abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:07:40 #51
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132468940
Al dat gezeur om een dom feestje :r
pi_132468948
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ho eens even... dus je mag alleen kritiek op iets hebben wanneer anderen het eens zijn met de kritiek?

En ook eens wat terugontvangen? Naar welke culturen is Nederland tolerant geweest en wanneer en op welke manier? En wat hebben de mensen die klagen over de Zwarte Piet hiermee te maken?

En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat je in het heden wat terug moet ontvangen?
Dikgedrukte heb ik nergens verteld, dit is namelijk bullshit.

Lees mijn post #47 maar in dit topic voor een uitgebreidere uitleg :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:08:23 #53
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_132468970
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef Piye het volgende:

[..]

De afgelopen maanden hebben de hypocrisie van veel Nederlanders zo pijnlijk blootgelegd. Kijk alleen al naar de recente incidenten met Rusland.
Hypocriet, tuurlijk joh. En de volgende tekst: 'jullie kankerkaaskoppen zijn allemaal racisten' is niet hypocriet?
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:09:39 #54
384601 HCFeestbeest
pi_132469015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Genieten, en dat doe ik met volle teugen.
Dat is ook het enige wat jullie doen. UItkering, lekker op de bank met een pilsje en Nederlanders voor racistische hypocriete kaaskoppen uitmaken. Inderdaad, volop genieten.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_132469021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee! Ik raak een gevoelige snaar. NL is vol van zichzelf en komt vaak genoeg met praatjes als 'het is tijd om de offerfeest aan te passen aan de 21ste eeuw, want ritueel slachten is niet meer van deze tijd'. Nu krijgen jullie de bal terug op jullie blanke neuzen en ik moet zeggen als toeschouwer het is genieten om al die emoties te zien. Tevens leuk geprobeerd, maar 400 jaar slavernij, praat je op deze manier niet goed.

[..]

Ik ben mijn respect voor de gemiddelde Nederlander al tijden geleden verloren.
Wij hebben niks om goed te praten. De hedendaagse bevolking heeft niets, maar dan ook letterlijk NIETS met de slavernij te maken.

Als je je respect hebt verloren voor de gemiddelde Nederlander, kan je beter terug gaan naar waar je vandaan komt gap :). Anders verdoe je jouw eigen tijd, en nog vervelender de onze :W
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:10:05 #56
384601 HCFeestbeest
pi_132469027
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:09 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wij hebben niks om goed te praten. De hedendaagse bevolking heeft niets, maar dan ook letterlijk NIETS met de slavernij te maken.

Als je je respect hebt verloren voor de gemiddelde Nederlander, kan je beter terug gaan naar waar je vandaan komt gap :). Anders verdoe je jouw eigen tijd, en nog vervelender de onze :W
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:10:28 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132469041
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

En waarom zouden daden uit het verleden betekenen dat als je in het heden mensen zwart verft het racisme is?
Geen idee. Naar mijn idee is de Zwarte Piet ook geen racisme. Je kunt hooguit stellen dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op een karikatuur van de neger in knechtenpak.

Dat men de karikatuur van de neger gebruikte is hoogstwaarschijnlijk wel te wijten aan het beeld dat men toentertijd van de neger had. En dat beeld dat men toen had, kwam natuurlijk voort uit de tijdsgeest van toen, waarin racisme (in de zin van minachting jegens het andere ras) juist de normale manier van denken was.

De racistische gedachte erachter is nu over het algemeen verdwenen. Voor sommigen een reden om te zeggen "het gaat toch om de huidige gedachte". Anderen zullen zeggen: "het gaat niet alleen om de huidige gedachte, door de karikatuur te blijven gebruiken, neem je niet expliciet afstand van het gedachtegoed van toen". Ik kan beide argumenten begrijpen. Naast deze in mijn ogen valide argumenten zijn er echter ook een hoop onzin argumenten die feitelijk onjuist zijn.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:11:46 #58
384601 HCFeestbeest
pi_132469088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee. Naar mijn idee is de Zwarte Piet ook geen racisme. Je kunt hooguit stellen dat het uiterlijk v/d Zwarte Piet is gebaseerd op een karikatuur van de neger in knechtenpak.

Dat men de karikatuur van de neger gebruikte is hoogstwaarschijnlijk wel te wijten aan het beeld dat men toentertijd van de neger had. En dat beeld dat men toen had, kwam natuurlijk voort uit de tijdsgeest van toen, waarin racisme (in de zin van minachting jegens het andere ras) juist de normale manier van denken was.

De racistische gedachte erachter is nu over het algemeen verdwenen. Voor sommigen een reden om te zeggen "het gaat toch om de huidige gedachte". Anderen zullen zeggen: "het gaat niet alleen om de huidige gedachte, door de karikatuur te blijven gebruiken, neem je niet expliciet afstand van het gedachtegoed van toen". Ik kan beide argumenten begrijpen. Naast deze in mijn ogen valide argumenten zijn er echter ook een hoop onzin argumenten die feitelijk onjuist zijn.
true
Gr gr. de KLB Keizer
pi_132469106
Ik zit in elk geval te wachten op het punt dat het word afgeschaft of veranderd. In dat geval ga ik ook geen respect meer hebben voor andere culturen. Zal mij dan ook een zorg wezen dan. Geen respect voor onze cultuur dan heb ik zeker geen respect voor jouw cultuur in mijn eigen land.

Moet toch gvd niet gekker worden..
pi_132469135
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Johnson_%28colonist%29

quote:
Anthony Johnson (c1600 — 1670) was an Angolan who achieved freedom and became a property owner and slaveholder in the Colony of Virginia in the early 17th century. Held as an indentured servant in 1621, he earned his freedom after several years, which was accompanied by a grant of land. He later became a successful tobacco farmer. Notably, he is recognized for attaining great wealth after having been an indentured servant and for being the first slaveowner in the English colonies.
Maar nee, het zijn alleen de blanken die schuldig zijn aan de slavernij :') :') :') :') :')
deal with it
pi_132469172
En dan mensen die met de oplossing komen dat zwarte piet minder zwart gesminkt moet worden :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:15:44 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132469215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Redbullkid het volgende:
Ik zit in elk geval te wachten op het punt dat het word afgeschaft of veranderd. In dat geval ga ik ook geen respect meer hebben voor andere culturen. Zal mij dan ook een zorg wezen dan. Geen respect voor onze cultuur dan heb ik zeker geen respect voor jouw cultuur in mijn eigen land.

Moet toch gvd niet gekker worden..
Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.
pi_132469238
Het gaat mij gewoon om het principe en het feit dat ze gewoon maar te accepteren hebben dat wij ook onze cultuurdingetjes hebben net zoals zij dat zelf hebben. En wij moeten tolerant zijn naar hen, dus verwacht ik gewoon hetzelfde terug. Zo niet, moet je ook niet huilen als je geen respect meer terug ga krijgen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:17:12 #64
351780 Piye
King of Kush
pi_132469266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen. Nederland doet meer voor buitenlandse culturen dan welk land dan ook zou doen denk ik. Wij geven andere culturen de voorzieningen die zij nodig hebben om hun cultuur ook in Nederland in stand te kunnen laten houden, iets wat niet de bedoeling zou moeten zijn als je naar een ander land imigreert. Dan zal je je normaal gesproken aan moeten passen ten alle tijden.

Maar liever wilden onze medelanders dat wij onze omgeving en normen en waarden aan gingen passen aan hen, ten behoeve van hun cultuur. Dit hebben wij gedaan. Anderzijds word er nog altijd racisme in onze schoenen geschoven, terwijl wij dit allemaal toelaten en voor onze medelanders doen. Het voelt ondankbaar en een steek in de rug, ik zag persoonlijk zwarte piet nooit als dezelfde persoon als een neger. Niet toen ik klein was, en nu nog altijd niet.

