abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134074760
quote:
Na Gordon ligt nu Mart Smeets onder vuur vanwege een 'racistische' opmerking.

Tijdens het televisieprogramma Sterren Op Het Doek reageerde Smeets nogal negatief op het portret dat de Joodse schilder Joop Rubens uit Amstelveen had gemaakt van de presentator.

'Ik voel me hier heel onplezierig bij, de confrontatie met mezelf is niet prettig. Een onsje minder onderkin zou goed zijn. Dit is een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken', zei Smeets.

'Het feit dat ik Joods ben heeft helemaal niets met het programma te maken. Het kwam zo onverwacht, dat ik perplex stond. Als hij dit eerder in het programma had gezegd, dan was ik weggelopen', zegt Rubens tegen De Telegraaf. 'Tientallen vrienden en kennissen hebben me gebeld, iedereen vindt de uitspraken van de heer Smeets beneden ieder peil.'

Amstelveense Jood
Frits Barend die de krant aanhaalt als 'zelf een Amstelveense Jood', is stomverbaasd over de uitspraken van Smeets. 'Het slaat echt nergens op, hij roept maar wat om interessant te doen. Ik vraag me af of er ook een bestraffende Volendamse Joodse manier is om naar dingen te kijken of een bestraffende Amstelveense katholieke manier', zegt Barends.

Smeets verdedigt zich met de woorden: 'Hij stelde zich voor als Joodse Amstelveense kunstenaar. Ik denk dat ik hem daarmee van repliek diende.'

'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
http://www.at5.nl/artikel(...)-boos-op-mart-smeets

weer een racisme rel. gaat dit te ver? of is t gewoon Mart. vele mensen zijn beledigd..
pi_134074821
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 10:47:22 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134074832
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
pi_134074865
Dus die onbekende schilder, is joods, en vindt het beledigend als iemand dat zegt?

Een visboer voelt zich ook niet gediscrimineerd als ik ik zeg 'He Amsterdamse visboer, mag ik een haring alstublieft'.

Die schilder zal wel aandacht nodig hebben. bah
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 9 december 2013 @ 10:49:48 #5
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134074896
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
The Art Of Lying
  maandag 9 december 2013 @ 10:51:07 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134074930
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134074968
Wat is er nou weer aan de hand?
  maandag 9 december 2013 @ 10:52:50 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134074972
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:49 schreef yulian het volgende:
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_134074979
Maar het belangrijkste: wat voor trui of jasje had Mart aan????
5 Ferrari's op videoband!
pi_134074987
  maandag 9 december 2013 @ 10:54:25 #11
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075014
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Lees even nog een keer het artikel door...

quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet.
The Art Of Lying
pi_134075048
Wat een joodse manier van zeiken :r
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  maandag 9 december 2013 @ 10:57:24 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134075078
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:54 schreef yulian het volgende:

[..]

Lees even nog een keer het artikel door...

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:00 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_134075148
quote:
Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
OH NEE wat een dreigement weer!!! Als je niet lief doet plaatsen we je op onze Wall of Shame! :') Waaaaaah.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:18 #15
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075156
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Schijnbaar als je het zo leest heeft Smeets zich al vaker negatief uitgelaten over een bepaalde groep. Al valt het allemaal wel mee, lijkt me zo :)
The Art Of Lying
pi_134075218
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef maily het volgende:
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
t eerste wat bij mij op kwam. Dit is de Mart van 'mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen'..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_134075231
quote:
13s.gif Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit.

Zijn het de negers niet, zijn het de Joden wel.
  maandag 9 december 2013 @ 11:04:56 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134075264
Meneer de schilder heeft blijkbaar even extra aandacht nodig, en duikt in de slachtofferrol.

Nu moet Mart natuurlijk weer langskomen bij DWDD en Pauw en Witteman om te komen vertellen dat hij niets tegen joden heeft...!? Waarna die schilder weer langs mag komen om te vertellen hoe verschrikkelijk gekwetst hij is door die anti-semitische uitspraken van Smeets...!?

Zolang ik Smeets hoor, op TV en radio, betrekt hij altijd wel afkomst (dorp, provincie, landje, etc etc) bij zijn standaard geprietpraat. Dat zou dan in het geval van een jood racistisch zijn!?
  maandag 9 december 2013 @ 11:09:47 #19
241662 Jian
Well, well, well
pi_134075393
Als het al niet zo was, maakt dat CIDI zich ook langzamerhand volledig ongeloofwaardig. Daar mogen ze zich wel eens zorgen over gaan maken. Calimero-stichting :{w
pi_134075475
CIDI is de BREIN onder mensenrechtenorganisaties :')

Het valt me sowieso op dat bij Joodse mensen vaak vermeldt wordt "van Joodse afkomst" op Wikipedia e.d. terwijl dit bij andere geloven niet gebeurt.

Schijnbaar zijn ze er selectief trots op? :?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_134075705
Dit gaat toch nergens over? _O-

Als meneer de schilder Katholiek of uit Twente kwam en Smeets had daar een opmerking overgemaakt dan had er geen haan naar gekraait, maar nee hoor bepaalde Joden hebben - verrassend....NOT - weer lange tenen. :')
pi_134075917
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
Met dank aan onderstaande querulanten.

Nu is het hek van de dam omdat nu elke bevolkingsgroep voor het minste geringste gaat piepen en zich beledigd voelt. Amerikaanse toestanden waar het politiek correct de boventoon voert en dat in een land dat van oorsprong opgezet is om juist dit soort idioterie buiten de deur te houden.

Bah!
pi_134076047
Dit soort mensen creëeren een land vol intolerantie en haat. Zeker zo'n Frits Barend maakt meer kapot dan elke minderheid lief is.
  maandag 9 december 2013 @ 11:38:03 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134076160
tsja, je mag alleen de trotse Jood ophemelen als ubermensch , dat hebben ze namelijk verdient als slachtoffer van de holocaust, elke negatieve associatie is puur racisme natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 december 2013 @ 11:41:43 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076383
Klote opmerking, maja whatever... Niet echt iets om je over te spannen verder.
  maandag 9 december 2013 @ 11:50:24 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076473
Aanklagen, kijken wat de rechter er van vindt. Die houdt waarschijnlijk heel de zitting een a4'tje voor zijn mond om zijn lach te verbergen.
pi_134076506
quote:
"een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken", mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen nee dat slaat helemaal nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134076583
Mart Smeets is een lul die zichzelf alleen maar voor schut zet met dit soort uitspraken, om er als reactie zo'n heisa om te maken gaat ook weer te ver.
Een bepaalde bevolkingsgroep moet zich altijd het meest zielig voelen.... :X
pi_134076727
Mart "senk yoe" Smeets heeft zich in het verleden al zo vaak voor lul gezet met zijn eigen domme geneuzel, daar kan dit ook nog wel bij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_134076783
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:

Als meneer de schilder Katholiek of uit Twente kwam en Smeets had daar een opmerking overgemaakt dan had er geen haan naar gekraait, maar nee hoor bepaalde Joden hebben - verrassend....NOT - weer lange tenen. :')
Ik heb echter ook nog nooit iemand horen zeggen: "deze [negatieve woord] blik is duidelijk een gevolg van de Katholieke Twentse opvoeding" ofzo.
pi_134076934
Nu zag ik hem vorige week nog rijden en.... Hij heeft geen Duitse wagen! Maar een Volvo SUV :P
pi_134076937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:03 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik heb echter ook nog nooit iemand horen zeggen: "deze [negatieve woord] blik is duidelijk een gevolg van de Katholieke Twentse opvoeding" ofzo.
Us ben zuunig
Groningse nuchterheid
Friese koppigheid
Spaanse laksheid
Italiaanse passie
Gereformeerde achterbaksheid
Katholieke losheid

Allemaal nog nooit van gehoord zeker? Flikker toch op...
pi_134076985
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:09 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Us ben zuunig
Groningse nuchterheid
Friese koppigheid
Spaanse laksheid
Italiaanse passie
Gereformeerde achterbaksheid
Katholieke losheid

Allemaal nog nooit van gehoord zeker? Flikker toch op...
De meeste voorbeelden zijn niet zo grievend natuurlijk, en als iemand op TV het over gereformeerde achterbaksheid heeft, krijgt hij/zij daar ook nog wel iets over te horen denk ik.
pi_134077119
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch zie ik niet geheel het racisme in de opmerking.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 9 december 2013 @ 12:20:38 #37
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_134077133
'Een typisch geval van bestraffend calvinistisch denken'
Prrrrr
pi_134077516
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Toch zie ik niet geheel het racisme in de opmerking.
Ik heb ook helemaal niets met die antisemitismeroepers als Frits Barend en het CIDI die dat alleen maar gebruiken om landroof en apartheid in het M-O goed te praten en zelf dus racistisch zijn.

Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes. Nou weet ik ook wel dat Smeets een van de allergrootste ijdeltuiten van Nederland is en het hem zwaar zal zijn gevallen dat op zijn portret geen knappe man te zien was, en hij dus wat lelijks wilde zeggen. Maar het is voor velen helemaal geen religie waar ze voor gekozen hebben of een etniciteit waarmee ze contact zoeken, louter een zuiver individuele afkomst uit een ver verleden. Je hebt ze door het hele land, dus je kunt er ook geen regionale stereotypen aan toedichten, en het is zelfs niet eens meteen aan het uiterlijk te herkennen. Dus ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
  maandag 9 december 2013 @ 12:43:31 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134077651
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb ook helemaal niets met die antisemitismeroepers als Frits Barend en het CIDI die dat alleen maar gebruiken om landroof en apartheid in het M-O goed te praten en zelf dus racistisch zijn.

Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes. Nou weet ik ook wel dat Smeets een van de allergrootste ijdeltuiten van Nederland is en het hem zwaar zal zijn gevallen dat op zijn portret geen knappe man te zien was, en hij dus wat lelijks wilde zeggen. Maar het is voor velen helemaal geen religie waar ze voor gekozen hebben of een etniciteit waarmee ze contact zoeken, louter een zuiver individuele afkomst uit een ver verleden. Je hebt ze door het hele land, dus je kunt er ook geen regionale stereotypen aan toedichten, en het is zelfs niet eens meteen aan het uiterlijk te herkennen. Dus ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
.... maar Smeets had waarschijnlijk exact een soortgelijke opmerking gemaakt wanneer het hier om een 'Nuchtere Friese' schilder zou gaan, of een ' Bourgondische Brabander' ....

Hij betrekt namelijk standaard de feitjes over iemand's afkomst in zijn commentaar. Niets mis mee. En zijn dat soms gemakkelijke bevestigende vooroordelen (niet elke fries is nuchter, niet iedere brabander is bourgondisch, niet iedere jood is een kutschilder, etc etc...), het is iets dat hij altijd doet.
pi_134077731
Met Mart Smeets wordt het altijd ongemakkelijk en wanneer hij iets stoms doet is hij niet de man om dat toe te geven waardoor het nog ongemakkelijker wordt en het uiteindelijk in een rel zal uitmonden.

En voila, nazi Smeets is geboren.
  maandag 9 december 2013 @ 12:47:58 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134077760
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:46 schreef Tem het volgende:
En voila, nazi Smeets is geboren.
Ik heb het altijd al geweten.
pi_134077830
Gaan we weer hoor
pi_134077850
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:44 schreef Moderne_Hermes het volgende:

Mart Smeets reageerde nogal negatief op (...)
Goh.. verrassend zeg.

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:44 schreef Moderne_Hermes het volgende:

Joodse gemeenschap boos (...)
Goh.. echt verrassend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_134078032
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het aardig beledigend. Of het nou zo bedoeld is of niet.
pi_134078218
quote:
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'.
Die woordkeuze :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 9 december 2013 @ 13:08:43 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134078268
quote:
Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes
dat werkt natuurlijk dan wel 2 kanten op, diezelfde achtergrond wordt vaak "misbruikt" door degene zelf,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134078403
Even iets anders maar jeetje wat een lelijk schilderij.
pi_134078419
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die woordkeuze :')
Ja, zij mogen dat zo zeggen ja.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_134078452
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

dat werkt natuurlijk dan wel 2 kanten op, diezelfde achtergrond wordt vaak "misbruikt" door degene zelf,
Dat klopt ja, vaak ter meerdere eer en glorie van zionisme en bijbehorende landroof en apartheid. Maar het schijnt hier en daar ook een cultureel trekje te zijn:
pi_134078456
Te veel jankerds in dit land die zich door de kleinste dingetjes gekwetst voelen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 9 december 2013 @ 13:17:20 #51
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134078464
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus die onbekende schilder, is joods, en vindt het beledigend als iemand dat zegt?

Een visboer voelt zich ook niet gediscrimineerd als ik ik zeg 'He Amsterdamse visboer, mag ik een haring alstublieft'.

Die schilder zal wel aandacht nodig hebben. bah
Joden weer wat boos (België)

maandag 9 december 2013 @ 13:18:23 #52
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134078488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:

pi_134078557
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:16 schreef Rhalius het volgende:
Te veel jankerds in dit land die zich door de kleinste dingetjes gekwetst voelen.
Een gladde rug en korte tenen zijn geen kenmerkende eigenschappen van tegenwoordig idd.
pi_134078695
quote:

[..]

True.
pi_134078785
Ach ja, ze zullen eens niet boos zijn als men niet jubelend over ze praat :').

Ja, het is niet de meest vriendelijke opmerking, maar om dit mug tot blauwe walvis op te blazen vind ik wel erg overdreven.
  maandag 9 december 2013 @ 13:35:27 #56
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134078932
Wanneer zijn ze eigenlijk niet boos?
  maandag 9 december 2013 @ 13:37:16 #57
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134078991
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:16 schreef Rhalius het volgende:
Dat wordt op deze manier alleen maar erger....
pi_134079035
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:37 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat wordt op deze manier alleen maar erger....
Ja, duh, het wordt elke keer beloond met een podium in de kant, bij P&W, bij DWDD... roep maar wat en er staat een camera op je snuffert. Daar worden figuren als Quinsy en het CIDI wel geil van ja. Aandacht, aandacht!

Doodzwijgen dit soort malloten. Gewoon je schouder ophalen, zeggen 'ojajoh!' en dooooooor.
pi_134079104
Is het CIDI weer aan het huilen?.. pfff :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 december 2013 @ 13:45:03 #60
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_134079224
Wat hebben die gasten lange tenen zeg. :')

Ze hebben er zelfs een monitor voor. :')

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 december 2013 @ 13:49:34 #61
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079339
quote:
Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'
Oei, dan weet je het wel. Als iemand ruzie maakt met een jood is het altijd uit antisemitisme. Verder is het natuurlijk volslagen ondenkbaar dat er zoiets als een joodse manier van naar de wereld kijken en een joodse stijl in de kunst is. Het idee alleen al!

"The Jew is immunized against all dangers: one may call him a scoundrel, parasite, swindler, profiteer, it all runs off him like water off a raincoat. But call him a Jew and you will be astonished at how he recoils, how injured he is, how he suddenly shrinks back: “I’ve been found out.”"
  maandag 9 december 2013 @ 13:52:08 #62
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079392
quote:
Ik vraag me af of er ook een bestraffende Volendamse Joodse manier is om naar dingen te kijken of een bestraffende Amstelveense katholieke manier', zegt Barends.
Als hij daar een opmerking over had gemaakt, had niemand er iets over gezegd of werd het interessant gevonden.
  maandag 9 december 2013 @ 13:54:34 #63
13462 BansheeBoy
pi_134079456
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 13:41 schreef venomsnake het volgende:
Is het CIDI weer aan het huilen?.. pfff :')
Het CIDI zie ik als een soort van Calimero. :D

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_134079679
Ik weet niet meer waar, maar ergens had iemand een prachtig voorbeeld gegeven van hoe het vandaag de dag is met racisme.

Als er een film is met een gevecht:

-Blanke man slaat een Zwarte man.
Racisme! het geeft het idee dat geweld tegen negers toegestaan is.

-Zwarte man slaat een Blanke man.
Racisme! de zwarte man wordt gezien als geweldadig.

-Zwarte man slaat een Zwarte man.
Racisme! het geeft het idee dat zwarte mensen geen discipline hebben en onderling vechten.

-Blanke man slaat een Blanke man.
Racisme! Zwarte mensen worden buitengesloten.

Conclusie: je kan het nooit goed doen bij mensen die vastbesloten zijn racisme te vinden.
  maandag 9 december 2013 @ 14:07:06 #65
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079730
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:04 schreef Rhalius het volgende:
Ik weet niet meer waar, maar ergens had iemand een prachtig voorbeeld gegeven van hoe het vandaag de dag is met racisme.

Racisme! het geeft het idee dat zwarte mensen geen discipline hebben en onderling vechten.

Conclusie: je kan het nooit goed doen bij mensen die vastbesloten zijn racisme te vinden.
De diagnose voor Europa en blank Amerika: pathologisch ethnomasochisme.
  maandag 9 december 2013 @ 14:08:49 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134079779
quote:

Ok.
  maandag 9 december 2013 @ 14:08:49 #67
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134079780
quote:

De zwarte gaat ook vaak als eerste dood in de film!
  maandag 9 december 2013 @ 14:18:37 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134080054
quote:

Mensen die racisme WILLEN vinden, zullen dat in alles vinden... maar gelukkig zijn dat er nog steeds maar weinig.

Het is alleen de media die de aanstellers buitensporig veel aandacht geven, in de hoop op een nieuw relletje en kijkcijfers. Terwijl je bij dat soort idiote claims gewoon de schouders moet ophalen.

"Vind je dat racistisch en dus vervelend!? Mjah... vervelend voor je, sterkte ermee..."
  maandag 9 december 2013 @ 14:43:48 #69
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_134080849
quote:

Jammer dat het helemaal nergens op slaat.
pi_134081169
CIDI :r
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_134081277
Natuurlijk trommelen we Frits Barend weer op. Is dat de Joodse persvoorlichter ofzo?
-
pi_134081297
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 15:01 schreef regiliopeace het volgende:
Natuurlijk trommelen we Frits Barend weer op. Is dat de Joodse persvoorlichter ofzo?
Ach de media weet natuurlijk heel goed bij wie de meest smeeuige reacties te halen vallen. Net zoals dat Prem opeens wat mag komen vinden van Zwarte Piet... succes gegarendeerd.
pi_134081415
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 15:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach de media weet natuurlijk heel goed bij wie de meest smeeuige reacties te halen vallen. Net zoals dat Prem opeens wat mag komen vinden van Zwarte Piet... succes gegarendeerd.
Zo bezien is Frits Barend eigenlijk een heel prettige bron.
-
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:09:52 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081514
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:12 schreef Fides het volgende:

[..]

De meeste voorbeelden zijn niet zo grievend natuurlijk, en als iemand op TV het over gereformeerde achterbaksheid heeft, krijgt hij/zij daar ook nog wel iets over te horen denk ik.
De rest is óók niet grievend }:| Ik voel me eik wel met terugwerkende kracht zwaar beledigd als katholiek zijnde. Wat ik allemaal heb moeten aanhorden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_134081520
Het is pas nieuws als de Joodse Gemeenschap niet boos is ;)
pi_134081539
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2013 15:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

De rest is óók niet grievend }:| Ik voel me eik wel met terugwerkende kracht zwaar beledigd als katholiek zijnde. Wat ik allemaal heb moeten aanhorden.
Katholieke schoolmeisjes :9.
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:11:15 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081560
quote:
17s.gif Op maandag 9 december 2013 15:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Katholieke schoolmeisjes :9.
Ja, daar heb ik nu nog last van :')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:11:58 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081580
DWDD, HOI< IK BEN BOOS, MAG IK OP TV?

Ik verzin onderweg naar de studio wel waar ik boos om ben ^O^

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:13:26 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081633
quote:
Prima uitleg. Dat maakt dat Ruben een kutkneus is.
Dus.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:13:53 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081642
Oh, Rubens, what's in a name.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:14:04 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081650
Five *O*

pi_134081657
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:11 schreef yvonne het volgende:

Dit. We moeten echt eens ophouden met aan elke randmongool met last van z'n mening zoveel aandacht te schenken.
  maandag 9 december 2013 @ 15:14:33 #84
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_134081665
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 15:13 schreef yvonne het volgende:
Oh, Rubens, what's in a name.
Kunst zit in zijn bloed.
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:16:18 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081713
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 15:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. We moeten echt eens ophouden met aan elke randmongool met last van z'n mening zoveel aandacht te schenken.
Ff tussen jou en mij hč,
kwas gister in de Efteling, keileuk, keiduur, maar soit.
Fata Morgana bekijk je door al het gelazer opeens met heel andere ogen :o

"oh, dáár kunnen ze over vallen, oei en dat is wel heel erg een stereotype, die haakneus en ga zo maar door.

Ik voorspel voor 2104: geen Fata Morgana meer in de Efteling }:|

pi_134081752
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ff tussen jou en mij hč,
kwas gister in de Efteling, keileuk, keiduur, maar soit.
Fata Morgana bekijk je door al het gelazer opeens met heel andere ogen :o

"oh, dáár kunnen ze over vallen, oei en dat is wel heel erg een stereotype, die haakneus en ga zo maar door.

Ik voorspel voor 2104, geen Fata Morgana meer in de Efteling }:|
Ja, de grijze muizen brigade is lekker actief nowadays. Over 20 jaar lopen we allemaal in jutenzak en staatsschoenen. Liefst met een zak over het hoofd zodat niemand zich nog maar aan iets kan ergeren...
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:18:39 #87
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081789
De DDR was trots op ons geweest O+

pi_134081809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:18 schreef yvonne het volgende:
De DDR was trots op ons geweest O+
Ja echt he. Wát een vrijheid.

Laat me niet lachen.
  maandag 9 december 2013 @ 15:20:56 #89
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134081872
Mart is sowieso een mongool.
En altijd het laatste woord.
  maandag 9 december 2013 @ 15:28:24 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134082098
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:11 schreef yvonne het volgende:

:D :D
  maandag 9 december 2013 @ 15:32:00 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134082192
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:20 schreef BlauweTijger het volgende:
Mart is sowieso een mongool.
Die Rubens een grotere. Om te kotsen zo'n figuur.
pi_134082570
quote:
“Hij probeerde in mijn hoofd te klimmen. Dat vond ik confronterend. Ik deed die uitspraak tijdens de opnamen in september. In juni vertelde ik Rubens dat ik vaak voor ‘kankerjood’ word uitgescholden, terwijl ik niet Joods ben. Toen zei hij: ‘Ik ben een Joodse kunstenaar uit Amstelveen.’ Mijn gewraakte tekst moet je in die context zien. Als hij zich geschoffeerd voelt, dan spijt mij dat, al vind ik het jammer dat hij er nu pas mee komt.”
Dit verandert de zaak wat mij betreft wel. Dan is er ineens context om die rare opmerking in te plaatsen.
Dit, dus.
pi_134085754
Max , de ultieme nachtmerrie van het CIDI :

Moderator maandag 9 december 2013 @ 17:19:17 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134085970
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:03 schreef Fides het volgende:

[..]

het slaat dan ook gewoon helemaal nergens op

een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken?
wtf is dat in godsnaam?

is het anders dan een belerende Amstelveense Joodse manier van kijken?
kijken Rotterdamse Joden weer anders als ze je straf geven?

wat lult hij nou gek, hij zit het ter plekke te verzinnen :') _O- :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 17:22:30 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134086082
quote:

jij kijkt nooit films of wel?
  maandag 9 december 2013 @ 17:38:05 #96
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_134086595
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

wtf is dat in godsnaam?

Die man heeft jeugdtrauma's :{w
There is only one religion
pi_134087090
"Bent u een jood?"

"Ja!!! En u bent racistisch!!!!!! Ik geef u aan bij het CIDI"

Zal wel de standaard zijn volgend jaar :') .
pi_134088070
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... maar Smeets had waarschijnlijk exact een soortgelijke opmerking gemaakt wanneer het hier om een 'Nuchtere Friese' schilder zou gaan, of een ' Bourgondische Brabander' ....

Hij betrekt namelijk standaard de feitjes over iemand's afkomst in zijn commentaar. Niets mis mee. En zijn dat soms gemakkelijke bevestigende vooroordelen (niet elke fries is nuchter, niet iedere brabander is bourgondisch, niet iedere jood is een kutschilder, etc etc...), het is iets dat hij altijd doet.
:Y

"Mevrouw Van Zetten uit Tiel"
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 18:33:18 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134088293
maar is het een 'feitje' dat joden uit Amstelveen bestraffend kijken ofzo :?

hij zit het gewoon te verzinnen zodat het net lijkt alsof hij dingen weet ... as usual
  maandag 9 december 2013 @ 18:47:02 #100
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134088742
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:33 schreef sp3c het volgende:
maar is het een 'feitje' dat joden uit Amstelveen bestraffend kijken ofzo :?

hij zit het gewoon te verzinnen zodat het net lijkt alsof hij dingen weet ... as usual
Nee, en friezen zijn ook niet altijd nuchter, en brabanders zijn ook niet altijd bourgondisch. En toch zegt Mart dat. Want zo is Mart. En het heeft dus geen fuck met anti-semitisme te maken.

Kijk, ik ben ook geen fan van Smeets. Ik vind het soms zelfs een beetje een stuitende nare man, een ijdel 'patsertje', een opgeblazen ego, etc etc.... maar om zo'n 'Mart-opmerking' nu meteen als anti-semitisme te bestempelen, waarschijnlijk puur en alleen door zo'n schilder om zelf nog even extra in de spotlights te komen door misbruik te maken van een onherstelbaar leed dat destijds de Joden is aangedaan op basis van ECHT anti-semitisme, dat is echt ongelooflijk laag.

... en CIDI haalt haar hele bestaansrecht uit dit soort onzinklachten, dus die duiken er uiteraard ook weer vol op.
pi_134088751
Negers zijn boos op ons vanwege zwarte piet.
Chinezen zijn boos op ons vanwege Gorden.
Russen zijn boos op ons omdat ze van machtsspelletjes houden.
Roma's zijn boos op ons omdat ze daarmee geld hopen te verdienen.
Joden zijn boos op ons vanwege Mart Smeets
Polen zijn boos op ons vanwege een meldpunt.
Molukkers zijn boos op ons, maar hebben een punt.
en moslims zijn standaard boos (op ons)

Is het nog steeds racisme als we iedereen irriteren ongeacht afkomst?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 18:48:38 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134088801
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, en friezen zijn ook niet altijd nuchter, en brabanders zijn ook niet altijd bourgondisch. En toch zegt Mart dat. Want zo is Mart. En het heeft dus geen fuck met anti-semitisme te maken.
nee dat zeg ik ook niet

ik zeg dat hij klinkklare nonsense uit zit te kramen
pi_134088880
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

:').

Jezus wat slecht.
  maandag 9 december 2013 @ 18:50:47 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134088884
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat zeg ik ook niet

Dat zeg ik. Dat doet hij vaker.
pi_134088974
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

:').

Jezus wat slecht.
Ik denk dat nu nog de helft van de fokkers het niet begrijpt.
Bedoelde trouwens ook dat ik vind dat de Molukkers in hun recht staan als ze klagen over dat ze decennia lang voorgelogen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_134089034
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

wtf is dat in godsnaam?

Die twee hadden gewoon een bloedhekel aan elkaar en Smeets was beledigd dat hij in al zijn vadsigheid was gepotretteerd
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 18:58:07 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089103
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 18:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die twee hadden gewoon een bloedhekel aan elkaar en Smeets was beledigd dat hij in al zijn vadsigheid was gepotretteerd
ja maar noem hem dan een lul ofzo of een waardeloze schilder of voor mijn part een kutjood

nee onze Mart begint niet bestaande wijsheden uit zijn hoge hoed te trekken :')
en de kunstenaar in kwestie is nog beledigd ook _O-

mad world ...
  maandag 9 december 2013 @ 18:58:38 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_134089122
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Je kunt toch in het geplaatste interview lezen binnen welke context hij de opmerking geplaatst heeft, dat maakt het nog geen feit, maar het kwam dus ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Opgeblazen gedoe dus, achteraf gedramatiseerd door Joop Rubens en dankbaar opgepakt door "onze" Calimero-stichting.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 19:02:22 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089251
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Je kunt toch in het geplaatste interview lezen binnen welke context hij de opmerking geplaatst heeft, dat maakt het nog geen feit, maar het kwam dus ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Opgeblazen gedoe dus, achteraf gedramatiseerd door Joop Rubens en dankbaar opgepakt door "onze" Calimero-stichting.
ik zeg ook niet dat het zomaar uit de lucht komt vallen

ik zeg dat het waardeloze prietpraat is die gewoon nergens op slaat ... zelf dit soort termen bedenken is al lame genoeg maar om er dan nog mee te gaan zitten strooien alsof het al honderden jaren op Delfst Blauwe tegeltjes staat is nog lamer

en om er dan nog beledigd van te raken is ook niet heel erg cool nee _O-
  maandag 9 december 2013 @ 19:02:32 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134089263
Context, mensen. Ssst, kalm aan. Het is maandag. We moeten de hele week nog.
quote:
Volgens Smeets moet de ‘gewraakte tekst’ in de context worden gezien. Ook spijt het hem als hij zich door deze tekst geschoffeerd voelt, zo zegt hij tegenover NRC:

“Hij probeerde in mijn hoofd te klimmen. Dat vond ik confronterend. Ik deed die uitspraak tijdens de opnamen in september. In juni vertelde ik Rubens dat ik vaak voor ‘kankerjood’ word uitgescholden, terwijl ik niet Joods ben. Toen zei hij: ‘Ik ben een Joodse kunstenaar uit Amstelveen.’ Mijn gewraakte tekst moet je in die context zien. Als hij zich geschoffeerd voelt, dan spijt mij dat, al vind ik het jammer dat hij er nu pas mee komt.”

Ten slotte nog even de vraag wat Smeets hiervan heeft geleerd:

“Dat ik niet meer aan gemonteerde programma’s moet meedoen. Ik maak te veel opmerkingen die op het randje zitten.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)edoelde-het-niet-zo/
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 19:03:28 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089292
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Ringo het volgende:
Context, mensen. Ssst, kalm aan. Het is maandag. We moeten de hele week nog.

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)edoelde-het-niet-zo/
het zit helemaal niet op het randje

het is gewoon superdom _O-
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 19:04:47 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089352
ik zou het niet wegmodden :{w
  maandag 9 december 2013 @ 19:07:44 #113
241662 Jian
Well, well, well
pi_134089447
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zit helemaal niet op het randje

het is gewoon superdom _O-
Het is helemaal niet superdom, het is vrij luchtig en stelde in wezen ook weinig voor. Ik zou net zo goed over het woord Amstelveense kunnen vallen als over Joodse. Het is populistisch gelul van zowel Rubens als van CIDI
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 19:08:29 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089480
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Het is helemaal niet superdom, het is vrij luchtig en stelde in wezen ook weinig voor. Ik zou net zo goed over het woord Amstelveense kunnen vallen als over Joodse. Het is populistisch gelul van zowel Rubens als van CIDI
je moet er uberhaupt niet over vallen, het gaat helemaal nergens over _O-

gewoon dom
pi_134089508
quote:
“Dat ik niet meer aan gemonteerde programma’s moet meedoen. Ik maak te veel opmerkingen die op het randje zitten.”
Toch knap hoe Mart het steeds weer net niet bij zichzelf zoekt.
  maandag 9 december 2013 @ 19:14:20 #116
241662 Jian
Well, well, well
pi_134089717
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je filmpje bekijkt en überhaupt naar Smeets kijkt en luistert zoekt hij genoeg bij zichzelf, hij bezit in mijn optiek alleen een vorm en mate van arrogantie om daar zeker niet zwaar aan te tillen.
pi_134089762
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je filmpje bekijkt en überhaupt naar Smeets kijkt en luistert zoekt hij genoeg bij zichzelf, hij bezit in mijn optiek alleen een vorm en mate van arrogantie om daar zeker niet zwaar aan te tillen.
Ik snap ook vrij weinig van de hele 'ophef'.
pi_134089775
quote:

[..]

Uiteraard niet. Dat zou ook een beetje raar zijn natuurlijk.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 19:18:14 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134089894
quote:

[..]

via Imgflip Meme Maker
  maandag 9 december 2013 @ 19:21:40 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_134090047
quote:
Ik vind je onderschrift leuker _O- (zie het nu pas)
pi_134090153
Geven we CIDI en cornuiten nou juist niet de aandacht die zij willen??
Of zie ik dat verkeerd :') ?
pi_134090245
Ik zeg: De Amsterdamse jood Frits Barend. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?

pi_134090613
"Frits Barend komt op voor alle minderheidsgroeperingen, behalve de Palestijnen" - Johan Derksen. _O_
  maandag 9 december 2013 @ 19:47:10 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134091263
Nu maar wachten tot die 85000 Amstelveners beginnen te zeiken. :')
Al oud-Elsrijker voel ik me aardig in me kuif gepikt door die Limburgse nazi van een Smeets.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 december 2013 @ 19:54:05 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134091662
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2013 19:26 schreef Specularium het volgende:
Ik zeg: De Amsterdamse jood Frits Barend. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?

[ afbeelding ]
Ik heb een paintje...... Mag het? Mag het?
  maandag 9 december 2013 @ 19:56:31 #126
80382 manny
30 is best veel
pi_134091786
Lastig dit. Wat is klaagwaardiger ? De suffe reacties van groepjes die zich weer eens op de teentjes getrapt voelen of De Mart als zijn irritante zelf.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_134091874
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb een paintje...... Mag het? Mag het?
Gewoon proberen, dan zien we het vanzelf wel.
  maandag 9 december 2013 @ 19:58:38 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134091883
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gewoon proberen, dan zien we het vanzelf wel.
De snor is wel slecht.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 20:00:12 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134091967
zit het nu niet op te hypen gek
pi_134092165
Kunnen we niet gewoon 1 topicreeks "Joodse gemeenschap boos" openen, dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Of gaat het CIDI dan ook weer klagen dat dat antisemitisch is?
  maandag 9 december 2013 @ 20:04:16 #131
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134092187
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef sp3c het volgende:
zit het nu niet op te hypen gek
-O-
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 20:12:34 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134092624
ok nu is je middelmatige paint bij voorbaat al sowieso verboten
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 20:13:48 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134092688
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Kunnen we niet gewoon 1 topicreeks "Joodse gemeenschap boos" openen, dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Of gaat het CIDI dan ook weer klagen dat dat antisemitisch is?
nee dat kan niet, we hebben de views nodig, spijt me van je ingewikkelde leventje -O-
  maandag 9 december 2013 @ 20:18:38 #134
13462 BansheeBoy
pi_134092918
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef Nober het volgende:
"Frits Barend komt op voor alle minderheidsgroeperingen, behalve de Palestijnen" - Johan Derksen. _O_
Goud!!!!!!!!!!!!!! :D :D

maandag 9 december 2013 @ 20:20:37 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134093050
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef sp3c het volgende:
ok nu is je middelmatige paint bij voorbaat al sowieso verboten
:{
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 20:22:36 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134093153
:{w
  maandag 9 december 2013 @ 21:08:44 #137
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134095474
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gdv...

:')
pi_134099256
quote:
13s.gif Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe korter de voorhuid, hoe langer de tenen.
  maandag 9 december 2013 @ 22:21:46 #139
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134099434
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:18 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Hoe korter de voorhuid, hoe langer de tenen.
Right.. Verklaart wel waarom vrouwen soms van die chagrijnige pisnichten kunnen zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134099670
Maar waarom mag je een Amstelveens Jood nu eigenlijk geen Amstelveense Jood noemen? Ik snap het niet, waarom is dat een belediging?
pi_134100274
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar waarom mag je een Amstelveens Jood nu eigenlijk geen Amstelveense Jood noemen? Ik snap het niet, waarom is dat een belediging?
Nog even en je mag het woord Jood niet eens meer in de mond nemen.
pi_134100403
Zo'n onzin allemaal. Ik begrijp best dat hij kan vinden dat het op dat moment niet relevant was. Maar het is toch niet erg? Als ik boven de rivieren iets zakelijks kom doen wordt er ook altijd even aan gerefereerd dat ik uit Brabant kom, want dat hoor je daar blijkbaar. Is toch niet erg, dat is toch ook zo?
pi_134100759
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo'n onzin allemaal. Ik begrijp best dat hij kan vinden dat het op dat moment niet relevant was. Maar het is toch niet erg? Als ik boven de rivieren iets zakelijks kom doen wordt er ook altijd even aan gerefereerd dat ik uit Brabant kom, want dat hoor je daar blijkbaar. Is toch niet erg, dat is toch ook zo?
Mwoah, het is meer het CIDI die hier stampei over maakt, denk ik. Het merendeel van de Joodse gemeenschap zal dit waarschijnlijk totaal niet als beledigend ervaren.
pi_134100794
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:46 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Mwoah, het is meer het CIDI die hier stampei over maakt, denk ik. Het merendeel van de Joodse gemeenschap zal dit waarschijnlijk totaal niet als beledigend ervaren.
Nou ja, die kerel zelf was vanmorgen vooral erg kwaad bij Giel Beelen.
pi_134101123
Wie is in deze de vertegenwoordiger van dé Joodse gemeenschap?
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:15:31 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_134106695
Ik hoop dat die mensen van het CIDI nooit in New York, of Tel Aviv komen. Want wat daar over Joden wordt gezegd, daar is dit niets bij. Ik raad ze ook sterk af om Seinfeld te kijken bijvoorbeeld. Wat een onzin zeg.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_134106780
Ik word zo ongelofelijk moe van al die mensen die bij het minste of geringste gaan lopen janken. Eerst dat gejank om zwarte piet, nu weer de joden die huilie-huilie doen. Maar goed, ze houden zichzelf wel lekker bezig met hun antisemitisme-boekjes.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:54:20 #148
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_134106919
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 december 2013 02:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word zo ongelofelijk moe van al die mensen die bij het minste of geringste gaan lopen janken. Eerst dat gejank om zwarte piet, nu weer de joden die huilie-huilie doen. Maar goed, ze houden zichzelf wel lekker bezig met hun antisemitisme-boekjes.
Ja ik weet niet of het meer begint op te vallen of dat er daadwerkelijk meer gejammerd wordt maar het lijkt wel elke dag raak met individuen en groepen die zich weer ergens vreselijk geslachtofferd over voelen.

Misschien is het een tegenreactie omdat men voelt dat de racisme kaart steeds minder werkt? In dat geval zou het wel een positief signaal zijn. Soort van stuiptrekkingen.

Hoop iig dat we geen terugkeer van politiek correct krijgen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_134106951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 02:54 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja ik weet niet of het meer begint op te vallen of dat er daadwerkelijk meer gejammerd wordt maar het lijkt wel elke dag raak dat individuen en groepen zich vreselijk geslachtofferd voelen.

Misschien is het een tegenreactie omdat men voelt dat de racisme kaart steeds minder werkt? In dat geval zou het wel een positief signaal zijn. Soort van stuiptrekkingen.

Hoop iig dat we geen terugkeer van politiek correct krijgen.
Tja, het feit dat zelfs de Chinese gemeenschap nu zielig aan 't doen is, zegt wel veel. Iedereen voelt zich constant "gediscrimineerd" en moet dat breed uitdragen in de media. Nu het bijna elke dag raak is met een zeurpiet, probeert iedereen een beetje aandacht mee te pakken, zelfs de Chinese gemeenschap dus.

Politiek correct is nooit weggeweest, er wordt nu alleen extra stampij over gemaakt. Er zijn altijd wel mensen die proberen te janken maar de discussie over zwarte piet heeft ervoor gezorgd dat het nu een paar stappen hoger staat op de agenda van tv/radio.
  dinsdag 10 december 2013 @ 03:19:47 #150
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_134107053
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 02:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tja, het feit dat zelfs de Chinese gemeenschap nu zielig aan 't doen is, zegt wel veel. Iedereen voelt zich constant "gediscrimineerd" en moet dat breed uitdragen in de media. Nu het bijna elke dag raak is met een zeurpiet, probeert iedereen een beetje aandacht mee te pakken, zelfs de Chinese gemeenschap dus.

Politiek correct is nooit weggeweest, er wordt nu alleen extra stampij over gemaakt. Er zijn altijd wel mensen die proberen te janken maar de discussie over zwarte piet heeft ervoor gezorgd dat het nu een paar stappen hoger staat op de agenda van tv/radio.
Zwarte Piet en het Gorden geval hadden gemeen dat ze vanuit voornamelijk de VS fel veroordeeld werden. Als we onder invloed van Amerikanisering meer van dat krijgen staat ons nog wat voor de boeg. Vandaar een terugkeer van pc. Hier leek het toch wat aan het afnemen.

Aan de ander kant jankten de kerken in Nederland het meest tijdens de ontkerkelijking. Nou hoor je ze nooit meer. En als ze iets hebben halen de meeste mensen hun schouders op.

Nou ja ik weet het niet. Eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn. Ze zoeken het maar uit. :P

Clubjes als cidi die hun bestaansrecht eraan moeten ontlenen zullen altijd wel wat vinden. Het zal je beroep maar zijn.
Your games are death
With every breath
  dinsdag 10 december 2013 @ 07:24:41 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134107476
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 02:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

Zélfs de Chinese gemeenschap. Stel je voor zeg! Dat ook die minderheid nog eens de bek durft opentrekken en voor zichzelf opkomt. Dat kun je je toch niet voorstellen? Chinezen zijn toch van die voorbeeldvreemdelingen? Hardwerkende brave sukkels waar je nooit last van hebt? Waarom beginnen die nu opeens ook amok te maken? Zouden ze zich eindelijk écht Nederlander voelen en zich niet zomaar meer in een hoek laten zetten? Dat zal toch niet hé?
  dinsdag 10 december 2013 @ 07:48:16 #152
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_134107596
Maar de negers hebben de slaverij en de joden de holocaust. De chinezen hebben geen emotioneel drukmiddel.
"Ja want de opiumoorlog!!" ;( zegt ook niemand iets.

Dus ja als zelfs de Chinezen al beginnen...
Your games are death
With every breath
pi_134107838
Wat een jankvolk die joden :')
pi_134108485
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zélfs de Chinese gemeenschap. Stel je voor zeg! Dat ook die minderheid nog eens de bek durft opentrekken en voor zichzelf opkomt. Dat kun je je toch niet voorstellen? Chinezen zijn toch van die voorbeeldvreemdelingen? Hardwerkende brave sukkels waar je nooit last van hebt? Waarom beginnen die nu opeens ook amok te maken? Zouden ze zich eindelijk écht Nederlander voelen en zich niet zomaar meer in een hoek laten zetten? Dat zal toch niet hé?
:') Was gewoon de laatste bastion van een groep die niet zeikt maar de zaakjes voor elkaar heeft. Dat vond ik getuigen van volwassenheid, namelijk dat je je niet laat kennen als Gordon zijn scheur weer eens open denkt te moeten trekken. Nu is het een beetje als een verongelijkt kind dat gaat zitten janken bij de juf/meester. "Maar juf, ze zeggen vervelende dingen over mij. Snif, snif, en dat is niet eerlijk!"

Respect -10.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:24:50 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134108502
Sinds we niet verder kwamen dan Uggh, oggh, beledigen we elkaar al, maar anno 2013 is het opeens een probleem voor alles en iedereen.

Grow a pair fucking mietjes :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134108537
quote:
Die wilde ik net opzoeken, haha!
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:05:36 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134109108
Het is gewoon Mart Smeets, de man die altijd confronterend wil zijn, zonder dat het leuk is.

Verder is het van de zotte dat er een 'jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten' is.
Gooi alle vormen van discriminatie eens gewoon op één hoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 10-12-2013 18:33:30 ]
  Admin dinsdag 10 december 2013 @ 10:18:28 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134109340
Mooi intermezzo dit, hoe hadden we anders het gezeik over Zwarte Piet ( kijk, hoofdletters zelfs!) en het naderende gezeikzanik over 4 mei moeten overbruggen?

pi_134109379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:18 schreef yvonne het volgende:
Mooi intermezzo dit, hoe hadden we anders het gezeik over Zwarte Piet ( kijk, hoofdletters zelfs!) en het naderende gezeikzanik over 4 mei moeten overbruggen?
Is er ooit gezanik over 4 mei dan? De enige ophef die ik mij kan heugen is die over of Duitsers nou wel of niet welkom zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:28:07 #160
241662 Jian
Well, well, well
pi_134109499
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is er ooit gezanik over 4 mei dan? De enige ophef die ik mij kan heugen is die over of Duitsers nou wel of niet welkom zijn.
Al die clubjes vorig jaar die zich bezig hielden met het wel of niet herdenken van Duitse gesneuvelde soldaten en ook het voorlezen van het het "nationale" gedicht met de SS-oom. Ik voorspel voor 4 mei, zeker gezien het huidig populistisch gezeik over discriminatie/racisme, wel weer het een en ander. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen!
  Admin dinsdag 10 december 2013 @ 10:30:34 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134109568
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat begon al een jaartje of 3 geleden, verleden jaar was toch al vrij heftig hoor.

pi_134109727
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Al die clubjes vorig jaar die zich bezig hielden met het wel of niet herdenken van Duitse gesneuvelde soldaten en ook het voorlezen van het het "nationale" gedicht met de SS-oom. Ik voorspel voor 4 mei, zeker gezien het huidig populistisch gezeik over discriminatie/racisme, wel weer het een en ander. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen!
Hm, wellicht dat er weer een kleine discussie ontstaat over het wel of niet herdenken van Duitse soldaten.

Zie echter niet in waarom de racisme-kaart getrokken zou gaan worden.
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:39:21 #163
241662 Jian
Well, well, well
pi_134109783
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hm, wellicht dat er weer een kleine discussie ontstaat over het wel of niet herdenken van Duitse soldaten.

Zie echter niet in waarom de racisme-kaart getrokken zou gaan worden.
Geduld Koos, zoals ik al zei, gezien het huidige klimaat hieromtrent vinden ze heus wel wat, één (onschuldige) opmerking lijkt momenteel genoeg.
pi_134109844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:39 schreef Jian het volgende:

[..]

Geduld Koos, zoals ik al zei, gezien het huidige klimaat hieromtrent vinden ze heus wel wat, één (onschuldige) opmerking lijkt momenteel genoeg.
Ik vermoed dat de wens de vader is van de gedachte.
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:44:25 #165
241662 Jian
Well, well, well
pi_134109897
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de wens de vader is van de gedachte.
En zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk.
pi_134109930
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:44 schreef Jian het volgende:

[..]

En zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk.
Ach kom, je was maar wat in je nopjes met dat gezever over Zwarte Piet. Je hoopt blijkbaar op een herkansing in de aanloop naar dodenherdenking.
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:49:14 #167
241662 Jian
Well, well, well
pi_134109987
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach kom, je was maar wat in je nopjes met dat gezever over Zwarte Piet. Je hoopt blijkbaar op een herkansing in de aanloop naar dodenherdenking.
Maar natuurlijk, ik ga niet hypocriet doen hoor en waar moeten we dan over discussiëren, over het weer?
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:56:59 #168
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134111656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Die wilde ik net opzoeken, haha!
Hij blijft goed, hč?
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:31:16 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134123483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

:') Was gewoon de laatste bastion van een groep die niet zeikt maar de zaakjes voor elkaar heeft. Dat vond ik getuigen van volwassenheid, namelijk dat je je niet laat kennen als Gordon zijn scheur weer eens open denkt te moeten trekken. Nu is het een beetje als een verongelijkt kind dat gaat zitten janken bij de juf/meester. "Maar juf, ze zeggen vervelende dingen over mij. Snif, snif, en dat is niet eerlijk!"
Jij wilt natuurlijk gewoon dat die Chineesjes zich gedeisd houden, zo ben je het immers van hen gewend; nooit lawaai, nooit overlast, altijd buigen met de wind mee, bescheidenheid zit hen in het bloed en de cultuur. En het is ook nog eens lekker rustig!
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:44:36 #170
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134123851
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij wilt natuurlijk gewoon dat die Chineesjes zich gedeisd houden, zo ben je het immers van hen gewend; nooit lawaai, nooit overlast, altijd buigen met de wind mee, bescheidenheid zit hen in het bloed en de cultuur. En het is ook nog eens lekker rustig!
In de chinese onderwereld praat men er al over om Gordon met 39 chopsticks te doorboren.
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:50:37 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134124094
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:44 schreef Yi-Long het volgende:

In de chinese onderwereld praat men er al over om Gordon met 39 chopsticks te doorboren.
Ik ben vóór. Niks meldpunt discriminatie, niks maatschappelijk debat, ook dit probleem kan de gemeenschap zelf prima oplossen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:55:11 #172
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134124290
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben vóór. Niks meldpunt discriminatie, niks maatschappelijk debat, ook dit probleem kan de gemeenschap zelf prima oplossen.
Oh, heeft niet eens met dat racistische gelul van Gordon te maken. Normaal gesproken kijken ze nooit Nederlandse TV, maar nu zagen ze hem ongevraagd voorbij komen op het chineze nieuws, en als Chinezen een groot dik roze varken zien, dan willen ze hem opvreten ook... :P
pi_134125693
Door al dit gezeur zorgen ze alleen maar voor dat meldingen van racisme en discriminatie minder serieus genomen worden, en hierdoor worden vervolgens mogelijk de situaties van daadwerkelijke discriminatie ondergesneeuwd.

Mischien moeten we ze allemaal maar dat boek laten lezen: "The boy who cried wolf."
Zouden ze veel van kunnen leren.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:44:29 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134126200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:31 schreef Rhalius het volgende:
Door al dit gezeur zorgen ze alleen maar voor dat meldingen van racisme en discriminatie minder serieus genomen worden, en hierdoor worden vervolgens mogelijk de situaties van daadwerkelijke discriminatie ondergesneeuwd.
Helemaal mee eens! Ieder extra meldpunt zorgt voor een beetje minder tolerantie.
Je hebt toch geen meldpunt nodig om eerlijk behandeld te worden? Daar is het rechtssysteem voor.

Meldpunt discriminatie lange mensen.
Meldpunt antigroeneogenisme.
Meldpunt ik zeik, dus ik leef.

Ga lekker op je vinger zitten, Joden/Negers/Blanken die niks beters kunnen doen dan klachten verzamelen!
pi_134137109
Ik had meer moeite hoe Mart Smeets hun goede schilderijen aan het afzeiken was. Wat een arrogante zak zeg.
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:50:20 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134137379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:42 schreef Rurik het volgende:
Ik had meer moeite hoe Mart Smeets hun goede schilderijen aan het afzeiken was. Wat een arrogante zak zeg.
Ja, dat vond ik ook. Ik dacht, toen ik het fragment bij DWDD zag: "Wachten we nu op een bepaald moment? De hele scčne is al gęnant"

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 11-12-2013 01:28:49 ]
pi_134138535
Ik heb stomtoevallig een stukje gezien van de beoordeling, maar die opmerking over de Amstelveense jood gemist. Maar volgens mij had hij over elk schilderij behoorlijk wat te zeiken.
Wat extra gęnant was, omdat ze overduidelijk heel gelijkend waren. Als je niet afgebeeld wilt worden met een dikke kop, moet je zorgen dat je geen dikke kop hebt. Simpel toch? Of niet model gaan staan, dat kan natuurlijk ook.

En verder natuurlijk: jj ofwel joodse jank.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134139159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb stomtoevallig een stukje gezien van de beoordeling, maar die opmerking over de Amstelveense jood gemist. Maar volgens mij had hij over elk schilderij behoorlijk wat te zeiken.
Wat extra gęnant was, omdat ze overduidelijk heel gelijkend waren. Als je niet afgebeeld wilt worden met een dikke kop, moet je zorgen dat je geen dikke kop hebt. Simpel toch? Of niet model gaan staan, dat kan natuurlijk ook.

En verder natuurlijk: jj ofwel joodse jank.
Alle 3 waren het inderdaad mooie schilderijen, erg treffend ook. Ik heb wel eens lelijkere, onherkenbaardere portretten gezien in dat programma.
pi_134139340
Ik heb het ook toevallig gezien, Smeets zat bij elk schilderij te zeiken, tja Meneer Smeets dan moet u wat aan uw uiterlijk doen, u hebt nou eenmaal een onderkin en een kop van iemand van uw leeftijd. :P
Die Joodse opmerking had voor mij niet gehoeven maar ja Smeets kraamt er wel meer uit waarbij hij eerst beter kon nadenken en de andere kunstnaars werden nou ook niet echt gespaard, ik denk niet dat ze hen graag weer zouden willen vereeuwigen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134139348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:58 schreef Rurik het volgende:

[..]

Alle 3 waren het inderdaad mooie schilderijen, erg treffend ook. Ik heb wel eens lelijkere, onherkenbaardere portretten gezien in dat programma.
Het waren prima schilderijen, Smeets vond het alleen jammer dat hij er op stond. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134139607
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat is precies jouw probleem?
pi_134139647
Joodse gemeenschap is boos omdat iemand een jood wordt genoemd? Het moet niet gekker worden.. Hoe gaan zij dan reageren als hun mensenrechten worden geschonden? Ik moet wel zeggen dat ik dit wel beangstigend vind. Zij hebben zoveel invloed en een zeer sterke lobby dat zij een hele volk kunnen uitmoorden/beroven/vernederen maar o wee als iemand er wat van zegt dan is het antisemitisme.
pi_134139919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 02:12 schreef Fruitdrink het volgende:
Joodse gemeenschap is boos omdat iemand een jood wordt genoemd? Het moet niet gekker worden.. Hoe gaan zij dan reageren als hun mensenrechten worden geschonden? Ik moet wel zeggen dat ik dit wel beangstigend vind. Zij hebben zoveel invloed en een zeer sterke lobby dat zij een hele volk kunnen uitmoorden/beroven/vernederen maar o wee als iemand er wat van zegt dan is het antisemitisme.
Ben jij dat Meki?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:09:46 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134169155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 02:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

Wat is precies jouw probleem?
Gastjes als jij zijn het probleem. Niet van mij overigens, ik kan daar alleen maar om lachen.
pi_134178316
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gastjes als jij zijn het probleem. Niet van mij overigens, ik kan daar alleen maar om lachen.
Nee, "gastjes" zoals jij, die denken dat huilen om een uitspraak van een derderangs BN-er ook maar enig nut heeft, zijn het probleem. We zijn nu een week verder, toch? Is het al een week? Wat is er precies veranderd?

Voor de Chinese gemeenschap zou het meer betekenen als er een programma bij de PO zou zijn met een Chinese host. Denk dat er best een publiek is voor bijvoorbeeld een programma dat de opkomst van China over langere tijd blijft volgen. Dit kun je dan combineren met Chinees-Nederlandse betrekkingen bijvoorbeeld.

Laten we wel wezen, de reden dat er domme opmerkingen gemaakt worden, is gewoon dat er relatief weinig contact is. Veel mensen, zeker als ze niet in Rotterdam/A'dam/Den Haag wonen, zien alleen een Chinees als ze naar een Chinees (Indonesisch) restaurant gaan. Daardoor blijven dat soort domme beelden gewoon langer hangen. Ik denk niet dat dit er nu veel aan verandert.
pi_134315982
De joodse gemeenschap is boos om dat een chagrijnige nederlander alle schilders plus de interviewster afzeek.
Waarom is de joodse gemeenschap boos?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')