nee dat zeg ik ook nietquote:Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, en friezen zijn ook niet altijd nuchter, en brabanders zijn ook niet altijd bourgondisch. En toch zegt Mart dat. Want zo is Mart. En het heeft dus geen fuck met anti-semitisme te maken.
quote:Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Molukkers zijn boos op ons, maar hebben een punt.
Dat zeg ik. Dat doet hij vaker.quote:Op maandag 9 december 2013 18:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zeg ik ook niet
ik zeg dat hij klinkklare nonsense uit zit te kramen
Ik denk dat nu nog de helft van de fokkers het niet begrijpt.quote:
Die twee hadden gewoon een bloedhekel aan elkaar en Smeets was beledigd dat hij in al zijn vadsigheid was gepotretteerdquote:Op maandag 9 december 2013 17:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
het slaat dan ook gewoon helemaal nergens op
een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken?
wtf is dat in godsnaam?
is het anders dan een belerende Amstelveense Joodse manier van kijken?
kijken Rotterdamse Joden weer anders als ze je straf geven?
wat lult hij nou gek, hij zit het ter plekke te verzinnen![]()
![]()
ja maar noem hem dan een lul ofzo of een waardeloze schilder of voor mijn part een kutjoodquote:Op maandag 9 december 2013 18:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die twee hadden gewoon een bloedhekel aan elkaar en Smeets was beledigd dat hij in al zijn vadsigheid was gepotretteerd
Je kunt toch in het geplaatste interview lezen binnen welke context hij de opmerking geplaatst heeft, dat maakt het nog geen feit, maar het kwam dus ook niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op maandag 9 december 2013 18:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg dat hij klinkklare nonsense uit zit te kramen
ik zeg ook niet dat het zomaar uit de lucht komt vallenquote:Op maandag 9 december 2013 18:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kunt toch in het geplaatste interview lezen binnen welke context hij de opmerking geplaatst heeft, dat maakt het nog geen feit, maar het kwam dus ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Opgeblazen gedoe dus, achteraf gedramatiseerd door Joop Rubens en dankbaar opgepakt door "onze" Calimero-stichting.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)edoelde-het-niet-zo/quote:Volgens Smeets moet de ‘gewraakte tekst’ in de context worden gezien. Ook spijt het hem als hij zich door deze tekst geschoffeerd voelt, zo zegt hij tegenover NRC:
“Hij probeerde in mijn hoofd te klimmen. Dat vond ik confronterend. Ik deed die uitspraak tijdens de opnamen in september. In juni vertelde ik Rubens dat ik vaak voor ‘kankerjood’ word uitgescholden, terwijl ik niet Joods ben. Toen zei hij: ‘Ik ben een Joodse kunstenaar uit Amstelveen.’ Mijn gewraakte tekst moet je in die context zien. Als hij zich geschoffeerd voelt, dan spijt mij dat, al vind ik het jammer dat hij er nu pas mee komt.”
Ten slotte nog even de vraag wat Smeets hiervan heeft geleerd:
“Dat ik niet meer aan gemonteerde programma’s moet meedoen. Ik maak te veel opmerkingen die op het randje zitten.”
het zit helemaal niet op het randjequote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Ringo het volgende:
Context, mensen. Ssst, kalm aan. Het is maandag. We moeten de hele week nog.
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)edoelde-het-niet-zo/
Het is helemaal niet superdom, het is vrij luchtig en stelde in wezen ook weinig voor. Ik zou net zo goed over het woord Amstelveense kunnen vallen als over Joodse. Het is populistisch gelul van zowel Rubens als van CIDIquote:Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zit helemaal niet op het randje
het is gewoon superdom
je moet er uberhaupt niet over vallen, het gaat helemaal nergens overquote:Op maandag 9 december 2013 19:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is helemaal niet superdom, het is vrij luchtig en stelde in wezen ook weinig voor. Ik zou net zo goed over het woord Amstelveense kunnen vallen als over Joodse. Het is populistisch gelul van zowel Rubens als van CIDI
Toch knap hoe Mart het steeds weer net niet bij zichzelf zoekt.quote:“Dat ik niet meer aan gemonteerde programma’s moet meedoen. Ik maak te veel opmerkingen die op het randje zitten.”
Als je filmpje bekijkt en überhaupt naar Smeets kijkt en luistert zoekt hij genoeg bij zichzelf, hij bezit in mijn optiek alleen een vorm en mate van arrogantie om daar zeker niet zwaar aan te tillen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Toch knap hoe Mart het steeds weer net niet bij zichzelf zoekt.
Ik snap ook vrij weinig van de hele 'ophef'.quote:Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je filmpje bekijkt en überhaupt naar Smeets kijkt en luistert zoekt hij genoeg bij zichzelf, hij bezit in mijn optiek alleen een vorm en mate van arrogantie om daar zeker niet zwaar aan te tillen.
Uiteraard niet. Dat zou ook een beetje raar zijn natuurlijk.quote:Op maandag 9 december 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 december 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind je onderschrift leukerquote:Op maandag 9 december 2013 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]via Imgflip Meme Maker
Ik heb een paintje...... Mag het? Mag het?quote:Op maandag 9 december 2013 19:26 schreef Specularium het volgende:
Ik zeg: De Amsterdamse jood Frits Barend. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?
[ afbeelding ]
Gewoon proberen, dan zien we het vanzelf wel.quote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb een paintje...... Mag het? Mag het?
De snor is wel slecht.quote:Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon proberen, dan zien we het vanzelf wel.
nee dat kan niet, we hebben de views nodig, spijt me van je ingewikkelde leventjequote:Op maandag 9 december 2013 20:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Kunnen we niet gewoon 1 topicreeks "Joodse gemeenschap boos" openen, dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Of gaat het CIDI dan ook weer klagen dat dat antisemitisch is?
Goud!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef Nober het volgende:
"Frits Barend komt op voor alle minderheidsgroeperingen, behalve de Palestijnen" - Johan Derksen.
quote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef sp3c het volgende:
ok nu is je middelmatige paint bij voorbaat al sowieso verboten
Gdv...quote:Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Molukkers zijn boos op ons, maar hebben een punt.
Hoe korter de voorhuid, hoe langer de tenen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoveel mensen met meterslange tenen in Nederland.
Right.. Verklaart wel waarom vrouwen soms van die chagrijnige pisnichten kunnen zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 22:18 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Hoe korter de voorhuid, hoe langer de tenen.
Nog even en je mag het woord Jood niet eens meer in de mond nemen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar waarom mag je een Amstelveens Jood nu eigenlijk geen Amstelveense Jood noemen? Ik snap het niet, waarom is dat een belediging?
Mwoah, het is meer het CIDI die hier stampei over maakt, denk ik. Het merendeel van de Joodse gemeenschap zal dit waarschijnlijk totaal niet als beledigend ervaren.quote:Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo'n onzin allemaal. Ik begrijp best dat hij kan vinden dat het op dat moment niet relevant was. Maar het is toch niet erg? Als ik boven de rivieren iets zakelijks kom doen wordt er ook altijd even aan gerefereerd dat ik uit Brabant kom, want dat hoor je daar blijkbaar. Is toch niet erg, dat is toch ook zo?
Nou ja, die kerel zelf was vanmorgen vooral erg kwaad bij Giel Beelen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:46 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Mwoah, het is meer het CIDI die hier stampei over maakt, denk ik. Het merendeel van de Joodse gemeenschap zal dit waarschijnlijk totaal niet als beledigend ervaren.
Ja ik weet niet of het meer begint op te vallen of dat er daadwerkelijk meer gejammerd wordt maar het lijkt wel elke dag raak met individuen en groepen die zich weer ergens vreselijk geslachtofferd over voelen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 02:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word zo ongelofelijk moe van al die mensen die bij het minste of geringste gaan lopen janken. Eerst dat gejank om zwarte piet, nu weer de joden die huilie-huilie doen. Maar goed, ze houden zichzelf wel lekker bezig met hun antisemitisme-boekjes.
Tja, het feit dat zelfs de Chinese gemeenschap nu zielig aan 't doen is, zegt wel veel. Iedereen voelt zich constant "gediscrimineerd" en moet dat breed uitdragen in de media. Nu het bijna elke dag raak is met een zeurpiet, probeert iedereen een beetje aandacht mee te pakken, zelfs de Chinese gemeenschap dus.quote:Op dinsdag 10 december 2013 02:54 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja ik weet niet of het meer begint op te vallen of dat er daadwerkelijk meer gejammerd wordt maar het lijkt wel elke dag raak dat individuen en groepen zich vreselijk geslachtofferd voelen.
Misschien is het een tegenreactie omdat men voelt dat de racisme kaart steeds minder werkt? In dat geval zou het wel een positief signaal zijn. Soort van stuiptrekkingen.
Hoop iig dat we geen terugkeer van politiek correct krijgen.
Zwarte Piet en het Gorden geval hadden gemeen dat ze vanuit voornamelijk de VS fel veroordeeld werden. Als we onder invloed van Amerikanisering meer van dat krijgen staat ons nog wat voor de boeg. Vandaar een terugkeer van pc. Hier leek het toch wat aan het afnemen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 02:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Tja, het feit dat zelfs de Chinese gemeenschap nu zielig aan 't doen is, zegt wel veel. Iedereen voelt zich constant "gediscrimineerd" en moet dat breed uitdragen in de media. Nu het bijna elke dag raak is met een zeurpiet, probeert iedereen een beetje aandacht mee te pakken, zelfs de Chinese gemeenschap dus.
Politiek correct is nooit weggeweest, er wordt nu alleen extra stampij over gemaakt. Er zijn altijd wel mensen die proberen te janken maar de discussie over zwarte piet heeft ervoor gezorgd dat het nu een paar stappen hoger staat op de agenda van tv/radio.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |