Synchromesring stuk?quote:Op woensdag 2 april 2014 07:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
akkoord, maar de ratel lijkt aanwezig te blijven ongeacht brandstofsoort.
Beetje laat maar goed, tap de versnellingsbak olie eens af. Waarschijnlijk heb je een afgebroken kliknagel in het differentieel te pakken. Er is een modificatie set voor te krijgen. Je moet dan alle klinknagels vervangen voor bouten en moeren. De dealer kan je de materialen leveren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:38 schreef Marco001 het volgende:
Hmmm, Ik heb het vermoeden dat de versnellingsbak van de Seat nu aan het overlijden is..
Het gaat hierbij om een ibiza uit 2003, motorcode is dacht ik BBY of BBZ, i.i.g. 1.4 74kw.
vanmorgen toen ik rond de 2000-3000rpm in de 5 ree maakte de auto een behoorlijk lawaai, alsof er iets flink aan het ratelen was. bij koppeling intrappen en in de lagere versnellingen was het geluid weg.
Vanmiddag op de terugweg een stuk op benzine gereden, toen was het geluid gelukkig lang niet zo duidelijk aanwezig.
Kan het inderdaad zijn dat dit de versnellingsbak was?
Zijn er diagnostische stappen om daarachter te komen? Soms zie je bijvoorbeeld nog een klein beetje licht in de koplamp. Deze staat echt helemaal uit.quote:
Haha die heb ik niet. Volgens mij heb ik zelfs geen schroevendraaier.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:01 schreef 2cv het volgende:
Meet of er stroom op staat met een multimeter.
Ja idd, dat ga ik proberen te doen. Als dat niet werkt wordt het maar rijden met 1 koplamp. Op de weg zie je het vrij vaak.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Het is illegaal. En het kan wel, overkomt iedereen wel eens natuurlijk. Vervang eerst de lampjes eens
de administratiekosten zijn al hoger dan de kosten voor een nieuw lampjequote:Op donderdag 17 april 2014 10:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De boete voor rijden met onjuiste / incomplete verlichting is volgens mij hoger dan de kosten van een nieuwe lamp.
Alleen helaas is de garage dicht wanneer ik klaar ben.quote:Op donderdag 17 april 2014 10:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De boete voor rijden met onjuiste / incomplete verlichting is volgens mij hoger dan de kosten van een nieuwe lamp.
quote:
Standaard CD speler in een Peugeot, staat geen merk of zoiets op en ik heb er ook geen boekje van.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:14 schreef 2cv het volgende:
Veel CD-spelers hebben een nood-eject-knop. Kijk in de gebruiksaanwijzing of zo'n knop ook op jouw CD-speler zit.
307, geen idee of daar zo'n zelfde radio in zit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:25 schreef Think_Pad het volgende:
Wat voor Peugeot is het? Ik weet dat de Blaupunkt RD3 radio in een Peugeot 206 geen code heeft iig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |