abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 december 2013 @ 14:25:14 #176
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134080230
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Lachen een eigen domino's. Helaas vind ik het niet te vreten (NYP = 10x beter).
Als je in de regio Den Bosch woont ga ik je overtuigen.
#FreeHat
  maandag 9 december 2013 @ 14:26:47 #177
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134080277
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:45 schreef mirjammajrim het volgende:

[..]

Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.
Maarre tof! Ik houd wel van Domino's. Creamy Bacon met cheesycrust mmmhh..

Succes met je ondernemingsplan! Ik heb mijne af gelukkig. Pff drama van een karwei!
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
#FreeHat
  maandag 9 december 2013 @ 14:48:15 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134080919
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:26 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
Een assurantiekantoor vragen een ondernemersplan op te stellen? Jij vraagt een slager ook om je brood te bakken?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 december 2013 @ 14:55:18 #179
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134081113
Het is eigenlijk meer dan een assurantiekantoor, maar dat staat nog in de naam op dit moment vandaar dat ik het zo noem.

Ze doen ook personeelsadministratie, belastingaangifte en ook begeleiding bij het opstarten van een bedrijf.
#FreeHat
pi_134081897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm? Dus ze willen dat je een factuur op juli 2013 stuurt, voor werkzaamheden januari 2014 en verder?
Bij ons lossen we dat wel op door een "strippenkaart" te veropen, in internetwereld niet ongebruikelijk als er bijvoorbeeld budget over blijft voor lopende jaar :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_134107217
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN oO<, jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.

Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn. :)

Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
pi_134223822
Misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar ik vraag het toch (houdt het topic wat levendig)

Ik ben op zoek naar een programma wat het volgende kan:
Productdatabase bijhouden met adviesprijs, inkoop en verkoopprijs. Het liefst mijn inkoop bepalen aan de hand van kortingspercentages en productgroepen. Ik krijg bijv. xx% korting op grootverpakkingen Kroon, en yy% op kleinverpakkingen etc.
Facturen aanmaken voor klanten uit mijn webshop en dit koppelen aan een eigen template.

Ik hou nu ongeveer 1000 producten in 4 verschillende Excel bestanden bij en dat wordt een beetje onoverzichtelijk, tevens ben ik niet helemaal content met de factuuropmaak en het auto generaten van factuurnummers in OpenCart.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN oO<, jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.

Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn. :)

Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Hoe was het? Nog wat meegekregen van de inhoud? :)
pi_134251328
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:04 schreef Teeno het volgende:
Misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar ik vraag het toch (houdt het topic wat levendig)

Ik ben op zoek naar een programma wat het volgende kan:
Productdatabase bijhouden met adviesprijs, inkoop en verkoopprijs. Het liefst mijn inkoop bepalen aan de hand van kortingspercentages en productgroepen. Ik krijg bijv. xx% korting op grootverpakkingen Kroon, en yy% op kleinverpakkingen etc.
Facturen aanmaken voor klanten uit mijn webshop en dit koppelen aan een eigen template.

Ik hou nu ongeveer 1000 producten in 4 verschillende Excel bestanden bij en dat wordt een beetje onoverzichtelijk, tevens ben ik niet helemaal content met de factuuropmaak en het auto generaten van factuurnummers in OpenCart.
Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.
pi_134299461
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:34 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook gewoon op maat laten maken door een webontwikkelaar / internetbureau. Al die 'gratis' open-source meuk is leuk zo lang je alleen maar geen al te specifieke wensen hebt. Beter laat je het echt een keer goed aanpakken en laat je een systeem in elkaar zetten dat al het bovenstaande doet, het automatisch inlezen van je Excel bestandjes incluis. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Al kunnen die kosten ook nog meevallen; het aanbod webontwikkelaars is immers enorm.
Op maat maken kan ik zelf (JAVA-ontwikkelaar, niet commercieel), het hoeft ook niet voor niets. Ik denk alleen voordat ik het wiel nogmaals ga uitvinden is er misschien een soortgelijk iets op de markt.
Ik denk toch dat een inkoop bepalen aan kortingspercentage op productgroepen iets is wat je weinig ziet. Morgen maar eens een mooi ontwerp maken voor een custom programmaatje :)
pi_134299794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN oO<, jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.

Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn. :)

Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Ooit eens een aanbieding gekregen daar te komen werken.. maar ja, het is gewoon een pyrmamide spel als je geld wilt verdienen...

Nee dank je.... :N
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134306537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 04:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Morgenavond ons hotel vol met "Echte ondernemers" ACN oO<, jongetjes van 18-20 met te grote pakken en nette schoenen van de Bristol.

Altijd wel lief hoe serieus ze zichzelf wel nemen maar niet weten dat prijzen van zaalruimten onderhandelbaar zijn. :)

Niet dat ik nu zo'n bigshot ben met mijn part-time zzp plezier:p maar dit is altijd wel het toppunt.
Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopen :)
Succesvol zijn in internet marketing kan echt IEDEREEN met de juiste mindset: http://www.mindsetforsuccess.net/getting_rich_mindset/
pi_134310325
ik kom op zakelijke afspraken met bemodderde werkschoenen en jeans :@ (en lang haar en een baard :P )
pi_134315519
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:08 schreef DB76 het volgende:

[..]

Lol, ja echt, wel eens zo'n bijeenkomst gezien. Jonge kereltjes die zich allemaal heel serieus voordoen als belangrijke mannen. Ken er wel 1 die er redelijk mee verdient, maar het grootste gedeelte heeft van ondernemen geen kaas gegeten en vindt het gewoon stoer om mee te doen en in pak te lopen :)
Brr, die heb je op van die netwerkbijeenkomsten en open coffees ook. Van die salespuppies van begin 20 of van die hippe ondernemertjes die al naast hun schoenen lopen voordat ze een noemenswaardig project in hun portfolio hebben, en echt zó krampachtig hard proberen om overal met hun geoefende 'pitch' tussen te zitten. :D
pi_134331922
Part time ondernemer meldt zich. Ik ga dit topic eens volgen. Ik heb naast mijn kantoorbaan een massagepraktijk aan huis. Gemiddeld 12 uur per week mee zoet.
pi_134332892
Met happy end?
Facts don't care about your feelings
  maandag 16 december 2013 @ 18:21:13 #191
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134336498
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Met happy end?
Dat merkt ze vanzelf als ze haar aangifte heeft gedaan. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134356628
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Met happy end?
Die grap hoor ik nou nooooooit. Mag ik dan met eenzelfde cliche antwoorden? Als ik steeds als een (man) deze vraag of opmerking maakt een euro zou krijgen, was ik allang aan het rentenieren.

ZO en nu on topic: ik heb in het eerste kwartaal van 2013 BTW teruggekregen, de andere kwartalen betaald. Kan ik tijdens de BTW aangifte van het laatste kwartaal aangeven dat ik van de KOR gebruik wil maken of is dat een hele domme vraag....?
pi_134356694
Haha.... ja dat kan, voor zover je aan de eisen van de KOR voldoet: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/

Dus je telt de afdracht van alle kwartalen bij elkaar op en geeft dat aan als KOR.
Facts don't care about your feelings
pi_134357300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha.... ja dat kan, voor zover je aan de eisen van de KOR voldoet: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/

Dus je telt de afdracht van alle kwartalen bij elkaar op en geeft dat aan als KOR.
Ok, helder, dank je wel!
pi_134358519
Toch nog een vraag er achteraan :) Ik heb de ruimte aan huis en geen eigen opgang etc. Ik kan de kosten van de ruimte dus niet aftrekken. Echter wel (een deel van) de energiekosten. De berekening heb ik reeds gevonden maar van welke apparaten mag ik het aftrekken?

- Electrische kachel die alleen in de ruimte gebuikt wordt. (niet vaak, netjes in administratie bijgehouden wanneer en hoe lang deze aan stond)
- Electrische deken (wordt alleen voor de praktijk gebruikt, netjes in administratie bijgehouden wanneer en hoe lang deze aan stond)
- HR ketel, die is lastig, de ene keer werkt ie alleen voor de ruimte, de andere keer ook voor de woonkamer.
- Wasmachine (wordt uiteraard ook voor andere wassen gebruikt, ik heb bijgehouden wanneer en hoe lang deze puur voor de praktijk aan stond)
- Computer laat ik achterwege, ik heb geen idee hoe vaak ik deze voor de praktijk gebruik.

Het gaat dus alleen om het energieverbruik niet de aankoopwaardes. Hoe de kosten te berekenen heb ik hier gevonden: http://www.nuon.nl/mkb/be(...)56502964860725886301
pi_134359394
Hemeltje lief dat heb ik echt zelden gezien. Ik vraag me ook af of je energiekosten mag opvoeren voor apparatuur dat niet op zakelijk geboekt staat. Een elektrisch deken klinkt dus niet gek, maar de HR ketel is gewoon van jou prive.

Qua BTW lijkt het me wel mogelijk. Verhoudingsgewijs het deel dat je zakelijk gebruikt in aftrek brengen (dus het deel btw op je energierekening). Oppervlakte werkruimte / totaal oppervlakte huis * totale energiekosten.

Dat je überhaupt bij houdt hoe lang apparaten aan staan vind ik al heel wat haha, is dat alle moeite wel waard??
Facts don't care about your feelings
pi_134360232
Ik werk ook vanuit huis. Ik heb zoiets van; lekker boeiuh. Kruimels.

Mijn printer en pc ooit privé gekocht. Enige wat ik aan kosten opvoer zijn inkt en papier.
En zelfs dat zijn eigenlijk kruimels.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134361378
Nou mij energiekosten zijn met 25% toegenomen sinds ik de praktijk ben begonnen dus het is de moeite :)

Die electrische deken vreet energie. Bijhouden is niet zo lastig, eind van de week voer ik al mijn afspraken in. Dan zet ik erachter electrische deken aan ja/nee, verwarming aan ja/nee en electrische kachel aan ja/nee en zo ja hoe lang. De administratie moet ik toch doen en even ja of nee invullen kost me natuurlijk amper tijd. Zo krijg ik onder aan de streep een mooi totaal aan uren van elke apparaat. Elk apparaat verbruikt een standaard aantal kwh dat keer het energietarief wat ik betaal en klaar. Het is meer tijd om het hier in te tikken ;)

Wasmachine is niet zo lastig, voor elke 6 massages draai ik 2 wasprogramma's dus dat is peace of cake. Mijn gevoel zegt dat ik het dan net zoals de electrische deken op kan voeren. (uren x kwh x energietarief) Maar echt een duidelijk antwoord kan ik zo snel niet vinden.
pi_134361829
Ik kan er op de Belastingdienst site zo 1,2,3 niets over vinden maar lees, vooral de laatste alinea's, van dit stukje eens:

http://www.alfa.nl/Nieuws(...)e-van-de-zzp-er.aspx
Facts don't care about your feelings
pi_134364318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan er op de Belastingdienst site zo 1,2,3 niets over vinden maar lees, vooral de laatste alinea's, van dit stukje eens:

http://www.alfa.nl/Nieuws(...)e-van-de-zzp-er.aspx
Ik denk dat ik de HR ketel inderdaad kan vergeten. Die verwarmt natuurlijk niet alleen de praktijk als deze aan is. Niet meer dan logisch dus. De rest voer ik wel op. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')