Zélfs de Chinese gemeenschap. Stel je voor zeg! Dat ook die minderheid nog eens de bek durft opentrekken en voor zichzelf opkomt. Dat kun je je toch niet voorstellen? Chinezen zijn toch van die voorbeeldvreemdelingen? Hardwerkende brave sukkels waar je nooit last van hebt? Waarom beginnen die nu opeens ook amok te maken? Zouden ze zich eindelijk écht Nederlander voelen en zich niet zomaar meer in een hoek laten zetten? Dat zal toch niet hé?quote:Op dinsdag 10 december 2013 02:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, het feit dat zelfs de Chinese gemeenschap nu zielig aan 't doen is, zegt wel veel. Iedereen voelt zich constant "gediscrimineerd" en moet dat breed uitdragen in de media. Nu het bijna elke dag raak is met een zeurpiet, probeert iedereen een beetje aandacht mee te pakken, zelfs de Chinese gemeenschap dus.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 07:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zélfs de Chinese gemeenschap. Stel je voor zeg! Dat ook die minderheid nog eens de bek durft opentrekken en voor zichzelf opkomt. Dat kun je je toch niet voorstellen? Chinezen zijn toch van die voorbeeldvreemdelingen? Hardwerkende brave sukkels waar je nooit last van hebt? Waarom beginnen die nu opeens ook amok te maken? Zouden ze zich eindelijk écht Nederlander voelen en zich niet zomaar meer in een hoek laten zetten? Dat zal toch niet hé?
Die wilde ik net opzoeken, haha!quote:
Is er ooit gezanik over 4 mei dan? De enige ophef die ik mij kan heugen is die over of Duitsers nou wel of niet welkom zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:18 schreef yvonne het volgende:
Mooi intermezzo dit, hoe hadden we anders het gezeik over Zwarte Piet ( kijk, hoofdletters zelfs!) en het naderende gezeikzanik over 4 mei moeten overbruggen?
Al die clubjes vorig jaar die zich bezig hielden met het wel of niet herdenken van Duitse gesneuvelde soldaten en ook het voorlezen van het het "nationale" gedicht met de SS-oom. Ik voorspel voor 4 mei, zeker gezien het huidig populistisch gezeik over discriminatie/racisme, wel weer het een en ander. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ooit gezanik over 4 mei dan? De enige ophef die ik mij kan heugen is die over of Duitsers nou wel of niet welkom zijn.
Dat begon al een jaartje of 3 geleden, verleden jaar was toch al vrij heftig hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ooit gezanik over 4 mei dan? De enige ophef die ik mij kan heugen is die over of Duitsers nou wel of niet welkom zijn.
Hm, wellicht dat er weer een kleine discussie ontstaat over het wel of niet herdenken van Duitse soldaten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Al die clubjes vorig jaar die zich bezig hielden met het wel of niet herdenken van Duitse gesneuvelde soldaten en ook het voorlezen van het het "nationale" gedicht met de SS-oom. Ik voorspel voor 4 mei, zeker gezien het huidig populistisch gezeik over discriminatie/racisme, wel weer het een en ander. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen!
Geduld Koos, zoals ik al zei, gezien het huidige klimaat hieromtrent vinden ze heus wel wat, één (onschuldige) opmerking lijkt momenteel genoeg.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm, wellicht dat er weer een kleine discussie ontstaat over het wel of niet herdenken van Duitse soldaten.
Zie echter niet in waarom de racisme-kaart getrokken zou gaan worden.
Ik vermoed dat de wens de vader is van de gedachte.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Geduld Koos, zoals ik al zei, gezien het huidige klimaat hieromtrent vinden ze heus wel wat, één (onschuldige) opmerking lijkt momenteel genoeg.
En zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de wens de vader is van de gedachte.
Ach kom, je was maar wat in je nopjes met dat gezever over Zwarte Piet. Je hoopt blijkbaar op een herkansing in de aanloop naar dodenherdenking.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:44 schreef Jian het volgende:
[..]
En zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk.
Maar natuurlijk, ik ga niet hypocriet doen hoor en waar moeten we dan over discussiëren, over het weer?quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach kom, je was maar wat in je nopjes met dat gezever over Zwarte Piet. Je hoopt blijkbaar op een herkansing in de aanloop naar dodenherdenking.
Jij wilt natuurlijk gewoon dat die Chineesjes zich gedeisd houden, zo ben je het immers van hen gewend; nooit lawaai, nooit overlast, altijd buigen met de wind mee, bescheidenheid zit hen in het bloed en de cultuur. En het is ook nog eens lekker rustig!quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Was gewoon de laatste bastion van een groep die niet zeikt maar de zaakjes voor elkaar heeft. Dat vond ik getuigen van volwassenheid, namelijk dat je je niet laat kennen als Gordon zijn scheur weer eens open denkt te moeten trekken. Nu is het een beetje als een verongelijkt kind dat gaat zitten janken bij de juf/meester. "Maar juf, ze zeggen vervelende dingen over mij. Snif, snif, en dat is niet eerlijk!"
In de chinese onderwereld praat men er al over om Gordon met 39 chopsticks te doorboren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij wilt natuurlijk gewoon dat die Chineesjes zich gedeisd houden, zo ben je het immers van hen gewend; nooit lawaai, nooit overlast, altijd buigen met de wind mee, bescheidenheid zit hen in het bloed en de cultuur. En het is ook nog eens lekker rustig!
Ik ben vóór. Niks meldpunt discriminatie, niks maatschappelijk debat, ook dit probleem kan de gemeenschap zelf prima oplossen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:44 schreef Yi-Long het volgende:
In de chinese onderwereld praat men er al over om Gordon met 39 chopsticks te doorboren.
Oh, heeft niet eens met dat racistische gelul van Gordon te maken. Normaal gesproken kijken ze nooit Nederlandse TV, maar nu zagen ze hem ongevraagd voorbij komen op het chineze nieuws, en als Chinezen een groot dik roze varken zien, dan willen ze hem opvreten ook...quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben vóór. Niks meldpunt discriminatie, niks maatschappelijk debat, ook dit probleem kan de gemeenschap zelf prima oplossen.
Helemaal mee eens! Ieder extra meldpunt zorgt voor een beetje minder tolerantie.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:31 schreef Rhalius het volgende:
Door al dit gezeur zorgen ze alleen maar voor dat meldingen van racisme en discriminatie minder serieus genomen worden, en hierdoor worden vervolgens mogelijk de situaties van daadwerkelijke discriminatie ondergesneeuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |