Ik KAN tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen, maar dat wil ik beslist niet. Ik wil een minimum aan vreemd vermogen in mijn bedrijf, dus ik wil alleen de steun voor levensonderhoud in de beginperiode, zodra dat mogelijk is dat afbouwen en terugbetalen. Overigens is dit per gemeente geregeld, ik doe dit via Bureau Zelfstandigen Fryslân, die doen niks met Emmen ga ik van uit Kan me wel voorstellen dat dit frustrerend is voor startende ondernemers vanuit een arbeidspositie, maar aan de andere kant, die hebben kunnen sparen voor het opstarten, dat is iets wat ik de afgelopen periode helaas niet heb kunnen doen. En als ik bijvoorbeeld uit de winst van mijn bedrijf nu iets investeer, moet ik ook dat geld terug betalen aan bzf/de gemeente, want die bijdrage is echt bedoeld voor levensonderhoud. Het is dus bepaald geen 'gratis geld jonguh!', maar wel een vangnet voor de opstartperiode.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Starten vanuit de bijstand is natuurlijk ook een optie. Wat voor voorwaarden zijn er dan aan verbonden? Kun je tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen? Worden de inkomsten van je onderneming later verrekend met de uitkering?
Emmen blijft een dorp dus rondvragen is waarschijnlijk al genoeg. Leverancier van ons heeft een abonnement op zo'n website die alle faillissementszaken en surseance van betaling bij houd dus daar ook wel een goede bron.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:12 schreef ManAtWork het volgende:
Misschien kan de KvK en de Wet Openbaarheid Bestuur helpen om gegevens boven water te krijgen van het aantal starters en faillissementen?
Heb meerdere ideeën, maar het liefst een restaurant (lunch/diner). Wat echt durft te koken ipv de rommel die Emmen nu nog kent. Verse doch simpele producten, heb al verscheidene malen gekookt voor een select publiek (onbekenden/bekenden) en elke keer grote complimenten gekregen. Zelfs tot 2 maal toe zakelijke mogelijkheden aangeboden gekregen.quote:
Koken is mijn hobby maar ben geen kok maar ken 3/4 jongens die direct voor me zouden komen werken als chef met allemaal genoeg vaardigheden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Een goed restaurant is altijd een welkome toevoeging... maar goed niet alleen het voedsel is belangrijk. Wat doe jij zelf dan, koken?
Jij kunt je nog laten verrassen in kandijfijns restaurant .quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
Ik dacht meer Noord-Nederland , maar waarom bijvoorbeeld Ierse runderen als we prachtige blackangus in midden-drenthe hebben lopen. Waarom schapen uit Nieuw Zeeland wanneer we uitstekende hebben op de eilanden en exloo.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:47 schreef Kirov het volgende:
Streekproducten uit Drenthe? Volgens mij kom je dan niet verder dan bonen
Oja, en turf, jenever en achterdocht natuurlijk.
Top. Ik hoop dat je er voor gaat. Ik heb die stap al 25 jaar geleden gezet. In het begin wel gedacht "waar ben ik aan begonnen" maar verder nooit spijt van gehad.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik dacht meer Noord-Nederland , maar waarom bijvoorbeeld Ierse runderen als we prachtige blackangus in midden-drenthe hebben lopen. Waarom schapen uit Nieuw Zeeland wanneer we uitstekende hebben op de eilanden en exloo.
Een paar uitstekende biologische boerderijen in de buurt hebben in de buurt en prachtig fruittelers in de polder.
Ik hoef niet persé alles uit de buurt te hebben maar vormt toch een deel van mijn filosofie.
Voor hetzelfde geld blijf ik nog jaren rond lopen in het hotel trouwens. Maar bij een goede kans pak ik hem direct :-).
Een lening dus. Dat vermoeden had ik al.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik KAN tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen, maar dat wil ik beslist niet. Ik wil een minimum aan vreemd vermogen in mijn bedrijf, dus ik wil alleen de steun voor levensonderhoud in de beginperiode, zodra dat mogelijk is dat afbouwen en terugbetalen. Overigens is dit per gemeente geregeld, ik doe dit via Bureau Zelfstandigen Fryslân, die doen niks met Emmen ga ik van uit Kan me wel voorstellen dat dit frustrerend is voor startende ondernemers vanuit een arbeidspositie, maar aan de andere kant, die hebben kunnen sparen voor het opstarten, dat is iets wat ik de afgelopen periode helaas niet heb kunnen doen. En als ik bijvoorbeeld uit de winst van mijn bedrijf nu iets investeer, moet ik ook dat geld terug betalen aan bzf/de gemeente, want die bijdrage is echt bedoeld voor levensonderhoud. Het is dus bepaald geen 'gratis geld jonguh!', maar wel een vangnet voor de opstartperiode.
Helaas is het nog wel zo dat in een dorp een hoop dingen 'minder goed' worden geregistreerd en bijgehouden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Emmen blijft een dorp dus rondvragen is waarschijnlijk al genoeg. Leverancier van ons heeft een abonnement op zo'n website die alle faillissementszaken en surseance van betaling bij houd dus daar ook wel een goede bron.
Alleen nog ff uitzoeken hoeveel uitkeringsstarters we hebben. Maar een beetje manipulatief briefje van een student "bewondering voor steun Emmen aan ondernemers" en je peutert dat ook wel los. Wobben kan altijd nog.
Wat ga je doen dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:26 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Mag binnenkort ook hier gaan posten haha
Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaarquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Helaas gaat dat niet lukken. Het is een (internationale) opdrachtgever met ook mensen in loondienst. Ik word dus geacht een kopie van mijn bonnetjes op te sturen en krijg ze vervolgens uitbetaald. Ik zou hooguit links of rechts een halfuurtje extra arbeid in kunnen boeken, maar dat is niet mijn uitgangssituatie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaar
Wanneer je de verteerkosten van ¤ 121 doorbelast (+ jouw BTW-percentage) "kost" je dat "maar" ¤ 121 x 26,5 % x 52 % = ¤ 16,67.
[..]
Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?
Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef Coelho het volgende:
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.
Oftewel, je hebt het zelf in de hand.
Jawel, maar jij wil kosten die je thuis ook zou hebben, ook nog eens aftrekbaar hebben. En ja, thuis kun je voor 10,- koken, maar kun je dat vergelijken met een diner van 125,- ? Vast niet. En zo ja, dat anderhalf uur dat je dan staat te koken, reken je dat ook mee? Vast ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Je kunt de bonnetjes toch helemaal uit je boekhouding houden? Alles op naam van je opdrachtgever laten zetten en het zelf (privé) hooguit voorschieten. Of mag dat niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik ben regelmatig een dag of enkele dagen van huis voor een klant. Voorheen (lees: loondienst) gingen de bonnetjes naar de opdrachtgever die ze als declaraties weer aan me overmaakte. Netto resultaat is dus ¤0,-
Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).quote:Op woensdag 13 november 2013 18:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?
Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!quote:Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.
Is een grijs gebied, dat geef ik toe. Maar ik zou het aandurven om het standpunt in te nemen dat het kosten zijn die je maakt/voorschiet voor de opdrachtgever.
Dan heb je geen probleem met BTW en beperkte aftrekbaarheid.
En wat de bijtelling van 26,5% betreft: voor de uiteindelijke belastingdruk kan je hier ook nog de factor 86% op los laten. Scheelt toch weer een paar euro mocht het grijze gebied je te donker zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!
Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand ervaring in dingen laten programeren? Ben nu bezig met een projectje waar redelijk wat programmeerwerk in zit.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik denk zelf aan code volledig krijgen en het auteursrecht over laten dragen?
Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:04 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.
In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:52 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Ik ben aan het kijken om iets part time voor mezelf op te zetten. Ik werk bij een winkel en zie een bepaalde behoefte bij sommige mensen die ik zou kunnen vervullen die mijn werkgever niet biedt. De dienst die ik zal aanbieden zal vooral in hulpverlening en wat kleine verkopen zitten(richting detailhandel/techniek). Nu heb ik een domein geregistreerd dat ongeveer zo luidt:
-AdhominemHoorn.nl
Nu zitten er in dezelfde regio twee bedrijven: Adhominem Uitzendbureau en Stichting Administratiekantoor Adhominem.
Ik heb al gekeken naar handelsnamen ed. op de KvK-site, ik denk dat ik hier weinig problemen mee kan krijgen want ik zit in een andere branche, tevens zijn de websites ed. van twee bovengenoemde niet echt up to date... De namen van de twee websites luiden ongeveer zo: AHU.nl en de ander lijkt er in de verste verte niet op..
Iemand een idee waar ik nog op moet letten en of dit problemen kan opleveren?
Bvd.
De marges zijn in veel branches inderdaad erg laag, maar er staan ook lagere kosten tegenover. Of de concurrentie killing is, hang af van hoe je het aanpakt. Ik heb in elk geval wel geleerd dat het hebben van een goed draaiende webshop gewoon een dik gevulde dagtaak is. En dan heb ik het vooral over het up-to-date houden van je site, werken aan je vindbaarheid, etc.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
Nee, ik heb ook geen webshop.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
Ja kijk dat dacht ik dus al, bedankt voor de info! En Hoorn was een voorbeeld, de naam bestaat wel uit iets Grieks(of latijns oid.) + plaats van dienstverleningquote:Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?
Verschilt maar zover ik weet behouden veel bedrijven auteursrecht, bijvoorbeeld door een servicepakket waarbij de website en/of applicatie gehost wordt op een server die wordt onderhouden door de ontwikkelaar.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?
Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.quote:Een gemaakte factuur is direct geldig
Let op dat een factuur die gemaakt is ook direct meetelt voor de omzetbelasting. Als je op 30 september voor 25.000 euro aan facturen kunt maken en deze worden pas in de eerste week van november betaald (zie punt 1) dan moet je de Belastingdienst 4.750 (het BTW bedrag over de 25.000) voorschieten.
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.quote:Op zondag 24 november 2013 18:12 schreef Flitskikker het volgende:
Hallo, ik heb een korte vraag waar ik niet zo snel een duidelijk antwoord op kan vinden.
Ik heb deze maand een factuur verzonden naar een klant. Deze factuur is nog niet betaald.
Toch wordt in mijn nieuwe boekhoudpakket het gefactureerde bedrag onder de inkomsten voor deze maand weergegeven. Ik vraag mij af of dit klopt.
Ik heb dit op internet gevonden:
[..]
Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.
Kunnen jullie hier mij wat over vertellen?
Nee, de leverdatum is leidend.quote:Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:
[..]
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
quote:Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:
[..]
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
De dienst is geleverd en de factuur is al verzonden (beide deze maand).quote:
Nee belastingtechnisch gezien.quote:
Dergelijke telefoontjes krijg ik regelmatig en toen ik het aanbod eens naast elkaar heb gelegd, zat er nagenoeg geen verschil tussen een 'normale' aansluiting en een zakelijke aansluiting.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:40 schreef Coelho het volgende:
Ik werk vanuit huis en voldoe niet aan de BD regels voor een kantoor. Nu kreeg ik zojuist een verkoper van energie aan de lijn. Deze had mijn NAW gegevens uit het KvK bestand en wist me te vertellen dat ze mij energie tegen zakelijk tarief aan konden bieden, zo'n 20% onder de consumentenprijs. Volgens deze verkoper maakte het niet uit dat ik vanuit een woonhuis werk.
Nu ben ik behoorlijk bezig met energie, ik probeer elk jaar over te stappen om maximaal voordeel te halen enz., maar het verbaasde me behoorlijk dat deze persoon me zo'n groot voordeel leek aan te bieden. Hij zou me komende dagen informatie gaan toesturen.
Er wordt wel eens gezegd dat iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat het ook vaak te mooi is. Vraag aan jullie luidt dan ook: Kennen jullie dergelijke constructies, klopt het wat er gezegd wordt en kun je er inderdaad gebruik van maken wanneer je vanuit huis werkt?
Vaak zijn het beperkte programma's waarbij je je inkomsten en uitgaven kunt rubriceren.quote:Op maandag 2 december 2013 13:25 schreef Alexxxxx het volgende:
ik wilde eigenlijk bij ING mijn bankzaken regelen, maar hoorde dat je er bij ABN Amro geïntegreerde boekhoudsoftware er gratis bij krijgt, is dat een aanrader? dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.
Dat moet je dan allemaal zelf voorschieten, want ze betalen je pas (deels) in januari.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:40 schreef vincm het volgende:
Iemand? Zometeen afspraak, kan ik het meteen bespreekbaar maken
Zojuist even berekend welk bedrag (na zelfstandigenaftrek, algemene heffingskorting etc) ik dit jaar ongeveer af moet dragen en hoeveel het wordt met die factuur erbij. In absolute euro's ruim 2x zoveel
Welke?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Ik vanaf 1 maart!quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Carrière uitzendbureau via Staffing Associatesquote:
En welke jij? Welke regio?quote:
Domino's Pizza, regio Den Bosch.quote:
Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.quote:Op maandag 9 december 2013 11:50 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Domino's Pizza, regio Den Bosch.
Ben nu bezig met het ondernemingsplan, zal dus regelmatig om hulp vragen hier
Als je in de regio Den Bosch woont ga ik je overtuigen.quote:Op maandag 9 december 2013 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Lachen een eigen domino's. Helaas vind ik het niet te vreten (NYP = 10x beter).
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.quote:Op maandag 9 december 2013 13:45 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.
Maarre tof! Ik houd wel van Domino's. Creamy Bacon met cheesycrust mmmhh..
Succes met je ondernemingsplan! Ik heb mijne af gelukkig. Pff drama van een karwei!
Een assurantiekantoor vragen een ondernemersplan op te stellen? Jij vraagt een slager ook om je brood te bakken?quote:Op maandag 9 december 2013 14:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
Bij ons lossen we dat wel op door een "strippenkaart" te veropen, in internetwereld niet ongebruikelijk als er bijvoorbeeld budget over blijft voor lopende jaarquote:Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm? Dus ze willen dat je een factuur op juli 2013 stuurt, voor werkzaamheden januari 2014 en verder?
Hoe was het? Nog wat meegekregen van de inhoud?quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:04 schreef Teeno het volgende:
Misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar ik vraag het toch (houdt het topic wat levendig)
Ik ben op zoek naar een programma wat het volgende kan:
Productdatabase bijhouden met adviesprijs, inkoop en verkoopprijs. Het liefst mijn inkoop bepalen aan de hand van kortingspercentages en productgroepen. Ik krijg bijv. xx% korting op grootverpakkingen Kroon, en yy% op kleinverpakkingen etc.
Facturen aanmaken voor klanten uit mijn webshop en dit koppelen aan een eigen template.
Ik hou nu ongeveer 1000 producten in 4 verschillende Excel bestanden bij en dat wordt een beetje onoverzichtelijk, tevens ben ik niet helemaal content met de factuuropmaak en het auto generaten van factuurnummers in OpenCart.
Op maat maken kan ik zelf (JAVA-ontwikkelaar, niet commercieel), het hoeft ook niet voor niets. Ik denk alleen voordat ik het wiel nogmaals ga uitvinden is er misschien een soortgelijk iets op de markt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:34 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.
Ooit eens een aanbieding gekregen daar te komen werken.. maar ja, het is gewoon een pyrmamide spel als je geld wilt verdienen...quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN , jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.
Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn.
Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Brr, die heb je op van die netwerkbijeenkomsten en open coffees ook. Van die salespuppies van begin 20 of van die hippe ondernemertjes die al naast hun schoenen lopen voordat ze een noemenswaardig project in hun portfolio hebben, en echt zó krampachtig hard proberen om overal met hun geoefende 'pitch' tussen te zitten.quote:Op zondag 15 december 2013 21:08 schreef DB76 het volgende:
[..]
Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopen
Dat merkt ze vanzelf als ze haar aangifte heeft gedaan.quote:
Die grap hoor ik nou nooooooit. Mag ik dan met eenzelfde cliche antwoorden? Als ik steeds als een (man) deze vraag of opmerking maakt een euro zou krijgen, was ik allang aan het rentenieren.quote:
Ok, helder, dank je wel!quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha.... ja dat kan, voor zover je aan de eisen van de KOR voldoet: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/
Dus je telt de afdracht van alle kwartalen bij elkaar op en geeft dat aan als KOR.
Ik denk dat ik de HR ketel inderdaad kan vergeten. Die verwarmt natuurlijk niet alleen de praktijk als deze aan is. Niet meer dan logisch dus. De rest voer ik wel op.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan er op de Belastingdienst site zo 1,2,3 niets over vinden maar lees, vooral de laatste alinea's, van dit stukje eens:
http://www.alfa.nl/Nieuws(...)e-van-de-zzp-er.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |