abonnement Unibet Coolblue
pi_132668595
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Hooray for boobies!
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:24:01 #2
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132669367
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
hockey trekt me niet zo. Normaal gesproken zou ik naar een baseball wedstrijd gaan maar hartje januari word dat lastig.... ;)
Baseball vind ik dus echt helemaal niks. Goed blijft allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk. Het is jammer dat de New York Islanders pas vanaf volgend seizoen in Brooklyn gaan spelen, want dan was dat ook nog een optie geweest. Nu is het ver weg op Long Island.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_132674687
Stiekem zoek ik nog naar de pro dodgeball competitie maar dat gaat lastig worden is zo mijn vermoeden... :9
Hooray for boobies!
pi_132682695
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:21 schreef larsico het volgende:

[..]

¤500,- kan makkelijk inderdaad.
Er werd niet gezegd dat er nooit tickets onder de ¤400,- zijn, iemand meldde alleen dat hij/zij deze tickets al een tijdje niet meer heeft gezien. Dat kan dus goed: je zegt zelf dat het 3 jaar geleden was dat je de tickets hebt geboekt.
Overigens was er laatst wel een deal voor ¤400,-, maar die was er maar kort en was alleen voor buiten de vakanties. Wel rechtstreeks trouwens.
Er stond 'Nooit' maar dat is inderdaad veranderd naar 'heel lang'...:)
pi_132700964

Nav deze foto: Ik vond het naar binnen gaan bij de Empire State wel een vreemde ervaring. Ondanks dat het ontzettend rustig was werden we ontzettend gehaast naar boven geleid. In eerste instantie al bij de security check (waar ik helaas mn Gorillapod niet mee mocht nemen.. blegh) en daarna bij de liften.

Overigens vond ik dat sowieso wel dat op openbare punten ontzettend veel mensen met onduidelijke banen waren die ontzettend fel waren. Zo ook op JFK waar iemand luidruchtig 2 rijen creëerde voor residents en tourists. Helaas voor hem werden diezelfde twee rijen nog geen 50 meter later gewoon weer 1 rij omdat zn collega er anders over dacht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cheiron op 30-10-2013 08:06:41 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_132721051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:56 schreef Cheiron het volgende:
[ afbeelding ]

Nav deze foto: Ik vond het naar binnen gaan bij de Empire State wel een vreemde ervaring. Ondanks dat het ontzettend rustig was werden we ontzettend gehaast naar boven geleid. In eerste instantie al bij de security check (waar ik helaas mn Gorillapod niet mee mocht nemen.. blegh) en daarna bij de liften.

Overigens vond ik dat sowieso wel dat op openbare punten ontzettend veel mensen met onduidelijke banen waren die ontzettend fel waren. Zo ook op JFK waar iemand luidruchtig 2 rijen creëerde voor residents en tourists. Helaas voor hem werden diezelfde twee rijen nog geen 50 meter later gewoon weer 1 rij omdat zn collega er anders over dacht :')
dat vond ik ook! ook op JFK, en dat was 3 jaar geleden :D
THIS LINE SIR.... THIS LINE!!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:52:09 #7
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_132751555
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dat vond ik ook! ook op JFK, en dat was 3 jaar geleden :D
THIS LINE SIR.... THIS LINE!!
Haha, herkenbaar. Ze nemen zichzelf wel heel serieus :')
pi_132752018
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:52 schreef Blinker het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Ze nemen zichzelf wel heel serieus :')
Of toeristen nemen hun juist niet serieus en zijn zo in dromenland omdat ze opeens in NYC zijn en daardoor let niemand op en loopt iedereen maar blind rond waardoor alles nog langer duurt... En daarnaast nog die honderden mensen die een immigratieformulier niet normaal kunnen invullen.

[ Bericht 9% gewijzigd door zeebeschuit op 31-10-2013 11:47:29 ]
pi_132753311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:14 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Of toeristen nemen hun juist niet serieus en zijn zo in dromenland omdat ze opeens in NYC zijn en daardoor niemand oplet en maar blind overall heenloopt en het daardoor nog langer duurt...
Klopt, dat rijen maken maakt het leven voor iedereen makkelijker en veel sneller!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_132757954
welk papiertje vul je ook alweer in tijdens de vlucht en welke je moet afgeven bij de customs? ik dacht zelf het i-94 maar twijfel nu.
Hooray for boobies!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:40:17 #11
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_132759635
Minder dan 2 maanden nog en dan weer lekker voor 2 weken die kant op :)
The more debt, the better
pi_132817020
Iemand hier al eens met de fiets door NYC gereden?
Ik zit te denken om zoiets te doen. alleen twijfel ik tussen een tour en zelfstandig wat rond gaan fietsen, het lijkt mij nogal gevaarlijk qua verkeer in sommige straten :@
pi_132818762
Ja en zelfstandig. lees het vorige topic eens door daar staat volgens mij een x-aantal berichten over fietservaringen van en door fokkers
Hooray for boobies!
pi_132859049
Ik ga eind februari begin maart alleen 5 dagen naar New York. ESTA is inmiddels aangevraagd, maar moet ik daarnaast in het vliegtuig nog een formulier invullen?
Het is allemaal heel spannend voor me. Mijn eerste lange vliegreis en een aantal dagen ronddwalen in een mega-geweldige stad in m'n uppie. Wat komt er allemaal qua security op me af zodra ik mijn bagage heb ingecheckt op Schiphol en op Newark?
  zondag 3 november 2013 @ 17:38:55 #15
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132859635
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:24 schreef Nia het volgende:
Ik ga eind februari begin maart alleen 5 dagen naar New York. ESTA is inmiddels aangevraagd, maar moet ik daarnaast in het vliegtuig nog een formulier invullen?
Het is allemaal heel spannend voor me. Mijn eerste lange vliegreis en een aantal dagen ronddwalen in een mega-geweldige stad in m'n uppie. Wat komt er allemaal qua security op me af zodra ik mijn bagage heb ingecheckt op Schiphol en op Newark?
Als je gewoon alle regels en aanwijzingen volgt is er niks om bang voor te zijn. Die periode ben ik trouwens ook in NYC :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_132861764
Er is daar zoveel moois te zien dat ik al een aantal zaken zal moeten schrappen. Aanvankelijk wilde ik graag naar Coney island en over de Verrazano Narrows Bridge, maar ik denk dat dat toch best veel tijd gaat kosten. Voor een eerste bezoek aan NY zal ik beter maar in Manhattan blijven. Het is altijd moeilijk om keuzes te maken; ga ik naar het Metropolitan of besteed ik de tijd aan wandelen in de vele wijken. :)
pi_132862014
Papiertje in het vliegtuig krijg je van de stewardessen, kwestie van invullen en klaar. die heb je later weer nodig bij de douane.
Hooray for boobies!
pi_132862215
Welk formulier moet je dan nog in het vliegtuig invullen?

Ik ga half december trouwens ook voor de 1e x alleen naar NY
Ben er al eens geweest maar nu lijkt het nog veel spannender dan toen :o
pi_132862301
Ik dacht ook dat de ESTA dat andere met pen ingevulde formulier overbodig had gemaakt.
pi_132864773
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Welk formulier moet je dan nog in het vliegtuig invullen?

Ik ga half december trouwens ook voor de 1e x alleen naar NY
Ben er al eens geweest maar nu lijkt het nog veel spannender dan toen :o
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:04 schreef Nia het volgende:
Ik dacht ook dat de ESTA dat andere met pen ingevulde formulier overbodig had gemaakt.
Het declaratieformulier voor de douane, dat staat los van de ESTA. Deze dus:

pi_132866516
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:11 schreef Tourniquet het volgende:

[..]


[..]

Het declaratieformulier voor de douane, dat staat los van de ESTA. Deze dus:

[ afbeelding ]
Ohja die ken ik nog wel
pi_132870815
Bedankt voor de info. Goed om het formulier voor de reis al even gezien te hebben.
  maandag 4 november 2013 @ 15:53:44 #23
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132891512
quote:
.....

Overigens vond ik dat sowieso wel dat op openbare punten ontzettend veel mensen met onduidelijke banen waren die ontzettend fel waren. Zo ook op JFK waar iemand luidruchtig 2 rijen creëerde voor residents en tourists. Helaas voor hem werden diezelfde twee rijen nog geen 50 meter later gewoon weer 1 rij omdat zn collega er anders over dacht :')
Typisch gevalletje 'Verborgen Werkloosheid' ;)

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:24 schreef Nia het volgende:
Ik ga eind februari begin maart alleen 5 dagen naar New York. ESTA is inmiddels aangevraagd, maar moet ik daarnaast in het vliegtuig nog een formulier invullen?
Het is allemaal heel spannend voor me. Mijn eerste lange vliegreis en een aantal dagen ronddwalen in een mega-geweldige stad in m'n uppie. Wat komt er allemaal qua security op me af zodra ik mijn bagage heb ingecheckt op Schiphol en op Newark?
Niet veel spannends meer hoor, even door de douane dus alles in een bakkie en door de scanner. Kan zijn dat er op Schiphol nog een bodyscan wordt gemaakt maar dat stelt ook niks voor.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  maandag 4 november 2013 @ 15:55:50 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132891601
En ff bukken natuurlijk.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 4 november 2013 @ 16:27:41 #25
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132892734
En douane (TSA?) heeft klantvriendelijkheid niet hoog in het vaandel staan, om het zacht uit te drukken. Niet persoonlijk opvatten; effe googlen en er gaat een TSA-wereld voor je open :+
pi_132893088
Ligt er maar net aan wie je hebt... Bij mij was het echt een hele aardige vrolijke man, die ook gewoon grappen zat te maken.. :)
PSN: Metal_Akilla
pi_132909228
En maakt het nog veel verschil of je op JFK of op Newark vliegt?
  maandag 4 november 2013 @ 22:35:09 #28
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132909251
Zelf op Newark gevlogen, maar lijkt me dat er weinig verschil in zit. Het is allemaal Amerika ;)
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132917484
Nog 4,5 maand :(
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 5 november 2013 @ 11:09:16 #30
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_132918515
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:34 schreef Nia het volgende:
En maakt het nog veel verschil of je op JFK of op Newark vliegt?
Wij vlogen via Newark wat een hele mooie aanvliegroute was, je ziet heel Manhattan. Ik weet niet hoe dit bij JFK is.
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:36:29 #31
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132920994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Wij vlogen via Newark wat een hele mooie aanvliegroute was, je ziet heel Manhattan. Ik weet niet hoe dit bij JFK is.
Bij JFK kom je negen van de tien keer vanaf de punt van New England en dan over de lengte van Long Island. Tijdens de landing zie je vaak alleen maar water om je heen.
pi_132924862
Ik heb wat youtube videos gezien van Newark. Je hebt inderdaad bij goed weer uitzicht op Manhattan.

Er zit aardig wat prijsverschil tussen vluchten naar JFK met KLM en naar Newark met United. Ik heb mijn ticket van ¤ 442,85 rechtstreeks bij United gekocht, terwijl de KLM tickets toen boven de 600 euro zaten.
Ook blijken de Cheaptickets e.d. duurder te zijn. Tickets voor mijn vlucht zijn inmiddels opgelopen naar ¤ 544,99. Het loont dus om rustig overal de prijs te checken. ;)
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:17:49 #33
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132926300
Een paar jaar geleden had Icelandair stunt-aanbiedingen (volgens mij nog steeds redelijk goedkoop). Je vliegt dan alleen wel Amsterdam-Reikjavik-NYC JFK maar als je nooit in IJsland bent geweest is dat best een spectaculaire tussenstop :)
pi_133016731
Is het vrijheidsbeeld bezoeken het geld waard?
Ik zit een beetje twijfelen om 24 dollar te betalen en op die 2 eilandjes rondlopen, of om er gewoon langs te varen met die gratis ferry.
pi_133032677
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het vrijheidsbeeld bezoeken het geld waard?
Ik zit een beetje twijfelen om 24 dollar te betalen en op die 2 eilandjes rondlopen, of om er gewoon langs te varen met die gratis ferry.
Ik vond het zeker de moeite. Ook omdat je ook naar Ellis island kan en dat is meer dan 'zomaar een eilandje waar je kan rondlopen'. Met het immigration museum erop
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133034407
Is Ellis island niet dicht voorlopig? Toen ik daar was zeiden ze dat ze verwachten het pas begin 2014 weer open kon..(ze hebben erg vee llast van die orkaan gehad schijnbaar)

De ferry is wel ernstig druk, ik heb een circle line cruise gemaakt, dat was een stuk rustiger en kon echt gewldig mooie foto's van downtown, brooklynn bridge en statue of liberty maken...
PSN: Metal_Akilla
pi_133034644
precies, ferry is extreem druk en je moet wringen voor een goed plekje. zou persoonlijk de boot naar ellis en liberty pakken en daar rustig rondlopen en genieten. beide eilandjes zijn ook perfect om een paar foto;s van de skyline te maken.
Hooray for boobies!
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:39:58 #38
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133035815
Als je de NY pass hebt (zou ik sowieso aanraden als je veel dingen wilt zien) dan zijn er diverse rondvaartboten die je direct vanaf Battery Park kunnen meenemen en waarbij je langs het Vrijheidsbeeld komt.
pi_133036187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:34 schreef Akilla het volgende:
ik heb een circle line cruise gemaakt, dat was een stuk rustiger en kon echt gewldig mooie foto's van downtown, brooklynn bridge en statue of liberty maken...
dat is inderdaad ook een hele goede optie :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133039290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
precies, ferry is extreem druk en je moet wringen voor een goed plekje. zou persoonlijk de boot naar ellis en liberty pakken en daar rustig rondlopen en genieten. beide eilandjes zijn ook perfect om een paar foto;s van de skyline te maken.
Ik lees juist dat die ferry vaak rustig is en die boot naar ellis en liberty vaak druk is

Circleline zat ik ook aan te denken, maar ik ga ook al 25 tot 30 min met een heli rondvliegen.. Dus dan zie ik ook al veel, dus misschien is dat ook een beetje dubbelop

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 12:38:26 ]
pi_133039658
Kijken wat de andere ervaringsdeskundigen hierover weten te melden... ;)
Hooray for boobies!
pi_133041087
Die circle line heeft ook verschillende trips volgens mij.. je kan ook alleen naar statue en weer terug geloof ik...

Toen ik er iig was(september) verbaasde ik me dat die ferry niet zonk, zo druk was het:P
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:43:00 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133061099
De half circle is wel cool, kom je 2x langs het mooiste stuk.
Full circle vrij saai aan de bovenkant van Manhattan.
Haters everywhere but I don't really care.
  ESF Reporter vrijdag 8 november 2013 @ 22:41:47 #44
87554 Cee
Welluk?
pi_133064394
Ik heb de half circle ook gedaan, was prima. Niet te lang, niet te kort, mooi uitzicht, uitleg van een guide. Onderdeel van mijn NY Pass.

Dit jaar op de Staten Island ferry geweest, die was gratis en afgeladen vol. Je hebt natuurlijk ook uitzicht op de skyline en komt langs de Statue of Liberty. Stap uit bij Staten Island, linea recta omdraaien om te wachten op de ferry die het zelfde ritje terug vaart, ook weer afgeladen. Althans, dat was het in juli.

Zou Staten Island ferry niet snel nog een keer doen tenzij ik tijd over heb, of tenzij het donker is zodat ik het ook eens by night kan zien.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 06:20:52 #45
240917 Mula
pi_133072157
Iemand nog NYC-tips voor mensen die wegens ziekte niet zo mobiel zijn?

Ik had geboekt voor januari, maar het is maar de vraag of ik dat ga halen. Aangezien NYC nr 1 op mn bucketlist is, is het nu de bedoeling om volgende week te gaan. Mijn originele plan was om vooral veel te lopen. Ik heb dus een backupplan nodig. Hoe ga ik in een week zoveel mogelijk zien en doen met zo weinig mogelijk energie?

Zijn er voor zieke mensen mogelijkheden om wachttijden voor attracties te beperken?
pi_133073187
In ieder geval vol de metro gebruiken in plaats van lopen, en voor de attracties die je wilt bezoeken alvat vooraf via internet kaartjes kopen. Dat laatste scheelt in ieder geval 1 rij per attractie.

Over de Staten Island Ferry; die vond ik juist hartstikke leuk om gedaan te hebben. Leuk ritje, lekker relaxed (was bij ons niet zo druk) en mooie uitzichten over de stad. Bij ons waaide het als een malle, wat een bootritje altijd leuker maakt ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_133073332
Ellis Island is als het goed is weer toegankelijk. Zag laatst op het journaal een item waarbij de eerste bezoekers weer verwelkomd werden.
pi_133073445
als je bv in een rolstoel zit of op krukken loopt word je vaak al direct uit de rij gepikt en mag je door naar voren.
Hooray for boobies!
pi_133074532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Spockjuh_ het volgende:
als je bv in een rolstoel zit of op krukken loopt word je vaak al direct uit de rij gepikt en mag je door naar voren.
Hmmm, dus ik moet maar een paar krukken meenemen ;)
pi_133074737
moet je wel eerst even je been breken van te voren, just in case.... ;)
Hooray for boobies!
pi_133076509
Als ze er dan achter komen dat je de krukken alleen gebruikt om niet in de rij te moeten staan zorgen ze er dan wel voor dat je de krukken echt nodig hebt,
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:05:00 #52
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_133078728
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:20 schreef Mula het volgende:
Iemand nog NYC-tips voor mensen die wegens ziekte niet zo mobiel zijn?

Ik had geboekt voor januari, maar het is maar de vraag of ik dat ga halen. Aangezien NYC nr 1 op mn bucketlist is, is het nu de bedoeling om volgende week te gaan. Mijn originele plan was om vooral veel te lopen. Ik heb dus een backupplan nodig. Hoe ga ik in een week zoveel mogelijk zien en doen met zo weinig mogelijk energie?

Zijn er voor zieke mensen mogelijkheden om wachttijden voor attracties te beperken?
Mula, allereerst heel veel sterkte.

Ik neem aan dat je een rolstoel meeneemt? Mensen met een handicap/ziekte en die niet mobiel zijn worden vaak wel voorgetrokken of hebben een speciale wachtrij. Vaak is het wel zo dat je maar een max. aantal personen dan mee mag nemen, maar hoe dat precies is weet ik niet.

Heel veel plezier in NYC en geniet ervan. In januari ga je gewoon voor de 2e keer O+
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 15:09:52 #53
240917 Mula
pi_133078820
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:22 schreef Stansfield het volgende:
Als ze er dan achter komen dat je de krukken alleen gebruikt om niet in de rij te moeten staan zorgen ze er dan wel voor dat je de krukken echt nodig hebt,
:D

Ik heb chemo. In principe gaat het goed, maar het is wel handig om zo goed mogelijk met mn energie om te gaan en vooral niet te lang in de kou buiten rond te hangen. Krukken heb ik niet nodig en hopelijk een rolstoel ook niet. Misschien dat een kale kop ook wel werkt. ;)

Ik denk dat ik gewoon even een medische verklaring in het engels meeneem.
pi_133080254
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:09 schreef Mula het volgende:

[..]

:D

Ik heb chemo. In principe gaat het goed, maar het is wel handig om zo goed mogelijk met mn energie om te gaan en vooral niet te lang in de kou buiten rond te hangen. Krukken heb ik niet nodig en hopelijk een rolstoel ook niet. Misschien dat een kale kop ook wel werkt. ;)

Ik denk dat ik gewoon even een medische verklaring in het engels meeneem.
Dat zou wel moeten werken ja. En in de VS zijn ze super consument gericht. En dat ben je dan als je in de rij staat. Dus dat moet zeker goedkomen. Maar misbruik daarvan daar zijn ze niet zo blij mee. En terecht. Maar dat is in jouw geval zeker niet van toepassing.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:40:43 #55
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_133082549
IK ben met een vriend naar NY geweest die slecht ter been was. Hij had een gemotoriseerd stepje mee, en we hebben geen enkel probleem gehad, we konden alle winkels/ musea in en er was altijd een plaats om hem neer te zetten. Alleen de disney store mocht hij niet in.

ik kan me voorstellen dat het moeilijker kan zijn om de lange afstanden te lopen maar er is genoeg te doen om in NY om om hier omheen te plannen.
Wat doe ik hier?
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 18:08:11 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_133083271
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:24 schreef Nia het volgende:
Ik ga eind februari begin maart alleen 5 dagen naar New York. ESTA is inmiddels aangevraagd, maar moet ik daarnaast in het vliegtuig nog een formulier invullen?
Het is allemaal heel spannend voor me. Mijn eerste lange vliegreis en een aantal dagen ronddwalen in een mega-geweldige stad in m'n uppie. Wat komt er allemaal qua security op me af zodra ik mijn bagage heb ingecheckt op Schiphol en op Newark?
Qua security op Schiphol kom je mij of mijn collega's tegen :P. Je krijgt een interviewtje, een aantal bagagevragen en als je dat goed doorloopt ;) heb je nog een handbagage en bodycheck.
In Newark zal het net als op JFK zijn, er wordt je bij binnenkomst gevraagd wat je in New York komt doen en je moet vast een vingerafdrukje geven :)

Maar stoer, alleen naar New York!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_133085852
Weet iemand nog wat leuke dingen te doen in New York qua natuur of iets dergelijks?
Ik heb het niet zo op het bekijken van gebouwen en daardoor valt er een hoop af.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:30:01 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133086044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:24 schreef JohnSpek het volgende:
Weet iemand nog wat leuke dingen te doen in New York qua natuur of iets dergelijks?
Ik heb het niet zo op het bekijken van gebouwen en daardoor valt er een hoop af.
Je hebt Roosevelt island in het midden en de dierentuin die vrij geweldig schijnt te zijn.
pi_133086360
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:08 schreef Skaai het volgende:

[..]

Qua security op Schiphol kom je mij of mijn collega's tegen :P
Contact met een FOK!ster...
Ik ga annuleren ;(
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:41:16 #60
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133086449
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:20 schreef Mula het volgende:
Iemand nog NYC-tips voor mensen die wegens ziekte niet zo mobiel zijn?

Ik had geboekt voor januari, maar het is maar de vraag of ik dat ga halen. Aangezien NYC nr 1 op mn bucketlist is, is het nu de bedoeling om volgende week te gaan. Mijn originele plan was om vooral veel te lopen. Ik heb dus een backupplan nodig. Hoe ga ik in een week zoveel mogelijk zien en doen met zo weinig mogelijk energie?

Zijn er voor zieke mensen mogelijkheden om wachttijden voor attracties te beperken?
Sterkte :o

Metro is vrij goedkoop en reikt bovendien tot in vrijwel alle 'hoeken en gaten' van Manhattan. Tussen metrostations in moet je evenwel minimaal een paar honderd meter lopen, comfort kan vooral tijdens spits wat tegenvallen.

Taxi komt uiteraard overal maar is ook wat duurder. Sommige taxichauffeurs rijden overigens als kamikazepiloten, maar dat terzijde.

Toeristenbus zou ook 'n optie kunnen zijn. Rijden door geheel Manhattan en wellicht zelfs daarbuiten, en volgens mij ben je vrij om in- en uit te stappen op een locatie naar keuze.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 19:53:38 #61
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_133086875
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Contact met een FOK!ster...
Ik ga annuleren ;(
Er werken nog 2 FOK!kers op mijn afdeling :P

Ik zou lekker KLM vliegen! :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_133087892
Iemand die ervaring heeft met de MTA bussen?
Heb Parijs louter en alleen met de bus verkend en dat was heerlijk en ook in Londen heb ik de metro tjidens mijn tweede bezoek zoveel mogelijk gemeden. Van dat gesjouw door die gangen en al die roltrappen in Londen werd ik stapel.
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:12:43 #63
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133094342
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:23 schreef Nia het volgende:
Iemand die ervaring heeft met de MTA bussen?
Heb Parijs louter en alleen met de bus verkend en dat was heerlijk en ook in Londen heb ik de metro tjidens mijn tweede bezoek zoveel mogelijk gemeden. Van dat gesjouw door die gangen en al die roltrappen in Londen werd ik stapel.
In NY is de metro minder oud en zit (op de meeste plekken) dichterbij de oppervlakte. Amerikanen houden niet zo van veel & ver traplopen. Het metrosysteem in NY is logisch en werkt vrij rap, ik zou het toch aanraden ipv een bus te nemen (waarvan vaak onduidelijk is wat de precieze route is)
pi_133094587
Ik heb ook regelmatig de bus genomen als het zo uitkwam (soms praktisch als je naar een plek wil waar geen metrostation is), gaat prima maar is wel een stuk trager dan de metro. Voordeel is natuurlijk dat je veel meer van de stad ziet. En je kunt gewoon met je metro-weekkaart er gebruik van maken.

Kaart met de busroutes: http://www.mta.info/nyct/maps/manbus.pdf
pi_133105225
Bussen lijken mij niks, te vol en te traag.
Ik ga gewoon veel lopen denk ik en als ik geen zin heb neem ik de metro wel :')

Ik heb toch maar een ticket besteld voor statue of liberty.. vorige keer ben ik er ook niet geweest, en toen had ik toch wel een beetje spijt :@
pi_133134607
Ik ben morgen en overmorgen nog 2 dagen in NYC, en heb top of the rocks/empire state building nog niet bezocht. Neem aan dat ik er rond 10 uur ben, welke raden jullie me aan? en is het verstandig om nu al kaartjes te kopen?
pi_133138997
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:25 schreef electronique het volgende:
Ik ben morgen en overmorgen nog 2 dagen in NYC, en heb top of the rocks/empire state building nog niet bezocht. Neem aan dat ik er rond 10 uur ben, welke raden jullie me aan? en is het verstandig om nu al kaartjes te kopen?
Top of the rock. en idd nu al kaartjes kopen. Wij kwamen daar aan met de veronderstelling gelijk naar boven te kunnen maar toen kregen we een tijd mee dat we over 2 uur pas naar boven konden.
pi_133139132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:20 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb ook regelmatig de bus genomen als het zo uitkwam (soms praktisch als je naar een plek wil waar geen metrostation is), gaat prima maar is wel een stuk trager dan de metro. Voordeel is natuurlijk dat je veel meer van de stad ziet. En je kunt gewoon met je metro-weekkaart er gebruik van maken.

Kaart met de busroutes: http://www.mta.info/nyct/maps/manbus.pdf
Probleem is dat de bussen in de nacht zo wispelturig zijn als de pest. Soms komen ze gewoon niet.
pi_133140617
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Top of the rock. en idd nu al kaartjes kopen. Wij kwamen daar aan met de veronderstelling gelijk naar boven te kunnen maar toen kregen we een tijd mee dat we over 2 uur pas naar boven konden.
Heel wisselvallig daar, toen wij er waren duurde het al met al 15 minuten voordat we boven waren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_133140836
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel wisselvallig daar, toen wij er waren duurde het al met al 15 minuten voordat we boven waren.
Wij konden vrijwel gelijk naar boven (was volgens mij rond uur of 8 savonds)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133141302
Ik was er ook rond 8 uur savonds, moest ik ook nog 2 uur wachten, daarom maar niet gedaan.

Ik denk dat het gewoon per dag verschillend is, ik zou gewoon(als je er tijd voor hebt natuurlijk) een paar keer gaan kijken of je zo door kan, of er gewoon vanuit gaan dat je 2 uur wacht, als het korter is het een meevaller, maar duurt het 2 uur dan weet je dat in ieder geval.
PSN: Metal_Akilla
pi_133149284
Weet iemand ook hoe druk het meestal in de avond is bij het ESB?
  maandag 11 november 2013 @ 15:53:39 #73
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133150011
Ben nu tweemaal bij het ESB geweest en stond in 15-20 minuten boven. Bij Top of the Rock in 10-15 minuten. De gebouwen werden gedurende de middaguren bezocht.
pi_133158917
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:37 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand ook hoe druk het meestal in de avond is bij het ESB?
Vorig jaar november stond ik met 10minuten boven. Was om een uur of 21:00 in de avond.
Top of the Rock heb ik overdag gedaan (om en nabij 11uur in de ochtend). Dat duurde ongeveer 15minuten eer ik boven was :)
pi_133225845
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:52 schreef consio het volgende:

[..]

Vorig jaar november stond ik met 10minuten boven. Was om een uur of 21:00 in de avond.
Top of the Rock heb ik overdag gedaan (om en nabij 11uur in de ochtend). Dat duurde ongeveer 15minuten eer ik boven was :)
Ik denk dat ik gewoon de gok neem en een gewoon kaartje koop voor het ESB.
Ik zat eerst te denken om zo een express ticket te kopen omdat je dan geen wachtrijen hebt.
En TOTR wil ik overdag doen en ik lees wel vaker dat de wachtrij daar een stuk minder zijn.

Ik twijfel ook nog steeds of ik naar een basketbal of ijshockey wedstrijd ga.. kaartjes voor de NY Rangers zijn momenteel een stuk goedkoper dan kaartjes voor de NY Knicks maar basketbal lijkt mij leuker ;( (ik weet dat kaartjes voor de Brooklyn Nets goedkoper zijn maar ik wil gewoon naar de Knicks als ik naar een basketbal wedstrijd ga :') )
pi_133225953
quote:
3s.gif Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben nu tweemaal bij het ESB geweest en stond in 15-20 minuten boven. Bij Top of the Rock in 10-15 minuten. De gebouwen werden gedurende de middaguren bezocht.
Dan heb je geluk gehad; ik heb twee keer dik 1,5u gedaan om het ESB op te komen. Ook 's middags.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_133255097
Uiteindelijk zonder vooraf kaartje gekocht te hebben in de avond geweest :)

Vond het wel mooi met alle lichtjes, maar de volgende keer ga ik toch overdag denk ik :)
pi_133277365
In september 2011 (zo lang geleden al :( ) was ik bij Top of the Rock zonder rij boven, gewoon 's middags rond 13 uur volgens mij, en andere keer rond 12 uur 's nachts naar ESB was ook helemaal zonder rij :)
pi_133304905
Nog tips voor een 2e bezoek aan New York?

Vorige keer (2008) heb ik al Statue of Liberty, WTC-puinhoop en ESB gedaan en wil komend jaar naar het WTC-memorial, Top of the Rock, Brooklyn Bridge en de Federal Reserve tour doen sowieso.
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 07:37:48 #80
240917 Mula
pi_133310439
Ik vlieg over 1.5uur! :o

Zin in! *O*
pi_133310918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef artm het volgende:
Nog tips voor een 2e bezoek aan New York?

Vorige keer (2008) heb ik al Statue of Liberty, WTC-puinhoop en ESB gedaan en wil komend jaar naar het WTC-memorial, Top of the Rock, Brooklyn Bridge en de Federal Reserve tour doen sowieso.
MET, MOMA, Guggenheim? Museum of natural History? Central park? China town? Soho? Little Italy? Gondel naar Roosevelt Island? Wall street> St. Patricks Cathedral?
  zondag 17 november 2013 @ 23:27:18 #82
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_133362994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef artm het volgende:
Nog tips voor een 2e bezoek aan New York?

Vorige keer (2008) heb ik al Statue of Liberty, WTC-puinhoop en ESB gedaan en wil komend jaar naar het WTC-memorial, Top of the Rock, Brooklyn Bridge en de Federal Reserve tour doen sowieso.
een sportwedstrijd
Wat doe ik hier?
pi_133404919
vorige week deze tijd was ik nog lekker in NYC en nu thuis :( :( :(
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:01:50 #84
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133405422
Hoe zit dat met dat ESTA-formulier?
Moet ik dat invullen als ik naar New York ga binnenkort?
pi_133405604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:01 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe zit dat met dat ESTA-formulier?
Moet ik dat invullen als ik naar New York ga binnenkort?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1 (nederlands)

Lees het daar door en vul het in. Moet VOOR vertrek ingevuld en betaald zijn.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133405605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:01 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe zit dat met dat ESTA-formulier?
Moet ik dat invullen als ik naar New York ga binnenkort?
Ja online invullen en 14 dollar betalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:10:26 #87
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133405632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:09 schreef franklop het volgende:

[..]

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1 (nederlands)

Lees het daar door en vul het in. Moet VOOR vertrek ingevuld en betaald zijn.
Oke bedankt! Dus dat hoeft niet per se drie weken van tevoren ofzoiets?
pi_133405791
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Oke bedankt! Dus dat hoeft niet per se drie weken van tevoren ofzoiets?
Zou het in ieder geval wel ruim op tijd doen. 3 weken van tevoren kan dus wel, sowieso moet je je reisgegevens bij de hand hebben.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:26:08 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133406024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Zou het in ieder geval wel ruim op tijd doen. 3 weken van tevoren kan dus wel, sowieso moet je je reisgegevens bij de hand hebben.
Bedankt :D
Ik had het zelf ook wel even op kunnen zoeken, maar FOK! is vaak sneller en betrouwbaarder :P
pi_133406048
ESTA op google intypen is anders ook niet zo moeilijk hoor :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133418803
Ik heb die ESTA meteen ingevuld toen ik mijn paspoort en een creditcard ter beschikking had.

Hoe eerder hoe beter naar mijn mening
  woensdag 20 november 2013 @ 11:09:02 #92
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133440120
In de regel duurt het hooguit 15-30 minuten voordat je een goedkeuring hebt. Maar als je wat verdachte kenmerken hebt of een niet-Westerse afkomst kan het wel eens langer duren. 3 weken voor de reis lijkt me een veilige marge.
pi_133476642
Het kan zijn dat je geen goedkeuring krijgt, en dan moet je volgensmij naar de ambassade. Dus daar vooral rekening mee houden
  donderdag 21 november 2013 @ 12:34:19 #94
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133480064
Je moet het 72 uur voor je vlucht geregeld hebben anders mag je niet mee.
pi_133480772
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef artm het volgende:
Nog tips voor een 2e bezoek aan New York?

Vorige keer (2008) heb ik al Statue of Liberty, WTC-puinhoop en ESB gedaan en wil komend jaar naar het WTC-memorial, Top of the Rock, Brooklyn Bridge en de Federal Reserve tour doen sowieso.
Regel een Apple Greeter, ons is het al 3 keer niet gelukt helaas. Maar wie weet heb jij meer geluk!
Verder: Broadway show, Staten Island Ferry, Coney Island, Jersey Gardens outlet en natuurlijk wat hierboven staat. :)
  donderdag 21 november 2013 @ 12:58:19 #96
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133480815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:34 schreef Mishu het volgende:
Je moet het 72 uur voor je vlucht geregeld hebben anders mag je niet mee.
Dat is het advies. Ik zag gister op een forum nog een gast die wel heel kiele-kiele bezig was, hij had z'n paspoort vergeten te verlengen. Uiteindelijk met spoedservice werd het paspoort om 16:00 thuisbezorgd terwijl hij die avond naar de VS zou vliegen.
Op dat moment moet je de ESTA ook aanvragen met het nieuwe paspoortnummer, na 17 minuten kreeg hij de bevestiging en is zonder problemen naar Amerika gevlogen.

Ik zou dit echter ten strengste afraden !!
  donderdag 21 november 2013 @ 19:19:15 #97
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133491756
Heeft iemand ervaring met het reserveren van een stretched limo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_133496720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:19 schreef static het volgende:
Heeft iemand ervaring met het reserveren van een stretched limo?
Dat zal toch niet anders gaan dan het reserveren van een normale towncar? Bedrijf bellen en een reservering doen? Of ben je op zoek naar prijzen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 21 november 2013 @ 21:30:02 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133497409
Nee, ervaringen m.b.t. het bedrijf enzo. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_133499398
Nee. Ook enkel een keer via een normaal taxi bedrijf met towncars enzo geregeld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 november 2013 @ 22:29:23 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133499900
Heb deze maar gebruikt: http://www.luxorlimo.com/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_133500001
Zoiets heb ik dus ook gedaan. Ga je een avondje uit met je harem?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 21 november 2013 @ 23:32:30 #103
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133502027
Nee, mijn moeder gaat een weekje met een stel vriendinnen, is een cadeautje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:37:54 #104
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 november 2013 @ 17:40:43 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133615141
KLM heeft winterdeals.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 27 november 2013 @ 13:58:47 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133674236
Nu in NYC. Hotel 31, goed te doen!
Goedkope kamers, schoon en behoorlijk ruim.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:26:53 #107
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133923673
Oei: ik moet nog een vlucht boeken naar NYC vanuit een vliegveld in Amsterdam, Brussel of Düsseldorf, maar de prijzen voor heenvlucht 26-01-2014 en terugvlucht 30-01-2014 zijn torenhoog; 709 (Düsseldorf) tot 1263 (Amsterdam) euro ... ! Dom, ik had eerder moeten boeken.

Tenzij ... ik één dag eerder vertrek (25-01-2014), dan is vanuit Düsseldorf zowaar een retourvlucht van 441 euro mogelijk. Maar dan moet er nog één overnachting geregeld worden in NYC.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:47:33 #108
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133924655
Bedankt voor de mededeling.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 4 december 2013 @ 22:18:40 #109
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133926287
Graag gedaan. Mijn mededeling is tevens zeer informatief in die zin dat het de soms extreme prijsverschillen qua vliegtickets in een tijdbestek van slechts enkele dagen illustreert. In de nabije toekomst zal ik het zeker niet nalaten dit topic verder te voorzien van dergelijke bijdragen.
pi_133929956
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Oei: ik moet nog een vlucht boeken naar NYC vanuit een vliegveld in Amsterdam, Brussel of Düsseldorf, maar de prijzen voor heenvlucht 26-01-2014 en terugvlucht 30-01-2014 zijn torenhoog; 709 (Düsseldorf) tot 1263 (Amsterdam) euro ... ! Dom, ik had eerder moeten boeken.

Tenzij ... ik één dag eerder vertrek (25-01-2014), dan is vanuit Düsseldorf zowaar een retourvlucht van 441 euro mogelijk. Maar dan moet er nog één overnachting geregeld worden in NYC.
Logisch te verklaren hoor dit. Komt omdat je geen zaterdag in je reis heb. Test maar uit met verschillende data :)

Daarnaast is het iedereen af te raden eind januari/begin februari te reizen want Superbowl is in NYC dus prijzen gaan over de kop dan :)
  zaterdag 7 december 2013 @ 13:52:33 #111
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134015130
Heeft iemand ervaring met het kopen van tickets voor Broadway? Waar kan ik dat het beste/goedkoopste doen?
pi_134015264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Heeft iemand ervaring met het kopen van tickets voor Broadway? Waar kan ik dat het beste/goedkoopste doen?
TKTS op Times Square (lange rijen, soms beperkte keuze) of gewoon de volle mep betalen bij de box office van het desbetreffende theater. Je kunt ook vooraf online je kaartjes kopen, wat veiliger is in principe als je een bepaalde show graag wilt zien. Bereid je voor op best pittige prijzen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134015285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:37 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Logisch te verklaren hoor dit. Komt omdat je geen zaterdag in je reis heb. Test maar uit met verschillende data :)

Daarnaast is het iedereen af te raden eind januari/begin februari te reizen want Superbowl is in NYC dus prijzen gaan over de kop dan :)
Wat zijn een beetje de beste dagen om af te reizen naar New York (of Amerika in het algemeen)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:03:00 #114
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134015333
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

TKTS op Times Square (lange rijen, soms beperkte keuze) of gewoon de volle mep betalen bij de box office van het desbetreffende theater. Je kunt ook vooraf online je kaartjes kopen, wat veiliger is in principe als je een bepaalde show graag wilt zien. Bereid je voor op best pittige prijzen.
Bedankt!
Ik ben inderdaad van plan ze vooraf te kopen online. Welke website kan ik daarvoor het beste gebruiken, ik zag al dat de kaartjes snel zo'n 200 dollar per stuk zijn ja :o
pi_134015896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik ben inderdaad van plan ze vooraf te kopen online. Welke website kan ik daarvoor het beste gebruiken, ik zag al dat de kaartjes snel zo'n 200 dollar per stuk zijn ja :o
Mwa, als je genoegen wilt nemen met plaatsen achterin de zaal (redelijk zicht) betaal je 50-75 dollar. Websites moet je even googlen, weet ik zo niet sorry.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:05:21 #116
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_134018615
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, als je genoegen wilt nemen met plaatsen achterin de zaal (redelijk zicht) betaal je 50-75 dollar. Websites moet je even googlen, weet ik zo niet sorry.
Theater of Broadway week is een mooie optie, 2 voor 1 op veel shows. Volgens mij ergens eind januari
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_134027847
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Oei: ik moet nog een vlucht boeken naar NYC vanuit een vliegveld in Amsterdam, Brussel of Düsseldorf, maar de prijzen voor heenvlucht 26-01-2014 en terugvlucht 30-01-2014 zijn torenhoog; 709 (Düsseldorf) tot 1263 (Amsterdam) euro ... ! Dom, ik had eerder moeten boeken.

Tenzij ... ik één dag eerder vertrek (25-01-2014), dan is vanuit Düsseldorf zowaar een retourvlucht van 441 euro mogelijk. Maar dan moet er nog één overnachting geregeld worden in NYC.
Directe vlucht van AMS naar JFK met KLM/Delta kost (op moment van schrijven) op de genoemde data 525 Euro. Indirect kan het voor 475 Euro.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_134041946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:32 schreef static het volgende:
Nee, mijn moeder gaat een weekje met een stel vriendinnen, is een cadeautje.
Is het niet zo dat het hotel waar ze inzit ( topsegment uiteraard ) een 'gratis' limo service ter beschikking stellen voor hun gasten en diens vrienden om gebruik van te kunnen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 10:47:25 ]
pi_134067839
Ben volgende week 4 dagen in NYC (deels voor werk).
Alleen de maandag zit vol en ik zoek eigenlijk naar tips qua restaurants voor zondag-dinsdag en mogelijk woensdag. Zo'n 3-4 adresjes dus (lunch ook prima).

Hoeft niet top-notch, michelinster-categorie te zijn.
Zou op zich een keer goed Aziatisch (met voorkeur voor Japans) en Italiaans (pizza mag ook) willen eten in NYC.
Zit op East 62nd street maar in principe is alles op Manhattan en Brooklyn EN Queens (Astoria, Long Island City) een optie voor me.

Iemand tips?
Wat ik al zei, lunch, ontbijt, diners, dinner...alles is welkom.

:)
pi_134071074
Helaas geen tips uit ervaring, over een aantal weken ga ik voor de eerste keer naar NYC. Ik ga dan proberen een momofuku bar te bezoeken. Aziatisch en lunch/dinner.

Ik lees ook mee voor eettips :)
pi_134073583
Struin rond in Little Italy; heel veel leuke Italiaanse restaurantjes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134073727
Little Italy inderdaad, tegenover de kerstshop zit een tent die hele lekkere pizza's maakt.. ben alleen even de naam kwijt..
Verder ben ik fan van shake shack en five guys, maar dat is wel fastfood, maar wel hele lekkere burgers.
PSN: Metal_Akilla
pi_134073909
Ben's Pizzeria in SoHo! _O_
pi_134076455
De pizzeria onder Brooklyn Bridge(Grimaldi`s), maar moet je wel voor het avondeten gaan zo rond 4 uur, anders staat er een rij waar je ong n uur kan wachten op je tafel, in September kon ik gewoon binnenlopen en een Large pizza kan je met zn 2en makkelijk delen.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
  maandag 9 december 2013 @ 13:11:44 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134078346
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef DJWeisz het volgende:
De pizzeria onder Brooklyn Bridge(Grimaldi`s), maar moet je wel voor het avondeten gaan zo rond 4 uur, anders staat er een rij waar je ong n uur kan wachten op je tafel, in September kon ik gewoon binnenlopen en een Large pizza kan je met zn 2en makkelijk delen.
Ze hebben het wel veranderd. Eerst zaten ze in dat kleine pandje, nu in dat grote witte pand rechts ernaast. In dat kleine pandje zit een soort spin-off pizzeria, want is ook familie van Grimaldi's.
pi_134108833
Hallo allemaal,

Ik ben met de kerstdagen in NYC. Ik zou dan graag uit eten willen in een resteraunt dat uitzicht heeft over de stad, heeft iemand ideeën?

Ben zelf al The View tegengekomen, maar de recensies zijn niet zo heel goed en verschillend. Uitzicht is dan wel heel mooi, maar het eten blijkt vies tegen te vallen. Ook betaal je standaard 80 dollar per persoon excl. drankjes.

[ Bericht 20% gewijzigd door KarnSuk op 10-12-2013 09:58:22 ]
pi_134108917
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134109381
Grappig.

Iemand die weleens hier is geweest?

Wordt nogal erg aanbevolen maar ik heb altijd het gevoel dat restaurants die teveel dwepen dat zij op tv waren met celebrities in de praktijk vaak tegenvallen en meer op gebakken lucht teren dan realiteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 10:21:23 ]
pi_134110017
Het is alweer december!! nog 5 maanden.. Tijd gaat snel!
Be brave. Be kind.
pi_134110522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:50 schreef Esje-lief het volgende:
Het is alweer december!! nog 5 maanden.. Tijd gaat snel!
Eerste keer? Wat zijn je plannen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134111072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Eerste keer? Wat zijn je plannen?
Nee, het is voor mij de derde keer (1e 10 dagen en 2e 4 dagen) en voor mijn moeder de tweede keer. Ik heb de high line nog niet gezien en the MeatpackingD, ik wil graag Brooklyn beter verkennen en ik ga een middag foto cursus dingetje doen. En we gaan Hack the MET doen... 5 volle dagen daar. Die komen wel vol!
Be brave. Be kind.
pi_134115435
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:28 schreef DUK het volgende:
Ben volgende week 4 dagen in NYC (deels voor werk).
Alleen de maandag zit vol en ik zoek eigenlijk naar tips qua restaurants voor zondag-dinsdag en mogelijk woensdag. Zo'n 3-4 adresjes dus (lunch ook prima).

Hoeft niet top-notch, michelinster-categorie te zijn.
Zou op zich een keer goed Aziatisch (met voorkeur voor Japans) en Italiaans (pizza mag ook) willen eten in NYC.
Zit op East 62nd street maar in principe is alles op Manhattan en Brooklyn EN Queens (Astoria, Long Island City) een optie voor me.

Iemand tips?
Wat ik al zei, lunch, ontbijt, diners, dinner...alles is welkom.

:)
In Greenwich zitten veel leuke restaurantjes. Paar sushi tentjes maar ook biologisch en lekker simpel.

Wat gerichte persoonlijke tips:
Voor een goede hamburger, Shake Shack of Five Guys, de eerste heeft mijn voorkeur overigens.
Lekkere italiaanse broodjes, Parisi Bakery in NoLiTa en Di Palo's in Little Italy

Wij zijn alleen in New York geweest met mooi weer dus vaak eten halen bij bijvoorbeeld Wholefoods en lekker buiten eten.
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:44:56 #133
64792 Mryc
play me one more song
pi_134122140
En is het nou belachelijk druk bij Shake Shack in Madison Square Park, maar je bent toch benieuwd naar de burgers: achter de douane op JFK zit ook een vestiging.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:21:47 #134
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134125329
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:28 schreef DUK het volgende:
Ben volgende week 4 dagen in NYC (deels voor werk).
Alleen de maandag zit vol en ik zoek eigenlijk naar tips qua restaurants voor zondag-dinsdag en mogelijk woensdag. Zo'n 3-4 adresjes dus (lunch ook prima).

Hoeft niet top-notch, michelinster-categorie te zijn.
Zou op zich een keer goed Aziatisch (met voorkeur voor Japans) en Italiaans (pizza mag ook) willen eten in NYC.
Zit op East 62nd street maar in principe is alles op Manhattan en Brooklyn EN Queens (Astoria, Long Island City) een optie voor me.

Iemand tips?
Wat ik al zei, lunch, ontbijt, diners, dinner...alles is welkom.

:)
http://www.gaonnurinyc.com/authentic_korean_restaurant_nyc/
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134140820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef Mryc het volgende:
En is het nou belachelijk druk bij Shake Shack in Madison Square Park, maar je bent toch benieuwd naar de burgers: achter de douane op JFK zit ook een vestiging.
Wij zijn toen op Murray Street geweest, was echt heerlijk en niet druk.
pi_134141551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:44 schreef Mryc het volgende:
En is het nou belachelijk druk bij Shake Shack in Madison Square Park, maar je bent toch benieuwd naar de burgers: achter de douane op JFK zit ook een vestiging.
Op madison square park is op bepaalde tijden erg druk ja. Wilde er ook heen(was wel benieuwd) maar stonden telkens lange rijen, er zit er geloof ik ook errgens 1 bij 8th avenue, maar die was ook bizar druk.

Gelukkig op jfk nog kunnen gaan:) was wel erg lekker!
PSN: Metal_Akilla
pi_134181489
ik ben er geweest in brooklyn, maar behalve dat het wel lekkere burgers zijn niet super bijzonder vond ik eigenlijk haha
pi_134181999
Wij hadden geluk bij Shake Shack in Madison Square. Het was druk toen we aankwamen, enorm rij maar er stond een hele grote groep voor ons die bij 1 kassa gingen staan en toen ging er een extra kassa open. Hoppa, 10 minuutjes gewacht.

We waren er wel in de zomer, dus dan is wachten minder erg en daarna lekker op het terras opgegeten.
pi_134198984
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan?

Ik kom aan op Newark en ik zit te denken om met de trein vanaf Newark naar Penn station te gaan aangezien het een stuk goedkoper is dan met de taxi.
Is dat allemaal een beetje makkelijk te doen?
  donderdag 12 december 2013 @ 19:43:44 #140
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134199304
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan?

Ik kom aan op Newark en ik zit te denken om met de trein vanaf Newark naar Penn station te gaan aangezien het een stuk goedkoper is dan met de taxi.
Is dat allemaal een beetje makkelijk te doen?
Volgend jaar ga ik voor het eerst en dat is precies wat wij gaan doen. Hoe moeilijk kan het zijn om met de trein te gaan?

Well ff opletten dat je Penn station NYC pakt en niet Penn station in Newark :-)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134200004
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan?

Ik kom aan op Newark en ik zit te denken om met de trein vanaf Newark naar Penn station te gaan aangezien het een stuk goedkoper is dan met de taxi.
Is dat allemaal een beetje makkelijk te doen?
Bus van Newark rechtstreeks naar Port Authority (of Grand Central) $18 geloof ik.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_134200596
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan?

Ik kom aan op Newark en ik zit te denken om met de trein vanaf Newark naar Penn station te gaan aangezien het een stuk goedkoper is dan met de taxi.
Is dat allemaal een beetje makkelijk te doen?
trein is by far snelste en meest makkelijke oplossing. Die gaat om de paar minuten en dropt je mooi centraal in manhattan.
Hooray for boobies!
pi_134201246
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe gaan jullie van het vliegveld naar Manhattan?

Ik kom aan op Newark en ik zit te denken om met de trein vanaf Newark naar Penn station te gaan aangezien het een stuk goedkoper is dan met de taxi.
Is dat allemaal een beetje makkelijk te doen?
Prima te doen! Het was wel enorm druk in de trein maar ach...wij hebben vanaf Penn de taxi gepakt overigens aangezien we geen zin in metro gedoe hadden met onze koffers.
pi_134201330
Ok, dan zal het wel de trein worden denk ik
En het hotel waar ik verblijf ligt toch bij Penn station dus dat is geen probleem
pi_134208800
Bedankt voor de tips allen..!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:16:10 #146
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_134222121
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Ok, dan zal het wel de trein worden denk ik
En het hotel waar ik verblijf ligt toch bij Penn station dus dat is geen probleem
met de trein is prima te doen, ik raad je wel aan van tevoren al te kijken waar je heen moet voor je hotel want het is erg vervelend als je daar staat midden in de stad op een drukke plaats zonder idee waar je heen moet.
Wat doe ik hier?
pi_134222640
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Ok, dan zal het wel de trein worden denk ik
En het hotel waar ik verblijf ligt toch bij Penn station dus dat is geen probleem
Bus is het makkelijkste met (veel) bagage en dropt je in jouw geval bij Port Authority en direct voor de terminal. Online ticket kan je van tevoren krijgen bij http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
pi_134223321
Ik vlieg zondag dus heen en morgen en zondag wordt een heuse sneeuwstorm verwacht.
Als mijn vlucht maar niet gecancelled wordt (ik zit er al zo weinig dagen)...

:(
pi_134226361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:50 schreef DUK het volgende:
Ik vlieg zondag dus heen en morgen en zondag wordt een heuse sneeuwstorm verwacht.
Als mijn vlucht maar niet gecancelled wordt (ik zit er al zo weinig dagen)...

:(
Ik vlieg maandag..
Hopelijk valt het mee ja.


Ik zie net ook dat ze dinsdag sneeuw verwachten, en dinsdag ochtend heb ik een heli vlucht gepland ;(

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bus is het makkelijkste met (veel) bagage en dropt je in jouw geval bij Port Authority en direct voor de terminal. Online ticket kan je van tevoren krijgen bij http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
Trein is toch beter denk ik, ik zit in hotel pennsylvania dus ik moet het station uitlopen en Ik sta voor het hotel.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2013 15:23:48 ]
pi_134257723
Dan is de trein naar penn station perfect. Dat heb ik 10 jaar geleden ook gedaan. Dat zit er recht tegenover inderdaad. Werkt prima.
pi_134358540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:08 schreef Stansfield het volgende:
Dan is de trein naar penn station perfect. Dat heb ik 10 jaar geleden ook gedaan. Dat zit er recht tegenover inderdaad. Werkt prima.
dat was idd zeer makkelijk idd, alles staat duidelijk aangegeven

Gisteravond meteen het ESB naar boven gegaan, dat is echt gaaf als het donker is..
Leuker dan overdag imo
Hotel pennsylvania is ook wel oké, alleen jammer van de bedbugs die mij volgens mij liggen te bijten...
pi_134359155
En ligt er al sneeuw?

Dat zou ik ook nog wel mee willen maken. New York in de herfst was geweldig, maar rond kerst met sneeuw lijkt me veeel mooier!
PSN: Metal_Akilla
pi_134359221
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]
alleen jammer van de bedbugs die mij volgens mij liggen te bijten...
:') Dat weet je toch wel zeker dan? En als dat zo is ga je toch direct van kamer wisselen.
pi_134368418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:44 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

:') Dat weet je toch wel zeker dan? En als dat zo is ga je toch direct van kamer wisselen.
Ieuwww ik zou mijn geld terug eisen en vertrekken
Be brave. Be kind.
pi_134391997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef Akilla het volgende:
En ligt er al sneeuw?

Dat zou ik ook nog wel mee willen maken. New York in de herfst was geweldig, maar rond kerst met sneeuw lijkt me veeel mooier!
Een heel klein beetje maar ;(
pi_134395424
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:58 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Een heel klein beetje maar ;(
aahw:(

Ik dacht dat ik ergens zag dat er een sneeuwstorm zou zijn vanaf dinsdag. Hoe bevalt New York verder ?:)
PSN: Metal_Akilla
pi_134516202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:49 schreef Akilla het volgende:

[..]

aahw:(

Ik dacht dat ik ergens zag dat er een sneeuwstorm zou zijn vanaf dinsdag. Hoe bevalt New York verder ?:)
Er ligt/lag toch wel redelijk wat, maar op Manhattan wordt meeste meteen weggehaald volgens mij central park enzo is wel wit

Verder bevalt het natuurlijk prima :D

En Rockefeller is in December nog drukker dan Times Square :')
pi_134597889
ik ga terug komen op mijn opmerking dat je onder de 400 euro geen reis kan boeken naar new york... ;) aanschouw deze aanbieding die aankomende nacht in gaat

http://www.urlaubspiraten(...)oder-miami-ab-333eur
Hooray for boobies!
pi_134598077
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik ga terug komen op mijn opmerking dat je onder de 400 euro geen reis kan boeken naar new york... ;) aanschouw deze aanbieding die aankomende nacht in gaat

http://www.urlaubspiraten(...)oder-miami-ab-333eur
Dank u zeer! Ik moest nog een vlucht boeken naar Chicago medio maart _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 23 december 2013 @ 20:10:08 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_134620575
Volgende maand naar New York ... Misschien ... ! Ik wil eerst de rekening van de autogarage vrijdag afwachten. Complicatie in dit gebeuren is dat ik al wél een hotel betaald heb (non-refundable)
  maandag 23 december 2013 @ 20:18:01 #161
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_134620972
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 20:10 schreef MissionPhailed het volgende:
Volgende maand naar New York ... Misschien ... ! Ik wil eerst de rekening van de autogarage vrijdag afwachten. Complicatie in dit gebeuren is dat ik al wél een hotel betaald heb (non-refundable)
Als je niet gaat wil ik je hotelovernachtingen wel voor 10% van de kostprijs overnemen :)
  maandag 23 december 2013 @ 20:22:22 #162
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_134621238
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 20:18 schreef Beavis het volgende:

[..]

Als je niet gaat wil ik je hotelovernachtingen wel voor 10% van de kostprijs overnemen :)
Ho wacht, ik zie nu pas dat bericht van Urlaubspiraten. 333 euro voor 'n rechtstreeks retourtje is een regelrechte prijspakker ... ! Ik ga morgen sowieso tóch dat vliegticket regelen :+
pi_134622371
Die 333 zag ik ook net voorbij komen ja. Echter met United vanaf Amsterdam is wel praktischer, veel dichterbij voor mij. Is 410 (ook) een goede prijs?
pi_134622733
Waar woon je? 410 is overigens ook een goed bedrag voor januari of februari
Hooray for boobies!
pi_134623225
Woerden (en over een paar maanden Almere), dus ik overdrijf wat hoor ;)

Maar voor Dusseldorf moet je toch weer een trein erbij boeken enzo, of iemand laten taxien..Dan is Schiphol net ff praktischer en sneller
pi_134629105
- hier ging iets verkeerd -
pi_134633580
Airberlin site :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:05:23 #168
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134642159
Geboekt, 13/18-2 weer even in NYC! :) Jor_dii, is het bij jou nog gelukt?
pi_134642882
Is toch een goede site? Nooit problemen met boeken oid.
Hooray for boobies!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:56 #170
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134644374
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik ga terug komen op mijn opmerking dat je onder de 400 euro geen reis kan boeken naar new york... ;) aanschouw deze aanbieding die aankomende nacht in gaat

http://www.urlaubspiraten(...)oder-miami-ab-333eur
Ah shit de aanbieding dus al gemist. 333 is echt geen geld :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_134644400
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:25 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ah shit de aanbieding dus al gemist. 333 is echt geen geld :o
Is nog gewoon te boeken hoor (bijv. vertrek op 8 januari, terug op de 14e).
pi_134646648
mensen die toevalligerwijs op 18 jan vertrekken of 25 terug terug vliegen? iemand? ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:36:19 #173
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134646744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:27 schreef Gauner het volgende:

[..]

Is nog gewoon te boeken hoor (bijv. vertrek op 8 januari, terug op de 14e).
Ah okee mooi, ga me er morgen even goed in verdiepen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:03:00 #174
12621 tcr
*nix 4ever
pi_134647752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:36 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ah okee mooi, ga me er morgen even goed in verdiepen
Is alleen vandaag, ook via Paperflies, die is makkelijker, zie je gelijk de goedkope datums...
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:10:16 #175
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134647956
Leuke aanbieding! Helaas heb ik in juni al geboekt.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134649955
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:05 schreef Omnifacer het volgende:
Geboekt, 13/18-2 weer even in NYC! :) Jor_dii, is het bij jou nog gelukt?
Ik zit nog te twijfelen over de datum. Voor 393 ben ik er eind maart/begin april, misschien wat gunstiger met het weer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:14:50 #177
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134650081
Ik ook liever dan want pas dan begint het honkbal weer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:17:48 #178
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134650220
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zit nog te twijfelen over de datum. Voor 393 ben ik er eind maart/begin april, misschien wat gunstiger met het weer.
Klopt, is maar net welke afweging je maakt uiteraard. Ik kan zelf die periode niet, en wilde ook zo cheap mogelijk boeken gewoon :)
pi_134651206
net even prepaid simkaart geregeld a 25 euro tmobile netwerk voor in de US incl 500 mb data. altijd handig als je ergens staat zonder wifi en je bent de weg kwijt c.q. wil informatie weten over iets wat je ziet.
Hooray for boobies!
pi_134651641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
net even prepaid simkaart geregeld a 25 euro tmobile netwerk voor in de US incl 500 mb data. altijd handig als je ergens staat zonder wifi en je bent de weg kwijt c.q. wil informatie weten over iets wat je ziet.
Kunt toch ook mensen aanspreken ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134651795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kunt toch ook mensen aanspreken ;)
dat is toch eng als FOK!er zijnde
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_134652181
ik ben een fokker, wat denk je wel niet!! tsss, mensen aanspreken... dat doe ik 1 keer per week als ze mijn boodschappen komen brengen
Hooray for boobies!
pi_134652423
Ik was vorige week te ver gegaan met de metro.
Ik zat opeens ergens in Harlem eni k was dus ook de weg kwijt, ik heb toen een tijdje rondgelopen in de sneeuw :')
Toen ik het zat was heb ik maar een taxi aangehouden
pi_134652536
Metro terug nemen geen optie? volgens mij heb je daar 3 lijnen waarvan 1 express line
Hooray for boobies!
pi_134654697
Het wordt waarschijnlijk toch medio februari een weekje, al een goedkoop hostel gevonden dus voor iets meer dan 500 euro pp een week New York _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134655415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
Metro terug nemen geen optie? volgens mij heb je daar 3 lijnen waarvan 1 express line
Had ik kunnen doen ja maar erg is het natuurlijk niet ook niet als je eens andere gedeeltes ziet
pi_134656349
helemaal waar! wij verblijven dus in Harlem, 132w street juist vanwege het eens wat anders zien principe. Met de express zit je binnen het kwartier in midtown
Hooray for boobies!
pi_134656641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt waarschijnlijk toch medio februari een weekje, al een goedkoop hostel gevonden dus voor iets meer dan 500 euro pp een week New York _O_
Zo dan, klinkt heel goed!
Welk hotel is het?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_134656661
hier 560 pp voor zeven nachten.... ;)
Hooray for boobies!
pi_134656838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
hier 560 pp voor zeven nachten.... ;)
Vertel vertel, waar ticket geboekt en waar hotel en welk hotel? :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_134657118
ticket via flugladen.de enkele maanden geleden, verblijven doen we hier: http://www.tripadvisor.nl(...)k_City_New_York.html

die kwam ik toevallig tegen als een special deal net op het moment dat ik een hotel ging boeken in chinatown, hotel 91. Kan je zeggen dat dit net iets beter is tegen dezelfde prijs... ;)
Hooray for boobies!
pi_134658779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:20 schreef MissJ het volgende:

[..]

Zo dan, klinkt heel goed!
Welk hotel is het?
11-18 februari, vliegen voor 332¤ pp, hostel heet Broadway Hotel and Hostel. Krijgt zeer goede reviews en bevindt zich op 101W St. en Broadway, steenworp afstand van Central Park. Heb daar zelf nog nooit gezeten maar weet dat de buurt (Upper West Side) uitstekend is. Kostte ons 365 euro voor 7 nachten (privé kamer en douche op de gang).

Na 2009 en 2011 nu dus mijn derde keer New York *O* _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door Jor_Dii op 24-12-2013 18:28:40 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134660316
nette prijzen!
Hooray for boobies!
pi_134660417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

11-18 februari, vliegen voor 332¤ pp, hostel heet Broadway Hotel and Hostel. Krijgt zeer goede reviews en bevindt zich op 101W St. en Broadway, steenworp afstand van Central Park. Heb daar zelf nog nooit gezeten maar weet dat de buurt (Upper West Side) uitstekend is. Kostte ons 365 euro voor 7 nachten (privé kamer en douche op de gang).

Na 2009 en 2011 nu dus mijn derde keer New York *O* _O_
Wow, goed gedaan ja!
En Upper West Side is een enorm goede buurt ja.

Ik ben afgelopen juni voor het eerst in NY geweest O+
Is me zo goed bevallen dat ik in september / oktober 2014 weer wil gaan *O* Ben daarom nu al aanbiedingen etc in de gaten aan het houden.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 25 december 2013 @ 01:24:58 #195
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_134675414
Vanwege onzekerheid over garagekosten vrijdag heb ik helaas niet toegehapt wat betreft de aanbieding van Airberlin, die nu dan ook verleden tijd is. Toch zie ik ook nu nog prijzen voorbijkomen van ongeveer 400 euro voor een retourtje Düsseldorf - New York, wat mijns inziens ook beslist niet de hoofdprijs is. Met wat mazzel gaat het licht vrijdag alsnog op groen voor 'n bezoek aan NYC de volgende maand :+
pi_134826417
Iemand nog tips voor unieke plekjes om te eten: qua uitzicht, atmosfeer of juist het eten dat er speciaal (en goed) is? Dank alvast!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134831796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik was vorige week te ver gegaan met de metro.
Ik zat opeens ergens in Harlem eni k was dus ook de weg kwijt, ik heb toen een tijdje rondgelopen in de sneeuw :')
Toen ik het zat was heb ik maar een taxi aangehouden
De eerste week in new york heb ik denk ik wel elke dag een verkeerde metro gepakt :') Met als toppunt dronken van east village een metro pakken en ergens uptown uitkomen, om vervolgens toch maar een taxi aan te houden (ik logeerde in brooklyn) :')

Na die week ging het overigens wel prima, je moet het denk ik even in de gaten hebben hoe het allemaal zit :')
pi_134843958
Nog tips qua uitgaan (bars/cafe's/Ierse pubs) in de buurt van NYU (lower manhattan) op zaterdagavond?
  maandag 30 december 2013 @ 06:59:28 #199
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134863376
Heeft er iemand ervaring mee hoe lang het duurt voordat een ansichtkaart van NY naar Nederland er over doet?
pi_134863385
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:26 schreef electronique het volgende:

[..]

Na die week ging het overigens wel prima, je moet het denk ik even in de gaten hebben hoe het allemaal zit :')
Nouja, het zal wel vrouw eigen zijn denk ik, maar ik had het gelijk allemaal goed uitgeplozen. Gewoon goed op de kaart kijken. Metro stelsel in NYC zit zo goed in elkaar.

Overigens zou ik zo een hele dag in de metro kunnen zitten daar, al een belevenis op zich met al die mensen en optredens onder de grond. Al is het in de zomer wel verschrikkelijk heet.
  maandag 30 december 2013 @ 07:05:11 #201
64792 Mryc
play me one more song
pi_134863395
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 06:59 schreef BasEnAad het volgende:
Heeft er iemand ervaring mee hoe lang het duurt voordat een ansichtkaart van NY naar Nederland er over doet?
Vorige keer dat ik kaarten verstuurde vanaf het UN hoofdkantoor waren ze er binnen een week.
pi_134864381
Nog een maandje en dan 10 dagen new york.
Veel basketbal wedstrijden en het geluk om de superbowl mee te maken in een new yorkse sportsbar. Dat wordt wat.

Toevallig iemand bekend met hotel Wolcott?
Every living creature on earth dies alone
pi_134864435
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:09 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nog een maandje en dan 10 dagen new york.
Veel basketbal wedstrijden en het geluk om de superbowl mee te maken in een new yorkse sportsbar. Dat wordt wat.

Toevallig iemand bekend met hotel Wolcott?
Best goed zo te lezen:

http://www.tripadvisor.nl(...)k_City_New_York.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134865383
Ja die reviews heb ik idd ook al even bekeken.
Was even benieuwd of er hier mensen waren die ook in dat hotel hebben gezeten.

Zit de helft van de dagen in het Carter en de andere helft in het Wolcott.
Every living creature on earth dies alone
  maandag 30 december 2013 @ 10:29:25 #205
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134865949
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:09 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nog een maandje en dan 10 dagen new york.
Veel basketbal wedstrijden en het geluk om de superbowl mee te maken in een new yorkse sportsbar. Dat wordt wat.

Toevallig iemand bekend met hotel Wolcott?
Dat is wel tof de Superbowl. De wedstrijd op zich bezoeken is natuurljik out of the question maar de vibe die zo'n stad geeft lijkt me al uitermate tof.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:02:39 #206
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134921551
Binnenkort weer eens naar NYC. Weet er iemand een hostel met private rooms van twee bedden (maar gedeelde badkamer bijvoorbeeld is prima)? Als het schoon is en niet te duur is het al snel prima :D

Ben al aantal keer eerder in NYC geweest, maar elke keer of bij mensen thuis geslapen (nu geen optie meer), of in een hostel dat nu dicht is omdat het illegaal was :D :')
pi_134934699
Heb vorige week Broadway Hotel and Hostel op W. 101 geboekt. Ziet er vrij goed uit voor die prijs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_134940508
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:09 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nog een maandje en dan 10 dagen new york.
Veel basketbal wedstrijden en het geluk om de superbowl mee te maken in een new yorkse sportsbar. Dat wordt wat.

Toevallig iemand bekend met hotel Wolcott?
Zorg wel dat je, zodra je er bent, al een bar uitkiest voor de superbowl. De meeste bars zullen geld vragen om te wedstrijd te zien.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:12:18 #209
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134982447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:02 schreef artm het volgende:

[..]

Zorg wel dat je, zodra je er bent, al een bar uitkiest voor de superbowl. De meeste bars zullen geld vragen om te wedstrijd te zien.
De Superbowl is in Metlife stadium, stadion van de New York Giants and New York Jets. Zal ongetwijfeld veel extra drukte met zich meebrengen in o.a. Manhattan.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134982534
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:09 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nog een maandje en dan 10 dagen new york.
Veel basketbal wedstrijden en het geluk om de superbowl mee te maken in een new yorkse sportsbar. Dat wordt wat.

Toevallig iemand bekend met hotel Wolcott?
Mijn moeder en zusje zijn daar geweest in 2012. Prima hotel wat echt supercentraal ligt. Geen slechte verhalen over gehoord behalve dat de kamers een beetje aan de krappe kant waren. Maargoed dat is heel new yorks :)
pi_134987179
Morgen een heerlijke temperatuur in NY :D
2 weken geleden kon je nog in een korte broek rondlopen :')
pi_134991280
Dat weer in NY is echt schizofreen.
Ik was er een klein maandje geleden. Sneeuw en -5/-10.
We gaan weg en het wordt +19.
Nu weer -13 ofzo. Echt absurd.
pi_134994547
Mijn moeder hoopt op een echte blizzard als we er zijn deze maand..... aangegeven dat een sneeuwstorm daar niet echt te vergelijken is met een laagje sneeuw hier.
Hooray for boobies!
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:10:03 #214
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135006938
Ik hoop ook standaard op sneeuw in New York.
Fuckin geniaal :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135014877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:58 schreef DUK het volgende:
Dat weer in NY is echt schizofreen.
Ik was er een klein maandje geleden. Sneeuw en -5/-10.
We gaan weg en het wordt +19.
Nu weer -13 ofzo. Echt absurd.
Ik had dat ook toen ik er in december 2011 was: dag van aankomst (+17) en dag later -5 ofzo.... ik snapte er niks van :)

voor de liefhebbers: op www.connections.be zijn nu directe vluchten voor nog geen 400 euro.....
pi_135035700
Toen ik er 2 weken geleden was was het de eerste 3 dagen zo rond de 0 graden en wat sneeuw..
langzaam ging het omhoog naar de 20 graden, ik kwam ook helemaal verkouden terug :')

Times Square vandaag:


Lijkt me toch wel gaaf om dit eens mee te maken
pi_135036333
m'n moeder heeft de app van earth cam geinstalleerd en zelfs de extra's cam's erbij gekocht alleen maar om te checken hoe, wanneer en hoe laat er sneeuw ligt in new york.

Enkele koekkoekgeluiden bij het horen van dit alles werd niet gewaardeerd door mijn ouders.. :')
Hooray for boobies!
pi_135036842
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen ik er 2 weken geleden was was het de eerste 3 dagen zo rond de 0 graden en wat sneeuw..
langzaam ging het omhoog naar de 20 graden, ik kwam ook helemaal verkouden terug :')

Times Square vandaag:
[ afbeelding ]

Lijkt me toch wel gaaf om dit eens mee te maken
Wow O+

Ik dacht altijd dat het weer in Nederland bizar was, maar dat blijkt dus nogal mee te vallen. Het weer in NY is pas bizar met zulke extreem snelle wisselingen van weersomstandigheden :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135037596
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen ik er 2 weken geleden was was het de eerste 3 dagen zo rond de 0 graden en wat sneeuw..
langzaam ging het omhoog naar de 20 graden, ik kwam ook helemaal verkouden terug :')

Times Square vandaag:
[ afbeelding ]

Lijkt me toch wel gaaf om dit eens mee te maken
WOW!! Met zn allen last minute boeken :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:41:41 #220
62964 Little_Acorn
You would know
pi_135060658
Aw yiss, in juni 6 dagen naar NYC! Ga dit topic eens even goed doorlezen voor de nodige tips.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  zondag 5 januari 2014 @ 12:57:37 #221
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135098329
Ha, wtf is er aan de hand met het weer daarginds?
http://www.bbc.co.uk/weather/5128581

Vandaag 1C
Morgen 11C
Overmorgen -9C
pi_135121123
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:57 schreef MartijnUK het volgende:
Ha, wtf is er aan de hand met het weer daarginds?
http://www.bbc.co.uk/weather/5128581

Vandaag 1C
Morgen 11C
Overmorgen -9C
En binnen een week weer +10 :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:27:50 #223
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_135194375
Ben heel voorzichtig aan het kijken voor een stedentripje in de zomer, in m'n eentje. Dus maar even hier meelurken :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_135195739
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:27 schreef KaBuf het volgende:
Ben heel voorzichtig aan het kijken voor een stedentripje in de zomer, in m'n eentje. Dus maar even hier meelurken :7
Ben je al eens in NY geweest of zou dit de eerste keer worden?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:03:35 #225
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_135195762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:02 schreef Marieke_w het volgende:

[..]

Ben je al eens in NY geweest of zou dit de eerste keer worden?
Eerste keer!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_135196116
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:03 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Eerste keer!
Spannend!!
Be brave. Be kind.
pi_135196644
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:27:36 #228
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135227925
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen ik er 2 weken geleden was was het de eerste 3 dagen zo rond de 0 graden en wat sneeuw..
langzaam ging het omhoog naar de 20 graden, ik kwam ook helemaal verkouden terug :')

Times Square vandaag:
[ afbeelding ]

Lijkt me toch wel gaaf om dit eens mee te maken
Damn, normaal is het een drukte van jewelste daar. Mooie foto!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_135229051
mag toch hopen dat het volgende week iets beter weer gaat worden in NYC, geen zin om daar de hele dag met een berenvel om rond te gaan lopen... -O-
Hooray for boobies!
pi_135231943
Ik ben nieuwsgierig. Wat vinden jullie New York gangers het meest geweldige om daar te doen? Soort van de ultieme tip voor een ander?

ik ga er zelf ook even hard over nadenken. Vind het best lastig om er 1 ding uit te halen.
Be brave. Be kind.
pi_135232401
Dat is voor iedereen anders denk ik. Ik houd simpelweg van de drukte om me heen. Het gevoel hebben dat je in een metropool loopt die daadwerkelijk nooit slaapt, waar het geen moment saai is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135232556
Daar heb je 100% gelijk in. Voor mij is het denk ik de 24 uurs metaliteit en dat eigenlijk alles kan. Denk ook dat je nooit uitgekeken kan raken. New York is zoveel meer als Manhattan. Dat ga ik deze vakantie bereiken. Nog meer de bouroughs in.
Be brave. Be kind.
pi_135233310
Voor mij was het denk ik de Lion King op broadway zien vanaf de 5e rij.. O+
PSN: Metal_Akilla
pi_135233543
Voor mij is het vooral dingen zien die je vroeger op tv zag, de geschiedenis van de stad wat nog tastbaar is maar ook het niet tastbare en natuurlijk de vele musea. Daarnaast ook wat hierboven al is vermeld over het metropool zijn.
Hooray for boobies!
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:07:48 #235
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135233668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is voor iedereen anders denk ik. Ik houd simpelweg van de drukte om me heen. Het gevoel hebben dat je in een metropool loopt die daadwerkelijk nooit slaapt, waar het geen moment saai is.
Dat had ik ook, het gevoel dat je daar als toerist rond loopt onder bijvoorbeeld 30 Rock en die hele stad aan je voorbij trekt. Volgende keer ga ik ook zeker niet in een weekend dat vond ik betrekkelijk rustig.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:23:59 #236
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135268731
Ergens in september ga ik samen met mijn vriend (eindelijk!) voor het eerst naar New York. Ben nu via Skyscanner ana het kijken en vind tickets voor ¤474 per persoon.. niet extreem duur, maar dat moet wel goedkoper kunnen, toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135269063
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:23 schreef Debsterr het volgende:
Ergens in september ga ik samen met mijn vriend (eindelijk!) voor het eerst naar New York. Ben nu via Skyscanner ana het kijken en vind tickets voor ¤474 per persoon.. niet extreem duur, maar dat moet wel goedkoper kunnen, toch?
Rechtstreeks? Vanaf welke luchthaven?
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:34:56 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135269078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:34 schreef exode het volgende:

[..]

Rechtstreeks? Vanaf welke luchthaven?
Rechtstreeks, Amsterdam - Newark.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:35:11 #239
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135269086
Brussel of Dusseldorf zijn ook opties trouwens :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135269275
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Rechtstreeks, Amsterdam - Newark.
Ik had het enkele weken geleden via de airberlin aanbieding goedkoper (332¤ DUS - JFK), maar veel goedkoper gaat het niet worden denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135269278
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Rechtstreeks, Amsterdam - Newark.
Is niet slecht hoor, ligt ook aan de periode die je gaat natuurlijk.
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:44:34 #242
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135269360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik had het enkele weken geleden via de airberlin aanbieding goedkoper (332¤ DUS - JFK), maar veel goedkoper gaat het niet worden denk ik.
Maar jij gaat al binnenkort, toch? Wij willen in september pas.. kunnen natuurlijk wachten op een aanbieding, maar dan loop je het risico dat het duurder wordt i.p.v. goedkoper. En ik vraag me dus af hoe goedkoop het überhaupt wordt in september.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135269482
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Maar jij gaat al binnenkort, toch? Wij willen in september pas.. kunnen natuurlijk wachten op een aanbieding, maar dan loop je het risico dat het duurder wordt i.p.v. goedkoper. En ik vraag me dus af hoe goedkoop het überhaupt wordt in september.
Ik heb altijd begrepen dat september een duurdere periode is.

Je kan vanaf Brussel ook nog even kijken bij Brussel Airlines. Daar zijn wij 1,5 jaar geleden mee gevlogen en dat waren erg leuke prijzen toen.

Wij zijn vorig jaar van Amsterdam naar Newark gevlogen wat we geboekt hadden via cheaptickets.nl. Exact dezelfde tickets waren op allerlei andere sites veel duurder. Het loont dus toch zelf nog verder te kijken zeker omdat ik skyscanner vaak onvolledig vind.
pi_135269829
Mijn doel is ergens in mei te gaan, zag vd week de deals bij KLM, maar dat kan nog goedkoper volgens mij. Altijd al naar NY willen gaan en vind dat nu het moment is aangebroken om daarheen te gaan.

Zit dan ook na te denken om meteen twee á drie weken te pakken, gewoon omdat het kan en ik ook buiten Manhattan wil gaan. Alleen kijken voor een hotel of hostel, ik ben er amper tot nooit dus veel maakt het niet uit, maar het moet geen zwerver hok zijn. Even zitten kijken in Manhattan rondom mei voor zo'n drie weken, zit je toch al snel boven de ¤2000 voor een middelmatige hotel. Iemand tipjes?
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_135270102
redelijke prijs debsterr, vooral voor die periode
Hooray for boobies!
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:12:09 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135270326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
redelijke prijs debsterr, vooral voor die periode
Ik denk dat 't deze wel wordt ja. Zitten nu hotels te kijken, heb wat dingen gevonden voor zo'n 1400 euro (king size bed), is dan 17-24 september. Niet slecht, toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135270453
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:23 schreef Debsterr het volgende:
Ergens in september ga ik samen met mijn vriend (eindelijk!) voor het eerst naar New York. Ben nu via Skyscanner ana het kijken en vind tickets voor ¤474 per persoon.. niet extreem duur, maar dat moet wel goedkoper kunnen, toch?
LOL DEBS _O-

ik zit atm ook te kijken, maar dan het liefst voor de zomer, dus ergens april/mei/juni

maar ik zie best verschillende prijzen :Y dus ff goed opletten
pi_135270529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:48 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat september een duurdere periode is.

Je kan vanaf Brussel ook nog even kijken bij Brussel Airlines. Daar zijn wij 1,5 jaar geleden mee gevlogen en dat waren erg leuke prijzen toen.

Wij zijn vorig jaar van Amsterdam naar Newark gevlogen wat we geboekt hadden via cheaptickets.nl. Exact dezelfde tickets waren op allerlei andere sites veel duurder. Het loont dus toch zelf nog verder te kijken zeker omdat ik skyscanner vaak onvolledig vind.
Ik zal ook cheaptickets eens bekijken. Ik zit nu even uit te vogelen welke periode we nu echt willen gaan, dan kan ik kijken waar het t goedkoopste is. Vliegen vanaf amsterdam is voor mij wel een must aangezien ik daar woon en ik zo op schiphol ben, dus om dan eerst naar brussel te gaan is ook zo zonde.
pi_135271100
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk dat 't deze wel wordt ja. Zitten nu hotels te kijken, heb wat dingen gevonden voor zo'n 1400 euro (king size bed), is dan 17-24 september. Niet slecht, toch?
1400 euro? Zoek gewoon een beetje bij de hostels. Dan heb je een privé kamer met eventueel een douche op de gang voor enkele honderden euro's. Serieus, al het geld dat je daarmee bespaart kun je daar uitgeven en je gebruikt je ho(s)tel toch enkel om te slapen, douchen en neuken ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:35:25 #250
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135271178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

1400 euro? Zoek gewoon een beetje bij de hostels. Dan heb je een privé kamer met eventueel een douche op de gang voor enkele honderden euro's. Serieus, al het geld dat je daarmee bespaart kun je daar uitgeven en je gebruikt je ho(s)tel toch enkel om te slapen, douchen en neuken ;)
Nee, sanitair delen ga ik dus echt niet doen haha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135271227
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee, sanitair delen ga ik dus echt niet doen haha.
Je hebt ook genoeg hostels met een douche en suite. 1400 euro is echt weggegooid geld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135271256
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk dat 't deze wel wordt ja. Zitten nu hotels te kijken, heb wat dingen gevonden voor zo'n 1400 euro (king size bed), is dan 17-24 september. Niet slecht, toch?
ik vind 1 week 1400 euro best veel! Dat moet echt wel goedkoper kunnen waarbij je een kamer hebt met eigen douche enzo
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:38:07 #253
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_135271293
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

ik vind 1 week 1400 euro best veel! Dat moet echt wel goedkoper kunnen waarbij je een kamer hebt met eigen douche enzo
Precies, kijk eens bij Hotel Stanford. Beetje gedateerd hotel, maar met eigen badkamers en prijs/kwaliteit is uitstekend.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_135271331
Ik doe trouwens nooit ontbijt enzo erbij. ik vind het veel leuker om elke dag ergens anders te ontbijten!

ik geef het geld liever uit aan dingen die je in NY kunt doen idd. Hotel moet alleen een goed bed hebben om te tukken en een douche die je niet hoeft te delen, voor de rest maakt t mij weinig uit. Ohja en beetje ok locatie ofc :Y
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:40:49 #255
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135271372
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je hebt ook genoeg hostels met een douche en suite. 1400 euro is echt weggegooid geld.
Okay dan ga ik (maar dat ging ik toch wel doen hoor!) nog eens verder neuzen O+. Thanks voor de tips in ieder geval vast!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135271539
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Okay dan ga ik (maar dat ging ik toch wel doen hoor!) nog eens verder neuzen O+. Thanks voor de tips in ieder geval vast!
Dit bijvoorbeeld: http://www.hostels.com/ho(...)ropertyAnchor=p57149

700 euro voor 2 personen en centraler kan het bijna niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:00:29 #257
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135272170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld: http://www.hostels.com/ho(...)ropertyAnchor=p57149

700 euro voor 2 personen en centraler kan het bijna niet.
Ben ik nou scheel of zijn er nergens kamerfoto's te vinden van het type kamer?

Heb wel voor ¤892,- deze gevonden: http://www.broadwayhotelnyc.com/
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135272353
best lastig nog om goedkope tickets te vinden vanaf amsterdam, bijna alles is 600 euro
pi_135272797
ik zit in een bed and breakfast in Harlem, 8.7 op zoover 680 euro drie personen voor 7 nachten. Le mansion d'art.

Maar inderdaad, ook midtown moet het goedkoper kunnen, 1400 is wel heul veel!
Hooray for boobies!
pi_135272823
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef Sharana_LV het volgende:
best lastig nog om goedkope tickets te vinden vanaf amsterdam, bijna alles is 600 euro
en dusseldorf? anderhalf uur vanaf Apeldoorn rijden
Hooray for boobies!
pi_135272864
Ik zie nu tickets voor 515 pp voor vrijdag heen en dan de week erna op zondag terug, en ook nog eens fijne tijdstippen! eind mei weg begin juni teru
pi_135272875
Ga toch lekker overnachten in Brooklyn of Long Island City. Kamers zijn meestal groter, goedkoper en schoner dan in Manhattan. Je bent met de metro zo in Manhattan én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.
pi_135272903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:15 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

en dusseldorf? anderhalf uur vanaf Apeldoorn rijden
Ik vlieg liever vanaf amsterdam omdat ik daar ook woon, dat is voor mij echt heel kort rijden :)
pi_135273003
Amsterdam is dan iets handiger, detail.... ;)
Hooray for boobies!
pi_135273122
Ik kan maart weg / april weg (maar liever niet rond de 10e en dat weekend erna want moeder wordt 60 dus er komt nog een feest) mei (behalve midden mei want dan zit ik in istanbul paar dagen) en juni etc etc, maar daarna wordt het duurder.

Dan is 30 mei weg en 8 juni terug wel netjes voor 515 pp toch? ik wil niet te vroeg gaan dat het nog zo koud is, mar ook niet te laat dat je echt debiel veel betaald voor hoogseizoen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 14:25:04 ]
pi_135273248
vorige keer was ik daar eind juni en met 35 graden in de schaduw was het hel op aarde tussen al dat beton.

Nu het andere uiterste, met wat pech verlies ik volgende week enkele ledematen vanwege de vrieskou... ;)

paar prijs voor die periode is goed, je kan hooguit spelen met een paar dagen daarvoor of erna om te zien of dat nog uit maakt.
Hooray for boobies!
pi_135273328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Spockjuh_ het volgende:
vorige keer was ik daar eind juni en met 35 graden in de schaduw was het hel op aarde tussen al dat beton.

Nu het andere uiterste, met wat pech verlies ik volgende week enkele ledematen vanwege de vrieskou... ;)

paar prijs voor die periode is goed, je kan hooguit spelen met een paar dagen daarvoor of erna om te zien of dat nog uit maakt.
Ik had al op wat sites gelezen dat t idd goed kan verschillen qua temp :Y ik ben nu idd aan het prutsen met dagen eerder en later om te kijken wat het goedkoopste is. In princiepe zijn ze redelijk flexibel qua wanneer we weg kunnen dus dat is wel fijn.
pi_135273597
Ok, Debster wil in september vanuit NL/België of Dusseldorf. Newark belangrijk?
ROFLOL voor een week of 3 in mei.
Sharana_LV vanuit Amsterdam (maar periode niet heel belangrijk?

Debster: kom inderdaad ¤475 tegen voor die periode. Gezien het september is, is dat ook geen gek tarief.

ROFLOL: in mei ook zo'n ¤440 - 450. Dat laatse inderdaad met Air Berlin.

Sharana_LV: moet je even in Skyscanner Nederland - New York (alle) selecteren en dan voor het hele jaar. Ik zie in mei bijvoorbeeld al een retour voor ¤444 (i.p.v. ¤515). Ga je vanaf AMS - HEL - JFK met Finnair en retour JFK - LHR - AMS met BA. Data is 1 mei heen en 11 mei terug. Maar data in mei (en in die periode in het algemeen) is nog vrij flexibel met die prijzen.
pi_135273655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
Ok, Debster wil in september vanuit NL/België of Dusseldorf. Newark belangrijk?
ROFLOL voor een week of 3 in mei.
Sharana_LV vanuit Amsterdam (maar periode niet heel belangrijk?

Debster: kom inderdaad ¤475 tegen voor die periode. Gezien het september is, is dat ook geen gek tarief.

ROFLOL: in mei ook zo'n ¤440 - 450. Dat laatse inderdaad met Air Berlin.

Sharana_LV: moet je even in Skyscanner Nederland - New York (alle) selecteren en dan voor het hele jaar. Ik zie in mei bijvoorbeeld al een retour voor ¤444 (i.p.v. ¤515). Ga je vanaf AMS - HEL - JFK met Finnair en retour JFK - LHR - AMS met BA. Data is 1 mei heen en 11 mei terug. Maar data in mei (en in die periode in het algemeen) is nog vrij flexibel met die prijzen.
omfg thanks ik zat met skyscanner te zoeken maar zag die hele jaar optie niet _O_ ff proberen! Ik wil t liefste wel een rechtstreekse vlucht maar ik ga ff kieken :D
pi_135273684
Wel een tussenstop heen en terug. Weet niet of je daar zo blij van wordt met het prijsverschil dat er nu is.

Overigens niet blindstaren op skyscanner, deze geeft lang niet alle vluchten weer. kijk ook eens hier http://matrix.itasoftware.com/
Hooray for boobies!
pi_135273936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wel een tussenstop heen en terug. Weet niet of je daar zo blij van wordt met het prijsverschil dat er nu is.

Overigens niet blindstaren op skyscanner, deze geeft lang niet alle vluchten weer. kijk ook eens hier http://matrix.itasoftware.com/
Oke daar ook ff kijken, thanks!
pi_135274040
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:38 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

omfg thanks ik zat met skyscanner te zoeken maar zag die hele jaar optie niet _O_ ff proberen! Ik wil t liefste wel een rechtstreekse vlucht maar ik ga ff kieken :D
Kwam ik ook pas pas achter. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wel een tussenstop heen en terug. Weet niet of je daar zo blij van wordt met het prijsverschil dat er nu is.
Da's waar.
Ze kan overigens ook met Delta rechtstreeks naar NY voor zo'n ¤450. Alleen als ik details opvraag wordt het zo'n ¤475. Is overigens door Lufthansa maar uitgevoerd door United rond 14-30 maart.
quote:
Overigens niet blindstaren op skyscanner, deze geeft lang niet alle vluchten weer. kijk ook eens hier http://matrix.itasoftware.com/
Mooi dat je daar wel meerdere stops kunt aangeven; dat mis ik erg bij Skyscanner.
Wel jammer dat het wat minder prettig werkt, maar kan ook gewenning zijn.
pi_135274147
Ik zit op bij die andere link te kijken en bij delta zelf maar tot nu toe is 515 nog steeds t goedkoopste!

Ik zoek nog ff wat sites af maar denk dat dit em wel gaat worden, de vertrek en aankomst tijden zijn namelijk ook ideaal en dat vind ik best belangrijk. Ik hou er niet zo van om midden in de nacht je bed uit te moeten of als je aakomt heel lang te moeten wachten tot je hotel in mag etc. Nu gaan we gewoon in de ochtend weg en komen we aan op een tijdstip dat tegen de tijd je bij je hotel bent wel in kunt checken
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:02:40 #274
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135274549
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
Ok, Debster wil in september vanuit NL/België of Dusseldorf. Newark belangrijk?
ROFLOL voor een week of 3 in mei.
Sharana_LV vanuit Amsterdam (maar periode niet heel belangrijk?

Debster: kom inderdaad ¤475 tegen voor die periode. Gezien het september is, is dat ook geen gek tarief.

ROFLOL: in mei ook zo'n ¤440 - 450. Dat laatse inderdaad met Air Berlin.

Sharana_LV: moet je even in Skyscanner Nederland - New York (alle) selecteren en dan voor het hele jaar. Ik zie in mei bijvoorbeeld al een retour voor ¤444 (i.p.v. ¤515). Ga je vanaf AMS - HEL - JFK met Finnair en retour JFK - LHR - AMS met BA. Data is 1 mei heen en 11 mei terug. Maar data in mei (en in die periode in het algemeen) is nog vrij flexibel met die prijzen.
Nee in New York mag ook variabel zijn hoor!

Ik denk dat ik er wel uit ben. Die tickets van 474, dan een kamer met queen bed en eigen badkamer in Broadway Hotel (hostel) voor 1010.. Ik vind het een nette prijs, 2000 voor 2 personen voor een volle week!

Een fatsoenlijk bed (en niet te smal) is echt een must voor ons, we zijn een 180x220 gewend en als je ineens in 140x200 ligt is dat gewoon niet fijn. Queen is 152 x 203 en dat is een stuk fijner voor ons O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135275402
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee, sanitair delen ga ik dus echt niet doen haha.
Ik weet wel een erg leuk appartement om het hoekje van Union Square, zaten wij afgelopen zomer een week. Top! Het heet Contempo Design Suites, ze staan op meerdere sites, maar onze ervaring leert dat je alleen rechtstreeks kan boeken. Bij de andere sites waren geen appartementen beschikbaar en rechtstreeks wel.

Www.priceline.com is ook handig en goedkoop. 4* hotel in leuke buurten voor ¤ 100 per nacht. Maar daar moet je wat geduld en doorzettingsvermogen voor hebben. Wij zaten in The Roosevelt voor ¤ 80 per nacht. (is daarna nooit meer gelukt...dus was een lucky shot misschien)

En nog een tip: schrijf je bij booking.com en ga ingelogd zoeken. Ze slaan je zoekrtesultaten op en bieden je opeens de hotels aan die je hebt aangeklikt voor lagere prijzen. Zo zaten wij in St Giles The Court voor ¤ 110 per nacht. Was overigens niet annuleerbaar.
pi_135275490
Bij delta vlieg ik voor 515 en bij KLM voor 521.

Ik vlieg eigenlijk nooit met KLM en geen idee of het echt veel beter is. Volgens mij maakt t niet zo heel veel uit toch?
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:26:24 #277
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135275555
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:24 schreef Sharana_LV het volgende:
Bij delta vlieg ik voor 515 en bij KLM voor 521.

Ik vlieg eigenlijk nooit met KLM en geen idee of het echt veel beter is. Volgens mij maakt t niet zo heel veel uit toch?
Wij hadden KLM naar Amerika en ik vond het niet veel.. comfortabel is het sowieso niet. het was niet slecht hoor, maar volgens mij ook niet per se beter.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135275646
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wij hadden KLM naar Amerika en ik vond het niet veel.. comfortabel is het sowieso niet. het was niet slecht hoor, maar volgens mij ook niet per se beter.
Nee pcies, ik denk dat het bij die vliegtuigen allemaal wel beetje zelfde is.
pi_135276149
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:28 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Nee pcies, ik denk dat het bij die vliegtuigen allemaal wel beetje zelfde is.
Ik vind persoonlijk Delta redelijk, KLM over het algemeen beter. Ik zou het prijsverschil er wel voor over hebben MAAR wie weet voert KLM de vlucht zelf niet eens uit en zit je alsnog in een Delta toestel.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:44:43 #280
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135276296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:22 schreef exode het volgende:

[..]

Ik weet wel een erg leuk appartement om het hoekje van Union Square, zaten wij afgelopen zomer een week. Top! Het heet Contempo Design Suites, ze staan op meerdere sites, maar onze ervaring leert dat je alleen rechtstreeks kan boeken. Bij de andere sites waren geen appartementen beschikbaar en rechtstreeks wel.

Www.priceline.com is ook handig en goedkoop. 4* hotel in leuke buurten voor ¤ 100 per nacht. Maar daar moet je wat geduld en doorzettingsvermogen voor hebben. Wij zaten in The Roosevelt voor ¤ 80 per nacht. (is daarna nooit meer gelukt...dus was een lucky shot misschien)

En nog een tip: schrijf je bij booking.com en ga ingelogd zoeken. Ze slaan je zoekrtesultaten op en bieden je opeens de hotels aan die je hebt aangeklikt voor lagere prijzen. Zo zaten wij in St Giles The Court voor ¤ 110 per nacht. Was overigens niet annuleerbaar.
Priceline is toch dat je een "bod" doet zonder het hotel te weten? Kan natuurlijk wel iets boeken wat annuleerbaar is, en dan tot september via Priceline of Hotwire proberen iets luxers te scoren voor dezelfde prijs!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:08:43 #281
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135279885
Ja let wel op bij priceline dat je niet kunt annuleren. Als je zegt 100¤ per nacht 4 sterren en een hotel accepteert je bod dan kun je dat niet weigeren of terugdraaien. Ik heb aan de westkust op deze manier wel een flink aantal fijne hotels kunnen boeken :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:13:08 #282
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135280059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:08 schreef MartijnUK het volgende:
Ja let wel op bij priceline dat je niet kunt annuleren. Als je zegt 100¤ per nacht 4 sterren en een hotel accepteert je bod dan kun je dat niet weigeren of terugdraaien. Ik heb aan de westkust op deze manier wel een flink aantal fijne hotels kunnen boeken :)
Nee dat had ik al gezien inderdaad, maar als je back up optie wel annuleerbaar is, is het geen risico natuurlijk. Jij hebt er wel positieve ervaringen mee dus?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:21:18 #283
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135280389
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:24 schreef Sharana_LV het volgende:
Bij delta vlieg ik voor 515 en bij KLM voor 521.

Ik vlieg eigenlijk nooit met KLM en geen idee of het echt veel beter is. Volgens mij maakt t niet zo heel veel uit toch?
Ik had Delta vanaf Dusseldorf, geen schermpje maar dat ben ik toch niet nodig heb een iPad.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:33:28 #284
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135280855
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:13 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee dat had ik al gezien inderdaad, maar als je back up optie wel annuleerbaar is, is het geen risico natuurlijk. Jij hebt er wel positieve ervaringen mee dus?
Ja ik heb het voor 4 verschillende hotels gedaan maar naar mijn mening werkte het het beste door hoog in te zetten op sterren met een laag bedrag (begin $60 ofzo) - als je dan niks krijgt dan doe je er telkens 5 of 10 dollar bij.

De eerste keer dat ik het probeerde deed ik $80 voor 3 sterren in San Francisco en toen kregen we een krakkemikkige B&B met een bed dat amper groot genoeg was voor ons 2.
Daarentegen kreeg ik in San Diego voor $65 een 4 sterren hotel op loopafstand van de binnenstad

Denk dus dat de tactiek is om het geld laag te houden en de sterren hoog
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:36:58 #285
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135280989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:33 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ja ik heb het voor 4 verschillende hotels gedaan maar naar mijn mening werkte het het beste door hoog in te zetten op sterren met een laag bedrag (begin $60 ofzo) - als je dan niks krijgt dan doe je er telkens 5 of 10 dollar bij.

De eerste keer dat ik het probeerde deed ik $80 voor 3 sterren in San Francisco en toen kregen we een krakkemikkige B&B met een bed dat amper groot genoeg was voor ons 2.
Daarentegen kreeg ik in San Diego voor $65 een 4 sterren hotel op loopafstand van de binnenstad

Denk dus dat de tactiek is om het geld laag te houden en de sterren hoog
Okay, ga ik proberen, thanks voor de tips :)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:38:43 #286
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135281062
Let wel op dat in NYC de hotelprijzen gemiddeld hoger liggen dan in de meeste andere steden :)
pi_135282098
oh vriend wilt misschien toch langer en dan rondreizen

misschien is dan vliegen naar florida toffer en dan omhoog reizen en dan eindigen in NY, en dan 2/3 weken doen. Wil wel genoeg kunnen zien en geen zin om te haasten en alleen maar in de auto te zitten
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:20:40 #288
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135291520
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:38 schreef MartijnUK het volgende:
Let wel op dat in NYC de hotelprijzen gemiddeld hoger liggen dan in de meeste andere steden :)
Nou ik vind dat nog wel meevallen, ik ben nu bezig me te oriënteren op een tripje naar Washington/Philadelphia maar daar word ik niet vrolijk van.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:16:43 #289
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135307642
Wilden we gisteren de tickets boeken, is het paspoort van mijn vriend verlopen voor de reisdatum.. nu maar met spoed een nieuwe halen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:52:31 #290
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135364059
Trip naar NYC einde deze maand gaat vanwege omstandigheden (niets ernstigs) helaas niet door. Had enkele maanden geleden goedkoop een hotel geregeld (208 euro voor 4 nachten) maar wél non-refundable. Leergeld dus :+

Focus ligt nu op eind-mei en/of begin-juni, nog onbekend of een trip dan solo of met een maat gaat gebeuren. Wordt dan in ieder geval een overnachtingsgelegenheid geregeld mét goede annuleringsvoorwaardeb :')
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:25:23 #291
51286 w00h00
Digital man!
pi_135375206
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Trip naar NYC einde deze maand gaat vanwege omstandigheden (niets ernstigs) helaas niet door. Had enkele maanden geleden goedkoop een hotel geregeld (208 euro voor 4 nachten) maar wél non-refundable. Leergeld dus :+

Focus ligt nu op eind-mei en/of begin-juni, nog onbekend of een trip dan solo of met een maat gaat gebeuren. Wordt dan in ieder geval een overnachtingsgelegenheid geregeld mét goede annuleringsvoorwaardeb :')
Hehe inderdaad. Zonde geld.

Welk hotel was het?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:35:04 #292
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135375634
Pas 3 nachten in Hotel 31 gezeten. Goedkoop, nette kamers en redelijk centraal.
Rond de 135 euro per nacht, eigen badkamer (ze hebben ze ook met badkamer op de gang, die was wel heel schoon trouwens).
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:37:09 #293
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135375725
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:25 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Hehe inderdaad. Zonde geld.

Welk hotel was het?
Het Hotel Newton in de Upper West Side. Had een zgn. winteraanbieding met overnachtingen tegen sterk gereduceerde prijzen maar dan wel non-refundable.
pi_135401370
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Priceline is toch dat je een "bod" doet zonder het hotel te weten? Kan natuurlijk wel iets boeken wat annuleerbaar is, en dan tot september via Priceline of Hotwire proberen iets luxers te scoren voor dezelfde prijs!
Klopt, je kan ook Hotwire uitproberen en dan met Betterbidding.com kijken welk hotel je waarschijnlijk boekt. Ik heb met beide alleen maar positieve ervaringen.
pi_135418387
Ik wil niet meer in dit topic kijken want dan krijg ik heimwee :( en denk dat ik de komende 2 jaar niet naar NYC zal gaan..
pi_135432253
We hebben nu het idee om van Amsterdam naar New York te vliegen, dan te roadtrippen naar Florida/Miami en dan terug te vliegen, maar goedkope enkeltjes vinden is nog best lastig :/
pi_135433372
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:53 schreef Sharana_LV het volgende:
We hebben nu het idee om van Amsterdam naar New York te vliegen, dan te roadtrippen naar Florida/Miami en dan terug te vliegen, maar goedkope enkeltjes vinden is nog best lastig :/
Er gaan veel vluchten naar Florida over New York toch? Daar moet wel iets mee te 'regelen' zijn. Tussenstop in New York benutten en dus langer maken dan enkele uren. Geen idee of je dat kan invoeren in de vele ticketsystemen anders kan een reisbureau misschien iets voor je doen. (in geen jaren binnen geweest, maar dit is typisch iets waar je ze voor kan gebruiken...denk ik)
  maandag 13 januari 2014 @ 13:31:15 #298
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135433524
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:53 schreef Sharana_LV het volgende:
We hebben nu het idee om van Amsterdam naar New York te vliegen, dan te roadtrippen naar Florida/Miami en dan terug te vliegen, maar goedkope enkeltjes vinden is nog best lastig :/
Je kunt "open-jaw" boeken.

Ga naar de website van Delta of KLM en boek een "multi-city" trip. 1e leg AMS-JFK (of EWR natuurlijk), 2e leg MIA-AMS. Zorg dat er een zaterdagnacht in de reis zit.
pi_135433571
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:26 schreef exode het volgende:

[..]

Er gaan veel vluchten naar Florida over New York toch? Daar moet wel iets mee te 'regelen' zijn. Tussenstop in New York benutten en dus langer maken dan enkele uren. Geen idee of je dat kan invoeren in de vele ticketsystemen anders kan een reisbureau misschien iets voor je doen. (in geen jaren binnen geweest, maar dit is typisch iets waar je ze voor kan gebruiken...denk ik)
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:31 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je kunt "open-jaw" boeken.

Ga naar de website van Delta of KLM en boek een "multi-city" trip. 1e leg AMS-JFK (of EWR natuurlijk), 2e leg MIA-AMS. Zorg dat er een zaterdagnacht in de reis zit.
Thanks! Ik ga allebei ff uitzoeken

Vanwaar de zaterdagnacht? Is dat goedkoper?
  maandag 13 januari 2014 @ 13:33:53 #300
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135433603
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Sharana_LV het volgende:

Thanks! Ik ga allebei ff uitzoeken

Vanwaar de zaterdagnacht? Is dat goedkoper?
Ja dit soort reistrajecten worden doorgaans alleen door zakelijke reizigers geboekt, als er een zaterdagnacht tussen zit is het waarschijnlijker dat je er als toerist bent en niet voor business dus krijg je dan vaak een lager tarief
pi_135433657
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:33 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ja dit soort reistrajecten worden doorgaans alleen door zakelijke reizigers geboekt, als er een zaterdagnacht tussen zit is het waarschijnlijker dat je er als toerist bent en niet voor business dus krijg je dan vaak een lager tarief
Ja ik zag al dat het een stuk duurder was vanwege zakelijke reizen.

Maar thanks! Ik ga ff kijken :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')