Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je wel eens vaker voor diegene gereden? Er stond toen dat diegene een VW Touran zonder navi had en ik de rit heel goed moest voorbereiden. Toen maar na de rit even gebeld dat die gegevens niet meer kloppen.
Ja die regel staat er nog steeds. Kan wel verwijdert worden want er mag gewoon van de navi gebruikt worden gemaakt. Nog niet voor gereden, wel een collega. Maar de klant heeft een nieuwe 5-serie gekocht zeker?
Ja verdorie, ik had ze een nette mail gestuurd dat zij geen Touran meer heeft maar een nieuwe 5-serie MET navigatie. Maar de klant heeft dus een nieuwe 5-serie, route hoef je niet zo goed voor te bereiden en de klant is lekker makkelijk. Ik heb nog nooit zo weinig met een klant gesproken.
Let trouwens op dat je als je op de afslag in Heerlen rijdt, dat je dan linksaf moet onder de snelweg door, en niet doorrijden tot onderaan de stoplichten.
Dan de autoproblematiek:
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef Irritatie100 het volgende: Ik zou een auto best kunnen betalen op zich, maar ik vind het gewoon zonde van het geld als ik het OV toch gratis kan gebruiken In het weekend gebruik ik altijd wel een auto van een van m'n ouders als ik ergens heen ga. Dat is meestal ook gratis (en het OV dan niet ).
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef bokkepoot het volgende: In de stad is een auto ook nutteloos, maar als je 1 km van het dichtstbijzijnde bushalte en 11 km van het dichtstbijzijnde treinstation woont, dan is een auto echt handig
Same here. Ware het niet dat ik voor 150 euro per jaar een parkeervergunning kan krijgen. Kán inderdaad, want dat zou moeten kunnen maar de praktijk wijst anders uit. Mijn straat is vrij parkeren, maar de doorgaande straat waar die op uitkomt is betaald parkeren. Dus iedereen plempt die auto in mijn straat. Maar wat zegt de gemeente? Die ontkent dat allemaal en wijst op de mogelijkheid tot.... Dat die mogelijkheid in de praktijk zeer zelden voorkomt dat doet daar niets aan af
Op dinsdag 26 november 2013 15:01 schreef Cassenzo het volgende: Hoppa! Over 2 weekjes sollicitatiegesprek bij EasyWay. Dus wie weet heeft EasyWay er binnenkort weer een Fok'ende Hiker bij . Ik ben benieuwd!
Dan bij deze alvast gefeliciteerd! Welke regio zit je dan?
Dan bij deze alvast gefeliciteerd! Welke regio zit je dan?
Haha, de sollicitatie-procedure is niet zo zwaar dus? Ik heb me aangemeld voor de regio Arnhem (ben ik woonachtig). Is het trouwens ook makkelijk om voor andere regio's diensten te doen? Ik zit namelijk op school in Utrecht, en als ik bijvoorbeeld keer om 11 uur uit ben zou ik best vanaf Utrecht kunnen werken.
Haha, de sollicitatie-procedure is niet zo zwaar dus? Ik heb me aangemeld voor de regio Arnhem (ben ik woonachtig). Is het trouwens ook makkelijk om voor andere regio's diensten te doen? Ik zit namelijk op school in Utrecht, en als ik bijvoorbeeld keer om 11 uur uit ben zou ik best vanaf Utrecht kunnen werken.
Ah, mede-stadsgenoot! Ik ben gelukkig privé-chauffeur dus wij zullen niet gaan concurreren als het om de ritjes gaat. Ik heb tot nu toe denk ik 15 dagen "gehikerd", en in die 15 dagen heb ik maar 1 keer in Arnhem een auto af moeten leveren.
De sollicitatie stelt vrij weinig voor, je krijgt eerst uitleg, daarna een testrit, en dan ben je zo goed als aangenomen. Als je maar de route goed voorbereid en rustig rijdt, dan komt die testrit wel goed.
Ah, mede-stadsgenoot! Ik ben gelukkig privé-chauffeur dus wij zullen niet gaan concurreren als het om de ritjes gaat. Ik heb tot nu toe denk ik 15 dagen "gehikerd", en in die 15 dagen heb ik maar 1 keer in Arnhem een auto af moeten leveren.
De sollicitatie stelt vrij weinig voor, je krijgt eerst uitleg, daarna een testrit, en dan ben je zo goed als aangenomen. Als je maar de route goed voorbereid en rustig rijdt, dan komt die testrit wel goed.
Haha ja ik woon zelf niet in Arnhem maar wel heel dicht in de buurt . Maar wat bedoel je precies met 'de route goed voorbereiden'? Je gaat toch gewoon vanaf daar (Breda geloof ik) rijden en dan wordt er aan je verteld waar je heen moet, of gaat het anders in z'n werk?
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
Same here in Groningen. Het is hier overal eenrichtingsverkeer in mijn wijk, parkeren is schreeuwend duur, het staat altijd vol en de dichtstbijzijnde gratis optie is de IKEA. En met de fiets/bus ben ik overal in no time.
Haha ja ik woon zelf niet in Arnhem maar wel heel dicht in de buurt . Maar wat bedoel je precies met 'de route goed voorbereiden'? Je gaat toch gewoon vanaf daar (Breda geloof ik) rijden en dan wordt er aan je verteld waar je heen moet, of gaat het anders in z'n werk?
Ik weet niet of je als hiker de route zonder navigatie rijdt, maar ik moest als privé-chauffeur zonder navigatie de route rijden. Het slaat eigenlijk nergens op want bijna elke auto waar ik in rijdt heeft navigatie, en anders legt de klant het wel uit.
Ik weet niet of je als hiker de route zonder navigatie rijdt, maar ik moest als privé-chauffeur zonder navigatie de route rijden. Het slaat eigenlijk nergens op want bijna elke auto waar ik in rijdt heeft navigatie, en anders legt de klant het wel uit.
Bij hiker-test zit er gewoon eentje naast je die zegt welke borden je moet volgen maar ondertussen doodleuk bij iedere mogelijkheid roept waar je heen moet
Bij hiker-test zit er gewoon eentje naast je die zegt welke borden je moet volgen maar ondertussen doodleuk bij iedere mogelijkheid roept waar je heen moet
Same here in Groningen. Het is hier overal eenrichtingsverkeer in mijn wijk, parkeren is schreeuwend duur, het staat altijd vol en de dichtstbijzijnde gratis optie is de IKEA. En met de fiets/bus ben ik overal in no time.
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Helpman is ook geen betaald parkeren, hoewel ze nu op Helperplein met parkeerschijven willen gaan werken...
Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
Op dinsdag 26 november 2013 15:58 schreef Kiprollade het volgende: Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
Kijk het vorige topic en het topic daarvoor even door. Hebben een aantal mensen duidelijk uiteengezet waarom zij juist díe navigatie gebruiken...
Op dinsdag 26 november 2013 15:58 schreef Kiprollade het volgende: Ben vorige week maandag aangenomen, maar ik heb 2 vraagjes wat betreft navigatie aangezien het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat dit is ingebouwd in de auto's: 1. Wat voor navigatiesoftware gebruiken jullie? (als je je telefoon daarvoor gebruikt) 2. Hoe houden jullie de navigatie in de gaten? Nemen jullie bijv. altijd een autohouder mee voor je telefoon o.i.d.?
1. Ik gebruik Skobbler, vind het een goede navigatie voor weinig. (ik denk in totaal iets van ¤4 euro) Ik weet dat andere chauffeurs gratis navigatie hebben die ook gewoon goed werkt.
2. Ik hang hem aan de autolader en leg hem ergens in het midden. Maar anders kan je via de Chinese webshops wel een goedkope houder kopen.
Hier in Helpman is ruimte zat om je auto te parkeren, ik heb nog nooit moeite gehad om hem weg te stoppen. Zelf geen auto nodig, als ik echt een auto nodig heb kan ik die van mijn huisgenoot eigenlijk altijd wel lenen
Tja, Helpman... Ik woon vlakbij de Oosterpoort, daar is het wat lastiger.
De Wijert hier Overigens gebruik ik Sygic, werkt meestal wel goed en is 'gratis'. Heb ook altijd houder bij me, heb wel laatst eentje in de auto vergeten
Ik gebruik een tomtom, omdat ik mijn smartphone niet vertrouw. Werkt prima, hoewel hij laatst tot twee keer toe het volgende grapje uithaalde: "Over 500 meter links afslaan. Daarna keer om."
Navigon! Alleen is de accu van mijn telefoon zodanig verrot dat hij ook al zit hij in de 12v toch leeg raakt, en dan heb ik er niks meer aan in het ov. Dus laatst voor de eerste keer een los navigatiesysteem meegenomen, een of andere Mio. Wel beperkte kaart details als je normaal Navigon gebruikt.
Na 500 meter rechtsafslaan... Pas op doodlopende straat... Probeer om te draaien...
Zou overigens gewoon telefoonhouder halen en dan aan het raam of in de verwarmingsgrill vastzetten. Voor online navigatie Google Maps, offline zou ik je Sygic aanraden.
Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Op dinsdag 26 november 2013 20:15 schreef bokkepoot het volgende: Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Op dinsdag 26 november 2013 20:15 schreef bokkepoot het volgende: Ik gebruik gewoon deze, dan loopt ik ook niet altijd te kloten met stekkers etc, en het is ook handig als ik ergens slaap zonder een oplader in de buurt
Precies die heb ik van de Action, half jaar geleden een aanbieding voor maar 12 euro. Prima ding. Alleen heet hij geen Anker, maar Soundlogic XT. Is hetzelfde apparaat, onder 1000 merknamen beschikbaar.
Precies die heb ik van de Action, half jaar geleden een aanbieding voor maar 12 euro. Prima ding. Alleen heet hij geen Anker, maar Soundlogic XT. Is hetzelfde apparaat, onder 1000 merknamen beschikbaar.
Weet ik, mijn broertje heeft ook die Soundlogic, alleen is dat ding al half kapot (ledjes doen het half, batterij word slechter) na een half jaar amper gebruik....
Ik heb er ook 1 gesloopt van Anker, en ik heb onder garantie een nieuwe gekregen. Zonder dat ik de oude hoefde op te sturen.
Hmm... Paniek!! leuk voor diegene van Easyway die vanavond de noodtelefoonmee heeft, daar gaat je vrije avond omdat de chauffeurs niet bij hun ritten kunnen en het noodnummer gaan bellen.
Hmm... Paniek!! leuk voor diegene van Easyway die vanavond de noodtelefoonmee heeft, daar gaat je vrije avond omdat de chauffeurs niet bij hun ritten kunnen en het noodnummer gaan bellen.
Stond op facebook dat de site vandaag niet bereikbaar was tussen 20 en 21 uur
Op Facebook staat dat de site morgen niet bereikbaar is. Over vandaag staat er niks.
Ik had mijn rit grotendeels al voorbereid, alleen het beginadres weet ik niet zeker. Weet nog wel de naam van het bedrijf en dat het in Assen is, maar er zijn 3 vestigingen... Dus ehm, ja, paniek?
Edit: De site ligt er nog steeds uit, maar ik kan wel direct naar de inlogpagina. Wat een opluchting
[ Bericht 21% gewijzigd door Schaafkaas op 26-11-2013 22:49:59 ]