Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.quote:Op zondag 10 november 2013 20:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook een groot deel smaak natuurlijk, dus kunnen we elkaar niet kwalijk nemen.
Valt wel mee hoor, hier mijn 5 sterren albums op RYM, niks heel ergs experimenteels of onbekends. Voor jullie Pilot Talk dan, maar die is van new school Hip-Hop ook goed geprezen.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Ja ik wil dus wel altijd proberen voordat ik een mening geef, zo heb ik ook die nieuwste Drake geluisterd.quote:Op zondag 10 november 2013 20:53 schreef ranja het volgende:
Volgens mij ben ik voor het gros van die albums ook wel met kerftminster eens alleen ik begin er niet eens aan, ik weet al dat dingen als National en Arcade Fire niks voor me is en heb dus ook geen behoefte nieuwe albums van ze te gaan 'proberen'. Genoeg leuke muziek die op me ligt te wachten
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.quote:Op zondag 10 november 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
Nu deze:Prachtig. En Kerft, je hoeft hier niet aan te beginnen.
Toffe naamquote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.quote:
Hey riep iemand mij.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).quote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.
Eh. Niet dat ik weet?quote:
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.quote:Op zondag 10 november 2013 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).
[..]
Eh. Niet dat ik weet?
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ookquote:Op zondag 10 november 2013 21:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.
Dat maakt het des te vager.quote:Op zondag 10 november 2013 21:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ook
Post-rock, grondleggerquote:Op zondag 10 november 2013 21:08 schreef Kerftminister het volgende:
En Slint ook, mja dat is amper een genre te geven.
Ja, maar hoe weet je dan of je wel indie blijft als je niet met die sites vergelijktquote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Alleen sommige mensen halen het soms als argument aan waarom een album goed is(bme op pitchfork, een 8 op tinymixtapes) en dat vind ik totaal nergens op slaan trouwens. Vorm dan gewoon je eigen mening over de plaat waarom je goed vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |