Ah, klopt. Dat verklaart de verkopen. Maar de charts zijn wel vaker raar; zo charten er regelmatig (ook in Nederland) b-kantjes waarvan je toch zou zeggen dat ze alleen samen met de a-kant verkocht wordenquote:Op maandag 16 december 2013 22:27 schreef Arn0 het volgende:
Die hitlijst die jij citeerde is puur gebaseerd op radioplay en heeft niets met verkopen te maken
Die is tof ja.quote:Op maandag 16 december 2013 22:31 schreef Z het volgende:
Dit is meestal mijn favo nummer aller tijden.
Zo moet je dat niet opvatten hoor. Ik wilde gewoon mn vermoeden bevestigen. Elke ouwe indielul zou nooit Landslide als 1 der bekendere Pumpkins-nummers noemen.quote:Op maandag 16 december 2013 22:31 schreef Tchock het volgende:
En ik vind het altijd zo jammer dat er dan weer naar je leeftijd gevraagd wordt'Nee, jij snapt dat niet. Jij was er niet bij.'
Dat zei ik ook niet. Voor de derde keer. Ik zei hit.quote:Op maandag 16 december 2013 22:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zo moet je dat niet opvatten hoor. Ik wilde gewoon mn vermoeden bevestigen. Elke ouwe indielul zou nooit Landslide als 1 der bekendere Pumpkins-nummers noemen.
Shaddap, Arn0 van Nieuwkerkquote:Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef Arn0 het volgende:
Ja, je wordt in dit topic wel tot de orde geroepen door Don Noobie.
Hits kan ik controleren en meten. Bekendheid niet. Belangrijk verschil, vooral als je er uitspraken over doet.quote:Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ow ja, de hits zijn altijd dat minder bekend, da's waar.
quote:Op maandag 16 december 2013 23:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Net weer 's Rushmore () gekeken. Wat een heerlijke soundtrack heeft die film toch ook.
Een van mijn favoriete bandsquote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is tof ja.Heerlijk ook om op de gitaar te spelen. Volume zo hard als ik durf en raggen.
Dat is gewoon zaad man.quote:Op maandag 16 december 2013 22:59 schreef DO2 het volgende:
Majical Cloudz wordt ook 2 keer genoemd door P4K... Kende ik nog niet. Klinkt goed.
Die zijn ook echt al heel lang bezigquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:28 schreef Tchock het volgende:
Die Primal Scream is echt leuk. Veel te weinig geluisterd nog maar hij moet echt in mijn jaarlijst.
Ze zijn begonnen in 1982quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zijn ook echt al heel lang bezigik heb een cdtje van ze "Evil Heat" uit 2002 erg prettige plaat misschien moet ik me toch eens wat meer in ze verdiepen.
Daar kan dus iets goeds uit groeien?quote:
Ik ken er niets van. Wat voor muziek is het?quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag trouwens dat ze bij jagjaguar records een bundeltje 7'' verkopen voor $10 met wel leuke bandjes wat will sheff dingen (o.a. okervill river) en ook een black mountain nummer, en wat zijprojectjes van die black mountain mannen. Opzich een leuk pakketje van 10 7''s
http://www.scdistribution.com/jagjaguwarholiday/
onderaan de pagina
ja ook mijn reden om het niet te doenquote:
Jammer man, ik zat me er echt al op te verheugenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ook mijn reden om het niet te doen
Huh, hoezo zit dit nummer nu opeens in mijn kop? Ik zie de connectie, maar mijn brein, wat een cruel motherfucker.quote:
Allemaal verschillende muziek black mountain is een soort indie stoner iets okervill river is meer alt.country/alt.rock moondust/light dinges lightning dust is een zijproject met de zangeres van black mountain... de rest ken ik nietquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
Want het is wel een hele leuke gok zo eigenlijk.
Ik klikte serieus zonder het door te hebben FOK! weg toen ik je post zagquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Huh, hoezo zit dit nummer nu opeens in mijn kop? Ik zie de connectie, maar mijn brein, wat een cruel motherfucker.![]()
It feels like a perfect night to dress up like hipsters
Weet je in ieder geval dat het goed zit met je reactiesnelheid.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik klikte serieus zonder het door te hebben FOK! weg toen ik je post zag
Primal Scream vind ik eigenlijk alleen erg goed als ze niet als de Rolling Stones proberen te klinken maar meer de electronische kant opgaan. Echo Dek, Vanishing Point en XTRMNTOR zijn prima platen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zijn ook echt al heel lang bezigik heb een cdtje van ze "Evil Heat" uit 2002 erg prettige plaat misschien moet ik me toch eens wat meer in ze verdiepen.
Ik hoor echt weinig bijzonders. Tekst is niet heel interessant, beat is dat niet, melodie niet, opbouw weinig spanend. Snap niet wat er zo speciaal aan is, laat staan dat het het beste nummer van het jaar zou zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind dat nummer van Drake toch best wel lekker, zeg. Onzinnig dat ie op de eerste plaats is gekomen van Pitchforks lijst, maar zitten best wel wat interessante stukjes in.
Ik vind 'm in zijn kaalheid en eenvoud wel doeltreffend. Kabbelt een beetje voort op de positieve manier, en daarbij werken die stukjes rond 'just hold on, we're going home' erg goed. Meer ook niet overigens, want nogmaals, het is onzinnig om dit te betitelen tot de song van het jaar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoor echt weinig bijzonders. Tekst is niet heel interessant, beat is dat niet, melodie niet, opbouw weinig spanend. Snap niet wat er zo speciaal aan is, laat staan dat het het beste nummer van het jaar zou zijn.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Daar kan dus iets goeds uit groeien?
Heb ik mijn review ooit hier gepost over dat album, is echt misschien wel het kutste dat ik ooit gehoord heb.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind dat nummer van Drake toch best wel lekker, zeg. Onzinnig dat ie op de eerste plaats is gekomen van Pitchforks lijst, maar zitten best wel wat interessante stukjes in.
Liever dit dan Kanyequote:Op woensdag 18 december 2013 00:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb ik mijn review ooit hier gepost over dat album, is echt misschien wel het kutste dat ik ooit gehoord heb.
Kanye is veeeeeeelen malen beter. Zelfs Yeezus, maar College Dropout is een van de beste Hip-Hop albums die er zijn, Late Registration is ook erg solide en MBDTF, ondanks dat ie zwaar overrated is, is ook een goed album.quote:
Evil heat is ook meer electronisch.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:18 schreef bartrid het volgende:
[..]
Primal Scream vind ik eigenlijk alleen erg goed als ze niet als de Rolling Stones proberen te klinken maar meer de electronische kant opgaan. Echo Dek, Vanishing Point en XTRMNTOR zijn prima platen.
ik ga 5 met ze dubbelenquote:Op woensdag 18 december 2013 09:39 schreef Maxerazzi het volgende:
En Pitchforks top 50 albums van 2013.
Roept u maar. Vooraal mbv staat verrassend hoog, die had ik ergens rond plek 20 verwacht. Mooie lijst wel.
Mee eens. Het is gewoon een erg lekker nummer. Had hem ook daarom in mijn lijstje staan voor 3voor12 song van het jaar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:48 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind 'm in zijn kaalheid en eenvoud wel doeltreffend. Kabbelt een beetje voort op de positieve manier, en daarbij werken die stukjes rond 'just hold on, we're going home' erg goed. Meer ook niet overigens, want nogmaals, het is onzinnig om dit te betitelen tot de song van het jaar.
Niet mijn keuze, maar ik kan er mee leven.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:39 schreef Maxerazzi het volgende:
En Pitchforks top 50 albums van 2013.
Met Vampire Weekend op 1. Roept u maar.
- The National maar op 43; -> terecht (niet uit haat, maar gewoon middenmoot, en de top 50 staan ze wel in en dat is al heel watquote:Op woensdag 18 december 2013 12:09 schreef Tchock het volgende:
Wat me zo opvalt:
- The National maar op 43;
- Board of Canada maar op 38;
- Nick Cave staat er überhaupt niet in;
- Ik ken drie albums uit de top 10 niet![]()
Wel prima lijst. Ze hebben niet toegegeven aan hun eigen hype rond types als Drake, Timberlake en West.
Ik ken alle artiesten uit de top 10quote:Op woensdag 18 december 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
- The National maar op 43; -> terecht
- Board of Canada maar op 38; -> terecht
- Nick Cave staat er überhaupt niet in; -> uitermate vreemd
- Ik ken drie albums uit de top 10 niet![]()
-> uitermate vreemd, zo raar zijn die artiesten toch niet?
Ik niet. Een van de artiesten die ik ben blijven proberen, maar waar het niet lukte. Hier waren er volgens mij wel mensen lovend overquote:Op woensdag 18 december 2013 14:28 schreef Norrage het volgende:
Elk jaar is er wel een artiest die steeds in elk lijstje komt, maar waarvan je echt denkt wtf. Yeezus kan ik nog wel inkomen waarom dat goed is, maar dat DisclosureKan iemand me dat uitleggen?
quote:Op woensdag 18 december 2013 14:37 schreef Norrage het volgende:
Ik kan me geen lovende meningen herinneren, in de jaarlijstjes ook slechts 1 notatie.
1 maar inderdaadquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:53 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
En deze plaat begin ik ook steeds meer te waarderen. Rechttoe-rechtaan dansmuziek maar oh wat fijn. Met als uitschieter:
Die komt hoog in mijn jaarlijst als er niet iets heel geks gebeurt.
Komt ie erin?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:41 schreef Tchock het volgende:
Ik heb mijn jaarlijstje nog niet gemaakt.
Denk dat ik een top50 ga maken. De 'verrassende' platen zullen dan van Suede, Depeche Mode, The Joy Formidable, Austra, Dawn of Midi, Ra Ra Riot, Franz Ferdinand, Surfer Blood, Paul McCartney, The Strokes, Tegan & Sarah en Sigur Ros komen. Die staan bij de meesten niet zo hoog.quote:
Dan dus mijn vraag: waarom?quote:
Omdat het een fijn album is. Goede vocals, opzwepende beats, heerlijk dansbaar, live zeer sterk. Gewoon een heel goed uitgevoerd album in zijn genre. Het hoeft niet allemaal geweldig en hemels en heerlijk te zijn en dit is ook geen verpletterend album dat de hele wereld samen gaat brengen in vrede, maar het is vrijwel foutloos en geen moment vervelend.quote:
Het is ook heel commercieel. Het is dansmuziek voor op de dansvloer in grote clubs. Wat wil je dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:59 schreef Norrage het volgende:
Mjah, ik vind het gewoon wel heel commercieel. Ik ben gewoon verbaasd dat het zo ver komt in de meeste vaak heel alternatieve lijstjes.
En Voices.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:58 schreef DO2 het volgende:
Met name You & Me, Latch en White Noise zijn erg fijn.
En jij valt in herhaling. ik word een beetje moe dat mij steeds verweten wordt dat ik alleen maar een zwart of wit mening heb, wat totale onzin is. Ik heb me ook nergens echt heel erg negatief uitgelaten over dit album, maar was vooral erg benieuwd waarom het zo goed scoort bij mensen waarbij ik dat totaal niet verwacht.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het een fijn album is. Goede vocals, opzwepende beats, heerlijk dansbaar, live zeer sterk. Gewoon een heel goed uitgevoerd album in zijn genre. Het hoeft niet allemaal geweldig en hemels en heerlijk te zijn en dit is ook geen verpletterend album dat de hele wereld samen gaat brengen in vrede, maar het is vrijwel foutloos en geen moment vervelend.
Jij schiet altijd een beetje door. Als het niet een nieuwe White Album is, is het meteen een emmer schijt. Settle is precies een album dat daar tussen bivakkeert.
Dat klopt.quote:
Ik heb het toch echt al meerdere keren uitgelegd hier, en ik ben niet de enige.quote:ik word een beetje moe dat mij steeds verweten wordt dat ik alleen maar een zwart of wit mening heb, wat totale onzin is. Ik heb me ook nergens echt heel erg negatief uitgelaten over dit album, maar was vooral erg benieuwd waarom het zo goed scoort bij mensen waarbij ik dat totaal niet verwacht.
Leer mijn posts lezen alsjeblieft. Ik draag het ook niet als als argument om het uit lijstjes te verbannen, ben gewoon erg verbaasd dat het zo goed scoort.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook heel commercieel. Het is dansmuziek voor op de dansvloer in grote clubs. Wat wil je dan?Bovendien vind ik dat nogal een zwak argument om het dan maar úit lijstjes te verbannen, maar dat terzijde.
En ik vind het raar dat je daar verbaasd over bent. Ben je dan ook verbaasd over Random Access Memories?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leer mijn posts lezen alsjeblieft. Ik draag het ook niet als als argument om het uit lijstjes te verbannen, ben gewoon erg verbaasd dat het zo goed scoort.
Nee, want RAM scoort echt heel erg veel minder goed in alle lijstjes dan Disclosure. (muv P4K natuurlijkquote:Op woensdag 18 december 2013 15:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
En ik vind het raar dat je daar verbaasd over bent. Ben je dan ook verbaasd over Random Access Memories?
Niet de enige die dat van mij vindt, of niet de enige die Disclosure goed vindt?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Ik heb het toch echt al meerdere keren uitgelegd hier, en ik ben niet de enige.
Niet de enige die van mening is dat Disclosure echt geen meesterwerk is maar wel een oerdegelijke en heel erg leuke plaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, want RAM scoort echt heel erg veel minder goed in alle lijstjes dan Disclosure. (muv P4K natuurlijk)
[..]
Niet de enige die dat van mij vindt, of niet de enige die Disclosure goed vindt?
Ach, ja, dat is misschien ook wel waar. Ik vind hem vooral irritantquote:Op woensdag 18 december 2013 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet de enige die van mening is dat Disclosure echt geen meesterwerk is maar wel een oerdegelijke en heel erg leuke plaat.
Waarom?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, ja, dat is misschien ook wel waar. Ik vind hem vooral irritant![]()
Ja, precies. Al is die op sommige plekken voor mij te chaotisch.quote:Net als die Primal Scream, dat is ook geen meesterwerk, maar is waarschijnlijk een soortgelijke mening op van toepassing.
quote:Op woensdag 18 december 2013 15:09 schreef DO2 het volgende:
Ik vind SBTRKT - waar het me soms sterk aan doet denken - overigens wel veel spannender dan Disclosure.
-.
Dat hoor ik ook wel, ja. SBTRKT was een van mijn lievelingsalbums van 2011.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:09 schreef DO2 het volgende:
Ik vind SBTRKT - waar het me soms sterk aan doet denken - overigens wel veel spannender dan Disclosure.
Ik had het ook over de muziek. Misschien had ik een ander woord moeten kiezen.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:16 schreef DO2 het volgende:
Geen idee of het wel of niet commercieler is. Vind dat ook helemaal niet zo interessant, eigenlijk.
Het klinkt gewoon fuckin lekker.
Ja, maar als we dan jouw "extreme" posts negeren, dan streef jij je doel voorbij om reacties te krijgenquote:Op woensdag 18 december 2013 15:06 schreef Norrage het volgende:
En jullie moeten maar eens afleren mijn posts als zwart-wit te zien. Als je mijn jaarlijstje bv leest is dat totaal niet het geval. Integendeel, ik ben meestal heel erg neutraal en vind bijna alles even goed. Dat ik af en toe mijn huidige (tijdens luisteren) mening over albums wat extreem verwoord, is ook juist om reacties op te roepen. Als ik simpel zeg "ooh klinkt lekker" dan zullen er geen reacties ontstaan, of mensen die die plaat gaan luisteren.
Live een van de beste artiesten op dit moment, nagenoeg elke single is een schot in de roos maar.. Qua albums heeft hij al twee keer teleurgesteld ja, al vind ik het tweede album wel beter dan het eerste.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:26 schreef Tchock het volgende:
Over irritante muziek gesproken, ben ik de enige die niet langer dan een paar nummers Miles Kane's recentste album kan waarderen?
Ik heb hem ook live gezien, toen was het wel leuk. Maar het is allemaal wel heel over-the-top. Het is allemaal overdreven en hard zingen en veel gitaren en zo drukquote:Op woensdag 18 december 2013 15:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Live een van de beste artiesten op dit moment, nagenoeg elke single is een schot in de roos maar.. Qua albums heeft hij al twee keer teleurgesteld ja, al vind ik het tweede album wel beter dan het eerste.
Ik vind daar ook nooit zo veel aan.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:26 schreef Tchock het volgende:
Over irritante muziek gesproken, ben ik de enige die niet langer dan een paar nummers Miles Kane's recentste album kan waarderen?
Je moet ze ook niet negeren, maar het moet gewoon niet steeds gebruikt worden om verkeerde meningen over mij te zitten verkondigenquote:Op woensdag 18 december 2013 15:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, maar als we dan jouw "extreme" posts negeren, dan streef jij je doel voorbij om reacties te krijgen
Typisch zo'n plaat idd die als ik hem hoor wel lekker vind, maar ik 2 seconden later weer vergeten ben.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:55 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Youth Lagoon is ook niet blijven hangen he? ik zit nu die P4K playlist van 2013 te luisteren, en dat nummer van YL dat erin staat is toch wel erg lekker
Wat wil je nou?quote:Op woensdag 18 december 2013 15:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet negeren, maar het moet gewoon niet steeds gebruikt worden om verkeerde meningen over mij te zitten verkondigen
quote:Op woensdag 18 december 2013 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat wil je nou?
Het ene moment loop je te janken dat mensen je niet zo zwart-wit moeten zien. Het volgende moment dat je expres je mening zo extreem formuleert omdat je reacties wilt uitlokken.
Als je op iedereen zo zwart-wit overkomt, zou dat wel eens kunnen liggen aan hoe je je zelf doet overkomen en niet op de verkeerde interpretatie van één persoon.
We houden er wel weer over op. Ik vind het ook niet zozeer vervelend, behalve vaak als tchock het zegt, want die zegt het wel heel vaak, en zo begon deze nieuwe discussiequote:Op woensdag 18 december 2013 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat wil je nou?
Het ene moment loop je te janken dat mensen je niet zo zwart-wit moeten zien. Het volgende moment dat je expres je mening zo extreem formuleert omdat je reacties wilt uitlokken.
Als je op iedereen zo zwart-wit overkomt, zou dat wel eens kunnen liggen aan hoe je je zelf doet overkomen en niet op de verkeerde interpretatie van één persoon.
Dat lijkt me beter idd.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
We houden er wel weer over op. Ik vind het ook niet zozeer vervelend, behalve vaak als tchock het zegt, want die zegt het wel heel vaak, en zo begon deze nieuwe discussie
Ik vind dat echt raar, ik vond het een van de beste albums van dit jaar. En ik ben niet de enige volgens mij.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat lijkt me beter idd.
Nick Cave ontbreekt wel in opvallend meer lijstjes trouwens.
Ook in het lijstje van beste coversquote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat lijkt me beter idd.
Nick Cave ontbreekt wel in opvallend meer lijstjes trouwens.
GvB is toch vooral elektronische muziek dus niet zo raar. Stereogum is sowieso een kutlijst...en de rest nooit van gehoordquote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zie hem niet op stereogum, niet op gorrilla vs. bear, niet op paste, niet op de av-club
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
GvB is toch vooral elektronische muziek dus niet zo raar. Stereogum is sowieso een kutlijst...en de rest nooit van gehoord
Wat?quote:
Hou op, zeg. Z'n enige manco is dat hij het Oasis-syndroom heeft en z'n beste liedjes als B-kanten wegstopt, en ook op het tweede album 4 niemendalletjes in het midden heeft gezet, voor de rest is het louter hits, hits, hits. Geen grotere rock-liedjes dit jaar dan 'Don't Forget Who You Are', 'Better Than That', 'Taking Over', 'You're Gonna Get It' en 'Darkness In Our Hearts'. Zal de geschiedenis in gaan als een Britpop-klassieker. Nu de derde solo-plaat eindelijk een keer met z'n eigen band opnemen, niet te veel kruit verschieten op EP's en losse singles en wat van de Rascals-invloeden terug, en we zijn een heel eind.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Live een van de beste artiesten op dit moment, nagenoeg elke single is een schot in de roos maar.. Qua albums heeft hij al twee keer teleurgesteld ja, al vind ik het tweede album wel beter dan het eerste.
Dat valt wel mee denk ikquote:Op woensdag 18 december 2013 16:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zal de geschiedenis in gaan als een Britpop-klassieker.
Tekstueel sterk en vernieuwend. En daarnaast heb ik het idee dat 'men' vindt dat hij een hoge notering verdient, het is een harde werker en inspireert veel muzikanten.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zie niet in wat zo bijzonder is aan dat album van Danny Brown. Dat staat ook verrassend hoog in veel lijsten.
Ik hoor de kwaliteit wel. En ik denk dat ik 'm ook hoog zou waarderen als ik 'm 10-20x vaker zou beluisteren, maar de wil en zin ontbreekt om dat te doen. Ben niet vaak in die "zware" stemming moet ik zeggen.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:37 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp alle ophef over die plaat van Nick Cave ook niet zo goed. Maar dat had ik al eens uitgelegd.
Ach, Nick Cave stond rond 1990 al hoog in alle indielijstjes. Die hoort er gewoon bijquote:Op woensdag 18 december 2013 20:37 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp alle ophef over die plaat van Nick Cave ook niet zo goed. Maar dat had ik al eens uitgelegd.
Nee, nog niet. Is het leuk genoeg om te kennen?quote:
Kan ik niet over oordelen, ieder zijn smaak. Indietronic met vrouwenstemmetje. Ik vind het op het eerste gehoor wel interessant genoeg om te postenquote:Op woensdag 18 december 2013 22:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Is het leuk genoeg om te kennen?
Jep, ik heb daar de loftrompet over afgestoken. Waanzinnige remix. De b-kant (Brian Eno's Lux, ook remix) is ook echt heel bijzonder.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:54 schreef Moody het volgende:
Oja, deze Jaar-mix is ook lekker zeg.....
Is uit april, dus vast al eens gepost
Hele goede speakers mag ook.quote:
Ja tuurlijkquote:Op woensdag 18 december 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Buren zijn 60+. Mag koptelefoon ook?
Nog geen tien uur te laat, ik denk wel dat je popcorn koud is en je cola warm.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Hé leuk, de showdown tussen Tchock en Norrage heeft weer 's plaatsgevonden.
[ afbeelding ]
Ik mis de live-ervaring wel een beetje, true, maar zo in de herhaling nog steeds topvermaak.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nog geen tien uur te laat, ik denk wel dat je popcorn koud is en je cola warm.
Ik schreef eerder:quote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?
Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.quote:Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale
Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek!
Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schreef eerder:
[..]
Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.
Echt geweldigquote:Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.
Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt geweldigIk weet nog dat er een enorme glimlach op mijn gezicht kwam. Overigens
had de studioversie die beat ook best kunnen gebruiken.
Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.
Goed sinterklaascadeau, zeg.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.
Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hierquote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?
Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goed sinterklaascadeau, zeg.![]()
Ja, ik zou 't artwork ook best wel aan de muur willen hebben. Prachtig dingetje. Hoe goed ik Paper Trails live ook vond trouwens, dit blijft mijn favoriet op de plaat:
Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.
Bijvoorbeeld: rond 1:01 hoor je een drumstel, en rond 2:01 elektronica. Ze spelen wel -grofweg- dezelfde beat na, dus het valt niet heel erg op, maar het zorgt er wel voor dat het veel spannender blijft omdat je hoort dat er iets niet klopt.
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hier) maar dit klinkt toch wel erg goed! Toch album nog maar eens checken.
Jaquote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.
En volledig terechtquote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?
Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?
Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.quote:
Ik denk dat 'ie op 1 gaat bij mij.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.
Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.
The Glow Pt. 2quote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
Trouwens ook wel grappig, mijn meest beluisterde albums afgelopen jaar:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuw ontdekte pareltjes dit jaar.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
The Glow Pt. 2![]()
![]()
![]()
![]()
O, en Madvillain.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
Trouwens ook wel grappig, mijn meest beluisterde albums afgelopen jaar:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar.
Ramona Falls zegt me niets. Zal 't morgen eens checken.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
[..]Lekker lijstje
de mijne
[ afbeelding ]
Heb je niet goed op Moody gelet dit jaarquote:Op donderdag 19 december 2013 00:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ramona Falls zegt me niets. Zal 't morgen eens checken.
Ik heb alleen Peter Adams genoteerd, ben ik bang.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb je niet goed op Moody gelet dit jaarDie heeft het een potje lopen hypen. Heerlijk album. Echt een toffe band. Maar vooral paar hele goede nummers, het hele album is wel wat veel van het goede...
Dat kan echt heel erg mooi worden. Blakes piano en zang met Jaar's beats en synthsquote:Op donderdag 19 december 2013 00:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, een samenwerking tussen Nicolas Jaar en James Blake, dat zou ik wel eens willen horen. Die moeten elkaar toch wel op een hele interessante manier kunnen aanvullen.
Dat moet wel wat zijn jaquote:Op donderdag 19 december 2013 00:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, een samenwerking tussen Nicolas Jaar en James Blake, dat zou ik wel eens willen horen. Die moeten elkaar toch wel op een hele interessante manier kunnen aanvullen.
Denk wel mijn ontdekking van het jaar (van albums niet uit 2013)...Echt, dat dat album niet al eerder bij me was binnengekomenquote:
Lijkt mij geweldig!quote:Op donderdag 19 december 2013 00:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Nummers met een abrupt begin zijn ook wel gaafquote:Op donderdag 19 december 2013 00:45 schreef Arn0 het volgende:
Ja, was er niet een topic voor nummers met een abrupt einde? Of had ik dat gedroomd.. In het begin is dat zo kut, maar na een tijdje went het echt en hoort het erbijThe Strokes - Ize Of The World deed me ook vermoeden dat ik een corrupte download had.
Hoe maak je dat?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
[..]Lekker lijstje
de mijne
[ afbeelding ]
Dank uquote:Op donderdag 19 december 2013 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.last.fm/user/ - JOUW USERNAME - /charts?subtype=albums
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op donderdag 19 december 2013 01:20 schreef DO2 het volgende:
Oh, en Third > In Rainbows.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is dat met Ghosts ook niet zo, van dEUS? Daar erger ik me er ook aan, totdat het leuk werdquote:Op donderdag 19 december 2013 00:45 schreef Arn0 het volgende:
Ja, was er niet een topic voor nummers met een abrupt einde? Of had ik dat gedroomd.. In het begin is dat zo kut, maar na een tijdje went het echt en hoort het erbijThe Strokes - Ize Of The World deed me ook vermoeden dat ik een corrupte download had.
quote:Op donderdag 19 december 2013 01:20 schreef DO2 het volgende:
Oh, en Third > In Rainbows.Ze zijn in mijn top 100 akelig dicht bij elkaar gekropen jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar waarom zou je ze vergelijken?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Eensquote:Op woensdag 18 december 2013 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goed sinterklaascadeau, zeg.![]()
Ja, ik zou 't artwork ook best wel aan de muur willen hebben. Prachtig dingetje. Hoe goed ik Paper Trails live ook vond trouwens, dit blijft mijn favoriet op de plaat:
4:26 bevestigt ditquote:Op donderdag 19 december 2013 07:56 schreef Xrenity het volgende:
Hadden we deze al gezien? De hele pitchfork festival set van Darkside.
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:16 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb alleen Peter Adams genoteerd, ben ik bang.
holy crapquote:Op donderdag 19 december 2013 07:56 schreef Xrenity het volgende:
Hadden we deze al gezien? De hele pitchfork festival set van Darkside.
dat gaat ook wel lekker snel met 16 tracks op het albumquote:Op donderdag 19 december 2013 10:39 schreef Felagund het volgende:
Mijn top 15 (geluisterde albums) van dit jaar:
1 Laura Marling – Once I Was An Eagle 125
de eerste 3-5 nummers wel, daarna kakt het wat mij betreft helemaal inquote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Norrage het volgende:
Ik vind die Haim toch stiekem ook wel lekker hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:08 schreef Tchock het volgende:
Wat is dit toch ook een geweldig albumMisschien wel mijn Nederlandse favoriet.
Je link doet het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Zo even die nare nasmaak van het gejank van johan wegspoelen, samen met dyarl-ann een beetje de reden dat ik een nogal nare nasmaak in mijn mond heb van indierock in Nederland. Jammer want er zijn genoeg prima bandsquote:
Hoezo? Ik vind 'm echt geweldigquote:Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef ranja het volgende:
[..]
NeeEen van de ultieme voorbeelden van waarom Excelsior zolang zo'n slechte naam bij mij had.
Brooklyn zegt niets, behalve één keer gejank en twee keer nare nasmaak.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef ranja het volgende:
[..]
wat brooklyndodger zegt maar dan voor excelsior, niet voor heel nederland
Mijn haat voor excelsior gaat heel diep even wat voorbeelden:quote:Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Het concept heb ik groot respect voor en de uitwerking in het ontwerp van bijvoorbeeld de speeldoos is geweldig. Alleen de muziek kan ik niet aanhoren hoe graag ik het ook wil, live was het voor mij echt een beetje teveel de grote Torre show en sinds ik die man niet kan uitstaan was het nogal pijnlijk voor mij. Neemt niet weg dat roosbeef een rijtje erg toffe Nederlandse pop platen uit heeft gebracht en daar zeker veel groei in zit.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:27 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb niets met De Staat maar De Speeldoos is zo vet, en live echt een feest. Verder ben ik het wel met je eens
Ok. Johan is nooit zover in mijn ogen geweest als hun naamgever, een hoogstaand figuur die mensen eeuwig omhoog duwen ook al doet de band/persoon niks interessants alleen maar omdat hij een Nederlander is.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:21 schreef Tchock het volgende:
Brooklyn zegt niets, behalve één keer gejank en twee keer nare nasmaak.
Maar goed ieder zijn smaakj maar ik vind Excelsior gewoon zeker nu teveel op hun oude namen leunen, dingen als die daily bread plaat zijn geweldig geflopt(prima plaat verder) met verkoop cijfers.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:29 schreef Tchock het volgende:
TEGENGELUID. Excelsior heeft geweldige extreem overschatte muziekVoorbeelden:
Johan - It's Easy
Moss - Never Be Scared
Johan - December
De Staat - Fantastic Journey Of the Underground Man
Johan - Oceans
Hulde
Hoe zo te veel op oude namen leunen? Daryll-Ann is dan recent weer wat opgeleefd maar voor de rest zie ik totaal niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:30 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Maar goed ieder zijn smaakj maar ik vind Excelsior gewoon zeker nu teveel op hun oude namen leunen, dingen als die daily bread plaat zijn geweldig geflopt(prima plaat verder) met verkoop cijfers.
Ik bedoel meer op het feit dat ze zelf nogal leunen op Excelsior 'het indielabel van Nederland' terwijl iets als subroutine daar veel meer recht op heeft op die aandacht in mijn ogen. Die brengen nog gewaagde en toffe platen uit van bands die iets nieuws doen. Maar goed mijn mening en die van jouw gaan wel vaker niet door een deur.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:31 schreef Tchock het volgende:
ik vind Excelsior gewoon zeker nu teveel op hun oude namen leunen, dingen als die daily bread plaat zijn geweldig geflopt(prima plaat verder) met verkoop cijfers.
Hoe zo te veel op oude namen leunen? Daryll-Ann is dan recent weer wat opgeleefd maar voor de rest zie ik totaal niet wat je bedoelt.
Bij voorbeeld ten aanzien van spelling en grammatica.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:33 schreef brooklyndodger het volgende:
Maar goed mijn mening en die van jouw gaan wel vaker niet door een deur.
Ach ach ach, je kan mijn mening toch lezen dus dan hoef je dat niet perse er bij te betrekken. Om het tempo bij te houden heb ik geen tijd voor alles 3 keer door te lezen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij voorbeeld ten aanzien van spelling en grammatica.
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Haten op Johan, Daryll-Ann en Spinvis. Echt '' x een miljoen miljard.
Excelsior aanbiddenquote:
Perfect voorbeeld van waarom ik een zonnebril en pet opzet als ik een excelsior cd koopquote:Op donderdag 19 december 2013 12:29 schreef Tchock het volgende:
TEGENGELUID. Excelsior heeft geweldige muziekVoorbeelden:
Johan - Easy (It's)
Hallo Venray - Orange
Spinvis - Bagagedrager
Moss - Never Be Scared
Johan - December
De Staat - Fantastic Journey Of the Underground Man
Johan - Oceans
Spinvis - Goochelaars en Geesten
Hulde
Het label boeit me niets, maar altijd die overtrokken haat is onzinnig. Iets als Alamo Race Track bijvoorbeeld, dat is gewoon een ontzettend leuke en eigenzinnige band, en dan zie ik vaak van die dooddoeners als '13 in een dozijn' langskomen.quote:
OH die was ik nog helemaal vergetenquote:Op donderdag 19 december 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het label boeit me niets, maar altijd die overtrokken haat is onzinnig. Iets als Alamo Race Track bijvoorbeeld, dat is gewoon een ontzettend leuke en eigenzinnige band, en dan zie ik vaak van die dooddoeners als '13 in een dozijn' langskomen.
Alamo Race Track vind ik juist tof, geen kwaad woord over hun.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het label boeit me niets, maar altijd die overtrokken haat is onzinnig. Iets als Alamo Race Track bijvoorbeeld, dat is gewoon een ontzettend leuke en eigenzinnige band, en dan zie ik vaak van die dooddoeners als '13 in een dozijn' langskomen.
daar verschillen we dan 100% van mening overquote:Op donderdag 19 december 2013 12:37 schreef brooklyndodger het volgende:
Alamo Race Track vind ik juist tof, geen kwaad woord over hun.
samling mag daar voor mij ook wel bij voor al je cassette en goede muziek klein noodquote:Op donderdag 19 december 2013 12:37 schreef ranja het volgende:
Wel leuk op Excelsior: The Heights, Roosbeef, Daily Bread...
Wel leuke nederlandse labels: oa. Transformed Dreams, Tocado, Subroutine
Mooi toch geef ik thock nog een (heel klein) beetje gelijk, iedereen blij.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef ranja het volgende:
[..]
daar verschillen we dan 100% van mening over
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb niets tegen Excelsior, zitten coole artiesten maar ik zie Johan en Daryll-Ann bijna wekelijks vermeld worden hier op FOK! en heb beide al vaak geprobeerd, maar ik vind beide artiesten zo saai. Er gebeurt zo weinig, echt meer standaard "indie-rock" kan haast niet
Ik snap hier niets van.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:39 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
samling mag daar voor mij ook wel bij voor al je cassette en goede muziek klein nood
Hmm nee, sorry. Dit is de plaat die al verschillende keren geprobeerd heb (wordt door velen als beste Nederlandse plaat ooit gezien, toch?) en het is niet voor mijquote:Op donderdag 19 december 2013 12:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kun je hier als Beatles-man niets mee?
In ieder geval van de laatste 20 jaar, denk ik. Tja, ik vind 'm qua songwriting en harmonieën echt buitenklasse, maar ik ken wel meer mensen die niet zoveel met Johan kunnen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm nee, sorry. Dit is de plaat die al verschillende keren geprobeerd heb (wordt door velen als beste Nederlandse plaat ooit gezien, toch?) en het is niet voor mijLuister dit nummer nu en het is niet slecht maar dat is alles wat ik ervan kan zeggen.
Album is al bijna twintig jaar oudquote:Op donderdag 19 december 2013 12:45 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
In ieder geval van de laatste 20 jaar, denk ik. Tja, ik vind 'm qua songwriting en harmonieën echt buitenklasse, maar ik ken wel meer mensen die niet zoveel met Johan kunnen.
Twaalf jaar oud, dus 'bijna' is in deze wel wat ruim genomen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Album is al bijna twintig jaar oud
Oh sorry ik keek naar Johan, die is bijna 18 jaar oud. Ik weet nog dat Pergola uitkwam en Tumble en Fall dagen door het huis zweefdequote:Op donderdag 19 december 2013 12:48 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Twaalf jaar oud, dus 'bijna' is in deze wel wat ruim genomen.
Ik heb Johan bij toeval nog live gezien in 2007 op aanraden van mijn geschiedenisdocent. Die man heeft mij ook aan The Velvet Underground gebracht. Daar moet ik 'm toch nog 's een bedankje voor sturen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh sorry ik keek naar Johan, die is bijna 18 jaar oud. Ik weet nog dat Pergola uitkwam en Tumble en Fall dagen door het huis zweefdeKleine Tchock maakte kennis met muziek.
Ik in 2006, twee maanden na mijn eerste concert ooitquote:Op donderdag 19 december 2013 12:50 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb Johan bij toeval nog live gezien in 2007 op aanraden van mijn geschiedenisdocent. Die man heeft mij ook aan The Velvet Underground gebracht. Daar moet ik 'm toch nog 's een bedankje voor sturen.
het is Marco Borsato nietquote:Op donderdag 19 december 2013 12:43 schreef Tchock het volgende:
Ik heb soms het idee dat de Excelsior-haat ook een deel gewoon schoppen tegen het systeem is. "Veel mensen vinden het tof, dan moet ik roepen dat het overschat en saai is", of zo.
Ceasar was ook wel grappigquote:Op donderdag 19 december 2013 13:38 schreef Norrage het volgende:
Johan ken ik trouwens niet zo goed, en Bettie Serveert vind ik bijvoorbeeld ook wel een lekker bandje. Beetje iets van die tijd, waarbij het genre nog niet helemaal was uitgemolken,ofzo.
toch jammer dat het geen Electrolux meer heet.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Ceasar was ook wel grappigEn de hele een reden dat electrolux/excelcior bestaat natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, het was min of meer een grapje. Maar we doen hier toch niet anders dan vergelijken?quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik bedenk me - na jaarlijstje last.fm van Norrage - dat ik hier al veel te lang niet meer hier lukraak Christian Scott heb gedumpt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:11 schreef ranja het volgende:
[..]
toch jammer dat het geen Electrolux meer heet.Ik heb even geen platenspeler die de 7inch milk van scram c baby kan rippen dus dan maar deze brakke live versie. Geweldige band en nummer uit de electrolux serie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dubbel er ook exact 5 met de Pitchfork lijst.quote:
Ik toch wel een stuk of 12quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik dubbel er ook exact 5 met de Pitchfork lijst.
Weeps zeker. Maar goed, dat is mijn favoriete Nederlandse plaat aller tijden, dus dat telt misschien niet helemaal. Happy Traum vond ik ook nog erg goed, daarna werden de platen geleidelijk iets minder en dus was het een goed besluit om te stoppen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het debuut van Johan en Weeps van Daryll-Ann vond ik heerlijke albums. Platen waar je als liefhebber van Teenage Fanclub en the Posies wel wat mee kon, het was nog wat rauwer.
Toen kwam er vrij snel achteraan een stortvloed van bandjes a la Scram C Baby, Benjamin B en Simmer en werd het een wat vermoeiende sound. Happy Traum en Pergola konden me daarna ook al minder bekoren, ondanks enkele sterke songs klonk het allemaal veel vlakker.
Los van dat het een smaakkwestie is en jij het zo mag zien, vind ik dit echter wel een vreemde opmerking. Wilco is pas opgericht toen Daryll-Ann al jaren bestond, terwijl de eerste platen van Wilco grotendeels alt. country albums waren en dus feitelijk in niets op het werk van Daryll-Ann leken.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef Norrage het volgende:
Daryll-ann zijn gewoon B-versies van Wilco,
Wat is dat zouteloze muziek idd.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:28 schreef Norrage het volgende:
Elk jaar is er wel een artiest die steeds in elk lijstje komt, maar waarvan je echt denkt wtf. Yeezus kan ik nog wel inkomen waarom dat goed is, maar dat DisclosureKan iemand me dat uitleggen?
Mijnes:quote:Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
[..]Lekker lijstje
de mijne
[ afbeelding ]
Dat is wel heel erg het limiet van iets dat je metal mag noemenquote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef DO2 het volgende:
Deafheaven... De zoveelste bevestiging dat metal echt niks voor mij is. Ik geef het maar op.
Tsja niet alle metal heeft schreeuwvocalen he, vind Deafheaven en alles met gekrijs en gejank ook vreselijk, maar had wel mijn best gedaan leuke metal te vinden en dat heb ik zeker gevonden (Deftones, Tool, Rage Against the Machine, Dir en Grey, Uncle Acid, Melvins, Boris, Myrath, Electric Wizard, Monster Magnet etc.)quote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef DO2 het volgende:
Deafheaven... De zoveelste bevestiging dat metal echt niks voor mij is. Ik geef het maar op.
Klinkt ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:59 schreef brooklyndodger het volgende:
Genoeg (bijna) instrumentale metal ook zonder dat het symfonische moet:
Heavy Metal is ook best tof hoor, Iron Maiden en alles. Ook verre van geschreeuw.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:17 schreef DO2 het volgende:
Mja, de meeste namen die daar genoemd zijn ken ik wel, Kerft, en daar staan zeker bands tussen die ik erg goed vind.
De bands die meer richting alternative rock en grunge gaan. Daar kan ik wel wat mee, ja.
Misschien associeer ik metal ook te snel met snelle gitaren en hard geschreeuw. Dat zou best kunnen.
( Heavy metal, trash metal, death metal, black metal... Geen idee hoe het allemaal genoemd wordt. )
Nee daar heb ik dan ook niks mee. Vind alleen Orion en One goed, maar voor de rest vind ik het iets té lomp.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:25 schreef DO2 het volgende:
Metallica... Om maar eens een bandje te noemen... Ook nooit begrepen.
Oh had je reactie niet gezien. Ik zeg ook niet dat DA Wilco gekopieerd heeft, meer dat wat Daryll Ann doet, ik in veel andere muziek (*zoals Wilco) 500x beter uitgevoerd hoor worden.....EN dan kan ik er niet meer naar luisteren...Als Wilco, of andere legendarische bands, nooit hadden bestaan had ik Daryll Ann wellicht nog leuk gevondenquote:Op donderdag 19 december 2013 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Los van dat het een smaakkwestie is en jij het zo mag zien, vind ik dit echter wel een vreemde opmerking. Wilco is pas opgericht toen Daryll-Ann al jaren bestond, terwijl de eerste platen van Wilco grotendeels alt. country albums waren en dus feitelijk in niets op het werk van Daryll-Ann leken.
Heb precies hetzelfde. Omdat de plaat overal zo geprezen werd als metal overstijgend en vernieuwend, toch geprobeerd. Maar zodra dat gekrijs begon haakte ik af.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:18 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is eigenlijk een mashup van verschillende stijlen.
Maar het zijn de metal-georienteerde stukken waar ik me voortdurend aan stoor.
Zodra de boel bedaart, en die gozer even z'n smoel houdt, vind ik het schitterend,.
Swans valt niet onder metal maar toch staan ze wel op een festival als Roadburn.... heeft zeker raakvlakken maar is toch meer alternatief/noise.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat album van the Swans vorig jaar vond ik wel ok. (of is dat geen metal?)
quote:John Doran's Thought For The Day:
"Metal bands know what to do when they get rich, buying jets and putting bars in their houses. Not Thom Yorke, though, sat like Smaug the dragon on his mountain of gold, moaning about capitalism"
quote:Maxerazzi's Thought For The Day:
"Good writers know what to do when they get quirky thoughts, analyzing them and arriving at mind-boggling conclusions through logic. Not John Doran, though, sat like a smug commentator on his mountain of poor comparisons, moaning about Thom Yorke."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |