Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)quote:Op woensdag 6 november 2013 22:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?
De garage waar ik de grote beurt heb gedaan zei 't zelfde als wat ik hoorde van een vriend van mij. Paar keer goed remmen, maarja die remmen zijn dus prima (als in ze remmen goed!).
Wat mij ook opviel, maar dit kan iets anders betekenen is dat als ik ergens sta
en het rempedaal ingetrapt houdt dat het soms even trilt. (Kort) trilling gaat sowieso altijd weg als ik mijn voet van het rempedaal haal.
Tja het is een auto van 18 jaar, maar dat gepiep, argh
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Enige wat ik zo kan bedenken is het schuren van de remsegmenten over de ankerplaat aan de achterzijde. Dwz achterremmen schoonmaken. Maar het blijft speculeren.
Wbv de trillen echt niet te zeggen zonder het te voelen. En ja een goede universeel om de hoek kan er ook aan werken.
Rempedaal piept alleen tijdens het intrappen, en dan niet eens altijd. Vanochtend onderweg naar het werk hoorde ik het in eerste instantie niet en later werd het toch weer af en toe wat harder en dan weer even weg. Kans op het piepende geluid is er alleen als ik dus het rempedaal intrap.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:03 schreef 2cv het volgende:
Piept het rempedaal ook als je stil staat ? En piept het alleen tijdens het intrappen ? Dus op het moment dat het pedaal beweegt ?
Remklauw zal ik eens googl'n, ik heb dat begrip ook wel gezien in bijvoorbeeld de BMW reeks. Wellicht even langs de Citroën garage. Ze geven 't altijd wel netjes aan wat de verwachte kosten zijn, als ze zeggen van "ja dan doen we dit, dit en dit en ik denk dat 't onzin is dan weiger ik dat gewoon"quote:Op woensdag 6 november 2013 23:09 schreef klawie het volgende:
[..]
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:58 schreef De-Hamster het volgende:
Beste Fokkers,
Ik twijfel of dit een eenvoudig autoprobleempje is, maar ik gok het erop.
Ik heb een VW Polo uit '98 met 190k op de teller. Als ik 's ochtends vertrek naar mijn werk en ik wil de auto starten dan moet ik in de 1e versnelling gas bijgeven tijdens het omhoog laten komen van de koppeling. (Voor mijn gevoel overdreven veel) Nu kan het zijn dat ik weer moet afremmen voor de rotonde 200 meter verder, vrijwel iedere keer als ik dan moet afremmen slaat mijn auto af. Dit gebeurd vrijwel iedere keer als ik ergens moet stoppen. Voor mijn gevoel is dit het vaakst bij een koude motor maar dat durf ik niet echt te zeggen.
Als mijn auto afslaat en hij staat nog in de 2e versnelling dan kan ik hem soms nog 'reanimeren' door enkel de koppeling in te trappen en op te laten komen. Dit leidt alleen soms tot hakkelen wat mij niet al te geweldig lijkt.
Het is vooral heel vervelend met een rit waar je veel start-stop momenten hebt, want dan valt die 8 van de 10 keer uit.
Waar zou dit aan kunnen liggen? 😕
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?
Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:43 schreef 2cv het volgende:
Wat voor motor ligt er in ? Lijkt me ook wel relevante informatie.
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine isquote:Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.
[..]
Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.
Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatiequote:
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine is
Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatie
Gewoon even de carterventilatieslangen nalopen op scheuren e.d.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.
[..]
Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?
+1quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
ben ik 't eigenlijk wel mee eens, nouja ik kijk 't ff aan en anders wel naar de garage!quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
115kkm gelopen en heb 'm sinds 100kkm. baat het niet dan schaad het niet, denk dat ik 'm meteen laat flushen voor er verse olie in gaat. Ik weiger sowieso al te besparen op zaken als olie, dus die flush doen we dan ook maarquote:Op zondag 10 november 2013 12:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.
Of een halve liter ATF erin knikkeren, werkt ongeveer hetzelfde.
Met goede olie zijn beurten.. Dat is 't m nou. Volgens de boekjes is 't 10W40, volgens de dealer 5W30 en de juiste olie zit er precies tussen in met z'n 5W40. Gewoon de komende week flushen, nieuwe oliefilter en vervolgens vullen met Castrol Edge 5W40.quote:Op zondag 10 november 2013 13:11 schreef bokkepoot het volgende:
Zeker en alleen met oude auto's of auto's die hoge kmstanden met een smerig blok hebben zou ik het afraden..
Al is het effect van een flush te verwaarlozen als de auto netjes zijn beurten met een goede olie gehad heeft..
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
Zit sinds ik 'm heb 10W40 in zodoende ga ik nu naar 5W40 zoals aangeraden door Leeuwenservice ivm de klepstoters. Hun geven aan dat de olie welke de dealer in dit geval wil gebruiken (5W30) te dun is voor mijn gebruik.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.
Accu testen, vorstbestendigheid meten van het koelvloeistof, banden spanning, verlichting, winterruitensproeiervloeistof. Oliepijl. deurrubbers in spuiten met siliconen spray, profieldiepte van de banden meten.quote:Op maandag 11 november 2013 19:55 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Even een wintervraagje: waar moet ik op letten als ik mijn fiat punto uit 1999 winterklaar wil maken? Eerste jaar dat ik deze auto heb. Zijn er echte do's en dont's? Heb sinds de aanschaf (1600,-) er in een half jaar al bijna 1000,- inzitten qua onderhoud dus wil het niet te duur maken maar wil wel dat 'ie de winter door komt In oktober nog een grote beurt gehad.
Bandjes zijn gelukkig al helemaal op orde, olie ook. De rest ga ik naar kijken. Thnx! En die wintercheck ga ik zeker even laten doen!quote:Op maandag 11 november 2013 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Accu testen, vorstbestendigheid meten van het koelvloeistof, banden spanning, verlichting, winterruitensproeiervloeistof. Oliepijl. deurrubbers in spuiten met siliconen spray, profieldiepte van de banden meten.
PS, 22 en 23 november heeft de fiat dealer een wintercheck dag. Welke gratis is.
Np yw!quote:Op maandag 11 november 2013 20:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Bandjes zijn gelukkig al helemaal op orde, olie ook. De rest ga ik naar kijken. Thnx! En die wintercheck ga ik zeker even laten doen!
van allesquote:Op maandag 11 november 2013 21:03 schreef marcooooow het volgende:
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer.
Wat kan dit allemaal zijn?
Ditquote:Op maandag 11 november 2013 21:08 schreef klawie het volgende:
[..]
van alles
Wat voor een auto is het en uit welk jaar?
Je bood toch zelf hulp aan bij storingen?quote:Op maandag 11 november 2013 21:03 schreef marcooooow het volgende:
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer.
Wat kan dit allemaal zijn?
Jup. Ik ben echt geen eerste monteur. Half jaar ervaring in 2 bedrijven totaal, en 1 jaar school. Ik was doorgegaan maar automonteur zijn is héél anders dan ik het voor ogen had.quote:Op maandag 11 november 2013 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je bood toch zelf hulp aan bij storingen?
Zijn de kleppen al eens gesteld? Koelwater tempsensor door gemeten? is het trouwens een 16 klepper?quote:Op maandag 11 november 2013 21:25 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Jup. Ik ben echt geen eerste monteur. Half jaar ervaring in 2 bedrijven totaal, en 1 jaar school. Ik was doorgegaan maar automonteur zijn is héél anders dan ik het voor ogen had.
Suzuki Swift 1992
Het is een 16v met 1 bovenliggende nokkenas.quote:Op maandag 11 november 2013 21:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Zijn de kleppen al eens gesteld? Koelwater tempsensor door gemeten? is het trouwens een 16 klepper?
Dan moet je naar de garage.quote:Op maandag 11 november 2013 21:42 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb verder niks doorgemeten/om door te meten.
Onder de kap kijken in het donker met draaiende motor en meer van dat soort simpele dingetjes kan welquote:
Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.quote:Op maandag 11 november 2013 21:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Onder de kap kijken in het donker met draaiende motor en meer van dat soort simpele dingetjes kan wel
Ik snap, maar met dat soort truucjes kan je al dingen uitsluiten.quote:Op maandag 11 november 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.
Het is echt waar hoor! Het gaat om een G16B motor.quote:Op maandag 11 november 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.
meestal 30dkm als je er normale indraaid elke grote beurt vervang je zequote:Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen?
Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen.
Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11
60k of 5 jrquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen?
Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen.
Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij posttequote:Op donderdag 14 november 2013 17:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend
Dus het ligt echt aan een draadje? Het is onmogelijk dat er een bepaald lampje kapot is?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef 2cv het volgende:
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
mobiel is traagquote:Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef Grielen het volgende:
[..]
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte
Is dit de nieuwe sc.quote:Op maandag 25 november 2013 05:14 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".quote:Op donderdag 14 november 2013 17:39 schreef Grielen het volgende:
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot."
Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand?
Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 )
Oja:
Peugeot 206
bouwdag: 29 aug 2003
2.0 HDI 90 pk
Quiksilver hatchback
mét boordcomputer, zonder navigatie.
Nee heeft alleen makkelijker droog te maken met krantquote:Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef Kloonhommel het volgende:
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus het is opgelost om in franse autotermen te blijvenquote:Op maandag 25 november 2013 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...quote:Op woensdag 27 november 2013 21:34 schreef 2cv het volgende:
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.
Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Ik VERMOED dat het een interne lekkage is. Dus dat je de zuiger wel indrukt, maar dat de vloeistof er langs/omheen stroomt. Daarmee zet je de vloeistof niet onder druk en heb je dis ook geen druk om de koppeling zelf te bedienen.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...
Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
Het klopt inderdaad dat het remvloeistof resorvoir ook gebruikt wordt voor de koppeling. Als deze nog netjes tussen min en max staat, is er in principe geen lekkage en is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef kepler het volgende:
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.
Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is
Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.
Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp
Niet iedereen ( ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( ) kwijt zijn tgv slijtage.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:57 schreef 2cv het volgende:
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Ik heb niks gehoord en hij deed het nog prima voor dit probleemquote:Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet iedereen ( ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( ) kwijt zijn tgv slijtage.
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.
Maar is dus makkelijk zelf te doen?
Ik kan het in een zeldzaam geval ook een keer verkeerd hebbenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Ik wacht eerst de ANWB af, ik betaal ze niet voor niksquote:Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Ze moeten allemaal tegelijkertijd afgaan en 1 toon hoogte hebben.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:45 schreef Kiprollade het volgende:
Is hier toevallig iemand die weet of het (voor de APK) toegestaan is om 2 verschillende claxons onder je motorkap te hebben?
De één is de fabrieksclaxon, de ander is een scheepshoorn met beide een aparte schakelaar. De scheepshoorn is overigens legaal (2 toeters, maar ééntonig en zonder melodie).
Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ze moeten allemaal tegelijkertijd afgaan en 1 toon hoogte hebben.
Weet niet waar de schakelaar zit maar anders haal die er effe uitquote:Op donderdag 19 december 2013 22:49 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?
Als ze gemonteerd zijn moeten ze werkenquote:Op donderdag 19 december 2013 22:49 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?
Oké, dat houdt dus in dat ik alles in z'n geheel eruit moet halen wil ik door de APK komen? Het kan dus niet door alleen de schakelaar eruit te halen?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als ze gemonteerd zijn moeten ze werken
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:42 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb een LPG installatie in mijn auto , maar weet niet welk merk
[ afbeelding ]
weet iemand welke installatie dit is?
en hoeveel zou het kosten om de defecte pomp erin te vervangen?
thx!
Daar weet je toch al te melden welk systeem je hebt, en wat het kost om de pomp te vervangen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:08 schreef janzjanz het volgende:
[..]
volgens mij is het nummer van de AG installatie (zie foto) WVM 89615
kun je daar iets mee?
ik heb een garage gebeld. Kan een pomp zijn (reparatiekosten ¤550) of ik kan de LPG tank eruit laten halen en opnieuw keuren (¤350)
de auto is van 97
Als er wederom geen koelvloeistof meer is dan is er lekkage en dat moet -echt- gemaakt worden. Want in het slechtste geval kost je het minimaal een koppakking...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef janzjanz het volgende:
Chuck, schaamrood op de kaken bij mij ...
http://i.fokzine.net/s/bloos.gif
ik heb hetzelfde wat in de zomer gebeurde met mijn auto...
moet het gebrek aan zonlicht zijn waardoor ik zoveel geheugenverlies heb
nogmaals schaamrood....
http://i.fokzine.net/s/bloos.gif
accu los 15 min wachten en dan stekkers los.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik wil de Carisma eens grondig schoonmaken van binnen, en daarmee dus ook het zwarte gat tussen de stoelen aanpakken. Kortom, stoelen mogen er uit, maar hoe pak ik het aan met de airbagkabels? Moet de accu los? Zekeringen er uit?
(Mitsubishi Carisma 1998 1.6)
En als ik het weer aansluit dan ploft het niet neem ik aan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
accu los 15 min wachten en dan stekkers los.
zolang je de accu maar als laatste aansluit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En als ik het weer aansluit dan ploft het niet neem ik aan?
thanks!
Waarom roepen dat de dealer t er duur is zonder het gevraagd te hebben?quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb een accusteuntje nodig voor mijn micra, maar kan er niet echt aan komen. Deijne had er geen en heb ook net met asia-Parys gebeld en die hadden er hoogstwaarschijnlijk ook geen liggen.
Wat nu? Ik wil er eigenlijk geen bij de dealer gaan bestellen, dat zal vast weer te duur zijn..
Had ook niet anders verwacht van jouquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef monsterd. het volgende:
Heb de dealer gebeld en het was een vaag verhaal over 2 steunen. Maargoed, we hebben het zelf al gefabriceerd.
sommige parts zijn bij de dealer goedkoper dan je denkt inderdaadquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom roepen dat de dealer t er duur is zonder het gevraagd te hebben?
Met mijn aanvankelijke vraag bedoelde ik dus ook de buitenkant hé .. het deel waar de ruitenwisser niet komt is nogal ranzig ...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:08 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zit je ruit binnenstebuiten denk ik ;-)
Oh zo!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:57 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Met mijn aanvankelijke vraag bedoelde ik dus ook de buitenkant hé .. het deel waar de ruitenwisser niet komt is nogal ranzig ...
Ok bedankt!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oh zo!
Ja natuurlijk!
Anders zou je ook nooit door de wasstraat mogen...
Alleen geen hete vloeistoffen er over heen gooien, kans op barsten van de ruit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:17 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Ok bedankt!
Hoe zit het dan eigenlijk met het krabben van je ramen, mij is ooit verteld dat dit absoluut niet mag?
demonteren, afdoppen, druk er op zetten en in een bak met waterquote:
Als je auto een waterniveau sensor heeft, dan moet je idd overzetten. Als die er niet opzit dan moet je die zonder bestellen. De beschermdop springt anders los met alle gevolgen van dienquote:Op zondag 12 januari 2014 22:42 schreef monsterd. het volgende:
Thanks! Heb het al gevonden en ook nog een handleiding op het net gevonden specifiek voor mijn model
Ik vermoed trouwens sterk dat de thermostaat op zijn einde is.. Het heeft toenstraks ruim 20 km geduurd voordat het blok op temperatuur kwam en warm werd het ook niet in de auto. Nu wil ik die gelijk bestellen en ook een brandstoffilter erbij doen Ik kan kiezen tussen een variant met of zonder watersensoraansluiting. Is dit nou nodig of kan dit over zetten ofzo?
Ik dacht dat een K12 met een K9K die niet heeft. Volgens mij kun je makelijk bij het filter, even aan de onderzijde kijken als er een stekker op zit, geen stekker is geen sensor . Oh en het ontluchten is gigantisch belangrijk. Ik haal altijd de aanvoerleiding van de HD pomp los om het filter makkelijk te kunnen ontluchten(groene snelkoppeling uit mijn hoofd).quote:
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het morgen even controleren.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik dacht dat een K12 met een K9K die niet heeft. Volgens mij kun je makelijk bij het filter, even aan de onderzijde kijken als er een stekker op zit, geen stekker is geen sensor . Oh en het ontluchten is gigantisch belangrijk. Ik haal altijd de aanvoerleiding van de HD pomp los om het filter makkelijk te kunnen ontluchten(groene snelkoppeling uit mijn hoofd).
Zo een borgklem of borgclip? Geen idee :-)quote:Op maandag 13 januari 2014 01:39 schreef 2cv het volgende:
Hoe heet zo'n beugel/klem/whatever die je kan gebruiken om de distributieriem tijdelijk om het onderste riemwiel vast te zetten ? Zoals te zien is in deze set: https://www.facebook.com/(...)nk/1882273061911424/ (ik hoop dat die link werkt) of in deze advertentie: http://www.fercareuropa.c(...)set=216&Idficha=2111 of op deze site: http://www.speciaalgereed(...)STRIBUTIERIEM?cid=34
Hoop niet dat je het daar koopt:quote:Op maandag 13 januari 2014 17:27 schreef 2cv het volgende:
Chuck ! Ik kan voor een schappelijk bedrag aan een gereedschapsset van Gates (GAT 4822) komen die bedoeld is voor gebruik bij een distributieriemwissel van en DW8 motor. Echter, heb ik iets aan die set bij een D9B motor ? Link naar het spul.
Heb je wel ander gereedschap nodig. Kan trouwens ook gewoon met een lakstift, de krukas heeft een spie, en nokkenastandwiel en HD pomptandwiel hoeft niet los. Zoek anders even op MAN 058931 http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.59026428,d.d2kquote:Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef 2cv het volgende:
Ja, zou ook kunnen. Volgens mij zijn die motoren nagenoeg gelijk.
en XUD9 is de turbo variant van de DW8quote:Op maandag 13 januari 2014 19:20 schreef 2cv het volgende:
Danks ! Volgens mij begin ik nu de type-aanduidingen door elkaar te halen XUD11 = 2,1 liter 12 kleppen (turbo) diesel. Toch ?
Niet gebruiken, de borgklem gaat net te ver over het tandwiel, waardoor je net een paar milimeter te kort komt met het monteren van de riem. Ik druk meestal een bout tussen de riem en het motorblok/distrubutiedeksel. Dan blijft de riem ook zitten, en je hebt lengte zat om het te monterenquote:Op maandag 13 januari 2014 01:39 schreef 2cv het volgende:
Hoe heet zo'n beugel/klem/whatever die je kan gebruiken om de distributieriem tijdelijk om het onderste riemwiel vast te zetten ? Zoals te zien is in deze set: https://www.facebook.com/(...)nk/1882273061911424/ (ik hoop dat die link werkt) of in deze advertentie: http://www.fercareuropa.c(...)set=216&Idficha=2111 of op deze site: http://www.speciaalgereed(...)STRIBUTIERIEM?cid=34
Maar ... Past dat setje dan ?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
en XUD9 is de turbo variant van de DW8
Klem er minder ver omheen drukkenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet gebruiken, de borgklem gaat net te ver over het tandwiel, waardoor je net een paar milimeter te kort komt met het monteren van de riem. Ik druk meestal een bout tussen de riem en het motorblok/distrubutiedeksel. Dan blijft de riem ook zitten, en je hebt lengte zat om het te monteren
Super ! Als niet alles past maar slechts één of 2 dingen is het ook tof. Iig reden om er nog eens over na te denkenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee althans, ik kijk nog een keer in service box moment
* Chuck-N0rr1s gaat in het hoekje zitten als strafquote:Op maandag 13 januari 2014 19:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Super ! Als niet alles past maar slechts één of 2 dingen is het ook tof. Iig reden om er nog eens over na te denken
Zo te zien past het wel *gaat morgen kijken waarom er een XUD en DW8 koffer is* , nee de SEEM meter moet je uitterraad los aanschaffen. Die SEEM meter word ook door Renault en Nissan gebruikt. Dus tel uit je winstquote:Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef 2cv het volgende:
Oftewel: het past wel ? En er zit (volgens jouw info) ook een Seem-meter bij ?
Graag gedaan, en euh pics als je het hebtquote:Op maandag 13 januari 2014 19:44 schreef 2cv het volgende:
Ik ga het er op wagen en ga een bod uitbrengen op de set.
Je mag uit je hoekje komen Chuck
Beloofd !quote:Op maandag 13 januari 2014 19:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Graag gedaan, en euh pics als je het hebt
Merk, Model, Bouwjaar, welk raam? Electrisch? Slingers?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat zou het kosten om een raampje te repareren dat scheef naar onder en boven draait? Met parkeren ed is het toch niet handig om t alleen dicht te houden.
Hyundai excel 96 bestuurder, handmatig met slinger.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Merk, Model, Bouwjaar, welk raam? Electrisch? Slingers?
-Voorzicht geschat, met een slag om de arm-Kleine 300 euro, met een nieuw mechaniekquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hyundai excel 96 bestuurder, handmatig met slinger.
Dat is nog best veel. Bedankt voor t meedenken, maar weet niet of ie dat nog waard isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
-Voorzicht geschat, met een slag om de arm-Kleine 300 euro, met een nieuw mechaniek
De sloop is ook een optie. Nieuw kost het mechaniek pak en beet 150 euro. En dan moet ie er in Btw etcquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is nog best veel. Bedankt voor t meedenken, maar weet niet of ie dat nog waard is
Dan de sloop. Volgende maand thx!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De sloop is ook een optie. Nieuw kost het mechaniek pak en beet 150 euro. En dan moet ie er in Btw etc
Niet de auto achter laten hequote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan de sloop. Volgende maand thx!
Lullig gezegd anwb bellen. Ik ken de trucs wel maar ik weet niet als dit jou auto is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Catch22- het volgende:
De sleutel wil in de beide deuren niet meer draaien. Ben met de accu aan het klooien geweest. Enig idee?
Kofferbak gaat nog open, maar die neemt de rest niet mee in de cv.
Interieurverlichting gaat nog wel aan als je aan de deurhendel trekt.
Bmw 520i 1995 met centrale vergrendeling.
Nee daar heb ik deze maand al eentje moeten achterlaten. We willen nog wel een jaar of twee iig met deze rijdenquote:
oke dan bel ik de anwb. Wou ik toch al doen, maar misschien had jij een tipquote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Lullig gezegd anwb bellen. Ik ken de trucs wel maar ik weet niet als dit jou auto is.
Ja ik heb wel tips en trucs maar je snapt waarschijnlijk zelf ook wel, dat ik niet kan verifiëren dat jij de rechtmatige eigenaar bent, en iemand anders met minder goede bedoelingen heeft ook baat bij zulke trucs . Vandaar dat ik je niet wil kan helpenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
oke dan bel ik de anwb. Wou ik toch al doen, maar misschien had jij een tip
Nu is de sleutel ook nog afgebroken in het slot :/
Oo de helft van de sleutel die je nog hebt seconde lijm doen in het slot steken en hopen dat de rest meekomtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
oke dan bel ik de anwb. Wou ik toch al doen, maar misschien had jij een tip
Nu is de sleutel ook nog afgebroken in het slot :/
ja dat dacht ik ook. Maar gezien mijn geklungel probeer ik dat niet. Ik zal t slot wel dichtlijmen of zoiets domsquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Oo de helft van de sleutel die je nog hebt seconde lijm doen in het slot steken en hopen dat de rest meekomt
snap ik volkomen je staat nogal hoog in mijn achtingquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja ik heb wel tips en trucs maar je snapt waarschijnlijk zelf ook wel, dat ik niet kan verifiëren dat jij de rechtmatige eigenaar bent, en iemand anders met minder goede bedoelingen heeft ook baat bij zulke trucs . Vandaar dat ik je niet wil kan helpen
Tip: als een slot niet meer draaien zet er dan NOOIT veel kracht op. Want dan ... Achja, daar ben je zelf al achter gekomenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
oke dan bel ik de anwb. Wou ik toch al doen, maar misschien had jij een tip
Nu is de sleutel ook nog afgebroken in het slot :/
Kan prima, siliconen verdrijven vocht.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef Think_Pad het volgende:
Slot van mijn auto was ook bevroren. Door de sleutel te draaien ging hij niet open. Als ik hem echter met knopjes op AB unlockte ging de deur wel open.
Kan ik zomaar siliconenspray o.i.d. in het slot spuiten? Of is dat niet aan te raden?
Met spuiten ja, ik gebruik het in de winter voor sloten en rubbers van deuren. Geen klachten gehad, de afgelopen 10 jaarquote:Op maandag 27 januari 2014 22:57 schreef blup het volgende:
Siliconen-houdend materiaal liever vermijden eigenlijk op de buitenkant van je auto.
Omdat je nooit van te voren weet wanneer er gespoten moet worden..quote:Op maandag 27 januari 2014 22:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met spuiten ja, ik gebruik het in de winter voor sloten en rubbers van deuren. Geen klachten gehad, de afgelopen 10 jaar
Een fatsoenlijk bedrijf ontvet goed en heeft de rest goed afgeplakt. ..quote:Op maandag 27 januari 2014 23:06 schreef blup het volgende:
[..]
Omdat je nooit van te voren weet wanneer er gespoten moet worden..
Jou probleem toch niet is het niet goed breng je hem terug simpelquote:Op maandag 27 januari 2014 23:06 schreef blup het volgende:
[..]
Omdat je nooit van te voren weet wanneer er gespoten moet worden..
Wellicht wel jou geld.quote:Op maandag 27 januari 2014 23:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Jou probleem toch niet is het niet goed breng je hem terug simpel
Je ziet het gelijk als er niet goed ontvet is dan krijg je iets wat lijkt op sinasappelschil en ik betaal pas als het goed is en geen seconde eerderquote:
Makkelijk he als je als monteur ook een keer de schuld bij een ander kan leggen hequote:Op maandag 27 januari 2014 23:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat bedrijf die de auto heeft gespoten levert een wan prestatie. Hun probleem
Ditquote:Op maandag 27 januari 2014 23:17 schreef klawie het volgende:
[..]
Je ziet het gelijk als er niet goed ontvet is dan krijg je iets dat lijkt op een sinaasappelschil
Zeldzaam momentquote:Op maandag 27 januari 2014 23:18 schreef klawie het volgende:
[..]
Makkelijk he als je als monteur ook een keer de schuld bij een ander kan leggen he
Je maakt nou de probleem van andere jou probleem ik snap jou ook maar jij spuit toch niet dan is het toch ook niet jou probleemquote:Op maandag 27 januari 2014 23:22 schreef blup het volgende:
Je snapt heus wat ik bedoel, de uren gaan tikken voor het ontvetten van je voertuig.
http://www.autoschadeforum.nl/pbb/viewtopic.php?f=7&t=59
Lees ff hoe funest het is als er binnen de garage per ongeluk bij een andere auto siliconen gebruikt word, een week later hebben 'ze' er nog last van.
Jaja, de spuiter gaat het schoonmaken, maar wat snap je niet aan het feit dat hij met siliconen gelijk 3 keer zo lang bezig is, waar je gewoon voor gaat betalen? (even ervanuitgaand dat je zelf de betalende partij bent)quote:Op maandag 27 januari 2014 23:28 schreef klawie het volgende:
[..]
Je maakt nou de probleem van andere jou probleem ik snap jou ook maar jij spuit toch niet dan is het toch ook niet jou probleem
Ik weet niet hoe jij dat doet maar ik maak vooraf prijsafspraken en hoe hij het doet doet hij het het is gewoon niet mij probleemquote:Op maandag 27 januari 2014 23:51 schreef blup het volgende:
[..]
Jaja, de spuiter gaat het schoonmaken, maar wat snap je niet aan het feit dat hij met siliconen gelijk 3 keer zo lang bezig is, waar je gewoon voor gaat betalen? (even ervanuitgaand dat je zelf de betalende partij bent)
Waarschijnlijk heb je daar wel gelijk in ja, want als het warmer wordt, zal de olie ook dunner worden en minder goed smeren. Zelf durf ik het je niet te vertellen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:00 schreef breaky het volgende:
Vraagje:
Ik heb sinds 6 maanden een Mazda 2 met 1.5 motor. Nu wil ik voor het eerst de motorolie vervangen. Op NL sites zie ik dat een 5w30 (semi-synthetisch) gebruikt kan worden.
Nu woon ik echter in Laos, waar het een heel stuk warmer is. Moet ik dan ook andere soorten olie gebruiken?
De gebruiks aanwijzing geeft een hele zooi olieen op maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn autootje.
Meestal worden er 3 soorten olie voor geschreven. De bovenste is voor koude landen, middelste voor normaal klimaat en de onderste voor warme landen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:00 schreef breaky het volgende:
Vraagje:
Ik heb sinds 6 maanden een Mazda 2 met 1.5 motor. Nu wil ik voor het eerst de motorolie vervangen. Op NL sites zie ik dat een 5w30 (semi-synthetisch) gebruikt kan worden.
Nu woon ik echter in Laos, waar het een heel stuk warmer is. Moet ik dan ook andere soorten olie gebruiken?
De gebruiks aanwijzing geeft een hele zooi olieen op maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn autootje.
Kijk in je boekje wat hij bij zijn vorige beurt heeft gehadquote:Op donderdag 6 februari 2014 06:00 schreef breaky het volgende:
Vraagje:
Ik heb sinds 6 maanden een Mazda 2 met 1.5 motor. Nu wil ik voor het eerst de motorolie vervangen. Op NL sites zie ik dat een 5w30 (semi-synthetisch) gebruikt kan worden.
Nu woon ik echter in Laos, waar het een heel stuk warmer is. Moet ik dan ook andere soorten olie gebruiken?
De gebruiks aanwijzing geeft een hele zooi olieen op maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn autootje.
Bedankt voor alle antwoorden. In het boekje staan een stuk 15 verschillende olieen met daarbij de minimum en maximum temperatuur beschreven, die je kunt gebruiken. Vrij flexibel motortje dus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meestal worden er 3 soorten olie voor geschreven. De bovenste is voor koude landen, middelste voor normaal klimaat en de onderste voor warme landen.
Bekend probleem idd. De nieuwe zijn van een EW8quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:37 schreef x3ro het volgende:
Probleem met de 206GTi en het lopen op minder dan 4 cilinders is eindelijk opgelost. 16 nieuwe klepstoters in het hok en hij loopt als nieuw. Op de oude stoters waren ook de loopsporen etc te zien(zelfs blauwe vlekken van warmte)
Heb wat gegevens in kunnen zien en dat is toch geen unknown problem met die EW10 blokken.. Het is nu iig opgelost
?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het morgen even controleren.
Naar mijn weten dient de auto na zo'n ingreep opnieuw uit te worden gelijnd. Bij mij zijn een tijd geleden de complete draagarmen gedaan en toen is het ook gedaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:02 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje he,
Laatst is tijdens een onderhoudsbeurt een van de draagarmrubbers van mijn Seat Ibiza(2003, motorcode BBY geloof ik) vervangen. Sindsdien trekt de auto behoorlijk naar rechts, veel sterker als eerst(toen was het miniem.)
Kan het zijn dat de uitlijning dus verslechterd is door het vervangen van een rubbertje?
Ah, dat is toen dus niet gebeurd(garage heeft zelf geen uitlijn faciliteiten.) Binnenkort dus maar even bij de kwikfit ofzo langs daarvoor?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:18 schreef x3ro het volgende:
[..]
Naar mijn weten dient de auto na zo'n ingreep opnieuw uit te worden gelijnd. Bij mij zijn een tijd geleden de complete draagarmen gedaan en toen is het ook gedaan.
Bij complete armen is het sowieso een must, maar gezien ze ook de rubbers hebben moeten persen etc(en er dus wss onderuit zijn geweest), lijkt mij hier een uitlijning ook wel op z'n plaats. Zou even een bandenboer in de buurt bellen. Kwikfit zijn de meeste niet zo over te spreken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah, dat is toen dus niet gebeurd(garage heeft zelf geen uitlijn faciliteiten.) Binnenkort dus maar even bij de kwikfit ofzo langs daarvoor?
Zit er een Profile Tyrecenter bij je in de buurt?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:21 schreef Marco001 het volgende:
Zal eens gaan kijken dan. In ieder geval bedankt!
Ja, bij de VAG groep moet je altijd uitlijnen na het vervangen van ophanging-onderdelen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:02 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje he,
Laatst is tijdens een onderhoudsbeurt een van de draagarmrubbers van mijn Seat Ibiza(2003, motorcode BBY geloof ik) vervangen. Sindsdien trekt de auto behoorlijk naar rechts, veel sterker als eerst(toen was het miniem.)
Kan het zijn dat de uitlijning dus verslechterd is door het vervangen van een rubbertje?
Ja, ook, maar ook een Euromaster, die was me de vorige keer ook goed bevallen, en hebben nu 10,- korting zie ik (uitlijnen 55,- )quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zit er een Profile Tyrecenter bij je in de buurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:24 schreef Roadtrip het volgende:
Ik wil er geen eigen topic over aanmaken, maar is een benzineauto met 250.000km maar onderhoudsboekjes een probleem?
Ik ben alleen gewend aan diesels die pas na 400.000 boem doen.Maak hier maar een eigen topic over aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vermeld daar ook wat voor auto.
Je geeft de Jag op ?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:46 schreef marcooooow het volgende:
Weet iemand hier misschien wat er te krijgen is voor 700 kilo aan auto op de sloop?
Nee hoor, dat nooit! Een nissan micra gekocht van een vriend maar die auto is eigenlijk nog te goed om te slopen. Ik dacht dat het een wrak zou zijn voordat ik hem kreeg.quote:
Ik biedt 100quote:Op maandag 3 maart 2014 18:23 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Nee hoor, dat nooit! Een nissan micra gekocht van een vriend maar die auto is eigenlijk nog te goed om te slopen. Ik dacht dat het een wrak zou zijn voordat ik hem kreeg.
Weet je wat ESP doet? Nee, bij normaal gebruik heb je dat niet nodig, maar net die ene keer dat het je kan redden ben je heel blij dat je het in je auto hebt zitten. Gooi 'm maar eens gauw van links naar rechts op een gladde ondergrond ergens waar je veel plaats hebt, wedden dat het lampje gaat knipperenquote:Op donderdag 6 maart 2014 00:22 schreef NieuweNier het volgende:
Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet?
Haha ja ik heb vroeger toen het nieuw was eens uitgebreid de werking van ESP gecontroleerd. Eigenlijk is het geniaal. Door op specifieke wielen te remmen kan je de krachten die de auto om zijn as draaien verminderen / aanpassen. Dus je kan hem een soort van sturen door remingrepen wanneer je ernstig in een slip raakt ofzo.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Weet je wat ESP doet? Nee, bij normaal gebruik heb je dat niet nodig, maar net die ene keer dat het je kan redden ben je heel blij dat je het in je auto hebt zitten. Gooi 'm maar eens gauw van links naar rechts op een gladde ondergrond ergens waar je veel plaats hebt, wedden dat het lampje gaat knipperen
Traction Control lampje gaat bij mij ook alleen knipperen als je banden doorslippen bij te weinig grip en teveel power. Dat zie je eerder knipperen dan je het misschien merkt aan de auto.
Dat soort onderhoud dus inderdaad. Versnellingsbakolie trouwens niet. Maar het is toch best indrukwekkend dat er dus gewoon niets stuk gaat...quote:Op donderdag 6 maart 2014 03:57 schreef 2cv het volgende:
Remblokjes ? Remschijven ? Remvloeistof ? Versnellingsbakolie ?
Maarruh, als je alles doet volgens het boekje is het enige 'extra' onderhoud het repareren van alles wat stuk is.
Hij knippert tijdens een ingreepquote:Op donderdag 6 maart 2014 00:22 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb een kleine vraag over een mogelijk defect in een auto met ESP.
Elke keer als ik hem start licht het ESP lichtje gewoon samen met het ABS lampje op. Maar ik heb tijdens het rijden nog nooit meegemaakt dat het ESP lichtje begon te knipperen. Betekend dit dat er iets mis is met de ESP, of rij ik gewoon op een manier waarbij dat blijkbaar niet nodig is?
Het is zowiezo apart dat zo'n lichtje hoort te knipperen tijdens het rijden. ABS doet dat bijvoorbeeld niet, maar die voel je ook duidelijk ingrijpen bij een noodstop.
Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet?
Ja inderdaad. Blijkbaar heb ik die nog nooit gehad.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Hij knippert tijdens een ingreep
Nee die niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:10 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Blijkbaar heb ik die nog nooit gehad.
Maar ABS knippert niet tijdens een ingreep toch? Tijdens een noodrem voel je duidelijk dat het rempedaal trilt en de remkracht varieert, maar er knipperen dan geen lampjes...
Versnellingsbakolie eens verversen kan geen kwaad. Wel de juiste er in doen en er voor zorgen dat de stop niet lekt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat soort onderhoud dus inderdaad. Versnellingsbakolie trouwens niet. Maar het is toch best indrukwekkend dat er dus gewoon niets stuk gaat...
Het ding krijgt gewoon onderhoud wanneer er een lampje op het dashboard gaat branden. Of wanneer het gewoon een beurtje is een paar duizend kilometer later.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Versnellingsbakolie eens verversen kan geen kwaad. Wel de juiste er in doen en er voor zorgen dat de stop niet lekt.
Lampje ? Welk lampje ?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het ding krijgt gewoon onderhoud wanneer er een lampje op het dashboard gaat branden. Of wanneer het gewoon een beurtje is een paar duizend kilometer later.
Haha wanneer er een service interval is krijgt hij een beurt.quote:
En dat geeft 'ie aan met een lampje ?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha wanneer er een service interval is krijgt hij een beurt.
Dan zou ik ook eens kijken of er lekkages zijn en het systeem verversen (dus ook de leidingen doorspoelen/ontluchten).quote:Wanneer hij zegt dat de remvloeistof "gevaarlijk leeg is", piept en je "onmiddellijk op een veilige plek moet stoppen" wordt hij naar de garage gereden om dat bij te vullen.
99% zeker dat dat het druklampje is. Als dat lampje brandt, had je 1000km geleden al je olie bij moeten vullen.quote:Wanneer de olie bijgevuld moet worden geeft hij ook een lichtje.
Gewoon zelf kijken. Kilometerstand onthouden en soms de motorkap open doen i.p.v. naar lampjes kijken.quote:Het lijkt me wel lastig in een 2cv ofzo te rijden. Dan moet je dat soort dingen zelf in de gaten houden of loop je het risico dat je motor ineens vast loopt of je niet meer kan remmen...
Een Peugeot waar ik vroeger veel in reed heeft zelfs een display met dat soort informatie. Echt extreem chill. Wanneer je bijvoorbeeld de handrem vergeet zie je naast het standaard rode lampje ook een tekst dat je de handrem vergeten was. Service intervallen gaf hij ook aan. Aan het begin met een lampje en wanneer je verder ging rijden na een aantal kilometer ook met zo'n schermpje. Maar bijna alles wat er gebeurde stond daar aangegeven. Een open brandstofklepje, open deuren, mensen zonder gordels; het was echt heel ideaal. Jammer dat de rest van de auto bagger was.quote:
Haha dat zou ik voor iedereens veiligheid liever aan de garage overlaten. Ik vind het heel knap als mensen het kunnen. Maar ik kan nog geen eens een Ikea wasmand in elkaar schroeven. Het remsysteem laat ik liever over aan iemand die er verstand van heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
Dan zou ik ook eens kijken of er lekkages zijn en het systeem verversen (dus ook de leidingen doorspoelen/ontluchten).
Haha nee er zijn twee. Eentje oranje dat het niveau te laag is en eentje rood dat je hem onmiddellijk moet stilzetten en de ANWB mag gaan bellen. Alhoewel je dat volgens mij ook kan meter met zo'n stok.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
99% zeker dat dat het druklampje is. Als dat lampje brandt, had je 1000km geleden al je olie bij moeten vullen.
Stiekem ook wel leuk als je daar goed in bent. Die 2cv's zijn zowiezo geinige dingetjes. Maar helaas weet ik uit mijn hoofd nog geen eens hoe de motorkap open moet. Ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan daar nergens je sleutel in stoppen en er zit ook geen knopje ofzo.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
Gewoon zelf kijken. Kilometerstand onthouden en soms de motorkap open doen i.p.v. naar lampjes kijken.
Al die electronica is ook bagger. Hoe minder electronica, hoe beter.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een Peugeot waar ik vroeger veel in reed heeft zelfs een display met dat soort informatie. Echt extreem chill. Wanneer je bijvoorbeeld de handrem vergeet zie je naast het standaard rode lampje ook een tekst dat je de handrem vergeten was. Service intervallen gaf hij ook aan. Aan het begin met een lampje en wanneer je verder ging rijden na een aantal kilometer ook met zo'n schermpje. Maar bijna alles wat er gebeurde stond daar aangegeven. Een open brandstofklepje, open deuren, mensen zonder gordels; het was echt heel ideaal. Jammer dat de rest van de auto bagger was.
Ik beweer ook niet dat JIJ het moet doenquote:[..]
Haha dat zou ik voor iedereens veiligheid liever aan de garage overlaten. Ik vind het heel knap als mensen het kunnen. Maar ik kan nog geen eens een Ikea wasmand in elkaar schroeven. Het remsysteem laat ik liever over aan iemand die er verstand van heeft.
Oliepeilstok ja Maar als je die gebruikt i.p.v. een lampje heb je meer inzicht in hoeveel olie je verbruikt. En ik zou er een sport van maken om te voorkomen dat er lampjes gaan branden. Maar dan niet meteen 5 liter olie bij in je carter kiepperen ...quote:[..]
Haha nee er zijn twee. Eentje oranje dat het niveau te laag is en eentje rood dat je hem onmiddellijk moet stilzetten en de ANWB mag gaan bellen. Alhoewel je dat volgens mij ook kan meter met zo'n stok.
Goed plan !quote:[..]
Stiekem ook wel leuk als je daar goed in bent. Die 2cv's zijn zowiezo geinige dingetjes. Maar helaas weet ik uit mijn hoofd nog geen eens hoe de motorkap open moet. Ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan daar nergens je sleutel in stoppen en er zit ook geen knopje ofzo.
Alhoewel ik het wel kan natuurlijk: gewoon de handleiding doorlezen.
Haha een kennis heeft ooit zelf de olie van een leasebak bijgevuld. 5000km later was de koppakking helemaal gescheurd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef 2cv het volgende:
Oliepeilstok ja Maar als je die gebruikt i.p.v. een lampje heb je meer inzicht in hoeveel olie je verbruikt. En ik zou er een sport van maken om te voorkomen dat er lampjes gaan branden. Maar dan niet meteen 5 liter olie bij in je carter kiepperen ...
En wie zegt dat die 2 met elkaar verband houden ?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha een kennis heeft ooit zelf de olie van een leasebak bijgevuld. 5000km later was de koppakking helemaal gescheurd.
Haha ja klopt ook wel. Je zou het gewoon niet verwachten van een 2 jaar oude auto. Maar het was een Laguna met echt bizar veel problemen. De uitlaatpijp was eraf gevallen, hij was twee keer door zijn vering gezakt, de boordcomputer moest een paar keer vervangen worden, de airco deed het werkelijk nooit; dat was echt een hilarisch baggere auto. Vooral als het onderhoud gratis is Maar ja hij werd uiteindelijk door een ander total loss gereden. Ik herinner me nu trouwens dat er ook bij ingebroken was.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
En wie zegt dat die 2 met elkaar verband houden ?
Waarom is het nu weer nodig om te flamen?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:52 schreef densmee het volgende:
ik zou zeggen ga hier eens langs die kunnen je wel helpen
Fahrschule Nieberle
Hirschgraben 2
22089 Hamburg
http://fahrschule-nieberle.de/
omdat je voertuigbeheersing gewoon kut is, maar goed je hebt je koppeling voor een klein deel opgerookt verder niks kapot.quote:Op zondag 16 maart 2014 17:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Waarom is het nu weer nodig om te flamen?
Ik wil gewoon weten of ik iets gesloopt heb. Tips hoe ik weer naar beneden kom zijn trouwens ook welkom.
Ga ik slippen als ik gewoon met de rem heel langzaam naar beneden ga met de koppeling ingetrapt?
Nou ja de handrem hield de helling niet...quote:Op zondag 16 maart 2014 17:03 schreef densmee het volgende:
[..]
omdat je voertuigbeheersing gewoon kut is, maar goed je hebt je koppeling voor een klein deel opgerookt verder niks kapot.
en ik weet niet hoe stijl je verwacht dat het hellinkje is maar als je begint te glijden op een helling in een parkeergarage passen ze die wel aan hoor
Het is gewoon zo raar dat een 3 jaar oude auto ineens helemaal dood gaat...quote:
Met alleen achterlichten in het donker rijden, zou dat verstandig zijn ?quote:Op maandag 17 maart 2014 01:54 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het is gewoon zo raar dat een 3 jaar oude auto ineens helemaal dood gaat...
Is er een makkelijke manier om dit te fixen? Of moet er, alweer, cash betaald een sleepauto komen?
Nee natuurlijk niet. Daarom ben ik dolgelukkig dat het bij een tankstation gebeurde. Waar hij dus nu geparkeerd staat. Ook overdag zou ik niet met een auto zonder elektriciteit rijden. Een werkend dashboard, stuurbekrachtiging, remmen; erg prettig tijdens het autorijden.quote:Op maandag 17 maart 2014 02:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met alleen achterlichten in het donker rijden, zou dat verstandig zijn ?
Dynamo naar z'n grootje waardoor de accu niet bijgeladen werd/wordtquote:Op maandag 17 maart 2014 02:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Daarom ben ik dolgelukkig dat het bij een tankstation gebeurde. Waar hij dus nu geparkeerd staat. Ook overdag zou ik niet met een auto zonder elektriciteit rijden. Een werkend dashboard, stuurbekrachtiging, remmen; erg prettig tijdens het autorijden.
Uberhaupt doet de startmotor bijvoorbeeld het ook niet meer. En ik ben beniruwd hoe die common rail brandstof toevoer werkt zonder stroom. Er is echt niet meer mee te rijden.
Maar als er een simpele oplossing was zou dat fijn geweest zijn. Nu heb ik een lift naar huis gekregen en wordt hij morgen door onze garage versleept...
Niet gaan kutten met action zooi.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:28 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand of de Stoproest van de action een roestomvormer is? Iemand ervaring ermee?
Moet een lelijke roestplek dichtmaken met polyster plamuur maar krijg niet alle roest weg.
Is het zo slecht? De polysterplamuur van de action is namelijk wel erg goed, beter dan andere merken volgens sommige.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:14 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet gaan kutten met action zooi.
http://www.rx5.nl/
akkoord, maar de ratel lijkt aanwezig te blijven ongeacht brandstofsoort.quote:Op woensdag 2 april 2014 04:42 schreef 2cv het volgende:
De brandstof heeft geen invloed op de versnellingsbak.
hele late reactie van mijn kant, sorry.quote:Op maandag 24 maart 2014 03:48 schreef 2cv het volgende:
Vermoedelijk een remklauw die blijft hangen. Voel eens VOORZICHTIG aan je velgen na een rit van meer dan 30 minuten ? Zijn ze heet ? Of zijn de achterste velgen in elk geval duidelijk warmer dan de voorste velgen ?
sorry voor de late reactie. Wat zijn trommelremmen? Ik heb alleen het remgebeuren aan de voorkant laten vervangen dus weet niet wat er achter zit?quote:
Synchromesring stuk?quote:Op woensdag 2 april 2014 07:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
akkoord, maar de ratel lijkt aanwezig te blijven ongeacht brandstofsoort.
Beetje laat maar goed, tap de versnellingsbak olie eens af. Waarschijnlijk heb je een afgebroken kliknagel in het differentieel te pakken. Er is een modificatie set voor te krijgen. Je moet dan alle klinknagels vervangen voor bouten en moeren. De dealer kan je de materialen leveren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:38 schreef Marco001 het volgende:
Hmmm, Ik heb het vermoeden dat de versnellingsbak van de Seat nu aan het overlijden is..
Het gaat hierbij om een ibiza uit 2003, motorcode is dacht ik BBY of BBZ, i.i.g. 1.4 74kw.
vanmorgen toen ik rond de 2000-3000rpm in de 5 ree maakte de auto een behoorlijk lawaai, alsof er iets flink aan het ratelen was. bij koppeling intrappen en in de lagere versnellingen was het geluid weg.
Vanmiddag op de terugweg een stuk op benzine gereden, toen was het geluid gelukkig lang niet zo duidelijk aanwezig.
Kan het inderdaad zijn dat dit de versnellingsbak was?
Zijn er diagnostische stappen om daarachter te komen? Soms zie je bijvoorbeeld nog een klein beetje licht in de koplamp. Deze staat echt helemaal uit.quote:
Haha die heb ik niet. Volgens mij heb ik zelfs geen schroevendraaier.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:01 schreef 2cv het volgende:
Meet of er stroom op staat met een multimeter.
Ja idd, dat ga ik proberen te doen. Als dat niet werkt wordt het maar rijden met 1 koplamp. Op de weg zie je het vrij vaak.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Het is illegaal. En het kan wel, overkomt iedereen wel eens natuurlijk. Vervang eerst de lampjes eens
de administratiekosten zijn al hoger dan de kosten voor een nieuw lampjequote:Op donderdag 17 april 2014 10:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De boete voor rijden met onjuiste / incomplete verlichting is volgens mij hoger dan de kosten van een nieuwe lamp.
Alleen helaas is de garage dicht wanneer ik klaar ben.quote:Op donderdag 17 april 2014 10:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De boete voor rijden met onjuiste / incomplete verlichting is volgens mij hoger dan de kosten van een nieuwe lamp.
quote:
Standaard CD speler in een Peugeot, staat geen merk of zoiets op en ik heb er ook geen boekje van.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:14 schreef 2cv het volgende:
Veel CD-spelers hebben een nood-eject-knop. Kijk in de gebruiksaanwijzing of zo'n knop ook op jouw CD-speler zit.
307, geen idee of daar zo'n zelfde radio in zit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:25 schreef Think_Pad het volgende:
Wat voor Peugeot is het? Ik weet dat de Blaupunkt RD3 radio in een Peugeot 206 geen code heeft iig
o, had niet gezien dat er een linkje stond. Ja, dat is mijn radio.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |