abonnement Unibet Coolblue
pi_133197040
Bij welke bank hebben jullie de zakelijke rekening eigenlijk? Ik heb 'm inmiddels al jaren bij Rabobank maar ben toch sterk er over aan het denken om van bank te switchen. Afgezien van de rente die bij Rabobank maar blijft zakken zijn de kosten ook absurd; 7 cent voor in te loggen met telebankieren. Ik heb zo'n 200 transacties per jaar, maar ben gemiddeld zo'n ¤ 15 per maand kwijt aan kosten voor de zakelijke rekening...
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:51:22 #122
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_133199082
Ik ben regelmatig een dag of enkele dagen van huis voor een klant. Voorheen (lees: loondienst) gingen de bonnetjes naar de opdrachtgever die ze als declaraties weer aan me overmaakte. Netto resultaat is dus ¤0,-

Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.

Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:33:36 #123
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_133200876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaar

Wanneer je de verteerkosten van ¤ 121 doorbelast (+ jouw BTW-percentage) "kost" je dat "maar" ¤ 121 x 26,5 % x 52 % = ¤ 16,67.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_133201399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.
Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:46:04 #125
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_133201489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Tot een bedrag van ¤ 4.400 zijn deze verteerkosten inderdaad beperkt aftrekbaar

Wanneer je de verteerkosten van ¤ 121 doorbelast (+ jouw BTW-percentage) "kost" je dat "maar" ¤ 121 x 26,5 % x 52 % = ¤ 16,67.

[..]

Één op 1 doorbelasten is mogelijk, maar dan door te beperkte aftrekbaarheid van verteerkosten zul je netto niet op "nul" uitkomen. Wellicht dat een post "diverse verteerkosten" i.p.v. de gemaakte kosten specifiek op je factuur kunt zetten waarbij je wat euro's bij de werkelijke kosten plust.
Helaas gaat dat niet lukken. Het is een (internationale) opdrachtgever met ook mensen in loondienst. Ik word dus geacht een kopie van mijn bonnetjes op te sturen en krijg ze vervolgens uitbetaald. Ik zou hooguit links of rechts een halfuurtje extra arbeid in kunnen boeken, maar dat is niet mijn uitgangssituatie.

Ik begrijp dat wanneer ik een avond ga eten met connecties, dit niet voor 100% af te trekken is, maar wanneer ik verteer omdat ik onderweg ben voor een klant zie ik dat toch anders...
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:47:03 #126
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_133201529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je thuis zou zijn moet je ook eten toch?
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.
pi_133201603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef Coelho het volgende:
Ja, maar thuis kan ik voor een tientje voor 4 man koken. Als ik in een hotel moet overnachten dan haal ik naar misschien net een pizza margarita voor.
Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.

Oftewel, je hebt het zelf in de hand.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:11:24 #128
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_133202543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je eet voor 125,- en het kost je prive 25,-. Ik zie het probleem niet. Je zou ook voor 62,50 kunnen eten, dan kost het je prive nog maar 12,50.

Oftewel, je hebt het zelf in de hand.
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
pi_133202650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:
Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Jawel, maar jij wil kosten die je thuis ook zou hebben, ook nog eens aftrekbaar hebben. En ja, thuis kun je voor 10,- koken, maar kun je dat vergelijken met een diner van 125,- ? Vast niet. En zo ja, dat anderhalf uur dat je dan staat te koken, reken je dat ook mee? Vast ook niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:41:38 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133203888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Of dat schappelijk is of niet, dat is een andere discussie. Waar het me om gaat is dat er dus blijkbaar niet zoiets bestaat als pass through costs.
Je kunt de bonnetjes toch helemaal uit je boekhouding houden? Alles op naam van je opdrachtgever laten zetten en het zelf (privé) hooguit voorschieten. Of mag dat niet?
KuikenGuppy
  woensdag 13 november 2013 @ 18:51:04 #131
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133225957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Coelho het volgende:
Ik ben regelmatig een dag of enkele dagen van huis voor een klant. Voorheen (lees: loondienst) gingen de bonnetjes naar de opdrachtgever die ze als declaraties weer aan me overmaakte. Netto resultaat is dus ¤0,-

Echter nu schijn ik er op toe te leggen volgens mijn accountant, want voor elke ¤121 incl. BTW aan bijvoorbeeld maaltijden mag ik slechts 73,5% van ¤100 opvoeren als kosten en bovendien krijg ik de BTW niet terug. Daar kan ik dan wel ¤121 inkomsten tegenover zetten (de declaratie), maar 121-73=48x52% = ¤25 kosten voor eigen rekening.

Ik zou graag kosten één op één wegstrepen tegen declaraties, ik haal er tenslotte geen voordeel uit. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133241621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Maak je van de bonnen een factuur of dien je een declaratieformulier in?
Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).
  donderdag 14 november 2013 @ 22:16:41 #133
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133268724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik moet een declaratieformulier invullen en laten ondertekenen voor akkoord, en deze dan samen met de bonnen en een factuur ter grootte van het declaratieformulier naar de betaalafdeling sturen (hoe complex kun je het maken).
Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.
Is een grijs gebied, dat geef ik toe. Maar ik zou het aandurven om het standpunt in te nemen dat het kosten zijn die je maakt/voorschiet voor de opdrachtgever.
Dan heb je geen probleem met BTW en beperkte aftrekbaarheid.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133271444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Probeer dan of je het als doorlopende posten kunt verantwoorden.
Is een grijs gebied, dat geef ik toe. Maar ik zou het aandurven om het standpunt in te nemen dat het kosten zijn die je maakt/voorschiet voor de opdrachtgever.
Dan heb je geen probleem met BTW en beperkte aftrekbaarheid.
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:47:52 #135
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133311189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:18 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank!
En wat de bijtelling van 26,5% betreft: voor de uiteindelijke belastingdruk kan je hier ook nog de factor 86% op los laten. Scheelt toch weer een paar euro mocht het grijze gebied je te donker zijn. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133405192
Iemand ervaring in dingen laten programeren? Ben nu bezig met een projectje waar redelijk wat programmeerwerk in zit.

Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik denk zelf aan code volledig krijgen en het auteursrecht over laten dragen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:04:35 #137
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133405479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand ervaring in dingen laten programeren? Ben nu bezig met een projectje waar redelijk wat programmeerwerk in zit.

Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik denk zelf aan code volledig krijgen en het auteursrecht over laten dragen?
Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133502649
Ik ben aan het kijken om iets part time voor mezelf op te zetten. Ik werk bij een winkel en zie een bepaalde behoefte bij sommige mensen die ik zou kunnen vervullen die mijn werkgever niet biedt. De dienst die ik zal aanbieden zal vooral in hulpverlening en wat kleine verkopen zitten(richting detailhandel/techniek). Nu heb ik een domein geregistreerd dat ongeveer zo luidt:

-AdhominemHoorn.nl

Nu zitten er in dezelfde regio twee bedrijven: Adhominem Uitzendbureau en Stichting Administratiekantoor Adhominem.

Ik heb al gekeken naar handelsnamen ed. op de KvK-site, ik denk dat ik hier weinig problemen mee kan krijgen want ik zit in een andere branche, tevens zijn de websites ed. van twee bovengenoemde niet echt up to date... De namen van de twee websites luiden ongeveer zo: AHU.nl en de ander lijkt er in de verste verte niet op..

Iemand een idee waar ik nog op moet letten en of dit problemen kan opleveren?

Bvd.
pi_133522408
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:04 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja ik doe programmeerwerk als ZZP-er. Maar dat soort dingen moet je bespreken met diegene waar je mee werkt, die heeft daar als het goed is wel een idee over.
Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?
pi_133524687
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:52 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Ik ben aan het kijken om iets part time voor mezelf op te zetten. Ik werk bij een winkel en zie een bepaalde behoefte bij sommige mensen die ik zou kunnen vervullen die mijn werkgever niet biedt. De dienst die ik zal aanbieden zal vooral in hulpverlening en wat kleine verkopen zitten(richting detailhandel/techniek). Nu heb ik een domein geregistreerd dat ongeveer zo luidt:

-AdhominemHoorn.nl

Nu zitten er in dezelfde regio twee bedrijven: Adhominem Uitzendbureau en Stichting Administratiekantoor Adhominem.

Ik heb al gekeken naar handelsnamen ed. op de KvK-site, ik denk dat ik hier weinig problemen mee kan krijgen want ik zit in een andere branche, tevens zijn de websites ed. van twee bovengenoemde niet echt up to date... De namen van de twee websites luiden ongeveer zo: AHU.nl en de ander lijkt er in de verste verte niet op..

Iemand een idee waar ik nog op moet letten en of dit problemen kan opleveren?

Bvd.
In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?
Facts don't care about your feelings
pi_133527680
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:10:57 #142
414902 Kluis
Veilig en wel!
pi_133528129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
De marges zijn in veel branches inderdaad erg laag, maar er staan ook lagere kosten tegenover. Of de concurrentie killing is, hang af van hoe je het aanpakt. Ik heb in elk geval wel geleerd dat het hebben van een goed draaiende webshop gewoon een dik gevulde dagtaak is. En dan heb ik het vooral over het up-to-date houden van je site, werken aan je vindbaarheid, etc.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:13:28 #143
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133542548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik trouwens de enige zonder webshop hier? Het idee trekt me ergens wel maar de marges en concurrentie lijken me echt killing.
Nee, ik heb ook geen webshop. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133543154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

In principe mag je gewoon dezelfde naam hanteren, totdat ze je aanklagen. Maar goed, een uitzendbureau en een stichting administratiekantoor lijkt me niet heel boeiend. Was Hoorn ook een voorbeeld of woon je daar echt?
Ja kijk dat dacht ik dus al, bedankt voor de info! En Hoorn was een voorbeeld, de naam bestaat wel uit iets Grieks(of latijns oid.) + plaats van dienstverlening :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:23:08 #145
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133543671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Weet je wat er gebruikelijk is? Of verschilt het echt heel veel per cliënt?
Verschilt maar zover ik weet behouden veel bedrijven auteursrecht, bijvoorbeeld door een servicepakket waarbij de website en/of applicatie gehost wordt op een server die wordt onderhouden door de ontwikkelaar.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133568665
Hoi! Ik lees mee :) mijn partner is bezig het bedrijf van zijn vader per 01-01-2014 over te nemen. Ik zal de (salaris)administratie op me nemen. Excited!
pi_133580593
Hallo, ik heb een korte vraag waar ik niet zo snel een duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik heb deze maand een factuur verzonden naar een klant. Deze factuur is nog niet betaald.
Toch wordt in mijn nieuwe boekhoudpakket het gefactureerde bedrag onder de inkomsten voor deze maand weergegeven. Ik vraag mij af of dit klopt.

Ik heb dit op internet gevonden:
quote:
Een gemaakte factuur is direct geldig
Let op dat een factuur die gemaakt is ook direct meetelt voor de omzetbelasting. Als je op 30 september voor 25.000 euro aan facturen kunt maken en deze worden pas in de eerste week van november betaald (zie punt 1) dan moet je de Belastingdienst 4.750 (het BTW bedrag over de 25.000) voorschieten.
Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.

Kunnen jullie hier mij wat over vertellen?
  zondag 24 november 2013 @ 18:14:54 #148
414902 Kluis
Veilig en wel!
pi_133580686
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:12 schreef Flitskikker het volgende:
Hallo, ik heb een korte vraag waar ik niet zo snel een duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik heb deze maand een factuur verzonden naar een klant. Deze factuur is nog niet betaald.
Toch wordt in mijn nieuwe boekhoudpakket het gefactureerde bedrag onder de inkomsten voor deze maand weergegeven. Ik vraag mij af of dit klopt.

Ik heb dit op internet gevonden:

[..]

Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij. Het pakket geeft aan dat ik een bepaald bedrag aan inkomsten heb, hetgeen ik dus eigenlijk nog niet heb ontvangen.

Kunnen jullie hier mij wat over vertellen?
Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
pi_133580763
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:

[..]

Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
Nee, de leverdatum is leidend.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_133581410
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:14 schreef Kluis het volgende:

[..]

Het klopt; je moet de factuurdatum aanhouden.
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:18 schreef Kirov het volgende:

[..]

Nee, de leverdatum is leidend.
De dienst is geleverd en de factuur is al verzonden (beide deze maand).
Wel vind ik het krom klinken, of in ieder geval verwarrend: je denkt nu bijvoorbeeld 100 euro te hebben verdiend, maar die heb je eigenlijk nog niet ontvangen.
Bedankt voor de bevestiging in ieder geval. :Y
  zondag 24 november 2013 @ 21:12:25 #151
414902 Kluis
Veilig en wel!
pi_133588244
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:18 schreef Kirov het volgende:
Nee, de leverdatum is leidend.
.... voor de factuurdatum...
pi_133589508
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:12 schreef Kluis het volgende:

[..]

.... voor de factuurdatum...
Nee belastingtechnisch gezien.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_133595580
Voor de BTW is de factuurdatum leidend. Voor de IB/VPB is de datum van de dienst / levering leidend. Nou maakt dat laatste weinig uit tijdens het jaar, eigenlijk alleen aan het eind van het jaar.

Het klinkt ook niet krom, de deal is gemaakt, de diensten zijn gedaan / het product is geleverd. Je bent het geld dus van je klant verschuldigd dus je hebt het al verdiend. Je moet het alleen nog krijgen. Dat heet een debiteur :P

Bijv: Je verstuurt een factuur op 01-01-14 met werkzaamheden december 2013. De BTW komt in de aangifte van januari, de omzet corrigeer je naar 2013.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 november 2013 @ 13:06:15 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133672876
edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door Burdie op 27-11-2013 13:30:42 ]
KuikenGuppy
  woensdag 27 november 2013 @ 14:40:35 #155
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_133675455
Ik werk vanuit huis en voldoe niet aan de BD regels voor een kantoor. Nu kreeg ik zojuist een verkoper van energie aan de lijn. Deze had mijn NAW gegevens uit het KvK bestand en wist me te vertellen dat ze mij energie tegen zakelijk tarief aan konden bieden, zo'n 20% onder de consumentenprijs. Volgens deze verkoper maakte het niet uit dat ik vanuit een woonhuis werk.

Nu ben ik behoorlijk bezig met energie, ik probeer elk jaar over te stappen om maximaal voordeel te halen enz., maar het verbaasde me behoorlijk dat deze persoon me zo'n groot voordeel leek aan te bieden. Hij zou me komende dagen informatie gaan toesturen.

Er wordt wel eens gezegd dat iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat het ook vaak te mooi is. Vraag aan jullie luidt dan ook: Kennen jullie dergelijke constructies, klopt het wat er gezegd wordt en kun je er inderdaad gebruik van maken wanneer je vanuit huis werkt?
  woensdag 27 november 2013 @ 18:17:42 #156
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133682215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:40 schreef Coelho het volgende:
Ik werk vanuit huis en voldoe niet aan de BD regels voor een kantoor. Nu kreeg ik zojuist een verkoper van energie aan de lijn. Deze had mijn NAW gegevens uit het KvK bestand en wist me te vertellen dat ze mij energie tegen zakelijk tarief aan konden bieden, zo'n 20% onder de consumentenprijs. Volgens deze verkoper maakte het niet uit dat ik vanuit een woonhuis werk.

Nu ben ik behoorlijk bezig met energie, ik probeer elk jaar over te stappen om maximaal voordeel te halen enz., maar het verbaasde me behoorlijk dat deze persoon me zo'n groot voordeel leek aan te bieden. Hij zou me komende dagen informatie gaan toesturen.

Er wordt wel eens gezegd dat iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat het ook vaak te mooi is. Vraag aan jullie luidt dan ook: Kennen jullie dergelijke constructies, klopt het wat er gezegd wordt en kun je er inderdaad gebruik van maken wanneer je vanuit huis werkt?
Dergelijke telefoontjes krijg ik regelmatig en toen ik het aanbod eens naast elkaar heb gelegd, zat er nagenoeg geen verschil tussen een 'normale' aansluiting en een zakelijke aansluiting.
Maar ja, als je de BTW niet vermeld scheelt het al snel 20%. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133834897
Vraagje... Welke bank doet nog aan persoonlijk advies voor bedrijfsfinancieringen.

ING bijvoorbeeld heb je een gesprek met een adviseur en daarna moet je maar een plan opsturen naar een afdeling op de grote hoop. Mensen die je dus niet gesproken hebt en dus geen gevoel verder hebben bij je bedrijf en je persoon.

Ik doe liever zaken met een bank waar mijn accountmanager ook zelf de beslissing mag maken.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_133840004
ik wilde eigenlijk bij ING mijn bankzaken regelen, maar hoorde dat je er bij ABN Amro geïntegreerde boekhoudsoftware er gratis bij krijgt, is dat een aanrader? dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.
  maandag 2 december 2013 @ 17:44:06 #159
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_133848006
quote:
5s.gif Op maandag 2 december 2013 13:25 schreef Alexxxxx het volgende:
ik wilde eigenlijk bij ING mijn bankzaken regelen, maar hoorde dat je er bij ABN Amro geïntegreerde boekhoudsoftware er gratis bij krijgt, is dat een aanrader? dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.
Vaak zijn het beperkte programma's waarbij je je inkomsten en uitgaven kunt rubriceren.
Of ABN een echt boekhoudpakket aanbiedt, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar ik betwijfel het.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_133937526
Ik heb sinds augustus een contractje bij 1 van mijn klanten (zeg 1 dag per week). Dat willen ze uitbreiden naar 2 dagen in de week, maar om het belastingtechnisch wat voordeliger te maken kwamen ze met de vraag of ik een factuur van xxxx euro kan uitschrijven met de datum in juli, wat ze vanaf januari elke maand voor een deel uitbetalen om zo mijn extra dag in de week te vergoeden.

Noot: ik heb sindsdien natuurlijk al andere facturen uitgeschreven voor andere klanten, dus deze factuur heeft een rare datum t.o.v. het factuurnummer.

Wat zijn de haken en ogen van dit idee? Het enige wat ik kan bedenken is dat ik misschien nu wat meer belasting en een fiks bedrag aan BTW al moet afdragen voordat ik het binnenkrijg. Aan de andere kant zorgt het voor een hogere omzet op papier en dat is voor mij gunstig bij het zoeken naar een nieuwe woning.
pi_133972281
Iemand? Zometeen afspraak, kan ik het meteen bespreekbaar maken :)

Zojuist even berekend welk bedrag (na zelfstandigenaftrek, algemene heffingskorting etc) ik dit jaar ongeveer af moet dragen en hoeveel het wordt met die factuur erbij. In absolute euro's ruim 2x zoveel :')
pi_133973586
Hmm? Dus ze willen dat je een factuur op juli 2013 stuurt, voor werkzaamheden januari 2014 en verder?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:22:39 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133974111
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:40 schreef vincm het volgende:
Iemand? Zometeen afspraak, kan ik het meteen bespreekbaar maken :)

Zojuist even berekend welk bedrag (na zelfstandigenaftrek, algemene heffingskorting etc) ik dit jaar ongeveer af moet dragen en hoeveel het wordt met die factuur erbij. In absolute euro's ruim 2x zoveel :')
Dat moet je dan allemaal zelf voorschieten, want ze betalen je pas (deels) in januari.

Volgens mij moet je bij diensten ook de factuur schrijven in het tijdvak waarop de diensten geleverd zijn, maar weet dat niet helemaal zeker.
KuikenGuppy
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:39:57 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133974476
Lijkt me een aparte constructie. Kun je niet met een VAR werken en daar dingen over afspreken? Dat werkt belastingtechnisch toch ook goed?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:46:07 #165
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_133979612
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
pi_133985023
@Yoshi, Burdie en boem-dikkie: het gaat om werkzaamheden vanaf november tot +- halverwege 2014. Ik heb een VAR verklaring, maar omdat ik ook al een klein arbeidscontractje bij ze heb kan ik dat niet gebruiken.

Vanmiddag kwam het idee om een factuur te sturen onder een andere handelsnaam die ik heb geregistreerd maar verder nog niet heb gebruikt, en daardoor ook met een andere factuurnummering, die toevallig ook van toepassing is voor de werkzaamheden. Zodat ik niet in de knoei kom met de factuurdatum (anders heb ik facturen uit november en december en daarna opeens een opvolgende factuur met de datum in juli).

Als ik op de factuur zet dat ze de diensten voor een halfjaar vooruit moeten betalen (in maandelijkse delen) mag dat toch, Yoshi? Of kan ik dan beter neerzetten dat het om werkzaamheden uit het afgelopen halfjaar gaat en ze nu een eindrekening? ;)
pi_133986896
Tja het klinkt wel een beetje als goochelen. Een handelsnaam die je "verder nog niet hebt gebruikt". Factuur sturen aan een bedrijf waar je ook in loondienst bent. Met terugwerkende kracht factureren waardoor je een correctie op je BTW moet doen?

Op zich mag je gewoon een factuur versturen voor werkzaamheden een jaar later. Voor de IB moet je het weer corrigeren naar juiste tijdvak.
Facts don't care about your feelings
pi_133992316
In het geval van een factuur uit m'n andere handelsnaam gaat de datum gewoon op vandaag, want dan maakt dat niet zoveel meer uit, en dan hoef ik ook geen correctie meer te doen. Corrigeren voor de IB zal mijn accountant vast rekening mee houden als dat handig uitkomt. Desalniettemin ga ik er nog maar even over nadenken of ik het niet gewoon als uitbreiding op mijn normale contract 'eis', het is voor mij namelijk onduidelijk waarom +- 0.2 FTE naar +- 0.4 FTE belastingtechnisch voor hun nadelig is...
pi_134002798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Welke?
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:55:10 #170
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134004879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:46 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik begin vanaf 1 januari met een franchise uitzendonderneming!
Ik vanaf 1 maart!
#FreeHat
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:21:23 #171
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_134011257
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Welke?
Carrière uitzendbureau via Staffing Associates
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:21:45 #172
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_134011264
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:55 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik vanaf 1 maart!
En welke jij? Welke regio?
  maandag 9 december 2013 @ 11:50:48 #173
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134076488
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:21 schreef mirjammajrim het volgende:

[..]

En welke jij? Welke regio?
Domino's Pizza, regio Den Bosch.

Ben nu bezig met het ondernemingsplan, zal dus regelmatig om hulp vragen hier ;)
#FreeHat
pi_134077607
Lachen een eigen domino's. Helaas vind ik het niet te vreten (NYP = 10x beter).
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 december 2013 @ 13:45:24 #175
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_134079231
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:50 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Domino's Pizza, regio Den Bosch.

Ben nu bezig met het ondernemingsplan, zal dus regelmatig om hulp vragen hier ;)
Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.
Maarre tof! Ik houd wel van Domino's. Creamy Bacon met cheesycrust mmmhh..

Succes met je ondernemingsplan! Ik heb mijne af gelukkig. Pff drama van een karwei!
  maandag 9 december 2013 @ 14:25:14 #176
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134080230
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Lachen een eigen domino's. Helaas vind ik het niet te vreten (NYP = 10x beter).
Als je in de regio Den Bosch woont ga ik je overtuigen.
#FreeHat
  maandag 9 december 2013 @ 14:26:47 #177
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134080277
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:45 schreef mirjammajrim het volgende:

[..]

Ohhh ik dacht ook in de uitzendbranche.
Maarre tof! Ik houd wel van Domino's. Creamy Bacon met cheesycrust mmmhh..

Succes met je ondernemingsplan! Ik heb mijne af gelukkig. Pff drama van een karwei!
Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
#FreeHat
  maandag 9 december 2013 @ 14:48:15 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134080919
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:26 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik heb maar contact gezocht met een lokaal assurantiekantoor. Ze begeleiden gratis starters.
Dan zal het wel een stuk makkelijker worden neem ik aan.
Een assurantiekantoor vragen een ondernemersplan op te stellen? Jij vraagt een slager ook om je brood te bakken?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 december 2013 @ 14:55:18 #179
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134081113
Het is eigenlijk meer dan een assurantiekantoor, maar dat staat nog in de naam op dit moment vandaar dat ik het zo noem.

Ze doen ook personeelsadministratie, belastingaangifte en ook begeleiding bij het opstarten van een bedrijf.
#FreeHat
pi_134081897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm? Dus ze willen dat je een factuur op juli 2013 stuurt, voor werkzaamheden januari 2014 en verder?
Bij ons lossen we dat wel op door een "strippenkaart" te veropen, in internetwereld niet ongebruikelijk als er bijvoorbeeld budget over blijft voor lopende jaar :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')