abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133072555
M gaat vooralsnog nog naar het kdv. Sowieso nog recht op toeslag tot einde van het jaar, daarna via het kdv een weer-aan-het-werk service met gereduceerd tarief. En hopelijk heb ik dan wel een baan gevonden. Zo niet dan moet hij van het kdv af en wordt het psz. Maar ik ben heel tevreden met het kdv en hij vindt het er leuk dus ik hoop echt dat hij gewoon daar kan blijven.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:19:58 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133076447
Kyara wat een schatje die M O+ Knapperd!

Knutseldingen doe ik hier nog niet met mijn dreumes. Ze vind het vooral leuk om de duplo doos overhoop te halen, en als ik wat bouw, dat weer uit elkaar te halen. :') En verder scheurt ze lekker (kruipend) door het huis, of loopt ze achter haar loopwagen. Ze wil graag zelf dingen ontdekken, of een boekje lezen samen (als ze het geduld ervoor heeft). Vooral kartonnen kiekeboe-boekjes (dat er iets achter zit zeg maar).

Box gebruik ik nog dagelijks, kreeg ook de tip van het cb om dat te blijven oefenen zodat ze het niet afleert. Heerlijk om gewoon even rustig naar de wc te kunnen zonder dat mevrouw iets sloopt of al halverwege de trap is :') Dus dat blijf ik zeker doen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:48:52 #203
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133077197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:18 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Goh NTS kwam die peuterspeelzaal dan zo slecht over bij je qua opvoedtechnische aanpak? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor dat ik dat vraag.
Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).
Daarnaast was er een heel vervelend kindje in de groep die niks anders deed dan treiteren, duwen etc. Die werd in dat uur dat ik daar was 4x op een strafstoeltje gezet maar zonder uitleg of richtlijn hoe lang te blijven zitten enzo. Ik ben dan van mening dat je zo'n mannetje duidelijkheid moet geven anders blijft ie doorgaan. En dat bleek ook wel.
Al met al genoeg redenen voor mij om er geen goed gevoel aan over te houden.
Ik heb haar nog op een andere plek ingeschreven staan maar daar kan ze uiterlijk pas in april heen. Veel kleinschaliger en persoonlijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 09-11-2013 15:39:47 ]
pi_133078657
NTS, misschien was het gewoon een moment dat het even minder liep daar. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik ook verder kijken.
TJ, het peuterprogramma op Chris zijn oude kdv stelde niet zoveel voor. Meer een kdv met een tekening extra. Die kindjes van het peuterprogramma zaten ook gewoon tussen de opvang kindjes. Was meer een commerciële term voor aangepaste kdv..

Daan zijn PSZ ben ik nog niet geweest, maar met een specifieke instelling als montessori, goede verhalen en een wachtlijst van 9 maand heb ik er wel vertrouwen in ;)
Ik verwacht volgende week een telefoontje over de plaatsing. Dan ook even vragen naar een gesprek.
pi_133084147
NTS
Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen

Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
pi_133086530
Coco, die bal.

Twinkle, zo dat is lekker uitslapen. Hier is het steeds 5/ 5.15 uur de laatste dagen, dus veels te vroeg.

Kyara handig die korting van je kdv, goede zaak!

Enfermera, handig als ze dan in de box rustig blijft.

TJ fijn, dat Rayen toch zo snel bij een psz terecht kan.

KZ wat is spelinloop?

DF hopelijk lukt het met de psz plaats voor Daan.

Vandaag 18 maanden oftewel 1,5 jaar. Verder niet zoveel bijzonders hier, ochtenden zijn vroeg en middagslaapje was kort vandaag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133086817
Twink, wat kan D toch lang slapen zeg! Klein slaapkoppie. Ik was vanmorgen echt blij en dankbaar dat F doorgeslapen had tot 6.00u ipv 5.00u! Daarentegen heeft ze wel vanmiddag 2,5uur een dutje gedaan. En ik ben lekker ook naar bed gegaan :+ Enne, ik duim voor een zwangerschap voor jou! :*

Zoë, wat fijn dat S wat beter aankomt zeg! Ja zo'n bolbuikje is echt prachtig!

Kyara, ik vind M ook echt een heel erg knap en mooi kind. Hij heeft zo'n mooi huidje en mooie haren. En een lief snoetje O+

Coco, ja hier gaat het wat langzamer haha. Ik merk dat ik zelf ook minder tijd heb voor Fok, dus ik ben blij dat ik het topic bij kan houden :P Alles goed met je zwangerschap? Wat grappig trouwens dat S dude zegt :D

Haai Enf in het dreumestopic :D . Dat M nog in de box wil, handig lijkt me dat! Hier heb ik de box al een maandje of 4 opgeruimd. Ze werd er echt doodongelukkig in. Ik ga dus inderdaad altijd heel snel naar de wc :P Hoe gaat het met je misselijkheid?

NTS, ik zou de peuterspeelzaal wel feedback geven. Ik zou me er ook niet goed bij voelen, en snap jouw keuze helemaal!
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..

Met F gaat het eigenlijk prima. Ik merk steeds meer temperament en een eigen willetje bij haar. Maar dat mocht ook wel, want het is zo'n rustig dametje. T begon me ook op te vallen dat grotere kindjes speelgoed afpakken, of haar omver lopen. Maar ze kan dan toch wel een keel opzetten :)
En ze kan ook goed boos worden als iets niet mag, of als ze haar zin niet krijgt. Dan gaat ze echt jengelen, of ze overstrekt zich helemaal.

Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
pi_133086853
Tinu, anderhalf *O* da's toch weer een soort mijlpaal :) Half dreumes-af, halverwege het peuter-zijn :)

Ik heb echt nog geen idee wat psz betreft. Ik dacht altijd dat dat voor kindjes van een jaar of 3-4 was, maar dat is dus al eerder? Is dat naast het kdv of in plaats van?

Saar heeft gisteren een tent gekregen van mijn schoonvader (nog voor haar verjaardag). Ze is er dolblij mee. Alleen ontzettend lomp ook :D Ze rolt er alle kanten mee op :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:35 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
Ik dacht dat ze dan gewoon fijn in de box blijft zitten als het even nodig is, zonder meteen op tilt te slaan :D
pi_133086928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Toevallig sinds een paar dagen. Wij voeden op zich heel erg 50/50 op, maar M. is een dag meer met haar thuis dan ik. Misschien dat ze daardoor compenseert als ik thuis ben? Geen idee. Geen idee ook of het aanhoudt of net toeval is geweest, dat kan natuurlijk ook.

Overigens is het niet heel extreem. Maar eerst had ze helemaal geen 'voorkeur'. En voorkeur is een erg sterke term voor wat ze daadwerkelijk doet. Ze lijkt alleen net iets sneller naar mij te komen dan naar papa, zeg maar.
pi_133087055
quote:

Luc heeft dat ook heel erg. Als we samen thuis zijn en er is echt wat, dan moet ik hem troosten anders is het niet goed. Of als ik even naar boven loop dan staat hij geregeld te huilen bij het traphekje tot ik terug ben :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133087112
Oh nou hier is de voorkeur dus wel sterk aanwezig. Als ik haar vast heb en (8> wil haar overnemen dat gaat ze hem echt wegduwen/wegslaan. Hij krijgt dan ook geen kusjes en ik wel.
We zijn even vaak thuis met haar. Maar ik merk wel dat ik haar vaker oppak/knuffel/heel actief samen met haar speel. En dat (8> eerder met haar op reep gaat bijvoorbeeld.
Als ik trouwens niet in de buurt ben is er niets aan de hand, dan is ze heel aanhankelijk naar hem toe.

Als we haar tussen ons in in bed leggen, komt ze ook áltijd tegen mij aan liggen. Maarja, ik aai en kroel haar dan ook meer..

Toch vind ik het wel jammer.
pi_133088562
Onze grote trok op een gegeven moment steeds meer naar mijn man toe. En nu is het nog vaak genoeg: "dit moet papa doen". De kleine daarentegen heeft echt zijn fases, de ene keer trekt hij dan meer naar mij toe, de andere keer meer naar mijn man.

Kwisted, er komt vast nog een fase waar het andersom zal zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133088652
Hier ook Kwisted. Het is een periode heel erg geweest (als mijn vriend hem wilde troosten ging hij overstrekken en nog harder huilen terwijl hij bij mij instant stil was). Ik vind het ook wel vervelend soms voor mijn lief.. Het is nu wel wat minder geworden.

Daarentegen roept hij de hele dag 'papa' (als m'n vriend de kamer binnenkomt of juist weggaat bijvoorbeeld), terwijl hij bijna nooit mama zegt :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133090928
quote:
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..
Ik vind het persoonlijk dan geen toegevoegde waarde hebben. Bij ons op het kdv hebben ze een speciale 3+ groep die ook zorgt voor een voorbereiding op de basisschool. En als ik zou werken zou ik het ook niet leuk vinden om hem op de dagen dat ik thuis ben, ook nog eens weg te moeten brengen.

Maar een psz is wel anders dan een kdv dus misschien vinden anderen het wel van toegevoegde waarde.
pi_133101516
Ik ga Faye ook niet ook nog naar de PSZ brengen op mijn vrije dagen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133101770
Ik ook niet hoor. M.i. gaat het met name om sociale ontwikkeling, rest komt thuis ook wel aan bod.

Muppet zat hier net met een vinger vast in de wielen van de wheelybug. :? Dikke tranen en haar eerste afgeschaafde velletje. ;(
pi_133101870
Ik dacht dat PSZ meestal gedaan wordt door ouders, die niet of erg weinig of in shifts werken en die aan een PSZ genoeg hebben. Is niet echt zo'n volledige dagopvang als een KDV dacht ik.

Oh arme O Ophelia. Beterschap voor d'r.

Vanochtend om 5 uur weer wakker. Naast schone luier deze keer ook pcm gegeven en het hielp wonderen. Na de pcm en een voeding doorgeslapen tot 8.15 uur. *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133102647
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit :')
pi_133102728
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:29 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit :')
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen of ik ergens op moest letten (tijdens de vakantie), zeg maar. En misschien handig om van dat spul mee te nemen, hoeheethetookalweer... ORS?
pi_133102761
Skoap, wat een timing inderdaad. :X Ik zou voor de zekerheid idd. even bellen.

Heerlijk Tinu. Wel opvallend dat hij na pcm ineens weer doorslaapt.
pi_133102831
Ja ORS zit al in de koffer. Dat neem ik altijd mee voor de zekerheid.

Zo idd maar ff bellen met de HAP
pi_133103851
Morning !
Hoop dat het morgen over is Skoap. Succes.
Tinu: Had je een reden voor de PCM ? Dat dat zo'n effect heeft op het slapen joh.
Hier eet ze opeens banaan, nu ik hem geef als een lollie met half schil :D ^O^
Ai. Ophelia, wat naar. Hier gisteren bijna tussen de buitendeur :o Gelukkig net niet !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133105214
Oh deuren, daar wordt ik ook altijd erg nerveus van. :X Ik gaf laatst ook een banaan half in de schil, begon ze aan de schil te knagen ...
En mevrouw zit hier even een tas open en dicht te ritsen alsof ze nooit anders gedaan heeft. :o
pi_133106694
KZ en Ophelia hij is ook weer met tandjes aan het rommelen: meer kwijlen, veel op vingers en speelgoed kauwen en volgens mij voelde ik een bobbel.

Skoap, slechte timing idd. Wat zei de hap?

Kz hoe bedoel jeals lolli? Eng hoor bijna tussen de deur.

Ophelia begin voor de dame met handtas is er.

We waren net naar een verjaardag van vrienden wiens dochter 2 werd en die zit ook met onze dreumes op het kdv. Kleine smulpaap kwam eerst van papa's, dan van mama's eerste stuk taart snoepen en dan heb ik van mijn zoon nog 2 keer een klein stukje mogen halen en nogmaals gedeeld. Hij weet wat goed is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133107118
Tinu, ik bedoel zoals bij ophelia, nog een stuk schil er omheen. Dat ze het als "ijsje / lollie" kan aflikken. Knabbelen.

Zo'n deur is echt eng. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Spelinloop is een speeldag ,middag of ochtend, bij de discotheek hier. Ga ik elke week heen met mn dochter. Ouders blijven erbij en je kunt speelgoed lenen. Beetje vergelijkbaar met wat DF en kyara doen.

Hier geen kdv dus psz over een jaar. Ipv thuis.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')