abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134074760
quote:
Na Gordon ligt nu Mart Smeets onder vuur vanwege een 'racistische' opmerking.

Tijdens het televisieprogramma Sterren Op Het Doek reageerde Smeets nogal negatief op het portret dat de Joodse schilder Joop Rubens uit Amstelveen had gemaakt van de presentator.

'Ik voel me hier heel onplezierig bij, de confrontatie met mezelf is niet prettig. Een onsje minder onderkin zou goed zijn. Dit is een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken', zei Smeets.

'Het feit dat ik Joods ben heeft helemaal niets met het programma te maken. Het kwam zo onverwacht, dat ik perplex stond. Als hij dit eerder in het programma had gezegd, dan was ik weggelopen', zegt Rubens tegen De Telegraaf. 'Tientallen vrienden en kennissen hebben me gebeld, iedereen vindt de uitspraken van de heer Smeets beneden ieder peil.'

Amstelveense Jood
Frits Barend die de krant aanhaalt als 'zelf een Amstelveense Jood', is stomverbaasd over de uitspraken van Smeets. 'Het slaat echt nergens op, hij roept maar wat om interessant te doen. Ik vraag me af of er ook een bestraffende Volendamse Joodse manier is om naar dingen te kijken of een bestraffende Amstelveense katholieke manier', zegt Barends.

Smeets verdedigt zich met de woorden: 'Hij stelde zich voor als Joodse Amstelveense kunstenaar. Ik denk dat ik hem daarmee van repliek diende.'

'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
http://www.at5.nl/artikel(...)-boos-op-mart-smeets

weer een racisme rel. gaat dit te ver? of is t gewoon Mart. vele mensen zijn beledigd..
pi_134074821
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 10:47:22 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134074832
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
pi_134074865
Dus die onbekende schilder, is joods, en vindt het beledigend als iemand dat zegt?

Een visboer voelt zich ook niet gediscrimineerd als ik ik zeg 'He Amsterdamse visboer, mag ik een haring alstublieft'.

Die schilder zal wel aandacht nodig hebben. bah
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 9 december 2013 @ 10:49:48 #5
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134074896
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
The Art Of Lying
  maandag 9 december 2013 @ 10:51:07 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134074930
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134074968
Wat is er nou weer aan de hand?
  maandag 9 december 2013 @ 10:52:50 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134074972
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:49 schreef yulian het volgende:
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_134074979
Maar het belangrijkste: wat voor trui of jasje had Mart aan????
5 Ferrari's op videoband!
pi_134074987
  maandag 9 december 2013 @ 10:54:25 #11
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075014
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Lees even nog een keer het artikel door...

quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet.
The Art Of Lying
pi_134075048
Wat een joodse manier van zeiken :r
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  maandag 9 december 2013 @ 10:57:24 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134075078
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:54 schreef yulian het volgende:

[..]

Lees even nog een keer het artikel door...

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:00 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_134075148
quote:
Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
OH NEE wat een dreigement weer!!! Als je niet lief doet plaatsen we je op onze Wall of Shame! :') Waaaaaah.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:18 #15
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075156
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Schijnbaar als je het zo leest heeft Smeets zich al vaker negatief uitgelaten over een bepaalde groep. Al valt het allemaal wel mee, lijkt me zo :)
The Art Of Lying
pi_134075218
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef maily het volgende:
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
t eerste wat bij mij op kwam. Dit is de Mart van 'mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen'..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_134075231
quote:
13s.gif Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland. :')
Dit.

Zijn het de negers niet, zijn het de Joden wel.
  maandag 9 december 2013 @ 11:04:56 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134075264
Meneer de schilder heeft blijkbaar even extra aandacht nodig, en duikt in de slachtofferrol.

Nu moet Mart natuurlijk weer langskomen bij DWDD en Pauw en Witteman om te komen vertellen dat hij niets tegen joden heeft...!? Waarna die schilder weer langs mag komen om te vertellen hoe verschrikkelijk gekwetst hij is door die anti-semitische uitspraken van Smeets...!?

Zolang ik Smeets hoor, op TV en radio, betrekt hij altijd wel afkomst (dorp, provincie, landje, etc etc) bij zijn standaard geprietpraat. Dat zou dan in het geval van een jood racistisch zijn!?
  maandag 9 december 2013 @ 11:09:47 #19
241662 Jian
Well, well, well
pi_134075393
Als het al niet zo was, maakt dat CIDI zich ook langzamerhand volledig ongeloofwaardig. Daar mogen ze zich wel eens zorgen over gaan maken. Calimero-stichting :{w
pi_134075475
CIDI is de BREIN onder mensenrechtenorganisaties :')

Het valt me sowieso op dat bij Joodse mensen vaak vermeldt wordt "van Joodse afkomst" op Wikipedia e.d. terwijl dit bij andere geloven niet gebeurt.

Schijnbaar zijn ze er selectief trots op? :?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_134075705
Dit gaat toch nergens over? _O-

Als meneer de schilder Katholiek of uit Twente kwam en Smeets had daar een opmerking overgemaakt dan had er geen haan naar gekraait, maar nee hoor bepaalde Joden hebben - verrassend....NOT - weer lange tenen. :')
pi_134075917
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
Met dank aan onderstaande querulanten.

Nu is het hek van de dam omdat nu elke bevolkingsgroep voor het minste geringste gaat piepen en zich beledigd voelt. Amerikaanse toestanden waar het politiek correct de boventoon voert en dat in een land dat van oorsprong opgezet is om juist dit soort idioterie buiten de deur te houden.

Bah!
pi_134076047
Dit soort mensen creëeren een land vol intolerantie en haat. Zeker zo'n Frits Barend maakt meer kapot dan elke minderheid lief is.
  maandag 9 december 2013 @ 11:38:03 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134076160
tsja, je mag alleen de trotse Jood ophemelen als ubermensch , dat hebben ze namelijk verdient als slachtoffer van de holocaust, elke negatieve associatie is puur racisme natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 december 2013 @ 11:41:43 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076383
Klote opmerking, maja whatever... Niet echt iets om je over te spannen verder.
  maandag 9 december 2013 @ 11:50:24 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076473
Aanklagen, kijken wat de rechter er van vindt. Die houdt waarschijnlijk heel de zitting een a4'tje voor zijn mond om zijn lach te verbergen.
pi_134076506
quote:
"een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken", mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen nee dat slaat helemaal nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134076583
Mart Smeets is een lul die zichzelf alleen maar voor schut zet met dit soort uitspraken, om er als reactie zo'n heisa om te maken gaat ook weer te ver.
Een bepaalde bevolkingsgroep moet zich altijd het meest zielig voelen.... :X
pi_134076727
Mart "senk yoe" Smeets heeft zich in het verleden al zo vaak voor lul gezet met zijn eigen domme geneuzel, daar kan dit ook nog wel bij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_134076783
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:

Als meneer de schilder Katholiek of uit Twente kwam en Smeets had daar een opmerking overgemaakt dan had er geen haan naar gekraait, maar nee hoor bepaalde Joden hebben - verrassend....NOT - weer lange tenen. :')
Ik heb echter ook nog nooit iemand horen zeggen: "deze [negatieve woord] blik is duidelijk een gevolg van de Katholieke Twentse opvoeding" ofzo.
pi_134076934
Nu zag ik hem vorige week nog rijden en.... Hij heeft geen Duitse wagen! Maar een Volvo SUV :P
pi_134076937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:03 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik heb echter ook nog nooit iemand horen zeggen: "deze [negatieve woord] blik is duidelijk een gevolg van de Katholieke Twentse opvoeding" ofzo.
Us ben zuunig
Groningse nuchterheid
Friese koppigheid
Spaanse laksheid
Italiaanse passie
Gereformeerde achterbaksheid
Katholieke losheid

Allemaal nog nooit van gehoord zeker? Flikker toch op...
pi_134076985
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:09 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Us ben zuunig
Groningse nuchterheid
Friese koppigheid
Spaanse laksheid
Italiaanse passie
Gereformeerde achterbaksheid
Katholieke losheid

Allemaal nog nooit van gehoord zeker? Flikker toch op...
De meeste voorbeelden zijn niet zo grievend natuurlijk, en als iemand op TV het over gereformeerde achterbaksheid heeft, krijgt hij/zij daar ook nog wel iets over te horen denk ik.
pi_134077119
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch zie ik niet geheel het racisme in de opmerking.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 9 december 2013 @ 12:20:38 #37
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_134077133
'Een typisch geval van bestraffend calvinistisch denken'
Prrrrr
pi_134077516
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Toch zie ik niet geheel het racisme in de opmerking.
Ik heb ook helemaal niets met die antisemitismeroepers als Frits Barend en het CIDI die dat alleen maar gebruiken om landroof en apartheid in het M-O goed te praten en zelf dus racistisch zijn.

Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes. Nou weet ik ook wel dat Smeets een van de allergrootste ijdeltuiten van Nederland is en het hem zwaar zal zijn gevallen dat op zijn portret geen knappe man te zien was, en hij dus wat lelijks wilde zeggen. Maar het is voor velen helemaal geen religie waar ze voor gekozen hebben of een etniciteit waarmee ze contact zoeken, louter een zuiver individuele afkomst uit een ver verleden. Je hebt ze door het hele land, dus je kunt er ook geen regionale stereotypen aan toedichten, en het is zelfs niet eens meteen aan het uiterlijk te herkennen. Dus ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
  maandag 9 december 2013 @ 12:43:31 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134077651
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb ook helemaal niets met die antisemitismeroepers als Frits Barend en het CIDI die dat alleen maar gebruiken om landroof en apartheid in het M-O goed te praten en zelf dus racistisch zijn.

Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes. Nou weet ik ook wel dat Smeets een van de allergrootste ijdeltuiten van Nederland is en het hem zwaar zal zijn gevallen dat op zijn portret geen knappe man te zien was, en hij dus wat lelijks wilde zeggen. Maar het is voor velen helemaal geen religie waar ze voor gekozen hebben of een etniciteit waarmee ze contact zoeken, louter een zuiver individuele afkomst uit een ver verleden. Je hebt ze door het hele land, dus je kunt er ook geen regionale stereotypen aan toedichten, en het is zelfs niet eens meteen aan het uiterlijk te herkennen. Dus ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
.... maar Smeets had waarschijnlijk exact een soortgelijke opmerking gemaakt wanneer het hier om een 'Nuchtere Friese' schilder zou gaan, of een ' Bourgondische Brabander' ....

Hij betrekt namelijk standaard de feitjes over iemand's afkomst in zijn commentaar. Niets mis mee. En zijn dat soms gemakkelijke bevestigende vooroordelen (niet elke fries is nuchter, niet iedere brabander is bourgondisch, niet iedere jood is een kutschilder, etc etc...), het is iets dat hij altijd doet.
pi_134077731
Met Mart Smeets wordt het altijd ongemakkelijk en wanneer hij iets stoms doet is hij niet de man om dat toe te geven waardoor het nog ongemakkelijker wordt en het uiteindelijk in een rel zal uitmonden.

En voila, nazi Smeets is geboren.
  maandag 9 december 2013 @ 12:47:58 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134077760
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:46 schreef Tem het volgende:
En voila, nazi Smeets is geboren.
Ik heb het altijd al geweten.
pi_134077830
Gaan we weer hoor
pi_134077850
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:44 schreef Moderne_Hermes het volgende:

Mart Smeets reageerde nogal negatief op (...)
Goh.. verrassend zeg.

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:44 schreef Moderne_Hermes het volgende:

Joodse gemeenschap boos (...)
Goh.. echt verrassend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_134078032
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het aardig beledigend. Of het nou zo bedoeld is of niet.
pi_134078218
quote:
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'.
Die woordkeuze :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 9 december 2013 @ 13:08:43 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134078268
quote:
Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan om zomaar de joodse achtergrond van iemand te betrekken op diens werk en keuzes
dat werkt natuurlijk dan wel 2 kanten op, diezelfde achtergrond wordt vaak "misbruikt" door degene zelf,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134078403
Even iets anders maar jeetje wat een lelijk schilderij.
pi_134078419
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die woordkeuze :')
Ja, zij mogen dat zo zeggen ja.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_134078452
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

dat werkt natuurlijk dan wel 2 kanten op, diezelfde achtergrond wordt vaak "misbruikt" door degene zelf,
Dat klopt ja, vaak ter meerdere eer en glorie van zionisme en bijbehorende landroof en apartheid. Maar het schijnt hier en daar ook een cultureel trekje te zijn:
pi_134078456
Te veel jankerds in dit land die zich door de kleinste dingetjes gekwetst voelen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 9 december 2013 @ 13:17:20 #51
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134078464
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus die onbekende schilder, is joods, en vindt het beledigend als iemand dat zegt?

Een visboer voelt zich ook niet gediscrimineerd als ik ik zeg 'He Amsterdamse visboer, mag ik een haring alstublieft'.

Die schilder zal wel aandacht nodig hebben. bah
Joden weer wat boos (België)

maandag 9 december 2013 @ 13:18:23 #52
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134078488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:

pi_134078557
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:16 schreef Rhalius het volgende:
Te veel jankerds in dit land die zich door de kleinste dingetjes gekwetst voelen.
Een gladde rug en korte tenen zijn geen kenmerkende eigenschappen van tegenwoordig idd.
pi_134078695
quote:

[..]

True.
pi_134078785
Ach ja, ze zullen eens niet boos zijn als men niet jubelend over ze praat :').

Ja, het is niet de meest vriendelijke opmerking, maar om dit mug tot blauwe walvis op te blazen vind ik wel erg overdreven.
  maandag 9 december 2013 @ 13:35:27 #56
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134078932
Wanneer zijn ze eigenlijk niet boos?
  maandag 9 december 2013 @ 13:37:16 #57
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134078991
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:16 schreef Rhalius het volgende:
Dat wordt op deze manier alleen maar erger....
pi_134079035
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:37 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat wordt op deze manier alleen maar erger....
Ja, duh, het wordt elke keer beloond met een podium in de kant, bij P&W, bij DWDD... roep maar wat en er staat een camera op je snuffert. Daar worden figuren als Quinsy en het CIDI wel geil van ja. Aandacht, aandacht!

Doodzwijgen dit soort malloten. Gewoon je schouder ophalen, zeggen 'ojajoh!' en dooooooor.
pi_134079104
Is het CIDI weer aan het huilen?.. pfff :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 december 2013 @ 13:45:03 #60
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_134079224
Wat hebben die gasten lange tenen zeg. :')

Ze hebben er zelfs een monitor voor. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 december 2013 @ 13:49:34 #61
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079339
quote:
Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'
Oei, dan weet je het wel. Als iemand ruzie maakt met een jood is het altijd uit antisemitisme. Verder is het natuurlijk volslagen ondenkbaar dat er zoiets als een joodse manier van naar de wereld kijken en een joodse stijl in de kunst is. Het idee alleen al!

"The Jew is immunized against all dangers: one may call him a scoundrel, parasite, swindler, profiteer, it all runs off him like water off a raincoat. But call him a Jew and you will be astonished at how he recoils, how injured he is, how he suddenly shrinks back: “I’ve been found out.”"
  maandag 9 december 2013 @ 13:52:08 #62
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079392
quote:
Ik vraag me af of er ook een bestraffende Volendamse Joodse manier is om naar dingen te kijken of een bestraffende Amstelveense katholieke manier', zegt Barends.
Als hij daar een opmerking over had gemaakt, had niemand er iets over gezegd of werd het interessant gevonden.
  maandag 9 december 2013 @ 13:54:34 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_134079456
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 13:41 schreef venomsnake het volgende:
Is het CIDI weer aan het huilen?.. pfff :')
Het CIDI zie ik als een soort van Calimero. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_134079679
Ik weet niet meer waar, maar ergens had iemand een prachtig voorbeeld gegeven van hoe het vandaag de dag is met racisme.

Als er een film is met een gevecht:

-Blanke man slaat een Zwarte man.
Racisme! het geeft het idee dat geweld tegen negers toegestaan is.

-Zwarte man slaat een Blanke man.
Racisme! de zwarte man wordt gezien als geweldadig.

-Zwarte man slaat een Zwarte man.
Racisme! het geeft het idee dat zwarte mensen geen discipline hebben en onderling vechten.

-Blanke man slaat een Blanke man.
Racisme! Zwarte mensen worden buitengesloten.

Conclusie: je kan het nooit goed doen bij mensen die vastbesloten zijn racisme te vinden.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 9 december 2013 @ 14:07:06 #65
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_134079730
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:04 schreef Rhalius het volgende:
Ik weet niet meer waar, maar ergens had iemand een prachtig voorbeeld gegeven van hoe het vandaag de dag is met racisme.

Racisme! het geeft het idee dat zwarte mensen geen discipline hebben en onderling vechten.

Conclusie: je kan het nooit goed doen bij mensen die vastbesloten zijn racisme te vinden.
De diagnose voor Europa en blank Amerika: pathologisch ethnomasochisme.
  maandag 9 december 2013 @ 14:08:49 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134079779
quote:

Ok.
  maandag 9 december 2013 @ 14:08:49 #67
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134079780
quote:

De zwarte gaat ook vaak als eerste dood in de film!
  maandag 9 december 2013 @ 14:18:37 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134080054
quote:

Mensen die racisme WILLEN vinden, zullen dat in alles vinden... maar gelukkig zijn dat er nog steeds maar weinig.

Het is alleen de media die de aanstellers buitensporig veel aandacht geven, in de hoop op een nieuw relletje en kijkcijfers. Terwijl je bij dat soort idiote claims gewoon de schouders moet ophalen.

"Vind je dat racistisch en dus vervelend!? Mjah... vervelend voor je, sterkte ermee..."
  maandag 9 december 2013 @ 14:43:48 #69
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_134080849
quote:

Jammer dat het helemaal nergens op slaat.
pi_134081169
CIDI :r
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_134081277
Natuurlijk trommelen we Frits Barend weer op. Is dat de Joodse persvoorlichter ofzo?
-
pi_134081297
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 15:01 schreef regiliopeace het volgende:
Natuurlijk trommelen we Frits Barend weer op. Is dat de Joodse persvoorlichter ofzo?
Ach de media weet natuurlijk heel goed bij wie de meest smeeuige reacties te halen vallen. Net zoals dat Prem opeens wat mag komen vinden van Zwarte Piet... succes gegarendeerd.
pi_134081415
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 15:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach de media weet natuurlijk heel goed bij wie de meest smeeuige reacties te halen vallen. Net zoals dat Prem opeens wat mag komen vinden van Zwarte Piet... succes gegarendeerd.
Zo bezien is Frits Barend eigenlijk een heel prettige bron.
-
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:09:52 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081514
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:12 schreef Fides het volgende:

[..]

De meeste voorbeelden zijn niet zo grievend natuurlijk, en als iemand op TV het over gereformeerde achterbaksheid heeft, krijgt hij/zij daar ook nog wel iets over te horen denk ik.
De rest is óók niet grievend }:| Ik voel me eik wel met terugwerkende kracht zwaar beledigd als katholiek zijnde. Wat ik allemaal heb moeten aanhorden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_134081520
Het is pas nieuws als de Joodse Gemeenschap niet boos is ;)
pi_134081539
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2013 15:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

De rest is óók niet grievend }:| Ik voel me eik wel met terugwerkende kracht zwaar beledigd als katholiek zijnde. Wat ik allemaal heb moeten aanhorden.
Katholieke schoolmeisjes :9.
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:11:15 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081560
quote:
17s.gif Op maandag 9 december 2013 15:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Katholieke schoolmeisjes :9.
Ja, daar heb ik nu nog last van :')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:11:58 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081580
DWDD, HOI< IK BEN BOOS, MAG IK OP TV?

Ik verzin onderweg naar de studio wel waar ik boos om ben ^O^

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:13:26 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081633
quote:
Prima uitleg. Dat maakt dat Ruben een kutkneus is.
Dus.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:13:53 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081642
Oh, Rubens, what's in a name.

Admin maandag 9 december 2013 @ 15:14:04 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081650
Five *O*

pi_134081657
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:11 schreef yvonne het volgende:

Dit. We moeten echt eens ophouden met aan elke randmongool met last van z'n mening zoveel aandacht te schenken.
  maandag 9 december 2013 @ 15:14:33 #84
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_134081665
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 15:13 schreef yvonne het volgende:
Oh, Rubens, what's in a name.
Kunst zit in zijn bloed.
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:16:18 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081713
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 15:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. We moeten echt eens ophouden met aan elke randmongool met last van z'n mening zoveel aandacht te schenken.
Ff tussen jou en mij hè,
kwas gister in de Efteling, keileuk, keiduur, maar soit.
Fata Morgana bekijk je door al het gelazer opeens met heel andere ogen :o

"oh, dáár kunnen ze over vallen, oei en dat is wel heel erg een stereotype, die haakneus en ga zo maar door.

Ik voorspel voor 2104: geen Fata Morgana meer in de Efteling }:|

pi_134081752
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ff tussen jou en mij hè,
kwas gister in de Efteling, keileuk, keiduur, maar soit.
Fata Morgana bekijk je door al het gelazer opeens met heel andere ogen :o

"oh, dáár kunnen ze over vallen, oei en dat is wel heel erg een stereotype, die haakneus en ga zo maar door.

Ik voorspel voor 2104, geen Fata Morgana meer in de Efteling }:|
Ja, de grijze muizen brigade is lekker actief nowadays. Over 20 jaar lopen we allemaal in jutenzak en staatsschoenen. Liefst met een zak over het hoofd zodat niemand zich nog maar aan iets kan ergeren...
  Admin maandag 9 december 2013 @ 15:18:39 #87
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_134081789
De DDR was trots op ons geweest O+

pi_134081809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:18 schreef yvonne het volgende:
De DDR was trots op ons geweest O+
Ja echt he. Wát een vrijheid.

Laat me niet lachen.
  maandag 9 december 2013 @ 15:20:56 #89
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134081872
Mart is sowieso een mongool.
En altijd het laatste woord.
  maandag 9 december 2013 @ 15:28:24 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134082098
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:11 schreef yvonne het volgende:

:D :D
  maandag 9 december 2013 @ 15:32:00 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134082192
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:20 schreef BlauweTijger het volgende:
Mart is sowieso een mongool.
Die Rubens een grotere. Om te kotsen zo'n figuur.
pi_134082570
quote:
“Hij probeerde in mijn hoofd te klimmen. Dat vond ik confronterend. Ik deed die uitspraak tijdens de opnamen in september. In juni vertelde ik Rubens dat ik vaak voor ‘kankerjood’ word uitgescholden, terwijl ik niet Joods ben. Toen zei hij: ‘Ik ben een Joodse kunstenaar uit Amstelveen.’ Mijn gewraakte tekst moet je in die context zien. Als hij zich geschoffeerd voelt, dan spijt mij dat, al vind ik het jammer dat hij er nu pas mee komt.”
Dit verandert de zaak wat mij betreft wel. Dan is er ineens context om die rare opmerking in te plaatsen.
Dit, dus.
pi_134085754
Max , de ultieme nachtmerrie van het CIDI :

Moderator maandag 9 december 2013 @ 17:19:17 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134085970
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:03 schreef Fides het volgende:

[..]

het slaat dan ook gewoon helemaal nergens op

een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken?
wtf is dat in godsnaam?

is het anders dan een belerende Amstelveense Joodse manier van kijken?
kijken Rotterdamse Joden weer anders als ze je straf geven?

wat lult hij nou gek, hij zit het ter plekke te verzinnen :') _O- :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 17:22:30 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134086082
quote:

jij kijkt nooit films of wel?
  maandag 9 december 2013 @ 17:38:05 #96
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_134086595
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

het slaat dan ook gewoon helemaal nergens op

een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken?
wtf is dat in godsnaam?

is het anders dan een belerende Amstelveense Joodse manier van kijken?
kijken Rotterdamse Joden weer anders als ze je straf geven?

wat lult hij nou gek, hij zit het ter plekke te verzinnen :') _O- :')
Die man heeft jeugdtrauma's :{w
There is only one religion
pi_134087090
"Bent u een jood?"

"Ja!!! En u bent racistisch!!!!!! Ik geef u aan bij het CIDI"

Zal wel de standaard zijn volgend jaar :') .
pi_134088070
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... maar Smeets had waarschijnlijk exact een soortgelijke opmerking gemaakt wanneer het hier om een 'Nuchtere Friese' schilder zou gaan, of een ' Bourgondische Brabander' ....

Hij betrekt namelijk standaard de feitjes over iemand's afkomst in zijn commentaar. Niets mis mee. En zijn dat soms gemakkelijke bevestigende vooroordelen (niet elke fries is nuchter, niet iedere brabander is bourgondisch, niet iedere jood is een kutschilder, etc etc...), het is iets dat hij altijd doet.
:Y

"Mevrouw Van Zetten uit Tiel"
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 18:33:18 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134088293
maar is het een 'feitje' dat joden uit Amstelveen bestraffend kijken ofzo :?

hij zit het gewoon te verzinnen zodat het net lijkt alsof hij dingen weet ... as usual
  maandag 9 december 2013 @ 18:47:02 #100
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134088742
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:33 schreef sp3c het volgende:
maar is het een 'feitje' dat joden uit Amstelveen bestraffend kijken ofzo :?

hij zit het gewoon te verzinnen zodat het net lijkt alsof hij dingen weet ... as usual
Nee, en friezen zijn ook niet altijd nuchter, en brabanders zijn ook niet altijd bourgondisch. En toch zegt Mart dat. Want zo is Mart. En het heeft dus geen fuck met anti-semitisme te maken.

Kijk, ik ben ook geen fan van Smeets. Ik vind het soms zelfs een beetje een stuitende nare man, een ijdel 'patsertje', een opgeblazen ego, etc etc.... maar om zo'n 'Mart-opmerking' nu meteen als anti-semitisme te bestempelen, waarschijnlijk puur en alleen door zo'n schilder om zelf nog even extra in de spotlights te komen door misbruik te maken van een onherstelbaar leed dat destijds de Joden is aangedaan op basis van ECHT anti-semitisme, dat is echt ongelooflijk laag.

... en CIDI haalt haar hele bestaansrecht uit dit soort onzinklachten, dus die duiken er uiteraard ook weer vol op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')