Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.quote:Op zondag 10 november 2013 20:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook een groot deel smaak natuurlijk, dus kunnen we elkaar niet kwalijk nemen.
Valt wel mee hoor, hier mijn 5 sterren albums op RYM, niks heel ergs experimenteels of onbekends. Voor jullie Pilot Talk dan, maar die is van new school Hip-Hop ook goed geprezen.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Ja ik wil dus wel altijd proberen voordat ik een mening geef, zo heb ik ook die nieuwste Drake geluisterd.quote:Op zondag 10 november 2013 20:53 schreef ranja het volgende:
Volgens mij ben ik voor het gros van die albums ook wel met kerftminster eens alleen ik begin er niet eens aan, ik weet al dat dingen als National en Arcade Fire niks voor me is en heb dus ook geen behoefte nieuwe albums van ze te gaan 'proberen'. Genoeg leuke muziek die op me ligt te wachten
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.quote:Op zondag 10 november 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
Nu deze:Prachtig. En Kerft, je hoeft hier niet aan te beginnen.
Toffe naamquote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, ik ga weer een albumpje behandelen die nog in mijn wachtlijst staat. Giraffes? Giraffes! is aan de beurt.
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.quote:
Hey riep iemand mij.quote:Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, het valt me gewoon op dat je allerlei bizar experimentele dingen luistert en albums die door alles en iedereen geprezen worden opmerkelijk vaak afschrijft als saai.
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).quote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Was een aanrader van iemand. Ken het zelf niet echt, instrumentale math-rock. En aangezien het tricot-album ook math-rock is, wilde ik dat wel eens proberen.
Eh. Niet dat ik weet?quote:
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.quote:Op zondag 10 november 2013 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind mathrock overigens een heel vaag genre. Sommige dingen er van zijn compleet onluisterbaar (bandnaam vergeten), anderen klinken echt als mathrock maar wel tof (Battles) en wéér anderen lijken er niets mee te maken te hebben (Foals).
[..]
Eh. Niet dat ik weet?
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ookquote:Op zondag 10 november 2013 21:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is ook heel breed, gaat puur om de ongebruikelijke ritmes en die gebruiken Foals wel eens. Mja Soundgarden en Tool doen dat ook, nja heel vaag.
Dat maakt het des te vager.quote:Op zondag 10 november 2013 21:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar niet alles met ongebruikelijke ritmes is math rock, toch? Anders is Radiohead 't ook
Post-rock, grondleggerquote:Op zondag 10 november 2013 21:08 schreef Kerftminister het volgende:
En Slint ook, mja dat is amper een genre te geven.
Ja, maar hoe weet je dan of je wel indie blijft als je niet met die sites vergelijktquote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Alleen sommige mensen halen het soms als argument aan waarom een album goed is(bme op pitchfork, een 8 op tinymixtapes) en dat vind ik totaal nergens op slaan trouwens. Vorm dan gewoon je eigen mening over de plaat waarom je goed vind.
Daar zijn de genreheads op RYM het ook niet mee eens anders.quote:
Het zit ergens tussen noise-rock en post-rock in. Vooral het gitaarspel van David Pajo is tot de dood gekopieerd door post-rock bands, en het mist het opgefokte van noiserock dus daarom plaats ik het zelf altijd in die categorie.quote:Op zondag 10 november 2013 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daar zijn de genreheads op RYM het ook niet mee eens anders.
Ik ben nog meer indie als ik die sites niet volgquote:Op zondag 10 november 2013 21:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je dan of je wel indie blijft als je niet met die sites vergelijkt
De mening van een grote groep mensen met kennis van muziek kan natuurlijk best een teken zijn van de kwaliteit. Muziek is niet iets waar je maar geheel naar eigen smaak in kunt bepalen wat goed is en wat niet, sommige dingen zijn redelijk objectief. Die komen vooral voort uit hoe de muziek in (West-)Europa zich de afgelopen 400 jaar ontwikkeld heeft en hoe een album daar tegenover staat. Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is (en dat vervolgens ook vrijwel iedereen dat vindt) en dat de Beatles (soms) goede muziek maakten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:02 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Maar dat iets geprezen word beetje dan IK/of wie dan ook goed moeten vinden. Alleen sommige mensen halen het soms als argument aan waarom een album goed is(bme op pitchfork, een 8 op tinymixtapes) en dat vind ik totaal nergens op slaan trouwens. Vorm dan gewoon je eigen mening over de plaat waarom je goed vind.
Beging iemand weer met slecht en goed(wat ranja net aanhaalde) wat al iets slecht is. Ik bedoel dat niemand kan zeggen dat ik persoonlijk bijvoorbeeld de beatles goede muziek moet vinden omdat 'iedereen' dat vind. Muziek gaat in doelgroepen, als een doelgroep een plaat heel erg goed vind dan spreekt het die doelgroep en hun interesses gewoon aan maar dat betekend niet dat het goed of slecht is dat moet je gewoon aan jezelf overlaten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
De mening van een grote groep mensen met kennis van muziek kan natuurlijk best een teken zijn van de kwaliteit. Muziek is niet iets waar je maar geheel naar eigen smaak in kunt bepalen wat goed is en wat niet, sommige dingen zijn redelijk objectief. Die komen vooral voort uit hoe de muziek in (West-)Europa zich de afgelopen 400 jaar ontwikkeld heeft en hoe een album daar tegenover staat. Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is (en dat vervolgens ook vrijwel iedereen dat vindt) en dat de Beatles goede muziek maken.
Maar ik snap totaal niet waarom je hier over begint, want het ging niet over wat goede en slechte muziek is. Het ging over wat Kerft saai vindt en uiteraard is hij daar volledig vrij in.
Ook genres zijn niet puur objectief, maar ze moeten wel ergens redelijk bepaalbaar zijn. Anders is het hele nut van genres weg. Zie het als kleuren; de grens tussen rood en paars is niet objectief vast te stellen, maar als ik met goede argumenten kan betogen dat water rood is, is er iets mis met de term 'rood'.quote:Op zondag 10 november 2013 21:12 schreef ranja het volgende:
sommige mensen beweren dat een genre objectief te benoemen is
Op Rym zeggen ze dan wel weer Math Rock als genre.quote:Op zondag 10 november 2013 21:11 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Het zit ergens tussen noise-rock en post-rock in. Vooral het gitaarspel van David Pajo is tot de dood gekopieerd door post-rock bands, en het mist het opgefokte van noiserock dus daarom plaats ik het zelf altijd in die categorie.
[..]
Ik ben nog meer indie als ik die sites niet volg
hangt er vanaf wat je water noemt... een liter water met een paar druppels bietensap is best roodquote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Tchock het volgende:
Ook genres zijn niet puur objectief, maar ze moeten wel ergens redelijk bepaalbaar zijn. Anders is het hele nut van genres weg. Zie het als kleuren; de grens tussen rood en paars is niet objectief vast te stellen, maar als ik met goede argumenten kan betogen dat water rood is, is er iets mis met de term 'rood'.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je water noemt... een liter water met een paar druppels bietensap is best rood
Math Rock, Post-Rock, Post-Hardcore.quote:Op zondag 10 november 2013 21:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Op Rym zeggen ze dan wel weer Math Rock als genre.
Anderen zeggen juist weer Post-Hardcore.
flac altijd leukquote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:
Muziek in te goede kwaliteit is zo irritantBen al een uur bezig met een album van 745 Mb downloaden
Het is niet in FLAC. Dan zou het kleiner zijn, denk ik.quote:Op zondag 10 november 2013 21:17 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Math Rock, Post-Rock, Post-Hardcore.
Tweez is gewoon reinste noiserock, geweldige plaat ook trouwens
[..]
flac altijd leuk
quote:Op zondag 10 november 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
Dat is de reden dat Friday van Rebecca Black slechte muziek is
Ik ken anders nog een hoop slechtere nummers hoor. Ga het genre speedcore anders maar af. Of deze:quote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is gewoon massahysterie/met de groep mee willen doen/ elkaar na praten. Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Hangt eraf welke codec er gebruikt is. heb hier een album van een uur staan en dat was iets van 600 mbquote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet in FLAC. Dan zou het kleiner zijn, denk ik.
dat bedoel ikquote:Op zondag 10 november 2013 21:21 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ken anders nog een hoop slechtere nummers hoor. Ga het genre speedcore anders maar af. Of deze:
Deze heeft nog lyrics ook, good luck om die eruit te halen.
ik ruik een nieuw lijstjes topicquote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Dat ben ik dus niet met je eens. Uiteraard kun je je afvragen of ik het goede voorbeeld heb uitgekozen maar er zijn dingen in westerse muziek cultuurgebonden. Rijmschema's, bijvoorbeeld. En akkoordprogressies, toonsoorten, harmonieën. Door daarmee te spelen kun je dingen maken die redelijk objectief mooi of lelijk zijn. Of anders gezegd, die door onze culturele achtergrond het overgrote deel van een bepaalde cultuurgroep mooi of lelijk vindt. Dat heeft te maken met onze muzikale geschiedenis. Het is altijd zo grappig dat mensen beweren dat smaak subjectief is als het om muziek gaat, maar een clownskostuum aandoen naar een begrafenis vindt iederéén ongepast.quote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is gewoon massahysterie/met de groep mee willen doen/ elkaar na praten. Oh wat zijn we allemaal grappig als we dat het slechtste nummer van de laatste 60 jaar noemen.
Ben het wel met dat laatste eens, als ik begrijp wat je bedoelt. Ik hoor Kerft al weken over dat tricot, en wanneer ik het luister doet het me gewoon ècht heel weinig. Ook als het mijn smaak niet is kan ik bij sommige albums best inzien dat het een goed album is, maar in dit geval heeft het alle lofzang van Kerft niet verdiend in mijn ogen. Hetzelfde viel me op bij de luistersessie van Exuma. Alhoewel dat een erg goed album is, schrikt mij het overenthousiasme wel af om er nog serieus naar te luisteren.quote:Op zondag 10 november 2013 20:43 schreef Tchock het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens. Dat het niet snel of hard of heel gevarieerd is betekent niet dat er weinig gebeurt, absoluut niet. Zoals ik vaak hele experimentele muziek niet kan luisteren kun jij volgens mij veel slechter genuanceerd luisteren
Ja, dat wil ik ook nog doen. De abonnementsservice van Other People doet alles in AIFF er uit, en het is echt irritant. Downloaden duurt eeuwen en het neemt bergen schijfruimte in.quote:Op zondag 10 november 2013 21:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een uncompressed lossless. Totale verspilling van schijfruimte
Gewoon omzetten naar 320kb mp3 of flac. Tenminste, als je het album niet weg wilt gooien.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:26 schreef Darkestrah het volgende:
Ook als het mijn smaak niet is kan ik bij sommige albums best inzien dat het een goed album is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |