abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195755835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je de btw verlegt dan zet je dus juist geen btw op de factuur. Dus gewoon ¤400. Oh is 50 je tarief incl. btw... dan wordt het ¤ 41 ja, maar ik snap niet dat je over ¤50 per uur praat tegen een Nederlands bedrijf dan.

Je zet dan het Nederlandse btw nummer van het bedrijf neer waar je naar verlegd en ergens op de factuur de tekst btw verlegd. In de btw aangifte geef je deze omzet aan onder 1e.
Ik ben het denk ik niet helemaal met je eens dat je dat dan in de btw-aangifte onder 1E moet scharen omdat in rubriek 1 daar alleen prestaties binnen NL komen, toch? Ik kan het mis hebben natuurlijk.

zie
https://www.accountancyva(...)gevuld%20te%20worden.
pi_195756132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben het denk ik niet helemaal met je eens dat je dat dan in de btw-aangifte onder 1E moet scharen omdat in rubriek 1 daar alleen prestaties binnen NL komen, toch? Ik kan het mis hebben natuurlijk.

zie
https://www.accountancyva(...)gevuld%20te%20worden.
Ja dienst is toch ook gewoon geleverd aan bedrijf met Nederlands btw nummer... tenminste zo zegt hij het. Anders aangeven als ICP onder 3b en aparte ICP formulier invullen.
Facts don't care about your feelings
pi_195756597
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dienst is toch ook gewoon geleverd aan bedrijf met Nederlands btw nummer... tenminste zo zegt hij het. Anders aangeven als ICP onder 3b en aparte ICP formulier invullen.
Ja daar zit ook mijn twijfel. Enerzijds heb je een land in het buitenland maar met NL btw nummer. Anderzijds betreft het geen bedrijf sectormatig waar normaliter btw verlegd wordt toegepast (ik noem een bouw, schoonmaak, etc.). Als ik morgen tijd teveel heb, zal ik eens gaan grasduinen want ik vind dit wel een interessante.
pi_196082611
Vraag voor een vriendin.

Vaste baan, is in haar eigen tijd als hobby met fotografie bezig.
Nu kan ze naast haar werk een fotografie klus doen, betaald, van 10 uur.
Opdrachtgever wil een factuur.

Kan dit?
Hoe zit het met btw?

Nu heeft de fotograaf door het faillissement van haar winkel. Een schuld bij de belastingdienst. Heeft dit nog gevolgen?
pi_196082751
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:25 schreef nelisb het volgende:
Vraag voor een vriendin.

Vaste baan, is in haar eigen tijd als hobby met fotografie bezig.
Nu kan ze naast haar werk een fotografie klus doen, betaald, van 10 uur.
Opdrachtgever wil een factuur.

Kan dit?
Hoe zit het met btw?

Nu heeft de fotograaf door het faillissement van haar winkel. Een schuld bij de belastingdienst. Heeft dit nog gevolgen?
Ja dat kan als het een eenmalig klusje is. Gewoon een kwitantie uitschrijven praktisch gelijk aan een factuur alleen zet je er gewoon je prive naam en gegevens neer (en natuurlijk de gegevens van de klant). Geen btw rekenen.

Als de opdrachtgever failliet is en een schuld bij de Belastingdienst heeft dan kan dat natuurlijk gevolgen hebben voor het betalen van de factuur ja :')
Facts don't care about your feelings
pi_196084511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dat kan als het een eenmalig klusje is. Gewoon een kwitantie uitschrijven praktisch gelijk aan een factuur alleen zet je er gewoon je prive naam en gegevens neer (en natuurlijk de gegevens van de klant). Geen btw rekenen.

Als de opdrachtgever failliet is en een schuld bij de Belastingdienst heeft dan kan dat natuurlijk gevolgen hebben voor het betalen van de factuur ja :')
Thanks! Nee de fotograaf is failliet gegaan met haar zaak. En nu doet ze dus deze klus extra. Bang dat de belastingdienst gaat zeiken!

Moet zij dit nog opgeven bij haar aangifte?
pi_196086871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:16 schreef nelisb het volgende:
Moet zij dit nog opgeven bij haar aangifte?
Ja, bij haar aangifte inkomstenbelasting 2020 als resultaat uit overige werkzaamheden. Eventuele kosten (bijvoorbeeld materiaalkosten of zakelijke reiskilometers) mag ze daarop in mindering brengen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_210827741
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja als technisch adviseur maar in een club die werk verdeeld.
Waarom gedraag je je hier dan als werkgever (baasje) van een behoorlijke toko?
pi_210828969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Waarom gedraag je je hier dan als werkgever (baasje) van een behoorlijke toko?
Omdat ik dat (ook nu nog) doe voor een behoorlijke toko.
Vakman pur sang
pi_210839012
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat ik dat (ook nu nog) doe voor een behoorlijke toko.
Maar je bent niet de directeur eigenaar die je pretendeert te zijn. Niet erg hoor, maar een beetje jammer.
pi_210839070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 23:18 schreef Queller het volgende:

[..]
Maar je bent niet de directeur eigenaar die je pretendeert te zijn. Niet erg hoor, maar een beetje jammer.
Maar dat heb ik nooit beweerd. Tenminste dat ik eigenaar was.
Vakman pur sang
pi_210847805
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dat heb ik nooit beweerd. Tenminste dat ik eigenaar was.
Dat je een groot werkgever bent. Dat ben je niet.
pi_210848525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:04 schreef Queller het volgende:

[..]
Dat je een groot werkgever bent. Dat ben je niet.
Onze werkgever is blijkbaar gewoon een werknemer ja :')
pi_210849188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Onze werkgever is blijkbaar gewoon een werknemer ja :')
Geeft niet; dat zijn de meeste mensen ;) Maar doe dan niet alsof; het wordt er niet beter van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')