Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je wel eens vaker voor diegene gereden? Er stond toen dat diegene een VW Touran zonder navi had en ik de rit heel goed moest voorbereiden. Toen maar na de rit even gebeld dat die gegevens niet meer kloppen.
Ja die regel staat er nog steeds. Kan wel verwijdert worden want er mag gewoon van de navi gebruikt worden gemaakt. Nog niet voor gereden, wel een collega. Maar de klant heeft een nieuwe 5-serie gekocht zeker?
Ja verdorie, ik had ze een nette mail gestuurd dat zij geen Touran meer heeft maar een nieuwe 5-serie MET navigatie. Maar de klant heeft dus een nieuwe 5-serie, route hoef je niet zo goed voor te bereiden en de klant is lekker makkelijk. Ik heb nog nooit zo weinig met een klant gesproken.
Let trouwens op dat je als je op de afslag in Heerlen rijdt, dat je dan linksaf moet onder de snelweg door, en niet doorrijden tot onderaan de stoplichten.
Dan de autoproblematiek:
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef Irritatie100 het volgende: Ik zou een auto best kunnen betalen op zich, maar ik vind het gewoon zonde van het geld als ik het OV toch gratis kan gebruiken In het weekend gebruik ik altijd wel een auto van een van m'n ouders als ik ergens heen ga. Dat is meestal ook gratis (en het OV dan niet ).
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef bokkepoot het volgende: In de stad is een auto ook nutteloos, maar als je 1 km van het dichtstbijzijnde bushalte en 11 km van het dichtstbijzijnde treinstation woont, dan is een auto echt handig
Same here. Ware het niet dat ik voor 150 euro per jaar een parkeervergunning kan krijgen. Kán inderdaad, want dat zou moeten kunnen maar de praktijk wijst anders uit. Mijn straat is vrij parkeren, maar de doorgaande straat waar die op uitkomt is betaald parkeren. Dus iedereen plempt die auto in mijn straat. Maar wat zegt de gemeente? Die ontkent dat allemaal en wijst op de mogelijkheid tot.... Dat die mogelijkheid in de praktijk zeer zelden voorkomt dat doet daar niets aan af
Op dinsdag 26 november 2013 15:01 schreef Cassenzo het volgende: Hoppa! Over 2 weekjes sollicitatiegesprek bij EasyWay. Dus wie weet heeft EasyWay er binnenkort weer een Fok'ende Hiker bij . Ik ben benieuwd!
Dan bij deze alvast gefeliciteerd! Welke regio zit je dan?
Dan bij deze alvast gefeliciteerd! Welke regio zit je dan?
Haha, de sollicitatie-procedure is niet zo zwaar dus? Ik heb me aangemeld voor de regio Arnhem (ben ik woonachtig). Is het trouwens ook makkelijk om voor andere regio's diensten te doen? Ik zit namelijk op school in Utrecht, en als ik bijvoorbeeld keer om 11 uur uit ben zou ik best vanaf Utrecht kunnen werken.
Haha, de sollicitatie-procedure is niet zo zwaar dus? Ik heb me aangemeld voor de regio Arnhem (ben ik woonachtig). Is het trouwens ook makkelijk om voor andere regio's diensten te doen? Ik zit namelijk op school in Utrecht, en als ik bijvoorbeeld keer om 11 uur uit ben zou ik best vanaf Utrecht kunnen werken.
Ah, mede-stadsgenoot! Ik ben gelukkig privé-chauffeur dus wij zullen niet gaan concurreren als het om de ritjes gaat. Ik heb tot nu toe denk ik 15 dagen "gehikerd", en in die 15 dagen heb ik maar 1 keer in Arnhem een auto af moeten leveren.
De sollicitatie stelt vrij weinig voor, je krijgt eerst uitleg, daarna een testrit, en dan ben je zo goed als aangenomen. Als je maar de route goed voorbereid en rustig rijdt, dan komt die testrit wel goed.
Ah, mede-stadsgenoot! Ik ben gelukkig privé-chauffeur dus wij zullen niet gaan concurreren als het om de ritjes gaat. Ik heb tot nu toe denk ik 15 dagen "gehikerd", en in die 15 dagen heb ik maar 1 keer in Arnhem een auto af moeten leveren.
De sollicitatie stelt vrij weinig voor, je krijgt eerst uitleg, daarna een testrit, en dan ben je zo goed als aangenomen. Als je maar de route goed voorbereid en rustig rijdt, dan komt die testrit wel goed.
Haha ja ik woon zelf niet in Arnhem maar wel heel dicht in de buurt . Maar wat bedoel je precies met 'de route goed voorbereiden'? Je gaat toch gewoon vanaf daar (Breda geloof ik) rijden en dan wordt er aan je verteld waar je heen moet, of gaat het anders in z'n werk?
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
Same here in Groningen. Het is hier overal eenrichtingsverkeer in mijn wijk, parkeren is schreeuwend duur, het staat altijd vol en de dichtstbijzijnde gratis optie is de IKEA. En met de fiets/bus ben ik overal in no time.
Haha ja ik woon zelf niet in Arnhem maar wel heel dicht in de buurt . Maar wat bedoel je precies met 'de route goed voorbereiden'? Je gaat toch gewoon vanaf daar (Breda geloof ik) rijden en dan wordt er aan je verteld waar je heen moet, of gaat het anders in z'n werk?
Ik weet niet of je als hiker de route zonder navigatie rijdt, maar ik moest als privé-chauffeur zonder navigatie de route rijden. Het slaat eigenlijk nergens op want bijna elke auto waar ik in rijdt heeft navigatie, en anders legt de klant het wel uit.
Ik weet niet of je als hiker de route zonder navigatie rijdt, maar ik moest als privé-chauffeur zonder navigatie de route rijden. Het slaat eigenlijk nergens op want bijna elke auto waar ik in rijdt heeft navigatie, en anders legt de klant het wel uit.
Bij hiker-test zit er gewoon eentje naast je die zegt welke borden je moet volgen maar ondertussen doodleuk bij iedere mogelijkheid roept waar je heen moet
Bij hiker-test zit er gewoon eentje naast je die zegt welke borden je moet volgen maar ondertussen doodleuk bij iedere mogelijkheid roept waar je heen moet
Same here in Groningen. Het is hier overal eenrichtingsverkeer in mijn wijk, parkeren is schreeuwend duur, het staat altijd vol en de dichtstbijzijnde gratis optie is de IKEA. En met de fiets/bus ben ik overal in no time.
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Helpman is ook geen betaald parkeren, hoewel ze nu op Helperplein met parkeerschijven willen gaan werken...
Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
Op dinsdag 26 november 2013 15:58 schreef Kiprollade het volgende: Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
Kijk het vorige topic en het topic daarvoor even door. Hebben een aantal mensen duidelijk uiteengezet waarom zij juist díe navigatie gebruiken...
Op dinsdag 26 november 2013 15:58 schreef Kiprollade het volgende: Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
1. Ik gebruik Skobbler, vind het een goede navigatie voor weinig. (ik denk in totaal iets van ¤4 euro) Ik weet dat andere chauffeurs gratis navigatie hebben die ook gewoon goed werkt.
2. Ik hang hem aan de autolader en leg hem ergens in het midden. Maar anders kan je via de Chinese webshops wel een goedkope houder kopen.
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Tja, Helpman... Ik woon vlakbij de Oosterpoort, daar is het wat lastiger.
De Wijert hier Overigens gebruik ik Sygic, werkt meestal wel goed en is 'gratis'. Heb ook altijd houder bij me, heb wel laatst eentje in de auto vergeten
Ik gebruik een tomtom, omdat ik mijn smartphone niet vertrouw. Werkt prima, hoewel hij laatst tot twee keer toe het volgende grapje uithaalde: "Over 500 meter links afslaan. Daarna keer om."
Navigon! Alleen is de accu van mijn telefoon zodanig verrot dat hij ook al zit hij in de 12v toch leeg raakt, en dan heb ik er niks meer aan in het ov. Dus laatst voor de eerste keer een los navigatiesysteem meegenomen, een of andere Mio. Wel beperkte kaart details als je normaal Navigon gebruikt.
Na 500 meter rechtsafslaan... Pas op doodlopende straat... Probeer om te draaien...
Zou overigens gewoon telefoonhouder halen en dan aan het raam of in de verwarmingsgrill vastzetten. Voor online navigatie Google Maps, offline zou ik je Sygic aanraden.
Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Op dinsdag 26 november 2013 20:15 schreef bokkepoot het volgende: Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Op dinsdag 26 november 2013 20:15 schreef bokkepoot het volgende: Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Precies die heb ik van de Action, half jaar geleden een aanbieding voor maar 12 euro. Prima ding. Alleen heet hij geen Anker, maar Soundlogic XT. Is hetzelfde apparaat, onder 1000 merknamen beschikbaar.
Precies die heb ik van de Action, half jaar geleden een aanbieding voor maar 12 euro. Prima ding. Alleen heet hij geen Anker, maar Soundlogic XT. Is hetzelfde apparaat, onder 1000 merknamen beschikbaar.
Weet ik, mijn broertje heeft ook die Soundlogic, alleen is dat ding al half kapot (ledjes doen het half, batterij word slechter) na een half jaar amper gebruik....
Ik heb er ook 1 gesloopt van Anker, en ik heb onder garantie een nieuwe gekregen. Zonder dat ik de oude hoefde op te sturen.
Hmm... Paniek!! leuk voor diegene van Easyway die vanavond de noodtelefoonmee heeft, daar gaat je vrije avond omdat de chauffeurs niet bij hun ritten kunnen en het noodnummer gaan bellen.
Hmm... Paniek!! leuk voor diegene van Easyway die vanavond de noodtelefoonmee heeft, daar gaat je vrije avond omdat de chauffeurs niet bij hun ritten kunnen en het noodnummer gaan bellen.
Stond op facebook dat de site vandaag niet bereikbaar was tussen 20 en 21 uur
Op Facebook staat dat de site morgen niet bereikbaar is. Over vandaag staat er niks.
Ik had mijn rit grotendeels al voorbereid, alleen het beginadres weet ik niet zeker. Weet nog wel de naam van het bedrijf en dat het in Assen is, maar er zijn 3 vestigingen... Dus ehm, ja, paniek?
Edit: De site ligt er nog steeds uit, maar ik kan wel direct naar de inlogpagina. Wat een opluchting
[ Bericht 21% gewijzigd door Schaafkaas op 26-11-2013 22:49:59 ]
Zo'n accu is echt een uitkomst idd. Ik heb er een van DealExtreme. Nooit meer stressen dat je telefoon leegraakt. Ik heb hem altijd in mijn tas zitten, want het is niet ongewoon dat de 12V aansluitng in een auto het niet doet door een kapotte zekering
Verder heb ik een universele zuignap waar een megaklem met rubberen binnenkant aan zit, daar past elke smartphone goed in. Dat ding heet Exomount, zie eBay.
En Waze is mijn favoriete navi app, heeft me al een paar keer om files heen geleid. En ook al een paar keer in een doodlopende straat die in een fietspad overging, maar elke keer werd die fout gefixt als ik hem via het menu meldde.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Jammer, gisteren niet gebeld voor vandaag. Word ik net gebeld voor spoedje Capelle a/d IJssel - Amsterdam, is die al weggegeven Nog steeds mn allereerste ritje nog niet gehad dus.
Lol, het reisavies van 9292 klopte net niet. Moest de trein vanaf Duivendrecht naar Leeuwarden hebben via Amersfoort om er daar uit te stappen. Ik had toch echt het juiste spoor en tijd te pakken, maar nooit op het bord gekeken waar die langs ging. Ging dat pokke ding via Almere... Uiteraard kwam ik daar pas achter toen we er weer weg reden
Nu maar met de bus vanaf Lelystad naar Amersfoort, had gelukkig tijd zat
Op woensdag 27 november 2013 12:23 schreef S-RS het volgende: Lol, het reisavies van 9292 klopte net niet. Moest de trein vanaf Duivendrecht naar Leeuwarden hebben via Amersfoort om er daar uit te stappen. Ik had toch echt het juiste spoor en tijd te pakken, maar nooit op het bord gekeken waar die langs ging. Ging dat pokke ding via Almere... Uiteraard kwam ik daar pas achter toen we er weer weg reden
Nu maar met de bus vanaf Lelystad naar Amersfoort, had gelukkig tijd zat
Krijg je daar niet het heen en weer van? En Lelystad - Leeuwarden, zit daar geen goede verbinding? Of via Zwolle? Lijkt mij in ieder geval beter dan helemaal weer terug reizen naar Amersfoort.
Op woensdag 27 november 2013 12:23 schreef S-RS het volgende: Lol, het reisavies van 9292 klopte net niet. Moest de trein vanaf Duivendrecht naar Leeuwarden hebben via Amersfoort om er daar uit te stappen. Ik had toch echt het juiste spoor en tijd te pakken, maar nooit op het bord gekeken waar die langs ging. Ging dat pokke ding via Almere... Uiteraard kwam ik daar pas achter toen we er weer weg reden
Nu maar met de bus vanaf Lelystad naar Amersfoort, had gelukkig tijd zat
Dat is triest, die rijdt al een jaar niet meer ofzo...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat is triest, die rijdt al een jaar niet meer ofzo...
Serieus? Ik dacht dat dat ding nog steeds via amersfoort ging. Heb net even via de NS reisplanner gekeken, en het klopte inderdaad dat die via Almere gaat... Kut 9292, volgende keer ook even het bord met tussen stations checken als je niet op de eindbestemming hoeft te zijn, haha
Krijg je daar niet het heen en weer van? En Lelystad - Leeuwarden, zit daar geen goede verbinding? Of via Zwolle? Lijkt mij in ieder geval beter dan helemaal weer terug reizen naar Amersfoort.
Prima verbinding, de trein waar ik in zat ging naar Leeuwarden. Maar laat ik nou net in Amersfoort moeten zijn om een auto te halen
Op woensdag 27 november 2013 12:46 schreef S-RS het volgende: Hahahaha, ik neem alles terug dag ik net heb gezegd. Niks mis met 9292, mijn ogen daar in tegen...
Haha, echt? . Neem een bril, heb ik ook sinds een maandje. Ziet je HD scherm er ineens wel scherp uit...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
9292 geeft wel eens rare adviezen. Moest ooit een keer vanaf Gilze Rijen richting Rotterdam. Nou was ik niet echt bekend in de buurt daar en hij stuurde me via Tilburg, en vanaf daar weer via Gilze Rijen naar Breda (Intercity, dat wel) en verder. Met de stoptrein vanaf Gilze Rijen naar Breda was net zo snel geweest.
Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef Viezze het volgende: 9292 geeft wel eens rare adviezen. Moest ooit een keer vanaf Gilze Rijen richting Rotterdam. Nou was ik niet echt bekend in de buurt daar en hij stuurde me via Tilburg, en vanaf daar weer via Gilze Rijen naar Breda (Intercity, dat wel) en verder. Met de stoptrein vanaf Gilze Rijen naar Breda was net zo snel geweest.
Misschien had je dan meer wachttijd gehad op Breda?
Haha, echt? . Neem een bril, heb ik ook sinds een maandje. Ziet je HD scherm er ineens wel scherp uit...
Haha ogen is niets mis mee, maar hoe ik er nou weer bij kom dat ik de trein naar Leeuwarden moest hebben. Moest die naar Enschede hebben... Tijd was ook nog eens verkeerd haha
Haha ogen is niets mis mee, maar hoe ik er nou weer bij kom dat ik de trein naar Leeuwarden moest hebben. Moest die naar Enschede hebben... Tijd was ook nog eens verkeerd haha
Ghe Ghe, zit dagelijks in die IC richting stage en weer naar huis. Is me sinds de dienstregeling 2013 1x gebeurd dat ik toch in de IC richting Groningen ben gestapt... . Komen ook te snel na elkaar eigenlijk
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ghe Ghe, zit dagelijks in die IC richting stage en weer naar huis. Is me sinds de dienstregeling 2013 1x gebeurd dat ik toch in de IC richting Groningen ben gestapt... . Komen ook te snel na elkaar eigenlijk
Ik had vandaag een lekker gare Mercedes Sprinter, van Goes naar Barneveld. En ben voor het eerst eens collega's tegen gekomen, wel twee zelfs Morgen gelukkig een nieuwe Volvo V40, VW Golf en een citroën berlingo wegbrengen, niet super bijzonder, maar wel een leuke afwisseling na de afgeragde busjes die ik laatst heb mogen rijden.
Ik werd vanmiddag "onbekend" gebeld, ik dacht al lekker werk te hebben voor morgen. Bleek het de Postcode loterij o.i.d. te zijn. Teleurgesteld de telefoon opgehangen...
Misschien een beetje off-topic, maar als ik binnenkort aangenomen wordt bij Easyway lijkt het me wel handig om een houdertje + oplader voor me iphone voor in de auto te hebben.
Nu keek ik even op dealextreme en kwam ik er eentje tegen op dealextreme maar heb ik geen idee hoe je deze kan bevestigen, iemand die het wel snapt?
Met de zuignap aan het raam die je ziet. De houder steekt niet vooruit en komt dus niet dichter op je af als je snapt wat ik bedoel. Hij zit dus bijna direct tegen het raam aan, en bij sommige auto's kan dit behoorlijk ver weg zijn
Op woensdag 27 november 2013 17:54 schreef S-RS het volgende: Met de zuignap aan het raam die je ziet. De houder steekt niet vooruit en komt dus niet dichter op je af als je snapt wat ik bedoel. Hij zit dus bijna direct tegen het raam aan, en bij sommige auto's kan dit behoorlijk ver weg zijn
Haha geen aanrader dus als ik jou zo hoor. Mensen met een linkje naar dealextreme die daar voor weinig geld een goede houder hebben gekocht?
Haha geen aanrader dus als ik jou zo hoor. Mensen met een linkje naar dealextreme die daar voor weinig geld een goede houder hebben gekocht?
Ik heb mijn houdertje gewoon bij de xenos gehaald, dat is gewoon een usb oplader met een statiefje erop, werkt prima, voor die 9 euro die ik ervoor betaald heb. Nadeel is dat het statiefje soms naar beneden zakt wanneer je hard over drempels oid gaat. En dat in uitzonderlijke gevallen, de (werkende) 12v aansluiting niet binnen handbereik zit.
Ik heb een S4 met extra accu, en een losse acculader. Dat werkt ook goed. Als de ene accu leeg is, wissel ik hem om voor de ander, en die kan ik dan meteen weer opladen.
Ik heb m'n telefoon ook een tijdje als navigatie gebruik(navigon) en dan op de achtergrond flitsmeister, ideaal! Maar het irritante vond ik dat je dan niet bij je je telefoon dan niet even snel kan gebruiken als je die nodig hebt. Dus ik ben weer overgestapt op de losse navigatie. Helaas dus geen flitsmeister meer tijdens het rijden, omdat de oplader bezet is voor de navi. Wat resulteert in het feit dat ik tegenwoordig rij als een oude lul
Haha geen aanrader dus als ik jou zo hoor. Mensen met een linkje naar dealextreme die daar voor weinig geld een goede houder hebben gekocht?
Toen ik voor de eerste (en laatste) keer iets heb besteld bij Dealextreme duurde het zo tyfus lang voordat ik het in huis had.. Echt meer dan een maand. Je kan ook gewoon op www.ebay.co.uk kijken. Daar hebben ze ook genoeg van die dingen voor weinig. Ik had er zelf ook één voor mijn iPhone maar ik vond het toch weer niet handig, omdat hij niet in de houder paste als ik het hoesje om mijn iPhone had .
Op woensdag 27 november 2013 20:35 schreef S-RS het volgende: Ik heb m'n telefoon ook een tijdje als navigatie gebruik(navigon) en dan op de achtergrond flitsmeister, ideaal! Maar het irritante vond ik dat je dan niet bij je je telefoon dan niet even snel kan gebruiken als je die nodig hebt. Dus ik ben weer overgestapt op de losse navigatie. Helaas dus geen flitsmeister meer tijdens het rijden, omdat de oplader bezet is voor de navi. Wat resulteert in het feit dat ik tegenwoordig rij als een oude lul
Ik heb precies hetzelfde, op een of andere manier moeten mensen altijd wat van je als je aan het werk bent.
Ik koop echt nooit wat van de Nederlandse eBay en 2x per maand iets op de Engelse . Ze hebben ook een eBay Superdry Store, daar koop ik ook vaak. Daarnaast kan je echt voor een paar euro cases voor smartphones bestellen. Prima site.
Ik koop echt nooit wat van de Nederlandse eBay en 2x per maand iets op de Engelse . Ze hebben ook een eBay Superdry Store, daar koop ik ook vaak. Daarnaast kan je echt voor een paar euro cases voor smartphones bestellen. Prima site.
Vaak betaal je bij producten uit de UK ook geen verzendkosten, terwijl Nederlandse verkopers een paar euro verzendkosten vragen.
Wel eens op gekeken, maar ze accepteren geen Paypal. Toch maar eens een creditcard aanvragen.
Oké dat wist ik niet. Ik doe al mijn internetbetalingen met een creditcard, vanwege de aankoopverzekering en de fraudepreventie die er als servicepakket standaard bij zitten.
Op woensdag 27 november 2013 20:35 schreef S-RS het volgende: Ik heb m'n telefoon ook een tijdje als navigatie gebruik(navigon) en dan op de achtergrond flitsmeister, ideaal! Maar het irritante vond ik dat je dan niet bij je je telefoon dan niet even snel kan gebruiken als je die nodig hebt. Dus ik ben weer overgestapt op de losse navigatie. Helaas dus geen flitsmeister meer tijdens het rijden, omdat de oplader bezet is voor de navi. Wat resulteert in het feit dat ik tegenwoordig rij als een oude lul
In mijn ervaring kunnen sommige navigatiesystemen kunnen niet overweg met een "fast charge" usb poort (2100 mA). Terwijl andere juist niet overweg kunnen met een standaard usb poort (1000 mA). Als je een lader koopt met beide poortjes dan doet ie het waarschijnlijk wel
In mijn ervaring kunnen sommige navigatiesystemen kunnen niet overweg met een "fast charge" usb poort (2100 mA). Terwijl andere juist niet overweg kunnen met een standaard usb poort (1000 mA). Als je een lader koopt met beide poortjes dan doet ie het waarschijnlijk wel
Als ik mijn TomTom in de 1000mA poort doe, werkt ie wel, maar laad ie niet op. Terwijl mijn SG3 meestal beter op de 1000mA poort werkt. Kan ook zijn dat mijn oplader gewoon gaar is, maar het is wel een officiële TomTom oplader.
Op woensdag 27 november 2013 20:35 schreef S-RS het volgende: Ik heb m'n telefoon ook een tijdje als navigatie gebruik(navigon) en dan op de achtergrond flitsmeister, ideaal! Maar het irritante vond ik dat je dan niet bij je je telefoon dan niet even snel kan gebruiken als je die nodig hebt. Dus ik ben weer overgestapt op de losse navigatie. Helaas dus geen flitsmeister meer tijdens het rijden, omdat de oplader bezet is voor de navi. Wat resulteert in het feit dat ik tegenwoordig rij als een oude lul
Daarom google navigatie, dan kan je gewoon andere shit uitspoken op je telefoon (wat natuurlijk eigenlijk niet hoort tijdens het rijden ), maar blijven de meldingen gewoon in je statusbalk (of hoe je het ook noemen wilt) voorbij komen.
Daarom google navigatie, dan kan je gewoon andere shit uitspoken op je telefoon (wat natuurlijk eigenlijk niet hoort tijdens het rijden ), maar blijven de meldingen gewoon in je statusbalk (of hoe je het ook noemen wilt) voorbij komen.
Dat je tijdens het navigeren niet bezig kan is het probleem niet, maar meer dat die in een houder niet binnen handbereik is. Wil de navi altijd in de houder hebben, als je in Amsterdam oid rond rijd waar je onbekend bent wil ik de kaart ook gewoon zien met 100 wegen naar links en rechts. Dan is zo'n apparaat dat door de auto rond slingerd in elke bocht waardeloos, dus in de houder. Maar ja, dan kun je er zo lastig bij
Tis trouwens niet alleen tijdens het rijden hè, maar vooral op parkeerplaatsen of even snel voor het stoplicht/brug oid.
Als ik mijn TomTom in de 1000mA poort doe, werkt ie wel, maar laad ie niet op. Terwijl mijn SG3 meestal beter op de 1000mA poort werkt. Kan ook zijn dat mijn oplader gewoon gaar is, maar het is wel een officiële TomTom oplader.
Ik had ergens een mini-USB kabeltje liggen, niet origineel van TomTom. Werkt gewoon en hij laadt ook op.
Dat je tijdens het navigeren niet bezig kan is het probleem niet, maar meer dat die in een houder niet binnen handbereik is. Wil de navi altijd in de houder hebben, als je in Amsterdam oid rond rijd waar je onbekend bent wil ik de kaart ook gewoon zien met 100 wegen naar links en rechts. Dan is zo'n apparaat dat door de auto rond slingerd in elke bocht waardeloos, dus in de houder. Maar ja, dan kun je er zo lastig bij
Tis trouwens niet alleen tijdens het rijden hè, maar vooral op parkeerplaatsen of even snel voor het stoplicht/brug oid.
Ach, op een parkeerplaats sta je voor langere tijd stil lijkt me, dus dan is het weinig moeite om je telefoon even eruit te halen denk ik En verder, tja, ik gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen op parkeerplaatsen en verder niet. Sowieso vind ik een losse navigatie meenemen zo irritant dat ik zo'n nadeeltje dan maar voor lief neem.
Ach, op een parkeerplaats sta je voor langere tijd stil lijkt me, dus dan is het weinig moeite om je telefoon even eruit te halen denk ik En verder, tja, ik gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen op parkeerplaatsen en verder niet. Sowieso vind ik een losse navigatie meenemen zo irritant dat ik zo'n nadeeltje dan maar voor lief neem.
Je staat dan idd even wat langer stil, maar dat erin en eruit pielen vind ik zo irritant. Altijd wat te zeuren die S-RS
Ik heb het overleefd gisteren 's Ochtends ging nog wel, rond 14u kwam de dip. Maar hé, alles wat in de auto staat mag je pakken
Wel fijn ja. zo heb ik wel eens een traytje Redbull iets te vroeg afgeschreven als over datum(Houdbaarheid was nog 1 maand, bij 2 weken moet je het weggooien. ) en toen uiteraard niet netjes in de vuilcontainer gedumpt maar mooi in de kofferbak van de auto. (Hoefde nooit voorraad mee te nemen in eigen auto.)
Op donderdag 28 november 2013 10:44 schreef Viezze het volgende: Nog een spoedje, retour Keldonk - Heemstede. XC60 en een S60, dat is nog eens een meevaller.
Op donderdag 28 november 2013 10:44 schreef Viezze het volgende: Nog een spoedje, retour Keldonk - Heemstede. XC60 en een S60, dat is nog eens een meevaller.
Dat stuk van die bushalte daar op het plein naar dat garagebedrijf toe is wel echt een teringeind Had dinsdag een V60 D3 automaat daar vandaan, prima hoor.
Dat stuk van die bushalte daar op het plein naar dat garagebedrijf toe is wel echt een teringeind Had dinsdag een V60 D3 automaat daar vandaan, prima hoor.
Ik was met de buurtbus! Nog geen 5 min lopen straks terug weer, sta nu langs de snelweg te wachten ander ben ik veel te vroeg Ga niet helemaal naar Erp lopen.
De S60 vind ik wel fijner rijden. Alleen de xc60 was een automaat en dat is ook wel erg prettig
Heb 3 ritten, weet niet meer precies welke drie. Iets van Groningen - Sliedrecht dan een ritje van 15 km daar ergens in de buurt en vanaf daar ergens weer naar Hoogeveen.
Even inloggen en je weet het: Groningen - Sliedrecht Barendrecht - Krimpen A/D IJssel Capelle A/D IJssel - Hoogeveen
Ik heb morgen echt bizarre dag. Eerst met OV van nieuwegein - Tilburg dan ben auto terug naar Lisserbroek en dan weer met auto naar Breda en dan weer met trein vanuit Breda terug :S
Hadden ze beter iemand uit brabant kunnen regelen...
Ik was met de buurtbus! Nog geen 5 min lopen straks terug weer, sta nu langs de snelweg te wachten ander ben ik veel te vroeg Ga niet helemaal naar Erp lopen.
De S60 vind ik wel fijner rijden. Alleen de xc60 was een automaat en dat is ook wel erg prettig
Ik moest hem om 09:00 ophalen, toen reed er nog geen buurtbus
Toch nog. Rotterdam - Amersfoort in een Peugeot 3008 en Wageningen - Breda in een Crafter. Lang geleden dat ik zo'n grote heb gereden, maar moet goed komen. 136pk versie, dat is toch niet de zwakste motor?
Op donderdag 28 november 2013 18:01 schreef Irritatie100 het volgende: Toch nog. Rotterdam - Amersfoort in een Peugeot 3008 en Wageningen - Breda in een Crafter. Lang geleden dat ik zo'n grote heb gereden, maar moet goed komen. 136pk versie, dat is toch niet de zwakste motor?
Geloof het niet, maar het houd ook niet over.. 136 pk op zo'n 3 ton.
Ik ook nog werk gekregen, enige keer deze maand. Almelo - Meerkerk in een Mondeo en Oss - Hengelo in een Mini One. Maar ik zit in regio Zwolle, niet daar ergens in Twente.. Ik word er wel een beetje zat van altijd overal naar de grootste kutgaten gestuurd te worden zeg..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Hoe doen jullie dat eigenlijk als je een keuze hebt tussen de trein of de bus als OV naar de eerste rit. Want officieel mag je alleen vanaf een groot busstation beginnen. Keurt EW het goed als je vanaf een bushalte begint, als dat tijd scheelt.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op donderdag 28 november 2013 18:45 schreef qua111 het volgende: Hoe doen jullie dat eigenlijk als je een keuze hebt tussen de trein of de bus als OV naar de eerste rit. Want officieel mag je alleen vanaf een groot busstation beginnen. Keurt EW het goed als je vanaf een bushalte begint, als dat tijd scheelt.
Mij is verteld dat het niet uitmaakt waar je begint, al moet het wel een bus-/treinstation zijn
Op donderdag 28 november 2013 18:34 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik ook nog werk gekregen, enige keer deze maand. Almelo - Meerkerk in een Mondeo en Oss - Hengelo in een Mini One. Maar ik zit in regio Zwolle, niet daar ergens in Twente.. Ik word er wel een beetje zat van altijd overal naar de grootste kutgaten gestuurd te worden zeg..
Toch juist chill? Goed voor de uren. Ik heb er juist een hekel aan als ik in mijn woonplaats moet beginnen, kost me best veel reistijd die niet wordt vergoed.
Toch juist chill? Goed voor de uren. Ik heb er juist een hekel aan als ik in mijn woonplaats moet beginnen, kost me best veel reistijd die niet wordt vergoed.
In de buurt is ook niet zo erg. Maar bijna twee uur reizen om bij het ophaaladres te komen vind ik een beetje te gortig worden. Mijn laatste drie dagen waren zo..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
In de buurt is ook niet zo erg. Maar bijna twee uur reizen om bij het ophaaladres te komen vind ik een beetje te gortig worden. Mijn laatste drie dagen waren zo..
Bij AR is het juist fijn als je in je woonplaats begint, daar wordt altijd het eerste halfuur reistijd niet vergoed. Dus als je dan vijf minuten naar je ophaaladres moet fietsen mis je maar vijf minuten.
In de buurt is ook niet zo erg. Maar bijna twee uur reizen om bij het ophaaladres te komen vind ik een beetje te gortig worden. Mijn laatste drie dagen waren zo..
Dat had ik laatst twee keer kort achter elkaar. Je moet er dan wel net iets te vroeg uit, dat ben ik met je eens. Tikt wel lekker aan voor de uren.
Vandaag ook, maar daar hoefde ik pas om 12 uur te zijn dus hoefde niet vroeg op. Toch nog 7,25 uur gemaakt met een spoedje
Live vanaf Facebook, ze zijn bij EW 10 minuten geleden pas naar huis gegaan
[ Bericht 11% gewijzigd door Viezze op 28-11-2013 20:49:22 ]
Dat had ik laatst twee keer kort achter elkaar. Je moet er dan wel net iets te vroeg uit, dat ben ik met je eens. Tikt wel lekker aan voor de uren.
Uren zijn inderdaad belangrijk. Maar ik vertrek regelmatig uit de buurt en dan maak ik ook minimaal 8 uur.. Begin EW een beetje zat te worden. Want ondertussen krijgen we wel halve haatmails over de maandwissel en dat het zo druk is..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Die Sprinter bakwagens met 163pk diesel en automaat willen nog best vooruit. Trekken best vlot op. 135 op de linkerbaan was totaal geen probleem. Wel veel afstand houden, dingen staan niet zo heel snel stil.
Ooit een Crafter L4H3 gereden met zo'n hakerige bak en zo'n zware koppeling. Blij dat ik dat ding eindelijk kon parkeren bij de klant
Wat een enorme pauperdag morgen.. Cuijk-Boxmeer in een Peugeot 3008. Welgeteld 15 minuten rijden van deur tot deur, schiet dus niet echt op. Ook nog is met de buurtbus om op het ophaaladres te komen.
Meteen na aankomst maar even bellen of ze nog iets er achteraan hebben, anders maak ik maar maximaal 3 uur.
Uren zijn inderdaad belangrijk. Maar ik vertrek regelmatig uit de buurt en dan maak ik ook minimaal 8 uur.. Begin EW een beetje zat te worden. Want ondertussen krijgen we wel halve haatmails over de maandwissel en dat het zo druk is..
Vandaag wel weer een mooi voorbeeld daarvan. Kreeg om 3 uur een mailtje over km-standen en wachttijden, dat ik die voor 4 uur in moest vullen. Jammer voor EW dat ik nog in de auto zat Maar even gemaild dat het vandaag niet meer ging lukken, en de stagiaire reageerde binnen een minuut dat het niet zo erg was. Zal wel niks te doen hebben
Werd vannochtend nog gebeld voor een ritje , Groningen - Amsterdam in een Kia Rio. kom ik op het afhaaladres, moeten ze de auto eerst nog klaarmaken. Achja, extra werktijd en gratis koffie
Vandaag wel weer een mooi voorbeeld daarvan. Kreeg om 3 uur een mailtje over km-standen en wachttijden, dat ik die voor 4 uur in moest vullen. Jammer voor EW dat ik nog in de auto zat Maar even gemaild dat het vandaag niet meer ging lukken, en de stagiaire reageerde binnen een minuut dat het niet zo erg was. Zal wel niks te doen hebben
lol ja, de REMINDER!-mailtjes die ik heb ontvangen komen altijd van de stagaire, meestal ook terwijl ik nog aan het werk ben.
Na bijna 3 maanden geleden gesoliciteerd te hebben bij EW ook maar een sollicitatie uitgedaan naar AR. We zien wel waar we het eerst aan de beurt zijn...
Op donderdag 28 november 2013 20:54 schreef Kevindinhinho het volgende: Begin EW een beetje zat te worden. Want ondertussen krijgen we wel halve haatmails over de maandwissel en dat het zo druk is.
Die mails heb ik afgelopen week niet eens gekregen. Kwam er maandag ook pas achter dat ik mijn beschikbaarheid voor deze week was vergeten in te vullen, toen direct nog maar even gedaan. Meestal krijg je de vrijdags vantevoren nog wel een reminder dat je je beschikbaarheid moet invullen, maar ook die heb ik nooit gehad ...
Oh, en in de maand november precies één dag gewerkt. Joepie!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ridderkerk - Leeuwarden in een Sprinter 316CDI en Leeuwarden - Nieuwegein in een Opel Combo 1.6l met 90pk. Kan beter, maar ik heb wel een lekker reisje
Ridderkerk - Leeuwarden in een Sprinter 316CDI en Leeuwarden - Nieuwegein in een Opel Combo 1.6l met 90pk. Kan beter, maar ik heb wel een lekker reisje
Hoe zwaar is die sprinter? Denk dat die wel lekker optrekt (voor een busje dan )
Echt teringzooi, heb vandaag lokatiewerk en mn eerste en idiootste actie ooit gemaakt: had een auto net van binnen schoon gemaakt, ik start hem, voet glijdt vd koppeling af, (gladde zolen), direct op de rem mjah, de kast was al geraakt. Mooie lakschade maak ik daar.
Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef Amoeba het volgende: Echt teringzooi, heb vandaag lokatiewerk en mn eerste en idiootste actie ooit gemaakt: had een auto net van binnen schoon gemaakt, ik start hem, voet glijdt vd koppeling af, (gladde zolen), direct op de rem mjah, de kast was al geraakt. Mooie lakschade maak ik daar.
Au, dat is behoorlijk kut. Eigen risico betalen neem ik aan?
Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef Amoeba het volgende: Echt teringzooi, heb vandaag lokatiewerk en mn eerste en idiootste actie ooit gemaakt: had een auto net van binnen schoon gemaakt, ik start hem, voet glijdt vd koppeling af, (gladde zolen), direct op de rem mjah, de kast was al geraakt. Mooie lakschade maak ik daar.
Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef Amoeba het volgende: Echt teringzooi, heb vandaag lokatiewerk en mn eerste en idiootste actie ooit gemaakt: had een auto net van binnen schoon gemaakt, ik start hem, voet glijdt vd koppeling af, (gladde zolen), direct op de rem mjah, de kast was al geraakt. Mooie lakschade maak ik daar.
Was jij niet die gozer die de rijtest faalde? Tering gozert, ga achter de kassa zitten ofzo, maar alsjeblieft niet meer achter een stuur
Uiteraard verder buitengewoon kut etc.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Als je zo'n simpele rijtest niet in 1 keer haalt is dat wel een indicatie, aangezien zo goed als niemand die niet haalt..
Vandaag was helaas weer naar allemaal; Yaris, standaard polo en een uitgerookte Prius, wat een stank. Wel weer ruim 300km en een uurtje of 11(:
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Verder had ik zo'n Crafter met 'doos' achterop. Kwam niet boven de 110 en je zat continu te corrigeren omdat dat ding ongelooflijk veel wind vangt.
Wel een luchtgeveerde stoel, dat had ik nog nooit gehad
Vanmorgen een 3008 naar Amersfoort gebracht en daar 4 andere hikers tegen gekomen. Met 2 daarvan nog doorgereisd naar Ede-Wageningen, de andere 2 moesten naar Amersfoort, maar was wel prima dus.
Geef ze eens ongelijk. De EW rijtest niet halen is 1, maar zo een auto beschadigen is 2. Het zijn allemaal echt stomme dingen die ik uithaal, m.a.w. hebben ze compleet gelijk.
Geef ze eens ongelijk. De EW rijtest niet halen is 1, maar zo een auto beschadigen is 2. Het zijn allemaal echt stomme dingen die ik uithaal, m.a.w. hebben ze compleet gelijk.
Was ook sarcastisch hoor Rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Was je bij die aan de Europalaan, of in de parkeerkelder bij het station?
Europalaan. Had 'm naar beneden gereden. Pluspuntje is dat het een Opel Astra betrof, zeikbak. Alleen de Renault Scenic was erger, dat is echt om te janken.
Europalaan. Had 'm naar beneden gereden. Pluspuntje is dat het een Opel Astra betrof, zeikbak. Alleen de Renault Scenic was erger, dat is echt om te janken.
Zijn er ook dingen die wel goed zijn aan het werk?
Zijn er ook dingen die wel goed zijn aan het werk?
Ik mag toch wel een auto kut vinden of juist fijn? Ik vind een Renault Scenic gewoon kut, en die Astra was niet vooruit te branden. Ford Focus vond ik dan weer wél aangenaam.
Maar om even een andere discussie te introduceren. Wat vinden jullie hier van?
Art. 7:661. BW
Titel 10. Arbeidsovereenkomst
Afdeling 7. Enkele bijzondere verplichtingen van de werknemer
Artikel 661 1.
De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Nogal vaag dat Autoreset en Easyway een eigen risico per gebeurtenis verlangen dan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 18:10:26 ]
Ja ik ben het er ook niet mee eens, als ze mij een keer mijn eigen risico rekenen voor wat dan ook (tenzij ik als een gek heb gereden) dan laat ik het er ook niet bij zitten. Hoeveel is eigen risico bij AR?
Op vrijdag 29 november 2013 18:11 schreef Viezze het volgende: Ja ik ben het er ook niet mee eens, als ze mij een keer mijn eigen risico rekenen voor wat dan ook (tenzij ik als een gek heb gereden) dan laat ik het er ook niet bij zitten. Hoeveel is eigen risico bij AR?
Kan het zo niet vinden, maar iets tussen de 135 en de 150 euro.
Ik had al voor mijn sollicitatie dit soort shit opgezocht. Maar uiteindelijk komt het erop neer dat je of je eigen risico dokt, of dagdag zegt tegen je baantje, dus moet je kiezen.
Ik had al voor mijn sollicitatie dit soort shit opgezocht. Maar uiteindelijk komt het erop neer dat je of je eigen risico dokt, of dagdag zegt tegen je baantje, dus moet je kiezen.
Dat is ook weer zo. Je bent in loondienst, dus volgens mij kunnen ze je niet zo buiten flikkeren. Wat ze wel kunnen is je gewoon niet meer oproepen, maar ik denk dat je dat wel bij een rechter kunt aanvechten.
Op vrijdag 29 november 2013 18:20 schreef bokkepoot het volgende: Ongelooflijk waar je druk om kan maken, het is maar een bijbaantje.. Als je een beetje kan werken heb je zo een ander
Nou, ik vind het wel een leuk bijbaantje. Ik heb 5 jaar lang kranten gegooid (daar wordt echt nergens naar gekeken als je maar komt opdagen), en dan hike ik toch liever auto's. Het is inderdaad waar dat het bijzonder stom is om zo een auto te beschadigen, maar de wet doet vermoeden dat ik niet aansprakelijk ben voor de schade. Ik vind het dan uiterst dubieus als Autoreset mij dan wel aansprakelijk stelt. En daarmee dus in principe ieder hiker die een keer een foutje maakt, en dat beperkt zich niet tot alleen Autoreset maar dus ook Easyway.
Ik zal er nog wel iets van horen, en dan stuur ik wel even een nette reply terug waarin ik dit even aanstip. Die website is in ieder geval een grote haatmail tegen Autoreset, maar op sommige punten hebben ze wel een punt. Het niet krijgen van een navigatiesysteem, dat eigen risico, Maar lees de samenvatting even door, de dikgedrukte regels dus.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 18:27:39 ]
Dat is ook weer zo. Je bent in loondienst, dus volgens mij kunnen ze je niet zo buiten flikkeren. Wat ze wel kunnen is je gewoon niet meer oproepen, maar ik denk dat je dat wel bij een rechter kunt aanvechten.
Heb jij je contract wel gelezen? Op het moment dat de werkgever jou 'niet meer nodig heeft' oid, ben je ontslagen. Zoiets staat er iig. Je hebt geen urencontract, geen vast contract en geen tijdelijk contract, volgens mij gewoon op oproepbasis. Ik zou zeggen, lees eens door, maar voor zover ik me kan herinneren (ik lees dat wel voor ik het onderteken) heb je geen rechten of whatsoever.
Ik wist dat dit ging komen. Het heeft ook gewoon echt geen flikker met rijden te maken maar een kinderlijk eenvoudige kutfout.
En nee. Ik ben de Braddie van dit topic. [ afbeelding ]
Tuurlijk heeft het wel met rijden te maken man, je kunt geen eens fatsoenlijk een koppeling intrappen blijkbaar. Heeft natuurlijk geen flikker met gladde zolen te maken, daar dien je rekening mee te houden als echte goede chauffeur.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik mag toch wel een auto kut vinden of juist fijn? Ik vind een Renault Scenic gewoon kut, en die Astra was niet vooruit te branden. Ford Focus vond ik dan weer wél aangenaam.
Maar om even een andere discussie te introduceren. Wat vinden jullie hier van?
Art. 7:661. BW
Titel 10. Arbeidsovereenkomst
Afdeling 7. Enkele bijzondere verplichtingen van de werknemer
Artikel 661 1.
De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Nogal vaag dat Autoreset en Easyway een eigen risico per gebeurtenis verlangen dan.
Je betaald de schade ook niet, je hebt een eigen risico per gebeurtenis. Niet zo'n heel gek systeem.
Tuurlijk heeft het wel met rijden te maken man, je kunt geen eens fatsoenlijk een koppeling intrappen blijkbaar. Heeft natuurlijk geen flikker met gladde zolen te maken, daar dien je rekening mee te houden als echte goede chauffeur.
Oh en dat. Iedereen, incluis mijzelf, rijdt zonder problemen op Van Liertjes, Van Bommeltjes en weet ik het met houten/gladde zolen. En bij jou, Amoeba, is het dan domme pech? Nee, onkunde.
Oh en dat. Iedereen, incluis mijzelf, rijdt zonder problemen op Van Liertjes, Van Bommeltjes en weet ik het met houten/gladde zolen. En bij jou, Amoeba, is het dan domme pech? Nee, onkunde.
Juist als ik veiligheidsschoenen aan heb, wordt het drie keer niks met mij Net klompen man, trap ik twee pedalen tegelijk in. Maar hey, dat weet ik van mezelf, dus trek ik die dingen niet aan
Ik kan de Renault Masters en Fordjes die we hier op het werk hebben perfect bedienen met mijn werkschoenen... Alleen is dat nogal lastig met gympjes
Maar het beste rijden toch wel schoenen met een zo dun mogelijke zool, geeft het meeste controle. En die nette kakschoenen als het nat is is toch wel best irritant
pff Ik heb ook 11 uur gemaakt en maar +/- 120km gereden in totaal. Helemaal naar de tyfus nu, alhoewel het wel een leuke dag was.
Haha, ondanks dat je op zo'n dag eigenlijk vrij weinig doet ben ik ook altijd moe na een lange dag. Toegegeven dat ik vaak te laat op bed ga als ik er vroeg uit moet om te werken, werkt ook niet echt mee
Maar 11 uur zijn best lange dagen voor vanuit jou regio of niet? Hoe was de GTI?
Ik mag toch wel een auto kut vinden of juist fijn? Ik vind een Renault Scenic gewoon kut, en die Astra was niet vooruit te branden. Ford Focus vond ik dan weer wél aangenaam.
Maar om even een andere discussie te introduceren. Wat vinden jullie hier van?
Art. 7:661. BW
Titel 10. Arbeidsovereenkomst
Afdeling 7. Enkele bijzondere verplichtingen van de werknemer
Artikel 661 1.
De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Nogal vaag dat Autoreset en Easyway een eigen risico per gebeurtenis verlangen dan.
Tja, ze hebben je bij de EW rij test afgewezen. Je je was je er wel van bewust dat je er geen reet van kan
Wel respect trouwens dat je je tweede uber faal zonder blikken of bozen zo weer verteld
Trouwens, wat moet dat ding in z'n vooruit als er een kast/muur voor staat?
Tja, ze hebben je bij de EW rij test afgewezen. Je je was je er wel van bewust dat je er geen reet van kan
Wel respect trouwens dat je je tweede uber faal zonder blikken of bozen zo weer verteld
Trouwens, wat moet dat ding in z'n vooruit als er een kast/muur voor staat?
Nou, had 'm binnen gezet. Ik trek nooit de handrem aan bij het parkeren, laat 'm altijd in de versnelling staan. Dus ik stap in, start de auto, en voordat ik 'm in z'n achteruit kon zetten glipte m'n voet van de koppeling. Bingo.
Jij hebt dat ding tegen een muurtje geparkeerd of niet dan?
Aansprakelijkheid is niks meer en niks minder dan wie het uitgevroten heeft. Schuld en/of bewuste opzet staan daar los van.
Ja. Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Ik word aansprakelijk gesteld voor de schade door Autoreset, vandaar dat ik een eigen risico moet betalen. Althans, zo interpreteer ik het. En 7:661 BW doet daar moeilijk over.
Betaal of neem ontslag, maar zeik niet zo man. Jij faalt door onkunde en nu het slachtoffer spelen.
Ik speel geen slachtoffer. Ik heb gewoon netjes die schade aangegeven, en als ik die schade (lees: eigen risico) moet betalen, dan doe ik dat. Het heeft toch geen zin om het zo hoog te spelen, mocht ik gelijk hebben, want dan kun je überhaupt fluiten naar je mailtjes/telefoontjes.
Zal me niks verbazen dat we straks gigantisch geflasht zijn door een troll
Was het maar zo.. Het ergste is nog dat er iemand van Autoreset bij was. Die had net een Opel Corsa naast die Astra gezet en was 'm schoon aan het maken. Lekkere eerste indruk maak je daar.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 21:11:51 ]
Nou, had 'm binnen gezet. Ik trek nooit de handrem aan bij het parkeren, laat 'm altijd in de versnelling staan. Dus ik stap in, start de auto, en voordat ik 'm in z'n achteruit kon zetten glipte m'n voet van de koppeling. Bingo.
Daarom start ik hem altijd met rem en koppeling in.
Ja. Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Ik word aansprakelijk gesteld voor de schade door Autoreset, vandaar dat ik een eigen risico moet betalen. Althans, zo interpreteer ik het. En 7:661 BW doet daar moeilijk over.
Ik heb arbeidsrecht gestudeerd, dus maak je maar geen zorgen dat ik jou niet zou snappen.
Heb je de laatste regel van lid 1 gelezen?
quote:
Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
En heb je lid 2 gelezen?
quote:
Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is
Je bent verzekerd. Althans, ik neem aan dat AR net als EW een ongevallen verzekering heeft. Dus aan lid 2 is voldaan qua verzekering, dus mag er van lid 1 worden afgeweken. Daarnaast is een eigen risico voor de werknemer algemeen gebruikelijk, dus dien je af te tikken.
Ik heb arbeidsrecht gestudeerd, dus maak je maar geen zorgen dat ik jou niet zou snappen.
Heb je de laatste regel van lid 1 gelezen?
[..]
En heb je lid 2 gelezen?
[..]
Je bent verzekerd. Althans, ik neem aan dat AR net als EW een ongevallen verzekering heeft. Dus aan lid 2 is voldaan qua verzekering, dus mag er van lid 1 worden afgeweken. Daarnaast is een eigen risico voor de werknemer algemeen gebruikelijk, dus dien je af te tikken.
Okay. Dan zit er niets anders op dan gewoon (met een zuur gezicht) die 136 euro af te tikken zodra ze erover mailen. Op zich kan ik dat wel missen, maar het blijft toch jammer.
Op vrijdag 29 november 2013 21:23 schreef S-RS het volgende: Zeauw, net de ritten van de maand even bij gewerkt. 15 ritten, gemiddeld 178km per rit en in totaal 64 uur. Prima maandje, niet verwacht van November
Net ook even gekeken: 80 uur, zes werkdagen en 332km gemiddeld per werkdag
Even snel een vraagje tussendoor. Ben vorige week 18 geworden en kijk er al een tijdje naar uit om als studentchauffeur te gaan werken. Heb momenteel 10 maanden lang mijn rijbewijs in bezit, maar wat ik me afvroeg: Ik ga 4 dagen per week naar school, en ben 1 dag vrij. En ben meestal wel rond 13:00 ~ 15:30 uit op de 4 lesdagen. Is het mogelijk voor mij momenteel om studentchauffeur te worden?
Ik ga 4 dagen per week naar school, en ben 1 dag vrij. En ben meestal wel rond 13:00 ~ 15:30 uit op de 4 lesdagen. Is het mogelijk voor mij momenteel om studentchauffeur te worden?
Geinig, maandag ochtend een auto op halen bij een auto dealer in Groningen waar m'n oom werkt. Zijn broer werkt ook al bij de leasemaatschappij daar om de hoek waar we vaak komen, maar geen idee hoe die er uit ziet
Overigens, ik moet naar Vianen maandag. Waarvoor je een inname- en aflever formulier moet invullen. Wat is dat voor krang systeem? Moet ik nou allen het inname formulier invullen en zij doen het aflever formulier als ik hem aflever
Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef S-RS het volgende: Geinig, maandag ochtend een auto op halen bij een auto dealer in Groningen waar m'n oom werkt. Zijn broer werkt ook al bij de leasemaatschappij daar om de hoek waar we vaak komen, maar geen idee hoe die er uit ziet
Overigens, ik moet naar Vianen maandag. Waarvoor je een inname- en aflever formulier moet invullen. Wat is dat voor krang systeem? Moet ik nou allen het inname formulier invullen en zij doen het aflever formulier als ik hem aflever
Serieus nog nooit geweest daar? Maar je moet het innameformulier invullen en af laten tekenen door degene waar je de auto ophaalt en het afleverformulier invullen en af laten tekenen in Vianen. Dus ook alleen de beginkmstand op het innameformulier en alleen de eindstand op het afleverformulier enzo. Je moet trouwens ook de kilometerstanden opsturen via die autotransportsite, maar je kan de formulieren in Vianen achter laten, dus het is handig een notitie in je telefoon te maken.
Serieus nog nooit geweest daar? Maar je moet het innameformulier invullen en af laten tekenen door degene waar je de auto ophaalt en het afleverformulier invullen en af laten tekenen in Vianen. Dus ook alleen de beginkmstand op het innameformulier en alleen de eindstand op het afleverformulier enzo. Je moet trouwens ook de kilometerstanden opsturen via die autotransportsite, maar je kan de formulieren in Vianen achter laten, dus het is handig een notitie in je telefoon te maken.
Trouwens, wtf is krang voor woord?
Nog nooit geweest , dus m'n 145ste rit is it! Thanks anyway!
Heb gister trouwens het laatste ritje gereden voor een klant die door velen het Monster uit Monster wordt genoemd...
Wat is er aan die klant zo erg dan? Heb zelf overigens maandag Groningen - Hoogvliet in een Citygo en Stellendam - Almere in een Antara. Is die garage in Almere van A echt zo erg? Zie een hele opmerking in de rit gegevens mbt die garage.
Nee, maar blijkbaar gaat het regelmatig verkeerd. Als het ondertussen niet veranderd is; naar binnen rijden en achter aansluiten. Raampje open, sleutels op het dashboard en kentekenpapieren mee naar het hokje. Kan niet mis gaan
Op zaterdag 30 november 2013 16:01 schreef Solidberg het volgende: Per 29/10 moeten sleutels en papieren in het kantoortje afgegeven worden, maar voor de rest schijnt er niks veranderd te zijn. Iig bedankt!
Juist een chille LM. Niet controleren op schade Moet er maandag ook voor rijden, maar dan afleveren bij de vestiging in Amsterdam.
Wat is er aan die klant zo erg dan? Heb zelf overigens maandag Groningen - Hoogvliet in een Citygo en Stellendam - Almere in een Antara. Is die garage in Almere van A echt zo erg? Zie een hele opmerking in de rit gegevens mbt die garage.
Niet moeilijk! Eerste keer kan een beetje tricky zijn, daarna rol je er zo naar binnen.
Waar in Hoogvliet moet je zijn? Beurtschipperstraat?
Laatst een gloednieuwe citroen DS5 gereden. Wat een kutbak serieus. Remt veel te krachtig motor schokt aan alle kanten, had er wel wat meer van verwacht. Maar eigenlijk vind ik alle citroens rare alternatieve kutbakken. Jullie mening?
Op zaterdag 30 november 2013 16:48 schreef discotex2 het volgende: Laatst een gloednieuwe citroen DS5 gereden. Wat een kutbak serieus. Remt veel te krachtig motor schokt aan alle kanten, had er wel wat meer van verwacht. Maar eigenlijk vind ik alle citroens rare alternatieve kutbakken. Jullie mening?
Wij rijden al 25 jaar Citroën. Aantal BX'en, een normale Xsara, 2 Xsara Picasso's. een C4 Picasso en nu een C5. Eigen was de C4 Picasso het minst, vanwege de dramatische EB6v bak.
Rij zelf nu een Xsara en dat rijdt oprecht prima. De BX'en waren trouwens echte bazenbakken.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Wij rijden al 25 jaar Citroën. Aantal BX'en, een normale Xsara, 2 Xsara Picasso's. een C4 Picasso en nu een C5. Eigen was de C4 Picasso het minst, vanwege de dramatische EB6v bak.
Rij zelf nu een Xsara en dat rijdt oprecht prima. De BX'en waren trouwens echte bazenbakken.
Oude Citroëns zijn baas, van de DS tot de Xantia Activa.
Wij rijden al 25 jaar Citroën. Aantal BX'en, een normale Xsara, 2 Xsara Picasso's. een C4 Picasso en nu een C5. Eigen was de C4 Picasso het minst, vanwege de dramatische EB6v bak.
Rij zelf nu een Xsara en dat rijdt oprecht prima. De BX'en waren trouwens echte bazenbakken.
Wij hebben ook een BX gehad. Zelf nooit in gereden had mijn rijbewijs toen nog niet. Was altijd wel een leuke auto. Duikboot. Uiteindelijk werd hij onbetrouwbaar omdat er allerlei vloeistoffen begonnen te lekken en hij niet meer omhoog kwam en niet meer remde. Toen is hij naar de sloop afgevoerd.
Op zaterdag 30 november 2013 16:15 schreef LeTourdeFrance het volgende: Fileparkeren doe ik ook alleen als het echt niet anders kan. Al heb ik wel zo'n beetje de makkelijkste auto om te parkeren.
Vandaag liep ik in de PC in Amsterdam en daar probeerde iemand met een 911 file te parkeren. Meerdere voorbijgangers: HOOOO STOP!! vervolgens zei iemand nog dat hij beter een Ford had kunnen kopen want die kon automatisch voor je parkeren .
Vandaag liep ik in de PC in Amsterdam en daar probeerde iemand met een 911 file te parkeren. Meerdere voorbijgangers: HOOOO STOP!! vervolgens zei iemand nog dat hij beter een Ford had kunnen kopen want die kon automatisch voor je parkeren .
Tjah, een rijbewijs krijg je niet bij de aanschaf van die wagens, hetzelfde geldt voor de 'skills' om te parkeren. Veel van die rijke mannetjes in hun stoere wagentjes bakken niks van parkeren valt me op.
Overigens rijden wij thuis allemaal Frans, ikzelf een Citroën Saxo 1.4 VTS (heerlijk sportief wagentje), mijn zus rijdt de welbekende drieling (107), mijn moeder een Twingo Ecoshitding uit 2012 en mijn vader een 508 2 liter HDi. Valt me op dat voornamelijk de nieuwe Franse auto's vaker problemen geven, zou vaak te maken hebben met de elektronische apparaatjes en dingetjes tegenwoordig. Schijnbaar snapt dat kaasvretende volk dat niet zo.
Tjah, een rijbewijs krijg je niet bij de aanschaf van die wagens, hetzelfde geldt voor de 'skills' om te parkeren. Veel van die rijke mannetjes in hun stoere wagentjes bakken niks van parkeren valt me op.
Net zoals die Afrojack die z'n gloednieuwe Ferrari in de prak reed.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 19:48:46 ]
Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef Kiprollade het volgende: Tjah, een rijbewijs krijg je niet bij de aanschaf van die wagens, hetzelfde geldt voor de 'skills' om te parkeren. Veel van die rijke mannetjes in hun stoere wagentjes bakken niks van parkeren valt me op.
In die sportauto's is het ongeloofelijk kut parkeren hoor, een gewone gezinsbak krijg je er beter in..
Die auto's zijn ongeloofelijk breed, weinig zicht naar achter en de spiegels zijn ook waardeloos Het is niet altijd een kwestie van kunnen
In die sportauto's is het ongeloofelijk kut parkeren hoor, een gewone gezinsbak krijg je er beter in..
Die auto's zijn ongeloofelijk breed, weinig zicht naar achter en de spiegels zijn ook waardeloos Het is niet altijd een kwestie van kunnen
Mij maak je niet wijs dat als je een gewone gezinsbak kan inparkeren je geen sportwagen kan inparkeren. Oké, ze zijn breder en je hebt minder zicht waardoor het wat moeizamer gaat, maar als je de rekening houdt met de beschikbare ruimte en de techniek beheerst is het instuur moment vrijwel het enige waar je dan nog op let (ervan uitgaande dat je de breedte en lengte van je auto kent). Zo slinger ik mijn auto op dezelfde manier in een vak als dat ik dat met mijn vaders 508 doe.
Mij maak je niet wijs dat als je een gewone gezinsbak kan inparkeren je geen sportwagen kan inparkeren. Oké, ze zijn breder en je hebt minder zicht waardoor het wat moeizamer gaat, maar als je de rekening houdt met de beschikbare ruimte en de techniek beheerst is het instuur moment vrijwel het enige waar je dan nog op let (ervan uitgaande dat je de breedte en lengte van je auto kent). Zo slinger ik mijn auto op dezelfde manier in een vak als dat ik dat met mijn vaders 508 doe.
Probeer het maar eens, dan praten we verder.
Bovendien hebben dat soort auto's ook erg gevoelige remmen en koppeling.
Bovendien hebben dat soort auto's ook erg gevoelige remmen en koppeling.
Gevoelige remmen en koppeling ben ik met je eens. Heb het zelf al een keer meegemaakt, dus praat uit een klein beetje ervaring. Niet dat ik een parkeerwonder ben o.i.d. Sommigen vinden het gewoon lastig of kunnen het vrijwel niet, dat is nou eenmaal zo. De één kan het beter dan de ander, maar als je de tijd neemt en gewoon goed oplet is er weinig aan de hand.
Gevoelige remmen en koppeling ben ik met je eens. Heb het zelf al een keer meegemaakt, dus praat uit een klein beetje ervaring. Niet dat ik een parkeerwonder ben o.i.d. Sommigen vinden het gewoon lastig of kunnen het vrijwel niet, dat is nou eenmaal zo. De één kan het beter dan de ander, maar als je de tijd neemt en gewoon goed oplet is er weinig aan de hand.
Daarnaast is het natuurlijk ook een kwestie van inschatten. Toen ik die 911 zag inparkeren had ik persoonlijk niet geprobeerd om daar achteruit file te parkeren. Ik heb ook niet gezien of het uiteindelijk is gelukt.
In de nieuwe A3 van m'n pa gaat het inparkeren soms voor geen ene meter. Moet super zuinig en voorzichtig zijn voor de velgen enzo, maar dat ben ik zonder die opmerkingen ook al en dan parkeer ik veel relaxter. Gelukkig zitten er nu winterbanden op, die net als de zomerbanden vrij grote velgrandbescherming er op hebben zitten, want een klein foutje is zo gemaakt natuurlijk.
[ Bericht 4% gewijzigd door Pizzabodem op 01-12-2013 10:43:20 ]
Mij maak je niet wijs dat als je een gewone gezinsbak kan inparkeren je geen sportwagen kan inparkeren. Oké, ze zijn breder en je hebt minder zicht waardoor het wat moeizamer gaat, maar als je de rekening houdt met de beschikbare ruimte en de techniek beheerst is het instuur moment vrijwel het enige waar je dan nog op let (ervan uitgaande dat je de breedte en lengte van je auto kent). Zo slinger ik mijn auto op dezelfde manier in een vak als dat ik dat met mijn vaders 508 doe.
Wel eens iemand een F430 Scuderia achteruit zien inparkeren.. Lukte wel, duurde alleen heel lang door de automaat waar niet echt makkelijk mee kan worden gekropen.
Ik heb een keer iemand een Lamborghini (oud model, weet zo niet meer welke) zien inparkeren. Daar heb je geen zicht naar achteren, dus hij hing half uit zijn auto om in te kunnen parkeren. Gaaf gezicht
Hoezo kunnen eigenaren van dure auto's niet inparkeren? Misschien let je er meer op... verkapte socialistische opmerking dat
Overigens vond ik de Porsche 911 erg makkelijk rijden, veel zicht rondom (meer dan de gemiddelde Golf). Kan me voorstellen dat dit anders is bij iets als een Lambo, dat wel.
Op zondag 1 december 2013 12:44 schreef Guitar93 het volgende: Ik heb binnenkort sollicitatie gesprek voor de hiker. Wat kan ik eigenlijk allemaal verwachten binnen jullie ervaringen?
Op zondag 1 december 2013 12:44 schreef Guitar93 het volgende: Ik heb binnenkort sollicitatie gesprek voor de hiker. Wat kan ik eigenlijk allemaal verwachten binnen jullie ervaringen?
Bij EW? Tip: veel rijden van te voren en moeilijke situaties opzoeken, die rijtest is echt een hel.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Let niet op wat deze grapjassen hierboven allemaal zeggen. Het is niet zo dat 2 op de 3 dood gaan tijdens de rit, maar er zijn tot op heden zeker wel een paar sollicitanten overleden, dus zorg voor een goede verzekering. Eigenlijk moet je alles laten zien tijdens de rijtest, het is dan ook een stuk moeilijk dan het halen van je rijbewijs. Het bestaat uit meerdere onderdelen, waarvan het terreinrijden het moeilijkste is en hier vallen ook de meeste gewonden. Bereid je goed voor, zorg dat je op Google Maps Breda uit je hoofd leert want je moet op commando van de instructeur naar elke willekeurige straat kunnen rijden. Mocht je een van de gelukkigen zijn die door de selectie heen komt dan heb je natuurlijk wel een geweldige baan Daarnaast:
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik het volgende op kan lossen: Ik moet morgen van de Brailleweg (afleveren) naar de Jupiterweg (ophalen 2e rit), beide in Leeuwarden. Als ik met het OV wil duurt het ongeveer 1 uur en 10-15 minuten, terwijl het met de auto nog geen 15 minuten is (8 km). Dit heeft ermee te maken dat ik meer dan een halfuur moet lopen en lang op een stoptrein moet wachten. Lijkt me ook een optie om te vragen of iemand me daar kan afzetten (is overigens bij het grote postbedrijf in NL), weet niet of mensen ervaring hiermee hebben?
Op zondag 1 december 2013 13:38 schreef Kiprollade het volgende: Heeft iemand trouwens een idee hoe ik het volgende op kan lossen: Ik moet morgen van de Brailleweg (afleveren) naar de Jupiterweg (ophalen 2e rit), beide in Leeuwarden. Als ik met het OV wil duurt het ongeveer 1 uur en 10-15 minuten, terwijl het met de auto nog geen 15 minuten is (8 km). Dit heeft ermee te maken dat ik meer dan een halfuur moet lopen en lang op een stoptrein moet wachten. Lijkt me ook een optie om te vragen of iemand me daar kan afzetten (is overigens bij het grote postbedrijf in NL), weet niet of mensen ervaring hiermee hebben?
Als degene aan wie je dat vraagt dat niet wil en er een klacht over indient komt dat op jou terug. En ja, daar worden klachten over ingediend.
Gewoon met het OV gaan, je krijgt toch per uur uitbetaald. Ik vroeg nooit om een lift, dat valt niet overal goed, maar als het werd aangeboden maakte ik er wel altijd gebruik van.
Als degene aan wie je dat vraagt dat niet wil en er een klacht over indient komt dat op jou terug. En ja, daar worden klachten over ingediend.
quote:
Op zondag 1 december 2013 13:51 schreef LeTourdeFrance het volgende: Gewoon met het OV gaan, je krijgt toch per uur uitbetaald. Ik vroeg nooit om een lift, dat valt niet overal goed, maar als het werd aangeboden maakte ik er wel altijd gebruik van.
Hmm, dan maar met het OV, wil zeker geen klacht op m'n eerste werkdag
Op zondag 1 december 2013 13:08 schreef Viezze het volgende: Let niet op wat deze grapjassen hierboven allemaal zeggen. Het is niet zo dat 2 op de 3 dood gaan tijdens de rit, maar er zijn tot op heden zeker wel een paar sollicitanten overleden, dus zorg voor een goede verzekering. Eigenlijk moet je alles laten zien tijdens de rijtest, het is dan ook een stuk moeilijk dan het halen van je rijbewijs. Het bestaat uit meerdere onderdelen, waarvan het terreinrijden het moeilijkste is en hier vallen ook de meeste gewonden. Bereid je goed voor, zorg dat je op Google Maps Breda uit je hoofd leert want je moet op commando van de instructeur naar elke willekeurige straat kunnen rijden. Mocht je een van de gelukkigen zijn die door de selectie heen komt dan heb je natuurlijk wel een geweldige baan Daarnaast:
[..]
Er is altijd nog hoop.
Ik heb mijn rijbewijs al anderhalf jaar. Enorm veel gereden in die tijd. Maar Breda uit je hoofd kennen lijkt me sterk toch? Ik hoop dat je navigatie mag gebruiken.
Ik heb mijn rijbewijs al anderhalf jaar. Enorm veel gereden in die tijd. Maar Breda uit je hoofd kennen lijkt me sterk toch? Ik hoop dat je navigatie mag gebruiken.
Ze sturen je allemaal rare situaties in, je weet vaak door de drukte niet meer wat je moet doen waardoor je echt geluk moet hebben om het te halen. Wat ze bedoelen met overlijden is dat de meeste van die situaties erg gevaarlijk zijn waardoor je goed moet kunnen anticiperen, voor sommigen is dit dus fataal geworden. Daarom zou het héél verstandig zijn elk kruispunt in en rondom Breda goed te bestuderen en analyseren. Kortom, het is een hel.
Ze sturen je allemaal rare situaties in, je weet vaak door de drukte niet meer wat je moet doen waardoor je echt geluk moet hebben om het te halen. Wat ze bedoelen met overlijden is dat de meeste van die situaties erg gevaarlijk zijn waardoor je goed moet kunnen anticiperen, voor sommigen is dit dus fataal geworden. Daarom zou het héél verstandig zijn elk kruispunt in en rondom Breda goed te bestuderen en analyseren. Kortom, het is een hel.
Okay! Maar door Breda rijden lijkt me lang niet zo erg dan door Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Dat is echt mijn territorium de randstad.
Op zondag 1 december 2013 13:08 schreef Viezze het volgende: Let niet op wat deze grapjassen hierboven allemaal zeggen. Het is niet zo dat 2 op de 3 dood gaan tijdens de rit, maar er zijn tot op heden zeker wel een paar sollicitanten overleden, dus zorg voor een goede verzekering. Eigenlijk moet je alles laten zien tijdens de rijtest, het is dan ook een stuk moeilijk dan het halen van je rijbewijs. Het bestaat uit meerdere onderdelen, waarvan het terreinrijden het moeilijkste is en hier vallen ook de meeste gewonden. Bereid je goed voor, zorg dat je op Google Maps Breda uit je hoofd leert want je moet op commando van de instructeur naar elke willekeurige straat kunnen rijden. Mocht je een van de gelukkigen zijn die door de selectie heen komt dan heb je natuurlijk wel een geweldige baan Daarnaast:
[..]
Er is altijd nog hoop.
Toen ik solliciteerde moest ik er ook een dag voor uittrekken omdat we naar de Nurburgring moesten, daar moesten we de BMW 5 van Easyway in onder 9 minuten een rondje laten rijden, om te testen of we onze opdrachten snel konden uitvoeren. Ik haalde het in 8:23, nog twee anderen ook, maar die dag vielen er 7 af, best lastig dus.
Heb gehoord dat ze dit afgeschaft hebben overigens, te prijzig.