:09:18 #172
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135240648
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:38 schreef ManianMan het volgende:
Ik ben vandaag naar een sollicitatiegesprek geweest in Weert. Het wervingsbureau had een vacature liggen voor een magazijnfunctie bij de Bosgroup. Helaas waren er al genoeg kandidaten (raar verhaal). Ze heeft mij eigenlijk in de val gelokt voor een intake gesprek. Ik heb sowieso al niks te makken en kan dus nu 10¤ aan reiskosten verspillen, want het gesprek kon ook via de telefoon. :{

Vandaag nog een intake gesprek geregeld voor een ander uitzendbureau hier in de stad. c_/
Welk bureau was dat? Ik woon in deze stad maar heb bij geen enkel uitzendbureau hier ook maar een intake gehad. Die vreselijk domme intercedentes, ik vraag me altijd af hoe die domme trienen aan werk zijn gekomen. Sowieso zonder brief te schrijven, want ze weten niet eens jou of jouw correct te gebruiken in hun correspondentie. Dat frustreert mij nog het meeste dat veel domme mensen werk hebben dat heel duidelijk te hoog gegrepen is voor ze.
fijn!
pi_135240651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:53 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Ik hoor juist verhalen dat dat een beetje een onzin film is.
http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/04/what_the_bleep_.html

Ik verveel me overigens niet zo snel, alhoewel ik nog nooit maanden zonder werk heb gezeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:21:42 #174
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135241055
Ik ga morgen toch maar eens even gezellig babbelen bij Manpower aangezien ik m'n loon over de uren die ik vorige week gewerkt heb ook nog niet uitbetaald heb gekregen plus het gedoe dat Manpower zegt "ja het is fulltime of bijna fulltime, we zetten je zoveel mogelijk in in een 3 ploegen systeem" en het bedrijf wat in feite zegt: "dit werk is op oproepbasis". Ook de beloftes van het uitzendbureau om te bellen om het rooster verder te bespreken waar men zich vervolgens niet aan houdt bevorderen mijn humeur niet echt. :') Heel jammer wel want het werk op zich...ach het is allemaal vrij "simpel" maar met de collega's en leidinggevenden is niks mis en het is allemaal best gezellig. Maar ja wel goed dat de manager van de productieafdeling nu heel duidelijk weet dat ik erg graag wil werken en een paar van mijn directe collega's ook.
Hallon!
pi_135246212
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:09 schreef suus21 het volgende:

[..]

Welk bureau was dat? Ik woon in deze stad maar heb bij geen enkel uitzendbureau hier ook maar een intake gehad. Die vreselijk domme intercedentes, ik vraag me altijd af hoe die domme trienen aan werk zijn gekomen. Sowieso zonder brief te schrijven, want ze weten niet eens jou of jouw correct te gebruiken in hun correspondentie. Dat frustreert mij nog het meeste dat veel domme mensen werk hebben dat heel duidelijk te hoog gegrepen is voor ze.
Interim coulant
pi_135271400
Heb 15 gemeentes en enkele onderzoeksbureaus gemaild voor een werkervaringsplek.
Twee gemeentes en onderzoeksbureaus waren positief. Ik kon dus kiezen.
Vanaf maandag voor de helft bij een gemeente en de andere twintig uur bij een onderzoeksbureau aan het werk. Beiden krijg ik een kleine stagevergoeding, meer zat er helaas niet in.
Het onderzoeksbureau is groeiende, dus hopelijk kan ik er over een half jaar blijven plakken.
Hoe dan ook, beide banen staan goed op mijn cv.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 14:07:00 #177
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135272436
Reageren jullie ook op afwijzingen per mail als die onderbouwd zijn? (en dan niet met van die lullige dingen maar je merkt dat ze je motivatie en cv echt wel gelezen hebben).
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135275289
Wat schrijf je dan naar ze Etcetera?
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:33:10 #179
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135275835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:19 schreef Gaddle het volgende:
Wat schrijf je dan naar ze Etcetera?
Ja nog niks :P ik heb een afwijzing ontvangen en aan het antwoord kan ik lezen dat ze mijn cv en motivatie wel goed gelezen hebben :) Stuur ik een mail terug? Zet ik er in 'bedankt voor de motivatie'? Of gewoon niks sturen en op naar de volgende sollicitatie?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135276403
Allemaal even bij http://stichtinghomecare.nl/vacatures/ solliciteren ;)

pi_135276421
Genoeg bedrijven die sowieso niks laten horen.

Maar goed, een stomme gesprek maandag, resulteerde na 2 dagen voor een belletje of ik op 2e gesprek wilde komen. En vandaag leuk open gesprek bij Brabants bedrijf, kijken wat die volgende week zeggen, maar voelt wel goed.

Morgen een telefonisch eerste gesprek met een Bulgaarse recruiter voor een functie in Nederland. Eens kijken hoe dat gaat.
.
pi_135277352
quote:
Zorg coördinator
Zorg verlener
Simpel weg

:'(
pi_135277471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zorg coördinator
Zorg verlener
Simpel weg

:'(
In hun goeiste nederlandsch geschreven ^O^
pi_135277999
Nou gesprek met die man van Manpower gehad, ging eigenlijk best goed, hij heeft zijn excuses voor alle onduidelijkheden aangeboden en hij zou proberen te kijken of ze ergens anders ook nog mensen nodig hadden zodat ik uiteindelijk wel fulltime kan werken.
Hallon!
pi_135278072
Net een e-mail ontvangen of ik beschikbaar ben voor een leuke functie.

Straks terug mailen en hopen dat ik uitgenodigd wordt.
pi_135281191
Toch werk, alleen op oproepbasis bij outlet center Roermond. Ik ben wel even boos geworden op de recruiter van studentenwerk.
pi_135281259
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:24 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
ik wordt.
:'(
pi_135281452
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:22 schreef BlueMage het volgende:
Nou gesprek met die man van Manpower gehad, ging eigenlijk best goed, hij heeft zijn excuses voor alle onduidelijkheden aangeboden en hij zou proberen te kijken of ze ergens anders ook nog mensen nodig hadden zodat ik uiteindelijk wel fulltime kan werken.
Laten we het hopen meid :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135281533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:43 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

:'(
:O

:6
pi_135283595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:33 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ja nog niks :P ik heb een afwijzing ontvangen en aan het antwoord kan ik lezen dat ze mijn cv en motivatie wel goed gelezen hebben :) Stuur ik een mail terug? Zet ik er in 'bedankt voor de motivatie'? Of gewoon niks sturen en op naar de volgende sollicitatie?
ik heb het ook een keer gehad. maar ik heb toen niet gereageerd.
ik zou zeggen waarom niet.
pi_135287991
Zo net de e-mail verstuurd.

Ik blijf het lastig vinden je weet immmers nooit wat men echt wil zien in een motivatiebrief.
pi_135292091
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:09 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zo net de e-mail verstuurd.

Ik blijf het lastig vinden je weet immmers nooit wat men echt wil zien in een motivatiebrief.
Ik ben al een jaar bezig maar ik weet het ook niet
pi_135292536
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:09 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zo net de e-mail verstuurd.

Ik blijf het lastig vinden je weet immmers nooit wat men echt wil zien in een motivatiebrief.
immmers :'( ;)

Anyway, kont kussen. Van het bedrijf en de functie. Werkt (bijna) altijd. Doen alsof het de baan is waar je al je hele leven naar op zoek bent.
pi_135292952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

immmers :'( ;)

Anyway, kont kussen. Van het bedrijf en de functie. Werkt (bijna) altijd. Doen alsof het de baan is waar je al je hele leven naar op zoek bent.
Meestal helpt het standaard zinnetje mij al ik zou graag in aanmerking komen en dan erachter aan ergens ik ben secuur en leergierig en benut alle kansen. Helaas nog nooit n serieus gesprek gehad.
pi_135293839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

immmers :'( ;)
o|O
quote:
Anyway, kont kussen. Van het bedrijf en de functie. Werkt (bijna) altijd. Doen alsof het de baan is waar je al je hele leven naar op zoek bent.
Ik haat kont kussen :r

Wil gewoon een goede baan als je gepepen/gepijpt wil worden ga je maar naar de hoeren ;)
pi_135296791
Ik doe:

Regel 1: zag de vacature op/in ..... en wel solliciteren
Regel2: waarom je er wil werken (leuk met kinderen/machines/autos/mensen enz)
Regel3: vertel over wat je vroeger hebt gedaan (je ervaring) en waarom dat overeen komt met de functie waarop je solliciteerd

Regel4: Iets algemeen over jezelf dat je goed maakt voor de funtie (niet overdrijven...)

Regel:5 afsluiting

Vooral 3 en 4 moet echt persoonlijk zijn.
.
pi_135299570
Kwam vorige week een vacature tegen waarvan ik dacht, die is wel leuk. Dus een kort mailtje geschreven (3 regels) met cv erbij en vandaag werd ik gebeld dat ik op gesprek mag! Tevens een uitgebreid functieprofiel ontvangen en daarop staat precies beschreven wat ik zoek!!! Heb dat telefonisch ook wel even heel duidelijk gemaakt :P nu nog even een smoes bedenken voor mijn baas :).
pi_135299834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

immmers :'( ;)

Anyway, kont kussen. Van het bedrijf en de functie. Werkt (bijna) altijd. Doen alsof het de baan is waar je al je hele leven naar op zoek bent.
dit lees ik nu pas. Ik schrijf alleen op vacatures die ik heel graag wil hebben, maar kan mij voorstellen dat het gezien kan worden als kont kussen.. Als ik dat soort collegas tegen kom loop ik er altijd met een hele grote boog omheen ;) iets te vaak meegemaakt dat ik de naam van een kont kus collega onder mijn stuk zag staan. (gratis tip : PDF ipv doc)
pi_135302115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:32 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben in het najaar van 2013 afgestudeerd, maar heb nog steeds geen baan kunnen vinden.

Daarom zoek ik in de tussentijd naar een bijbaantje. Ik ben echter bang dat je nooit meer voor een bijbaan wordt aangenomen omdat de werkgever waarschijnlijk verwacht dat je zo weer weg bent als je eenmaal een fulltime baan gevonden hebt (wat eigenlijk ook zo is).

Hoe ga je hiermee om in je sollicitatiebrief? Een klein beetje liegen over de bereidheid om er voor een langere periode te blijven? Of is het sollicteren naar een vaste bijbaan kansloos in deze situatie en is tijdelijk werk het enige waar je nog voor in aanmerking kunt komen?
Ik ben momenteel aan het afstuderen en op zoek naar een bijbaan, op veel plekken willen ze mij inderdaad ook niet hebben omdat ik te kort beschikbaar zou zijn. Ik vertel inmiddels dat ik vanwege lage baankansen nog een vervolgopleiding wil gaan doen (is een optie, weet het nog niet zeker), en dat heeft me inmiddels wel een gesprek opgeleverd. :) Daarnaast kun jij dan nog aangeven dat je momenteel, totdat je nieuwe studie start, fulltime beschikbaar bent. En of je die studie ooit gaat doen, tsja, je kunt altijd van gedachte veranderen..
pi_135307789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal op een dag? De eerste drie maanden waren best relaxed, maar ik voel me af en toe net een zombie. Zelfs als je veel hobby's/vrienden hebt dan beland je op een gegeven moment in een sleur.

Aan de ene kant wil ik ontzettend graag weer aan het werk, maar aan de andere kant werken al die afwijzingen (met de meest belachelijke redenen) heel erg demotiverend om mezelf langer in te spannen dan nodig is.
Ik ben nu bezig met de 2de maand van mijn werkloos gebeuren en vind het maar saai. Ik ben van plan om straks wat vrijwilligerswerk te gaan doen bij Natuurmonumenten of een andere natuurclub, bij blijdorp zoeken ze ook vrijwilligers. Ben ik toch bezig en onder de mensen.
pi_135307919
Shit over een uur belt een Bulgaarse recruiter :9~ , ben bang dat me Engels opeens niet meer fluent is... moet soms ff op gang komen.

Tis trouwens voor een Nederlands functie, modern weer he.
.
pi_135307984
Dit is ook zo mooi. Ik word door een uitzendbureau benaderd voor een tijdelijk klus bij een gemeente. Hebben ze er 6 criteriaeisen bijstaan. Totaal 100%. Waarvan onderstaande er 2 van zijn ( 25% tot )
• Bekendheid en ervaring met werkwijze en kwaliteitseisen Gemeente ******** (15%)
• Naar tevredenheid werkzaamheden verricht voor de gemeente ********* blijkend uit een tevredenheidsverklaring (10%)
Als ik dat dan lees dan heb ik al een vermoedde dat de desbetreffende gemeente al iemand heeft, maar dat ze het wel eerst officieel moeten uitzetten. Maar ze toch liever de bekende hebben.

Ik heb bij de bovenste eis trouwens 15 % ingevuld met de begeleidende tekst "ik ga ervan uit dat deze gemeente werkt met de in Nederland geldende regels en eisen".
pi_135308015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:27 schreef Fer het volgende:
Shit over een uur belt een Bulgaarse recruiter :9~ , ben bang dat me Engels opeens niet meer fluent is... moet soms ff op gang komen.

Tis trouwens voor een Nederlands functie, modern weer he.
Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.
pi_135310876
Ik heb werk bij een kleding merk op oproepbasis sta nu de volgende week ingepland voor 20 uur. Als ik de avondienst
ook erbij neem zijn het er 40. Hoe kan dat?Er is genoeg werk en ze vragen alleen oproepkrachten...
pi_135310897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:02 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb werk bij een kleding merk op oproepbasis sta nu de volgende week ingepland voor 20 uur. Als ik de avondienst
ook erbij neem zijn het er 40. Hoe kan dat?Er is genoeg werk en ze vragen alleen oproepkrachten...
Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:31 schreef zweefbij het volgende:
Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.
Nou van mij mogen ze dat wel vaker doen, aardig mens en een leuk gesprek.
.
pi_135310962
Nou, ook weer tevreden. De tussenpersoon meldde zich dat de directeur zeer tevreden was met mijn CV. Volgende week meer nieuws, ook over of er een kennismakingsgesprek komt (of eerder, wanneer deze komt)

Leuk dat ik van te voren al aangegeven heb dat ik een leasebak wil dus dan is die eis ook al adfgevinkt 8-) En nu nog terugkoppeling voor een optie in Antwerpen :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135311005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.
Maar is toch krom je wilt godverdomme een vast inkomen krijg je dit soort acties. Nu kun je samenwonen wel vergeten lekker is dat. Of de bijstand moet het bijvullen dat ga ik echt even checken. Ik vind het persoonlijk niet normaal zoveel miljoen winst per jaar en dan iemand die echt de onderste uit de kan haalt niet een vast nkomen gunnen. Eigenlijk moeten ze de hele oproepbasis de nek omdraaien.
pi_135311265
Het is wel gebruikelijk bij logistiek/productiewerk denk ik. Stel dat er opeens minder werk is, hebben ze waarschijnlijk ook geen vervangende werkzaamheden en zouden jullie duimen moeten draaien. Daarom zoeken ze mensen via een uitzendbureau.

Je zou op directe vacatures moeten solliciteren, maar voor sommige banen kan je bijna alleen maar via een uitzendbureau.

Overigens vult de bijstand altijd aan tot bijstandsniveau toch?
.
pi_135311475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:15 schreef Fer het volgende:
Het is wel gebruikelijk bij logistiek/productiewerk denk ik. Stel dat er opeens minder werk is, hebben ze waarschijnlijk ook geen vervangende werkzaamheden en zouden jullie duimen moeten draaien. Daarom zoeken ze mensen via een uitzendbureau.

Je zou op directe vacatures moeten solliciteren, maar voor sommige banen kan je bijna alleen maar via een uitzendbureau.

Overigens vult de bijstand altijd aan tot bijstandsniveau toch?
Dat zou ik niet weten maar als dat zo is heb je toch een soort van vast inkomen waar je mee kunt rekenen. Echter ik heb gesolliciteerd op fulltime jobs altijd afgewezen dus het einde is zoek zo'n beetje. Nu ben ik met de gemeente bezig voor een opleiding maar als ik die zelf zou moeten betalen ben ik bijna failliet/bankroet of zelfs in de schuld. Maar als het mogelijk is om de rest aan te vullen zodat ik dat aan een opleiding kan besteden is dit de ultieme kans op zoek naar een fulltime job. :Y
pi_135312072
Ja ze rekenen met wat je nu ontvangt van de bijstand. Dus verdien je met werken minder dan wat je nu krijgt aan bijstand, krijg je nog iets erbij totdat je samen evenveel krijgt als wat je normaal aan bijstand krijgt.
.
pi_135312248
Mensen, even een kleine vraag:

Stel, je hebt een sollicitatiegesprek met een personeelsfunctionaris/directeur/etc. Het gesprek loopt goed in het begin, maar op een moment zie je dat de persoon tegenover je wegkijkt/niet oplet/etc, dus ongeïnteresseerd (lijkt) te worden.

Kan je hier iets subtiel van zeggen? Het is misschien niet handig, maar aan de andere kant is het erg onbeleefd als je gesprekspartner er een beetje als slappe was bij gaat zitten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135312409
Tja, had ik maandag. Ze keken opeens weg en niet geïnteresseerd, hadden geen vragen meer. Maar vreemd genoeg belden ze 2 dagen later op voor 2e gesprek.

Je zou misschien gewoon kunnen vragen wat hun eerste indruk is. Hoeft niet persoonlijk te zijn.
.
pi_135312556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Fer het volgende:
Tja, had ik maandag. Ze keken opeens weg en niet geïnteresseerd, hadden geen vragen meer. Maar vreemd genoeg belden ze 2 dagen later op voor 2e gesprek.

Je zou misschien gewoon kunnen vragen wat hun eerste indruk is. Hoeft niet persoonlijk te zijn.
Ik vraag dat altijd. Maar dit schoot me ineens te binnen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135312587
Was wel apart, ze draaiden weg. Keken elkaar aan, wisten geen vragen meer. Misschien slecht voorbereid.
.
pi_135313920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:54 schreef Fer het volgende:
Was wel apart, ze draaiden weg. Keken elkaar aan, wisten geen vragen meer. Misschien slecht voorbereid.
Precies. Heb het zelf nog niet meegemaakt of kan het me niet herinneren. Kreeg ooit wel het compliment dat ik goed voorbereid was en werd aangenomen ook. Helaas duurde het maar een half jaar :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135315287
Hoe ga je eigenlijk om met werk op oproepbasis die je op het CV wilt noemen zodat het toch lijkt dat je geregeld bezig bent.
pi_135320588
Net een telefonisch interview gehad.

Man wat was mijn engels brak en hakkerig :( :@ :(

Terwijl ik jaren engels als werktaal heb gehad en zeer goed engels kan.
Ik kon gewoon niet goed op mijn woorden komen .. stress

Maar goed ondanks dat is er aan me gevraagd om mijn cv op te sturen en eind van volgende week hoor ik dan meer.

Spannend !
pi_135320796
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net een telefonisch interview gehad.

Man wat was mijn engels brak en hakkerig :( :@ :(

Terwijl ik jaren engels als werktaal heb gehad en zeer goed engels kan.
Ik kon gewoon niet goed op mijn woorden komen .. stress

Maar goed ondanks dat is er aan me gevraagd om mijn cv op te sturen en eind van volgende week hoor ik dan meer.

Spannend !
Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engels

Wat voor Job eigenlijk?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135321160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:28 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engels

Wat voor Job eigenlijk?
Probeer ik ook!

Iets in de zakelijke dienstverlening wat goed aansluit bij mijn werkervaring en ambitie.

Ik hoop echt dat het nu eindelijk eens raak is.
pi_135331468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:07 schreef ManianMan het volgende:
Hoe ga je eigenlijk om met werk op oproepbasis die je op het CV wilt noemen zodat het toch lijkt dat je geregeld bezig bent.
Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.

Orderpicker bij Hugo Boss (via Adecco) gem. 32 uur/wk

Zoeits ?
.
pi_135334708
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.

Orderpicker bij Hugo Boss (via Adecco) gem. 32 uur/wk

Zoeits ?
Oké dank ik wist even niet hoe te plaatsen.
pi_135345597
Ja of gewoon melden dat je bijv logistieke werkzaamheden bij verschillende bedrijven hebt gedaan en de werkzaamheden ook vermelden. :)
Hallon!
pi_135347140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:29 schreef Crohnjurist het volgende:
Morgen op gesprek bij een merkenbureau voor de functie van paralegal/administratief medewerkster! Lijkt me echt heel gaaf, dus vanmiddag nog maar even goed voorbereiden :)
En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:25:17 #224
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135347288
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
*O*
pi_135349195
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!!!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135350692
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:45 schreef El_Thijs het volgende:
Mensen, even een kleine vraag:

Stel, je hebt een sollicitatiegesprek met een personeelsfunctionaris/directeur/etc. Het gesprek loopt goed in het begin, maar op een moment zie je dat de persoon tegenover je wegkijkt/niet oplet/etc, dus ongeïnteresseerd (lijkt) te worden.

Kan je hier iets subtiel van zeggen? Het is misschien niet handig, maar aan de andere kant is het erg onbeleefd als je gesprekspartner er een beetje als slappe was bij gaat zitten.
Misschien was je te langdradig of teveel aan het woord? Ik zou in zo'n geval vragen gaan stellen aan die persoon om de aandacht er weer bij te krijgen.
pi_135356235
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
Mooi zo. *O* Ik ben zenuwachtig voor maandag (dan gaat het uiteraard sneeuwen net als ik redelijk ver moet reizen :') ) en het gaat alleen nog maar om een kennismakingsbijeenkomst van het bedrijf en dergelijke. :') :@
Hallon!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:09:41 #228
32015 suus21
Andre rocks!
pi_135364836
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:43 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

:'(
En dan raar vinden dat je geen werk kunt vinden _O-
fijn!
pi_135389519
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!
Dank allemaal!

Iedereen hier heel veel succes, als het goed is ben ik hier zeker een jaar niet meer en ik ga natuurlijk voor nooit meer :D
pi_135390136
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:06 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mooi zo. *O* Ik ben zenuwachtig voor maandag (dan gaat het uiteraard sneeuwen net als ik redelijk ver moet reizen :') ) en het gaat alleen nog maar om een kennismakingsbijeenkomst van het bedrijf en dergelijke. :') :@
Is het een kennismaking met een detacheringsbureau?
  zondag 12 januari 2014 @ 12:20:32 #231
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135390251
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:14 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Is het een kennismaking met een detacheringsbureau?
Nee bij 'n bedrijf zelf. (DSM)
Hallon!
pi_135390381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:09 schreef suus21 het volgende:

[..]

En dan raar vinden dat je geen werk kunt vinden _O-
De werktaal is gelukkig engels ;)

Buiten dat blogtaal als indicatie nemen voor iemands beroepstaal is een zeer grote faal :W

[ Bericht 6% gewijzigd door koffiemetmelkensuiker op 12-01-2014 12:43:23 ]
pi_135390775
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nee bij 'n bedrijf zelf. (DSM)
Dat is mooi. Hopelijk wordt het wat. Succes

Voor kennismakingsgesprekken met detacheringsbureaus rij ik al niet meer zo ver. Het enige wat ze te melden hebben dat ik nu in het systeem sta en dat ze me graag persoonlijk wilde spreken. Voor hun is het een kruisje voor de bonus, en voor mij kosten voor de kat zijn *** . Ik spreek tegenwoordig af in een hotel/restaurant in de buurt. Daar hebben ze ook koffie en kost mij geen benzine.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:32:32 #234
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135392187
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:42 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat is mooi. Hopelijk wordt het wat. Succes

Voor kennismakingsgesprekken met detacheringsbureaus rij ik al niet meer zo ver. Het enige wat ze te melden hebben dat ik nu in het systeem sta en dat ze me graag persoonlijk wilde spreken. Voor hun is het een kruisje voor de bonus, en voor mij kosten voor de kat zijn *** . Ik spreek tegenwoordig af in een hotel/restaurant in de buurt. Daar hebben ze ook koffie en kost mij geen benzine.
Ja dat weet ik, detacheringsbureaus en uitzendbureaus verschillen niet zoveel van elkaar volgens mij dus daar zou ik ook niet heel ver voor willen reizen. Dankjewel trouwens voor het succes wensen. *O*
Hallon!
pi_135394536
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
Top! ^O^
pi_135444395
Ik kreeg een paar uur geleden een telefoontje van Page Personnel, dat ze mijn cv op Monsterboard hadden gezien en of ik tijd had voor een kennismakingsgesprek. Toen ik ze eraan herinnerde dat ik nog geen twee maanden geleden daar al was geweest voor een inschrijving bleef het angstvallig stil aan de andere kant. Na een hoop gestamel werd me medegedeeld dat ze daar geen notitie van hadden en of ik niet alsnog tijd wilde vrijmaken om even langs te komen. Ik heb ze vriendelijk verzocht me niet meer te contacteren. Prutsers.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:24:55 #237
164283 Luco
Buongiorno!
pi_135448247
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik kreeg een paar uur geleden een telefoontje van Page Personnel, dat ze mijn cv op Monsterboard hadden gezien en of ik tijd had voor een kennismakingsgesprek. Toen ik ze eraan herinnerde dat ik nog geen twee maanden geleden daar al was geweest voor een inschrijving bleef het angstvallig stil aan de andere kant. Na een hoop gestamel werd me medegedeeld dat ze daar geen notitie van hadden en of ik niet alsnog tijd wilde vrijmaken om even langs te komen. Ik heb ze vriendelijk verzocht me niet meer te contacteren. Prutsers.
Wat voor bedrijf is dat? Uitzendbureau?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_135448917
Helaas leuk gesprek maar toch was er een kandidaat waarvan het profiel beter aansluit.
.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:48:36 #239
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135449717
Nou even 'n korte update: vandaag naar Geleen geweest voor 'n rondleiding bij 'n chemische fabriek (DSM) en kennismaking met het bedrijf en etc. Donderdag de 23ste heb ik het eerste sollicitatiegesprek en ga heel goed m'n best doen maar m'n verwachtingen zijn niet heel erg hoog aangezien er van de 22 kandidaten maar twee ofzo ook daadwerkelijk deze baan krijgen maar ik vind dat ik het op z'n minst moet proberen.
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 januari 2014 @ 19:57:21 #240
269689 crew  Viv
pi_135450286
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:48 schreef BlueMage het volgende:
Nou even 'n korte update: vandaag naar Geleen geweest voor 'n rondleiding bij 'n chemische fabriek (DSM) en kennismaking met het bedrijf en etc. Donderdag de 23ste heb ik het eerste sollicitatiegesprek en ga heel goed m'n best doen maar m'n verwachtingen zijn niet heel erg hoog aangezien er van de 22 kandidaten maar twee ofzo ook daadwerkelijk deze baan krijgen maar ik vind dat ik het op z'n minst moet proberen.
Succes!! *O* De chemie is toch de richting die je het liefst op wil gaan? Hopelijk kun je jouw enthousiasme overbrengen, dat scheelt enorm ten opzichte van de kandidaten die net zo lief champignons sorteren.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:09:39 #241
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135451115
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Succes!! *O* De chemie is toch de richting die je het liefst op wil gaan? Hopelijk kun je jouw enthousiasme overbrengen, dat scheelt enorm ten opzichte van de kandidaten die net zo lief champignons sorteren.
Ja klopt helemaal. Ja ik ga gewoon m'n stinkende (figuurlijk dan :P ) best doen bij dat solliciatiegesprek om m'n enthousiasme idd zoals je al zei over te brengen. Ik weet dat ze zitten te springen om nieuwe mensen aangezien de gemiddelde leeftijd van het personeel nu bij zo'n fabriek ongeveer 50 + is. :o (dat had ik eerlijk gezegd totaal niet verwacht, had ook gedacht dat de groep belangstellenden/kandidaten meer net hun middelbare school zouden afhebben, totaal verkeerd beeld zo zie je maar weer dat aannames meestal fout zijn :') )
Hallon!
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 21:16:17 #242
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135454934
Gesprek bij werving- en selectiebureau gehad vanmiddag, voor 2 functies. Gesprek ging goed, ze willen me gaan voorstellen bij het bedrijf en dan is het afwachten of die ook geinteresseerd zijn. Zoals gewoonlijk ben ik nu vol enthousiasme, ik probeer mezelf al af te remmen :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135459810
Ik zit ook al 6 maanden thuis en word er gek van. In augustus ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker en kan sinds dien geen baan vinden. Ook niet in de productie jammer genoeg. Ik word veel afgewezen omdat ik niet het juiste profiel hebt ofzo iets en de afstand vinden ze te ver. Ik woon in een dorp waar je echt gewoon geen baan kan vinden. Je moet echt ver zoeken om aan een baan te komen. Ik heb nu contact gezocht met de gemeente en ik moet dagelijks 4 sollicitaties per dag sturen en dat 4 weken lang om in aanmerking te komen voor bijstand. Ik ben nog maar 24 en werkloos thuis belachelijk terwijl ik gewoon wil werken. maarja wat doe je eraan helemaal niks. En dan komen die polen ook nog die al het productiewerk gaan inpikken het moet niet gekker worden.. Tips zijn welkom??
pi_135460673
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:24 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat voor bedrijf is dat? Uitzendbureau?
Werving & Selectiebureau. Vermijden die toko is mijn advies.
pi_135464166
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:31 schreef driouch het volgende:
Ik zit ook al 6 maanden thuis en word er gek van. In augustus ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker en kan sinds dien geen baan vinden. Ook niet in de productie jammer genoeg. Ik word veel afgewezen omdat ik niet het juiste profiel hebt ofzo iets en de afstand vinden ze te ver. Ik woon in een dorp waar je echt gewoon geen baan kan vinden. Je moet echt ver zoeken om aan een baan te komen. Ik heb nu contact gezocht met de gemeente en ik moet dagelijks 4 sollicitaties per dag sturen en dat 4 weken lang om in aanmerking te komen voor bijstand. Ik ben nog maar 24 en werkloos thuis belachelijk terwijl ik gewoon wil werken. maarja wat doe je eraan helemaal niks. En dan komen die polen ook nog die al het productiewerk gaan inpikken het moet niet gekker worden.. Tips zijn welkom??
Ja dat is balen. Ik heb een ict diploma maar daar zijn ook moeilijk banen in te vinden dus kijk ik ook verder naar andere dingen, Echt vrolijk wordt je er niet van.
pi_135468572
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef Etcetera het volgende:
Gesprek bij werving- en selectiebureau gehad vanmiddag, voor 2 functies. Gesprek ging goed, ze willen me gaan voorstellen bij het bedrijf en dan is het afwachten of die ook geinteresseerd zijn. Zoals gewoonlijk ben ik nu vol enthousiasme, ik probeer mezelf al af te remmen :')
Ik zal duimen dat het wat wordt. :) ^O^ :)
pi_135468580
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:55 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

Ja dat is balen. Ik heb een ict diploma maar daar zijn ook moeilijk banen in te vinden dus kijk ik ook verder naar andere dingen, Echt vrolijk wordt je er niet van.
Ik weet natuurlijk niet precies wat je zoekt.
http://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/zoekresultaat
pi_135468594
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik kreeg een paar uur geleden een telefoontje van Page Personnel, dat ze mijn cv op Monsterboard hadden gezien en of ik tijd had voor een kennismakingsgesprek. Toen ik ze eraan herinnerde dat ik nog geen twee maanden geleden daar al was geweest voor een inschrijving bleef het angstvallig stil aan de andere kant. Na een hoop gestamel werd me medegedeeld dat ze daar geen notitie van hadden en of ik niet alsnog tijd wilde vrijmaken om even langs te komen. Ik heb ze vriendelijk verzocht me niet meer te contacteren. Prutsers.
Zo heb je wel meer van dat soort onzin.
Bijvoorbeeld het bureau maandag. Op gesprek geweest in Breda. Word ik nog geen 2 weken later gebeld door Maandag Rotterdam en Maandag Den Haag. Of ik langs wilde komen voor een kennismaking. Op mijn vraag of ze geen centrale database hebben of zoiets werd het stil.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:06:16 #249
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_135470518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:43 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Zo heb je wel meer van dat soort onzin.
Bijvoorbeeld het bureau maandag. Op gesprek geweest in Breda. Word ik nog geen 2 weken later gebeld door Maandag Rotterdam en Maandag Den Haag. Of ik langs wilde komen voor een kennismaking. Op mijn vraag of ze geen centrale database hebben of zoiets werd het stil.
Daar heb ik ook ervaring mee. Het is bij Maandag zo dat de vestigingen met elkaar kunnen concurreren om dezelfde functie.... Ze werken intern volgens een soort Amerikaans model waarbij de recruiters echt targets moeten halen en anders is het volgens mij over voor ze...

En verder weten ze de onduidelijkheden in de CAO goed te gebruiken :X
  Redactie Frontpage dinsdag 14 januari 2014 @ 10:07:37 #250
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135470554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:39 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik zal duimen dat het wat wordt. :) ^O^ :)
Thanks :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135472556
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:31 schreef driouch het volgende:
Ik zit ook al 6 maanden thuis en word er gek van. In augustus ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker en kan sinds dien geen baan vinden. Ook niet in de productie jammer genoeg. Ik word veel afgewezen omdat ik niet het juiste profiel hebt ofzo iets en de afstand vinden ze te ver. Ik woon in een dorp waar je echt gewoon geen baan kan vinden. Je moet echt ver zoeken om aan een baan te komen. Ik heb nu contact gezocht met de gemeente en ik moet dagelijks 4 sollicitaties per dag sturen en dat 4 weken lang om in aanmerking te komen voor bijstand. Ik ben nog maar 24 en werkloos thuis belachelijk terwijl ik gewoon wil werken. maarja wat doe je eraan helemaal niks. En dan komen die polen ook nog die al het productiewerk gaan inpikken het moet niet gekker worden.. Tips zijn welkom??
Herkenbare situatie. Woon zelf ook in een dorp en moet dus ook verder weg zoeken. Maar weinig werkervaring dus afwijzing. Ik volg zelf nu een cursus voor basiskennis loonadministratie om mijn kansen een beetje te verhogen. Misschien dat je ook een cursus kunt gaan volgen. De gemeente gaat er tenminste met je over hebben om door te leren. Kansen pakken die je pakken kunt. Je weet dat je overal op moet solliciteren, ook al is het niet in je vakgebied?
pi_135475045
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:31 schreef driouch het volgende:
Ik zit ook al 6 maanden thuis en word er gek van. In augustus ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker en kan sinds dien geen baan vinden. Ook niet in de productie jammer genoeg. Ik word veel afgewezen omdat ik niet het juiste profiel hebt ofzo iets en de afstand vinden ze te ver. Ik woon in een dorp waar je echt gewoon geen baan kan vinden. Je moet echt ver zoeken om aan een baan te komen. Ik heb nu contact gezocht met de gemeente en ik moet dagelijks 4 sollicitaties per dag sturen en dat 4 weken lang om in aanmerking te komen voor bijstand. Ik ben nog maar 24 en werkloos thuis belachelijk terwijl ik gewoon wil werken. maarja wat doe je eraan helemaal niks. En dan komen die polen ook nog die al het productiewerk gaan inpikken het moet niet gekker worden.. Tips zijn welkom??
Is het een idee om misschien voorzichtig iets voor je zelf op te zetten. Maakt niet uit wat,als je maar iets verzint waar je echt goed in bent,waar vraag naar is en waar je misschien in de toekomst je brood mee kan verdienen.

Er is een oud gezegde: Als er geen werk is,maak dan zelf werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 13:05:08 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:12:09 #253
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_135475293
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:04 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Is het een idee om misschien voorzichtig iets voor je zelf op te zetten. Maakt niet uit wat,als je maar iets verzint waar je echt goed in bent,waar vraag naar is en waar je misschien in de toekomst je brood mee kan verdienen.

Er is een oud gezegde: Als er geen werk is,maak dan zelf werk.
En als geen ene drol je inhuurt wat dan? Enig idee hoeveel zzp'er hun kinderen zonder te vreten naar school sturen? Als de zzp'ers ook in de werkloosheidstatistieken opgenomen zouden worden, zou het werkloosheidscijfer vele male hoger liggen.
-weg-
pi_135475501
Joh...als jij altijd maar in het negativisme denkt dat schiet je nog geen ene drol op bij werkloosheid.

Punt is dat als er geen werk is voor je dan is het misschien zo slecht nog niet om zelf eens erover na te denken of je misschien niet beter zelf iets kan opzetten. Vraag is alleen wat!

En heb je iets wat aanspreekt dan zal je altijd iemand treffen die graag van je diensten gebruik wil maken. Dus er is altijd wel vraag naar iets. Hoe klein en misschien onbelangrijk ook.

Alleen maar mokken dat niets lukt en niemand je zal inhuren is een goed begin als je uit je vicieuze cirkel wilt komen die werkloosheid heet. }:|

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 13:19:03 ]
pi_135476697
Is er hier iemand aan wie ik een alinea van mijn Engelse brief mag voorschotelen? Op korte termijn, wil vanmiddag de brief op de post doen maar had wat zitten sleutelen en al mijn Engelstalige vrienden zijn aan het werk.. >:O
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:52:02 #256
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135476874
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:48 schreef BlueMage het volgende:
Nou even 'n korte update: vandaag naar Geleen geweest voor 'n rondleiding bij 'n chemische fabriek (DSM) en kennismaking met het bedrijf en etc. Donderdag de 23ste heb ik het eerste sollicitatiegesprek en ga heel goed m'n best doen maar m'n verwachtingen zijn niet heel erg hoog aangezien er van de 22 kandidaten maar twee ofzo ook daadwerkelijk deze baan krijgen maar ik vind dat ik het op z'n minst moet proberen.
Zo'n rondleiding is sowieso wel leuk!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_135477438
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Markeerstift het volgende:
Is er hier iemand aan wie ik een alinea van mijn Engelse brief mag voorschotelen? Op korte termijn, wil vanmiddag de brief op de post doen maar had wat zitten sleutelen en al mijn Engelstalige vrienden zijn aan het werk.. >:O
Kom maar op.
.
pi_135479705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:40 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet precies wat je zoekt.
http://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/zoekresultaat
Bedankt voor de tip ga er is op kijken op die site
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:00:12 #259
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135479975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zo'n rondleiding is sowieso wel leuk!
Idd! Wij hadden een rondleiding waar ze kunststoffen maakten gebaseerd op cyaniden, dus er stroomde ook blauwzuurgas door de leidingen. Wel een apart gevoel om dicht langs 'n grote tank waar HCN op staat te lopen moet ik zeggen. Ook weet ik nu dat je voornamelijk in de open lucht werkt, d'r zit geen dak boven zo'n fabriek, weer wat geleerd.

Oh en ik duim ook voor je, Etcetera! *O*
Hallon!
pi_135480769
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:18 schreef Iwanius het volgende:
Joh...als jij altijd maar in het negativisme denkt dat schiet je nog geen ene drol op bij werkloosheid.

Punt is dat als er geen werk is voor je dan is het misschien zo slecht nog niet om zelf eens erover na te denken of je misschien niet beter zelf iets kan opzetten. Vraag is alleen wat!

En heb je iets wat aanspreekt dan zal je altijd iemand treffen die graag van je diensten gebruik wil maken. Dus er is altijd wel vraag naar iets. Hoe klein en misschien onbelangrijk ook.

Alleen maar mokken dat niets lukt en niemand je zal inhuren is een goed begin als je uit je vicieuze cirkel wilt komen die werkloosheid heet. }:|
Alleen heb je wel startkapitaal nodig en als het mislukt zit je met een toren hoge schuld. Nee dankje!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:25:43 #261
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_135482871
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Alleen heb je wel startkapitaal nodig en als het mislukt zit je met een toren hoge schuld. Nee dankje!
Niet overal heb je veel startkapitaal voor nodig. Ik ben nu voorzichtig wat aan het opzetten waar ik op dit moment alleen tijd aan kwijt ben. Het is maar hoe je alles insteekt. Je moet iets vinden waar mogelijk behoefte aan is en dat eens uittesten op een manier die je zo min mogelijk geld kost.

Het ligt totaal niet in het verlengde van mijn opleiding, maar het doen ervan is wel een aanvulling (en ontwikkeling) van vaardigheden. Ik begin non-profit (met donatiemogelijkheden) om ervaring op te doen, maar het heeft de potentie om op termijn enige winst op te leveren. Het is eigenlijk meer hobby (en bezigheidstherapie) dan echt werk.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:39:44 #262
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135483382
Ik werk dus op uitzendbasis en daarbij ben ik voor mezelf begonnen als tekstcorrector. Daar heb ik af en toe wat opdrachtjes voor.
pi_135486381
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:18 schreef Iwanius het volgende:
Joh...als jij altijd maar in het negativisme denkt dat schiet je nog geen ene drol op bij werkloosheid.

Punt is dat als er geen werk is voor je dan is het misschien zo slecht nog niet om zelf eens erover na te denken of je misschien niet beter zelf iets kan opzetten. Vraag is alleen wat!

En heb je iets wat aanspreekt dan zal je altijd iemand treffen die graag van je diensten gebruik wil maken. Dus er is altijd wel vraag naar iets. Hoe klein en misschien onbelangrijk ook.

Alleen maar mokken dat niets lukt en niemand je zal inhuren is een goed begin als je uit je vicieuze cirkel wilt komen die werkloosheid heet. }:|
Dat is het echt zo'n standaard antwoord.

'Als je niks kunt vinden dan begin je toch gewoon voor jezelf?'

Alsof dat zo makkelijk is.
pi_135487435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:41 schreef Droplollie het volgende:
Heb 15 gemeentes en enkele onderzoeksbureaus gemaild voor een werkervaringsplek.
Twee gemeentes en onderzoeksbureaus waren positief. Ik kon dus kiezen.
Vanaf maandag voor de helft bij een gemeente en de andere twintig uur bij een onderzoeksbureau aan het werk. Beiden krijg ik een kleine stagevergoeding, meer zat er helaas niet in.
Het onderzoeksbureau is groeiende, dus hopelijk kan ik er over een half jaar blijven plakken.
Hoe dan ook, beide banen staan goed op mijn cv.
Mooi!

Mag ik misschien vragen bij wat voor afdelingen/sectoren/divisies je hebt gesolliciteerd bij die 15 gemeenten?
En heb je dit allemaal zelf geregeld of via de gemeente of het UWV (i.s.m. b.v. een reintegratiebureau)?

Ik ben ook wel geinteresseerd in eventueel een werkervaringsplek of vrijwilligerswerk (liever dat eerste).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_135487613
Ik zit hier ook maar omdat een eigen onderneming niet gelukt is. Dus dat is ook niet altijd een oplossing.

Maar voor die pedagoog: stagebedrijf voor leerlingen met een beperking is misschien markt voor.
.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:54:43 #266
123170 alors
zlata1234
pi_135497789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:06 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is het echt zo'n standaard antwoord.

'Als je niks kunt vinden dan begin je toch gewoon voor jezelf?'

Alsof dat zo makkelijk is.
Serieus reageren op captain obvious Iwanius :')
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:06:39 #267
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135498532
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd! Wij hadden een rondleiding waar ze kunststoffen maakten gebaseerd op cyaniden, dus er stroomde ook blauwzuurgas door de leidingen. Wel een apart gevoel om dicht langs 'n grote tank waar HCN op staat te lopen moet ik zeggen. Ook weet ik nu dat je voornamelijk in de open lucht werkt, d'r zit geen dak boven zo'n fabriek, weer wat geleerd.

Oh en ik duim ook voor je, Etcetera! *O*
Ja lijkt me ook tof ja dan heb je er sowieso nog wat aan gehad opzich.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:30:12 #268
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135504146
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja lijkt me ook tof ja dan heb je er sowieso nog wat aan gehad opzich.

Je wordt er idd nooit dommer van, ook zo'n selectiegesprek niet. :)
Hallon!
pi_135504848
In september ga ik een opleiding beginnen en wil tot dan full time werken :P hoop dat ik word aangenomen bij de media markt :D
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135504958
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd! Wij hadden een rondleiding waar ze kunststoffen maakten gebaseerd op cyaniden, dus er stroomde ook blauwzuurgas door de leidingen. Wel een apart gevoel om dicht langs 'n grote tank waar HCN op staat te lopen moet ik zeggen. Ook weet ik nu dat je voornamelijk in de open lucht werkt, d'r zit geen dak boven zo'n fabriek, weer wat geleerd.

Oh en ik duim ook voor je, Etcetera! *O*
Klinkt wel interessant :D
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135510050
Ik heb vrijdag een gesprek, direct bij een werkgever zonder detachering ertussen. Ik was positief verrast dat ik uitgenodigd ben. Het is voor een HBO-functie, ik heb MBO met 20 jaar ervaring.

Ik ben me al aan het voorbereiden. Nog wat info opgezocht, alvast de kleren uitgezocht. Wat voor vragen kan ik stellen. Altijd positief zijn, geen negatieve gebeurtenissen vermelden m.b.t. eerdere werkgevers.
pi_135511425
Hoi, ik had dit topic nog nooit eerder gevonden en kwam er terecht omdat ik wat meer info over salarissen wilde vinden. Ik ben net uit de markt en heb passend werk gevonden *O*
Maar goed ik kom hier niet om te zeggen dat ik een baan heb gevonden, maar ik zag wat dingen voorbij komen en ik kan misschien wat van mijn ervaringen/tips delen.

Een paar pagina's terug zei iemand dat hij vroeg naar eerste indruk. Zoiets moet je nooit vragen. Wees zelfverzekerd en ga er vanuit dat je altijd een goede eerste indruk maakt. Dus bereid je goed voor, doe aan uiterlijke verzorging en ga beter overdressed heen dan in je ouwe kloffie. Als ik erg enthousiast was zei ik dat wel, van dat je dit een erg uitdagende baan vindt en dat je er graag zou beginnen. Als zij positief zijn zullen ze dat ook laten merken.

Recruiters/detacheerders kunnen best handig zijn om je 2e netwerk enorm te vergroten. Ik had het eerst ook niet zo op recruiters, maar je kunt ze prima gebruiken. als je enthousiast overkomt maar wel door laat schemeren dat je meerdere dingen hebt lopen en bij meer recruiters bent geweest laat je wel merken dat ze echt voor je aan de gang moeten als ze jou als cashcow willen gebruiken en dat jij niet afwacht.
Ik heb een aantal recruiters aan mijn linkedin toegevoegd en mijn pageviews waren daarna ineens veel hoger. En daar zijn ook gesprekken uit gekomen toen. Recruiters hebben vaak een groot netwerk dus via hen kun je ineens veel meer mensen bereiken.

En er is best wel werk, maar vaak in andere sectoren. Toen ik aan het baan zoeken was ben ik vaak voor totaal andere banen gevraagd, ik heb een technische achtergrond maar werd ook voor bijvoorbeeld sales en IT gevraagd, terwijl ik echt 0 ervaring met IT heb.
Dus als je echt een baan wil dan is het best te overwegen om in een sector te solliciteren waar krapte is. Je zult wel met een goed verhaal moeten komen waarom je bijvoorbeeld de IT in wil. En tuurlijk moet je eerlijk zijn dat je geen/weinig ervaring daarin hebt, maar dat je graag wil leren. Als zij jou betaald opleidingen bieden naast je werk is dat natuurlijk ideaal.
En er is nu echt veel werk bij recruiters zelf. Ik ging dus voor technische banen, maar ben 2 keer door een detacheringsbureau zelf gevraagd na een gesprek of ik bij hen wilde werken. Er werken over het algemeen mensen met totaal verschillende achtergronden en vaak zijn maar een paar karaktereigenschappen belangrijk. Vaak vragen ze HBO (of MBO+), communicatief, commercieel, en je moet echt een doorzetter zijn. Dat zijn best karaktereigenschappen die veel mensen hebben lijkt me. Bedenk bij ieder karaktereigenschap een paar voorbeelden en je overtuigt iedereen.
Ik zag ook best wel op tegen solliciteren, maar binnen 3 maanden heb ik een hele leuke baan gevonden. Het kan wel, en je moet vooral zelf overtuigd zijn van je kwaliteiten. Pas als je zelf er echt in gelooft dan kun je anderen echt overtuigen.
pi_135512461
Zo, gisteren en vandaag benaderd voor twee functies. Niet helemaal in mijn vakgebied, maar ach, ik kan nu niet al te kieskeurig zijn. We zullen zien of het wat gaat opleveren!
pi_135518426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:26 schreef zweefbij het volgende:
Ik heb vrijdag een gesprek, direct bij een werkgever zonder detachering ertussen. Ik was positief verrast dat ik uitgenodigd ben. Het is voor een HBO-functie, ik heb MBO met 20 jaar ervaring.

Ik ben me al aan het voorbereiden. Nog wat info opgezocht, alvast de kleren uitgezocht. Wat voor vragen kan ik stellen. Altijd positief zijn, geen negatieve gebeurtenissen vermelden m.b.t. eerdere werkgevers.
'n Goeie standaardvraag is altijd wel "Hoe is de vacature onstaan?" ;) Succes alvast. *O*
Hallon!
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 13:58:48 #275
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135518481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:26 schreef zweefbij het volgende:
Ik heb vrijdag een gesprek, direct bij een werkgever zonder detachering ertussen. Ik was positief verrast dat ik uitgenodigd ben. Het is voor een HBO-functie, ik heb MBO met 20 jaar ervaring.

Ik ben me al aan het voorbereiden. Nog wat info opgezocht, alvast de kleren uitgezocht. Wat voor vragen kan ik stellen. Altijd positief zijn, geen negatieve gebeurtenissen vermelden m.b.t. eerdere werkgevers.
*O* Succes!

Bedenk ook alvast wat positieve eigenschappen en verbeterpunten over jezelf :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135520040
Ik heb wat vragen bijgehouden die ik kreeg tijdens gesprekken. Van ieder gesprek leer je wat, en als je ergens echt geen antwoord op weet is het ook niet erg om te zeggen dat je er even over na wil denken en dat je er later op terug komt.
Vaak krijg je dezelfde soort vragen; dus goed je huiswerk doen zodat je niet met een bek vol tanden daar zit.. Als je hier al een keer over nagedacht hebt kom je een stuk zelfverzekerder over. Vaak als je een redelijk verhaal hebt wat je heel zelfverzekerd vertelt dan zit je gewoon goed. Je lichaamstaal is zeker net zo belangrijk als je antwoord. Ik zeg niet dat je met deze vragen geramd zit, maar het kan zeker helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135520458
Damn, sollicitatie die uiteindelijk 4 uur in beslag nam. Wel een goede introductie gekregen enzo.

Maar goed morgen 2e gesprek van een andere vacature, van het gesprek van vandaag hoor ik pas over 2 weken iets. Wat nu als ik morgen al aangenomen wordt voor die functie?
.
pi_135520582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:55 schreef Fer het volgende:
Damn, sollicitatie die uiteindelijk 4 uur in beslag nam. Wel een goede introductie gekregen enzo.

Maar goed morgen 2e gesprek van een andere vacature, van het gesprek van vandaag hoor ik pas over 2 weken iets. Wat nu als ik morgen al aangenomen wordt voor die functie?
Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.
pi_135520734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.
:')

Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.

Daarnaast laat je ook zien dat je er niet zo graag wilt werken, als je zegt, dan ga ik wel ergens anders heen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 15:02:48 ]
pi_135520833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

:')

Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.

Daarnaast laat je ook zien dat je er niet zo graag wilt werken, als je zegt, dan ga ik wel ergens anders heen.
Ondanks dat ik in de techniek zit, is het inderdaad zo dat er tegenwoordig voor alle functie meerdere kandidaten goed geschikt zijn en de voorkeuren voor iemand soms minimaal zijn.
.
pi_135520882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

:')

Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.
Wat is er mis mee?
Je zegt: ik had een positief gevoel over ons gesprek. Ik zou graag voor jullie werken, maar ik heb nu een al een ander aanbod gekregen. Hoe staan de zaken ervoor? Weten jullie al of we verder gaan met de procedure?
Dan geef je ze én een compliment en je laat weten dat ze niet de enigen zijn die interesse hebben.
Ik zie niet in hoe dat negatief kan zijn. Werkgevers zijn geen goden ofzo.
pi_135520981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?
Je zegt: ik had een positief gevoel over ons gesprek. Ik zou graag voor jullie werken, maar ik heb nu een al een ander aanbod gekregen. Hoe staan de zaken ervoor? Weten jullie al of we verder gaan met de procedure?
Dan geef je ze én een compliment en je laat weten dat ze niet de enigen zijn die interesse hebben.
Ik zie niet in hoe dat negatief kan zijn. Werkgevers zijn geen goden ofzo.
Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?
En kiezen ze dus iemand anders. ^O^
pi_135521178
quote:
17. Als je 10 versies van jou op een afdeling zet, wat gaat er goed? Wat gaat er minder goed? Waar ga je je aan irriteren?
Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte. ;( :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
pi_135521273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?
En kiezen ze dus iemand anders. ^O^
Je hebt in principe dan al een ander aanbod op zak waar je kunt werken. Dus je zou eigenlijk van de markt af zijn. Door te bellen geef je aan dat je hen serieus overweegt, je geeft hén een kans om jouw beter te leren kennen. Je moet niet altijd zo afwachten, eigen initatief tonen. Je hebt immers niks te verliezen, je hebt dan al een baan. Nu probeer je er alleen nog wat meer uit te slepen. Of een leukere baan, of meer salaris. Een aanbod is sowieso goed voor je onderhandelingspositie.
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 15:15:38 #285
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135521292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:43 schreef the85mc het volgende:
13. Waar wil je staan over 5 jaar?

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135521392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
Tsja dat gaat niet werken vermoed ik, maar ik vind het ook een vervelende vraag. Word er altijd een beetje melig van, ik ga gelijk voor directeur. :')
Hallon!
pi_135521421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
In sommige gevallen is dat ook prima. Als startende WOer is dat niet zo'n goed antwoord. Maar als je bijvoorbeeld een uitvoerende baan wil op de werkvloer dan kun je zeggen dat je lekker aan de slag wil met die en die functie en dat dat echt is waar je voor wil gaan. Niet iedereen kan/wil manager worden. Dus ligt puur aan de functie waar je op solliciteert hoe je zoiets beantwoordt.
pi_135521475
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte. ;( :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag gedaan :)
He, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje en als je elkaar een beetje helpt wordt het misschien net wat makkelijker.
pi_135524425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
Inderdaad ook zoiets. Ik heb ook een universitaire opleiding gehad. En ik kwam niet aan de bak in mijn eigen vakgebied. Uiteindelijk wel aan de slag gegaan als operator in de farmaceutische industrie. Mijn opleiding blijft me achtervolgen, dat het "zonde" is van mijn opleiding blijft maar terug komen als gespreks-onderwerp, waar ik ook aan de slag ga.

Op zich heb ik wel een pasklaar verhaal voor die vraag, maar dan nog, je moet ergens een kans krijgen als je met je opleiding aan de slag wil.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:39:41 #290
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135560719
Ik ben slechts half werkzoekend. Waarschijnlijk kan ik gewoon bij mijn werkgever aan de slag blijven, maar dat is nog wat onzeker.

Nu bedacht ik me dat het misschien interessant was me in te schrijven bij een uitzendbureau, of wat er voor door moet gaan. Het zijn meer een soort headhunters, maar dan andersom.

<<insert lang verhaal over die organisatie dat ik zou kunnen houden maar jullie bespaar>>

Nu vragen ze mij om een CV. Wel, ik was altijd van mening dat werkgevers tientallen CV's door moeten bladeren en dat ze het dan niet echt fijn zouden vinden om CV's van meer dan 5 pagina's te krijgen. Wat denken jullie? Ik stuurde het bureau mijn C.V. (dat keurig op één A4 past) en de meneer vond het toch wel wat 'kort'. Stuurt ie mij een voorbeeld C.V. terug van 11 A4's!

Wat denken jullie? Moet ik daarin mee gaan of zal ik hem eens wat meer ondervragen?
pi_135561619
Ik hou m'n cv kort en bondig idd, wel heb ik er tegenwoordig een kort "persoonlijk profiel" aan toegevoegd, dit is een kort stukje over m'n grootste kwaliteit(en) aangezien je lang niet overal meer 'n motivatiebrief oid hoeft in te dienen en zo val je toch een beetje op. :)
Hallon!
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:41 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135564202
Gvd, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanochtend blijkbaar maar de brief was niet aangekomen dus ik wist dat niet :(

Ze gaan nu een goed woordje voor mij doen :'( Dit was mijn droombaan.
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:39:25 #293
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135565569
Ik ben alsnog uitgenodigd voor een gesprek :)

Iemand een idee of dit mijn kansen beinvloedt? ;(
pi_135566021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:39 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben slechts half werkzoekend. Waarschijnlijk kan ik gewoon bij mijn werkgever aan de slag blijven, maar dat is nog wat onzeker.

Nu bedacht ik me dat het misschien interessant was me in te schrijven bij een uitzendbureau, of wat er voor door moet gaan. Het zijn meer een soort headhunters, maar dan andersom.

<<insert lang verhaal over die organisatie dat ik zou kunnen houden maar jullie bespaar>>

Nu vragen ze mij om een CV. Wel, ik was altijd van mening dat werkgevers tientallen CV's door moeten bladeren en dat ze het dan niet echt fijn zouden vinden om CV's van meer dan 5 pagina's te krijgen. Wat denken jullie? Ik stuurde het bureau mijn C.V. (dat keurig op één A4 past) en de meneer vond het toch wel wat 'kort'. Stuurt ie mij een voorbeeld C.V. terug van 11 A4's!

Wat denken jullie? Moet ik daarin mee gaan of zal ik hem eens wat meer ondervragen?
CV nooit langer dan 2 kantjes is mij altijd geleerd. Ik solliciteer op onderzoeksvacatures. Vandaar een aparte indeling maar

Ik heb er op staan:
Contactgegevens +foto
Profile (stukje tekst over mijn ambities)
Educatie (Van havo tot master, beginnend bij laatstgevolgde opleiding/opleiding meest van belang)
Publicaties
Research internships (Onderzoeksstages + verantwoordelijkheden, aangepast aan vacature)
Pedagogische stages(van opleiding in ver verleden, kort en bondig)
Parttime banen
Extracurriculaire activiteiten
Skills en interests

Als je geen onderzoek wil, zou ik het als volgt doen:
Contactinfo
profiel
educatie
werkervaring
stages
skills en interesses

Afhankelijk van hoe prestigieus het bedrijf of de vacature moet je meer van jezelf laten zien in je cv. Maar het is belangrijk dat ze ook weten wat je hebt gedaan bij een bedrijf, dus kort per werkervaring/stage 2 - 5 bullets met verantwoordelijkheden
pi_135570409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:07 schreef Mishu het volgende:
Gvd, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanochtend blijkbaar maar de brief was niet aangekomen dus ik wist dat niet :(

Ze gaan nu een goed woordje voor mij doen :'( Dit was mijn droombaan.
Geen email of telefoon gekregen? Was eigenlijk verrast nog een brief en brochure te krijgen vaneen bedrijf.
.
pi_135578853
Leuk als je een afwijzing per e-mail krijgt en er staat niet in om welke vacature het gaat. :?

Of je krijgt een e-mail van één of ander uitzendbureau met alleen in de header 'cv mailen' en verder niks. Geen begeleidende tekst of zo, geen a.u.b., nope. Gewoon 'cv mailen'.



:{

[ Bericht 26% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-01-2014 21:31:56 ]
pi_135581599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk als je een afwijzing per e-mail krijgt en er staat niet in om welke vacature het gaat. :?

Of je krijgt een e-mail van één of ander uitzendbureau met alleen in de header 'cv mailen' en verder niks. Geen begeleidende tekst of zo, geen a.u.b., nope. Gewoon 'cv mailen'.

[ afbeelding ]

:{
Dan kunnen ze weer eentje afstrepen!
pi_135582837
Ik mag toch hopen dat het niet de bedoeling was van de medewerker om de mail zo te versturen. Ik vind het anders behoorljk asociaal.
pi_135584195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag toch hopen dat het niet de bedoeling was van de medewerker om de mail zo te versturen. Ik vind het anders behoorljk asociaal.
Behoorlijk associaal ja maar je kunt natuurlijk kiezen of klagen en negeren of er wat van zeggen!
pi_135584865
Ik doe het allebei. ;)
pi_135584884
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')