Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:27 schreef Fer het volgende:
Shit over een uur belt een Bulgaarse recruiter, ben bang dat me Engels opeens niet meer fluent is... moet soms ff op gang komen.
Tis trouwens voor een Nederlands functie, modern weer he.
Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:02 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb werk bij een kleding merk op oproepbasis sta nu de volgende week ingepland voor 20 uur. Als ik de avondienst
ook erbij neem zijn het er 40. Hoe kan dat?Er is genoeg werk en ze vragen alleen oproepkrachten...
Nou van mij mogen ze dat wel vaker doen, aardig mens en een leuk gesprek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:31 schreef zweefbij het volgende:
Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.
Maar is toch krom je wilt godverdomme een vast inkomen krijg je dit soort acties. Nu kun je samenwonen wel vergeten lekker is dat. Of de bijstand moet het bijvullen dat ga ik echt even checken. Ik vind het persoonlijk niet normaal zoveel miljoen winst per jaar en dan iemand die echt de onderste uit de kan haalt niet een vast nkomen gunnen. Eigenlijk moeten ze de hele oproepbasis de nek omdraaien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.
Dat zou ik niet weten maar als dat zo is heb je toch een soort van vast inkomen waar je mee kunt rekenen. Echter ik heb gesolliciteerd op fulltime jobs altijd afgewezen dus het einde is zoek zo'n beetje. Nu ben ik met de gemeente bezig voor een opleiding maar als ik die zelf zou moeten betalen ben ik bijna failliet/bankroet of zelfs in de schuld. Maar als het mogelijk is om de rest aan te vullen zodat ik dat aan een opleiding kan besteden is dit de ultieme kans op zoek naar een fulltime job.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:15 schreef Fer het volgende:
Het is wel gebruikelijk bij logistiek/productiewerk denk ik. Stel dat er opeens minder werk is, hebben ze waarschijnlijk ook geen vervangende werkzaamheden en zouden jullie duimen moeten draaien. Daarom zoeken ze mensen via een uitzendbureau.
Je zou op directe vacatures moeten solliciteren, maar voor sommige banen kan je bijna alleen maar via een uitzendbureau.
Overigens vult de bijstand altijd aan tot bijstandsniveau toch?
Ik vraag dat altijd. Maar dit schoot me ineens te binnenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Fer het volgende:
Tja, had ik maandag. Ze keken opeens weg en niet geïnteresseerd, hadden geen vragen meer. Maar vreemd genoeg belden ze 2 dagen later op voor 2e gesprek.
Je zou misschien gewoon kunnen vragen wat hun eerste indruk is. Hoeft niet persoonlijk te zijn.
Precies. Heb het zelf nog niet meegemaakt of kan het me niet herinneren. Kreeg ooit wel het compliment dat ik goed voorbereid was en werd aangenomen ook. Helaas duurde het maar een half jaarquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:54 schreef Fer het volgende:
Was wel apart, ze draaiden weg. Keken elkaar aan, wisten geen vragen meer. Misschien slecht voorbereid.
Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engelsquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net een telefonisch interview gehad.
Man wat was mijn engels brak en hakkerig![]()
![]()
![]()
Terwijl ik jaren engels als werktaal heb gehad en zeer goed engels kan.
Ik kon gewoon niet goed op mijn woorden komen .. stress
Maar goed ondanks dat is er aan me gevraagd om mijn cv op te sturen en eind van volgende week hoor ik dan meer.
Spannend !
Probeer ik ook!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:28 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engels
Wat voor Job eigenlijk?
Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:07 schreef ManianMan het volgende:
Hoe ga je eigenlijk om met werk op oproepbasis die je op het CV wilt noemen zodat het toch lijkt dat je geregeld bezig bent.
Oké dank ik wist even niet hoe te plaatsen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.
Orderpicker bij Hugo Boss (via Adecco) gem. 32 uur/wk
Zoeits ?
En ik heb de baanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:29 schreef Crohnjurist het volgende:
Morgen op gesprek bij een merkenbureau voor de functie van paralegal/administratief medewerkster! Lijkt me echt heel gaaf, dus vanmiddag nog maar even goed voorbereiden
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
En ik heb de baan
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
En ik heb de baan
Woehoe jippie ajee!!!
![]()
![]()
Misschien was je te langdradig of teveel aan het woord? Ik zou in zo'n geval vragen gaan stellen aan die persoon om de aandacht er weer bij te krijgen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:45 schreef El_Thijs het volgende:
Mensen, even een kleine vraag:
Stel, je hebt een sollicitatiegesprek met een personeelsfunctionaris/directeur/etc. Het gesprek loopt goed in het begin, maar op een moment zie je dat de persoon tegenover je wegkijkt/niet oplet/etc, dus ongeïnteresseerd (lijkt) te worden.
Kan je hier iets subtiel van zeggen? Het is misschien niet handig, maar aan de andere kant is het erg onbeleefd als je gesprekspartner er een beetje als slappe was bij gaat zitten.
Mooi zo.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
En ik heb de baan
Woehoe jippie ajee!!!
![]()
![]()
Dank allemaal!quote:
Is het een kennismaking met een detacheringsbureau?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mooi zo.Ik ben zenuwachtig voor maandag (dan gaat het uiteraard sneeuwen net als ik redelijk ver moet reizen
) en het gaat alleen nog maar om een kennismakingsbijeenkomst van het bedrijf en dergelijke.
![]()
Nee bij 'n bedrijf zelf. (DSM)quote:Op zondag 12 januari 2014 12:14 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Is het een kennismaking met een detacheringsbureau?
De werktaal is gelukkig engelsquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:09 schreef suus21 het volgende:
[..]
En dan raar vinden dat je geen werk kunt vinden
Dat is mooi. Hopelijk wordt het wat. Succesquote:
Ja dat weet ik, detacheringsbureaus en uitzendbureaus verschillen niet zoveel van elkaar volgens mij dus daar zou ik ook niet heel ver voor willen reizen. Dankjewel trouwens voor het succes wensen.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:42 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Dat is mooi. Hopelijk wordt het wat. Succes
Voor kennismakingsgesprekken met detacheringsbureaus rij ik al niet meer zo ver. Het enige wat ze te melden hebben dat ik nu in het systeem sta en dat ze me graag persoonlijk wilde spreken. Voor hun is het een kruisje voor de bonus, en voor mij kosten voor de kat zijn *** . Ik spreek tegenwoordig af in een hotel/restaurant in de buurt. Daar hebben ze ook koffie en kost mij geen benzine.
Top!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
En ik heb de baan
Woehoe jippie ajee!!!
![]()
![]()
Wat voor bedrijf is dat? Uitzendbureau?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik kreeg een paar uur geleden een telefoontje van Page Personnel, dat ze mijn cv op Monsterboard hadden gezien en of ik tijd had voor een kennismakingsgesprek. Toen ik ze eraan herinnerde dat ik nog geen twee maanden geleden daar al was geweest voor een inschrijving bleef het angstvallig stil aan de andere kant. Na een hoop gestamel werd me medegedeeld dat ze daar geen notitie van hadden en of ik niet alsnog tijd wilde vrijmaken om even langs te komen. Ik heb ze vriendelijk verzocht me niet meer te contacteren. Prutsers.
Succes!!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:48 schreef BlueMage het volgende:
Nou even 'n korte update: vandaag naar Geleen geweest voor 'n rondleiding bij 'n chemische fabriek (DSM) en kennismaking met het bedrijf en etc. Donderdag de 23ste heb ik het eerste sollicitatiegesprek en ga heel goed m'n best doen maar m'n verwachtingen zijn niet heel erg hoog aangezien er van de 22 kandidaten maar twee ofzo ook daadwerkelijk deze baan krijgen maar ik vind dat ik het op z'n minst moet proberen.
Ja klopt helemaal. Ja ik ga gewoon m'n stinkende (figuurlijk danquote:Op maandag 13 januari 2014 19:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Succes!!De chemie is toch de richting die je het liefst op wil gaan? Hopelijk kun je jouw enthousiasme overbrengen, dat scheelt enorm ten opzichte van de kandidaten die net zo lief champignons sorteren.
Werving & Selectiebureau. Vermijden die toko is mijn advies.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:24 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf is dat? Uitzendbureau?
Ja dat is balen. Ik heb een ict diploma maar daar zijn ook moeilijk banen in te vinden dus kijk ik ook verder naar andere dingen, Echt vrolijk wordt je er niet van.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:31 schreef driouch het volgende:
Ik zit ook al 6 maanden thuis en word er gek van. In augustus ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker en kan sinds dien geen baan vinden. Ook niet in de productie jammer genoeg. Ik word veel afgewezen omdat ik niet het juiste profiel hebt ofzo iets en de afstand vinden ze te ver. Ik woon in een dorp waar je echt gewoon geen baan kan vinden. Je moet echt ver zoeken om aan een baan te komen. Ik heb nu contact gezocht met de gemeente en ik moet dagelijks 4 sollicitaties per dag sturen en dat 4 weken lang om in aanmerking te komen voor bijstand. Ik ben nog maar 24 en werkloos thuis belachelijk terwijl ik gewoon wil werken. maarja wat doe je eraan helemaal niks. En dan komen die polen ook nog die al het productiewerk gaan inpikken het moet niet gekker worden.. Tips zijn welkom??
Ik zal duimen dat het wat wordt.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef Etcetera het volgende:
Gesprek bij werving- en selectiebureau gehad vanmiddag, voor 2 functies. Gesprek ging goed, ze willen me gaan voorstellen bij het bedrijf en dan is het afwachten of die ook geinteresseerd zijn. Zoals gewoonlijk ben ik nu vol enthousiasme, ik probeer mezelf al af te remmen
Ik weet natuurlijk niet precies wat je zoekt.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:55 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
Ja dat is balen. Ik heb een ict diploma maar daar zijn ook moeilijk banen in te vinden dus kijk ik ook verder naar andere dingen, Echt vrolijk wordt je er niet van.
Zo heb je wel meer van dat soort onzin.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik kreeg een paar uur geleden een telefoontje van Page Personnel, dat ze mijn cv op Monsterboard hadden gezien en of ik tijd had voor een kennismakingsgesprek. Toen ik ze eraan herinnerde dat ik nog geen twee maanden geleden daar al was geweest voor een inschrijving bleef het angstvallig stil aan de andere kant. Na een hoop gestamel werd me medegedeeld dat ze daar geen notitie van hadden en of ik niet alsnog tijd wilde vrijmaken om even langs te komen. Ik heb ze vriendelijk verzocht me niet meer te contacteren. Prutsers.
Daar heb ik ook ervaring mee. Het is bij Maandag zo dat de vestigingen met elkaar kunnen concurreren om dezelfde functie.... Ze werken intern volgens een soort Amerikaans model waarbij de recruiters echt targets moeten halen en anders is het volgens mij over voor ze...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 07:43 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Zo heb je wel meer van dat soort onzin.
Bijvoorbeeld het bureau maandag. Op gesprek geweest in Breda. Word ik nog geen 2 weken later gebeld door Maandag Rotterdam en Maandag Den Haag. Of ik langs wilde komen voor een kennismaking. Op mijn vraag of ze geen centrale database hebben of zoiets werd het stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |