Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 4 december 2013 13:49 schreef DrSnuggle het volgende: kunnen zij dat trouwens terug zien of een trein vertraging heeft gehad? Ik zet het er meestal bij dat ik vertraging heb gehad?
Ik zet het er zelfs niet eens altijd bij. Nog nooit problemen mee gehad
quote:
Op woensdag 4 december 2013 14:01 schreef Ordinateur het volgende: vertraging heb gehad? Vertraging denk ik niet, maar grote storingen lijkt me wel, al is het alleen al via het twitter account van de NS. Vertraging van een kwartier ofzo vermeld ik ook niet, maar als het echt flink langer duurt doordat er bijvoorbeeld iemand voor de trein is gesprongen zet ik het er wel altijd bij.
quote:
Op woensdag 4 december 2013 14:07 schreef qua111 het volgende: Toch nog een ritje tepakken voor vandaag, die op FB stond. Caddy, voor die grote langs de snelweg in Amersfoort, maar afleveren bij een tankstation in Nijkerkerveen. Als zij het willen..
Voor de eerste keer in mn leven dat ik hoor van een belbus. Is je OV daarin ook geldig?
Meestal niet, want je kunt niet inscannen. Met een beetje mazzel heb je een aardig chauffeurtje en mag je instappen. Anders voorschieten en jammer dan.
Spannend heh zo ver van huis met al die vreemde dingen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Meestal niet, want je kunt niet inscannen. Met een beetje mazzel heb je een aardig chauffeurtje en mag je instappen. Anders voorschieten en jammer dan.
Spannend heh zo ver van huis met al die vreemde dingen?
Ik heb nog nooit in een belbus gezeten , die dingen moet je ook een uur van tevoren opbellen toch?
Lol nee ik heb m'n nummer niet gegeven. Intelligentiekloof, om nog maar niet te spreken van gewoon nee en het allerbelangrijkste, ik heb al een vriend.
Op naar huis! Busje afgeleverd in Almere, reed prima, ook al moest iemand anders 'm even voor me wegzetten, maar dat bood 'ie zelf al aan toen hij me zag stuntelen.
Jup, mooi pas bellen als je de auto afgeleverd hebt. Maak je weer een uurtje extra.
En dan sta je daar in the middle of nowhere in je nette pakkie. Waarschijnlijk heb je dan ook de pech dat het zoals vandaag is, koud en regenachtig, en sta je bij een bushalte zonder afdakje of iets.
Gelukkig maak ik het als privé-chauffeur minder (nooit) mee.
En dan sta je daar in the middle of nowhere in je nette pakkie. Waarschijnlijk heb je dan ook de pech dat het zoals vandaag is, koud en regenachtig, en sta je bij een bushalte zonder afdakje of iets.
Gelukkig maak ik het als privé-chauffeur minder (nooit) mee.
Ghe Ghe, dikke winterjas en een cafeetje/snackbar/koffiedingetje doet wonderen :p.
Ben je bij EW Privé chauffeur?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Niet gebeld of geen tijd? Vraag is denk ik al 100x gesteld maar is het verplicht dat je van te voren de route uit je hoofd leert bij EW en dus zonder navi kunt rijden?
Niet gebeld of geen tijd? Vraag is denk ik al 100x gesteld maar is het verplicht dat je van te voren de route uit je hoofd leert bij EW en dus zonder navi kunt rijden?
Allebei, maar vrijdag nog een kans om te werken. De enige keer dat je echt goed de route moet kennen is tijdens de sollicitatie rit. Je moet wel een beetje de hoofdwegen kennen natuurlijk, maar 9 van de 10 keer heeft de klant een navigatie die al ingesteld is op eindadres of verteld de klant wel hoe je moet rijden.
Allebei, maar vrijdag nog een kans om te werken. De enige keer dat je echt goed de route moet kennen is tijdens de sollicitatie rit. Je moet wel een beetje de hoofdwegen kennen natuurlijk, maar 9 van de 10 keer heeft de klant een navigatie die al ingesteld is op eindadres of verteld de klant wel hoe je moet rijden.
Ahha, nouja misschien solliciteren ipv Hiken.
Want je bent nu hiker toch? Ik vind zelf hikeren net zo leuk als privé-chauffeur zijn. Als hiker kan je tenminste nog op je dooie gemakkie ergens wat eten halen en de radio hard aan zetten en mee blèèèren als je dat wil. Als privé-chauffeur moet je altijd formeel en stil blijven. (paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk ^^ )
Ik zou het eigenlijk ook nog wel een tijdje willen doen. Maar zoals het nu lijkt werk ik nog maar tot en met de zomer voor EW, dus blijf wel hiker. Dat bevalt me ook prima.
Want je bent nu hiker toch? Ik vind zelf hikeren net zo leuk als privé-chauffeur zijn. Als hiker kan je tenminste nog op je dooie gemakkie ergens wat eten halen en de radio hard aan zetten en mee blèèèren als je dat wil. Als privé-chauffeur moet je altijd formeel en stil blijven. (paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk ^^ )
Was ja, alleen zo dom geweest om netjes eerljik te melden dat ik op stage ben en een half jaartje niet kan werken. Resulteerde in uitschrijven en kan nu niet meer ingeschreven worden om dat ik te lang m'n rijbewijs heb
Heb het op dit moment wat druk met school, dus weinig werken en hier weinig actief. Maar morgen weer even werken. Groningen - Amsterdam en Zaandam - Groningen. Clio en T5. Vrij kort dagje denk ik. Leuk detail, in de T5 ligt een reserveband. Die moet ik bij een andere vestiging van het bedrijf afleveren . Overigens is de opdrachtgever de LM in Groningen waar altijd voor getankt moet worden, maar lever de auto weer bij een ander verhuurbedrijf af. Zullen ze daar wel gehuurd hebben dan.
Op woensdag 4 december 2013 16:51 schreef Raw85 het volgende: Onlangs aangenomen bij Autoreset (regio Groningen). Verwacht vanaf komende week mijn eerste ritjes te gaan maken.
Weer een Groningen, volgens mij loopt het hier over van de Groningers.
Het regent echt opdrachten deze week. Morgen op en neer naar Schiphol weet alleen niet wat voor wagen want er staat alleen een buitenlands kenteken. Ben benieuwd.
De Passat van vandaag ging wel lekker. Prima auto.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Heb het op dit moment wat druk met school, dus weinig werken en hier weinig actief. Maar morgen weer even werken. Groningen - Amsterdam en Zaandam - Groningen. Clio en T5. Vrij kort dagje denk ik. Leuk detail, in de T5 ligt een reserveband. Die moet ik bij een andere vestiging van het bedrijf afleveren . Overigens is de opdrachtgever de LM in Groningen waar altijd voor getankt moet worden, maar lever de auto weer bij een ander verhuurbedrijf af. Zullen ze daar wel gehuurd hebben dan.
Ik heb wel eens een hoedenplank (van een andere auto) moeten meenemen
Ik heb ook wel eens pakketbezorger gespeeld ja. Kreeg ik een Vito mee vol met zooi die overal afgeleverd moest worden op zich wel slim natuurlijk, veel goedkoper.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ook een keer gehad idd. Moest bij een VW-dealer in Rotterdam een Transporter halen waar winterbanden inlagen, die winterbanden afleveren bij een VW-dealer in Arnhem en dan dat busje weer leeg in Rotterdam afleveren. Was wel een prima dag.
Op woensdag 4 december 2013 17:17 schreef Irritatie100 het volgende: Ook een keer gehad idd. Moest bij een VW-dealer in Rotterdam een Transporter halen waar winterbanden inlagen, die winterbanden afleveren bij een VW-dealer in Arnhem en dan dat busje weer leeg in Rotterdam afleveren. Was wel een prima dag.
Ik moest een keer tijdens een rit bij iemand kentekenpapieren afleveren en een keer geld meenemen en dat afgeven op het eindadres .
Ben benieuwd wat voor wagen ik morgen mee kreeg. Als ik het me goed herinner mag ik als Nederlander niet eens met een auto op buitenlands kenteken rijden binnen Nederland? Zal me verder een zorg zijn overigens, terug is een Megane, da's wel te doen.
Ben eens bezig om een database aan te leggen met auto's die ik gereden heb. Tot nu toe van bijna allemaal wel een fotootje gemaakt, leuk om dat bij te houden.
Ben benieuwd wat voor wagen ik morgen mee kreeg. Als ik het me goed herinner mag ik als Nederlander niet eens met een auto op buitenlands kenteken rijden binnen Nederland?
Volgens mij kun je dan een behoorlijke heffing krijgen. Maar dat is hier volgens mij al eens besproken.
Op woensdag 4 december 2013 17:17 schreef Irritatie100 het volgende: Ook een keer gehad idd. Moest bij een VW-dealer in Rotterdam een Transporter halen waar winterbanden inlagen, die winterbanden afleveren bij een VW-dealer in Arnhem en dan dat busje weer leeg in Rotterdam afleveren. Was wel een prima dag.
Keer met een 3 serie naar Almere moeten rijden vanuit Nijmegen om de post op te halen Was een lading kentekenpapieren.
Ja ben er wel eens geweest. Heb deze zomer als koerier gewerkt, we deden alles boven Zwolle. Dus ben in een paar gaten geweest daar wil je dood nog niet gevonden worden
Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef Viezze het volgende: Ja ben er wel eens geweest. Heb deze zomer als koerier gewerkt, we deden alles boven Zwolle. Dus ben in een paar gaten geweest daar wil je dood nog niet gevonden worden
Zo erg is Borger toch niet? Ze hebben zelfs het grootste hunebed!
Voor EW ben ik in gaten als Zeerijp, Easterlittens, Wieuwerd, Kommerzijl, Alteveer (Prov. Groningen), Meeden en Finsterwolde geweest. Dat is pas 3x niks.
Voor EW ben ik in gaten als Zeerijp, Easterlittens, Wieuwerd, Kommerzijl, Alteveer (Prov. Groningen), Meeden en Finsterwolde geweest. Dat is pas 3x niks.
Easterlittens! Volkswagen caddy van al..., de voormalige grote oranje! 5 uur s ochtends m'n bed uit om dat kreng op te halen gvd!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Schei maar uit. Tegen die clubs heb ik gevoetbald. Althans, Finsterwolde, Alteveer, Meeden. Maar ook Borger.. Lekker hoor, zondagochtend 10 uur aftrap en áltijd wind tegen.
Schei maar uit. Tegen die clubs heb ik gevoetbald. Althans, Finsterwolde, Alteveer, Meeden. Maar ook Borger.. Lekker hoor, zondagochtend 10 uur aftrap en áltijd wind tegen.
Ja, die ook. Maar dan moet je ruim van te voren je kenteken opgeven en op tijd reserveren. Dus dat zullen leasemij's wel teveel moeite vinden, aangezien het merendeel wat we rijden voorlopers zijn en gewoon op basis van beschikbaarheid gepakt worden.
Op woensdag 4 december 2013 21:20 schreef joppie_saus het volgende: Opzich wil ik nog een keer een Fok! kartmeeting. Ik stel me Amoeba echt voor als een sjompie met bretels, een bril en geen gel in zijn haar...
Toen ik de auto aan een eilander moest geven kwam hij hem in Harlingen ophalen, wel zo makkelijk!
Jammer. Ik had dat ding graag zelf de plomp over geduwd. Die keer dat ik een auto van een eilander op moest halen, was die knakker het vergeten dat hij die auto nog officieel moest inleveren. Mocht ik in Harlingen even doodleuk 43 euro parkeerkosten voorschieten.
Toen ik de auto aan een eilander moest geven kwam hij hem in Harlingen ophalen, wel zo makkelijk!
Heb ik ook ooit eens moeten doen. Dat was op de eerste warme zomerdag van 2011 of 2012. Teringdruk, volle parkeergarage en niemand die wilde tekenen voor de sleutel. Uiteindelijk heb ik de auto bij een garage in de buurt kunnen dumpen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 21:49:32 ]
Op woensdag 4 december 2013 21:20 schreef joppie_saus het volgende: Opzich wil ik nog een keer een Fok! kartmeeting. Ik stel me Amoeba echt voor als een sjompie met bretels, een bril en geen gel in zijn haar...
Tof idee!
Iemand wel eens hier een stop gemaakt? http://goo.gl/maps/XCFrW Vond het maandag tijd om een bammetje te eten daaro. Blijkt een parkeereiland o.i.d. te zijn waar je op vrijwel dezelfde plek de snelweg weer op moet als dat waar je eraf ging. Ik ging dus met mn gedachten op 0 richting het einde, vervolgens kwam ik aan het einde en kon je rondrijden om vervolgens in tegengestelde richting de snelweg weer op te gaan. Ik werd wel een beetje raar aangekeken door wat truckers toen ik daar voor de 3e keer voorbij kwam Rare constructie, maar wel efficiënt
Op woensdag 4 december 2013 22:28 schreef Kiprollade het volgende: Iemand wel eens hier een stop gemaakt? http://goo.gl/maps/2AtK2 Vond het maandag tijd om een bammetje te eten daaro. Blijkt een parkeereiland o.i.d. te zijn waar je op vrijwel dezelfde plek de snelweg weer op moet als dat waar je eraf ging. Ik ging dus met mn gedachten op 0 richting het einde, vervolgens kwam ik aan het einde en kon je rondrijden om vervolgens in tegengestelde richting de snelweg weer op te gaan. Ik werd wel een beetje raar aangekeken door wat truckers toen ik daar voor de 3e keer voorbij kwam Rare constructie, maar wel efficiënt
Zonder de link wist ik al waar je het over had, rare constructie inderdaad.
Op woensdag 4 december 2013 22:31 schreef Kiprollade het volgende: Er bestaat in Zeeland ook een plaatsje genaamd 'Boerenhol', ik heb al een idee wat dat voor gat is
Op woensdag 4 december 2013 22:31 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Die P daar bij het Tjeukemeer is inderdaad apart. Heb daar nog wel regelmatig even gepauzeerd, wel mooi plekje als het mooi weer is.
Was een beetje mistig met het water daar zo glad als een spiegel, erg mooi
Man, dat was een hel. De eerste bus was net weg, de tweede kwam pas na 55 minuten
Beter als in sommige plaatsen hier, daar komt in de spits zelfs geen bus.. (Ja, maar 1 kant op, en als je die net mist is lopend naar de trein sneller... )
Ik moest een keer naar Koningslust, in de buurt van Venlo. Dat was ook wel een gat zeg Voordeel was dan weer wel dat ik vanaf station Horst-Sevenum met de belbus moest en dat bleek uiteindelijk gewoon een vent in een taxi te zijn die me voor de deur afzette. Geheel gratis trouwens, was ook geen chipkaartkastje oid aanwezig, het was gewoon een Mercedes E-klasse. Hij wist me wel te vertellen dat de belbus ten alle tijden gratis is.
Moest ook een keer naar Langeveen, dat was een nog groter gat dan Koningslust en dramatisch wat betreft OV.
Industrieterreinen zonder OV in de buurt zijn gewoon een hel, en dat is nog zacht uitgedrukt. Zou in Leeuwarden over ongeveer 8 km (hemelsbreed) 1 uur en 10-15 minuten doen met het OV terwijl het met de auto nog geen 10 minuten was… Gelukkig boden ze me een lift aan
Op woensdag 4 december 2013 22:47 schreef Irritatie100 het volgende: Ik moest een keer naar Koningslust, in de buurt van Venlo. Dat was ook wel een gat zeg Voordeel was dan weer wel dat ik vanaf station Horst-Sevenum met de belbus moest en dat bleek uiteindelijk gewoon een vent in een taxi te zijn die me voor de deur afzette. Geheel gratis trouwens, was ook geen chipkaartkastje oid aanwezig, het was gewoon een Mercedes E-klasse. Hij wist me wel te vertellen dat de belbus ten alle tijden gratis is.
Moest ook een keer naar Langeveen, dat was een nog groter gat dan Koningslust en dramatisch wat betreft OV.
Grappig, hier in de regio is belbus nooit gratis, tenzij men geen ov-chiplezer heeft. van Qbuzz mogen we dan geen kaartjes verkopen(moest eerst wel.) dus kan hij/zij dan gratis mee. Alle chauffeurs bij ons hebben ook standaard een mapje met buskaartjes bij zich.
Goed, ik probeer maar wat, zelfde manier als de vorige keer?
Intressepeilng kartmeet V2.0, wie durft?
Waar: Kartfabrique, Utrecht Waarom: Omdat we onze zolderkamertjes eens moeten verlaten.
Net als de vorige keer maar een paar willekeurige data gepakt, en dan pakken we uiteindelijk de dag dat de meest kunnen/willen. Tijdstip kunnen we later wel bepalen, eerst maar eens zien of er animo is. De vorige keer was het zaterdag in de middag.
Op woensdag 4 december 2013 22:49 schreef Kiprollade het volgende: Industrieterreinen zonder OV in de buurt zijn gewoon een hel, en dat is nog zacht uitgedrukt. Zou in Leeuwarden over ongeveer 8 km (hemelsbreed) 1 uur en 10-15 minuten doen met het OV terwijl het met de auto nog geen 10 minuten was… Gelukkig boden ze me een lift aan
Echt he. En dan ook echt een uur rechtdoor lopen kan weinig saaiere dingen bedenken.
Doen jullie dat vaker trouwens, een lift accepteren? Mag hier nadrukkelijk niet namelijk.
Ik heb dat ook wel een keer gedaan, degene van een bedrijf waar de auto in ontvangst nam zat nog op mij te wachten om daarna naar huis te gaan. Bleek dat die man in dezelfde stad woonde als ik. Of ik mee wilde rijden, want hij ging nu toch. Alternatief was eene ruim half uur lopen naar het eerste busstation en dan nog drie kwartier naar huis.
Ben maar gewoon ingestapt hoor, kan wel niet mogen maar dan alsnog met het OV gaan zou nergens op slaan.
Waar: Kartfabrique, Utrecht Waarom: Omdat we onze zolderkamertjes eens moeten verlaten.
Net als de vorige keer maar een paar willekeurige data gepakt, en dan pakken we uiteindelijk de dag dat de meest kunnen/willen. Tijdstip kunnen we later wel bepalen, eerst maar eens zien of er animo is. De vorige keer was het zaterdag in de middag.
Echt he. En dan ook echt een uur rechtdoor lopen kan weinig saaiere dingen bedenken.
Doen jullie dat vaker trouwens, een lift accepteren? Mag hier nadrukkelijk niet namelijk.
Ik heb dat ook wel een keer gedaan, degene van een bedrijf waar de auto in ontvangst nam zat nog op mij te wachten om daarna naar huis te gaan. Bleek dat die man in dezelfde stad woonde als ik. Of ik mee wilde rijden, want hij ging nu toch. Alternatief was eene ruim half uur lopen naar het eerste busstation en dan nog drie kwartier naar huis.
Ben maar gewoon ingestapt hoor, kan wel niet mogen maar dan alsnog met het OV gaan zou nergens op slaan.
Als het aangeboden wordt accepteer ik het altijd, maar ik ga er niet zelf om vragen. Hoeft toch verder ook niemand achter te komen als je het wel accepteert?
Op woensdag 4 december 2013 22:28 schreef Kiprollade het volgende: Iemand wel eens hier een stop gemaakt? http://goo.gl/maps/XCFrW Vond het maandag tijd om een bammetje te eten daaro. Blijkt een parkeereiland o.i.d. te zijn waar je op vrijwel dezelfde plek de snelweg weer op moet als dat waar je eraf ging. Ik ging dus met mn gedachten op 0 richting het einde, vervolgens kwam ik aan het einde en kon je rondrijden om vervolgens in tegengestelde richting de snelweg weer op te gaan. Ik werd wel een beetje raar aangekeken door wat truckers toen ik daar voor de 3e keer voorbij kwam Rare constructie, maar wel efficiënt
Niet om het een of ander, maar dat staat bekend als de homo-ontmoetingsplek.
Ik woon daar namelijk in de buurt, bij de grootste irritatiefactor van elke weggebruiker die dagelijks over de A6/A7 moet. Knooppunt Joure
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Als het aangeboden wordt accepteer ik het altijd, maar ik ga er niet zelf om vragen. Hoeft toch verder ook niemand achter te komen als je het wel accepteert?
Scheelt ook weer wat uitbetalen voor EW, danwel AR. Dat vind ik toch wel het rare van het verhaal
Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef Kiprollade het volgende: Vandaar dat daar heel de tijd dezelfde auto's rondreden en iedereen me zo raar aanstaarde... Vond het al zo apart
Haha Maar inderdaad, het uitzicht is daar wel mooi
Erom vragen natuurlijk niet, ik zou me kapot schamen
Maar ik vind het misschien nog wel minder beleefd richting je klant als je zo'n gebaar weigert en liever een half uur gaat lopen. Dus inderdaad, als men het aanbiedt..
Alleen jammer dat ik nu al vrij zeker weet dat mijn eerste adres morgen me niet aan gaat bieden om me van huis op te komen halen dus dat wordt wandelen.
Ik ben ook ooit een keer op zo'n ontmoetingsplek gestopt. Veenbult ofzo, op de A15 vlakbij Gorinchem. Eerst had ik niks door en zat ik gewoon aan zo'n picknicktafel brood te eten. Totdat ik iemand de bosjes zag uitkomen, waarvan ik dacht dat ie erin was gegaan om even te pissen ofzo. Alleen toen besefte ik me dat pissen geen 10 minuten duurt Toen eens om me heen gekeken en toen zag ik een vent met ontbloot bovenlijf vanuit de bosjes naar me zwaaien en toen ben ik volgas weggereden
Jij hebt ook al geen leven zie ik, ook al beschikbaar op alle data
Hahaha wij kunnen elkaar de hand schudden Voel me nu opzich wel kansloos, zit al 2,5 maand grotendeels thuis. Ontslag genomen bij stagebedrijf en nu pas januari weer beginnen bij ander
Ach dus nu wat werken, wat laatste beetje schoolwerk en dus karten op de zaterdagen.
Op woensdag 4 december 2013 23:18 schreef Irritatie100 het volgende: Ik ben ook ooit een keer op zo'n ontmoetingsplek gestopt. Veenbult ofzo, op de A15 vlakbij Gorinchem. Eerst had ik niks door en zat ik gewoon aan zo'n picknicktafel brood te eten. Totdat ik iemand de bosjes zag uitkomen, waarvan ik dacht dat ie erin was gegaan om even te pissen ofzo. Alleen toen besefte ik me dat pissen geen 10 minuten duurt Toen eens om me heen gekeken en toen zag ik een vent met ontbloot bovenlijf vanuit de bosjes naar me zwaaien en toen ben ik volgas weggereden
Erom vragen natuurlijk niet, ik zou me kapot schamen
Maar ik vind het misschien nog wel minder beleefd richting je klant als je zo'n gebaar weigert en liever een half uur gaat lopen. Dus inderdaad, als men het aanbiedt..
Alleen jammer dat ik nu al vrij zeker weet dat mijn eerste adres morgen me niet aan gaat bieden om me van huis op te komen halen dus dat wordt wandelen.
Ik vraag wel vaak subtiel naar de dichtstbijzijnde bushalte, maar dat gaan ze dan altijd uitleggen ipv te zeggen: ik breng je wel.
Bij priveadressen krijg ik trouwens vrijwel altijd een lift, bij bedrijven eigenlijk zeer zeldzaam.
Op woensdag 4 december 2013 23:18 schreef Irritatie100 het volgende: Ik ben ook ooit een keer op zo'n ontmoetingsplek gestopt. Veenbult ofzo, op de A15 vlakbij Gorinchem. Eerst had ik niks door en zat ik gewoon aan zo'n picknicktafel brood te eten. Totdat ik iemand de bosjes zag uitkomen, waarvan ik dacht dat ie erin was gegaan om even te pissen ofzo. Alleen toen besefte ik me dat pissen geen 10 minuten duurt Toen eens om me heen gekeken en toen zag ik een vent met ontbloot bovenlijf vanuit de bosjes naar me zwaaien en toen ben ik volgas weggereden
Ik woon vrijwel naast de A15, kun je wat specifieker zijn? Dan weet ik dat als ik moet stoppen een keer, dat ik het miet daar doe :p
Jaa die parkeerplaats aan het tjeukemeer is ook altijd mijn stop als ik richting Groningen Friesland moet rijden. Kan dat soort plekjes altijd wel waarderen, zeker in vergelijking met de saaie bedoelingen langs de snelweg hier in de randstad..!
Net ook nog naar station gebracht door medewerker van het tankstation. Die vent zegt als je nog eens te laat dreigt te komen, bel me dan, dan wacht ik op je. Goeie vent=p
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Hahaha wij kunnen elkaar de hand schudden Voel me nu opzich wel kansloos, zit al 2,5 maand grotendeels thuis. Ontslag genomen bij stagebedrijf en nu pas januari weer beginnen bij ander
Ach dus nu wat werken, wat laatste beetje schoolwerk en dus karten op de zaterdagen.
Wtf, wist ik niet joh! Wel lelijk opzich, maar beter dan werken tegen je zin in...
Ik ga vandaag de "vog" aanvragen bij mijn gemeente. Maar in het verleden zijn mijn kenteken papieren twee keer ingevorderd (brommer gaat te hard op rollerbank). Zal EW daar een issue van maken?
Op donderdag 5 december 2013 06:33 schreef Guitar93 het volgende: Ik ga vandaag de "vog" aanvragen bij mijn gemeente. Maar in het verleden zijn mijn kenteken papieren twee keer ingevorderd (brommer gaat te hard op rollerbank). Zal EW daar een issue van maken?
Volgens mij is dat geen probleem. Je moet echt een misdrijf hebben begaan, winkeldiefstal enzo.
Ik had zelf ook een vrij hoge snelheidsboete voordat ik solliciteerde, en dat was ook geen probleem.
Op donderdag 5 december 2013 06:33 schreef Guitar93 het volgende: Ik ga vandaag de "vog" aanvragen bij mijn gemeente. Maar in het verleden zijn mijn kenteken papieren twee keer ingevorderd (brommer gaat te hard op rollerbank). Zal EW daar een issue van maken?
Dat komt er niet op te staan, zijn maar lichte overtredingen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Zo, tijdje niet gereageerd, maar ook al twee weken (tegen mijn zin) niet gewerkt. Blijkbaar is er op de donderdag weinig werk...
Heb wel zin in het karten! Zijn er nog mensen uit regio Breda die meegaan?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op donderdag 5 december 2013 09:18 schreef Marco001 het volgende: Sarasi, (En andere stadjers), er kan eventueel gecarpooled worden.. Ik rijd op lpg dus lekker goedkoop.
Held! Maar op vrijdag heb ik ook gratis OV, dus als er meer mensen willen rijden, ga ik wel met de trein.
En ik heb ooit 1x gekart. Dus echt skills heen ik niet.
Op donderdag 5 december 2013 12:22 schreef Kiprollade het volgende: Zijn er mensen die ook goed kunnen karten? Anders val ik dalijk weer buiten de boot zonder kartskills, haha
Te teller staat bij mij op twee keer, allebei zo'n 5 jaar geleden. Hoewel ik af en toe wel aan mijn kartskills werk tijdens het rijden voor AR natuurlijk
Op donderdag 5 december 2013 12:22 schreef Kiprollade het volgende: Zijn er mensen die ook goed kunnen karten? Anders val ik dalijk weer buiten de boot zonder kartskills, haha
Tsja wat is goed karten haha. Ik heb een keer of 10/15 gekart.
De vorige keer ging er minstens eentje offroad, en een aantal achteratevoren. Is gewoon voor de lol joh, bak er af en toe ook geen hol van
Ah bij die kartscentra in Nederland slaat het toch nergens op. Karts zijn vaak verschillend en bij geen één binnenbaan heb je echt techniek nodig omdat je niet harder dan 50 gaat.
Ik moet trouwens zeggen dat ik me die 2e heat wel vermaakt heb vorige keer. Toen ging die begrenzer er af en kon het echte sturen beginnen. En gingen er nog een paar mooi de baan af door de modder
Ik doe het ook voor mn lol hoor. Heb het 3 of 4 keer gedaan, waarbij ik zoveel mogelijk scheef door de bochten probeerde te gaan. Dikke tijden haal je daar niet mee
Op donderdag 5 december 2013 14:31 schreef kweenie1 het volgende: Iemand de pech(of het geluk, voor je uren) om zich in het noorden van het land te bevinden
Tja, alles ten noorden van de treinverbinding Amsterdam-Zwolle rijd weer eens niet. Welkom in het land der mietjes...
Op donderdag 5 december 2013 14:31 schreef kweenie1 het volgende: Iemand de pech(of het geluk, voor je uren) om zich in het noorden van het land te bevinden
Jazeker tikt wel lekker aan moet ik zeggen. Ben rond Schiphol bezig.
Haha, op het NHL worden sinds 13.00 ook geen lessen meer gegeven. Ze zijn echter nog wel open.
Bij het RUG, en zeker daar naast het IT gebouw is het wel vaker druk, maar nu dus helemaal.
In Eindhoven valt het allemaal wel mee(gelukkig). Maar op de TU/e gaan de lessen standaard op 5 december maar tot 4 uur door. Daarna borrelen en vanavond de stad in. Met een beetje geluk merken we er hier weinig van
Op donderdag 5 december 2013 14:52 schreef QuiCk01 het volgende: Net een mail gekregen dat alle studenten en docenten werd verzocht het gebouw te verlaten en naar huis te gaan ivm code rood.
Wist helemaal niet dat het in Amsterdam ook zo erg was?
Ach grote kwats. Ja, het is kutweer. Maar zo erg het nou ook weer niet hoor.
Ik moet zo van Amsterdam langs de kust naar het zuiden. Kan wel ergere dingen bedenken, heb een leuke Passat onder mijn kont en ik hou wel van wat storm
In Groningen wonen zuigt vandaag even hard. Mijn broertje komt gelukkig thuis, mijn vriend zit vast in de stad en mag natuurlijk naar mij, maar wil -begrijpelijk- naar huis. Heb maar even een oproepje gedaan dat iedereen welkom is, als ze niet meer naar huis kunnen. Wat een gezeik weer zeg.
Op donderdag 5 december 2013 14:59 schreef Sarasi het volgende: In Groningen wonen zuigt vandaag even hard. Mijn broertje komt gelukkig thuis, mijn vriend zit vast in de stad en mag natuurlijk naar mij, maar wil -begrijpelijk- naar huis. Heb maar even een oproepje gedaan dat iedereen welkom is, als ze niet meer naar huis kunnen. Wat een gezeik weer zeg.
Hoezo begrijpelijk? . Meestal begrijpen vriendinnnen dat juist niet. Confusing...
Hoezo begrijpelijk? . Meestal begrijpen vriendinnnen dat juist niet. Confusing...
Onzin. Hij is vannacht ook al hier geweest. Ik vind het niet erg als hij komt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hij heeft ook een eigen huis en leven enzo.
Edit: Al moet ik eerlijk toegeven dat ik bang ben voor onweer, dus dat hij inmiddels meer dan welkom is. Maar volgens mij is hij met een paar studiegenootjes de stad in. Gelukkig heb ik bier en chips en een waarme douche.
Wat denk je van universiteiten die dichtgaan. Als je dan niet naar huis wil, ga dan toch lekker borrelen. Nouja, er ging niets boven Groningen toch ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, daar kom ik net vandaan. Ik dacht ik pak de bus en neem m'n fiets morgen wel mee naar huis, maar toen ik die rij zag staan ben ik heel snel omgekeerd en hem ik de fiets maar gepakt
Op donderdag 5 december 2013 14:52 schreef QuiCk01 het volgende: Net een mail gekregen dat alle studenten en docenten werd verzocht het gebouw te verlaten en naar huis te gaan ivm code rood.
Wist helemaal niet dat het in Amsterdam ook zo erg was?
Haha, daar kom ik net vandaan. Ik dacht ik pak de bus en neem m'n fiets morgen wel mee naar huis, maar toen ik die rij zag staan ben ik heel snel omgekeerd en hem ik de fiets maar gepakt
Als iedereen daar ook verzocht wordt om de instelling te verlaten -zoals QuiCk01 in Amsterdam had- dan sta je ook nog eens makkelijk een uur buiten te wachten. In plaats dat ze je gewoon de tijd geven tot een uur of 6 en iedereen zich geleidelijk naar huis begeeft, heb je al dat gedring en gestress ook niet. Tenzij je dan perse in die eerste bus wil zitten, maarja dan doe je het ook zelf...
Hanze sloot om twee uur geloof ik, RuG Zernike heeft voor zover ik weet niks laten horen. Mijn faculteit evacueerde en sloot om twee uur alles af.
Nu twijfelt mijn moeder of we morgen nog wel naar de Efteling moeten gaan. Maar ik wil! Anders wordt het kerstvakantie en dan is het zo druk... Iemand een idee hoe de storm morgen is?
Morgen 3 keer Schiphol-Utrecht, hij had het er over dat 3 andere AR'ers voor hetzelfde ingepland waren, toevallig mensen van dit forum? Hoop wel dat de treinen iets beter rijden dan...
Ik vind het weer wel chill, net met de hond wezen lopen. Nu hoef ik tenminste geen stokken te gooien, want de stokken die hij geeft waaien gelijk weer weg
Overigens, ik snap de NS nog steeds niet. In Siberië rijden treinen met -60 tegen de bergen op enzo, en als er hier een zuchtje wind staat met wat blaadjes op de rails is het ineens 'levensgevaarlijk'.
In Eindhoven valt het allemaal wel mee(gelukkig). Maar op de TU/e gaan de lessen standaard op 5 december maar tot 4 uur door. Daarna borrelen en vanavond de stad in. Met een beetje geluk merken we er hier weinig van
Ja ik merkte het. Was me er eigenlijk niet van bewust, totdat de docent in Auditorium 7 me er even op attent maakte dat er toch echt geen college meer gegeven ging worden.
Overigens, ik snap de NS nog steeds niet. In Siberië rijden treinen met -60 tegen de bergen op enzo, en als er hier een zuchtje wind staat met wat blaadjes op de rails is het ineens 'levensgevaarlijk'.
Budget, en natuurlijk heeft de dienstregeling er erg mee te maken....
Iedereen zeikt altijd op de NS en haalt altijd Siberië etc. aan maar dat is een heel ander verhaal...
Budget, en natuurlijk heeft de dienstregeling er erg mee te maken....
Iedereen zeikt altijd op de NS en haalt altijd Siberië etc. aan maar dat is een heel ander verhaal...
Naar mijn idee is het gewoon veel te overdreven. Oké, het stormt, maar om dan gelijk alles plat te leggen is ook weer iets té. Volgens mij laten ze liever de mensen wegwaaien en kletsnat worden dan dat ze wat treintjes inzetten. De buschauffeurs zullen overigens ook niet blij zijn met die drukte. Kwam vanmiddag rond half 3 uit school, de bus zat bom, maar dan ook echt, bomvol. Je moest je tussen de mensen doorwurmen om eruit te komen
Op donderdag 5 december 2013 17:18 schreef Kiprollade het volgende: Volgens mij laten ze liever de mensen wegwaaien en kletsnat worden dan dat ze wat treintjes inzetten
Maar natuurlijk, zo moeilijk is het allemaal niet..
Op donderdag 5 december 2013 17:43 schreef Irritatie100 het volgende: Op zich niet raar voor december, maar had nu toch stiekem wel op een drukke maand gerekend omdat iedereen nog even snel een 0%/14%-auto wil scoren.
Volgens mij gaat dat alleen over op kenteken zetten. Uitlevering is nog niet 123 verplicht
Op donderdag 5 december 2013 17:09 schreef Amoeba het volgende: Mensen in Nederland moeten zich eens beseffen wat voor een luxe het is dat er gewoon ieder kwartier normaliter een trein vertrekt.
Die zogenaamde ''luxe'' moet je dan wel even afzetten tegen de prijzen van een treinkaartje die werkelijk nergens op slaan.
Daarnet nog gebeld. Ze vroeg of ik het erg vond om vroeg te beginnen. Ik zei nee. Ik kreeg een rit die om 8.00 ophalen is in Etten-Leur. Ik woon in Vlaardingen. Had me eigenlijk voorgesteld om 8.00 ophalen in Rotterdam te krijgen ofzo. Maar goed, in ieder geval leuk voor de uren.
Het lijkt wel of ze steeds later bellen tegenwoordig, maar heb drie ritten. Ook een lange dag, eerste om 8 uur ophalen en ben waarschijnlijk 18.00 klaar. Of, als ik een beetje pech heb, rijden er geen bussen meer in Keldonk en moet ik nog een grafeind lopen. Wordt vast weer een leuk dagje
Ik kreeg om 19.00 een sms (stond niet op beschikbaar), toen ik om 19.15 belde waren ze al weg. Jammer, als ik morgen op tijd wakker ben bel ik nog wel even. Vanaf half 9 is het kantoor open, toch?
Zo dat mijn post van vanmiddag toch niet is aangekomen, telefoon deed wat raar.. Opzich wel prima dagje gehad. Clio van Groningen naar Amsterdam. Ophalen bij onze maandelijkse donateurs, beste parkeergarage zit er onder dat gebouw zeg! Daarna vanaf Zaandam terug naar Groningen in een Transporter. Nog even een reservebandje aan paar straten verderop afleveren. Vrij weinig vernomen van de wind. Hele weg gewoon 130 kunnen rijden. Was de eerste Transporter die ik reed zonder cruise control. Viel me nu op dat de pedalen heel erg, als het ware van boven moeten worden bediend. Denk dat het voor de meesten geen probleem is, maar ik heb een kleine afwijking in m'n voeten, met te korte achillespees. Was in ieder geval blij dat ik weer in Groningen was. Toen ik richting de bus ging was het droog, voor 10 stappen. Toen brak de hel los en was in een paar tellen compleet doorweekt. Gelukkig was de bus er vrij snel. Alleen uiteindelijk had die nog wel driekwartier werk om op CS te komen.
Vorige week was er controle in meerkerk. Ik kwam onwetend een auto afleveren zoals altijd en ik hoor opeens ben je van easyway. Ik antwoord met ja. Zegt hij opeens aha oke. Bleef ie mij aankijken van top tot teen . Na krabbeltje wilde ik weer weg en de instructeur loopt mee. Begon hij opeens met he, hoe lang werk je hier nou? Ik zeg ja een jaar en een beetje. Begint hij opeens over afspraken te vertellen en ik maar denken, Gast! Wat wil je nou zeggen? Zegt hij dus een van de afspraken is dat je niet ongeschoren op werk komt. Ik zo van ja dat klopt, ik moet er representatief uitzien en dat ben ik toch. Zegt ie ja, maar dan moet je glad geschoren zijn. Ik sta daar van ja sorry maar mijn baard is getrimd en bijgewerkt; netjes verzorgd gewoon. Ik vertelde hem ook dat ik hiernaast in een 5 sterren hotel werk en daar regelmatig duty manager ben. Ik kom daar veel in contact met klanten en daar moet ik ook representatief zijn. Daar is het geen probleem. Nou ja hij bleef voet bij stuk houden en ik vond hem eerlijk gezegd niet met goede argumenten komen. Nu heb ik blijkbaar een waarschuwing. Ik was benieuwd naar jullie iemand die ook met een baard werkt of een keer gecontroleerd is. En hoe vaak controleren ze eigenlijk?
Het is gewoon bekend dat je geen baard mag hebben, geen uitzonderingen toegelaten. Ook niet mekkeren als je dan een waarschuwing krijgt.
Kijk, ik loop niet altijd op nette schoenen. Als ik dan een keer gepakt wordt, dan krijg ik inderdaad een waarschuwing. Dat risico kies ik bewust voor.
Ze hebben mijn dag morgen lekker ruim opgezet trouwens, wordt lang wachten in Zeist. Hoop wel dat de bestuurder er iets eerder is dan 16.00 (er staat OM 16.00 uur ophalen) anders moet ik van Keldonk naar Erp lopen
Als ik volledig glad geschoren ga werken dan gaat men waarschijnlijk twijfelen of ik überhaupt wel een rijbewijs heb
Een netjes verzorgd getrimd baardje is prima representatief. Zo is overigens een nette donkere spijkerbroek mijns inziens ook representatief, meer dan een niet goed passende pantalon.
Ik geef er wel een beetje een eigen invulling aan. Zie er altijd representatief uit, maar niet 100% volgens dresscode. Als ik naar klanten van een leasemaatschappij ga doe ik dat wel trouwens. Vandaag alleen zaken waar ik de mensen gewoon ken een weet dat ook een shirtje werken. Dan ga ik echt niet in pak.
Op donderdag 5 december 2013 18:44 schreef Irritatie100 het volgende: Als ik de bus van kwart voor 6 neem ben ik 5 minuutjes te laat, maar een eerdere mogelijkheid bestaat niet dus ze moeten er maar genoegen mee nemem
Vanaf Etten-Leur trouwens met een Altea naar Amersfoort, daarna Nijmegen - Oost Souburg in een 508. Wordt dus ook een behoorlijk lange dag.
Etten leur, kwartiertje vanaf mn huis het station daar is ook zo schraal als kan.
Op donderdag 5 december 2013 20:50 schreef BlackLining het volgende: Als ik volledig glad geschoren ga werken dan gaat men waarschijnlijk twijfelen of ik überhaupt wel een rijbewijs heb
Een netjes verzorgd getrimd baardje is prima representatief. Zo is overigens een nette donkere spijkerbroek mijns inziens ook representatief, meer dan een niet goed passende pantalon.
Ik geef er wel een beetje een eigen invulling aan. Zie er altijd representatief uit, maar niet 100% volgens dresscode. Als ik naar klanten van een leasemaatschappij ga doe ik dat wel trouwens. Vandaag alleen zaken waar ik de mensen gewoon ken een weet dat ook een shirtje werken. Dan ga ik echt niet in pak.
Mee eens, maar je moet niet gaan zeuren als je dan een waarschuwing krijgt. Je overtreedt bewust de regels.
Lekkere cabrio op FB. Dakje snel naar beneden voor de foto
Snel omlaag om te rijden bedoel je! Maar daaaamn dat was koud zonder windscherm! En wat duurde dat tweede tankstation voor mn gevoel lang om hem weer omhoog te doen
Op donderdag 5 december 2013 20:23 schreef sulie_g het volgende: Vorige week was er controle in meerkerk. Ik kwam onwetend een auto afleveren zoals altijd en ik hoor opeens ben je van easyway. Ik antwoord met ja. Zegt hij opeens aha oke. Bleef ie mij aankijken van top tot teen . Na krabbeltje wilde ik weer weg en de instructeur loopt mee. Begon hij opeens met he, hoe lang werk je hier nou? Ik zeg ja een jaar en een beetje. Begint hij opeens over afspraken te vertellen en ik maar denken, Gast! Wat wil je nou zeggen? Zegt hij dus een van de afspraken is dat je niet ongeschoren op werk komt. Ik zo van ja dat klopt, ik moet er representatief uitzien en dat ben ik toch. Zegt ie ja, maar dan moet je glad geschoren zijn. Ik sta daar van ja sorry maar mijn baard is getrimd en bijgewerkt; netjes verzorgd gewoon. Ik vertelde hem ook dat ik hiernaast in een 5 sterren hotel werk en daar regelmatig duty manager ben. Ik kom daar veel in contact met klanten en daar moet ik ook representatief zijn. Daar is het geen probleem. Nou ja hij bleef voet bij stuk houden en ik vond hem eerlijk gezegd niet met goede argumenten komen. Nu heb ik blijkbaar een waarschuwing. Ik was benieuwd naar jullie iemand die ook met een baard werkt of een keer gecontroleerd is. En hoe vaak controleren ze eigenlijk?
Gaat dat echt zo streng bij EW? Bij mijn sollicitatie bij AR werd verteld dat je er gewoon netjes, verzorgd uit moest zien. Ik was gewoon in pak er heen gegaan maar was echt niet nodig zei die man. Zolang je maar niet met sportschoenen, korte broeken, spijkerbroeken met gaten of petjes en tattoos kwam.
Gaat dat echt zo streng bij EW? Bij mijn sollicitatie bij AR werd verteld dat je er gewoon netjes, verzorgd uit moest zien. Ik was gewoon in pak er heen gegaan maar was echt niet nodig zei die man. Zolang je maar niet met sportschoenen, korte broeken, spijkerbroeken met gaten of petjes en tattoos kwam.
Dat was mijn indruk bij AR ook. Die man zelf zag er ook gewoon verzorgd uit en had echt geen pak aan.
Helaas varieert de definitie van verzorgd en representatief nogal. Ik ben meestal met een netjes bijgehouden en getrimd kort baardje, donkere spijkerbroek, bruin leren schoenen en een simpel zwart overhemd. Als het niet goed is hoor het vanzelf wel een keer, maar daar ga ik niet vanuit
Morgen maar eens kijken of ik de uren van vandaag gedeclareerd krijg. Volgens mij geloofde de planner mij niet echt toen ik zei al 2,5 uur onderweg te zijn van A'dam naar Den Bosch. Is ook wel belachelijk lang natuurlijk maar het was gewoon één grote file.
Wat ik dan weer helemaal niet snap, is dat ze bij AR alle nieuwe sollicitanten hetzelfde verhaal over representativiteit vertellen als dat ik kreeg, maar er een paar maanden terug een dreigmail is verzonden naar alle studenten dat uitdrukkelijk alleen een pantalon met hemd nog was toegestaan bij alle werkzaamheden.
Een klasgenoot van mij heeft gesolliciteerd nadat die mail is verzonden, en die vertelde later exact hetselfde verhaal als dat ik meer de een jaar geleden te horen kreeg bij de sollicitatie.
Ik loop gewoon rond in nette schoenen, pantalon en een net overhemd. Vind het niet zo verstandig om gelijk in mn eerste maand de regels aan mn laars te lappen. Toch zitten natuurlijk Nikes en spijkerbroek 10x beter. Snap dat je representatief over moet komen, maar ze overdrijven het wel licht.
Onlangs heb jij een autotransport uitgevoerd voor onze organisatie. Het betreft een rit op 1 juli 2013 voor [leasemaatschappij].
Bij het afleveren van deze auto heeft één van onze instructeurs een controle uitgevoerd. Hier kwam hij/zij tot de conclusie dat jij niet geschoren was tijdens dit transport.
Omdat wij de kwaliteit en representativiteit van onze chauffeurs hoog in het vaandel hebben staan, willen wij je er nogmaals op wijzen dat het NIET is toegestaan de transporten uit te voeren:
- in een spijkerbroek / worker / korte broek - op sneakers / gympen / slippers - met het dragen van een petje of iets dergelijks - met het dragen van een ringbaardje / ongeschoren gezicht - in een lederen jas - met het dragen van oorbellen (voor de heren)
Houd in gedachte dat je niet alleen ons visitekaartje bent, maar ook dat van onze klanten.
Wij gaan er vanuit dat jij de transporten vanaf nu dus netjes en representatief zal uitvoeren en de bovengenoemde punten in acht zal nemen! Mocht er nogmaals een klacht binnenkomen, kan dit gevolgen hebben met betrekking tot de arbeidsovereenkomst.
Ze hebben voor morgen wel zo iets leuks bedacht, of ik even vanaf Groningen naar Purmerend wil reizen om vanaf daar een auto naar Amersfoort te brengen, alleen OV is al goed voor 6 uurtjes!
In een lederen jas ook echt niet volgende keer maar gewoon zo'n vuilniszak achtige Turkenjas aantrekken dan, als mijn jas van varkenssplit leder niet mag Had mijn sollicitatie bij gebrek aan beter zelfs in mijn motorjack. Is ook nooit iets van gezegd. Zal dat ding natuurlijk niet naar een klant aandoen maar dan nog.
Ik blijf erbij dat 'representatief' een bijzonder ruim begrip is waar je zelfs met ringbaardje, spijkerbroek en lederen jas nog prima aan kunt voldoen. Verzorgd overkomen is key wat dat betreft.
Morgen ook niet ingepland. Op zich wel lekker. Nog erg veel te doen in huis en ik ben deze week al vijf keer naar Schiphol gereden volgende week maar weer.
[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 06-12-2013 00:14:22 ]
Vind het ook allemaal een beetje overdreven hoor. Zozo dat je minimaal hbo moet doen en daarnaast de kledingvoorschriften. Dat je wat netjes gekleed bent oké maar als hiker doe je niet veel meer als een lege auto ophalen en afleveren. Als privé chauffeur snap ik wel dat het beter is dat je wat hoger opgeleid bent en professioneel overkomt.
Op vrijdag 6 december 2013 00:02 schreef BlackLining het volgende: Ik blijf erbij dat 'representatief' een bijzonder ruim begrip is waar je zelfs met ringbaardje, spijkerbroek en lederen jas nog prima aan kunt voldoen. Verzorgd overkomen is key wat dat betreft.
Dit meen je niet? Spijkerbroek wil ik nog wel in meegaan, maar ringbaardje en zeker een lederen jas is imo echt niet representatief.
Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef discotex2 het volgende: Vind het ook allemaal een beetje overdreven hoor. Zozo dat je minimaal hbo moet doen en daarnaast de kledingvoorschriften. Dat je wat netjes gekleed bent oké maar als hiker doe je niet veel meer als een lege auto ophalen en afleveren. Als privé chauffeur snap ik wel dat het beter is dat je wat hoger opgeleid bent en professioneel overkomt.
Ik snap het voor hikers ook wel.
Als jij net je eerste lease auto besteld hebt omdat je eindelijk een goede van hebt wil je ook niet dat één of ander ongeschoren petje met tattoos op zijn armen en ringen in zijn oren jouw auto komt afleveren..
Dit meen je niet? Spijkerbroek wil ik nog wel in meegaan, maar ringbaardje en zeker een lederen jas is imo echt niet representatief.
Getrimd op een millimeter met strakke lijnen? Ja hoor. En leer hoeft geen glimmend bontkragenleer te zijn he? Leer kan ook gewoon mat (split of suède ofzo) en zeer netjes afgewerkt zijn. Dat straalt wat mij betreft hek waar meer klasse uit dan zo'n goedkope stofjas.
Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef discotex2 het volgende: Vind het ook allemaal een beetje overdreven hoor. Zozo dat je minimaal hbo moet doen en daarnaast de kledingvoorschriften. Dat je wat netjes gekleed bent oké maar als hiker doe je niet veel meer als een lege auto ophalen en afleveren. Als privé chauffeur snap ik wel dat het beter is dat je wat hoger opgeleid bent en professioneel overkomt.
Goeiemiddag, mijn naam is Discotex2 en ik kom uw auto ophalen:
Getrimd op een millimeter met strakke lijnen? Ja hoor. En leer hoeft geen glimmend bontkragenleer te zijn he? Leer kan ook gewoon mat en zeer netjes afgewerkt zijn. Dat straalt wat mij betreft hek waar meer klasse uit dan zo'n goedkope stofjas.
Mja misschien wel, maar veels te lastig om te handhaven. Ben wel met je eens dat die vuilniszakkenjassen echt idioot zijn. Daar zie ik ze ook nog wel eens in lopen
Mja misschien wel, maar veels te lastig om te handhaven. Ben wel met je eens dat die vuilniszakkenjassen echt idioot zijn. Daar zie ik ze ook nog wel eens in lopen
Daarom hou ik het bij eigen inzicht. Ondanks dat ik niet helemaal glad geschoren ben én een leren jas draag zou ik bijzonder raar op staan te kijken als daar klachten over gaan komen.
Hallo allemaal, ik lees zo nu en dan mee ! Ik werk zelf al meer dan 2 jaar bij EW voor regio Breda. Morgen mag ik naar Essen (België) om een Kia Sorento op te halen deze moet naar Amersfoort. Tweede rit is van Zeist naar Breda. Zijn er nog meer mensen hier, die zo nu en dan naar het buitenland moeten voor wagens?
Nog niet meegemaakt in de twee maanden dat ik voor EW werk, maar het lijkt me op zich wel leuk. Wat voor klanten zijn dat dan eigenlijk waar je die auto moet ophalen?
[ Bericht 26% gewijzigd door Schaafkaas op 06-12-2013 01:41:38 ]
Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef Viezze het volgende: Het is gewoon bekend dat je geen baard mag hebben, geen uitzonderingen toegelaten. Ook niet mekkeren als je dan een waarschuwing krijgt.
Kijk, ik loop niet altijd op nette schoenen. Als ik dan een keer gepakt wordt, dan krijg ik inderdaad een waarschuwing. Dat risico kies ik bewust voor.
Ze hebben mijn dag morgen lekker ruim opgezet trouwens, wordt lang wachten in Zeist. Hoop wel dat de bestuurder er iets eerder is dan 16.00 (er staat OM 16.00 uur ophalen) anders moet ik van Keldonk naar Erp lopen
En alweer lang en breed in de bus in Roosendaal. Wat was dit vroeg zeg. Had de tram van 5 voor 6. De tram die niet bepaald naast mijn huis is. De tram die ik moest nemen omdat de bus (die wél naast mijn huis is) nog niet eens reed. Altijd leuk, die ritten die eigenlijk niet voor je eigen regio zijn.
Dan heb je mijn lederen jas nog niet gezien. Best een net ding.
Wel dikke bullshit trouwens, Hier maakt het niet uit of je wel/geen ringbaardje hebt tijdens het taxiwerk. zolang het maar netjes is. Een zwarte chino, zwarte nette schoenen en overhemd of poloshirt(of s'winters de door het bedrijf geleverde softshell..)
Hoe zit dat eigenlijk met kmstanden. Heb afgelopen maandag een rit gehad waarbij ik de kmstanden moest doorgeven, dezelfde dag nog. Ik dus digitaal de ritbon ingevuld en het transportformulier (waar de kmstanden op staan) bijgevoegd. Nu heb ik opeens een "LAATSTE REMINDER!" dat ik het nog niet hb doorgegeven(??) Als ik het via die mail begrijp moet ik nu opnieuw een transportformulier invullen, hetzelfde als die ik heb alleen dan digitaal. Of natuurlijk telefonisch doorgeven. Snap er geen hol van wat ze nou willen, straks maar even bellen
Op vrijdag 6 december 2013 09:24 schreef Kiprollade het volgende: Hoe zit dat eigenlijk met kmstanden. Heb afgelopen maandag een rit gehad waarbij ik de kmstanden moest doorgeven, dezelfde dag nog. Ik dus digitaal de ritbon ingevuld en het transportformulier (waar de kmstanden op staan) bijgevoegd. Nu heb ik opeens een "LAATSTE REMINDER!" dat ik het nog niet hb doorgegeven(??) Als ik het via die mail begrijp moet ik nu opnieuw een transportformulier invullen, hetzelfde als die ik heb alleen dan digitaal. Of natuurlijk telefonisch doorgeven. Snap er geen hol van wat ze nou willen, straks maar even bellen
Als je de ritgegevens goed doorgelezen hebt zie je dat er voor de kmstanden een aparte site is.
Als je de ritgegevens goed doorgelezen hebt zie je dat er voor de kmstanden een aparte site is.
Heb ik gezien ja, als ik daar heen ga krijg ik een digitaal tranaportformulier dat dan ingevuld moet worden. Ik heb het transportfomulier ingescand en bijgevoegd bij de digitale ritbon. Hier staan de kmstanden gewoon op, dus snap niet waarom ik dan alsnog zo'n digitaal geval opnieuw moet invullen...
Heb ik gezien ja, als ik daar heen ga krijg ik een digitaal tranaportformulier dat dan ingevuld moet worden. Ik heb het transportfomulier ingescand en bijgevoegd bij de digitale ritbon. Hier staan de kmstanden gewoon op, dus snap niet waarom ik dan alsnog zo'n digitaal geval opnieuw moet invullen...
Omdat ze de digitale ritbonnen niet per direct verwerken en de gegevens die via easyway.nl/autotransport binnen komen wel.
Nog niet meegemaakt in de twee maanden dat ik voor EW werk, maar het lijkt me op zich wel leuk. Wat voor klanten zijn dat dan eigenlijk waar je die auto moet ophalen?
Ik ben al paar keer naar België gemoeten. Brussel, Antwerpen, Lier, enz enz. Qua klanten is het verschillend, mensen met eigen bedrijven, grote bankinstellingen enz. Misschien zetten zij mij daarin omdat ik in omgeving Roosendaal woon.
Hier een keer Antwerpen (telt eigenlijk niet, vanaf Antwerpen Centraal ben je sneller in Rotterdam dan vanaf bijvoorbeeld Meerkerk) en een keer Keulen. Beide als hiker.
Verhaal van die auto naar Antwerpen weet ik niet, die auto naar Keulen was van een (Nederlandse) werknemer die net een nieuwe leaseauto had gekregen, maar weg ging bij dat bedrijf. Auto na een half jaar weer terug brengen naar de leasemij was te duur, dus hielden ze hem. Die man had de auto ingeleverd bij een Volvo-dealer in Vlaardingen (waar ik woon) en vanaf daar moest ie dus naar het bedrijf in Keulen.
Zo, zit nu een halfuurtje betaald koffie te drinken bij een Rabobank kantoor in Zevenaar. De persoon van wie ik zijn auto naar Almere moet brengen is er pas rond 12:45 uur. Wat ik overigens al wist, maar goed, in zo'n uithoek rijden de bussen slechts eenmaal per uur. Dus heb er maar op gegokt om koffie aangeboden te krijgen bij de Rabo, en zowaar nog gekregen ook! (Y)
Op vrijdag 6 december 2013 00:31 schreef CitroenFrance het volgende: Tweede rit is van Zeist naar Breda. Zijn er nog meer mensen hier, die zo nu en dan naar het buitenland moeten voor wagens?
Ik werk als PC vanuit Breda en moet vrij regelmatig naar België. Heel af en toe naar Frankrijk. Bij een retourrit krijg je dan meestal de EW-peugeot mee.
Ben nu trouwens voor het eerst in een half jaar weer aan het PC-en. Een V70 D5 van Etten Leur naar Almere en weer terug. Relaxte klant, wachten in een kantine met goed eten. Prima.
163pk versie? Ken weinig blokken die zo onzettend lekker koppel verloop hebben als die. Heeft ook meer koppel dan opgegeven, dus hij sleurt er ook lekker aan bij de oosterburen. Alleen jammer dat de handbak aanvoelt als een soeplepel in een soeppan.
Dat is niet alleen bij de 508 zo. Hebben meer Peugeot's last van.
True, daar zijn ze niet de beste in... Maar ze kunnen het wel, 207cc van mn ma schakelt snaarstrak, maar wel iets te licht. Gelukkig staat er een mx5 in de garage die dat beter doet
True, daar zijn ze niet de beste in... Maar ze kunnen het wel, 207cc van mn ma schakelt snaarstrak, maar wel iets te licht. Gelukkig staat er een mx5 in de garage die dat beter doet
Ik moet nog steeds een keer langskomen in de 309.. Ding staat momenteel alleen meer ín de garage dan erbuiten. Nu weer injectiehuis stuk...
163pk versie? Ken weinig blokken die zo onzettend lekker koppel verloop hebben als die. Heeft ook meer koppel dan opgegeven, dus hij sleurt er ook lekker aan bij de oosterburen. Alleen jammer dat de handbak aanvoelt als een soeplepel in een soeppan.
Exact die ja. Moet wel zeggen dat die 6-bak al een stuk strakker schakelt dan de 5-bak van Peugeot.
Heeeerlijk comfi cruisers. Zit er stiekem zelfs aan te denken om die van mn pa na de lease van de LM over te nemen. Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het aantal kms dat ik dan moet rijden en de baan
Heeeerlijk comfi cruisers. Zit er stiekem zelfs aan te denken om die van mn pa na de lease van de LM over te nemen. Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het aantal kms dat ik dan moet rijden en de baan
Mja, wel iets beter inderdaad. Maar vind de bakken die in de passat of audi's en bmw's liggen 10x heerlijker.
Dat wel inderdaad
Moet trouwens zeggen dat ik na al die auto's die ik inmiddels heb gereden ik nog steeds de Swift van m'n moeder nog steeds 1 van de - zo niet dé - fijnste schakelbak vind hebben lekker korte slagen en erg strak, met precies genoeg weerstand.
Suzuki Swift (wel de recente versie, vanaf 2005 ofzo) is een heerlijk bakkie inderdaad. Gaat ook lekker de bocht om.Moest 'm een keer rijden voor EW en was verrast, rijdt stukken beter dan 90% van dat Aziatische en Koreaanse spul.
Die van m'n ma is uit 2009, een 1.5'je. Afgelopen zomer mee op roadtrip naar Scandinavië geweest. Nog Hamburg - Oldenzaal in minder dan 2 uur gereden toen
Wij hebben thuis ook een 508 2.0HDi, gisteren toevallig de 5-bak gereden met een 1600'tje. Op zich nog best rap, alleen alles voelt schokkerig aan, met name de rem. Onze 508 stond in de garage vanwege de LEDs die flikkerden (bij de xenon). Vervolgens moest er een compleet nieuwe unit erin gezet worden voor maar liefst ¤1400,-(!) Dan ben je blij dat het een leasebak is
Op vrijdag 6 december 2013 14:28 schreef Viezze het volgende: Zit al anderhalf uur koffie te drinken en een beetje te studeren. Misschien toch maar privechauffeur worden, bevalt me wel dit
Potverdomme zeg, heb je al een labrador en kinderen ofzo...
Een station is echt ideaal voor alle zooi die je erin kwijt kunt
Als huispapa misschien. Zou niet weten wat ik met een station anders zou moeten. Laat staan je eerste auto een 508 is Daarnaast ben ik gewoon geen station liefhebber...
Mijn eerste auto zal wss de Swift van m'n ma gaan worden tegen de tijd dat die ingeruild gaat worden heb ik ook een baan, dus daar valt ongetwijfeld over te praten. Sterker nog, m'n ma heeft al een beetje laten doorschemeren dat ik 'm wat haar betreft kan krijgen als afstudeercadeau
Heb al gekeken, hij weegt maar 975kg, dus nog geen 100 euro per kwartaal aan wegenbelasting. Hij is alleen nog wel van vlak voordat iedereen ging downsizen, dus superzuinig is ie niet met z'n 'ouderwetsche' 1.5 4-cilinder, maar ach. Voordeel daarvan was trouwens wel dat ie volgeladen met bagage en 200 op de teller nauwelijks meer verbruikte dan normaal.
Potverdomme zeg, heb je al een labrador en kinderen ofzo...
Kan de caravan mooi achter!
Nee, maar ben gewoon een station liefhebber. Het cruist zo lekker, vind ik heerlijk. A6 Avant vind ik ook wel wat Eerst een jaar schrapen, en daarna mn geld verneuken haha.
Op vrijdag 6 december 2013 14:39 schreef Viezze het volgende: Zeker. Je moet alleen niet te veel koffie halen, want dan drink je je eigen uurloon eruit
Dat heb je met 4 kopjes al, en die sla ik wel in een uurtje weg. Maar ik vind die cheap-ass koffie vaak niet lekker. Gewoon een goeie schep Douwe Egberts en dan ouderwets koffie zetten. Beetje melk en suiker OF pikzwart.
Nee, maar ben gewoon een station liefhebber. Het cruist zo lekker, vind ik heerlijk. A6 Avant vind ik ook wel wat Eerst een jaar schrapen, en daarna mn geld verneuken haha.
Over het algemeen heb ik liever een sedan, maar de 508 vind ik als station een stuk mooier idd.
Maandag een Mondeo van Wieuwerd naar Eindhoven. Auto hoeft pas om 11 uur opgehaald te worden, dus eerst uitslapen, en al met al toch goed voor 6,5 uur!
Kan ook weer iets meer dan 10 uur bijschrijven vandaag. Blijft een fijne bak die Q5 hybrid, 2.0 TFSI is lekker soepel alleen klapt die electromotor er wat lomp in af en toe.
Op vrijdag 6 december 2013 18:40 schreef Pizzabodem het volgende: Vind de 508 SW niet om aan te zien met die hangende achterkant. Vind de sedan een stuk mooier, in het zwart met de velgen van bovenstaande SW graag
Maar qua rijden vind ik de Mondeo stukken beter.
Hopelijk volgende week weer eens ritje doen.
Noem me een mierenneuker, maar dat kenteken op de sedan zit zo laag gemonteerd dat het wat mij betreft de hele achterkant verneukt
En op een of andere manier vind ik de achterlampen veel beter uitkomen op de SW dan op de sedan.
Maar ik bedoel meer dat bij pak 'm beet een Mondeo ik altijd voor de sedan zou kiezen ipv de station, maar dat de 508 eigenlijk de enige uitzondering daar op is wat mij betreft.
Maar ik bedoel meer dat bij pak 'm beet een Mondeo ik altijd voor de sedan zou kiezen ipv de station, maar dat de 508 eigenlijk de enige uitzondering daar op is wat mij betreft.
Bleeeeeeeg, zou zelf altijd voor de station gaan in dat geval. Met X-pack, dak spoilertje, heeerlijk.
Voor mij is een station gewoon niet hoe een auto er in het beginsel hoort uit te zien. Je kiest een station omdat je ruimte nodig hebt en het handiger is, uiteindelijk is het gewoon een variant op het originele model. Leuk als je kinderen hebt, maar stationwagons verkrachten in mijn ogen het originele design en maken er een typische familiebak van. Kijk eens naar de 5-serie en A6 bijvoorbeeld, deze auto's zien er in mijn ogen veel statiger en zakelijker uit als sedan.
Op zaterdag 7 december 2013 01:01 schreef RTS91 het volgende: Voor mij is een station gewoon niet hoe een auto er in het beginsel hoort uit te zien. Je kiest een station omdat je ruimte nodig hebt en het handiger is, uiteindelijk is het gewoon een variant op het originele model. Leuk als je kinderen hebt, maar stationwagons verkrachten in mijn ogen het originele design en maken er een typische familiebak van. Kijk eens naar de 5-serie en A6 bijvoorbeeld, deze auto's zien er in mijn ogen veel statiger en zakelijker uit als sedan.
Het originele model verkrachten is niet helemaal waar. Een aantal merken ontwerpen eerst een station en vervolgens zagen ze er een stuk vanaf wat ze dan de sedan noemen. Zo ontwerpt auto eerst een avant, hier is de gehele constructie van de auto op aangepast. Pas daarna ontwerpen zij een limosine, dat de limosine eerder wordt gereleast dan een avant zegt daar niets over. Bij BMW ontwerpen ze juist eerst een sedan en dan pas de touring. Inwezen plakken zij er letterlijk een stukje aan vast op de sedan. Ik heb dan ook wel eens gehoord dat de carosserie van een Audi avant een stuk stijver is dan de touring modellen van BMW om dat die in beginsel niet als touring zijn ontworpen. In hoeverre dat waar is, weet ik niet. Met de dagelijkse huis tuin en keuken kilometers zul je dat verschil vast niet merken.
Heb bij stage regelmatig een A4 avant, de laatste versie. Nou mij hoor je niet klagen Sedan is per definitie gewoon irritant qua achterklep. Mijn eigen Mercedes al, is echt een slagschip maar je kan er amper wat in kwijt. Komt dan ook door de 90 liter LPG tank achterin...