Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).quote:Op zaterdag 9 november 2013 06:18 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh NTS kwam die peuterspeelzaal dan zo slecht over bij je qua opvoedtechnische aanpak? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor dat ik dat vraag.
Ik dacht dat ze dan gewoon fijn in de box blijft zitten als het even nodig is, zonder meteen op tilt te slaanquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:35 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
Hoezo mee blijven oefenen zodat ze het niet afleert?
Toevallig sinds een paar dagen. Wij voeden op zich heel erg 50/50 op, maar M. is een dag meer met haar thuis dan ik. Misschien dat ze daardoor compenseert als ik thuis ben? Geen idee. Geen idee ook of het aanhoudt of net toeval is geweest, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Luc heeft dat ook heel erg. Als we samen thuis zijn en er is echt wat, dan moet ik hem troosten anders is het niet goed. Of als ik even naar boven loop dan staat hij geregeld te huilen bij het traphekje tot ik terug benquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ze heel erg naar mij toe trekt de laatste tijd, terwijl wij toch wel 50/50 opvoeden. Herkenbaar voor anderen?
Ik vind het persoonlijk dan geen toegevoegde waarde hebben. Bij ons op het kdv hebben ze een speciale 3+ groep die ook zorgt voor een voorbereiding op de basisschool. En als ik zou werken zou ik het ook niet leuk vinden om hem op de dagen dat ik thuis ben, ook nog eens weg te moeten brengen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Even een vraag over psz in het algemeen. Doe je dat alleen als je kindje niet naar het kdv gaat? Ik was niet van plan om F naar de psz te laten gaan, omdat ze ook al veel leert en sociaal contact heeft op het kdv..
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen of ik ergens op moest letten (tijdens de vakantie), zeg maar. En misschien handig om van dat spul mee te nemen, hoeheethetookalweer... ORS?quote:Op zondag 10 november 2013 10:29 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft bijna 40 graden koorts en sinds vanmorgen ook diarree. We gaan morgen op vakantie (6 uur vliegen). Luc is verder wel vrolijk en eet goed. Zit te twijfelen of ik nog even met de HAP moet bellen. Heerlijke timing ook weer dit
Oh ik zal hier ook eens kijken of de spelotheek zoiets doet. Lijkt me leuk, we zijn alleen nog geen lid.quote:Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu, ik bedoel zoals bij ophelia, nog een stuk schil er omheen. Dat ze het als "ijsje / lollie" kan aflikken. Knabbelen.
Zo'n deur is echt eng. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
Spelinloop is een speeldag ,middag of ochtend, bij de discotheek hier. Ga ik elke week heen met mn dochter. Ouders blijven erbij en je kunt speelgoed lenen. Beetje vergelijkbaar met wat DF en kyara doen.
Hier geen kdv dus psz over een jaar. Ipv thuis.
Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.quote:Op zondag 10 november 2013 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja ORS zit al in de koffer. Dat neem ik altijd mee voor de zekerheid.
thnx! Daar heb ik idd ook wat in gestopt!quote:Op zondag 10 november 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als je 6 uur moet vliegen zou ik dat in je handbagage stoppen. In het vliegtuig zelf droog je ook wat meer uit dus dan is extra vocht sowieso belangrijk.
nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor.quote:Op zondag 10 november 2013 19:15 schreef Soempie het volgende:
Mango, wij zijn hier een poos geleden ook naar zo'n babyconcert geweest.Ik vond de sfeer zo mooi en toen moest ik erg m'n best doen om niet te huilen.
Verder nog totaal niet bijgelezen.
quote:Op zondag 10 november 2013 19:21 schreef Mangostine het volgende:
[..]
nou, bij mij gingen de kranen gewoon open hoor.
Ze slaapt nog 2x tegenwoordig ziet ons ritme er zo uitquote:Op zondag 10 november 2013 20:30 schreef Mineola het volgende:
Hoeveel slaapt ze nog overdag Kwisted? Hier twee slaapjes, 's ochtends geeft hij (vrij snel en goed) aan dat hij moe is. Hij slaapt dan anderhalf a twee uur. 's Middags geeft hij het minder aan maar ik leg hem dan zelf rond 14-15 uur uiterlijk in bed, en dat vindt hij prima, hij slaapt dan meestal minstens een uur, maar regelmatig ook wel langer. Na twee uur ga ik hem wakker maken als hij dan nog slaapt.
Ik zou in jouw geval ook proberen te rekken tussen de middag. Ik merk dat meneer hier het prima volhoudt buitenshuis. In huis is hij eerder moe.
Ideeen: kinderboerderij, park, speeltuintje met glijbaan, een rondje fietsen, bibliotheek, of gewoon het winkelcentrum.
Zwemmen hebben we behalve op vakantie nog nooit gedaan. Ik hou ook niet echt van zwemmen en het lijkt me eerlijk gezegd heel onhandig allemaal. Waar laat je bv je kind als je zelf moet aankleden? Die kleedkamers zijn hartstikke nat in mijn herinnering.
Ja precies ook die aankleedkussens!quote:Op zondag 10 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
Ik zit er ook wel een beetje mee, wat te doen bij slecht weer.
Bibliotheek en winkelcentrum inderdaad. Intratuin schijnt ook wel leuk te zijn: visjes kijken en vooral de kerstafdeling met allemaal lichtjes. Gaan we dus ook maar proberen. En zwemmen en binnenspeeltuin. Zie ook wel op tegen zwemmen maar M vond het zo ontzettend leuk.
Wij hebben hem gewoon op het bankje gezet. Was ook een extra groot kleedhokje dus dat scheelt wel. En ze hebben ook vaak grote kleedruimtes met box en aankleedkussens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |