quote:
Op zaterdag 9 november 2013 13:48 schreef NotTheSame het volgende:[..]
Wij zijn vorige week maandag gaan kijken en hebben Draakje toen een uurtje mee laten draaien. Wat mij toen stoorde was dat de oudere kindjes zonder toezicht met spijkerplankjes (waar je kralen op legt om een figuur te maken) aan het spelen waren en de kralen over de grond lagen. Ook had Draakje ineens een potlood in d'r handen en kon daar rustig mee rondlopen zonder dat iemand iets in de gaten had (sowieso, op zo'n leeftijd aan potloden kunnen komen vind ik al een no-go, voor je het weet heb je een eigengemaakte Picasso op de muur of erger, valt ze met die potlood in d'r hand...).
Daarnaast was er een heel vervelend kindje in de groep die niks anders deed dan treiteren, duwen etc. Die werd in dat uur dat ik daar was 4x op een strafstoeltje gezet maar zonder uitleg of richtlijn hoe lang te blijven zitten enzo. Ik ben dan van mening dat je zo'n mannetje duidelijkheid moet geven anders blijft ie doorgaan. En dat bleek ook wel.
Al met al genoeg redenen voor mij om er geen goed gevoel aan over te houden.
Ik heb haar nog op een andere plek ingeschreven staan maar daar kan ze uiterlijk pas in april heen. Veel kleinschaliger en persoonlijker.
Ah ja nu herinner ik het me weer

Ik lees hier altijd mee maar reageer of post hier niet meer zo vaak.
Kan me je gevoel voorstellen. Vooral dat straffen zonder uitleg, vind ik heel vreemd.
Met potloden en stiften mag Rayen wel kleuren maar idd niet mee lopen. Dus die blijven altijd op zijn tafeltje staan. Hij is een "braafje". paar keer corrigeren en sindsdien doet hij dat braaf.
Hij doet graag "tekenennnn" zoals hij het roept. Maar hij zit altijd in mijn zicht dus mocht hij er ooit mee gaan lopen dan heb ik dat gelijk in de gaten.
quote:
Op zaterdag 9 november 2013 15:00 schreef Deepfreeze het volgende:NTS, misschien was het gewoon een moment dat het even minder liep daar. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik ook verder kijken.
TJ, het peuterprogramma op Chris zijn oude kdv stelde niet zoveel voor. Meer een kdv met een tekening extra. Die kindjes van het peuterprogramma zaten ook gewoon tussen de opvang kindjes. Was meer een commerciële term voor aangepaste kdv..
Daan zijn PSZ ben ik nog niet geweest, maar met een specifieke instelling als montessori, goede verhalen en een wachtlijst van 9 maand heb ik er wel vertrouwen in

Ik verwacht volgende week een telefoontje over de plaatsing. Dan ook even vragen naar een gesprek.
Ja hier zaten de opvangkindjes ook bij het peuterprogramma. Ik ben blij dat hij al snel nu naar een gewone peuterspeelzaal kan. Hij is er gewoon aan toe merk ik.
Tsjeeee 9 maanden wachttijd

dat moet wel een goeie zijn dan
Skoap prettige vakantie

en ik hoop dat de koorts snel zakt bij de kleine.
Enne Suzie, het is al geloof ik 2 topics geleden

maar wat een leuke meid! en een leuk keukentje
Hier heeft R duidelijke voorkeur voor mij, maar dat komt omdat zijn vader weinig met hem onderneemt. Maar dat is een ander verhaal.
Wij gaan regelmatig naar Monkey Town, dat is de hit voor Rayen. Hij komt al schaterend binnen, zo leuk.
Laatst waren we naar intratuin geweest, hij keek zijn ogen uit. En vooral dat er een gratis grote draaimolen stond speelde natuurlijk ook mee
Verder naar de bib, of naar de eendjes of fietsen.
Maar als het van dat regenweer is, zijn de buitenaktiviteiten ook maar heel beperkt.
In december gaan we naar een voorstelling van "Bob de Bouwer"

ben benieuwd hoe hij het vind
En ontbijten bij Hema of Ikea is ook een leuk idee
Ik vind het een hele leuke leeftijd nu!!. Laatst liepen we in een speelgoedwinkel. Hij ziet iets staan wat hem leuk lijkt. Pakt het van de plank, Roept "betalen" en loopt zo achter de toonbank waar de kassa staat
Je ziet ik krijg mijn "instructies" van hem luid en duidelijk
Op brood eet hij graag "aapje". Dat is kokosbrood. Als ik zeg dat het op is krijg ik als antwoord "nieuwe kopen".