abonnement Unibet Coolblue
pi_134366198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ik werk ook vanuit huis. Ik heb zoiets van; lekker boeiuh. Kruimels.

Mijn printer en pc ooit privé gekocht. Enige wat ik aan kosten opvoer zijn inkt en papier.
En zelfs dat zijn eigenlijk kruimels.
Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Tap tap tap
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:17:34 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134366806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Idem, maar het lijkt me gevoelsmatig toch anders als je het echt gaat hebben over een praktijkruimte, waar je dus je klanten ontvangt (zoals in dit geval, bij een massagesalon).
KuikenGuppy
pi_134367138
Dat wel ja :)
Tap tap tap
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:35:30 #204
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134367526
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:23 schreef exode het volgende:
Het gaat dus alleen om het energieverbruik niet de aankoopwaardes. Hoe de kosten te berekenen heb ik hier gevonden: http://www.nuon.nl/mkb/be(...)56502964860725886301
Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134369408
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Deze berekening staat bij de belastingdienst ter discussie,...
Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?

Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
pi_134369638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ik heb een aparte werkkamer waar nu weleens de verwarming aan staat, en de pc de hele dag. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat op te geven of te berekenen, veel kan het niet zijn lijkt me.
Je schrikt je wild wat het gebruik van die electrische deken en verwarming mij kosten. Ik ben ook andere manieren van extra verwarmen aan het bedenken. Het 'moet' in mijn praktijk 23 graden zijn, het is een zolderruimte met 2 enorme (extra geisoleerde dat wel) dakramen. Als jij het wat frisser hebt in je werkruimte doe je een trui aan...dat gaat bij mij wat lastig.

Die computer etc staan ook vaker aan nu, dat ga ik echt allemaal niet berekenen. Net zoals de facturen die ik print enzovoorts. Die laat ik dus net als jou achterwege. Dat zijn peanuts.

Ik maak ook nog geen enorme omzet en dus winst nu, ben pas een jaar bezig. Dus alle kosten die ik kan aftrekken zijn mooi meegenomen nu.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:36:23 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134372104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:19 schreef exode het volgende:

[..]

Echt? Het lijkt me een faire berekening, toch? Ik zou niets anders kunnen bedenken. Komt er dan een alternatieve berekening?

Ik voer iig energiekosten op, het zijn voor mij bedrijfskosten. Ik zou die kosten niet maken als ik geen massagepraktijk had. Als voorbeeld: wij draaiden 3 wassen per week, nu zit op 6 a 7 wassen per week.
Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.

Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134382221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad fair. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. Het punt is dat het volgens de letter van de wet niet aftrekbaar is. Deze discussie ligt namelijk in het verlengde van het aftrekbaar zijn van een 'werkruimte' in een eigen woning.

Dus ja, het lijkt fair om een deel van de extra kosten als bedrijfskosten op te voeren. En ja, het gebeurt veel vaker. En ja, de belastingdienst kan niet alles controleren. Dus ja, je kunt het proberen en verwerken in je aangifte maar nee, het is geen garantie dat een inspecteur bij een controle niet corrigeert.
Helder, dank je wel!!

Wellicht stomme vraag maar geldt dat ook voor apparatuur die tot het bedrijfseigendom behoren en waarvan de energiekosten alleen worden berekend naar werkelijk verbruik?
  woensdag 18 december 2013 @ 01:17:31 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_134392300
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ;) ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.

Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
pi_134394630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:17 schreef Coelho het volgende:
Is het echt de moeite om zo veel energie in tientjeswerk te steken? Ik zou juist denken dat je je winst op andere vlakken sneller kunt pakken. Kijk eens naar je tarieven, biedt extratjes aan (nee, ik heb het niet over happy end ;) ), health shake na afloop, oliën en geuren voor thuis enz.

Mocht je desondanks toch op de kruimeltoer gaan, denk dan ook eens aan je vaste telefoon en internet. Voer ze voor bijv. 60% of zo zakelijk op en het is aan de BD inspecteur om aan te tonen dat het niet zo is. Als je ze er voor 100% op zet dan is het ongeloofwaardig, maar als JIJ al hebt nagedacht over de verdeling dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen.
Thx, dat doe ik uiteraard allemaal :) Mijn tarieven gaan per 01-01 omhoog en ik biedt een VIP massage aan vanaf 01-01. Het gaat mij ook niet om de 'tientjes'. Het gaat per maand over ¤ 50 a ¤ 60. Voor een kleine zelfstandige is dat best veel.

En nogmaals het kost me amper tijd, mijn administratie is 1 keer goed opgezet en nu is het steeds een kwestie snel wat ja's en nee's aanklikken. Ik ben aan administratie op weekbasis een minuutje of 10 bezig.
pi_134394789
Niks mis met af en toe eens even kritisch naar 'de kleintjes' kijken. :) Ik ben er toch een kleine 100 euro per maand op vooruit gegaan toen ik eerder dit jaar mijn telefoonabonnement, verzekeringen, licenties, enz. onder de loep heb genomen. Is toch veel geld dunkt me. :)
  woensdag 18 december 2013 @ 14:14:14 #212
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134403338
Hallo,

Binnenkort wil ik een paar investeringen maken voor m'n multimediabedrijf, maar omdat deze maar af en toe worden gebruikt wil ik ze in de tussentijd gaan verhuren. Voordeel is dat er vrijwel geen bedrijven in m'n omgeving zijn die dit verhuren.

Nu vraag ik me af hoe het zit met de inkomsten. Stel de huur van een slider is 10 euro per dag, borg is 30 euro. Hoe moet ik dit dan factureren (de 30 euro borg)?

En kan ik de facturen inkomsten gewoon naar m'n boekhouders sturen naast de inkomsten van m'n fotostudio (21% btw)?

Thx!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:36:52 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404113
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk :).
En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 14:43:23 #214
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:36 schreef Burdie het volgende:
Gewoon als borg boeken? Ik snap het probleem niet, eigenlijk :).
Nee maar stel borg is 30 euro, en ik maak een factuur voor de huur (10 euro excl.) en borg (30 euro excl.) samen, hoe moet ik het dan doen als ik de borg weer terugbetaal. Moet daar toch gewoon 21% belasting op?

Of hoef ik de borg helemaal niet te vermelden?

Sorry heb hier tot nu toe echt geen ervaring in :P

quote:
En ja, alles van hetzelfde bedrijf naar de boekhouder.
Dus wil ik verhuren hoef ik eigenlijk niks verder "aan te passen" bij de KvK?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:44:53 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404343
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen :). Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
KuikenGuppy
pi_134404377
Iemand hier die ervaring heeft met het oprichten van een bedrijf in Engeland?

Ik wil daar namelijk een vestiging inschrijven ivm de vele handel met Engeland en de uitbreiding van mijn diensten begin volgend jaar, waarvan veel werkzaamheden in Engeland gevestigd zullen zijn.
Hiermee kom ik boven de 70.000 GBP grens, waardoor ik sowieso verplicht ben mij in Engeland in te schrijven en belasting te gaan betalen.
Maar wil dat alvast vooraf geregeld hebben. Sowieso ook qua boekhouding.
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 18 december 2013 @ 14:46:58 #217
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:44 schreef Burdie het volgende:
Nee, op een borg zit 0% BTW, tenzij het deel wordt van een achterstallige betaling. Maar je boekhouder kan je dat ook vertellen :). Je bent nog niet zo lang bezig denk ik?
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?

Nope, pas half jaartje ofzo. Ik kreeg teveel opdrachtjes om het nog zwart te doen. Inkomsten zijn niet gigantisch, maar ik verdien met wat ik leuk vind en dat is wel gaaf.

Het lijkt me gewoon zonde zulke mooie spullen 90% van de tijd gewoon in de studio te hebben staan, terwijl je de aanschafprijs er ook langzaam uit zou kunnen halen met het verhuren. En het feit dat er tot nu toe nog geen enkel verhuurbedrijf op dit gebied is in de regio (daarom koop ik ook de spullen) maakt het idee om het te verhuren alleen maar aantrekkelijker. :P

Het voorbeeld van de slider was maar klein, maar ik heb bv. ook een camera crane aangeschaft wat al een stuk leuker wordt! :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134404489
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 18 december 2013 @ 14:53:20 #219
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134404638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Wat bedoel je hier precies mee? :)

Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).

Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.

Thanks!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 14:54:00 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:49 schreef StretchingKoala het volgende:
Hou je wel rekening met de oneerlijke medemens met dat soort apperatuur, lage borg tov productwaarde spoort soms aan tot veel klandizie van de firma list&bedrog helaas.
Dat heet bedrijfsrisico :+.
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 14:55:23 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134404718
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:46 schreef Susteren het volgende:
Thx, dat is duidelijk! Op de factuur dan gewoon bv. 10 euro, en voor de borg een formuliertje samenstellen ofzo?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet het zo:

Huur slider: ¤10
Borg: ¤30

Totaalbedrag ex BTW: ¤40
BTW 21% over ¤10 = ¤2,10

Totaalbedrag inclusief BTW: ¤42,10
KuikenGuppy
pi_134404744
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!

http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Facts don't care about your feelings
pi_134404771
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:53 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :)

Welk percentage van de dagwaarde/aanschafprijs aan borg zou jij aanraden? Sowieso verhuur ik waarschijnlijk alleen redelijk stevige dingen als sliders, cranes, rigs (met alles erop en eraan als followfocus, mattebox etc).

Lampen liever niet (wegens slijtage), net als de camera's en objectieven: dat lijkt me een te groot risico op schade.

Thanks!
ow, heb geen ervaring met de verhuur van dergelijke spullen, dus kan daarin geen goed advies geven. Zullen vast wel ergens richtlijnen op Internet rond zwerven
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 18 december 2013 @ 15:05:35 #224
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134405053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Houd er rekening mee dat je geen recht meer hebt op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bij verhuur van inventaris!

http://www.belastingdiens(...)p_investeringsaftrek
Hmm dat is wel een goede! Nouja ik zal het in ieder geval eens met de boekhouders bespreken. Heel erg bedankt iedereen!

Ik ben in ieder geval wijzer geworden over de borg :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134405256
Dan zou ik die borg ook meteen met je boekhouder bespreken, hij is vast niet dom ;)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 december 2013 @ 15:13:59 #226
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134405341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik die borg ook meteen met je boekhouder bespreken, hij is vast niet dom ;)
Nope, maar vind het fijn om vantevoren al wat info op te zoeken op fora. Komt wat voorbereider over, kan ik tevens meer gerichte vragen stellen :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 15:54:55 #227
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134406778
Nog een laastste vraagje: net 21 euro invoerbelasting en 13 euro "klaringskosten" gekregen voor pakketje uit VS, wat hiervan kan ik aftrekken? Die 21 euro helemaal en 21% van die 13 euro?

:)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 16:06:17 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134407165
Die inklaringskosten zijn als het goed is BTW-vrij.
KuikenGuppy
  woensdag 18 december 2013 @ 16:08:47 #229
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134407262
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Burdie het volgende:
Die inklaringskosten zijn als het goed is BTW-vrij.
Ah ja zie het, staat geen btw bij. Dus kan alleen de 21 euro terugkrijgen of de hele 34 :P

Ik suck echt in administratie :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 18 december 2013 @ 17:45:21 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134411357
Daarom heb je toch een boekhouder? :+.
KuikenGuppy
pi_134411963
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ah ja zie het, staat geen btw bij. Dus kan alleen de 21 euro terugkrijgen of de hele 34 :P

Ik suck echt in administratie :')
Geen van beide, beide posten als kosten boeken.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_134417397
Je bent niet de enige ondernemer die suckt in de boekhouding, dus dan moet je er ook niet aan beginnen ;) maar wel handig om zo nu en dan dingen na te vragen aan je boekhouder, anders kom je bij bijv. importeren uit VS / China op kosten waar je nog nooit van gehoord had.
Facts don't care about your feelings
pi_134419408
Boekhouding alla Kandij:

Inkomsten

Uitgaven

Vaste uitgaven

1 excelsheet gaat elke maand boekhouder.
pi_134434169
In een boekhouder investeren is sowieso verstandig. Die van mij kost me zo'n anderhalve rug per jaar, maar die verdient 'ie dubbel en dwars terug. Beetje boekhouder is ook niet te beroerd om je te woord te staan met zulke specifieke vraagstukken.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:03:21 #235
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_134482058
Nu het eind van het jaar nadert heb ik twee vragen: Moet ik voor het nieuwe jaar actief een VAR verklaring aanvragen of wordt deze me automatisch opgestuurd omdat ik er vorig jaar al een had? Heb ook geen herinnering gehad van de BD of zo.

Ik ben een dienstverlener, dwz ik factureer gewerkte uren. Normaliter gaat dat achteraf, in de eerste week van de nieuwe maand factureer ik de uren van de voorgaande maand. Kan ik in januari gewoon mijn uren van december factureren of zijn er redenen om het anders te doen? Hoe zit het met de factuurdatum? Die zet ik normaal ook pas in de nieuwe maand.
Reden van deze vraag is omdat ik meen dat er een verschil is tussen de omzetbelasting en inkomstenbelasting wat betreft het jaar van verrekenen. Iemand die het kort kan uitleggen?
pi_134482496
VAR moet je ieder jaar opnieuw aanvragen, kan vanaf september al voor het volgende jaar. Kan tegenwoordig ook online met digid: http://www.belastingdiens(...)idsrelatie_aanvragen

Ja je kan gewoon achteraf factureren. Als je in januari uren factureert voor december, dan zal je boekhouder een correctie moeten boeken voor de inkomstenbelasting 2013.

In principe scheelt het dus werk als je alles wat betrekking heeft op 2013 nog in december factureert, maar dit betekent dat je de BTW erover wel iets eerder afdraagt en zoveel werk is de boeking ook weer niet.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:01:20 #237
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_134484004
Vraag voor de ondernemers met een eigen pand.

Onderhandelen jullie wel eens over de huurprijs?

Ik vind de huur van het pand dat ik ga overnemen namelijk nogal hoog.
Er zijn een hoop panden op betere locaties die net zo duur of nog goedkoper zijn zelfs, maar de verhuiskosten zijn zo hoog dat dit nog geen optie is.
Ik blijf dus voorlopig in hetzelfde pand maar ik wil eigenlijk even overleggen met de eigenaar of er niet iets van de huurprijs af kan.
#FreeHat
pi_134484459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vraag voor de ondernemers met een eigen pand.

Onderhandelen jullie wel eens over de huurprijs?

Ik vind de huur van het pand dat ik ga overnemen namelijk nogal hoog.
Er zijn een hoop panden op betere locaties die net zo duur of nog goedkoper zijn zelfs, maar de verhuiskosten zijn zo hoog dat dit nog geen optie is.
Ik blijf dus voorlopig in hetzelfde pand maar ik wil eigenlijk even overleggen met de eigenaar of er niet iets van de huurprijs af kan.
Nooit geschoten is altijd mis.
Er is veel leegstand en leegstand kost geld. Dus ja er zullen mogelijkheden zijn om je huurprijs lager te krijgen.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:05:40 #239
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134492003
Nog een vraag: wat raden jullie aan als pin-oplossing? Wil klanten graag de mogelijkheid om te pinnen aanbieden, is vaker gevraagd en natuurlijk veel handiger dan cash/overboekingen.

Wil hem sowieso aanschaffen ipv leasen. Opzich is de aanschafprijs van zo'n ding goed te doen, maar ik zie bij elke automaat "servicekosten" van ongeveer 100 euro per jaar. Ik vraag me af wat dit inhoud? En is dat bij elke pinautomaat?

Bij de ING staat dat accepteren van een pinautomaat iets van 4 euro per maand + x per transactie kost, zijn dit dan (naast de pinautomaat aanschaffen) alle kosten?

Ik kwam ook langs PinLeven, iemand ervaringen hiermee?

https://payleven.nl/product-comparison

Bedankt!

[ Bericht 12% gewijzigd door Susteren op 20-12-2013 16:13:18 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134492899
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vraag voor de ondernemers met een eigen pand.

Onderhandelen jullie wel eens over de huurprijs?
Over alles valt te onderhandelen!! Ben je nou een ondernemer of niet??
Facts don't care about your feelings
pi_134498586
Cool, uitgenodigd door ACN sales-training te geven :D :'). Doen?

Wat denken ze? Wat denken ze dat mijn technieken voor in een restaurant 1 op 1 werken voor verzekeringen? :|W

Ik zit nog ergens te twijfelen het is wel makkelijk geld . >:)
pi_134498734
Wat schuift het?
Facts don't care about your feelings
pi_134498832
Mijn standaardtarief voor training van 2,5 uur is 180.
pi_134498961
Is een leuk zakcentje :P
Facts don't care about your feelings
pi_134595908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Is een leuk zakcentje :P
Trouwens besloten niet te doen :p. Teveel potentiële reputatie schade vanwege de naam van ACN en ik kan goed verkopen in de horeca niet perse buiten die setting :(.
pi_134636775
Okey, ik ga morgen vermoord worden door mijn vriendin ;(.

Maar aankoopwoede vanavond
-20 barkrukken stoffig en versleten
-8 tafels versleten tafelbladen
-30 stoelen top versleten

Bij elkaar ¤800,= superprijs denk ik?

Broertje heeft kerstvakantie dus direct een baantje voor hem :P. Oude hobby van me om meubeltjes op te knappen dus misschien wel een extra inkomstenbron met allerlei horeca die over de kop gaat.

En genoeg connecties in de horeca om afzet te vinden hoop ik :+.

P.s. Mocht ik niet meer reageren heb ik huisarrest :(.

P.s.s. Ik twijfel nu ergens wel aan de prijs :'(. Maar wat is een ondernemer zonder risico?

Iemand een idee hoe het werkt met btw?Heb contant betaald. Maar bij verkoop 21% btw? Bij inkoop verder toch ge en problemen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Kandijfijn op 24-12-2013 01:51:29 ]
pi_134640922
heb je btw betaald?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_134640954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:58 schreef Kirov het volgende:
heb je btw betaald?
Heb niet eens een rekening O~)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:00:45 #249
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134640968
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 05:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Trouwens besloten niet te doen :p. Teveel potentiële reputatie schade vanwege de naam van ACN en ik kan goed verkopen in de horeca niet perse buiten die setting :(.
Ik vraag me wel af hoe je dat dan tegen ze zegt? :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134641059
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe je dat dan tegen ze zegt? :)
Ik geloof niet dat mijn expertise op dit spectrum van het verkopen genoeg is. En ik ben kleine groepen gewend met passie voor producten.

Ik heb wel een kaartje voor jullie van iemand die ik heel geschikt voor jullie acht.

Blijven klanten van mijn werkgever dus moet wel beleefd blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')