abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133072555
M gaat vooralsnog nog naar het kdv. Sowieso nog recht op toeslag tot einde van het jaar, daarna via het kdv een weer-aan-het-werk service met gereduceerd tarief. En hopelijk heb ik dan wel een baan gevonden. Zo niet dan moet hij van het kdv af en wordt het psz. Maar ik ben heel tevreden met het kdv en hij vindt het er leuk dus ik hoop echt dat hij gewoon daar kan blijven.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:19:58 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133076447
Kyara wat een schatje die M O+ Knapperd!

Knutseldingen doe ik hier nog niet met mijn dreumes. Ze vind het vooral leuk om de duplo doos overhoop te halen, en als ik wat bouw, dat weer uit elkaar te halen. :') En verder scheurt ze lekker (kruipend) door het huis, of loopt ze achter haar loopwagen. Ze wil graag zelf dingen ontdekken, of een boekje lezen samen (als ze het geduld ervoor heeft). Vooral kartonnen kiekeboe-boekjes (dat er iets achter zit zeg maar).

Box gebruik ik nog dagelijks, kreeg ook de tip van het cb om dat te blijven oefenen zodat ze het niet afleert. Heerlijk om gewoon even rustig naar de wc te kunnen zonder dat mevrouw iets sloopt of al halverwege de trap is :') Dus dat blijf ik zeker doen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:48:52 #203
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133077197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:18 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Goh NTS kwam die peuterspeelzaal dan zo slecht over bij je qua opvoedtechnische aanpak? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor dat ik dat vraag.
Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).
Daarnaast was er een heel vervelend kindje in de groep die niks anders deed dan treiteren, duwen etc. Die werd in dat uur dat ik daar was 4x op een strafstoeltje gezet maar zonder uitleg of richtlijn hoe lang te blijven zitten enzo. Ik ben dan van mening dat je zo'n mannetje duidelijkheid moet geven anders blijft ie doorgaan. En dat bleek ook wel.
Al met al genoeg redenen voor mij om er geen goed gevoel aan over te houden.
Ik heb haar nog op een andere plek ingeschreven staan maar daar kan ze uiterlijk pas in april heen. Veel kleinschaliger en persoonlijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 09-11-2013 15:39:47 ]
pi_133078657
NTS, misschien was het gewoon een moment dat het even minder liep daar. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik ook verder kijken.
TJ, het peuterprogramma op Chris zijn oude kdv stelde niet zoveel voor. Meer een kdv met een tekening extra. Die kindjes van het peuterprogramma zaten ook gewoon tussen de opvang kindjes. Was meer een commerciële term voor aangepaste kdv..

Daan zijn PSZ ben ik nog niet geweest, maar met een specifieke instelling als montessori, goede verhalen en een wachtlijst van 9 maand heb ik er wel vertrouwen in ;)
Ik verwacht volgende week een telefoontje over de plaatsing. Dan ook even vragen naar een gesprek.
pi_133084147
NTS
Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen

Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
pi_133086530
Coco, die bal.

Twinkle, zo dat is lekker uitslapen. Hier is het steeds 5/ 5.15 uur de laatste dagen, dus veels te vroeg.

Kyara handig die korting van je kdv, goede zaak!

Enfermera, handig als ze dan in de box rustig blijft.

TJ fijn, dat Rayen toch zo snel bij een psz terecht kan.

KZ wat is spelinloop?

DF hopelijk lukt het met de psz plaats voor Daan.

Vandaag 18 maanden oftewel 1,5 jaar. Verder niet zoveel bijzonders hier, ochtenden zijn vroeg en middagslaapje was kort vandaag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133086817
Twink, wat kan D toch lang slapen zeg! Klein slaapkoppie. Ik was vanmorgen echt blij en dankbaar dat F doorgeslapen had tot 6.00u ipv 5.00u! Daarentegen heeft ze wel vanmiddag 2,5uur een dutje gedaan. En ik ben lekker ook naar bed gegaan :+ Enne, ik duim voor een zwangerschap voor jou! :*

Zoë, wat fijn dat S wat beter aankomt zeg! Ja zo'n bolbuikje is echt prachtig!

Kyara, ik vind M ook echt een heel erg knap en mooi kind. Hij heeft zo'n mooi huidje en mooie haren. En een lief snoetje O+

Coco, ja hier gaat het wat langzamer haha. Ik merk dat ik zelf ook minder tijd heb voor Fok, dus ik ben blij dat ik het topic bij kan houden :P Alles goed met je zwangerschap? Wat grappig trouwens dat S dude zegt :D

Haai Enf in het dreumestopic :D . Dat M nog in de box wil, handig lijkt me dat! Hier heb ik de box al een maandje of 4 opgeruimd. Ze werd er echt doodongelukkig in. Ik ga dus inderdaad altijd heel snel naar de wc :P Hoe gaat het met je misselijkheid?

NTS, ik zou de peuterspeelzaal wel feedback geven. Ik zou me er ook niet goed bij voelen, en snap jouw keuze helemaal!
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..

Met F gaat het eigenlijk prima. Ik merk steeds meer temperament en een eigen willetje bij haar. Maar dat mocht ook wel, want het is zo'n rustig dametje. T begon me ook op te vallen dat grotere kindjes speelgoed afpakken, of haar omver lopen. Maar ze kan dan toch wel een keel opzetten :)
En ze kan ook goed boos worden als iets niet mag, of als ze haar zin niet krijgt. Dan gaat ze echt jengelen, of ze overstrekt zich helemaal.

Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
pi_133086853
Tinu, anderhalf *O* da's toch weer een soort mijlpaal :) Half dreumes-af, halverwege het peuter-zijn :)

Ik heb echt nog geen idee wat psz betreft. Ik dacht altijd dat dat voor kindjes van een jaar of 3-4 was, maar dat is dus al eerder? Is dat naast het kdv of in plaats van?

Saar heeft gisteren een tent gekregen van mijn schoonvader (nog voor haar verjaardag). Ze is er dolblij mee. Alleen ontzettend lomp ook :D Ze rolt er alle kanten mee op :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:35 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
Ik dacht dat ze dan gewoon fijn in de box blijft zitten als het even nodig is, zonder meteen op tilt te slaan :D
pi_133086928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Toevallig sinds een paar dagen. Wij voeden op zich heel erg 50/50 op, maar M. is een dag meer met haar thuis dan ik. Misschien dat ze daardoor compenseert als ik thuis ben? Geen idee. Geen idee ook of het aanhoudt of net toeval is geweest, dat kan natuurlijk ook.

Overigens is het niet heel extreem. Maar eerst had ze helemaal geen 'voorkeur'. En voorkeur is een erg sterke term voor wat ze daadwerkelijk doet. Ze lijkt alleen net iets sneller naar mij te komen dan naar papa, zeg maar.
pi_133087055
quote:

Luc heeft dat ook heel erg. Als we samen thuis zijn en er is echt wat, dan moet ik hem troosten anders is het niet goed. Of als ik even naar boven loop dan staat hij geregeld te huilen bij het traphekje tot ik terug ben :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133087112
Oh nou hier is de voorkeur dus wel sterk aanwezig. Als ik haar vast heb en (8> wil haar overnemen dat gaat ze hem echt wegduwen/wegslaan. Hij krijgt dan ook geen kusjes en ik wel.
We zijn even vaak thuis met haar. Maar ik merk wel dat ik haar vaker oppak/knuffel/heel actief samen met haar speel. En dat (8> eerder met haar op reep gaat bijvoorbeeld.
Als ik trouwens niet in de buurt ben is er niets aan de hand, dan is ze heel aanhankelijk naar hem toe.

Als we haar tussen ons in in bed leggen, komt ze ook áltijd tegen mij aan liggen. Maarja, ik aai en kroel haar dan ook meer..

Toch vind ik het wel jammer.
pi_133088562
Onze grote trok op een gegeven moment steeds meer naar mijn man toe. En nu is het nog vaak genoeg: "dit moet papa doen". De kleine daarentegen heeft echt zijn fases, de ene keer trekt hij dan meer naar mij toe, de andere keer meer naar mijn man.

Kwisted, er komt vast nog een fase waar het andersom zal zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133088652
Hier ook Kwisted. Het is een periode heel erg geweest (als mijn vriend hem wilde troosten ging hij overstrekken en nog harder huilen terwijl hij bij mij instant stil was). Ik vind het ook wel vervelend soms voor mijn lief.. Het is nu wel wat minder geworden.

Daarentegen roept hij de hele dag 'papa' (als m'n vriend de kamer binnenkomt of juist weggaat bijvoorbeeld), terwijl hij bijna nooit mama zegt :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133090928
quote:
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..
Ik vind het persoonlijk dan geen toegevoegde waarde hebben. Bij ons op het kdv hebben ze een speciale 3+ groep die ook zorgt voor een voorbereiding op de basisschool. En als ik zou werken zou ik het ook niet leuk vinden om hem op de dagen dat ik thuis ben, ook nog eens weg te moeten brengen.

Maar een psz is wel anders dan een kdv dus misschien vinden anderen het wel van toegevoegde waarde.
pi_133101516
Ik ga Faye ook niet ook nog naar de PSZ brengen op mijn vrije dagen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133101770
Ik ook niet hoor. M.i. gaat het met name om sociale ontwikkeling, rest komt thuis ook wel aan bod.

Muppet zat hier net met een vinger vast in de wielen van de wheelybug. :? Dikke tranen en haar eerste afgeschaafde velletje. ;(
pi_133101870
Ik dacht dat PSZ meestal gedaan wordt door ouders, die niet of erg weinig of in shifts werken en die aan een PSZ genoeg hebben. Is niet echt zo'n volledige dagopvang als een KDV dacht ik.

Oh arme O Ophelia. Beterschap voor d'r.

Vanochtend om 5 uur weer wakker. Naast schone luier deze keer ook pcm gegeven en het hielp wonderen. Na de pcm en een voeding doorgeslapen tot 8.15 uur. *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133102647
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit :')
pi_133102728
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:29 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit :')
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen of ik ergens op moest letten (tijdens de vakantie), zeg maar. En misschien handig om van dat spul mee te nemen, hoeheethetookalweer... ORS?
pi_133102761
Skoap, wat een timing inderdaad. :X Ik zou voor de zekerheid idd. even bellen.

Heerlijk Tinu. Wel opvallend dat hij na pcm ineens weer doorslaapt.
pi_133102831
Ja ORS zit al in de koffer. Dat neem ik altijd mee voor de zekerheid.

Zo idd maar ff bellen met de HAP
pi_133103851
Morning !
Hoop dat het morgen over is Skoap. Succes.
Tinu: Had je een reden voor de PCM ? Dat dat zo'n effect heeft op het slapen joh.
Hier eet ze opeens banaan, nu ik hem geef als een lollie met half schil :D ^O^
Ai. Ophelia, wat naar. Hier gisteren bijna tussen de buitendeur :o Gelukkig net niet !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133105214
Oh deuren, daar wordt ik ook altijd erg nerveus van. :X Ik gaf laatst ook een banaan half in de schil, begon ze aan de schil te knagen ...
En mevrouw zit hier even een tas open en dicht te ritsen alsof ze nooit anders gedaan heeft. :o
pi_133106694
KZ en Ophelia hij is ook weer met tandjes aan het rommelen: meer kwijlen, veel op vingers en speelgoed kauwen en volgens mij voelde ik een bobbel.

Skoap, slechte timing idd. Wat zei de hap?

Kz hoe bedoel jeals lolli? Eng hoor bijna tussen de deur.

Ophelia begin voor de dame met handtas is er.

We waren net naar een verjaardag van vrienden wiens dochter 2 werd en die zit ook met onze dreumes op het kdv. Kleine smulpaap kwam eerst van papa's, dan van mama's eerste stuk taart snoepen en dan heb ik van mijn zoon nog 2 keer een klein stukje mogen halen en nogmaals gedeeld. Hij weet wat goed is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133107118
Tinu, ik bedoel zoals bij ophelia, nog een stuk schil er omheen. Dat ze het als "ijsje / lollie" kan aflikken. Knabbelen.

Zo'n deur is echt eng. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Spelinloop is een speeldag ,middag of ochtend, bij de discotheek hier. Ga ik elke week heen met mn dochter. Ouders blijven erbij en je kunt speelgoed lenen. Beetje vergelijkbaar met wat DF en kyara doen.

Hier geen kdv dus psz over een jaar. Ipv thuis.
pi_133107142
Spelotheek :D
pi_133107820
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu, ik bedoel zoals bij ophelia, nog een stuk schil er omheen. Dat ze het als "ijsje / lollie" kan aflikken. Knabbelen.

Zo'n deur is echt eng. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Spelinloop is een speeldag ,middag of ochtend, bij de discotheek hier. Ga ik elke week heen met mn dochter. Ouders blijven erbij en je kunt speelgoed lenen. Beetje vergelijkbaar met wat DF en kyara doen.

Hier geen kdv dus psz over een jaar. Ipv thuis.
Oh ik zal hier ook eens kijken of de spelotheek zoiets doet. Lijkt me leuk, we zijn alleen nog geen lid.

En mijn dreumes is ook verkouden en hoest heel erg. Denk dat het hoesten ook pijn doet, dus daar is de pcm ook goed voor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133108277
Oeh Skoap rotte timing inderdaad zeg. Succes!
pi_133108419
Skoap, de timing is weer eens lekker.. Not..
Hopelijk trekt het inderdaad snel weg. Kon de HAP nog iets zinnigs zeggen?

Tinu, denk je dat hij pijn heeft? Ik weet ook dat bij enkele kinderen ze van pcm opzich al moe worden als bijwerking..

Ophelia, ik wist niet dat een wheelybug zoiets kon veroorzaken.. Precies het verkeerde plekje dan.. Het heelt gelukkig snel bij die kleintjes..
pi_133108530
Df, ik merk bij mezelf dat dat hoesten best pijnlijk is. Hij huilde ook nadat hij had gehoest. En doorkomende tandjes veroorzaken ook pijn. Ik denk dat hij zich iig niet lekker voelde. Wellicht dat de pcm hem ook wat moer heeft gemaakt, dat kan best. Maar ik dacht wel dat hij wat pijn had anders had ik geen pcm gegeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 10 november 2013 @ 15:10:08 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133109886
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja ORS zit al in de koffer. Dat neem ik altijd mee voor de zekerheid.
Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.
pi_133113862
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.
thnx! Daar heb ik idd ook wat in gestopt!
pi_133114010
HAP ging een hele vragenlijst af. Ze zei dat we best langs mochten komen als we dat wilden maar daar waarschijnlijk ook niks zouden vinden/doen. Maar besloten om niet langs te gaan. Hij eet goed en is vrolijk.

Verder de tips ORS, paracetamol en neusdruppels (zoutwater) maar dat heb ik allemaal al.

Later werden we nog terug gebeld dat als de koorts niet weg was na 3 dagen we daar wel naar een dokter moeten gaan.
  zondag 10 november 2013 @ 18:11:11 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133116744
Beterschap voor Luc Skoap, en hopelijk een fijne vakantie :Y

We hebben hier gisteren met Cristel naar kinderen voor kinderen zitten kijken! Echt zó geweldig vond ze het!
Allemaal dansen, kontje schudden, meezingen (vooral dat oohooooo oohooo gedeelte :P van klaar voor de start) _O-

Oh en ze heeft net voor de 2e keer vandaag soep op, met een lepel, ging nog aardig goed ook! Viel me alles mee :)

En nu heeft ze net mn brood gepikt }:|
pi_133117423
Hoi! Druk weekend hier :W

Kwis, dat naar één ouder trekken herken ik niet. Wel dat ie soms een eenkennige "bui" heeft en alleen bij mij of juist bij mijn man wil. Die verhouding is overigens wel 50/50.

Psz vind ik planningtechnisch ook tricky, dat zijn 2 of 3 dagdelen midden op de dag? Hoe doe je dat als werkende ouder? :?
Overigens wel een leuke activiteit voor je peuter, spelenderwijs leren met leeftijdsgenootjes. ^O^

Skoap, wat balen zeg, die koorts. Fijn dat ie wel vrolijk is. Hopelijk trekt het snel weg! Fijne vakantie!

Hier een dreumes die weer helemaal opgeknapt is van longontsteking en koortsaanval. De huisarts vermoedde wel dat hij hand-mond-voetziekte (of andere lichaamsdeelvolgorde :@ , ik noem het mond- en klauwzeer :+ ) heeft gehad aangezien hij welgeteld 5 "plekjes" had bij mond, op hand en been en bij bil. Dat zou de dubieuze mijlpaal van de eerste kinderziekte zijn dan.

Vandaag waren we bij een babyconcert O+ M was er redelijk vol van en na 20 minuten wel klaar ermee, evenals de andere 20 baby's (gelukkig duurde het maar een half uurtje).
Maar wat is dat tof zeg: een voorstelling in sfeer, licht en geluid helemaal afgestemd op baby's, en dan die koppies die compleet gebiologeerd en ademloos zitten te kijken en luisteren O+
Ik was er echt door ontroerd, die kinderlijke verwondering :@ (maar goed dat mijn schoonmoeder met M tussen de baby's was gaan zitten, anders had iedereen mijn sentimentele hoofd van dichtbij gespot :') )

Oh trouwens, de box is hier opgeruimd, en wat een ruimte ineens om met je loopwagen te kunnen crossen! Enf, betekent idd wel dat M en ik voortaan samen naar de wc gaan. :')
pi_133118512
Skoap, beterschap. Hopelijk is de koorts morgen weg als jullie vertrekken.

PE leuk dat Cristel zo genoot. En knap van het soep eten.

Mango, fijn, dat hij opgeknapt is en leuk van dat babyconcert zeg!

Wij waren vandaag in het winkelcentrum bij ons vlakbij en daar rijd zo'n minitrein voor kinderen, een stoomtreintje. Daar ging ik met de jongens in. Reuzeleuk was het!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 10 november 2013 @ 19:15:02 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_133118666
Mango, wij zijn hier een poos geleden ook naar zo'n babyconcert geweest. O+ Ik vond de sfeer zo mooi en toen moest ik erg m'n best doen om niet te huilen.

Verder nog totaal niet bijgelezen. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133118861
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:15 schreef Soempie het volgende:
Mango, wij zijn hier een poos geleden ook naar zo'n babyconcert geweest. O+ Ik vond de sfeer zo mooi en toen moest ik erg m'n best doen om niet te huilen.

Verder nog totaal niet bijgelezen. :@
nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor. :'(
pi_133120185
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 19:21 schreef Mangostine het volgende:

[..]

nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor. :'(
O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 november 2013 @ 20:08:43 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133121026
Ik wil ook nog naar een Babyconcert of theatervoorstelling O+

Skoap, fijne vakantie en hopelijk is hij snel opgeknapt.

Mango, fijn dat M weer wat opgeknapt is. Klinkt wel heftig.
pi_133121157
Klinkt geweldig Mango! Daar moet ik ook eens met Luc heen O+
pi_133121342
ja klinkt leuk zo'n babyconcert! Ik ben nu nog af en toe zoekende naar uitstapjes die geschikt zijn voor F met dit slechte weer. Ik kom namelijk qua binnen activiteiten niet veel verder dan zwemmen of naar een binnenspeeltuin. Maar voor dat laatste vind ik haar eigenlijk nog iets te klein. En knutselen vindt ze nog niet écht leuk, of tenminste niet langdurig..

En ik snap trouwens heel goed dat jullie volschieten bij zo'n concert. Pff en momenteel heb ik zoveel zwangerschapshormonen dat ik toenstraks zelfs moest huilen bij de concertdvd van K3, want kijk toch eens al die kindjes genieten :')

Ik ben aan het twijfelen of ik F haar slaaptijden een beetje zal gaan proberen in te plannen. Nu kijk ik gewoon wanneer ze moe wordt en dan leg ik haar erin. Maar het is me al een paar keer overkomen dat haar dutje vrij vroeg op de middag valt, waarna ze om 17u alweer moe is. En als ik haar dan erin leg dan wil ze volgens mij al doortrekken tot de ochtend. Dus maak ik haar dan wakker na een uur om nog te eten, wat resulteert in een zwaar overstuur kind. Ik wil dus kijken als ze vroeg moe wordt, of ik het nog kan rekken met even naar buiten gaan oid.
Iemand anders dat al eens geprobeerd?
pi_133121761
Oh dat lijkt me leuk zo'n babyconcert! Maar niet hier in de buurt de komende tijd zag ik, jammer. In de gaten houden dan maar. Fijn dat M weer hersteld is van de longontsteking Mango. Wel 'hoera' voor de eerste kinderziekte -O- heeft hij last van de mkz?

Skoap, wat een timing... Hoe ging het vandaag met Luc? Fijne vakantie alvast! Hopelijk is hij morgen een heel stuk beter. Diarreeluiers in het vliegtuig :X :X :X
Wij zijn ook druk met vakantieplannen. Concreet nog niks hoor, maar wel heel veel ideeën, vind ik al leuk genoeg!

Eenkennigheid herken ik niet. Wel dat hij graag naar de ander wil als hij bij de een op de arm zit, en daarna weer terug wil, haha.
En dreumesbuien qua eten opeens! Wat vandaag Het Allerlekkerste Eten Ooit is en zonder knipperen naar binnen geschoven wordt, is morgen opeens gebakken schoenzool en reden om te huilen. Ik heb vanmorgen vier verschillende soorten broodbeleg moeten proberen voor ik erachter kwam wat hij wel wilde.

Oh, en het beste nieuws van deze week, ik durf het bijna niet te zeggen wegens fokwet, maar ik heb de afgelopen week geen een keer mijn bed hoeven uitstappen voor 6.15 :D :D :D Zo'n slaapkop als Djenna zal het niet worden maar ik vond dit al drie vreugdedansjes waard :D

Sam, hoe is het met jou?
  zondag 10 november 2013 @ 20:21:32 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133121801
Ja, hier werkt entertainen het beste om te rekken. Dus andere omgeving, buiten, visite etc.
  zondag 10 november 2013 @ 20:22:18 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133121858
Mineola *O* wat goed!
pi_133122462
Hoeveel slaapt ze nog overdag Kwisted? Hier twee slaapjes, 's ochtends geeft hij (vrij snel en goed) aan dat hij moe is. Hij slaapt dan anderhalf a twee uur. 's Middags geeft hij het minder aan maar ik leg hem dan zelf rond 14-15 uur uiterlijk in bed, en dat vindt hij prima, hij slaapt dan meestal minstens een uur, maar regelmatig ook wel langer. Na twee uur ga ik hem wakker maken als hij dan nog slaapt.

Ik zou in jouw geval ook proberen te rekken tussen de middag. Ik merk dat meneer hier het prima volhoudt buitenshuis. In huis is hij eerder moe.

Ideeen: kinderboerderij, park, speeltuintje met glijbaan, een rondje fietsen, bibliotheek, of gewoon het winkelcentrum.
Zwemmen hebben we behalve op vakantie nog nooit gedaan. Ik hou ook niet echt van zwemmen en het lijkt me eerlijk gezegd heel onhandig allemaal :@. Waar laat je bv je kind als je zelf moet aankleden? Die kleedkamers zijn hartstikke nat in mijn herinnering.
  zondag 10 november 2013 @ 20:34:50 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133122822
Ik zit er ook wel een beetje mee, wat te doen bij slecht weer.
Bibliotheek en winkelcentrum inderdaad. Intratuin schijnt ook wel leuk te zijn: visjes kijken en vooral de kerstafdeling met allemaal lichtjes. Gaan we dus ook maar proberen. En zwemmen en binnenspeeltuin. Zie ook wel op tegen zwemmen maar M vond het zo ontzettend leuk.

Wij hebben hem gewoon op het bankje gezet. Was ook een extra groot kleedhokje dus dat scheelt wel. En ze hebben ook vaak grote kleedruimtes met box en aankleedkussens.
pi_133122994
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:30 schreef Mineola het volgende:
Hoeveel slaapt ze nog overdag Kwisted? Hier twee slaapjes, 's ochtends geeft hij (vrij snel en goed) aan dat hij moe is. Hij slaapt dan anderhalf a twee uur. 's Middags geeft hij het minder aan maar ik leg hem dan zelf rond 14-15 uur uiterlijk in bed, en dat vindt hij prima, hij slaapt dan meestal minstens een uur, maar regelmatig ook wel langer. Na twee uur ga ik hem wakker maken als hij dan nog slaapt.

Ik zou in jouw geval ook proberen te rekken tussen de middag. Ik merk dat meneer hier het prima volhoudt buitenshuis. In huis is hij eerder moe.

Ideeen: kinderboerderij, park, speeltuintje met glijbaan, een rondje fietsen, bibliotheek, of gewoon het winkelcentrum.
Zwemmen hebben we behalve op vakantie nog nooit gedaan. Ik hou ook niet echt van zwemmen en het lijkt me eerlijk gezegd heel onhandig allemaal :@. Waar laat je bv je kind als je zelf moet aankleden? Die kleedkamers zijn hartstikke nat in mijn herinnering.
Ze slaapt nog 2x tegenwoordig ziet ons ritme er zo uit
6.00u wakker, naar beneden pap eten en dan speelt ze en poept ze altijd :P
7.00-8.30u eerste dutje van +- anderhalf uur
en dan dus smiddags ergens nog een keer. Meestal van 13.30-15.30u, wat ik ideaal vind. Maar soms is ze ineens om 12.00u al moe, slaapt dan tot 14.00u. Met als gevolg dat ze het niet trekt tot aan de avond. En dan is het trammelant.
Ik zou ook zo graag zien dat ze smorgens gewoon doorslaapt tot 7.00u (of later natuurlijk). Dat uurtje beneden voelt altijd zooo waardeloos!

Ik ben trouwens vooral opzoek naar binnen activiteiten. Buiten doe ik inderdaad ook graag de dingen die jij opnoemt.

Zwemmen is trouwens echt zo'n aanrader. Ik ben nu bij 2 verschillende zwembaden geweest. Er waren bij beide voorzieningen voor kleine kindjes. Het liefst ga ik in het grote hok, samen met andere moeders zeg maar. Daar stond dan een box! Daar kon ik F dan mooi inzetten terwijl ik mezelf aan/uit kleed. Ik zorg gewoon dat ik zelf makkelijke kleding aan heb, liefst van tevoren badkleding al aan onder mijn kleren. N. kan al goed staan toch? Ik kan F altijd naast me neerzetten ook, en dan blijft ze gewoon bij me staan. Zo heb ik ons ook al eens omgekleed in een klein hokje. Dat was overigens niet echt handig.
Oh maar dat zwemmen is zo leuk he O+
  zondag 10 november 2013 @ 20:40:52 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133123243
Intratuin dus ;)
pi_133123271
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
Ik zit er ook wel een beetje mee, wat te doen bij slecht weer.
Bibliotheek en winkelcentrum inderdaad. Intratuin schijnt ook wel leuk te zijn: visjes kijken en vooral de kerstafdeling met allemaal lichtjes. Gaan we dus ook maar proberen. En zwemmen en binnenspeeltuin. Zie ook wel op tegen zwemmen maar M vond het zo ontzettend leuk.

Wij hebben hem gewoon op het bankje gezet. Was ook een extra groot kleedhokje dus dat scheelt wel. En ze hebben ook vaak grote kleedruimtes met box en aankleedkussens.
Ja precies ook die aankleedkussens!
Ik ben overigens wel altijd huiverig dat F in haar zwemluier poept :') Gelukkig nog niet voorgekomen. Lijkt me zo onhandig!

Intratuin/Coppelmans is een leuk idee! Winkelen vindt ze overigens ook altijd wel leuk. Ze laat zich wel lekker rondrijden in de buggy :Y

Ik ben trouwens steeds wat meer mijn regeltjes wbt eten los aan het laten. Was ik voorheen nog alleen van het stronkjes broccoli koken en haar voorschotelen, doe ik nu niet meer zo moeilijk over kant en klaar sausjes etc.
Zo heeft ze vandaag ook voor het eerst worstebroodje gehad, en van de week een tosti die ze in wat ketchup mocht dippen.
Alleen qua drinken blijf ik streng. Ze krijgt alleen water, en bij het brood wat melk. En op het kdv wat sap, maar daar laat ik haar gewoon meedoen met de rest.
Ik merk gewoon dat ze wat minder goed eet de laatste tijd, en ze lijkt wel van wat extra smaak te houden. Dus ik probeer me er wat minder druk om te maken ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')