Toen werd er nog shit gedaan. Denk je dat men de piramides vrijwillig wouden maken dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Tja. De negers hebben 400 jaar aan slavernij achter zich, van generatie op generatie, maar jij hebt het toch zo ongelofelijk zwaar achter je scherm.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Tja. De negers hebben 400 jaar aan slavernij achter zich, van generatie op generatie, maar jij hebt het toch zo ongelofelijk zwaar achter je scherm.
poeh heel zwaar, maar ik moet nu achter mijn scherm vandaan van mijn meesterquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Nee joh we hebben maar 125 slaven gehandeldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Rezania het volgende:
Alleen blanken kunnen racistisch zijn, dat is niet racistisch, dat is een feit. Duh.
ditquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
Het gaat niet eens om Sinterklaas en Zwarte Piet an sich.
Het gaat erom dat wij het hier in Nederland heel goed voor elkaar hadden met z'n allen. En dat er toen ONGEVRAAGD miljoenen kleurlingen naar dit land kwamen, die -op z'n zachtst gezegd- nu niet direct een positieve bijdrage aan dit land geleverd hebben.
En vervolgens gaan ze ook nog eens op hoge toon eisen dat wij nu onze identiteit en tradities overboord gaan gooien. Omdat zij zich gekwetst voelen!
Het interesseert me echt niks wat ze denken. Ga maar terug naar Afrika als je denkt dat het daar beter geregeld wordt door je rasgenoten. Wij hebben hier in Nederland echt geen enkele verontwaardigde neger nodig. Nul.
Beter steken de negers hun hand in eigen boezem en gaan ze eens proberen om meer aan studie te doen, minder afhankelijk te worden van (blanke) bijstand en betere vaders en ouders te zijn voor hun kinderen. Voordat ze met hun zwarte vingertjes naar ons wijzen.
Honderdduizenden kleurlingen waren Nederlander nadat Nederland had besloten dat het leuk was ergens anders een onderdeel van het rijk te stichten. Die honderdduizenden kleurlingen zijn naar Nederland gekomen toen hun land nog onderdeel was van Nederland. Ze zijn dus altijd Nederlander geweest en de generaties voor ze ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat wij het hier in Nederland heel goed voor elkaar hadden met z'n allen. En dat er toen ONGEVRAAGD miljoenen kleurlingen naar dit land kwamen, die -op z'n zachtst gezegd- nu niet direct een positieve bijdrage aan dit land geleverd hebben.
En vervolgens gaan ze ook nog eens op hoge toon eisen dat wij nu onze identiteit en tradities overboord gaan gooien. Omdat zij zich gekwetst voelen!
Het interesseert me echt niks wat ze denken. Ga maar terug naar Afrika als je denkt dat het daar beter geregeld wordt door je rasgenoten. Wij hebben hier in Nederland echt geen enkele verontwaardigde neger nodig. Nul.
Beter steken de negers hun hand in eigen boezem en gaan ze eens proberen om meer aan studie te doen, minder afhankelijk te worden van (blanke) bijstand en betere vaders en ouders te zijn voor hun kinderen. Voordat ze met hun zwarte vingertjes naar ons wijzen.
Als er 1 ding goed is aan de Zwarte Pieten-discussie, is dat nog meer figuren, zoals jij, hun ware aard laten zien. Ook al zal je jezelf waarschijnlijk verschuilen onder een 'joh ik was alleen maar aan het trollen'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:08 schreef Zelfinductiecoefficient het volgende:
Ze hebben een minderwaardigheidsgevoel.
En terecht, want het blanke ras is superieur.
Dus gun ze nog het beetje zelfrespect dat ze hebben.
Zie je weer ergens de kans om je racistische bullshit te verspreiden, ja? Beter blijf je gewoon in nws, retard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
bewijs maar het tegendeelquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zie je weer ergens de kans om je racistische bullshit te verspreiden, ja? Beter blijf je gewoon in nws, retard.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Nee hoor ik troll niemand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als er 1 ding goed is aan de Zwarte Pieten-discussie, is dat nog meer figuren, zoals jij, hun ware aard laten zien. Ook al zal je jezelf waarschijnlijk verschuilen onder een 'joh ik was alleen maar aan het trollen'.
Het tegendeel van wat? Dat miljoenen "kleurlingen" "op z'n zachtst gezegd geen positieve bijdrage leveren" of waar heb je het over?quote:
Is er überhaupt ook maar één kind in Nederland bang voor Zwarte Piet? Zwarte Piet leert ons juist dat onze zwarte medemens ook gewoon bazen kunnen zijn. Zwarte Piet heeft mij iig. als klein Jochempje geleerd dat je niet bang voor niet-blanke mensen hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:31 schreef Joe-Momma het volgende:
Verdiep je nou eerst eens in de geschiedenis van Sinterklaas. Die beste man kwam niet met negerslaven naar Nederland. Dat is iets wat ergens in de 17de eeuw door een auteur is verzonnen.
Mij hoor je niets zeggen over het Sinterklaas feest. Leuke traditie zelfs maar als je dan zonodig een schoorsteenveger erbij wilt. Laat die dan ook op een schoorsteenveger lijken en niet op een soort stereotype neger met rode lippen, grote oorbellen en een afro.
Waar zijn de voorstanders nou zou trots op? Op het slavernij verleden?? Op het feit dat ze 100den jaren negers hebben verhandeld en uitgebuit? Als dat zo is wees dan ook zo stoer om het toe te geven ipv van met zwakke tegen argumenten te komen zoals: schoorsteenveger of het is een kinderfeestje bla bla bla. Waarom zou je je kind in een multicultureel land bang willen maken voor donkere mensen?? Waarom??
Ja, want wanneer mensen het tijdens een discussie niet met elkaar eens worden is dit het bewijs bij uitstek dat de samenleving is gefaaldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:39 schreef boeraap het volgende:
De multiculturele samenleving faalt keihard, en dat is deze dagen maar weer gebleken.
En nu vieren ze allemaal constant vakantie op kosten van de staat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
De maatschappij is naar mijn idee ook niet racistisch. Het zijn hooguit bepaalde mensen die racistisch zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:44 schreef smitjew het volgende:
Ik snap ook niet wat er racistisch is aan de hedendaagse Nederlandse maatschappij ?
Groen randjequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
Ze hadden de slavernij nooit af moeten schaffen, dan hadden we heel dit gezeur nooit gehad..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Ook een standaard reactie. Als wij niet meteen op onze rug gaan liggen als een minderheid binnen een minderheid piept dat wij onze tradities overboord moeten gooien, zijn wij meteen racist.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zie je weer ergens de kans om je racistische bullshit te verspreiden, ja? Beter blijf je gewoon in nws, retard.
Misschien moet je proberen een gesprek met de heer Gario te krijgen, 'blanke heer'. Ik denk dat je niet de stereotype donkere man tegenover je krijgt en dat je een goede, maar wel zware gesprekspartner aan hem kunt hebben. Wel makkelijk om te schreeuwen op FOK! waar je voor het merendeel blanken vindt en dus geen repliek krijgt. Dit is een discussieforum, maar wat betreft Zwarte Piet schiet dit forum toch te kort, omdat er weinig donkere medemensen hier zitten die bijvoorbeeld op jouw soms toch ietswat verwerpelijke posts kunnen reageren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook een standaard reactie. Als wij niet meteen op onze rug gaan liggen als een minderheid binnen een minderheid piept dat wij onze tradities overboord moeten gooien, zijn wij meteen racist.
Op die manier zijn jarenlang alle discussies de mond gesnoerd en zijn we in de huidige toestand terecht gekomken.
Uiteraard. Als jij en jouw familie maar niet tot slaaf gemaakt worden en 12 uur per dag zware arbeid moeten uitvoeren en als minder dan ongedierte worden behandeld, dan zal het jou niet zoveel boeien, laat miljoenen mensen maar wegrotten als slaaf. Je bent een rot mannetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:52 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ze hadden de slavernij nooit af moeten schaffen, dan hadden we heel dit gezeur nooit gehad..
Geen van de paupers die er nu om zeurt heeft ooit last gehad van de slavenhandel... Geen van de mensen die zich schuldig maakte aan slavenhandel leeft nog (Behalve Ruttequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Nee. De mensen die de zwarte pieten discussie starten laten hun ware aard zien. Nederland is tolerant genoeg naar andere culturen. Tijd dat wij dat ook terug ontvangenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als er 1 ding goed is aan de Zwarte Pieten-discussie, is dat nog meer figuren, zoals jij, hun ware aard laten zien. Ook al zal je jezelf waarschijnlijk verschuilen onder een 'joh ik was alleen maar aan het trollen'.
Werkt 2 kanten op:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geen van de paupers die er nu om zeurt heeft ooit last gehad van de slavenhandel... Geen van de mensen die zich schuldig maakte aan slavenhandel leeft nog (Behalve Rutte).
Dit gezeik omtrend het Sinterklaasfeest laat juist mijn respect naar mijn gekleurde medemens verliezen, wat een zielig zooitje zeg..
Je bent echt dom, de negers van nu weten waarschijnlijk niet eens wat slavernij is. Maar als ze ooit ruzie hebben met een blanke is het: 'je bent een racist van jouw opa had mijn opa als slaafquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Alsof ze dat ooit echt tegen jou hebben gezegd ander dan dat je het wel eens hebt horen zeggen tijdens een internetdiscussiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je bent echt dom, de negers van nu weten waarschijnlijk niet eens wat slavernij is. Maar als ze ooit ruzie hebben met een blanke is het: 'je bent een racist van jouw opa had mijn opa als slaaf![]()
![]()
![]()
'
Ho eens even... dus je mag alleen kritiek op iets hebben wanneer anderen het eens zijn met de kritiek?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:51 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee. De mensen die de zwarte pieten discussie starten laten hun ware aard zien. Nederland is tolerant genoeg naar andere culturen. Tijd dat wij dat ook terug ontvangen
Nee! Ik raak een gevoelige snaar. NL is vol van zichzelf en komt vaak genoeg met praatjes als 'het is tijd om de offerfeest aan te passen aan de 21ste eeuw, want ritueel slachten is niet meer van deze tijd'. Nu krijgen jullie de bal terug op jullie blanke neuzen en ik moet zeggen als toeschouwer het is genieten om al die emoties te zien. Tevens leuk geprobeerd, maar 400 jaar slavernij, praat je op deze manier niet goed.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je bent echt dom, de negers van nu weten waarschijnlijk niet eens wat slavernij is. Maar als ze ooit ruzie hebben met een blanke is het: 'je bent een racist van jouw opa had mijn opa als slaaf![]()
![]()
![]()
'
Ik ben mijn respect voor de gemiddelde Nederlander al tijden geleden verloren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geen van de paupers die er nu om zeurt heeft ooit last gehad van de slavenhandel... Geen van de mensen die zich schuldig maakte aan slavenhandel leeft nog (Behalve Rutte).
Dit gezeik omtrend het Sinterklaasfeest laat juist mijn respect naar mijn gekleurde medemens verliezen, wat een zielig zooitje zeg..
En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat als je in het heden mensen zwart verft het racisme is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ho eens even... dus je mag alleen kritiek op iets hebben wanneer anderen het eens zijn met de kritiek?
En ook eens wat terugontvangen? Naar welke culturen is Nederland tolerant geweest en wanneer en op welke manier? En wat hebben de mensen die klagen over de Zwarte Piet hiermee te maken?
En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat je in het heden wat terug moet ontvangen?
Laten we eerlijk wezen. Nederland doet meer voor buitenlandse culturen dan welk land dan ook zou doen denk ik. Wij geven andere culturen de voorzieningen die zij nodig hebben om hun cultuur ook in Nederland in stand te kunnen laten houden, iets wat niet de bedoeling zou moeten zijn als je naar een ander land imigreert. Dan zal je je normaal gesproken aan moeten passen ten alle tijden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Werkt 2 kanten op:
Aan de hand van deze discussie wordt het opeens heel mooi duidelijk wat voor volk hier rondloopt. Niet dat het helemaal nieuw voor me is hoor.
Besef je hoe dom je nu doet? Ritueel slachten is iets anders dan dit, want wij laten geen negers voor een huifkar lopen. En daarnaast hoef ik helemaal niks goed te praten, aangezien ik niet mee heb gedaan aan die slavernij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee! Ik raak een gevoelige snaar. NL is vol van zichzelf en komt vaak genoeg met praatjes als 'het is tijd om de offerfeest aan te passen aan de 21ste eeuw, want ritueel slachten is niet meer van deze tijd'. Nu krijgen jullie de bal terug op jullie blanke neuzen en ik moet zeggen als toeschouwer het is genieten om al die emoties te zien. Tevens leuk geprobeerd, maar 400 jaar slavernij, praat je op deze manier niet goed.
De afgelopen maanden hebben de hypocrisie van veel Nederlanders zo pijnlijk blootgelegd. Kijk alleen al naar de recente incidenten met Rusland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee! Ik raak een gevoelige snaar. NL is vol van zichzelf en komt vaak genoeg met praatjes als 'het is tijd om de offerfeest aan te passen aan de 21ste eeuw, want ritueel slachten is niet meer van deze tijd'. Nu krijgen jullie de bal terug op jullie blanke neuzen en ik moet zeggen als toeschouwer het is genieten om al die emoties te zien. Tevens leuk geprobeerd, maar 400 jaar slavernij, praat je op deze manier niet goed.
Genieten, en dat doe ik met volle teugen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef Piye het volgende:
[..]
De afgelopen maanden hebben de hypocrisie van veel Nederlanders zo pijnlijk blootgelegd. Kijk alleen al naar de recente incidenten met Rusland.
Dikgedrukte heb ik nergens verteld, dit is namelijk bullshit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ho eens even... dus je mag alleen kritiek op iets hebben wanneer anderen het eens zijn met de kritiek?
En ook eens wat terugontvangen? Naar welke culturen is Nederland tolerant geweest en wanneer en op welke manier? En wat hebben de mensen die klagen over de Zwarte Piet hiermee te maken?
En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat je in het heden wat terug moet ontvangen?
Hypocriet, tuurlijk joh. En de volgende tekst: 'jullie kankerkaaskoppen zijn allemaal racisten' is niet hypocriet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef Piye het volgende:
[..]
De afgelopen maanden hebben de hypocrisie van veel Nederlanders zo pijnlijk blootgelegd. Kijk alleen al naar de recente incidenten met Rusland.
Dat is ook het enige wat jullie doen. UItkering, lekker op de bank met een pilsje en Nederlanders voor racistische hypocriete kaaskoppen uitmaken. Inderdaad, volop genieten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Genieten, en dat doe ik met volle teugen.
Wij hebben niks om goed te praten. De hedendaagse bevolking heeft niets, maar dan ook letterlijk NIETS met de slavernij te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Ik ben mijn respect voor de gemiddelde Nederlander al tijden geleden verloren.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wij hebben niks om goed te praten. De hedendaagse bevolking heeft niets, maar dan ook letterlijk NIETS met de slavernij te maken.
Als je je respect hebt verloren voor de gemiddelde Nederlander, kan je beter terug gaan naar waar je vandaan komt gap. Anders verdoe je jouw eigen tijd, en nog vervelender de onze
Geen idee. Naar mijn idee is de Zwarte Piet ook geen racisme. Je kunt hooguit stellen dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op een karikatuur van de neger in knechtenpak.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat als je in het heden mensen zwart verft het racisme is?
truequote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen idee. Naar mijn idee is de Zwarte Piet ook geen racisme. Je kunt hooguit stellen dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op een karikatuur van de neger in knechtenpak.
Dat men de karikatuur van de neger gebruikte is hoogstwaarschijnlijk wel te wijten aan het beeld dat men toentertijd van de neger had. En dat beeld dat men toen had, kwam natuurlijk voort uit de tijdsgeest van toen, waarin racisme (in de zin van minachting jegens het andere ras) juist de normale manier van denken was.
De racistische gedachte erachter is nu over het algemeen verdwenen. Voor sommigen een reden om te zeggen "het gaat toch om de huidige gedachte". Anderen zullen zeggen: "het gaat niet alleen om de huidige gedachte, door de karikatuur te blijven gebruiken, neem je niet expliciet afstand van het gedachtegoed van toen". Ik kan beide argumenten begrijpen. Naast deze in mijn ogen valide argumenten zijn er echter ook een hoop onzin argumenten die feitelijk onjuist zijn.
Maar nee, het zijn alleen de blanken die schuldig zijn aan de slavernijquote:Anthony Johnson (c1600 — 1670) was an Angolan who achieved freedom and became a property owner and slaveholder in the Colony of Virginia in the early 17th century. Held as an indentured servant in 1621, he earned his freedom after several years, which was accompanied by a grant of land. He later became a successful tobacco farmer. Notably, he is recognized for attaining great wealth after having been an indentured servant and for being the first slaveowner in the English colonies.
Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Redbullkid het volgende:
Ik zit in elk geval te wachten op het punt dat het word afgeschaft of veranderd. In dat geval ga ik ook geen respect meer hebben voor andere culturen. Zal mij dan ook een zorg wezen dan. Geen respect voor onze cultuur dan heb ik zeker geen respect voor jouw cultuur in mijn eigen land.
Moet toch gvd niet gekker worden..
Nederland doet geen fuck. Het beeld van Nederland als "tolerant" land is ontstaan vanuit het idee dat ze het allemaal maar lekker zelf moeten weten, zolang jullie het niet zien. Daarbij was het altijd erg nuttig dat de meeste allochtonen toch redelijk afgezonderd van autochtonen leven. En de laatste 15 jaar rollen autochtonen over elkaar heen om te roepen dat ze eigenlijk een hekel hebben aan zo'n beetje elke allochtone groep die hier leeft "maar ik ben geen racist hoor, ik heb ook een Surinaamse vriend".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen. Nederland doet meer voor buitenlandse culturen dan welk land dan ook zou doen denk ik. Wij geven andere culturen de voorzieningen die zij nodig hebben om hun cultuur ook in Nederland in stand te kunnen laten houden, iets wat niet de bedoeling zou moeten zijn als je naar een ander land imigreert. Dan zal je je normaal gesproken aan moeten passen ten alle tijden.
Maar liever wilden onze medelanders dat wij onze omgeving en normen en waarden aan gingen passen aan hen, ten behoeve van hun cultuur. Dit hebben wij gedaan. Anderzijds word er nog altijd racisme in onze schoenen geschoven, terwijl wij dit allemaal toelaten en voor onze medelanders doen. Het voelt ondankbaar en een steek in de rug, ik zag persoonlijk zwarte piet nooit als dezelfde persoon als een neger. Niet toen ik klein was, en nu nog altijd niet.
Toch moet ik toegeven dat ik me toch wel een beetje begin te ergeren aan het feit dan juist de groep die wil dat wij ons aanpassen aan hen (wat normaal gesproken andersom hoort te zijn), nu juist onze eigen huisculturen gaat linken aan racisme en het wil afschaffen/veranderen. Daarnaast worden mensen die het feest vieren in eigen land nog bedreigd door deze groep ook.
Sorry dit vind ik ongepast, asociaal en zeer onrespectvol naar de gastvrijheid die Nederland geeft. Dat mijn mede Nederlanders boos zijn, vind ik zeer terrecht. Als je denkt dat het in je thuisland beter is snap ik niet wat je hier nog doet. Flikker toch op man -_-.
Jij doet alsof er in Nederland niet in elke stad een moskee staat, niet het overgrote deel van de allochtonen in de Bijlmer, schilderswijk etc. woont en dat de allochtonen niet de grootste groep misdadigers en werkelozen zijn in Nederland. Kom eens van je zolderkamer af johquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Nederland doet geen fuck. Het beeld van Nederland als "tolerant" land is ontstaan vanuit het idee dat ze het allemaal maar lekker zelf moeten weten, zolang jullie het niet zien. Daarbij was het altijd erg nuttig dat de meeste allochtonen toch redelijk afgezonderd van autochtonen leven. En de laatste 15 jaar rollen autochtonen over elkaar heen om te roepen dat ze eigenlijk een hekel hebben aan zo'n beetje elke allochtone groep die hier leeft "maar ik ben geen racist hoor, ik heb ook een Surinaamse vriend".
En ook jouw post is weer een mooi voorbeeld van m'n punt over de ware aard. Mensen die hier geboren zijn, de Nederlandse taal goed beheersen (vaak beter dan de autochtonen die het hardst zeuren), een opleding volgen en/of een baan hebben en hier leven met het idee dat dit hun land is, worden gedegradeerd tot gasten die iedere autochtone Nederlander op hun blote knietjes mogen bedanken dat ze niet dagelijks met brandende fakkels opgejaagd worden. Wanneer zo iemand iets presteert, staan jullie als eerste klaar om te roepen dat dit wel een Nederlander is en de invloed die de Nederlandse samenleving op hem/haar heeft gehad te benadrukken. Maar als diezelfde persoon stelt dat hij/zij het wel degelijk enigszins racistisch vindt om je elk jaar als een negerkarikatuur te schminken, is hij opeens een indringer en een vijand. Want je mag hier wonen, je mag meedoen met de samenleving, je mag belastinggeld betalen, maar waag het niet om je bek open te trekken, want dan is de goedaardigheid van de Nederlanders opeens flinterdun.
En als ze niet werkeloos zijn dan gaan de Nederlanders klagen dat de mensen uit Oost Europa de banen hier komen inpikkenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Jij doet alsof er in Nederland niet in elke stad een moskee staat, niet het overgrote deel van de allochtonen in de Bijlmer, schilderswijk etc. woont en dat de allochtonen niet de grootste groep misdadigers en werkelozen zijn in Nederland. Kom eens van je zolderkamer af joh
Je doet net alsof NL'ers alles accepteren en heel verdraagzaam zijn. Je moet eens weten wat er op social media wordt geschreven over andere feesten. Aan alles mag getornd worden en kan bijgetornd worden zodat het weer voldoet aan de normen van de 21ste eeuw, maar als het gaat om de eigen Germaanse tradities, dan vliegt het speeksel in de rondte. Je wilt niet weten hoe je landgenoten tekeer gaan op het internet. Kun je een mooi boekwerk van maken. Ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:16 schreef Redbullkid het volgende:
Het gaat mij gewoon om het principe en het feit dat ze gewoon maar te accepteren hebben dat wij ook onze cultuurdingetjes hebben net zoals zij dat zelf hebben. En wij moeten tolerant zijn naar hen, dus verwacht ik gewoon hetzelfde terug. Zo niet, moet je ook niet huilen als je geen respect meer terug ga krijgen.
Misschien moet je eerst eens beseffen dat de wij-zij groepen die jij maakt (als in autochtonen vs medelanders) niet bestaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen. Nederland doet meer voor buitenlandse culturen dan welk land dan ook zou doen denk ik. Wij geven andere culturen de voorzieningen die zij nodig hebben om hun cultuur ook in Nederland in stand te kunnen laten houden, iets wat niet de bedoeling zou moeten zijn als je naar een ander land imigreert. Dan zal je je normaal gesproken aan moeten passen ten alle tijden.
Maar liever wilden onze medelanders dat wij onze omgeving en normen en waarden aan gingen passen aan hen, ten behoeve van hun cultuur. Dit hebben wij gedaan. Anderzijds word er nog altijd racisme in onze schoenen geschoven, terwijl wij dit allemaal toelaten en voor onze medelanders doen. Het voelt ondankbaar en een steek in de rug, ik zag persoonlijk zwarte piet nooit als dezelfde persoon als een neger. Niet toen ik klein was, en nu nog altijd niet.
Toch moet ik toegeven dat ik me toch wel een beetje begin te ergeren aan het feit dan juist de groep die wil dat wij ons aanpassen aan hen (wat normaal gesproken andersom hoort te zijn), nu juist onze eigen huisculturen gaat linken aan racisme en het wil afschaffen/veranderen. Daarnaast worden mensen die het feest vieren in eigen land nog bedreigd door deze groep ook.
Sorry dit vind ik ongepast, asociaal en zeer onrespectvol naar de gastvrijheid die Nederland geeft. Dat mijn mede Nederlanders boos zijn, vind ik zeer terrecht. Als je denkt dat het in je thuisland beter is snap ik niet wat je hier nog doet. Flikker toch op man -_-.
Zwarte Piet!quote:
Nee, want die banen hebben ze allemaal al.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En als ze niet werkeloos zijn dan gaan de Nederlanders klagen dat de mensen uit Oost Europa de banen hier komen inpikken
Dit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen idee. Naar mijn idee is de Zwarte Piet ook geen racisme. Je kunt hooguit stellen dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op een karikatuur van de neger in knechtenpak.
Dat men de karikatuur van de neger gebruikte is hoogstwaarschijnlijk wel te wijten aan het beeld dat men toentertijd van de neger had. En dat beeld dat men toen had, kwam natuurlijk voort uit de tijdsgeest van toen, waarin racisme (in de zin van minachting jegens het andere ras) juist de normale manier van denken was.
De racistische gedachte erachter is nu over het algemeen verdwenen. Voor sommigen een reden om te zeggen "het gaat toch om de huidige gedachte". Anderen zullen zeggen: "het gaat niet alleen om de huidige gedachte, door de karikatuur te blijven gebruiken, neem je niet expliciet afstand van het gedachtegoed van toen". Ik kan beide argumenten begrijpen. Naast deze in mijn ogen valide argumenten zijn er echter ook een hoop onzin argumenten die feitelijk onjuist zijn.
Je bent zelf ook een Nederlander knuppel, dit is ook jouw cultuur.. Zwarte Piet word door de Nederlander niet gezien als een neger maar als een soort sprookjespersoon, een niet echt persoon als het ware. En mensen gaan een kinderverhaal helemaal ontleden en elk mogelijk ding dat je racistisch kan zien als racistisch bestempelen samen met de mensen die het zelf vieren. Erg onrespectvol..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.
De geloofsvrijheid in Nederland heeft niks met aanpassing te maken, want die is op deze manier verankerd in de grondwet sinds de 19e eeuw. Het feit dat het overgrote deel van de allochtonen in deze wijken woont, past precies binnen mijn verhaal. En als je denkt dat autochtonen de grootste groep misdadigers en werklozen zijn, snap je het verschil niet tussen absolute en relatieve meerderheid. Maar dat neem ik je niet kwalijk, mijn verwachtingen worden met de dag lager in dit land waar de telegraaf de meest verkochte krant is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Jij doet alsof er in Nederland niet in elke stad een moskee staat, niet het overgrote deel van de allochtonen in de Bijlmer, schilderswijk etc. woont en dat de allochtonen niet de grootste groep misdadigers en werkelozen zijn in Nederland. Kom eens van je zolderkamer af joh
En dit ook ja, bij Oost-Europeanen zie je de hypocrisie pas echt erg. Werken ze niet, zijn het dronken profiteurs, werken ze wel zijn het banendieven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En als ze niet werkeloos zijn dan gaan de Nederlanders klagen dat de mensen uit Oost Europa de banen hier komen inpikken
Ik wil graag uitgebreid op je reageren, maar moet dringend weg. Misschien kunnen we een andere keer spelen. Short in time, jwz.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je bent zelf ook een Nederlander knuppel, dit is ook jouw cultuur.. Zwarte Piet word door de Nederlander niet gezien als een neger maar als een soort sprookjespersoon, een niet echt persoon als het ware. En mensen gaan een kinderverhaal helemaal ontleden en elk mogelijk ding dat je racistisch kan zien als racistisch bestempelen samen met de mensen die het zelf vieren. Erg onrespectvol..
De blanke Nederlanders zijn echt niet meer de grootste racisten in dit land hoor. De meesten vinden alles wel best, net als ik. Maar als je aan de andere kant geen respect kan hebben voor ons cultuur, moet je ook niet huilen als het respect van onze kant ook verdwijnt.
Deze traditie kan je ook de andere kant op zien. Een oude blanke man die cadeau's geeft aan kinderen, de oude man kan dit uiteraard niet in zijn eentje. Dus helpen de zwarte pieten hem dit wel te kunnen doen. Niemand zegt dat zwarte piet een neger is, niemand zegt dat hij een slaaf is behalve de negers die dat zichzelf aangepraat hebben. Uiteindelijk gaat het om een feest voor de kinderen.
In de meeste dingen sta ik juist niet achter Nederland en haar keuzes. Maar ikzelf hecht veel waarde aan het leven en laten leven principe. Laat ieder zijn eigen ding doen waar hij zich prettig bij voelt, maar gun het ook de ander. Dit betekend dus dat ik geen probleem heb met welk andere cultuur dan ook. Maar voor mij voelt het nu net alsof enkel wij ons maar aan moeten passen en het andersom niet het geval is. Terwijl deze initiatief toch echt bij de integreerders horen te liggen, en niet bij de mensen die hier al wonen. Dat dat gedaan word is alleen maar fijn voor hen. Toch?
Vandaar dat als ze dit feest zouden afschaffen of veranderen ik dit zeer belachelijk vinden.
Daarnaast ben jij echt een kutuser, sorry. Welke aannames jij maakt en de bullshit die je schrijft zijn erg ergelijk.
Wat hebben jullie zelf te bieden dan joh idioot? Jullie maken alleen een kankerzooi van ons land, en kunnen alleen maar zeuren dat het niet genoeg is. Zoals ik al zei, als je vind dat Nederland niet goed genoeg is. Wat doe je hier dan nog? Flikker dan gewoon op? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over Sinterklaasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Nederland doet geen fuck. Het beeld van Nederland als "tolerant" land is ontstaan vanuit het idee dat ze het allemaal maar lekker zelf moeten weten, zolang jullie het niet zien. Daarbij was het altijd erg nuttig dat de meeste allochtonen toch redelijk afgezonderd van autochtonen leven. En de laatste 15 jaar rollen autochtonen over elkaar heen om te roepen dat ze eigenlijk een hekel hebben aan zo'n beetje elke allochtone groep die hier leeft "maar ik ben geen racist hoor, ik heb ook een Surinaamse vriend".
En ook jouw post is weer een mooi voorbeeld van m'n punt over de ware aard. Mensen die hier geboren zijn, de Nederlandse taal goed beheersen (vaak beter dan de autochtonen die het hardst zeuren), een opleding volgen en/of een baan hebben en hier leven met het idee dat dit hun land is, worden gedegradeerd tot gasten die iedere autochtone Nederlander op hun blote knietjes mogen bedanken dat ze niet dagelijks met brandende fakkels opgejaagd worden. Wanneer zo iemand iets presteert, staan jullie als eerste klaar om te roepen dat dit wel een Nederlander is en de invloed die de Nederlandse samenleving op hem/haar heeft gehad te benadrukken. Maar als diezelfde persoon stelt dat hij/zij het wel degelijk enigszins racistisch vindt om je elk jaar als een negerkarikatuur te schminken, is hij opeens een indringer en een vijand. Want je mag hier wonen, je mag meedoen met de samenleving, je mag belastinggeld betalen, maar waag het niet om je bek open te trekken, want dan is de goedaardigheid van de Nederlanders opeens flinterdun.
Dit, had enkel geen zin dit weer te moeten aankaarten. Dank.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, heb ik het ideequote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef Piye het volgende:
[..]
De geloofsvrijheid in Nederland heeft niks met aanpassing te maken, want die is op deze manier verankerd in de grondwet sinds de 19e eeuw. Het feit dat het overgrote deel van de allochtonen in deze wijken woont, past precies binnen mijn verhaal. En als je denkt dat autochtonen de grootste groep misdadigers en werklozen zijn, snap je het verschil niet tussen absolute en relatieve meerderheid. Maar dat neem ik je niet kwalijk, mijn verwachtingen worden met de dag lager in dit land waar de telegraaf de meest verkochte krant is.
Ik ben hier geboren en daar baal ik met de dag meer van. Wees dus maar niet bang, oprotten zal ik zeker. Fijn dat je nog even gauw laat zien hoe tolerant je bent, je bent het perfecte prototype voor "de Nederlander".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wat hebben jullie zelf te bieden dan joh idioot? Jullie maken alleen een kankerzooi van ons land, en kunnen alleen maar zeuren dat het niet genoeg is. Zoals ik al zei, als je vind dat Nederland niet goed genoeg is. Wat doe je hier dan nog? Flikker dan gewoon op? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over Sinterklaas
Duidelijk weer een voorbeeld van iemand die zijn ware aard laat zienquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wat hebben jullie zelf te bieden dan joh idioot? Jullie maken alleen een kankerzooi van ons land, en kunnen alleen maar zeuren dat het niet genoeg is. Zoals ik al zei, als je vind dat Nederland niet goed genoeg is. Wat doe je hier dan nog? Flikker dan gewoon op? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over Sinterklaas
Kritiek hebben op iets, en eisen/doorgaan tot dit veranderd is terwijl je te gast ben in dit land is heel wat anders..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je doet net alsof NL'ers alles accepteren en heel verdraagzaam zijn. Je moet eens weten wat er op social media wordt geschreven over andere feesten. Aan alles mag getornd worden en kan bijgetornd worden zodat het weer voldoet aan de normen van de 21ste eeuw, maar als het gaat om de eigen Germaanse tradities, dan vliegt het speeksel in de rondte. Je wilt niet weten hoe je landgenoten tekeer gaan op het internet. Kun je een mooi boekwerk van maken. Ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.
Jongen, begin alsjeblieft niet. Autochtone Nederlanders proberen dit wel vaker bij mij, maar ik begrijp dit land, haar normen en waarden en het ontstaan ervan beter dan 99% van het simpele volk dat denkt dat ik het "gewoon niet snap" omdat ik een neger ben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:31 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, heb ik het idee
Dat boeit je wel, anders had je nooit zo gereageerd op Piye, hypocriet die je er bentquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het boeit me geen flikker of je een neger, marokkaan, nederlander of wat dan ook ben.
Dan begrijp je ook dat wat je eerder hebt gezegd kant noch wal raakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:34 schreef Piye het volgende:
[..]
Jongen, begin alsjeblieft niet. Autochtone Nederlanders proberen dit wel vaker bij mij, maar ik begrijp dit land, haar normen en waarden en het ontstaan ervan beter dan 99% van het simpele volk dat denkt dat ik het "gewoon niet snap" omdat ik een neger ben.
Niet nodig, je bent een pauperuser in elke reactie die ik tot zover van je gelezen heb in de topics zover. Dus praat maar met een anderquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik wil graag uitgebreid op je reageren, maar moet dringend weg. Misschien kunnen we een andere keer spelen. Short in time, jwz.
Ik ben niet tolerant voor andere culturen die mijn cultuur in mijn eigen land aan wil laten passen. Dat heb je inderdaad goed begrepen. Dus gelieve zo snel mogelijk op te kankeren naar waar je wilt zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren en daar baal ik met de dag meer van. Wees dus maar niet bang, oprotten zal ik zeker. Fijn dat je nog even gauw laat zien hoe tolerant je bent, je bent het perfecte prototype voor "de Nederlander".
Snotaap. Je hebt het hoog in je bol zitten. Als je uitgebreid wilt discusseren, op jouw slinkse vieze toontje, dan heb ik morgenavond veel tijd voor je. Ik zal je dan snel een toontje lager laten zingen, vieze snotaap. Als dit het toonbeeld is van de gemiddelde Nederlander, dan is dat zum kotsen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:36 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Niet nodig, je bent een pauperuser in elke reactie die ik tot zover van je gelezen heb in de topics zover. Dus praat maar met een ander
Weet je wat een prototype is? Oh, en wanneer ga je? Ik wil je wel komen uitzwaaien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren en daar baal ik met de dag meer van. Wees dus maar niet bang, oprotten zal ik zeker. Fijn dat je nog even gauw laat zien hoe tolerant je bent, je bent het perfecte prototype voor "de Nederlander".
Je moest toch weg? Oh, en hier zien we trouwens de houding van de typische allochtoon weer als het 'm te zwaar wordt: JE GAAT ZIEN WOLLAH IK WEET WAAR JE HUIS WOONTquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Snotaap. Je hebt het hoog in je bol zitten. Als je uitgebreid wilt discusseren, op jouw slinkse vieze toontje, dan heb ik morgenavond veel tijd voor je. Ik zal je dan snel een toontje lager laten zingen, vieze snotaap. Als dit het toonbeeld is van de gemiddelde Nederlander, dan is dat zum kotsen.
Smartphone. Ik zit kort in de tijd om uitgebreid te gaan reageren op posts. Er zijn op het moment belangrijkere dingen die mijn aandacht vergen, dan mijn tijd te steken in een of debiele Nederlander die denkt dat hij het gelijk achter zich heeft en elke user die er een andere mening op na houdt belachelijk maakt met 'ik denk dat je niet kunt lezen en je bent dom'. Het laat alleen maar zien dat het een gefrustreerd mannetje is die op zijn ballen is getrapt door deze sinterklaasdiscussie. Net goed! Kortom genieten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:40 schreef HCFeestbeest het volgende:
Je moest toch weg? Oh, en hier zien we trouwens de houding van de typische allochtoon weer als het 'm te zwaar wordt: JE GAAT ZIEN WOLLAH IK WEET WAAR JE HUIS WOONT
Oke zeg eens welk deel niet klopt? Dat de geloofsvrijheid al is verankerd een eeuw voor de eerste islamitische gastarbeider hier voet aan de grond zette? Dat de overgrote meerderheid van de autochtonen zich jarenlang op de borst klopte voor het tolereren van mensen waar ze in principe nooit mee in aanraking kwamen? Of het deel dat jij niet snapt wat een relatieve meerderheid inhoudt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:35 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dan begrijp je ook dat wat je eerder hebt gezegd kant noch wal raakt.
Doe je toch echt zelf. Dit heeft niks met je afkomst of huidskleur te maken. Je bent gewoon een pauper en je kent geen normen en waarden. Blijkbaar ken je ook al geen Nederlands lezen of het in elk geval niet begrijpen. Ik ken helaas niet tegen een Nederlander zeggen dat hij naar zijn eigen land moet gaan, ik ken wel jou aanraden het land te verlaten als je denkt dat je het elders beter heb is ook best wel een acceptabele mening aangezien dat de best oplossing is voor het probleem dat jij hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Duidelijk weer een voorbeeld van iemand die zijn ware aard laat zien![]()
"Julile maken een kankerzooi van ons land"
Wauw. Ja ja, "we zijn altijd zo goed voor die allochtonen". Vandaar dat we een normale user, die gewoon een mooie studie doet, bijdrage zal leveren aan de maatschappij, aanspreek alsof hij een smerige uitvreter is.
Goed bezig Redbullkid![]()
Je gaat weg, lekker op smartphone doorquote:
Bullshit, ik vorm mijn mening en reactie op basis van zijn tekst. En hij praat onzin in de hoogste vorm. Jij ook trouwens. Ik verwijs je naar bericht #95 voor uitlegquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat boeit je wel, anders had je nooit zo gereageerd op Piye, hypocriet die je er bent
Oh? Wil je vechten ofzo? Kan ook hoor, wel een beetje barbaarse manier van afhandelen, ook aangezien dit de discussie niet oplost. Maar goed..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Snotaap. Je hebt het hoog in je bol zitten. Als je uitgebreid wilt discusseren, op jouw slinkse vieze toontje, dan heb ik morgenavond veel tijd voor je. Ik zal je dan snel een toontje lager laten zingen, vieze snotaap. Als dit het toonbeeld is van de gemiddelde Nederlander, dan is dat zum kotsen.
Ja, inderdaad want ik ben het niet met jou eens dus maak ik een kankerzooi van jouw land. En ik heb je nog niet eens bedankt dat jij m'n bijstand hebt betaald.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:44 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Bullshit, ik vorm mijn mening en reactie op basis van zijn tekst. En hij praat onzin in de hoogste vorm. Jij ook trouwens. Ik verwijs je naar bericht #95 voor uitleg
Wauw, volgens mij ben je niet echt een al te groot licht. Ik heb nergens het woord racist in de mond genomen. Ik heb het over 'jouw ware aard laten zien', dit in het kader van de tolerantie waar je het zo mooi over had.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Doe je toch echt zelf. Dit heeft niks met je afkomst of huidskleur te maken. Je bent gewoon een pauper en je kent geen normen en waarden. Blijkbaar ken je ook al geen Nederlands lezen of het in elk geval niet begrijpen. Ik ken helaas niet tegen een Nederlander zeggen dat hij naar zijn eigen land moet gaan, ik ken wel jou aanraden het land te verlaten als je denkt dat je het elders beter heb is ook best wel een acceptabele mening aangezien dat de best oplossing is voor het probleem dat jij hebt.
Dat jij denkt dat ik een racist ben omdat je zwart (denk ik?) ben, ben je echt nog dommer dan ik dacht. Je bent gewoon een idioot en je bent toevallig zwart. Dus kan ik je beter aanraden dan terug te gaan waar het beter is, dan dit slechte intolerante land die o zo slecht is voor de allochtoon, niet?
Ik ben niet van mening dat de allochtone medemens niet werkt. Wel ben ik van mening dat zij erg veeleisend zijn en daartegenover helemaal niks willen terug doen. Dat vind ik welquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja, inderdaad want ik ben het niet met jou eens dus maak ik een kankerzooi van jouw land. En ik heb je nog niet eens bedankt dat jij m'n bijstand hebt betaald.
Zelfs na eerdere uitleg van mij lukt het je echt niet om af te stappen van dat 'wij-zij'-denken he? Zelfs niet voor eventjes?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:48 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat de allochtone medemens niet werkt. Wel ben ik van mening dat zij erg veeleisend zijn en daartegenover helemaal niks willen terug doen. Dat vind ik wel
Inderdaad, een goed geïntegreerde Nederlander die haat op andere Nederlanders en het liefst zo snel mogelijk weg wilquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wauw, volgens mij ben je niet echt een al te groot licht. Ik heb nergens het woord racist in de mond genomen. Ik heb het over 'jouw ware aard laten zien', dit in het kader van de tolerantie waar je het zo mooi over had.
Maar als het je even niet uitkomt spreek je een normale eerlijk medelander aan met een "jullie maken een kankerzooi van ons land". En dan durf jij nog te beweren dat 'men' zo goed is voor alle andere culturen?
Man, zelfs een goed geïntegreerde medelander als Piye, die gewoon inhoudelijk de discussie aangaat, wordt door jou aangevallen op basis van misdragingen van andere medelanders omdat jij, of het niet eens bent met zijn punten, of deze simpelweg niet begrijpt?
Je ziet volgens mij echt niet in hoe hypocriet je bezig bent he?
Jouw huis?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef HCFeestbeest het volgende:
Jongens, jullie kunnen hoog of laag springen, maar zwarte piet wordt niet afgeschaft, en de gedachte erachter wordt ook niet veranderd (niet in mijn huis althans). Het moet er nou eens om draaien dat wij degenen zijn aan wie jullie je moeten aanpassen, niet andersom. Ik zou zeggen, als jullie Nederlanders niet kunnen uitstaan, dan gaan jullie maar terug heMaar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, want die uitkering is veel te hoog om te laten zitten he
Amenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Doe je toch echt zelf. Dit heeft niks met je afkomst of huidskleur te maken. Je bent gewoon een pauper en je kent geen normen en waarden. Blijkbaar ken je ook al geen Nederlands lezen of het in elk geval niet begrijpen. Ik ken helaas niet tegen een Nederlander zeggen dat hij naar zijn eigen land moet gaan, ik ken wel jou aanraden het land te verlaten als je denkt dat je het elders beter heb is ook best wel een acceptabele mening aangezien dat de best oplossing is voor het probleem dat jij hebt.
Dat jij denkt dat ik een racist ben omdat je zwart (denk ik?) ben, ben je echt nog dommer dan ik dacht. Je bent gewoon een idioot en je bent toevallig zwart. Dus kan ik je beter aanraden dan terug te gaan waar het beter is, dan dit slechte intolerante land die o zo slecht is voor de allochtoon, niet?
Goeie comeback manquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jouw huis?
Het huis van je papa en je mama bedoel je?
Dat doen de mensen die deze zwarte pieten discussie beginnen toch echt zelf..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfs na eerdere uitleg van mij lukt het je echt niet om af te stappen van dat 'wij-zij'-denken he? Zelfs niet voor eventjes?
Ik hoef inderdaad niet zo graag als goed geintegreerd beschouwd te worden. Ik hou het liever op allochtoon die iets te veel ervaring heeft met de tolerantie van autochtonen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:50 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Inderdaad, een goed geïntegreerde Nederlander die haat op andere Nederlanders en het liefst zo snel mogelijk weg wilWie is hier nou hypocriet?
Comeback?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Goeie comeback man![]()
Met mij wil je niet in discussie gaan
Wat is er mis met kritiek op BEPAALDE GROEPEN Nederlanders? Piye heeft volgens mij ook vaak genoeg kritiek op BEPAALDE GROEPEN medelanders.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:50 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Inderdaad, een goed geïntegreerde Nederlander die haat op andere Nederlanders en het liefst zo snel mogelijk weg wil
Dus, wanneer vertrok je nou? Volgende week? Of moet je eerst nog bij Job je maandelijkse uitkering op gaan halen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik hoef inderdaad niet zo graag als goed geintegreerd beschouwd te worden. Ik hou het liever op allochtoon die iets te veel ervaring heeft met de tolerantie van autochtonen.
En Piye is volgens jou de Zwarte Pieten discussie gestart en hij is volgens jou voor het afschaffen v/d Zwarte Piet? En hij verdient het daarom om ook zo behandeld te worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dat doen de mensen die deze zwarte pieten discussie beginnen toch echt zelf..
Comeback als in beledigd zijn door mijn post en daarom mij terugpakken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:56 schreef Wootism het volgende:
[..]
Comeback?
Dat was mijn eerste post in dit topic.
Daarnaast weet je niet wat discussie voeren is, dus dat wil ik inderdaad niet.
Heel laf dit. Dat gelul over uitkeringen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dus, wanneer vertrok je nou? Volgende week? Of moet je eerst nog bij Job je maandelijkse uitkering op gaan halen?
Piye wil ook niet gezien worden als een Nederlander, dat zegt ie net zelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is er mis met kritiek op BEPAALDE GROEPEN Nederlanders? Piye heeft volgens mij ook vaak genoeg kritiek op BEPAALDE GROEPEN medelanders.
Waarom zou je mensen niet mogen bekritiseren, bijvoorbeeld op basis van hun gedrag. Dat slaat tenminste ergens op en is stukken beter dan wat bijv. Redbullkid doet. Die spreekt namelijk individuen aan op basis van het gedrag van EEN GROEP, terwijl dat individu geen zak met dat gedrag te maken heeft.
En ja, ik kan begrijpen dat iemand het even zat wordt en zegt dat hij zo snel mogelijk weg wil wanneer mensen hem blijkbaar niet als Nederlander zien.
Sorry hoor HCFeestbeest, maar wanneer jij je gewoon goed gedraagt, hard werkt, studeert of een goede baan hebt, maar zodra jij een mening hebt die de ander niet bevalt, begint de ander jou meteen aan te spreken op jouw afkomst... overal om je heen zie je negatieve reacties over 'die zeiknegers' en zelfs in een normale discussie word jij aangevallen met een "JULLIE maken een kankerzooi van ons land"... kun je je dan echt niet voorstellen dat iemand zich dan op een gegeven moment best niet-welkom kanvoelen?
Ik moet eerst nog even cashen ja. Herstelbetalingen die de Nederlandse samenleving mij schuldig is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dus, wanneer vertrok je nou? Volgende week? Of moet je eerst nog bij Job je maandelijkse uitkering op gaan halen?
Ik ben niet tolerant, het overgrote deel van de Nederlanders wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heel laf dit. Dat gelul over uitkeringen.
"Oh wij zijn zo tolerant"
Maar wanneer het even uitkomt vallen we een hardwerkende medelander wel lekker met onzin over uitkeringen aan. "Want al die medelanders hebben toch een uitkering". Te laf voor woorden.
Ik hoop dat 't de leeftijd is...
Waarschijnlijk gaat hij tegelijk met Jellereppe, die roept ook al jaren dat hij zo snel mogelijk vertrekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Precies want jij eert ons met jouw bezoek, en we kunnen erg veel leren van jullie dus daarom is een fikse uitbetaling op z'n plaatsquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog even cashen ja. Herstelbetalingen die de Nederlandse samenleving mij schuldig is.
Nah, dat heb je niet zo goed begrepen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:59 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Comeback als in beledigd zijn door mijn post en daarom mij terugpakken.
Vind je het gek dat hij zo'n opmerking maakt, nadat jullie op zo'n schofterig manier op zijn posts reageren. Ik vind het echt schandalig zo'n manier van reageren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Piye wil ook niet gezien worden als een Nederlander, dat zegt ie net zelf.
Je wou toch geen discussie met me aangaan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:01 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nah, dat heb je niet zo goed begrepen.
Dat zie je me ook niet doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:02 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je wou toch geen discussie met me aangaan?
Ja, want teksten van anderen ontnemen hem de volledige verantwoordelijkheid over wat hij schrijftquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vind je het gek dat hij zo'n opmerking maakt, nadat jullie op zo'n schofterig manier op zijn posts reageren. Ik vind het echt schandalig zo'n manier van reageren.
Precies.quote:
Jaren? Wat een onzin! Sinds een aantal maanden speel ik met dat idee, maar gaat nog even duren. Ik zit nog wel 1,5 jaar aan de master. Eerst goed gebruik maken van de studievoorzieningen van Nederland en daarna andere plannen maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat hij tegelijk met Jellereppe, die roept ook al jaren dat hij zo snel mogelijk vertrekt.
Dit soort dingen zeggen en dan zeggen dat wij niet tolerant zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jaren? Wat een onzin! Sinds een aantal maanden speel ik met dat idee, maar gaat nog even duren. Ik zit nog wel 1,5 jaar aan de master. Eerst goed gebruik maken van de studievoorzieningen van Nederland en daarna andere plannen maken.
Nee hoor, dat zei ik niet. Ik zei dat ik niet als goed geintegreerd beschouwd hoef te worden. Mijn Nederlanderschap heeft verder weinig van doen met mijn vermeende integratie, maar alles met het feit dat ik nou eenmaal deel ben van deze samenleving.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Piye wil ook niet gezien worden als een Nederlander, dat zegt ie net zelf.
Ach, ik ben hier nu toch, kan ik net zo goed m'n papieren halen toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat hij tegelijk met Jellereppe, die roept ook al jaren dat hij zo snel mogelijk vertrekt.
Mwah, heeft weinig met vereren te maken, maar fikse uitbetaling is wel op z'n plaats ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:01 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Precies want jij eert ons met jouw bezoek, en we kunnen erg veel leren van jullie dus daarom is een fikse uitbetaling op z'n plaats
Ach, kerel. Tolerantie moet van twee kanten komen, maar als je dingen gaat roepen die de meeste NL'ers op de borst stuit krijg je standaard reply te horen als 'terug naar je eigen land, uitkeringen en nog meer van die shit'. Ik veeg mijn reet af met figuren als Redbull en hardcore retenlikkers van Wilders a la Feestbeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:05 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dit soort dingen zeggen en dan zeggen dat wij niet tolerant zijn![]()
Ik dacht dat jullie niveau toch wel hierboven uitstak, maar blijkbaar had ik het mis
Ja, doe maar laf en ontken je eigenlijke bedoelingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zei ik niet. Ik zei dat ik niet als goed geintegreerd beschouwd hoef te worden. Mijn Nederlanderschap heeft verder weinig van doen met mijn vermeende integratie, maar alles met het feit dat ik nou eenmaal deel ben van deze samenleving.
[..]
Ach, ik ben hier nu toch, kan ik net zo goed m'n papieren halen toch?
[..]
Mwah, heeft weinig met vereren te maken, maar fikse uitbetaling is wel op z'n plaats ja.
En hoe zouden die reacties van Nederlanders toch komen? Wij zijn niet het type dat zomaar een ruzie gaat starten. Dan hadden de Nederlanders van toen jullie ook niet uitgenodigd om hier te komen werken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, kerel. Tolerantie moet van twee kanten komen, maar als je dingen gaat roepen die de meeste NL'ers op de borst stuit krijg je standaard reply te horen als 'terug naar je eigen land, uitkeringen en nog meer van die shit'. Ik veeg mijn reet af met figuren als Redbull en hardcore retenlikkers van Wilders a la Feestbeest.
En dat is nou precies wat ik in eerdere posts bedoelde met 'hypocriet'. Nu is het weer de donkere medemens die zich onterecht benadeeld voelt. Nu is het weer de donkere medemens die zogenaamd meteen in de slachtofferrol duikt, man je spreekt die gast net aan op basis van misdragingen van TOTAAL ANDERE mensen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef Redbullkid het volgende:
Normaal praat ik over 'wij' als in alle bewoners van Nederland. Maar als er een discussie is waarbij een donker iemand zich weer eens benadeeld voelt, terwijl er niks aan de hand is dan moet ik wel.
We vallen in herhaling. Ik heb je eerder al uitgelegd dat er in Nederland zowel intolerante als tolerante Nederlanders zijn. Ook over gebruiken van allochtonen wordt vaak genoeg geklaagd.quote:Of vind je het normaal om 5 jaar elk jaar te gaan huilen om een kinderfeest terwijl je wel acht dat hetzelfde land al jouw cultuurdingetjes accepteerd en hieraan meewerkt? Dat is pas hypocriet.
Niet alle medelanders zijn gastarbeiders.quote:En zeker ondankbaar als je zegt dat Nederland niet tolerant is en niks voor de gastarbeiders doet. Moet je eens naar Zwitserland gaan hierna, mongool kijken hoe 'kut' Nederland wel niet was. Je komt daar waarschijnlijk geeneens binnen.
In tegenstelling tot jou ben ik wel redelijk in staat onderscheid te maken binnen etnische groepen, dit op basis van het gedrag van mensen. Hierdoor ben ik in staat onderscheid te maken tussen mensen die bijvoorbeeld kritiek hebben op de Zwarte Piet (sterker nog, zelfs deze groep is weer onder te verdelen in groepen) en mensen die zich op straat misdragen, die de criminaliteit ingaan, die niet werken, een uitkering trekken, etc.quote:Hoe zou jij reageren als je naar jouw mening als land zoveel mogelijk doet voor anderen en mensen vinden het nooit genoeg, velen verneuken de maatschappij/samenleving en daarnaast willen ze ook de culturen verpesten waar je gehecht aan bent? Ik denk dat elk mens met een beetje zelfrespect hier tegen in zou gaan.
Blijf gewoon van mijn cultuur af
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik me de frustratie goed kan voorstellen wanneer een stelletje figuren, waarvan het nog maar de vraag is of zij zelf al wat hebben bijgedragen aan de maatschappij, op zo'n manier reageert.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:02 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ja, want teksten van anderen ontnemen hem de volledige verantwoordelijkheid over wat hij schrijft
Ja, dat kan ik snappen. Maar begrijp me niet verkeerd. Snap je dan niet dat als je alleen maar ziet dat er vanaf andere bevolkingsgroepen binnen je eigen land alleen maar gezeik komt dat je het op een gegeven moment gewoon genoeg is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is er mis met kritiek op BEPAALDE GROEPEN Nederlanders? Piye heeft volgens mij ook vaak genoeg kritiek op BEPAALDE GROEPEN medelanders.
Waarom zou je mensen niet mogen bekritiseren, bijvoorbeeld op basis van hun gedrag. Dat slaat tenminste ergens op en is stukken beter dan wat bijv. Redbullkid doet. Die spreekt namelijk individuen aan op basis van het gedrag van EEN GROEP, terwijl dat individu geen zak met dat gedrag te maken heeft.
En ja, ik kan begrijpen dat iemand het even zat wordt en zegt dat hij zo snel mogelijk weg wil wanneer mensen hem blijkbaar niet als Nederlander zien.
Sorry hoor HCFeestbeest, maar wanneer jij je gewoon goed gedraagt, hard werkt, studeert of een goede baan hebt, maar zodra jij een mening hebt die de ander niet bevalt, begint de ander jou meteen aan te spreken op jouw afkomst... overal om je heen zie je negatieve reacties over 'die zeiknegers' en zelfs in een normale discussie word jij aangevallen met een "JULLIE maken een kankerzooi van ons land"... kun je je dan echt niet voorstellen dat iemand zich dan op een gegeven moment best niet-welkom kanvoelen?
Ja want als iemand iets niet zegt en jou er daarna op wijst dat hij dit niet gezegd heeft, dan is hij laf? Alsof jij in zijn hoofd kan kijken en zijn eigenlijke bedoelingen weet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:08 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ja, doe maar laf en ontken je eigenlijke bedoelingen.
Hoe kunnen mensen de kans krijgen om wat bij te dragen aan de maatschappij als al het werk wordt ingepikt, en geld voor nieuw werk naar Griekenland gaat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik me de frustratie goed kan voorstellen wanneer een stelletje figuren, waarvan het nog maar de vraag is of zij zelf al wat hebben bijgedragen aan de maatschappij, op zo'n manier reageert.
Hij verdiend het om zo behandeld te worden omdat het gewoon een kneus is die poep praat. Zo zou ik ook tegen een Nederlander gereageerd hebben alleen dan zonder "keer anders terug naar je eigen land". Die zou ik vragen te verhuizen naar waar het beter isquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En Piye is volgens jou de Zwarte Pieten discussie gestart en hij is volgens jou voor het afschaffen v/d Zwarte Piet? En hij verdient het daarom om ook zo behandeld te worden?
Jammer dan. Moet ie zich maar gedragenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vind je het gek dat hij zo'n opmerking maakt, nadat jullie op zo'n schofterig manier op zijn posts reageren. Ik vind het echt schandalig zo'n manier van reageren.
Dat noemen wij in Nederland lafheid. Om een verkondiging heen draaien, aanzet hebben om dergelijke verkondiging te plaatsen, maar als deze persoon geconfronteerd wordt, doen alsof zijn neus bloedt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want als iemand iets niet zegt en jou er daarna op wijst dat hij dit niet gezegd heeft, dan is hij laf? Alsof jij in zijn hoofd kan kijken en zijn eigenlijke bedoelingen weet.
Ik ontken niks. Voor mij is het heel simpel. Ik ben hier geboren, op mijn paspoort staat dat ik een Nederlander ben, ik spreek de Nederlandse taal, en zelfs mijn favoriete voetbalclub is een Nederlandse. Ik maak dus deel uit van deze samenleving en ben in die zin dus een Nederlander. Dat ik niet tot het Nederlandse volk behoor is mij al vroeg genoeg duidelijk gemaakt, dus die illusie koester ik niet. En ik hoef niet als geintegreerd beschouwd te worden, vanwege mijn associaties met de uitdrukking.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:08 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ja, doe maar laf en ontken je eigenlijke bedoelingen.
En ik veeg mijn reet met afvalnegers zoals jij. Jij bent één van de redenen dat ik nu een hekel begin te krijgen aan mijn buitenlandse Nederlanders. Genoeg is genoeg. En voor mij is dat dus nu.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, kerel. Tolerantie moet van twee kanten komen, maar als je dingen gaat roepen die de meeste NL'ers op de borst stuit krijg je standaard reply te horen als 'terug naar je eigen land, uitkeringen en nog meer van die shit'. Ik veeg mijn reet af met figuren als Redbull en hardcore retenlikkers van Wilders a la Feestbeest.
Ben ik een goed ingeburgerde Engelse als ik op mijn paspoort het woordje Nederlandse door Engelse vervang, de Engelse taal spreek en fan ben van Mr Bean? Denk het niet he?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik ontken niks. Voor mij is het heel simpel. Ik ben hier geboren, op mijn paspoort staat dat ik een Nederlander ben, ik spreek de Nederlandse taal, en zelfs mijn favoriete voetbalclub is een Nederlandse. Ik maak dus deel uit van deze samenleving en ben in die zin dus een Nederlander. Dat ik niet tot het Nederlandse volk behoor is mij al vroeg genoeg duidelijk gemaakt, dus die illusie koester ik niet. En ik hoef niet als geintegreerd beschouwd te worden, vanwege mijn associaties met de uitdrukking.
Oehh, mijn handen trillen van angst.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
En ik veeg mijn reet met afvalnegers zoals jij. Jij bent één van de redenen dat ik nu een hekel begin te krijgen aan mijn buitenlandse Nederlanders. Genoeg is genoeg. En voor mij is dat dus nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap zo veel, maar dat maakt het niet opeens terecht om een onschuldige of hardwerkende medelander op zo'n manier te behandelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:12 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik snappen. Maar begrijp me niet verkeerd. Snap je dan niet dat als je alleen maar ziet dat er vanaf andere bevolkingsgroepen binnen je eigen land alleen maar gezeik komt dat je het op een gegeven moment gewoon genoeg is?
Ja want door iemand aan te spreken op het gedrag van ANDEREN laat je natuurlijk echt niet over je heenlopen...quote:Ik snapte jouw post al voordat je dit typte. Maar dat betekend niet dat ik over me heen laat lopen. Als je te ver gaa, ben ik de eerste die dat gewoon eerlijk tegen jou zegt.
Waarom haal je steeds dat 'vind je me soms een racist'-zinnetje erbij? Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik het niet eens had over racisme en toch kom je er weer mee. Lijkt wel alsof je aan het vissen bent naar iets.quote:Of je dan vind of ik een racist ben, kan me geen flikker interesseren. Ik geef gewoon mijn mening. Als ik naar Turkije verhuis, verwacht ik niet van hen dat ze een kerk voor mij neerzetten of alles gaan aanpassen om mij te plezieren. Dan hou ik gewoon mijn bek en hou ik mij aan de normen, waarden en gebruiken van Turkije. Zoals het hoort.
Wat heeft Nederland met Zwitserland te maken. In sommige landen word je gestenigd wanneer voor overspel, en dan? Moeten we dingen maar oké vinden omdat het er in andere landen anders/'erger' aan toe gaat?quote:Helaas zie ik dit vreemd genoeg niet in dit land.....
Zoals ik al zei in Zwitserland zou je gewoon je bek moeten houden en blij moeten zijn dat je er uberhaut mag wonen ;-).
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oehh, mijn handen trillen van angst.Hopelijk trillen ze niet als je weer een paar hondertjes van meneer Cohen ontvangt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr gr. de KLB Keizer
Misschien als je daarnaast ook nog je geslacht verandert ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:18 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ben ik een goed ingeburgerde Engelse als ik op mijn paspoort het woordje Nederlandse met Engelse vervang, de Engelse taal spreek en fan ben van Mr Bean? Denk het niet he?
Watquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:19 schreef Piye het volgende:
[..]
Misschien als je daarnaast ook nog je geslacht verandert ja.
Even los v/h feit dat de 'rot op naar een ander land'-opmerkingen ook bij autochtone Nederlanders echt te zielig voor woorden zijn (je gaat namelijk niet inhoudelijk de discussie aan maar speelt op de man en maakt mensen monddood), ging je bij Piye nog een stapje verder.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:13 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hij verdiend het om zo behandeld te worden omdat het gewoon een kneus is die poep praat. Zo zou ik ook tegen een Nederlander gereageerd hebben alleen dan zonder "keer anders terug naar je eigen land". Die zou ik vragen te verhuizen naar waar het beter is
Een Engelse is een vrouwtje.quote:
Engelse manquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Een Engelse is een vrouwtje.Ik dacht, laat ik maar even een lolletje maken om ons allemaal een beetje op te vrolijken.
Hahaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Hopelijk trillen ze niet als je weer een paar hondertjes van meneer Cohen ontvangt.
Want een mening die jou niet bevalt zie jij als 'niet gedragen'?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jammer dan. Moet ie zich maar gedragen
Misschien dat je even op eigen titel wil spreken? Volgens mij heeft niemand jou aangesteld als volksvertegenwoordiger van 'de Nederlanders'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:14 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dat noemen wij in Nederland lafheid.
Ja want jij weet natuurlijk precies wat iemand bedoelt en als hij duidelijke uitleg geeft wat hij precies bedoelt, dan weet jij natuurlijk dat hij eigenlijk iets anders bedoelde. Tuurlijk...quote:Om een verkondiging heen draaien, aanzet hebben om dergelijke verkondiging te plaatsen, maar als deze persoon geconfronteerd wordt, doen alsof zijn neus bloedt.
Een Engelsman dus, maar het was maar een grapje hoor. Even iets luchtigers in dit topic. Qua discussie komen we toch nergens met z'n allen.quote:
Nee hoor. De enige reden waarom je een hekel krijgt aan buitenlandse Nederlanders ben jij zelf. Jij bent namelijk steeds degene die een groep aanspreekt op basis v/h gedrag van individuen. Deed je dit niet, dan had je immers op basis van onenigheid met 1 user (Jellereppe) een hekel gekregen aan deze user en niet aan 'buitenlanders'quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
En ik veeg mijn reet met afvalnegers zoals jij. Jij bent één van de redenen dat ik nu een hekel begin te krijgen aan mijn buitenlandse Nederlanders. Genoeg is genoeg. En voor mij is dat dus nu.
Ik weet echt wel wat we in Nederland lafheid noemen. Hoef je geen volksvertegenwoordiger voor te zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien dat je even op eigen titel wil spreken? Volgens mij heeft niemand jou aangesteld als volksvertegenwoordiger van 'de Nederlanders'.
Ja, want ik heb geen autisme.quote:Ja want jij weet natuurlijk precies wat iemand bedoelt en als hij duidelijke uitleg geeft wat hij precies bedoelt, dan weet jij natuurlijk dat hij eigenlijk iets anders bedoelde. Tuurlijk...
Noem me dom en ga niet inhoudelijk op me inquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef deadprez het volgende:
ah het kaalkopje is zijn domheid weer flink aan het etaleren zie ik.
Alles is ondertussen wel gezegd volgens mij, je wil het gewoon niet snappen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:29 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Noem me dom en ga niet inhoudelijk op me in![]()
Deja vu
Als alles gezegd is, wat doe je hier dan nog?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Alles is ondertussen wel gezegd volgens mij, je wil het gewoon niet snappen.
Mensen die niet doorhebben dat verschillende mensen verschillende meningen en interpretaties hebbenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik weet echt wel wat we in Nederland lafheid noemen. Hoef je geen volksvertegenwoordiger voor te zijn
Heeft weinig te maken met autisme. In principe ben je iemand woorden in de mond aan 't leggen en zelfs wanneer de persoon aangeeft iets anders te bedoelen zeg je "echt niet! Ik weet dat je stiekem dat ene bedoelde".quote:[..]
Ja, want ik heb geen autisme.
Het topic lezen en mijn postcount opkrikken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:30 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Als alles gezegd is, wat doe je hier dan nog?
Doe dat dan niet ten koste van mij, dankjewel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:31 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het topic lezen en mijn postcount opkrikken.
Denk je dat ik niet weet dat er verschillende groepen zijn en het daardoor moeilijk te beredeneren is? Tuurlijk weet ik dat wel. Het gaat puur om het principe en de hypocriesie van jullie zelf die hier juist de das om doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat ik in eerdere posts bedoelde met 'hypocriet'. Nu is het weer de donkere medemens die zich onterecht benadeeld voelt. Nu is het weer de donkere medemens die zogenaamd meteen in de slachtofferrol duikt, man je spreekt die gast net aan op basis van misdragingen van TOTAAL ANDERE mensen.
Weet je nog: "JULLIE". Of bedoelde je met "JULLIE" niet Piye? Want dan zou ik toch even opzoeken wat het woord betekent.
[..]
We vallen in herhaling. Ik heb je eerder al uitgelegd dat er in Nederland zowel intolerante als tolerante Nederlanders zijn. Ook over gebruiken van allochtonen wordt vaak genoeg geklaagd.
En welke 'cultuurdingetjes' van deze Zwarte Piet-klagers worden eigenlijk geaccepteerd?
[..]
Niet alle medelanders zijn gastarbeiders.
En ben hier in een eerdere post uitgebreid op ingegaan. Maar dat stuk heb je toen genegeerd. Ik zal het stuk voor dit keer nogmaals erbij halen:
"Hoe kun je al deze verschillende groepen in 1 adem noemen? Waarom zou de ene groep dankbaar moeten zijn voor wat Nederland voor bijv. een ander groep doet. Waarom zouden medelanders überhaupt dankbaarder moeten zijn voor 'wat ze krijgen van de staat' dan autochtonen?
Slaat helemaal nergens op, dankbaarheid per groep willen meten. Moet je doen op basis van een individu. Iemand die z'n leven lang veel belasting afdraagt en weinig gebruik maakt v/d sociale voorzieningen, denk dat de staat eerder zo'n persoon dankbaar zou moeten zijn. Mag zo'n persoon dan opeens geen kritiek hebben?
Iemand die z'n leven lang een uitkering heeft, misbruik maakt van de voorzieningen, is weer een ander geval. Maar waarom zou een zoveelste generatie allochtone uitkeringstrekker dankbaarder moeten zijn dan een autochtone uitkeringstrekker?"
[..]
In tegenstelling tot jou ben ik wel redelijk in staat onderscheid te maken binnen etnische groepen, dit op basis van het gedrag van mensen. Hierdoor ben ik in staat onderscheid te maken tussen mensen die bijvoorbeeld kritiek hebben op de Zwarte Piet (sterker nog, zelfs deze groep is weer onder te verdelen in groepen) en mensen die zich op straat misdragen, die de criminaliteit ingaan, die niet werken, een uitkering trekken, etc.
Ik krijg sterk het idee dat het voor jou allemaal 1 groep is en dat jij het mensen die kritiek hebben op de Zwarte Piet, mensen die mogelijk een goede baan hebben, zich verder goed gedragen, etc, het aanrekent dat totaal andere mensen, zich misdragen. Dit omdat ze beiden tot de groep medelanders behoren.
Zolang jij niet in staat bent te beseffen dat er zowel binnen de autochtonen als binnen de medelanders verschillende mensen/meningen/gedragen zijn, valt met jou niet te discussiëren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:32 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Denk je dat ik niet weet dat er verschillende groepen zijn en het daardoor moeilijk te beredeneren is? Tuurlijk weet ik dat wel. Het gaat puur om het principe en de hypocriesie van jullie zelf die hier juist de das om doen.
Waarom moet ik met zoveel verschillende gebruiken van andere culturen leven, maar is er andersom 0,0 respect voor Nederland, haar normen/waarden/gebruiken en cultuur? Het is blijkbaar nooit genoeg, en het lijkt er op alsof met alles de grens word opgezocht. Net kleine kinderen..
De zwarte Pieten discussie maakt mij op dit punt racistisch, terwijl ik normaal gesproken niet zo ben. Maar geen respect heen, is een dikke middelvinger terug. Of het nou een Nederlander, een turk of een neger is.
Als je een pauper ben, ben je gewoon een pauper. Ook al ben je een kankersmurf en ben je blauw geboren interesseert het me geen neuk. Ik beoordeel mensen op hoe ze zijn en wat ze zeggen ipv hoe ze eruit zien. Alleen als we over een groep praten, praat ik over de indruk die een bepaalde groep mij gegeven heeft. Dit gaat dan over levenservaring en wat je om je heen ziet (evt media). En dat de meeste allochtonen bekend staan als criminelen en uitkeringstrekkers ken je niet op mij afschuiven. Dat doen teveel mensen binnen deze groepen toch echt zelf, en als je daarnaast ook nog eens gaat zeiken (al ben je misschien een goede allochtoon/kleurling) kan dat in het verkeerde keelgat schieten.
Als je gedraagd als een Nederlander, zal je gezien worden als een Nederlander. Als je dit niet doet, moet je ook niet huilen als je als een buitenlander gezien word.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik ontken niks. Voor mij is het heel simpel. Ik ben hier geboren, op mijn paspoort staat dat ik een Nederlander ben, ik spreek de Nederlandse taal, en zelfs mijn favoriete voetbalclub is een Nederlandse. Ik maak dus deel uit van deze samenleving en ben in die zin dus een Nederlander. Dat ik niet tot het Nederlandse volk behoor is mij al vroeg genoeg duidelijk gemaakt, dus die illusie koester ik niet. En ik hoef niet als geintegreerd beschouwd te worden, vanwege mijn associaties met de uitdrukking.
En WTF is dit?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:32 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Maar blijf het voorral enkel van je eigen kant zien, en blijf maar denken dat wij elk jaar vieren dat wij jullie als slaafjes hadden vroeger..
Ik voel mij niet verantwoordelijk voor de slavenhandel, want ik zou nooit diezelfde keuze maken om iemand als slaaf te nemen. En ik hou er niet van om als racist gezien te worden omdat ik waarde hecht aan een kinderfeest die hedendaags niets met racisme te maken heeft.
Het is alleen zeiken om het zeiken. Aandacht vragen en lekker zielig doen. Maar dat doe je dan maar met iets anders, en niet met een fucking kinderfeest die ook nog eens traditie is.
Bemoei je gewoon niet met onze cultuur, doe er niet aan mee als je het niks vind. Maar probeer niet iets te veranderen waar je geen tyfus mee te maken hebt.
Dat je Sinterklaas viert maakt je geen racist. MAAR, als ik zeg dat ik Zwarte Piet wel erg veel aan vindt doen als een negerkarikatuur (wat het ook is natuurlijk) en jij reageert met "Rot dan lekker op naar je eigen land, jullie verpesten onze maatschappij alleen maar." dan is dat deel hetgene dat jou racistisch maakt, niet het feit dat jij Sinterklaas een leuk feest vindt.quote:
Ik ben niet verantwoordelijk voor dat. Verder is er een verschil tussen je mening geven en ophouden, keer na keer hetzelfde te zeggen en het blijven doen tot je je zin krijgt. Dat is namelijk erg irritant.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap zo veel, maar dat maakt het niet opeens terecht om een onschuldige of hardwerkende medelander op zo'n manier te behandelen.
Snap jij dan niet dat het frustrerend kan zijn wanneer jij hier geboren bent, keihard werkt, altijd je medemens helpt, een goede studie of goede baan hebt, en jij dan toch door mensen wordt aangesproken op basis van het gedrag van ANDEREN. 'Want hey, dat zijn medelanders en jij bent ook een medelander'.
[..]
Ja want door iemand aan te spreken op het gedrag van ANDEREN laat je natuurlijk echt niet over je heenlopen...
[..]
Waarom haal je steeds dat 'vind je me soms een racist'-zinnetje erbij? Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik het niet eens had over racisme en toch kom je er weer mee. Lijkt wel alsof je aan het vissen bent naar iets.
Dan hou jij je bek? Prima, moet jij weten. Maar waarom zou iemand niet zijn mening mogen geven omdat hij ergens niet geboren is? En nog belangrijker: Piye is wel hier geboren, waarom zou hij niet zijn mening mogen geven? Omdat zijn ouders hier niet zijn geboren? Sterker nog, een aanzienlijk deel v/d allochtonen heeft nooit een andere nationaliteit gehad dan de Nederlandse, hun ouders ook niet, overgroot ouders en over-overgroot ouders ook niet, etc.
Wanneer precies mag je dan wel je mening geven volgens jou?
[..]
Wat heeft Nederland met Zwitserland te maken. In sommige landen word je gestenigd wanneer voor overspel, en dan? Moeten we dingen maar oké vinden omdat het er in andere landen anders/'erger' aan toe gaat?
Jullie doen toch beiden precies hetzelfde bij mij of niet dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Even los v/h feit dat de 'rot op naar een ander land'-opmerkingen ook bij autochtone Nederlanders echt te zielig voor woorden zijn (je gaat namelijk niet inhoudelijk de discussie aan maar speelt op de man en maakt mensen monddood), ging je bij Piye nog een stapje verder.
Je probeerde zijn mening minder waard te maken door hem schuldig te stellen aan de misdragingen van ANDEREN.
Ehm.. Ik geef geen ene fuck om Nederlandse wetten. Ik geef nog meer om het Sinterklaasfeestquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want een mening die jou niet bevalt zie jij als 'niet gedragen'?
Je snapt volgens mij echt niet waar je mee bezig bent he? In Nederland hechten we juist veel waarde aan de vrijheid van meningsuiting. Sterker nog, JIJ bent nu degene die de Nederlandse cultuur op dat gebied verloochent.
En dat is nu precies die hypocrisie waar ik het eerder over had. Je doet alsof je zo tolerant bent, maar wanneer iemand een mening heeft die jou niet bevalt schaar je dit onder 'hij misdraagt zich' en geeft dit jou een vrijbrief om de ander als persoon te schofferen ipv dat je inhoudelijk op hem ingaat.
Dit is al de 1000e keer dat ik deze discussie voer. En heb genoeg redenen om buitenlanders te kunnen haten. Maar daar schiet ik niets mee op, daarnaast heb ik ook positieve voorbeelden. Helaas zijn er niet erg veel positieve voorbeeldenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee hoor. De enige reden waarom je een hekel krijgt aan buitenlandse Nederlanders ben jij zelf. Jij bent namelijk steeds degene die een groep aanspreekt op basis v/h gedrag van individuen. Deed je dit niet, dan had je immers op basis van onenigheid met 1 user (Jellereppe) een hekel gekregen aan deze user en niet aan 'buitenlanders'
Wat doe je dan nog hierquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Ik ben mijn respect voor de gemiddelde Nederlander al tijden geleden verloren.
Omdat in zo'n situatie als deze je wel in wij-zij MOET denken, dat doe je nou eenmaal door een discussie te starten over racisme..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zolang jij niet in staat bent te beseffen dat er zowel binnen de autochtonen als binnen de medelanders verschillende mensen/meningen/gedragen zijn, valt met jou niet te discussiëren.
Dit omdat de discussie steeds verzand in een "waarom moeten wij X, terwijl zij Y doen".
Ik heb je echt heleboel keer geprobeerd uit te leggen dat deze redenatie niet klopt. Zoals ik ook al meerdere malen heb aangegeven:
Waarom zou iemand die wordt meegeteld onder de medelanders, terwijl hij hier is geboren, terwijl zijn voorouders al generaties de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, iemand die keihard werkt, veel belasting afdraagt aan de staat, goede dingen doen voor zijn omgeving, etc... waarom zou zo iemand niet zijn mening mogen geven wanneer deze mening Redbullkid niet bevalt?
Sorry, ik ben op werk en kan deze discussie eigenlijk niet voeren. Ik weet niet of jij of een ander dat zei.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En WTF is dit?
Wil je nou even ophouden mij woorden in de mond te leggen. Gatver wat een smerige manier van discussiëren. WAAR heb ik gezegd dat er een link is tussen Sinterklaas en de slavernij? Waar heb ik jou of het Sinterklaasfeest racistische genoemd????
Waar komt dit de hele tijd vandaan???? Deze verkapte beschuldigingen
Jullie? Nederlanders?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:44 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jullie doen toch beiden precies hetzelfde bij mij of niet dan?
Of mogen alleen Nederlanders dit doen?
Want iemand die hier geboren is, is hier te gast? Iemand van wie de ouders hier geboren zijn of van wie de ouders en zelfs verdere voorouders ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, die is hier te gast?quote:Wat doe jij als iemand die hier te gast is alleen maar loopt te klagen over je eigen land? Dan vraag je hem toch ook om weg te gaan. Niemand dwingt je hier om te blijven?
Dankbaar? Ben je mij liever kwijt? Ben ik niet dankbaar? En waarvoor moet ik precies dankbaar zijn? Wie zegt dat de Nederlandse staat mij, en mijn voorouders niet dankbaar moet zijn voor de belasting die we hebben afgedragen en afdragen?quote:We zijn je liever kwijt dan rijk hoor. Ik bied liever woon en leefgelegenheid voor mensen die wel dankbaar en blij kunnen zijn ipv nooit tevreden.
Je weet dat ik dat niet zomaar zei ;-). Er zat een hele verhaal/redenatie bij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat je Sinterklaas viert maakt je geen racist. MAAR, als ik zeg dat ik Zwarte Piet wel erg veel aan vindt doen als een negerkarikatuur (wat het ook is natuurlijk) en jij reageert met "Rot dan lekker op naar je eigen land, jullie verpesten onze maatschappij alleen maar." dan is dat deel hetgene dat jou racistisch maakt, niet het feit dat jij Sinterklaas een leuk feest vindt.
Pure onzin. Je kan ook mensen indelen op basis van hun mening, hun gedragingen of misdragingen, etc.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Omdat in zo'n situatie als deze je wel in wij-zij MOET denken, dat doe je nou eenmaal door een discussie te starten over racisme..
Hoe moet ik dan het verschil aangeven? Kan toch niet elke mogelijke groep gaan beschrijven -_-. Er moet 1 rechte lijn getrokken worden.
Naar mijn mening laten we elkaar in zijn/haar waarde en blijven we van elkaars cultuur af. Het is immers aan onszelf of we eraan meedoen ja of nee. Ik pleit dus niet alleen voor mijn Sinterklaasfeest, maar ook voor andere culturen. Laat iedereen gewoon zijn cultuurtje en pleziertje hebben. En als je dan een feest/cultuur ding wil pakken, pak dan niet een kinderfeest want dat is echt heel gaar..
Wanneer ben je weg?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Je leest mijn posts niet, dus ik ga hier niet op in.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jullie? Nederlanders?
Ben ik nu in gesprek met jou of met alle Nederlanders? En ben jij nu in gesprek met 'medelanders' of met 1 persoon: KreKkeR...? Je weet niks over mijn achtergrond, maar je stikt al bijna in je eigen aannames. Terwijl je natuurlijk ook gewoon kan proberen om puur te reageren op basis van de inhoud van mijn posts.
[..]
Want iemand die hier geboren is, is hier te gast? Iemand van wie de ouders hier geboren zijn of van wie de ouders en zelfs verdere voorouders ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, die is hier te gast?
[..]
Dankbaar? Ben je mij liever kwijt? Ben ik niet dankbaar? En waarvoor moet ik precies dankbaar zijn? Wie zegt dat de Nederlandse staat mij, en mijn voorouders niet dankbaar moet zijn voor de belasting die we hebben afgedragen en afdragen?
Wie weet heb jij wel vele malen minder betekent voor de Nederlandse staat. Dus waar beoordeel je mij nu eigen precies op als ik vragen mag?
Dit doe ik dan ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Pure onzin. Je kan ook mensen indelen op basis van hun mening, hun gedragingen of misdragingen, etc.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij begon jij al met opmerkingen als "flikker op naar je thuisland" omdat Piye een kritische mening had.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik niet mogen zeggen dat je op moet rotten naar je eigen land als je het naar eigen zeggen zo kut vind hier dan?
Ik reageer gewoon heel inhoudelijk op jouw posts. Of heb je het nu over latere posts? Want je kan niet verwachten dat ik op basis van latere posts reageer in een oude post.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je leest mijn posts niet, dus ik ga hier niet op in.
En dus ga je op die manier mensen die er geen zak mee te maken hebben gehad respectloos behandelen? Nice.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Redbullkid het volgende:
Ik zit in elk geval te wachten op het punt dat het word afgeschaft of veranderd. In dat geval ga ik ook geen respect meer hebben voor andere culturen. Zal mij dan ook een zorg wezen dan. Geen respect voor onze cultuur dan heb ik zeker geen respect voor jouw cultuur in mijn eigen land.
Moet toch gvd niet gekker worden..
En jij doet precies hetzelfde. Ook nice.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.
De negers van boven de 400 jaar gaan daar ook echt gebukt onder inderdaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Jij mag mij best een zeikerd vinden. Hoe ik denk en spreek is een gevolg van mijn eigen ervaringen. En ondanks dat jij beweert niet te geven om huidskleur, draag jij ook bij aan deze ervaringen. Want wees nou even eerlijk. Hoezo begon je te roepen dat ik 1 van de mensen ben die Nederland verpest? Omdat ik stelde dat veel Nederlanders opeens een stuk minder goedaardig zijn als een allochtoon een mening geeft die ze niet bevalt. Dus je bewijst alleen maar m'n punt, omdat m'n punt je boos maakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:38 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je gedraagd als een Nederlander, zal je gezien worden als een Nederlander. Als je dit niet doet, moet je ook niet huilen als je als een buitenlander gezien word.
Anderzijds voor hen die mij racistisch noemen, ik geef geen fuck om Nederland of welk land dan ook. Ik zie het als een plek op de wereld, waar ik geen waarde aan hecht. Wel hecht ik waarde aan mensen hun reacties en gedachtes van mensen, ik laat iedereen vrij in hun keuzes kwa culturen ik misgun dat niemand. Want ik wil niet dat dit mij misgunt word.
Helaas gaat het daar fout. Want dit blijkt dus niet het geval. De Nederlander associeert Zwarte Piet niet met een neger, en zowel dan komt dat sinds deze discussie. Racisme werd steeds minder een issue, en door elkaar racist te noemen en problemen te blijven zoeken zorgen we dat alles alleen maar erger word ipv beter.
Ik behandel iemand zoals ie over komt en sorry Jelle en Piye jullie komen echt over als een stelletje zeikerts die graag in de slachtofferrol kruipen en nooit tevreden zijn.
Wanneer ik naar mijn mening genoeg herstelbetalingen heb ontvangen van de Nederlandse overheid.quote:
Ik vermoed dat de slavernij en kolonisatie nog degelijk invloed heeft op de cultuur van sommige negers uit de voormalige koloniën. Dit omdat het nog niet zo heel lang geleden was dat negers als minderwaardig werden gezien (en sommigen hierdoor juist blank als beter gingen zien, waardoor anderen zich juist ging afzetten tegen blank), waarbij dit soort frustraties ook deels kunnen worden overgebracht op de kinderen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef very het volgende:
[..]
De negers van boven de 400 jaar gaan daar ook echt gebukt onder inderdaad
Gedraag je dan ook alsof het zo is, of ga niet klagen als je niet als Nederlander gezien word.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij begon jij al met opmerkingen als "flikker op naar je thuisland" omdat Piye een kritische mening had.
Waarbij je met thuisland aangeeft niet te kunnen begrijpen dat Nederland voor veel medelanders het thuisland is.
Weet je wat er zo racistisch aan is? Dat elk commentaar van een allochtoon de mond wordt gesnoerd op die manier. Ik had niet gezegd dat ik het kut vond in Nederland toen jij begon met "flikker op", ik nuanceerde slechts het beeld van hoe perfect Nederland zou zijn. Dus eigenlijk zou ik omdat ik een andere huidskleur heb alles aan Nederland geweldig moeten vinden of anders oprotten? Gek dat dat als racistisch wordt gezien inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je weet dat ik dat niet zomaar zei ;-). Er zat een hele verhaal/redenatie bij.
Maar waarom zou ik niet mogen zeggen dat je op moet rotten naar je eigen land als je het naar eigen zeggen zo kut vind hier dan? Moet ik blij zijn dan dat iemand in dit land is die er niet wil zijn? Er zijn genoeg anderen die hier wel graag willen wonen en het ook verdienen. En mensen die hier niet vandaan (denken) te komen en denken het elders beter te hebben, heb ik daarom ook het liefst ergens anders.
Best een normale gedachte vind ik zelf. Dat de maatschappij dat als racistisch ziet, is de maatschappij haar probleem. De gemiddelde mens is toch een mongool, dus de maatschappij slaat sowieso nergens op.
Nee, ik heb het over de Nederlanders (blanke en gekleurde) vs Allochtonen die zich niet aan kunnen passen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh? Ik heb niks anders gezien dan Nederlanders vs 'jullie medelanders'.
Begrijp ik je nou goed dat jij van mening bent dat we eigenlijk nooit kritiek mogen hebben op aspecten van de Nederlandse samenleving? Of mag dit alleen niet wanneer je tot de groep 'medelanders' behoort? Of mag dit wellicht alleen gegeven worden wanneer jij het ermee eens bent?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:05 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gedraag je dan ook alsof het zo is, of ga niet klagen als je niet als Nederlander gezien word.
Eh, er zijn ook enkele autochtonen tegen de Zwarte Piet, mocht je daarop doelen met het 'zich niet kunnen aanpassen'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:07 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de Nederlanders (blanke en gekleurde) vs Allochtonen die zich niet aan kunnen passen.
Waarom precies zouden Piye en ik daar bij horen?quote:Dat jij een Piye er bij (willen) horen blijkbaar, is niet mijn schuld.
Inderdaad. Maar het is gewoon stom om de link te gaan leggen met slavernij, omdat de kinderen de link niet uit zichzelf leggen, maar door al deze onzin opeens wél de link opgelegd krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de slavernij en kolonisatie nog degelijk invloed heeft op de cultuur van sommige negers uit de voormalige koloniën. Dit omdat het nog niet zo heel lang geleden was dat negers als minderwaardig werden gezien (en sommigen hierdoor juist blank als beter gingen zien, waardoor anderen zich juist ging afzetten tegen blank), waarbij dit soort frustraties ook deels kunnen worden overgebracht op de kinderen.
Ik denk echter dat dit een totaal andere discussie is, waarbij het alleen maar verwarrend is deze te koppelen aan de Zwarte Piet-discussie. Al kunnen bepaalde frustraties bepaalde emoties wellicht deels verklaren.
Yup. Want een mening die niet wordt gedeeld door Funkel, Redbullkid en HC, dat moet wel van een troll komen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:08 schreef Funkel het volgende:
Jellereppe, Piye en Krekker zijn echt de beste trollaccounts die Fok ooit heeft gekend
Het enige wat me boos maakt is dat van mij verwacht word dat ik mijn bek hou over andere culturen en de dingen die daarbij horen. Prima dit vind ik geen probleem en gun ieder zijn ding zodat hij/zij zich thuis voelt. Maar dat ik ook mijn bek moet houden als diezelfde groep mijn culturele dingen wilt afpakken en mij racistisch zit te noemen. Terwijl er helemaal niets aan de hand is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef Piye het volgende:
[..]
Jij mag mij best een zeikerd vinden. Hoe ik denk en spreek is een gevolg van mijn eigen ervaringen. En ondanks dat jij beweert niet te geven om huidskleur, draag jij ook bij aan deze ervaringen. Want wees nou even eerlijk. Hoezo begon je te roepen dat ik 1 van de mensen ben die Nederland verpest? Omdat ik stelde dat veel Nederlanders opeens een stuk minder goedaardig zijn als een allochtoon een mening geeft die ze niet bevalt. Dus je bewijst alleen maar m'n punt, omdat m'n punt je boos maakt.
En het is altijd erg makkelijk om te roepen dat anderen in een slachtofferrol kruipen. Ik zou dat ook kunnen zeggen die zich aangevallen voelen door opmerkingen over Zwarte Piet. Ik voer deze discussie nu al jaren (ondanks dat ik me elk jaar voorneem me er niet in te mengen) en ik heb nog nooit gezegd dat Zwarte Piet afgeschaft zou moeten worden. Ik heb alleen gezegd dat Zwarte Piet overduidelijk op een negerkarikatuur gebaseerd is. Resultaat is vele blanke Nederlanders die zich aangevallen voelen, roepen dat ze echt geen racisten zijn, maar wel zoveel mogelijk punten moeten aanvoeren voor waarom racisme terecht is.
Nogmaals, verschil in kritiek leveren en het verschil accepteren (zoals het moet). Of doorgaan tot het verpest is en jij tevreden bent.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Begrijp ik je nou goed dat jij van mening bent dat we eigenlijk nooit kritiek mogen hebben op aspecten van de Nederlandse samenleving? Of mag dit alleen niet wanneer je tot de groep 'medelanders' behoort? Of mag dit wellicht alleen gegeven worden wanneer jij het ermee eens bent?
Sterker nog, de link met de slavernij is veels te kort door de bocht. De enige redelijk feitelijke link is dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op de karikatuur van de neger in knechtenpak. Of er überhaupt een verdere link met de slavernij is, is volledig onbekend. Het knechten-aspect kan enigszins zijn voortgekomen uit het rollenpatroon dat vroeger normaal was. Maar ook dat staat niet vast. Er kan immers ook gewoon sprake zijn van een neger die uit vrije wil helpt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef very het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het is gewoon stom om de link te gaan leggen met slavernij, omdat de kinderen de link niet uit zichzelf leggen, maar door al deze onzin opeens wél de link opgelegd krijgen.
Het is mij volledig onduidelijk waarom de VN zich hier überhaupt mee zou moeten bemoeien.quote:Wat ons sinterklaas-vierders betreft is er geen negatieve kant aan het hele zwarte pieten verhaal.
Wat me nog het meest ergert is dat men maar door blijft ouwehoeren hierover, zelfs tot aan de VN aan toe, terwijl de oplossing zo simpel is: dump de kroesharen en dikke lippen en ga van 100% zwart naar een zooi zwarte vegen over het gezicht en opeens zijn het geen negers meer, maar wel zwarte pieten.
Wat voor herstelbetalingen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Piye het volgende:
[..]
Wanneer ik naar mijn mening genoeg herstelbetalingen heb ontvangen van de Nederlandse overheid.
Het beeld dat jij schetst is mij eerlijk gezegd totaal vreemd. Er worden aan de lopende band discussies gevoerd over verschillende culturele uitingen. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou mogen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het enige wat me boos maakt is dat van mij verwacht word dat ik mijn bek hou over andere culturen en de dingen die daarbij horen. Prima dit vind ik geen probleem en gun ieder zijn ding zodat hij/zij zich thuis voelt. Maar dat ik ook mijn bek moet houden als diezelfde groep mijn culturele dingen wilt afpakken en mij racistisch zit te noemen. Terwijl er helemaal niets aan de hand is.
Snapte?
En ja ik ken de verschillende groepen, maar als jij realistisch kijkt, snap jij dus ook mijn frustratie in deze. En zo niet, kan je mij niet kwalijk nemen dat ik andersom ook geen neuk geef
De Nederlandse overheid noemt het "studiefinanciering".quote:
Nogmaals, verschil in discussie voeren en: net zo lang doorgaan tot je het verpest hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:23 schreef Piye het volgende:
[..]
[b]Het beeld dat jij schetst is mij eerlijk gezegd totaal vreemd. Er worden aan de lopende band discussies gevoerd over verschillende culturele uitingen. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou mogen.[/b]
[..]
De Nederlandse overheid noemt het "studiefinanciering".
Goed om te onthouden Redbullkid. Wanneer jij een bepaald standpunt hebt over een bepaald iets (bijv. over het suikerfeest of offerfeest, of iets anders), is het voortaan dus "Redbullkid, je hebt dit standpunt al in genoeg topics verkondigd, nu ophouden, want anders verpest je het voor jezelf". Toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nogmaals, verschil in discussie voeren en: net zo lang doorgaan tot je het verpest hebt
Dat is wel weer zo. In de Nederlandse samenleving mag je wel discussie voeren, alleen er mag aan de hand van die discussie natuurlijk geen enkele actie worden ondernomen. Daarom adviserende referenda.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nogmaals, verschil in discussie voeren en: net zo lang doorgaan tot je het verpest hebt
Ja klopt, vooral je (ex) vriendin staat nogal open voor niet Nederlanders.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik ben niet tolerant, het overgrote deel van de Nederlanders wel.
Het zou grappig zijn wat je allemaal zegt, als ik een vriendin had.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja klopt, vooral je (ex) vriendin staat nogal open voor niet Nederlanders.![]()
Is wel te merken dat je daar nogal gefrustreerd over bent als internetheld![]()
En het woord open is inderdaad uit te leggen als een woordspeling
Hier begint het alquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef boeraap het volgende:
Het gaat ook niet meer om fucking zwarte piet, het gaat veel dieper.
Leuk dat je de EU hier wilt bashen, maar die labelen ons helemaal niet als racistisch land.quote:Door de eu worden we gelabeld als Racistisch land, maar reken maar dat dit niet geld voor alle Nederlanders nee dit geld voor de blanke Nederlanders. Het is tegenwoordig een misdaad om wit te zijn want wij zijn racistisch, terwijl we dagelijks worden uitgemaakt voor kaaskop en weet ik het wat.
Zij is slechts de voorzitter, de VN is veel groter en heeft hiervoor wel degelijk mensen in Nederland zitten. Daarnaast zal zij zelf heus nog wel voet aan wal zetten, zodra het onderzoek begint.quote:Een of ander gaar VN wijf dat nog nooit voet aan wal heeft gezet in dit land wil dat Sinterklaas wordt verboden, ze weet gvd het verschil niet eens tussen Sinterklaas en de Kerstman, ze denkt dat het hetzelfde feest is. Ze snapt onze cultuur niet maar omdat zwarte piet zwart is is het racistisch.
Zwarte Piet is een zwarte knecht met een blackface van een witte, rijke, oude, wijze, machtige man en een deftig paard. Dan kun jij wel over slaven of iets anders beginnen wat hier helemaal los van staat, maar het beeld wat ik hierboven aangeef is gewoon racisme.quote:Allochtonen die willen dat zwarte piet veranderd word naar blank of andere kleuren, menen daar gewoon recht op te hebben want hun voorvaderen waren ooit slaven en daarom is het racistisch. Ja joh goed beargumenteerd, dat hele slaven gebeuren is verleden tijd move on.
Probleem=kritiek op zwart zijn zwarte pietquote:(gaat dit het fucking probleem oplossen? nee)
"Ja, de ander deed het ook dus wij mogen het en het is niet erg!!!!"quote:Arabieren hebben nog meer slaven verhandeld dan "het westen" maar nee wij zijn blank dus wij zijn racisten.
Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?quote:Slavernij bestaat al sinds de mens er is en ook wij blanken zijn slaven geweest van andere volkeren.
Vandaar dus de inburgeringscursus, die door de mensen zelf moet worden betaald.quote:Wij moeten maar keer op keer andere culturen en tradities hier in dit land accepteren maar die van ons word gewoon te weinig gerespecteerd, sterker nog we moeten het nu dus gaan inleveren.
Nee, tokkies zijn 'dit gedoe' gewoon helemaal zat en komen met de meest domme argumenten aanzetten. De discussie is nog maar net begonnen.quote:Dit land is dit gedoe gewoon helemaal zat.
Vraag het aan die VN muts anders...die had het erover.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Yup. Want een mening die niet wordt gedeeld door Funkel, Redbullkid en HC, dat moet wel van een troll komen.
Dit noem ik trollenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:23 schreef Piye het volgende:
De Nederlandse overheid noemt het "studiefinanciering".
Welgeteld 1 opmerking van Piye, en ook aan mij de twijfelachtige eer tot de beste trollaccounts op FOK! te horen?quote:
Daar zat inderdaad een trollerige ondertoon in (net als de post ervoor die in tegenstelling tot deze wel voor jouw opmerking kwam), maar wat Jelle en Krekker daarmee te maken hebben is me niet helemaal duidelijk.quote:
Ah, dus omdat iemand van de VN het zegt is het meteen zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef very het volgende:
[..]
Vraag het aan die VN muts anders...die had het erover.
Nee, maar als het als argument in een discussie gebruikt wordt, dan is het niet vreemd dat de tegenpartij ook ingaat op dat argument.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, dus omdat iemand van de VN het zegt is het meteen zo?
Een facebook petitiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Mr_Brownz het volgende:
Pietitie
990.151 personen vinden dit leuk
bijna de 1 miljoen mensen
Jup, zal geen reet uitmaken maar toch geinig om dat te zien stijgen.quote:
Het was niet mijn uitspraak, maar die van iemand van de VN waar ik het niet eens mee eens ben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef very het volgende:
[..]
Nee, maar als het als argument in een discussie gebruikt wordt, dan is het niet vreemd dat de tegenpartij ook ingaat op dat argument.
En daarvan zijn 855.151 te lui om ook te tekenenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Mr_Brownz het volgende:
Pietitie
990.151 personen vinden dit leuk
bijna de 1 miljoen mensen
Dat geloof ik best inderdaad, zelf ook niet gedaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En daarvan zijn 855.151 te lui om ook te tekenen
Wel een leuk woord ervoor gekozen alhoewel ik denk dat de meeste ondertekenden het woord niet goed kunnen spellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:21 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
Pietitie
993.483 personen vinden dit leuk
Ik ben tegen Zwarte Piet in de huidige vorm, dus ik heb niet getekend.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
Dat geloof ik best inderdaad, zelf ook niet gedaan.
Jij wel getekend?
Grapje zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik ben tegen Zwarte Piet in de huidige vorm, dus ik heb niet getekend.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het was niet mijn uitspraak, maar die van iemand van de VN waar ik het niet eens mee eens ben.
Totaal irrelevant dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Ik teken ook niet want ik heb sterk het vermoeden dat Sinterklaas en piet zelf helemaal niks in mijn schoen leggen want er zijn zoveel schoenen die ze moeten vullen tijdens de nacht..quote:
die reactie was meer gericht op guus welke aangaf tegen Zwarte piet in huidige vorm zou zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik teken ook niet want ik heb sterk het vermoeden dat Sinterklaas en piet zelf helemaal niks in mijn schoen leggen want er zijn zoveel schoenen die ze moeten vullen tijdens de nacht..
Ze jatten zelfs, ik had er eens een wortel ingelegd, volgende dag was hij wegquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik teken ook niet want ik heb sterk het vermoeden dat Sinterklaas en piet zelf helemaal niks in mijn schoen leggen want er zijn zoveel schoenen die ze moeten vullen tijdens de nacht..
Uhmm als ze uit Spanje komen, dan moeten ze er gewoon spaans uitzien lijkt mij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
die reactie was meer gericht op guus welke aangaf tegen Zwarte piet in huidige vorm zou zijn.
Was wel benieuwd naar hoe hij het voor zich zag.
Zo zekerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
die reactie was meer gericht op guus welke aangaf tegen Zwarte piet in huidige vorm zou zijn.
Was wel benieuwd naar hoe hij het voor zich zag.
dat zijn kleurlingpietenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zo zeker
[ afbeelding ]
![]()
Ziet er toch niet uit.
Ik denk dat wij toch meer bang (quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zo zeker
[ afbeelding ]
![]()
Ziet er toch niet uit.
Dit is toch afgeleid uit het verleden, waarom dan nu alle tradities veranderen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm als ze uit Spanje komen, dan moeten ze er gewoon spaans uitzien lijkt mij.
Boze Chinezen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ik denk dat wij toch meer bang () moeten zijn van die 1 miljard boze Chinezen dan een dozijn groepje zeurpieten.
Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
Dit is toch afgeleid uit het verleden, waarom dan nu alle tradities veranderen?
Voor wat ik kan zien werd er veel gespeculeerd over zwarte piet, zo zij hij Schoorsteenveger zijn geweest of iets dergelijks.
Zelf snap ik er het gevaar niet van.
De kostuums zijn ook een stuk feestiger dan de spaanse garde outfits of iets dergelijks (kleurrijker)
Lijkt allemaal dus juist positief in mijn ogen?
Gele pietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef H.FR het volgende:
[..]
Boze Chinezen?
Uit welke hoed trek je die nu?
Vrouwenrechten vergelijken met een feestdag ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.
Tijden veranderen nu eenmaal, get over it.
Dat ik die niet doorhadquote:
Alsof er nu geen feesten meer bestaan waarin deze traditionele kleding aangetrokken wordtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.
Tijden veranderen nu eenmaal, get over it.
Nee.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef very het volgende:
[..]
Ok...dan houden we het voortaan bij argumenten waar jij het wel mee eens bent, los van of we per definitie in discussie zijn met jou.Wat is dan het nut te vermelden dat Jan Piet Klaas van der Wal vindt van Zwarte Piet als je met mij in discussie bent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch is ''Knecht'' een beroep(geweest).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee.
Zwarte Piet is een zwarte knecht van een oude, wijze, rijke, alwetende, machtige, blanke man op een paard met een blackface.
En als blanke zou je dan wel voor Sint mogen werken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee.
Zwarte Piet is een zwarte knecht van een oude, wijze, rijke, alwetende, machtige, blanke man op een paard met een blackface.
Of zoals vroeger, geen seks voor het huwelijkquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
Vrouwenrechten vergelijken met een feestdag ?
Ditquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
En toch is ''Knecht'' een beroep(geweest).
Dus zie ik hier het gevaar niet van in.
Alsof jij niet in loondienst ben bij een baas?
Dan zou de kleur niet uit moeten maken
Lees anders dit artikel even:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Mr_Brownz het volgende:
[..]
En toch is ''Knecht'' een beroep(geweest).
Dus zie ik hier het gevaar niet van in.
Alsof jij niet in loondienst ben bij een baas?
Dan zou de kleur niet uit moeten maken
Ik ben voor Zwarte en Witte Piet, dus ze zouden allebei voor sintlief mogen werken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef H.FR het volgende:
[..]
En als blanke zou je dan wel voor Sint mogen werken?
Weet je nog hoe dit begon? Jij quote de OP (quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat is dan het nut te vermelden dat Jan Piet Klaas van der Wal vindt van Zwarte Piet als je met mij in discussie bent?
Zo zijn er nog vele andere artikelen die anders beweren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Lees anders dit artikel even:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml
Daarnaast heeft knecht naast beroep ook nog andere betekenissen, die ik ken en je dus niet hoeft te verzwijgen.
Ten eerste is net nogal belachelijk dat ik de OP niet duidelijk mag weerleggen omdat je de OP moreel gezien niet mag quoten. Dat begrijp ik wel als het zonder toevoeging is (irritant), maar in deze was het veel overzichtelijker.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:59 schreef very het volgende:
[..]
Weet je nog hoe dit begon? Jij quote de OP () en vraagt waarom hij het over slavernij heeft.
Ik vertel je waarom hij dit mogelijk doet, dus daarmee leek voor mij de kous af. Wat wil je verder nou nog toevoegen?
1.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hier begint het al
[..]
Leuk dat je de EU hier wilt bashen, maar die labelen ons helemaal niet als racistisch land.
[..]
Zij is slechts de voorzitter, de VN is veel groter en heeft hiervoor wel degelijk mensen in Nederland zitten. Daarnaast zal zij zelf heus nog wel voet aan wal zetten, zodra het onderzoek begint.
[..]
Zwarte Piet is een zwarte knecht met een blackface van een witte, rijke, oude, wijze, machtige man en een deftig paard. Dan kun jij wel over slaven of iets anders beginnen wat hier helemaal los van staat, maar het beeld wat ik hierboven aangeef is gewoon racisme.
[..]
Probleem=kritiek op zwart zijn zwarte piet
Dus als Zwarte Piet niet meer zwart is lost dit het probleem op, ja.
[..]
"Ja, de ander deed het ook dus wij mogen het en het is niet erg!!!!"
[..]
Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?
[..]
Vandaar dus de inburgeringscursus, die door de mensen zelf moet worden betaald.
Daarnaast hebben wij zelf, toen er nog weinig zwarte Nederlanders waren, gezegd dat discriminatie (dus ook racisme) is verboden. Dit vonden wij zelfs zo belangrijk dat wij het in de grondwet hebben vastgelegd. Nu wil jij dus gewoon onze wetten gaan breken omdat jij het er niet mee eens bent? Ga terug naar je eigen land.
(ja, dit was sarcastisch)
[..]
Nee, tokkies zijn 'dit gedoe' gewoon helemaal zat en komen met de meest domme argumenten aanzetten. De discussie is nog maar net begonnen.
Ah, zo. Ik dacht dat je het alleen over Zwarte Piet had. Maar hier zegt de EU dat Nederland te laks is bij de aanpak van racisme, niet dat Nederland racistisch is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef boeraap het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)he-spreekkoren.dhtml Is zo maar een bron gepakt van internet over het EU rapport, vervolgens kijk ik naar Pauw en Witteman en daarin komt herhaaldelijk het woordje witte mannen cultuur naar boven. Ik denk dat je me nu wel begrijpt.
Waarom trek je dan al je oordeel?quote:Hoe deze ontwikkeling verloopt gaan we inderdaad nog zien
Zwarte Piet heeft een blackface en een pagepak, wat in de tijd van zijn introductie een hype was (het hebben van zwarte kinderslaven in een pagepak).quote:Het staat er ook volledig los van, daarom snap ik de hele discussie rondom zwarte piet ook niet. Het zijn de mensen die anti zwarte piet zijn die juist het slaven gedoe koppelen aan dit onderwerp waarop ik dus weer reageer. Voor de rest zie ik nog geen enkel argument waardoor zwarte piet racistisch zou zijn, wat jij nu roept is connotatief, wat ik als denotatie zie is een zwarte knecht en een witte man op een paard. Volgens mij laat sinterklaas zich ook totaal niet racistisch uit over zwarte piet en worden wij ook opgevoed met het idee dat zwarte piet niet voor minder doet dan sinterklaas.
Mijns inziens moet de blackface worden afgeschaft. Een geheel zwart gezicht is al een stuk minder racistisch.quote:Hiermee doel ik op wat er dan moet gaan gebeuren, moeten alle pieten wit worden (en waarom?) Moeten we de rollen omdraaien, een zwarte sinterklaas en een witte piet? Is dat wel/niet racistisch?
Dus vreemdelingen hebben minder rechten en ze wonen al hun hele leven in Nederland en zijn dus eigenlijk ook Nederlanders?quote:Ik heb nergens gezegd dat ik de grondwet wil veranderen, ook ik ben anti discriminatie. Echter bij mij liggen de cultuur en gewoontes van mijn eigen land hoger dan die van een "vreemdeling" die zich komt vestigen in dit land. Schreeuwen dat iemand terug moet gaan naar zijn eigen land is meestal overbodig aangezien vele allochtonen ook hier zijn geboren en ook dit hun land is.
Ik vind dat Sinterklaas zwart moet zijn want het is te gek dat er zomaar een blanke wordt neergezet als seniele oude baas die al zijn hebben en houden weggeeft aan kindertjes zodat de stakker straks geen pensioen meer over heeftquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef boeraap het volgende:
Het gaat ook niet meer om fucking zwarte piet, het gaat veel dieper.
Door de eu worden we gelabeld als Racistisch land, maar reken maar dat dit niet geld voor alle Nederlanders nee dit geld voor de blanke Nederlanders. Het is tegenwoordig een misdaad om wit te zijn want wij zijn racistisch, terwijl we dagelijks worden uitgemaakt voor kaaskop en weet ik het wat.
Een of ander gaar VN wijf dat nog nooit voet aan wal heeft gezet in dit land wil dat Sinterklaas wordt verboden, ze weet gvd het verschil niet eens tussen Sinterklaas en de Kerstman, ze denkt dat het hetzelfde feest is. Ze snapt onze cultuur niet maar omdat zwarte piet zwart is is het racistisch. Allochtonen die willen dat zwarte piet veranderd word naar blank (gaat dit het fucking probleem oplossen? nee) of andere kleuren, menen daar gewoon recht op te hebben want hun voorvaderen waren ooit slaven en daarom is het racistisch. Ja joh goed beargumenteerd, dat hele slaven gebeuren is verleden tijd move on.
Arabieren hebben nog meer slaven verhandeld dan "het westen" maar nee wij zijn blank dus wij zijn racisten. Slavernij bestaat al sinds de mens er is en ook wij blanken zijn slaven geweest van andere volkeren. Wij moeten maar keer op keer andere culturen en tradities hier in dit land accepteren maar die van ons word gewoon te weinig gerespecteerd, sterker nog we moeten het nu dus gaan inleveren.
Dit land is dit gedoe gewoon helemaal zat.
Klacht: racisme linken aan sinterklaas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |