abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132940462
Bedankt voor de knutseltips! Ga eens kijken binnenkort, leuk!

Kyara, wat klinkt dat gezellig! Leuk om ook met z'n drietjes nog even iets te doen, dat vindt M vast helemaal geweldig als ik het zo hoor! Wel jammer van de dierentuin vandaag.

Avocado met tomaat was hier ook een megahit, die ene keer dat hij het kreeg :@ Had ik uit opperdepop geloof ik. Kan het wel weer eens geven, maar hij eet tegenwoordig vaak 's avonds wat wij eten.
Ik heb gister het arsenaal broodbeleg ook maar eens uitgebreid nav wat ik hier las: geitenroomkaas en pindakaas gingen er met smaak in. En ik vond het ook een succes want meneer frutselt altijd vakkundig het losse beleg (kaas, kipfilet) van het brood af om daarna pas op de rest van het brood over te gaan. Dit ging er in een keer in :D

's Avonds hadden we echter de primeur van de eerste keer overgeven. Geen idee wat er was, kind keek heel zielig, hoefde geen eten meer, verslikte zich en toen flop, alles over hem heen. Daarna vrolijk en gezellig, in bad gedaan, nog maar wat yoghurt proberen. Dat at hij met smaak, en vervolgens weer blurp, alles over papa heen _O- niks meer gemerkt sindsdien. Z'n eten zal wel niet zo lekker gevallen zijn of zo.

Lekker CS :Y) Wat had je op het brood gedaan dat het zo in de smaak viel?! En je foto's, ik heb echt een zwak voor jouw ventje O+

Verder herinner ik me alleen Tinuviel met de treinreis (wat fijn dat het goed ging!) en Sam die wel wat sterkte kan gebruiken. Hopelijk komt alles weer op z'n pootjes terecht :*
pi_132942166
Alles bijgelezen en ( Phaidra lees je mee ;) ?) dit onthouden:
Avocado met tomaat, heerlijke pasta met spekjes en de volgende dag niet te eten, 30 minuten slapen en toch lief in Ikea ronddwarrelen, nieuw broodbeleg uitproberen, een rode overal O+ om in buiten te spelen, Een jongetje dat met pa en ma naar de ballenbak gaat zonder zn zusjes O+ , pyjamadagje in Noord, Emoshit in het zuiden, genieten van dreumesjes ondanks tig keren wakker worden snachts, bontkraagjes of niet ( randjes) weer reclame voor aapies ;) Een hele snelle praatster met "hoi" O+ en woordjes niet aangeleerd maar spontaan. Nu vergeet ik vast de helft :'(

Als je je dreumes begrijpt zonder woorden gaat ze dan ook later praten ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:26:47 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132943829
Geen idee kz, ik heb m altijd wel goed kunnen lezen eigenlijk.
pi_132944806
Hier gaat er grotendeels zowel oranje als groene en rode groente niet in. Pompoen moeten we nog proberen en rode biet.

Kyara fijn, dat M weer beter eet.

Kmdjes die de ene dag iets eten, de andere dag niet; dreumesgekheid. De mijne eet helaas consequent dezelfde dingen niet.

Minneola, fijn dat het beleg in de smaak viel. Balen van het overgeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:27:01 #130
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132946719
De mijnes heeft me tijdens het avondeten een vork naar m'n kop gegooid omdat ze ' niet rijst, niet kipje, niet pahika en niet sjappejon' wilde.

3x raden wat hier al wekenlang de bom was aan tafel?
Rijst, kip, paprika en champignon :') .
pi_132950669
Best herkenbaar al van t eten!
F at eerst super goed savonds en nu niet meer. Muizenhapjes zijn t. Eerste luste ze alle groente gewoon puur, zoals stronkjes broccoli. Nu eigenlijk alleen als t bewerkt is of ergens doorzit.

Gisteren voor t eerst n pannekoek gehad, dat ging er wel in nayuurlijk.

Maar we mogen niet klagen. Pap/fruit/brood/rauwkost/yoghurt eet ze super.

Nts, sorry ik moest lachen hihi. Zag t voor me!
En krijgt ze dan straf ofzo?

Hoe doen jullie dat eigenlijk met straffen (zwaar beladen woord zeg..)?
Ik heb F laatst al n keer in de hoek gezet. Voelde me net nanny Jo :')
  woensdag 6 november 2013 @ 08:44:17 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132951549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Best herkenbaar al van t eten!
F at eerst super goed savonds en nu niet meer. Muizenhapjes zijn t. Eerste luste ze alle groente gewoon puur, zoals stronkjes broccoli. Nu eigenlijk alleen als t bewerkt is of ergens doorzit.

Gisteren voor t eerst n pannekoek gehad, dat ging er wel in nayuurlijk.

Maar we mogen niet klagen. Pap/fruit/brood/rauwkost/yoghurt eet ze super.

Hier straffen we nog niet op die manier hoor, ik kan me ook niet voorstellen dat E dat al zou begrijpen? Bleef F staan in de hoek? Straffen is hier 'nee' zeggen en/of uit de situatie halen.

NTS _O-, je kan het zo ook nooit goed doen he!

Welkom Coco *O*, van harte met Saar O+

Mijn meiske is ziek. Dus ze loopt hier nog in haar pyjama rond en kijkt tv O+
pi_132951829
Ach Soesa, wat heeft ze? Beterschap! :*

Kwis, ik zette M wel eens in de box, maar na een tijdje werkte dat niet meer. (Note to self: die box eindelijk eens opruimen :') )
Nu spreek ik hem duidelijk toe, dat is voldoende. Ik ben sws geen straffer denk ik, tot het moment dat hij zelf kan bedenken welke "straf" hij zal krijgen.

NTS, eigen willetje much? :D :X

Hier gelukkig weer een vrolijke dreumes die lekker actief is. Hopelijk voorlopig even geen virussen meer. ^O^
Ik las over woordjes, wat praten jullie dreumesen veel en goed! :o Mijnes zegt mama, ja, nee, dit en drinken. En verder veel klanken die ergens op lijken maar nog niet duidelijk zijn, dicht (dih), hallo (huwuh), poes (TUH!). Hij snapt wel al heel veel, eten, zitten en kusje geven wel een gerichte reactie.

Truc van vandaag: mama wegduwen. O+

Gefeliciteerd en welkom Coco en Saar! *O*
  woensdag 6 november 2013 @ 09:19:58 #134
30252 Soempie
Procreating
pi_132952085
Kyara, veel plezier vandaag! Lekker voor M. zo met mama en papa alleen spelen. O+

Hier een dreumes die ziek is. Gisteravond heb ik hem in het grote bed gelegd (papa naar de bank :') ) en toen heeft hij toch wel wat geslapen, maar nog steeds niet veel.
Midden in de nacht opeens met een slaperig stemmetje: 'Bob Bouwer, Bob Bouwer, maken, nou of..'. En op een gegeven ogenblik had hij natuurlijk m'n plek ingepikt en lagen we achtereenvolgens dwars, ondersteboven en diagonaal in bed. :O

En bij het allerallereerste straaltje zonlicht (ik had het gordijn niet goed dichtgetrokken }:| ): 'ZOOOON, wakker, zon, beneden!' -O- En toen dat niet werkte kreeg ik likjes in m'n gezicht: 'mama, wakker worden'. Kwam er net achter dat hij dat ook van Dikkie Dik heeft. _O-

Avocado, hier ook maar weer proberen. Is een tijd een hit geweest, maar de laatste twee keer wilde hij het niet eens proberen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 november 2013 @ 09:20:24 #135
30252 Soempie
Procreating
pi_132952096
Coco, gefeliciteerd met dreumes Saar! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 november 2013 @ 09:23:02 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_132952132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:56 schreef _Ophelia_ het volgende:

Soemp blijft lekker bij ons volgens mij. O+

:Y

Wiebel heeft een contract getekend bij een bedrijf in NL. w/
pi_132952362
NTS, ik moest lachen.... Sorry.... Klinkt ook wel als een M actie...

Beterschap voor M soempie. Maar het klinkt wel heel schattig.

Coco, welkom met dreumes Saar!

Hier een brabbelende dreumes..... Doet zijn zusje na dus de hele dag hoor je tatatata en dadada.... :')
  woensdag 6 november 2013 @ 09:39:41 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132952430
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:03 schreef Mangostine het volgende:
Ach Soesa, wat heeft ze? Beterschap! :*

Kwis, ik zette M wel eens in de box, maar na een tijdje werkte dat niet meer. (Note to self: die box eindelijk eens opruimen :') )
Nu spreek ik hem duidelijk toe, dat is voldoende. Ik ben sws geen straffer denk ik, tot het moment dat hij zelf kan bedenken welke "straf" hij zal krijgen.

NTS, eigen willetje much? :D :X

Hier gelukkig weer een vrolijke dreumes die lekker actief is. Hopelijk voorlopig even geen virussen meer. ^O^
Ik las over woordjes, wat praten jullie dreumesen veel en goed! :o Mijnes zegt mama, ja, nee, dit en drinken. En verder veel klanken die ergens op lijken maar nog niet duidelijk zijn, dicht (dih), hallo (huwuh), poes (TUH!). Hij snapt wel al heel veel, eten, zitten en kusje geven wel een gerichte reactie.

Truc van vandaag: mama wegduwen. O+

Gefeliciteerd en welkom Coco en Saar! *O*
Fijn dat het met M weer beter gaat! Ik vind dat hij al veel zegt hoor, E is natuurlijk iets ouder en vooral de laatste week gaat het heel hard :Y

Wat ze heeft, ze is heel ernstig verkouden en had gisteravond koorts. We doen maar gewoon lekker relaxed vandaag.

Ook beterschap voor M Soempie! Klinkt wel heel schattig zeg O+
  woensdag 6 november 2013 @ 09:49:54 #139
348178 NotTheSame
pi_132952603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:

Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.

Ik merk namelijk goed dat Draakje erg bewust is van wat ze doet, ook in negatieve buien zoals gisteravond.
Hier werken dan de Nanny technieken wel het beste, daar ben ik eerlijk in. 1x waarschuwen met uitleg, 2x waarschuwen met uitleg plus eventuele consequentie, daarna 2 minuten op de stoel in een hoekje.
Daarna weer uitleg, sorry, knuffel/kus en dan is het klaar.

Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar F. het beste op reageert, wij hebben ook een paar methodes geprobeerd zoals negatief gedrag negeren, positief belonen, afleiden en zulks maar in de praktijk blijkt Draakje toch het beste te reageren op de Nanny Jo methode. Tot nu tie dan hè ;) .
pi_132952753
Zonder bijlezen:

Coco: Welkom en gefeliciteerd met Saar *O* *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 6 november 2013 @ 09:58:20 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_132952796
Ik moet echt wat beter op de foto's letten. Zie nu bovenin veel meer kindjes. O+

Phaidra, wat een ontzettend leuk jongetje heb je. Die foto in de ballenbak. :D O+

Tinu, lief zo'n slaapfoto. Ik verbaas me er wel over dat hij kon slapen in de trein. Dat zou hier echt niet gaan.
  woensdag 6 november 2013 @ 10:00:11 #142
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132952837
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:49 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ze heeft idd 2 minuten op het strafstoeltje mogen zitten na dit debacle.

Ik merk namelijk goed dat Draakje erg bewust is van wat ze doet, ook in negatieve buien zoals gisteravond.
Hier werken dan de Nanny technieken wel het beste, daar ben ik eerlijk in. 1x waarschuwen met uitleg, 2x waarschuwen met uitleg plus eventuele consequentie, daarna 2 minuten op de stoel in een hoekje.
Daarna weer uitleg, sorry, knuffel/kus en dan is het klaar.

Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar F. het beste op reageert, wij hebben ook een paar methodes geprobeerd zoals negatief gedrag negeren, positief belonen, afleiden en zulks maar in de praktijk blijkt Draakje toch het beste te reageren op de Nanny Jo methode. Tot nu tie dan hè ;) .
Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het beste :Y. Ze is trouwens (nog) bijna nooit stout O+
  woensdag 6 november 2013 @ 10:49:13 #143
348178 NotTheSame
pi_132953964
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar vanaf wanneer ging dit werken bij Draakje? E is nu 15 maanden en op een stoel in een hoekje gaat m hier echt nog niet worden zeg maar. Dat snapt ze gewoon nog helemaal niet. Positief belonen, 'nee' zeggen, uit de situatie halen en soms negeren werkt hier nog het beste :Y. Ze is trouwens (nog) bijna nooit stout O+
Poeh, daar vraag je me wat... Ik denk dat ze 19 maanden was ofzo toen ik het idee kreeg dat ze wel wist als iets niet mocht maar het toch deed, en de andere methodes niet meer het juiste effect hadden zeg maar ;) .
pi_132954571
Daan blijft ook echt niet zitten, maar even uit de situatie halen is vaak wel genoeg. Dan zet ik hem wel even met zijn rug tegen een muur en negeer ik hem, na 20-30seconden brullen gaat hij wel weer op pad, maar dan is de stoute bui wel over.
Bij vliegend bestek draai ik de tafelstoel even om. Bewust negeren lijkt hier nu beter te werken dat een strafplek.
En als je iets verbied niet te vaak nee zeggen. Dan volgt er een bozere bui. Liever een alternatief aanbieden. Ook verbieden, maar zonder het woordje nee ;)
pi_132958105
Welkom Coco! *O*

Wat lief Mineola O+ :@ Er zat geitenkaas op, van die smeerbare. Groot succes! Wat naar, dat overgeven.

NTS, Draakje weet ook wel hoe ze dingen duidelijk moet maken he? :+

Soempie, sneu dat hij ziek is maar ik moest grijnzen op het aan je wang likken _O-

Wij hadden net een full-blown driftbui van een half uur, een klassieke, met gillen en krijsen en liggen midden in de Hema (ze volgen vast stiekem ergens een cursus, dat dat zo moet :+ ) Meneer mocht namelijk niet langer dan 10 minuten naar een glazenwassersbakje kijken, want we gingen naar huis. Rotmoeder o|O Ik kan er niets aan doen, maar ik word daar toch verdrietig van, van die boosheid en het onophoudelijk gillen :@ Thuis hebben we geknuffeld en toen viel hij op mijn schouder in slaap (goh, beetje moe? :+ ) en heb ik hem in bed gekieperd en nou slaapt hij heerlijk verder O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 6 november 2013 @ 15:28:23 #146
348178 NotTheSame
pi_132963525
Jep, ze heeft een hele sterke eigen wil en nu ze goed kan praten probeert ze dat willetje ook regelmatig op te dringen met bijbehorende theatrale voorstellingen :') .
  woensdag 6 november 2013 @ 15:28:27 #147
30252 Soempie
Procreating
pi_132963526
Er is een handboek voor dreumesdriftbuien. :Y

En toch niet gek dat je er verdrietig van wordt? De laatste dagen is het hier ook feest en ik word er soms zelfs knettergek van. :X Vind het op een gegeven ogenblik ook wel lastig om begrip op te brengen (want hij is ziek en doodmoe) voor die buien. Dan zeg of doe ik precies dat wat het erger maakt.

[ Bericht 59% gewijzigd door Soempie op 06-11-2013 15:53:45 ]
pi_132965539
Oh ik begrijp je helemaal CS. Hier nog geen klassieke bui maar ik heb af en toe ook het idee at ik niks goed kan doen. Soempie, herken jij dat. Dat als papa er is, het wel goed is?

Hier was het vandaag dikke tranen omdat we het zwembad uitgingen...
Wat een pret heeft hij gehad in het water. We hadden het zwembad ook voor ons alleen, superleuk bad met een apart ondiep bad (tot 80 cm) en een apart speelbad. Hij vond het geweldig. Daarna met opa en oma nog naar het speeldeel. Ballenbak was wat minder omdat er ok grotere kindjes in zaten maar de driewielers vond hij leuk en een donker deel met hangende pooldingen (weet FF de naamv an de foamstaven niet). En dan ook nog een ijsje gegeten. Wat een ontzettende leuke dag O+
  woensdag 6 november 2013 @ 17:22:14 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_132968738
Kyara, wie had dat gedacht joh, M. die het zwembad zo leuk vindt dat hij zo'n verdriet heeft als hij eruit moet. :o :D
  woensdag 6 november 2013 @ 18:08:56 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_132970763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:14 schreef Kyara het volgende:
Oh ik begrijp je helemaal CS. Hier nog geen klassieke bui maar ik heb af en toe ook het idee at ik niks goed kan doen. Soempie, herken jij dat. Dat als papa er is, het wel goed is?

Geen herkenning -nog- hier, maar ik merk wel dat M. nu meer naar Wiebel trekt dan eerder (niet minder naar mij nog). Gister was er wel drama bij het naar bed gaan en toen M. bij mij z'n zin niet kreeg riep hij wel om z'n papa. Die gaf dezelfde boodschap, dus dat was wel teleurstellend voor M. :P En een paar dagen terug wilde hij geen kusje van mij na het vallen, maar wel van Wiebel. Daarna toch ook een van mij, maarja.

Hier is Wiebel nu wel degene die heel veel overneemt. Alle toffe kietel-, spring- en renspellen doen ze nu samen. En ook andere dingen neemt hij meer op zich: naar bed brengen overdag, 's morgens samen naar de boerderij (terwijl ik nog slaap), enz. Ik vind het heel naar dat ik zo weinig energie heb.

Aan de andere kant doe ik ook nog wel genoeg met M. denk ik. 's Avonds breng ik hem altijd naar bed en als Wiebel aangeeft dat het bedtijd is en opstaat roept M.: 'mama, ook boven. Mama ook mee.' Voorlezen, tekenen, puzzelen, verhalen vertelen, overgooien met de bal en knutselen doet M. ook meer met mij. En zoals vanmiddag hebben we samen dieren nagedaan. Dan kruip ik dus wel grommend over de grond, terwijl hij als konijn rondspringt en de grootste lol heeft. O+ En hij probeert mij ook wel in de wilde spellen te betrekken alleen kan ik dat niet zo heel lang volhouden.

Sorry, lang verhaal en niet eens echt antwoord op je vraag.
Ik vind het gewoon heel moeilijk en verdrietig op het moment. :{ Heel dubbel, want tegelijk vind ik het echt super om M. en z'n papa zo samen te zien. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')