Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 18:06 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. Paul di Resta 15. Adrian Sutil ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 19:49 |
Hij is ook derde coureur. Staat op de Lotus site. D'Ambrosio was dat vorig jaar (en mocht toen invallen) en is dit jaar nog steeds een van de reserverijders, alleen niet de eerste reserve. Want dat is Valsecchi. Maar dat zegt dus helemaal niets omdat ze nu voor Kovalainen gekozen hebben omdat die ervaring heeft met een 2013 F1 auto. In de (waarschijnlijk ijdele) hoop nog een plaatsje te kunnen stijgen in het kampioenschap | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 19:50 |
En Hulkenberg geeft te kennen dat de overstap naar Lotus een te groot risico zou zijn, omdat hij nog helemaal niet zeker is voor volgend jaar. Als dat wel zo zou zijn, zou het het zeker gedaan hebben. | |
Fer | donderdag 14 november 2013 @ 19:53 |
Magnussen erbij, Perez eruit. Zo hebben we nog 6 zitjes over voor 2014. 1 Lotus 1 Sauber 1 Force India 1 Torro Rosso 1 Caterham 1 Marrusia En nog 10 rijders Maldonado Hulkenberg Perez Di Resta Chilton Guitierez Vergne Pic vd Garde Chilton Waarvan ik denk dat Maldonado, Hulkenberg en Perez zeker wel terecht zullen komen en we afscheid nemen van Di Resta Guitierez en Vergne. | |
Ferry_76 | donderdag 14 november 2013 @ 19:55 |
Ik dacht dat Vergne al bevestigd was voor 2014 door het team? | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 19:57 |
Fixed Vergne is al bevestigd. Sirotkin is nog niet zeker of hij coureur of testcoureur wordt en zowel bij Caterham als Force India zijn beide stoeltjes nog niet bevestigd. Maar dat staat ook allemaal hier (om mijn posts nog maar eens te spammen) ![]() | |
nils7 | donderdag 14 november 2013 @ 20:13 |
VDG had toch een twee jarige deal? | |
Gramulanion | donderdag 14 november 2013 @ 20:30 |
![]() Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend. | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 20:31 |
Een jaar met een optie voor een tweede jaar. Pic heeft een contract voor 2014. Maar ze zijn nog niet bevestigd voor dit jaar en het is maar de vraag wie van de twee (of allebei) volgend jaar rijdt. | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 21:57 |
Mooi dat de FIA daar wat tegen wil doen, zo vaak van helm wisselen. | |
Geralt | vrijdag 15 november 2013 @ 00:18 |
Altijd een smerige rijder gevonden die de nodige vuile streken uithaalde, maar dit gun ik hem dan ook weer niet. Nogmaals de video: Beetje offtopic, maargoed, het heeft 4 wielen en gaat ook heel hard ![]() | |
Fer | vrijdag 15 november 2013 @ 08:56 |
Als je rattenstreken die hij uithaalt, vooral omdat het "maar" sato is. Moet je niet vreemd opkijken als het goed mis gaat. Bij Indy500 ging het goed en spinde Sato in de laatste ronde en pakte Franchitti er de overwinning mee. Nu heeft ie pech. | |
Sinister-D- | vrijdag 15 november 2013 @ 09:06 |
flipperkast..... Staat een flipper net langs het viziers scharnier getekend. | |
Marks | vrijdag 15 november 2013 @ 11:33 |
Ik hoop maar op een regenrace dit jaar nog, maar Austin lijkt het niet te gaan worden... http://www.wunderground.com/q/zmw:78701.1.99999 Volgens mij is er geen regenrace geweest dit jaar? ![]() | |
Geralt | vrijdag 15 november 2013 @ 11:44 |
De vorige race toch. Althans hier wel ![]() | |
Marks | zaterdag 16 november 2013 @ 11:39 |
In telegraaf staat dat heikki voor caterham gaat in 2014 EN dicht bij akkoord is | |
sasquatsch | zaterdag 16 november 2013 @ 12:40 |
Dat zei Kovalainen gisteren zelf ook. | |
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 17:21 |
En ook Zuid-Korea is van de 2014-kalender geschrapt. F1-kalender 2014 telt nu 19 races | |
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 17:31 |
Goed zo, niets zeggende GP ![]() Nu China en Bahrein nog er van af, en er 2 fatsoenlijke GP's voor terug...... En Abu Dhabi niet als laatste ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 17:35 |
ik denk dat er hier en daar misschien nog wel wat verandert, maar dit zou het in grote lijnen moeten zijn | |
Gebraden_Wombat | zondag 17 november 2013 @ 00:50 |
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is ![]() http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/ | |
Peterselieman | zondag 17 november 2013 @ 00:52 |
zelfde idee als Quadbak en Sauber ofzo? | |
Sinister-D- | zondag 17 november 2013 @ 01:14 |
Waarom zou me dat alweer niets verbazen ![]() Vond het al verdacht nadat ik al eens gezocht had naar een website, en bot had gevangen..... | |
Peterselieman | zondag 17 november 2013 @ 01:20 |
nu zegt dat niet zo heel veel, want grote investeerders geven er niet zoveel om en willen liever zoveel mogelijk op de achtergrond blijven totdat ze toe kunnen slaan. Ik ben het wel met de auteur eens dat het verdacht begint te ruiken omdat het beloofde geld uitblijft. Kan prima in het rijtje Quadbak of Stefan GP, tenzij we het mis hebben en het geld er wel komt natuurlijk | |
Beach | zondag 17 november 2013 @ 01:39 |
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan. | |
ElmarO | zondag 17 november 2013 @ 01:44 |
Van dit topic op het forum van Autosport.com kreeg ik ook al het idee dat er iets heel erg niet in de haak was met dat Quantum. Het zaakje lijkt in ieder geval aardig te stinken (naar pizza in dit geval ![]() | |
JohnB52 | zondag 17 november 2013 @ 02:03 |
T-minus was een aftelling naar een Energy drink, weet alleen niet meer welke... http://badgergp.com/2011/(...)e-malik-ado-ibrahim/ | |
Fir3fly | zondag 17 november 2013 @ 02:28 |
Dit soort shady deals hebben volgens mij een lange historie in de F1 ![]() | |
DutchTrain | maandag 18 november 2013 @ 20:45 |
Voor de liefhebbers: race-commentaar van Olav Mol nu op Nederland3 bij Katja vs Ruben ![]() | |
Geralt | dinsdag 19 november 2013 @ 00:35 |
![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 19 november 2013 @ 05:22 |
Spijtig voor de beste man en zijn familie idd. En
![]() ![]() | |
Fiorano | dinsdag 19 november 2013 @ 08:19 |
Tering, dat is wel echt kut! Die man moet wel enorm veel bijzondere dingen hebben gehad | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 09:29 |
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan. De pit radio is alleen, save these tyres. Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen. Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push. | |
Fiorano | dinsdag 19 november 2013 @ 09:54 |
Jaa nog meer verplichtingen tuurlijk. Daar bereik je toch niets mee? Sparen sparen sparen en dan nog even vlak voor de finish nog even een fris setje eronder om nog 2 ronden te knallen ![]() | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 10:20 |
Wat er nu gebeurt is zolang mogelijk sparen op de zachtere compound en zo laat mogelijk overstappen op de harde compound omdat ie 1s langzamer is. Zo krijgen spaarders een voordeel en kunnen ze met hun late pitstop de rest voor blijven, zonder enige actie op de baan. De agressieve rijders mogen niet inhalen, omdat hun banden kapot gaan anders. Ofwel geen actie. Dan liever dat je de banden op verplicht moet vervangen en je gewoon hele stints kan pushen, omdat ze toch vervangen moeten worden, voordat ze slijten. | |
Gijsje | dinsdag 19 november 2013 @ 10:28 |
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed. | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 10:35 |
Ik blijf erbij dat sinds het verbod de F1 alleen maar beter is geworden. Er zijn veel meer acties op de baan. Dat was in 2010 al zo, voordat de DRS en Pirelli's zijn intrede deden. Met bijtanken krijg je juist vooral inhaalacties in de pits in plaats van op de baan, zoals het tussen 1994 en 2009 altijd is geweest. Statistieken tonen dit ook aan (bijvoorbeeld bij ClipTheApex.com) Wat de F1 nodig heeft zijn banden die niet te snel over de cliff heen gaan, waar je op kan pushen, maar op een gegeven moment op zijn waardoor je ze moet wisselen (dus de Bridgestones van 2010 terug?). En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft. Daarom baal ik er van dat ze de regels voor 2014 zoals oorspronkelijk bedacht (meer grond-effect) niet hebben doorgezet, maar voortborduren op de huidige aerodynamische regels met DRS. | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 10:39 |
Reken er maar niet op. Juist omdat ze niet weten wat de turbomotoren met de banden doen gaan ze er conservatief inzitten. Dus zullen ze vooral de hardere banden meenemen, zoals we de laatste races gezien hebben. Probleem is ook dat er een te groot verschil tussen de zachte en medium band zit, waardoor de medium te hard is en de zachte band te zacht voor een circuit als Austin. Hierdoor krijg je de situatie dat een zachte band hooguit een paar ronden goed blijft, en de medium een halve race. Een meer gelijke verdeling tussen de compounds zou beter zijn. | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 10:45 |
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug. De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien. Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden. | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 10:53 |
Nu ja, maar in 2010 niet, toen we de Bridgestones hadden. En toen waren er al heel wat meer inhaalacties dan in de 15 jaar ervoor. Dat is met de Pirelli's en DRS kunstmatig alleen maar meer geworden. Dus wat ik graag terug wil zien is geen verplichte pitstop, meerdere bandencompounds (die niet ineens over de cliff gaan, maar gelijkmatig slijten), bredere banden (voor meer grip) en grond-effect (en dus niet de dubbele diffuser, maar echt grond-effect zoals begin jaren '80), waardoor je weer dit soort races krijgt | |
JohnB52 | dinsdag 19 november 2013 @ 11:01 |
Gewoon de banden van Silverstone terug, en ik ben al tevreden! | |
Geralt | dinsdag 19 november 2013 @ 11:02 |
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek? Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2013 @ 11:23 |
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss | |
Geralt | dinsdag 19 november 2013 @ 11:25 |
Ik wou dat ik in een wereld leefde waar ik het gewoon kon veroorloven om een bedrag van 40 miljoen gewoon gladweg kon vergeten. Dat kan ik nu met 40 euro niet eens ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2013 @ 11:26 |
de vraag is of je van zoveel geld wel echt gelukkig wordt | |
Rossdale | dinsdag 19 november 2013 @ 11:33 |
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets. Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros. Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen. | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 11:35 |
En minder acties op de baan en meer in de pits. | |
Rossdale | dinsdag 19 november 2013 @ 11:49 |
Andere strategieën zorgt ook voor grotere verschillen in snelheid op de baan. Nu dat inhalen vele malen gemakkelijker is geworden tov een aantal jaar terug, denk ik dat het nu wel gaat meevallen. Met komst van DRS en KERS verliezen rijders bij inhaalacties op de baan over het algemeen een stuk minder tijd dan eerst. | |
4-elements | dinsdag 19 november 2013 @ 13:58 |
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan. Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is. | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 14:07 |
Je hebt gelijk, eigenlijk moet er een aanpassing komen om Vettel te temmen. Zijn sterke punt is tyre management, kijk maar in 2009/2010 was ie maar marginaal sneller dan Webber. Sinds de Pirelli's stopt niemand hem meer. Misschien eens afwachten volgend jaar. Pirelli belooft harde banden, uitlaat blaast nu gewoon achter de vleugels en diffusor en die nieuwe motoren hebben een bult koppel. | |
JohnB52 | dinsdag 19 november 2013 @ 14:41 |
Omdat er na Silverstone weinig meer aan was... | |
Automatic_Rock | dinsdag 19 november 2013 @ 14:41 |
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst. Voor mij zijn de races zonder bijtanken echt beter geworden | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 14:47 |
Amen! | |
Rossdale | dinsdag 19 november 2013 @ 15:08 |
Toen degradeerden de banden ook niet zo snel. Nu is tiremanagement gemakkelijk omdat iedereen met dezelfde hoeveelheid benzine rijdt. Met bijtanken krijg je twee variabelen, nu heb je er maar eentje | |
Meike26 | dinsdag 19 november 2013 @ 17:02 |
Zal het niet leuk zijn dat het nieuwe ERS identieke prestaties levert in een auto dan 1 a 2 DRS zones op een baan en dat de teams vóór aanvang van de kwalificatie de keuze moeten maken tussen deze 2 systemen. Een team als RedBull Racing of Mercedes kan de gok nemen door te kiezen voor ERS, omdat zij toch veel vooraan rijden zonder al te veel DRS - momenten. Krijg je denk ik hele rare races mee. En rare races zijn altijd goed ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2013 @ 18:23 |
Ook helemaal mee eens. Het verbod op tanken weer invoeren is de beste beslissing in de F1 in de afgelopen 20 jaar. | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2013 @ 19:36 |
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan af ![]() | |
Nattekat | dinsdag 19 november 2013 @ 19:43 |
Was anders niks van te merken zondag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2013 @ 19:47 |
nee, maar dat heeft een andere oorzaak ![]() | |
Waffle | dinsdag 19 november 2013 @ 19:50 |
Ik denk niet dat dat een goed plan is. Wat ik persoonlijk wel een goed plan vind is dat ers belangrijker te maken. Volgens mij wordt dat volgend jaar ook al gedaan, maar dat stimuleert technische innovatie die toepasbaar is op de automarkt. Kers was wat mij betreft compleet verkeerd ingevoerd. Het limiteren van maximaal hoeveelheid pk en aantal secondes per ronde hadden ze gewoon aan de teams zelf moeten overlaten. En met de banden juist redelijk snel aan hun eind zijn met juist een cliff. Het probleem dat de races saai beginnen te worden is doordat ze te langzaam slijten. De cliff zorgde er voor dat er soms bazen waren die eigenlijk net te lang door gingen wat soms resulteerde in een succes en soms in tranen. Dat mensen terug willen naar dat sprintracen met tanken kan ik me persoonlijk helemaal niet voorstellen. Eigenlijk had dit jaar een prachtig jaar kunnen zijn als die banden niet zo hard gefaald hadden in Silverstone. Sinds die race is Vertel oppermachtig en was het seizoen voorbij. | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2013 @ 20:01 |
Grosjean bezoekt nog steeds een psycholoog en zegt hier veel baat bij te hebben: http://www.motorsport.com(...)l-sees-psychologist/ Het lijkt er zeker op dat hij dat heeft, want zo vaak is hij niet meer bij incidenten betrokken en nog veel vaker behaalt hij gewoon goede resultaten | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2013 @ 20:05 |
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken. De klapbanden kwam toch ook omdat ze zich niet aan de adviezen van Pirelli hielden? Tsja, als je risico neemt en het gaat mis, moet je niet gaan zitten janken, maar op de blaren zitten. | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 20:09 |
Dat dus. Pas daarna werden de adviezen van Pirelli een verplichting. Dat hadden ze ook met de oude banden kunnen doen, dan had het nog een spannend seizoen kunnen worden. | |
Sharpdressedman | dinsdag 19 november 2013 @ 20:24 |
Amen! | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 20:35 |
En zo heeft iedereen zijn voorkeuren. ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 19 november 2013 @ 21:28 |
Omdat je op de baan niet kon inhalen. Kan nu wel. Fatsoenlijke banden + DRS + bijtanken = spannende races. | |
Lokale_Notabele | woensdag 20 november 2013 @ 13:38 |
Weet niet of dit al gepost is, maar Mansoor Ijaz,de man achter Quantum Motorsport, is een babbelzieke oplichter. http://www.dailytimes.com(...)ory_18-2-2012_pg7_16 http://paktribune.com/new(...)doubtful-247872.html http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/ Aan het eind van het liedje zal het dus uitdraaien op Maldonado bij Lotus. | |
Lokale_Notabele | woensdag 20 november 2013 @ 13:45 |
Oke het was al gepost, zie ik nu. | |
Geralt | woensdag 20 november 2013 @ 14:12 |
Heeft di Resta niet meegekregen dat Dario noodgedwongen zijn helm aan de wilgen heeft moeten hangen? Of is dit een ongelukkige vertaling of iets?! Beetje vreemd om over je neef te zeggen wetende dat hij nooit meer zal racen nadat hij laatst in de hekken vloog!? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 november 2013 @ 14:15 |
ongelukkige vertaling. Denk dat er bedoeld wordt: Ik zou graag in zijn voetsporen willen treden | |
Tarado | donderdag 21 november 2013 @ 12:23 |
http://www.auto-motor-und(...)m-video-7913407.html | |
DenS | donderdag 21 november 2013 @ 14:37 |
Dacht dat Pic zeker was van een stoeltje? Niet dus: http://www.gpupdate.net/n(...)zen-in-tweede-helft/ | |
sasquatsch | donderdag 21 november 2013 @ 14:42 |
Nee, wel een contract, maar dat wil tegenwoordig niets zeggen. Maar dit was al langer bekend. Di Resta heeft ook een contract voor 2014, maar blijft waarschijnlijk niet bij Force India. Zal wel een prestatieclausule in staan of zo. | |
Sinister-D- | donderdag 21 november 2013 @ 16:06 |
Zoals vosss laatst eens zei: "in de F1 ben je pas zeker van je zitje als je in Melbourne op de grid staat". | |
Fer | donderdag 21 november 2013 @ 17:29 |
Als Force India dit jaar 2 echte coureurs had genomen, hadden ze misschien wel Mclaren verslagen. Ieder geval Hulkenberg weer terug en met gebrek aan beter misschien Sutil aanhouden, hij is inmiddels meubilair vanuit de Spijker/Midland tijd. | |
Nattekat | donderdag 21 november 2013 @ 17:31 |
Frijns natuurlijk ![]() | |
Fer | donderdag 21 november 2013 @ 18:55 |
Beter nog een jaartje GP2, kan ie het "karakter" van de Pirelli's leren kennen. Iemand een overzicht van de F1 test-tijden van deze aankomende talenten? Heb begrepen dat Stoffel van Doorne ook retesnel is. | |
franklop | donderdag 21 november 2013 @ 19:00 |
heeft frijns inmiddels al geld dan | |
Toekito | donderdag 21 november 2013 @ 19:07 |
nee | |
Nattekat | donderdag 21 november 2013 @ 19:20 |
Achter de schermen gebeurt van alles, dus wie weet ![]() | |
Rossdale | donderdag 21 november 2013 @ 19:34 |
Misschien dat pipelife meer geld wil investeren? | |
Marks | vrijdag 22 november 2013 @ 00:29 |
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216 | |
franklop | vrijdag 22 november 2013 @ 06:32 |
zijn contract was al ontbonden toch en die manager Had dan alsnog voor geld moeten zorgen | |
Fer | vrijdag 22 november 2013 @ 10:27 |
Behalve geld, denk ik gezien zijn rondetijden en dat hij geen heel seizoen gp2 heeft gedaan, Frijns er nog niet klaar voor is. | |
sasquatsch | vrijdag 22 november 2013 @ 10:44 |
Als je in drie achtereenvolgende klassen kampioen wordt en je tweede raceweekend in de GP2 al wint ben je er klaar voor. Wat dat betreft deed hij het beter dan Magnussen en Vandoorne, waarvan de eerste wel in de F1 komt. Dat hij in de GP2 minder presteerde lag meer aan pech / wagen dan aan Frijns zelf, wat ik al eerder heb gepost (met de redenen erbij). Dat hij bij Hilmer weg moest kwam door een gebrek aan geld. | |
RJD | zaterdag 23 november 2013 @ 08:37 |
Ik dacht dat de F1 race van Brazilië volledig op Veronica TV uitgezonden zou worden. Nou, niet dus!Dan toch maar via de BBC kijken. | |
Aresdreams | zaterdag 23 november 2013 @ 11:06 |
Sowieso is de BBC beter, lijkt me. Maar dit is wel erg goedkoop van ze... | |
sasquatsch | zaterdag 23 november 2013 @ 11:11 |
Wat ik al in het GP topic zei: Veronica kan pas vanaf 18.00 uur uitzenden en de race begint al om 17.00 uur. Dus dit is hun oplossing. Ze hadden de race ook niet uit kunnen zenden. | |
Schunckelstar | zaterdag 23 november 2013 @ 11:17 |
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 november 2013 @ 12:08 |
Zei ik dat ja? ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 23 november 2013 @ 12:15 |
Denk 't toch ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 november 2013 @ 12:16 |
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goed ![]() Overigens las ik gisteren iets over een eight-3 idee. 8 teams met 3 auto's op de grid. Niet een heel slecht idee vond ik zelf ![]() | |
Marks | zaterdag 23 november 2013 @ 12:56 |
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald. | |
Ferry_76 | zaterdag 23 november 2013 @ 13:01 |
Inderdaad.... Net een interview met Kvyat op de BBC; erg volwassen voor zijn 19 jaar. | |
Geralt | zaterdag 23 november 2013 @ 13:04 |
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee. | |
Sinister-D- | zaterdag 23 november 2013 @ 13:10 |
kwestie van wennen...... | |
#ANONIEM | zaterdag 23 november 2013 @ 14:41 |
Ik hoop wel dat ze dan juniorteams verbieden, anders staat Red Bull gewoon met 6 wagens op de grid. | |
H_T | zaterdag 23 november 2013 @ 14:51 |
Morgenavond zit er in de TV Show (21:20 op Nederland 1) een interview met Giedo en Marcel Boekhoorn | |
Peterselieman | zaterdag 23 november 2013 @ 15:12 |
was het al ![]() | |
IkWilbert | maandag 25 november 2013 @ 15:34 |
Olav Mol komt terug ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/ | |
Michael_Moore | maandag 25 november 2013 @ 15:37 |
![]() | |
Gramulanion | maandag 25 november 2013 @ 15:42 |
JAAAAAAAAAAAAAA | |
Geralt | maandag 25 november 2013 @ 16:00 |
![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 25 november 2013 @ 16:02 |
Iets met regen en drup. | |
Gramulanion | maandag 25 november 2013 @ 16:07 |
Van Dam mag de vrije trainingen blijven doen. En geen co-commentatoren meer. | |
Fiorano | maandag 25 november 2013 @ 16:11 |
Heuh, mss toch maar Sport1 abbo nemen dan avanaf volgend seizoen | |
Geralt | maandag 25 november 2013 @ 16:16 |
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo. Olav is een stuk beter te pruimen dan van Dam. En dat is een feit. Blij dattie terug is ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 25 november 2013 @ 16:22 |
Drup is toch ook beter dan regen? Maar ik vind Mol gewoon ook niets meer, hij mag van mij met pensioen. Er moet toch ergens in Nederland iemand rondlopen die enthousiast én capabel is en het stokje kan overnemen? | |
Geralt | maandag 25 november 2013 @ 16:23 |
Mol is capabel. Alleen de laatste jaren zat hij niet op locatie en in zn uppie. Alleen al door het niet op locatie zitten krijg je minder mee. Ik vind trouwens wel dat ze er iemand bij moeten zetten. 2 zien altijd meer dan 1. ![]() | |
WEST | maandag 25 november 2013 @ 16:25 |
dan neem ik toch weer een abbo op sport1 | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 16:25 |
Mee eens, is misschien een kleine verbetering maar geen enorme stap | |
Dimauro | maandag 25 november 2013 @ 16:25 |
Alard Kalff in een racepak met zo'n antenne op zn rug door de pits laten rennen ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 25 november 2013 @ 16:38 |
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol. Zijn laatste jaren vond ik hem meer overkomen als een los geslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Om de zin gebruik makend van zelfverzonnen woorden ("DOE DAT DAN NIET KOEKIE") of raar taalgebruik ("Poepstart"- "Kneiterhard") en in toenemende mate scheldwoorden (Je kan als commentator echt geen FUCK lopen roepen op tv). Haal dat eruit en Mol heeft voldoende kennis en talent om verslag te geven van een Grand Prix. | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 16:39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
M.Melandri | maandag 25 november 2013 @ 16:55 |
Zware achteruitgang dus, co-commentatoren waren nog wel prima. | |
Weltschmerz | maandag 25 november 2013 @ 17:01 |
Dat niet. Het probleem is juist dat hij het niet snapt, met zijn enthousiasme maakt hij het dan nog deels goed. | |
Marks | maandag 25 november 2013 @ 17:03 |
Ja, MAAR er moet WEL een andere naast hem zitten, want hij mist ook gewoon veel enzo. En 2 zien gewoon altijd meer dan 1, zo simpel is het. Edit: er is dus weer geen co commentator.... ![]() | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 17:05 |
Gemiste kans van Sport1, ze hadden gewoon de SKY uitzending over moeten nemen, ook met een behoorlijke commentator (al vind ik Mol dat niet) blijft het gewoon behelpen. | |
Marks | maandag 25 november 2013 @ 17:06 |
Ook niet, gewoon NL. | |
Sally | maandag 25 november 2013 @ 17:24 |
Bied jezelf aan, zou ik zeggen ![]() (aan eenieder die zich aangesproken voelt) | |
4-elements | maandag 25 november 2013 @ 17:27 |
Enige toevoeging van waarde is dat GP2/GP3 worden uitgezonden. Maar of ik een abbo op Sport1 ga nemen? Denk het niet. Liever nog een samenvatting van de BBC dan dat geneuzel van Van Dam of Mol. | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 17:29 |
Het is een vak, zeker niet makkelijk maar waarom kijk ik graag BBC, is niet alleen om het commentaar maar ook het randprogramma. | |
Sally | maandag 25 november 2013 @ 17:33 |
* Sally too. Dit schreef ik in het sportcrewforum over 'het grote nieuws voor Nederlandse F1-fans':
| |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 17:46 |
lekken uit crewfora ![]() | |
WEST | maandag 25 november 2013 @ 18:13 |
Dat kan echt niet. ![]() | |
Sally | maandag 25 november 2013 @ 18:15 |
Wat nou lekken. Het is mijn eigen tekst. ZONDER link ook nog. En ik ga 'm niet nog een keer tikken ![]() Zeikstengels. | |
Toekito | maandag 25 november 2013 @ 18:23 |
hé laat SMP eens met rust. | |
Breaker.Faker | maandag 25 november 2013 @ 18:47 |
'Vanaf komend seizoen zal Olav Mol terugkeren als commentator bij de F1. Ronald van Dam zal aanblijven voor het commentaar van de trainingen. Olav Mol zal het commentaar van oudsher weer vanaf het circuit geven, een voorwaarde die hij altijd voor samenwerking met Sport1 gesteld heeft. Tot nu toe verzorgde Sport1 het commentaar vanuit Amsterdam door van Dam met verschillende oud-coureurs als co-commentatoren. Deze co-commentatoren komen niet terug. In 2014 zal Sport1 naast F1 ook de support races van de GP2 en GP3 klasses uitzenden. Meer daarover in een eerdere blogpost. Vanaf het begin van het afgelopen F1 seizoen verzorgde Mol tot de GP van Canada de voorbeschouwingen op Sport1 en Veronica, in opdracht van Veronica. Dat kwam voor de GP van Canada abrupt ten einde. Voor enkele Europese GP’s heeft Mol nog een voorbeschouwing gegeven in opdracht van Sport1. Olav Mol heeft via Twitter aangegeven morgen te reageren op het nieuws.' Geweldig nieuws maar hoe gaat Sport1 met voorbeschouwing en nabeschouwing om? Als ze alleen Olav Mol aannemen om commentaar vanaf het circuit te leveren dan is de kans klein dat ik een abonnement neem op Sport1. Voor betaalde tv verwacht ik veel meer dan alleen goede commentaar pit reporter zal ook meer dan welkom zijn met een goede voor en nabeschouwing. | |
SimtekF1 | maandag 25 november 2013 @ 21:54 |
Iemand deze filmpjes toevallig al gezien? (allerlei RTL5 voorbeschouwingen uit 1994 en 1995. Ik krijg spontaan heimwee als ik dit terug zie. Niet alleen de voorbeschouwing, maar ook gewoon de coureurs, de auto's, het spektakel.. zucht! ![]() http://www.youtube.com/pl(...)4CcVCyVFZhZ7YK98PS_h [ Bericht 5% gewijzigd door SimtekF1 op 25-11-2013 22:32:20 ] | |
JohnB52 | maandag 25 november 2013 @ 23:34 |
Een paar gekeken net! Kan me niet herinneren dat ik ze ooit eerder had gezien? Wel heel gaaf om terug te zien, maar wat is alles veranderd zeg! | |
Marks | dinsdag 26 november 2013 @ 00:01 |
LOL Hakkinen @ 7.25 ![]() Edit: mooie passie / emotie in zijn interview erna! (Hakkinen) | |
Geralt | dinsdag 26 november 2013 @ 08:06 |
Dat was nog voor Ruud ter Weijden volgens mij. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 26 november 2013 @ 08:48 |
Olav Mol maakt aan de lopende band fouten, maar het is wel een vermakelijke kerel. Als iemand zijn motor opblaast: "MEN MEN MEN, IK HAD HET GEZEGD, IK HAD HET GEZEGD, bye bye, zwaai zwaai, zero points." | |
JohnB52 | dinsdag 26 november 2013 @ 08:49 |
Ja, toen mensen nog mee gingen doen met een prijsvraag, waarvan je het antw moest weten, zonder Wikipedia. | |
Dos37 | dinsdag 26 november 2013 @ 08:49 |
Mol terug is wel leuk, maar zal co-commentators wel missen, want neem aan dat die niet gaan mee reizen. | |
Marks | dinsdag 26 november 2013 @ 10:37 |
Absoluut, dat was rond rond 2000/2003 periode volgens mij. | |
Tarado | dinsdag 26 november 2013 @ 11:32 |
| |
Geralt | dinsdag 26 november 2013 @ 17:37 |
Ow dat is natuurlijk om te voorkomen dat mensen hun abbo opzeggen gedurende de winter ![]() Ik neem het wel weer als het circus weer in Melbourne aanbeland is ![]() | |
Meike26 | dinsdag 26 november 2013 @ 17:51 |
Dat niet alleen, het is ook om de eerste races te bekostigen voor Olav. Maar indd, ik wacht ook wel weer om een abbo te nemen met een kennismaking... ![]() ![]() | |
bloodymary1 | dinsdag 26 november 2013 @ 17:57 |
Helemaal mee eens! Ook steeds als een coureur een foutje maakt honderd keer roepen hoe dom die eigenlijk wel niet is en zo (en dan blijkt het achteraf een technisch mankement te zijn geweest). Precies ja, een losgeslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Zal wel mee moeten zakken met het RTL en SBS niveau of zo.... | |
Ferry_76 | dinsdag 26 november 2013 @ 18:05 |
De BBC kijkt nog wel wat verder dan hun eigen coureurs gelukkig, bij RTL komen ze al helemaal niet verder dan Vettel, Nico & Nico en Zjoetiel. | |
Breaker.Faker | dinsdag 26 november 2013 @ 18:38 |
Olav Mol wordt commentaar bij Sport1. Goed nieuws ik ben erg blij dat hij het mag doen bij Sport1. Olav Mol zal de voorbeschouwing ook gaan verzorgen zo staat te lezen op formule1.nl maar er gaat geen camera man mee naar het circuit daar is geen budget voor. Oftewel we krijgen een voorbeschouwing zonder dat er beelden te zien maar wel Olav Mol te horen. Ik weet niet of ik hier echt mee blij ben. Formule1 achter de decoder leuk allemaal maar dan verwacht ik zeker meer dan Olav Mol commentaar op locatie. | |
Tarado | dinsdag 26 november 2013 @ 18:42 |
Vind ik inderdaad ook wel meevallen, alleen als ze winnen komt de kwijl je tv uit maar daar hebben we de laatste tijd weinig last van | |
Fer | dinsdag 26 november 2013 @ 19:28 |
Gewoon oldskool, die Mol met zijn stem over zo;n gare telefoonverbinding zoals vroeger. Snapte als klein kind nooit waarom mooi beeld was en dan zo;n telefoonstem erbij. Denk wel dat hij door het hele weekend daar rond te hangen veel meer info kan oppikken over hoe het de rijders vergaat in de trainingen. En later kan verklaren waarom sommige rijders tijdens de race op bepaalde stukken sneller is of langzamer. Hoe lang de zachte banden meegaan enz. | |
Geralt | dinsdag 26 november 2013 @ 19:29 |
https://maps.google.co.uk(...)p=12,107.64,,0,18.29 Met streetview door het McLaren Technology Centre wandelen ![]() | |
WEST | dinsdag 26 november 2013 @ 20:28 |
ik heb mijn abbo 2 november al opgezegd. Bij ziggo zit 1 maand opzegtermijn in. Dus vanaf 2 december heb ik geen sport1 meer.... tot aan Melbourne. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 26 november 2013 @ 20:35 |
Ik zie dat ze de wagen van dit jaar er ook al hebben staan ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 26 november 2013 @ 20:40 |
Ik hoop wel dat hij dan vanaf lokatie gaat uitzenden, liefste nog met pitreporter ![]() | |
Beach | dinsdag 26 november 2013 @ 20:44 |
Kalff en Plooij terug aub | |
JohnB52 | dinsdag 26 november 2013 @ 20:51 |
http://www.jackontrack.nl/ | |
Schunckelstar | dinsdag 26 november 2013 @ 21:38 |
![]() | |
Nattekat | dinsdag 26 november 2013 @ 21:55 |
Wel jammer dat ze het meest interessante hebben vervaagd ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 27 november 2013 @ 00:26 |
Al streetviewend door het McLaren Technology Centre schieten me ineens een aantal vragen te binnen: Na hoeveel jaar komt gemiddeld gezien een 'vorjahres' bolide beschikbaar op de markt voor multimiljonairs die een leuk speeltje zoeken voor historische races (of als museumstuk)? Want ik neem aan dat McLaren op dit moment nog geen 2012 MP4-27 wil verkopen ivm. gevoelige technologie/aerodynamische vindingen. En in hoeverre wordt zo'n bolide dan geleverd met dezelfde motor en elektronica als de race-trim versie uit 2012? Of krijg je een uitgeklede 'schil' die je zelf mag voorzien van bijvoorbeeld een Ford Zetec-R V8 uit de jaren 90 en bijpassende elektronica? Iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat? | |
Waffle | woensdag 27 november 2013 @ 00:59 |
Volgens mij verkoopt Mclaren al jaren geen auto's meer. Hoe dat bij andere teams zit weet ik niet, maar de meeste oude wagens die je in bezit ziet van miljonairs zijn vooral van teams die gestopt zijn, bijv Benetton, arrows, Tyrrell en een Nederlander is zelfs in het bezit van zo'n prachtige jaguar. Als motor stoppen ze er meestal zo'n heel betrouwbaar apparaat in. Kan zo niet op de naam komen. | |
Kleffe_Dop | woensdag 27 november 2013 @ 01:50 |
Inderdaad ja, die hebben die enorme loods waar ze alles achter slot en grendel bewaren. Slecht voorbeeld dus. Maar bijvoorbeeld Ferrari's uit het tijdperk Schumacher zijn er wel te vinden. | |
SiGNe | woensdag 27 november 2013 @ 02:03 |
Zou ook wel jammer zijn want er zitten best mooie helmen bij. Vettel heeft dit jaar volgens mij elke race met een andere helm geraced, meestal een in het thema van het land waar geraced wordt en dat maakt de helm ook wel speciaal. Als er dan eisen gesteld moeten worden aan de herkenbaarheid, warom dan niet de wagen herkenbaarder maken? wie herinnert zich niet Nigel Mansel met z'n rode 5 op z'n wagen? Gewoon dat cijfer op de wagen duidelijker maken en de coureur lekker vrij laten in het persoonlijk maken van de helm. | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 08:07 |
Lijkt me ook veel beter. Maar nadeel van een groot duidelijk nummer zal wel zijn dat dat ten koste gaat van de reclamemogelijkheden. Het nummer staat dan op een goed zichtbare plaats en is dan groter, die ruimte verkopen ze waarschijnlijk liever aan een sponsor. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2013 08:26:19 ] | |
Tarado | woensdag 27 november 2013 @ 08:13 |
![]() | |
johannes_vermeer | woensdag 27 november 2013 @ 10:01 |
Oh ja, de tandarts. Of je daar nou vrolijk van moet worden is een tweede. | |
DutchTrain | woensdag 27 november 2013 @ 10:18 |
Voor iedereen die nog toevallig in Madrid is de komende tijd of een grote Alonso fan is:Ik hoop er in januari te zijn, zal dan wel verslag doen. Meer informatie op: http://www.fernandoalonsocollection.com/ | |
Meike26 | woensdag 27 november 2013 @ 10:19 |
Over morgen is dat overleg of er misschien met 8 teams gereden gaat worden, 3 auto's per team. Het lijkt mij dan alleen wel beter voor de sport als liveries voor de wagens vrij worden gegeven en dat elke coureur een eigen livery krijgt. Zo ja, dan word dat nog wel lastig met Ferrari, eindelijk een gele Ferrari op de grid? Of toch een lichtblauwe misschien ![]() | |
Marks | woensdag 27 november 2013 @ 10:32 |
Kan toch niet.. ... En over de nummering: van senna weet toch niemand welke nummers hij had, maar iedereen kent zijn gele helm die hij zijn HELE carrière droeg. Zoals het hoort | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 10:33 |
Senna reed best vaak met nummer 1 of 11 ![]() | |
Meike26 | woensdag 27 november 2013 @ 10:34 |
Hoezo kan dat niet ? Wees eens duidelijker ![]() ![]() | |
Racerblade | woensdag 27 november 2013 @ 10:36 |
Dit is wel waar natuurlijk. Nummers zijn gebaseerd op het constructeurs- en gedeeltelijk rijderskampioenschap van vorig jaar en veranderen dus ieder seizoen. Niet echt gemakkelijk te onthouden. Als je het zo wil doen, moet iedere coureur een persoonlijk nummer hebben door zijn gehele carrière. | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 10:37 |
of zoals in de VS iedere auto een redelijk vast nummer heeft. | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 10:41 |
Je weet dat ze al eerder (1964, 1965) in andere kleuren dan rood (blauw/wit) raceten in de F1? ![]() | |
Meike26 | woensdag 27 november 2013 @ 10:45 |
Of dus zoals in de DTM, waar iedere rijder met een eigen 'livery' rijdt. Volgens mij is de F1 nog één van de weinige klasses waar het niet mag. Iedereen weet nog wel dat Pollock 2 verschillende auto's wilde en een stukje autosport geschiedenis schreef met de rits-wagens. Ik zie het wel voor mij hoor. McLaren die een Vodafone en Hugo boss livery hebben + nog een gewone McLaren er naast. MGP een Petronas en BlackBarrie wagens en Williams met een McGregor en Randstad auto ![]() Ik ben wel/geen voorstander van dat plan. Het kan een hoop zekerheid bieden voor de F1 teams en coureurs van de toekomst. Maar dan moeten er dus wel regels komen voor jonge talenten, uitdossingen van teams/coureurs en een echt jongtalent-kampioenschap, voor 1e en 2e jaars F1 coureurs. | |
Meike26 | woensdag 27 november 2013 @ 10:46 |
Nee wist ik niet ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 10:53 |
Was ook alleen maar omdat Enzo Ferrari overhoop lag met de Italiaanse autosport bond en schreef voor een aantal GP's in de wagens in onder Ferrari Noord Amerika in de Noord Amerikaanse kleuren (blauw/wit). | |
nils7 | woensdag 27 november 2013 @ 10:54 |
Waarom nu geen 3 auto's vraag ik me af... En voor de 3de een 107% regel invoeren ![]() | |
Tarado | woensdag 27 november 2013 @ 11:02 |
Wat een gezeur over zo'n helm, ik vind het wel grappig dat Vettel dit doet, kneuterigheid ten top om dat te willen verbieden. De meest verwarrende helmen zijn die van Rosberg en Hamilton trouwens dus wat schiet je er dan mee op? | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 11:21 |
Omdat er nu genoeg auto's zijn. Ik geloof dat er in de contracten met de circuits staat dat er minimaal 20 auto's aan de start moeten staan. Die 3 auto's is voor het geval er minder dan 10 teams aan de start verschijnen, als er teams zich uit de F1 terug trekken door de te hoge kosten. | |
Rossdale | woensdag 27 november 2013 @ 11:59 |
Met 3 auto's worden de kosten voor de teams NOG hoger, en de meeste kunnen hun budget nu al niet of nauwelijks rond krijgen. | |
Marks | woensdag 27 november 2013 @ 13:41 |
Het gaat toch om een fundamentele traditie binnen de F1, de teamkleuren. Dat hoort bij de F1. Dat andere raceklassen dat niet hebben is daar prima, maar dat betekent niet dat de F1 dit ook moet toepassen. En het is bij de NASCAR behoorlijk onoverzichtelijk soms! Ook omdat de nummers niet altijd wat zeggen, omdat er coureurs wisselen. Dus nr 12 is niet altijd dezelfde rijder... | |
Geralt | woensdag 27 november 2013 @ 16:31 |
Nouja traditie. Alleen Ferrari rijdt nog in rood. Vroeger was het traditie ja, maar dat is al lang niet meer. Ja Mercedes rijdt weer eens in zilver grijs. | |
Fer | woensdag 27 november 2013 @ 16:36 |
Mclaren is zilver, sinds ze met Mercedes gingen, daarvoor waren het rijdende pakjes Marlboro. Sauber en Williams hebben alle kleuren wel gehad in de jaren. | |
Schunckelstar | woensdag 27 november 2013 @ 16:38 |
En een gele sharknose, met gendebien. Weet alleen niet of dat officieel van het fabrieksteam was ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 16:50 |
Inschrijving van het Belgische Ecurie Nationale Belge, vandaar de gele (Belgische race)kleur. | |
Schunckelstar | woensdag 27 november 2013 @ 16:54 |
Ah ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 16:56 |
Geralt | woensdag 27 november 2013 @ 16:56 |
Vroeger was het duitsland zilver, engeland groen, italie blauw etc. Wat zie je van die traditie nog terug dan? Helemaal niks. Ja Mercedes dus die zilver grijs is ja en dan houdt het ook wel op. | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 17:02 |
Hier staan alle kleuren | |
Geralt | woensdag 27 november 2013 @ 17:04 |
Hoe kom ik op italie blauw? ![]() | |
JohnB52 | woensdag 27 november 2013 @ 17:15 |
Voetbal? | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 20:44 |
Fuseert Marussia met Sauber? Het gerucht gaat dat Marussia een nieuwe partner zoekt en in eerste instantie een poging deed om de Williams aandelen van Toto Wolff te kopen. Williams heeft dit echter afgeslagen omdat ze onafhankelijk willen blijven. Nu richt Marussia zich op Sauber, dat volgens andere geruchten op omvallen staat omdat de Russische deal nog steeds niet rond schijnt te zijn en mogelijk in de verkoop gaat. | |
WEST | woensdag 27 november 2013 @ 22:50 |
G McLaren deed het wel goed toen Mika, Hakkinen, coulthard en montoya er reden. Gewoon hun voornaam op zijkant in de steil van WEST. was oook wel mooi trouwens. ![]() | |
Sally | woensdag 27 november 2013 @ 22:56 |
Bijnaam van het Italiaanse nationale elftal is Azzurri, azuurblauw, dus ![]() Méditerranée, zou blauw, zo blauw...* * @ Toon Hermans ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 23:02 |
Was omdat sigarettenreclame op sommige circuits niet mocht. Anders stond er gewoon WEST. | |
WEST | woensdag 27 november 2013 @ 23:10 |
Ja dat klopt dat weet ik. Maar leuk en herkenbaar was het wel. | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 23:13 |
Dat dan weer wel, ja. | |
Schunckelstar | woensdag 27 november 2013 @ 23:48 |
Ah, mijn nieuwe telefoon achtergrond ![]() | |
Toekito | woensdag 27 november 2013 @ 23:58 |
Wat een gezeik om niks. 1 team heeft 2 dezelfde wagens en al doet die coureur per pitstop een andere kleur helm op....aan zijn camerakleur herkennen we hem toch? En als de F1 gered kan worden als de beste 3 teams van dit jaar volgend jaar een derde wagen met een rookie inzetten, prima. | |
Marks | donderdag 28 november 2013 @ 00:35 |
F1 hoeft niet gered te worden hoor, niet in dit opzicht. [ Bericht 97% gewijzigd door Marks op 28-11-2013 21:59:15 ] | |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 03:37 |
Destijds vond ik de vervangende reclame van lucky strike eigenlijk beter ![]() | |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 04:24 |
Geruchten via RTL GP dat Boekhoorn een belang in FI gaat nemen. Spannend. Is het al bijna maart? ![]() | |
Fiorano | donderdag 28 november 2013 @ 09:21 |
Uh what? | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 10:33 |
foutje in de code. Komt zeer sporadisch voor ![]() | |
Tarado | donderdag 28 november 2013 @ 10:38 |
| |
#ANONIEM | donderdag 28 november 2013 @ 10:46 |
Caterham is groen. | |
Sally | donderdag 28 november 2013 @ 11:38 |
Jaguar, uit Engeland, was (donker)groen. Bron. Simpele deductie ![]() | |
Tarado | donderdag 28 november 2013 @ 11:45 |
![]() | |
franklop | donderdag 28 november 2013 @ 11:47 |
Zwevende auto's ![]() | |
Sally | donderdag 28 november 2013 @ 11:48 |
Net David Copperfield ![]() | |
Gebraden_Wombat | donderdag 28 november 2013 @ 11:49 |
Gebrek aan downforce. | |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 12:20 |
Godver ![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 28 november 2013 @ 13:29 |
![]() | |
Scrutinizer | donderdag 28 november 2013 @ 13:36 |
Met de vlam in de pijp ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 13:39 |
dit mis je wel ja | |
Tarado | donderdag 28 november 2013 @ 13:41 |
De kans dat ze volgend jaar motoren opblazen is toch wel weer groter | |
Scrutinizer | donderdag 28 november 2013 @ 13:42 |
Dat denk ik ook. We zullen volgend jaar meer uitvallers zien door de nieuwe motoren. | |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 14:59 |
Ik denk dat dat nog best mee kan vallen eerlijk gezegd. Alhoewel, afgelopen week vloog in engeland wel een turbo in de fik tijdens testen in de fabriek ![]() | |
Fer | donderdag 28 november 2013 @ 15:40 |
Dat mis ik wel van vroeger. Zo'n koploper die dan voorzichtig begint te roken bij het afremmen en dat vervolgens steeds erger wordt en dan plof de hele baan wit. | |
Marks | donderdag 28 november 2013 @ 16:10 |
Zondag grosjean nog | |
Fer | donderdag 28 november 2013 @ 16:29 |
Ja was de eerste sinds tijden, besefte dat ik wel miste. Was toch altijd wel de spanning, dat er opeens een motor kon ploffen. | |
Dimauro | donderdag 28 november 2013 @ 16:41 |
![]() kan er nog steeds geen filmpje van vinden ![]() | |
JohnB52 | donderdag 28 november 2013 @ 18:58 |
http://www.sport1.nl/nieu(...)-af-in-brazilie.html | |
Ferry_76 | donderdag 28 november 2013 @ 19:11 |
Net op Facebook, via RTL GP:
| |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 19:27 |
De ene na de andere? Ik las alleen die ene. Van alle andere heb ik niets gelezen. Heeft RTL GP daar een bron van? En dan met name over die anderen? | |
Ferry_76 | donderdag 28 november 2013 @ 19:31 |
Daarom staat er ook 'schijnt'.. Geen idee wat hun bron is. Het zou wel jammer zijn als alleen Ferrari Renault uit zou kunnen dagen omdat de Mercedes te onbetrouwbaar is. | |
THEFXR | donderdag 28 november 2013 @ 20:27 |
volgende week woe 4 december 00.30 uur Senna http://www.canvas.be/programmas/senna | |
Marks | donderdag 28 november 2013 @ 22:13 |
Supermooi/indrukwekkend | |
Nattekat | donderdag 28 november 2013 @ 22:17 |
Bestaat er in België wel ondertiteling, vooral sinds bierdopje weg is? RTL7 was dat de vorige keer vergeten en ik heb dus erg weinig meegekregen ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 november 2013 @ 22:51 |
Ronald van Dam nu als live-commentator van de Thanksgiving NFL game op FOX. ![]() | |
Nattekat | donderdag 28 november 2013 @ 22:52 |
Ik kijk 2 seconden en vind Ronald hier al veel beter bij passen dan bij de F1 ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 22:55 |
mail het hem ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 november 2013 @ 23:01 |
Ik kreeg dezelfde indruk. | |
WEST | donderdag 28 november 2013 @ 23:57 |
wat een kut tijd. dan maar opnemen. Of ik moet tegen die tijd al werkeloos zijn. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 10:39 |
Hij doet ook al een aantal jaren het live verslag van de 24h van Le Mans op Eurosport, met wacht wisselingen dat dan weer wel. En daarbij doet hij het niet slecht. | |
Gramulanion | vrijdag 29 november 2013 @ 12:14 |
![]() Tsja. | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2013 @ 12:15 |
Interessant... | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 12:17 |
Persoonlijk vind ik heel die nachtraces weinig toevoegen. In de diverse 24 uurs evenementen voegt de nacht zeker wat toe, maar bij de F1 eigenlijk niks imo. Heel de baan is gewoon net zo licht als overdag. Enige toevoeging is een donkere achtergrond. Niks speciaals imo. Het zou pas speciaal zijn als ze de lampen op het circuit gewoon uitdoen en allemaal verstralers op hun voorvleugel monteren ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 november 2013 @ 12:33 |
Het levert leuke plaatjes op, maar de lay-out van dat circuit in Bahrein wordt er niet ineens spannender van. ![]() | |
Fer | vrijdag 29 november 2013 @ 12:36 |
Als je meer kijkers en aandacht vanuit Europa wil werkt het wel hoor. Dat verlichte gebouw in Abu Dahbi en die slomo's waar je de blauwe uitlaatgassen ziet zijn wel eye-candy. | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 12:38 |
ja, maar in Abu Dhabi hebben ze er alles aan gedaan om het circuit nog wat te laten lijken, in Bahrein race je letterlijk in de zandbak | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 12:40 |
Tractorbanden monteren dan maar? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 12:43 |
Pirelli heeft ze wel in het assortiment | |
JohnB52 | vrijdag 29 november 2013 @ 13:02 |
Tsja, bestaat dan wel 10 jaar, maar niet de 10e race... | |
Marks | vrijdag 29 november 2013 @ 13:05 |
Leuk trouwens, om ook eens een oude race te zien. Ben nu bezig met Brazilie 1993, de race waar het ook dreigde te gaan regenen net als afgelopen zondag, maar dan met het verschil dat het toen ook daadwerkelijk gebeurde ![]() Opvallend tot nu toe, ben net over de helft: -Ook toen waren ze al van het penaltys geven! En dan ook niet kinderachtig, maar gelijk een stop/go... Meerdere coureurs kregen dit al. -Kalff & Watson, commentaar zoals het hoort -Bij een gevecht voor de leiding en een gevecht verder in het veld niet moeilijk doen, gewoon een split screen maken zodat beide gevolgd kunnen worden. Doet men nu nooit meer. -Indrukwekkend te zien hoe ze de pits binnendenderen zonder pitlimiter en ook nog eens mensen van alle teams die buiten staan. Met andere woorden: zie je garage maar te vinden met 160 kmh, wanneer de andere teams ook buiten staan ![]() Ik kijk vanaf nu dus anders tegen de penalties aan die gegeven worden: blijkbaar was dit 20 jaar geleden ook al over de top. Alleen nu worden er allerlei bureaucratische termen als ''cousing avoidable collision ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 13:28 |
Ach, zo valt die lelijke bruine omgeving tenminste niet meer op ![]() | |
DutchTrain | vrijdag 29 november 2013 @ 15:04 |
Technisch gezien is het wel een uitdaging als er rond zonsondergang wordt gereden. In Abu Dhabi geeft dat zo'n 10 graden verschil in buitentemperatuur en je setup moet daar ook op aangepast zijn. Daarnaast is het voor het publiek een stuk aangenamer kan ik uit ervaring zeggen... rond de veertig graden zonder echte plekken in de schaduw is niet echt fijn. Was blij dat de zon snel verdween. Maar Bahrain voegt inderdaad nog altijd niet veel toe aan de races. | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 15:19 |
Voorstel: volgend jaar verplicht twee pitstops, waarbij de harde band maximaal 50% van de race gebruikt mag worden en de zachtere band 30%, waardoor banden sparen niet meer nodig zou zijn.
| |
Fir3fly | vrijdag 29 november 2013 @ 15:22 |
Ja hoor, nog meer bandenregels. Dat helpt ![]() Het is heel simpel. Een harde en zachte band met een groot verschil er tussen en iedereen mag zelf kiezen wanneer ze welke gebruiken. En dan over twee jaar bijtanken weer toestaan. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 15:26 |
Ach, nog even en we zitten met een 3de klasse a la GP2 en WSbR ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 15:26 |
weet niet of dit de goede weg is om te bewandelen. | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 15:32 |
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen. ![]() | |
Racerblade | vrijdag 29 november 2013 @ 15:36 |
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race? ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 15:38 |
Dat geldt per set banden. ![]() | |
Racerblade | vrijdag 29 november 2013 @ 15:52 |
Dan kunnen ze theoretisch twee stints op de harde banden doen, niet? | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 15:54 |
Ja, maar ik neem aan dat je beide compounds moet gebruiken zoals nu ook al het geval is. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 15:56 |
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komen ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 15:59 |
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen. | |
Waffle | vrijdag 29 november 2013 @ 16:04 |
Ik snap het wel dat pirelli dit wil. Het is de enige manier om aan 2 pitstops te krijgen in races zonder dat mensen gaan zeuren over de kwaliteit van de banden. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 16:05 |
Dat weet ik, maar ik zie het op deze wijze gewoon wel nog eens gebeuren. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 29 november 2013 @ 17:03 |
Het probleem zit er niet in dat de banden slijten, dat deden ze altijd al. Het probleem is dat ze ontzettend hard slijten als je ze een beetje pusht. Dat zag je in Austin: iedereen zit z'n banden te sparen en toch doen ze maar 1 stop. Wat sneller rijden en 2 stops doen was dus geen optie. En dat is pas sinds de Pirelli's. Het is op te lossen door de bandenfabrikant door het rubber aan te passen zodat het wat "normaler" slijt. Als Pirelli daar niet tot in staat is moet maar een andere fabrikant gevonden worden. | |
Bluurgh | vrijdag 29 november 2013 @ 17:04 |
Pirelli doet in principe wat de FIA wil, al sinds dat ze leverancier geworden zijn, daar is niet zoveel aan veranderd geloof ik. | |
IkWilbert | vrijdag 29 november 2013 @ 17:08 |
Maldonado bevestigd bij Lotus. Bron skysports Twitter | |
Tarado | vrijdag 29 november 2013 @ 17:16 |
Zo'n Malledonna is hij dus niet ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 29 november 2013 @ 17:17 |
#crashandcash Edit: ze hebben dan wel weer zelfspot: Edit2: die crash ![]() [ Bericht 57% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 29-11-2013 17:29:10 ] | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 17:27 |
http://www.f1today.net/nl(...)aandelen-force-india Dat gerucht kan dus ook naar het rijk der fabelen. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 17:32 |
Dus die Bond-villian blijft ook nog wel eventjes meedoen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2013 @ 17:41 |
Godver, niks veranderd ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 17:41 |
Tijdens een rode vlag.... Hoe heeft die kerel het ooit zover kunnen schoppen..? | |
Tarado | vrijdag 29 november 2013 @ 17:54 |
| |
Marks | vrijdag 29 november 2013 @ 17:54 |
Mooi, kan voor verrassing zorgen in positieve zin dan wel! | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2013 @ 17:59 |
Dat geluid ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 17:59 |
Geld. ![]() Hij was ooit voor het leven geschorst in Monaco vanwege een domme actie waarbij een marshall gewond raakte. Dat hebben ze dus afgekocht door een flinke zak geld te betalen. | |
Tarado | vrijdag 29 november 2013 @ 18:01 |
Ik vind het wel meevallen | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 18:02 |
Die laatste pass viel nog wel mee, aan het begin klonk het als een sjonnie Golf.. | |
Fir3fly | vrijdag 29 november 2013 @ 18:03 |
Erg lage toeren zo te zien/horen. Komt wel goed. | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 18:03 |
Zo klonk de Ferrari V6 turbo in de jaren '80. Edit: andere video met alleen de 126 C2 [ Bericht 45% gewijzigd door sasquatsch op 29-11-2013 18:09:05 ] | |
kepler | vrijdag 29 november 2013 @ 18:04 |
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan? | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 18:09 |
Hoeveel rpm's draaide die? | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 18:09 |
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor. | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 18:13 |
rond de 11000 | |
kepler | vrijdag 29 november 2013 @ 18:45 |
Ja daarom, dus ik denk dat het wel goed komt! | |
Tromso | vrijdag 29 november 2013 @ 19:31 |
Na het nieuws dat olav mol zou terug keren als reporter zag ik een paar dagen geleden op de twitter van Giedo iets staan over @Olav_Mol dat ze veel lol zouden gaan maken volgend jaar. Iemand hier die toevallig geabonneerd is op Giedo zijn twitter en/of ook dat bericht heeft gezien (ik kan het inmiddels nergens meer vinden) Vond het toch wel vreemd. Is er stiekem toch al iets beklonken maar wachten ze met het naar buiten brengen van het nieuws, en is de tweet snel verwijderd? of was het een beetje dommigheid van zijn management/giedo zelf? | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 20:00 |
Twee stops verplicht vanaf volgend jaar? http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131129_Twee_verplichte_bandenstops_in_2014.xml GP Bahrein volgend jaar ook een nachtrace: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131129_Bahrein_wordt_nachtrace.xml | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 20:23 |
Deze bedoel je? Die is er nog steeds Staat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop. | |
Tromso | vrijdag 29 november 2013 @ 20:35 |
Nee klopt inderdaad, my mistake ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 29 november 2013 @ 20:38 |
TT klopt niet meer... | |
Fer | vrijdag 29 november 2013 @ 20:55 |
2 Stops lijkt me wel leuk hoor, alle huidige pogingen hebben geleid tot een bandenspaarrace. En ook met 2 verplichte stops kun je veel tactieken toepassen door bijvoorbeeld eerder te stoppen en in een vrij gat terug te komen en dan snel pushen om ervoor te komen. En vooral meer kunnen pushen zonder dat de banden snel kapot gaan. Dan kunnen ze ook wel terug naar 1 compound ipv 2. | |
Waffle | vrijdag 29 november 2013 @ 21:02 |
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te worden ![]() | |
Fer | vrijdag 29 november 2013 @ 21:15 |
InhalenInhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 21:16 |
Wmb geven ze vrij hoeveel pitstops er moeten zijn en welke banden ze nemen in het begin. Dan pas kun je variatie in strategieën krijgen. Als ze twee stops voor gaan schrijven en hoeveel de prime en option gebruikt moeten worden, dan wordt de variatie alleen maar minder. Er is dan dus ook minder keuzemogelijkheid in je strategie. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 21:17 |
Meer of minder brandstof leidde juist aantoonbaar tot minder inhaalpogingen. Je bleef er namelijk lekker achter hangen en als de ander de pits in ging, dan pompte je er een paar snelle rondjes uit en was je er voorbij. | |
JohnB52 | vrijdag 29 november 2013 @ 23:00 |
Voor de liefhebbers: @classicformula1 op Twitter. Best toffe foto's! | |
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 01:44 |
Voor mij hoeven ze niet eens een verplichte stop te maken om te wisselen van compound. Als bv een Button denkt met hard de race te kunnen rijden prima. Denkt iemand anders met 3x zacht het snelst te zijn; doe maar. Ergo: ik ben niet van de verplichte bandenkeuzes en elke compound moeten gebruiken en hoeveel pitstops er verplicht zijn. Gewoon compleet vrij laten, maar wel elke GP 2 compounds mee nemen zou ik zeggen ![]() | |
Breaker.Faker | zaterdag 30 november 2013 @ 10:46 |
Gisteren wordt Maldonado gepresteerd bij Lotus. Ook bekend als de brokkenpiloot. Is ook gelijk duidelijk waarom Hulkenberg niet de laatste 2 races heeft gereden voor Lotus. Mclaren kiest voor een rookie in plaats van Perez die het aardig heeft gedaan. Hij heeft niet de auto gekregen waar iedereen op gehoopt had. Perez had van mij mogen blijven zitten. Waar gaat dit heen met de formule1. Vroeger had Jordan en Minardi pay rijders nodig nu ook de topteams. En de FIA wou vroeger de formule1 goedkoper maken. Dat is heel erg goed gelukt. Wat is de formule1 erg achteruit gegaan de laatste tijd nu kiest een topteam voor een rookie en de andere topteam voor een brokkenpiloot die aardig wat geld meeneemt. Mclaren en Lotus gaan volgend jaar geen kampioen worden het zal wel weer Reb Bull gaan worden. Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit. | |
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 10:48 |
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss was ![]() | |
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 10:49 |
Jaren terug koos McLaren met Lewis overigens ook voor een rookie he ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 30 november 2013 @ 11:26 |
Eerder Herbert voor The Boss. HHF verving hem bij Arrows, maar presteerde niet zoveel, Herbert twee keer (bij Benetton en Stewart) om in beide gevallen een race te winnen, die dus eigenlijk voor Jos had moeten zijn. | |
Breaker.Faker | zaterdag 30 november 2013 @ 11:28 |
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen. Kevin Magnussen is in 2013 kampioen geworden in de Formule Renault 3.5 Series hij had beter daarna naar de gp2 kunnen gaan. Lewis heeft voor de formule1 2 jaar in de gp2 gereden. Hier gaat Mclaren nog spijt van krijgt. Ik denk dat Ron Dennis dit niet had gedaan. | |
sasquatsch | zaterdag 30 november 2013 @ 11:30 |
Dat dat goedkoper gemaakt is niet gelukt is kun je de teams verwijten, niet de FIA. De (grote) teams dreigden met het opblazen van de F1 als er een budgetcap doorgevoerd zou worden. Zelf kwamen ze met de Resource Restriction Agreement, om zich er vervolgens (volgens velen) niet aan te houden. Zie ook dit artikel van Joe Saward | |
Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 12:26 |
Hamilton heeft maar 1 jaar gereden in de GP2, en werd direct WK in zijn rookie seizoen ![]() Maar om Magnussen nu ook nog eens een jaar GP2 te laten rijden zou imho nutteloos zijn. Het WSR veld was afgelopen jaren een sterker veld dan in de GP2, in mijn ogen een meer waardigere opstapklasse dan GP2. Die laatst genoemde klasse is meer een portaal geworden voor rijkeluis zoontjes ipv een kweekvijver. Het enige voordeel wat de GP2 meer biedt is dat die jongens de circuits leren kennen waar ze in de F1 ook rijden. Wat dat betreft vindt ik de titels van Frijns en Magnussen meer waard dan de titels van Valsecchi en Leimer. | |
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 12:29 |
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen. Zie bijvoorbeeld Max Verstappen waarin hij op verschillende voor hem compleet nieuwe circuits een nieuw baanrecord neerzet tijdens een testsessie. Dus eigenlijk is er helemaal geen voordeel imo. | |
Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 12:30 |
En dat is natuurlijk ook weer waar. Echt goeie coureurs kennen een baan binnen 5 rondjes ![]() | |
Fer | zaterdag 30 november 2013 @ 13:35 |
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams. | |
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 13:36 |
Max heeft niet alleen bij achterhoede teams getest he. Sterker nog, volgens mij allemaal kanshebbers zelfs. | |
Fer | zaterdag 30 november 2013 @ 13:40 |
Bedoelde Jos, toen in 95 voor Simtek reed. Wel knap dat de zonen Verstappen en Magnussen zo sterk opkomen. Talent en goede begeleiding denk ik. | |
Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 15:06 |
Dicht dan maar ![]() |