Dat is wel heel erg het limiet van iets dat je metal mag noemenquote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef DO2 het volgende:
Deafheaven... De zoveelste bevestiging dat metal echt niks voor mij is. Ik geef het maar op.
Tsja niet alle metal heeft schreeuwvocalen he, vind Deafheaven en alles met gekrijs en gejank ook vreselijk, maar had wel mijn best gedaan leuke metal te vinden en dat heb ik zeker gevonden (Deftones, Tool, Rage Against the Machine, Dir en Grey, Uncle Acid, Melvins, Boris, Myrath, Electric Wizard, Monster Magnet etc.)quote:Op donderdag 19 december 2013 22:12 schreef DO2 het volgende:
Deafheaven... De zoveelste bevestiging dat metal echt niks voor mij is. Ik geef het maar op.
Klinkt ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:59 schreef brooklyndodger het volgende:
Genoeg (bijna) instrumentale metal ook zonder dat het symfonische moet:
Heavy Metal is ook best tof hoor, Iron Maiden en alles. Ook verre van geschreeuw.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:17 schreef DO2 het volgende:
Mja, de meeste namen die daar genoemd zijn ken ik wel, Kerft, en daar staan zeker bands tussen die ik erg goed vind.
De bands die meer richting alternative rock en grunge gaan. Daar kan ik wel wat mee, ja.
Misschien associeer ik metal ook te snel met snelle gitaren en hard geschreeuw. Dat zou best kunnen.
( Heavy metal, trash metal, death metal, black metal... Geen idee hoe het allemaal genoemd wordt. )
Nee daar heb ik dan ook niks mee. Vind alleen Orion en One goed, maar voor de rest vind ik het iets té lomp.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:25 schreef DO2 het volgende:
Metallica... Om maar eens een bandje te noemen... Ook nooit begrepen.
Oh had je reactie niet gezien. Ik zeg ook niet dat DA Wilco gekopieerd heeft, meer dat wat Daryll Ann doet, ik in veel andere muziek (*zoals Wilco) 500x beter uitgevoerd hoor worden.....EN dan kan ik er niet meer naar luisteren...Als Wilco, of andere legendarische bands, nooit hadden bestaan had ik Daryll Ann wellicht nog leuk gevondenquote:Op donderdag 19 december 2013 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Los van dat het een smaakkwestie is en jij het zo mag zien, vind ik dit echter wel een vreemde opmerking. Wilco is pas opgericht toen Daryll-Ann al jaren bestond, terwijl de eerste platen van Wilco grotendeels alt. country albums waren en dus feitelijk in niets op het werk van Daryll-Ann leken.
Heb precies hetzelfde. Omdat de plaat overal zo geprezen werd als metal overstijgend en vernieuwend, toch geprobeerd. Maar zodra dat gekrijs begon haakte ik af.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:18 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is eigenlijk een mashup van verschillende stijlen.
Maar het zijn de metal-georienteerde stukken waar ik me voortdurend aan stoor.
Zodra de boel bedaart, en die gozer even z'n smoel houdt, vind ik het schitterend,.
Swans valt niet onder metal maar toch staan ze wel op een festival als Roadburn.... heeft zeker raakvlakken maar is toch meer alternatief/noise.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat album van the Swans vorig jaar vond ik wel ok. (of is dat geen metal?)
quote:John Doran's Thought For The Day:
"Metal bands know what to do when they get rich, buying jets and putting bars in their houses. Not Thom Yorke, though, sat like Smaug the dragon on his mountain of gold, moaning about capitalism"
quote:Maxerazzi's Thought For The Day:
"Good writers know what to do when they get quirky thoughts, analyzing them and arriving at mind-boggling conclusions through logic. Not John Doran, though, sat like a smug commentator on his mountain of poor comparisons, moaning about Thom Yorke."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |