abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132473213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de slavernij en kolonisatie nog degelijk invloed heeft op de cultuur van sommige negers uit de voormalige koloniën. Dit omdat het nog niet zo heel lang geleden was dat negers als minderwaardig werden gezien (en sommigen hierdoor juist blank als beter gingen zien, waardoor anderen zich juist ging afzetten tegen blank), waarbij dit soort frustraties ook deels kunnen worden overgebracht op de kinderen.

Ik denk echter dat dit een totaal andere discussie is, waarbij het alleen maar verwarrend is deze te koppelen aan de Zwarte Piet-discussie. Al kunnen bepaalde frustraties bepaalde emoties wellicht deels verklaren.
Inderdaad. Maar het is gewoon stom om de link te gaan leggen met slavernij, omdat de kinderen de link niet uit zichzelf leggen, maar door al deze onzin opeens wél de link opgelegd krijgen.
Wat ons sinterklaas-vierders betreft is er geen negatieve kant aan het hele zwarte pieten verhaal.

Wat me nog het meest ergert is dat men maar door blijft ouwehoeren hierover, zelfs tot aan de VN aan toe, terwijl de oplossing zo simpel is: dump de kroesharen en dikke lippen en ga van 100% zwart naar een zooi zwarte vegen over het gezicht en opeens zijn het geen negers meer, maar wel zwarte pieten.
People assume too much.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:10:53 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:08 schreef Funkel het volgende:
Jellereppe, Piye en Krekker zijn echt de beste trollaccounts die Fok ooit heeft gekend
_O_
Yup. Want een mening die niet wordt gedeeld door Funkel, Redbullkid en HC, dat moet wel van een troll komen.

Waarbij ik overigens erg benieuwd ben wat deze mening in de ogen van Funkel, Redbullkid en HC is. Want volgens mij hebben jullie of enkele van jullie zo'n waas voor de ogen, dat jullie meningen zien die er niet eens zijn.
Krekker is de bom!
pi_132473251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef Piye het volgende:

[..]

Jij mag mij best een zeikerd vinden. Hoe ik denk en spreek is een gevolg van mijn eigen ervaringen. En ondanks dat jij beweert niet te geven om huidskleur, draag jij ook bij aan deze ervaringen. Want wees nou even eerlijk. Hoezo begon je te roepen dat ik 1 van de mensen ben die Nederland verpest? Omdat ik stelde dat veel Nederlanders opeens een stuk minder goedaardig zijn als een allochtoon een mening geeft die ze niet bevalt. Dus je bewijst alleen maar m'n punt, omdat m'n punt je boos maakt.

En het is altijd erg makkelijk om te roepen dat anderen in een slachtofferrol kruipen. Ik zou dat ook kunnen zeggen die zich aangevallen voelen door opmerkingen over Zwarte Piet. Ik voer deze discussie nu al jaren (ondanks dat ik me elk jaar voorneem me er niet in te mengen :')) en ik heb nog nooit gezegd dat Zwarte Piet afgeschaft zou moeten worden. Ik heb alleen gezegd dat Zwarte Piet overduidelijk op een negerkarikatuur gebaseerd is. Resultaat is vele blanke Nederlanders die zich aangevallen voelen, roepen dat ze echt geen racisten zijn, maar wel zoveel mogelijk punten moeten aanvoeren voor waarom racisme terecht is.
Het enige wat me boos maakt is dat van mij verwacht word dat ik mijn bek hou over andere culturen en de dingen die daarbij horen. Prima dit vind ik geen probleem en gun ieder zijn ding zodat hij/zij zich thuis voelt. Maar dat ik ook mijn bek moet houden als diezelfde groep mijn culturele dingen wilt afpakken en mij racistisch zit te noemen. Terwijl er helemaal niets aan de hand is.

Snapte?

En ja ik ken de verschillende groepen, maar als jij realistisch kijkt, snap jij dus ook mijn frustratie in deze. En zo niet, kan je mij niet kwalijk nemen dat ik andersom ook geen neuk geef :)
pi_132473395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Begrijp ik je nou goed dat jij van mening bent dat we eigenlijk nooit kritiek mogen hebben op aspecten van de Nederlandse samenleving? Of mag dit alleen niet wanneer je tot de groep 'medelanders' behoort? Of mag dit wellicht alleen gegeven worden wanneer jij het ermee eens bent?
Nogmaals, verschil in kritiek leveren en het verschil accepteren (zoals het moet). Of doorgaan tot het verpest is en jij tevreden bent.

Het 2e word nu gedaan het zwarte pieten verhaal, hetgeen wat een blanke Nederlander niet zou moeten doen anders zijn we racistisch :). Daar gaat het om ;-). Wij moeten maar slikken, accepteren en voorral onze racistische bek houden. En andersom is er 0,0 respect van de andere kant, maar dat is zoals het overkomt. En dit word erg vaak bevestigd om je heen en in de media, en door sommige users in dit topic nog meer.

Misschien wel een uiting van frustratie van beide kanten, wellicht. Anderzijds als je weet dat geen enkele blanke Nederlander een zwarte piet als hetzelfde ziet als een neger, welk probleem is hier dan nog? Geen enkel probleem dus. En het feit dat er alsnog over doorgezeurd moet worden en alsnog die aanpassing geeist word en dat mensen zoveel willen doen om dit kinderfeest te verpesten. Maakt dat ik de mensen die deze bullshit steunen niet serieus kan nemen.

Ga wat nuttigs doen met je tijd, en stop met American History X kijken, bedankt :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Redbullkid op 23-10-2013 14:23:55 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:14:56 #205
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef very het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar het is gewoon stom om de link te gaan leggen met slavernij, omdat de kinderen de link niet uit zichzelf leggen, maar door al deze onzin opeens wél de link opgelegd krijgen.
Sterker nog, de link met de slavernij is veels te kort door de bocht. De enige redelijk feitelijke link is dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op de karikatuur van de neger in knechtenpak. Of er überhaupt een verdere link met de slavernij is, is volledig onbekend. Het knechten-aspect kan enigszins zijn voortgekomen uit het rollenpatroon dat vroeger normaal was. Maar ook dat staat niet vast. Er kan immers ook gewoon sprake zijn van een neger die uit vrije wil helpt.

Het niet eens zijn over de negerkarikatuur kan ik daarom begrijpen. Al maak ik me er zelf niet druk om. Het gelijkstellen aan racisme en slavernij vind ik storend omdat dit feitelijk onjuist is.

quote:
Wat ons sinterklaas-vierders betreft is er geen negatieve kant aan het hele zwarte pieten verhaal.

Wat me nog het meest ergert is dat men maar door blijft ouwehoeren hierover, zelfs tot aan de VN aan toe, terwijl de oplossing zo simpel is: dump de kroesharen en dikke lippen en ga van 100% zwart naar een zooi zwarte vegen over het gezicht en opeens zijn het geen negers meer, maar wel zwarte pieten.
Het is mij volledig onduidelijk waarom de VN zich hier überhaupt mee zou moeten bemoeien.
Krekker is de bom!
pi_132473667
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Piye het volgende:

[..]

Wanneer ik naar mijn mening genoeg herstelbetalingen heb ontvangen van de Nederlandse overheid.
Wat voor herstelbetalingen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:23:03 #207
351780 Piye
King of Kush
pi_132473728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Het enige wat me boos maakt is dat van mij verwacht word dat ik mijn bek hou over andere culturen en de dingen die daarbij horen. Prima dit vind ik geen probleem en gun ieder zijn ding zodat hij/zij zich thuis voelt. Maar dat ik ook mijn bek moet houden als diezelfde groep mijn culturele dingen wilt afpakken en mij racistisch zit te noemen. Terwijl er helemaal niets aan de hand is.

Snapte?

En ja ik ken de verschillende groepen, maar als jij realistisch kijkt, snap jij dus ook mijn frustratie in deze. En zo niet, kan je mij niet kwalijk nemen dat ik andersom ook geen neuk geef :)
Het beeld dat jij schetst is mij eerlijk gezegd totaal vreemd. Er worden aan de lopende band discussies gevoerd over verschillende culturele uitingen. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou mogen.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:21 schreef Funkel het volgende:

[..]

Wat voor herstelbetalingen?
De Nederlandse overheid noemt het "studiefinanciering".
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_132473783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:23 schreef Piye het volgende:

[..]

[b]Het beeld dat jij schetst is mij eerlijk gezegd totaal vreemd. Er worden aan de lopende band discussies gevoerd over verschillende culturele uitingen. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou mogen.[/b]

[..]

Nogmaals, verschil in discussie voeren en: net zo lang doorgaan tot je het verpest hebt :)
pi_132473854
..

[ Bericht 99% gewijzigd door rival op 23-10-2013 14:28:02 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:28:25 #210
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nogmaals, verschil in discussie voeren en: net zo lang doorgaan tot je het verpest hebt :)
Goed om te onthouden Redbullkid. Wanneer jij een bepaald standpunt hebt over een bepaald iets (bijv. over het suikerfeest of offerfeest, of iets anders), is het voortaan dus "Redbullkid, je hebt dit standpunt al in genoeg topics verkondigd, nu ophouden, want anders verpest je het voor jezelf". Toch?
Krekker is de bom!
pi_132473899
Jongens. Ik heb het plot ontrafeld.

Dit hele Zwarte Piet Media Hype gebeuren is een Psy-Op (Psychological Warfare Operation) om het volk te verdelen.

De enigen die tégen zwarte Piet zijn, zijn voor 99,9% van niet NL-afkomst. De enigen die voor zijn, zijn kaaskoppen.

Geniaal edoch vet evil, wel.

Je hebt nu hele volksstammen die op de bres springen voor een gebruik wat toch wel gaat plaatsvinden, ongeacht wat welk overheidsorgaan op welk niveau dan ook gaat zeggen. Ze zijn klaar om het Malieveld in Den Haag te bezetten, terwijl iedereen, of ze nou vóór of tegen zijn, op dagelijkse basis geraped wordt voor 25% BTW, 50% van hun loon, tot hun 80e, door hetzelfde systeem wat ze nu probeert te verdelen op grond van Ras .

woensdag 23 oktober 2013 @ 14:31:51 #212
351780 Piye
King of Kush
pi_132473997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat is wel weer zo. In de Nederlandse samenleving mag je wel discussie voeren, alleen er mag aan de hand van die discussie natuurlijk geen enkele actie worden ondernomen. Daarom adviserende referenda. _O_

Overigens vind ik het ook jammer dat het nu via de VN-weg gaat. Ik zag een filmpje met zo'n onderzoekster aan het woord en dat iemand die er zo compleet buiten staat nu gaat oordelen is inderdaad stuitend. Ze zei zelfs "Wat moet je met sinterklaas als je de kerstman hebt?". :') Tyfusamerikanen. :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:36:59 #213
385453 VDSN
Thank you
pi_132474181
misschien moeten we wel bevolkingsgroepquota's instellen voor de pieten.

1 blanke
1 chinees
1 afrikaan
...

Sint zal geen handen tekort hebben!
pi_132474570
Eigenlijk past in deze discussie maar één veelgehoorde opmerking; IS CULTUUR.
Fijn om dat ook eens te mogen zeggen.

En nu weer lief buiten spelen kinders.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_132475039
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

bewijs maar het tegendeel
Bewijs maar dat het zo is.
pi_132475070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Ik ben niet tolerant, het overgrote deel van de Nederlanders wel.
Ja klopt, vooral je (ex) vriendin staat nogal open voor niet Nederlanders. :Y

Is wel te merken dat je daar nogal gefrustreerd over bent als internetheld :')

En het woord open is inderdaad uit te leggen als een woordspeling ~O>
pi_132475239
"Het gaat niet eens meer om zwarte Piet an sich."

Gooi jezelf dan meteen weg :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:16:41 #218
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_132475559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja klopt, vooral je (ex) vriendin staat nogal open voor niet Nederlanders. :Y

Is wel te merken dat je daar nogal gefrustreerd over bent als internetheld :')

En het woord open is inderdaad uit te leggen als een woordspeling ~O>
Het zou grappig zijn wat je allemaal zegt, als ik een vriendin had.

Edit: dat soort grappen als 'ik heb je zus geneukt' of 'je moeder is zwanger van een mocro' zijn ronduit kinderachtig. Laten we wel wezen. Maar misschien is volwassen doen wel teveel gevraagd van... ja, wat voor allochtoon jij ook bent.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_132476200
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef boeraap het volgende:
Het gaat ook niet meer om fucking zwarte piet, het gaat veel dieper.
Hier begint het al :')
quote:
Door de eu worden we gelabeld als Racistisch land, maar reken maar dat dit niet geld voor alle Nederlanders nee dit geld voor de blanke Nederlanders. Het is tegenwoordig een misdaad om wit te zijn want wij zijn racistisch, terwijl we dagelijks worden uitgemaakt voor kaaskop en weet ik het wat.
Leuk dat je de EU hier wilt bashen, maar die labelen ons helemaal niet als racistisch land.
quote:
Een of ander gaar VN wijf dat nog nooit voet aan wal heeft gezet in dit land wil dat Sinterklaas wordt verboden, ze weet gvd het verschil niet eens tussen Sinterklaas en de Kerstman, ze denkt dat het hetzelfde feest is. Ze snapt onze cultuur niet maar omdat zwarte piet zwart is is het racistisch.
Zij is slechts de voorzitter, de VN is veel groter en heeft hiervoor wel degelijk mensen in Nederland zitten. Daarnaast zal zij zelf heus nog wel voet aan wal zetten, zodra het onderzoek begint.
quote:
Allochtonen die willen dat zwarte piet veranderd word naar blank of andere kleuren, menen daar gewoon recht op te hebben want hun voorvaderen waren ooit slaven en daarom is het racistisch. Ja joh goed beargumenteerd, dat hele slaven gebeuren is verleden tijd move on.
Zwarte Piet is een zwarte knecht met een blackface van een witte, rijke, oude, wijze, machtige man en een deftig paard. Dan kun jij wel over slaven of iets anders beginnen wat hier helemaal los van staat, maar het beeld wat ik hierboven aangeef is gewoon racisme.
quote:
(gaat dit het fucking probleem oplossen? nee)
Probleem=kritiek op zwart zijn zwarte piet
Dus als Zwarte Piet niet meer zwart is lost dit het probleem op, ja.
quote:
Arabieren hebben nog meer slaven verhandeld dan "het westen" maar nee wij zijn blank dus wij zijn racisten.
"Ja, de ander deed het ook dus wij mogen het en het is niet erg!!!!"
quote:
Slavernij bestaat al sinds de mens er is en ook wij blanken zijn slaven geweest van andere volkeren.
Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?
quote:
Wij moeten maar keer op keer andere culturen en tradities hier in dit land accepteren maar die van ons word gewoon te weinig gerespecteerd, sterker nog we moeten het nu dus gaan inleveren.
Vandaar dus de inburgeringscursus, die door de mensen zelf moet worden betaald.
Daarnaast hebben wij zelf, toen er nog weinig zwarte Nederlanders waren, gezegd dat discriminatie (dus ook racisme) is verboden. Dit vonden wij zelfs zo belangrijk dat wij het in de grondwet hebben vastgelegd. Nu wil jij dus gewoon onze wetten gaan breken omdat jij het er niet mee eens bent? Ga terug naar je eigen land.
(ja, dit was sarcastisch)
quote:
Dit land is dit gedoe gewoon helemaal zat.
Nee, tokkies zijn 'dit gedoe' gewoon helemaal zat en komen met de meest domme argumenten aanzetten. De discussie is nog maar net begonnen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:47:16 #220
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_132476669
jammer dat Nederland de zwarte piet krijgt toegeschoven in deze hele kwestie.
pi_132477090
Waarom nu pas deze discussie ipv 1863?
pi_132477300
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?
Vraag het aan die VN muts anders...die had het erover.
People assume too much.
pi_132477364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Yup. Want een mening die niet wordt gedeeld door Funkel, Redbullkid en HC, dat moet wel van een troll komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:23 schreef Piye het volgende:

Dit noem ik trollen :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:09:15 #224
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132477607
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Funkel het volgende:

[..]

[..]

Welgeteld 1 opmerking van Piye, en ook aan mij de twijfelachtige eer tot de beste trollaccounts op FOK! te horen? :?
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:12:31 #225
351780 Piye
King of Kush
pi_132477739
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Funkel het volgende:

[..]

[..]

Daar zat inderdaad een trollerige ondertoon in (net als de post ervoor die in tegenstelling tot deze wel voor jouw opmerking kwam), maar wat Jelle en Krekker daarmee te maken hebben is me niet helemaal duidelijk.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:18:12 #226
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132477975
Pietitie
990.151 personen vinden dit leuk

bijna de 1 miljoen mensen
pi_132477979
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef very het volgende:

[..]

Vraag het aan die VN muts anders...die had het erover.
Ah, dus omdat iemand van de VN het zegt is het meteen zo?
pi_132478030
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ah, dus omdat iemand van de VN het zegt is het meteen zo?
Nee, maar als het als argument in een discussie gebruikt wordt, dan is het niet vreemd dat de tegenpartij ook ingaat op dat argument.
People assume too much.
pi_132478061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Mr_Brownz het volgende:
Pietitie

Een facebook petitie :') ?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:11 #230
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478109
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jup, zal geen reet uitmaken maar toch geinig om dat te zien stijgen.
De ''Pietitie'' is sinds gister actief en nu al een van de snelstgroeiende.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:29 #231
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478122
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Pietitie
993.483 personen vinden dit leuk
pi_132478195
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef very het volgende:

[..]

Nee, maar als het als argument in een discussie gebruikt wordt, dan is het niet vreemd dat de tegenpartij ook ingaat op dat argument.
Het was niet mijn uitspraak, maar die van iemand van de VN waar ik het niet eens mee eens ben.
Totaal irrelevant dus.
Overigens zegt zei dat het een terugkeer is naar de slavernij, niet dat zwarte mensen extra rechten verdienen door slavernij, wat TS beweert.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 16:26:11 ]
pi_132478211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:18 schreef Mr_Brownz het volgende:
Pietitie

En daarvan zijn 855.151 te lui om ook te tekenen :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:24:33 #234
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478244
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En daarvan zijn 855.151 te lui om ook te tekenen :')
Dat geloof ik best inderdaad, zelf ook niet gedaan.
Jij wel getekend?
pi_132478268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:21 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Pietitie
993.483 personen vinden dit leuk
Wel een leuk woord ervoor gekozen alhoewel ik denk dat de meeste ondertekenden het woord niet goed kunnen spellen. :')
pi_132478273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Dat geloof ik best inderdaad, zelf ook niet gedaan.
Jij wel getekend?
Ik ben tegen Zwarte Piet in de huidige vorm, dus ik heb niet getekend.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26:04 #237
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478298
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik ben tegen Zwarte Piet in de huidige vorm, dus ik heb niet getekend.
Grapje zeker?
pi_132478327
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het was niet mijn uitspraak, maar die van iemand van de VN waar ik het niet eens mee eens ben.
Totaal irrelevant dus.
:')

Ok...dan houden we het voortaan bij argumenten waar jij het wel mee eens bent, los van of we per definitie in discussie zijn met jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
pi_132478424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Ik teken ook niet want ik heb sterk het vermoeden dat Sinterklaas en piet zelf helemaal niks in mijn schoen leggen want er zijn zoveel schoenen die ze moeten vullen tijdens de nacht..
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:57 #240
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478528
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik teken ook niet want ik heb sterk het vermoeden dat Sinterklaas en piet zelf helemaal niks in mijn schoen leggen want er zijn zoveel schoenen die ze moeten vullen tijdens de nacht..
die reactie was meer gericht op guus welke aangaf tegen Zwarte piet in huidige vorm zou zijn.
Was wel benieuwd naar hoe hij het voor zich zag.
pi_132478565
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ze jatten zelfs, ik had er eens een wortel ingelegd, volgende dag was hij weg :(
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132478569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

die reactie was meer gericht op guus welke aangaf tegen Zwarte piet in huidige vorm zou zijn.
Uhmm als ze uit Spanje komen, dan moeten ze er gewoon spaans uitzien lijkt mij.
pi_132478615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Zo zeker :')

_O-

Ziet er toch niet uit.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132478679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef H.FR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-

Ziet er toch niet uit.
dat zijn kleurlingpieten :')
pi_132478705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:32 schreef H.FR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-

Ziet er toch niet uit.
Ik denk dat wij toch meer bang ( :') ) moeten zijn van die 1 miljard boze Chinezen dan een dozijn groepje zeurpieten.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:35:39 #246
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478730
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm als ze uit Spanje komen, dan moeten ze er gewoon spaans uitzien lijkt mij.
Dit is toch afgeleid uit het verleden, waarom dan nu alle tradities veranderen?
Voor wat ik kan zien werd er veel gespeculeerd over zwarte piet, zo zij hij Schoorsteenveger zijn geweest of iets dergelijks.

Zelf snap ik er het gevaar niet van.
De kostuums zijn ook een stuk feestiger dan de spaanse garde outfits of iets dergelijks (kleurrijker)
Lijkt allemaal dus juist positief in mijn ogen?
pi_132478755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik denk dat wij toch meer bang ( :') ) moeten zijn van die 1 miljard boze Chinezen dan een dozijn groepje zeurpieten.
Boze Chinezen?
Uit welke hoed trek je die nu?
pi_132478786
Slavernij bestaat nog steeds, alleen is het nu iets netter en minder opvallend.
If not now, then when.
pi_132478797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Dit is toch afgeleid uit het verleden, waarom dan nu alle tradities veranderen?
Voor wat ik kan zien werd er veel gespeculeerd over zwarte piet, zo zij hij Schoorsteenveger zijn geweest of iets dergelijks.

Zelf snap ik er het gevaar niet van.
De kostuums zijn ook een stuk feestiger dan de spaanse garde outfits of iets dergelijks (kleurrijker)
Lijkt allemaal dus juist positief in mijn ogen?
Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.

Tijden veranderen nu eenmaal, get over it.
pi_132478840
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef H.FR het volgende:

[..]

Boze Chinezen?
Uit welke hoed trek je die nu?
Gele piet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')