Bij de Hema zag ik ze vanaf maat 86/92.quote:Op zondag 3 november 2013 22:03 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag voor de kleine een regenjas, maar geen poncho. Is dat ergens in maat 80 of 86 al te krijgen?
Rode met jip en janneke. Vond ik de minst leuke maar de babylaarsjes zijn te klein en de blauwe met sterren waren alleen nog maar in grote maten. En de roze waren toch net iets te rozequote:Op zondag 3 november 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: welke laarsjes zijn het geworden en welke maat ? Is een pak voor M niet handiger ? Of fietsen jullie vaak ?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik doe nog zijn financieen en me spullen enzo staan daar nog. Ik wil niet meer terug dus het is afhanklijkvan hem. Komt hij hierheen straks is het goed zo niet dan is het voor mij klaar. Ben al 2,5 jaar doodongelukkig daar.quote:Op maandag 4 november 2013 10:07 schreef PureEvil het volgende:
Eigen huisje? Is het nu dan echt over en uit met je relatie? :/ (Brutale vraag ja, sorry)
En hoe is het verder met je, na de operatie?
Leuk idee Soempie !
Klopt ! Maar een beetje zonde nog omdat ze zo snel uit haar maat is. Misschien MPquote:Op maandag 4 november 2013 07:44 schreef bodpa09 het volgende:
De regenpakken van Ducksday zijn echt geweldig. Erg duur, maar super materiaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van Wiechen wordt gebruikt door het consultatiebureau.quote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Clubsoda het volgende:
http://kindentaal.logopedie.nl/site/minimum_spreeknormen
Is Van Wiechen hetzelfde als de minimum spreeknormen?
quote:Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Susie het volgende:
No worries L4, mijne is net 2 en pas sinds de zomer is ze meer woordjes gaan zeggen en lult nu de oren van je kop
Je hebt de Groninger Minimumspreeknormen, opgesteld vanuit taalwetenschappen en ik weet dat logopedisten die hanteren om in te schatten welke kinderen in aanmerking komen voor een vroeg-logopedische interventie.quote:Op maandag 4 november 2013 17:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Van Wiechen wordt gebruikt door het consultatiebureau.
http://www.nji.nl/nl/Kenn(...)nOnderzoek-%28VWO%29
Die minimum spreeknormen ken ik niet?
Ik ben me aan het inlezen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt de Groninger Minimumspreeknormen, opgesteld vanuit taalwetenschappen en ik weet dat logopedisten die hanteren om in te schatten welke kinderen in aanmerking komen voor een vroeg-logopedische interventie.
Ik lees even meequote:Op maandag 4 november 2013 17:26 schreef L4cs4p het volgende:
Dank jullie wel
Hij is ruim een maand geleden jarig geweesten zegt nog geen woord
Iemand een tip (bv op ebay) waar je laarsslofjes kan kopen zonder bontrandje? 12 cm zoiets denk ik zo uit mijn hoofd. Maximaal een tientje
Even in de herhaling. Heeft iemand hier een ervaringsbericht voor me?quote:Op maandag 4 november 2013 07:32 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft er hier iemand trouwens de lanceerder van de tuut tuut garage? Ik twijfel tussen de lanceerder en een leuk badspeeltje met polarberen, die je van de glijbaan af kunt laten gaan als Sinterklaas cadeautje. Hier toevallig iemand met ervaringen en meningen? Wij hebben trouwens nog helemaal niets van de Tuut tuut garage.
Mijn nichtje wordt volgende week 2 en praat pas sinds een maand of 2 wat meer. Daarvoor alleen mama papa en die. Maar grote broer van net 4 regelde alles wel voor haar, dus er was ook geen noodzaak om zich duidelijk te makenquote:Op maandag 4 november 2013 17:26 schreef L4cs4p het volgende:
Dank jullie wel
Hij is ruim een maand geleden jarig geweesten zegt nog geen woord
Iemand een tip (bv op ebay) waar je laarsslofjes kan kopen zonder bontrandje? 12 cm zoiets denk ik zo uit mijn hoofd. Maximaal een tientje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Heb het nog niet helemaal gelezen, maar Goorhuis was de naam die daarbij hoorde, herinnerde ik me inderdaad. Volgens mij is het moeilijk om echt te zeggen wat nou nog binnen de grenzen van het 'normale' valt, en wordt er vooral veel gekeken naar taalproductie en minder naar taalbegrip.quote:Op maandag 4 november 2013 18:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben me aan het inlezen.Ik zie in het artikel hieronder dat het minimum van 5 woorden (mijlpaal 5-10 woorden) geldt voor de leeftijd 18-24 maanden.
http://www.simea.nl/vhz/artikelen/2007/2007-5-artikel-2.pdf
Het is dus niet hetzelfde, maar de mijlpalen komen wel redelijk overeen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:25 schreef Sam1993 het volgende:
Emotioneel gaat het eigenlijk heel goed. Hij heeft daar zijn werk nog en zit nog in een keuringstraject dus dat houd hem o.a tegen.
Ben een beetje op het punt gekomen dat ik het alleen zielig vind voor lisa en amber,
Lisa is erg onrustig snachts en dat we samen slapen werkt niet mee. Wel 30 keer uit bed geweest voor dr en om 6 uur was ik gesloopt maar lisa klaar wakker. Zit nu te vechten tegen mijn slaap... motgen gaat me vader weer werken dus kan ze appart liggen hopelijk word ze dan wat minder wakker.
quote:Op maandag 4 november 2013 22:55 schreef Sam1993 het volgende:
Tinu, wat lief!
Soesa.Vervelende situatie zo SamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Sterkte!
Ja, ze begint echt te kletsen, ik vind het heerlijk! Zo handig ook dat ze duidelijk kan maken wat ze wil. Vanochtend zei ze ineens: 'dikkie' en wilde ze een boekje van Dikkie Dik lezen
. Als ik haar ook uit bed ga halen 's ochtends zegt ze vaak 'hoi' als ik binnen kom
![]()
![]()
Wat vervelend Kwisted, dat ze 's nachts een paar x wakker is. Dat vroege opstaan hebben wij ook een tijdje gehad en wij namen haar ook bij ons in bed. Nu is dat niet meer nodig, ze is meestal tussen half 7 en half 8 wakker. Ik vond het altijd wel heel fijn, meestal ging ze m'n hand vasthouden
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Kwisted op 05-11-2013 18:49:26 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lieve foto's, Kwisted.
Wat een babbelkontje Soesa, wat leuk! Dat 'hoi!' als begroeting is zo zoet![]()
Ik duim voor een goede afloop voor jullie Sam, op welke manier ook. Relatieproblemen zijn al ellendig genoeg, en nog veel meer als er kinderen in het spel zijn
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ik stond te kokenquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:04 schreef L4cs4p het volgende:
Bitterend, wat lief!
Clubsoda, iewwwwwwwJe moet je kind natuurlijk wel te eten geven, jij ontaarde moeder
Nu dat je het zegt, is het hier ook zo..in de ochtend kan ze brinta eten, daarna een boterham met pindakaas, banaan, smiddags een avocado en een ei en savonds soms een beetje soms niks..maar de volgende dag wil ze ineens geen brinta, of brood, of fruitquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier scheelt het ook per dag. vandaag gebunkerd van pasta met kaas/room/pijnboompitten/spekjes uit de oven.. Gisteren ook al van de aardappel anders.. Maar soms ook dagen geen hap.. Gemiddeld gezien wel een bord per dag, dus het zal wel
Heerlijk Bitterend, Vanochtend bij de Ikea keuken besteld. Hij drentelde vrolijk rond daar. Bij het restaurant leuk gespeeld met andere kindjes, en daarna in de kinderwagen in slaap gevallen.. Daar max 45 minuten geslapen, maar toch gewoon nog vrolijk de rest van de dag. Zo handig dat hij amper van zijn stuk te krijgen is, of hij nou 30 minuten of 3 uur slaapt..
Soemp blijft lekker bij ons volgens mij.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:21 schreef bitterend het volgende:
Soempie wanneer ging je nou verhuizen naar elandland? ik heb het gemist denk ik
Avocado is hier ook zo'n beetje heilig verklaard. En gelukkig want retegezond.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:48 schreef bitterend het volgende:
Ja bizar he! ze had een broccoli periode, en pasta periode en nu is couscous helemaal favoriet! (wel droog zonder saus) en avocado eet ze altijd ja! ik ben daar zelf ook gek op...kan er echt veel van eten![]()
Eet M nu beter Kyara?
DF lekker tochrustig!
Dat vind ik ook zelf heeeeeerlijk!quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geprakt met stukjes tomaat erdoor is avocado hier een grote hit met geroosterd brood erbij. In stukjes ook wel maar iets minder.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind lust geen avocadoSowieso mot ie niets wat groen is.
Volgens mij is Daan heel mellow, of niet DF? Fijn, dat dat soort uitstapjes allemaal zo makkelijk gaan
Goede tip, hij vindt tomaat ook lekker. Gaan we proberen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geprakt met stukjes tomaat erdoor is avocado hier een grote hit met geroosterd brood erbij. In stukjes ook wel maar iets minder.
Ik ook. Zij krijgt de ene helft en bij de andere mik ik nog wat tabasco en die eet ik op. (geldt trouwens voor zowel stukjes als babyguacamole (geprakt met tomaat dus) )quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zelf heeeeeerlijk!
ze eet het hier gewoon met de hand, ik snij het door het midden en dan nog een keer en zo is het binnen 2 minuten op
CS, Daan is veel gewend. Vanaf 2 weken wordt hij al dagelijks meegesleept naar school. Dus slapen onderweg is voor hem niet raar. En onderbroken/gebroken slaapjes ook niet. (anders dan bij grote broer)quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is Daan heel mellow, of niet DF? Fijn, dat dat soort uitstapjes allemaal zo makkelijk gaan
Hier straffen we nog niet op die manier hoor, ik kan me ook niet voorstellen dat E dat al zou begrijpen? Bleef F staan in de hoek? Straffen is hier 'nee' zeggen en/of uit de situatie halen.quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Best herkenbaar al van t eten!
F at eerst super goed savonds en nu niet meer. Muizenhapjes zijn t. Eerste luste ze alle groente gewoon puur, zoals stronkjes broccoli. Nu eigenlijk alleen als t bewerkt is of ergens doorzit.
Gisteren voor t eerst n pannekoek gehad, dat ging er wel in nayuurlijk.
Maar we mogen niet klagen. Pap/fruit/brood/rauwkost/yoghurt eet ze super.
Nts, sorry ik moest lachen hihi. Zag t voor me!
En krijgt ze dan straf ofzo?
Hoe doen jullie dat eigenlijk met straffen (zwaar beladen woord zeg..)?
Ik heb F laatst al n keer in de hoek gezet. Voelde me net nanny Jo
quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soemp blijft lekker bij ons volgens mij.
Fijn dat het met M weer beter gaat! Ik vind dat hij al veel zegt hoor, E is natuurlijk iets ouder en vooral de laatste week gaat het heel hardquote:Op woensdag 6 november 2013 09:03 schreef Mangostine het volgende:
Ach Soesa, wat heeft ze? Beterschap!![]()
Kwis, ik zette M wel eens in de box, maar na een tijdje werkte dat niet meer. (Note to self: die box eindelijk eens opruimen)
Nu spreek ik hem duidelijk toe, dat is voldoende. Ik ben sws geen straffer denk ik, tot het moment dat hij zelf kan bedenken welke "straf" hij zal krijgen.
NTS, eigen willetje much?![]()
![]()
Hier gelukkig weer een vrolijke dreumes die lekker actief is. Hopelijk voorlopig even geen virussen meer.
Ik las over woordjes, wat praten jullie dreumesen veel en goed!Mijnes zegt mama, ja, nee, dit en drinken. En verder veel klanken die ergens op lijken maar nog niet duidelijk zijn, dicht (dih), hallo (huwuh), poes (TUH!). Hij snapt wel al heel veel, eten, zitten en kusje geven wel een gerichte reactie.
Truc van vandaag: mama wegduwen.
Gefeliciteerd en welkom Coco en Saar!
Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Nts, sorry ik moest lachen hihi. Zag t voor me!
En krijgt ze dan straf ofzo?
Hoe doen jullie dat eigenlijk met straffen (zwaar beladen woord zeg..)?
Ik heb F laatst al n keer in de hoek gezet. Voelde me net nanny Jo
Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het bestequote:Op woensdag 6 november 2013 09:49 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.
Ik merk namelijk goed dat Draakje erg bewust is van wat ze doet, ook in negatieve buien zoals gisteravond.
Hier werken dan de Nanny technieken wel het beste, daar ben ik eerlijk in. 1x waarschuwen met uitleg, 2x waarschuwen met uitleg plus eventuele consequentie, daarna 2 minuten op de stoel in een hoekje.
Daarna weer uitleg, sorry, knuffel/kus en dan is het klaar.
Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar F. het beste op reageert, wij hebben ook een paar methodes geprobeerd zoals negatief gedrag negeren, positief belonen, afleiden en zulks maar in de praktijk blijkt Draakje toch het beste te reageren op de Nanny Jo methode. Tot nu tie dan hè.
Poeh, daar vraag je me wat... Ik denk dat ze 19 maanden was ofzo toen ik het idee kreeg dat ze wel wist als iets niet mocht maar het toch deed, en de andere methodes niet meer het juiste effect hadden zeg maarquote:Op woensdag 6 november 2013 10:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het beste. Ze is trouwens (nog) bijna nooit stout
Geen herkenning -nog- hier, maar ik merk wel dat M. nu meer naar Wiebel trekt dan eerder (niet minder naar mij nog). Gister was er wel drama bij het naar bed gaan en toen M. bij mij z'n zin niet kreeg riep hij wel om z'n papa. Die gaf dezelfde boodschap, dus dat was wel teleurstellend voor M.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:14 schreef Kyara het volgende:
Oh ik begrijp je helemaal CS. Hier nog geen klassieke bui maar ik heb af en toe ook het idee at ik niks goed kan doen. Soempie, herken jij dat. Dat als papa er is, het wel goed is?
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:19 schreef bitterend het volgende:
Ik had gezegd dat ik nu dus wel een nieuwe baby moet, echt van mij! maar daar trapt hij er niet in
Dat klopt inderdaad, hebben ze ook tegen me gezegd op het kdv! Ze hebben het beetje vergeleken met als je op werk bent en naar huis komt, kan je eindelijk je ei kwijt bij je partner, lekker ontspannen op de bank enzovoort. Zelfs als je op je gemak op je werk bent ben je toch anders dan thuis. Mijn kind poept trouwens nooit op het kdv...dat ze zeggen vaak "het enige kindje die nooit poept" klopt..ze poept alleen op mama dagen en in het weekend!quote:Op donderdag 7 november 2013 06:20 schreef Soempie het volgende:
Coco, wat is Saar leuk.Ik moet steeds lachen om die foto met het vuistje omhoog.
Mango, Phaidra en bitterend, lief, jullie reacties.
[..]
Dat afwijzen, de driftbuien, enz. Dat bewijst toch ook hoeveel ze van je houden en dat ze het vertrouwen hebben dat dat gewoon kan, dat ze toch wel weten dat we blijven en gek op ze zijn.
Het is ook echt gezellig. Altijd lekker koffiedrinken en kletsen. Het is eigenlijk meer voor de moeders, die krijgen regelmatig thema's van iemand van welzijnswerk. Volgende week over Sint (hoe houden we het gezellig). De week erna over voorlezen, de week erna naar de bibliotheek. Vandaag gezond gekookt..quote:Op donderdag 7 november 2013 13:20 schreef bitterend het volgende:
DF die kruipgroep van je klinkt echt gezelliggaat Daan ook naar een psz? of is de kruipgroep voldoende om met andere kindjes te spelen?
Daan verliest ze sowieso.. Bij mijn ouders staat een paar, die passen qua tenen precies, dus eigenlijk al te klein.. Maar dan nog schiet hij er steeds uit.. Mijn neefjes hadden er geen last van, maar die hebben dikkere voetjes/hoge wreven.. Dat scheelt misschien?quote:Op donderdag 7 november 2013 15:08 schreef Kyara het volgende:
De tip om regenlaarsjes een maat groter te kopen was hier niet zo handig. Ze zijn veel te groot dus hij verliest ze. Nou ja, ze passen vanzelf wel een keertje. Denk alleen niet dat ik nog een maatje kleiner ga kopen.
Over 2 weken komt onze nieuwe keuken, in 150 pakjes.. Daar zit vast genoeg piepschuim bij..quote:Op donderdag 7 november 2013 19:44 schreef Phaidra het volgende:
DFprobeer eens? En dan wel een foto plaatsen he!! Wel sneu hoor, die schaafplekken.
Wij hadden ook een brokkenpiloot vandaag. Hij was heel hard op z'n achterhoofd gevallen op het KDV en was echt even van de leg. Huilde niet direct en trok wit weg. Maar later op de dag leek hij nergens meer last van te hebben (thuis ook niet), dus waarschijnlijk alleen heel erg geschrokken. De leidsters hadden hem wel goed in de gaten gehouden gelukkig.
Jep, hier ook een tenenloper.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:41 schreef Kuukske het volgende:
Oh die drakenfoto van je dame Coco.
Poeh, hier ontzettend druk. Amper tijd om een beetje fatsoenlijk mee te posten, terwijl de dreumestijd zo leuk is. Veel herkenbaarheid alom in jullie berichten ook.
Ik heb wel effe een vraag: Billie loopt veel op z'n tenen. Doen meer dreumessen dat?
Oh! Goeie vraagquote:Op zondag 3 november 2013 16:01 schreef Mineola het volgende:
Dus. Wat voor knutseldingen kun je doen met een net 1jarige?
quote:Op maandag 4 november 2013 19:43 schreef Phaidra het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
!!
Tinu, wat slaapt je dreumes lief daarquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Als ik haar ook uit bed ga halen 's ochtends zegt ze vaak 'hoi' als ik binnen kom![]()
![]()
![]()
![]()
ClubSoda, wat een toffe overall heeft hij aan! dat van die boterham![]()
Allemaal voedsel/eettips, handig! Weer wat nieuwe dingetjes om bij Saar te proberenEen paar dagen nadat wij de box hadden opgeruimd, ontdekte ik dat ik zwanger wasquote:Op woensdag 6 november 2013 09:03 schreef Mangostine het volgende:
Note to self: die box eindelijk eens opruimen![]()
Anders had ik dat ding fijn laten staan
Wij gaan dit aanschaffen voor Saar:quote:Op donderdag 7 november 2013 19:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Inpakken in piepschuim een optie?
Kyara, ook hier al zo'n leuke foto's. Lekker ding is 't!![]()
Haha, is daar überhaupt behoefte aan dan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:40 schreef kleinzusje het volgende:
M![]()
Maak je ook een dreumes wiki coco ?![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:42 schreef Kyara het volgende:
ik zie Saar al lopen in zo'n bal
Ja, de box staat hier ook al bijna 2 jaar. Ik kijk uit naar het moment dat die de deur uit kan..... (nou ja, niet echt deur uit, dat zal wel even slikken zijn, maar wel de kamer uit).
Goh NTS kwam die peuterspeelzaal dan zo slecht over bij je qua opvoedtechnische aanpak? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor dat ik dat vraag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:56 schreef NotTheSame het volgende:
Oh ja en ik heb de psz afgebeld. Ik twijfel echt teveel over de grootschaligheid en de opvoedtechnische aanpak. Dit waren ook de tegens die wij zagen toen we de keuze tussen goa of kdv moesten maken (het werd toen goa) en blijkbaar denk ik daar nog steeds hetzelfde over.
Ik wil haar zo graag met andere kindjes laten spelen maar niet als ik het niet kan vertrouwen.
Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).quote:Op zaterdag 9 november 2013 06:18 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh NTS kwam die peuterspeelzaal dan zo slecht over bij je qua opvoedtechnische aanpak? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor dat ik dat vraag.
Ik dacht dat ze dan gewoon fijn in de box blijft zitten als het even nodig is, zonder meteen op tilt te slaanquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:35 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
Toevallig sinds een paar dagen. Wij voeden op zich heel erg 50/50 op, maar M. is een dag meer met haar thuis dan ik. Misschien dat ze daardoor compenseert als ik thuis ben? Geen idee. Geen idee ook of het aanhoudt of net toeval is geweest, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Luc heeft dat ook heel erg. Als we samen thuis zijn en er is echt wat, dan moet ik hem troosten anders is het niet goed. Of als ik even naar boven loop dan staat hij geregeld te huilen bij het traphekje tot ik terug benquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Ik vind het persoonlijk dan geen toegevoegde waarde hebben. Bij ons op het kdv hebben ze een speciale 3+ groep die ook zorgt voor een voorbereiding op de basisschool. En als ik zou werken zou ik het ook niet leuk vinden om hem op de dagen dat ik thuis ben, ook nog eens weg te moeten brengen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen of ik ergens op moest letten (tijdens de vakantie), zeg maar. En misschien handig om van dat spul mee te nemen, hoeheethetookalweer... ORS?quote:Op zondag 10 november 2013 10:29 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit
Oh ik zal hier ook eens kijken of de spelotheek zoiets doet. Lijkt me leuk, we zijn alleen nog geen lid.quote:Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu, ik bedoel zoals bij ophelia, nog een stuk schil er omheen. Dat ze het als "ijsje / lollie" kan aflikken. Knabbelen.
Zo'n deur is echt eng. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
Spelinloop is een speeldag ,middag of ochtend, bij de discotheek hier. Ga ik elke week heen met mn dochter. Ouders blijven erbij en je kunt speelgoed lenen. Beetje vergelijkbaar met wat DF en kyara doen.
Hier geen kdv dus psz over een jaar. Ipv thuis.
Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.quote:Op zondag 10 november 2013 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja ORS zit al in de koffer. Dat neem ik altijd mee voor de zekerheid.
thnx! Daar heb ik idd ook wat in gestopt!quote:Op zondag 10 november 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.
nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor.quote:Op zondag 10 november 2013 19:15 schreef Soempie het volgende:
Mango, wij zijn hier een poos geleden ook naar zo'n babyconcert geweest.Ik vond de sfeer zo mooi en toen moest ik erg m'n best doen om niet te huilen.
Verder nog totaal niet bijgelezen.
quote:Op zondag 10 november 2013 19:21 schreef Mangostine het volgende:
[..]
nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor.
Ze slaapt nog 2x tegenwoordig ziet ons ritme er zo uitquote:Op zondag 10 november 2013 20:30 schreef Mineola het volgende:
Hoeveel slaapt ze nog overdag Kwisted? Hier twee slaapjes, 's ochtends geeft hij (vrij snel en goed) aan dat hij moe is. Hij slaapt dan anderhalf a twee uur. 's Middags geeft hij het minder aan maar ik leg hem dan zelf rond 14-15 uur uiterlijk in bed, en dat vindt hij prima, hij slaapt dan meestal minstens een uur, maar regelmatig ook wel langer. Na twee uur ga ik hem wakker maken als hij dan nog slaapt.
Ik zou in jouw geval ook proberen te rekken tussen de middag. Ik merk dat meneer hier het prima volhoudt buitenshuis. In huis is hij eerder moe.
Ideeen: kinderboerderij, park, speeltuintje met glijbaan, een rondje fietsen, bibliotheek, of gewoon het winkelcentrum.
Zwemmen hebben we behalve op vakantie nog nooit gedaan. Ik hou ook niet echt van zwemmen en het lijkt me eerlijk gezegd heel onhandig allemaal. Waar laat je bv je kind als je zelf moet aankleden? Die kleedkamers zijn hartstikke nat in mijn herinnering.
Ja precies ook die aankleedkussens!quote:Op zondag 10 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
Ik zit er ook wel een beetje mee, wat te doen bij slecht weer.
Bibliotheek en winkelcentrum inderdaad. Intratuin schijnt ook wel leuk te zijn: visjes kijken en vooral de kerstafdeling met allemaal lichtjes. Gaan we dus ook maar proberen. En zwemmen en binnenspeeltuin. Zie ook wel op tegen zwemmen maar M vond het zo ontzettend leuk.
Wij hebben hem gewoon op het bankje gezet. Was ook een extra groot kleedhokje dus dat scheelt wel. En ze hebben ook vaak grote kleedruimtes met box en aankleedkussens.
Ik ben 100% in denial over diarreeluiers in het vliegtuigquote:Op zondag 10 november 2013 20:20 schreef Mineola het volgende:
Skoap, wat een timing... Hoe ging het vandaag met Luc? Fijne vakantie alvast! Hopelijk is hij morgen een heel stuk beter. Diarreeluiers in het vliegtuig
Wij zijn ook druk met vakantieplannen. Concreet nog niks hoor, maar wel heel veel ideeën, vind ik al leuk genoeg!
Ah ja nu herinner ik het me weerquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:48 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).
Daarnaast was er een heel vervelend kindje in de groep die niks anders deed dan treiteren, duwen etc. Die werd in dat uur dat ik daar was 4x op een strafstoeltje gezet maar zonder uitleg of richtlijn hoe lang te blijven zitten enzo. Ik ben dan van mening dat je zo'n mannetje duidelijkheid moet geven anders blijft ie doorgaan. En dat bleek ook wel.
Al met al genoeg redenen voor mij om er geen goed gevoel aan over te houden.
Ik heb haar nog op een andere plek ingeschreven staan maar daar kan ze uiterlijk pas in april heen. Veel kleinschaliger en persoonlijker.
Ja hier zaten de opvangkindjes ook bij het peuterprogramma. Ik ben blij dat hij al snel nu naar een gewone peuterspeelzaal kan. Hij is er gewoon aan toe merk ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:00 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, misschien was het gewoon een moment dat het even minder liep daar. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik ook verder kijken.
TJ, het peuterprogramma op Chris zijn oude kdv stelde niet zoveel voor. Meer een kdv met een tekening extra. Die kindjes van het peuterprogramma zaten ook gewoon tussen de opvang kindjes. Was meer een commerciële term voor aangepaste kdv..
Daan zijn PSZ ben ik nog niet geweest, maar met een specifieke instelling als montessori, goede verhalen en een wachtlijst van 9 maand heb ik er wel vertrouwen in
Ik verwacht volgende week een telefoontje over de plaatsing. Dan ook even vragen naar een gesprek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 10 november 2013 22:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net onze kerstkleding besteld voor dit jaarTof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet vergeten gekke gezinsfoto's te maken dan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
+1 hier ook een oliebol vorige week en bijna iedere dag wel iets van n koekje of snoepje. Zon 2 keer wat chipjes per week en ze krijgt ook wel eens sap uit pak. Uiteraard niet iedere dag alles gewoon verdeeld maar ik maak er inderdaad geen probleem van. Bij mijn ouders eten ze ook standaard friet op donderdag dus dat krijgt zij ook iedere week. Ik bied dan wel groente aan maar ze eet gewoon tot ze njet meer wil. Ik weet waar het fout is gegaan bij mij en dat zal niet nog eens gebeuren :-)quote:Op maandag 11 november 2013 09:38 schreef PureEvil het volgende:
Ben ik nou een ontaarde moeder als mijn kind alles eet ? dus incl pannekoeken(met spek) (daar zit geeneens suiker in ! ) friet, pizza,chips, hagelslag, ? Oh ja,, oliebollen heeft ze vorig jaar ook al op. ze vond het heerlijk
![]()
Moet kunnen hoor.
Oh en verder eet ze dus ook gewoon fruit en groente (appel, banaan, peer, augurk, tomaat) en ze drinkt voornamelijk water of soms appel/sinasappelsap.
Mijn kind is nog geen maand 1 en ik vind het niet nodig dat hij zoete rotzooi krijgt. Ik wil eerst dat hij normaal en gezond leert eten. Als jij dat al doorslaan vindt, prima, het is mijn kind.quote:Op maandag 11 november 2013 07:48 schreef Troeta het volgende:
Suiker is geen vergif mensen.Niet doorslaan hoor.
Koude koffie laagjes zijn hier ook favoriet, of de schuimkraag van het lepeltje likken :-)quote:Op maandag 11 november 2013 09:51 schreef PureEvil het volgende:
oh ja koek, dat eet ze hier dus ook altijd. als ik dus een speculaasje heb, dan wil zij er ook 1.....dan hoef ik echt niet aan te komen met een appel of een biscuitje![]()
En dan ook dopen in de koffie he![]()
Nou ja, dat zijn dingen die ik zelf ook niet veel eet, en dus krijgt mijn kind ze ook niet zo snel. Ik vermijd zelf zoveel mogelijk toegevoegde suikers en kant-en-klaar-producten. Ik eet geen zoet op brood, hij ook niet. Chips eet ik sporadisch en dan krijgt hij er twee of drie om te proeven. Ik ga eigenlijk zelden uit eten met hem en thuis eet ik geen patat, maar als we ergens zijn en ik eet het dan krijgt hij een paar frietjes. Pizza maak ik bij voorkeur zelf en dan krijgt hij gewoon een groot stuk als maaltijd, maar daarin zie ik echt geen verschil met pasta met saus bijvoorbeeld. Hij krijgt wel eens een bolletje ijs of een klein waterijsje.quote:Op maandag 11 november 2013 09:38 schreef PureEvil het volgende:
Ben ik nou een ontaarde moeder als mijn kind alles eet ? dus incl pannekoeken(met spek) (daar zit geeneens suiker in ! ) friet, pizza,chips, hagelslag, ? Oh ja,, oliebollen heeft ze vorig jaar ook al op. ze vond het heerlijk
![]()
Moet kunnen hoor.
Oh en verder eet ze dus ook gewoon fruit en groente (appel, banaan, peer, augurk, tomaat) en ze drinkt voornamelijk water of soms appel/sinasappelsap.
Precies, dat wilde ik nog zeggen. Ik zou rozijntjes echt geen 'gezonde' vervanger van een halve liga vinden. Ja, rozijnen zijn natuurlijke producten, maar druiven zitten sowieso al vol met suikers en in rozijnen natuurlijk in verhouding nog veel meer. Omdat ze minder water bevatten, eet je er veel meer van. Ik vind dat gelijk aan diksap en daar wordt ook vaak heftig tegen geageerd. M krijgt ze hoor, net als die diksap, maar dan wel 'voor de lekker' en niet omdat ik de illusie heb dat het heel gezond is.quote:Op maandag 11 november 2013 09:56 schreef Sam1993 het volgende:
Rozijntjes bevatten ook enorm veel suikers, fruitsuikers wel dan maargoed dat zijn ook suikers.
Iedereen moet er ook zijn eigen weg in vinden..quote:Op maandag 11 november 2013 10:04 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde een heel verhaal tikken maar het komt op hetzelfde neer wat ClubSoda zegt dus daar sluit ik me dan maar bij aan. En ik denk ook dat er een verschil zit in of er oudere kinderen in huis zijn en of je kind net 1 is of al bijna 2.
dat ook natuurlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 10:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Iedereen moet er ook zijn eigen weg in vinden..
Ook al geprobeerd. Tosti, en ook een enkele boterham met kaas erop even in de oven laten smelten..quote:Op maandag 11 november 2013 10:38 schreef PureEvil het volgende:
DF, al eens een tosti geprobeerd? Met alleen kaas bijv. ? Vind Cristel heerlijk, terwijl ze gewone kaas van dr brood afhaalt, (al lust ze het wel )
Met rotzooi bedoel ik 'ongezond', als in het gemiddelde koekje, snoepje, chocola, chips, dat soort dingen. Categorie roze koeken en pakjes wicky zeg maar.quote:Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Troeta het volgende:
Niet meteen zo aangevallen voelen. Maar halve liga's of krentebollen erg vinden, dat snap ik niet.
En waarom vind je iets zoets rotzooi? Al die e-nummers en alles, dat is rotzooi, een beetje suiker niet.
Poedersuikerquote:Op maandag 11 november 2013 11:38 schreef Mineola het volgende:
Edit: whahahaha die foto PE! Is het bloem of poedersuiker? Succes met opruimen....!
+1, een gezonde verstandhouding met voedsel is inderdaad precies wat ik voor ogen heb.quote:Op maandag 11 november 2013 10:34 schreef Clubsoda het volgende:
Klinkt goed Roosje, jullie vakantie! En wat leuk dat je kleine E zo dol is op treinen. Ik vind dat zo mooi, zo klein maar zo'n uitgesproken voorkeur.
Ik vind het vooral belangrijk dat M een gezonde verstandhoudig met voedsel krijgt. Een regelmatig eetpatroon, met alle voedingsstoffen erin is een eerste voorwaarde. Verder vind ik besef waar eten vandaan komt, hoe je het bereidt, wat er in zit, heel belangrijk. We doen samen boodschappen en ik laat M dan alles, en met name het groente en fruit, bekijken en vertel erbij wat het is. Hij helpt ook vaak met koken. Ik hou zelf niet van allerlei dingen in mijn eten die er niet in horen en 9 van de 10 keer maak ik dingen liever zelf dan ze kant en klaar te kopen. Dingen als Knorr wereldgerechten bijvoorbeeld vind ik echt niet lekker, dat smaakt voor mij allemaal hetzelfde. Dat maak ik veel liever zelf. Het ontbreekt me soms wel aan de tijd om te maken wat ik zou willen, ik neem bijvoorbeeld vaak afbaknaanbrood bij de curry en dat zou ik veel liever altijd zelf maken, maar dat krijg ik gewoon niet voor elkaar op werkdagen![]()
Maar, bij een gezonde relatie met voedsel hoort voor mij ook geen rigiditeit. Ik word zelf heel krampachtig als ik mezelf alles ontzeg en dat wil ik voor M ook niet. Ik neem bijvoorbeeld 's avonds bij de koffie een koekje en in het weekend ook nog wel iets van chips ofzo, en zo kies ik voor M ook. Prima als hij zin heeft in een glaasje diksap, maar eentje is genoeg. Hij krijgt om 4 uur een snackbakje met babykoekjes en rozijntjes. Ik kan ten eerste een volledig suikervrij regime zelf niet volhouden en ik kan op een gegeven moment niet meer aan hem verkopen dat mama wel een koekje mag en hij niet, en ten tweede krijg je daarvan volgens mij vanzelf een tegenreactie, een kind wat zodra het op kamers gaat op een roze-koeken-dieet gaatIk ben zelf trouwens ook zo opgevoed, een koekjes bij de thee 's middags, na het eten nog een een snoepje (eentje
) en in het weekend een bakje (geen zak) chips. Zoiets wil ik voor M ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |