Heeft vaak niet zo zeer te maken met of het mag, maar dat het moetquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:09 schreef Kevindinhinho het volgende:
Dit ook maar eens even gaan volgen. Ben van plan me in te gaan schrijven bij de vrienden van de KVK, maar ik weet nog niet of ik dat wel moet gaan doen. Maar even meelezen om te kijken of jullie nog tips hebben
Als student is het nog wel een mooie bijbaan, en kun je nog wel hier en daar wat zonder kvk doen. Daarom ben ik ook nog twijfelachtigquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heeft vaak niet zo zeer te maken met of het mag, maar dat het moet
Nicequote:
Eens.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:59 schreef Kluis het volgende:
[..]
Nice
Al zou voor mijn gevoel de A iets dunner, of de M iets dikker moeten
Het zelfde geldt voor mij. Ik denk er al een tijdje over om me in te schrijven bij de KvK en dan een webshop/internetbedrijf in ... te beginnen (diverse ideeën).quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:09 schreef Kevindinhinho het volgende:
Dit ook maar eens even gaan volgen. Ben van plan me in te gaan schrijven bij de vrienden van de KVK, maar ik weet nog niet of ik dat wel moet gaan doen. Maar even meelezen om te kijken of jullie nog tips hebben
Dan moet je wel echt veel winst gaan maken denk ik. Je mag (uit m'n hoofd) iets van 13.000,- bijverdienen. Wil je dat met een internetbedrijf doen, dan moet je volgens mij een omzet van 30 à 40 duizend euro draaien wil je boven die grens uitkomen. Of natuurlijk immense marges hebbenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het zelfde geldt voor mij. Ik denk er al een tijdje over om me in te schrijven bij de KvK en dan een webshop/internetbedrijf in ... te beginnen (diverse ideeën).
Echter ben ik student, en het lijkt er tot nu toe op alsof de overheid studentondernemers niet echt wil stimuleren. O.a. urencriterium wat onmogelijk te halen is, en als je teveel winst maakt raak ik mijn OV en stufi kwijt.. Soms heb ik wel ideeën hoe ik die winst met creatief boekhouden kan verminderen, maar ik heb het idee dat dat niet altijd legaal is.
13k winst met 40k omzet is wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:00 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt veel winst gaan maken denk ik. Je mag (uit m'n hoofd) iets van 13.000,- bijverdienen. Wil je dat met een internetbedrijf doen, dan moet je volgens mij een omzet van 30 à 40 duizend euro draaien wil je boven die grens uitkomen. Of natuurlijk immense marges hebben
Als je moet betalen ben je wel wat laat, 't geld moet vandaag op de rekening van de belastingdienst zijn bijgeschreven .quote:
Gewoon doen! Ik heb me ingeschreven al vóór ik ging studeren dus kon iets minder werken tijdens het studeren, en ik heb wel eens wat extra geld uit moeten geven aan het einde van het jaar om niet teveel winst te maken, maar dat ging niet om duizenden euro's. Destijds was 12.9xx euro winst uit onderneming de grens, dat is sinds enkele jaren gewijzigd naar belastbaar inkomen, waardoor de voordelen als zelfstandigenaftrek en startersaftrek meetellen voor het inkomen van je stufi/OV.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het zelfde geldt voor mij. Ik denk er al een tijdje over om me in te schrijven bij de KvK en dan een webshop/internetbedrijf in ... te beginnen (diverse ideeën).
Echter ben ik student, en het lijkt er tot nu toe op alsof de overheid studentondernemers niet echt wil stimuleren. O.a. urencriterium wat onmogelijk te halen is, en als je teveel winst maakt raak ik mijn OV en stufi kwijt.. Soms heb ik wel ideeën hoe ik die winst met creatief boekhouden kan verminderen, maar ik heb het idee dat dat niet altijd legaal is.
Idioten, het is aangiftemaand. Ik moet nog 4 aangiftes doen van klanten die op de laatste dag met hun administratie komen aanzetten, word je moe van.quote:
Nu nog? Maar overmaken naar de BD duurt toch ook altijd nog een dag of twee?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Idioten, het is aangiftemaand. Ik moet nog 4 aangiftes doen van klanten die op de laatste dag met hun administratie komen aanzetten, word je moe van.
Ik heb het vorige kwartaal anders 50 euro boete gehad omdat het 2 dagen te laat bij hun binnen was.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Tegenwoordig is het allemaal max. 1 dag hoor en zo strikt zijn ze nou ook weer niet. Als je een paar dagen te laat bent kom je er meestal wel mee weg.
Klopt, omdat ik steeds op de uiterste dag betaalde .quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:03 schreef YoshiBignose het volgende:
De regels zijn in principe zo dat als je te laat bent met aangifte doen / betalen je nog 7 dagen krijgt. Tenzij je de periode daarvoor ook al te laat was (dit geldt voor zowel loonheffingen als btw). Waarschijnlijk was je het kwartaal ervoor dus ook al te laat
http://www.belastingdiens(...)te_laat_of_te_weinig
Succes! Wat ga je doen voor iets?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn ondernemingsplan is goedgekeurd, per 1 januari ga ik los.
Freelance bedrijfswagenjournalist / social marketeer. De markt is meteen lekker in beweging trouwens, met dank aan Sanoma...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Succes! Wat ga je doen voor iets?
Even op je "print deze bevestiging uit voor je eigen administratie" printje kijken .quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm ik heb het al wel online ingevuld maar nog overgemaakt alleen kan ik nu niet meer terug vinden hoeveel ik ook alweer moest betalen. Iemand een tip?
Ohja, diequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Even op je "print deze bevestiging uit voor je eigen administratie" printje kijken .
Ik verdien echter al zo'n ¤10k per jaar. Dus mochten de zaken opeens wat beter gaan dan zit ik nog wel een keer aan die ¤13k... Maar goed ik zal er nog eens goed over nadenken en dit topic blijven volgenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:00 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt veel winst gaan maken denk ik. Je mag (uit m'n hoofd) iets van 13.000,- bijverdienen. Wil je dat met een internetbedrijf doen, dan moet je volgens mij een omzet van 30 à 40 duizend euro draaien wil je boven die grens uitkomen. Of natuurlijk immense marges hebben
Inderdaad altijd opslaan/printen, want later terugkijken kan niet meerquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mevrouw de belastingdienst telefoon heeft me gered.
Ja normaal maak ik het ook gelijk over, maar omdat ik vorig kwartaal geld toegestopt kreeg was het me even ontschotenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad altijd opslaan/printen, want later terugkijken kan niet meer
Wat is dat voor een vraag Ik denk niet dat iedereen hier er op zit te wachten zijn onderneming en daarmee ook zijn naam en adresgegevens, want dat is gewoon openbaar bij de kvk, vrij te geven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:11 schreef Neraice het volgende:
Hoe hebben jullie je onderneming genoemd bij de KvK?
Wacht, ik zie nu dat ik m'n vraag een beetje raar heb verwoord.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is dat voor een vraag Ik denk niet dat iedereen hier er op zit te wachten zijn onderneming en daarmee ook zijn naam en adresgegevens, want dat is gewoon openbaar bij de kvk, vrij te geven.
Dat dusquote:Op zondag 3 november 2013 00:59 schreef Burdie het volgende:
In mijn studententijd ooit bedacht en vele jaren later als bedrijfsnaam geregistreerd. De overige handelsnamen zijn ontstaan na een aantal dagen/weken brainstormen:
Gewoon alles opschrijven wat je te binnen schiet, de minst leuke wegstrepen, daarna checken van welke het domeinnaam nog vrij is en dan blijven er twee of drie over. En uiteindelijk springt er daarvan één boven de rest uit, of je begint weer opnieuw met alle namen opschrijven en checken.
Ja, maar dan moet je bij de KVK wel een "handelend onder de naam" ding toevoegen dacht ik.quote:Op zondag 3 november 2013 15:12 schreef Neraice het volgende:
Ik ben bezig met een WordPress theme shop en heb hiervoor al een naam + domeinnaam. Hiernaast doe ik af en toe werk voor klanten. Dan kan ik als bedrijfsnaam toch gewoon alsnog de naam van mijn theme shop doen toch?
Mwah, als het allemaal binnen het straatje webdevelopment valt kan dat prima toch?quote:Op zondag 3 november 2013 15:12 schreef Neraice het volgende:
Ik ben bezig met een WordPress theme shop en heb hiervoor al een naam + domeinnaam. Hiernaast doe ik af en toe werk voor klanten. Dan kan ik als bedrijfsnaam toch gewoon alsnog de naam van mijn theme shop doen toch?
Jazeker, webdesign en development en af en toe iOS design.quote:Op zondag 3 november 2013 15:33 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mwah, als het allemaal binnen het straatje webdevelopment valt kan dat prima toch?
Heb wel een redelijk idee denk ik.quote:Op zondag 3 november 2013 19:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze vroegen bij mij mijn geschatte jaaromzet, dus daar kun je wellicht over nadenken. Maakt overigens niks uit verder hoor maar ik had eigenlijk geen idee.
ik wil bewust geen beroep/richting in mijn naam verwerken omdat ik me niet op 1 ding vast wil binden. Als ik als mn bedrijf een garage verhuur zou dat stom zijn om dan 'bedrijfswagenjournalist' of 'truckracefotograaf' of zo in de naam te hebbenquote:Op zondag 3 november 2013 19:23 schreef Neraice het volgende:
[..]
Heb wel een redelijk idee denk ik.
Ik ga denk ik gewoon voor: {Mijn naam} Design.
Als je inderdaad starter bent en aan het urencriterium voldoet.quote:Op zondag 3 november 2013 19:33 schreef Neraice het volgende:
Klopt het trouwens dat 9403 euro van je winst belastingvrij is? (zelfstandigenaftrek + startersaftrek)
Heb ik ook over nagedacht, maar design is in principe breed genoeg om nagenoeg alles digitaal te kunnen doen denk ik.quote:Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik wil bewust geen beroep/richting in mijn naam verwerken omdat ik me niet op 1 ding vast wil binden. Als ik als mn bedrijf een garage verhuur zou dat stom zijn om dan 'bedrijfswagenjournalist' of 'truckracefotograaf' of zo in de naam te hebben
Moet je dat dan ook aan kunnen tonen (als in moet je alle uren bijhouden)?quote:Op zondag 3 november 2013 21:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je inderdaad starter bent en aan het urencriterium voldoet.
Als ze een controle doen inderdaad wel. Die kans is vrij klein maar wel verstandig, als ze je wel controleren en je kunt het niet aantoonbaar maken dan vinden ze dat niet tof denk ik. Hoe kom je namelijk bij 1200 euro als je dat niet bijhoudt?quote:Op zondag 3 november 2013 21:11 schreef Neraice het volgende:
[..]
Heb ik ook over nagedacht, maar design is in principe breed genoeg om nagenoeg alles digitaal te kunnen doen denk ik.
[..]
Moet je dat dan ook aan kunnen tonen (als in moet je alle uren bijhouden)?
Aha. Maar als ik wekelijks bijvoorbeeld 24 uur in een Excel bestand invul waarin ik heb gewerkt valt dat toch ook niet te controleren?quote:Op zondag 3 november 2013 22:31 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ze een controle doen inderdaad wel. Die kans is vrij klein maar wel verstandig, als ze je wel controleren en je kunt het niet aantoonbaar maken dan vinden ze dat niet tof denk ik. Hoe kom je namelijk bij 1200 euro als je dat niet bijhoudt?
Uiteindelijk blijft er 86% van die ¤ 9.403 over waarover je geen belasting hoeft te betalen als je voldoet aan de kwalificatie starter.quote:Op zondag 3 november 2013 19:33 schreef Neraice het volgende:
Klopt het trouwens dat 9403 euro van je winst belastingvrij is? (zelfstandigenaftrek + startersaftrek)
Heeft de BD überhaupt personeel om kleinschalige ZZP-ertjes op hun uren te controleren?quote:Op maandag 4 november 2013 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij weet helemaal niet wat de kansberekening is van de controle. Bovendien zal de Belastingdienst niet snel uren gaan controleren van mensen die bijv. een winkel hebben zonder personeel of alleen een onderneming en juist veel sneller mensen die een bedrijfje "erbij" hebben, ook in loondienst zijn of nog student, want dan is de kans veel aannemelijker dat je de uren niet haalt.
Bovendien zijn ze ook niet erg snel. Ik ken iemand die kreeg na 3 jaar een controle op het urencriterium van de afgelopen 3 jaar. Had ook niets bijgehouden en kon in eerste instantie dus 3 jaar terug gaan betalen, toen veel uren proberen te achterhalen dmv agenda, email etc. en echt dagen mee bezig geweest. Het bedrijf was in de tussentijd al failliet dus gelukkig was de Belastingdienst vrij coulant hier, maar kom op, zoveel werk is het ook weer niet. Je moet sowieso uren bijhouden voor het factureren aan je klanten.
Ok, duidelijk. Het is alleen zo dat ik het grootste gedeelte van mijn inkomsten binnenkrijg met de verkoop van digitale producten (WordPress-themes) dus daar is moeilijk een uurtarief aan vast te plakken. Aan de andere kant is het dan denk ik wel weer makkelijker hard te maken dat ik zoveel uren bezig ben geweest met de ontwikkeling van nieuwe themes en support verlenen (wat ook daadwerkelijk zo is trouwens).quote:Op zondag 3 november 2013 23:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Als jij wekelijks 24 uur invult en uiteindelijk ¤5000 factureert in een jaar dat gaan ze narekenen wat waren directe uren en wat indirecte uren. Dan moet jij kunnen aantonen wat jij, met een tarief van ¤50, de andere 48 weken hebt uitgevoerd
Administratie, marketing, acquisitie, inkopen etc. zijn natuurlijk allemaal uren die niet te factureren zijn, maar ze gaan je niet geloven als je daar 48 weken per jaar mee bezig bent bijvoorbeeld
Zo moeilijk is het niet, gewoon een excel sheet bijhouden met wat je iedere dag doet. Hoeft niet op de minuut, maar wel zo gedetailleerd mogelijk. Kun je ook meteen je zakelijke kilometers in bijhouden die je met een privé auto hebt gereden.
Indirecte uren waar je geen geld mee verdiend tellen daar ook aan mee ja. Het gaat gewoon om uren die je in je onderneming steekt, als dat het doorontwikkelen van een eigen product is telt dat volgens mij ook.quote:Op maandag 4 november 2013 13:02 schreef Impossibruuu het volgende:
Het gaat uiteindelijk toch ook niet alleen om declarabele uren? Als ik voor een website 10 uurtjes factureer á ¤ 50,- exclusief BTW, dan ben ik daar altijd veel langer mee bezig. Een goed voorbeeld is de doorontwikkeling van het CMS. Dat zijn behoorlijk wat uren die daar in gaan steken, maar die factureer je uiteindelijk niet direct door aan klanten. Of afspraken en ritjes naar klanten, e-mailtjes beantwoorden, enzovoorts.
Ik ben in de bijna 3 jaartjes die ik nu onderneem nog nooit gecontroleerd in enige vorm. Ik hou wel netjes een urenregistratie en agenda bij.
Klopt. Vergeet ook niet: administratie, inkoop, aftersales, acquisistie, etcquote:Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Indirecte uren waar je geen geld mee verdient tellen daar ook aan mee ja. Het gaat gewoon om uren die je in je onderneming steekt, als dat het doorontwikkelen van een eigen product is telt dat volgens mij ook.
Niemand toch?quote:Op maandag 4 november 2013 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering, wie zegt dan dat het alleen over declarabele uren gaat
Nederland olé oléquote:Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef Kandijfijn het volgende:
En dan vragen mensen waarom ik toch zo'n zuur rechtsmens ben.
Eindelijk een geschikt pand gevonden in Emmen. Net wat aan de hoge prijs maar vast wel onderhandelingsruimte in Emmen ivm met leegstand. Stoppen ze er de zoveelste shoarmazaak in. Okey, geen probleem zo werkt de markt nu eenmaal.
Maar als je dan hoort dat de nieuwe eigenaar het mag proberen met behoud van uitkering. Ja, als ik godverdomme 900 euro in de maand krijg het eerste jaar kan ik die prijs ook wel ophoesten.
Het is gewoon valse concurentie uitkeringslijers geven ze blijkbaar meer kans dan een jongen die 8 jaar in de horeca werkt en 40% van zijn salaris spaard.
Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?quote:
Een keer met de redactie van het lokale suffertje bellen, misschien zitten ze nog op een sensatieartikeltje te wachtenquote:Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?
Ik sluit het niet uit hoor, maar hij krijgt een kunstmatige voorsprong op potentiël betere ondernemers. En dan ook nog een keer van onder andere mijn geld. Mijn schoonbroer kon nog niet eens cursus sociaal hygiëne krijgen van 350e die zijn arbeidskansen direct zou vergroten.
Echt logica van Gemeente Emmen, hoe kanslozen hoe meer geld je erin moet drukken .
In Emmen staat genoeg leeg. En met een goed plan moet er wel iets voor je tussen zitten.quote:Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?
Ik sluit het niet uit hoor, maar hij krijgt een kunstmatige voorsprong op potentiël betere ondernemers. En dan ook nog een keer van onder andere mijn geld. Mijn schoonbroer kon nog niet eens cursus sociaal hygiëne krijgen van 350e die zijn arbeidskansen direct zou vergroten.
Echt logica van Gemeente Emmen, hoe kanslozen hoe meer geld je erin moet drukken .
Een gastcolumn in Emmen.nuquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Een keer met de redactie van het lokale suffertje bellen, misschien zitten ze nog op een sensatieartikeltje te wachten
Haha dan krijg je dat simpele volk wat daar komt helemaal gek.quote:
Ik start mn bedrijf ook met behoud van uitkering, maar die uitkering is vanaf het moment dat ik start een lening die ik terug moet betalen.quote:Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef Kandijfijn het volgende:
En dan vragen mensen waarom ik toch zo'n zuur rechtsmens ben.
Eindelijk een geschikt pand gevonden in Emmen. Net wat aan de hoge prijs maar vast wel onderhandelingsruimte in Emmen ivm met leegstand. Stoppen ze er de zoveelste shoarmazaak in. Okey, geen probleem zo werkt de markt nu eenmaal.
Maar als je dan hoort dat de nieuwe eigenaar het mag proberen met behoud van uitkering. Ja, als ik godverdomme 900 euro in de maand krijg het eerste jaar kan ik die prijs ook wel ophoesten.
Het is gewoon valse concurentie uitkeringslijers geven ze blijkbaar meer kans dan een jongen die 8 jaar in de horeca werkt en 40% van zijn salaris spaard.
Is toch ook de bedoeling?quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:50 schreef Kirov het volgende:
[..]
Haha dan krijg je dat simpele volk wat daar komt helemaal gek.
Ik denk dat je het overschat vanwege de volgende argumenten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In Emmen staat genoeg leeg. En met een goed plan moet er wel iets voor je tussen zitten.
(Waar stond het pand dat je op het oog had?)
Of de shoarmazaak een kunstmatige voorsprong krijgt, betwijfel ik wel. Hij kan dan misschien starten met een uitkering maar zo snel de uitkering stopt, kan hij waarschijnlijk de zaak ook dicht doen. 9 van de 10 houden geen rekening met het wegvallen van de uitkering of het gedeeltelijk terugbetalen ervan.
En grote kans dat het sluiten van de zaak gepaard gaat met een grote restschuld bij de bank of de gemeente.
Wat jammer dat jij daar nu niet mee geholpen bent en dus verder moet zoeken.
Ik heb niet eens recht op een uitkering omdat teveel spaargeld heb vanaf mijn 20e.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik start mn bedrijf ook met behoud van uitkering, maar die uitkering is vanaf het moment dat ik start een lening die ik terug moet betalen.
Ik vraag het ook niet voor niks.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je het overschat vanwege de volgende argumenten.
-Niet overal zit een horeca of mogelijke een terrasvergunning.
-Er zijn veel locaties in Emmen met alleen een dagbestemming.
-Kosttechnisch kan een locatie zonder aangelegde keuken vrijwel niet uit.
Keuzes van een ondernemer. Niet makkelijk maar hoort er bij. (Heb ik me ook laten vertellen en ervaren. )quote:Tenslotte heb ik een vaste fulltime baan en wat zpp- activiteiten. Dat geef ik alleen op voor een echt leuke locatie :p.
Mwha, een lening moet ie toch terug betalen. Of je het in één keer of in 12 termijnen krijgt.quote:En Hij krijgt geen kunstmatige voorsprong? Hij krijgt een lening van 10.700 euro uitbetaald in 12 termijnen. Iets wat hij nooit voor elkaar zou krijgen bij een bank. Dat vind ik toch wel een beetje een kunstmatige voorsprong.
Voor een WW-uitkering telt spaargeld niet mee.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb niet eens recht op een uitkering omdat teveel spaargeld heb vanaf mijn 20e.
nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor een WW-uitkering telt spaargeld niet mee.
En als ik me niet vergis, begint Alexxx vanuit een WW-situatie.
Ergens is het ook ordinair frustratie uiten hoor . Maar leningen krijgen bij een bank ook met goed plan is heel lastig. Horecagelegenheden stoppen bovengemiddeld vaak met restschulden waardoor banken heel skeptisch zijn. Zonder 30/40% eigen inleg wordt het lastig.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:10 schreef ManAtWork het volgende:
Mwha, een lening moet ie toch terug betalen. Of je het in één keer of in 12 termijnen krijgt.
Of je tegenwoordig met een horecaplan nog bij de bank aan moet kloppen, kun je ook over discussiëren.
[b]Als het alleen de lening is wat je dwars zit, zie ik de voorsprong nog niet[b]. Los van het feit dat ik je gevoel wel begrijp en ergens ook wel deel.
Ik ben overigens niet persé tegen dit principe. Skeptisch maar niet tegen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.
Starten vanuit de bijstand is natuurlijk ook een optie. Wat voor voorwaarden zijn er dan aan verbonden? Kun je tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen? Worden de inkomsten van je onderneming later verrekend met de uitkering?quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.
9 van de 10 ondernemers die starten vanuit een bijstand/uitkering starten ook niet omdat ze ondernemer zijn maar omdat 'het leuk lijkt' en blijven steunen op de uitkeringsinstantie.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ergens is het ook ordinair frustratie uiten hoor . Maar leningen krijgen bij een bank ook met goed plan is heel lastig. Horecagelegenheden stoppen bovengemiddeld vaak met restschulden waardoor banken heel skeptisch zijn. Zonder 30/40% eigen inleg wordt het lastig.
Hij krijgt kortom een lening die heel veel mensen niet kunnen krijgen op de vrije markt. Dit is dan weer een redenen van leegstand in Emmen. Overheids gesponsorde ondernemers werken prijsopdrijving in de hand. Hogere huren is hogere leegstand.
-edit-
We hebben het hier trouwens niet over individuele gevallen ken 3 ondernemers in Emmen die op dezelfde manier zijn gestart afgelopen 2 jaar. 2 zijn bijna kapot de andere heb ik weinig contact mee.
En even arrogant gesteld, ik schat mezelf stukken hoger in. Dat 40 jarige werklozen zonder noemenswaardig spaargeld of echte horeca-ervaring.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
9 van de 10 ondernemers die starten vanuit een bijstand/uitkering starten ook niet omdat ze ondernemer zijn maar omdat 'het leuk lijkt' en blijven steunen op de uitkeringsinstantie.
Als het dan toch niet lukt, is het altijd de schuld van een ander en mag een ander de rommel (lees schulden) oplossen.
(De goede uitzonderingen daargelaten.)
Ik KAN tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen, maar dat wil ik beslist niet. Ik wil een minimum aan vreemd vermogen in mijn bedrijf, dus ik wil alleen de steun voor levensonderhoud in de beginperiode, zodra dat mogelijk is dat afbouwen en terugbetalen. Overigens is dit per gemeente geregeld, ik doe dit via Bureau Zelfstandigen Fryslân, die doen niks met Emmen ga ik van uit Kan me wel voorstellen dat dit frustrerend is voor startende ondernemers vanuit een arbeidspositie, maar aan de andere kant, die hebben kunnen sparen voor het opstarten, dat is iets wat ik de afgelopen periode helaas niet heb kunnen doen. En als ik bijvoorbeeld uit de winst van mijn bedrijf nu iets investeer, moet ik ook dat geld terug betalen aan bzf/de gemeente, want die bijdrage is echt bedoeld voor levensonderhoud. Het is dus bepaald geen 'gratis geld jonguh!', maar wel een vangnet voor de opstartperiode.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Starten vanuit de bijstand is natuurlijk ook een optie. Wat voor voorwaarden zijn er dan aan verbonden? Kun je tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen? Worden de inkomsten van je onderneming later verrekend met de uitkering?
Emmen blijft een dorp dus rondvragen is waarschijnlijk al genoeg. Leverancier van ons heeft een abonnement op zo'n website die alle faillissementszaken en surseance van betaling bij houd dus daar ook wel een goede bron.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:12 schreef ManAtWork het volgende:
Misschien kan de KvK en de Wet Openbaarheid Bestuur helpen om gegevens boven water te krijgen van het aantal starters en faillissementen?
Heb meerdere ideeën, maar het liefst een restaurant (lunch/diner). Wat echt durft te koken ipv de rommel die Emmen nu nog kent. Verse doch simpele producten, heb al verscheidene malen gekookt voor een select publiek (onbekenden/bekenden) en elke keer grote complimenten gekregen. Zelfs tot 2 maal toe zakelijke mogelijkheden aangeboden gekregen.quote:
Koken is mijn hobby maar ben geen kok maar ken 3/4 jongens die direct voor me zouden komen werken als chef met allemaal genoeg vaardigheden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Een goed restaurant is altijd een welkome toevoeging... maar goed niet alleen het voedsel is belangrijk. Wat doe jij zelf dan, koken?
Jij kunt je nog laten verrassen in kandijfijns restaurant .quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
Ik dacht meer Noord-Nederland , maar waarom bijvoorbeeld Ierse runderen als we prachtige blackangus in midden-drenthe hebben lopen. Waarom schapen uit Nieuw Zeeland wanneer we uitstekende hebben op de eilanden en exloo.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
Top. Ik hoop dat je er voor gaat. Ik heb die stap al 25 jaar geleden gezet. In het begin wel gedacht "waar ben ik aan begonnen" maar verder nooit spijt van gehad.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik dacht meer Noord-Nederland , maar waarom bijvoorbeeld Ierse runderen als we prachtige blackangus in midden-drenthe hebben lopen. Waarom schapen uit Nieuw Zeeland wanneer we uitstekende hebben op de eilanden en exloo.
Een paar uitstekende biologische boerderijen in de buurt hebben in de buurt en prachtig fruittelers in de polder.
Ik hoef niet persé alles uit de buurt te hebben maar vormt toch een deel van mijn filosofie.
Voor hetzelfde geld blijf ik nog jaren rond lopen in het hotel trouwens. Maar bij een goede kans pak ik hem direct :-).
Een lening dus. Dat vermoeden had ik al.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik KAN tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen, maar dat wil ik beslist niet. Ik wil een minimum aan vreemd vermogen in mijn bedrijf, dus ik wil alleen de steun voor levensonderhoud in de beginperiode, zodra dat mogelijk is dat afbouwen en terugbetalen. Overigens is dit per gemeente geregeld, ik doe dit via Bureau Zelfstandigen Fryslân, die doen niks met Emmen ga ik van uit Kan me wel voorstellen dat dit frustrerend is voor startende ondernemers vanuit een arbeidspositie, maar aan de andere kant, die hebben kunnen sparen voor het opstarten, dat is iets wat ik de afgelopen periode helaas niet heb kunnen doen. En als ik bijvoorbeeld uit de winst van mijn bedrijf nu iets investeer, moet ik ook dat geld terug betalen aan bzf/de gemeente, want die bijdrage is echt bedoeld voor levensonderhoud. Het is dus bepaald geen 'gratis geld jonguh!', maar wel een vangnet voor de opstartperiode.
Helaas is het nog wel zo dat in een dorp een hoop dingen 'minder goed' worden geregistreerd en bijgehouden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Emmen blijft een dorp dus rondvragen is waarschijnlijk al genoeg. Leverancier van ons heeft een abonnement op zo'n website die alle faillissementszaken en surseance van betaling bij houd dus daar ook wel een goede bron.
Alleen nog ff uitzoeken hoeveel uitkeringsstarters we hebben. Maar een beetje manipulatief briefje van een student "bewondering voor steun Emmen aan ondernemers" en je peutert dat ook wel los. Wobben kan altijd nog.
Wat ga je doen dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:26 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Mag binnenkort ook hier gaan posten haha
Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaarquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Helaas gaat dat niet lukken. Het is een (internationale) opdrachtgever met ook mensen in loondienst. Ik word dus geacht een kopie van mijn bonnetjes op te sturen en krijg ze vervolgens uitbetaald. Ik zou hooguit links of rechts een halfuurtje extra arbeid in kunnen boeken, maar dat is niet mijn uitgangssituatie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaar
Wanneer je de verteerkosten van ¤ 121 doorbelast (+ jouw BTW-percentage) "kost" je dat "maar" ¤ 121 x 26,5 % x 52 % = ¤ 16,67.
[..]
Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?
Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef Coelho het volgende:
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.
Oftewel, je hebt het zelf in de hand.
Jawel, maar jij wil kosten die je thuis ook zou hebben, ook nog eens aftrekbaar hebben. En ja, thuis kun je voor 10,- koken, maar kun je dat vergelijken met een diner van 125,- ? Vast niet. En zo ja, dat anderhalf uur dat je dan staat te koken, reken je dat ook mee? Vast ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Je kunt de bonnetjes toch helemaal uit je boekhouding houden? Alles op naam van je opdrachtgever laten zetten en het zelf (privé) hooguit voorschieten. Of mag dat niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik ben regelmatig een dag of enkele dagen van huis voor een klant. Voorheen (lees: loondienst) gingen de bonnetjes naar de opdrachtgever die ze als declaraties weer aan me overmaakte. Netto resultaat is dus ¤0,-
Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).quote:Op woensdag 13 november 2013 18:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?
Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!quote:Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.
Is een grijs gebied, dat geef ik toe. Maar ik zou het aandurven om het standpunt in te nemen dat het kosten zijn die je maakt/voorschiet voor de opdrachtgever.
Dan heb je geen probleem met BTW en beperkte aftrekbaarheid.
En wat de bijtelling van 26,5% betreft: voor de uiteindelijke belastingdruk kan je hier ook nog de factor 86% op los laten. Scheelt toch weer een paar euro mocht het grijze gebied je te donker zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!
Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand ervaring in dingen laten programeren? Ben nu bezig met een projectje waar redelijk wat programmeerwerk in zit.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik denk zelf aan code volledig krijgen en het auteursrecht over laten dragen?
Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:04 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.
In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:52 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Ik ben aan het kijken om iets part time voor mezelf op te zetten. Ik werk bij een winkel en zie een bepaalde behoefte bij sommige mensen die ik zou kunnen vervullen die mijn werkgever niet biedt. De dienst die ik zal aanbieden zal vooral in hulpverlening en wat kleine verkopen zitten(richting detailhandel/techniek). Nu heb ik een domein geregistreerd dat ongeveer zo luidt:
-AdhominemHoorn.nl
Nu zitten er in dezelfde regio twee bedrijven: Adhominem Uitzendbureau en Stichting Administratiekantoor Adhominem.
Ik heb al gekeken naar handelsnamen ed. op de KvK-site, ik denk dat ik hier weinig problemen mee kan krijgen want ik zit in een andere branche, tevens zijn de websites ed. van twee bovengenoemde niet echt up to date... De namen van de twee websites luiden ongeveer zo: AHU.nl en de ander lijkt er in de verste verte niet op..
Iemand een idee waar ik nog op moet letten en of dit problemen kan opleveren?
Bvd.
De marges zijn in veel branches inderdaad erg laag, maar er staan ook lagere kosten tegenover. Of de concurrentie killing is, hang af van hoe je het aanpakt. Ik heb in elk geval wel geleerd dat het hebben van een goed draaiende webshop gewoon een dik gevulde dagtaak is. En dan heb ik het vooral over het up-to-date houden van je site, werken aan je vindbaarheid, etc.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
Nee, ik heb ook geen webshop.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
Ja kijk dat dacht ik dus al, bedankt voor de info! En Hoorn was een voorbeeld, de naam bestaat wel uit iets Grieks(of latijns oid.) + plaats van dienstverleningquote:Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?
Verschilt maar zover ik weet behouden veel bedrijven auteursrecht, bijvoorbeeld door een servicepakket waarbij de website en/of applicatie gehost wordt op een server die wordt onderhouden door de ontwikkelaar.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?
Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.quote:Een gemaakte factuur is direct geldig
Let op dat een factuur die gemaakt is ook direct meetelt voor de omzetbelasting. Als je op 30 september voor 25.000 euro aan facturen kunt maken en deze worden pas in de eerste week van november betaald (zie punt 1) dan moet je de Belastingdienst 4.750 (het BTW bedrag over de 25.000) voorschieten.
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.quote:Op zondag 24 november 2013 18:12 schreef Flitskikker het volgende:
Hallo, ik heb een korte vraag waar ik niet zo snel een duidelijk antwoord op kan vinden.
Ik heb deze maand een factuur verzonden naar een klant. Deze factuur is nog niet betaald.
Toch wordt in mijn nieuwe boekhoudpakket het gefactureerde bedrag onder de inkomsten voor deze maand weergegeven. Ik vraag mij af of dit klopt.
Ik heb dit op internet gevonden:
[..]
Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.
Kunnen jullie hier mij wat over vertellen?
Nee, de leverdatum is leidend.quote:Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:
[..]
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
quote:Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:
[..]
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
De dienst is geleverd en de factuur is al verzonden (beide deze maand).quote:
Nee belastingtechnisch gezien.quote:
Dergelijke telefoontjes krijg ik regelmatig en toen ik het aanbod eens naast elkaar heb gelegd, zat er nagenoeg geen verschil tussen een 'normale' aansluiting en een zakelijke aansluiting.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:40 schreef Coelho het volgende:
Ik werk vanuit huis en voldoe niet aan de BD regels voor een kantoor. Nu kreeg ik zojuist een verkoper van energie aan de lijn. Deze had mijn NAW gegevens uit het KvK bestand en wist me te vertellen dat ze mij energie tegen zakelijk tarief aan konden bieden, zo'n 20% onder de consumentenprijs. Volgens deze verkoper maakte het niet uit dat ik vanuit een woonhuis werk.
Nu ben ik behoorlijk bezig met energie, ik probeer elk jaar over te stappen om maximaal voordeel te halen enz., maar het verbaasde me behoorlijk dat deze persoon me zo'n groot voordeel leek aan te bieden. Hij zou me komende dagen informatie gaan toesturen.
Er wordt wel eens gezegd dat iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat het ook vaak te mooi is. Vraag aan jullie luidt dan ook: Kennen jullie dergelijke constructies, klopt het wat er gezegd wordt en kun je er inderdaad gebruik van maken wanneer je vanuit huis werkt?
Vaak zijn het beperkte programma's waarbij je je inkomsten en uitgaven kunt rubriceren.quote:Op maandag 2 december 2013 13:25 schreef Alexxxxx het volgende:
ik wilde eigenlijk bij ING mijn bankzaken regelen, maar hoorde dat je er bij ABN Amro geïntegreerde boekhoudsoftware er gratis bij krijgt, is dat een aanrader? dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.
Dat moet je dan allemaal zelf voorschieten, want ze betalen je pas (deels) in januari.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:40 schreef vincm het volgende:
Iemand? Zometeen afspraak, kan ik het meteen bespreekbaar maken
Zojuist even berekend welk bedrag (na zelfstandigenaftrek, algemene heffingskorting etc) ik dit jaar ongeveer af moet dragen en hoeveel het wordt met die factuur erbij. In absolute euro's ruim 2x zoveel
Welke?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Ik vanaf 1 maart!quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Carrière uitzendbureau via Staffing Associatesquote:
En welke jij? Welke regio?quote:
Domino's Pizza, regio Den Bosch.quote:
Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.quote:Op maandag 9 december 2013 11:50 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Domino's Pizza, regio Den Bosch.
Ben nu bezig met het ondernemingsplan, zal dus regelmatig om hulp vragen hier
Als je in de regio Den Bosch woont ga ik je overtuigen.quote:Op maandag 9 december 2013 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Lachen een eigen domino's. Helaas vind ik het niet te vreten (NYP = 10x beter).
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.quote:Op maandag 9 december 2013 13:45 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.
Maarre tof! Ik houd wel van Domino's. Creamy Bacon met cheesycrust mmmhh..
Succes met je ondernemingsplan! Ik heb mijne af gelukkig. Pff drama van een karwei!
Een assurantiekantoor vragen een ondernemersplan op te stellen? Jij vraagt een slager ook om je brood te bakken?quote:Op maandag 9 december 2013 14:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
Bij ons lossen we dat wel op door een "strippenkaart" te veropen, in internetwereld niet ongebruikelijk als er bijvoorbeeld budget over blijft voor lopende jaarquote:Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm? Dus ze willen dat je een factuur op juli 2013 stuurt, voor werkzaamheden januari 2014 en verder?
Hoe was het? Nog wat meegekregen van de inhoud?quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:04 schreef Teeno het volgende:
Misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar ik vraag het toch (houdt het topic wat levendig)
Ik ben op zoek naar een programma wat het volgende kan:
Productdatabase bijhouden met adviesprijs, inkoop en verkoopprijs. Het liefst mijn inkoop bepalen aan de hand van kortingspercentages en productgroepen. Ik krijg bijv. xx% korting op grootverpakkingen Kroon, en yy% op kleinverpakkingen etc.
Facturen aanmaken voor klanten uit mijn webshop en dit koppelen aan een eigen template.
Ik hou nu ongeveer 1000 producten in 4 verschillende Excel bestanden bij en dat wordt een beetje onoverzichtelijk, tevens ben ik niet helemaal content met de factuuropmaak en het auto generaten van factuurnummers in OpenCart.
Op maat maken kan ik zelf (JAVA-ontwikkelaar, niet commercieel), het hoeft ook niet voor niets. Ik denk alleen voordat ik het wiel nogmaals ga uitvinden is er misschien een soortgelijk iets op de markt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:34 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.
Ooit eens een aanbieding gekregen daar te komen werken.. maar ja, het is gewoon een pyrmamide spel als je geld wilt verdienen...quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Brr, die heb je op van die netwerkbijeenkomsten en open coffees ook. Van die salespuppies van begin 20 of van die hippe ondernemertjes die al naast hun schoenen lopen voordat ze een noemenswaardig project in hun portfolio hebben, en echt zó krampachtig hard proberen om overal met hun geoefende 'pitch' tussen te zitten.quote:Op zondag 15 december 2013 21:08 schreef DB76 het volgende:
[..]
Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopen
Dat merkt ze vanzelf als ze haar aangifte heeft gedaan.quote:
Die grap hoor ik nou nooooooit. Mag ik dan met eenzelfde cliche antwoorden? Als ik steeds als een (man) deze vraag of opmerking maakt een euro zou krijgen, was ik allang aan het rentenieren.quote:
Ok, helder, dank je wel!quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha.... ja dat kan, voor zover je aan de eisen van de KOR voldoet: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/
Dus je telt de afdracht van alle kwartalen bij elkaar op en geeft dat aan als KOR.
Ik denk dat ik de HR ketel inderdaad kan vergeten. Die verwarmt natuurlijk niet alleen de praktijk als deze aan is. Niet meer dan logisch dus. De rest voer ik wel op.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan er op de Belastingdienst site zo 1,2,3 niets over vinden maar lees, vooral de laatste alinea's, van dit stukje eens:
http://www.alfa.nl/Nieuws(...)e-van-de-zzp-er.aspx
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis. Ik heb zoiets van; lekker boeiuh. Kruimels.
Mijn printer en pc ooit privé gekocht. Enige wat ik aan kosten opvoer zijn inkt en papier.
En zelfs dat zijn eigenlijk kruimels.
Idem, maar het lijkt me gevoelsmatig toch anders als je het echt gaat hebben over een praktijkruimte, waar je dus je klanten ontvangt (zoals in dit geval, bij een massagesalon).quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef exode het volgende:
Het gaat dus alleen om het energieverbruik niet de aankoopwaardes. Hoe de kosten te berekenen heb ik hier gevonden: http://www.nuon.nl/mkb/be(...)56502964860725886301
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Je schrikt je wild wat het gebruik van die electrische deken en verwarming mij kosten. Ik ben ook andere manieren van extra verwarmen aan het bedenken. Het 'moet' in mijn praktijk 23 graden zijn, het is een zolderruimte met 2 enorme (extra geisoleerde dat wel) dakramen. Als jij het wat frisser hebt in je werkruimte doe je een trui aan...dat gaat bij mij wat lastig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?
Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
Helder, dank je wel!!quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.
Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Thx, dat doe ik uiteraard allemaal Mijn tarieven gaan per 01-01 omhoog en ik biedt een VIP massage aan vanaf 01-01. Het gaat mij ook niet om de 'tientjes'. Het gaat per maand over ¤ 50 a ¤ 60. Voor een kleine zelfstandige is dat best veel.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:17 schreef Coelho het volgende:
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.
Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
Nee maar stel borg is 30 euro, en ik maak een factuur voor de huur (10 euro excl.) en borg (30 euro excl.) samen, hoe moet ik het dan doen als ik de borg weer terugbetaal. Moet daar toch gewoon 21% belasting op?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:36 schreef Burdie het volgende:
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk .
Dus wil ik verhuren hoef ik eigenlijk niks verder "aan te passen" bij de KvK?quote:En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:44 schreef Burdie het volgende:
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen . Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Dat heet bedrijfsrisico .quote:Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet het zo:quote:Op woensdag 18 december 2013 14:46 schreef Susteren het volgende:
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?
ow, heb geen ervaring met de verhuur van dergelijke spullen, dus kan daarin geen goed advies geven. Zullen vast wel ergens richtlijnen op Internet rond zwervenquote:Op woensdag 18 december 2013 14:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).
Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.
Thanks!
Hmm dat is wel een goede! Nouja ik zal het in ieder geval eens met de boekhouders bespreken. Heel erg bedankt iedereen!quote:Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!
http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Nope, maar vind het fijn om vantevoren al wat info op te zoeken op fora. Komt wat voorbereider over, kan ik tevens meer gerichte vragen stellenquote:Op woensdag 18 december 2013 15:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik die borg ook meteen met je boekhouder bespreken, hij is vast niet dom
Ah ja zie het, staat geen btw bij. Dus kan alleen de 21 euro terugkrijgen of de hele 34quote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Burdie het volgende:
Die inklaringskosten zijn als het goed is BTW-vrij.
Geen van beide, beide posten als kosten boeken.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ah ja zie het, staat geen btw bij. Dus kan alleen de 21 euro terugkrijgen of de hele 34
Ik suck echt in administratie
Nooit geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vraag voor de ondernemers met een eigen pand.
Onderhandelen jullie wel eens over de huurprijs?
Ik vind de huur van het pand dat ik ga overnemen namelijk nogal hoog.
Er zijn een hoop panden op betere locaties die net zo duur of nog goedkoper zijn zelfs, maar de verhuiskosten zijn zo hoog dat dit nog geen optie is.
Ik blijf dus voorlopig in hetzelfde pand maar ik wil eigenlijk even overleggen met de eigenaar of er niet iets van de huurprijs af kan.
Over alles valt te onderhandelen!! Ben je nou een ondernemer of niet??quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vraag voor de ondernemers met een eigen pand.
Onderhandelen jullie wel eens over de huurprijs?
Trouwens besloten niet te doen :p. Teveel potentiële reputatie schade vanwege de naam van ACN en ik kan goed verkopen in de horeca niet perse buiten die setting .quote:
Ik vraag me wel af hoe je dat dan tegen ze zegt?quote:Op maandag 23 december 2013 05:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Trouwens besloten niet te doen :p. Teveel potentiële reputatie schade vanwege de naam van ACN en ik kan goed verkopen in de horeca niet perse buiten die setting .
Ik geloof niet dat mijn expertise op dit spectrum van het verkopen genoeg is. En ik ben kleine groepen gewend met passie voor producten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe je dat dan tegen ze zegt?
Gewoon op inkopen boeken, geen btw terug vorderen. Wel gewoon 21% afdragen bij verkoop.quote:
Van een ondernemer of particulier gekocht? Van een ondernemer, dan moet je een factuur aan hem vragen. Van een particulier, dan kan je een inkoopnota maken of gewoon de advertentie of iets waar de producten en prijs op staan. Je kunt dan natuurlijk geen btw terug vorderen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand een idee hoe het werkt met btw?Heb contant betaald. Maar bij verkoop 21% btw? Bij inkoop verder toch ge en problemen?
Wij zitten bij Pindirect en hebben de automaat gekocht voor 550 exc. volgens mij. Die service kosten zijn uiteraard bedoeld voor als er wat is met het apparaat, vervangen pinapparaat en hulp op afstand e.d.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:05 schreef Susteren het volgende:
Nog een vraag: wat raden jullie aan als pin-oplossing? Wil klanten graag de mogelijkheid om te pinnen aanbieden, is vaker gevraagd en natuurlijk veel handiger dan cash/overboekingen.
Wil hem sowieso aanschaffen ipv leasen. Opzich is de aanschafprijs van zo'n ding goed te doen, maar ik zie bij elke automaat "servicekosten" van ongeveer 100 euro per jaar. Ik vraag me af wat dit inhoud? En is dat bij elke pinautomaat?
Bij de ING staat dat accepteren van een pinautomaat iets van 4 euro per maand + x per transactie kost, zijn dit dan (naast de pinautomaat aanschaffen) alle kosten?
Ik kwam ook langs PinLeven, iemand ervaringen hiermee?
https://payleven.nl/product-comparison
Bedankt!
Is het een hobby of valt het onder je ondernemersactiviteiten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Okey, ik ga morgen vermoord worden door mijn vriendin .
Maar aankoopwoede vanavond
-20 barkrukken stoffig en versleten
-8 tafels versleten tafelbladen
-30 stoelen top versleten
Bij elkaar ¤800,= superprijs denk ik?
Broertje heeft kerstvakantie dus direct een baantje voor hem . Oude hobby van me om meubeltjes op te knappen dus misschien wel een extra inkomstenbron met allerlei horeca die over de kop gaat.
En genoeg connecties in de horeca om afzet te vinden hoop ik .
P.s. Mocht ik niet meer reageren heb ik huisarrest .
P.s.s. Ik twijfel nu ergens wel aan de prijs . Maar wat is een ondernemer zonder risico?
Iemand een idee hoe het werkt met btw?Heb contant betaald. Maar bij verkoop 21% btw? Bij inkoop verder toch ge en problemen?
Van oorsprong was het een hobby, door drukte mee gestopt op wat uitzondering zo nu en dan na.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is het een hobby of valt het onder je ondernemersactiviteiten?
In het laatste geval: kijk hier eens http://www.belastingdiens(...)ingen/margeregeling/
Je bent dus geen ondernemer meer voor die bedrijfsactiviteiten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Van oorsprong was het een hobby, door drukte mee gestopt op wat uitzondering zo nu en dan na.
Maar zo'n koopje als gisteren zet mij wel aan het denken. Broertje en ik willen er waarschijnlijk meer mee gaan doen.
Iedereen bedankt voor tips en antwoorden trouwens.
Ook als ik 1000 euro winst ofzo zou maken?quote:Op woensdag 25 december 2013 16:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je bent dus geen ondernemer meer voor die bedrijfsactiviteiten?
Dan zou je het ook op een hobby kunnen houden. Heb je niks met BTW te maken.
Het gaat er bij een hobby niet om of je winst maakt of niet.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ook als ik 1000 euro winst ofzo zou maken?
Ben wel plan het vaker te gaan doen als dit een beetje succesvol kan zijn.
Wie houdt je tegen om 20 of 24 uur per dag te werken? Je baas niet in ieder gevalquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds gister is het dan eindelijk officiëel!
Is er als ondernemer trouwens een max aantal uren wat je per dag mag werken? Nee toch? Dakar gaat straks van start, ik verwacht dagen van 20 uur te draaien
Je bedoelt je facturen aanpassen naar IBAN + BIC ipv alleen bankrekening?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iedereen hier voorbereid om de overstap te maken naar IBAN
Waar doel je dan op?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iedereen hier voorbereid om de overstap te maken naar IBAN
Ja, maar voor die paar binnenlandse bedrijven niet Staat een beetje onhandig zie ik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor buitenlanders had je toch sowieso al een IBAN nodig?
nou jah, ik vraag me serieus af hoe rood die cijfers dan wel niet zijn.. Max een paar tientjes lijkt mij. Anders snap je het echt nietquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad... maar ik geloof het wel. Zie zoveel kleine winkels die in een niche zitten waar je gewoon niet kan concurreren met de grotere. Er is totaal geen reden om bij de kleinere webwinkel te kopen. Bij echte winkels kun je nog service als punt geven waarom naar je de elektronica zaak om de hoek gaat ipv media markt, maar bij een webwinkel is dat bijna niet relevant meer. Dan kun je misschien zeggen dat de omschrijving bij het product duidelijker is en de foto's mooier, maar meer ook niet.
Ik denk dat veel mensen er te makkelijk over denken. Het is nog een hele klus om een beetje een rendabele webshop te hebben...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad... maar ik geloof het wel. Zie zoveel kleine winkels die in een niche zitten waar je gewoon niet kan concurreren met de grotere. Er is totaal geen reden om bij de kleinere webwinkel te kopen. Bij echte winkels kun je nog service als punt geven waarom naar je de elektronica zaak om de hoek gaat ipv media markt, maar bij een webwinkel is dat bijna niet relevant meer. Dan kun je misschien zeggen dat de omschrijving bij het product duidelijker is en de foto's mooier, maar meer ook niet.
Klopt... ik hoor ook zo vaak om me heen: "goh, lijkt me best leuk zo'n webshopje. Beetje achter je computer zitten en met weinig moeite lekker geld verdienen".quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen er te makkelijk over denken. Het is nog een hele klus om een beetje een rendabele webshop te hebben...
Mijn genoemde prijzen zijn ex BTW, ik zit hier in het ondernemerstopic Het bruto verschil is dus 25 euro. In de overeenkomst staat dat gedurende de looptijd de prijzen niet aangepast worden, echter deze aanpassing zorgt voor een nieuw contract. Mijns inziens zouden de overige voorwaarden gelijk moeten blijven, zij blijken daar anders over te denken...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:47 schreef ManAtWork het volgende:
¤ 110,- plus 21% is ¤ 123,10
De leasemaatschappij 'verhoogt' dus feitelijk ¤ 1,90.
Normaal staat in de leaseovereenkomst dat de leasemaatschappij de kosten als gevolg van overheidsingrijpen mogen doorberekenen. Wat er in jouw overeenkomst staat, durf ik niet te zeggen.
Je hebt geen onderneming om voor je hobby verlies te draaien, denk ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:18 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, zulke onderzoeken hangen ook af van wie ze net vragen… Daarnaast staat er in het artikel dat een deel al part-timers zijn. Tja, die doen het met een andere insteek en gedachte, dus is wel logisch dat die in het rood eindigen.
Klopt, maar dat zijn vaak gewoon de mensen die er anders in staan dan mensen die er full-time tegenaan gaan. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt geen onderneming om voor je hobby verlies te draaien, denk ik.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt... ik hoor ook zo vaak om me heen: "goh, lijkt me best leuk zo'n webshopje. Beetje achter je computer zitten en met weinig moeite lekker geld verdienen".
Soms vertel ik dan wat er allemaal bij komt kijken, meestal reageren ze daarna anders .
Ik soms ook niet hoor ben heeeeeeeeeel blij met mijn zwangerschapsverlof .quote:
Excuus. Het gebeurt vaker dat factuurbedragen verward worden met de bruto verhoging. Wist niet dat jij in de categorie valt die wel appels met appels vergelijkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mijn genoemde prijzen zijn ex BTW, ik zit hier in het ondernemerstopic Het bruto verschil is dus 25 euro. In de overeenkomst staat dat gedurende de looptijd de prijzen niet aangepast worden, echter deze aanpassing zorgt voor een nieuw contract. Mijns inziens zouden de overige voorwaarden gelijk moeten blijven, zij blijken daar anders over te denken...
Dat ligt natuurlijk aan de auto, de kilometers en jouw liquiditeit.quote:Ik ga er steeds meer over denken om zakelijk een auto aan te schaffen, ik ga straks bruto 10k per jaar betalen. Daar kan ik toch zelf ook wel wat voor rijden, lijkt me...
Tja zoals ik al schreef woon ik niet in Nederland dus op m'n gemakje uitzoeken is er niet echt bij.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:15 schreef Burdie het volgende:
Inschrijven bij de kvk is tegenwoordig idd gratis.
En is een groot deel van ondernemen niet zelf dit soort dingen uitzoeken? .
Ja dat kanquote:Op zondag 2 februari 2014 18:04 schreef DUTCHKO het volgende:
Zo ff wat posten.
Ik ga even wat info geven voordat ik mijn vragen spuug. (spuug niet echt hoor...wees gerust )
3) Kan ik een auto met grijs kenteken kopen als ZZP'er?
Mooi 2 vragen al opgelost.quote:
Ok. ga eens ff wat doorlezen. Er zal wel het e.e.a. veranderd zijn sinds ik uit Holland vertrokken ben....quote:Op zondag 2 februari 2014 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.belastingdiens(...)woning/eigen_woning/
Heb dit gevonden.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok. ga eens ff wat doorlezen. Er zal wel het e.e.a. veranderd zijn sinds ik uit Holland vertrokken ben....
Tja waar doen ze niet moeilijk over in Nederland.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |