abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132985250


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

PTA / Autoradio installeren.
PTA / Hoe werkt een differentieel
PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1
PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes

Na veler verzoek!!, een deel 8 :)
pi_132985460
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.
Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?

De garage waar ik de grote beurt heb gedaan zei 't zelfde als wat ik hoorde van een vriend van mij. Paar keer goed remmen, maarja die remmen zijn dus prima (als in ze remmen goed!).

Wat mij ook opviel, maar dit kan iets anders betekenen is dat als ik ergens sta en het rempedaal ingetrapt houdt dat het soms even trilt. (Kort) trilling gaat sowieso altijd weg als ik mijn voet van het rempedaal haal.

Tja het is een auto van 18 jaar, maar dat gepiep, argh :X
pi_132985649
Enige wat ik zo kan bedenken is het schuren van de remsegmenten over de ankerplaat aan de achterzijde. Dwz achterremmen schoonmaken. Maar het blijft speculeren.
Wbv de trillen echt niet te zeggen zonder het te voelen. En ja een goede universeel om de hoek kan er ook aan werken.
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 23:03:45 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132985724
Piept het rempedaal ook als je stil staat ? En piept het alleen tijdens het intrappen ? Dus op het moment dat het pedaal beweegt ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132986017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:58 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is?

De garage waar ik de grote beurt heb gedaan zei 't zelfde als wat ik hoorde van een vriend van mij. Paar keer goed remmen, maarja die remmen zijn dus prima (als in ze remmen goed!).

Wat mij ook opviel, maar dit kan iets anders betekenen is dat als ik ergens sta
en het rempedaal ingetrapt houdt dat het soms even trilt. (Kort) trilling gaat sowieso altijd weg als ik mijn voet van het rempedaal haal.

Tja het is een auto van 18 jaar, maar dat gepiep, argh :X
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)
pi_132986911
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Enige wat ik zo kan bedenken is het schuren van de remsegmenten over de ankerplaat aan de achterzijde. Dwz achterremmen schoonmaken. Maar het blijft speculeren.
Wbv de trillen echt niet te zeggen zonder het te voelen. En ja een goede universeel om de hoek kan er ook aan werken.
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:03 schreef 2cv het volgende:
Piept het rempedaal ook als je stil staat ? En piept het alleen tijdens het intrappen ? Dus op het moment dat het pedaal beweegt ?
Rempedaal piept alleen tijdens het intrappen, en dan niet eens altijd. Vanochtend onderweg naar het werk hoorde ik het in eerste instantie niet en later werd het toch weer af en toe wat harder en dan weer even weg. Kans op het piepende geluid is er alleen als ik dus het rempedaal intrap.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:09 schreef klawie het volgende:

[..]

geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt)
Remklauw zal ik eens googl'n, ik heb dat begrip ook wel gezien in bijvoorbeeld de BMW reeks. Wellicht even langs de Citroën garage. Ze geven 't altijd wel netjes aan wat de verwachte kosten zijn, als ze zeggen van "ja dan doen we dit, dit en dit en ik denk dat 't onzin is dan weiger ik dat gewoon" :)
pi_132988038
Beste Fokkers,

Ik twijfel of dit een eenvoudig autoprobleempje is, maar ik gok het erop.
Ik heb een VW Polo uit '98 met 190k op de teller. Als ik 's ochtends vertrek naar mijn werk en ik wil de auto starten dan moet ik in de 1e versnelling gas bijgeven tijdens het omhoog laten komen van de koppeling. (Voor mijn gevoel overdreven veel) Nu kan het zijn dat ik weer moet afremmen voor de rotonde 200 meter verder, vrijwel iedere keer als ik dan moet afremmen slaat mijn auto af. Dit gebeurd vrijwel iedere keer als ik ergens moet stoppen. Voor mijn gevoel is dit het vaakst bij een koude motor maar dat durf ik niet echt te zeggen.
Als mijn auto afslaat en hij staat nog in de 2e versnelling dan kan ik hem soms nog 'reanimeren' door enkel de koppeling in te trappen en op te laten komen. Dit leidt alleen soms tot hakkelen wat mij niet al te geweldig lijkt.

Het is vooral heel vervelend met een rit waar je veel start-stop momenten hebt, want dan valt die 8 van de 10 keer uit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? 😕
Of saté?
pi_132988659
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:58 schreef De-Hamster het volgende:
Beste Fokkers,

Ik twijfel of dit een eenvoudig autoprobleempje is, maar ik gok het erop.
Ik heb een VW Polo uit '98 met 190k op de teller. Als ik 's ochtends vertrek naar mijn werk en ik wil de auto starten dan moet ik in de 1e versnelling gas bijgeven tijdens het omhoog laten komen van de koppeling. (Voor mijn gevoel overdreven veel) Nu kan het zijn dat ik weer moet afremmen voor de rotonde 200 meter verder, vrijwel iedere keer als ik dan moet afremmen slaat mijn auto af. Dit gebeurd vrijwel iedere keer als ik ergens moet stoppen. Voor mijn gevoel is dit het vaakst bij een koude motor maar dat durf ik niet echt te zeggen.
Als mijn auto afslaat en hij staat nog in de 2e versnelling dan kan ik hem soms nog 'reanimeren' door enkel de koppeling in te trappen en op te laten komen. Dit leidt alleen soms tot hakkelen wat mij niet al te geweldig lijkt.

Het is vooral heel vervelend met een rit waar je veel start-stop momenten hebt, want dan valt die 8 van de 10 keer uit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? 😕
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 00:43:51 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132989679
Wat voor motor ligt er in ? Lijkt me ook wel relevante informatie.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132992287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens?
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:43 schreef 2cv het volgende:
Wat voor motor ligt er in ? Lijkt me ook wel relevante informatie.
Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.
Of saté?
pi_132993501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:04 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken.

[..]

Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is.
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine is ;)
  donderdag 7 november 2013 @ 09:30:48 #12
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_132993597
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:58 schreef De-Hamster het volgende:

Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatie ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_132995923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:25 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine is ;)
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:30 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatie ;)
Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?
Of saté?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:01:24 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_132996034
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine.

[..]

Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren?
Gewoon even de carterventilatieslangen nalopen op scheuren e.d.
Als het inderdaad een van die slangen is is dat tientjeswerk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_133005686
Ik gok op een vacuum slang van de rembekrachter of iets daar in de buurt

Carterventilatie ruik je nl altijd
pi_133012624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:28 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat?

Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
  donderdag 7 november 2013 @ 18:18:59 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133012736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
+1
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133016574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken.
ben ik 't eigenlijk wel mee eens, nouja ik kijk 't ff aan en anders wel naar de garage!
  zondag 10 november 2013 @ 12:18:44 #19
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133104928
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 10 november 2013 @ 12:44:28 #20
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133105647
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.

Of een halve liter ATF erin knikkeren, werkt ongeveer hetzelfde.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 10 november 2013 @ 13:01:16 #21
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133106154
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 12:44 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte.

Of een halve liter ATF erin knikkeren, werkt ongeveer hetzelfde.
115kkm gelopen en heb 'm sinds 100kkm. baat het niet dan schaad het niet, denk dat ik 'm meteen laat flushen voor er verse olie in gaat. Ik weiger sowieso al te besparen op zaken als olie, dus die flush doen we dan ook maar :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 10 november 2013 @ 13:11:52 #22
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133106397
Zeker en alleen met oude auto's of auto's die hoge kmstanden met een smerig blok hebben zou ik het afraden..

Al is het effect van een flush te verwaarlozen als de auto netjes zijn beurten met een goede olie gehad heeft..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 10 november 2013 @ 13:22:39 #23
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133106669
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2013 13:11 schreef bokkepoot het volgende:
Zeker en alleen met oude auto's of auto's die hoge kmstanden met een smerig blok hebben zou ik het afraden..

Al is het effect van een flush te verwaarlozen als de auto netjes zijn beurten met een goede olie gehad heeft..
Met goede olie zijn beurten.. Dat is 't m nou. Volgens de boekjes is 't 10W40, volgens de dealer 5W30 en de juiste olie zit er precies tussen in met z'n 5W40. Gewoon de komende week flushen, nieuwe oliefilter en vervolgens vullen met Castrol Edge 5W40.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_133127888
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef x3ro het volgende:
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen?
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.
  zondag 10 november 2013 @ 22:41:58 #25
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133132233
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde.
Zit sinds ik 'm heb 10W40 in zodoende ga ik nu naar 5W40 zoals aangeraden door Leeuwenservice ivm de klepstoters. Hun geven aan dat de olie welke de dealer in dit geval wil gebruiken (5W30) te dun is voor mijn gebruik.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 11 november 2013 @ 19:55:32 #26
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_133159064
Even een wintervraagje: waar moet ik op letten als ik mijn fiat punto uit 1999 winterklaar wil maken? Eerste jaar dat ik deze auto heb. Zijn er echte do's en dont's? Heb sinds de aanschaf (1600,-) er in een half jaar al bijna 1000,- inzitten qua onderhoud dus wil het niet te duur maken maar wil wel dat 'ie de winter door komt :) In oktober nog een grote beurt gehad.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_133159535
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:55 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Even een wintervraagje: waar moet ik op letten als ik mijn fiat punto uit 1999 winterklaar wil maken? Eerste jaar dat ik deze auto heb. Zijn er echte do's en dont's? Heb sinds de aanschaf (1600,-) er in een half jaar al bijna 1000,- inzitten qua onderhoud dus wil het niet te duur maken maar wil wel dat 'ie de winter door komt :) In oktober nog een grote beurt gehad.
Accu testen, vorstbestendigheid meten van het koelvloeistof, banden spanning, verlichting, winterruitensproeiervloeistof. Oliepijl. deurrubbers in spuiten met siliconen spray, profieldiepte van de banden meten.

PS, 22 en 23 november heeft de fiat dealer een wintercheck dag. Welke gratis is. :P
  maandag 11 november 2013 @ 20:12:30 #28
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_133159981
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Accu testen, vorstbestendigheid meten van het koelvloeistof, banden spanning, verlichting, winterruitensproeiervloeistof. Oliepijl. deurrubbers in spuiten met siliconen spray, profieldiepte van de banden meten.

PS, 22 en 23 november heeft de fiat dealer een wintercheck dag. Welke gratis is. :P
Bandjes zijn gelukkig al helemaal op orde, olie ook. De rest ga ik naar kijken. Thnx! En die wintercheck ga ik zeker even laten doen!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_133160050
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Bandjes zijn gelukkig al helemaal op orde, olie ook. De rest ga ik naar kijken. Thnx! En die wintercheck ga ik zeker even laten doen!
Np yw! :P
pi_133163003
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer.
Wat kan dit allemaal zijn?
pi_133163303
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:03 schreef marcooooow het volgende:
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer.
Wat kan dit allemaal zijn?
van alles

Wat voor een auto is het en uit welk jaar?
pi_133163537
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:08 schreef klawie het volgende:

[..]

van alles

Wat voor een auto is het en uit welk jaar?
Dit
pi_133163586
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:03 schreef marcooooow het volgende:
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer.
Wat kan dit allemaal zijn?
Je bood toch zelf hulp aan bij storingen? :P
pi_133164278
quote:
12s.gif Op maandag 11 november 2013 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je bood toch zelf hulp aan bij storingen? :P
Jup. Ik ben echt geen eerste monteur. Half jaar ervaring in 2 bedrijven totaal, en 1 jaar school. Ik was doorgegaan maar automonteur zijn is héél anders dan ik het voor ogen had.

Suzuki Swift 1992
pi_133165092
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:25 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Jup. Ik ben echt geen eerste monteur. Half jaar ervaring in 2 bedrijven totaal, en 1 jaar school. Ik was doorgegaan maar automonteur zijn is héél anders dan ik het voor ogen had.

Suzuki Swift 1992
Zijn de kleppen al eens gesteld? Koelwater tempsensor door gemeten? is het trouwens een 16 klepper?
pi_133165228
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 21:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Zijn de kleppen al eens gesteld? Koelwater tempsensor door gemeten? is het trouwens een 16 klepper?
Het is een 16v met 1 bovenliggende nokkenas.
Ik heb verder niks doorgemeten/om door te meten.
Heeft 50.000 gelopen.
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 21:45:52 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133165385
Is het onderhoud op orde ? Zo te horen is het de auto van een ander. Als het onderhoud niet in orde is zou ik eerst dat eens laten doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133165454
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:42 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb verder niks doorgemeten/om door te meten.
Dan moet je naar de garage.
pi_133165681
Ik zou er eerst een flesje fluel systeem cleaner is gooien
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 21:53:05 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133165778
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan moet je naar de garage.
Onder de kap kijken in het donker met draaiende motor en meer van dat soort simpele dingetjes kan wel ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133165899
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:53 schreef 2cv het volgende:

[..]

Onder de kap kijken in het donker met draaiende motor en meer van dat soort simpele dingetjes kan wel ;)
Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.
pi_133166026
Ik kan helaas niet naar de garage, en dat is hij ook niet meer waard.
Is gewoon een sloper waar ik wel eens mee rijd over het land.
Motor staat al een tijdje te koop, 3x verkocht op marktplaats en 0x opgehaald. :P
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 21:59:55 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133166179
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.
Ik snap, maar met dat soort truucjes kan je al dingen uitsluiten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133166182
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten.
Het is echt waar hoor! Het gaat om een G16B motor.
pi_133168061
Doe hem niet naar de sloop de auto dan wil ik hem nog wel ophalen
pi_133188287
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen?

Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen.

Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_133191388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen?

Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen.

Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11
meestal 30dkm als je er normale indraaid elke grote beurt vervang je ze
pi_133191977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen?

Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen.

Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11
60k of 5 jr
  donderdag 14 november 2013 @ 17:39:21 #49
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133257701
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot."

Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand?
Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 :'( )

Oja:

Peugeot 206
bouwdag: 29 aug 2003
2.0 HDI 90 pk
Quiksilver hatchback
mét boordcomputer, zonder navigatie.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_133257742
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend :(
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 17:46:25 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133257871
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 14 november 2013 @ 17:46:26 #52
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133257873
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend :(
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte ;)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  donderdag 14 november 2013 @ 17:53:06 #53
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133258048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef 2cv het volgende:
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
Dus het ligt echt aan een draadje? Het is onmogelijk dat er een bepaald lampje kapot is?
Sorry ik ben geen held met electriciteit.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 18:27:28 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133259028
Een draadje of een ander component (b.v. de computer). Een lampje kan het niet zijn.

Ergens heb je kortsluiting. En kortsluiting is als er ergens een verbinding is terwijl dat niet moet. Dan loopt de stroom in één keer van de + naar de -. Dan stroomt er zoveel stroom dat de draden heet worden en de bedrading zelfs in brand kan vliegen. Om dat te voorkomen heb je zekeringen: die worden ook heet, maar smelten dan door voor ze in brand vliegen. Dan is er geen contact meer van + naar - en is de kortsluiting opgelost. Uiteraard zal het component waar de draden naartoe gaan dan ook niet meer werken. Maar dat is minder erg dan brand.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133259214
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef Grielen het volgende:

[..]

ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte ;)
mobiel is traag :')

Hoe dan ook, ergens vanaf de zekering zit de sluiting. Als je niet vertrouwd bent met electronica zul je toch naar de garage moeten.
  maandag 25 november 2013 @ 05:14:33 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133599498
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133601376
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 05:14 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
Is dit de nieuwe sc. :P
pi_133602614
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:39 schreef Grielen het volgende:
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot."

Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand?
Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 :'( )

Oja:

Peugeot 206
bouwdag: 29 aug 2003
2.0 HDI 90 pk
Quiksilver hatchback
mét boordcomputer, zonder navigatie.
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_133602664
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_133616447
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef Kloonhommel het volgende:
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Nee heeft alleen makkelijker droog te maken met krant
  maandag 25 november 2013 @ 21:11:41 #61
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133623090
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus het is opgelost om in franse autotermen te blijven :P
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:30:03 #62
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133690403
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.

Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is :D

Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp :P
The line is a dot to you!
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:34:27 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133690657
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.

Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133690863
Koppelingscylinder lek?
  woensdag 27 november 2013 @ 21:40:55 #65
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133691009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:34 schreef 2cv het volgende:
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.

Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...

Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
The line is a dot to you!
  woensdag 27 november 2013 @ 21:47:35 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133691403
FF verder gezocht en als ik dit topic (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=122106) zo lees, dan heeft mijn auto dus een apart reservoir voor koppelingsvloeistof en is het ook redelijk makkelijk te vervangen.

Ik wacht eerst wel even de ANWB af :D Bedankt voor jullie antwoord en als de auto het weer doet (of hij naar de sloop moet) laat ik het wel ff weten!
The line is a dot to you!
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:51:05 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133691609
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...

Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
Ik VERMOED dat het een interne lekkage is. Dus dat je de zuiger wel indrukt, maar dat de vloeistof er langs/omheen stroomt. Daarmee zet je de vloeistof niet onder druk en heb je dis ook geen druk om de koppeling zelf te bedienen.

Gaat het pedaal ook moeilijk terug ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133691743
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_133691908
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef kepler het volgende:
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.

Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is :D

Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp :P
Het klopt inderdaad dat het remvloeistof resorvoir ook gebruikt wordt voor de koppeling. Als deze nog netjes tussen min en max staat, is er in principe geen lekkage en is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten.
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:57:02 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133692028
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133692679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:57 schreef 2cv het volgende:
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Niet iedereen ( :') ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( :+ ) kwijt zijn tgv slijtage.
  woensdag 27 november 2013 @ 22:10:24 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133692789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.

Maar is dus makkelijk zelf te doen?
The line is a dot to you!
  woensdag 27 november 2013 @ 22:11:37 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133692847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niet iedereen ( :') ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( :+ ) kwijt zijn tgv slijtage.
Ik heb niks gehoord en hij deed het nog prima voor dit probleem :)
The line is a dot to you!
pi_133693378
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:10 schreef kepler het volgende:

[..]

Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.

Maar is dus makkelijk zelf te doen?
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_133693475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Ik kan het in een zeldzaam geval ook een keer verkeerd hebben :P
  woensdag 27 november 2013 @ 22:26:37 #76
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133693605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Ik wacht eerst de ANWB af, ik betaal ze niet voor niks :P
The line is a dot to you!
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:39:29 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133776573
Vandaag weer terug gegaan naar de auto en opnieuw ANWB gebeld. Dit keer kwamen ze wel :D

Het was inderdaad de koppelingscilinder (met idd eigen reservoir) en die hebben ze in het service centrum vervangen (kosten 100 euro). Gelijk een gratis check gehad! Erg goede service van de ANWB :Y
The line is a dot to you!
pi_134462448
Ik voel mij echt een beetje noob, maar ik krijg het luchtfilter niet van de auto :') Het is een k/n luchtfilter op een mazda mx5 na, ik heb het ringetje al losgeschroeft. Moet ik er gewoon harder aan trekken om hem eraf te krijgen of zie ik iets over het hoofd?

Where did all the love go?
pi_134462490
Harder trekken ( :') ). :P
  donderdag 19 december 2013 @ 20:29:24 #80
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134462793
's ochtends als ik de auto start hoor ik lucht door de leidingen van de interieurverwarming komen. Er zit dus lucht in m'n koelvloeistof, m'n meter op mijn dashboard gaat soms ook een klein beetje op en neer tijdens het rijden.

Hoe ontlucht ik m'n koelsysteem? :P

Punto 1.2 16V 2003, zonder airco.

Overige informatie: er zit genoeg koelvloeistof in het systeem, geen verbruik van koelvloeistof zover ik weet (het niveau staat altijd op hetzelfde niveau), en uit de uitlaat ruik ik geen "zoete" rook.

Er komt wel witte rook uit de uitlaat , maar dat zal eerder waterdamp zijn van de verbranding in de motor... :+ En alleen als ik stilsta of langzaam rij.
pi_134463026
Motor aflaten koelen tot omgeving temperatuur. Koelvloeistof bij vullen tot max. Koelvin 3x op de hoogste stand laten draaien. Motor laten afkoelen. Afvullen tot max.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:39:28 #82
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134463272
Kan ik dan zo koelvloeistof bijvullen met bijvoorbeeld wat van de halfords/action/whatever?

Ik gebruik dan wel dezelfde kleur.

En koelvin op hoogste stand? Je bedoelt daarmee de motor stationair laten draaien totdat de fan 3 keer is aangeslagen ? :P
  donderdag 19 december 2013 @ 20:45:45 #83
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134463538
Mooi moment om alles te vervangen en te reiningen, kv is niet zo duur en er kan een hoop drek in zitten na een tijdje.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:45:14 #84
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469637
Is hier toevallig iemand die weet of het (voor de APK) toegestaan is om 2 verschillende claxons onder je motorkap te hebben?
De één is de fabrieksclaxon, de ander is een scheepshoorn met beide een aparte schakelaar. De scheepshoorn is overigens legaal (2 toeters, maar ééntonig en zonder melodie).
pi_134469771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:45 schreef Kiprollade het volgende:
Is hier toevallig iemand die weet of het (voor de APK) toegestaan is om 2 verschillende claxons onder je motorkap te hebben?
De één is de fabrieksclaxon, de ander is een scheepshoorn met beide een aparte schakelaar. De scheepshoorn is overigens legaal (2 toeters, maar ééntonig en zonder melodie).
Ze moeten allemaal tegelijkertijd afgaan en 1 toon hoogte hebben.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:49:19 #86
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469844
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ze moeten allemaal tegelijkertijd afgaan en 1 toon hoogte hebben.
Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?
pi_134469881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:49 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?
Weet niet waar de schakelaar zit maar anders haal die er effe uit
pi_134469892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:49 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen?
Als ze gemonteerd zijn moeten ze werken
  donderdag 19 december 2013 @ 22:52:18 #89
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134469975
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als ze gemonteerd zijn moeten ze werken
Oké, dat houdt dus in dat ik alles in z'n geheel eruit moet halen wil ik door de APK komen? Het kan dus niet door alleen de schakelaar eruit te halen?
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 23:08:34 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134470768
Weet iemand welke autoradio's met CD speler je verticaal kan monteren ? Dus het frontje naar boven en de kabels e.d. naar onder ? Uiteraard moet het ding dan gewoon werken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134743803
Ik zoek het meest lullige onderdeel dat kapot kan gaan aan mijn auto :P De dop van de ruitensproeiervloeistoftank.

Ik kan het onderdeel alléen maar vinden in het buitenland, waardoor het onderdeel van 5 euro al snel 15 euro aan verzendkosten krijgt. Is het ergens in Nederland te vinden/bestellingen?

Het is voor een toyota corolla uit 2004 (ZZE121L-AHPNKW), en het gaat dus om dit dopje. Onderdeelnummer is 85316-02090:



Wie-o-wie?
  Vis een optie? vrijdag 27 december 2013 @ 13:49:19 #92
70532 loveli
N
pi_134743960
Verzendkosten vanuit Duitsland vallen vaak mee. Of je vraagt de verkoper het in een envelop kan, als je afziet van aangetekende verzending.

Gewoon naar de sloop gaan en bij een willekeurige Toyota dat ding eraf halen, euro afrekenen. Ding zal vreselijk universeel zijn.
crap in = crap out
pi_134744080
Ik had 'm besteld in Duitsland, betaald via PayPal, maar kreeg zojust een mailtje dat ik bij moet betalen voor de internationale verzendkosten :') vandaar dat ik het hier vraag.

Ik ga eens even kijken of er een sloop in de buurt zit :) Bedankt voor de tip.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 15:40:18 #94
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134748033
Is dat ding kwijt of stuk ? Voor tijdelijk kan je een plastic zakje om het uiteinde doen en dan de resten van de dop er op klemmen/klikken. Of het zakje vast zetten met een elastiekje.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134754221
En de Toyota dealer heeft dat dopje niet liggen?

Kan het me echt niet voorstellen...
pi_135142969
Defecte hoogteverstelling van de koplampen.

Apk afkeur ja of nee?
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 13:53:03 #97
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135143140
Ligt eraan hoe en wat precies stuk is. Wat er niet op zit, kan je geen afkeur voor krijgen. Dus als je bijv. de bediening eruit haalt, zou het goed moeten zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135209062
Ik heb een LPG installatie in mijn auto , maar weet niet welk merk



weet iemand welke installatie dit is?

en hoeveel zou het kosten om de defecte pomp erin te vervangen?

thx!
pi_135210162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:42 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb een LPG installatie in mijn auto , maar weet niet welk merk

[ afbeelding ]

weet iemand welke installatie dit is?

en hoeveel zou het kosten om de defecte pomp erin te vervangen?

thx!
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:08 schreef janzjanz het volgende:

[..]

volgens mij is het nummer van de AG installatie (zie foto) WVM 89615
kun je daar iets mee?
ik heb een garage gebeld. Kan een pomp zijn (reparatiekosten ¤550) of ik kan de LPG tank eruit laten halen en opnieuw keuren (¤350)
de auto is van 97
Daar weet je toch al te melden welk systeem je hebt, en wat het kost om de pomp te vervangen.
pi_135212196
Chuck, schaamrood op de kaken bij mij ...

http://i.fokzine.net/s/bloos.gif

ik heb hetzelfde wat in de zomer gebeurde met mijn auto...
moet het gebrek aan zonlicht zijn waardoor ik zoveel geheugenverlies heb

nogmaals schaamrood....

http://i.fokzine.net/s/bloos.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')