abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132472388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee hoor. De enige reden waarom je een hekel krijgt aan buitenlandse Nederlanders ben jij zelf. Jij bent namelijk steeds degene die een groep aanspreekt op basis v/h gedrag van individuen. Deed je dit niet, dan had je immers op basis van onenigheid met 1 user (Jellereppe) een hekel gekregen aan deze user en niet aan 'buitenlanders'
Dit is al de 1000e keer dat ik deze discussie voer. En heb genoeg redenen om buitenlanders te kunnen haten. Maar daar schiet ik niets mee op, daarnaast heb ik ook positieve voorbeelden. Helaas zijn er niet erg veel positieve voorbeelden :')
pi_132472478
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Ik ben mijn respect voor de gemiddelde Nederlander al tijden geleden verloren.
Wat doe je dan nog hier :')
pi_132472498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zolang jij niet in staat bent te beseffen dat er zowel binnen de autochtonen als binnen de medelanders verschillende mensen/meningen/gedragen zijn, valt met jou niet te discussiėren.

Dit omdat de discussie steeds verzand in een "waarom moeten wij X, terwijl zij Y doen".

Ik heb je echt heleboel keer geprobeerd uit te leggen dat deze redenatie niet klopt. Zoals ik ook al meerdere malen heb aangegeven:

Waarom zou iemand die wordt meegeteld onder de medelanders, terwijl hij hier is geboren, terwijl zijn voorouders al generaties de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, iemand die keihard werkt, veel belasting afdraagt aan de staat, goede dingen doen voor zijn omgeving, etc... waarom zou zo iemand niet zijn mening mogen geven wanneer deze mening Redbullkid niet bevalt?
Omdat in zo'n situatie als deze je wel in wij-zij MOET denken, dat doe je nou eenmaal door een discussie te starten over racisme..

Hoe moet ik dan het verschil aangeven? Kan toch niet elke mogelijke groep gaan beschrijven -_-. Er moet 1 rechte lijn getrokken worden.

Naar mijn mening laten we elkaar in zijn/haar waarde en blijven we van elkaars cultuur af. Het is immers aan onszelf of we eraan meedoen ja of nee. Ik pleit dus niet alleen voor mijn Sinterklaasfeest, maar ook voor andere culturen. Laat iedereen gewoon zijn cultuurtje en pleziertje hebben :). En als je dan een feest/cultuur ding wil pakken, pak dan niet een kinderfeest want dat is echt heel gaar..
pi_132472535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En WTF is dit?

Wil je nou even ophouden mij woorden in de mond te leggen. Gatver wat een smerige manier van discussiėren. WAAR heb ik gezegd dat er een link is tussen Sinterklaas en de slavernij? Waar heb ik jou of het Sinterklaasfeest racistische genoemd????

Waar komt dit de hele tijd vandaan???? Deze verkapte beschuldigingen
Sorry, ik ben op werk en kan deze discussie eigenlijk niet voeren. Ik weet niet of jij of een ander dat zei.

Ik praat over het algemeen, de algemene beschuldigingen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:54:37 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:44 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Jullie doen toch beiden precies hetzelfde bij mij of niet dan?
Of mogen alleen Nederlanders dit doen?
Jullie? Nederlanders?

Ben ik nu in gesprek met jou of met alle Nederlanders? En ben jij nu in gesprek met 'medelanders' of met 1 persoon: KreKkeR...? Je weet niks over mijn achtergrond, maar je stikt al bijna in je eigen aannames. Terwijl je natuurlijk ook gewoon kan proberen om puur te reageren op basis van de inhoud van mijn posts.

quote:
Wat doe jij als iemand die hier te gast is alleen maar loopt te klagen over je eigen land? Dan vraag je hem toch ook om weg te gaan. Niemand dwingt je hier om te blijven?
Want iemand die hier geboren is, is hier te gast? Iemand van wie de ouders hier geboren zijn of van wie de ouders en zelfs verdere voorouders ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, die is hier te gast?

quote:
We zijn je liever kwijt dan rijk hoor. Ik bied liever woon en leefgelegenheid voor mensen die wel dankbaar en blij kunnen zijn ipv nooit tevreden.
Dankbaar? Ben je mij liever kwijt? Ben ik niet dankbaar? En waarvoor moet ik precies dankbaar zijn? Wie zegt dat de Nederlandse staat mij, en mijn voorouders niet dankbaar moet zijn voor de belasting die we hebben afgedragen en afdragen?

Wie weet heb jij wel vele malen minder betekend voor de Nederlandse staat. Dus waar beoordeel je mij nu eigen precies op als ik vragen mag?

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 23-10-2013 14:02:09 ]
Krekker is de bom!
pi_132472647
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:41 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat je Sinterklaas viert maakt je geen racist. MAAR, als ik zeg dat ik Zwarte Piet wel erg veel aan vindt doen als een negerkarikatuur (wat het ook is natuurlijk) en jij reageert met "Rot dan lekker op naar je eigen land, jullie verpesten onze maatschappij alleen maar." dan is dat deel hetgene dat jou racistisch maakt, niet het feit dat jij Sinterklaas een leuk feest vindt.
Je weet dat ik dat niet zomaar zei ;-). Er zat een hele verhaal/redenatie bij.

Maar waarom zou ik niet mogen zeggen dat je op moet rotten naar je eigen land als je het naar eigen zeggen zo kut vind hier dan? Moet ik blij zijn dan dat iemand in dit land is die er niet wil zijn? Er zijn genoeg anderen die hier wel graag willen wonen en het ook verdienen. En mensen die hier niet vandaan (denken) te komen en denken het elders beter te hebben, heb ik daarom ook het liefst ergens anders.

Best een normale gedachte vind ik zelf. Dat de maatschappij dat als racistisch ziet, is de maatschappij haar probleem. De gemiddelde mens is toch een mongool, dus de maatschappij slaat sowieso nergens op.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:55:49 #182
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:50 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Omdat in zo'n situatie als deze je wel in wij-zij MOET denken, dat doe je nou eenmaal door een discussie te starten over racisme..

Hoe moet ik dan het verschil aangeven? Kan toch niet elke mogelijke groep gaan beschrijven -_-. Er moet 1 rechte lijn getrokken worden.

Naar mijn mening laten we elkaar in zijn/haar waarde en blijven we van elkaars cultuur af. Het is immers aan onszelf of we eraan meedoen ja of nee. Ik pleit dus niet alleen voor mijn Sinterklaasfeest, maar ook voor andere culturen. Laat iedereen gewoon zijn cultuurtje en pleziertje hebben :). En als je dan een feest/cultuur ding wil pakken, pak dan niet een kinderfeest want dat is echt heel gaar..
Pure onzin. Je kan ook mensen indelen op basis van hun mening, hun gedragingen of misdragingen, etc.
Krekker is de bom!
pi_132472681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren en daar baal ik met de dag meer van. Wees dus maar niet bang, oprotten zal ik zeker. Fijn dat je nog even gauw laat zien hoe tolerant je bent, je bent het perfecte prototype voor "de Nederlander". :r
Wanneer ben je weg? :D
pi_132472688
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jullie? Nederlanders?

Ben ik nu in gesprek met jou of met alle Nederlanders? En ben jij nu in gesprek met 'medelanders' of met 1 persoon: KreKkeR...? Je weet niks over mijn achtergrond, maar je stikt al bijna in je eigen aannames. Terwijl je natuurlijk ook gewoon kan proberen om puur te reageren op basis van de inhoud van mijn posts.

[..]

Want iemand die hier geboren is, is hier te gast? Iemand van wie de ouders hier geboren zijn of van wie de ouders en zelfs verdere voorouders ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, die is hier te gast?

[..]

Dankbaar? Ben je mij liever kwijt? Ben ik niet dankbaar? En waarvoor moet ik precies dankbaar zijn? Wie zegt dat de Nederlandse staat mij, en mijn voorouders niet dankbaar moet zijn voor de belasting die we hebben afgedragen en afdragen?

Wie weet heb jij wel vele malen minder betekent voor de Nederlandse staat. Dus waar beoordeel je mij nu eigen precies op als ik vragen mag?
Je leest mijn posts niet, dus ik ga hier niet op in.
pi_132472700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Pure onzin. Je kan ook mensen indelen op basis van hun mening, hun gedragingen of misdragingen, etc.
Dit doe ik dan ook.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:58:20 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Maar waarom zou ik niet mogen zeggen dat je op moet rotten naar je eigen land als je het naar eigen zeggen zo kut vind hier dan?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij begon jij al met opmerkingen als "flikker op naar je thuisland" omdat Piye een kritische mening had.

Waarbij je met thuisland aangeeft niet te kunnen begrijpen dat Nederland voor veel medelanders het thuisland is.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:59:20 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je leest mijn posts niet, dus ik ga hier niet op in.
Ik reageer gewoon heel inhoudelijk op jouw posts. Of heb je het nu over latere posts? Want je kan niet verwachten dat ik op basis van latere posts reageer in een oude post.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:00:17 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit doe ik dan ook.
Oh? Ik heb niks anders gezien dan Nederlanders vs 'jullie medelanders'.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:00:37 #189
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132472830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Redbullkid het volgende:
Ik zit in elk geval te wachten op het punt dat het word afgeschaft of veranderd. In dat geval ga ik ook geen respect meer hebben voor andere culturen. Zal mij dan ook een zorg wezen dan. Geen respect voor onze cultuur dan heb ik zeker geen respect voor jouw cultuur in mijn eigen land.

Moet toch gvd niet gekker worden..
En dus ga je op die manier mensen die er geen zak mee te maken hebben gehad respectloos behandelen? Nice. :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:01:21 #190
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132472850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.
En jij doet precies hetzelfde. Ook nice. :P
pi_132472852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Jellereppe het volgende:
Tja. De negers hebben 400 jaar aan slavernij achter zich, van generatie op generatie, maar jij hebt het toch zo ongelofelijk zwaar achter je scherm.
De negers van boven de 400 jaar gaan daar ook echt gebukt onder inderdaad :')
People assume too much.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:01:56 #192
351780 Piye
King of Kush
pi_132472869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je gedraagd als een Nederlander, zal je gezien worden als een Nederlander. Als je dit niet doet, moet je ook niet huilen als je als een buitenlander gezien word.

Anderzijds voor hen die mij racistisch noemen, ik geef geen fuck om Nederland of welk land dan ook. Ik zie het als een plek op de wereld, waar ik geen waarde aan hecht. Wel hecht ik waarde aan mensen hun reacties en gedachtes van mensen, ik laat iedereen vrij in hun keuzes kwa culturen ik misgun dat niemand. Want ik wil niet dat dit mij misgunt word.

Helaas gaat het daar fout. Want dit blijkt dus niet het geval. De Nederlander associeert Zwarte Piet niet met een neger, en zowel dan komt dat sinds deze discussie. Racisme werd steeds minder een issue, en door elkaar racist te noemen en problemen te blijven zoeken zorgen we dat alles alleen maar erger word ipv beter.

Ik behandel iemand zoals ie over komt en sorry Jelle en Piye jullie komen echt over als een stelletje zeikerts die graag in de slachtofferrol kruipen en nooit tevreden zijn.
Jij mag mij best een zeikerd vinden. Hoe ik denk en spreek is een gevolg van mijn eigen ervaringen. En ondanks dat jij beweert niet te geven om huidskleur, draag jij ook bij aan deze ervaringen. Want wees nou even eerlijk. Hoezo begon je te roepen dat ik 1 van de mensen ben die Nederland verpest? Omdat ik stelde dat veel Nederlanders opeens een stuk minder goedaardig zijn als een allochtoon een mening geeft die ze niet bevalt. Dus je bewijst alleen maar m'n punt, omdat m'n punt je boos maakt.

En het is altijd erg makkelijk om te roepen dat anderen in een slachtofferrol kruipen. Ik zou dat ook kunnen zeggen die zich aangevallen voelen door opmerkingen over Zwarte Piet. Ik voer deze discussie nu al jaren (ondanks dat ik me elk jaar voorneem me er niet in te mengen :')) en ik heb nog nooit gezegd dat Zwarte Piet afgeschaft zou moeten worden. Ik heb alleen gezegd dat Zwarte Piet overduidelijk op een negerkarikatuur gebaseerd is. Resultaat is vele blanke Nederlanders die zich aangevallen voelen, roepen dat ze echt geen racisten zijn, maar wel zoveel mogelijk punten moeten aanvoeren voor waarom racisme terecht is.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:02:55 #193
351780 Piye
King of Kush
pi_132472903
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Funkel het volgende:

[..]

Wanneer ben je weg? :D
Wanneer ik naar mijn mening genoeg herstelbetalingen heb ontvangen van de Nederlandse overheid.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:51 #194
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132472974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef very het volgende:

[..]

De negers van boven de 400 jaar gaan daar ook echt gebukt onder inderdaad :')
Ik vermoed dat de slavernij en kolonisatie nog degelijk invloed heeft op de cultuur van sommige negers uit de voormalige koloniėn. Dit omdat het nog niet zo heel lang geleden was dat negers als minderwaardig werden gezien (en sommigen hierdoor juist blank als beter gingen zien, waardoor anderen zich juist ging afzetten tegen blank), waarbij dit soort frustraties ook deels kunnen worden overgebracht op de kinderen.

Ik denk echter dat dit een totaal andere discussie is, waarbij het alleen maar verwarrend is deze te koppelen aan de Zwarte Piet-discussie. Al kunnen bepaalde frustraties bepaalde emoties wellicht deels verklaren.
Krekker is de bom!
pi_132473016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij begon jij al met opmerkingen als "flikker op naar je thuisland" omdat Piye een kritische mening had.

Waarbij je met thuisland aangeeft niet te kunnen begrijpen dat Nederland voor veel medelanders het thuisland is.
Gedraag je dan ook alsof het zo is, of ga niet klagen als je niet als Nederlander gezien word.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:06:38 #196
351780 Piye
King of Kush
pi_132473043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je weet dat ik dat niet zomaar zei ;-). Er zat een hele verhaal/redenatie bij.

Maar waarom zou ik niet mogen zeggen dat je op moet rotten naar je eigen land als je het naar eigen zeggen zo kut vind hier dan? Moet ik blij zijn dan dat iemand in dit land is die er niet wil zijn? Er zijn genoeg anderen die hier wel graag willen wonen en het ook verdienen. En mensen die hier niet vandaan (denken) te komen en denken het elders beter te hebben, heb ik daarom ook het liefst ergens anders.

Best een normale gedachte vind ik zelf. Dat de maatschappij dat als racistisch ziet, is de maatschappij haar probleem. De gemiddelde mens is toch een mongool, dus de maatschappij slaat sowieso nergens op.
Weet je wat er zo racistisch aan is? Dat elk commentaar van een allochtoon de mond wordt gesnoerd op die manier. Ik had niet gezegd dat ik het kut vond in Nederland toen jij begon met "flikker op", ik nuanceerde slechts het beeld van hoe perfect Nederland zou zijn. Dus eigenlijk zou ik omdat ik een andere huidskleur heb alles aan Nederland geweldig moeten vinden of anders oprotten? Gek dat dat als racistisch wordt gezien inderdaad. :')
pi_132473067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oh? Ik heb niks anders gezien dan Nederlanders vs 'jullie medelanders'.
Nee, ik heb het over de Nederlanders (blanke en gekleurde) vs Allochtonen die zich niet aan kunnen passen.

Dat jij een Piye er bij (willen) horen blijkbaar, is niet mijn schuld.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:07:27 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:05 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook alsof het zo is, of ga niet klagen als je niet als Nederlander gezien word.
Begrijp ik je nou goed dat jij van mening bent dat we eigenlijk nooit kritiek mogen hebben op aspecten van de Nederlandse samenleving? Of mag dit alleen niet wanneer je tot de groep 'medelanders' behoort? Of mag dit wellicht alleen gegeven worden wanneer jij het ermee eens bent?
Krekker is de bom!
pi_132473119
Jellereppe, Piye en Krekker zijn echt de beste trollaccounts die Fok ooit heeft gekend
_O_
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:09:02 #200
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132473150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:07 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over de Nederlanders (blanke en gekleurde) vs Allochtonen die zich niet aan kunnen passen.
Eh, er zijn ook enkele autochtonen tegen de Zwarte Piet, mocht je daarop doelen met het 'zich niet kunnen aanpassen'.

quote:
Dat jij een Piye er bij (willen) horen blijkbaar, is niet mijn schuld.
Waarom precies zouden Piye en ik daar bij horen? :?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')