Toch moet ik toegeven dat ik me toch wel een beetje begin te ergeren aan het feit dan juist de groep die wil dat wij ons aanpassen aan hen (wat normaal gesproken andersom hoort te zijn), nu juist onze eigen huisculturen gaat linken aan racisme en het wil afschaffen/veranderen. Daarnaast worden mensen die het feest vieren in eigen land nog bedreigd door deze groep ook.

Sorry dit vind ik ongepast, asociaal en zeer onrespectvol naar de gastvrijheid die Nederland geeft. Dat mijn mede Nederlanders boos zijn, vind ik zeer terrecht. Als je denkt dat het in je thuisland beter is snap ik niet wat je hier nog doet. Flikker toch op man -_-.
Nederland doet geen fuck. Het beeld van Nederland als "tolerant" land is ontstaan vanuit het idee dat ze het allemaal maar lekker zelf moeten weten, zolang jullie het niet zien. Daarbij was het altijd erg nuttig dat de meeste allochtonen toch redelijk afgezonderd van autochtonen leven. En de laatste 15 jaar rollen autochtonen over elkaar heen om te roepen dat ze eigenlijk een hekel hebben aan zo'n beetje elke allochtone groep die hier leeft "maar ik ben geen racist hoor, ik heb ook een Surinaamse vriend". :')

En ook jouw post is weer een mooi voorbeeld van m'n punt over de ware aard. Mensen die hier geboren zijn, de Nederlandse taal goed beheersen (vaak beter dan de autochtonen die het hardst zeuren), een opleding volgen en/of een baan hebben en hier leven met het idee dat dit hun land is, worden gedegradeerd tot gasten die iedere autochtone Nederlander op hun blote knietjes mogen bedanken dat ze niet dagelijks met brandende fakkels opgejaagd worden. Wanneer zo iemand iets presteert, staan jullie als eerste klaar om te roepen dat dit wel een Nederlander is en de invloed die de Nederlandse samenleving op hem/haar heeft gehad te benadrukken. Maar als diezelfde persoon stelt dat hij/zij het wel degelijk enigszins racistisch vindt om je elk jaar als een negerkarikatuur te schminken, is hij opeens een indringer en een vijand. Want je mag hier wonen, je mag meedoen met de samenleving, je mag belastinggeld betalen, maar waag het niet om je bek open te trekken, want dan is de goedaardigheid van de Nederlanders opeens flinterdun.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:19:36 #65
384601 HCFeestbeest
pi_132469346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef Piye het volgende:

[..]

Nederland doet geen fuck. Het beeld van Nederland als "tolerant" land is ontstaan vanuit het idee dat ze het allemaal maar lekker zelf moeten weten, zolang jullie het niet zien. Daarbij was het altijd erg nuttig dat de meeste allochtonen toch redelijk afgezonderd van autochtonen leven. En de laatste 15 jaar rollen autochtonen over elkaar heen om te roepen dat ze eigenlijk een hekel hebben aan zo'n beetje elke allochtone groep die hier leeft "maar ik ben geen racist hoor, ik heb ook een Surinaamse vriend". :')

En ook jouw post is weer een mooi voorbeeld van m'n punt over de ware aard. Mensen die hier geboren zijn, de Nederlandse taal goed beheersen (vaak beter dan de autochtonen die het hardst zeuren), een opleding volgen en/of een baan hebben en hier leven met het idee dat dit hun land is, worden gedegradeerd tot gasten die iedere autochtone Nederlander op hun blote knietjes mogen bedanken dat ze niet dagelijks met brandende fakkels opgejaagd worden. Wanneer zo iemand iets presteert, staan jullie als eerste klaar om te roepen dat dit wel een Nederlander is en de invloed die de Nederlandse samenleving op hem/haar heeft gehad te benadrukken. Maar als diezelfde persoon stelt dat hij/zij het wel degelijk enigszins racistisch vindt om je elk jaar als een negerkarikatuur te schminken, is hij opeens een indringer en een vijand. Want je mag hier wonen, je mag meedoen met de samenleving, je mag belastinggeld betalen, maar waag het niet om je bek open te trekken, want dan is de goedaardigheid van de Nederlanders opeens flinterdun.
Jij doet alsof er in Nederland niet in elke stad een moskee staat, niet het overgrote deel van de allochtonen in de Bijlmer, schilderswijk etc. woont en dat de allochtonen niet de grootste groep misdadigers en werkelozen zijn in Nederland. Kom eens van je zolderkamer af joh :')
Gr gr. de KLB Keizer
pi_132469392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Jij doet alsof er in Nederland niet in elke stad een moskee staat, niet het overgrote deel van de allochtonen in de Bijlmer, schilderswijk etc. woont en dat de allochtonen niet de grootste groep misdadigers en werkelozen zijn in Nederland. Kom eens van je zolderkamer af joh :')
En als ze niet werkeloos zijn dan gaan de Nederlanders klagen dat de mensen uit Oost Europa de banen hier komen inpikken :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:21:23 #67
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132469395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:16 schreef Redbullkid het volgende:
Het gaat mij gewoon om het principe en het feit dat ze gewoon maar te accepteren hebben dat wij ook onze cultuurdingetjes hebben net zoals zij dat zelf hebben. En wij moeten tolerant zijn naar hen, dus verwacht ik gewoon hetzelfde terug. Zo niet, moet je ook niet huilen als je geen respect meer terug ga krijgen.
Je doet net alsof NL'ers alles accepteren en heel verdraagzaam zijn. Je moet eens weten wat er op social media wordt geschreven over andere feesten. Aan alles mag getornd worden en kan bijgetornd worden zodat het weer voldoet aan de normen van de 21ste eeuw, maar als het gaat om de eigen Germaanse tradities, dan vliegt het speeksel in de rondte. Je wilt niet weten hoe je landgenoten tekeer gaan op het internet. Kun je een mooi boekwerk van maken. Ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:22:18 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132469420
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen. Nederland doet meer voor buitenlandse culturen dan welk land dan ook zou doen denk ik. Wij geven andere culturen de voorzieningen die zij nodig hebben om hun cultuur ook in Nederland in stand te kunnen laten houden, iets wat niet de bedoeling zou moeten zijn als je naar een ander land imigreert. Dan zal je je normaal gesproken aan moeten passen ten alle tijden.

Maar liever wilden onze medelanders dat wij onze omgeving en normen en waarden aan gingen passen aan hen, ten behoeve van hun cultuur. Dit hebben wij gedaan. Anderzijds word er nog altijd racisme in onze schoenen geschoven, terwijl wij dit allemaal toelaten en voor onze medelanders doen. Het voelt ondankbaar en een steek in de rug, ik zag persoonlijk zwarte piet nooit als dezelfde persoon als een neger. Niet toen ik klein was, en nu nog altijd niet.

Toch moet ik toegeven dat ik me toch wel een beetje begin te ergeren aan het feit dan juist de groep die wil dat wij ons aanpassen aan hen (wat normaal gesproken andersom hoort te zijn), nu juist onze eigen huisculturen gaat linken aan racisme en het wil afschaffen/veranderen. Daarnaast worden mensen die het feest vieren in eigen land nog bedreigd door deze groep ook.

Sorry dit vind ik ongepast, asociaal en zeer onrespectvol naar de gastvrijheid die Nederland geeft. Dat mijn mede Nederlanders boos zijn, vind ik zeer terrecht. Als je denkt dat het in je thuisland beter is snap ik niet wat je hier nog doet. Flikker toch op man -_-.
Misschien moet je eerst eens beseffen dat de wij-zij groepen die jij maakt (als in autochtonen vs medelanders) niet bestaan.

Binnen de autochtonen zijn er een hoop verschillende groepen, meningen en gedragingen, binnen de allochtonen idem.

Zo zijn er een hoop autochtonen die helemaal nooit tolerant zijn geweest jegens andere groepen. Zo zijn er een hoop autochtonen die bijv. helemaal geen hoge pet op hebben van negers. Moet je maar eens voor de gein reacties lezen bij een nieuwsitem over Doutzen Kroes met naar donkere vriend. Zitten vaak een hoop sterk afkeurende reacties tussen.

Moet je eens opletten hoe sommige autochtonen op basis van het geklaag van een kleine groep medelanders EN autochtonen opeens alle medelanders voor alles en nog wat uitmaken. Waarbij ze zelfs moslims erbij betrekken. En wat dacht je van het geklaag over het suikerfeest, het offerfeest, ("waarom krjigen ze vrij"), etc. :')

Aan de andere kant zijn er ook genoeg super open minded autochtonen. En ja ook tussen de medelanders zitten genoeg bekrompen en minder bekrompen figuren.

En met betrekking tot de medelanders heb je het in 1 adem over mensen uit diverse culturen. Sommigen komen uit culturen die al meer dan 300 jaar nauw verbonden zijn geweest aan de Nederlandse cultuur. Van de paar mensen die klagen heeft een aanzienlijk deel al zelfs sinds generaties de Nederlandse nationaliteit. Dit omdat ze in NL zijn geboren, hun ouders in de Nederlandse koloniën waren geboren en hun voorouders, diens voorouders, etc. ook.

Hoe kun je al deze verschillende groepen in 1 adem noemen? Waarom zou de ene groep dankbaar moeten zijn voor wat Nederland voor bijv. een ander groep doet. Waarom zouden medelanders überhaupt dankbaarder moeten zijn voor 'wat ze krijgen van de staat' dan autochtonen?

Slaat helemaal nergens op, dankbaarheid per groep willen meten. Moet je doen op basis van een individu. Iemand die z'n leven lang veel belasting afdraagt en weinig gebruik maakt v/d sociale voorzieningen, denk dat de staat eerder zo'n persoon dankbaar zou moeten zijn. Mag zo'n persoon dan opeens geen kritiek hebben?

Iemand die z'n leven lang een uitkering heeft, misbruik maakt van de voorzieningen, is weer een ander geval. Maar waarom zou een zoveelste generatie allochtone uitkeringstrekker dankbaarder moeten zijn dan een autochtone uitkeringstrekker?
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:24:13 #69
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132469485
pi_132469504
quote:
Zwarte Piet! :o

Nee zonder geintje, geef hem zo'n mutsje en hij kan zo meedoen :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 12:25:18 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:30 #71
384601 HCFeestbeest
pi_132469532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En als ze niet werkeloos zijn dan gaan de Nederlanders klagen dat de mensen uit Oost Europa de banen hier komen inpikken :')
Nee, want die banen hebben ze allemaal al.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_132469556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit.

Eigenlijk is het denk een probleem geworden omdat er nooit wat aan gedaan is om de gedachte achter het feest te veranderen (uitstelgedrag).

Dat het zolang een feest kon zijn in dit land met het verhaal over slavernij eraan verbonden zegt denk ik wel veel..
pi_132469580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tsss, jullie NL'ers zijn goed in rellen en vol van jullie zelf: de fout zit altijd bij de wederpartij. Afgelopen maanden een diplomatieke rel met Rusland, dan weer de negers en dan weer andere minderheden. Zelf zitten we altijd goed. Keep dreaming, kerel.
Je bent zelf ook een Nederlander knuppel, dit is ook jouw cultuur.. Zwarte Piet word door de Nederlander niet gezien als een neger maar als een soort sprookjespersoon, een niet echt persoon als het ware. En mensen gaan een kinderverhaal helemaal ontleden en elk mogelijk ding dat je racistisch kan zien als racistisch bestempelen samen met de mensen die het zelf vieren. Erg onrespectvol..

De blanke Nederlanders zijn echt niet meer de grootste racisten in dit land hoor. De meesten vinden alles wel best, net als ik. Maar als je aan de andere kant geen respect kan hebben voor ons cultuur, moet je ook niet huilen als het respect van onze kant ook verdwijnt.

Deze traditie kan je ook de andere kant op zien. Een oude blanke man die cadeau's geeft aan kinderen, de oude man kan dit uiteraard niet in zijn eentje. Dus helpen de zwarte pieten hem dit wel te kunnen doen. Niemand zegt dat zwarte piet een neger is, niemand zegt dat hij een slaaf is behalve de negers die dat zichzelf aangepraat hebben. Uiteindelijk gaat het om een feest voor de kinderen.

In de meeste dingen sta ik juist niet achter Nederland en haar keuzes. Maar ikzelf hecht veel waarde aan het leven en laten leven principe. Laat ieder zijn eigen ding doen waar hij zich prettig bij voelt, maar gun het ook de ander. Dit betekend dus dat ik geen probleem heb met welk andere cultuur dan ook. Maar voor mij voelt het nu net alsof enkel wij ons maar aan moeten passen en het andersom niet het geval is. Terwijl deze initiatief toch echt bij de integreerders horen te liggen, en niet bij de mensen die hier al wonen. Dat dat gedaan word is alleen maar fijn voor hen. Toch?

Vandaar dat als ze dit feest zouden afschaffen of veranderen ik dit zeer belachelijk vinden.

Daarnaast ben jij echt een kutuser, sorry. Welke aannames jij maakt en de bullshit die je schrijft zijn erg ergelijk.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:27:05 #74
351780 Piye
King of Kush
pi_132469598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

De geloofsvrijheid in Nederland heeft niks met aanpassing te maken, want die is op deze manier verankerd in de grondwet sinds de 19e eeuw. Het feit dat het overgrote deel van de allochtonen in deze wijken woont, past precies binnen mijn verhaal. En als je denkt dat autochtonen de grootste groep misdadigers en werklozen zijn, snap je het verschil niet tussen absolute en relatieve meerderheid. Maar dat neem ik je niet kwalijk, mijn verwachtingen worden met de dag lager in dit land waar de telegraaf de meest verkochte krant is. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En dit ook ja, bij Oost-Europeanen zie je de hypocrisie pas echt erg. Werken ze niet, zijn het dronken profiteurs, werken ze wel zijn het banendieven. :')
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:27:50 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132469624
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je bent zelf ook een Nederlander knuppel, dit is ook jouw cultuur.. Zwarte Piet word door de Nederlander niet gezien als een neger maar als een soort sprookjespersoon, een niet echt persoon als het ware. En mensen gaan een kinderverhaal helemaal ontleden en elk mogelijk ding dat je racistisch kan zien als racistisch bestempelen samen met de mensen die het zelf vieren. Erg onrespectvol..

De blanke Nederlanders zijn echt niet meer de grootste racisten in dit land hoor. De meesten vinden alles wel best, net als ik. Maar als je aan de andere kant geen respect kan hebben voor ons cultuur, moet je ook niet huilen als het respect van onze kant ook verdwijnt.

Deze traditie kan je ook de andere kant op zien. Een oude blanke man die cadeau's geeft aan kinderen, de oude man kan dit uiteraard niet in zijn eentje. Dus helpen de zwarte pieten hem dit wel te kunnen doen. Niemand zegt dat zwarte piet een neger is, niemand zegt dat hij een slaaf is behalve de negers die dat zichzelf aangepraat hebben. Uiteindelijk gaat het om een feest voor de kinderen.

In de meeste dingen sta ik juist niet achter Nederland en haar keuzes. Maar ikzelf hecht veel waarde aan het leven en laten leven principe. Laat ieder zijn eigen ding doen waar hij zich prettig bij voelt, maar gun het ook de ander. Dit betekend dus dat ik geen probleem heb met welk andere cultuur dan ook. Maar voor mij voelt het nu net alsof enkel wij ons maar aan moeten passen en het andersom niet het geval is. Terwijl deze initiatief toch echt bij de integreerders horen te liggen, en niet bij de mensen die hier al wonen. Dat dat gedaan word is alleen maar fijn voor hen. Toch?

Vandaar dat als ze dit feest zouden afschaffen of veranderen ik dit zeer belachelijk vinden.

Daarnaast ben jij echt een kutuser, sorry. Welke aannames jij maakt en de bullshit die je schrijft zijn erg ergelijk.
Ik wil graag uitgebreid op je reageren, maar moet dringend weg. Misschien kunnen we een andere keer spelen. Short in time, jwz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')