abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 november 2013 @ 13:08:34 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132886339
Uren bijhouden is alleen van belang voor de zelfstandigenaftrek, toch?
Daar maak ik sowieso geen gebruik van.
KuikenGuppy
  maandag 4 november 2013 @ 14:40:29 #77
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132889103
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:02 schreef Impossibruuu het volgende:
Het gaat uiteindelijk toch ook niet alleen om declarabele uren? Als ik voor een website 10 uurtjes factureer á ¤ 50,- exclusief BTW, dan ben ik daar altijd veel langer mee bezig. Een goed voorbeeld is de doorontwikkeling van het CMS. Dat zijn behoorlijk wat uren die daar in gaan steken, maar die factureer je uiteindelijk niet direct door aan klanten. Of afspraken en ritjes naar klanten, e-mailtjes beantwoorden, enzovoorts. :)

Ik ben in de bijna 3 jaartjes die ik nu onderneem nog nooit gecontroleerd in enige vorm. Ik hou wel netjes een urenregistratie en agenda bij.
Indirecte uren waar je geen geld mee verdiend tellen daar ook aan mee ja. Het gaat gewoon om uren die je in je onderneming steekt, als dat het doorontwikkelen van een eigen product is telt dat volgens mij ook.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 november 2013 @ 16:50:52 #78
414902 Kluis
Veilig en wel!
pi_132893529
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Indirecte uren waar je geen geld mee verdient tellen daar ook aan mee ja. Het gaat gewoon om uren die je in je onderneming steekt, als dat het doorontwikkelen van een eigen product is telt dat volgens mij ook.
Klopt. Vergeet ook niet: administratie, inkoop, aftersales, acquisistie, etc
pi_132904290
Tering, wie zegt dan dat het alleen over declarabele uren gaat :')
Facts don't care about your feelings
pi_132905488
Als je bedden verkoopt, telt het uittesten van bedden door te slapen ook als uren ;)
pi_132907610
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering, wie zegt dan dat het alleen over declarabele uren gaat :')
Niemand toch? :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_132908236
En dan vragen mensen waarom ik toch zo'n zuur rechtsmens ben.

Eindelijk een geschikt pand gevonden in Emmen. Net wat aan de hoge prijs maar vast wel onderhandelingsruimte in Emmen ivm met leegstand. Stoppen ze er de zoveelste shoarmazaak in. Okey, geen probleem zo werkt de markt nu eenmaal.

Maar als je dan hoort dat de nieuwe eigenaar het mag proberen met behoud van uitkering. Ja, als ik godverdomme 900 euro in de maand krijg het eerste jaar kan ik die prijs ook wel ophoesten.

Het is gewoon valse concurentie uitkeringslijers geven ze blijkbaar meer kans dan een jongen die 8 jaar in de horeca werkt en 40% van zijn salaris spaard.
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 22:45:53 #83
257132 crew  Awsom
pi_132909774
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef Kandijfijn het volgende:
En dan vragen mensen waarom ik toch zo'n zuur rechtsmens ben.

Eindelijk een geschikt pand gevonden in Emmen. Net wat aan de hoge prijs maar vast wel onderhandelingsruimte in Emmen ivm met leegstand. Stoppen ze er de zoveelste shoarmazaak in. Okey, geen probleem zo werkt de markt nu eenmaal.

Maar als je dan hoort dat de nieuwe eigenaar het mag proberen met behoud van uitkering. Ja, als ik godverdomme 900 euro in de maand krijg het eerste jaar kan ik die prijs ook wel ophoesten.

Het is gewoon valse concurentie uitkeringslijers geven ze blijkbaar meer kans dan een jongen die 8 jaar in de horeca werkt en 40% van zijn salaris spaard.
Nederland olé olé :')
pi_132911466
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 22:45 schreef Awsom het volgende:

[..]

Nederland olé olé :')
Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?

Ik sluit het niet uit hoor, maar hij krijgt een kunstmatige voorsprong op potentiël betere ondernemers. En dan ook nog een keer van onder andere mijn geld. Mijn schoonbroer kon nog niet eens cursus sociaal hygiëne krijgen van 350e die zijn arbeidskansen direct zou vergroten.

Echt logica van Gemeente Emmen, hoe kanslozen hoe meer geld je erin moet drukken :r.
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:07:11 #85
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132916271
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?

Ik sluit het niet uit hoor, maar hij krijgt een kunstmatige voorsprong op potentiël betere ondernemers. En dan ook nog een keer van onder andere mijn geld. Mijn schoonbroer kon nog niet eens cursus sociaal hygiëne krijgen van 350e die zijn arbeidskansen direct zou vergroten.

Echt logica van Gemeente Emmen, hoe kanslozen hoe meer geld je erin moet drukken :r.
Een keer met de redactie van het lokale suffertje bellen, misschien zitten ze nog op een sensatieartikeltje te wachten :)

Verder volledig met je eens.
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:35:15 #86
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132916673
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik gun iedereeen zijn zaak hoor, maar concurrentievervalsing op deze manier? Weinig kans op werk dus waarschijnlijk wel een succesvolle ondernemer?

Ik sluit het niet uit hoor, maar hij krijgt een kunstmatige voorsprong op potentiël betere ondernemers. En dan ook nog een keer van onder andere mijn geld. Mijn schoonbroer kon nog niet eens cursus sociaal hygiëne krijgen van 350e die zijn arbeidskansen direct zou vergroten.

Echt logica van Gemeente Emmen, hoe kanslozen hoe meer geld je erin moet drukken :r.
In Emmen staat genoeg leeg. En met een goed plan moet er wel iets voor je tussen zitten.
(Waar stond het pand dat je op het oog had?)

Of de shoarmazaak een kunstmatige voorsprong krijgt, betwijfel ik wel. Hij kan dan misschien starten met een uitkering maar zo snel de uitkering stopt, kan hij waarschijnlijk de zaak ook dicht doen. 9 van de 10 houden geen rekening met het wegvallen van de uitkering of het gedeeltelijk terugbetalen ervan.
En grote kans dat het sluiten van de zaak gepaard gaat met een grote restschuld bij de bank of de gemeente.
Wat jammer dat jij daar nu niet mee geholpen bent en dus verder moet zoeken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:35:56 #87
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132916683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een keer met de redactie van het lokale suffertje bellen, misschien zitten ze nog op een sensatieartikeltje te wachten :)
Een gastcolumn in Emmen.nu :D
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_132916888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Een gastcolumn in Emmen.nu :D
Haha dan krijg je dat simpele volk wat daar komt helemaal gek.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_132918704
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef Kandijfijn het volgende:
En dan vragen mensen waarom ik toch zo'n zuur rechtsmens ben.

Eindelijk een geschikt pand gevonden in Emmen. Net wat aan de hoge prijs maar vast wel onderhandelingsruimte in Emmen ivm met leegstand. Stoppen ze er de zoveelste shoarmazaak in. Okey, geen probleem zo werkt de markt nu eenmaal.

Maar als je dan hoort dat de nieuwe eigenaar het mag proberen met behoud van uitkering. Ja, als ik godverdomme 900 euro in de maand krijg het eerste jaar kan ik die prijs ook wel ophoesten.

Het is gewoon valse concurentie uitkeringslijers geven ze blijkbaar meer kans dan een jongen die 8 jaar in de horeca werkt en 40% van zijn salaris spaard.
Ik start mn bedrijf ook met behoud van uitkering, maar die uitkering is vanaf het moment dat ik start een lening die ik terug moet betalen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:58:46 #90
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132919956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:50 schreef Kirov het volgende:

[..]

Haha dan krijg je dat simpele volk wat daar komt helemaal gek.
Is toch ook de bedoeling? ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_132925853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In Emmen staat genoeg leeg. En met een goed plan moet er wel iets voor je tussen zitten.
(Waar stond het pand dat je op het oog had?)

Of de shoarmazaak een kunstmatige voorsprong krijgt, betwijfel ik wel. Hij kan dan misschien starten met een uitkering maar zo snel de uitkering stopt, kan hij waarschijnlijk de zaak ook dicht doen. 9 van de 10 houden geen rekening met het wegvallen van de uitkering of het gedeeltelijk terugbetalen ervan.
En grote kans dat het sluiten van de zaak gepaard gaat met een grote restschuld bij de bank of de gemeente.
Wat jammer dat jij daar nu niet mee geholpen bent en dus verder moet zoeken.
Ik denk dat je het overschat vanwege de volgende argumenten.

-Niet overal zit een horeca of mogelijke een terrasvergunning.
-Er zijn veel locaties in Emmen met alleen een dagbestemming.
-Kosttechnisch kan een locatie zonder aangelegde keuken vrijwel niet uit.

Tenslotte heb ik een vaste fulltime baan en wat zpp- activiteiten. Dat geef ik alleen op voor een echt leuke locatie :p.

En Hij krijgt geen kunstmatige voorsprong? Hij krijgt een lening van 10.700 euro uitbetaald in 12 termijnen. Iets wat hij nooit voor elkaar zou krijgen bij een bank. Dat vind ik toch wel een beetje een kunstmatige voorsprong.

quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik start mn bedrijf ook met behoud van uitkering, maar die uitkering is vanaf het moment dat ik start een lening die ik terug moet betalen.
Ik heb niet eens recht op een uitkering omdat teveel spaargeld heb vanaf mijn 20e.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:10:16 #92
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132926028
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je het overschat vanwege de volgende argumenten.

-Niet overal zit een horeca of mogelijke een terrasvergunning.
-Er zijn veel locaties in Emmen met alleen een dagbestemming.
-Kosttechnisch kan een locatie zonder aangelegde keuken vrijwel niet uit.
Ik vraag het ook niet voor niks. ;)
Ik weet natuurlijk niet in welke hoek je het precies zoekt en hoe je het kostentechnisch had opgebouwd.
quote:
Tenslotte heb ik een vaste fulltime baan en wat zpp- activiteiten. Dat geef ik alleen op voor een echt leuke locatie :p.
Keuzes van een ondernemer. Niet makkelijk maar hoort er bij. (Heb ik me ook laten vertellen en ervaren. :D )
quote:
En Hij krijgt geen kunstmatige voorsprong? Hij krijgt een lening van 10.700 euro uitbetaald in 12 termijnen. Iets wat hij nooit voor elkaar zou krijgen bij een bank. Dat vind ik toch wel een beetje een kunstmatige voorsprong.
Mwha, een lening moet ie toch terug betalen. Of je het in één keer of in 12 termijnen krijgt.
Of je tegenwoordig met een horecaplan nog bij de bank aan moet kloppen, kun je ook over discussiëren.
Als het alleen de lening is wat je dwars zit, zie ik de voorsprong nog niet. Los van het feit dat ik je gevoel wel begrijp en ergens ook wel deel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:11:29 #93
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132926088
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb niet eens recht op een uitkering omdat teveel spaargeld heb vanaf mijn 20e.
Voor een WW-uitkering telt spaargeld niet mee.
En als ik me niet vergis, begint Alexxx vanuit een WW-situatie.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_132926685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:11 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Voor een WW-uitkering telt spaargeld niet mee.
En als ik me niet vergis, begint Alexxx vanuit een WW-situatie.
nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.
pi_132926809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:10 schreef ManAtWork het volgende:


Mwha, een lening moet ie toch terug betalen. Of je het in één keer of in 12 termijnen krijgt.
Of je tegenwoordig met een horecaplan nog bij de bank aan moet kloppen, kun je ook over discussiëren.
[b]Als het alleen de lening is wat je dwars zit, zie ik de voorsprong nog niet[b]. Los van het feit dat ik je gevoel wel begrijp en ergens ook wel deel.
Ergens is het ook ordinair frustratie uiten hoor ;). Maar leningen krijgen bij een bank ook met goed plan is heel lastig. Horecagelegenheden stoppen bovengemiddeld vaak met restschulden waardoor banken heel skeptisch zijn. Zonder 30/40% eigen inleg wordt het lastig.


Hij krijgt kortom een lening die heel veel mensen niet kunnen krijgen op de vrije markt. Dit is dan weer een redenen van leegstand in Emmen. Overheids gesponsorde ondernemers werken prijsopdrijving in de hand. Hogere huren is hogere leegstand.

-edit-
We hebben het hier trouwens niet over individuele gevallen ken 3 ondernemers in Emmen die op dezelfde manier zijn gestart afgelopen 2 jaar. 2 zijn bijna kapot de andere heb ik weinig contact mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kandijfijn op 05-11-2013 15:38:02 ]
pi_132926933
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.
Ik ben overigens niet persé tegen dit principe. Skeptisch maar niet tegen.

Heb enorm veel respect voor mensen die hun lot zelf in handen nemen. En als je dat doet via ondernemer verdien je respect voor je lef en van mij part ook wel een stukje financiële steun. Tenslotte gaat het bij succes gewoon terugverdiend worden en bespaard het de maatschappij geld.

Alleen het moment dat het marktverstorend gaat werken zoals in Emmen. Dan gaan ze over bepaalde grenzen.

Maar tenslotte sowieso en oprecht succes gewenst.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:00:53 #97
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132927955
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nee, bijstand. arbeidsmarkt qua logistiek ligt in Fryslân compleetop zijn gat... dus ik heb een nieuwe baan zelf gecreëerd.
Starten vanuit de bijstand is natuurlijk ook een optie. Wat voor voorwaarden zijn er dan aan verbonden? Kun je tegen gunstige voorwaarden een lening krijgen? Worden de inkomsten van je onderneming later verrekend met de uitkering?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:03:46 #98
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132928069
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ergens is het ook ordinair frustratie uiten hoor ;). Maar leningen krijgen bij een bank ook met goed plan is heel lastig. Horecagelegenheden stoppen bovengemiddeld vaak met restschulden waardoor banken heel skeptisch zijn. Zonder 30/40% eigen inleg wordt het lastig.

Hij krijgt kortom een lening die heel veel mensen niet kunnen krijgen op de vrije markt. Dit is dan weer een redenen van leegstand in Emmen. Overheids gesponsorde ondernemers werken prijsopdrijving in de hand. Hogere huren is hogere leegstand.

-edit-
We hebben het hier trouwens niet over individuele gevallen ken 3 ondernemers in Emmen die op dezelfde manier zijn gestart afgelopen 2 jaar. 2 zijn bijna kapot de andere heb ik weinig contact mee.
9 van de 10 ondernemers die starten vanuit een bijstand/uitkering starten ook niet omdat ze ondernemer zijn maar omdat 'het leuk lijkt' en blijven steunen op de uitkeringsinstantie.
Als het dan toch niet lukt, is het altijd de schuld van een ander en mag een ander de rommel (lees schulden) oplossen.
(De goede uitzonderingen daargelaten.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_132928282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

9 van de 10 ondernemers die starten vanuit een bijstand/uitkering starten ook niet omdat ze ondernemer zijn maar omdat 'het leuk lijkt' en blijven steunen op de uitkeringsinstantie.
Als het dan toch niet lukt, is het altijd de schuld van een ander en mag een ander de rommel (lees schulden) oplossen.
(De goede uitzonderingen daargelaten.)
En even arrogant gesteld, ik schat mezelf stukken hoger in. Dat 40 jarige werklozen zonder noemenswaardig spaargeld of echte horeca-ervaring.

Maar hey, blijkbaar hebben we meer vertrouwen in de overheid dan de markt. Ik denk wel dat er nog ff wat meer onderzoek in gooi.

Presentatie van bevindingen in feb/mrt rond verkiezingen lijkt me wel een goede timing :-). Heb genoeg lijntjes bij Emmen.nu en Dagblad van Noorden zijn mits een goed verhaal ook wel mogelijkheden.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:12:37 #100
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_132928388
Misschien kan de KvK en de Wet Openbaarheid Bestuur helpen om gegevens boven water te krijgen van het aantal starters en faillissementen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')