abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135307919
Shit over een uur belt een Bulgaarse recruiter :9~ , ben bang dat me Engels opeens niet meer fluent is... moet soms ff op gang komen.

Tis trouwens voor een Nederlands functie, modern weer he.
.
pi_135307984
Dit is ook zo mooi. Ik word door een uitzendbureau benaderd voor een tijdelijk klus bij een gemeente. Hebben ze er 6 criteriaeisen bijstaan. Totaal 100%. Waarvan onderstaande er 2 van zijn ( 25% tot )
• Bekendheid en ervaring met werkwijze en kwaliteitseisen Gemeente ******** (15%)
• Naar tevredenheid werkzaamheden verricht voor de gemeente ********* blijkend uit een tevredenheidsverklaring (10%)
Als ik dat dan lees dan heb ik al een vermoedde dat de desbetreffende gemeente al iemand heeft, maar dat ze het wel eerst officieel moeten uitzetten. Maar ze toch liever de bekende hebben.

Ik heb bij de bovenste eis trouwens 15 % ingevuld met de begeleidende tekst "ik ga ervan uit dat deze gemeente werkt met de in Nederland geldende regels en eisen".
pi_135308015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:27 schreef Fer het volgende:
Shit over een uur belt een Bulgaarse recruiter :9~ , ben bang dat me Engels opeens niet meer fluent is... moet soms ff op gang komen.

Tis trouwens voor een Nederlands functie, modern weer he.
Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.
pi_135310876
Ik heb werk bij een kleding merk op oproepbasis sta nu de volgende week ingepland voor 20 uur. Als ik de avondienst
ook erbij neem zijn het er 40. Hoe kan dat?Er is genoeg werk en ze vragen alleen oproepkrachten...
pi_135310897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:02 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb werk bij een kleding merk op oproepbasis sta nu de volgende week ingepland voor 20 uur. Als ik de avondienst
ook erbij neem zijn het er 40. Hoe kan dat?Er is genoeg werk en ze vragen alleen oproepkrachten...
Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:31 schreef zweefbij het volgende:
Zie je wel. Al het werk wordt overgenomen door de goedkope Oost-Europese werknemer. Zelf de recruiters komen tegenwoordig uit Oost-Europa.
Nou van mij mogen ze dat wel vaker doen, aardig mens en een leuk gesprek.
.
pi_135310962
Nou, ook weer tevreden. De tussenpersoon meldde zich dat de directeur zeer tevreden was met mijn CV. Volgende week meer nieuws, ook over of er een kennismakingsgesprek komt (of eerder, wanneer deze komt)

Leuk dat ik van te voren al aangegeven heb dat ik een leasebak wil dus dan is die eis ook al adfgevinkt 8-) En nu nog terugkoppeling voor een optie in Antwerpen :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135311005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Die kun je er zo weer uit mieteren natuurlijk.
Maar is toch krom je wilt godverdomme een vast inkomen krijg je dit soort acties. Nu kun je samenwonen wel vergeten lekker is dat. Of de bijstand moet het bijvullen dat ga ik echt even checken. Ik vind het persoonlijk niet normaal zoveel miljoen winst per jaar en dan iemand die echt de onderste uit de kan haalt niet een vast nkomen gunnen. Eigenlijk moeten ze de hele oproepbasis de nek omdraaien.
pi_135311265
Het is wel gebruikelijk bij logistiek/productiewerk denk ik. Stel dat er opeens minder werk is, hebben ze waarschijnlijk ook geen vervangende werkzaamheden en zouden jullie duimen moeten draaien. Daarom zoeken ze mensen via een uitzendbureau.

Je zou op directe vacatures moeten solliciteren, maar voor sommige banen kan je bijna alleen maar via een uitzendbureau.

Overigens vult de bijstand altijd aan tot bijstandsniveau toch?
.
pi_135311475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:15 schreef Fer het volgende:
Het is wel gebruikelijk bij logistiek/productiewerk denk ik. Stel dat er opeens minder werk is, hebben ze waarschijnlijk ook geen vervangende werkzaamheden en zouden jullie duimen moeten draaien. Daarom zoeken ze mensen via een uitzendbureau.

Je zou op directe vacatures moeten solliciteren, maar voor sommige banen kan je bijna alleen maar via een uitzendbureau.

Overigens vult de bijstand altijd aan tot bijstandsniveau toch?
Dat zou ik niet weten maar als dat zo is heb je toch een soort van vast inkomen waar je mee kunt rekenen. Echter ik heb gesolliciteerd op fulltime jobs altijd afgewezen dus het einde is zoek zo'n beetje. Nu ben ik met de gemeente bezig voor een opleiding maar als ik die zelf zou moeten betalen ben ik bijna failliet/bankroet of zelfs in de schuld. Maar als het mogelijk is om de rest aan te vullen zodat ik dat aan een opleiding kan besteden is dit de ultieme kans op zoek naar een fulltime job. :Y
pi_135312072
Ja ze rekenen met wat je nu ontvangt van de bijstand. Dus verdien je met werken minder dan wat je nu krijgt aan bijstand, krijg je nog iets erbij totdat je samen evenveel krijgt als wat je normaal aan bijstand krijgt.
.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 januari 2014 @ 12:45:20 #211
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_135312248
Mensen, even een kleine vraag:

Stel, je hebt een sollicitatiegesprek met een personeelsfunctionaris/directeur/etc. Het gesprek loopt goed in het begin, maar op een moment zie je dat de persoon tegenover je wegkijkt/niet oplet/etc, dus ongeïnteresseerd (lijkt) te worden.

Kan je hier iets subtiel van zeggen? Het is misschien niet handig, maar aan de andere kant is het erg onbeleefd als je gesprekspartner er een beetje als slappe was bij gaat zitten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135312409
Tja, had ik maandag. Ze keken opeens weg en niet geïnteresseerd, hadden geen vragen meer. Maar vreemd genoeg belden ze 2 dagen later op voor 2e gesprek.

Je zou misschien gewoon kunnen vragen wat hun eerste indruk is. Hoeft niet persoonlijk te zijn.
.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 januari 2014 @ 12:53:44 #213
Brabo Bastard
pi_135312556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Fer het volgende:
Tja, had ik maandag. Ze keken opeens weg en niet geïnteresseerd, hadden geen vragen meer. Maar vreemd genoeg belden ze 2 dagen later op voor 2e gesprek.

Je zou misschien gewoon kunnen vragen wat hun eerste indruk is. Hoeft niet persoonlijk te zijn.
Ik vraag dat altijd. Maar dit schoot me ineens te binnen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_135312587
Was wel apart, ze draaiden weg. Keken elkaar aan, wisten geen vragen meer. Misschien slecht voorbereid.
.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 januari 2014 @ 13:30:15 #215
Brabo Bastard
pi_135313920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:54 schreef Fer het volgende:
Was wel apart, ze draaiden weg. Keken elkaar aan, wisten geen vragen meer. Misschien slecht voorbereid.
Precies. Heb het zelf nog niet meegemaakt of kan het me niet herinneren. Kreeg ooit wel het compliment dat ik goed voorbereid was en werd aangenomen ook. Helaas duurde het maar een half jaar :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_135315287
Hoe ga je eigenlijk om met werk op oproepbasis die je op het CV wilt noemen zodat het toch lijkt dat je geregeld bezig bent.
pi_135320588
Net een telefonisch interview gehad.

Man wat was mijn engels brak en hakkerig :( :@ :(

Terwijl ik jaren engels als werktaal heb gehad en zeer goed engels kan.
Ik kon gewoon niet goed op mijn woorden komen .. stress

Maar goed ondanks dat is er aan me gevraagd om mijn cv op te sturen en eind van volgende week hoor ik dan meer.

Spannend !
pi_135320796
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net een telefonisch interview gehad.

Man wat was mijn engels brak en hakkerig :( :@ :(

Terwijl ik jaren engels als werktaal heb gehad en zeer goed engels kan.
Ik kon gewoon niet goed op mijn woorden komen .. stress

Maar goed ondanks dat is er aan me gevraagd om mijn cv op te sturen en eind van volgende week hoor ik dan meer.

Spannend !
Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engels

Wat voor Job eigenlijk?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135321160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:28 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Altijd positief blijven, in ronde twee ze omver blazen met je beste Engels

Wat voor Job eigenlijk?
Probeer ik ook!

Iets in de zakelijke dienstverlening wat goed aansluit bij mijn werkervaring en ambitie.

Ik hoop echt dat het nu eindelijk eens raak is.
pi_135331468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:07 schreef ManianMan het volgende:
Hoe ga je eigenlijk om met werk op oproepbasis die je op het CV wilt noemen zodat het toch lijkt dat je geregeld bezig bent.
Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.

Orderpicker bij Hugo Boss (via Adecco) gem. 32 uur/wk

Zoeits ?
.
pi_135334708
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat hoef je er toch niet bij te zetten. Zeg gewoon dat het via het UZB was en eventueel gemiddeld aantal uren erbij.

Orderpicker bij Hugo Boss (via Adecco) gem. 32 uur/wk

Zoeits ?
Oké dank ik wist even niet hoe te plaatsen.
pi_135345597
Ja of gewoon melden dat je bijv logistieke werkzaamheden bij verschillende bedrijven hebt gedaan en de werkzaamheden ook vermelden. :)
Hallon!
pi_135347140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:29 schreef Crohnjurist het volgende:
Morgen op gesprek bij een merkenbureau voor de functie van paralegal/administratief medewerkster! Lijkt me echt heel gaaf, dus vanmiddag nog maar even goed voorbereiden :)
En ik heb de baan :D
Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:25:17 #224
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135347288
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
*O*
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 januari 2014 @ 11:19:58 #225
Brabo Bastard
pi_135349195
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:10 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Woehoe jippie ajee!!!
Ik ben echt zo blij!!!
*O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!!!
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')