abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134074760
quote:
Na Gordon ligt nu Mart Smeets onder vuur vanwege een 'racistische' opmerking.

Tijdens het televisieprogramma Sterren Op Het Doek reageerde Smeets nogal negatief op het portret dat de Joodse schilder Joop Rubens uit Amstelveen had gemaakt van de presentator.

'Ik voel me hier heel onplezierig bij, de confrontatie met mezelf is niet prettig. Een onsje minder onderkin zou goed zijn. Dit is een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken', zei Smeets.

'Het feit dat ik Joods ben heeft helemaal niets met het programma te maken. Het kwam zo onverwacht, dat ik perplex stond. Als hij dit eerder in het programma had gezegd, dan was ik weggelopen', zegt Rubens tegen De Telegraaf. 'Tientallen vrienden en kennissen hebben me gebeld, iedereen vindt de uitspraken van de heer Smeets beneden ieder peil.'

Amstelveense Jood
Frits Barend die de krant aanhaalt als 'zelf een Amstelveense Jood', is stomverbaasd over de uitspraken van Smeets. 'Het slaat echt nergens op, hij roept maar wat om interessant te doen. Ik vraag me af of er ook een bestraffende Volendamse Joodse manier is om naar dingen te kijken of een bestraffende Amstelveense katholieke manier', zegt Barends.

Smeets verdedigt zich met de woorden: 'Hij stelde zich voor als Joodse Amstelveense kunstenaar. Ik denk dat ik hem daarmee van repliek diende.'

'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
http://www.at5.nl/artikel(...)-boos-op-mart-smeets

weer een racisme rel. gaat dit te ver? of is t gewoon Mart. vele mensen zijn beledigd..
pi_134074821
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 10:47:22 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134074832
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
pi_134074865
Dus die onbekende schilder, is joods, en vindt het beledigend als iemand dat zegt?

Een visboer voelt zich ook niet gediscrimineerd als ik ik zeg 'He Amsterdamse visboer, mag ik een haring alstublieft'.

Die schilder zal wel aandacht nodig hebben. bah
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 9 december 2013 @ 10:49:48 #5
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134074896
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
The Art Of Lying
  maandag 9 december 2013 @ 10:51:07 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134074930
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134074968
Wat is er nou weer aan de hand?
  maandag 9 december 2013 @ 10:52:50 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134074972
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:49 schreef yulian het volgende:
Gewoon niet handig van Smeets om het zo te brengen. Om nu te spreken van een daad van racisme :')
Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_134074979
Maar het belangrijkste: wat voor trui of jasje had Mart aan????
5 Ferrari's op videoband!
pi_134074987
  maandag 9 december 2013 @ 10:54:25 #11
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075014
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Helemaal niet onhandig van Smeets, de schilder had zichzelf als een Amstelveense Jood omschreven, en dat haalde Smeets aan.
Lees even nog een keer het artikel door...

quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet.
The Art Of Lying
pi_134075048
Wat een joodse manier van zeiken :r
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  maandag 9 december 2013 @ 10:57:24 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134075078
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:54 schreef yulian het volgende:

[..]

Lees even nog een keer het artikel door...

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:00 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_134075148
quote:
Niet koosjer
Volgens De Telegraaf deed Smeets in het verleden wel vaker rare uitspraken over Joden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de laatste Joden-opmerking van Smeets 'niet koosjer en uitermate onaangenaam'. 'Het is Mart Smeets in optima forma. Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten', aldus een woordvoerder.
OH NEE wat een dreigement weer!!! Als je niet lief doet plaatsen we je op onze Wall of Shame! :') Waaaaaah.
  maandag 9 december 2013 @ 11:00:18 #15
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134075156
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Da's wat anders dan de meneer vanochtend in een interview vertelde.
quote:
'Dat is een leugen', zegt Rubens. 'Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Ik denk dat hij me heeft opgezocht op internet. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.'

Niet koosjer
Schijnbaar als je het zo leest heeft Smeets zich al vaker negatief uitgelaten over een bepaalde groep. Al valt het allemaal wel mee, lijkt me zo :)
The Art Of Lying
pi_134075218
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef maily het volgende:
Ik denk dat dit gewoon Mart is?
t eerste wat bij mij op kwam. Dit is de Mart van 'mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen'..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_134075231
quote:
13s.gif Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland. :')
Dit.

Zijn het de negers niet, zijn het de Joden wel.
  maandag 9 december 2013 @ 11:04:56 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_134075264
Meneer de schilder heeft blijkbaar even extra aandacht nodig, en duikt in de slachtofferrol.

Nu moet Mart natuurlijk weer langskomen bij DWDD en Pauw en Witteman om te komen vertellen dat hij niets tegen joden heeft...!? Waarna die schilder weer langs mag komen om te vertellen hoe verschrikkelijk gekwetst hij is door die anti-semitische uitspraken van Smeets...!?

Zolang ik Smeets hoor, op TV en radio, betrekt hij altijd wel afkomst (dorp, provincie, landje, etc etc) bij zijn standaard geprietpraat. Dat zou dan in het geval van een jood racistisch zijn!?
  maandag 9 december 2013 @ 11:09:47 #19
241662 Jian
Well, well, well
pi_134075393
Als het al niet zo was, maakt dat CIDI zich ook langzamerhand volledig ongeloofwaardig. Daar mogen ze zich wel eens zorgen over gaan maken. Calimero-stichting :{w
pi_134075475
CIDI is de BREIN onder mensenrechtenorganisaties :')

Het valt me sowieso op dat bij Joodse mensen vaak vermeldt wordt "van Joodse afkomst" op Wikipedia e.d. terwijl dit bij andere geloven niet gebeurt.

Schijnbaar zijn ze er selectief trots op? :?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_134075705
Dit gaat toch nergens over? _O-

Als meneer de schilder Katholiek of uit Twente kwam en Smeets had daar een opmerking overgemaakt dan had er geen haan naar gekraait, maar nee hoor bepaalde Joden hebben - verrassend....NOT - weer lange tenen. :')
pi_134075917
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
We moeten tegenwoordig toch maar alles kunnen roepen? Valt prima onder 'vrijheid van meningsuiting', no?
Met dank aan onderstaande querulanten.

Nu is het hek van de dam omdat nu elke bevolkingsgroep voor het minste geringste gaat piepen en zich beledigd voelt. Amerikaanse toestanden waar het politiek correct de boventoon voert en dat in een land dat van oorsprong opgezet is om juist dit soort idioterie buiten de deur te houden.

Bah!
pi_134076047
Dit soort mensen creëeren een land vol intolerantie en haat. Zeker zo'n Frits Barend maakt meer kapot dan elke minderheid lief is.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  maandag 9 december 2013 @ 11:38:03 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134076160
tsja, je mag alleen de trotse Jood ophemelen als ubermensch , dat hebben ze namelijk verdient als slachtoffer van de holocaust, elke negatieve associatie is puur racisme natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 december 2013 @ 11:41:43 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076383
Klote opmerking, maja whatever... Niet echt iets om je over te spannen verder.
  maandag 9 december 2013 @ 11:50:24 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134076473
Aanklagen, kijken wat de rechter er van vindt. Die houdt waarschijnlijk heel de zitting een a4'tje voor zijn mond om zijn lach te verbergen.
pi_134076506
quote:
"een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken", mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen nee dat slaat helemaal nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134076583
Mart Smeets is een lul die zichzelf alleen maar voor schut zet met dit soort uitspraken, om er als reactie zo'n heisa om te maken gaat ook weer te ver.
Een bepaalde bevolkingsgroep moet zich altijd het meest zielig voelen.... :X
pi_134076727
Mart "senk yoe" Smeets heeft zich in het verleden al zo vaak voor lul gezet met zijn eigen domme geneuzel, daar kan dit ook nog wel bij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')