abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132894188
http://kindentaal.logopedie.nl/site/minimum_spreeknormen

Is Van Wiechen hetzelfde als de minimum spreeknormen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132894627
Dank jullie wel *O*
Hij is ruim een maand geleden jarig geweest :) en zegt nog geen woord :P

Iemand een tip (bv op ebay) waar je laarsslofjes kan kopen zonder bontrandje? 12 cm zoiets denk ik zo uit mijn hoofd. Maximaal een tientje :D

[ Bericht 12% gewijzigd door L4cs4p op 04-11-2013 17:31:55 ]
  maandag 4 november 2013 @ 17:35:30 #53
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132894901
No worries L4, mijne is net 2 en pas sinds de zomer is ze meer woordjes gaan zeggen en lult nu de oren van je kop :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_132895279
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Clubsoda het volgende:
http://kindentaal.logopedie.nl/site/minimum_spreeknormen

Is Van Wiechen hetzelfde als de minimum spreeknormen?
Van Wiechen wordt gebruikt door het consultatiebureau.

http://www.nji.nl/nl/Kenn(...)nOnderzoek-%28VWO%29

Die minimum spreeknormen ken ik niet?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132895304
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Susie het volgende:
No worries L4, mijne is net 2 en pas sinds de zomer is ze meer woordjes gaan zeggen en lult nu de oren van je kop :P
:D

Dank je, dat zijn de verhalen die ik horen wil :D :P
pi_132895590
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Van Wiechen wordt gebruikt door het consultatiebureau.

http://www.nji.nl/nl/Kenn(...)nOnderzoek-%28VWO%29

Die minimum spreeknormen ken ik niet?
Je hebt de Groninger Minimumspreeknormen, opgesteld vanuit taalwetenschappen en ik weet dat logopedisten die hanteren om in te schatten welke kinderen in aanmerking komen voor een vroeg-logopedische interventie.
pi_132895873
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 17:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je hebt de Groninger Minimumspreeknormen, opgesteld vanuit taalwetenschappen en ik weet dat logopedisten die hanteren om in te schatten welke kinderen in aanmerking komen voor een vroeg-logopedische interventie.
Ik ben me aan het inlezen. :Y Ik zie in het artikel hieronder dat het minimum van 5 woorden (mijlpaal 5-10 woorden) geldt voor de leeftijd 18-24 maanden.

http://www.simea.nl/vhz/artikelen/2007/2007-5-artikel-2.pdf

Het is dus niet hetzelfde, maar de mijlpalen komen wel redelijk overeen. :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door Soempie op 04-11-2013 18:10:50 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132896335
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:26 schreef L4cs4p het volgende:
Dank jullie wel *O*

Iemand een tip (bv op ebay) waar je laarsslofjes kan kopen zonder bontrandje? 12 cm zoiets denk ik zo uit mijn hoofd. Maximaal een tientje :D
Ik lees even mee O-)
pi_132897916
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 07:32 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft er hier iemand trouwens de lanceerder van de tuut tuut garage? Ik twijfel tussen de lanceerder en een leuk badspeeltje met polarberen, die je van de glijbaan af kunt laten gaan als Sinterklaas cadeautje. Hier toevallig iemand met ervaringen en meningen? Wij hebben trouwens nog helemaal niets van de Tuut tuut garage.
Even in de herhaling. Heeft iemand hier een ervaringsbericht voor me?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132898348
O gelukkig dan hoef ik me geen zorgen te maken. Djen brabbelt de hele dag wat af maar echt bewust mama of papa oid komt er nog niet uit.

jullie brachten me op het idee om haar zelf trap op te laten gaan maar ze is lui... mama moet har nog dragen :p

Lopen gaat goed aan twee handjes. Soms als ze langs de bank waggelt laat ze per ongeluk beide handjes los. Dan kijkt ze echt met zon blik van: o shit wat doe ik nu? En dan weer heel snel de handjes aan de bank.

Zoe wat een leuke foto! :)

Tinu knap hoor zon treinreis.

Sam succes en sterkte met alles!
pi_132898679
Vandaag gaan zwemmen met F. Was super leuk. Ze genoot er echt van! Ze wilde alleen niet in de gele badring.

En vanavond haar zelf laten eten van een bordje met een klein(echt)vorkje en ze at ineens super veel!

Oh en ik maak nu ik zwanger ben steeds vaker fruitsmoothies en dat vindt ze heerlijk! En ze drinkt dan al heel knap uit t rietje!
*trots!

Ik lees mee maar t lukt me niet om te reageren op iedereen..

F brabbelt en zegt mama/papa/die/bah De rest is onverstaanbaar.
pi_132898984
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:26 schreef L4cs4p het volgende:
Dank jullie wel *O*

Mijn nichtje wordt volgende week 2 en praat pas sinds een maand of 2 wat meer. Daarvoor alleen mama papa en die. Maar grote broer van net 4 regelde alles wel voor haar, dus er was ook geen noodzaak om zich duidelijk te maken :P. Nu haalt ze het wel in razend tempo in trouwens!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132899355
Sam :* Sterkte meis!

Kwis, mijnes ging ook beter eten toen hij een eigen vorkje kreeg!

Wij zijn een weekendje weg geweest, erg leuk gehad! Hoogtepunt voor de mini was 1,5 uur indoor speeltuin, wat had hij een lol!! Zeker voor herhaling vatbaar (onze max was wel bereikt na 1,5 uur :P).

Super trouwens, die landal kinderhuisjes _O_. Alleen scheen er een lantaarnpaal precies z'n slaapkamer in zonder verduisterende gordijnen (en thuis slaapt hij wel in het pikkedonker), dat was even spannend. Maar het ging prima, echt trots op hem!

Zo even wat foto's plaatsen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132899761
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132899978
L4 welkom en gefeliciteerd met je dreumes!

Sam, sterkte ermee!

Zoë wat een leuke foto!

Phaidra, leuke foto's. Klinkt naar een fijn weekend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132900181
Tinu, fijn dat alles bij jullie goed gegaan is met reizen! Super dat zoveel mensen kwamen helpen ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132900481
Klinkt als een top weekend Phaidra ! Foto's O+
Kwisted: ^O^
Twink: heeft die spreidbroek nog gevolgen voor het looptempo ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132900755
L4, welkom bij de dreumesjes!

Ik dacht ook dat het 5 woorden minimaal waren. Maar dan telt iets als woef of bah ook mee, zolang het maar een klank is dat gebruikt wordt voor een specifiek iets..
Chris haalde dat nipt, week voor de afspraak geleerd..

Phaidra, dat ziet er leuk uit! Landal bevalt ons ook wel meestal.

Tinu, stoer dat je de reis gemaakt hebt!
pi_132901183
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben me aan het inlezen. :Y Ik zie in het artikel hieronder dat het minimum van 5 woorden (mijlpaal 5-10 woorden) geldt voor de leeftijd 18-24 maanden.

http://www.simea.nl/vhz/artikelen/2007/2007-5-artikel-2.pdf

Het is dus niet hetzelfde, maar de mijlpalen komen wel redelijk overeen. :Y
Heb het nog niet helemaal gelezen, maar Goorhuis was de naam die daarbij hoorde, herinnerde ik me inderdaad. Volgens mij is het moeilijk om echt te zeggen wat nou nog binnen de grenzen van het 'normale' valt, en wordt er vooral veel gekeken naar taalproductie en minder naar taalbegrip.

Wat een leuke foto's Phaidra O+ Die met het boek vind ik hilarisch _O-

Ik was vergeten Tinu te complimenteren, ik vind het stoer, zolang in de trein met twee kinderen. Fijn dat men zo behulpzaam was. Sowieso vind ik de service van de DB veel fijner dan van de NS :Y
pi_132902264
Sam sterkte met alles :*

L4 welkom!

En ik zag een boel leuke foto's O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132905628
L4 welkom!

Phaidra, wat een ontzettend leuke foto's! En dat boekjes ziet er heel leuk uit. En het moonkidspak O+

Wij zijn een paar dagen weg, megadrama bij naar bed gaan ;( nu is het wel stil maar ik verwacht een drama nacht. Als het morgen goed weer is dan gaan we naar de dierentuin en woensdag komen opa en oma langs om op de meisjes te passen en dan kunnen wij lekker met M zwemmen. En er is hier ook een ballenbak.... *O*

Qua praten zij n het hier nu echt zinnen. " wil naar bedje toe" "slapen bij tijger" etc.
pi_132906905
Sterkte Kyara :* hoop dat jullie kunnen genieten.
verwarrend hoor, al die onderzoeken en mijlpalen. Wel boeiend. Ik ga van af morgen beter luisteren :)
DF: hadden jullie hem expres nog woordjes geleerd ?
pi_132907512
Twinkle leuk is dat per ongeluk helemaal los staan.

Kwisted fijn, dat ze fruitsmoothies lekker vind.

Kyara wat balen. Ik duim voor een goede nacht.

Dank voor alle complimenten. Ik laat jullie nog even mijn lekker in de trein slapende dreumes zien. Svp niet quoten:

Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 4 november 2013 @ 22:05:12 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132907798
Hier gaat het kletsen ineens hartstikke snel. Bij de 14-maanden afspraak op het cb vroegen ze of ze al iets zei naast papa en mama. Dat was het geval dus dat was 'goed', geen idee hoe of wat. Ze zegt nu:
Papa, mama, die, daar, speen, appel, boven, bouwen, eten, aardbei, happen, opa, mauw, pauw, boe, woef. Best aardig al!

Leuke foto's!

Sterkte Sam. Al snap ik het geloof ik niet helemaal. Als je vriend naar je toekomt is het weer goed en anders is het uit? Vervelend voor Lisa en Amber en natuurlijk ook voor jullie. Hoe is het met je herstel?
pi_132908378
Tinu: wat zoet O+
Soesa: Wat gaat ze rap O+
pi_132910236
Tinu, wat lief!

Soesa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132915465
Wow Soesa wat een snelle prater.

Over praten gesproken, hier werden in het verleden best wat woordjes gezegd, die ik u al wekenlang niet meer hoor. Er komen wel nieuwe woordjes uit maar veel minder en die leert hij veel langzamer. Maar volgens mij is dat normaal en komt het wel weer dat hij weer meer praat of niet?

Sam, wat vervelend dat er zo vaak ruzie was de laatste tijd. Fijn, dat je nu ergens woont waar je ondersteuning hebt. Wat houdt je vriend in Maastricht? Heeft hij daar eigen vrienden ofzo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132915504
Sam wat een rotsituatie! Heel veel sterkte en hopelijk snel beterschap. Trek je t emotioneel nog n beetje?

F wordt weer steeds vaker snachts wakker. En ze is altijd rond 5u wakker. Vanmorgen haar naast me gepakt en toen hebben we tot half 7 geslapen. Ben alleen niet van plan dat elke dag te doen. Dus hoop niet dat ze t nu gaat afdwingen.
pi_132915558
Emotioneel gaat het eigenlijk heel goed. Hij heeft daar zijn werk nog en zit nog in een keuringstraject dus dat houd hem o.a tegen.

Ben een beetje op het punt gekomen dat ik het alleen zielig vind voor lisa en amber,

Lisa is erg onrustig snachts en dat we samen slapen werkt niet mee. Wel 30 keer uit bed geweest voor dr en om 6 uur was ik gesloopt maar lisa klaar wakker. Zit nu te vechten tegen mijn slaap... motgen gaat me vader weer werken dus kan ze appart liggen hopelijk word ze dan wat minder wakker.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132915582
Tinu
Lieve foto's O+

Tante soesa
Kleine kletskous! Knap dat ze al zoveel woordjes zegt.

Kwisted
S heeft ook van die periodes. Ze slaapt bijna altijd al smorgens vroeg bij me :@ vind ik gezellig en hebben we nog even rust. Zijn ook momenten dan wil ze niet verder slapen :O vermoeiend maar die periodes duren gelukkig nooit lang.

S wordt nog steeds 1-3 (of4..)x wakker snachts.. Vind ik ook niet leuk maar kan er niets aan veranderen.
Ik kijk naar de positieve dingen en voor de rest is het super gezellig en al die ontwikkelingen zijn zo leuk om te zien O+ vind niet dat ik te klagen heb.
pi_132915596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 07:25 schreef Sam1993 het volgende:
Emotioneel gaat het eigenlijk heel goed. Hij heeft daar zijn werk nog en zit nog in een keuringstraject dus dat houd hem o.a tegen.

Ben een beetje op het punt gekomen dat ik het alleen zielig vind voor lisa en amber,

Lisa is erg onrustig snachts en dat we samen slapen werkt niet mee. Wel 30 keer uit bed geweest voor dr en om 6 uur was ik gesloopt maar lisa klaar wakker. Zit nu te vechten tegen mijn slaap... motgen gaat me vader weer werken dus kan ze appart liggen hopelijk word ze dan wat minder wakker.
:*
Lisa zal het e.e.a. ook wel meekrijgen denk ik. Heeft hij ook laten weten wanneer hij jullie komt opzoeken? Misschien kun je dan vertellen wanneer ze papa weer ziet oid
pi_132915954
Sam wat een nare situatie zeg.. Ik hoop voor jullie dat je vriend lekker naar jullie toe komt :*

Zoë en Kwisted met vaak wakkere kindjes :*

Tinu: schattige foto! Lief zo'n klein slapend hummeltje O+

Tante Soesa: wat een hoop woordjes al! :D O+

Niemand dé tip voor winterslof/laarsjes zonder bont?
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:04:01 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132916239
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 22:55 schreef Sam1993 het volgende:
Tinu, wat lief!

Soesa.
SPOILER
Vervelende situatie zo Sam -O- . Sterkte!

Ja, ze begint echt te kletsen, ik vind het heerlijk! Zo handig ook dat ze duidelijk kan maken wat ze wil :Y. Vanochtend zei ze ineens: 'dikkie' en wilde ze een boekje van Dikkie Dik lezen O+. Als ik haar ook uit bed ga halen 's ochtends zegt ze vaak 'hoi' als ik binnen kom :D _O-

Wat vervelend Kwisted, dat ze 's nachts een paar x wakker is. Dat vroege opstaan hebben wij ook een tijdje gehad en wij namen haar ook bij ons in bed. Nu is dat niet meer nodig, ze is meestal tussen half 7 en half 8 wakker. Ik vond het altijd wel heel fijn :@ , meestal ging ze m'n hand vasthouden O+
pi_132916526
Kz, we hebben niks expres geleerd aan Chris. Hij ging toevallig net die week wat praten en ook los lopen. Week voor de 2jaars afspraak begon hij woorden te combineren, wat dan ook "hoort" ;)
Daan is met alles ietsje sneller, dus daar verwacht ik helemaal niks raars qua cb..

Tinu, lekker reizen zo slapend!

Sam, jammer van de nachten. Maar het is tijdelijk, en dan heb je een mooi plekje!
pi_132922416
Tinu O+

Sterkte Sam :*

L4, nee sorry, waarom geen bont? Of bedoel je echt bont maar nep bont mag wel? Misschien tula2shoes via ebay? Of Aapies?
pi_132922774
Sterkte Sam!

L4, ik zweer ook bij de (nep)bontlaarsjes van aapies dus ik kan je ook niet verder helpen.

Hier trouwens die soksloffen al heel snel binnen gekregen. Helaas glijden ze ook heel makkelijk weer uit -O-
pi_132926015
Even een crosspost uit t babytopic omdat t over haar ging
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Kwisted op 05-11-2013 18:49:26 ]
pi_132926188
Dat is bijna mee haar dan dreumes O+
Supermooi!
pi_132927184
Oh haar, dat heeft de mijne ook :+ Zie hier zijn weelderige bos _O- /goedexcuusvooreenfotospam

SPOILER
Lieve foto's, Kwisted.

Wat een babbelkontje Soesa, wat leuk! Dat 'hoi!' als begroeting is zo zoet O+

Ik duim voor een goede afloop voor jullie Sam, op welke manier ook. Relatieproblemen zijn al ellendig genoeg, en nog veel meer als er kinderen in het spel zijn :*
pi_132927651
Sam sterkte :*

Wat een lieve foto's Kwis en CS O+

Wat een weer -O- we hebben maar een pyjama dagje
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132927898
M zit nu op het kdv, en daar speelt hij buiten in weer in wind geloof ik, maar als ik thuis was geweest zou ik het ook wel weten, lekker pyjamadagje :Y Ik moet zo nog wel naar huis fietsen -O-
pi_132928606
Kwisted, dat haar :D O+ Prachtig!!!

Club, wat een schatje heb je daar! O+

Kyara, wat zijn de neppe aapies? Welk 'merk' is het dan? Ik vind het bontrandje niet zo erg leuk voor mijn knul.. :D
En die soksloffen... ik heb er zo'n hekel aan! Binnen 1 minuut liggen ze alweer op de grond.
pi_132930142
De aapies zijn niet net, het bont is nep. Ik vond het juist wel leuk mijn jochie (en heerlijk warm) dus kan je niet verder helpen.

Leuke foto's CS ! Handige overal ook voor het buitenspelen met dit weer.
pi_132930577
Verkeerd begrepen :D Sorry. Ik vind het bont het juist een beetje meisjesachtig maken :D Als er niks anders te vinden is, zal ik wel moeten :D
pi_132933022
CS werk je op fiets afstand van je huis?

Gisteren hebben ze ook even buiten gespeeld op de opvang! ze ging dansen buiten :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132933650
Ja half uurtje fietsen ongeveer. Fijn vind ik dat (als het niet regent }:| )

Lief, lekker dansen in de regen.

Mijn dreumes pakt net zijn boterham van vanmorgen uit de prullenbak en begint hem op te eten :r
pi_132936132
_O- _O- _O-
pi_132936279
Lekker CS..... :D
pi_132936679
Bitterend, wat lief! O+

Clubsoda, iewwwwwww :D Je moet je kind natuurlijk wel te eten geven, jij ontaarde moeder :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:15:33 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_132937158
Smakelijk CS. :D Ligt niet aan je kookkunsten, hopelijk? :Y) Leuke foto's van M. bij zo'n water-/ zandbaan. Zo'n overal is echt een goed idee!

Zag ook mooie foto's voorbij komen van Zoë en Kwisted.

Kyara hoe is het vandaag? Was je nacht een beetje te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')