demonteren, afdoppen, druk er op zetten en in een bak met waterquote:
Als je auto een waterniveau sensor heeft, dan moet je idd overzetten. Als die er niet opzit dan moet je die zonder bestellen. De beschermdop springt anders los met alle gevolgen van dienquote:Op zondag 12 januari 2014 22:42 schreef monsterd. het volgende:
Thanks! Heb het al gevonden en ook nog een handleiding op het net gevonden specifiek voor mijn model
Ik vermoed trouwens sterk dat de thermostaat op zijn einde is.. Het heeft toenstraks ruim 20 km geduurd voordat het blok op temperatuur kwam en warm werd het ook niet in de auto. Nu wil ik die gelijk bestellen en ook een brandstoffilter erbij doen Ik kan kiezen tussen een variant met of zonder watersensoraansluiting. Is dit nou nodig of kan dit over zetten ofzo?
Ik dacht dat een K12 met een K9K die niet heeft. Volgens mij kun je makelijk bij het filter, even aan de onderzijde kijken als er een stekker op zit, geen stekker is geen sensor . Oh en het ontluchten is gigantisch belangrijk. Ik haal altijd de aanvoerleiding van de HD pomp los om het filter makkelijk te kunnen ontluchten(groene snelkoppeling uit mijn hoofd).quote:
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het morgen even controleren.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik dacht dat een K12 met een K9K die niet heeft. Volgens mij kun je makelijk bij het filter, even aan de onderzijde kijken als er een stekker op zit, geen stekker is geen sensor . Oh en het ontluchten is gigantisch belangrijk. Ik haal altijd de aanvoerleiding van de HD pomp los om het filter makkelijk te kunnen ontluchten(groene snelkoppeling uit mijn hoofd).
Zo een borgklem of borgclip? Geen idee :-)quote:Op maandag 13 januari 2014 01:39 schreef 2cv het volgende:
Hoe heet zo'n beugel/klem/whatever die je kan gebruiken om de distributieriem tijdelijk om het onderste riemwiel vast te zetten ? Zoals te zien is in deze set: https://www.facebook.com/(...)nk/1882273061911424/ (ik hoop dat die link werkt) of in deze advertentie: http://www.fercareuropa.c(...)set=216&Idficha=2111 of op deze site: http://www.speciaalgereed(...)STRIBUTIERIEM?cid=34
Hoop niet dat je het daar koopt:quote:Op maandag 13 januari 2014 17:27 schreef 2cv het volgende:
Chuck ! Ik kan voor een schappelijk bedrag aan een gereedschapsset van Gates (GAT 4822) komen die bedoeld is voor gebruik bij een distributieriemwissel van en DW8 motor. Echter, heb ik iets aan die set bij een D9B motor ? Link naar het spul.
Heb je wel ander gereedschap nodig. Kan trouwens ook gewoon met een lakstift, de krukas heeft een spie, en nokkenastandwiel en HD pomptandwiel hoeft niet los. Zoek anders even op MAN 058931 http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.59026428,d.d2kquote:Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef 2cv het volgende:
Ja, zou ook kunnen. Volgens mij zijn die motoren nagenoeg gelijk.
en XUD9 is de turbo variant van de DW8quote:Op maandag 13 januari 2014 19:20 schreef 2cv het volgende:
Danks ! Volgens mij begin ik nu de type-aanduidingen door elkaar te halen XUD11 = 2,1 liter 12 kleppen (turbo) diesel. Toch ?
Niet gebruiken, de borgklem gaat net te ver over het tandwiel, waardoor je net een paar milimeter te kort komt met het monteren van de riem. Ik druk meestal een bout tussen de riem en het motorblok/distrubutiedeksel. Dan blijft de riem ook zitten, en je hebt lengte zat om het te monterenquote:Op maandag 13 januari 2014 01:39 schreef 2cv het volgende:
Hoe heet zo'n beugel/klem/whatever die je kan gebruiken om de distributieriem tijdelijk om het onderste riemwiel vast te zetten ? Zoals te zien is in deze set: https://www.facebook.com/(...)nk/1882273061911424/ (ik hoop dat die link werkt) of in deze advertentie: http://www.fercareuropa.c(...)set=216&Idficha=2111 of op deze site: http://www.speciaalgereed(...)STRIBUTIERIEM?cid=34
Maar ... Past dat setje dan ?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
en XUD9 is de turbo variant van de DW8
Klem er minder ver omheen drukkenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet gebruiken, de borgklem gaat net te ver over het tandwiel, waardoor je net een paar milimeter te kort komt met het monteren van de riem. Ik druk meestal een bout tussen de riem en het motorblok/distrubutiedeksel. Dan blijft de riem ook zitten, en je hebt lengte zat om het te monteren
Super ! Als niet alles past maar slechts één of 2 dingen is het ook tof. Iig reden om er nog eens over na te denkenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee althans, ik kijk nog een keer in service box moment
* Chuck-N0rr1s gaat in het hoekje zitten als strafquote:Op maandag 13 januari 2014 19:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Super ! Als niet alles past maar slechts één of 2 dingen is het ook tof. Iig reden om er nog eens over na te denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |