Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.quote:Op zondag 10 november 2013 20:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook een groot deel smaak natuurlijk, dus kunnen we elkaar niet kwalijk nemen.
Valt wel mee hoor, hier mijn 5 sterren albums op RYM, niks heel ergs experimenteels of onbekends. Voor jullie Pilot Talk dan, maar die is van new school Hip-Hop ook goed geprezen.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Ja ik wil dus wel altijd proberen voordat ik een mening geef, zo heb ik ook die nieuwste Drake geluisterd.quote:Op zondag 10 november 2013 20:53 schreef ranja het volgende:
Volgens mij ben ik voor het gros van die albums ook wel met kerftminster eens alleen ik begin er niet eens aan, ik weet al dat dingen als National en Arcade Fire niks voor me is en heb dus ook geen behoefte nieuwe albums van ze te gaan 'proberen'. Genoeg leuke muziek die op me ligt te wachten
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.quote:Op zondag 10 november 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
Nu deze:Prachtig. En Kerft, je hoeft hier niet aan te beginnen.
Toffe naamquote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.quote:
Hey riep iemand mij.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).quote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.
Eh. Niet dat ik weet?quote:
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.quote:Op zondag 10 november 2013 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).
[..]
Eh. Niet dat ik weet?
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ookquote:Op zondag 10 november 2013 21:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.
Dat maakt het des te vager.quote:Op zondag 10 november 2013 21:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ook
Post-rock, grondleggerquote:Op zondag 10 november 2013 21:08 schreef Kerftminister het volgende:
En Slint ook, mja dat is amper een genre te geven.
Ja, maar hoe weet je dan of je wel indie blijft als je niet met die sites vergelijktquote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Alleen sommige mensen halen het soms als argument aan waarom een album goed is(bme op pitchfork, een 8 op tinymixtapes) en dat vind ik totaal nergens op slaan trouwens. Vorm dan gewoon je eigen mening over de plaat waarom je goed vind.
Daar zijn de genreheads op RYM het ook niet mee eens anders.quote:
Het zit ergens tussen noise-rock en post-rock in. Vooral het gitaarspel van David Pajo is tot de dood gekopieerd door post-rock bands, en het mist het opgefokte van noiserock dus daarom plaats ik het zelf altijd in die categorie.quote:Op zondag 10 november 2013 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daar zijn de genreheads op RYM het ook niet mee eens anders.
Ik ben nog meer indie als ik die sites niet volgquote:Op zondag 10 november 2013 21:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je dan of je wel indie blijft als je niet met die sites vergelijkt
De mening van een grote groep mensen met kennis van muziek kan natuurlijk best een teken zijn van de kwaliteit. Muziek is niet iets waar je maar geheel naar eigen smaak in kunt bepalen wat goed is en wat niet, sommige dingen zijn redelijk objectief. Die komen vooral voort uit hoe de muziek in (West-)Europa zich de afgelopen 400 jaar ontwikkeld heeft en hoe een album daar tegenover staat. Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is (en dat vervolgens ook vrijwel iedereen dat vindt) en dat de Beatles (soms) goede muziek maakten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Maar dat iets geprezen word beetje dan IK/of wie dan ook goed moeten vinden. Alleen sommige mensen halen het soms als argument aan waarom een album goed is(bme op pitchfork, een 8 op tinymixtapes) en dat vind ik totaal nergens op slaan trouwens. Vorm dan gewoon je eigen mening over de plaat waarom je goed vind.
Beging iemand weer met slecht en goed(wat ranja net aanhaalde) wat al iets slecht is. Ik bedoel dat niemand kan zeggen dat ik persoonlijk bijvoorbeeld de beatles goede muziek moet vinden omdat 'iedereen' dat vind. Muziek gaat in doelgroepen, als een doelgroep een plaat heel erg goed vind dan spreekt het die doelgroep en hun interesses gewoon aan maar dat betekend niet dat het goed of slecht is dat moet je gewoon aan jezelf overlaten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
De mening van een grote groep mensen met kennis van muziek kan natuurlijk best een teken zijn van de kwaliteit. Muziek is niet iets waar je maar geheel naar eigen smaak in kunt bepalen wat goed is en wat niet, sommige dingen zijn redelijk objectief. Die komen vooral voort uit hoe de muziek in (West-)Europa zich de afgelopen 400 jaar ontwikkeld heeft en hoe een album daar tegenover staat. Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is (en dat vervolgens ook vrijwel iedereen dat vindt) en dat de Beatles goede muziek maken.
Maar ik snap totaal niet waarom je hier over begint, want het ging niet over wat goede en slechte muziek is. Het ging over wat Kerft saai vindt en uiteraard is hij daar volledig vrij in.
Ook genres zijn niet puur objectief, maar ze moeten wel ergens redelijk bepaalbaar zijn. Anders is het hele nut van genres weg. Zie het als kleuren; de grens tussen rood en paars is niet objectief vast te stellen, maar als ik met goede argumenten kan betogen dat water rood is, is er iets mis met de term 'rood'.quote:Op zondag 10 november 2013 21:12 schreef ranja het volgende:
sommige mensen beweren dat een genre objectief te benoemen is
Op Rym zeggen ze dan wel weer Math Rock als genre.quote:Op zondag 10 november 2013 21:11 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Het zit ergens tussen noise-rock en post-rock in. Vooral het gitaarspel van David Pajo is tot de dood gekopieerd door post-rock bands, en het mist het opgefokte van noiserock dus daarom plaats ik het zelf altijd in die categorie.
[..]
Ik ben nog meer indie als ik die sites niet volg
hangt er vanaf wat je water noemt... een liter water met een paar druppels bietensap is best roodquote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Tchock het volgende:
Ook genres zijn niet puur objectief, maar ze moeten wel ergens redelijk bepaalbaar zijn. Anders is het hele nut van genres weg. Zie het als kleuren; de grens tussen rood en paars is niet objectief vast te stellen, maar als ik met goede argumenten kan betogen dat water rood is, is er iets mis met de term 'rood'.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je water noemt... een liter water met een paar druppels bietensap is best rood
Math Rock, Post-Rock, Post-Hardcore.quote:Op zondag 10 november 2013 21:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Op Rym zeggen ze dan wel weer Math Rock als genre.
Anderen zeggen juist weer Post-Hardcore.
flac altijd leukquote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:
Muziek in te goede kwaliteit is zo irritantBen al een uur bezig met een album van 745 Mb downloaden
Het is niet in FLAC. Dan zou het kleiner zijn, denk ik.quote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Math Rock, Post-Rock, Post-Hardcore.
Tweez is gewoon reinste noiserock, geweldige plaat ook trouwens
[..]
flac altijd leuk
quote:Op zondag 10 november 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is
Ik ken anders nog een hoop slechtere nummers hoor. Ga het genre speedcore anders maar af. Of deze:quote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is gewoon massahysterie/met de groep mee willen doen/ elkaar na praten. Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Hangt eraf welke codec er gebruikt is. heb hier een album van een uur staan en dat was iets van 600 mbquote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet in FLAC. Dan zou het kleiner zijn, denk ik.
dat bedoel ikquote:Op zondag 10 november 2013 21:21 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ken anders nog een hoop slechtere nummers hoor. Ga het genre speedcore anders maar af. Of deze:
Deze heeft nog lyrics ook, good luck om die eruit te halen.
ik ruik een nieuw lijstjes topicquote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Dat ben ik dus niet met je eens. Uiteraard kun je je afvragen of ik het goede voorbeeld heb uitgekozen maar er zijn dingen in westerse muziek cultuurgebonden. Rijmschema's, bijvoorbeeld. En akkoordprogressies, toonsoorten, harmonieën. Door daarmee te spelen kun je dingen maken die redelijk objectief mooi of lelijk zijn. Of anders gezegd, die door onze culturele achtergrond het overgrote deel van een bepaalde cultuurgroep mooi of lelijk vindt. Dat heeft te maken met onze muzikale geschiedenis. Het is altijd zo grappig dat mensen beweren dat smaak subjectief is als het om muziek gaat, maar een clownskostuum aandoen naar een begrafenis vindt iederéén ongepast.quote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is gewoon massahysterie/met de groep mee willen doen/ elkaar na praten. Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Ben het wel met dat laatste eens, als ik begrijp wat je bedoelt. Ik hoor Kerft al weken over dat tricot, en wanneer ik het luister doet het me gewoon ècht heel weinig. Ook als het mijn smaak niet is kan ik bij sommige albums best inzien dat het een goed album is, maar in dit geval heeft het alle lofzang van Kerft niet verdiend in mijn ogen. Hetzelfde viel me op bij de luistersessie van Exuma. Alhoewel dat een erg goed album is, schrikt mij het overenthousiasme wel af om er nog serieus naar te luisteren.quote:Op zondag 10 november 2013 20:43 schreef Tchock het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens. Dat het niet snel of hard of heel gevarieerd is betekent niet dat er weinig gebeurt, absoluut niet. Zoals ik vaak hele experimentele muziek niet kan luisteren kun jij volgens mij veel slechter genuanceerd luisteren
Ja, dat wil ik ook nog doen. De abonnementsservice van Other People doet alles in AIFF er uit, en het is echt irritant. Downloaden duurt eeuwen en het neemt bergen schijfruimte in.quote:Op zondag 10 november 2013 21:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een uncompressed lossless. Totale verspilling van schijfruimte
Gewoon omzetten naar 320kb mp3 of flac. Tenminste, als je het album niet weg wilt gooien.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:26 schreef Darkestrah het volgende:
Ook als het mijn smaak niet is kan ik bij sommige albums best inzien dat het een goed album is
Natuurlijk. Ik kan mezelf geen andere smaak opdringen/aanwennen...quote:Op zondag 10 november 2013 21:26 schreef Tchock het volgende:
Kortom: smaak is veel minder eigenwil dan mensen graag zouden willen
Tja het ligt er natuurlijk ook aan wat je zoekt in muziek etc. Tricot doet voor mij op alle fronten precies de dingen die waardeer. Exuma vind ik zo vet door al die traditionele folk-instrumenten erdoorheen bijvoorbeeld. Tja ik vraag me ook af of je voor jezelf kan bepalen of iets lekker in het gehoor ligt of niet.quote:Op zondag 10 november 2013 21:26 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ben het wel met dat laatste eens, als ik begrijp wat je bedoelt. Ik hoor Kerft al weken over dat tricot, en wanneer ik het luister doet het me gewoon ècht heel weinig. Ook als het mijn smaak niet is kan ik bij sommige albums best inzien dat het een goed album is, maar in dit geval heeft het alle lofzang van Kerft niet verdiend in mijn ogen. Hetzelfde viel me op bij de luistersessie van Exuma. Alhoewel dat een erg goed album is, schrikt mij het overenthousiasme wel af om er nog serieus naar te luisteren.
Ok, maar dat vind ik niet echt interessant. Ok, iemand houd van gitaargepriegel en vind dus een album van pink floyd of dire straits of yngwie malmsteen goed, of iemand houdt van beuken en vind een album van fear factory of prodigy of gabber piet goed... leuk maar het betekent voor mij weinig.quote:Op zondag 10 november 2013 21:29 schreef brooklyndodger het volgende:
Het heeft denk meer te maken met het inzien waarom andere mensen het een goed album vinden dan jij het zelf een goed album vind.
Stuk beter dan ok computerquote:Op zondag 10 november 2013 21:31 schreef Tchock het volgende:
King of Limbs aan nu. Ook al zo'n objectief goed album.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:31 schreef Tchock het volgende:
King of Limbs aan nu. Ook al zo'n objectief goed album.
Maar Amnesiac blijft het beste.quote:
O heb ik wel hoor, ik kan bij Pearl Jam bijvoorbeeld wel inzien wat anderen ervan vinden, ondanks dat ik het zelf vreselijk vind.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]kan me hier helemaal niks bij voorstellen.
ik kan horen dat iemand wel kan zingen of dat iemand goed kan gitaar spelen maar een goed album waar ik niks aan vind, dat bestaat gewoon niet
Absoluut niet mee eens. Maar ja, OK Computer is het beste album aller tijden, dus alles komt daar onderquote:
KID AAAA, alleen al voor dit.quote:
En nu stop ik maarquote:Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens. Maar ja, OK Computer is het in mijn mening het beste album aller tijden, dus alles komt daar onderKing of Limbs is best leuk en met vlagen heel erg goed maar niet echt een klassieker in mijn kast.
Doe ik ook. Doorzichtig vinylquote:Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef ranja het volgende:
[..]
van King of Limbs bedoel je? gelukkig maar dacht dat je'm echt ging draaien
quote:
En Tchock, ik wist niet dat jij een OK Computer persoon was....Ik snap ook niet waarom dat het beste Radiohead album zou moeten zijn....tsja, het is wel het meeste een geheel van al hun albums, misschien.quote:Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens. Maar ja, OK Computer is het beste album aller tijden, dus alles komt daar onderKing of Limbs is best leuk en met vlagen heel erg goed maar niet echt een klassieker in mijn kast.
dat is ook wel wat ik bedoel maar ik zal het dan nooit een 'goed album maar niet mijn smaak' noemen of zoietsquote:Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef Kerftminister het volgende:
O heb ik wel hoor, ik kan bij Pearl Jam bijvoorbeeld wel inzien wat anderen ervan vinden, ondanks dat ik het zelf vreselijk vind.
Nja ik vind sommige nummers van Ke$ha ook wel leuk om te luisteren, maar ik zou nooit zeggen dat het goede muziek is.quote:Op zondag 10 november 2013 21:34 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is ook wel wat ik bedoel maar ik zal het dan nooit een 'goed album maar niet mijn smaak' noemen of zoietstotale contradictie, als ik het niet tussen quotes had gezet zou ik het niet eens hebben kunnen typen.
Amnesiac en The Bends en In Rainbows scoren ook heel hoog, maar OK Computer vind ik gewoon zo'n perfect album. Kan er niet vaak genoeg naar luisteren, echt. Zonder overdrijven het magnum opus van de mens op muziekgebied.quote:Op zondag 10 november 2013 21:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
[..]
En Tchock, ik wist niet dat jij een OK Computer persoon was....Ik snap ook niet waarom dat het beste Radiohead album zou moeten zijn....tsja, het is wel het meeste een geheel van al hun albums, misschien.
Fantastisch nummer, top 5 Radiohead nummersquote:Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
KID AAAA, alleen al voor dit.
[..]
En nu stop ik maar
Misschien moet ik 'goed album' veranderen naar 'een album dat door iemand (waar ik muzikaal gezien wel vertrouwen in heb) goed gevonden wordt.'quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]kan me hier helemaal niks bij voorstellen.
ik kan horen dat iemand wel kan zingen of dat iemand goed kan gitaar spelen maar een goed album waar ik niks aan vind, dat bestaat gewoon niet
tja... misschien heb je een andere definitie van goedquote:Op zondag 10 november 2013 21:35 schreef Kerftminister het volgende:
Nja ik vind sommige nummers van Ke$ha ook wel leuk om te luisteren, maar ik zou nooit zeggen dat het goede muziek is.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef brooklyndodger het volgende:
Krijgen we weer de eindeloze discussie wat de definitie van goed is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik heb Radiohead al weer veel opgehad vandaag. Nog maar weer doen nuquote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef BoerBert het volgende:
In Rainbows +1 #maandelijkseradioheadalbumstemdag
Ik vind The Bends behoorlijk middelmaatquote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Amnesiac en The Bends en In Rainbows scoren ook heel hoog, maar OK Computer vind ik gewoon zo'n perfect album. Kan er niet vaak genoeg naar luisteren, echt. Zonder overdrijven het magnum opus van de mens op muziekgebied.
Fijne plaat he, vond het live ook erg tofquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef ranja het volgende:
ik draai nu Cate le Bon trouwens, had bij nummer 3 al het idee dat ik genoeg had gehoord maar in het vuur van dit topic gewoon aan laten staan, gelukkig, want vanaf nummer 5/6 wordt het echt goed
Ik vind het gewoon een heel erg goed pop/rockalbum. Qua opbouw en samenstelling ook heel goed. En de eerste plaat die ik zelf kochtquote:Op zondag 10 november 2013 21:38 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik vind The Bends behoorlijk middelmaat
Ik ben het hier over tien minuten al niet meer mee eens, maar voor mij hetzelfde.quote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef brooklyndodger het volgende:
Trouwens dit is mijn favoriete radiohead nummer
quote:Op zondag 10 november 2013 21:37 schreef Felagund het volgende:
Over de TT gesproken, ik had in Norrage zijn single lijstje nog wel iets van The The verwacht, of heb ik daar overheen gekeken? Ik zit zelf te denken uncertain smile erin te zetten.Ik heb niet echt een The The favoriet nummer. Hun album, Mind Bomb, staat heel hoog in mijn albumlijst...maar heeft niet echt een nummer dat heel goed is. Maar ik had This Is The Day geloof ik in mijn shortlist staan. Heeft die het niet gehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Hah hier ben ik wel met je eens. Ook mijn eerste plaat/cd ooit samen met Showbizz van Muse en Flaming lips the soft bulletinquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een heel erg goed pop/rockalbum. Qua opbouw en samenstelling ook heel goed. En de eerste plaat die ik zelf kocht
Ik word door dat nummer ook altijd afgeleid. Maar sowieso heb ik het album te vaak gehoord en daarom vind ik het nu minder goed dan eerst.quote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Moody het volgende:
Fitter Happier hoort niet op een "perfect album" als je het mij vraagt.
Er zullen voldoende mensen zijn die hier genialiteit in proberen te zien en dat zo uitdragen, maar het is gewoon een irritante afbreuk aan de flow van het album
Vind ik niet. Het is sowieso een uniek en tof (en geslaagd!) experiment. En over de flow van het album, dat is digitaal-spraak. Op de plaat is het namelijk het eerste nummer van de tweede helft, dus dan heb je daar geen last vanquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Moody het volgende:
Fitter Happier hoort niet op een "perfect album" als je het mij vraagt.
Er zullen voldoende mensen zijn die hier genialiteit in proberen te zien en dat zo uitdragen, maar het is gewoon een irritante afbreuk aan de flow van het album
Ik heb elk jaar een andere favoriet, maar dit keer heeftquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het hier over tien minuten al niet meer mee eens, maar voor mij hetzelfde.
Dat denk ik ookquote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind ik het beste album van Radiohead. Heb ze live gezien toen ze vlak na de release van The Bends toerden, zal meespelen.
Precies. Al vind ik dat The Bends geen zwak nummer heeft, waar je dat voor Pablo Honey niet helemaal kunt zeggen.quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef brooklyndodger het volgende:
The bends is net als pablo honey gewoon een heel toffe indierock plaat van een band die nog zijn geluid zoekt.
Wat is het experiment precies bij dat nummer? Voicecorders en overdubs stammen al uit de jaren '60.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is sowieso een uniek en tof (en geslaagd!) experiment. En over de flow van het album, dat is digitaal-spraak. Op de plaat is het namelijk het eerste nummer van de tweede helft, dus dan heb je daar geen last van
quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Norrage het volgende:
Ik heb niet echt een The The favoriet nummer. Hun album, Mind Bomb, staat heel hoog in mijn albumlijst...maar heeft niet echt een nummer dat heel goed is. Maar ik had This Is The Day geloof ik in mijn shortlist staan. Heeft die het niet gehaald?
Ik vind pablo honey gewoon een erg fijn wegluisterende indierock plaat met wat geweldige (zelf licht vergeten) radiohead hitjes zoals dit:quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Al vind ik dat The Bends geen zwak nummer heeft, waar je dat voor Pablo Honey niet helemaal kunt zeggen.
Zat op het randje van de top 100 hierquote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef ranja het volgende:
[..]
slechts 1x The The genoemd tot nu toe, door 'ikbennieuwopfok'.
The bends is wel een inspiratiebron voor vele andere bands heb ik het idee, bijvoorbeeld voor Elbow.quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef brooklyndodger het volgende:
The bends is net als pablo honey gewoon een heel toffe indierock plaat van een band die nog zijn geluid zoekt.
Eens, als Reckoner niet had bestaanquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef brooklyndodger het volgende:
Trouwens dit is mijn favoriete radiohead nummer
[..]
Fijne plaat he, vond het live ook erg tof
Ja maar dat kan toch ook uit een band die zijn eigen geluid nog zoekt. Joy division heeft op unknown pleasures ook niet het perfecte geluid(bandleden hebben dat zelf gezegd) en toch is de grondlegger van alle wat rauwere indierock van de laatste 30 jaar alweer.quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
The bends is wel een inspiratiebron voor vele andere bands heb ik het idee, bijvoorbeeld voor Elbow.
KUCHKUCH Coldplay KUCH KUCHquote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
The bends is wel een inspiratiebron voor vele andere bands heb ik het idee, bijvoorbeeld voor Elbow.
Blow Out vind ik wel weer goed. De rest luister ik niet graag.quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ik vind pablo honey gewoon een erg fijn wegluisterende indierock plaat met wat geweldige (zelf licht vergeten) radiohead hitjes zoals dit:
[..]
Zat op het randje van de top 100 hier
dat alleen is al reden genoeg om Radiohead te hatenquote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
quote:Op zondag 10 november 2013 21:44 schreef Moody het volgende:
Ik blijf Creep het beste nummer van Radiohead vinden. Doe in het geval van Radiohead niet mee met de hipsters
Die ook, maar in het geval van Elbow vind ik het nog net wat duidelijker. Maar dat kan aan mij liggen.quote:
Ik heb het altijd een rotnummer gevonden, ook toen ik verder nog niets van Radiohead kendequote:Op zondag 10 november 2013 21:44 schreef Moody het volgende:
Ik blijf Creep het beste nummer van Radiohead vinden. Een van de weinige anthems van de jaren '90. Ik doe in het geval van Radiohead niet mee met de hipsters
Debuutplaat Qotsa hetzelfde. Is eigenlijk een halve Kyuss plaat nog.quote:Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ja maar dat kan toch ook uit een band die zijn eigen geluid nog zoekt. Joy division heeft op unknown pleasures ook niet het perfecte geluid(bandleden hebben dat zelf gezegd) en toch is de grondlegger van alle wat rauwere indierock van de laatste 30 jaar alweer.
Natuurlijk. Elke muziek is gebaseerd op voorgangers. Behalve Aphex Twin, dat is gebaseerd op het geluid van aluminium in een magnetron op een bouwplaats.quote:Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Moody het volgende:
Tja, Radiohead heeft in zijn beurt weer heeeel goed naar Can geluisterd. Zo blijf je bezig
Dit is wel beste duidelijk. Geweldig nummer trouwens(ja ik vind de eerste 2 coldplay's nog steeds geweldig)quote:Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die ook, maar in het geval van Elbow vind ik het nog net wat duidelijker. Maar dat kan aan mij liggen.
Omdat het ook door de helft van kyuss werd gespeeldquote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Debuutplaat Qotsa hetzelfde. Is eigenlijk een halve Kyuss plaat nog.
Hierom houd ik van je Norragequote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef Norrage het volgende:
Radiohead heeft teveel goede nummers. Eigenlijk heb ik niet eens een uitgesproken favoriet album, maar qua nummres hebben ze de meeste "love" tracks van al mijn favoriete artiesten bij elkaar.
There There, National Anthem, Karma Police, Glasshouse, Pyramid Song, You and Whose Army, Street SPirit, Jigsaw, Reckoner, Nude, Codex...etc etc etc...
Zelfs van Bruce heb ik niet zoveel favorieten
Hm Einstürzende Neubauten zetten letterlijk bouwplaatsgeluiden op hun plaatquote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk. Elke muziek is gebaseerd op voorgangers. Behalve Aphex Twin, dat is gebaseerd op het geluid van aluminium in een magnetron op een bouwplaats.
Mja wel weer een voorbeeldje.quote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Dit is wel beste duidelijk. Geweldig nummer trouwens(ja ik vind de eerste 2 coldplay's nog steeds geweldig)
[..]
Omdat het ook door de helft van kyuss werd gespeeld
Hé! Dat is die band van die dude van Nick Cave die ik live had gezien dinsdag! Wat voor muziek is dat?quote:Op zondag 10 november 2013 21:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm Einstürzende Neubauten zetten letterlijk bouwplaatsgeluiden op hun plaat
Inderdaad weinig mis met die albums. Mag je in sommige kringen helaas niet zeggenquote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Dit is wel beste duidelijk. Geweldig nummer trouwens(ja ik vind de eerste 2 coldplay's nog steeds geweldig)
[..]
Omdat het ook door de helft van kyuss werd gespeeld
Ik moet dat eigenlijk meer luisteren. Vind het debuut van QOTSA echt heel tof, maar Kyuss nauwelijks geluisterd.quote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Debuutplaat Qotsa hetzelfde. Is eigenlijk een halve Kyuss plaat nog.
Geweldige muziek waar metaal met bouwhamers word bewerkt.quote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hé! Dat is die band van die dude van Nick Cave die ik live had gezien dinsdag! Wat voor muziek is dat?
Kyuss is wat doffer en wat donkerder eigenlijk. Vind het zelf ook minder hard dan Qotsa terwijl het technisch gezien metal is en Qotsa niet.quote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet dat eigenlijk meer luisteren. Vind het debuut van QOTSA echt heel tof, maar Kyuss nauwelijks geluisterd.
industrial in de meest letterlijke vormquote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Tchock het volgende:
Hé! Dat is die band van die dude van Nick Cave die ik live had gezien dinsdag! Wat voor muziek is dat?
Dit is oprecht een van de naarste dingen die ik ooit gehoord heb. En dan reken ik Aphex Twins' Ventolin mee.quote:
erger dan Rebecca Black?quote:Op zondag 10 november 2013 21:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is oprecht een van de naarste dingen die ik ooit gehoord heb. En dan reken ik Aphex Twins' Ventolin mee.
dat is het ook wel, het gaat maar in hetzelfde door. Ze hebben ook zat nummers van 9 minuten... erg monotoon/repetitief.quote:Op zondag 10 november 2013 21:59 schreef Felagund het volgende:
Het valt nog wel mee, het wordt pas echt erg als ze een tandartsboor zouden gebruiken. Al is het wordt het vanaf een minuut wel irritant.
Ik ben groot groot fan, heb deze plaat zelfs in de kast staan. Vind het beter dan radiohead in mijn mening, grote kans dat de band er ook inspiratie uit neubauten heeft gehaald. Zeker uit de late periode.quote:Op zondag 10 november 2013 21:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is oprecht een van de naarste dingen die ik ooit gehoord heb. En dan reken ik Aphex Twins' Ventolin mee.
Het is een normale boorquote:Op zondag 10 november 2013 21:59 schreef Felagund het volgende:
Het valt nog wel mee, het wordt pas echt erg als ze een tandartsboor zouden gebruiken. Al is het wordt het vanaf een minuut wel irritant.
quote:Op zondag 10 november 2013 22:10 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Goed dat je fruit opbrengt ik pak een peer
quote:Op zondag 10 november 2013 22:31 schreef ranja het volgende:
Trouwens over Nick Cave gesproken, die kon er vroeger ook wel wat van...
Dat is er nog eentje die ik moet doen ja. Heb een lijstje gemaakt met Hip-Hop die ik in al die jaren nog niet gehad heb, godver wat is dat een hoop zeg.quote:Op zondag 10 november 2013 22:40 schreef brooklyndodger het volgende:
Knal als goedmakertje dan maar dit op de speler:
Vetquote:Op zondag 10 november 2013 23:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Net terug van een uitvoering van Music For 18 Musicians en Steve Reich was hoogstpersoonlijk aanwezig. Mooiste wat ik ooit heb mogen bijwonen. Heb er gewoon geen woorden voor.
Ja.quote:Op zondag 10 november 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vet
Had er wat van gezien op Lowlands, dat was ernstig indrukwekkend. En nu in een hele mooie concertzaal zeker?
quote:Op zondag 10 november 2013 23:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Net terug van een uitvoering van Music For 18 Musicians en Steve Reich was hoogstpersoonlijk aanwezig. Mooiste wat ik ooit heb mogen bijwonen. Heb er gewoon geen woorden voor.
Als je zo stilvalt weet je dat het écht indrukwekkend wasquote:
traditiegetrouw weer erg weinig songs van albums die ik hebquote:Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Nou jullie song van het jaar?
http://stemmen.3fm.nl/3voor12song13
Wel lekker dat ik toch op UMO kan stemmen. Was vorig jaar al gereleased als singlequote:Arcade Fire - Reflektor
Unknown Mortal Orchestra - Swim And Sleep (Like A Shark)
Foxygen - Shuggy
James Blake - Retrograde
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Darkside - Paper Trails
Suuns - Sunspot
The National - Pink Rabbits
Atoms For Peace - Judge Jury and Executioner
Moderat - Bad Kingdom
Ik heb daar Mogwai een paar jaar geleden gezien. Apart. En ik was helaas vergeten een kaartje te kopen voor Steve Reich en zo te zien echt wel wat gemist...quote:Op zondag 10 november 2013 23:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja.
Alhoewel, Southbank Centre is eigenlijk niet eens zo'n heel mooie zaal, but /care.![]()
Boeh, Foxygen, boeeeeeh. Slechtste concert waar ik ooit ben geweest. Die zanger is een paljas eerste klas.quote:Op maandag 11 november 2013 10:17 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Wel lekker dat ik toch op UMO kan stemmen. Was vorig jaar al gereleased als single.
Mogwai, hmmm, hoe leende de Southbank Centre zich daarvoor? En Reich, tsja...quote:Op maandag 11 november 2013 10:33 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik heb daar Mogwai een paar jaar geleden gezien. Apart. En ik was helaas vergeten een kaartje te kopen voor Steve Reich en zo te zien echt wel wat gemist...
Haha, die zanger is een knuppeltje ja, als ik dat zo op filmpjes zie. Heb je op studioversies dan weer niet zo'n last van.quote:Op maandag 11 november 2013 11:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Boeh, Foxygen, boeeeeeh. Slechtste concert waar ik ooit ben geweest. Die zanger is een paljas eerste klas.
Het was ook puur en alleen Nederland voor lul zetten.quote:Op maandag 11 november 2013 11:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik lees trouwens op nota bene huffingtonpost.co.uk dat Miley Cyrus gisteren een joint heeft gerookt op de EMA'S? Spannend, zeg. Ik wist überhaupt niet dat die poppenkast in Amsterdam plaatsvond dit jaar.
Ik zie Darkside er niet bij staanquote:Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Nou jullie song van het jaar?
http://stemmen.3fm.nl/3voor12song13
Vrije keuzequote:Op maandag 11 november 2013 12:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik zie Darkside er niet bij staan
Toch al 3 toppertjes. Even afwachten nog... Wel een festival die ik overweeg te bezoeken.quote:Arcade Fire | Volbeat | Seeed | Casper | Fettes Brot | Kraftklub | Dropkick Murphys | Interpol | Belle & Sebastian | The Wombats | Thees Uhlmann & Band | Flogging Molly | Bring Me The Horizon | Donots | Jennifer Rostock | Panteón Rococó | The Asteroids Galaxy Tour | The 1975 | Young Rebel Set | We Butter The Bread With Butter | Apologies, I Have None | Circa Waves | I Heart Sharks
Wombatsquote:Op maandag 11 november 2013 13:21 schreef Moody het volgende:
De eerste namen van Southside zijn ook bekend:
[..]
Toch al 3 toppertjes. Even afwachten nog... Wel een festival die ik overweeg te bezoeken.
In het weekend van BKS....AF, en een B&S herkansing, voor BKS?quote:Op maandag 11 november 2013 13:21 schreef Moody het volgende:
De eerste namen van Southside zijn ook bekend:
[..]
Toch al 3 toppertjes. Even afwachten nog... Wel een festival die ik overweeg te bezoeken.
Ik vind het een lastige vraag, maar ik zeg "Ja"quote:Op maandag 11 november 2013 15:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
In het weekend van BKS....AF, en een B&S herkansing, voor BKS?
Je ging toch met alle leuke Fokkers naar een random festivalletje in Oost-Europa?quote:Op maandag 11 november 2013 15:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het een lastige vraag, maar ik zeg "Ja"
Heb nog geen idee wanneer de festivals zijn. Ik ga er weer eentje uitpikken, waarschijnlijk wordt het komend jaar geen Werchter meer. Liefst een wat kleinschaliger festival, uiteraard met goede line-up. Formaat Pink Pop met line-up van Werchter, zoiets.... al was de line-up van Werchter dit jaar niet geweldigPukkelpop zou kunnen, al hangt daar een vloek op
Bedankt nog Moody, wat een geweldig nummer is dit.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:51 schreef Moody het volgende:
Line of Fire live....nog steeds lekker...wat zeg ik....beste nummer van het jaar? Zou zo maar kunnen
Je bedoeld de B-sides van Shields? Of nog andere?quote:
B-sides bedoelt iequote:Op maandag 11 november 2013 16:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bedoeld de B-sides van Shields? Of nog andere?
Niet slecht idd, met ook een remix van Nicolaas Jaar erop.quote:Op maandag 11 november 2013 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
B-sides bedoelt ieLeuk albumpje hoor
Ja, de reacties waren zóóóóó overweldigend, dat moet gaan lukkenquote:Op maandag 11 november 2013 15:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je ging toch met alle leuke Fokkers naar een random festivalletje in Oost-Europa?
Inderdaadquote:Op maandag 11 november 2013 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
B-sides bedoelt ieLeuk albumpje hoor
Ja wel grappig. Is niet voor iedereen, gebeurt van alles en nog wat. Instrumentele Math-Rock op een hoog tempo. Zal het hierna ook waarschijnlijk niet meer luisteren, maar voor een keertje is het wel grappig.quote:
Post rock?quote:Op maandag 11 november 2013 18:46 schreef Kerftminister het volgende:
Dat Giraffes? Giraffes!
Wat een songtitels zeg. Sufjan is er niks bij:
...And Then She Look'd Down And Saw Miniature Houses And Miniature People And Inside The Miniature People Were Miniature Hearts Pumping Blood Through Miniature Veins (Her Mouth Was Watery And Wet)
She Looked Up From Examining The Freckles On Her Arm And Shouted, "Jesus! I'm Fucking God-Damn Tired Of All This Make-Up Sex!" And He Just Stared Off.
Nee Math Rock, komt qua lengte ook niet in de buurt van Post Rock.quote:
quote:Darkside
Golden Arrow
Junip
Line of Fire
Jonas Winterland
De Figurant
Jonathan Wilson
Dear Friend
Keaton Henson
Beekeeper
Arcade Fire
Reflektor
Torres
Honey
Vampire Weekend
Step
The National
This Is The Last Time
Postiljonen
Atlantis
Mooi lijstje ookquote:Op maandag 11 november 2013 19:43 schreef kciR het volgende:
Ik heb ook mijn stem uitgebracht voor 3voor12:
Arcade Fire - Reflektor
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know
Daughter - Youth
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
POLICA feat. Justin Vernon - Tiff
Portugal. The Man - Modern Jesus
Rhye - Open
Vampire Weekend - Step
Vondelpark - California Analog Dream
Darkside - Paper Trails
(Darkside gaat nog hoog scoren op deze manier)
O ja, dat is wel essentieelquote:Op maandag 11 november 2013 19:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Mooi lijstje ook
Ja, maar dan moeten we wel allemaal hetzelfde nummer pakken
10 is ook te weinig. Kan makkelijk een top-50 maken van ijzersterke nummers. 2013 is een beter jaar dan 2012 en 2011 wat dat betreft.quote:Op maandag 11 november 2013 19:44 schreef kciR het volgende:
[..]
O ja, dat is wel essentieel
Shit, ik merk dat ik Forest Swords - Weight Of Gold ben vergeten
Weet je eigenlijk pas over een paar jaar. Wellicht kom je de komende maanden nog veel goede releases uit dit jaar tegen. Heb ik altijd wel.quote:Op maandag 11 november 2013 19:50 schreef kciR het volgende:
2013 is zeker een erg goed muziekjaar. Ik weet alleen nog steeds niet wat ik nu de beste plaat van het jaar vind..
Als hij maar niet wil vallen, vind je het waarschijnlijk gewoon geen topplaat. Schaam je niet, dat hebben meer mensen. Ik vind het ook "slechts" 3,5* waard op MuMe. Een aardige plaat met 3 a 4 goede nummers, maar wel hun minste album. Ze doen net iets teveel hun best om vernieuwend te willen klinken. Bedoelingen zijn goed, helaas blijven de nummers achter. Heb niet zo de behoefte om de plaat vaak op te zetten, nog nooit gehad met AF.quote:Ook is Arcade Fire nog steeds niet gevallen.. Vraag mij af hoe lang ik het nog ga proberen.
Ja, je kunt ook niet altijd alle platen in een jaar luisteren. Al heb ik wel het idee dat ik toch wel aardig wat heb geluisterd.quote:Op maandag 11 november 2013 19:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk pas over een paar jaar. Wellicht kom je de komende maanden nog veel goede releases uit dit jaar tegen. Heb ik altijd wel.
Het is meer dat ik de andere platen wel geweldig vind, dus dan probeer je het toch een keertje extraquote:[..]
Als hij maar niet wil vallen, vind je het waarschijnlijk gewoon geen topplaat. Schaam je niet, dat hebben meer mensen. Ik vind het ook "slechts" 3,5* waard op MuMe. Een aardige plaat met 3 a 4 goede nummers, maar wel hun minste album. Bedoelingen zijn goed, helaas blijven de nummers achter. Heb niet zo de behoefte om de plaat vaak op te zetten, nog nooit gehad met AF.
Die plaat is geweldig. Net als We Exist en Afterlife. Maar dan houdt het voor mij wel op eigenlijk.....quote:
Ga je ook helemaal in kostuum?quote:Op maandag 11 november 2013 20:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu door naar gig van Julia Holter, en morgen The Reflektors. Triple combo met grote klasse, jawel.
Reden om de LP en een platenspeler te kopenquote:LP1 side 1:
1. Reflektor
2. Flashbulb Eyes
3. HCTNT
LP1 side 2:
4. We Exist
5. Normal Person
etc.
Lekker plaatje die Kate Boyquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kate Boy valt wel een beetje in hetzelfde straatje als Chvrches. Alleen krijgt Chvrches alle aandacht en Kate Boy helemaal niets.
Rhye, Sébastien Tellier, Poliça, Postiljonen, Waxahatchee, dat soort dingen? Allemaal uit dit jaar...quote:Op maandag 11 november 2013 22:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lekker plaatje die Kate Boy
Heeft iemand nog nummers zoals Fyfe - Solace?
Niet onterecht. Echt een briljant album.quote:Op maandag 11 november 2013 22:56 schreef debeterebob het volgende:
Ik zit er aan te denken Paul McCartney album van het jaar te maken![]()
Tot nu toe het album met de meeste keepersquote:Op maandag 11 november 2013 22:56 schreef debeterebob het volgende:
Ik zit er aan te denken Paul McCartney album van het jaar te maken![]()
Draai het ook vaakquote:Op maandag 11 november 2013 22:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Niet onterecht. Echt een briljant album.
Torres al geprobeerd? Just curiousquote:Op maandag 11 november 2013 23:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Draai het ook vaak![]()
Enige albums die ik telkens weer op zoek zijn tot nu toe van: Paul McCartney, Arcade Fire, The Joy Formidable, Vampire Weekend, Haim, Surfer Blood, Suede, Justin Timberlake, Frank Turner, Primal Scream, Janaelle Monae, The Virgins,The Strokes, Ra Ra Riot, Tegan & Sarah, Nick Cave,Qotsa, Austra en in iets mindere mate Depeche Mode, Artic Monkeys, Silhouettes, Portugal. The Man., Black Sabbath, Polica, chvrches, Major Arcana en White Lies. Oke toch nog heel veel
Neequote:
Power women sound hequote:Op maandag 11 november 2013 23:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
NeeZal eens proberen. Waar lijkt het op uit deze lijst?
Hier nog geen top10quote:Op maandag 11 november 2013 23:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Power women sound hePolica, Austra, alleen iets minder productie, iets meer gevoel
PJ Harvey kan ik ook noemen.
Honey (zie boven) valt binnen mijn top-10 nummers dit jaar. Geweldig nummer
Top-10 is lastig. Nummers 11-25 hadden er ook in gekund. Ligt net aan je gemoedstoestandquote:Op maandag 11 november 2013 23:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hier nog geen top10Zal het morgen nog eens proberen
Die all-time top 10 gaat me niet lukken, maar een mooie lijst met nummers van 2013 is ook al extreem moeilijk. Er is teveel. En die lijst met albums die ik noemde zijn allemaal al briljantquote:Op maandag 11 november 2013 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Top-10 is lastig. Nummers 11-25 hadden er ook in gekund. Ligt net aan je gemoedstoestand
Toch succes. Ben benieuwd
Nee Bob, neee Bob, niet bij de pakken neerzitten! Komt goed!!!quote:Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die all-time top 10 gaat me niet lukken, maar een mooie lijst met nummers van 2013 is ook al extreem moeilijk. Er is teveel. En die lijst met albums die ik noemde zijn allemaal al briljant
Ik maak denk ik nog wel een 2013 albumlijst, die vind ik nog leuk en heel misschien nog een 2013 single lijstquote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee Bob, neee Bob, niet bij de pakken neerzitten! Komt goed!!!
Bij de pakken neerzitten: Wie niet bij de pakken neerzit, laat zich niet ontmoedigen, ook niet als hij tegenslag heeft. Hij zet door en laat de zaken dus niet zomaar op hun beloop.
Leukquote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik maak denk ik nog wel een 2013 albumlijst, die vind ik nog leuk en heel misschien nog een 2013 single lijst
quote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
[..]
LeukHoe meer lijsten, hoe meer vreugd.
Vergeet Turin Brakes ook ff niet he
En uiteraard: geen tuubje van
http://www.rollingstone.c(...)130923#ixzz2fjCxenJ5
Album geluisterd en ik vond em saaiquote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
[..]
LeukHoe meer lijsten, hoe meer vreugd.
Vergeet Turin Brakes ook ff niet he
En uiteraard: geen tuubje van
http://www.rollingstone.c(...)130923#ixzz2fjCxenJ5
quote:Op maandag 11 november 2013 23:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
[..]
Album geluisterd en ik vond em saai
Die Rhye en Postiljonen kan ik wel appreciëren, de rest trekt me wat minder..quote:Op maandag 11 november 2013 22:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Rhye, Sébastien Tellier, Poliça, Postiljonen, Waxahatchee, dat soort dingen? Allemaal uit dit jaar...
Postiljonen is toch gewoon lekker wegdromen?quote:Op maandag 11 november 2013 23:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die Rhye en Postiljonen kan ik wel appreciëren, de rest trekt me wat minder..
Hij heeft wel betere dingen gemaakt dan zijn laatste album. Zal ik dat dan opzetten?quote:Op maandag 11 november 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]1x beluisterd zeker...
Probeer die track uit mijn link eens....Blindsided Again......saai?
Gelukkig overal wel positieve reviews
Ik moet het voor Turin Brakes opnemen, dat snap je
quote:Op maandag 11 november 2013 23:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die Rhye en Postiljonen kan ik wel appreciëren, de rest trekt me wat minder..
Heerlijkquote:Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Postiljonen is toch gewoon lekker wegdromen?
Ze hebben idd betere dingen gedaan.quote:Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij heeft wel betere dingen gemaakt dan zijn laatste album. Zal ik dat dan opzetten?
Omdat Indie.quote:Op maandag 11 november 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze hebben idd betere dingen gedaan.
Hun debuut uit 2001 blijft het beste. Meesterwerkje
Snap echt niet waarom dit maar 61k hits heeft
Die heb ik 1x geluisterd, saai bevonden en nooit meer geluisterd op af en toe een nummer opnieuw proberen.quote:Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef Norrage het volgende:
Rhye
Rhye vond ik echt een instant helden-album toen. Maar die heb ik denk ik in een week 500x geluisterd, en daarna nooit meer :p
Maar weer eens opzetten
Waarom draaien ze geen Tegan & Sara op de radio. Snap jij dat?quote:Op maandag 11 november 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel, maar dit is ook nog uber-radiovriendelijk. Gewoon het onvermogen van het promotie-apparaat van die band helaas....
Als je de "de radio" de nationale zenders bedoelt, heb je gelijk. Maar ze draaien Tegan & Sara wel op Penguin FM en Soma hoor. Is een vrij grote naam in "indieland".quote:Op maandag 11 november 2013 23:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom draaien ze geen Tegan & Sara op de radio. Snap jij dat?
Ik bedoel 3FM bijvoorbeeld. Past toch precies bij ze?quote:Op maandag 11 november 2013 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je de "de radio" de grote zenders bedoeld, heb je gelijk. Maar ze draaien Tegan & Sara wel op Penguin FM en Soma hoor. Is een vrij grote naam in "indieland".
Post eens een uptempo nummerquote:Op maandag 11 november 2013 23:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik bedoel 3FM bijvoorbeeld. Past toch precies bij ze?
Closer was een kanshebber idd.quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Tienermeisje alert, ik ben net bij 't concert van Julia Holter twee keer knock-out gegaan.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Tienermeisje alert, ik ben net bij 't concert van Julia Holter twee keer knock-out gegaan.
S O H Nquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:22 schreef DeMessias het volgende:
Sinds zondag ben ik ziek geworden en daardoor heb ik gisteren al het concert van Foals gemist![]()
Verder staat er nog op het programma deze week: Volcano Choir, S O H N en The National.
Lijkt me zóóóóóóóó leukquote:Op maandag 11 november 2013 18:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, de reacties waren zóóóóó overweldigend, dat moet gaan lukken
Wat een tof nummer is dat toch.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
BazennummerHelemaal vergeten
Heb je daar geen balkonnetje ofzo? Zuur zoquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dat tweemaal out gaan heeft nu toch vervelende gevolgen. Voor de zekerheid even langs de GP geweest hier, en die raadde me met klem af om de komende dagen weer naar 'a crowded place' te gaan, omdat de kans heel groot was dat ik weer out zou gaan. Geen The Reflektors.
Zaal is de Roundhouse, heeft wel een groot balkon, maar volgens GP moet ik simpelweg wegblijven van geconcentreerde druktes de komende dagen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:37 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Heb je daar geen balkonnetje ofzo? Zuur zo.
Ga je echt The Reflektors missen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dat tweemaal out gaan heeft nu toch vervelende gevolgen. Voor de zekerheid even langs de GP geweest hier, en die raadde me met klem af om de komende dagen weer naar 'a crowded place' te gaan, omdat de kans heel groot was dat ik weer out zou gaan. Geen The Reflektors.
Hij vermoedde dat ik oververmoeid was, dan kan dit blijkbaar gebeuren bij een combi van drukte en muziek.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:11 schreef Norrage het volgende:
Maar wat is de oorzaak dan, volgens de dokter? Stress? Claustrofobie? Hysterie om Julia?
Ik heb wel even getwijfeld, koppigheid is mij verre van vreemd, haha. Echter, de dokter was wel erg stellig en AF is de favoriete band van degene waarmee ik zou gaan, en geen zin de gok te wagen en dat zijn concert opeens in duigen valt als het me weer overkomt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga je echt The Reflektors missen?Ik zou uit pure koppigheid gewoon gaan
quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb wel even getwijfeld, koppigheid is mij verre van vreemd, haha. Echter, de dokter was wel erg stellig en het is dit de favoriete band van degene waarmee ik zou gaan, en geen zin de gok te wagen en dat zijn concert opeens in duigen valt als het me weer overkomt.
Ik moest echt veel te lang kijken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Het was overigens wel net of ik een film van David Lynch zat, want op de terugweg kwam ik opeens dit tegen:
[ afbeelding ]
Dat maakt het nog meer David Lynch, niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moest echt veel te lang kijken.
Deze band heb ik helemaal gemist, klinkt goed (luister nu Bloodflows).quote:
Ik heb ze op Pukkelpop gezien dus dat zou best kunnen aangezien PP en LL in hetzelfde weekend was en veel dezelfde acts optraden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:21 schreef kciR het volgende:
[..]
Deze band heb ik helemaal gemist, klinkt goed (luister nu Bloodflows).
De naam komt mij bekend voor, ik geloof dat ze London Grammar op Lowlands hebben vervangen. Ben er alleen niet geweest..
Heeft hij ook al een album uit? Ik kan er namelijk geen één vinden. Alleen veel losse nummers..quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb ze op Pukkelpop gezien dus dat zou best kunnen aangezien PP en LL in hetzelfde weekend was en veel dezelfde acts optraden.
Het zijn meerdere personen en in 2012 hebben ze een EP uitgebracht: The Wheel, met daarop de nummers: The Wheel, The Prestige en Red Lines. In 2013 kwam een tweede EP: Bloodflows met daarop Bloodflows, Warnings en Oscillate. Verder is er nog het nummer Lessons.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:39 schreef kciR het volgende:
[..]
Heeft hij ook al een album uit? Ik kan er namelijk geen één vinden. Alleen veel losse nummers..
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
BazennummerHelemaal vergeten
Ik vind ze bijna allemaal wel lekkerquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:
The Wheel is leuk en live was het ook niet slecht maar weinig noemenswaardige nummers daarbuiten.
Heb je deze series al gezien. Geven Josh, Joey, Troy en nog een paar commentaar bij liveoptredens, hier zetten ze Mark Lanegan voor lulquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind ze bijna allemaal wel lekker
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb je deze series al gezien. Geven Josh, Joey, Troy en nog een paar commentaar bij liveoptredens, hier zetten ze Mark Lanegan voor lul
Mooiste vond ik van 'someone said 'hi' to Mark and Mark just said 'NO!''quote:
Zat ook even te kijken inderdaad. Speelden gewoon op Glastonburyquote:Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef Norrage het volgende:
Golden Silvers, dat was een leuk hype-bandje destijds
Ik werd nieuwsgierig toen ik bij Plaro een 10" zag staan van haar, maar vind het teveel op Lana del Rey lijken en daar vond ik ook al weinig aan.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef Gehenna het volgende:
Ik ontdek net een leuk liedje:
maar ik zie dat ie al bijna 75.000.000 views heeft, een tijdje op #1 staat in MURICA! en ook al sinds juli in de NLse top40 staat. Ik leef dus onder een steen
maar goed, als popmuziek niet zo schreeuwerig is dan vind het best tof, Lana Del Rey vond ik ook goed te doen![]()
Nog meer liefhebbers hier? Of is iedereen er inmiddels alweer goed flauw van?
Ja lijkt wel behoorlijk op elkaar, zeker die singlequote:Op woensdag 13 november 2013 11:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik werd nieuwsgierig toen ik bij Plaro een 10" zag staan van haar, maar vind het teveel op Lana del Rey lijken en daar vond ik ook al weinig aan.
Wanneeer??????quote:
Weet ik niet, maar ze staan op 5daysoff blijkbaarquote:
quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef Gehenna het volgende:
Ik ontdek net een leuk liedje:
maar ik zie dat ie al bijna 75.000.000 views heeft, een tijdje op #1 staat in MURICA! en ook al sinds juli in de NLse top40 staat. Ik leef dus onder een steen
maar goed, als popmuziek niet zo schreeuwerig is dan vind het best tof, Lana Del Rey vond ik ook goed te doen![]()
Nog meer liefhebbers hier? Of is iedereen er inmiddels alweer goed flauw van?
Ja, natuurlijk. Vorig jaar naar 50Weapons vs. Monkeytown geweest, dat was ¤25 of zo. Maar die komen later.quote:
Ze staan al wel op de line-up op de site, met ook o.a. Nils Frahm.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar ze staan op 5daysoff blijkbaarIk kreeg net een mailtje met presale-tickets en daar staan wat bevestigde namen in. 5daysoff is 5 tot 9 maart in Paradiso en de Melkweg.
Op de site zelf staat nog helemaal niets, trouwens. http://5daysoff.nl/
Ik zie het, de site is echt letterlijk geupdatet tussen dat ik mijn post plaatste en nuquote:Op woensdag 13 november 2013 12:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze staan al wel op de line-up op de site, met ook o.a. Nils Frahm.
Mooi, dan wacht ik nog even afquote:Op woensdag 13 november 2013 12:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Vorig jaar naar 50Weapons vs. Monkeytown geweest, dat was ¤25 of zo. Maar die komen later.
Hoe kan je Lorde niet kennenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Behoorlijk grote steen dan
Ik vind het ook wel een lekker plaatje
Leukquote:Op woensdag 13 november 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar ze staan op 5daysoff blijkbaarIk kreeg net een mailtje met presale-tickets en daar staan wat bevestigde namen in. 5daysoff is 5 tot 9 maart in Paradiso en de Melkweg.
Op de site zelf staat nog helemaal niets, trouwens. http://5daysoff.nl/
Lorde was ook in dit topic besproken. Vrij uitgebreid. Ook goed cijfer op Pitchforkquote:Op woensdag 13 november 2013 14:06 schreef Norrage het volgende:
Ik luister nooit radio. En als het toevallig aanstaat is het meestal radio 1 of arrow jazz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |