Ik stond te kokenquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:04 schreef L4cs4p het volgende:
Bitterend, wat lief!
Clubsoda, iewwwwwwwJe moet je kind natuurlijk wel te eten geven, jij ontaarde moeder
Nu dat je het zegt, is het hier ook zo..in de ochtend kan ze brinta eten, daarna een boterham met pindakaas, banaan, smiddags een avocado en een ei en savonds soms een beetje soms niks..maar de volgende dag wil ze ineens geen brinta, of brood, of fruitquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier scheelt het ook per dag. vandaag gebunkerd van pasta met kaas/room/pijnboompitten/spekjes uit de oven.. Gisteren ook al van de aardappel anders.. Maar soms ook dagen geen hap.. Gemiddeld gezien wel een bord per dag, dus het zal wel
Heerlijk Bitterend, Vanochtend bij de Ikea keuken besteld. Hij drentelde vrolijk rond daar. Bij het restaurant leuk gespeeld met andere kindjes, en daarna in de kinderwagen in slaap gevallen.. Daar max 45 minuten geslapen, maar toch gewoon nog vrolijk de rest van de dag. Zo handig dat hij amper van zijn stuk te krijgen is, of hij nou 30 minuten of 3 uur slaapt..
Soemp blijft lekker bij ons volgens mij.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:21 schreef bitterend het volgende:
Soempie wanneer ging je nou verhuizen naar elandland? ik heb het gemist denk ik
Avocado is hier ook zo'n beetje heilig verklaard. En gelukkig want retegezond.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:48 schreef bitterend het volgende:
Ja bizar he! ze had een broccoli periode, en pasta periode en nu is couscous helemaal favoriet! (wel droog zonder saus) en avocado eet ze altijd ja! ik ben daar zelf ook gek op...kan er echt veel van eten![]()
Eet M nu beter Kyara?
DF lekker tochrustig!
Dat vind ik ook zelf heeeeeerlijk!quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geprakt met stukjes tomaat erdoor is avocado hier een grote hit met geroosterd brood erbij. In stukjes ook wel maar iets minder.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind lust geen avocadoSowieso mot ie niets wat groen is.
Volgens mij is Daan heel mellow, of niet DF? Fijn, dat dat soort uitstapjes allemaal zo makkelijk gaan
Goede tip, hij vindt tomaat ook lekker. Gaan we proberen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geprakt met stukjes tomaat erdoor is avocado hier een grote hit met geroosterd brood erbij. In stukjes ook wel maar iets minder.
Ik ook. Zij krijgt de ene helft en bij de andere mik ik nog wat tabasco en die eet ik op. (geldt trouwens voor zowel stukjes als babyguacamole (geprakt met tomaat dus) )quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zelf heeeeeerlijk!
ze eet het hier gewoon met de hand, ik snij het door het midden en dan nog een keer en zo is het binnen 2 minuten op
CS, Daan is veel gewend. Vanaf 2 weken wordt hij al dagelijks meegesleept naar school. Dus slapen onderweg is voor hem niet raar. En onderbroken/gebroken slaapjes ook niet. (anders dan bij grote broer)quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is Daan heel mellow, of niet DF? Fijn, dat dat soort uitstapjes allemaal zo makkelijk gaan
Hier straffen we nog niet op die manier hoor, ik kan me ook niet voorstellen dat E dat al zou begrijpen? Bleef F staan in de hoek? Straffen is hier 'nee' zeggen en/of uit de situatie halen.quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Best herkenbaar al van t eten!
F at eerst super goed savonds en nu niet meer. Muizenhapjes zijn t. Eerste luste ze alle groente gewoon puur, zoals stronkjes broccoli. Nu eigenlijk alleen als t bewerkt is of ergens doorzit.
Gisteren voor t eerst n pannekoek gehad, dat ging er wel in nayuurlijk.
Maar we mogen niet klagen. Pap/fruit/brood/rauwkost/yoghurt eet ze super.
Nts, sorry ik moest lachen hihi. Zag t voor me!
En krijgt ze dan straf ofzo?
Hoe doen jullie dat eigenlijk met straffen (zwaar beladen woord zeg..)?
Ik heb F laatst al n keer in de hoek gezet. Voelde me net nanny Jo
quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soemp blijft lekker bij ons volgens mij.
Fijn dat het met M weer beter gaat! Ik vind dat hij al veel zegt hoor, E is natuurlijk iets ouder en vooral de laatste week gaat het heel hardquote:Op woensdag 6 november 2013 09:03 schreef Mangostine het volgende:
Ach Soesa, wat heeft ze? Beterschap!![]()
Kwis, ik zette M wel eens in de box, maar na een tijdje werkte dat niet meer. (Note to self: die box eindelijk eens opruimen)
Nu spreek ik hem duidelijk toe, dat is voldoende. Ik ben sws geen straffer denk ik, tot het moment dat hij zelf kan bedenken welke "straf" hij zal krijgen.
NTS, eigen willetje much?![]()
![]()
Hier gelukkig weer een vrolijke dreumes die lekker actief is. Hopelijk voorlopig even geen virussen meer.
Ik las over woordjes, wat praten jullie dreumesen veel en goed!Mijnes zegt mama, ja, nee, dit en drinken. En verder veel klanken die ergens op lijken maar nog niet duidelijk zijn, dicht (dih), hallo (huwuh), poes (TUH!). Hij snapt wel al heel veel, eten, zitten en kusje geven wel een gerichte reactie.
Truc van vandaag: mama wegduwen.
Gefeliciteerd en welkom Coco en Saar!
Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Nts, sorry ik moest lachen hihi. Zag t voor me!
En krijgt ze dan straf ofzo?
Hoe doen jullie dat eigenlijk met straffen (zwaar beladen woord zeg..)?
Ik heb F laatst al n keer in de hoek gezet. Voelde me net nanny Jo
Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het bestequote:Op woensdag 6 november 2013 09:49 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.
Ik merk namelijk goed dat Draakje erg bewust is van wat ze doet, ook in negatieve buien zoals gisteravond.
Hier werken dan de Nanny technieken wel het beste, daar ben ik eerlijk in. 1x waarschuwen met uitleg, 2x waarschuwen met uitleg plus eventuele consequentie, daarna 2 minuten op de stoel in een hoekje.
Daarna weer uitleg, sorry, knuffel/kus en dan is het klaar.
Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar F. het beste op reageert, wij hebben ook een paar methodes geprobeerd zoals negatief gedrag negeren, positief belonen, afleiden en zulks maar in de praktijk blijkt Draakje toch het beste te reageren op de Nanny Jo methode. Tot nu tie dan hè.
Poeh, daar vraag je me wat... Ik denk dat ze 19 maanden was ofzo toen ik het idee kreeg dat ze wel wist als iets niet mocht maar het toch deed, en de andere methodes niet meer het juiste effect hadden zeg maarquote:Op woensdag 6 november 2013 10:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het beste. Ze is trouwens (nog) bijna nooit stout
Geen herkenning -nog- hier, maar ik merk wel dat M. nu meer naar Wiebel trekt dan eerder (niet minder naar mij nog). Gister was er wel drama bij het naar bed gaan en toen M. bij mij z'n zin niet kreeg riep hij wel om z'n papa. Die gaf dezelfde boodschap, dus dat was wel teleurstellend voor M.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:14 schreef Kyara het volgende:
Oh ik begrijp je helemaal CS. Hier nog geen klassieke bui maar ik heb af en toe ook het idee at ik niks goed kan doen. Soempie, herken jij dat. Dat als papa er is, het wel goed is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |